Hangt af hoe je ernaar kijkt
In mijn ogen was Sun en Moon meer "meh" dan Sword en Shield (op story na) en Ultra Sun en Ultra Moon waren 99% hetzelfde als Sun en Moon, dus die staan bijna helemaal bovenaan de lijst van "door mij meest gehate Pokémon games".
De Let's GO games vond ik zelf ook een ramp, als Fire Red en Leaf Green niet bestonden had ik er misschien een andere mening erover.
Sword en Shield was opzich prima, de DLCs ook en hoewel ik het gebrek aan National Dex niet zo leuk vond, verder waren het vermakelijke games (maar prima is ook alles dan, ik vind alles pre Sun and Moon beter)
Als ik toch al doorga, de remakes van Diamond en Pearl vind ik "s**t" (zacht uitgedrukt) omdat ze in feite vrij weinig (bijna niks) verbeteren tegenover de originelen (en ik zwijg over de graphics).
Want Fire Red en Leaf Green voegden bijvoorbeeld extra gebieden toe via een rits (7 + 2 speciale) eilanden met extra Pokémon erop (en dan noem ik slechts de grootste verbetering)
Heart Gold en Soul Silver waren niet alleen prachtig qua graphics, ze voegden extra gebieden toe, hebben veel issues in Kanto uit de orginele Gold en Silver gefixed en zonder dat ik hier een enorme lijst van maak, de muziek was top notch erin.
Omega Ruby en Alpha Sapphire kregen ook wat haat, men had gehoopt op de extra content uit Emerald maar ikzelf had daar vrede mee, het waren geen Emerald remakes dus die content ontbrak en dat vond ik prima.
Wat je wel kreeg was extra verhaal, de mirage islands, een berg aan legendaries uit niewere generaties en ga zo door.
Plus het gebruikte de online functionaliteit die X en Y hadden, in mijn ogen de beste online die de Pokémon games ooit hebben gehad (heel veel tijd aan Wonder Trade verspild in die games).
Dusja dan komen de Diamond en Pearl remakes er slap over, graphics terzijde.
Arceus daartegen was vermakelijk, maar tegen het einde aan saai (de eerste 90% deed ik binnen 2 dagen, om vervolgens de game 2 weken stof te laten happen)
Mijn grootste probleem met Arceus zijn de Pokémon modellen, die zijn lelijk en niet vanwege de graphics maar de gebruikte artstyle.
Ik hoop dan ook dat Scarlet en Violet de artstyle van Sword en Shield weer gaan gebruiken.