• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-01 19:18

The Chosen One

Zie signature!

Iemand ervaring met Titan Quest (+ DLC)? Reviews zijn praktisch allemaal 3 jaar oud van launch en matig tot iets positief (oudere game, wat issues met bugs en targetting e.d.) maar met DLC en patches en wat tijd is dat misschien verbeterd.
En de prijs was toen relatief hoog voor een oude game.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Timothy3000 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Zou me niets verbazen maar dat zal dan wel echt pas ergens laat volgend jaar zijn, als de laatste DLC uit is.
Of wellicht voor de opvolger van de Switch als ''nieuwe'' game.
Op de nieuwe Nintendo console verwacht ik gewoon deel 9 of 10. Ligt eraan of ze Tour mee tellen.
Maar Nintendo zou gek zijn om op de Switch niet meer uit deel 8 te halen i.v.m. de verkochte aantallen. Geef ze ook meer tijd om aan deel 9/10 te werken.

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
The Chosen One schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:04:
Iemand ervaring met Titan Quest (+ DLC)? Reviews zijn praktisch allemaal 3 jaar oud van launch en matig tot iets positief (oudere game, wat issues met bugs en targetting e.d.) maar met DLC en patches en wat tijd is dat misschien verbeterd.
En de prijs was toen relatief hoog voor een oude game.
Verwacht vooral geen diablo 3. Ik heb het destijds gekocht bij release in de hoop om een soort diablo 3 ervaring te hebben tijdens de zomervakantie (D3 was toen nog niet uit). Ik heb het toen niet veel gespeeld; het is op zich wel leuk maar gameplay en graphics voelde best verouderd aan, maar bugs hen ik toen niet tegen gekomen. Misschien dat ik het ooit weer opstart al zou ik dan eerder weer D3 oppakken waar ik toch zo'n 300 uur meer in heb zitten.

• Darkest Star
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-01 11:45
Begonnen aan Eastward. Wát een leuke game, action adventure met mooie gfx en humor.
Echt een aanrader!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:49
De februari sale valt wat tegen, maar ik verwachtte gelukkig ook niets.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik las op xgn dat The Force Unleased ook op de switch uitkomt daar ben ik wel hyped om

PSN: McMillan0984

Clavat schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:38:
Ik las op xgn dat The Force Unleased ook op de switch uitkomt daar ben ik wel hyped om
Klopt, die is aangekondigd tijdens de Nintendo Direct. Wordt net als de andere oude Star Wars games geport door Aspyr. Waar ik wat minder enthousiast van wordt is dat het gaat om de Wii versie met motion controls.

• Locolau
  • Laatst online: 17:49
Weet niet of het al gepost was, maar bij Nintendo Life 10% korting op Nintendo Switch E-shop tegoed met code "nlife10". Ik las dat het de gehele maand februari geldig was, maar geen idee.

Zelf denk ik een code van 25€ kopen, betaal je dan 22,50 voor en dan de Mario Kart Booster DLC.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Clavat schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:38:
YouTube: Star Wars: The Force Unleashed - Official Nintendo Switch Announceme...

Verwijderd

Iemand ervaring met LA Noire op de Switch? Ben groot fan van Rockstar games en denk erover om deze nu in de sale aan te schaffen. Lekker portbable gamen.
Fire Emblem Warriors: Three Hopes krijgt een limited edition

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-i5x0LyVJOReJPujj641zoRDII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWy3RUd8eRNugmRlK1ArW7eZ.jpg?f=fotoalbum_large

Er staan wat mij betreft toch weer een aantal heel interessante kortingen in de sale. Misschien moet ik toch maar overstag gaan en de uitbreiding van Xenoblade 2 digitaal kopen…

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:46:
Iemand ervaring met LA Noire op de Switch? Ben groot fan van Rockstar games en denk erover om deze nu in de sale aan te schaffen. Lekker portbable gamen.
LA noire is even wat minder goed in het nieuws geweest omdat een microsd kaart verplicht is voor de digitale versie. en nog een 14GB download is voor de fysieke variant, maar verder is het een prima port.

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 11-02-2022 13:14 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07

Mauz1978

Console War Veteran

Zo… Mario Strikers vooruitbesteld voor maar 45 euro (Nintendolife 10% korting op 2 €50,- kaarten -> vouchers kopen). Kan niet wachten.

De tweede voucher zal voor BOTW2 zijn, of iets anders wat nooit echt goedkoper wordt….

Something under the bed is drooling

• Seal64
  • Laatst online: 09-01 07:34
RollieBollie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:54:
Bij de details van die collectie staat Nederlands als taal erbij. Dus ik denk dat het een foutje is.
Klopt, dat had ik ook gezien. Het lijkt ook inderdaad een fout te zijn geweest, want inmiddels staat er gewoon een prijs bij, met de melding dat hij nu nog niet in de eShop te koop is - maar niet meer die rare melding dat het in Nederland niet verkrijgbaar zou zijn.

Hij staat nu ook in de "binnenkort verkrijgbaar" sectie in de eShop op de Switch zelf.

• Transportman
  • Laatst online: 00:06
Mauz1978 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:40:
Zo… Mario Strikers vooruitbesteld voor maar 45 euro (Nintendolife 10% korting op 2 €50,- kaarten -> vouchers kopen). Kan niet wachten.

De tweede voucher zal voor BOTW2 zijn, of iets anders wat nooit echt goedkoper wordt….
Dan had je misschien beter nog een paar maanden kunnen wachten met het aanschaffen van de vouchers tot Strikers daadwerkelijk uitkomt, want die vouchers zijn maar een jaar geldig en er is geen garantie dat BotW2 binnen een jaar uit komt. Ze hebben voor BotW2 alleen 2022 als verwachting uitgesproken vorig jaar, volgens alle berichten ligt dat nog op koers, maar is nog geen garantie dat het ook daadwerkelijk dit jaar uit gaat komen.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:25
Is de Booster pass al te bestellen? Zie m nog niet in de e-shop. Of zoek ik niet goed?
DCNY schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:26:
Is de Booster pass al te bestellen? Zie m nog niet in de e-shop. Of zoek ik niet goed?
Gewoon Mario Kart intypen en dan kom je de aparte sets tegen en daaronder de circuit-uitbreidingspas zelf.

• Mauz1978
  • Laatst online: 16:07

Mauz1978

Console War Veteran

Transportman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:02:
[...]

Dan had je misschien beter nog een paar maanden kunnen wachten met het aanschaffen van de vouchers tot Strikers daadwerkelijk uitkomt, want die vouchers zijn maar een jaar geldig en er is geen garantie dat BotW2 binnen een jaar uit komt. Ze hebben voor BotW2 alleen 2022 als verwachting uitgesproken vorig jaar, volgens alle berichten ligt dat nog op koers, maar is nog geen garantie dat het ook daadwerkelijk dit jaar uit gaat komen.
Dan is er vast iets anders wat amper in de aanbieding is wat ik kan kopen ;). Maar heb goeie hoop voor BOTW2.

Something under the bed is drooling

• Darkest Star
Transportman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:02:
[...]

Die vouchers misschien wel maar als je het verzilverd blijft het echt wel staan in je eshop tegoed

• Transportman
Mauz1978 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Dan is er vast iets anders wat amper in de aanbieding is wat ik kan kopen ;). Maar heb goeie hoop voor BOTW2.
Ik heb mezelf daar wel een keer op verkeken, verliep mijn voucher maar had ik niet echt iets wat ik echt wilde hebben. Heb er wel iets voor weten te vinden waar ik nog tevreden mee was, maar dat was wel een spel dat ik zonder voucher waarschijnlijk niet gehaald zou hebben.
Darkest Star schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Die vouchers misschien wel maar als je het verzilverd blijft het echt wel staan in je eshop tegoed
Ik had het over de NSO Game Vouchers, niet over de eshop cards die bij NintendoLife in de aanbieding zijn.

• Darkest Star
Transportman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:39:
[...]

[...]

Ik had het over de NSO Game Vouchers, niet over de eshop cards die bij NintendoLife in de aanbieding zijn.
Dat zal wel maar die moet je gewoon meteen verzilveren zoals ik zei. Dan staat het op je account en hoef je niet bang te zijn dat het verloopt.

• Transportman
Darkest Star schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:43:
[...]

Dat zal wel maar die moet je gewoon meteen verzilveren zoals ik zei. Dan staat het op je account en hoef je niet bang te zijn dat het verloopt.
Het gaat NIET over het tegoed dat je krijgt met het verzilveren van de eshop cards, dat verloopt inderdaad niet zodra het op je account staat.

Van dat tegoed kan je vervolgens wel weer als je NSO hebt Game Vouchers kopen (van 99 euro), waarmee je 2 games kan kopen die op de lijst staan die ik in mijn vorige bericht linkte. Op die pagina staat ook het volgende (en daar waarschuwde ik voor):
Vouchers zijn vanaf de aankoopdatum 12 maanden (365 dagen) geldig.

• Darkest Star
Transportman schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Het gaat NIET over het tegoed dat je krijgt met het verzilveren van de eshop cards, dat verloopt inderdaad niet zodra het op je account staat.

Van dat tegoed kan je vervolgens wel weer als je NSO hebt Game Vouchers kopen (van 99 euro), waarmee je 2 games kan kopen die op de lijst staan die ik in mijn vorige bericht linkte. Op die pagina staat ook het volgende (en daar waarschuwde ik voor):

[...]
waarom zou je dat doen dan?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wie gebruikt de pro controller? Is het normaal dat de rechterhandvat een beetje trilt als je hem een keer naar beneden en boven schudt? Lijkt alsof het een beetje los hangt. Wel alleen de rechterhandvat vasthouden en op en neer schudden. De linkerkant heeft dit niet.

Kan iemand het uitproberen?

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 11-02-2022 19:39 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08
Farabi schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:37:
Wie gebruikt de pro controller? Is het normaal dat de rechterhandvat een beetje trilt als je hem een keer naar beneden en boven schudt? Lijkt alsof het een beetje los hangt. Wel alleen de rechterhandvat vasthouden en op en neer schudden. De linkerkant heeft dit niet.

Kan iemand het uitproberen?
Geprobeerd, geen probleem hier. Even het schroefje aandraaien zal het wel oplossen denk ik.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Denk inderdaad ff het schroefje aandraaien. Scheelt dat het gewoon een kruiskop is.

• Transportman
De vouchers zijn op zich een goede deal als je in 1 jaar 2 nieuwe games wilt hebben, omdat de nieuwprijs van een Switch game op 60 euro ligt en Nintendo IP niet snel in de aanbieding komt, terwijl je voor 99 euro 2 vouchers krijgt en de games dus 50 euro per stuk zijn (of goedkoper als je je eshop tegoed met korting op kan waarderen). Nadeel is alleen als er in dat jaar vervolgens toch niets uit komt dat je wilt hebben (tegenvallende reviews, niets interessants, uitgesteld), je met een voucher zit die gaat verlopen. Mauz1978 wil hem bijvoorbeeld voor Mario Strikers en BotW2 gebruiken, terwijl nog niet zeker is dat de laatste in het komende jaar uit komt en de eerste pas over een paar maanden. Door nu al het eshop tegoed om te zetten in de vouchers, gaat de geldigheidsduur van een jaar nu al in, wat met BotW2 mogelijk een probleem kan worden als die onverwachts wordt uitgesteld.

• Farabi
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Geprobeerd, geen probleem hier. Even het schroefje aandraaien zal het wel oplossen denk ik.
hij is 2 weken oud. kan het nu al dat het schroefje losser is? heb helaas niet de juiste schroevendraaier in huis.
Farabi schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:56:
[...]

hij is 2 weken oud. kan het nu al dat het schroefje losser is? heb helaas niet de juiste schroevendraaier in huis.
Je hebt helemaal geen schroevendraaierset?

• Farabi
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Je hebt helemaal geen schroevendraaierset?
gedeeltelijk wel, maar deze net niet helaas.

• Koldur
Farabi schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Even lenen dan, schroefje zal wel vanaf het begin niet vast hebben gezeten. Als het na het vast schroeven weer snel mis is, dan is er iets structureel niet goed en zal ik hem even RMA'en.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poXjJZAL1J1aW9fv6W7e1zp6MO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uvf8Kq2Lm7KBYnAkbekWW09Z.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

@Linksquest mooi overzicht, zag de lijst al op Reddit. Ik mis alleen Sonic Origins. Daar kijk ik tegenstelling tot Sonic Frontiers wel naar uit.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:49
L23 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:31:
@Linksquest mooi overzicht, zag de lijst al op Reddit. Ik mis alleen Sonic Origins. Daar kijk ik tegenstelling tot Sonic Frontiers wel naar uit.
Zag hem zelf op Twitter voorbij komen, dacht deel hem meteen even hier.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-01 12:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uRIOP-HwKBxvXbJD_y0pk3J5DE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afqV9gBOVotxoqGciScx4C5H.jpg?f=fotoalbum_large

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-01 12:11
Oh is al geplaatst sorry

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 03:22
Samenvatting van de laatste 576 posts can dit topic in 1 plaatje 😎

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:48

Sméagol

Master of Mayhem

Voor de geïnteresseerden, een onvertaalde crosspost van een ander forum met mijn commentaar op de games van de laatste Direct:

January 2022 Direct reactions
  • Fire Emblem Warriors: Three Hopes (24-06-2022) - Nope - As a fan of Three Houses and Fire Emblem in general, of course I'm going to skip this because it's a Warriors game.
  • Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp (08-04-2022) - No - I have one of them on the DS, and to be honest, wasn't a huge fan of it, so I'm skipping this.
  • No Man's Sky (Summer 2022) - No - The first of many (unwanted) surprises. I've heard they fixed all the problems, but I'm pretty sure the game's simply not for me, being a crafting grindfest.
  • Mario Strikers: Battle League Football (10-06-2022) - Definitely - Aside from the Mario Kart games, the Striker games were always my favourites from the Mario Sport games. I didn't care for golf, and tennis was ok. But I've got both previous games, so I'll get this one as well.
  • Splatoon 3 (Summer 2022) - Defintely - Loved the previous game, and can't wait to do some more co-op with you guys.
  • Front Mission 1st: Remake (Summer 2022) - Maybe - I'm always up for some turn based strategy, this could be interesting. Not familiar with the originals.
  • Disney Speedstorm (Summer 2022) - No - I have Mario Kart, and it's (spoiler) getting 48 new tracks, I think I'm good. Plus nothing good can come from their business model.
  • Star Wars: The Force Unleashed (20-04-2022) - No - Unwanted surprise №2, why did they even bother with this? This looks like a straight port from the Wii version. I've got the Wii version, and didn't mind the inferior graphics back then, but holy shit, this looks bad. Plus plenty of stuff has happend in Star Wars world, so I'm also not sure why they bring an old game from the expanded universe. This doesn't make sense on many levels. I liked it, but I'm not interested in it now, or in its sequel which I've never played.
  • Assassin's Creed The Ezio Collection (17-02-2022) - No - I liked the first Assassin's Creed, the only one I've ever played. I was interested in the sequel, but never got around to it. And suddenly there were hundreds. I just can't be bothered at this point.
  • Super Deformed Gundam Battle Alliance (2022) - No - I'm not a Gundam fan. I mean, maybe I should give the anime a try some day, but I think I've got enough choice of RPG's so I'll be skipping this one.
  • Chrono Cross: The Radical Dreamer's Edition (07-04-2022) - Maybe - Speaking of RPGs.. I still haven't played Trigger properly, so I'm not sure why I should bother with this when I've have plenty of RPGs to play. But it seems to be a classic, so it may give it a chance one day. It looks terrible though.
  • Kirby and the Forgotten Land (25-03-2022) - Definitely - Still looks great. I'm happy they're going all out for a Kirby game for once.
  • MLB The Show 22 (05-04-2022) - No - Don't give a shit about baseball.
  • Kingdom Hearts Integrum Masterpiece (now) - No - Don't give a shit about Kingdom Hearts.
  • Klonoa Phantasy Reverie Series (08-07-2022) - No - It looks ok, but I don't feel the need for another platformer, and I don't have any nostalgia for it.
  • Portal: Companion Collection (2022) - No - And another big but unwanted surprise! Wonder what Valve is up to, especially with their Steam Deck out.. It's a classic of course, but one which I bought on the original Orange Box 15 years ago. Never played the sequel, but I'll get it in a Steam Sale one day.. Co-opping could be fun, but I'd rather (re)play this with M+K , if I'm ever going to. I have no need for this on Switch.
  • LIVE A LIVE (22-07-2022) - Maybe - Never heard of it. Again, there's plenty of choice in RPGs, so not sure why I should bother. That said, Story sounds cool.
  • Nintendo Switch Sports (29-04-2022) - No - I was one of the few who was pissed at having Wii Sports included in the bundle, would never have bought it otherwise. It did get some use back then at parties, getting some casuals to play tennis, but I know this isn't going to happen with Switch Sports. I have no interest in the sport games, and there are better party games out there, which I'm not sure if I'll ever need again (unfortunately).
  • Taiko no Tatsujin Rhythm Festival (2022) - Unlikely - They always look like fun, but I play less and less these days, and there are plenty of games to play, so I'm unlikely to ever get around to these.
  • Triangle Strategy (04-03-2022) - Definitely - I've already got it on my wishlist, there's nothing more to say about it.
  • Cuphead - The Delicious Last Course (30-06-2022) - Yes - Still waiting for that physical.
  • Metroid Dread update (now) - Yes - It's still on my backlog of games to buy. But I don't have a need to make the game harder or easier.
  • EarthBound & Earthbound Beginnings (now) - Maybe - Too much to play. I love how they're quirky and have a totally different vibe compared to other RPGs, and I love to see a modern sequel with that same vibe, but at the moment, I have no need for more RPGs, so I'm unlikely to start this any time soon.
  • Zombie Army 4: Dead War (26-04-2022) - Most likely not - Those few second barely show anything, but I think I heard this was a fun game to co-op. I'd need to see more, but I don't think I'm looking for a shooter co-op right now.
  • GetsuFumaDen: Undying Moon (now) - No - Again, video is too short, but it looks like gameplay could be ok, but I really don't like the visuals. Not sure if it's the artstyle, or the engine failing to properly do the artstyle justice, and I also don't think I really want another action platformer right now.
  • Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles (10-06-2022) - No - I'm guessing this is a fighter? I still haven't seen anything of the anime, so this isn't doing anything for me.
  • LEGO Brawls (June 2022) - No - Ehm no, I'll spend my money (and time) on actual Lego instead.
  • Two Point Campus (17-05-2022) - No - I don't know what I'm looking at. If looks like a sim of some kind. It doesn't look interesting.
  • Mario Kart 8 Deluxe DLC - (18-03-2022) - Yes - It's a bit late, but good news nonetheless!
  • Xenoblade Chronicles 3 (September 2022) - HELL YEAH BABY - Lots of suprises this Direct, but most of which I didn't care about. This one however! I absolutely loved XC2, the first one which I've never played on Wii a little less, but I can't wait to find out how they're going to merge the two stories! The biggest thing for me this direct, and realy looking forward to it.
Bonus thanks to @JackAvery & @RayNbow voor de exclusives uit de Japanse Direct waarvan ik nog niet op de hoogte was:
  • Loop8 (2022) - Maybe - Ik zou meer moeten zien, kan interessant zijn, maar nogmaals, genoeg RPG's.
  • The Centennial Case: A Shijima Story (12-05-2022) - Maybe - Ik hou wel van een FMV game op z'n tijd, en heb ook wel zin in een detective game. Ben dus eigenlijk wel benieuwd naar deze!
Edit:
Afbeeldingslocatie: https://whl4u.jp/wh35/gallery/images/products/63.jpg

Make lovecraft not warcraft.

@Sméagol Geen kritiek verder en je bent vrij om te posten wat je wil. Maar ik vind het leuker om te lezen waar iemand naar uit kijkt dan een onvertaalde crosspost van een ander forum te kopiëren en te plakken.

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 10:41

Booth

¯¯¯¯¯¯

Vind de negatieve opmerkingen bij games die specifiek jij niet gaat spelen ook niet echt waarde toevoegen.

Heb een tijd geleden MH Rise opgepakt, weet met goed te entertainen! Had ik niet verwacht aangezien ik vanwege persoonlijke omstandigheden (kleine kinderen en drukke baan) weinig tijd meer heb om te gamen. Daarom was ik ook erg verslaafd aan Hades, die kan je makkelijk oppakken.

Is er een MH Rise topic? Kon hem niet vinden in de search

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

L23 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:49:
@Sméagol Geen kritiek verder en je bent vrij om te posten wat je wil. Maar ik vind het leuker om te lezen waar iemand naar uit kijkt dan een onvertaalde crosspost van een ander forum te kopiëren en te plakken.
Ik weet niet of 't duidelijk was, maar dit zijn mijn reacties. En dat kostte nog wat tijd, dus ik heb niet zo'n zin om 't daarna nog 'ns over te doen. Zeker omdat ik dit ook niet simpelweg kan copy/pasten.

En sure, er is genoeg op m'n backlog en dingen waar ik naar uit kijk, maar ze hoeven van mij niet alle ouwe zooi te porten.

Edit: en ja, ik heb een hekel aan Warriors games, dus ik ben niet blij met de trend van warrior spinoffs van games die ik wél tof vind.

Ik post hier weinig, omdat ik ook op een Nintendo forum zit waar dat beter kan. Ik zit hier lang genoeg dat ik een tijd heb gekend waar positieve reacties op Nintendo artikelen op de frontpage een auto -1 kregen, dus hier over Nintendo posten is geen standaard iets voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Sméagol op 12-02-2022 17:49 ]

Sméagol schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Ik weet niet of 't duidelijk was, maar dit zijn mijn reacties. En dat kostte nog wat tijd, dus ik heb niet zo'n zin om 't daarna nog 'ns over te doen. Zeker omdat ik dit ook niet simpelweg kan copy/pasten.

En sure, er is genoeg op m'n backlog en dingen waar ik naar uit kijk, maar ze hoeven van mij niet alle ouwe zooi te porten.

Ik post hier weinig, omdat ik ook op een Nintendo forum zit waar dat beter kan. Ik zit hier lang genoeg dat ik een tijd heb gekend waar positieve reacties op Nintendo artikelen op de frontpage een auto -1 kregen, dus hier over Nintendo posten is geen standaard iets voor mij.
Het was mij geheel duidelijk. Ik begrijp je kritiek over de frontpage niet helemaal, heeft verder niks te maken met posten in een forum. Verder is het niet verplicht hier berichten te plaatsen, dus als je er geen zin in hebt dan zou ik het ook vooral laten.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

L23 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:50:
[...]

Het was mij geheel duidelijk. Ik begrijp je kritiek over de frontpage niet helemaal, heeft verder niks te maken met posten in een forum. Verder is het niet verplicht hier berichten te plaatsen, dus als je er geen zin in hebt dan zou ik het ook vooral laten.
Ik snap jouw kritiek niet. Ik vind 't prima om hier af en toe te posten, ik doe alleen niet graag alles dubbel. Als je m'n post niks vind negeer je 't toch lekker?

En de frontpage is natuurlijk net zo goed onderdeel van Tweakers, dus ik bedoelde dat 't gewoon geen goeie tijd was om Nintendo fan te zijn op Tweakers, dus dit is niet mijn go-to place voor Nintendo dingen, dat wou ik daarmee zeggen.

• Koldur
@Sméagol
De front page is inderdaad vaak gekleurd w.b.t. modereren, maar in dit topic zitten nagenoeg alleen mensen die het goed voor hebben met Nintendo.

Maar wat je daar post is nogal van bash niveau, vooral de grove taal voegt niets toe en je benoemt geen objectieve argumenten als je een spel niet interessant vindt.
Daarom wordt er gezegd dat je post weinig toevoegt.

Sméagol schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:53:
[...]

Ik snap jouw kritiek niet. Ik vind 't prima om hier af en toe te posten, ik doe alleen niet graag alles dubbel. Als je m'n post niks vind negeer je 't toch lekker?

En de frontpage is natuurlijk net zo goed van Tweakers, dus ik bedoelde dat 't gewoon geen goeie tijd was om Nintendo fan te zijn op Tweakers, dus dit is niet mijn go-to place voor Nintendo dingen, dat wou ik daarmee zeggen.
Ik gaf gelijk al aan dat je vrij bent om te posten. Niet nodig om gelijk in de aanval te gaan.

Op de frontpage een bericht plaatsen doe ik ook een stuk minder bij Nintendo artikelen.

Maar alsnog, zou het leuker vinden om te lezen waar je naar uit kijkt. Gewoon een paar games die je aanspraken in het Nederlands. Nodigt meer uit tot een discussie. Als je dat zelf anders ziet vind ik het ook prima en negeer ik het inderdaad gewoon.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Koldur schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:55:
@Sméagol
De front page is inderdaad vaak gekleurd w.b.t. modereren, maar in dit topic zitten nagenoeg alleen mensen die het goed voor hebben met Nintendo.

Maar wat je daar post is nogal van bash niveau, vooral de grove taal voegt niets toe en je benoemt geen objectieve argumenten als je een spel niet interessant vindt.
Daarom wordt er gezegd dat je post weinig toevoegt.
Da's omdat ik 't kort hou, 't is commentaar op alle games van de Direct in volgorde. De games waar ik wel naar uit kijk daar zou ik dan in hujn eigen thread voor posten, maar die zijn hier gewoon niet allemaal.
Ik probeer 't juist redelijk relatief neutraal te houden, en de mensen van de Nintendo community zijn beter bekend met mijn smaak en mijn taalgebruik.

Sorry hoor, maar ook als Nintendo fan mag je wel kritiek hebben. Star Wars The Force Unleashed ziet er gewoon net zo uit als toen ik 't op de Wii speelde, da's gewoon kut, daar valt verder niks van te maken.

Edit:
Kijk 't is gewoon een kort overzicht met reacties op alle games, welke ik zou kopen en welke niet en waarom.

[ Voor 5% gewijzigd door Sméagol op 12-02-2022 18:02 ]

Sméagol schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:00:
Sorry hoor, maar ook als Nintendo fan mag je wel kritiek hebben. Star Wars The Force Unleashed ziet er gewoon net zo uit als toen ik 't op de Wii speelde, da's gewoon kut, daar valt verder niks van te maken.
Dat vind ik ook jammer. Xbox 360 versie was voor mij interessanter geweest.

• Koldur
Sméagol schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:00:
[...]

Da's omdat ik 't kort hou, 't is commentaar op alle games van de Direct in volgorde. De games waar ik wel naar uit kijk daar zou ik dan in hujn eigen thread voor posten, maar die zijn hier gewoon niet allemaal.
Ik probeer 't juist redelijk relatief neutraal te houden, en de mensen van de Nintendo community zijn beter bekend met mijn smaak en mijn taalgebruik.

Edit:
Kijk 't is gewoon een kort overzicht met reacties op alle games, welke ik zou kopen en welke niet en waarom.
Natuurlijk mag je kritiek hebben, maar over het algemeen roep je maar wat en daar zit hier niemand op te wachten. Als iedereen dat in zo'n lijst zou doen, dan slaat het nergens meer op hier en zullen de echte discussies in het niet vallen.

Denk dat het andere forum dan meer bij jouw behoeftes past.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:53
Triangle Strategy Prologue uit en ben bang dat dit hem voor mij toch niet gaat worden. De battles zijn fantastisch maar de dialogen zijn zo gigantisch langdraderig en saai dat het echt wachten was op de volgende battle en dat lijkt me in een game als dit niet helemaal de bedoeling. Jammer want dat battlesysteem is echt tof.

• Farabi
  • Niet online
Hoe kan de accu's zo lang mee gaan van de joycons en pro controller? Speel al weken urenlang, maar ze zijn nog volgeladen? Ben echt anders gewend van de PS en Xbox.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:53
Joy-cons laden zichzelf op als je ze terug in de dock zet. Pro controller gaat inderdaad lang mee.

Xbox controller trouwens ook imo. Die gaat vergelijkbaar lang mee als de Pro Controller.
Vanavond New Super Mario Bros. U Deluxe “uitgespeeld”. Nog genoeg levels te doen, maar Bowser verslagen. Leuk spel. Als ik het vergelijk met Super Mario Maker 2 vind ik dit de betere van de twee.
Nu nog 4 games in de backlog. Eerst Lego City Undercover uitspelen voordat in april Lego Star Wars The Skywalker Saga uit komt.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:21
Ik ben op zoek naar een manier om de switch + dock + kabels + spellen + 2 of 4 controllers te vervoeren. Dan kunnen we ook zelda BotW, Yoshi of Kart bijvoorbeeld op vakantie spelen.

Ik kwam na een zoektocht o.a. https://www.amazon.nl/Bes...id=pla-492087045972&psc=1 tegen waar de meeste reviews wel positief over zijn. Ook wel een leuke prijs, heb geen zin bij wijze van 60 euro uit te geven.

Zijn er Tweakers met ervaring met een vervoer case?

• -Mike84-
L23 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:59:
Vanavond New Super Mario Bros. U Deluxe “uitgespeeld”. Nog genoeg levels te doen, maar Bowser verslagen. Leuk spel. Als ik het vergelijk met Super Mario Maker 2 vind ik dit de betere van de twee.
Nu nog 4 games in de backlog. Eerst Lego City Undercover uitspelen voordat in april Lego Star Wars The Skywalker Saga uit komt.
Ik heb hetzelde. Mario Maker 1 of 2 zijn wel leuk, maar toch minder dan de New games.

Hopelijk komen ze ooit nog met een nieuw deel.

Uit deze nieuwe trailer en de Japanse website van Live-A-Live leren we weer een aantal nieuwe dingen. Het spel krijgt bijvoorbeeld Japanse en Engelse voice acting, met tekstvertalingen verder in het Frans, Duits, Italiaans en Spaans.

Op het einde van de trailer en op de website zien we duidelijk het HD-2D logo. Interessant is dat dit nu de versie toont (1.2). Dit is ondertussen de vierde game aangekondigd door Square die deze stijl gebruikt, en het feit dat we nu ook een versienummer van de "engine" zien (HD-2D gebruikt eigenlijk Unreal Engine 4), suggereert toch dat de stijl een blijvertje is. Overigens gebruikt Triangle Strategy versie 1.1.

Het zou me trouwens niks verbazen dat we deze remake en Westerse release van Live-A-Live rechtstreeks te danken hebben aan het succes van Octopath Traveler. De twee games delen tenslotte een narratieve structuur. Ook lijkt het er op dat Team Asano hier opnieuw een van de chefs in de keuken te zijn.

Game Director Takashi Tokita bevestigde verder in een interview met Famitsu dat deze remake al sinds 2019 in ontwikkeling is.

Op de Japanse website vind je ook nog een hoop screenshots en een uitleg van het "checker battle" systeem.
President schreef op zondag 13 februari 2022 @ 06:46:
Ik ben op zoek naar een manier om de switch + dock + kabels + spellen + 2 of 4 controllers te vervoeren. Dan kunnen we ook zelda BotW, Yoshi of Kart bijvoorbeeld op vakantie spelen.

Ik kwam na een zoektocht o.a. https://www.amazon.nl/Bes...id=pla-492087045972&psc=1 tegen waar de meeste reviews wel positief over zijn. Ook wel een leuke prijs, heb geen zin bij wijze van 60 euro uit te geven.

Eerlijk gezegd, ik steek mijn Switch + een aantal games in een case, en die steek ik dan samen met de dock + controller(s) in een rugzak of willekeurige draagzak. Weinig problemen mee gehad.

Het voordeel van zo'n specifieke tas zoals in jouw link is dat je controllers niet gaan bewegen tijdens transport en dus je switch niet per ongeluk altijd maar uit sleep halen, en dat alles net iets beter beschermd is.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:40

Deze heeft een maat van me. Paar keer geleend voor op reis en prima ding, alleen die 'waterproof' belofte zou ik voorzichtig mee zijn :P

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:21
JackAvery schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:04:
[...]

Eerlijk gezegd, ik steek mijn Switch + een aantal games in een case, en die steek ik dan samen met de dock + controller(s) in een rugzak of willekeurige draagzak. Weinig problemen mee gehad.

Het voordeel van zo'n specifieke tas zoals in jouw link is dat je controllers niet gaan bewegen tijdens transport en dus je switch niet per ongeluk altijd maar uit sleep halen, en dat alles net iets beter beschermd is.
Begrijpelijk, maar ik wil mijn kind hem ook kunnen laten mee nemen en dan vind ik los in de zak niet heel handig :-)
sderooij schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Deze heeft een maat van me. Paar keer geleend voor op reis en prima ding, alleen die 'waterproof' belofte zou ik voorzichtig mee zijn :P
Ziet er ook goed uit, genoeg ruimte! Ik heb een oled, enig idee of er 3mm speling in zat?
Na de direct beginnen we een redelijk goed idee te krijgen hoe 2022 er uit ziet qua first party releases. Hoe denken jullie dat Nintendo de rest van het jaar nog gaat vullen?
  • Pokémon Legends: Arceus (28.01.2021)
  • Banjo Kazooie op NSO (januari)
  • Majora's Mask op NSO (februari)
  • Kirby and the Forgotten Land (25.03.2022)
  • Mario Kart 8 Deluxe Booster Course Pass - Wave 1 (18.03.2022)
  • Advance Wars 1-2: Re-boot Camp (08.04.2022)
  • Nintendo Switch Sports (29.04.2022)
  • Mario Strikers Battle League Football (10.06.2022)
  • Fire Emblem Warriors: Three Hopes (24.06.2022)
  • Splatoon 3 (zomer 2022)
  • Xenoblade Chronicles 3 (september 2022)
  • Nintendo Switch Sports - Golf free update (herfst 2022)
Nog geen datum: Mario + Rabbids: Sparks of Hope; The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2; Bayonetta 3.

Mijn gok: Splatoon releast in juli, Bayonetta in oktober. BOTW wordt uitgesteld tot early 2023 als deze niet in november uitkomt. Ik denk zelf in ook dat we nog minstens twee (of meer) verrassingen gaan krijgen voor dit jaar: een game in augustus en een game voor december. Als ik even uit de geruchtenpot grabbel, zouden we bvb. Metroid Prime Remaster kunnen zien, een Twilight Princess/Wind Waker port of die mythische 2D Donkey Kong game... maar als ik Nintendo was, zou ik eind dit jaar een volledig nieuwe 2D Mario game releasen in combinatie met de film die al gepland is voor 21 december.

Natuurlijk kan Mario+Rabbids dat slot ook opvullen als "de" Mario game voor 2022, zelfs al maakt Ubisoft deze...

Van de Mario Kart 8 pass lijkt het trouwens redelijk te verwachten dat we elke ~4 maanden een update krijgen. Dit jaar dus 8 tracks in de zomer en 8 tracks in de late herfst of vroege winter. Wie geen Expansion Pass heeft en de Booster Course pass apart wilt kopen - bij ShopTo kost deze momenteel 20.39 euro.
President schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:42:
Ziet er ook goed uit, genoeg ruimte! Ik heb een oled, enig idee of er 3mm speling in zat?
3mm verschil ga je niet merken.

Edit: OLED Dock is ook iets anders, dus geen idee of dat goed gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 13-02-2022 10:24 ]

• Darkest Star
L23 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:19:
[...]

3mm verschil ga je niet merken.
That’s what she said..
sorry
JackAvery schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:15:
Na de direct beginnen we een redelijk goed idee te krijgen hoe 2022 er uit ziet qua first party releases. Hoe denken jullie dat Nintendo de rest van het jaar nog gaat vullen?
Nog geen datum: Mario + Rabbids: Sparks of Hope; The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2; Bayonetta 3.

Mijn gok: Splatoon releast in juli, Bayonetta in oktober. BOTW wordt uitgesteld tot early 2023 als deze niet in november uitkomt. Ik denk zelf in ook dat we nog minstens twee (of meer) verrassingen gaan krijgen voor dit jaar: een game in augustus en een game voor december. Als ik even uit de geruchtenpot grabbel, zouden we bvb. Metroid Prime Remaster kunnen zien, een Twilight Princess/Wind Waker port of die mythische 2D Donkey Kong game... maar als ik Nintendo was, zou ik eind dit jaar een volledig nieuwe 2D Mario game releasen in combinatie met de film die al gepland is voor 21 december.

Natuurlijk kan Mario+Rabbids dat slot ook opvullen als "de" Mario game voor 2022, zelfs al maakt Ubisoft deze...

Van de Mario Kart 8 pass lijkt het trouwens redelijk te verwachten dat we elke ~4 maanden een update krijgen. Dit jaar dus 8 tracks in de zomer en 8 tracks in de late herfst of vroege winter. Wie geen Expansion Pass heeft en de Booster Course pass apart wilt kopen - bij ShopTo kost deze momenteel 20.39 euro.
In combinatie met de film zou zowel een 2D als 3D Mario kunnen zijn?

Geen idee voor welke game, maar ik verwacht ook nog wel nieuwe dlc om de Expansion Pass interessant te houden.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
L23 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:44:
Geen idee voor welke game, maar ik verwacht ook nog wel nieuwe dlc om de Expansion Pass interessant te houden.
Hoewel zeer logisch, dat 'moet' dan een game zijn met een grote installed-base, m.i. alleen Odyssey reëel (Smash heeft al DLC, Sword en Shield en BOTW al een season pass, SM Party zou ook nog wel kunnen; die twee pokemon remakes of Ringfit lijkt mij niet; maar dan heb je de top 10 dus al).

Tenzij ze bestaande DLC toevoegen aan de Expansion Pass, maar dat lijkt mij niet.

• sderooij
President schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Begrijpelijk, maar ik wil mijn kind hem ook kunnen laten mee nemen en dan vind ik los in de zak niet heel handig :-)

[...]

de oled paste gewoon prima :)

• Darkest Star
Even een vraag over de Satisfeye Grip kopers: hoe bevalt deze nadat jullie deze nu ongeveer een maand hebben kunnen gebruiken?
Ik zit namelijk ook aan een grip te denken en ben benieuwd welke aan te bevelen valt

• sderooij
Darkest Star schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:21:
Even een vraag over de Satisfeye Grip kopers: hoe bevalt deze nadat jullie deze nu ongeveer een maand hebben kunnen gebruiken?
Ik zit namelijk ook aan een grip te denken en ben benieuwd welke aan te bevelen valt
Prima, vooral met de case er bij.
Het schakelen tussen handheld en docked was wel een ding. Ging nogal stroef. Nu met een beetje finetunen gaat het perfect :)

• Transportman

Ik verwacht eigenlijk geen verrassingen meer die dit jaar uit zouden moeten komen, maar wie weet. Ik verwacht dat ze wel alles op alles zetten om BotW2 nog dit jaar uit te krijgen, zodat die nog net de feestdagen mee kan pakken.
Ik verwacht de komende 5 Directs een korte aankondiging van welke courses bij de volgende set zitten, die dan enkele weken later uit komt (beetje wat Smash ook had). Met Direct begin van het jaar, in de zomer rond E3 en in het najaar, zou dat inderdaad ook om de 3-4 maanden zijn.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-01 12:52
L23 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:59:
Heb je New Super Luigi U ook uitgespeeld? Ik ben al blij dat ik de Mario gedeelte heb kunnen uitspelen, want sommige levels waren pittig genoeg.

De storymode van Mario Maker 2 had wel weer kortere maar leukere levels maar het verhaal was voor mij te kort.
L23 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:44:
[...]

In combinatie met de film zou zowel een 2D als 3D Mario kunnen zijn?
Dat kan zeker, maar we hebben eigenlijk nog geen enkele nieuwe 2D Mario game gezien op Mario Maker 2 na, terwijl we zowel Odyssey als Bowser's Fury gekregen hebben op 3D vlak :) Also, de wens is de vader van de gedachten o.i.d. :+ Ik zou graag Nintendo een volledig nieuwe interpretatie van 2D Mario zien maken. De New... serie is entertaining maar tegelijk wat oud geworden.
Transportman schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Ik verwacht eigenlijk geen verrassingen meer die dit jaar uit zouden moeten komen, maar wie weet. Ik verwacht dat ze wel alles op alles zetten om BotW2 nog dit jaar uit te krijgen, zodat die nog net de feestdagen mee kan pakken.
Waarom denk je dat Nintendo geen enkele nieuwe 2022 game meer gaat aankondigen?

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-01 12:52

De Mario-game zouden ze goed moeten timen met de release van de film (dus dat de game-inkomsten niet gekannabiliseerd worden door de film-inkomsten en vice versa). De film staat gepland op 21 december 2022 dus ik verwacht dat Mario + Rabbids: A Sparks of Hope in Q3 2022 uitkomt. Zou wel tof zijn als de Rabbids ook te zien zijn in de Mario-film.

En natuurlijk moet BOTW 2 ook uitkomen. Maar daar zijn eerst nog meer details voor nodig (E3 Direct) dus ik verwacht een release in Q3 of Q4.

Edit: Het is vergezocht maar het is natuurlijk mogelijk dat de aankomende 007 port ook op de Switch verschijnt (al dan niet via de Nintendo Online Expansion Pass), naast de Xbox. Niet echt een first-party release maar wel een eervolle vermelding waard, als het klopt.

[ Voor 4% gewijzigd door VirinR op 13-02-2022 17:51 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 12:06

Wilde dit proberen. Maar shopto pakt helaas mij ICS Visa niet. Krijg geen melding in de app dat ik een opdracht kan goedkeuren.

• Transportman
JackAvery schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:47:
[...]
Waarom denk je dat Nintendo geen enkele nieuwe 2022 game meer gaat aankondigen?
Ze zullen vast nog wel het een en ander aan gaan kondigen voor 2022, maar ik verwacht geen grote verwachtingen omdat ik het onwaarschijnlijk acht dat ze bijvoorbeeld een nieuwe Mario uitbrengen in de maanden voor/na een nieuwe Legend of Zelda.
VirinR schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Heb je New Super Luigi U ook uitgespeeld? Ik ben al blij dat ik de Mario gedeelte heb kunnen uitspelen, want sommige levels waren pittig genoeg.

De storymode van Mario Maker 2 had wel weer kortere maar leukere levels maar het verhaal was voor mij te kort.
Nee dat nog niet. Ik vraag me ook af of dat te pittig word :p Bepaalde levels van het Mario gedeelte waren inderdaad lastig.

Ik vond de creativiteit van de Mario Maker 2 levels erg goed, maar inderdaad te kort.
Tito129 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Wilde dit proberen. Maar shopto pakt helaas mij ICS Visa niet. Krijg geen melding in de app dat ik een opdracht kan goedkeuren.
Ik heb de afgelopen jaren daar met Paypal betaald, dat werkte gewoon.
JackAvery schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:47:
Dat kan zeker, maar we hebben eigenlijk nog geen enkele nieuwe 2D Mario game gezien op Mario Maker 2 na, terwijl we zowel Odyssey als Bowser's Fury gekregen hebben op 3D vlak :) Also, de wens is de vader van de gedachten o.i.d. :+ Ik zou graag Nintendo een volledig nieuwe interpretatie van 2D Mario zien maken. De New... serie is entertaining maar tegelijk wat oud geworden.
Dan moet het inderdaad vernieuwend zijn. Zou leuk zijn als ze qua gameplay en/of art style kijken naar games zoals Rayman Legends, Cuphead en Hollow Knight etc.
Transportman schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:32:
[...]

Ze zullen vast nog wel het een en ander aan gaan kondigen voor 2022, maar ik verwacht geen grote verwachtingen omdat ik het onwaarschijnlijk acht dat ze bijvoorbeeld een nieuwe Mario uitbrengen in de maanden voor/na een nieuwe Legend of Zelda.
Fair enough :) Ik kijk naar 2017 (BOTW en Odyssey), 2019 (Link's Awakening en Mario Maker) en 2021 (Skyward Sword en 3D World/Bowser's Fury)... Maar ik geloof ook niet echt dat BOTW 2022 haalt tot ik een datum zie, hoe graag ik het ook wil geloven.

@VirinR , GoldenEye op NSO zou super zijn!

• Transportman
JackAvery schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:28:
[...]

Fair enough :) Ik kijk naar 2017 (BOTW en Odyssey), 2019 (Link's Awakening en Mario Maker) en 2021 (Skyward Sword en 3D World/Bowser's Fury)... Maar ik geloof ook niet echt dat BOTW 2022 haalt tot ik een datum zie, hoe graag ik het ook wil geloven.

@VirinR , GoldenEye op NSO zou super zijn!
Maar in die gevallen zat er 4-6 maanden tussen, een nieuwe Mario zie ik dan alleen gebeuren als BotW2 doorschuift naar Q2 2023 of later zodat er weer zo een gat is tussen de twee.

• -Mike84-

Ik denk dat Nintendo ook eind van het jaar sterk gaat zijn met BOTW 2, Metriod Prime trilogy en mogelijk ook nog een eigen Mario titel. En misschien nog een verrassing voor begin 2023, vervolg op Donkey Kong 64?

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
-Mike84- schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Ik denk dat Nintendo ook eind van het jaar sterk gaat zijn met BOTW 2, Metriod Prime trilogy en mogelijk ook nog een eigen Mario titel. En misschien nog een verrassing voor begin 2023, vervolg op Donkey Kong 64?
Werd niet alleen eerst metroid prime zelf uitgebracht? en niet alle 3 de delen? ;(

• -Mike84-
Poesmij schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Werd niet alleen eerst metroid prime zelf uitgebracht? en niet alle 3 de delen? ;(
Ja, er zijn hierover wel geruchten. Maar hetzelfde geldt ook voor de Prime Trilogy.
Denk dat dit wel bekend gaat worden op de E3.
Zal mij ook niet verbazen als Nintendo ineens komt met een remake van Super Metroid als Prime 4 niet in 2023 gaat uitkomen en daardoor alles van Prime later komt. Zou hou je Metroid warm bij het nieuwe publiek en zijn alle Metroid fans waarschijnlijk ook blij.

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
-Mike84- schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Ja, er zijn hierover wel geruchten. Maar hetzelfde geldt ook voor de Prime Trilogy.
Zal mij ook niet verbazen als Nintendo ineens komt met een remake van Super Metroid als Prime 4 niet in 2023 gaat uitkomen en daardoor alles van Prime later komt. Zou hou je Metroid warm bij het nieuwe publiek en zijn alle Metroid fans waarschijnlijk ook blij.
One can hope, maar ben toch wel huiverig voor een remake van super metroid.
Samus returns was leuk, want de GB versie was niet heel makkelijk speelbaar, maar een remake van super metroid moeten ze niet hetzelfde aanpakken, die moeten ze echt in ere houden en 1 op 1 houden, anders vrees ik ervoor.

Maargoed, nu toch al zolang geduld moeten hebben op metroid prime 4, dan kan nog 2 jaartjes ook wel :+ .

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:41
[...]

Super Metroid met de dread engine? Fuck Yeah! :D

• -Mike84-
Poesmij schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:48:
[...]

One can hope, maar ben toch wel huiverig voor een remake van super metroid.
Samus returns was leuk, want de GB versie was niet heel makkelijk speelbaar, maar een remake van super metroid moeten ze niet hetzelfde aanpakken, die moeten ze echt in ere houden en 1 op 1 houden, anders vrees ik ervoor.

Maargoed, nu toch al zolang geduld moeten hebben op metroid prime 4, dan kan nog 2 jaartjes ook wel :+ .
Mee eens.
Maar ben bang dat er toch kleine aanpassingen gaan komen.

En Prime 4 mag van mij ook nog wel 2 jaar duren. Zolang het maar een goede game gaat worden.
[...]

De meest recente geruchten spreken niet meer over de trilogy maar over MP1. Anyway dat zijn maar geruchten.

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Mag ik vragen wat voor een accessoires jullie bij de Switch hebben genomen?
Ik heb nu 4 JoyCons, 2 stuurtjes en 1 JoyCon Grip. Dit weekend wil ik echter met z'n vieren Mario Kart + Mario Party doen en ik heb het idee dat ik misschien nog wel een aantal dingen mis (extra Grips? Maar welke dan?)
Ik ben ook van plan om Mario+Rabbids en Luigi's Mansion erbij te kopen...

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
PetrCech_3 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:42:
Mag ik vragen wat voor een accessoires jullie bij de Switch hebben genomen?
Ik heb nu 4 JoyCons, 2 stuurtjes en 1 JoyCon Grip. Dit weekend wil ik echter met z'n vieren Mario Kart + Mario Party doen en ik heb het idee dat ik misschien nog wel een aantal dingen mis (extra Grips? Maar welke dan?)
Ik ben ook van plan om Mario+Rabbids en Luigi's Mansion erbij te kopen...
Misschien niet de meest ideale controller (want vrij klein), maar je hebt toch al vier joy-cons? Dat is voor MK en helemaal voor Super Mario Party voldoende.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:47
Ik heb geen Mario Kart en ook geen Mario Party. Maar volgens mij heb je voor beide games enkel 4 controllers nodig en met je 4 joycons heb je die.

Dan kan je nog upgraden naar stuurtjes, maar als je niet vaak met 4 personen speelt zou ik geen 4 stuurtjes kopen. Zorg er dan wel voor dat je genoeg polsbandjes hebt zodat de joycons iets groter zijn en beter in de hand liggen.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:24
Ik heb 2 joycons en 2 'nep'-procontrollers uit China. Werkt perfect voor partygames met 4 man :9

• -Mike84-
JackAvery schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:08:
[...]

De meest recente geruchten spreken niet meer over de trilogy maar over MP1. Anyway dat zijn maar geruchten.
Je weet het tenslotte nooit bij Nintendo.
Zo waren de geruchten voor MK 9 de laatste tijd erg hardnekkig. En waar komt Nintendo mee een booster pack voor MK 8 :P

En om het bij Metroid te laten. Geruchten voor een Prime trilogy/remake MP1 zijn hardnekkig. Waar komt Nintendo straks mee, een Super Metroid Remake _O-

[ Voor 16% gewijzigd door -Mike84- op 14-02-2022 15:39 ]

• Darkest Star
Ik zou graag Chrono Cross gaan spelen maar die aspect ratio valt me zo tegen.
Zit je te spelen met aan de linker- en rechterkant van die borders... -O-
Darkest Star schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:18:
Ik zou graag Chrono Cross gaan spelen maar die aspect ratio valt me zo tegen.
Zit je te spelen met aan de linker- en rechterkant van die borders... -O-
Geen moeite mee, alle games waren vroeger 4:3 verhouding. Wel apart dat de remaster niet in breedbeeld is. Kennelijk teveel moeite en zijn alleen de textures verbeterd.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:47
-Mike84- schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:33:
[...]
En om het bij Metroid te laten. Geruchten voor een Prime trilogy/remake MP1 zijn hardnekkig. Waar komt Nintendo straks mee, een Super Metroid Remake _O-
Zijn er meer mensen uitgenodigd voor een beta van Metroid Picross? ( ;) )
L23 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Geen moeite mee, alle games waren vroeger 4:3 verhouding. Wel apart dat de remaster niet in breedbeeld is. Kennelijk teveel moeite en zijn alleen de textures verbeterd.
Zou me niet verbazen als het de 2D-achtergronden zijn die het moeilijker maken om 16:9 te ondersteunen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

RayNbow schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:12:
[...]

Zou me niet verbazen als het de 2D-achtergronden zijn die het moeilijker maken om 16:9 te ondersteunen.
Ik heb het spel nooit gespeeld, maar bekeek de PS1 versie en ik vermoed inderdaad dat het de 2D-achtergronden zijn. Bij een brede 2D-achtergrond wellicht geen probleem. Maar zag ook stukken waar de 2D-achtergronden niet meer dan beeldvullend zijn, dan is er niks extra's om te gebruiken voor breedbeeld. Ze hadden ook boven en onder wat kunnen wegknippen, maar daar ben ik ook geen fan van :P
De vertaling van Nintendo's Q&A met de investeerders staat online. Een paar interessante punten:
  • Dit fiscale jaar vertegenwoordigden evergreen sales 60% van de verkochte first-party software. Veel nieuwe Switch eigenaars kopen als tweede of derde game vaak zo'n game.
  • Nintendo verwacht geen verrassingen qua extra hardware leveringen. Ze zien nog steeds een impact op de wereldwijde logistiek voor hun producten die buiten Japan verkocht worden.
  • Tijdens de kerstperiode waren er tijdelijke tekorten van het OLED model in Europa en Japan. Ook in de US had Nintendo problemen om genoeg hardware te verschepen sinds ~Thanksgiving.
  • Switch hardware begint langzaam duurder te worden om te produceren door de wereldwijde tekorten aan componenten. De OLED heeft een lagere winstmarge dan de Switch en de Lite. Nintendo verwacht niet dat de marges op hardware gaan verbeteren in het komende fiscale jaar.

• -Mike84-
RollieBollie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Zijn er meer mensen uitgenodigd voor een beta van Metroid Picross? ( ;) )
Of Metroid Music 🤣

• -Mike84-
JackAvery schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:47:
De vertaling van Nintendo's Q&A met de investeerders staat online. Een paar interessante punten:
  • Dit fiscale jaar vertegenwoordigden evergreen sales 60% van de verkochte first-party software. Veel nieuwe Switch eigenaars kopen als tweede of derde game vaak zo'n game.
  • Nintendo verwacht geen verrassingen qua extra hardware leveringen. Ze zien nog steeds een impact op de wereldwijde logistiek voor hun producten die buiten Japan verkocht worden.
  • Tijdens de kerstperiode waren er tijdelijke tekorten van het OLED model in Europa en Japan. Ook in de US had Nintendo problemen om genoeg hardware te verschepen sinds ~Thanksgiving.
  • Switch hardware begint langzaam duurder te worden om te produceren door de wereldwijde tekorten aan componenten. De OLED heeft een lagere winstmarge dan de Switch en de Lite. Nintendo verwacht niet dat de marges op hardware gaan verbeteren in het komende fiscale jaar.
Gaat tijd worden dat de tekorten opgelost gaan worden. Maar ja, dat gaat nog wel even duren :(

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:23
Oef wat is Fire Emblem Three Houses verslavend maar wat is het ook zwaar richting het einde. Bij mijn tweede play trough/ run kwam ik heel ver maar bij chapter 17 van de 18 via de Edelgart route werd het toch weer te zwaar. De laatste chapter ging deze keer makkelijker bij de eerste run maar weer moest ik terug naar normal (easy)....

Klok inmiddels op 108 uur en ik ben er nog niet klaar mee. Het vraagt om een derde poging op hard maar nu ga ik toch ook eens wat guide's bestuderen. Ik moet echt uitzoeken wat ik verkeerd doe want mijn maanden lijken te kort. Ik deed alle side quests, uren wezen vissen etc......

Wie nog tips heeft? ik hoor het graag :) in de achtergrond hoor ik de muziek van de credits, ondanks de moeilijkheid richting het einde zal dit denk ik mijn favoriete fire emblem van allemaal worden :)

• Seal64
  • Laatst online: 09-01 07:34

Is zoiets een idee?

pricewatch: Big Ben Official Deluxe Travel Case For Nintendo Switch

Ik heb daar het kleine broertje van (kan de Switch in met wat kleine spulletjes) maar die is niet kapot te krijgen.

• Darkest Star
Seal64 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Is zoiets een idee?

pricewatch: Big Ben Official Deluxe Travel Case For Nintendo Switch

Ik heb daar het kleine broertje van (kan de Switch in met wat kleine spulletjes) maar die is niet kapot te krijgen.
Dat is ook een mooie, ik heb gisteren https://www.amazon.nl/Com...=ivoler%2Caps%2C79&sr=8-1 deze besteld. Nog niet binnen overigens, dus kan er nog niks over zeggen
Pagina: 1 ... 156 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic