@
RayNbow same
Bonusronde twee:
regionale verkopen.. Alle cijfers zijn in "miljoen units".
De eerste grafiek toont de totale hardwareverkopen tijdens het kerstkwartaal gedurende de laatste drie jaar, per regio. Wat enorm opvalt: Japan, USA en de "andere" landen volgen redelijk goed de trend van de totale hardwareverkopen. Europa is de vreemde eend in de bijt: we zijn de enige regio waarbij de hardwareverkopen gestegen zijn.
Ik zie alvast twee mogelijke verklaringen: (1) we zien de impact van de prijsaanpassing die in Europa is doorgevoerd naar aanleiding van gunstigere wisselkoersen (2) het is mogelijk dat men in Europa Switch aankopen dit jaar heeft uitgesteld tot de kerstperiode om andere redenen (bvb. grotere tekorten eerder in het jaar dan elders). Persoonlijk vermoed ik dat het gewoon de impact van de prijsverlaging was.
De tweede grafiek toont de verhouding van de verkopen tussen verschillende voor het afgelopen kerstkwartaal. Hier valt op dat in Europa er duidelijk meer gewone hybride modellen verkocht zijn relatief tot de verhoudingen van de andere regio's. Opnieuw wijs ik naar de prijsverlaging, al kan het natuurlijk ook zo zijn dat wij gewoon minder OLED modellen geleverd hebben gekregen in verhouding.
Overigens ook interessant om te zien: ondanks gestegen hardware verkopen in Europa, is de relatieve stijging voor software verkopen kleiner dan het tempo in de US/Japan:
Zou dit impliceren dat de Europese Nintendo gamer iets meer casual is? Mogelijk geldt dit voor de mensen die net aangetrokken werden door de prijsverlaging?
[
Voor 3% gewijzigd door
JackAvery op 06-02-2022 13:38
]