The Chosen One schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:11:
[...]

Als toevoeging; er zijn enkele spellen die in handheld soms kleine text hebben. (en in docked ook niet perse megagroot maar daar is het natuurlijk groot genoeg)
De meeste hebben dat niet of is niet storend.

Ik kan me alleen niet voorstellen hoe sommige spellen op de Lite spelen nu ik van de 'gewone' naar OLED gegaan ben. ;p
Maar daar zitten geen Nintendo spellen tussen toch? Nintendo houdt daar wel rekening mee. Het zijn vaak directe ports waar ze dan de interface niet hebben aangepast. Ik merkte het zelf bij Bioshock Infinite, daarvan is de PC versie als remaster naar de consoles gebracht. Wellicht op een monitor waar je vlak voor zit prima. Maar vond het bij dat spel zowel handheld als docked (42 inch) de menu's en tekst veel te klein. Toen maar de zoom functie gebruikt :P

De Switch Lite voegt voor mij niks toe en vind ik ook een slechtere handheld dan de Switch (OLED), qua portabiliteit heb ik liever het betere scherm en langere accu duur. Uiteindelijk kan je er alles op spelen. Maar ik zou bij het kleinere scherm houden bij games die wat overzichtelijker zijn zoals 2D platformers of een top down perspectief zoals Link's Awakening (kwam gelijk uit met de Switch Lite).

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:30
Dazzler2120 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:34:
Ik twijfel erover om een nieuwe Switch controller te halen, wat raden jullie aan? De switch pro controller vind ik eigenlijk wat duur, is de meerprijs het waard t.o.v. een 3rd party controller? of zijn deze net zo goed / zo niet beter?
Ik vind de Switch Pro controller en super fijne kwalitatief hoogstaande controller. Wat mij betreft een no-brainer als je veel in docked mode op de Switch speelt :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:47
Switch Pro Controller, 100 procent. 1 van de beste controllers die er is imo. Als je Amazon in de gaten houdt kun je hem 1x in de zoveel tijd zo voor 45 a 55 euro kopen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Timothy3000 op 31-01-2022 10:34 ]

• Estel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-01 12:49
SnelheidsDuivel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Bedankt voor alle input.

Heb nu eerst Super Mario Odyssey besteld, maar eens kijken of hij dat snel onder de knie heeft. Lego City Undercover is een goede tip, heeft ook ‘n vriendelijke prijs zag ik, dus die houd ik zeker in gedachten voor ‘n volgende aankoop.
Luigi's Mansion 3 is hier ook een grote hit.
Eentje voor de fans van Baseball:

[ Voor 37% gewijzigd door JackAvery op 31-01-2022 20:04 ]

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
Xlast88 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
Ben ik de enige die breath of the wild slecht vindt. Vroeger was ik altijd een grote Zelda fan. Maar kom maar niet in botw.
Speel de eerste 10 uur anders met een guide. Ik kwam er ook nooit in, maar dit heeft me over het dode punt heen geholpen.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:48
afterhourpower1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Speel de eerste 10 uur anders met een guide. Ik kwam er ook nooit in, maar dit heeft me over het dode punt heen geholpen.
Of gebruik een paar amiibo, de wolf companion is echt awesome. Kan je zelf maken btw.
===
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pGn47Tq8pMkmDRreCl6nsW1T8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpTZK4RfzyaxIAcJBEUsNBNO.jpg?f=fotoalbum_large
===
In mei, hopelijk eindelijk een echt goede tennis game

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:47
afterhourpower1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:16:
[...]

De eerste 10 uur zijn toch The Great Plateau? Want dat was allemaal aardig recht toe recht aan allemaal imo.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30
Timothy3000 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:41:
[...]

De eerste 10 uur zijn toch The Great Plateau? Want dat was allemaal aardig recht toe recht aan allemaal imo.
Haha ja. Vraag me ook af of al die gamers die botw spelen en te weinig guidance ervaren misschien opgegroeid zijn met assassins creed en Witcher 3. In die games is het achter icoontjes aanlopen tot kunst verheven natuurlijk.
Want als je met snes opgegroeid bent zit er juist in vergelijking veel guidance in botw.
Vinnocchio schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:24:
Of gebruik een paar amiibo, de wolf companion is echt awesome. Kan je zelf maken btw.
Ik had de game al uitgespeeld. Maar na de discussie hier weer eens opnieuw begonnen. Net voor het eerst Wolf Link uitgeprobeerd en dat is inderdaad tof. Maar sowieso leuk om een maatje te hebben. Zo speel ik Skyrim ook.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:22
L23 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:16:
[...]

Ik had de game al uitgespeeld. Maar na de discussie hier weer eens opnieuw begonnen. Net voor het eerst Wolf Link uitgeprobeerd en dat is inderdaad tof. Maar sowieso leuk om een maatje te hebben. Zo speel ik Skyrim ook.
doen jullie dat via de amiibo zelf, of een zelf gemaakte nfc/amiibo?

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:00
[...]

Hoe kun je dat doen? Ik vind dat zo niet terug en ben wel geïnteresseerd, want ook ik kon niet door BotW heen komen. Ik kan die Amiibo niet meer voor weinig vinden on-line.

Latin capital letter y with diaeresis

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
YdieresiS schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:08:
[...]

Hoe kun je dat doen? Ik vind dat zo niet terug en ben wel geïnteresseerd, want ook ik kon niet door BotW heen komen. Ik kan die Amiibo niet meer voor weinig vinden on-line.

*knip*
Grijs gebied. zie ook onze algemene voorwaarden.
Het algemeen beleid #consoles

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 01-02-2022 11:33 ]

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
menne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:52:
Wel vaker komen er in dit topic wat vragen langs wat goede games zijn voor jonge kinderen. Hier nog een tip: wij zijn sinds kort gestart met Kirby Star Allies (demo beschikbaar) met een bijna 5 jarige, dat bevalt heel erg goed.

Voordelen: welke knopjes je moet indrukken etc wordt in het spel goed visueel uitgelegd, de friendly AI helpt mee om alles en iedereen te verslaan dus het komt niet allemaal op de skills van een jong kind aan en als ouder kun je heel makkelijk wel/niet meedoen met een druk op de knop. En als je eruit stapt dan gaat alles prima door. En het is niet moeilijk en je hebt tig levens beschikbaar.

Voor ons bevalt deze game tot nu toe eigenlijk het beste.
Nog even een update nu wij Kirby hebben uitgespeeld. Bovenstaande punten staan nog steeds. Verderop in het spel wordt het soms wel wat lastiger, omdat je dan dood kunt vallen in gaten of er bepaalde snelle sequences zijn waarbij je goed moet springen. De laatste paar levels heb ik echt hele stukken moeten doen omdat het te lastig was. Maar is maar klein deel v/h spel.

Verder vond mijn zoontje een van de eindbazen nogal eng (soort spook en later hele gekke gedraaide/draaiende ogen etc). Dus de eindbaas / bazen sloten wat dat betreft wat minder aan qua “kindvriendelijkheid” op alle eerdere vijanden en levels, waren dus iets minder in lijn.

Er zijn dus wat kleinere potentiële “minpunten”, maar naar verhouding is dat echt zeer beperkt vs de rest van de game en content :)

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:10
Fire Emblem Three houses:

Lijkt er op dat ik nu niet meer verder kan op hard, heb al meerdere hoofd/ verhaal missies gehad hiervoor waarbij ik er moeilijk doorheen kwam. Mijn units zijn gewoon te zwak. Ik heb meerdere Fire Emblem games gespeeld en in mijn huidige run is alleen mijn hoofdpersoon die ik zelf ben sterk. Blijkbaar heb ik toch wat dingen niet goed aangepakt op de monastary etc.. Vanavond nog eens rustig proberen en anders maar naar normal, ben zo ver wil het nu sowieso uitspelen.

Oorzaken heb ik wel hoor (sommige typ ik hier andere in spoiler)
1) ben te laat begonnen met serieus mijn professor levelen, ben denk ik in de endgame en nog steeds level B, hierdoor lang weinig activity points, kan een side ques niet halen omdat ik in de tuin een bepaalde cultivate optie niet kan kiezen
2) te laat de renow uitgegeven in de kerk
3) aantal side quest missies niet gedaan
4)
spoiler:
Edelgart en Hector (mage) waren erg sterk, en die hadden mij verlaten, zucht, echt een ader lating

Heb ook wat gegoogld, meer mensen geven aan dat het spel later veel moeilijker wordt en dat je dan echt kan merken of je het eerder goed hebt aangepakt. Ik vind dit niet erg, was sowieso al van plan om nog een run te doen. Dan zal het wel beter gaan allemaal!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:37
Linksquest schreef op maandag 31 januari 2022 @ 05:52:
[...]

Hier ook een beetje, als hardcore Zelda fan spel op zowel Wii U als Switch gekocht (collectors Edtion ook nog) en had de eerste keer ook wat moeite met de game, inmiddels er beter in geworden en er meer liefde voor, maar het is mijn favorieten ;)
Kom er nog steeds niet in :X vina Link's Awakening leuker dan BOTW O-)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17
Modbreak:Het discussieren over nep amibo/nfc kaartjes kopen of maken is niet de bedoeling.
Hierom enkele posts verwijderd.

10 second ninja DONE

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Haha ja. Vraag me ook af of al die gamers die botw spelen en te weinig guidance ervaren misschien opgegroeid zijn met assassins creed en Witcher 3. In die games is het achter icoontjes aanlopen tot kunst verheven natuurlijk.
Want als je met snes opgegroeid bent zit er juist in vergelijking veel guidance in botw.
Ik ben opgegroeid met de SNES. En ik ben vader dus weinig vrije tijd. Ik heb soms te weinig tijd en geduld om eindeloos te gaan zoeken terwijl ik wel het verhaal en omgevingen wil ervaren. De guide hielp mij om snel het juiste pad te bewandelen en om sterker te worden zonder dat ik steeds dood ging. De guide heeft me dus geholpen om plezier te beleven aan het spel wat ander stof had liggen happen. Iedereen speelt games op zijn eigen manier.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
afterhourpower1 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Ik ben opgegroeid met de SNES. En ik ben vader dus weinig vrije tijd. Ik heb soms te weinig tijd en geduld om eindeloos te gaan zoeken terwijl ik wel het verhaal en omgevingen wil ervaren. De guide hielp mij om snel het juiste pad te bewandelen en om sterker te worden zonder dat ik steeds dood ging. De guide heeft me dus geholpen om plezier te beleven aan het spel wat ander stof had liggen happen. Iedereen speelt games op zijn eigen manier.
Voor mij geldt hetzelfde (al is het om andere redenen): weinig tijd voor gamen, dus op zoek naar een goede tijd/ervaring verhouding. En ik speel de meeste spellen minstens zo veel voor het verhaal als voor de game mechanics. Moeilijkheid gaat daarom zelden boven 'Normal' uit en ik voel me op geen enkele manier bezwaard om 'm omlaag te zetten als ik merk dat het verhaal de enige reden is dat ik nog speel.

Rond dolen in BotW heb ik dus weinig gedaan, daarom op een gegeven moment de interactieve map ernaast gezet om niet te veel te missen, maar ook geen uren kwijt te zijn aan ontdekken zonder duidelijk doel.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hadden we vroeger niet elke twee jaar een Mario & Sonic op de Olympische (zomer/winter) spelen?

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18
meesje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:09:
Hadden we vroeger niet elke twee jaar een Mario & Sonic op de Olympische (zomer/winter) spelen?
Mario & Sonic is niet elke twee jaar uitgekomen volgens dit lijstje: Wikipedia: Mario & Sonic

En de laatste winterspelen versie is van de winterspelen van 2014.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
RollieBollie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Mario & Sonic is niet elke twee jaar uitgekomen volgens dit lijstje: Wikipedia: Mario & Sonic

En de laatste winterspelen versie is van de winterspelen van 2014.
De eerste vijf uit de tabel zijn toch opeenvolgende spelen? 2018 en nu 2022 zijn dus ontbrekend. Wellicht verkochten de winter versies minder goed?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:10
Ik heb bij pokemon Arceus een paarse gloed op rotsen, bomen en grond met stenen. Is mijn switch stuk of heeft iedereen dat?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:45
Heb even nagevraagd bij een vriend die het spel ook heeft, hem zegt dat niks, kun je misschien een screenshot/foto toevoegen?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:22
Engineer Stewie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:20:
Ik heb bij pokemon Arceus een paarse gloed op rotsen, bomen en grond met stenen. Is mijn switch stuk of heeft iedereen dat?
Dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpwj9Pnk4CGr4sHSky8w8l8rF10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UNRQtuhZE3jbAalOA6kQjpM.jpg?f=fotoalbum_large

• Engineer Stewie
@sderooij yep

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51856678141_1178953a4c_c.jpg

Is dit normaal?
Voor een Pokemon game is dat normaal :P

Maar ook te zien in elke review op Youtube. Kennelijk een paarse lucht of zo?

[ Voor 50% gewijzigd door L23 op 01-02-2022 20:46 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:52
Engineer Stewie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:20:
Never mind, verkeerd gelezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ht87 op 01-02-2022 20:44 . Reden: Verkeerde post ]

• Engineer Stewie
L23 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:40:
Voor een Pokemon game is dat normaal :P

Maar ook te zien in elke review op Youtube. Kennelijk een paarse lucht of zo?
Heb geen reviews gezien en is mijn eerste pokemon game. Het lijkt gewoon op artifacts… snap de keuze niet zo :). Maar dan ben ok gerust.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[Afbeelding]

In mei, hopelijk eindelijk een echt goede tennis game
De aankondigingstrailer:

Ik ben benieuwd. Ik ken de ontwikkelaar alleen van de Tropico reeks die best tof is. Voor Switch, PlayStation 4/5, Xbox One/Series S/X en PC.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:34
@Engineer Stewie Iedereen heeft dat. Wij ook, zowel launch, Pokemon editie als OLED Switch en op de tv.
Denk dat het een reflectie is van de lucht. Die is volgens mij wat paarsachtig.

Ben zelf langzaamaan bezig met Arceus. Nu net voor het eerst na je eerste quest naar buiten en toen gestopt. Maar eens los op de wereld.

Vind een aantal dingen wel erg jammer en dat het niet zo gehoeven.
Het is voor nu geen open grote wereld. Je moet dus reizen naar gebieden.
Het is vrij leeg in vergelijking met BotW zeg maar.

• MetalSonic
Goed gegeten, goed uitgerust, nog twee pogingen gedaan op hard. Maar nee, werd afgeslacht. Elke unit had de beste items. Heb Fire Emblem een difficulty terug moeten doen. En dan de verschillen.

Voor wie zich afvraagt wat er gebeurt als je een difficulty lager gaat in Fire Emblem Three houses
1) minder tegenstanders (kleinste verandering)
2) je hebt veel vaker een critical hit (grote verandering)
3) je eigen doge/ evade veel hoger (grote verandering)
4) tegenstanders doen minder vaak critical, lijken gevoeliger voor attacks

Nadat ik de difficulty switchte naar normaal kon ik makkelijk verder. Een missie later echter en ook op normal moest ik goed bekijken wat ik deed. De curve qua moeilijkheid gaat gewoon stijl omhoog aan het einde.

Heb daarna weer Explore gedaan en nu ontdekt dat hoe saai het ook is, je krijgt echt veel experience van vissen. Bij de nieuwe playtrough snel maximaal vissen, en ook vis verkopen (deed ik eerst ook niet).... De puzzelstukjes van dit spel qua verhaal en qua gameplay vallen steeds meer op hun plek :)

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
Heeft iemand hier ervaring met Football Manager 2022? Is het wat voor op de switch?
Aankondiging van Yacht Club Games:

https://minathehollower.com

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zijn er mensen die de Nintendo Switch Pro Controller hebben gehad en over zijn gegaan op die van AlieExpres? Ik vraag mij eerlijk gezegd af of het verschil echt groot merkbaar is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKRNQPKibgH4OvokLp1-avyo3Cg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJFlaMZt8QXgc9kpJWwEpavA.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:10:
Zijn er mensen die de Nintendo Switch Pro Controller hebben gehad en over zijn gegaan op die van AlieExpres? Ik vraag mij eerlijk gezegd af of het verschil echt groot merkbaar is :)

[Afbeelding]
Ik heb destijds meteen een paar van AliExpress gehaald (Eastvita) en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Enige waar ik (na heel lange tijd) achter kwam was dat de analoge sticks of stiekem niet analoog zijn of niet heel gevoelig. Het lukte me in die verzameling van Mario niet om langzaam te lopen totdat ik de switch controllers zelf probeerde. Weet niet of dat inmiddels met de nieuwere controllers beter is. Maar bij alle andere games was het me in ieder geval nooit opgevallen.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Die is inderdaad prima te doen, maar het grote verschil zit wel in accuduur, had het zelf nooit meegemaakt (ik heb hem zelf niet maar wel mee gespeeld als 2e speler bij een maat), maar laatst nagevraagd nav wat opmerkingen hier, en na een uurtje of 4 gamen is hij wel leeg. Dat terwijl de accuduur van de originele pro controller bijkans onbeperkt is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

[Afbeelding]
Ik heb er twee, maar echt omdat ik die dan aan vriendjes van mn zoon geef als ze hier spelen, omdat ze goedkoop zijn (en dan stuk mogen/ chips erop zonder 70 euro besmeurd te zien worden ;)).. Ik vind ze zelf ook best fijn aanvoelen. Ze zijn lekker robuust. Echter pak ik voor mn eigen spellen de vertrouwde pro controller. Die response tijd lijkt sneller, je hebt rumble en amiibo opties en zoals gezegd gaat de accu veel langer mee. De ali dingen pairen soms ook lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 02-02-2022 16:46 ]

Something under the bed is drooling

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Voor de geinteresseerde Hades is nu slechts 16,24 EUR in de eShop, en staat daarmee.op de laagste prijs ooit. Ik heb hem gelijk maar gekocht!

https://www.nintendo.nl/G...html?nsuid=70010000033132

hoi

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Voor wie interesse heeft in (J)RPGs:

Ik heb toevallig via Dekudeals ontdekt dat Nedgame een aantal toptitels (zoals Dragon Quest XI, Xenoblade Chronicles, Bravely Default II, Paper Mario: TOK) aardig heeft afgeprijsd. De meesten kosten nu €28 :)

https://www.nedgame.nl/ni...itive-edition/3988815229/

[ Voor 3% gewijzigd door Aryawn op 02-02-2022 18:42 ]

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
gwystyl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Andersom kan je hem blijkbaar ook gebruiken om andere controllers aan een PC te knopen, maar de meeste kunnen dat al van zichzelf. Ik heb nu een XBOX Series controller bij de PC, dus de XBOX 360 controller ontvanger hangt aan de Switch via zo'n Magic-NS. Het is even wennen om dat A/B en X/Y op Nintendo-controllers net andersom is tov XBOX controllers, maar als je niet naar de letters kijkt heb je daar weinig last van
Bedankt, ik heb de magic-ns inmiddels binnen.
Het aansluiten stelt geen drol voor, wel lukt het me alleen nog maar met kabel, kennelijk moet ik nog een update draaien voor de Elite V2 controller.
Maar Mario kart in samenwerking met de Xbox controller is gewoon top.

• Ht87
Magic schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:10:
[...]

Die is inderdaad prima te doen, maar het grote verschil zit wel in accuduur, had het zelf nooit meegemaakt (ik heb hem zelf niet maar wel mee gespeeld als 2e speler bij een maat), maar laatst nagevraagd nav wat opmerkingen hier, en na een uurtje of 4 gamen is hij wel leeg. Dat terwijl de accuduur van de originele pro controller bijkans onbeperkt is.
Ja voor de fanatieke gamer is dat wel een dingetje denk ik, maar voor een kwart van de prijs vind ik t niet zo erg om m regelmatig aan de oplader te hebben ;)
Wat ik me dan wel afvraag, maar dan puur ethisch gezien, is zo'n controller illegaal gemaakt of mag dit gewoon?
New Super Mario Bros. U Deluxe binnen. Ben benieuwd of ik het ga uitspelen.

• Arunia
Aryawn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:41:

Ik heb toevallig via Dekudeals ontdekt dat Nedgame een aantal toptitels (zoals Dragon Quest XI, Xenoblade Chronicles, Bravely Default II, Paper Mario: TOK) aardig heeft afgeprijsd. De meesten kosten nu €28 :)

Thanks, net xenoblade en bravely default 2 gekocht.
Ben op de 3ds bijna klaar met bravely default. Dus voor deze prijs kunnen we daar nog mee verder.

Bezorging is door gezet naar morgen. Jammer, maar voor het weekend wel prettig. Even tijd om lekker te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 03-02-2022 09:00 ]

• MetalSonic
Afbeeldingslocatie: https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/fire-emblem-nintendo-switch/6/60/Edelgard_Profile.jpg

Fire Emblem uitgespeeld, teller gaf 63 uur weer. Een spel wat voor mij de directe system seller was, volgde hem al lang, had hoge verwachtingen. Gelukkig ben ik nog overtroffen door dit spel. Heb genoten.... Verhaal wordt uiteindelijk sterk en qua gameplay ontzettend veel uitdaging. Bijna teveel voor mij. De final mission haalde ik nog maar net en toen was mijn difficulty al terug van hard naar normal......

Sommige spellen speel je uit en dan denk je "super spel maar weet niet of ik 'm nog eens doe. Dit spel prikkelt zoals diverse reviews aangeven enorm om nog eens te spelen. Dit voor verschillende "endings". Volgende keer dat ik dit spel speel begin ik weer op hard en ga ik kijken of ik het dan wel ook kan finishen op hard. Dat wordt mijn uitdaging!

• MetalSonic
Aryawn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:41:

Oh dat is warriors denk al, haha :) three houses zal wel wat duurder zijn. Alsnog veel goed geprijsde games!

zitten een paar erg sterke rpg's bij _/-\o_ Ni No Kuni is uiteraard ook een pareltje, half jaar geleden ofzo uitgespeeld op de pc...... Xenoblade en Bravely default nooit gespeeld wel al vaak genoten van de muziek.

[ Voor 31% gewijzigd door MetalSonic op 02-02-2022 20:23 ]

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles krijgt alvast een Japanse Switch release, zo kondigt men aan in het meest recente nummer van Shounen Jump. Deze game op basis van de zeer populaire manga is al enkele maanden uit op andere consoles en heeft ook in Europa in verschillende landen de top 5 even gehaald. Mogelijk volgt dus ook een internationale Switch port.

De Japanse release staat gepland voor 9 juni. (Bron: Gematsu)

Trouwens, over een paar uur staan de kwartaalcijfers van Nintendo weer online. Ik zal deze keer helaas niet meteen er op kunnen springen met een gedetailleerde post. Hopelijk vanavond of dit weekend. In ieder geval benieuwd of het kerstkwartaal geleverd heeft op het vlak van hardware sales.
Om toch niet helemaal op de honger te zitten:

10,67 miljoen verscheepte Switch consoles in het decemberkwartaal
13,97 miljoen verscheept van Pokemon diamond/Pearl
2,74 miljoen verscheept van Metroid Dread

Tweede beste jaar ooit qua Switch leveringen.

In totaal zijn er nu meer Switch consoles (103,54m) geleverd dan Wii of PS1 lifetimes sales.

Meer data hier.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 03-02-2022 09:04 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

JackAvery schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:48:
Om toch niet helemaal op de honger te zitten:

10,67 miljoen verscheepte Switch consoles in het decemberkwartaal
13,97 miljoen verscheept van Pokemon diamond/Pearl
2,74 miljoen verscheept van Metroid Dread

Tweede beste jaar ooit qua Switch leveringen.

Meer data hier.
Ben heel benieuwd waar Pokémon Legends Of Arceus in deze cijfers gaat passen :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Ben heel benieuwd waar Pokémon Legends Of Arceus in deze cijfers gaat passen :P
Het volgende kwartaal (en het hele boekjaar) wordt denk ik rond laat april/begin mei gerapporteerd :p dus nog even geduld.

Overigens is Sword/Shield nu de tweede best-verkochte Pokemon game ooit.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 03-02-2022 08:59 ]

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-01 19:31
Goede cijfers. Hoop wel dat ze meer Zelda of Mario spellen gaan maken. Voor mijn gevoel duurt dat echt veel te lang. Ik heb al jaren geen toptitel kunnen kopen, maar kan zijn dat ik te kritisch ben.

[ Voor 17% gewijzigd door hotymoty op 03-02-2022 09:14 ]

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ja, snap bijvoorbeeld niet dat er al lang geen opvolger is van Mario Kart. Of dat er zelfs nieuwe courses aangeboden worden, al was het via betaalde DLC. We spelen eigeniljk nog altijd dezelfde MK als op de Wii U en die 's toch al best oud als je het nagaat.

Telkens ik met bezoek hier thuis (of op verplaatsing) MK wil spelen, ben ik al aan het zuchten omdat ik niet meer weet welke cup ik voor de driehonderdste keer ga rijden :+

Naar het schijnt zijn ze bezig aan MK9 of gaan ze toch beginnen verder dit jaar, maar goed. Dat duurt nog wel even.... En zijn de geruchten wel waar?

[ Voor 16% gewijzigd door RangedNeedles op 03-02-2022 09:20 ]

• Arunia
RangedNeedles schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:19:
Ja, snap bijvoorbeeld niet dat er al lang geen opvolger is van Mario Kart. Of dat er zelfs nieuwe courses aangeboden worden, al was het via betaalde DLC. We spelen eigeniljk nog altijd dezelfde MK als op de Wii U en die 's toch al best oud als je het nagaat.

Telkens ik met bezoek hier thuis (of op verplaatsing) MK wil spelen, ben ik al aan het zuchten omdat ik niet meer weet welke cup ik voor de driehonderdste keer ga rijden :+

Naar het schijnt zijn ze bezig aan MK9 of gaan ze toch beginnen verder dit jaar, maar goed. Dat duurt nog wel even.... En zijn de geruchten wel waar?
Hier hetzelfde met mario kart. Voor mij dochter nog rijkelijk nieuw, maar voor mij al gaar gespeeld. Zucht, vooruit dan maar, nog een potje.

Een nieuw deel komt er zeker. Misschien mijn dochter bekend maken met de oudere spellen. :+
hotymoty schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:12:
Goede cijfers. Hoop wel dat ze meer Zelda of Mario spellen gaan maken. Voor mijn gevoel duurt dat echt veel te lang. Ik heb al jaren geen toptitel kunnen kopen, maar kan zijn dat ik te kritisch ben.
Rome is niet op een dag gebouwd. Hetzelfde geldt voor grote AAA titels.

Vorig jaar is de port van 3D World uitgekomen met Bowser’s Fury. Ook was er Skyward Sword HD. BOTW sequel is gepland voor dit jaar, en wat de nabije toekomst van Mario betreft zullen we moeten zien waar de kaarten vallen.

Speel je nog iets anders dan Mario of Zelda? Nintendo zelf publiceert 15-20 titels per jaar, en er zijn veel uitstekende third party games die je zou kunnen proberen :)

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online

Kijk helaas naar de verkoopcijfers... Het verkoopt nog als warme broodjes, dus is de haast voor een nieuwe versie / opvolger niet zo hoog. De basis is een leuk spel en ze moesten zo'n spel voor de Switch maken, dus simpel wat geport van andere en voila.

Ik vind online tegen echte tegenstanders spelen wel erg leuk, vooral om samen te doen met iemand anders naast me.

Maar ik hoop zeker wel dat ze met MK9 bezig zijn en wat verbeteringen brengt.

Uiteindelijk waren er maar een paar mensen die Mario Kart 8 op de Wii U ervaren hebben :P
Voor mijzelf was het een geheel nieuwe game toen ik deze in 2017 voor de Switch gekocht heb. Wel vind ik het nu erg lang duren. Normaal had je om de paar jaar een Mario Kart voor de console en een Mario Kart voor de handheld. Dus een eigen Mario Kart game voor de Switch had ik inmiddels wel verwacht. Mario Kart Live: Home Circuit laat ik even buiten beschouwing. Mario Kart 8 Deluxe blijft ook afgelopen kwartaal goed verkopen, dus begrijp het wel. Maar geen DLC uitbrengen met 2 extra cups is een gemiste kans.

Niet dat ik veel gebruik maak van Online, maar tot dusver vind ik Mario Kart 8 Deluxe de leukste game om online te spelen en helaas ook nog steeds de enige reden waarom ik een Nintendo Online abonnement heb.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 03-02-2022 10:45 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:29
L23 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Uiteindelijk waren er maar een paar mensen die Mario Kart 8 op de Wii U ervaren hebben :P
Voor mijzelf was het een geheel nieuwe game toen ik deze in 2017 voor de Switch gekocht heb. Wel vind ik het nu erg lang duren. Normaal had je om de paar jaar een Mario Kart voor de console en een Mario Kart voor de handheld. Dus een eigen Mario Kart game voor de Switch had ik inmiddels wel verwacht. Mario Kart Live: Home Circuit laat ik even buiten beschouwing. Mario Kart 8 Deluxe blijft ook afgelopen kwartaal goed verkopen, dus begrijp het wel. Maar geen DLC uitbrengen met 2 extra cups is een gemiste kans.

Niet dat ik veel gebruik maak van Online, maar tot dusver vind ik Mario Kart 8 Deluxe de leukste game om online te spelen en helaas ook nog steeds de enige reden waarom ik een Nintendo Online abonnement heb.
Ik vind het ook allemaal wel lang duren, maar ze teren vooral op oude glorie tegenwoordig. Veel remakes van WiiU games (en ik ben er weg van, daar niet van hoor) of nog ouder (Links Awakening/Skyward). Zelfs BoTW is niet alleen voor de Switch gemaakt.

Van de 3 (voor mij) grote namen van Nintendo is alleen Odyssey echt alleen voor de Switch. Mario Kart en Breath of the Wild zijn WiiU games.

Ik vermaak mij echt prima met die storm aan remasters/remakes hoor, maar ben wel toe aan een echte grote nieuwe Mario Kart/Mario of Zelda die alleen op mijn Switch te spelen is. De nieuwe Kirby lijkt me overigens ook echt heel leuk, maar ook dat is (vaak) niet van het kaliber Zelda/Mario.Ontzettend leuk, maar geen echte blockbuster waar je over 20 jaar nog over praat.
Cyrax0508 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Ik vind het ook allemaal wel lang duren, maar ze teren vooral op oude glorie tegenwoordig. Veel remakes van WiiU games (en ik ben er weg van, daar niet van hoor) of nog ouder (Links Awakening/Skyward). Zelfs BoTW is niet alleen voor de Switch gemaakt.

Van de 3 (voor mij) grote namen van Nintendo is alleen Odyssey echt alleen voor de Switch. Mario Kart en Breath of the Wild zijn WiiU games.

Ik vermaak mij echt prima met die storm aan remasters/remakes hoor, maar ben wel toe aan een echte grote nieuwe Mario Kart/Mario of Zelda die alleen op mijn Switch te spelen is. De nieuwe Kirby lijkt me overigens ook echt heel leuk, maar ook dat is (vaak) niet van het kaliber Zelda/Mario.Ontzettend leuk, maar geen echte blockbuster waar je over 20 jaar nog over praat.
BOTW ben ik niet met je eens. Kwam tegelijk uit op de Wii U en Switch. Dus als een Wii U game bestempelen vind ik niet nodig, maar is verder ook niet relevant. Maakt voor mij de ervaring niet anders.

Super Mario Odyssey vind ik wel de game die het meest laat zien wat er mogelijk is met de Switch hardware. Motion controls, HD Rumble etc.

We hebben met de Switch ook heel veel nieuwe Nintendo fans er bij gekregen. Er zijn dan wel veel nieuwe remasters en remakes, maar voor veel mensen zijn het toch geheel nieuwe games.

De nieuwe Kirby is afwachten, maar verwacht zelf niet dat het net zo goed gaat worden als Super Mario Odyssey.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:29
L23 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:08:
[...]

BOTW ben ik niet met je eens. Kwam tegelijk uit op de Wii U en Switch. Dus als een Wii U game bestempelen vind ik niet nodig, maar is verder ook niet relevant. Maakt voor mij de ervaring niet anders.

Super Mario Odyssey vind ik wel de game die het meest laat zien wat er mogelijk is met de Switch hardware. Motion controls, HD Rumble etc.

We hebben met de Switch ook heel veel nieuwe Nintendo fans er bij gekregen. Er zijn dan wel veel nieuwe remasters en remakes, maar voor veel mensen zijn het toch geheel nieuwe games.

De nieuwe Kirby is afwachten, maar verwacht zelf niet dat het net zo goed gaat worden als Super Mario Odyssey.
Ik doelde er gewoon op dat er maar weinig voor mij grote games echt specifiek voor de Switch zijn gemaakt. Ik vond BotW geweldig hoor, absoluut. Ik heb die echter eerst gespeeld op de WiiU omdat ik die al had. Mario Kart 8 op de Switch is ook een heel nieuwe game als je hem nooit op de Wiiu hebt gespeeld. Dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk.

Ik dig die remakes/remasters prima hoor en ze hebben er een groot publiek mee bereikt van gamers die geen WiiU hadden (en dat waren er veel hahaha) maar Odyssey is na 5 jaar de enige echt grote Nintendogame voor mij waar ik aan denk als ik aan de Switch denk. Hopelijk dit jaar BotW en ergens nog een keer een nieuwe Mario Kart. Nintendo heeft ook oude fans en die willen toch ook graag wel weer een nieuw speeltje....

Ik denk ook niet dat Kirby het niveau van Odyssey haalt of zelfs maar in de buurt komt hoor, maar ergens verwacht ik wel een heel toffe game die misschien nog wel gaat verbazen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyrax0508 op 03-02-2022 11:19 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Cyrax0508 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Dit verbaasd mij ook enorm als je ziet hoeveel van die consoles ze verkopen.. Ik vind Odyssey echt een pareltje en ook de remakes van mario hadden mij best kunnen overtuigen mits ze de remake hadden gedaan op de engine van Odyssey. Een remaster waarbij enkel de textures een beetje opgeleukt zijn kan mij niet echt bekoren, zeker niet als ze daar dan ook 50 euro voor vragen.

Bij Mariokart 8 hebben ze de oude circuits opnieuw gemaakt in de nieuwe engine en dan is ook de ervaring anders, al herkende ik wel de N64 circuits :*)

Ik vermaak mij op de Switch ook prima met LA Noire, ook op grafisch vlak ziet deze game er prima uit op de Switch Lite.

Bij Nintendo lijken ze een engine voor een game te maken en deze dan maar voor 1 titel in te zetten wat imho een beetje zonde is. Kijkende naar het detail dat er in Zelda zit, daar kunnen zelfs veel pc titels niet aan tippen:
- Een appel rolt anders van een heuvel af met een pijl erin
- link verzet zn voet als je bij een rand van een klif komt, waarbij op de pc je vaak de voeten op het platte vlak blijft zien en er dus eentje in de lucht zweeft.
- Er zit een temperatuur verschil in de woestijn tussen in de schaduw en in de volle zon
- Als je een sneeuwbal rolt wordt hij groter
etc..
-
-
Brilsmurfffje schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:21:
Dit verbaasd mij ook enorm als je ziet hoeveel van die consoles ze verkopen.. Ik vind Odyssey echt een pareltje en ook de remakes van mario hadden mij best kunnen overtuigen mits ze de remake hadden gedaan op de engine van Odyssey. Een remaster waarbij enkel de textures een beetje opgeleukt zijn kan mij niet echt bekoren, zeker niet als ze daar dan ook 50 euro voor vragen.

Bij Mariokart 8 hebben ze de oude circuits opnieuw gemaakt in de nieuwe engine en dan is ook de ervaring anders, al herkende ik wel de N64 circuits :*)
De insteek van Mario 3D All-Stars was ook om te vieren dat Mario 35 jaar bestaat. Ik ervaarde de 3 games als een stukje geschiedenis waarin je zag hoever Mario gekomen is. Dus vond het eigenlijk wel logisch dat het gewoon remasters waren en geen remake. Zo keek ik er tegen aan en vond het de 50 euro zeker waard. Een remake op de engine van Odyssey weet ik niet of dat zo een goed idee is. Ik zie dan liever dat ze die tijd steken in een Super Mario Odyssey 2.

Die oude circuits in Mario Kart 8 zijn inderdaad tof. Ik ben voornamelijk bekend met de Game Boy Advance banen. GBA Mario Circuit, GBA Ribbon Road en GBA Cheese Land geven een totaal andere ervaring dan op de Game Boy Advance.

• Arunia
@Brilsmurfffje weer van de Botw engine had ik ook aangegeven. Game freak had die moeten gebruiken voor arceus.
1 grote wereld zonder laden. Mooier dan nu.
Brilsmurfffje schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:21:
- link verzet zn voet als je bij een rand van een klif komt, waarbij op de pc je vaak de voeten op het platte vlak blijft zien en er dus eentje in de lucht zweeft.
Heb je het over inverse kinematics?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2gXONgU.png

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
L23 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Voor de mensen die wel een Wii u met Mario kart hadden duurt het echter helemaal lang. Ik zou best wel eens willen Mario karten op de switch maar aangezien ik hem ook al voor de Wii u heb staat het me toch wat tegen om daar weer 40 a 50 euro aan uit te geven... Zouden ze eens met een nieuwe komen dan bestel ik hem gelijk.

Gamertag: FinrazielNL

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18
Ah. Nintendo ruikt weer eens geld. Hopelijk komt het nooit zover. NFT's. :(

https://www.nintendolife....s-what-joy-it-can-provide
RollieBollie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:10:

Ze lopen 10 jaar achter met Nintendo Online. Kan me niet voorstellen dat ze iets vooruitstrevends gaan doen met NFT's :P

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik durf niet aan mario bros deluxe u te beginnen, omdat ik alleen maar bij het kasteel kan opslaan. ik wil gewoon na 2-3 levels kunnen stoppen. zo frustrerend dit. hierdoor moet je geforceerd verdergaan waardoor je te veel af gaat. ik begin er telkens aan wanneer ik voldoende tijd en energie heb. dit verderft gewoon de lol. het quick-save trucje werkt helaas niet. hoop nog stiekem altijd op een update waarbij het spel per level opslaat.

ben ik de enige met dit gevoel?

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 03-02-2022 19:41 ]

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
NFT's zijn absoluut niet vooruitstrevend maar eerder een regressie. Laten we hopen dat Nintendo er heel ver vandaan blijft.

hoi

Nog een paar Humongous Entertainment games uitgekomen voor de Switch:
Pajama Sam: No Need to Hide When It's Dark Outside
Pajama Sam 2: Thunder And Lightning Aren't So Frightening
Putt-Putt Saves The Zoo
Spy Fox in "Dry Cereal"

• Ht87
Farabi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:38:
ik durf niet aan mario bros deluxe u te beginnen, omdat ik alleen maar bij het kasteel kan opslaan. ik wil gewoon na 2-3 levels kunnen stoppen. zo frustrerend dit. hierdoor moet je geforceerd verdergaan waardoor je te veel af gaat. ik begin er telkens aan wanneer ik voldoende tijd en energie heb. dit verderft gewoon de lol. het quick-save trucje werkt helaas niet. hoop nog stiekem altijd op een update waarbij het spel per level opslaat.

Als ik de switch direct vanuit het spel in slaapstand zet kan ik de volgende keer precies verder waar ik gebleven ben, dat hielp mij iig bij de lastigste levels. Je kunt geen ander spel tussendoor doen dan, maar ik speel meestal toch 1 game tegelijk zonder te wisselen.
Farabi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:38:

Ik heb de game sinds gisteren binnen. Ik had je er volgens mij al eerder over gehoord maar begrijp het niet helemaal. Ik heb gisteren het eerste level gespeeld, vervolgens met quick save de game opgeslagen en als ik de save opstart kan ik beginnen met level 2.

Ik sluit mijn games altijd af als ik klaar ben. Maar anders is slaapstand een optie?

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 03-02-2022 19:44 ]

• Farabi
  • Niet online
Ht87 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Als ik de switch direct vanuit het spel in slaapstand zet kan ik de volgende keer precies verder waar ik gebleven ben, dat hielp mij iig bij de lastigste levels. Je kunt geen ander spel tussendoor doen dan, maar ik speel meestal toch 1 game tegelijk zonder te wisselen.
dat gaat niet, want de kinderen zitten er ook op. die willen hun eigen opslagbestand gebruiken.
L23 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Ik heb de game sinds gisteren binnen. Ik had je er volgens mij al eerder over gehoord maar begrijp het niet helemaal. Ik heb gisteren het eerste level gespeeld, vervolgens met quick save de game opgeslagen en als ik de save opstart kan ik beginnen met level 2.

Ik sluit mijn games altijd af als ik klaar ben. Maar anders is slaapstand een optie?
dat deed ie sporadisch in het begin. ik weet ook niet waarom. later stopt dat.
@Farabi Ik ben zelf ook geen fan van slaapstand gebruiken, sluit altijd graag alles af.

Ik zal het in de gaten houden of het later niet meer werkt. Maar tot nu doet quick save bij mij wat het moet doen, zowel voor de Mario levels als de Luigi levels.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RayNbow schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Heb je het over inverse kinematics?
[Afbeelding]
yes dat klopt, ik kan even geen voorbeeld vinden maar als je in Tomb Raider naar de rand loopt zoals in onderstaande screenshot dan zie je duidelijk dat de character altijd op een plat vlak staat en dat 1 voet in de lucht zweeft boven de afgrond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUSPlv2O8MmqR2NdLrn8tJ3BIPs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fPpuDxdujw52uL5slr3CFNw2.jpg?f=user_large\

Als je op rotsen loopt is het helemaal storend, maar daar heeft Zelda BotW dus helemaal geen last van.

Maar ook Mario Odyssey is briljant in elkaar gezet, kom je uit het water dan klinken je voetstappen anders en na een paar stappen ben je droog en klinken je voetstappen weer anders. Allemaal niet slecht voor een spel van een paar gigabyte.

• Farabi
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:48:
@Farabi Ik ben zelf ook geen fan van slaapstand gebruiken, sluit altijd graag alles af.

Ik zal het in de gaten houden of het later niet meer werkt. Maar tot nu doet quick save bij mij wat het moet doen, zowel voor de Mario levels als de Luigi levels.
genoeg gefrustreerde mensen te vinden op google over dit onderwerp. ongelofelijk dat ze dit niet hebben gedaan zoals bij donkey kong tropical freeze. per level saven is waarschijnlijk zoooo 2014 :)
Farabi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:51:
[...]

genoeg gefrustreerde mensen te vinden op google over dit onderwerp. ongelofelijk dat ze dit niet hebben gedaan zoals bij donkey kong tropical freeze. per level saven is waarschijnlijk zoooo 2014 :)
Ik lees het volgende op internet:
"There is an option, however, called “Quick Save,” which saves your progress up until a point in the game, but it’s only temporary. You can choose this option by opening up the menu out of a level and clicking “Quick Save.” It’s the option with the large red balloon.
Once you reload the save file where the Quick Save occurred, you’ll need to keep quick saving to keep your progress indefinitely before you reach an actual save point.
If you turn the system off or close the game without Quick Sav, you’ll be sent back to the previous actual save you did—which means you could lose tons of progress that you made through difficult levels."

Ik zag ook al zo een waarschuwing staan toen ik quick save gebruikte. Dus quick save werkt alleen als je gaat stoppen en als je vervolgens de game weer opstart kun je verder waar je gebleven was, vervolgens moet je een nieuwe quick save maken. Ik begrijp dus dat het alleen je game bewaard voor als je stopt met spelen, maar niet voor als je dood gaat.
RollieBollie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:10:

Als je het antwoord leest (en ik raad je aan om af te wachten tot de officiële transcriptie want David Gibson maakt wel vaker foutjes wanneer hij deze dingen op Twitter noteert), dan zie je eigenlijk dat het een enorm leeg standaard antwoord is, wat eigenlijk suggereert dat ze er niet mee bezig zijn.
Ik crosspost even uit het Pokémon Legends Arceus thread:

Nog meer sales nieuws een week na launch: 6,5 miljoen games verkocht :)
Om dit te contextualiseren: Sword/Shield verkocht 6 miljoen games in een launch weekend en was daarmee de grootste opening voor een Pokemon game ooit. Ook dat werd een week na launch gecommuniceerd. Dit zijn dus enorm goede cijfers. De vraag is natuurlijk wel of deze verkopen front-loaded gaan zijn, of dat we net zoals bij Sword/Shield gaan zien dat het spel een evergreen wordt en dus blijft verkopen.

Meer dan 1,4 miljoen van deze games waren trouwens fysieke verkopen in Japan.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 04-02-2022 07:11 ]

• Linksquest
Spel doet het heel goed, en toch trekt de game mij op een of andere manier niet, toen ik de trailer dat soort Pokémon Go concept zag met vangen, was ik eigenlijk al klaar. Zeker moet je wat nieuws proberen. maar vond daarom ook al Let's Go niet zo leuk.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:56:
Spel doet het heel goed, en toch trekt de game mij op een of andere manier niet, toen ik de trailer dat soort Pokémon Go concept zag met vangen, was ik eigenlijk al klaar. Zeker moet je wat nieuws proberen. maar vond daarom ook al Let's Go niet zo leuk.
Hier hetzelfde. Er lijkt ook gewoon niet heel veel variatie in te zitten buiten je Pokédex vervolledigen en die challenges à la "doe eens een Water Pulse". Oh, en je kan nu rondlopen in een gevecht, okee, wauw. Mijn leven is compleet nu :+ Of ik daar dus uren op kan teren, ik weet het toch niet... :P In de mainline games heb je tenminste nog battles in de gyms en de Elite 4, een verhaallijn, en natuurlijk ook je Pokédex, dus je hebt net wat meer afwisseling.

(En dan de lege wereld en z'n graphics. Ik weet het, ik weet het: velen vinden het een non-issue, gameplay gaat boven graphics, blabla, eeuwig dezelfde reacties hierop. Maar als je meer in het spel getrokken wil worden, helpt het bijvoorbeeld niet echt dat alles er zo kaal uit ziet. Graphics zijn ook belangrijk. Ze zijn gewoon niet het belangrijkste.)

Ik kijk toch nog altijd uit naar een mainline game waar je minder aan het handje wordt gehouden en overal kan rondlopen zoals in de Wild Area van SwSh (en nu PLA) en waarbij de wereld rijkelijk aangekleed is, er veel verschillende biomes zijn en de graphics gewoon nog een tandje hoger staan. En in de plaatselijke Safari Zone/Great Marsh kan je dan Pokémon vangen zoals in PLA misschien, om iedereen tevreden te houden :)

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ben aan het overwegen een 2e hands Switch Lite te kopen, moet ik dan nog met bepaalde dingen rekening houden, of kan ik hem na aankoop resetten en mijn eigen account erop zetten?
Homeland schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:44:
Ik ben aan het overwegen een 2e hands Switch Lite te kopen, moet ik dan nog met bepaalde dingen rekening houden, of kan ik hem na aankoop resetten en mijn eigen account erop zetten?
Ik zou in ieder geval kijken dat je toegang hebt tot de Switch, dus geen kinderslot dat met ouderlijk toezicht eventueel ingeschakeld kan zijn. Resetten lijkt me niet nodig, je kan de bestaande profielen gewoon verwijderen als die er nog op staan en dan inderdaad je eigen account erop zetten.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Ik zou in ieder geval kijken dat je toegang hebt tot de Switch, dus geen kinderslot dat met ouderlijk toezicht eventueel ingeschakeld kan zijn. Resetten lijkt me niet nodig, je kan de bestaande profielen gewoon verwijderen als die er nog op staan en dan inderdaad je eigen account erop zetten.
Bedankt.

Vroeg het vooral omdat bijvoorbeeld een PS Vita aan een Sony account gekoppeld kan zijn en echt via een website daarvan moet worden losgekoppeld bij doorverkoop.
Zo, tijd om die kwartaalcijfers eens onder de loep te nemen. Gisteren rapporteerde Nintendo hun financiële resultaten voor het derde kwartaal van hun boekjaar. Zoals altijd is het kwartaal tussen oktober en december het meest impactvolle voor het bedrijf.

Ik hou de analyse wat korter dan anders maar er zijn genoeg grafieken om hier toch wat plezier mee te beleven :+

Hardware

Switch genereerde 366.9 miljard Japanse Yen omzet aan hardware verkopen tijdens de periode oktober tot december 2021 - goed voor 10.67 miljoen consoles. Hoewel dit een daling is tegenover het massieve Q3 uit 2020, is dit nog steeds een heel sterk resultaat: het derde beste Q3 wat hardware shipments betreft, maar het beste Q3 als we naar de omzet kijken. Deze ligt hoger, o.a. dankzij het duurdere prijspunt van de Switch OLED die zeer goed verkocht tijdens zijn eerste echte kerstkwartaal. De splitsing tussen OLED, Lite en de 'gewone' Switch zie je op de grafiek hieronder. De verhouding tussen Switch en OLED ligt dichter dan ik initieel had verwacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CA5J4hPIdTXPGkxx-__Jz6VMUys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oa8RXj7xqcR6o1ylMruzlNxG.png?f=fotoalbum_large

Ook wat de verkopen aan consumenten (sell-through) betreft blijven de resultaten sterk, waarbij de periode april tot december 2021 het tweede beste jaar tot nu toe voor Switch is geworden.

Nintendo bereikte een belangrijke mijlpaal het afgelopen kwartaal: niet alleen rondde Switch de kaap van 100 miljoen verscheepte consoles, ook heeft de hybride machine nu meer verkocht dan de Wii tijdens zijn hele levensduur. Van de 103.54 miljoen verscheepte consoles, liggen er al meer dan 100 miljoen ook effectief in mensen hun huiskamers/badkamers/rooftop party terrassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By5mydMhIbwsnNUYQFK21SbDjKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gzSdRmxifFUkqwi3lvUNr5Fi.png?f=fotoalbum_large

De volgende stap: het inhalen van de originele GameBoy. We spreken elkaar over een jaar.

Software

Het afgelopen kwartaal heeft Nintendo een nieuw record gebroken wat de sell-through van software betreft. Dit is zowel nieuwe titels als evergreens te danken. Tijdens het huidige fiscale jaar zijn er nu 29 titels die meer dan een miljoen exemplaren verkocht hebben - waarvan 7 third-party games.

Hieronder volgt een lijstje met updates over de lifetime verkopen van een twintigtal Switch games. Tussen haakjes vind je de verkopen van het afgelopen kwartaal, indien bekend.
  • Mario Kart 8 Deluxe - 43.35M (+4.61M)
  • Animal Crossing: New Horizons - 37.62 (+2.77M)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 27.40M (+1.69M)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 25.80M (+1.67M)
  • Pokémon Sword/Shield - 23.90M (+1.26M)
  • Super Mario Odyssey - 23.02M (+1.07M
  • Super Mario Party - 17.39M (+910K)
  • Pokémon: Let's Go! - 14.33M (+500K)
  • Pokémon Brilliant Diamond/Shining Pearl - 13.97M
  • Ring Fit Adventure - 13.53M (+1.32M)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 12.72M (+1.24M)
  • Luigi's Mansion 3 - 11.04M (+1.45 since March 2021)
  • Super Mario 3D World + Bowser’s Fury - 8.85M (+1.40M)
  • Mario Party Superstars - 5.43M
  • The Legend of Zelda: Skyward Sword HD - 3.85M (+250K)
  • Metroid Dread - 2.74M
  • New Pokémon Snap - 2.36M (+170K, not including sales in Japan)
  • Mario Golf: Super Rush - 2.26M (+320K)
  • Miitopia - 1.63M (+260K)
  • Big Brain Academy: Brain vs. Brain - 1.28M
  • WarioWare: Get It Together! - 1.24M
  • Game Builder Garage - 1.01M
Opvallers zijn Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl met een zeer sterk eerste kwartaal, en Metroid Dread die onmiddellijk de tweede best-verkochte Metroid game ooit wordt. Evergreens zoals Smash, Animal Crossing, Ring Fit en Breath of the Wild blijven ook meer dan een miljoen games per kwartaal verkopen. En dan is er nog Mario Kart 8... deze is nu de tweede bestverkochte game in de geschiedenis van Nintendo. Er zijn nu meer exemplaren van verkocht dan van de originele Super Mario Bros.

Animal Crossing New Horizons heeft overigens nu meer games verkocht dan alle andere Animal Crossing games samen. In Japan alleen al zijn er meer dan 10 miljoen exemplaren van New Horizons over de toonbank gegaan, waardoor het de bestverkochte videogame in de Japanse geschiedenis is.

Skyward Sword HD is de eerste Zelda port/remake die meer verkoopt dan de originele release. Desondanks kan ik moeilijk inschatten of het huidige verkoopcijfer helemaal bereikt wat Nintendo in het achterhoofd had.

Digitaal
Wat digitale verkopen betreft had Nintendo zijn beste kwartaal ooit met een omzetstijging van 31.2% tegenover het Q3 van het vorige fiscale jaar. Desondanks vertegenwoordigde digitale omzet slechts 35.3% van de totale softwareverkopen. In beide categorieën die Nintendo rapporteert: digitale verkopen van fysieke games en digital only/DLC/services merken we significante groei (respectievelijk +51.8% en +11.8% tegenover Q3 vorig jaar) .

Jaar-op-jaar vergelijkt Nintendo zelf de totale periode Q1 tot en met Q3, waarbij we voor 2021 een heel kleine daling van 0.4% merken. Gezien 2020 een enorme boost had door de eerste lockdown en Animal Crossing, is dit een zeer gunstige vergelijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7bOzUvk9T4LInWXiiFWWqEUX5c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G0y876urOxczY1zQqlCJhHgt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psYBtE2Lxh2E3u9wDjXcFdW70KM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xdemqzUIAUjPCA24ZpBQcgKu.png?f=fotoalbum_large

Mobile & IP

De omzet in de categorie Mobile & IP blijft weinig spannend hangen. Er is geen nieuwe software gelanceerd, en pretparken hebben nog steeds te lijden onder de COVID restricties. Over een jaar zien we hier hopelijk een groei met de lancering van de Super Mario film.

Nintendo vermeldt overigens wel dat het inkomen uit mobile games daalde, maar er een stijging is bij de omzet uit royalties. In totaal zien we dus een kleine daling van 5.2% (tegenover de volledige periode april-december 2020)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4-xh31PDhJ0DWghb0vjBZRvjXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ACRFEUGZzAX5O2CdwHdLXBIT.png?f=fotoalbum_large

Financiëel

Nintendo had zijn sterkste kerstkwartaal van het Switch-tijdperk met een omzet en operationele winst van respectievelijk 5.33 miljard en 1.94 miljard euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXbf0lvULhgyA1CV5iMgsHASiAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kWhRGsq6I43IliKms9CwGaUU.png?f=fotoalbum_large

De verhoudingen tussen de verschillende deelsegmenten van de videogame omzet blijven relatief stabiel. We merken wel een kleine verschuiving tegenover het Q3 van 2020 van hardware (daalt van 56.1% naar 52.7%) naar software (stijgt van 34.9% naar 38.2% van de omzet). Dit is normaal naarmate Switch verder in de tweede fase van zijn levenscyclus zit. Hardware verkoopt nog steeds enorm goed maar is over zijn piek heen, terwijl de verkoop van software enkel verder groeit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIvrxfOQD2Awst91YJaXR2oZPz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YQRdEzpGKYxF7jSfZJYaThhj.png?f=fotoalbum_large

Nintendo past zijn voorspellingen voor het huidige fiscale jaar trouwens verder aan: de hardware verkopen worden nog een miljoen exemplaren naar beneden bijgesteld (23 miljoen Switches geschat voor het hele boekjaar), terwijl de verwachtingen van software verkopen omhoog bijgesteld zijn: Nintendo verwacht nu 220 miljoen units software te verkopen. De hardware voorspellingen worden rechtstreeks gelinked aan de productieproblemen in de wijdere halfgeleiderindustrie. Ook de totale omzets- en winstvoorspellingen zijn verhoogd voor het fiscale jaar naar respectievelijk 1650 miljard en 560 miljard Japanse Yen.

Research & Development
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEamPO_5oMHYwmI8IrfveLpxGpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ejzFEda3IlJTonN4ema3Bbxh.png?f=fotoalbum_large

R&D uitgaven zijn voorlopig gestabiliseerd maar blijven wel op een hoog niveau hangen. Verwacht zeker dat deze kostenpost verder zal stijgen in de toekomst

Advertising
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1WrqP8d37_3O4R6qIJJOJ63y_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JbtgE83gUvUUCHCsigfrNYii.png?f=fotoalbum_large

Nintendo geeft duidelijk steeds meer uit aan advertenties - een typisch gevolg van het stage van de levenscyclus waarin Switch zich bevindt in combinatie met de typisch agressieve marketingstrategieën van een kerstkwartaal.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 05-02-2022 09:02 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-01 09:55

The Chosen One

Zie signature!

Beide Dragon Quest games en Risk of Rain 1+2 gekocht bij Nedgame.

Aantal anderen wel interessant maar nog te duur of met de korting van de fysieke game bijna zelfde prijs e-shop waar de game (nog) geen korting heeft.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Linksquest
Homeland schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:44:
Ik heb een half jaar geleden eentje op marktplaats voor mijn dochter gekocht, ben hem zelf gaan ophalen zodat ik hem kon bekijken, heb hem ook ter plaatsen, na het testen, terug naar fabrieksinstellingen laten zetten zodat ik er mijn eigen account, in dit geval haar account, erop kon zetten, werkte perfect.

Bonusgrafiek die ik wel interessant vond: Nintendo rapporteerde voor een aantal games de geschatte sell-through (verkopen aan de consument). Deze heb ik uitgezet tegenover het aantal verscheepte games waar we van weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFbZERktHQjXr5L560KZn-jHE6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/onCwJblkA8sDbPhoz5HkWpgL.png?f=fotoalbum_large

Animal Crossing verkoopt nog steeds praktisch alles wat er geleverd wordt als dit zou kloppen. Bij de meeste andere games zie je enige marge, wat vrij normaal is omdat men niet constant games de wereld rond kan leveren. De verwachtingen voor Pokémon BD/SP zijn blijkbaar vrij hoog. Ik stel mijn vragen de leveringen bij Skyward Sword HD en Metroid. Vooral die eerste heb ik af en toe al kortingen voor gezien bij de retailers.

Benieuwd of de cijfers van Metroid Dread vooral front-loaded verkopen gaan blijken zijn of dat de game op termijn ook blijft verkopen.

In de Q&A discussie met de aandeelhouders en de pers zijn nog een paar interessante commentaren boven water gekomen. CEO Furukawa blijft weinig geïnteresseerd in acquisities van nieuwe studio's tenzij ze passen in het DNA van Nintendo. Hij verkiest duidelijk om de huidige studio's organisch te doen groeien - wat deels ook het enorme uitbreidingsbudget dat vorig kwartaal werd aangekondigd verklaart.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 05-02-2022 08:07 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
JackAvery schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:04:
De verwachtingen voor Pokémon BD/SP zijn blijkbaar vrij hoog.
Puur speculatie, maar het lijkt mij logisch om bij een dergelijke remake zo weinig mogelijk "nee" te verkopen (en een impuls/nostalgie aankoop te missen), zeker omdat Arceus daar zo vlak achter zit.

Volgens mij zie je ze nu ook al wel op heel veel plekken onder de 50,- (simpele google search geeft al 45,-), zonder dat het nu echt stunt-aanbieding-seizoen is, maar de verkopen in jan zitten daar nog niet bij natuurlijk.
Ik stel mijn vragen de leveringen bij Skyward Sword HD en Metroid. Vooral die eerste heb ik af en toe al kortingen voor gezien bij de retailers.
Als zo'n game in de aanbieding is, dan wordt ie vaker verkocht, daarna telt ie toch als Sell-through? Of denk jij dat sell-through rate hoger zou moeten zijn? Wellicht vallen de verkopen van beiden toch ietsje tegen?
Jake schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Puur speculatie, maar het lijkt mij logisch om bij een dergelijke remake zo weinig mogelijk "nee" te verkopen (en een impuls/nostalgie aankoop te missen), zeker omdat Arceus daar zo vlak achter zit.

Volgens mij zie je ze nu ook al wel op heel veel plekken onder de 50,- (simpele google search geeft al 45,-), zonder dat het nu echt stunt-aanbieding-seizoen is, maar de verkopen in jan zitten daar nog niet bij natuurlijk.
Dat is een vrij normale prijs voor een Pokémon game in Europa. Ik speculeer even (en retail is absoluut niet mijn specialiteit), maar enerzijds is wordt door sterke competitie tussen retailers en de hoge beschikbaarheid de prijs omlaag gedrukt, anderzijds is het mogelijk dat retailers hier snellere omzet prefereren met wat minder marge.

Wat ik me vooral afvraag is het volgende: gaan,, nu dat er 4 grote Pokémon games op Switch beschikbaar zijn (Let'sGo, Sword/Shield, BD/SP en Arceus), deze games langzaam maar zeker elkaar gaan beconcurreren bij nieuwere Switch eigenaars? We hebben heel lang gezien dat Let's Go en Sword/Shield onder de categorie "evergreens" vallen waarbij deze jaren na release nog heel significante volumes blijven verkopen. Gaat BD/SP hier de plek van bijvoorbeeld Let's Go innemen? Of gaat deze remake toch wat sneller afgeremd worden? Hetzelfde kan gezegd worden voor Arceus.

Anders gesteld: heeft Nintendo teveel BD/SP geleverd of gaat de huidige partij gemakkelijk verkocht raken en zien we deze game nog een hele tijd verkopen?
Edit: de kans is overigens groot van wel. BD/SP heeft het potentieel om toch 17-19 miljoen te verkopen als we kijken naar de launch vs lifetime sales van vorige remasters.
Als zo'n game in de aanbieding is, dan wordt ie vaker verkocht, daarna telt ie toch als Sell-through? Of denk jij dat sell-through rate hoger zou moeten zijn? Wellicht vallen de verkopen van beiden toch ietsje tegen?
Natuurlijk is een sale een sale, en de lagere prijs komt hier uit de marge van de retailer, niet van Nintendo. Nintendo zelf heeft al tijden niet de gewoonte om hun games zomaar in prijs te verlagen.

Waar ik me vragen bij stel is of de overgebleven stock relatief snel zal verkopen en Nintendo dus meer zal leveren, of dat deze games op lange termijn niet de volumes gaan verzetten om een evergreen te kunnen worden. Ik vermoed van niet, al denk ik wel dat beide nog 500.000 tot 1 miljoen exemplaren kunnen verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 05-02-2022 12:19 ]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:01
Wellicht domme vraag maar kan je de switch ook starten/aanzetten (in tv modus) met alleen de joycons? En het zelfde geldt voor helemaal uitzetten (dus niet in standby/sleep)? Met de PS4 kon dat bijvoorbeeld wel… :)

©2004

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:06

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

hk12nl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:58:
Wellicht domme vraag maar kan je de switch ook starten/aanzetten (in tv modus) met alleen de joycons? En het zelfde geldt voor helemaal uitzetten (dus niet in standby/sleep)? Met de PS4 kon dat bijvoorbeeld wel… :)
Met de home knop kan je switch aanzetten, maar helemaal uit kan niet als ie in het dock zit.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:54
hk12nl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:58:
Helemaal uitzetten kan door de aan/uitknop een aantal seconde ingedrukt te houden en vervolgens uitschakelen* te kiezen in het menu.

* Kan ook ietsjes anders heten, maar het wijst zich vanzelf.

• hk12nl
hcQd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:31:
[...]

Helemaal uitzetten kan door de aan/uitknop een aantal seconde ingedrukt te houden en vervolgens uitschakelen* te kiezen in het menu.

* Kan ook ietsjes anders heten, maar het wijst zich vanzelf.
Thx voor je reactie maar het ging mij echt om alleen met de controller helemaal aan en uit zetten. Maar uit de reactie van @Militia Pilot begrijp ik nu dat dat niet kan als ie in tv modus staat. Wel geleerd dat ik hem met het huisje aan kan zetten op afstand dus dat is top. d:)b

©2004

hk12nl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:58:
[...]

Thx voor je reactie maar het ging mij echt om alleen met de controller helemaal aan en uit zetten. Maar uit de reactie van @Militia Pilot begrijp ik nu dat dat niet kan als ie in tv modus staat. Wel geleerd dat ik hem met het huisje aan kan zetten op afstand dus dat is top. d:)b
Kan inderdaad niet. Maar het is ook niet nodig om de Switch steeds uit te schakelen. In het dock staat de Switch op standby.

Als ik de Switch niet gebruik dan stop ik hem in de hoes. Kan ik het ook snel meenemen als ik weg ga. Dan heb ik de Switch meestal wel uitgeschakeld zodat de accu minder snel leeg loopt.

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 05-02-2022 19:10 ]

• hk12nl
L23 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Kan inderdaad niet. Maar het is ook niet nodig om de Switch steeds uit te schakelen. In het dock staat de Switch op standby.

Als ik de Switch niet gebruik dan stop ik hem in de hoes. Kan ik het ook snel meenemen als ik weg ga. Dan heb ik de Switch meestal wel uitgeschakeld zodat de accu minder snel leeg loopt.
Thx voor je reactie. d:)b

Andere vraag; stel je gebruikt hem een een paar weken niet, kan het kwaad om het in het Dock te laten met de stekker in het stopcontact? Of is dat slecht voor de batterij?

©2004

hk12nl schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Thx voor je reactie. d:)b

Andere vraag; stel je gebruikt hem een een paar weken niet, kan het kwaad om het in het Dock te laten met de stekker in het stopcontact? Of is dat slecht voor de batterij?
Het is beter voor de accu om het op 100% te laten staan doordat het in zijn dock staat dan de Switch uit zijn dock halen en de accu laten leeglopen en lange tijd niet op te laden. Ik zou dus voornamelijk vermijden dat de accu lange tijd leeg is en niet wordt opgeladen. Ik zou zelf bij lange tijd niet gebruiken uitschakelen en in de hoes opbergen.

Wil je je accu het minst belasten dan kan je het beste boven de 20% en onder de 80% blijven. Maar dat is met een Switch niet te doen en een groot verschil zal het niet maken. Daarnaast is de Switch accu makkelijk te vervangen. Ik zou je er verder ook niet druk over maken, het duurt toch een aantal jaren voordat je merkt dat de accu langzaam achteruit begint te gaan.

Zelf nog geen problemen ervaren met de accu, maar koop tot nu na 2 jaar steeds een nieuwe Switch :P

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
L23 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Het is beter voor de accu om het op 100% te laten staan doordat het in zijn dock staat dan de Switch uit zijn dock halen en de accu laten leeglopen en lange tijd niet op te laden. Ik zou dus voornamelijk vermijden dat de accu lange tijd leeg is en niet wordt opgeladen.
Waarom is dit eigenlijk? Kan iemand het technische hiervan uitleggen? Ik dacht altijd dat het beter is om je batterij onder 20% te doen en em dan volledig op te laden omdat je dan de volledige batterij aanspreekt?

• Farabi
  • Niet online
ff een noob-vraag. hoe heet dat middenstuk van de controller waar je de joy-cons links en recht in klikt?

dat stuk zit niet bij zo'n nieuwe verpakking neem ik aan?

https://www.bol.com/nl/nl...4NCpQ_0_7.26.ProductImage

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:19
Munki schreef op zondag 6 februari 2022 @ 00:23:
[...]

Waarom is dit eigenlijk? Kan iemand het technische hiervan uitleggen? Ik dacht altijd dat het beter is om je batterij onder 20% te doen en em dan volledig op te laden omdat je dan de volledige batterij aanspreekt?
De technische details zijn in meerdere fora behandeld en kan ik zo ff niet reproduceren.
Maar de oude batterijen moest je inderdaad (bijna) volledig ontladen en dan weer volledig opladen (want die zouden soort van "geheugen" hebben).
Tegenwoordig schijnt het het beste te zijn om de batterijen niet volledig te ontladen. Meeste batterijen hebben tegenwoordig ook bescherming tegen "overladen".
Farabi schreef op zondag 6 februari 2022 @ 00:57:
ff een noob-vraag. hoe heet dat middenstuk van de controller waar je de joy-cons links en recht in klikt?

dat stuk zit niet bij zo'n nieuwe verpakking neem ik aan?

https://www.bol.com/nl/nl...4NCpQ_0_7.26.ProductImage
Joy-Con Grip (Joy-Con-houder). Die zit inderdaad niet bij een setje Joy-Cons.
Pagina: 1 ... 153 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic