Ik hou van Civilization, het enige nadeel vind ik dat als je heel ver komt dat de computer heel lang doet over nadenken. Ik weet niet hoe de switch daarmee omgaat, was voor mij een reden om hem maar niet te kopen. Hoe is jouw ervaring daarmee tot nu toe?Charly schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:14:
Civ6 gekocht in de nieuwjaarsuitverkoop. Lastig dat er blijkbaar vrij veel logica in zit die voor een nieuwe speler niet direct zichtbaar / duidelijk is. Heb echt een heel aantal keer snel opnieuw moeten beginnen omdat ik -blijkbaar- domme dingen deed. Verder vooralsnog wel een leuke game. Speelt op de tv wel fijner dan handheld maar beide goed te doen imo.
Lekker de wereld veroveren als communistische - boeddhistische - azteken
Wellicht al lang bij jullie bekend, maar via pepper heb ik vernomen dat Amazon soms spellen verstuurd die door anderen zijn geretourneerd. Niks mis mee natuurlijk zou je denken, ze zitten toch in seal? Maar…. kennelijk zijn sommigen erg handig met het voorzichtig openen van de seal, ze halen daarna de cartridge er uit en plakken de seal weer dicht. Dit is voor mij een nieuwe ontwikkeling. Op pepper al twee reacties voorbij zien komen waarbij dit het geval was.
Het advies is om bij nieuwe spellen het hoesje onder een felle lamp te houden. Dit heb ik zelf ook gedaan bij een spel afgelopen weekend besteld. Gelukkig zie ik een cartridge zitten. Eerlijk gezegd geeft dit ook weer zekerheid. Dit kan natuurlijk ook de cartridge zijn van een budget spel.
Het advies is om bij nieuwe spellen het hoesje onder een felle lamp te houden. Dit heb ik zelf ook gedaan bij een spel afgelopen weekend besteld. Gelukkig zie ik een cartridge zitten. Eerlijk gezegd geeft dit ook weer zekerheid. Dit kan natuurlijk ook de cartridge zijn van een budget spel.
@meesje goede, ik heb voor weinig paper Mario gekocht. Deze komt straks binnen. Dus maar even extra checken. Is Amazon Nederland en zou Nederlands moeten zijn.
Haha, die wordt bij ons ook vanavond bezorgd. Ik weet overigens niet of dit spel iets voor mij is. Gelukkig heb je bij Amazon 30 dagen om te twijfelen.Arunia schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:14:
@meesje goede, ik heb voor weinig paper Mario gekocht. Deze komt straks binnen. Dus maar even extra checken. Is Amazon Nederland en zou Nederlands moeten zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 26-01-2022 17:30 ]
Leuke game, samen met mijn dochter gespeeld, moest soms even zoeken, maar voor de rest inderdaad niet al te moeilijk en zeker de moeite waard.Arunia schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:14:
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Het was voor mij een reden om m niet meer op de switch te spelen. Op een gegeven moment zijn die laadtijden gewoon te lang. Op de PS4/5 is het stukken sneller en op een goede pc ook.Darkest Star schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:00:
[...]
Ik hou van Civilization, het enige nadeel vind ik dat als je heel ver komt dat de computer heel lang doet over nadenken. Ik weet niet hoe de switch daarmee omgaat, was voor mij een reden om hem maar niet te kopen. Hoe is jouw ervaring daarmee tot nu toe?
Something under the bed is drooling
Ik las het inderdaad. Afgelopen dagen ook een aantal mooie deals meegepakt en gelukkig zat bij mij de cartridge er gewoon in. Dit keer niet gekeken onder een felle lamp, maar ik zag dat de seal van Nintendo was.meesje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:06:
Wellicht al lang bij jullie bekend, maar via pepper heb ik vernomen dat Amazon soms spellen verstuurd die door anderen zijn geretourneerd. Niks mis mee natuurlijk zou je denken, ze zitten toch in seal? Maar…. kennelijk zijn sommigen erg handig met het voorzichtig openen van de seal, ze halen daarna de cartridge er uit en plakken de seal weer dicht. Dit is voor mij een nieuwe ontwikkeling. Op pepper al twee reacties voorbij zien komen waarbij dit het geval was.
Ik wacht nog op de levering van de Nederlandse versie van New Super Mario Bros. U Deluxe, maar die is nog niet verstuurd.
De reacties op pepper had ik niet gerelateerd aan of het een Nintendo seal betreft. Meer dat deze seal netjes (bovenkant?) worden open gemaakt en later weer dichtgeplakt. Dus met behoud van de huidige (Nintendo) seal. In ieder geval goed om in de gaten te houden. Wel een zorgelijke ontwikkeling. De volgende stap is dat er fake cartridges of van zeer goedkope spellen er in gedaan worden. Als je dan je spel in seal wil houden tot je ooit gaat spelen, kan Amazon wel wat minder soepel zijn.L23 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:02:
[...]
Ik las het inderdaad. Afgelopen dagen ook een aantal mooie deals meegepakt en gelukkig zat bij mij de cartridge er gewoon in. Dit keer niet gekeken onder een felle lamp, maar ik zag dat de seal van Nintendo was.
Ik wacht nog op de levering van de Nederlandse versie van New Super Mario Bros. U Deluxe, maar die is nog niet verstuurd.
Goed om te weten, dus volgende keer nog beter controleren.meesje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:10:
[...]
De reacties op pepper had ik niet gerelateerd aan of het een Nintendo seal betreft. Meer dat deze seal netjes (bovenkant?) worden open gemaakt en later weer dichtgeplakt. Dus met behoud van de huidige (Nintendo) seal. In ieder geval goed om in de gaten te houden. Wel een zorgelijke ontwikkeling. De volgende stap is dat er fake cartridges of van zeer goedkope spellen er in gedaan worden. Als je dan je spel in seal wil houden tot je ooit gaat spelen, kan Amazon wel wat minder soepel zijn.
fake cartridges heb ik al verhalen van gelezen op Reddit. Was zelfs iemand met een SD kaart inplaats van een cartridge
Ik heb de spellen gelijk getest, heb nu Mario Odyssey en Breath of the Wild met alle updates op de cartridge, blij mee.
Wat tof zeg dat alle updates er op zitten!L23 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:18:
[...]
Goed om te weten, dus volgende keer nog beter controleren.
fake cartridges heb ik al verhalen van gelezen op Reddit. Was zelfs iemand met een SD kaart inplaats van een cartridge
Ik heb de spellen gelijk getest, heb nu Mario Odyssey en Breath of the Wild met alle updates op de cartridge, blij mee.
Aan een SD kaart zat ik ook al te denken, maar die hebben toch niet van die contactpunten? Dat verschil moet je dan wel kunnen zien.
Al met al wel een rottige ontwikkeling aangezien het retourproces bij Amazon wel erg makkelijk/kort is.
@L23 Hoe check je eigenlijk of alle updates er op zitten? Card er in doen en kijken of er update geïnstalleerd worden? Of kan het ook op een andere manier?
Inderdaad gewoon proberen en kijken of het spel opstart zonder dat het vraagt om een update. Moet je wel eerst de updates of de digital versie van het spel verwijderen als je het spel al hebt.meesje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:31:
@L23 Hoe check je eigenlijk of alle updates er op zitten? Card er in doen en kijken of er update geïnstalleerd worden? Of kan het ook op een andere manier?
Aan het hoesje is niks te zien. Dus je weet niet welke druk je ontvangt. Maar een nieuwe druk vind pas plaatst als de oude druk bijna op is. Dus wacht je lang genoeg dan is de kans groter dat je bij Nintendo's first party titels een recentere versie te pakken hebt.
De andere manier is om te kijken naar de achterkant van de cartridge, daar zit een code die eindigt op 000 als het de eerste druk is, bij een latere druk wordt dat dan 001, 002, 003 etc. Probleem is alleen dat het vrijwel niemand boeit en er dus ook geen complete database te vinden is waarbij cartridge revisions gekoppeld worden aan welke update er op de cartridge staan.
Ik had zelf een eerste druk Mario Odyssey en tweede druk Zelda Breath of the Wild in 2017 gekocht. Nu heb ik van beide spellen de vierde druk.
:strip_exif()/f/image/dBuFHNHt9TbkoMvj411IpiOD.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste en vierde druk Mario Odyssey.
Helder! Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar zou het straks voor de retro game scène de druk van belang kunnen zijn? Laatste druk meer waard dan eerdere?L23 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:43:
[...]
Inderdaad gewoon proberen en kijken of het spel opstart zonder dat het vraagt om een update. Moet je wel eerst de updates of de digital versie van het spel verwijderen als je het spel al hebt.
Aan het hoesje is niks te zien. Dus je weet niet welke druk je ontvangt. Maar een nieuwe druk vind pas plaatst als de oude druk bijna op is. Dus wacht je lang genoeg dan is de kans groter dat je bij Nintendo's first party titels een recentere versie te pakken hebt.
De andere manier is om te kijken naar de achterkant van de cartridge, daar zit een code die eindigt op 000 als het de eerste druk is, bij een latere druk wordt dat dan 001, 002, 003 etc. Probleem is alleen dat het vrijwel niemand boeit en er dus ook geen complete database te vinden is waarbij cartridge revisions gekoppeld worden aan welke update er op de cartridge staan.
Ik had zelf een eerste druk Mario Odyssey en tweede druk Zelda Breath of the Wild in 2017 gekocht. Nu heb ik van beide spellen de vierde druk.
[Afbeelding]
Eerste en vierde druk Mario Odyssey.
Ik vind ze zelf wel meer waard, maar momenteel is er niemand mee bezig. Als ergens in de toekomst de servers er uit gaan en je kan geen updates meer downloaden voor Switch games dan verwacht ik inderdaad dat een spel die compleet op de cartridge staat meer waard zal zijn. Maar vraag me ook af of er in de toekomst nog vraag is naar fysieke games. Alles wordt steeds meer digitaal en een hele groep gamers groeit nu al op met enkel digitale games.meesje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:51:
[...]
Helder! Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar zou het straks voor de retro game scène de druk van belang kunnen zijn? Laatste druk meer waard dan eerdere?
Ik zie nu wel dat de fysieke versie van Pokemon Sword/Shield + Expansion Pass overal uitverkocht is en daardoor de prijzen op Ebay een stuk hoger zijn geworden.
NintendoLife heeft een rondje gedaan en diverse reviews verzameld, die zijn in ieder geval positief. Ik ben in ieder geval aan het overwegen om hem te halen, als er na vrijdag nog wat meer reviews er zijn hak ik de knoop een keer door.JackAvery schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:11:
Heads-up: Tijdens de namiddag komen de reviews voor Pokemon Legends Arceus online. The Pokemon Company heeft ook de laatste trailer voor het spel online gezet:
[YouTube: Hisuian. Final. Starter. Evolutions. | Pokémon Legends: Arceus]
Afgelopen vrijdag een Switch OLED gekocht, omdat ik er zin in had 
Allebei m'n neefjes hebben er een en dan speel ik er wel 'ns mee, merkte dat handheld gamen toch wel tof is. Zelf geen handheld meer gehad sinds de originele Gameboy.
Als eerste game heb ik Zelda: Breath of the Wild er bij gekocht, omdat de reviews lovend waren en ik Immortals Fenyx Rising al gespeeld had en ook wel tof vond. Ik moet zeggen dat ik die een stuk gestroomlijnder vond spelen dan BOTW. Die valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik weet niet precies wat het is, maar het is allemaal een stuk minder duidelijk / toegankelijk. Soms is het allemaal wat overmatig complex en ik beleef gewoon minder plezier dan ik met Fenyx had.
Allebei m'n neefjes hebben er een en dan speel ik er wel 'ns mee, merkte dat handheld gamen toch wel tof is. Zelf geen handheld meer gehad sinds de originele Gameboy.
Als eerste game heb ik Zelda: Breath of the Wild er bij gekocht, omdat de reviews lovend waren en ik Immortals Fenyx Rising al gespeeld had en ook wel tof vond. Ik moet zeggen dat ik die een stuk gestroomlijnder vond spelen dan BOTW. Die valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik weet niet precies wat het is, maar het is allemaal een stuk minder duidelijk / toegankelijk. Soms is het allemaal wat overmatig complex en ik beleef gewoon minder plezier dan ik met Fenyx had.
Opencritic/metacritic aggregaatscores liggen rond de 85/86 dus de teneur is in ieder geval positief. Niet dat reviews zo belangrijk zijn. De gameplay loop klinkt vooral als Pokemon meets Monster Hunter, wat wel relatief uniek is.Transportman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:00:
[...]
NintendoLife heeft een rondje gedaan en diverse reviews verzameld, die zijn in ieder geval positief. Ik ben in ieder geval aan het overwegen om hem te halen, als er na vrijdag nog wat meer reviews er zijn hak ik de knoop een keer door.
Zelf lijkt het me een leuke game maar ik heb momenteel gewoon te veel backlog om iets full price te kopen tenzij ik het enorm graag wil.
Ik vind BOTW een van de beste games die ik het laatste decennium gespeeld heb… maar dat betekent natuurlijk niet dat jij dat moet vinden. Zelda houdt in het begin van het spel je handje niet vast en is op een aantal vlakken experimenteler, Immortals bewandelt wat meer de bekende weg qua structuur enzo. Misschien ligt dat je gewoon meer?Kwistnix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:21:
[ Voor 41% gewijzigd door JackAvery op 27-01-2022 06:20 ]
Verwijderd
Ik snap je precies. Zelda BotW staat al jaren op mijn radar, maar steeds verkies ik een andere game die ik eerst ga spelen. Enerzijds heb ik veel zin om mij onder te dompelen in de spelwereld, maar ben inderdaad ook een beetje op mijn hoede omdat ik heb vernomen dat het een andere game is dan eerdere Zelda games. En juist van de redelijk lineaire Zelda games heb ik erg genoten.Kwistnix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:21:
Toch ga ik er binnenkort mee beginnen. Hopelijk bevalt het en kan ik de sequel daarna ook gaan spelen.
Ik vond Immortals Fenyx Rising eigenlijk stiekem ook een leukere versie van BOTW. Leukere puzzels, boeiender verhaal, meer gevarieerde enemies en geen wapens die breken.Kwistnix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:21:
BOTW was een unieke ervaring maar Fenyx was voor mij de leukere game.
Ik vond het heerlijk dat botw weinig verhaal had. In the end vind ik eigenlijk praktisch elk verhaaltje in een game van een infantiel niveau.Timothy3000 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:34:
[...]
Ik vond Immortals Fenyx Rising eigenlijk stiekem ook een leukere versie van BOTW. Leukere puzzels, boeiender verhaal, meer gevarieerde enemies en geen wapens die breken.
Ik vind fenyx na BotW echt een zwakke poging. Art style minder mooi, besturing zweverig en niet uitgebalanceerd en de poging tot humor lag me totaal niet.Timothy3000 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:34:
[...]
Ik vond Immortals Fenyx Rising eigenlijk stiekem ook een leukere versie van BOTW. Leukere puzzels, boeiender verhaal, meer gevarieerde enemies en geen wapens die breken.
Ik ga 'm ook zeker wel blijven spelen. Misschien is het begin gewoon wat minder, maar meestal is het geen goed teken als een game mij niet vanaf 't begin in z'n greep houdt.JackAvery schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 06:16:
Ik vind BOTW een van de beste games die ik het laatste decennium gespeeld heb… maar dat betekent natuurlijk niet dat jij dat moet vinden. Zelda houdt in het begin van het spel je handje niet vast en is op een aantal vlakken experimenteler, Immortals bewandelt wat meer de bekende weg qua structuur enzo. Misschien ligt dat je gewoon meer?
Concreet vind ik het wapen degradatie systeem bijvoorbeeld echt ontzettend irritant. Er zijn altijd wel genoeg wapens te vinden ter vervanging, maar waarom moeten ze dan überhaupt stuk? In het begin ben je naar mijn zin veel te underpowered, vooral wat betreft stamina en ik zie niet snel een route om hearts/stamina hoger te krijgen. Anders dan shrines blijven doen en/of stamina gerelateerd voedsel/potions blijven gebruiken voor kleine boosts. Kan je later in de game nog regelmatig standaard potions vinden of ergens kopen, of moet je persé alles zelf maken? Beetje zoals in Skyrim bijvoorbeeld, waar koken en alchemy optioneel is als 't je niet interesseert. Oh ja en paardrijden vind ik echt bijzonder slecht uitgevoerd, er is weer een overbodige bonding mechanic aan gekoppeld en zelfs als je dat doet stuurt het beest gewoon alles behalve soepel.
Combat heb ik gewoon nog niet onder de knie denk. Ik vind het nog lastig om aanvalspatronen te herkennen en dodges / parry's te timen voor een flurry rush, maar dat is een kwestie van blijven proberen denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Kwistnix op 27-01-2022 10:50 ]
@meesje Dank je voor deze tip!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik hoop dat fysieke games altijd zullen blijven want ik haal alles fysiek voor de Nintendo Switch.L23 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:00:
[...]
Ik vind ze zelf wel meer waard, maar momenteel is er niemand mee bezig. Als ergens in de toekomst de servers er uit gaan en je kan geen updates meer downloaden voor Switch games dan verwacht ik inderdaad dat een spel die compleet op de cartridge staat meer waard zal zijn. Maar vraag me ook af of er in de toekomst nog vraag is naar fysieke games. Alles wordt steeds meer digitaal en een hele groep gamers groeit nu al op met enkel digitale games.
Ik zie nu wel dat de fysieke versie van Pokemon Sword/Shield + Expansion Pass overal uitverkocht is en daardoor de prijzen op Ebay een stuk hoger zijn geworden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik hoop het ook. Zoals @L23 aangeeft, denk ik wel dat het een aflopende zaak is.G_Dragon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:51:
[...]
Ik hoop dat fysieke games altijd zullen blijven, ik haal alles fysiek voor de Nintendo Switch.
Zelf hebben we geen cd’s en dvd’s meer in huis, want streaming of digitale aankopen (iTunes in mijn geval). Met dit afscheid had ik geen moeite. Die ellendige dvd menu’s en kijkwijzers kan ik wel missen.
Ik ben er ook bang voor want het word steeds meer digitaal overal, fysiek heb je tenminste iets vast en kan je het later nog doorverkopen als je de game hebt uitgespeeld. En de interne ruimte van de Nintendo Switch raakt ook nog eens minder snel vol, ik zie alleen maar voordelen voor de speler.meesje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:09:
[...]
Ik hoop het ook. Zoals @L23 aangeeft, denk ik wel dat het een aflopende zaak is.
Zelf hebben we geen cd’s en dvd’s meer in huis, want streaming of digitale aankopen (iTunes in mijn geval). Met dit afscheid had ik geen moeite. Die ellendige dvd menu’s en kijkwijzers kan ik wel missen.Maar om de een of andere reden, kan ik deze stap nog niet maken bij games. Het is nu wachten op dat Nintendo met een abonnement gaat komen. Ik zie dat niet heel snel gebeuren, ze halen veel omzet uit fysiek. Fysiek geeft toch leuker cadeau (aan kids) dan digitaal.
Voor de Xbox moet ik nu wel digitaal halen omdat ik op de logeerkamer de Series S heb staan, daar zit dus geen diskdrive in. Gelukkig kan ik met grote prijsverschillen games uit Brazilië halen dus hoor je me niet klagen.
Hartjes krijg je alleen hoger met shrines (orbs). Er zijn vier volle hartjes die je kunt scoren voor elk van de vier divine beasts, en verder kun je tijdelijke hartjes krijgen voor bepaalde gerechten die je kookt. Potions hebben voor hartjes/stamina sowieso geen nut want die doen daar niets mee, potions geven enkel boosts op bijvoorbeeld damage, defense en hitte/kou, dat soort zaken. Voor HP/stam moet je eten koken en nee, die kun je niet vinden of kopen.Kwistnix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Concreet vind ik het wapen degradatie systeem bijvoorbeeld echt ontzettend irritant. Er zijn altijd wel genoeg wapens te vinden ter vervanging, maar waarom moeten ze dan überhaupt stuk? In het begin ben je naar mijn zin veel te underpowered, vooral wat betreft stamina en ik zie niet snel een route om hearts/stamina hoger te krijgen. Anders dan shrines blijven doen en/of stamina gerelateerd voedsel/potions blijven gebruiken voor kleine boosts. Kan je later in de game nog regelmatig standaard potions vinden of ergens kopen, of moet je persé alles zelf maken? Beetje zoals in Skyrim bijvoorbeeld, waar koken en alchemy optioneel is als 't je niet interesseert.
Er zijn wel methodes in-game om te genezen. Herbergen vind je in elk dorp, in Hateno kun je een huis kopen waardoor dat gratis wordt. Elke tempel herstelt je HP volledig, net als het krijgen van een extra hartje. Je kunt ook hete bronnen opzoeken (rond Death Mountain, maar ook elders) en daar een tijdje in gaan zitten/staan.
Beste methode is natuurlijk gewoon niet in elkaar gerost worden, dan hoef je niet te healen ook…
Paardrijden is op zich best goed gedaan, maar is bedoeld voor lange afstanden, IMHO. Die bonding zorgt er dan juist voor dat het beest gewoon zelf over de weg blijft lopen zonder dat je steeds bij moet sturen, en dan is het wel een aardige manier om wat sneller van A naar B te gaan, maar in de praktijk gebruik ik maar zelden paarden. Gewoon lopen of teleporten. Bonding stelt overigens geen bal voor – ik voer dat beest gewoon appels. Die kun je makkelijk in grote aantallen vinden, paarden zijn er dol op, dus met een stapel appeltjes zitten ze zo op het maximum.Oh ja en paardrijden vind ik echt bijzonder slecht uitgevoerd, er is weer een overbodige bonding mechanic aan gekoppeld en zelfs als je dat doet stuurt het beest gewoon alles behalve soepel.
Ik hoop het ook. Maar mijn verwachting is dat de Nintendo Switch de laatste console zal zijn waar je nog games zonder installatie en downloads direct kan spelen (plug and play). Ik verwacht bij een opvolger dat de games qua opslag groter worden en dat we steeds meer games gaan zien die een extra download vereisen. Ik verwacht bij Nintendo wel dat we nog een generatie fysiek games kunnen kopen.G_Dragon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:51:
[...]
Ik hoop dat fysieke games altijd zullen blijven want ik haal alles fysiek voor de Nintendo Switch.
Ik hoop dat we gelijk hebben over fysieke games en ga met je mee duimen dat fysiek blijft!L23 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:20:
[...]
Ik hoop het ook. Maar mijn verwachting is dat de Nintendo Switch de laatste console zal zijn waar je nog games zonder installatie en downloads direct kan spelen (plug and play). Ik verwacht bij een opvolger dat de games qua opslag groter worden en dat we steeds meer games gaan zien die een extra download vereisen. Ik verwacht bij Nintendo wel dat we nog een generatie fysiek games kunnen kopen.
Digitaal is alleen maar makkelijk zodat je niet telkens hoeft op te staan om van spelletje te wisselen ( terwijl je intern geheugen wel sneller vol raakt ) , maar ook dat is maar een hele kleine moeite
Ik zie fysieke games nooit verdwijnen eigenlijk. Dvd's en blurays worden ook nog steeds verkocht en er zijn volgens mij ook zat landen waar digitale sales flink zullen achterlopen door slecht internet.
Morgen komt mijn Switch Oled binnen. Ik zag onderstaande screenprotector in de startpost staan:
https://tweakers.net/pric...ector-tempered-glass.html
Is dit nog steeds de beste om aan te schaffen?
Daarnaast nog een vraag; welke game raden jullie aan voor een een kind van bijna 5? Ik dacht zelf aan Mario Kart maar zijn er nog andere leuke opties welke niet te moeilijk zijn?
Daarnaast nog een vraag; welke game raden jullie aan voor een een kind van bijna 5? Ik dacht zelf aan Mario Kart maar zijn er nog andere leuke opties welke niet te moeilijk zijn?
©2004
Die screenprotector is niet geschikt voor de OLED versie volgens mij.hk12nl schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:15:
Morgen komt mijn Switch Oled binnen. Ik zag onderstaande screenprotector in de startpost staan:
Ik zelf en volgens mij een aantal andere mensen hier hebben de iVoler van Amazon en die werkt zeer goed
https://www.amazon.nl/Com...h+oled%2Caps%2C213&sr=8-3
[ Voor 32% gewijzigd door ReVision. op 27-01-2022 13:24 ]
hoi
Top, dankjewel. Dan ga ik die bestellen.ReVision. schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:21:
[...]
Die screenprotector is niet geschikt voor de OLED versie volgens mij.
Ik zelf en volgens mij een aantal andere mensen hier hebben de iVoler van Amazon en die werkt zeer goed
©2004
Ik vind vooral de mechanics van BotW verrassend en mooi. Er waren genoeg momenten in de 1e play van de game dat ik iets deed dat dus niet de juiste manier was, maar wel werkte.Seal64 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Hartjes krijg je alleen hoger met shrines (orbs). Er zijn vier volle hartjes die je kunt scoren voor elk van de vier divine beasts, en verder kun je tijdelijke hartjes krijgen voor bepaalde gerechten die je kookt. Potions hebben voor hartjes/stamina sowieso geen nut want die doen daar niets mee, potions geven enkel boosts op bijvoorbeeld damage, defense en hitte/kou, dat soort zaken. Voor HP/stam moet je eten koken en nee, die kun je niet vinden of kopen.
Er zijn wel methodes in-game om te genezen. Herbergen vind je in elk dorp, in Hateno kun je een huis kopen waardoor dat gratis wordt. Elke tempel herstelt je HP volledig, net als het krijgen van een extra hartje. Je kunt ook hete bronnen opzoeken (rond Death Mountain, maar ook elders) en daar een tijdje in gaan zitten/staan.
Beste methode is natuurlijk gewoon niet in elkaar gerost worden, dan hoef je niet te healen ook…
[...]
Paardrijden is op zich best goed gedaan, maar is bedoeld voor lange afstanden, IMHO. Die bonding zorgt er dan juist voor dat het beest gewoon zelf over de weg blijft lopen zonder dat je steeds bij moet sturen, en dan is het wel een aardige manier om wat sneller van A naar B te gaan, maar in de praktijk gebruik ik maar zelden paarden. Gewoon lopen of teleporten. Bonding stelt overigens geen bal voor – ik voer dat beest gewoon appels. Die kun je makkelijk in grote aantallen vinden, paarden zijn er dol op, dus met een stapel appeltjes zitten ze zo op het maximum.
spoiler:
Als je bijv een knop indrukt door daarop te staan en deze weer deactiveert door eraf te gaan kan je ook spullen uit je inventory zoals appels daarop pleuren.
En met de hartjes/stamina. Je kan ergens in de buurt van je eigen huis hartjes en stamina inleveren en dan weer opnieuw uitgeven. Kost je wel rupees, maar kan handig zijn.
Ik ben zelf een verzamelaar en heb nog al mijn oude consoles en games. Ik kan die ook nog altijd spelen. Een digital game waarvan je geen copy hebt, maar enkel een licentie kan je alleen spelen zolang de servers nog beschikbaar zijn.
Ik hoop daarom dat het nog lang mogelijk is fysieke games te kopen of dat er een mogelijkheid komt dat je dus een fysiek doosje koopt met code en dan het digitale bestand zelf kan opslaan. Hier zijn kuch kuch nft's wel handig voor, maar ik krijg daar wel een vieze smaak van in mijn mond. Ik ga even overgeven.
[ Voor 15% gewijzigd door RollieBollie op 27-01-2022 14:00 ]
In het begin ben je zeker underpowered in BotW, maar als je verder komt slaat dat op een gegeven moment wel om dat jij juist overpowered bent, zeker tegen de wat zwakkere tegenstanders en dan maken de dodges, parries en flurrry rushes niet meer uit. Met shrines kan je hearts/stamina verbeteren, maar je krijgt wat verderop in het spel ook wat vaardigheden die de druk daarop enorm verlichten.Kwistnix schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik ga 'm ook zeker wel blijven spelen. Misschien is het begin gewoon wat minder, maar meestal is het geen goed teken als een game mij niet vanaf 't begin in z'n greep houdt.
Concreet vind ik het wapen degradatie systeem bijvoorbeeld echt ontzettend irritant. Er zijn altijd wel genoeg wapens te vinden ter vervanging, maar waarom moeten ze dan überhaupt stuk? In het begin ben je naar mijn zin veel te underpowered, vooral wat betreft stamina en ik zie niet snel een route om hearts/stamina hoger te krijgen. Anders dan shrines blijven doen en/of stamina gerelateerd voedsel/potions blijven gebruiken voor kleine boosts. Kan je later in de game nog regelmatig standaard potions vinden of ergens kopen, of moet je persé alles zelf maken? Beetje zoals in Skyrim bijvoorbeeld, waar koken en alchemy optioneel is als 't je niet interesseert. Oh ja en paardrijden vind ik echt bijzonder slecht uitgevoerd, er is weer een overbodige bonding mechanic aan gekoppeld en zelfs als je dat doet stuurt het beest gewoon alles behalve soepel.
Combat heb ik gewoon nog niet onder de knie denk. Ik vind het nog lastig om aanvalspatronen te herkennen en dodges / parry's te timen voor een flurry rush, maar dat is een kwestie van blijven proberen denk ik.
spoiler:
Mipha's Grace herstelt je volledig van een KO met bonus health en Revali's Gale geeft je de mogelijkheid 3x enorm hoog te vliegen zodat stamina minder is, beide met een cooldown. Daarnaast is er gear die je stamina verbruik verminderd tijdens het zwemmen/klimmen, en gear die je beschermt tegen bepaalde weersinvloeden zodat je daar ook niets meer voor hoeft te eten.
Koken is een beetje een vreemde situatie, dat had zeker gestroomlijnder gekund, maar je zal alles zelf moeten blijven maken. Dat komt ook omdat de wensen die je hebt met de tijd veranderen. Aan het begin zijn gerechten met veel bonus hartjes heel fijn (genezen je ook volledig), maar aan het einde heb je meer aan 1-2 bonus hartjes met volledige genezing, omdat je anders toch over het maximum aantal hartjes dat je kan hebben gaat. Wat dat betreft doet Age of Calamity dat een stuk gestroomlijnder, je hebt gewoon vaste gerechten om uit te kiezen, daar had in BotW ook wel iets voor verzonnen kunnen worden. Upgrades van gear zijn in BotW ook vrij omslachtig, ik hoop dat ze dat in de sequel verbeteren.
Paarden kan je zoals elders al aangegeven vrij snel aan je binden, paar appels geven en je bent klaar. Daarna is dat paard ideaal om wegen te volgen, doet die automatisch zonder dat je hoeft te sturen. En dan zal de besturing misschien ook wat soepeler gaan, als de binding er niet is, heb je kans dat als jij naar links stuurt, het paard naar rechts gaat.
Maar speel zeker door, het begin is zeker wat minder, maar als je daar eenmaal doorheen bent, is het een geweldige ervaring.
Ik ga het zeker blijven ervaren!Transportman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:52:
Maar speel zeker door, het begin is zeker wat minder, maar als je daar eenmaal doorheen bent, is het een geweldige ervaring.
Ik denk dat streaming van games heel erg de toekomst wordt. Dan heb je namelijk wel het plug and play gevoel, maar niet de opslag op je schijf nodig. Bij Google Stadia werkt dat fenomenaal. Het was wel verfrissend op de Switch dat ook daar de snelheid van het meteen kunnen spelen zo hoog is. Benieuwd of Nintendo daarop gaat inzetten. Er gingen wel eens verhalen rond op de Stadia Reddit dat Nintendo geïnteresseerd was in Stadia als White label voor de consoles, wie weet ooit. Voor nu is de charme van een game in de console stoppen nog erg mooiL23 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:20:
[...]
Ik hoop het ook. Maar mijn verwachting is dat de Nintendo Switch de laatste console zal zijn waar je nog games zonder installatie en downloads direct kan spelen (plug and play). Ik verwacht bij een opvolger dat de games qua opslag groter worden en dat we steeds meer games gaan zien die een extra download vereisen. Ik verwacht bij Nintendo wel dat we nog een generatie fysiek games kunnen kopen.
Psst... doremifasolasido.Transportman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:52:
spoiler:Midna'sMipha Grace herstelt je volledig van een KO met bonus health [...]
spoiler:
DOREphan
MIPHA
ZORA
SIDOn
MIPHA
ZORA
SIDOn
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Thanks, heb het gecorrigeerd.RayNbow schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:43:
[...]
Psst... doremifasolasido.
spoiler:DOREphan
MIPHA
ZORA
SIDOn
Zie je er nou nog iets van zo’n (ivoler) screen protector? Staat iets van 96% transparant en 99% licht doorlatend of iets dergelijks. Is er een noemenswaardig negatief of positief visueel effect?
Ik merk geen verschil.menne schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:44:
Zie je er nou nog iets van zo’n (ivoler) screen protector? Staat iets van 96% transparant en 99% licht doorlatend of iets dergelijks. Is er een noemenswaardig negatief of positief visueel effect?
Grappig, ik heb BotW paar maanden terug ook gespeeld en had hetzelfde. Het spel kon me in het begin niet echt "grijpen". Uiteindelijk doorgezet en het is zeker wel een leuke game. Het is heel gevarieerd en veel puzzels/shrines kan je op meerdere manieren oplossen. Ik vond ook dat met name in het begin er wel wat meer sturing mocht worden gegeven. Nu moet je proefondervindelijk er achter komen welke kant je op moet. Leuk als je zeeën van tijd hebt, maar frustrerend als je het met 1-2 uurtjes per avond moet doen, dan wil je gewoon wat meer progress boeken.
Voor mij werd het leuk toen ik wat betere armor had. Dan word je niet met 1 a 2 hits doodgeslagen en wordt het exploreren een stuk relaxter. Mijn tip is dan ook om z.s.m. wat armor te upgraden.
Dat is het hele idee achter Zelda.Thijs schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:37:
[...]
Nu moet je proefondervindelijk er achter komen welke kant je op moet. Leuk als je zeeën van tijd hebt, maar frustrerend als je het met 1-2 uurtjes per avond moet doen, dan wil je gewoon wat meer progress boeken.
Klopt, maar in eerdere delen was het toch wat meer gestuurd als hier. Bijvoorbeeld een steen die in de weg ligt en je pas langs kan als je een bepaald item hebt. Of een duidelijkere "volgende" objective.
In BotW kan je meteen overal naartoe en heb je direct alle main quests, en moet je adhv hoe sterk de enemies zijn inschatten of het haalbaar is dat gebied te verkennen.
Het geeft je wel meer het gevoel van vrijheid maar het kost je ook veel meer tijd om het zelf uit te zoeken.
Misschien herinner ik mij het verkeerd, maar je krijgt toch prima aanwijzingen bij BOTW?! Als ik het mij goed herinner iets in de trant van: eerst het tutorial plateau, dan krijg je een advies voor een vervolg plek waar je naartoe kan gaan. Nadat je daar bent geweest kies je een eerste divine beast om naartoe te gaan. Onderweg kom je dan van alles tegen en voor dat je het weet zit je op 10 of 15 uur en ben je bezig met het verslaan van je eerste divine beast. Ik vond het eigenlijk heel helder en goed, heel veel vrijheid maar wel grofweg een leidraad waar je naartoe moet/kan gaan om verder te komen. En onderweg ga je dingen onderzoeken die er interessant uitzien.
[ Voor 7% gewijzigd door menne op 27-01-2022 19:29 ]
Ja maar je moet wel zelf uitzoeken hoe je een maaltijd bereid die je warm houd op de berg.menne schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:27:
Misschien herinner ik mij het verkeerd, maar je krijgt toch prima aanwijzingen bij BOTW?! Als ik het mij goed herinner iets in de trant van: eerst het tutorial plateau, dan krijg je een advies voor een vervolg plek waar je naartoe kan gaan. Nadat je daar bent geweest kies je een eerste divine beast om naartoe te gaan. Onderweg kom je dan van alles tegen en voor dat je het weet zit je op 10 of 15 uur en ben je bezig met het verslaan van je eerste divine beast. Ik vond het eigenlijk heel helder en goed, heel veel vrijheid maar wel grofweg een leidraad waar je naartoe moet/kan gaan om verder te komen. En onderweg ga je dingen onderzoeken die er interessant uitzien.
Maar je kan gewoon de quests volgen en zo her en der rondom wat opzoeken en dat is prima te doen
Mijn ervaring was dat BOTW wel duidelijk is, maar dat het een enorme vrijheid geeft en gericht is op zelf ontdekken. Als je dan een spel als Skyrim gewend bent waar je letterlijk lijstjes afwerkt en van A naar B gaat dan kan ik begrijpen dat je bij BOTW niet weet waar je moet beginnen. Voor mij was het in het begin ook even wennen, zelfs de game een jaar laten liggen, maar toen ik eenmaal de omslag had gemaakt vond ik het een van de beste games die ik gespeeld heb. Vooral de physics in het spel vond ik erg tof omdat je daardoor op meerdere manieren problemen kan oplossen. Bedenk je iets wat in de echte wereld kan dan kan het waarschijnlijk ook in BOTW.
Sinds ik de switch heb ben ik op zoek naar een goeie rpg a la FF6, Front Mission, Chrono Trigger, of Illusion of Gaia. Ik had gehoopt dat deze games zouden worden ondersteund of in de store gekocht kunnen worden maar dat valt me vies tegen. Zijn er tips voor games die een beetje vergelijkbaar zijn of moet ik me een SNES aanschaffen? Bvd
FF1-6 kan je waarschijnlijk later dit jaar op Switch verwachten. Ondertussen zijn 7-12 wel beschikbaar.Darkest Star schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:50:
Sinds ik de switch heb ben ik op zoek naar een goeie rpg a la FF6, Front Mission, Chrono Trigger, of Illusion of Gaia. Ik had gehoopt dat deze games zouden worden ondersteund of in de store gekocht kunnen worden maar dat valt me vies tegen. Zijn er tips voor games die een beetje vergelijkbaar zijn of moet ik me een SNES aanschaffen? Bvd
Mana fan? -> Collection of Mana, Trials of Mana,...
Dragon Quest fan? -> Check DQ 1,2,3 en zeker ook XI op Switch.
Top-down actie-rpg? Check CrossCode
Geïnspireerd door Chrono Trigger -> Cosmic Star Heroine
Earthbound fan? Check Eastward
Heb je Nintendo Switch Online? Breath of Fire staat er op. Heb je ook het uitbreidingspakket? Paper Mario, Phantasy Star IV zijn inbegrepen.
Andere RPG klassiekers die me binnenschieten zijn Romancing Saga 1/2 (ok dat is een generatie later)
Modernere RPG's in verschillende genres... Octopath Traveler, Bravely Default II, Xenoblade Chronicles 1 of 2, Shin Megami Tensei V, Fire Emblem Three Houses, Pokémon Sword/Shield, Monster Hunter Stories 2, Tales of Vesperia, ... weet je er zijn ongelooflijk veel opties.
Aan Japanse RPG's geen gebrek. Ik mis juist de westerse RPG's zoals Mass Effect en Fallout. Gelukkig hebben we inmiddels KotOR.
Ja, BotW neemt je niet bij de hand wat dat betreft, maar het spel geeft je wel de handvaten met suggesties. Praat met de mensen die je tegen komt, doe de shrines die je tegen komt, lees dagboeken e.d. die je tegen komt, en je krijgt de informatie die je nodig hebt.Megupe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:53:
[...]
Ja maar je moet wel zelf uitzoeken hoe je een maaltijd bereid die je warm houd op de berg.
Maar je kan gewoon de quests volgen en zo her en der rondom wat opzoeken en dat is prima te doen
Met de quest om bovenop de berg te komen introduceert het spel ook meteen een aantal belangrijke concepten, namelijk dat er plekken zijn waar de omgeving dusdanig is dat je je moet voorbereiden, probeer je de berg op te rennen, dan redt je het niet, dus dan moet je gaan zoeken naar een oplossing om langer op de berg te kunnen blijven, en daar krijg je ook meteen dat er meerdere oplossingen zijn. Want jij hebt het over een maaltijd om je warm te houden, maar je kan ook warme kleding verkrijgen om te dragen (die optie kom je tegen als je de omgeving ontdekt en leest wat iemand geschreven heeft), of jezelf constant genezen terwijl je de klim maakt door te eten (zoals ik de eerste keer heb gedaan), en misschien zijn er nog wel meer opties.
Het genre is heel ruim natuurlijk. Qua westerse devs we hebben toch keuzes zoals: Skyrim, The Outer Worlds, Undertale, Deltarune, Baldur’s Gate, Divinity Original Sin 2, Pillars of Eternity II, Disco Elysium, Witcher 3, Wasteland 2, West of Loathing, Icewind Dale, Planescape Torment, Kingdoms of Amalur, Diablo 3, Darkest Dungeon, Battle Chasers, Ruined King: A League Of Legends Story…L23 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:25:
Aan Japanse RPG's geen gebrek. Ik mis juist de westerse RPG's zoals Mass Effect en Fallout. Gelukkig hebben we inmiddels KotOR.
Zelfs Dark Souls, Golf Story en Stardew Valley zijn in essentie een RPG. Dragon’s Dogma is dan weer van Japanse makelij maar heeft veel invloeden van de klassieke Westerse RPG’s.
Maar ja, specifiek Mass Effect en oudere Fallout games zijn er nooit gekomen.
Wauw! Ik zal je aanbevelingen eens gaan checken, dankjewel!JackAvery schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:10:
[...]
FF1-6 kan je waarschijnlijk later dit jaar op Switch verwachten. Ondertussen zijn 7-12 wel beschikbaar.
Heb je Nintendo Switch Online? Breath of Fire staat er op. Heb je ook het uitbreidingspakket? Paper Mario, Phantasy Star IV zijn inbegrepen.
Andere RPG klassiekers die me binnenschieten zijn Romancing Saga 1/2 (ok dat is een generatie later)
Modernere RPG's in verschillende genres... Octopath Traveler, Bravely Default II, Xenoblade Chronicles 1 of 2, Shin Megami Tensei V, Fire Emblem Three Houses, Pokémon Sword/Shield, Monster Hunter Stories 2, Tales of Vesperia, ... weet je er zijn ongelooflijk veel opties.
@JackAvery ook namens mij bedankt. Vd week een switch gekocht. Nadat ik botw heb uitgespeeld ga ik zeker een paar van deze games checken 😍
Je merkt later in de game wel dat beurten langer duren maar ik zit nu tegen beurt 400 en vindt het wel te doen… Het is imo sowieso een game die ik ontspannen op de bank speel. (Want turn based) Dus heel veel haast heb ik meestal niet.Darkest Star schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:00:
[...]
Ik hou van Civilization, het enige nadeel vind ik dat als je heel ver komt dat de computer heel lang doet over nadenken. Ik weet niet hoe de switch daarmee omgaat, was voor mij een reden om hem maar niet te kopen. Hoe is jouw ervaring daarmee tot nu toe?
Eén van de minder voor de hand liggende opties - een fakkel meenemen (maar die moet je wel constant vasthouden, dus dan kun je niet klimmen) of een magisch vuurzwaard equippen. Dat houdt je ook warm en omgekeerd, een ijszwaard, koelt je af.Transportman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:19:
[...]
Ja, BotW neemt je niet bij de hand wat dat betreft, maar het spel geeft je wel de handvaten met suggesties. Praat met de mensen die je tegen komt, doe de shrines die je tegen komt, lees dagboeken e.d. die je tegen komt, en je krijgt de informatie die je nodig hebt.
Met de quest om bovenop de berg te komen introduceert het spel ook meteen een aantal belangrijke concepten, namelijk dat er plekken zijn waar de omgeving dusdanig is dat je je moet voorbereiden, probeer je de berg op te rennen, dan redt je het niet, dus dan moet je gaan zoeken naar een oplossing om langer op de berg te kunnen blijven, en daar krijg je ook meteen dat er meerdere oplossingen zijn. Want jij hebt het over een maaltijd om je warm te houden, maar je kan ook warme kleding verkrijgen om te dragen (die optie kom je tegen als je de omgeving ontdekt en leest wat iemand geschreven heeft), of jezelf constant genezen terwijl je de klim maakt door te eten (zoals ik de eerste keer heb gedaan), en misschien zijn er nog wel meer opties.
Super irritant, die behulpzame antwoorden.JackAvery schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:10:
[...]
FF1-6 kan je waarschijnlijk later dit jaar op Switch verwachten. Ondertussen zijn 7-12 wel beschikbaar.
Nu heb ik weer 10+ games extra op m'n backlog staan
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Klopt. Skyrim is ook geweldig. Maar mis voornamelijk de futuristische RPG’s en dan inderdaad heel specifiek Fallout en Mass Effect. Een Fallout release had ik 1 of 2 jaar na Skyrim wel verwacht, maar zie ik nu niet meer gebeuren. Van Mass Effect verwacht ik wel dat deze nog naar de Switch gaat komen.JackAvery schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 06:38:
[...]
Het genre is heel ruim natuurlijk. Qua westerse devs we hebben toch keuzes zoals: Skyrim, The Outer Worlds, Undertale, Deltarune, Baldur’s Gate, Divinity Original Sin 2, Pillars of Eternity II, Disco Elysium, Witcher 3, Wasteland 2, West of Loathing, Icewind Dale, Planescape Torment, Kingdoms of Amalur, Diablo 3, Darkest Dungeon, Battle Chasers, Ruined King: A League Of Legends Story…
Zelfs Dark Souls, Golf Story en Stardew Valley zijn in essentie een RPG. Dragon’s Dogma is dan weer van Japanse makelij maar heeft veel invloeden van de klassieke Westerse RPG’s.
Maar ja, specifiek Mass Effect en oudere Fallout games zijn er nooit gekomen.
The Outer Worlds keek ik naar uit, maar had een slechte release op de Switch. Ik begrijp dat deze na een aantal updates inmiddels wel prima draait.
Story trailer voor nirvanA Initiative is uit:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Kirby: Star Allies raad ik ook aan, zie ook een post van mij stukje terug erover: menne in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"hk12nl schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:15:
pfff, ik heb nu voor 10 euro ineens in een bui baldurs gate 1 en 2 gekocht. Moet ik daar weer tijd in gaan stoppen
Nogmaals bedankt voor deze tip. Hij zit erop. Was zo gedaan en zit perfect.ReVision. schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:21:
[...]
©2004
Wel geniale games. Bg1 was mijn favoriet gedurende mijn hele jeugd.Megupe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:35:
pfff, ik heb nu voor 10 euro ineens in een bui baldurs gate 1 en 2 gekocht. Moet ik daar weer tijd in gaan stoppen
Wel wat gedateerd inmiddels. Gelukkig krijgen we binnenkort BG3 (niet op switch though) en hebben we al Divinity Original Sin
Divinity Original Sin was echt top. Had hem op PC en switch. Speelde hem voornamelijk op PC, maar dat cross saven was wel fijn.Inverted_World schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:59:
[...]
Wel geniale games. Bg1 was mijn favoriet gedurende mijn hele jeugd.
Wel wat gedateerd inmiddels. Gelukkig krijgen we binnenkort BG3 (niet op switch though) en hebben we al Divinity Original Sin
@Zerora, kan deze screenprotector er ook bij in de TS? Er zijn nu meerdere mensen (waaronder ikzelf) die erg tevreden zijn met deze screenprotector, dus is denk ik een waardevolle toevoeging.ReVision. schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:21:
[...]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Zijn er zo weinig e-shop sales de laatste paar weken? Heb 100-150 games in mijn lijstje en echt maar enkele in de sale. Was eerder altijd 20-40 stuks. Als ik bij de shoppagina kijk zijn er X honderd in de sale, daar stond (dacht ik) eerder ook 2000+ plus.
Toeval? Iets veranderd?
Toeval? Iets veranderd?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Zou kunnen, maar denk bepaalde periodes ook van toepassing, straks zal wel weer de voorjaarsale komen, dan zullen betere sales komen, ik zie momenteel dat er een sale is voor Capcom Games.The Chosen One schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:18:
Zijn er zo weinig e-shop sales de laatste paar weken? Heb 100-150 games in mijn lijstje en echt maar enkele in de sale. Was eerder altijd 20-40 stuks. Als ik bij de shoppagina kijk zijn er X honderd in de sale, daar stond (dacht ik) eerder ook 2000+ plus.
Toeval? Iets veranderd?
Die zal ik erbij zetten. Ik wilde sowieso de TS nog even goed onder handen nemen om de informatie hier en daar nog bij te werken.ShadowLord schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:09:
[...]
@Zerora, kan deze screenprotector er ook bij in de TS? Er zijn nu meerdere mensen (waaronder ikzelf) die erg tevreden zijn met deze screenprotector, dus is denk ik een waardevolle toevoeging.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Toeval. Er zijn net twee zeer grote sales geweest in december en januari.The Chosen One schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:18:
Toeval? Iets veranderd?
Weer eens een tussen evaluatie van Fire Emblem Three houses..... Ik heb er nu ongeveer 50 uur op zitten. Eerder gaf ik kritiek dat ik nog wat verhaal miste, nou zoals met een boek dat het opbouwt zo is dit spel ook. Er komt later echt verhaal en je krijgt in het spel te maken met gevechten waarbij je denkt "wellicht had ik iemand eerder wat vaker moeten spreken". Ik wil maar zeggen dat er later echt diepte komt in het spel qua verhaal maar ook meer qua mee leven met de personages.
Toch, kritisch als ik ben. Het verhaal van dit spel is anders, en het draait echt om de verhoudingen tussen de verschillende huizen tot nu toe. Nu ik er aan gewend ben geraakt kan ik hier ook van genieten. Belangrijkste is de gameplay, de gevechten. En ook die worden behoorlijk pittig. Net een "battle missie" voor de 5de keer overnieuw moeten doen voor alles klopte. En als je dan wint, ja dan is de overwinning een feestje.
Wat is ook kenmerkend voor een goed spel. Je bent in eerste instantie van plan om wellicht een half uurtje tot uurtje te spelen en voor je het weet ben je een paar uur verder
..... De verwachtingen waren hoog maar dit spel was voor mij al de Switch aanschaf waard, en dat is denk ik het beste compliment dat ik dit spel nu kan geven.
Toch, kritisch als ik ben. Het verhaal van dit spel is anders, en het draait echt om de verhoudingen tussen de verschillende huizen tot nu toe. Nu ik er aan gewend ben geraakt kan ik hier ook van genieten. Belangrijkste is de gameplay, de gevechten. En ook die worden behoorlijk pittig. Net een "battle missie" voor de 5de keer overnieuw moeten doen voor alles klopte. En als je dan wint, ja dan is de overwinning een feestje.
Wat is ook kenmerkend voor een goed spel. Je bent in eerste instantie van plan om wellicht een half uurtje tot uurtje te spelen en voor je het weet ben je een paar uur verder
Toch maar arceus besteld net, toch zeer goede reviews so far
Heb even wat advies nodig van jullie. Onze kids zijn 5 en 6 en hebben met Kerst ‘n NS gekregen. Inmiddels Mario Kart 8, Fifa 2022 en Minecraft in huis. Mario Kart hebben ze onder de knie, Fifa is voor beiden nog lastig en Minecraft te langzaam/complex.
Nu wil de oudste graag ‘n actie/avonturenspel en vraag me af wat het beste spel is om dit onder de knie te krijgen.
Zat aan de volgende mogelijkheden te denken:
- Luigi’s Mansion 3
- Super Mario Odyssey
- Nintendo Switch Super Mario 3D World + Bowser's Fury
Zelf ben ik geen echte gamer, maar vind het ‘3D’ er wel leuk uitzien.
Wat raden jullie aan?
Nu wil de oudste graag ‘n actie/avonturenspel en vraag me af wat het beste spel is om dit onder de knie te krijgen.
- Luigi’s Mansion 3
- Super Mario Odyssey
Wat raden jullie aan?
Ik raad Super Mario Odyssey aan. Leuke werelden die je mooi kan verkennen. Geen moeilijke eindbazen.SnelheidsDuivel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:43:
Heb even wat advies nodig van jullie. Onze kids zijn 5 en 6 en hebben met Kerst ‘n NS gekregen. Inmiddels Mario Kart 8, Fifa 2022 en Minecraft in huis. Mario Kart hebben ze onder de knie, Fifa is voor beiden nog lastig en Minecraft te langzaam/complex.
- Luigi’s Mansion 3
- Super Mario Odyssey
Wat raden jullie aan?
Luigi’s Mansion 3 vond ik zelf wel leuk, maar minder goed dan Odyssey. Moeilijkere eindbazen. Wel tof dat je de game co-op kan spelen.
Super Mario 3D World heb ik nog geen ervaring mee.
Super Mario 3D world + Bowser's Fury is ook een aanrader.
Over super Mario 3D World, deze kan soms best pittig zijn, maar dan heb je een optie dat je Luigi het level voor je doet en dan kun je gewoon naar het volgende level als je wilt. Luigi laat dan zien hoe je het level moet doorlopen. Handig in levels waar je kunt verdwalen. Je kunt het level daarna zelf ook weer opnieuw proberen. Kortom het werkt ideaal voor kinderen en het is een super leuke game. Bowser;s fury is wat aan de korte kant, ik zeg geen volwaardige nieuwe game. Wel erg leuk om te spelen. Ook een game waarbij je samen kan werken of elkaar dwars kan zitten in levels. Succes met de keuze!
Over super Mario 3D World, deze kan soms best pittig zijn, maar dan heb je een optie dat je Luigi het level voor je doet en dan kun je gewoon naar het volgende level als je wilt. Luigi laat dan zien hoe je het level moet doorlopen. Handig in levels waar je kunt verdwalen. Je kunt het level daarna zelf ook weer opnieuw proberen. Kortom het werkt ideaal voor kinderen en het is een super leuke game. Bowser;s fury is wat aan de korte kant, ik zeg geen volwaardige nieuwe game. Wel erg leuk om te spelen. Ook een game waarbij je samen kan werken of elkaar dwars kan zitten in levels. Succes met de keuze!
[ Voor 7% gewijzigd door blueface op 30-01-2022 12:07 ]
Ik twijfel erover om een nieuwe Switch controller te halen, wat raden jullie aan? De switch pro controller vind ik eigenlijk wat duur, is de meerprijs het waard t.o.v. een 3rd party controller? of zijn deze net zo goed / zo niet beter?
PS4 PSN: Dazzler2120
Wat is er mis met de huidige/welke heb je nu?Dazzler2120 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:34:
Ik twijfel erover om een nieuwe Switch controller te halen, wat raden jullie aan? De switch pro controller vind ik eigenlijk wat duur, is de meerprijs het waard t.o.v. een 3rd party controller? of zijn deze net zo goed / zo niet beter?
Voor wie is het bestemd?
Als je het kan betalen, zou ik voor de pro gaan
Ik gebruik nu de standaard joycons, maar vooral met spelen op de TV & als we spelen met z'n 2en is een extra controller toch wel een gemis. Verder is hij gewoon voor mij bestemdsderooij schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:37:
[...]
Wat is er mis met de huidige/welke heb je nu?
Voor wie is het bestemd?
Als je het kan betalen, zou ik voor de pro gaanEn anders biedt 8bitdo ook erg goede controllers aan.
PS4 PSN: Dazzler2120
Super mario odyssey is zeker erg leuk, hier hebben onze kids van 4,5 en 6,5 veel plezier aan gehad.SnelheidsDuivel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:43:
- Luigi’s Mansion 3
- Super Mario Odyssey
Wat raden jullie aan?
Andere aanrader is lego city undercover, helemaal in het Nederlands (gesproken) en erg leuke opdrachten in een gta achtige omgeving maar dan kindvriendelijk. Ik heb me er ook mee vermaakt
Verder spelen ze hier ook graag Mario Party, Mario games via de (S)nes emulator, rayman, etc.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het lijkt ineens alsof Mario kart moeilijker is geworden tegen de ai.
Speel eigenlijk standaard op 100cc, maar heb sinds eind vorig jaar ineens dat ik het toch moeilijker heb. Heel apart.
Lijkt erop alsof de ai aangepast is.
Speel eigenlijk standaard op 100cc, maar heb sinds eind vorig jaar ineens dat ik het toch moeilijker heb. Heel apart.
[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 30-01-2022 16:03 ]
Dan zou ik de pro controller adviseren, daar ga je geen spijt van krijgenDazzler2120 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:38:
[...]
Ik gebruik nu de standaard joycons, maar vooral met spelen op de TV & als we spelen met z'n 2en is een extra controller toch wel een gemis. Verder is hij gewoon voor mij bestemd
Zelf niet gemerkt, maar ik rij meestal 150cc en 200cc. Er was eind vorig jaar wel een update, wie weet.Arunia schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:54:
Het lijkt ineens alsof Mario kart moeilijker is geworden tegen de ai.
Ik merk zelf met online Mario Kart dat ik na een tijdje niet gespeeld te hebben er weer even in moet komen.
Dat is het rare. Er zit nooit heel veel tijd tussen wanneer we weer eens spelen. Maar het lijkt gewoon of ze de ai hebben aangepast. Alles blijft nu dichter op me zitten en zo slecht rij ik dan ook weer niet.L23 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:07:
[...]
Zelf niet gemerkt, maar ik rij meestal 150cc en 200cc. Er was eind vorig jaar wel een update, wie weet.
Ik merk zelf met online Mario Kart dat ik na een tijdje niet gespeeld te hebben er weer even in moet komen.
Ik heb via Wish de imitatie pro controller gekocht (2stuks), voelt heel erg t zelfde aan als de echte pro (schijnt dezelfde mal te zijn gebruikt), bewegingssensoren etc werken ook perfect. Maar hoe lang t meegaat is de vraag natuurlijk, maar al met al prima dingetje. Hij was eigenlijk bedoeld om met 4 man in huis te kunnen Mario'en, maar ik gebruik m nu als primaire controllerDazzler2120 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:34:
Ik heb onlangs een switch oled gekocht, vind de joy cons alleen verschrikkelijk.
Nu wil ik mijn Xbox elite V2 hierop aansluiten via een dongle (Mayflash Magic-NS).
Heeft er iemand hier ervaring ermee?
Is het mogelijk bij multiplayer als een persoon de xbox controller gebruikt? En een ander de joy cons?
Nu wil ik mijn Xbox elite V2 hierop aansluiten via een dongle (Mayflash Magic-NS).
Is het mogelijk bij multiplayer als een persoon de xbox controller gebruikt? En een ander de joy cons?
Geen ervaring mee. Maar Als je de Xbox controller gebruikt met een adapter dan kan je bij multiplayer inderdaad de Xbox controller gebruiken en de ander de joy-cons.Ramon27 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:36:
Ik heb onlangs een switch oled gekocht, vind de joy cons alleen verschrikkelijk.
Ben ik de enige die breath of the wild slecht vindt. Vroeger was ik altijd een grote Zelda fan. Maar kom maar niet in botw.
Je zijt niet alleen. Ik probeer die steeds opnieuw maar uiteindelijk beland hij terug in de doos.Xlast88 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
Ben ik de enige die breath of the wild slecht vindt. Vroeger was ik altijd een grote Zelda fan. Maar kom maar niet in botw.
Nee, heb ik ookXlast88 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
Ik vind de camera niet prettig! Heb liever een camera die je "volgt" dan je moet meedraaien steeds.
Het kan je spel niet zijn, maar slecht kun je hem niet noemen.Xlast88 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
Bedankt voor alle input.renzo4000 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:43:
[...]
Super mario odyssey is zeker erg leuk, hier hebben onze kids van 4,5 en 6,5 veel plezier aan gehad.
Andere aanrader is lego city undercover, helemaal in het Nederlands (gesproken) en erg leuke opdrachten in een gta achtige omgeving maar dan kindvriendelijk. Ik heb me er ook mee vermaakt
Verder spelen ze hier ook graag Mario Party, Mario games via de (S)nes emulator, rayman, etc.
Heb nu eerst Super Mario Odyssey besteld, maar eens kijken of hij dat snel onder de knie heeft. Lego City Undercover is een goede tip, heeft ook ‘n vriendelijke prijs zag ik, dus die houd ik zeker in gedachten voor ‘n volgende aankoop.
Ja dat gaat prima. Ik heb er zelf een ontvanger van een XBOX 360 controller in zitten, en die kan ik dan gebruiken bij multiplayer games naast de joycons in hun controller-houder.Ramon27 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:36:
Andersom kan je hem blijkbaar ook gebruiken om andere controllers aan een PC te knopen, maar de meeste kunnen dat al van zichzelf. Ik heb nu een XBOX Series controller bij de PC, dus de XBOX 360 controller ontvanger hangt aan de Switch via zo'n Magic-NS. Het is even wennen om dat A/B en X/Y op Nintendo-controllers net andersom is tov XBOX controllers, maar als je niet naar de letters kijkt heb je daar weinig last van.
Ik heb voor mijn verjaardag Mario 3D/Bowsers Fury gekregen. Erg leuk om samen met junior (net 6) te doen, en ook alleen erg vermakelijk, zowel handheld als op TV. Het lijkt wel of Bowsers Fury een soort tweede deel is, of iig een nieuwere game. Sommige dingen zijn net wat handiger uitgewerkt dan in Mario 3D, zoals het kiezen van je powerups. Hij nodigt wat mij betreft meer uit tot spelen dan Mario Odyssey, al denk ik dat ik die nog wel een keer zelf door ga werken.
Ik heb ook nog wat boekenbonnen gekregen, maar aangezien je die bij Bol.com ook kan gebruiken voor andere dingen, ga ik daar waarschijnlijk ook nog een Switch-spel voor kopen. Ik zit alleen te twijfelen tussen Luigi's Mansion, Pokémon Sword/Shield of Diamond/Pearl en Pokémon Arceus.
- Luigi's Mansion lijkt me vooral grappig (ghostbuster-achtig?) met puzzels.
- Bij Pokémon Sword/Shield heb ik het idee dat die vrij veel lijkt op Pokémon Let's Go Eevee/Pikachu die we al hebben. Is die wel zo anders dat het leuk is om ze beide te hebben?
- Pokémon Arceus lijkt een andere opzet te hebben; hier moet ik nog wat reviews/gameplay video's van gaan bekijken.....
- Pokémon Shiny Pearl/Diamond heeft een paar leuke Pokémon, maar ik weet eigenlijk niet of de gameplay/wereld ook weer wat anders is dan Let's Go en/of Sword/Shield.
Keuzes, keuzes
[ Voor 37% gewijzigd door gwystyl op 30-01-2022 20:40 ]
Ik heb zelda en de switch op de releasedag gekocht. De super juichende recensies begreep ik toen niet zo. Ik heb het toen wel heel intensief gespeeld (er was toen ook niks anders) en vond het op dat moment een redelijk goed spel.Xlast88 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
Maar nu ik het een tweede keer speel, na bijna vijf jaar, vind ik het veel beter. De hele sfeer vind ik echt briljant, op een bepaalde manier is het heel ontspannend en geeft het me een vied gemoed
BotW is wel heel afwijkend t.o.v. de Zelda's van vroeger. Waar de Zelda's van vroeger eigenlijk redelijk lineair waren (heel simpel gezegd, je begint in een gebied, vindt voorwerp, kan naar volgende gebied waar net iets sterkere tegenstanders zijn, en dat iedere keer herhalen), laat BotW je meteen de hele wereld ontdekken.Xlast88 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
Heb je ook een idee waar het aan ligt dat je er niet in komt? Het heeft even een aanloop nodig, omdat je in het begin redelijk underpowered bent t.o.v. tegenstanders, waardoor het meer alternatieven manieren/routes vinden is, wat echt heel anders is in vergelijking met de oudere Zelda's waar je eigenlijk meteen de wapens had om de eerste tegenstanders die je tegenkomt aan te kunnen zonder al te veel problemen.
Is het aan te bevelen om Link's awakening op de tv te spelen of kan het ook prima in handheld?
De Switch is een hybrid console. Nintendo's spellen zijn ook met die gedachte ontwikkeld. Dus speel het hoe het jou het beste uitkomt. Wat betreft handheld, Link's Awakening is een remake van een Game Boy game.Megupe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:05:
Is het aan te bevelen om Link's awakening op de tv te spelen of kan het ook prima in handheld?
Hier ook een beetje, als hardcore Zelda fan spel op zowel Wii U als Switch gekocht (collectors Edtion ook nog) en had de eerste keer ook wat moeite met de game, inmiddels er beter in geworden en er meer liefde voor, maar het is mijn favorietenExo81 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Ik heb zelda en de switch op de releasedag gekocht. De super juichende recensies begreep ik toen niet zo. Ik heb het toen wel heel intensief gespeeld (er was toen ook niks anders) en vond het op dat moment een redelijk goed spel.
Maar nu ik het een tweede keer speel, na bijna vijf jaar, vind ik het veel beter. De hele sfeer vind ik echt briljant, op een bepaalde manier is het heel ontspannend en geeft het me een vied gemoed
Als toevoeging; er zijn enkele spellen die in handheld soms kleine text hebben. (en in docked ook niet perse megagroot maar daar is het natuurlijk groot genoeg)Megupe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:05:
De meeste hebben dat niet of is niet storend.
Ik kan me alleen niet voorstellen hoe sommige spellen op de Lite spelen nu ik van de 'gewone' naar OLED gegaan ben. ;p
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik heb zelf van Aliexpress 2x 8bitdo usb adapters gehaad.Dazzler2120 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:38:
[...]
Ik gebruik nu de standaard joycons, maar vooral met spelen op de TV & als we spelen met z'n 2en is een extra controller toch wel een gemis. Verder is hij gewoon voor mij bestemd
Daar sluit ik dan mijn draadloze Sony Dual Shock 3 en 4 controllers er op
Goedkope optie als je nog wat Sony of Xbox draadloze controllers thuis hebt liggen.
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
:strip_exif()/f/image/LtZ9mFtKilLvseolN1zrOMIv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8li02BipdDbYAfwNhJ2jx7u1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/STl1lwi8UIDO7YR2EllctruB.jpg?f=fotoalbum_tile)