Wat nieuws:
  • Terraria op Switch heeft eindelijk de zeer belangrijke patch Terraria 1.4.0.5 gekregen. Deze Journey’s End update voegt een gigantische hoop nieuwe content toe: héél veel nieuwe items, nieuwe biomes, nieuwe bosses, een master mode, de Journey’s End mode… Het spel is hiermee ongeveer content complete, al komt er mogelijk nog een update met specifieke console features, waaronder splitscreen online multiplayer, crossplay en kb/m ondersteuning.
  • Shoot’em up fans opgelet: de Westerse release van ESCHATOS is op 13 januari.
  • Ook Shadow Man Remastered heeft een release datum: 17 januari.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-01 16:00
jongetje schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:17:
@de Foarsitter Jeej helemaal opstaan... 😜

Maar dat moet toch met elke game als je die alleen fysiek hebt.
Ja maar over het algemeen speel je (ik althans) een game uit en dan pas een andere game, maar mario kart dus alleen tussendoor

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:22
Linksquest schreef op zondag 9 januari 2022 @ 03:08:
[...]

Als ik het me zelf ook goed herriner saved bij per kasteel, kan het nog een keer nakijken als ik vanmiddag wakker ben, maar ik meende dat op zowel de Wii U als op Switch het save per kasteel was.
Dit klopt. Je saved per kasteel, dus om de vier/vijf levels. Ik vond het ook niet zo'n relaxt systeem. Aan de andere kant heb je die levels wel binnen een paar minuten snel uitgespeeld als je echt bij het kasteel wil saven.
Farabi schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Dit werkt hier niet. Als ik het spel verlaat, slaat hij zogenaamd op. Maar ik moet de level opnieuw doen. Waardeloos.
2D Mario games laten je enkel bij de kastelen saven sinds de SNES :P
Farabi schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Dit werkt hier niet. Als ik het spel verlaat, slaat hij zogenaamd op. Maar ik moet de level opnieuw doen. Waardeloos.
En wat is dit dan?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wow, dit had ik eerder moeten weten! Straks gelijk even proberen. Thanks

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Na het verkopen van zowel mijn PS5 als Series X toch maar een Switch OLED in huis gehaald.

Ik merk dat ik de laatste jaren steeds minder plezier uit het gamen haal. Sinds twee dagen de Switch in huis en ik vermaak mezelf er echt mee! Voornamelijk de Star Wars games uit mijn jeugd aan het spelen (KOTOR, Republic Commando, Jedi Knight 2)

Nu nog Jedi Academy halen en hopen dat KOTOR II naar de Switch komt.
Ben ook erg benieuwd naar The Witcher 3, in het verleden op de PC enkele keren uitgespeeld maar het blijft mij fascineren.

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
BvanOsch schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:43:
Na het verkopen van zowel mijn PS5 als Series X toch maar een Switch OLED in huis gehaald.

Ik merk dat ik de laatste jaren steeds minder plezier uit het gamen haal. Sinds twee dagen de Switch in huis en ik vermaak mezelf er echt mee! Voornamelijk de Star Wars games uit mijn jeugd aan het spelen (KOTOR, Republic Commando, Jedi Knight 2)

Nu nog Jedi Academy halen en hopen dat KOTOR II naar de Switch komt.
Ben ook erg benieuwd naar The Witcher 3, in het verleden op de PC enkele keren uitgespeeld maar het blijft mij fascineren.
Precies ook de reden waarom ik geen ps5 of nieuwe Xbox haal. Tegenwoordig moet je echt kijken hoe je je tijd besteed. Een Netflix is qua tijd ook een concurrent met een PlayStation. Je kan je tijd maar 1 keer per dag besteden. Ik merkte dus ook dat ik te weinig tijd hebt voor nieuwe grote games. Ps4 pro en Xbox one X zijn haast niet gebruikt. Maar omdat de switch lekker handzaam is vind ik het echt de leukste console.

• Timothy3000
Ashwani schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:51:
[...]
Precies ook de reden waarom ik geen ps5 of nieuwe Xbox haal. Tegenwoordig moet je echt kijken hoe je je tijd besteed. Een Netflix is qua tijd ook een concurrent met een PlayStation. Je kan je tijd maar 1 keer per dag besteden. Ik merkte dus ook dat ik te weinig tijd hebt voor nieuwe grote games. Ps4 pro en Xbox one X zijn haast niet gebruikt. Maar omdat de switch lekker handzaam is vind ik het echt de leukste console.
Gamepass is voor jou misschien dan ook wel een aanrader. Staan veel kleine games op die je in een uurtje of twee uitspeelt. Ik speel nu ook vooral veel op de Switch en op de Xbox.

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-01 05:00
Nog bedankt voor de reacties, hierdoor heb ik doen besluiten de oled-versie aan te schaffen. Nu een paar uur op gespeeld en ik begrijp wat jullie bedoelen. Scherm lijkt wel 20% groter, al is dat niet het geval natuurlijk. Tot dusver erg tevreden met de upgrade! :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ZuidJ schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:58:
[...] oled-versie [...] Scherm lijkt wel 20% groter, al is dat niet het geval natuurlijk. [...]
Zowel in hoogte als breedte 12,9% groter, is ruim 27% meer oppervlakte.

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Timothy3000 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Gamepass is voor jou misschien dan ook wel een aanrader. Staan veel kleine games op die je in een uurtje of twee uitspeelt. Ik speel nu ook vooral veel op de Switch en op de Xbox.
Ja gamepass of gforce now vind ik ook wel interessant ja.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Is er op Tweakers een topic over gezamenlijk Nintendo online abonnement delen? Of is dat niet toegestaan op Tweakers?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
MissMe NL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 01:44:
Is er op Tweakers een topic over gezamenlijk Nintendo online abonnement delen? Of is dat niet toegestaan op Tweakers?
Zulke dingen kun je beter op pepper doen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:31
Heeft hier iemand zijn Animal crossing eiland al eens laten restoren op een nieuwe switch?

Heb nu een nieuwe (2de hands) OLED switch en zou graag mijn eiland restoren (backup stond zeer zeker aan), maar dit lukt niet als ik in restore mode ga met animal crossing (dus in het spel zelf).
Moet nintendo mijn nieuw serienummer aan mijn eiland hangen, of hoe werkt dat?

Heb reeds een support ticket aangemaakt, maar geen idee hoelang het duurt eer dat opgenomen wordt.

Voorlopig amuseer ik mij met Zelda: botw, ik had die nog nooit gespeeld en ligt me wel.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 19:57
Engineer Stewie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:48:
Heeft hier iemand zijn Animal crossing eiland al eens laten restoren op een nieuwe switch?

Heb nu een nieuwe (2de hands) OLED switch en zou graag mijn eiland restoren (backup stond zeer zeker aan), maar dit lukt niet als ik in restore mode ga met animal crossing (dus in het spel zelf).
Moet nintendo mijn nieuw serienummer aan mijn eiland hangen, of hoe werkt dat?

Heb reeds een support ticket aangemaakt, maar geen idee hoelang het duurt eer dat opgenomen wordt.

Voorlopig amuseer ik mij met Zelda: botw, ik had die nog nooit gespeeld en ligt me wel.
Zoiets? https://www.nintendolife....o-another-nintendo-switch iets met een island transfer tool. Volgens mij zijn er ook veel support artikelen op de Nintendo site die hierover gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door menne op 10-01-2022 09:22 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Vervelend dat je de originele voeding nodig heb om de Switch via het dock op de tv te kunnen spelen.
Zijn hem nu kwijt na verhuizing ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Engineer Stewie
menne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Zoiets? https://www.nintendolife....o-another-nintendo-switch iets met een island transfer tool. Volgens mij zijn er ook veel support artikelen op de Nintendo site die hierover gaan.
Dat je het eiland kan transfereren van switch weet ik, maar dan heb je de source switch nodig. Ik heb die nietmeer, en wil dus de cloud backup op een compleet nieuwe switch zetten. Bij alle spellen kan je gewoon die backup downloaden, maar bij AC dus niet.

Ik voldoe aan alle voorwaarden, maar denk dat het dan nog steeds enkel op de switch kan waar je animal crossing op hebt gespeeld. Ik ben nu dus aan het wachten op Nintendo, want ik heb een compleet nieuwe switch.
Mars18 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:42:
Vervelend dat je de originele voeding nodig heb om de Switch via het dock op de tv te kunnen spelen.
Niet per se, maar er zijn niet veel AC adapters die o.a. 15V via USB-PD kunnen leveren.

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:56
Mars18 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:42:
Zijn hem nu kwijt na verhuizing ;)
Dat hoeft niet! Een goede PD USB-C powersupply werkt prima, je moet alleen even checken dat íe op 15V minstens 2.6A kan leveren. Ik heb onlangs tijdens een stroomstoring de switch docked vanaf een PD powerbank kunnen spelen. Let op, niet elke powersupply kan dit, ik heb ook enkele thuis die het niet doen.

• Mars18
RayNbow schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Niet per se, maar er zijn niet veel AC adapters die o.a. 15V via USB-PD kunnen leveren.
Dank voor de tips

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Mars18
larsbeumer.apd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Dat hoeft niet! Een goede PD USB-C powersupply werkt prima, je moet alleen even checken dat íe op 15V minstens 2.6A kan leveren. Ik heb onlangs tijdens een stroomstoring de switch docked vanaf een PD powerbank kunnen spelen. Let op, niet elke powersupply kan dit, ik heb ook enkele thuis die het niet doen.
Dank voor de tips

Engineer Stewie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Dat je het eiland kan transfereren van switch weet ik, maar dan heb je de source switch nodig. Ik heb die nietmeer, en wil dus de cloud backup op een compleet nieuwe switch zetten. Bij alle spellen kan je gewoon die backup downloaden, maar bij AC dus niet.

Ik voldoe aan alle voorwaarden, maar denk dat het dan nog steeds enkel op de switch kan waar je animal crossing op hebt gespeeld. Ik ben nu dus aan het wachten op Nintendo, want ik heb een compleet nieuwe switch.
“ Importantly, those restrictions include that the cloud backup service can only be used when your Nintendo Switch system has been lost, stolen, or damaged with Nintendo Customer Support contact required. It’s different from the regular Save Data Cloud Backup usable at your own accord.”

https://animalcrossingwor...al-crossing-new-horizons/

Gaat dus inderdaad via contact opnemen met Nintendo. Het is de vraag of ze in jouw geval je kunnen helpen gezien de dienst alleen bedoeld is voor als je Switch kwijt, gestolen of stuk is. Niet voor als je je vorige Switch verkocht hebt. Al heb ik gelezen dat er ook uitzonderingen zijn gemaakt, maar niet iedereen had geluk.

• menne
Wel vaker komen er in dit topic wat vragen langs wat goede games zijn voor jonge kinderen. Hier nog een tip: wij zijn sinds kort gestart met Kirby Star Allies (demo beschikbaar) met een bijna 5 jarige, dat bevalt heel erg goed.

Voordelen: welke knopjes je moet indrukken etc wordt in het spel goed visueel uitgelegd, de friendly AI helpt mee om alles en iedereen te verslaan dus het komt niet allemaal op de skills van een jong kind aan en als ouder kun je heel makkelijk wel/niet meedoen met een druk op de knop. En als je eruit stapt dan gaat alles prima door. En het is niet moeilijk en je hebt tig levens beschikbaar.

Voor ons bevalt deze game tot nu toe eigenlijk het beste.
Engineer Stewie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Ah sorry, dan had ik het niet goed gelezen. Hopelijk is er nog iets mogelijk!

• Engineer Stewie
L23 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:52:
[...]

“ Importantly, those restrictions include that the cloud backup service can only be used when your Nintendo Switch system has been lost, stolen, or damaged with Nintendo Customer Support contact required. It’s different from the regular Save Data Cloud Backup usable at your own accord.”

https://animalcrossingwor...al-crossing-new-horizons/

Gaat dus inderdaad via contact opnemen met Nintendo. Het is de vraag of ze in jouw geval je kunnen helpen gezien de dienst alleen bedoeld is voor als je Switch kwijt, gestolen of stuk is. Niet voor als je je vorige Switch verkocht hebt. Al heb ik gelezen dat er ook uitzonderingen zijn gemaakt, maar niet iedereen had geluk.
Heb het ook gelezen, maar nintendo kan nooit bewijzen dat ik mijn switch verkocht heb of verloren ben.
Ze mogen gerust controle hebben over het restore process, maar het is toch niet abnormaal dat je een switch OG met een slechte batterijduur vervangt door een andere. Ik heb die verkocht en er waren geen OLEDs beschikbaar toen ik dat deed.

Ze mogen al blij zijn dat ik de switch lites van mijn kinderen telkens opnieuw zelf van joystickjes voorzie. Vandaag nog die van mijn zoon gerepareerd. :+
Engineer Stewie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Heb het ook gelezen, maar nintendo kan nooit bewijzen dat ik mijn switch verkocht heb of verloren ben.
Ze mogen gerust controle hebben over het restore process, maar het is toch niet abnormaal dat je een switch OG met een slechte batterijduur vervangt door een andere. Ik heb die verkocht en er waren geen OLEDs beschikbaar toen ik dat deed.

Ze mogen al blij zijn dat ik de switch lites van mijn kinderen telkens opnieuw zelf van joystickjes voorzie. Vandaag nog die van mijn zoon gerepareerd. :+
Afwachten. Maar vindt zelf het gehele backup gebeuren van Animal Crossing niet normaal, maar ja Nintendo :p Ik vind het bizar dat bij spellen zoals Animal Crossing en Pokemon, juist waarbij een backup zo belangrijk is, een backup onnodig ingewikkeld of zelfs niet mogelijk is. Dus laat die spellen lekker aan me voorbij gaan. Al mijn spellen ondersteunen cloud backup, maar enige spel waarbij ik zou balen als ik de voortgang kwijt zou zijn is Mario Kart. Geen zin om al die kart parts weer opnieuw te moeten vrij spelen. Maar alle andere games zijn uitgespeeld en begin ik graag opnieuw.

• Timothy3000
Zo ingewikkeld werkt het niet bij Animal Crossing. Het is een kwestie van even die app downloaden op beide Switches als je het wil overzetten en dat is het wel toch?

• Engineer Stewie
Timothy3000 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:24:
Zo ingewikkeld werkt het niet bij Animal Crossing. Het is een kwestie van even die app downloaden op beide Switches als je het wil overzetten en dat is het wel toch?
We hebben het over een cloud backup op een andere switch zetten. Daar doen ze onnodig moeilijk over.
Snap dat ze eindeloos dupliceren willen tegengaan, want dat zou je kunnen doen. Maar mijn account is al maanden inactief...
Timothy3000 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:24:
Zelf vind ik het niet ingewikkeld, maar zie genoeg mensen die daar niet uitkomen. Wel vind ik het onnodig ingewikkeld. Op mijn Xbox hebben gewoon alle games een cloud backup en kan ik een game opstarten op mijn eigen Xbox, iemands andere Xbox en op Xbox Cloud Gaming en gewoon verder gaan waar ik gebleven was. Het hoeft van mij niet zo uitstekend te werken als bij Xbox, maar het mag wel wat gebruiksvriendelijker.
Engineer Stewie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:33:
Snap dat ze eindeloos dupliceren willen tegengaan, want dat zou je kunnen doen.
Dat is mogelijk een reden waarom ze dat doen. Maar vind ik geen excuus. Een kleine groep zou daar misbruik van maken en daardoor heeft iedereen te maken met een waardeloos backup systeem.

• Engineer Stewie
L23 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Dat is mogelijk een reden waarom ze dat doen. Maar vind ik geen excuus. Een kleine groep zou daar misbruik van maken en daardoor heeft iedereen te maken met een waardeloos backup systeem.
Klopt. Maar zal wel wat wachten. Ben aan Zelda bezig en geniet er vooralsnog van.
Animal crossing is vooral om met mijn zoontje samen te spelen, AC is life voor hem... :+

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01 15:59
Goedemorgen,

Sinds een week of 3 een switch in het bezit en na mario odyssee te hebben uitgespeeld, is de drang naar meer (serieuze) adventure eigenlijk niet meer te stillen ;)

Ik kom uit bij BotW maar zie daar een aardig prijsverschil tussen de Nintendo Eshop en bijv Bol.com
(EUR 69 vs EUR 59).

Kan er iemand aangeven of dat komt door verschillende versies of zit er meer DLC bij de Eshop versie of zie ik iets anders over het hoofd.

Voor de quickfind (en dus absoluut niet voor reclame doeleinde oid) hier de linkjes
Bol
Nintendo

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
eshop is over het algemeen als er geen sale is vaak met dit soort spellen duurder dan Fysieke spellen bij andere aanbieders.

Bij de Mediamarkt is hij nu ook nog 1 euro goedkoper ;)

https://www.mediamarkt.nl...tendo-switch-1493414.html

[ Voor 57% gewijzigd door ReVision. op 10-01-2022 11:37 ]

hoi

RHE218 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:34:
Ik kom uit bij BotW maar zie daar een aardig prijsverschil tussen de Nintendo Eshop en bijv Bol.com
(EUR 69 vs EUR 59).
BotW is een van de weinige spellen die Nintendo op 69 euro heeft geprijsd, maar fysiek verkopen winkeliers 'm voor 59 euro.
Kan er iemand aangeven of dat komt door verschillende versies of zit er meer DLC bij de Eshop versie
Er zit geen verschil in.

De laagste eShop-prijs voor BotW was 49 piek.

• RHE218
ReVision. schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:36:
eshop is over het algemeen als er geen sale is vaak met dit soort spellen duurder dan Fysieke spellen bij andere aanbieders.

RayNbow schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:21:
[...]

BotW is een van de weinige spellen die Nintendo op 69 euro heeft geprijsd, maar fysiek verkopen winkeliers 'm voor 59 euro.

[...]

Er zit geen verschil in.

De laagste eShop-prijs voor BotW was 49 piek.
Dank!
Het lijkt erop dat ik mij morgen pas in dit verhaal stort, als de postbode langs is geweest :)

[ Voor 0% gewijzigd door RHE218 op 10-01-2022 13:27 . Reden: typo ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:36:

Voor dit soort spellen loont het bijna altijd om de diverse Amazons af te struinen.
Als je cc hebt (revolut), dan kun je naast Amazon de en nl ook kijken naar fr, it, es, co.uk.
Hoesje kan iets anders zijn maar spel is (vrijwel) altijd hetzelfde.

Ik heb niet gezocht, maar dld is sowieso al goedkoper dan nl/bol/mm.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild [Nintendo Switch] https://www.amazon.de/dp/...lt_i_HY7AVVTCW6696CAF796B

• ReVision.
  • Niet online
Grappig dat je het zegt want mijn Revolut kaart wordt bij amazon.de en amazon.fr niet geaccepteerd.
Heel veel gezeik mee gehad toen ik de OLED switch probeerde te bestellen, en meer dan twee weken mee bezig geweest (ook omdat hij steeds uitverkocht was)

Uiteindelijk bij bol.com besteld met dezelfde creditcard, maar wel iets duurder.

hoi

Amazon Duitsland zelf geen problemen mee met bestellen, koop er wel eens Lego. Maar ik betaal graag wat meer om het USK logo te vermijden :P Ik ken zelf geen uitzonderingen, elk Europees spel is exact hetzelfde, alleen het hoesje verschilt. Bij spellen zoals Hollow Knight kan het wel zijn dat het instructieboekje een andere taal heeft.

• dragon2
  • Niet online
L23 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:34:
Amazon Duitsland zelf geen problemen mee met bestellen, koop er wel eens Lego. Maar ik betaal graag wat meer om het USK logo te vermijden :P Ik ken zelf geen uitzonderingen, elk Europees spel is exact hetzelfde, alleen het hoesje verschilt. Bij spellen zoals Hollow Knight kan het wel zijn dat het instructieboekje een andere taal heeft.
Elk Europees spel is zeker niet (helemaal) hetzelfde! Dld heeft zo nu en dan de neiging tot wat censuur... En dezelfde games zie je dan ook in Zwitserland.

Het gaat dan om gokken, drank, hakenkruizen (schijnen nu wel te mogen?) en geweld.

Bv Fifa 13 (!) , fallout 3, soldiers of fortune 2, bionic commando, super Mario kart (!) , wolfenstein 2.
dragon2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Elk Europees spel is zeker niet (helemaal) hetzelfde! Dld heeft zo nu en dan de neiging tot wat censuur... En dezelfde games zie je dan ook in Zwitserland.

Het gaat dan om gokken, drank, hakenkruizen (schijnen nu wel te mogen?) en geweld.

Bv Fifa 13 (!) , fallout 3, soldiers of fortune 2, bionic commando, super Mario kart (!) , wolfenstein 2.
Ik gaf aan geen voorbeelden te kennen. Om welke Switch spellen gaat het dan? Enkel Wolfenstein 2? Super Mario Kart bedoel je de SNES versie?

• Arjan_tw
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-01-2022
Vraagje: zou het mogelijk zijn om een microfoon te gebruiken op de switch, maar waarbij het binnenkomende geluid toch via de tv komt? Dat maakt het mogelijk voor mijn om mee te luisteren met wat mijn kinderen te horen krijgen van degenen met we ze spelen.

• Engineer Stewie
Nintendo heeft gereageerd op mijn ticket om mijn AC eiland te restoren. Ze hebben wat details van mijn account gevraagd om te zien of het mijn account is.
Heb er voorlopig goede hoop in dat het goed komt :).
RHE218 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:34:
Goedemorgen,

Sinds een week of 3 een switch in het bezit en na mario odyssee te hebben uitgespeeld, is de drang naar meer (serieuze) adventure eigenlijk niet meer te stillen ;)

(EUR 69 vs EUR 59).

Kan er iemand aangeven of dat komt door verschillende versies of zit er meer DLC bij de Eshop versie of zie ik iets anders over het hoofd.

Voor de quickfind (en dus absoluut niet voor reclame doeleinde oid) hier de linkjes
Bol
Nintendo
Ben er ook mee bezig sinds een paar dagen. Top spel.
Arjan_tw schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:27:
Vraagje: zou het mogelijk zijn om een microfoon te gebruiken op de switch, maar waarbij het binnenkomende geluid toch via de tv komt? Dat maakt het mogelijk voor mijn om mee te luisteren met wat mijn kinderen te horen krijgen van degenen met we ze spelen.
Niet echt, tenzij je het signaal van de 3.5mm afsplitst:

+-------------+
                      |     TV      |
                      +------o------+
                             |
+----------+                 |
|          |           +-----o----+
|  Switch  o---3.5mm---o splitter |
|          |           +-----o----+
+----------+                 |
                             v
                          headset

Maar dit vereist dan ook dat je TV een 3.5mm audio-ingang heeft en deze dan ook gecombineerd met HDMI kan afspelen.

• RHE218
Good day

agv mijn afgesloten online lidmaatschap heb ik codes voor (de europese versie van ) Splatoon 2 - bonusuitrusting gekregen.
Ik kan me niet voorstellen dat dit het meest unieke item van het spel zal zijn :+ maar ik hou er 1 voor mijn dochter (hoewel ik het spel nog niet ken/heb) en heb daardoor 7 codes over die ik niet ga gebruiken.

Iemand interesse?

• Engineer Stewie
Mijn saga met nintendo customer service is goed afgelopen.
Ik heb mijn eiland volledig kunnen restoren, backup was van Juni 2021. Gedownload, de save wordt geupdate en dan kan je je profiel terug koppelen aan je eiland.

Paar spannende momenten want de vraagstelling was niet helemaal duidelijk, maar al bij al is het goed afgelopen.
Dus eiland restoren naar een andere switch kan, had wel verteld dat de vorige stuk was ipv verkocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Engineer Stewie op 11-01-2022 14:13 ]

• menne
BvanOsch schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:43:

Ik ben altijd PC gamer geweest (en vroeger veel PlayStation), maar zit nu zonder GPU en ik had eigenlijk nooit zin om in een aparte ruimte achter een scherm te gaan gamen. Dus deed dat de afgelopen jaren amper nog, max 20 uur per jaar ofzo. Ik heb in jaren niet meer zoveel gegamed sinds ik overgestapt ben op de Switch haha :) Gewoon ff s'avonds op de bank of even snel tussendoor. Het is zoveel toegankelijker, plus ideaal met een kind, waarbij je niet wilt dat steeds op de TV volwassen games zichtbaar zijn _/-\o_

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01 10:02
Ubisoft heeft de Assassins Creed Ezio Collection aangekondigd! Komt 17 Februari en bevat Assassins Creed 2, Assassins Creed Brotherhood en Assassins Creed Revelations. Nice!
Wat nieuws:
  • FAR: Changing Tides heeft nu een release datum: 1 maart.
  • Hetzelfde geldt voor Pocky & Rocky Reshrined - of toch voor de Japanse release hiervan: deze komt uit op 21 april.
  • Nintendo deelt een nieuwe Pokémon Legends: Arceus trailer (zie hieronder). Er staan trouwens ook een paar nieuwe commercials en een zes minuten lange Japanse introductievideo online
[YouTube: Pokémon Legends: Arceus - A World of Adventure Awaits in Hisui - Nintendo Switch]
virofi schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:25:
Ubisoft heeft de Assassins Creed Ezio Collection aangekondigd! Komt 17 Februari en bevat Assassins Creed 2, Assassins Creed Brotherhood en Assassins Creed Revelations. Nice!
Ah, dan klopten de geruchten uit december :) Leuk voor de fans van de oude stijl Assassin's Creed.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Heel nice, zin om die games weer eens te spelen! Iemand ervaring hoe soepel de eerdere Assassins Creed games op de Switch draaien?

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13
JackAvery schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:45:
Wat nieuws:
  • FAR: Changing Tides heeft nu een release datum: 1 maart.
  • Hetzelfde geldt voor Pocky & Rocky Reshrined - of toch voor de Japanse release hiervan: deze komt uit op 21 april.
  • Nintendo deelt een nieuwe Pokémon Legends: Arceus trailer (zie hieronder). Er staan trouwens ook een paar nieuwe commercials en een zes minuten lange Japanse introductievideo online
[YouTube: Pokémon Legends: Arceus - A World of Adventure Awaits in Hisui - Nintendo Switch]

[...]

Ah, dan klopten de geruchten uit december :) Leuk voor de fans van de oude stijl Assassin's Creed.
I cannot unsee, in dat filmpje op 30 seconden, dat snorlax die boom beukt...zie hoe dat fruit valt door de grond heen :D wow :D
sderooij schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:26:
[...]

I cannot unsee, in dat filmpje op 30 seconden, dat snorlax die boom beukt...zie hoe dat fruit valt door de grond heen :D wow :D
Ben benieuwd hoe groot de kritiek zal zijn rond release. Maar de game zal hoe dan ook zeer goed verkopen.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:23
Wel de beste AC games die ik gespeeld heb.

De cartridge komt trouwens alleen met AC2, de rest (Brotherhood, Revelations en de 2 films Assassin’s Creed Lineage and Assassin’s Creed Embers) is een download van +-35GB.
JackAvery schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:45:
Eindelijk, met een release eind van de maand vond ik het wel zorgelijk stil de laatste tijd. De beelden stemmen mij weer voorzichtig positief, nadat de stilte de laatste tijd het beeld steeds negatiever maakte. Ben benieuwd, ik weet nog niet of ik hem ga halen, ik wacht het nog even af.
The Evil Brain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Heel nice, zin om die games weer eens te spelen! Iemand ervaring hoe soepel de eerdere Assassins Creed games op de Switch draaien?
Als ik de trailer zie, heb ik toch wat twijfels, ik heb op sommige momenten het idee dat er toch een grafische downgrade in zit.

• sderooij
L23 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Ben benieuwd hoe groot de kritiek zal zijn rond release. Maar de game zal hoe dan ook zeer goed verkopen.
ja ongetwijfeld gaat dat een bestseller worden :)

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:35
Dat is wel echt tof, mits de port lekker speelt. Ik heb wel black flag gespeeld op Stadia en ondanks dat de port goed is merk ik wel dat het verouderde mechanics heeft. The ezio verhaallijn is zelfs nog ouder, ben erg benieuwd wat ze gaan doen en wat de 'feel' wordt. In mijn herinnering was dit echt een van de beste spellen die ik speelde, durf het bijna niet opnieuw aan :9

• Timothy3000
Erg benieuwd naar de Arceus recensies. Die trailers zien er nog wat matig uit. Idee heeft wel veel potentie.

• Timothy3000
De nieuwe Kirby komt 25 maart al uit:

• ReVision.
  • Niet online
Ik was er al vrij zeker van, maar nu helemaal, Kirby gaat er absoluut komen :D
Ziet er echt super leuk uit, eindelijk een 3D Kirby!

[ Voor 53% gewijzigd door ReVision. op 12-01-2022 14:36 ]

hoi

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Transportman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:45:
[...]

Wel de beste AC games die ik gespeeld heb.

De cartridge komt trouwens alleen met AC2, de rest (Brotherhood, Revelations en de 2 films Assassin’s Creed Lineage and Assassin’s Creed Embers) is een download van +-35GB.

[...]

Eindelijk, met een release eind van de maand vond ik het wel zorgelijk stil de laatste tijd. De beelden stemmen mij weer voorzichtig positief, nadat de stilte de laatste tijd het beeld steeds negatiever maakte. Ben benieuwd, ik weet nog niet of ik hem ga halen, ik wacht het nog even af.

[...]

Als ik de trailer zie, heb ik toch wat twijfels, ik heb op sommige momenten het idee dat er toch een grafische downgrade in zit.
Enig idee of de cartridge automatisch de download triggered of is het op basis van een 1 use voucher code?

• Ht87
Xlast88 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Enig idee of de cartridge automatisch de download triggered of is het op basis van een 1 use voucher code?
Ja dat is voor doorverkoop etc wel een interessante!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xlast88 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Bij The Rebel Collection (black flag/Rogue) was het cartridge-based, dus ik heb goede hoop dat het ook in dit geval geen single use code is.

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 12-01-2022 16:05 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• sderooij
ReVision. schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:36:
[...]

en dan op dat OLED scherm, oh yeah baby!

• Arunia
  • Laatst online: 22:46
Samen met de opa's en oma's kopen we voor onze dochter d'r verjaardag de oled switch. Ze vraagt er al heel lang om en ik ga toch voorlopig niet upgraden.
Andere spullen verdwijnen anders toch de kast in.dan heeft ze wel de betere tegenover ons. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 12-01-2022 17:26 ]

• Linksquest
  • Laatst online: 18:54
ReVision. schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Hier ook, waarschijnlijk niet op release, net een Xbox Series X gekocht dus ben nu wel even zoet en druk, maar ga hem zeker dit jaar halen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 23:00
Zo, zojuist de game lost in random uitgespeeld en ik wil toch even mijn ervaring delen voor twijfelaars/geïnteresseerde :)

Prijs/kwaliteit:
Ik heb de game gekocht voor 20 euro in de eshop (kleine afprijzing). Totaal staat er dat ik de game "20 hours or more" heb gespeeld. Vond het zelf het geld wel waard, maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Verhaal:
Vond ik persoonlijk super vet. Het is een erg story-driven spel waarbij het verhaal wellicht belangrijker is dan de gameplay. Voor de mensen die gehoopt hadden dat je beslissingen/keuzes gevolgen hebben: helaas. Het is een lineair verhaal met (veel) optionele characters die eventueel extra opties bieden om te vragen over de wereld/het verhaal.

Gameplay:
Hier wordt het een beetje tricky. De gameplay zelf draait om gevechten welke card-based zijn. Kort gezegd zonder spoilers bestuur je een character in een 3D wereld waar cards uitmaken wat je kan.(bijv. Een wapen spawnen) Ik vond de gameplay best vernieuwend tot ongeveer 3 kwart van het spel. Daarna sloeg de herhaling wel een beetje toe. Het type combat/card based vond ik wel vernieuwend en leuk.

Graphics/performance:
Over performance kan ik simpel zijn, geen enkele stotter gehad. Laadtijden vallen ook mee. Wel heb ik het idee dat de game op een laag fps draait, zoals 30. Graphics en artstyle zijn erg vet, maar je merkt dat het een switch is.

Ik hoop dat iemand wat aan deze mini review heeft :) Vind het zelf ook altijd lekker om hier te horen hoe een game bevalt!

• sderooij
tekken4111 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:50:
Zo, zojuist de game lost in random uitgespeeld en ik wil toch even mijn ervaring delen voor twijfelaars/geïnteresseerde :)

Prijs/kwaliteit:
Ik heb de game gekocht voor 20 euro in de eshop (kleine afprijzing). Totaal staat er dat ik de game "20 hours or more" heb gespeeld. Vond het zelf het geld wel waard, maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Verhaal:
Vond ik persoonlijk super vet. Het is een erg story-driven spel waarbij het verhaal wellicht belangrijker is dan de gameplay. Voor de mensen die gehoopt hadden dat je beslissingen/keuzes gevolgen hebben: helaas. Het is een lineair verhaal met (veel) optionele characters die eventueel extra opties bieden om te vragen over de wereld/het verhaal.

Gameplay:
Hier wordt het een beetje tricky. De gameplay zelf draait om gevechten welke card-based zijn. Kort gezegd zonder spoilers bestuur je een character in een 3D wereld waar cards uitmaken wat je kan.(bijv. Een wapen spawnen) Ik vond de gameplay best vernieuwend tot ongeveer 3 kwart van het spel. Daarna sloeg de herhaling wel een beetje toe. Het type combat/card based vond ik wel vernieuwend en leuk.

Graphics/performance:
Over performance kan ik simpel zijn, geen enkele stotter gehad. Laadtijden vallen ook mee. Wel heb ik het idee dat de game op een laag fps draait, zoals 30. Graphics en artstyle zijn erg vet, maar je merkt dat het een switch is.

Ik hoop dat iemand wat aan deze mini review heeft :) Vind het zelf ook altijd lekker om hier te horen hoe een game bevalt!
zeker wel! Thanks man. Deze stond al op mijn lijst :)

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 14:34

Galois

1811 - 1832

Ik heb jullie hulp nodig met deze (voor jullie vast) eenvoudige vraag.

Ik ben absoluut geen gamer, maar mijn kinderen hebben sinds kort een Nintendo Switch. Nu hebben we een paar games voor ze gekocht en de keuze gemaakt om deze op gamecard te kopen (leek mij wel handig, dan kunnen ze die in de toekomst bv. ook verkopen of uitlenen aan vriendjes).

Maar nu is het zo dat het eigenlijk best onhandig is als ze een ander spel willen spelen, dat ze dan van gamecard moeten wisselen. Wat dat betreft zou het handiger zijn geweest om de games gedownload te hebben ipv op gamecard aangeschaft te hebben.

Het lijkt mij niet dat het mogelijk is om een gamecard op de console te zetten om zo te wisselen tussen verschillende spellen, zonder steeds van kaart te moeten wisselen (anders zou het wel erg eenvoudig zijn om spellen te 'delen', wat natuurlijk niet de bedoeling is).

Kortom: het lijkt dus toch wel handiger te zijn om de spellen te downloaden dan fysiek te hebben? Wat is de mening hier van de doorgewinterde gamer? Er is toch geen mogelijkheid om meerdere spellen op de Nintendo te zetten om zo te kunnen wisselen van spel zonder de gamecard te moeten wisselen toch?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• sderooij
Galois schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:05:

Ik ben absoluut geen gamer, maar mijn kinderen hebben sinds kort een Nintendo Switch. Nu hebben we een paar games voor ze gekocht en de keuze gemaakt om deze op gamecard te kopen (leek mij wel handig, dan kunnen ze die in de toekomst bv. ook verkopen of uitlenen aan vriendjes).

Maar nu is het zo dat het eigenlijk best onhandig is als ze een ander spel willen spelen, dat ze dan van gamecard moeten wisselen. Wat dat betreft zou het handiger zijn geweest om de games gedownload te hebben ipv op gamecard aangeschaft te hebben.

Het lijkt mij niet dat het mogelijk is om een gamecard op de console te zetten om zo te wisselen tussen verschillende spellen, zonder steeds van kaart te moeten wisselen (anders zou het wel erg eenvoudig zijn om spellen te 'delen', wat natuurlijk niet de bedoeling is).

Kortom: het lijkt dus toch wel handiger te zijn om de spellen te downloaden dan fysiek te hebben? Wat is de mening hier van de doorgewinterde gamer? Er is toch geen mogelijkheid om meerdere spellen op de Nintendo te zetten om zo te kunnen wisselen van spel zonder de gamecard te moeten wisselen toch?
Bij mij is het nogal een chaos, ik heb 50% digitaal, 50% fysiek. Meestal koop ik digitaal als het daar goedkoper is dan fysiek, en andersom. Voordeel van fysiek is inderdaad het kunnen verkopen/uitlenen, nadeel echter is het constante gewissel.
Ik neig ook steeds iets meer naar digitaal, zo heb ik onlangs metroid en mario party superstars digitaal aangeschaft. Ik denk dat ik ook botw ga vervangen door de digi versie, als er een keer een leuke aanbieding komt ;)

Ik zou zeggen: ga volledig digitaal als je dat het makkelijkste vind, maar besef je wel van het nadeel dat het nooit meer verkocht kan worden.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-01 16:30

Mauz1978

Console War Veteran

Ik ga zoveel mogelijk digitaal, tenzij fysiek echt te goedkoop is. Ik vind het snel switchen van games, zonder een cardridge te moeten omruilen met dat brakke klepje te moeten openen (een cartridge die ie soms niet leest) te veel gedoe.

Ik verkoop ook nooit games.

Maar er is geen mogelijkheid om je fysieke games ‘om te zetten’ naar digitaal, zonder gewoon de digitale versie te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mauz1978 op 13-01-2022 07:23 ]

Something under the bed is drooling

• Linksquest

Prijs/kwaliteit:

Verhaal:

Gameplay:

Graphics/performance:

Ik zou de review ook op Tweakers zelf plaatsen, dan valt hij nog vaker op, mocht het spel niet erbij staan, even aanvragen bij product toevoegen en dan zetten ze hem erbij, zo heb ik ook mijn review van Love 3 en Dumpy & Bumpy geplaatst.

Ik vind zelf het wisselen juist handig. Al is het cartridge klepje van de OLED Switch wel een achteruitgang :p Ik ben sneller geneigd fysieke games uit te proberen omdat ik dan weet dat ik ze altijd weer kan verkopen. Op de Switch meer verschillende soorten games gespeeld dan op andere platformen waar ik enkel digitaal koop. Van de 27 games die ik nu heb zijn er 4 enkel digitaal. Maar van oudere spellen die ik al eerder heb gespeeld zoals Star Wars Racer en Knights of the Old Republic hoef ik geen duurdere fysieke versie van. Als je zeker weet dat je een game wilt houden lijkt me digitaal ook prima. Al lijkt het mezelf wel een leuk idee om over tientallen jaren nog een keer de Switch uit de kast te halen en de games nog in bezit te hebben, net zoals ik nu nog wel eens een spelletje speel op de Game Boy.
sderooij schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Bij mij is het nogal een chaos, ik heb 50% digitaal, 50% fysiek. Meestal koop ik digitaal als het daar goedkoper is dan fysiek, en andersom. Voordeel van fysiek is inderdaad het kunnen verkopen/uitlenen, nadeel echter is het constante gewissel.
Ik neig ook steeds iets meer naar digitaal, zo heb ik onlangs metroid en mario party superstars digitaal aangeschaft. Ik denk dat ik ook botw ga vervangen door de digi versie, als er een keer een leuke aanbieding komt ;)

Ik zou zeggen: ga volledig digitaal als je dat het makkelijkste vind, maar besef je wel van het nadeel dat het nooit meer verkocht kan worden.
Metroid had je toch al fysiek gekocht?

Bij BOTW heb ik juist interesse in de complete editie met expansion pass op de cartridge. Maar denk niet dat die in Europa uitgebracht gaat worden. En uit Japan importeren is ook vrij prijzig voor een game die ik al heb.
Kortom: het lijkt dus toch wel handiger te zijn om de spellen te downloaden dan fysiek te hebben? Wat is de mening hier van de doorgewinterde gamer?
Dit verschilt per persoon en situatie. Als je bijv. meerdere kinderen hebt met elk een Switch, dan kan digitaal lastiger zijn dan fysiek. (Gedownloade spellen zijn op secundaire systemen alleen te spelen met het account dat het spel gekocht heeft en met een actieve internetverbinding.)

Zelf heb ik het merendeel uit de eShop, maar dat kost me dan ook >400 GB aan opslag.
Er is toch geen mogelijkheid om meerdere spellen op de Nintendo te zetten om zo te kunnen wisselen van spel zonder de gamecard te moeten wisselen toch?
Zoals hierboven al aangegeven, correct, het is niet mogelijk om een fysiek spel te installeren.

De Neo Geo klassieker SNK vs. Capcom: Card Fighters Clash heeft gisteren plots een Switch release gekregen op de eShop!

Het antwoord op deze vraag is eigenlijk heel persoonlijk. Zelf prefereer ik fysieke games. Deze zijn (voor de games boven 40 euro) vaak goedkoper door marktwerking en ze behouden enigszins hun waarde. Digitale games zijn inderdaad makkelijker te wisselen en kan je niet zomaar even kwijtraken, maar ze zijn ook moeilijker te delen, niet door te verkopen, en je mist het verzamelaars-aspect een beetje. Daar staat dan weer tegenover dat je ook vaak mooie deals op de eShop vindt voor allerlei third-party games.

Op Switch moeten fysieke games niet geïnstalleerd worden btw. Maar dus: doe vooral wat je zelf het beste uitkomt.

• sderooij
L23 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 03:02:
[...]

Metroid had je toch al fysiek gekocht?

Bij BOTW heb ik juist interesse in de complete editie met expansion pass op de cartridge. Maar denk niet dat die in Europa uitgebracht gaat worden. En uit Japan importeren is ook vrij prijzig voor een game die ik al heb.
fysiek verkocht, en digitaal aangekocht :)

Zo'n botw complete edition zou geweldig zijn ja, dat bestaat dan al in Japan?

• sderooij
Mauz1978 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Origineel en goedkoop gaan vaak niet samen. Maar toch is die originele van nintendo best betaalbaar, zo’n 20 euro, inclusief twee beschermfolies (voor oled en oude model). Ik heb m en is prima om zo snel mee te nemen. Voor langere reizen heb ik een big ben case waar ook het dock en de snoeren in passen. Maar die is zon 40 euro dacht ik.

Over twee weken komt eindelijk mn satisfye grip binnen. Zou m eind november moeten hebben gehad. Laten we hopen dat dat het waard is geweest. Zal wel, want heb er ook een voor het oude model en daar kon ik niet meer zonder…
Ik heb gister de UPS track/trace mogen ontvangen!

• ReVision.
  • Niet online
Linksquest schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:29:
Ik zou de review ook op Tweakers zelf plaatsen, dan valt hij nog vaker op, mocht het spel niet erbij staan, even aanvragen bij product toevoegen en dan zetten ze hem erbij, zo heb ik ook mijn review van Love 3 en Dumpy & Bumpy geplaatst.
Dit wil ik ook proberen, maar waar kan ik precies een product toevoegen? Ik zie het nergens.
Kan dat tevens ook als een spel enkel te koop is via bijvoorbeeld de Nintendo eShop, want die staat uiteraard niet in de pricewatch.

Nevermind, heb het gevonden en gelijk alvast 1 spel toegevoegd, ben benieuw of het wordt goedgekeurd :)

[ Voor 12% gewijzigd door ReVision. op 13-01-2022 08:41 ]

hoi

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

sderooij schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:04:
[...]

Ik heb gister de UPS track/trace mogen ontvangen!
Nice! Bij bij stond ie al sinds 4 januari ‘ aangemeld’ in Hong Kong, maar sinds eergisteren vertrokken! Haha, ik kan niet wachten :). Wachten we zo lang, valt ie straks zo tegen :P… (kan me niet voorstellen).

• Linksquest
ReVision. schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Nevermind, heb het gevonden en gelijk alvast 1 spel toegevoegd, ben benieuw of het wordt goedgekeurd :)
Zeker, ik heb nog niet meegemaakt dat ze een game niet goedkeurde, zolang het een officieel spel is natuurlijk.

• Timothy3000

Ik ga altijd voor fysiek (tenzij een game fysiek niet te koop is natuurlijk). Is vaak goedkoper (door Marktplaats of aanbiedingen op Amazon) en als je de game uit hebt of niet leuk vindt kun je hem doorverkopen. Digitale games zit je aan vast.

Daarbij wil ik over misschien tien of twintig jaar games ook willen blijven spelen en ik wil daar niet afhankelijk van de Eshop aan zijn. Ben altijd bang (misschien onzinnig) om in de toekomst uiteindelijk digitale games gewoon kwijt te raken als b.v. de Eshop sluit of Switch niet meer support.

• sderooij
Mauz1978 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Nice! Bij bij stond ie al sinds 4 januari ‘ aangemeld’ in Hong Kong, maar sinds eergisteren vertrokken! Haha, ik kan niet wachten :). Wachten we zo lang, valt ie straks zo tegen :P… (kan me niet voorstellen).
Ik ga er vanuit dat dit een geweldige accessoire gaat worden ;-)
sderooij schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:02:
[...]

fysiek verkocht, en digitaal aangekocht :)

Zo'n botw complete edition zou geweldig zijn ja, dat bestaat dan al in Japan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2faJ-qoLRBZyay5V_oa66ZQSu4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ingn91WhnPm6MGqH91ni7Wrl.jpg?f=user_large

• Arunia
Ben benieuwd naar de nieuw OLED switch, stiekem wel jaloers ons dochtertje. :+
Zegt mijn vrouw:"dan ruil je hem toch om?" (grapje uiteraard)
Maar dat zou ik echt nooit kunnen, laat ze lekker een nieuw eigen apparaat hebben. Dan doet ze er ook meer mee.
Het is niet dat ik veel handheld game waardoor ik ook echt het OLED scherm nodig heb. Wacht zelf nog op een speciale editie eigenlijk te zijner tijd.

En toen bedacht ik me dat ze ook nog wel een case en screenprotectors nodig heeft. Dus net die door @L23 aangeraden variant besteld bij Amazon.nl. 4 met een venster om te plakken.
Hoes kan ze later uitzoeken en zal wel een variant worden met wat leuks erop. Als het de Pokemon Gengar is, dan is ze meteen verkocht. :D

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 13-01-2022 09:38 ]

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Arunia schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:37:
Ben benieuwd naar de nieuw OLED switch, stiekem wel jaloers ons dochtertje. :+
Zegt mijn vrouw:"dan ruil je hem toch om?" (grapje uiteraard)
Maar dat zou ik echt nooit kunnen, laat ze lekker een nieuw eigen apparaat hebben. Dan doet ze er ook meer mee.
Het is niet dat ik veel handheld game waardoor ik ook echt het OLED scherm nodig heb. Wacht zelf nog op een speciale editie eigenlijk te zijner tijd.

En toen bedacht ik me dat ze ook nog wel een case en screenprotectors nodig heeft. Dus net die door @L23 aangeraden variant besteld bij Amazon.nl. 4 met een venster om te plakken.
Hoes kan ze later uitzoeken en zal wel een variant worden met wat leuks erop. Als het de Pokemon Gengar is, dan is ze meteen verkocht. :D
Ik heb de nieuwe OLED gekocht en de oude aan m’n zoontje gegeven. Daar was ie al heel blij mee. Hij is 7 en niet zo ontzettend voorzichtig met spullen zoals ik, dus mijn OLED (net als mn (werk) IPad) wordt beschouwd als plutonium voor de rest van het gezin haha. Niemand mag het aanraken :P.

• Arunia
@Mauz1978 Het is voor haar verjaardag en een aantal jaar geleden heeft ze een iPad gehad na het gebruik van de oude van mijn vrouw. Het geluk is wel, dat ze echt heel voorzichtig is met haar en onze spullen. Dus wat dat betreft.
Ze speelt nu op mijn Switch en vind het fantastisch, dus wat dat betreft weten we anders ook niet wat we voor haar moeten kopen.

Die van mij is nog het launch model, dus die zou ooit nog gekraakt kunnen worden mocht ik een nieuwe kopen. :P

• Timothy3000
Vanaf 13 januari is Captain Toad gratis te proberen voor Nintendo Switch online leden in Amerika. Zou dat hier dan ook zo zijn? Kan me herinneren dat er hier een aantal mensen waren die twijfelden over de game. Zou mooi zijn als die de game zo kunnen proberen. In principe is de game mits je tijd hebt zelfs in een weekje uit te spelen.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-01 12:13
Mauz1978 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Ik heb de nieuwe OLED gekocht en de oude aan m’n zoontje gegeven. Daar was ie al heel blij mee. Hij is 7 en niet zo ontzettend voorzichtig met spullen zoals ik, dus mijn OLED (net als mn (werk) IPad) wordt beschouwd als plutonium voor de rest van het gezin haha. Niemand mag het aanraken :P.
Wat vind jij van het verschil tussen de 2?

Is het de upgrade waard voor remote gebruik? Of zou je het vooral doen als je een 2e console neemt?

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

StealthyPeanut schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Wat vind jij van het verschil tussen de 2?

Is het de upgrade waard voor remote gebruik? Of zou je het vooral doen als je een 2e console neemt?
Ik speel heel veel handheld, dus voor mij is de OLED echt een wereld van verschil (naast het beeld, is de accuduur ook superieur over het launch model dat ik had). Docked maakt het niet uit, ik zet m ook dan ook in de dock van mn zoontje (die aangesloten is op de tv in de woonkamer).

Wat iets waard is, is heel persoonlijk: voor mij wel. Ik kan niet in je portomonnee kijken natuurlijk, want gamen kan een dure hobby zijn. Maar ik heb vooral de opvatting als ik iets nieuws ga kopen, neem ik (het liefst) het nieuwste model. Al het andere voel dan toch, voor mij, dat ik iets ‘ ouds’ heb.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Prijs/kwaliteit:

Verhaal:

Gameplay:

Graphics/performance:

Helemaal eens met de review, enige is dat ik nog wel een paar stotters heb meegemaakt, maar ik heb hem op release gekocht en gespeeld, dus wellicht is daar wat in geoptimaliseerd :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-01 12:48
L23 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Ik heb zelf de Ivoler 4 stuks voor de Switch OLED besteld op Amazon. 1 keer overnieuw moeten doen, maar met 4 stuks ruim voldoende. Er zit ook een raampje bij die je om de Switch doet en dan leg je de screenprotector er zo in. lucht bellen kan je altijd weg duwen, nooit problemen mee gehad.
Ik vond het nog best spannend want in het verleden mislukte het al twee keer om zo'n beschermraampje op een telefoon te plaatsen (bubbels) maar voor de Switch ging het super. Heb het instructie filmpje gebruikt van de Ivoler. Je krijgt meerdere stuks dus voor de perfectionist in mij, wellicht haal ik de huidige nog eens eraf om het de volgende keer nog iets netter te doen.

bedankt voor je tip! _/-\o_

• ReVision.
  • Niet online
Maand of twee geleden heb ik eindelijk de legendarisch Chrono Trigger gespeeld en uitgespeeld op de SNES.
En aangezien Sea of Stars pas op ze vroegst in December komt, wilde ik toch nog een mooie classic style RPG hebben voor de Switch. Dus bij deze onderstaande aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5n4H15C/1642085419174.jpg

Nooit gespeeld vroeger, maar hoor er zeer lovende verhalen over vooral Secret of Mana en Trails of Mana, waarvan de laatste nooit eerder officieel buiten Japan was uitgegeven.

Ben zeer benieuwd hoe deze gaat spelen op de Switch :)

hoi

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik had eerder in een sale Grindstone aangeschaft en ben daar vorige week mee begonnen. Echt een gave "puzzle-battle" game van indie developer Capybara Games, wat eerst een Apple Arcade exclusive was. ik kwam er vrij snel na het opstarten dat het 'right up my alley' was. Uitleg van het concept wordt denk ik beter uitgelegd in bijvoorbeeld deze review dan dat ik het kan doen. Hier is de announcement trailer om een idee te krijgen.

Het zit echt ramvol content, meer dan 200 levels dus je bent er wel een tijdje zoet mee. De soundtrack vind ik ook fantastisch. Ook op Metacritic eigenlijk louter positieve kritieken. Mocht je houden van tactische puzzelgames waarbij je tot op zekere hoogte ook wat vooruit moet plannen, is dit zeker een overweging waard.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Ht87
Hebben jullie ervaringen met die aliexpress/wish zogenaamde 'pro' controllers?
Ik ben normaal eigenlijk altijd van de officiële controllers, maar voor dat geld is het wel leuk als paar vrienden incidenteel een keer een potje mee komen doen. Of is het geld weggooien?

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-01 05:00
Ht87 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:54:
Hebben jullie ervaringen met die aliexpress/wish zogenaamde 'pro' controllers?
Ik ben normaal eigenlijk altijd van de officiële controllers, maar voor dat geld is het wel leuk als paar vrienden incidenteel een keer een potje mee komen doen. Of is het geld weggooien?
Onlangs was er een controller bij het Kruidvat in de aanbieding. Ik begreep uit reacties dat dit ook gewoon een van Ali expres was. Heb zelf zitten zoeken maar je moet maar precies de juiste kunnen vinden.

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:09

Thermometer

Whoop Whoop!

Timothy3000 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:35:
Vanaf 13 januari is Captain Toad gratis te proberen voor Nintendo Switch online leden in Amerika. Zou dat hier dan ook zo zijn? Kan me herinneren dat er hier een aantal mensen waren die twijfelden over de game. Zou mooi zijn als die de game zo kunnen proberen. In principe is de game mits je tijd hebt zelfs in een weekje uit te spelen.
Tot nu toe kan ik het nog niet vinden in de eShop. Wel zonde als dit soort Game Trials alleen voor USA zijn :/

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:11
Thermometer schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Tot nu toe kan ik het nog niet vinden in de eShop. Wel zonde als dit soort Game Trials alleen voor USA zijn :/
Nintendo NL heeft soms wel Game Trials, maar zo te zien nu niet.

Laatste was:

• The Evil Brain
  • Laatst online: 01-01 10:54
Wat is een goede multiplayer shooter om het GoldenEye gevoel terug te krijgen? Dus een FPS die je met 4 spelers couch coop kunt doen (en liefst ook online)?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe maken jullie het oled-scherm schoon? (voor degenen die geen screenprotector gebruiken). schoonmaakdoekje of een doekje met water?

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:11
Switch heeft touchscreen. Dus nooit alcohol gebruiken en schoonmaakdoekjes zit alcohol in.

• sderooij
Farabi schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:40:
hoe maken jullie het oled-scherm schoon? (voor degenen die geen screenprotector gebruiken). schoonmaakdoekje of een doekje met water?
microviber doek, thats it :)

• menne
Farabi schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:40:
Nog niet nodig geweest hier maar destijds voor mijn vr bril werden volgens mij van die microvezel doekjes aangeraden of brillen doekjes. Geen idee of dat goed is hoor.
Pagina: 1 ... 149 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic