Yonix schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:29:
[...]

Ik wil enkel digitaal. Niets geen swappen van discs / kaarten hier (geldt hier ook voor de Series X|S en PS5 hier).
Op de Xbox heb ik alles digitaal. Op de Switch vrijwel alles fysiek. De reden waarom ik na de Xbox 360 digitaal ben gegaan is omdat je games tegenwoordig toch eerst moet installeren. Nintendo is met zijn cartridges nog plug & play. Het wisselen heeft voor mij iets nostalgisch (Game Boy) en ik hoef niet niet alle games bij me te hebben, focussen op een paar (fysieke) games werkt voor mij beter. Wil je wel overal toegang hebben tot al je games dan zeker digitaal gaan, al een paar keer op Reddit voorbij zien komen dat iemand zijn Switch met 20 fysieke spellen is kwijtgeraakt/gejat. Duur geintje.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:04
jongetje schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:31:
[...]

Daar hoeft niet, er zijn genoeg winkels op internet waar je een download code kunt kopen voor minder dan de genoemde Amazon prijs.
Hoe weet je wat betrouwbaar is? Ik wil ook Mario kart, liever voor 30 euro dan voor 50 euro... Al las ik dat Mario kart 9 mogelijk onderweg is?

Ik snap dat een fysiek kaartje kwijt kan raken en openen/dicht doen is met een zoon van 5 toch iets wat weer een handeling is... Los dat dat klepje kan afbreken. Maar je kan een spel niet uitlenen of verkopen, dat is wel nadelig.....

Mocht je ooit een tweede switch kopen, kan je de digitale variant dan ook daarop installeren? Of kan het maar op één device?
President schreef op zondag 26 december 2021 @ 03:28:
[...]

Mocht je ooit een tweede switch kopen, kan je de digitale variant dan ook daarop installeren? Of kan het maar op één device?
Ja kan je account op meerdere devices zetten, maar er zijn een aantal beperkingen op wie er voorrang krijgt om te spelen. De regel is in principe dat er maar één Switch tegelijk op deze account gaat kunnen spelen mits internetverificatie en dat er één hoofdconsole voorrang gaat krijgen en zonder internetverificatie het game gaat kunnen spelen. (Er is ook een methode om toch tijdelijk enkele van deze beperkingen te omzeilen).

Dit is zo omdat de feature eigenlijk is bedoeld om één persoon op meerdere consoles te laten spelen. Het is dus niet ontworpen als een family sharing functie.

Voor meer info zou ik wat rondgooglen. Er is al een hoop gezegd over game sharing in dit topic, op YouTube en op de rest van het net.

• President
JackAvery schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:30:
[...]

Ja kan je account op meerdere devices zetten, maar er zijn een aantal beperkingen op wie er voorrang krijgt om te spelen. De regel is in principe dat er maar één Switch tegelijk op deze account gaat kunnen spelen mits internetverificatie en dat er één hoofdconsole voorrang gaat krijgen en zonder internetverificatie het game gaat kunnen spelen. (Er is ook een methode om toch tijdelijk enkele van deze beperkingen te omzeilen).

Dit is zo omdat de feature eigenlijk is bedoeld om één persoon op meerdere consoles te laten spelen. Het is dus niet ontworpen als een family sharing functie.

Voor meer info zou ik wat rondgooglen. Er is al een hoop gezegd over game sharing in dit topic, op YouTube en op de rest van het net.
Dus kort gezegd: ik kan met de digitale versie ook gewoon op 2 switches spelen, alleen niet op hetzelfde moment. Net zoals je een fysiek kaartje van de ene switch naar de andere switch kan doen.

Dan is digitaal dus helemaal niet slechter dan fysiek, op het niet kunnen verkopen na dan natuurlijk

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46
Zo, vanmorgen terwijl de rest van het huis hier nog sliep eens even door de eshop sale gegaan :)
Had kort geleden gebruik gemaakt van een deal om 50 euro tegoed voor ik geloof net geen 40 euro te kopen, daar is nu nog een goede 15 van over... Heb de volgende games aan mijn backlog toegevoegd:

Giana Sisters
Sine Mora EX
Iconoclasts (bedankt voor de tip die hier laatst langs kwam)
Trine collectie (1 t/m 4)
X-morph Defense complete (al op pc gespeeld maar is cool en voor 3 euro wil ik die best nog eens op switch spelen)
Ys Origin (al op pc én Xbox gespeeld maar een van mijn all time favourites)
R-type Dimensions EX

Het arme dunne adsl lijntje van mijn moeder hier heeft het maar zwaar met het automatisch downloaden van al die games :+

Gamertag: FinrazielNL

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:39

Mauz1978

Console War Veteran

President schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:34:
[...]

Dus kort gezegd: ik kan met de digitale versie ook gewoon op 2 switches spelen, alleen niet op hetzelfde moment. Net zoals je een fysiek kaartje van de ene switch naar de andere switch kan doen.

Dan is digitaal dus helemaal niet slechter dan fysiek, op het niet kunnen verkopen na dan natuurlijk
Nee, de console moet ook altijd online zijn om te checken dat je het mag spelen. Met een fysiek kaartje mag je altijd offline zijn.

Dat gezegd hebbende prefereer ik wel digitaal. Wisselen vind ik best veel hassle (ik heb mn voorraad ver van het bereik van de kids liggen haha (en heel soms pakt de switch het kaartje niet) en ik verkoop amper tot nooit spellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mauz1978 op 26-12-2021 08:50 ]

Something under the bed is drooling

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als iedereen in gezin een eigen account heeft én je hebt meer dan 1 switch, dan vind ik digitale games toch een minder praktisch (en kinderen vinden het niet echt logisch hoe het werkt). Ik heb gelukkig het meeste fysiek.

Alleen als je met zijn tweeën bent en elk een eigen switch, dan is digitaal beter (als je dan beide de andere switch als primair zet, kun je zelfs onder bepaalde instellingen beide tegelijk hetzelfde spelen).

Als je 3 switches hebt, is het helemaal irritant: want dan kan alleen de account die het spel gekocht heeft het op de andere switches spelen. Wat nintendo m.i. had moeten toestaan is dat de account die onder toezicht staan gewoon binnen hetzelfde LAN zo'n game mogen starten (waarbij beperking van 1 tegelijk zeker mag gelden, dat is met fysiek ook zo).

• President
Mauz1978 schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:42:
[...]

Nee, de console moet ook altijd online zijn om te checken dat je het niet speelt. Met een fysiek kaartje mag je altijd offline zijn.
Dus, met een digitaal spel kunnen de kinderen niet in de auto gamen aangezien ze dan niet op de wifi zitten?

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

President schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:47:
[...]

Dus, met een digitaal spel kunnen de kinderen niet in de auto gamen aangezien ze dan niet op de wifi zitten?
Nope. Ik heb een wifi hotspot op mijn mobiel aangemaakt daarvoor. (Let wel: alleen als je 2 switches op 1 account hebt staan en je met de niet-hoofd switch speelt he!)

[ Voor 5% gewijzigd door Mauz1978 op 26-12-2021 08:51 ]

[...]

Ik zou echt even googlen of in dit topic zoeken hoe game sharing werkt. Anders beter niet aan beginnen, mijn ervaring is dat het toch vaak ingewikkeld is voor veel mensen en dat ze dan beter af zijn met twee keer de digitale game kopen. Maar heb je er goed in verdiept dan kan game sharing handig zijn.

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
[...]

Kan wel als de switch op primary staat in de eshop
ReVision. schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:52:
[...]is digitaal vrijwel altijd duurder in mijn ervaring. [...] Wat de reden is geen idee
In de eShop zijn het de uitgevers die bepalen wanneer iets met korting wordt verkocht. Voor fysieke exemplaren zijn het de fysieke winkels en webshops die eventuele kortingen bepalen.

Winkels/webshops willen graag hun winst maximaliseren, dus zullen proberen om zoveel mogelijk klanten aan te trekken door o.a. goede prijzen. Een game die een winkel/webshop verkoopt, daar heeft een uitgever al aan verdiend (door de game aan de winkel/webshop te verkopen).

Een uitgever (zeker een grote uitgever als Nintendo) heeft een mindere prikkel om hun games met korting in de eShop te verkopen. Waarom zouden ze de games afprijzen als ze al deels inkomsten genereren via games die ze aan winkels/webshops hebben geleverd? Om met diezelfde winkels/webshops die hun games verkopen te concurreren? Stel je voor dat je als winkelier Zelda inkoopt voor 50 piek (fictieve prijs) en probeert te verkopen voor 60 piek. Als Nintendo vervolgens zelf Zelda in de eShop gaat verkopen voor 50 piek of lager, dan voel je misschien als winkelier een beetje genaaid omdat het nu lastiger zal zijn om de ingekochte game te verkopen. Zul je nu in de toekomst nog games van Nintendo inkopen? Als Nintendo het belangrijk vindt dat hun games beschikbaar zijn in winkels/webshops, dan zal Nintendo proberen de retailers te vriend te houden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:02
Ik heb voor de kerst ook een switch oled besteld in Frankrijk voor mijn 5 jarige dochter en mij zelf. Ook lijkt het mij handig op vakantie etc. Speel zelf vaak op de ps5. Maar de controller is te groot voor haar handen en Mario ontbreekt
Maar nu zat ik te kijken naar een switch abbo.
Begrijp ik nu goed dat als ik een familie account moet maken om met ze 2’n online te spelen?
Dan heb ik nog wel wat users over 😂

Heb nu yoshi en Mario party voor haar gekocht.
Op mijn verlanglijstje heb ik Mario kart en zelda gezet. Lego en paw patrol heb ik al op de Ps5.

Welke must-have is er nog meer voor kids? Animal crossing?

Ik lees in het topic wat over de eshop. Zijn de aanbiedingen minder dan als bij PlayStation store?

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:39
Tito129 schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:48:

Ik lees in het topic wat over de eshop. Zijn de aanbiedingen minder dan als bij PlayStation store?
Ik heb zelf eigelijk nog nooit wat gekocht via de e-shop, mijn ervaring is dat ik de spellen elder goedkoper kan vinden met het voordeel hem nog door te kunnen verkopen als het uitgespeeld is.

Als je het online abbo hebt kan je wel 1 malig een voucher kopen van 99€ voor 2 spellen uit de store, alleen meen me te herrineren dat die niet voor alle spellen is maar een bepaalde selectie.

De store qua aanbiedingen is zover ik kan beoordelen bij Playstation en Microsoft beter!
Aanbiedingen zijn bij third party games volgens mij net zo goed als bij Xbox/Playstation. In ieder geval geen prijzen waarbij je mij hoort klagen. Wel komt het voor dat een bepaalde game pas later uitgebracht word op de Switch, die zullen ze dan eerst voor de volle prijs verkopen en dan kan het zijn dat die game op de Xbox/playstation al eens in de aanbieding geweest is.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46
Vooral de kleinere of oudere (niet 1st party Nintendo) games kunnen wel interessanter zijn op de eshop omdat ze goedkoper kunnen worden waar bij fysiek de prijs van de cartridge dat tegen houdt. En er zijn natuurlijk ook een heleboel games waar helemaal geen fysieke release van is. Maar de 'dure' games koop ik ook liever fysiek.

Gamertag: FinrazielNL

Tito129 schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:48:

Maar nu zat ik te kijken naar een switch abbo.
Begrijp ik nu goed dat als ik een familie account moet maken om met ze 2’n online te spelen?
Dan heb ik nog wel wat users over 😂
Dat begrijp je juist. Het is goedkoper dan twee individuele abonnementen.
Zoals hierboven al aangegeven wordt - de aanbiedingen verschillen per game. Elke uitgever/ontwikkelaar kiest zelf hoeveel ze voor iets vragen. Er gaan games zijn met evengoede aanbiedingen, er gaan games zijn waarvoor de specifieke uitgever een andere prijsstrategie heeft. Hier is geen 'simpel' antwoord op :)

Om maar een willekeurig voorbeeld te geven - soms heeft game X eerst een release gehad op andere consoles, en pas later op Switch. De publisher kan dan kiezen om op Switch de prijs een tijd nog wat hoger te houden, omdat het spel voor die user base nieuwer is. Het omgekeerde kan echter ook gebeuren.

Voor de Nintendo eshop bestaat er een heel handige website - www.dekudeals.com - waar je de prijsgeschiedenis van een digitale game kan volgen voor jouw regio. Zo kan je altijd vergelijken mocht je dat willen.

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 26-12-2021 13:13 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:26
JackAvery schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:10:
Voor de Nintendo eshop bestaat er een heel handige website - www.dekudeals.com - waar je de prijsgeschiedenis van een digitale game kan volgen voor jouw regio. Zo kan je altijd vergelijken mocht je dat willen.
Bedankt voor de tip, deze website kon ik nog niet :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:20
LightStar schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:35:
Als je het online abbo hebt kan je wel 1 malig een voucher kopen van 99€ voor 2 spellen uit de store, alleen meen me te herrineren dat die niet voor alle spellen is maar een bepaalde selectie.
Die voucher is de moeite eigenlijk niet waard, is alleen voor een selectie van games (voornamelijk Nintendo IP), die vaak ook wel in de aanbieding komen in de eShop voor minder dan 50 euro.

• Nikey1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:35
Starscreamer schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:30:
[...]

Ja dat dus :(
Luigi Mansion 3 uitgespeeld met mijn vriendin.
Maar de PS5 staat ook veel aan O-) en kom nergens aan toe :'(
Hoeveel spellen jij daadwerkelijk uit? ;) Puur interesse, omdat ik een hele lijst voorbij zag komen :+
Transportman schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:57:
[...]

Die voucher is de moeite eigenlijk niet waard, is alleen voor een selectie van games (voornamelijk Nintendo IP), die vaak ook wel in de aanbieding komen in de eShop voor minder dan 50 euro.
Hangt af of je de game op dag 1 wilt spelen. Ik had nog een voucher over en zag dat ik SMTV er mee kon kopen.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Transportman schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:57:
[...]

Ik vind van wel. Vaak koop ik de 50 euro tegoed ergens voor 45 (of zelfs minder) en koop daar dan zo’n voucher van. De Mario en Zelda titels zijn bijna nooit in de aanbieding en met zo’n voucher ben je dan echt spekkoper. Ook wanneer je idd op dag 1 een spel wil hebben.

2021 loopt tot z'n eind - en om eerlijk te zijn verwacht ik in 2022 nog veel games uit 2020-21 te spelen - maar in de games hobby/industrie kijkt men altijd vooruit naar 'the next big thing'. Hieronder dus een overzichtje van een aantal titels die gepland zijn op Switch in 2022.

Waar kijken jullie zelf naar uit? Wat zijn jullie verwachtingen voor 2022?

Switch 2022 highlights
Q1 2022 Astroneer (13.01.2022)
Windjammers 2 (20.01.2021)
Gunvolt Chronicles: Luminous Avenger IX 2 (27.1.2022)
Pokémon Legends: Arceus (28.01.2021)
Life is Strange: Remastered (01.02.2022)
Dying Light 2 Stay Human (04.02.2022) - Cloud edition
OlliOlli World (08.02.2022)
Kingdom Hearts Integrum Masterpiece (10.02.2022) - Cloud edition
Sol Cresta (22.02.2022)
Figment 2: Creed Valley (februari 2022)
FAR: Changing Tides (01.03.2022)
TRIANGLE STRATEGY (04.03.2022)
Chocobo GP (10.03.2022)
Aztech Forgotten Gods (10.03.2022)
The Cruel King and the Great Hero (11.03.2022)
Rune Factory 5 (22.03.2022)
Kirby and the Forgotton Land (25.03.2022)
Neon White (early 2022)
Q2 2022 LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (05.04.2022)
13 Sentinels: Aegis Rim (12.04.2022)
Two Point Campus (17.05.202)
AI: THE SOMNIUM FILES - nirvanA Initiative (24.06.2022)
Advance Wars 1-2: Re-boot Camp (lente 2022)
Aliisha - The Oblivion of Twin Goddesses (lente 2022)
Parkasaurus (lente 2022)
Don't Starve Together (lente 2022)
Behind the Frame: The Finest Scenery (lente 2022)
Omori (lente 2022)
Endling - Extinction is Forever (lente 2022)
THE HOUSE OF THE DEAD: Remake (lente 2022)

Zomer 2022
Monster Hunter Rise: Sunbreak (zomer 2022)
Loco Motive (zomer 2022)
Afterlove EP (zomer 2022)
Grime (zomer 2022)
River City Girls 2 (zomer 2022)
'2022'Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Splatoon 3
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2
Bayonetta 3

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
Marvel’s Midnight Suns (H2 2022)
Digimon Survive (H2 2022)
Sea of Stars (holiday 2022)
Outer Wilds
Hollow Knight: Silksong
Fall Guys
Sports Story
Mineko's Night Market
Card Shark
Star Wars Hunters
A Plague Tale: Requiem - Cloud edition
Shadowrun Trilogy
Wizards with a Gun
SacriFire
Bomb Rush Cyberfunk
Metal Slug Tactics
Oxenfree II: Lost Signals
Trails From Zero
Azure Striker Gunvolt 3
Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue
Gerda: A Flame in Winter
Song of Nunu: A League of Legends Story
A Tale of Paper
Bear and Breakfast
Onbekend
Metroid Prime 4
Detective Pikachu 2

Trifox
Dragon Quest III HD-2D Remake
Kingdom Come: Deliverance

Vetgedrukt zijn de first-party titels, in italics vind je console-exclusives (al dan niet gepubliceerd door Nintendo). Disclaimer: natuurlijk zijn er nog honderden andere games waar vast ook wel pareltjes tussen zitten. De lijst is allesbehalve compleet.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 09-02-2022 04:07 . Reden: Somnium files update ]

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
JackAvery schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:23:
2021 loopt tot z'n eind - en om eerlijk te zijn verwacht ik in 2022 nog veel games uit 2020-21 te spelen - maar in de games hobby/industrie kijkt men altijd vooruit naar 'the next big thing'. Hieronder dus een overzichtje van een aantal titels die gepland zijn op Switch in 2022.

Ik hoop dat splatoon ook de mogelijkheid gaat bieden om offline tegen elkaar te spelen splitscreen, dat is wel een groot gemis in de huidige splatoon versie. Ik vrees dat dat er weer niet gaat inzitten omdat nintendo door het niet toe te voegen aan de game ervoor zorgt dat er meerdere swtiches verkocht worden. Maw ze gooien anders hun eigen ruiten in.

Ook de mogelijkheid om tegen cpu/bots te kunnen spelen zou leuk zijn.
Betere map cycle

Als dat er allemaal inzit dan kan splatoon een hele toffe game worden.

Burp

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:08
Kijk erg uit naar de nieuwe Mario en Rabbids en AI: THE SOMNIUM FILES - nirvanA Initiative. Advance Wars goedkoop kunnen pre-orderen dus die ga ik ook spelen. Benieuwd naar Kirby maar wacht daar de reviews even van af. Ik verwacht BOTW II niet in 2022 maar hoop dat ik ernaast zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 27-12-2021 10:50 ]

Shovelforge
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmBvvV83LJe5o4wtCBg-fjAxJis=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BrflCgb8wZUVEzW6dP7KuBS3.gif?f=user_large

Splatoon 3
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FHHq2MjXoAMPSwQ?format=jpg&name=small

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Kijk hier het meest uit naar Kirby en Advanced Wars

hoi

Lego Star Wars: The Skywalker Saga
Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Hollow Knight Silksong

Mijn verwachtingen zijn een fysieke release van Cuphead eind 2022 en Zelda Breath of the Wild 2 wordt uitgesteld naar begin 2023. Hollow Knight Silksong laat ik maar geen verwachtingen op los, maar ik denk al een hele tijd dat het ergens in februari uit gaat komen.
Hoewel alle aangekondigde first-party releases wat mij betreft wel potentieel hebben, ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar Triangle Strategy en Mario + Rabbids. Natuurlijk ook heel veel zin in BOTW sequel maar eerst eens inderdaad zien of deze 2022 haalt. In Q1 ga ik misschien ook eindelijk eens aan SMT V beginnen ;P

En in die lijst staat wat mij betreft ook een hele hoop indie games die kwaliteit uitademen. O.a. zeer benieuwd naar de TMNT game, naar Sea of Stars, naar Metal Slug Tactics... en ja, Hollow Knight en Sports Story ;)

• Transportman
RayNbow schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:03:
[...]

Hangt af of je de game op dag 1 wilt spelen. Ik had nog een voucher over en zag dat ik SMTV er mee kon kopen.
Mauz1978 schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:26:
[...]

Ik vind van wel. Vaak koop ik de 50 euro tegoed ergens voor 45 (of zelfs minder) en koop daar dan zo’n voucher van. De Mario en Zelda titels zijn bijna nooit in de aanbieding en met zo’n voucher ben je dan echt spekkoper. Ook wanneer je idd op dag 1 een spel wil hebben.
De voucher is alleen interessant als je echt op dag 1 wilt spelen of de voucher goedkoper dan 99,00 kan krijgen, maar anders kan je beter wachten op een kortingsactie. De korting met de voucher is maar 10 euro voor de meeste spellen (paar uitzonderingen van 20 euro en een paar uitzonderingen van 0 euro), maar zodra de spellen met kortingsacties mee gaan doen, heeft het dezelfde prijs als met voucher of goedkoper. Even een snelle check op dekudeals geeft mij het idee dat ook Mario en Zelda na +- 1 jaar in de kortingsacties mee gaan, en dat Nintendo 2 acties per jaar doet.

Daarnaast is de voucher ook maar een jaar geldig, dus je moet wel zeker weten dat er vanaf het moment dat je de voucher koopt 2 games gaan zijn die recent zijn uitgekomen of dat in de nabije toekomst komen (anders kan je beter wachten op een kortingsactie of dat de game daadwerkelijk is uitgekomen om niet met een verlopen voucher te komen zitten), die je wilt hebben (uiteraard een beetje zonde anders als de voucher verloopt0 en met voucher kan kopen (want niet alle games kunnen met de voucher gekocht worden, al zijn eigenlijk alle grote titels wel vertegenwoordigt).

Switch 2022 highlights
Chocobo GP (10.03.2022)
FAR: Changing Tides (early 2022)
Aztech Forgotten Gods (Q1 2022)
Neon White (early 2022)
Q2 2022 Kirby and the Forgotton Land (lente 2022)
Advance Wars 1-2: Re-boot Camp (lente 2022 - april?)
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (lente 2022)
AI: THE SOMNIUM FILES - nirvanA Initiative (lente 2022)
Parkasaurus (lente 2022)
Omori (lente 2022)

Zomer 2022
Loco Motive (zomer 2022)
Grime (zomer 2022)
Splatoon 3
Bayonetta 3

Outer Wilds
Fall Guys
Sports Story
Mineko's Night Market
Card Shark
Sol Cresta
Star Wars Hunters
Shadowrun Trilogy
Wizards with a Gun
Two Point Campus
SacriFire
Bomb Rush Cyberfunk
Metal Slug Tactics
Trails From Zero
Azure Striker Gunvolt 3
A Tale of Paper
Bear and Breakfast
Onbekend
Metroid Prime 4
Detective Pikachu 2

Trifox

Vetgedrukt zijn de first-party titels, in italics vind je console-exclusives (al dan niet gepubliceerd door Nintendo). Disclaimer: natuurlijk zijn er nog honderden andere games waar vast ook wel pareltjes tussen zitten. De lijst is allesbehalve compleet.
Er zitten een paar twijfelgevallen tussen voor mij (Arceus en Kirby), Mario+Rabbids gaat er zeker komen want deel 1 vond ik zeer vermakeljk, en The sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild gaat er ook zeker komen al heb ik twijfels of die ook daadwerkelijk in 2022 uit gaat komen.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 15:31

Switch 2022 highlights
Chocobo GP (10.03.2022)
FAR: Changing Tides (early 2022)
Aztech Forgotten Gods (Q1 2022)
Neon White (early 2022)
Q2 2022 Kirby and the Forgotton Land (lente 2022)
Advance Wars 1-2: Re-boot Camp (lente 2022 - april?)
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (lente 2022)
AI: THE SOMNIUM FILES - nirvanA Initiative (lente 2022)
Parkasaurus (lente 2022)
Omori (lente 2022)

Zomer 2022
Loco Motive (zomer 2022)
Grime (zomer 2022)
Splatoon 3
Bayonetta 3

Outer Wilds
Fall Guys
Sports Story
Mineko's Night Market
Card Shark
Sol Cresta
Star Wars Hunters
Shadowrun Trilogy
Wizards with a Gun
Two Point Campus
SacriFire
Bomb Rush Cyberfunk
Metal Slug Tactics
Trails From Zero
Azure Striker Gunvolt 3
A Tale of Paper
Bear and Breakfast
Onbekend
Metroid Prime 4
Detective Pikachu 2

Trifox

Breath of the Wild 2
Lego Star Wars: The Skywalkers Saga

Mocht Outer Wilds en Cuphead niet op Xbox Game Pass verschijnen, dan koop ik beide op de Switch. Maar eerst moet ik Ganon verslaan in Breath of the Wild 1. Ik heb in ieder geval de vier titanen verslagen dus het begin is er :9

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb een tijd geleden een switch lite gehad met daarop Animal crossing digitaal er bij gekregen. Was toen zo’n pakket. Als ik nu een nieuwe switch koop kan ik dan Animal Crossing opnieuw zo downloaden? Of heb ik dan die download code alsnog nodig?

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:09
elaho schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:12:
Ik heb een tijd geleden een switch lite gehad met daarop Animal crossing digitaal er bij gekregen. Was toen zo’n pakket. Als ik nu een nieuwe switch koop kan ik dan Animal Crossing opnieuw zo downloaden? Of heb ik dan die download code alsnog nodig?
moet je opnieuw downloaden (via hetzelfde account) en al je data migreren, gebruikmakend van de switch migratie feature. En let op je savegame: die moet je apart opslaan geloof ik. Video met stappen is al diverse malen gelinkt in dit topic ;-)

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01 17:05
Mario Odissey
Ik ben nu denk ik bij de een na laatste wereld/ omgeving. Ik heb net een baas verslagen die de soep probeerde te jatten. Ik merk dat ik mij al redelijk verzadigd begin te voelen van dit spel. Binnenkort weer eens oppakken. Ik heb al gelezen dat er echt nog wat uitdagende maantjes bij zitten maar die moet ik nog vinden. Komt goed

Fire emblem three houses
Mijzelf cadeau gedaan met kerst en de eerste indruk is awesome. Verhaal pakt mij meteen, muziek is heerlijk (luisterde al af en toe de OST). Dit spel ga ik nog heel veel tientallen uren in stoppen. Ik speel nu op hard zodat ik echt side quests moet doen en moet nadenken over tactiek. Tegelijkertijd heb ik hem niet op "classic" staan, ik ken mijzelf dan zou ik oude saves laden en dan heeft het weinig toegevoegde waarde.

Bravely default 2
Wellicht komt deze volgend jaar ook op mijn Switch, een game die voelt als een traditionale Final Fantasy, en wellicht één van de beste OST's van de Switch. Iemand hier die 'm al heeft en zijn mening wil delen?

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08-2025
Als je niet weet of het mag, dan is het wel zo netjes om dat eerst even uit te zoeken.

[ Voor 74% gewijzigd door Bart ® op 27-12-2021 23:14 ]

VirinR schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:36:
[...]

Breath of the Wild 2
Lego Star Wars: The Skywalkers Saga

Mocht Outer Wilds en Cuphead niet op Xbox Game Pass verschijnen, dan koop ik beide op de Switch. Maar eerst moet ik Ganon verslaan in Breath of the Wild 1. Ik heb in ieder geval de vier titanen verslagen dus het begin is er :9
Pssst, Cuphead kost 13.99 digitaal momenteel op Switch

Wat Ganon betreft: gewoon doen xD
MetalSonic schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:15:

Fire emblem three houses
Mijzelf cadeau gedaan met kerst en de eerste indruk is awesome. Verhaal pakt mij meteen, muziek is heerlijk (luisterde al af en toe de OST). Dit spel ga ik nog heel veel tientallen uren in stoppen. Ik speel nu op hard zodat ik echt side quests moet doen en moet nadenken over tactiek. Tegelijkertijd heb ik hem niet op "classic" staan, ik ken mijzelf dan zou ik oude saves laden en dan heeft het weinig toegevoegde waarde.
Three Heroes is een dijk van een spel, veel plezier er mee. Maar die Classic mode mag echt wel aan ;-)
Guerilla schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:32:
Ik weet niet of het oké is om het hier te vragen maar kun je op een unpatched Nintendo Switch zelf games erop zetten of werkt dat niet zo?
FAQ: Het algemeen beleid

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
sderooij schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:24:
[...]

moet je opnieuw downloaden (via hetzelfde account) en al je data migreren, gebruikmakend van de switch migratie feature. En let op je savegame: die moet je apart opslaan geloof ik. Video met stappen is al diverse malen gelinkt in dit topic ;-)
Bedankt voor je antwoord maar de switch lite heb ik niet meer. Wil met het spel opnieuw beginnen. Ik ga hem dan proberen te downloaden met mijn account.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-01 20:59
This just in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieBUX11bQ5arXRXY4Xc0b1x4s5E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LovgFmc7jrLqeUUmmiaLxd9d.jpg?f=fotoalbum_medium

Nog onderweg: Orzly draagtas en een Joy-Con Battery Pack. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Yonix op 27-12-2021 19:55 ]

• MetalSonic
JackAvery schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:37:
[...]

Pssst, Cuphead kost 13.99 digitaal momenteel op Switch

Wat Ganon betreft: gewoon doen xD

[...]
Three Heroes is een dijk van een spel, veel plezier er mee. Maar die Classic mode mag echt wel aan ;-)

[...]

FAQ: Het algemeen beleid
Moet hier even uitgebreid op reageren. Is niet persé naar jou ook naar anderen die hier wel eens mee worstelen. Classic wel of niet aan. Vroeger heette het volgens mij "iron mode?"..

Schaak
Als er een spel is waar ik vaak aan denk bij Fire Emblem dan is het "schaken". Twee legers tegen over elkaar en omste beurt een zet doen. Vroeger (heel lang geleden) met plezier gedaan, tot lokale kampioenschappen aan toe. Bij schaken wint degene die de ander "schaak mat kan zetten" of als de tijd voorbij is van één van de twee of als de ander opgeeft. Beide legers zijn even sterk en degene met de beste tactiek wint.

Fire Emblem
Bij Schaken draait het om tactisch winen. Maar de ai van Fire Emblem wil in sommige gevechten helemaal niet winnen. Stel je voor dat je twintig tot dertig uur verder bent in het verhaal. Er sluit een low level archer aan die je wel leuk vind en of je ziet potentie. Die laat je aansluiten bij je frontlinie om af en toe even een attack te doen voor wat experience en dan naar achter. Ik heb het al vaker gehad dat een computer ai dan ineens als main quest leek te hebben dat die nieuwe dood moest. Dan gingen er in een enemy turn ineens 5-6 tegenstanders omstebeurt op hem af. De meeste van de enemy ai stierven maarja mijn nieuwe poppetje is niet voor niks nieuw dus die ging helaas ook dood. Geeft dan toch wel een rot gevoel. Nieuweling dood en de slag win ik verder met gemak hoor. Ook vind ik het niet leuk als ik veel uur in een unit heb gestopt en die ineens gedood wordt door een "critical hit"....

Bij een nieuwe schaakpartij heb je al je stukken weer terug. Nou bij een nieuwe fire emblem missie wil ik dus ook alles weer terug hebben. Het spel dwingt je ook wel om richting het einde een flinke hoeveelheid sterke units te hebben. Ik leerde al eerste hand bij één van mijn eerste fire emblem games op de gba dat je bij de final boss kan komen maar als je dan geen maximaal gelevelde units icm wapens hebt dat je dan alsnog niet het spel kan uitspelen.

• Timothy3000

Bravely default 2
Wellicht komt deze volgend jaar ook op mijn Switch, een game die voelt als een traditionale Final Fantasy, en wellicht één van de beste OST's van de Switch. Iemand hier die 'm al heeft en zijn mening wil delen?
Een paar uur gespeeld maar vond er weinig aan.

Er is een demo in de Eshop die je kunt proberen om te kijken of je het wat vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 28-12-2021 10:21 ]

• Timothy3000
Fantastische post trouwens Metalsonic. Om die reden had ik classic mode in Fire Emblem ook niet aanstaan. Het voegt voor mij (op frustratie na :P) tactisch ook niet zo heel veel toe - Ik zou er zelf tactisch minder door gaan proberen en juist dat maakt FE voor mij vaak leuk.

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 28-12-2021 10:25 ]

MetalSonic schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:18:
[...]

Moet hier even uitgebreid op reageren. Is niet persé naar jou ook naar anderen die hier wel eens mee worstelen. Classic wel of niet aan. Vroeger heette het volgens mij "iron mode?"..

Schaak
Als er een spel is waar ik vaak aan denk bij Fire Emblem dan is het "schaken". Twee legers tegen over elkaar en omste beurt een zet doen. Vroeger (heel lang geleden) met plezier gedaan, tot lokale kampioenschappen aan toe. Bij schaken wint degene die de ander "schaak mat kan zetten" of als de tijd voorbij is van één van de twee of als de ander opgeeft. Beide legers zijn even sterk en degene met de beste tactiek wint.

Fire Emblem
Bij Schaken draait het om tactisch winen. Maar de ai van Fire Emblem wil in sommige gevechten helemaal niet winnen. Stel je voor dat je twintig tot dertig uur verder bent in het verhaal. Er sluit een low level archer aan die je wel leuk vind en of je ziet potentie. Die laat je aansluiten bij je frontlinie om af en toe even een attack te doen voor wat experience en dan naar achter. Ik heb het al vaker gehad dat een computer ai dan ineens als main quest leek te hebben dat die nieuwe dood moest. Dan gingen er in een enemy turn ineens 5-6 tegenstanders omstebeurt op hem af. De meeste van de enemy ai stierven maarja mijn nieuwe poppetje is niet voor niks nieuw dus die ging helaas ook dood. Geeft dan toch wel een rot gevoel. Nieuweling dood en de slag win ik verder met gemak hoor. Ook vind ik het niet leuk als ik veel uur in een unit heb gestopt en die ineens gedood wordt door een "critical hit"....

Bij een nieuwe schaakpartij heb je al je stukken weer terug. Nou bij een nieuwe fire emblem missie wil ik dus ook alles weer terug hebben. Het spel dwingt je ook wel om richting het einde een flinke hoeveelheid sterke units te hebben. Ik leerde al eerste hand bij één van mijn eerste fire emblem games op de gba dat je bij de final boss kan komen maar als je dan geen maximaal gelevelde units icm wapens hebt dat je dan alsnog niet het spel kan uitspelen.
Ik ga eigenlijk helemaal niet akkoord. Voor velen draait Fire Emblem om de team compositie, om het opbouwen van je characters en om deze dan als een goed geoliede machine te zien werken in de tactische missies. Het "resetten omdat character dood gaat" voor een perfect run hoort er daarom voor mij net bij het spel. Het laatste waar ik FE mee zou vergelijken is schaken. Schaken is gebaseerd op symmetrisch design, het is dus 'eerlijk'. Games zoals Fire Emblem (en XCOM) zijn inherent oneerlijk door dice rolls en de asymmetrische verhouding tussen team/tegenstander/missies.

Maar ja, als je daar gefrustreerd door raakt - want inderdaad, newbies achteraf bij trainen is niet vanzelfsprekend - zet Classic mode dan vooral uit :) Het is zeker niet de enige manier om een Fire Emblem te spelen, en het belangrijkste is dat je plezier hebt. Persoonlijk vind ik dat in Three Houses genoeg andere mechanismes zijn (Divine Pulse) die zelfs Classic mode iets wat redundant maken, dus zal ik altijd aanraden om Classic aan te zetten.

• Timothy3000
JackAvery schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:34:
[...]
Het "resetten omdat character dood gaat" voor een perfect run hoort er daarom voor mij net bij het spel.
Zodra je reset als een karakter dood gaat heb je geen perfect run meer toch? Op het moment dat je reset zodra je één van je characters verliest kun je toch net zo goed niet op classic spelen? Uiteindelijk hangt er dan in beide modes geen consequenties aan - Je verliest in beide modes dan geen characters.

Of begrijp ik je verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 28-12-2021 10:37 ]

Timothy3000 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:36:
[...]

Zodra je reset als een karakter dood gaat heb je geen perfect run meer toch? Op het moment dat je reset zodra je één van je characters verliest kun je toch net zo goed niet op classic spelen? Uiteindelijk hangt er dan in beide modes geen consequenties aan.
Resetten betekent een hoop terug opnieuw moeten doen, en is dus een 'straf' voor je fout wat mij betreft. Maar opnieuw, persoonlijke interpretatie. Vergelijk het met XCOM Ironman mode: je hebt één save slot. Daarmee doe je het.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 28-12-2021 10:39 ]

• Timothy3000
Ik speelde dan wel niet op classic maar dat deed ik ook! Puur om het spel zo ''goed mogelijk'' te spelen.

Als ik dat op classic zou doen zou ik toch een beetje het gevoel hebben dat ik zou cheaten. Al slaat dat natuurlijk nergens op :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 28-12-2021 10:40 ]

• Timothy3000
Ik heb nu wel weer verrekte veel zin om Fire Emblem te spelen trouwens. :P :D
Timothy3000 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:39:
Ik speelde dan wel niet op classic maar dat deed ik ook! Puur om het spel zo ''goed mogelijk'' te spelen.

Als ik dat op classic zou doen zou ik toch een beetje het gevoel hebben dat ik zou cheaten. Al slaat dat natuurlijk nergens op :P.
Dan kan je Classic net zo goed aan zetten ja ;) Voor mij is Classic/Hard toch wel de minimum om een FE game te spelen.

En ja ik zou beter ook eens verder doen met Three Houses. Enorm leuk geschreven game. Niet de beste qua mapdesign maar zeker goed genoeg om er plezier mee te hebben.

Overigens zeer benieuwd of we in 2022 een nieuwe FE aankondiging krijgen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 28-12-2021 10:44 ]

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:01

ChUcKiE

Dus........

Heeft er iemand ervaring met de boxing spellen op de Switch? Zijn ze leuk?
Zijn er naast de Fit ring en deze Boxing spellen nog andere "fitness" spellen voor de switch?
Op de Wii hadden we Wii ftiness of zoiets met dat bord en dat was best wel leuk om te doen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@ChUcKiE volgens mij is er op dat gebied weinig aan dit soort spellen op de Switch.
De Wii was daar absoluut heer en meester in.
Enige wat ik kan bedenken is de Just Dance spellen voor beweging naast de door jou genoemde spellen.

Mijn vrouw vroeg laatst ook weer om het balance bord en of ik mee kon helpen met het opzetten. Dit omdat je toch wel wat mist.

@VirinR psst Outer Wilds staat op Game Pass Ultimate. Daar heb ik hem zelf vandaan geïnstalleerd.
Wel op de pc, maar volgens mij is die er ook voor de Xbox.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 28-12-2021 11:23 ]

ChUcKiE schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:08:
Zijn er naast de Fit ring en deze Boxing spellen nog andere "fitness" spellen voor de switch?
Op de Wii hadden we Wii ftiness of zoiets met dat bord en dat was best wel leuk om te doen.
Fitness Boxing is best leuk en zou ik zeker aanraden. Het is wel exact wat het zegt: een ritme/fitnessspel dat focust op bokstechnieken. Er is een demo, gewoon proberen. Ring Fit is iedereen die ik ken die het heeft eigenlijk wel enthousiast over. Goede mix van RPG en workout elementen.

• MetalSonic
JackAvery schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:38:
[...]

Resetten betekent een hoop terug opnieuw moeten doen, en is dus een 'straf' voor je fout wat mij betreft. Maar opnieuw, persoonlijke interpretatie. Vergelijk het met XCOM Ironman mode: je hebt één save slot. Daarmee doe je het.
Ik vind resetten geen zware straf. Je doet de missie opnieuw maar hebt als het ware een practise run gedaan. In de retry ben je weer een stuk effectiever. En of je het nou bij Fire Emblem of Xcom doet, ook dat is imo geen volledige classic/ iron mode. Want als je het dan echt helemaal "puur" speelt dan accepteer je dat er iemand sterft en ga je door met de rest van het team.

Maarja maakt verder niks uit. We spelen de games voor onze entertainment en iedereen speelt het op zijn eigen manier. Belangrijkste is dat je het speelt op de manier waar je het meeste plezier uit haalt. En of dat nou easy of hard is of classic of niet, of wel of niet save files het maakt onder de streep niks uit.

Edit: Xcom 1 en Xcom 2 speelde ik ook door te resetten of naar een eerdere save te gaan als iemand dood ging. Ook wel "save scamming" ;-)" genoemd :P

[ Voor 6% gewijzigd door MetalSonic op 28-12-2021 12:04 ]

• MetalSonic
JackAvery schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:34:
[...]

Ik ga eigenlijk helemaal niet akkoord. Voor velen draait Fire Emblem om de team compositie, om het opbouwen van je characters en om deze dan als een goed geoliede machine te zien werken in de tactische missies. Het "resetten omdat character dood gaat" voor een perfect run hoort er daarom voor mij net bij het spel. Het laatste waar ik FE mee zou vergelijken is schaken. Schaken is gebaseerd op symmetrisch design, het is dus 'eerlijk'. Games zoals Fire Emblem (en XCOM) zijn inherent oneerlijk door dice rolls en de asymmetrische verhouding tussen team/tegenstander/missies.

Maar ja, als je daar gefrustreerd door raakt - want inderdaad, newbies achteraf bij trainen is niet vanzelfsprekend - zet Classic mode dan vooral uit :) Het is zeker niet de enige manier om een Fire Emblem te spelen, en het belangrijkste is dat je plezier hebt. Persoonlijk vind ik dat in Three Houses genoeg andere mechanismes zijn (Divine Pulse) die zelfs Classic mode iets wat redundant maken, dus zal ik altijd aanraden om Classic aan te zetten.
Je hoeft ook niet akkoord te gaan. Ik vind het juist leuk om hier in dit forum verschillende onderbouwde meningen te lezen. We hoeven niet allemaal dezelfde visie te hebben.

Fire emblem is uiteraard niet direct gelijk aan schaken. Daarom zei ik ook 'als ik het ergens mee moet vergelijken" .. Het turnbased, de strategie, soms een offer maken het zijn dingen die in schaken zitten maar bijvoorbeeld ook in Starcraft.

Ik heb al meerdere Fire Emblem games gespeeld. Fire Emblem op de 3DS (Awakening) is denk mijn favoriete tot nu toe daar speelde ik volgens mij ook op classic maar dus wel restarten als er een belangrijke unit dood ging. Voelde dan toch een beetje als "cheaten" want in de run erna wist ik al wat de enemy zou doen en was mijn run twee keer zo goed.

Vergeleken met toen heb ik nu toch wat minder tijd om te gamen. Dus resetten voor die ene die dood ging neemt voor mij nu wat teveel tijd in beslag dus deze run doe ik met mensen die toch weer terug komen. "lecture" doe ik nu trouwens ook op "auto". Plezier haal ik uit het levelen en de veldslagen op hard waarbij ik toch echt tactisch moet plaatsen.
MetalSonic schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:55:
[...]

Edit: Xcom 1 en Xcom 2 speelde ik ook door te resetten of naar een eerdere save te gaan als iemand dood ging. Ook wel "save scamming" ;-)" genoemd :P
Het klinkt absurd maar in XCOM reload ik nooit (tenzij er een bug voorkomt) omdat het daar niet belangrijk is voor het verhaal. Campagnes zijn daar ook gemaakt om te herspelen. In FE reset ik wel omdat je characters uniek zijn, hun eigen interactie met het verhaal hebben en de campagnes duren zo lang dat het helemaal niet vanzelfsprekend is om deze volledig te herspelen. Een missie die moeilijk genoeg is in FE om een character te doden, is meestal ook wel vrij lang en die herspelen zie ik wel degelijk als een straf.

Maar inderdaad, speel vooral zoals je zelf wilt! Ik vind persoonlijk wel dat je iets mist als je een strategy RPG op lagere moeilijkheid gaat spelen.

Het is trouwens save scumming, en het doelt eigenlijk op het liberaal gebruiken van quick save/load functies om elke klein slecht momentje te reloaden en te negeren. In XCOM heb je de befaamde 99% misses :+
Freddi Fish 3: The Case of the Stolen Conch Shell komt 3 januari naar de Switch. Er waren een paar jaar terug al plannen om spellen van Humongous Entertainment naar de consoles te brengen, daarna was het lange tijd stil. Apart dat ze met Freddi Fish 3 beginnen en niet het eerste spel in de reeks uitbrengen.
Mijn ervaringen met deze spellen op een iPad met ScummVM is dat het op zich werkt, maar dat het beter werkt op de PC met keyboard en muis. Maar wellicht werkt een controller beter dan bedienen via touchscreen. De game is alleen Engels gesproken volgens de eshop, dit is bij de iOS Appstore versie ook het geval. €14,99 (nu tijdelijk in de aanbieding voor €11,99) is best duur. Momenteel zijn de Freddi Fish spellen op Steam tot 5 januari in de aanbieding voor €3,49 per stuk of de hele reeks voor €12,79. De Steam versie heeft meerdere talen waaronder Nederlands gesproken. En ik verwacht met keyboard en muis een betere ervaring dan met de controller.

Putt-Putt Travels Through Time komt ook naar de Switch.

• Seal64
  • Laatst online: 12:22
Transportman schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:09:
[...]

[...]

De voucher is alleen interessant als je echt op dag 1 wilt spelen of de voucher goedkoper dan 99,00 kan krijgen, maar anders kan je beter wachten op een kortingsactie. De korting met de voucher is maar 10 euro voor de meeste spellen (paar uitzonderingen van 20 euro en een paar uitzonderingen van 0 euro), maar zodra de spellen met kortingsacties mee gaan doen, heeft het dezelfde prijs als met voucher of goedkoper. Even een snelle check op dekudeals geeft mij het idee dat ook Mario en Zelda na +- 1 jaar in de kortingsacties mee gaan, en dat Nintendo 2 acties per jaar doet.

Daarnaast is de voucher ook maar een jaar geldig, dus je moet wel zeker weten dat er vanaf het moment dat je de voucher koopt 2 games gaan zijn die recent zijn uitgekomen of dat in de nabije toekomst komen (anders kan je beter wachten op een kortingsactie of dat de game daadwerkelijk is uitgekomen om niet met een verlopen voucher te komen zitten), die je wilt hebben (uiteraard een beetje zonde anders als de voucher verloopt0 en met voucher kan kopen (want niet alle games kunnen met de voucher gekocht worden, al zijn eigenlijk alle grote titels wel vertegenwoordigt).

[...]

Er zitten een paar twijfelgevallen tussen voor mij (Arceus en Kirby), Mario+Rabbids gaat er zeker komen want deel 1 vond ik zeer vermakeljk, en The sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild gaat er ook zeker komen al heb ik twijfels of die ook daadwerkelijk in 2022 uit gaat komen.
Ik heb één keer zo'n voucher gedaan, maar dat was omdat ik al wist dat er twee games waren/aan zaten te komen die 60 euro per stuk waren. Voor de rest zitten er wat mij betreft inderdaad teveel haken en ogen aan. Zeker het feit dat je alleen games kunt kopen die Nintendo zelf uitgeeft steekt, want daardoor valt heel veel buiten de boot.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-01 20:59
Ik kom er dus net achter dat Nintendo twee héél toffe functies heeft toegevoegd sinds ik voor het laatst een Nintendo Switch in bezit heb gehad (11-2020):

• Ondersteuning voor Bluetooth headsets.
• Draadloos delen van media (screenshots / video's).

Very nice! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj6Jsp_PXCPG_CcmIRDIR0RqlWE=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/KgocyldSKP36WlVOi1fZZZcl.gif?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98w-Ut1qxo2NuLNOOiEY-sRi5_Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPSdNJjyxIxR2JnzvoKFovdv.jpg?f=fotoalbum_medium

Trouwens, vanmiddag de demo van 'Metroid Dread' geprobeerd. My God ... wat duurt die intro lááááng zeg. :O Niet echt een 'dealmaker', imho. :P

• Transportman
L23 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:23:
Freddi Fish 3: The Case of the Stolen Conch Shell komt 3 januari naar de Switch. Er waren een paar jaar terug al plannen om spellen van Humongous Entertainment naar de consoles te brengen, daarna was het lange tijd stil. Apart dat ze met Freddi Fish 3 beginnen en niet het eerste spel in de reeks uitbrengen.
Mijn ervaringen met deze spellen op een iPad met ScummVM is dat het op zich werkt, maar dat het beter werkt op de PC met keyboard en muis. Maar wellicht werkt een controller beter dan bedienen via touchscreen. De game is alleen Engels gesproken volgens de eshop, dit is bij de iOS Appstore versie ook het geval. €14,99 (nu tijdelijk in de aanbieding voor €11,99) is best duur. Momenteel zijn de Freddi Fish spellen op Steam tot 5 januari in de aanbieding voor €3,49 per stuk of de hele reeks voor €12,79. De Steam versie heeft meerdere talen waaronder Nederlands gesproken. En ik verwacht met keyboard en muis een betere ervaring dan met de controller.

[YouTube: Freddi Fish 3: The Case of the Stolen Conch Shell - Nintendo Switch Trailer]

[YouTube: Putt-Putt Travels Through Time - Nintendo Switch Trailer]
De nostalgie komt weer boven drijven.

Ik zou trouwens denken dat zulke spellen zich wel zouden lenen voor touch-gebruik, zou verwachten dat de iOS en Switch-versie wel aangepaste besturing hebben om met touch overweg te kunnen, terwijl de PC versies echt op muis en toetsenbord zullen zijn gericht. Maar als de prijs net zo hoog is als op de iOS Appstore, kan je beter een keer tijdens een Steam korting de hele reeks voor die prijs kopen. Dat zal misschien ook wel de reden zijn dat ze met Freddi Fish 3 komen, die zal wel het meest uitgebreide van de reeks zijn, om toch een meerprijs te kunnen rechtvaardigen.
Yonix schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:28:
Trouwens, vanmiddag de demo van 'Metroid Dread' geprobeerd. My God ... wat duurt die intro lááááng zeg. :O Niet echt een 'dealmaker', imho. :P
Ik heb de demo niet gespeeld, dus weet niet hoe vertekend die is of dat de intro in het volledige spel ook zo lang duurt, maar het is wel een fantastisch spel. Kijk dus vooral naar de gameplay, daar zal je toch de meeste tijd mee bezig zijn, niet met de intro ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Transportman op 28-12-2021 23:19 ]

Transportman schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:15:
De nostalgie komt weer boven drijven.

Ik zou trouwens denken dat zulke spellen zich wel zouden lenen voor touch-gebruik, zou verwachten dat de iOS en Switch-versie wel aangepaste besturing hebben om met touch overweg te kunnen, terwijl de PC versies echt op muis en toetsenbord zullen zijn gericht. Maar als de prijs net zo hoog is als op de iOS Appstore, kan je beter een keer tijdens een Steam korting de hele reeks voor die prijs kopen. Dat zal misschien ook wel de reden zijn dat ze met Freddi Fish 3 komen, die zal wel het meest uitgebreide van de reeks zijn, om toch een meerprijs te kunnen rechtvaardigen.
Touch gebruik werkt aardig goed hoor, maar je weet van te voren niet wat je allemaal kan aanklikken in Freddi Fish. Met de muis past de cursor zich aan als je ergens over heen beweegt en zo weet je of het klikken een interactie oplevert. Maar geen idee of de Switch versie touch bediening heeft. Verwacht geen wonderen qua aangepaste besturing, het is op elk platform dezelfde oorspronkelijke game die in een virtuele machine genaamd ScummVM draait. Dat het ook enkel Engels gesproken is geeft voor mij ook aan dat er verder weinig moeite in gestoken is.
Zelf een paar maanden terug via Humble Bundle alle Humongous Entertainment games (Freddi Fish, Putt Putt, Pyjama Sam en Spy Fox) gekocht voor €11,89.

Maar verwacht nog steeds wel leuke kinder spellen voor de prijs die ze op de Switch vragen, maar in Nederland zal Nederlands gesproken wel een gemis zijn. Voor volwassenen zal het leuk zijn als je ze vroeger gespeeld hebt en zin hebt in nostalgie, maar de games zijn vrij makkelijk en je bent er in een uur wel door heen. Ron Gilbert die aan deze games gewerkt heeft is ook bekend van Thimbleweed Park. Ik hoop zelf dat de Secret of Monkey Island games nog een keer naar de Switch komen.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-01 21:35
Voor t eerst sinds de SNES en een verdwaalde DS tussendoor weer hardware van Nintendo aangeschaft. Gisteren de switch gekocht, maar goeiendag, ben ik even hooked zeg!
Komend van 10 jaar PlayStation en nu 2 jaar google Stadia is het wel even wennen (ik haal de a en de b knop als bevestigingsknop steevast door elkaar), maar vind het echt heerlijk intuïtief.
Is het jullie ervaring dat de Mario games nog wel eens in de aanbieding komen, al dan niet digitaal? Nog genoeg te spelen in ieder geval als ik de catalogus zie!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ht87 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:32:
Is het jullie ervaring dat de Mario games nog wel eens in de aanbieding komen, al dan niet digitaal? Nog genoeg te spelen in ieder geval als ik de catalogus zie!
Nintendo's eigen games zijn relatief weinig in de aanbieding, maar toch wel een keer of 3 a 4 per jaar, je hebt net de black friday deals gehad waar ze doorgaans dan voor 39 weg gaan ipv 59. Uitzondering qua mario games is Mario + Rabbids kingdom battle (nu in de ubistore aanbiedingen).

Check ook https://www.dekudeals.com/ onmisbaar voor iedere switch eigenaar imo.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Timothy3000

Bravely default 2
Nu 20 euro als je hem op kan halen bij een lokale Intertoys. :)
Ht87 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:32:
Voor first-party games kan je regelmatig deals vinden als je fysiek je games koopt. Sowieso kan je vrij gemakkelijk je games dan voor 45-50 euro kopen ipv 60. Ook is er af en toe wel eens een winkel die bvb. 2+1 doet op games.

Digitaal zijn first-party games enkele keren per jaar wel eens in de korting op de eShop, maar je weet nooit helemaal zeker welke dat wel/niet zullen zijn. Meestal gaat het dan om ~33% discount. Ook bestaat er voor Nintendo Switch Online abonnees het voucherprogramma. Hiermee kan je voor 99 euro twee vouchers kopen (deze zijn 1 jaar geldig) die je kan inruilen voor twee games die door Nintendo uitgegeven zijn (lijst). Door eerst nog eShop tegoed te kopen met korting, kan je zo de prijs drukken tot ~45 euro per digitale release.

• Timothy3000

[YouTube: Freddi Fish 3: The Case of the Stolen Conch Shell - Nintendo Switch Trailer]

Eerder dit jaar alle games (Putt Putt, Spy Fox, Freddi, Pajama Sam) voor een tientje in de Humble Bundle kunnen kopen. Wat een nostalgie haha. Denk dat ze op Switch ook goed zullen spelen. Leuk voor de kleintjes.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat lees ik hier..
Dit zijn gouden jeugdherinneringen :o :o O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-01 15:47
ChUcKiE schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:08:
Wij hebben de Ring en gisteren de eerste 3 levels gespeeld op de zwaarste stand. Vandaag serieuze spierpijn moet ik zeggen!

Dit is wat mij betreft wel een blijvertje en zeker met een 20 minuten speelduur leuk en snel om uit de kast te halen. Het level waar je doorheen rent is natuurlijk wat simplistisch, maar voor ons meer dan prima.

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:58
Ze moeten een easy mode toevoegen aan metroid prime. Ik ga steeds dood man

• Transportman
Ashwani schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:58:
Ze moeten een easy mode toevoegen aan metroid prime. Ik ga steeds dood man
Met Metroid Dread is het toch veel oefenen en upgrades halen. Lukt het dan nog steeds niet, kijk voor de boss fights ook even hoe je ze precies moet verslaan, soms helpt het als je weet wat je moet doen.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:09
Net een pro controller een groene shell gegeven, middels het merk eXtremeRate. Kan ze aanbevelen, en het is 5 minuutjes werk :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49-Y4VJ9Bv7rjA7CwD6QwlgihAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCFFO9ib4Ezrq7FenujnWM7G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9hdGd5_xRZlMuPpeKSXio0EOVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bnNbNUoNehqxy06Xvqa9QVB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door sderooij op 29-12-2021 17:33 ]

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01 20:19
sderooij schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:32:
Net een pro controller een groene shell gegeven, middels het merk eXtremeRate. Kan ze aanbevelen, en het is 5 minuutjes werk :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi kleurtje!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Gekregen van m'n (ex)werkgever!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Irn6K83EwSOxQZIMSigCEMImCHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8hGWgUCNRnRX0aX7Lfybvwyz.png?f=user_large

Jammergenoeg maar 1 Switch maar dat mag de pret niet drukken! Morgen ermee aan de slag! oOo

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

pjot1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:03:
Jammergenoeg maar 1 Switch maar dat mag de pret niet drukken! Morgen ermee aan de slag! oOo
Er is een update uitgekomen waarmee je splitscreen beide karts kan gebruiken met 1 Switch :)

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:18:
[...]

Er is een update uitgekomen waarmee je splitscreen beide karts kan gebruiken met 1 Switch :)
Dat zou heel gaaf zijn! Hebben we de komende dagen wat te doen! oOo

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• President
Zo, weekje geleden de switch oled gekocht.

Inmiddels zijn er twee spellen aanwezig:
- Yoshi. Mijn oudste zoon is afgelopen weekend 5 geworden, vindt het erg leuk om met mij te spelen! Maar; hij kan het echt nog niet alleen. Soms een level wel, als het level maar plat is. Verder ziet hij dan de cadeaus niet, mist rode munten, mist zonnebloemen, etc. Zelf keuzes maken vindt hij dan toch lastig, als we samen spelen dan kan hij mij natuurlijk gewoon volgen. Ideaal om te beginnen. Vandaag ging hij even alleen en liet ik hem expres ook 'dood' gaan, toen reageerde hij met 'nou, de volgende keer ga ik dat wolken niet schieten' aangezien hij daar meerdere hartjes verloor (al begrijpt hij het principe van de hartjes denk ik nog niet, heb ik nog helemaal niet besproken met hem). Maar: fijn spel voor de motoriek en samenwerken! Bij Poochy zoeken zit hij op mijn rug, ren ik door het level en doet hij het schieten..
- Mario Kart 8: bij snapt het principe van het sturen en schieten van bonussen, maar doet het totaal niet strategisch. logisch natuurlijk, maar hij vindt het wel erg leuk. Wat ik wel handig vindt zijn de hulp instellingen en het feit dat het spel ook op 50cc niveau aanpast. Soms wordt hij 1e ineens level, meestal ergens rond 7e.

Vandaag nog even een setje joy cons besteld. Dan hebben we er straks 4. Puur zodat de jongste ook mee kan doen met het racen. Die is 3, maar ook hij wil graag mee gamen. Ik denk dat hij een grotere win kans heeft als hij helemaal niks doet, mjaaaaaaaa... Hij leert in ieder geval tegen zijn verlies te kunnen en heeft echt dikke pret. Dikke pret als hij vliegt, als hij uit het water wordt getild, etc.

We hebben in ieder geval zo aardig wat oefenwerk de komende maanden met deze games :-)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-01 15:47
President schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:45:

Inmiddels zijn er twee spellen aanwezig:
- Yoshi. Mijn oudste zoon is afgelopen weekend 5 geworden, vindt het erg leuk om met mij te spelen! Maar; hij kan het echt nog niet alleen. Soms een level wel, als het level maar plat is. Verder ziet hij dan de cadeaus niet, mist rode munten, mist zonnebloemen, etc. Zelf keuzes maken vindt hij dan toch lastig, als we samen spelen dan kan hij mij natuurlijk gewoon volgen. Ideaal om te beginnen. Vandaag ging hij even alleen en liet ik hem expres ook 'dood' gaan, toen reageerde hij met 'nou, de volgende keer ga ik dat wolken niet schieten' aangezien hij daar meerdere hartjes verloor (al begrijpt hij het principe van de hartjes denk ik nog niet, heb ik nog helemaal niet besproken met hem). Maar: fijn spel voor de motoriek en samenwerken! Bij Poochy zoeken zit hij op mijn rug, ren ik door het level en doet hij het schieten..
- Mario Kart 8: bij snapt het principe van het sturen en schieten van bonussen, maar doet het totaal niet strategisch. logisch natuurlijk, maar hij vindt het wel erg leuk. Wat ik wel handig vindt zijn de hulp instellingen en het feit dat het spel ook op 50cc niveau aanpast. Soms wordt hij 1e ineens level, meestal ergens rond 7e.

Vandaag nog even een setje joy cons besteld. Dan hebben we er straks 4. Puur zodat de jongste ook mee kan doen met het racen. Die is 3, maar ook hij wil graag mee gamen. Ik denk dat hij een grotere win kans heeft als hij helemaal niks doet, mjaaaaaaaa... Hij leert in ieder geval tegen zijn verlies te kunnen en heeft echt dikke pret. Dikke pret als hij vliegt, als hij uit het water wordt getild, etc.

We hebben in ieder geval zo aardig wat oefenwerk de komende maanden met deze games :-)
Leuk om te lezen. Wij hier sinds Kerst ook een Switch met Yoshi en 2 kids van bijna 5 en 2,5 jaar.

In Yoshi kan de oudste met name samen goed spelen. Als ze alleen speelt lukt het wel om de levels uit te spelen, maar alles vinden en beschieten niet. Ook niet erg, want een levelvaker doen vindt ze niet erg. En genoeg tijd om de levels nog op 100% uit te spelen.

Wij hebben geen Mario Kart (was uitverkocht), maar Animal Crossing erbij genomen. Die game heeft me toch wel positief verrast. Na de erg lange intro, kon ze eindelijk aan de slag ( helaas nog even op 1 account, aangezien wat maar 2 joycons hebben). Takken zoeken, peren plukken en gewoon rondlopen, schelpen zoeken, slapen in de tent etc etc. Alles vindt ze geweldig om te doen. Vanwege de vele tekst is het nog geen spel wat ze alleen kan, maar dat komt vanzelf wel.

Hier is ook een 2e setje joycons en Mariokart onderweg, samen met de houders die het vasthouden een stuk fijner maken.

BotW staat als volgende op de lijst voor papa. Die zal in januari wel volgen denk ik.

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:05
Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan zien welke games ik heb op mijn Nintendo account?

Ik heb mijn switch 1,5 jaar geleden verkocht en twijfel om weer een aan te schaffen. Echter weet ik niet meer welke games ik digitaal had gekocht. In de bestelgeschiedenis kan ik. niks zien....

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• President
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:44:
[...]
.

Wij hebben geen Mario Kart (was uitverkocht), maar Animal Crossing erbij genomen. Die game heeft me toch wel positief verrast. Na de erg lange intro, kon ze eindelijk aan de slag ( helaas nog even op 1 account, aangezien wat maar 2 joycons hebben). Takken zoeken, peren plukken en gewoon rondlopen, schelpen zoeken, slapen in de tent etc etc. Alles vindt ze geweldig om te doen. Vanwege de vele tekst is het nog geen spel wat ze alleen kan, maar dat komt vanzelf wel.

BotW staat als volgende op de lijst voor papa. Die zal in januari wel volgen denk ik.
Is dat Animal Crossing ook een langere tijd leuk? En zou je kind het zelf wel kunnen spelen als ze zou kunnen lezen? Die van mij leest ook de Yoshi teksten, al moet ik bij sommige woorden wel bijsturen omdat die wat lastig zijn :-P.

Maar: ik heb zelf nooit dergelijke 'bouw' spellen gespeeld. Ook nooit iets zoals The Sims. Ontdekt en leert je dochter van Animal Crossing?

Ik was voor bij BotW verrast dat het spel al 4 (!) jaar oud is. Vind ik al best oud voor digitale zalen tegenwoordig?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
President schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:54:
[...]

Is dat Animal Crossing ook een langere tijd leuk? En zou je kind het zelf wel kunnen spelen als ze zou kunnen lezen? Die van mij leest ook de Yoshi teksten, al moet ik bij sommige woorden wel bijsturen omdat die wat lastig zijn :-P.

Maar: ik heb zelf nooit dergelijke 'bouw' spellen gespeeld. Ook nooit iets zoals The Sims. Ontdekt en leert je dochter van Animal Crossing?

Ik was voor bij BotW verrast dat het spel al 4 (!) jaar oud is. Vind ik al best oud voor digitale zalen tegenwoordig?
Ik zou zeggen dat Animal Crossing juist leuk is over een langere tijd, elk seizoen brengt weer nieuwe dingen mee, en vooral rond feestdagen zijn er speciale evenementen. Het is geen game die je 40 uur in een enkele week speelt en dan weglegt. Het spel werkt het beste als je elke dag een uurtje speelt. Een echt "bouw"-spel ala simcity is het niet, aangezien je niet echt rekening hoeft te houden met behoeftes, anders dan die van jezelf.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:15

Nitai

Live the life you love.

President schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:45:

Onze kleintjes (1,5 en 4) doen ook mee met hun broer (9) maar dan met twee oude PS4 controllers :+
Ze hebben net zoveel lol, en als ze even niets ‘doen’ dan rijdt de CPU net zo goed door en hoeft de oudste niet te wachten totdat ze hun lap hebben gefinished.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• President
Zijn spellen zoals https://www.nintendo.nl/G...en-en-Dieren-1805371.html nou ook erg leuk? Of niet veel anders dan een gratis android app?
replica17 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:51:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan zien welke games ik heb op mijn Nintendo account?
Je kunt tot 2 jaar terug hier je transacties vinden.

Anders moet je in je email-inbox zoeken naar emails met het onderwerp "Bedankt voor je aankoop in de Nintendo eShop" ("お買い上げ明細" of "商品のご購入" mocht je games uit de JP eShop gehaald hebben).

De enige andere manier is om de eShop te openen op een Switch (die je nu dus niet hebt) en dan naar je account te gaan en de "Opnieuw downloaden" pagina te bekijken.

(Zelf raad ik mensen aan om hun collectie bij te houden op een site als Deku Deals.)

[...]

Animal Crossing is niet echt wat ik een bouw spel zou noemen, maar ik begrijp waarom je het zo noemt. Er is nu eenmaal best wat focus op je eiland er te laten uitzien zoals jij dat wilt.

Wanneer iemand bouwspellen zegt, denk ik eerder aan Minecraft, Dragon Quest Builders, of games zoals Cities:Skylines of de Anno serie. Die eerste twee zijn trouwens ook goed geschikt voor kinderen eenmaal ze iets ouder zijn.
Sinds wanneer is de leeftijd van een spel relevant voor de kwaliteit of hoeveel plezier je er mee kan hebben? :P
President schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:08:
Zijn spellen zoals https://www.nintendo.nl/G...en-en-Dieren-1805371.html nou ook erg leuk? Of niet veel anders dan een gratis android app?
Je kan altijd eens in de Google Play store gaan zoeken of deze game daar ook bestaat. De kans bestaat dat dit een mobile port is. Kwaliteit, prijs zal variëren.
Zolang je het het spel nog niet gespeeld hebt is het altijd een nieuwe ervaring :p
Lijstje:
– Cyber Shadow
– Unpacking
– Tetris Effect: Connected
– Stick Fight: The Game
– Curse of the Dead Gods
– ENDER LILIES
– Doki Doki Literature Club Plus
– Spelunky 2
– Road 96
– Subnautica + Subnautica: Below Zero
– Littlewood
– Islanders
– Slime Rancher: Plortable Edition
– Eastward
– Axiom Verge 2
Het lijkt er op dat de lijst beperkt is door games released in 2021 - de titel was daar wat ambigu over. Als je deze lijst naast de top 10's van de eShop legt van het afgelopen jaar, signaleert het toch ook dat de echt populaire games blijven

Het is me ook niet helemaal duidelijk of het hier enkel over de bestverkopende games uit Noord-Amerika gaat of een andere regio... Maar gezien het enkel getweet is door NA, ga ik van het eerste uit.

Verbaast me trouwens om Slime Rancher daar al tussen te zien, die is nog maar net uit. Ook Unpacking is relatief recent, release uit november.

(trouwens: voor de Belgen die Subnautica op Switch fysiek willen, bij MediaMarkt kost deze nu 39.99)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
net voor het eerst een switch gekocht. welke mario spel is het nieuwste?

• Timothy3000
Super Mario Party.

Als je platformers bedoelt: Mario 3D World + Bowser's Fury (al is 3D world een port).

De beste Mario game op de Switch is voor mij nog altijd Oddysey. Fantastisch spel.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2021 10:05 ]

@Farabi er zijn geen slechte Mario platform games op de Switch. Naar eigen smaak kiezen. De nieuwste heeft @Timothy3000 hierboven al uitgelegd :)

Mario Odyssey is een topspel meer in het genre van de 'sandbox' platformers. Je speelt dit niet perse om de meeste uitdaging te krijgen, maar voor het gevoel van ontdekking en de fantastische bewegingsvrijheid van Mario. Mario 3D World is een mix tussen de lineaire levels en de openere levels (wanneer je Bowser's Fury speelt). New Super Mario Bros U Deluxe is een klassiekere 2D game in het sausje van de 'New SMB' reeks. Super Mario 3D All-Stars bevat de oudere 3D platformers: Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy (topspel!). En op het Nintendo Switch Online vind je de echte klassiekers: Super Mario Bros 1-2-3, Super Mario World, en eventueel Super Mario 64.

• President
JackAvery schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:13:
@Farabi er zijn geen slechte Mario platform games op de Switch. Naar eigen smaak kiezen. De nieuwste heeft @Timothy3000 hierboven al uitgelegd :)

Mario Odyssey is een topspel meer in het genre van de 'sandbox' platformers. Je speelt dit niet perse om de meeste uitdaging te krijgen, maar voor het gevoel van ontdekking en de fantastische bewegingsvrijheid van Mario. Mario 3D World is een mix tussen de lineaire levels en de openere levels (wanneer je Bowser's Fury speelt). New Super Mario Bros U Deluxe is een klassiekere 2D game in het sausje van de 'New SMB' reeks. Super Mario 3D All-Stars bevat de oudere 3D platformers: Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy (topspel!). En op het Nintendo Switch Online vind je de echte klassiekers: Super Mario Bros 1-2-3, Super Mario World, en eventueel Super Mario 64.
Ik met toegeven dat ik bij Mario 64 vroeger op de N64 volledige bewegingsvrijheid voelde. Dat was echt 3d; ik kon alle kanten op lopen. Dat gevoel mis ik wel bij Yoshi, daar zit dat totaal niet in. Ergens kunnen we Mario Kart 8 wel 3d noemen, tegelijkertijd zit je daarbij ook gewoon 'vast' in een vaste route waardoor die tegelijkertijd minder 3d aanvoelt...

Als ik jou zo lees is Mario 3D dus ook niet zo 3d als de vroegere Mario N 64?

• Timothy3000
Nee, dan valt Oddysey en Bowser's Fury meer in je straatje. 3D world / Bowser's Fury is zoals JackAvery zegt echt een mix tussen de oude platformers en de 3d games. 3D World is in feite gewoon een ouderwetse platformer, maar dan in 3D.

Als je de games zo op rijtje ziet besef je dat we eigenlijk maar anderhalf echte nieuwe Mario game gekregen op de Switch: Bowser's Fury en Oddysey. Hopelijk in 2022 een nieuw Mario platform avontuur!

All-Stars is niet meer nieuw te koop toch? (al kan ik All-Stars niemand echt aanraden. Vond op Galaxy na de games vrij veroudert wegspelen. Nog steeds zonde dat ze de games niet los verkochten. Met Mario 64 nu in NSO + is er weinig reden meer om die collectie aan te schaffen. )

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2021 10:29 ]

• Farabi
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:13:

je kan de oude klassieke mario's gewoon kopen in de store toch? net als donkey kong? (nintendo bros tijd)

• Timothy3000
Nee, volgens mij zijn die alleen te spelen in NSO.
@JackAvery Waarom heb je ENDER LILIES met hoofdletters geschreven? Aanrader?

• Timothy3000
De titel van die game is sowieso zo met hoofdletters geschreven. Staat ook zo in de Eshop.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2021 10:59 ]

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:54:
Nee, volgens mij zijn die alleen te spelen in NSO.
wat is een NSO?
Timothy3000 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:27:
All-Stars is niet meer nieuw te koop toch? (al kan ik All-Stars niemand echt aanraden. Vond op Galaxy na de games vrij veroudert wegspelen. Nog steeds zonde dat ze de games niet los verkochten. Met Mario 64 nu in NSO + is er weinig reden meer om die collectie aan te schaffen. )
Fysiek gewoon nog nieuw te koop, maar niet meer beschikbaar in de eshop. Ik zou nieuwkomers altijd Mario Odyssey aanraden, dat laat al het moois zien wat de Switch kan. Maar wil je meer Mario 3D spellen spelen en/of de geschiedenis leren kennen dan is de Mario 3D All-Stars zeker een aanrader. Ik heb alle 3 de spellen met plezier voor het eerst gespeeld, zelf vond ik Super Mario Sunshine het leukst. Bij Wii spellen zoals Galaxy ben ik niet zo fan van het bedienen van de cursor, werkt matig.
NSO met uitbreidingspakket is een optie als je Mario 64 niet in bezit wil hebben.

@Farabi NSO = Nintendo Switch Online

• Timothy3000
Ha, ik had echt de tegenovergestelde ervaring. Vond Galaxy prima werken met de Pro Controller maar vond Sunshine echt niet leuk spelen door de camera en de bewegingen. Veel te moeilijk. :P

Achteraf gezien nog steeds een beetje spijt dat ik die collectie heb gekocht. Helemaal nu 64 ook in NSO+ zit.
Had dan liever Sunshine, Galaxy I en Galaxy II gehad. :D
Nintendo Switch Online. Met de gewone NSO kun je NES/SNES games spelen (en online gamen). Met NSO Plus krijg je daar de Animal Crossing DLC en N64 en Sega games bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2021 11:07 ]

Timothy3000 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:06:
Ha, ik had de tegenovergestelde ervaring. Vond Galaxy prima werken met de Pro Controller maar vond Sunshine echt niet leuk spelen door de camera en de bewegingen. :P
Viel op zich ook wel mee hoor. Er was voornamelijk een stukje waar je moet racen en dan met die cursor allemaal sterren moest aanklikken om vooruit te bewegen, dat stukje vond ik echt niet leuk :P Denk dat het met een Wii controller vrij makkelijk te doen was. Verder wel een mooi spel hoor. Maar bij Super Mario Sunshine vond ik het zoeken erg leuk en deed het spel mij in het algemeen erg denken aan Odyssey.

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-01 12:30
JackAvery schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:22:
[...]

Voor first-party games kan je regelmatig deals vinden als je fysiek je games koopt. Sowieso kan je vrij gemakkelijk je games dan voor 45-50 euro kopen ipv 60. Ook is er af en toe wel eens een winkel die bvb. 2+1 doet op games.

Digitaal zijn first-party games enkele keren per jaar wel eens in de korting op de eShop, maar je weet nooit helemaal zeker welke dat wel/niet zullen zijn. Meestal gaat het dan om ~33% discount. Ook bestaat er voor Nintendo Switch Online abonnees het voucherprogramma. Hiermee kan je voor 99 euro twee vouchers kopen (deze zijn 1 jaar geldig) die je kan inruilen voor twee games die door Nintendo uitgegeven zijn (lijst). Door eerst nog eShop tegoed te kopen met korting, kan je zo de prijs drukken tot ~45 euro per digitale release.
Nog wel interessant die voucher, ik wil Odyssey en Zelda BOTW nog kopen. Denk dat ik het op deze manier ga doen.
Al kan je fysiek waarschijnlijk nog betere prijzen vinden. Eens goed zoeken de komende dagen :-)

• Transportman
Dalike schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:49:
[...]

Nog wel interessant die voucher, ik wil Odyssey en Zelda BOTW nog kopen. Denk dat ik het op deze manier ga doen.
Al kan je fysiek waarschijnlijk nog betere prijzen vinden. Eens goed zoeken de komende dagen :-)
Voor Odyssey zou ik dan wachten op een kortingsactie in de eShop, tijdens de laatste actie zat die op 40 euro (bron: Deku Deals). Dan is de voucher niet meer interessant. BotW is met een kortingsactie net een paar euro onder de prijs per game met de voucher, dus eigenlijk ook niet echt interessant tenzij je hem nu direct wilt hebben en een ander spel hebt wat je ook met de voucher kan aanschaffen.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:58
Hoe zit dat met Nintendo Switch Online Plus, kun je dan alleen die games spelen wanneer het abonnement actief is, of is dit net als bij Playstation plus dat je deze spellen kunt claimen en altijd kunt spelen?
Pagina: 1 ... 146 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic