• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-01 11:44
Heeft iemand eigenlijk ervaring met gamecodes van sites als G2A.com? Daar staat bijv. Animal crossing voor +/- 25 euro. Dat scheelt best veel.

Heb weleens voor de PC daar iets besteld, en dat ging goed. Maar voor de switch....

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Transportman schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:52:
. Wat vond je geweldig aan de Zelda op de N64?
Hmm, de diversiteit aan missies en het steeds een stapje verder komen door een nieuwe ontdekking en iets nieuws. Ik moet ook toegeven dat ik meer houdt van een open wereld om in te bewegen, dan bijvoorbeeld in een flatgebouw rondlopen (al vind ik dat laatste wel fijner bij een schietspel). Ik ben wel iemand die met games zich in het gevecht stort, niet iemand die van afwachten houdt of wil liggen snipen of campen. Liever gewoon met mijn zwaard erop duiken :-P

Ergens open, maar ook ergens gestuurd. Net zoals je in Mario op de N64 een kasteel hebt als basis en je vanuit daar tientallen verschillende levels in kan gaan.

Ik houd dus niet van spellen zoals The Sims bijvoorbeeld, heeft mij nooit getrokken
Aeon schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:54:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met gamecodes van sites als G2A.com? Daar staat bijv. Animal crossing voor +/- 25 euro. Dat scheelt best veel.

Heb weleens voor de PC daar iets besteld, en dat ging goed. Maar voor de switch....
Persoonlijk geen ervaring mee, maar ik zou daar zelf niet kopen. Die 25 euro waar je het over hebt, dat betreft de DLC.
President schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:08:
[...]

Hmm, de diversiteit aan missies en het steeds een stapje verder komen door een nieuwe ontdekking en iets nieuws. Ik moet ook toegeven dat ik meer houdt van een open wereld om in te bewegen, dan bijvoorbeeld in een flatgebouw rondlopen (al vind ik dat laatste wel fijner bij een schietspel). Ik ben wel iemand die met games zich in het gevecht stort, niet iemand die van afwachten houdt of wil liggen snipen of campen. Liever gewoon met mijn zwaard erop duiken :-P

Ergens open, maar ook ergens gestuurd. Net zoals je in Mario op de N64 een kasteel hebt als basis en je vanuit daar tientallen verschillende levels in kan gaan.

Ik houd dus niet van spellen zoals The Sims bijvoorbeeld, heeft mij nooit getrokken
Mij helpt het zelf meer om te kijken welke games populair zijn en daarvan meerdere reviews te kijken op bijvoorbeeld Youtube. Dan heb ik zelf een betere indruk of het wat is dan dat andere mensen mij adviseren. Smaken verschillen natuurlijk en wat de ander leuk vindt kan jij niks aan vinden. Kijk eens naar Mario Kart 8 Deluxe, Mario Odyssey en Zelda Breath of the Wild reviews.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-01 11:44
L23 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:47:
[...]

Persoonlijk geen ervaring mee, maar ik zou daar zelf niet kopen. Die 25 euro waar je het over hebt, dat betreft de DLC.
#facepalm Je hebt gelijk. Niet goed gekeken. Niet interessant dus.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:42
Aeon schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:10:
[...]

#facepalm Je hebt gelijk. Niet goed gekeken. Niet interessant dus.
Bovendien is G2A een marktplaats. Het hangt er dus maar net van af wie de aanbieder is. Ook schijnen er nogal eens codes op aangeboden te worden die met gestolen creditcard info aangeschaft zijn. Ik zou er zelf sowieso altijd ver van weg blijven.

Gamertag: FinrazielNL

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-01 15:47
Bluebe schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:22:
[...]

Voor je kind van 5 zijn er zeker wel genoeg leuke spellen te spelen, denk aan mario kart, de mario platform games, Paw Patrol, Yoshi, Lego, Pokemon.

2,5 is denk ik wat te jong, ik heb een zoontje van 3,5 en ik merk dat de meeste dingen voor hem nog wat te vroeg komen.
Saumaran schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:25:
[...]

Heb zelf ook drie kids rond dezelfde leeftijd. De oudste twee (5 en 8 ) tikken vaak het niveau aan waar ik zit. Bijv. In Botw kunnen ze zelfstandig een silver lynel verslaan. Beetje afhankelijk van het voorbeeld wat je zelf geeft. Maar Mario Kart, Odessey, Botw zijn hier een hit. De jongste zou waarschijnlijk Mario Kart nog wel kunnen spelen..
Bedankt voor jullie reacties!

Voor mijn oudste van bijna 5, zit ik te kijken naar Animal Crossing en Odessey als eerste games. AC om samen te doen en Odessey zodat ze gewoon wat kan rondlopen en verkennen. Dat vindt ze vaak het leukste om te doen.

Botw komt er zeker voor papa en later de kids, maar deze komt binnenkort samen met Mario Kart.

Raden jullie trouwens aan om meer opslag erbij te kopen? 32GB klinkt zo klein.....

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:59
StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:44:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reacties!

Voor mijn oudste van bijna 5, zit ik te kijken naar Animal Crossing en Odessey als eerste games. AC om samen te doen en Odessey zodat ze gewoon wat kan rondlopen en verkennen. Dat vindt ze vaak het leukste om te doen.

Botw komt er zeker voor papa en later de kids, maar deze komt binnenkort samen met Mario Kart.

Raden jullie trouwens aan om meer opslag erbij te kopen? 32GB klinkt zo klein.....
256gb heb ikzelf, en die kaartjes zijn tegenwoordig prima te betalen :)
Dit hangt vooral af hoeveel games je fysiek wilt hebben en hoeveel je uit de eShop haalt. Je kunt altijd nog op een later moment besluiten of een microsd-kaart nodig is en die dan aanschaffen.

spoiler:
Zelf heb ik een 1 TB kaart erin zitten, maar mijn collectie is dan ook voornamelijk digitaal.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Als je genoemde games fysiek gaat kopen dan zou ik extra opslag voorlopig lekker laten zitten. Duurt wel even tot je 32GB vol hebt. Geen reden om extra opslag te kopen als je interne opslag nog niet vol is. En heb je later wel meer opslag nodig dan heb je een beter beeld wat je nodig hebt.

Ik raad trouwens met alle Switch aankopen aan om niet gelijk alles te kopen. Koop eerst een Switch, 1 of 2 games, een hoes. Wellicht nog een screenprotector. En dan zie je later wel wat wel en niet bevalt en kan je daarvoor extra aankopen doen.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 21-12-2021 13:00 ]

• President
  • Nu online
Bluebe schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:22:
[...]

Voor je kind van 5 zijn er zeker wel genoeg leuke spellen te spelen, denk aan mario kart, de mario platform games, Paw Patrol, Yoshi, Lego, Pokemon.

2,5 is denk ik wat te jong, ik heb een zoontje van 3,5 en ik merk dat de meeste dingen voor hem nog wat te vroeg komen.
Welke Pokémon versie raad je aan voor een kind van bijna 5? Lets go Pikachu en eevee is rondlopen door steden en pokemons vangen geloof ik? Sword en shields meer vechten?

Mijn zoon speelt nu Pokémon go op de telefoon met vechten en vangen..

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
Bij Bol kwam ik net de nieuwe Zelda BOTW al tegen. Nog maar 1 jaar wachten volgens hen :+

• StealthyPeanut
L23 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:58:
[...]

Als je genoemde games fysiek gaat kopen dan zou ik extra opslag voorlopig lekker laten zitten. Duurt wel even tot je 32GB vol hebt. Geen reden om extra opslag te kopen als je interne opslag nog niet vol is. En heb je later wel meer opslag nodig dan heb je een beter beeld wat je nodig hebt.

Ik raad trouwens met alle Switch aankopen aan om niet gelijk alles te kopen. Koop eerst een Switch, 1 of 2 games, een hoes. Wellicht nog een screenprotector. En dan zie je later wel wat wel en niet bevalt en kan je daarvoor extra aankopen doen.
Dat laatste is wel een goede tip inderdaad. Ik wil max 2 games erbij kopen. 1 zal Animal Crossing zijn en de andere twijfel ik nog een beetje. Liefst 1 die mijn dochter alleen onder de knie kan krijgen. Twijfel tussen;

Yoshi’s Crafted World
Captain Toad Treasure Tracker

De Odyssey game laat ik voor nu even achterwege.

De Yoshi game lijkt me wat groter opgezet en de Toad wellicht wat meer geschikt voor een 5 jarige. Iemand ervaring met deze games?

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:08
De Yoshi game lijkt me wat groter opgezet en de Toad wellicht wat meer geschikt voor een 5 jarige. Iemand ervaring met deze games?
Mijn 5 jarige is uren en uren zoet geweest met Yoshi en het is prima te doen voor kleine kinderen. Er zit een 'easy mode' op waardoor je eigenlijk bijna niet af kunt gaan. Captain Toad hebben we (nog) niet.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Captain toad is denk ik ook niet leuk voor een 5 jarige, er zitten best wel wat doordenkertjes in, en je moet de camera en het personage besturen. Daarnaast zitten er veel getimede elementen in. Ook samen spelen is eigenlijk niet leuk.

Ik zou dan wellicht nog eerder Kirby aanraden. Zeker als je eenmaal je 3 "vriendjes" hebt, hoeft je zelf niet veel meer aan te vallen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
President schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:10:
[...]

Welke Pokémon versie raad je aan voor een kind van bijna 5? Lets go Pikachu en eevee is rondlopen door steden en pokemons vangen geloof ik? Sword en shields meer vechten?

Mijn zoon speelt nu Pokémon go op de telefoon met vechten en vangen..
Let's go pikachu had ik voor mijn zoon als eerste spel, maar die was net te moeilijk voor hem.
Uiteindelijk sword gehaald en die heeft hij zelf zonder al te veel problemen kunnen uitspelen die ziet er ook wat mooier uit. Mijn zoon was overigens 7 toen hij dit speelde.

[ Voor 3% gewijzigd door Wii4all op 21-12-2021 14:56 ]

Burp

• StealthyPeanut
Velvus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:38:
[...]

Mijn 5 jarige is uren en uren zoet geweest met Yoshi en het is prima te doen voor kleine kinderen. Er zit een 'easy mode' op waardoor je eigenlijk bijna niet af kunt gaan. Captain Toad hebben we (nog) niet.
Magic schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:44:
Captain toad is denk ik ook niet leuk voor een 5 jarige, er zitten best wel wat doordenkertjes in, en je moet de camera en het personage besturen. Daarnaast zitten er veel getimede elementen in. Ook samen spelen is eigenlijk niet leuk.

Ik zou dan wellicht nog eerder Kirby aanraden. Zeker als je eenmaal je 3 "vriendjes" hebt, hoeft je zelf niet veel meer aan te vallen.
Nou; goede keuze gemaakt. Had Yoshi ondertussen besteld na het kijken van wat gameplay video's. Leek me iets geschikter inderdaad.

Morgen komt het hele pakket binnen! Lekker onder de Kerstboom en deze vakantie samen spelen :> .

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:32
Heb net deze 2 games als een review exemplaar gekregen, deze zullen naderhand hier op Tweakers.net verschijnen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U23NXvK-qTW8z7Cb3gRo5mVh_qQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCaQXMWzgH2o8XnPUUH4BYKl.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
President schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:08:
[...]

Ik denk dat BotW dan niet echt jouw ding zal zijn, je kan niet meteen met je zwaard erop duiken (loopt slecht af in het begin) en na het intro-gebied heb je eigenlijk alle belangrijkste skills wel en mag je op eigen gelegenheid de wereld gaan ontdekken en wordt je alleen nog maar sterker door meer health/stamina/upgrades van armor/sterkere tegenstanders met sterkere wapens kunnen vinden.

Dan denk ik dat Skyward Sword meer jouw ding kan zijn met een lineair verhaal in een open wereld die je steeds verder kan ontdekken, of 1 van de volledig 3D mario's (Odyssey, 3D All-Stars of 3D World en dan vooral de Bowser's Fury die daar bij zit).

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-01 17:30
Inmiddels een uur of 5 á 7 Mario Odissey gespeeld dus tijd voor een wat meer "kritische reactie".

Laat ik beginnen wat mij in minder positief opzicht opvalt. Hebben we dat ook maar gehad.

Ik heb nog nauwelijks uitdagende platform stukjes gezien. ik weet dat het een avonturen platform game is met ook een grote focus op zoeken, verkennen maar ik wil toch ook wel uitgedaagd worden qua behendigheid/ timing. Bij Super mario sunshine was je een groot gedeelte van de tijd bezig met het eiland schoonspuiten maar als ze je dan dropten in een "retro stage" wow, daar zaten een paar echte "hardcore" platform secties bij.

Ik hoop dat Mario Odissey dit ook nog gaat krijgen.

Om nu naar het positieve te gaan. Tot nu toe lekker veel afwisseling in de verschillende soorten omgevingen. Van woestijn, tot water tot bos en toch allemaal net iets anders. Behoorlijk fris. Het bevalt mij prima. Grafisch gezien was ik ook nog onder de indruk van het begin van Donkey city of hoe het ook heet, leuk gedaan zo met dirty screen/ regen effect. Heb het eerder ook meegemaakt in o.a Witcher 3 en het bevalt mij wel.

Naast mario odissey toch ook al de nodige uren gestopt in Sonic Mania, ja dat speelt heerlijk vanaf de bank. Toch wel fijner dan op de pc hoor. Lekker liggen en focussen op platforming. Wellicht toch wel de beste 2d Sonic game ooit gemaakt. En dan vergelijk ik het dus echt met alle Sonic games, oud en nieuw :)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
MetalSonic schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:31:
Inmiddels een uur of 5 á 7 Mario Odissey gespeeld dus tijd voor een wat meer "kritische reactie".

Laat ik beginnen wat mij in minder positief opzicht opvalt. Hebben we dat ook maar gehad.

Ik heb nog nauwelijks uitdagende platform stukjes gezien. ik weet dat het een avonturen platform game is met ook een grote focus op zoeken, verkennen maar ik wil toch ook wel uitgedaagd worden qua behendigheid/ timing. Bij Super mario sunshine was je een groot gedeelte van de tijd bezig met het eiland schoonspuiten maar als ze je dan dropten in een "retro stage" wow, daar zaten een paar echte "hardcore" platform secties bij.

Om nu naar het positieve te gaan. Tot nu toe lekker veel afwisseling in de verschillende soorten omgevingen. Van woestijn, tot water tot bos en toch allemaal net iets anders. Behoorlijk fris. Het bevalt mij prima. Grafisch gezien was ik ook nog onder de indruk van het begin van Donkey city of hoe het ook heet, leuk gedaan zo met dirty screen/ regen effect. Heb het eerder ook meegemaakt in o.a Witcher 3 en het bevalt mij wel.

Naast mario odissey toch ook al de nodige uren gestopt in Sonic Mania, ja dat speelt heerlijk vanaf de bank. Toch wel fijner dan op de pc hoor. Lekker liggen en focussen op platforming. Wellicht toch wel de beste 2d Sonic game ooit gemaakt. En dan vergelijk ik het dus echt met alle Sonic games, oud en nieuw :)
Het echt hardcore platformen zit niet/nauwelijks in Odyssey, alleen een beetje na het einde van het verhaal, maar dat zijn maar een paar levels (paar puzzelruimtes die je eerder in het spel al tegen bent gekomen met een twist en 1 lange uitdagende als afsluiter).

• MetalSonic
Transportman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:43:
[...]

Het echt hardcore platformen zit niet/nauwelijks in Odyssey, alleen een beetje na het einde van het verhaal, maar dat zijn maar een paar levels (paar puzzelruimtes die je eerder in het spel al tegen bent gekomen met een twist en 1 lange uitdagende als afsluiter).
Bedankt voor de info!

Geen probleem ik geniet van wat het wel geeft. Wellicht als volgende game mario 3d world!
Linksquest schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:51:
Heb net deze 2 games als een review exemplaar gekregen, deze zullen naderhand hier op Tweakers.net verschijnen :D

[Afbeelding]
Je scherm is vies. :+

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Transportman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:43:
[...]

Dat moet ik toch wel iets nuanceren, het verhaal is een voorafje, het spel begint pas als je het uitgespeeld hebt en op zoek gaat naar de extra manen/gekleurde munten, dáár krijg je de lastige platforming, en de 2 extra maanlevels die je kunt vrijspelen zijn ook uitdagend. Daar zit dan m.i. ook veel meer content dan enkel het verhaal, "dat zijn maar een paar levels" is voor mij een understatement.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Megupe
MetalSonic schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:31:

Touwjte springen in het stadlevel vond ik toch wel behoorlijk uitdagend. Heeft mij vele uren gekost alvorens ik die afgerond had.
Megupe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:14:
[...]

Touwjte springen in het stadlevel vond ik toch wel behoorlijk uitdagend. Heeft mij vele uren gekost alvorens ik die afgerond had.
Geen platforming, maar het touwtje springen en volleybal vond ik echt verschrikkelijk :P

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:32
Inmiddels weer schoon, dochter leent hem vaak 🙈

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Disco Elysium krijgt een fysieke release. Iam8bit had al even een collector's edition aangekondigd, maar nu dus ook een normale editie.

Het is me nog niet helemaal duidelijk of deze wereldwijd releast of dit uit de USA moet besteld worden.

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-01 22:35
Er zijn hier meerdere gebruikers waarvan de joycons niet zo vast zitten op de Switch in handheld modus toch?

Bij mij is het zo dat de linker Joycon best wel vast zit, terwijl je de rechter iets meer kan 'wiggelen'. Meerdere mensen zo'n soort gelijk probleem waarbij de joycons niet persé even vast zitten?
Thrawni schreef op donderdag 23 december 2021 @ 01:01:
Er zijn hier meerdere gebruikers waarvan de joycons niet zo vast zitten op de Switch in handheld modus toch?

Bij mij is het zo dat de linker Joycon best wel vast zit, terwijl je de rechter iets meer kan 'wiggelen'. Meerdere mensen zo'n soort gelijk probleem waarbij de joycons niet persé even vast zitten?
Dat is dan toch precies dezelfde discussie die je hier eind november ook al had?

• Thrawni
L23 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 01:17:
[...]

Dat is dan toch precies dezelfde discussie die je hier eind november ook al had?
Nee, ik heb de reacties gelezen vorens het plaatsen van deze reactie en het gaat mij er nu meer om dat één joycon losser zit tegenover de andere joycon.
Thrawni schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:28:
Vraagje, ik heb sinds kort de OLED en er vallen mij twee dingen op:
1. De Joycons in handheld mode kan ik een heel klein beetje naar boven en naar ander schuiven. Gaat echt maar om een paar mm maar ik voel wel dat ik ze naar boven of onder kan duwen, is dit normaal?
2. Mijn linker joycon lijkt minder goed vast te zitten dan mijn rechter joycon. De linker kan ik wat meer bewegen dan de rechter tijdens handheld mode en ik denk dat dit niet normaal is of is dit veelvoorkomend?

Als je eenmaal het bovenstaande ziet/voelt vind ik het lastig te ‘ontzien/onvoelen’ (er van uit gaande dat dit niet normaal zou zijn)
Is toch dezelfde discussie? De ene joy-con zit vaster/losser dan de ander.

• Thrawni
L23 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 01:25:
[...]

Is toch dezelfde discussie? De ene joy-con zit vaster/losser dan de ander.
De 'discussie' ging toen meer over of men het wel of niet ethisch vond om te retouren. Als je de reacties leest zul je zien dat er weinig-tot-niet ingegaan word op of de joycons zélf symmetrisch zijn of niet.

EDIT:
Ik zie net dat dat een andere reactie was waarnaar je linkte dan wat ik dacht. Net de reacties daaronder gelezen en zag dat alleen jij en Arunia toen mijn vraag beantwoordde, waarvoor nog bedankt.
Vind je het heel erg als ik dan deze vraag ditmaal richt op andere gebruikers dan jij en Arunia? Gezien twee tweakers niet heel representatief zijn en misschien zijn er wel meerdere die dit hebben (of niet). Wellicht dat andere het nu wel lezen (of het was uberhaupt niet boeiend, in dat geval niks gemeld).

[ Voor 38% gewijzigd door Thrawni op 23-12-2021 01:32 ]

Thrawni schreef op donderdag 23 december 2021 @ 01:26:
[...]

De 'discussie' ging toen meer over of men het wel of niet ethisch vond om te retouren. Als je de reacties leest zul je zien dat er weinig-tot-niet ingegaan word op of de joycons zélf symmetrisch zijn of niet.
Het zijn je eigen reacties, als je terug leest begon je 4 december over retourneren.
Op het bericht van 30 november hebben meerdere forumleden, waaronder ik, een discussie gevoerd over het verschil tussen je linker en rechter joy-con. Naar mijn idee goed beantwoord, vandaar dat afvroeg waarom je dezelfde discussie nogmaals begint. Maar wie weet zijn er nu forumleden met een andere kijk op de situatie.

Dat je dezelfde vraag opnieuw stelt is geen probleem hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 23-12-2021 01:39 ]

• Thrawni
L23 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 01:38:
[...]

Het zijn je eigen reacties, als je terug leest begon je 4 december over retourneren.
Op het bericht van 30 november hebben meerdere forumleden, waaronder ik, een discussie gevoerd over het verschil tussen je linker en rechter joy-con. Naar mijn idee goed beantwoord, vandaar dat afvroeg waarom je dezelfde discussie nogmaals begint. Maar wie weet zijn er nu forumleden met een andere kijk op de situatie.

Dat je dezelfde vraag opnieuw stelt is geen probleem hoor.
Ik zie op het bericht van 30 november slechts twee forumleden, jij en Arunia. Verder zie ik geen reacties op de symmetrischheid van een set Joy-cons in handheldmodus onder dat bericht. Even later vroeg ik iets over retouren en vanaf dien ging het voornamelijk over of het ethisch was of niet. Dat is hoe ik het lees en zoals ik al zei ik wist niet eens meer dat ik dat berichtje van 30 november had gestuurd (ging er vanuit dat je linkte naar een bericht van 5 dec), naar mijn weten ging het alleen maar over het retouren haha. En het was zeker goed beantwoord, maar ik ben benieuwd of meerdere mensen het hebben want je meld zelf ook dat je zelf het niet fijn zou vinden als rechts/links niet symmetrisch zijn (en bij de mijne kan ik dus rechts iets makkelijker wiebelen dan links) (dus ik neem aan dat jij dat probleem niet heb).
Thrawni schreef op donderdag 23 december 2021 @ 01:51:
[...]

Ik zie op het bericht van 30 november slechts twee forumleden, jij en Arunia. Verder zie ik geen reacties op de symmetrischheid van een set Joy-cons in handheldmodus onder dat bericht. Even later vroeg ik iets over retouren en vanaf dien ging het voornamelijk over of het ethisch was of niet. Dat is hoe ik het lees en zoals ik al zei ik wist niet eens meer dat ik dat berichtje van 30 november had gestuurd (ging er vanuit dat je linkte naar een bericht van 5 dec), naar mijn weten ging het alleen maar over het retouren haha. En het was zeker goed beantwoord, maar ik ben benieuwd of meerdere mensen het hebben want je meld zelf ook dat je zelf het niet fijn zou vinden als rechts/links niet symmetrisch zijn (en bij de mijne kan ik dus rechts iets makkelijker wiebelen dan links) (dus ik neem aan dat jij dat probleem niet heb).
Ik heb je een paar dagen later ook gezegd dat het een “probleem” is (d.w.z. dat deze issue voor zover ik weet niet vaak uitgesproken genoeg is om er echt problemen van te maken en dat enkele wiggle binnen specificaties is) en dat er verschillende manieren zijn om wat aan de situatie te doen. JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4" . Verder is de mate waaraan je je aan zoiets gaat storen natuurlijk altijd een beetje subjectief.

Wat heb je ondertussen zelf al hier aan gedaan? Ik dacht dat je je OLED omgeruild had en dat het daarmee grotendeels opgelost was?

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48
Ik heb enkel een Switch V1. Daarop had ik 1 joycon die zonder het releaseknopje in te drukken van de Switch kon worden gehaald. Deze is gratis door de winkel vervangen.

De reden dat de joycon kon worden losgehaald zonder het knopje in te drukken was dat het weerhaakje van dat knopje in de rail kapot was. Aan 1 kant is deze schuin, omdat die kant over de rail van de switch gaat. Het is waarschijnlijk beter om dat knopje ook in te drukken als je de joycon erop schuift, maar veel mensen vergeten dat en dus is dat schuin gemaakt. Bij mijn defecte joycon zat er ook aan de andere kant een schuin stukje en hierdoor werkte dat dus hetzelfde als bij het erop schuiven. Hier vervangt iemand deze zelf: YouTube: Joycon lock replacement (Metal locks)

Dat weerhaakje is waarschijnlijk net iets te klein waardoor er altijd een klein stukje kan worden geschoven zonder dat knopje in te drukken. En is dit een te klein onderdeel waarop de marges qua maten groot zijn en dus de ene joycon iets meer kan worden geschoven dan andere joycons.

En misschien is het zelfs juist zo gemaakt dat het iets kan schuiven, omdat er anders constant druk opstaat en dan dat weerhaakje dus bijna zeker kapot gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door RollieBollie op 23-12-2021 06:24 ]

• StealthyPeanut
Als je nog nooit een Zelda game hebt gespeeld; welke zouden jullie dan aanraden om te beginnen op de Switch?

• Megupe
StealthyPeanut schreef op donderdag 23 december 2021 @ 06:51:
Als je nog nooit een Zelda game hebt gespeeld; welke zouden jullie dan aanraden om te beginnen op de Switch?
De enige Zelda game die ik gespeeld heb is BOTW, ik vond het een fantastische game.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48
Er zijn nu 7 echte Zelda games beschikbaar en 1 spinoff.
Echte Zelda games in volgorde van originele release:
  • The Legend of Zelda (Zelda 1, heb je Switch Online voor nodig) = leuk om te spelen, maar zou deze nu niet meer als 1e spelen
  • The Adventure of Link (Zelda 2, heb je Switch Online voor nodig) = zou deze afraden om te spelen
  • A LInk to the Past (Zelda 3, nu beginnen de graphics ok te worden, heb je SO voor nodig) = beste optie om te beginnen, leuk verhaal, leuke puzzels en de graphics zijn ook nu nog ok
  • Link's Awakening = leuk om te beginnen, maar speelt zich af in een andere wereld
  • Ocarina of Time (heb je Switch Online + Uitbreiding voor nodig) = 1 van de beste Zelda games, maar kan ook lastig zijn in te komen
  • Skyward Sword = vanwege de motion controls soms frustrerend om te spelen, zou ik daarom niet aanraden als 1e Zelda game
  • Breath of the Wild = 1 van de beste (in mijn ogen de beste) Zelda games, maar de dungeons zijn niet te vergelijken met eerdere titels en het wapensysteem is heel anders
Ik zou daarom ALttP of LA aanraden.

En de spinoff Age of Calamity is ook leuk, maar daar zit bijna geen puzzel element in en al helemaal geen dungeons. Dit is meer button bashen om zoveel mogelijk vijanden te killen.

[ Voor 26% gewijzigd door RollieBollie op 23-12-2021 07:36 ]

Ik raad Zelda Breath of the Wild aan. Je haalt immers een Switch om een van de beste Switch games te spelen. Bevalt dat goed dan kan je daarna altijd nog verdiepen in de oudere Zelda titels. Voor Breath of the Wild heb je geen kennis van voorgaande games nodig.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:22
L23 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:25:
[...]

Ik raad Zelda Breath of the Wild aan. Je haalt immers een Switch om een van de beste Switch games te spelen. Bevalt dat goed dan kan je daarna altijd nog verdiepen in de oudere Zelda titels. Voor Breath of the Wild heb je geen kennis van voorgaande games nodig.
Opzich eens. Maar ik wil ook nog wel een lans breken voor skyward sword. De dungeons in die game zijn echt heel erg leuk en miste ik toch wel in BotW.
giantgiantus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:31:
[...]

Opzich eens. Maar ik wil ook nog wel een kans breken voor skyward sword. De dungeons in die game zijn echt heel erg leuk en miste ik toch wel in BotW.
Maar dan spreek je vanuit iemand die al meerdere Zelda games heeft gespeeld? Iemand die nog nooit Zelda heeft gespeeld zal niet iets missen in BOTW. Ik gaf in ieder geval mijn reden waarom ik met BOTW zou beginnen, daarna kan je altijd nog de andere Zelda games proberen. Beetje hetzelfde met Mario. Ik zou eerst Mario Odyssey aanraden, laat de kracht van de Switch zien. En wil je meer dan kun je onder andere de eerdere 3D platformers in de 3D All-Stars collectie ervaren.
Van welke genre games houd je en ben je bereid om eventueel uit je comfort-zone te stappen?

Breath of the Wild is als een dropping: hier is een wereld en je taak is om een bepaald kwaad te verslaan. Hier heb je een semi-veilig startgebied zodat je de basis kunt leren en daarna mag je het allemaal zelf uitzoeken.

Zoals ik wel eens eerder heb aangehaald, BotW is voor mij iets wat aansluit op Miyamoto's inspiratie voor de allereerste Zelda:
For these, Miyamoto drew heavily on his childhood memories of the Kyoto countryside. He wanted to reproduce in videogame form the same sense of awe and excitement he felt when he explored the forests and caves as a youth– to introduce the pleasure of discovering things, or the anxiety of becoming lost in a maze.
Edit:
Oh ja, tijd voor GIFs... :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vtnO5Wg.gif
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s3HuOas.gif

[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 23-12-2021 08:48 ]

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
L23 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:42:
[...]

Maar dan spreek je vanuit iemand die al meerdere Zelda games heeft gespeeld? Iemand die nog nooit Zelda heeft gespeeld zal niet iets missen in BOTW. Ik gaf in ieder geval mijn reden waarom ik met BOTW zou beginnen, daarna kan je altijd nog de andere Zelda games proberen. Beetje hetzelfde met Mario. Ik zou eerst Mario Odyssey aanraden, laat de kracht van de Switch zien. En wil je meer dan kun je onder andere de eerdere 3D platformers in de 3D All-Stars collectie ervaren.
Hier sluit ik me wel bij aan. Als je al eerder Zelda-games hebt gespeeld, dan is BOTW wel echt heel wat anders. Als je echter geen eerdere games hebt gespeeld, dan heb je dus ook nog geen verwachtingen voor wat betreft de dungeons en de progressie in de game en kun je net zo goed met BOTW beginnen, want hoewel het misschien geen traditionele Zelda-game is, is het wel gewoon een steengoede game.

Enig risico dat je dan hebt is dat de oudere Zelda-games beperkt aanvoelen, qua wereld en qua mogelijkheden. Die zijn immers veel meer lineair opgezet. Maar ik denk niet dat nieuwere Zelda titels dat nog gaan doen - BOTW2 lijkt in ieder geval de open wereld door te zetten.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

(jarig!)
Waarom is Dying Light niet te vinden in de Nintendo Store?
Deze game is toch al een tijdje uit op de Nintendo Switch of heb ik wat gemist.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• StealthyPeanut
Bedankt voor alle leuke reacties! Ik moet zeggen dat hier echt een fijne sfeer hangt en dat "nieuwelingen" hier erg fijn geholpen worden! Dank daarvoor.

@RayNbow
Ik ben afkomstig van pc-gaming en heb daar voornamelijk shooters gespeeld. Maar ook bijvoorbeeld Guildwars 1 en 2 helemaal doorgespeeld met veel plezier. Shooters ga ik niet spelen op consoles, maar juist een game als Zelda lijkt me geweldig op een 65" tv. Lekker op de bank, goede headset op en genieten van de wereld. Dit is iets wat op de pc niet helemaal uitkwam voor me. Hierin is exploren en de wereld leren kennen voor mij al een groot deel van het speelplezier. Ik heb 3 kids, dus de speeltijd zal nooit veel langer zijn dan 1 uur in de avond; maar dan wil ik gewoon in kunnen stappen en rondloeren.

Ik denk zomaar dat BoTW toch nog onder de kerstboom komt te liggen :+.

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:46
G_Dragon schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:36:
Waarom is Dying Light niet te vinden in de Nintendo Store?
Deze game is toch al een tijdje uit op de Nintendo Switch of heb ik wat gemist.
Dit komt omdat het europese hoofdkantoor van Nintendo in Duitsland zit en de game is daar blijkbaar geband.
https://www.reddit.com/r/..._out_yet_in_alot/hh3myjj/

hij is fysiek wel te bestellen bij winkels als het goed is, ik weet dat in ieder geval Mediamarkt en Amazon hem hadden (geen idee of die daar nog op voorraad is)

[ Voor 15% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 23-12-2021 10:48 ]

• MetalSonic
Gisteren ook weer een mooie sessie in Mario Odissey kunnen stoppen. Gisteren voor het eerst momenten gehad dat ik qua beleving ging van "ja goed spel hoor" naar "dit was echt gaaf".. New Donk City is erg leuk, eerste omgeving waarin meerdere korte platform achtige elementen waren dat ik al scherp moest zijn. De afsluiting met Pauline is zeer creatief gedaan. Nintendo weet hoe zij dat moet doen. Het liedje had ik al vaak gehoord op Nintendo radio en daar is niks mis mee.

leukste omgeving tot nu toe was echter het sneeuw level. Erg gaaf gedaan, vooral leuk dat je in het begin in een sneeuwstorm ziet en later wel van alles kan zien. Ik denk voor mij de leukste omgeving tot nu toe. Komt ook omdat ik een zwak heb voor "winter theme levels".. Die van Mario world vond ik leuk, die van Mario 64 was helemaal _O_ maar ook die van Banjo kazooi staat hoog op mijn lijstje.

Ik schat zo in dat ik nog 2-3 omgevingen heb en ik ze dan allemaal heb gezien. Ik hoop dat de laatste paar net zoals bij mario 64 wel uitdagend zijn. Geef mij maar platform frustratie á la rainbow road 64 of tik tok clock 64 :) ...

Los van de gameplay is het grootste gedeelte van de OST netjes (ruim voldoende) maar heb ik nog geen muziek nummers gehoord die ik mij jaren later zal herinneren. Buiten het vocale nummer van Pauline. Hierin was Mario Galaxy toch wel een stuk sterker (als we niet al te ver terug gaan :) ).

En voor de hardcore platforming zal ik volgend jaar wel Super Mario 3d world halen, ik moet nog opletten dat ik die niet teveel hype voor mijzelf. Zou hij zo goed zijn als de originele super mario world? <3

[ Voor 8% gewijzigd door MetalSonic op 23-12-2021 10:52 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

(jarig!)
Sj0eRdJuH schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:47:
[...]

Dit komt omdat het europese hoofdkantoor van Nintendo in Duitsland zit en de game is daar blijkbaar geband.
https://www.reddit.com/r/..._out_yet_in_alot/hh3myjj/

hij is fysiek wel te bestellen bij winkels als het goed is, ik weet dat in ieder geval Mediamarkt en Amazon hem hadden (geen idee of die daar nog op voorraad is)
Wauw wat belachelijk dit, dat wij daar last van moeten hebben in NL.
Hopelijk openen ze snel een hoofdkantoor in Nederland :o
Thanks voor je antwoord.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:47
Goede avond allemaal,

Sinds een week (en dankzij de 13de maand) ben ik in het bezit van een switch en ik denk dat alles is ingeregeld. Meerdere accounts met eigen ID’s, online voor de hele familie en de eerste bekers gehaald met Mariokart..

Ik ben nu tot slot op zoek naar waar een MicroSD aan moet voldoen. Ik zie wel suggesties voor verschillende kaarten maar ik kan niet achterhalen wat de vereisten zijn.
Welke kaart van 256gb gebruiken jullie?

Thanks voor het meedenken/reageren!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-01 16:00
Ik overweeg een Pro Controller te bestellen zodat ik oordopjes in kan doen als de switch docked is (en de pro controller schijnt fijner te zijn ;) ), maar ik vroeg me af of er betere alternatieven zijn dan een pro controller?

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:51
RHE218 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:50:
Goede avond allemaal,

Sinds een week (en dankzij de 13de maand) ben ik in het bezit van een switch en ik denk dat alles is ingeregeld. Meerdere accounts met eigen ID’s, online voor de hele familie en de eerste bekers gehaald met Mariokart..

Ik ben nu tot slot op zoek naar waar een MicroSD aan moet voldoen. Ik zie wel suggesties voor verschillende kaarten maar ik kan niet achterhalen wat de vereisten zijn.
Welke kaart van 256gb gebruiken jullie?

Thanks voor het meedenken/reageren!
Allereerst veel plezier met zn allen tijdens mario kart, blijft altijd genieten dat soort spellen met meerdere bij elkaar :)

Wat betreft de sd kaart, deze moet qua specificatie minimaal UHS-I zijn, aangeraden 60-95mb/s. Ik zou zelf aanraden een A merk kaartje te kopen die net boven specificatie is. Zo heb ik zelf een sandisk ultra kaartje.

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:47
tekken4111 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:04:
[...]

Wat betreft de sd kaart, deze moet qua specificatie minimaal UHS-I zijn, aangeraden 60-95mb/s.
Thanks, precies waar ik naar op zoek was.
de Foarsitter schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:53:
Ik overweeg een Pro Controller te bestellen zodat ik oordopjes in kan doen als de switch docked is (en de pro controller schijnt fijner te zijn ;) ), maar ik vroeg me af of er betere alternatieven zijn dan een pro controller?
De Pro Controller is een fijne controller maar heeft geen audio jack. Ik weet niet meteen een third-pary controller die dat wel heeft, maar dat betekent niet dat ze niet bestaan.

Een alternatieve controller die ik meestal voorstel voor mensen die nood hebben aan een goede dpad is de 8bitDo Pro 2. Deze lost jouw vraag echter niet op.

Opties voor audio:
  • Switch ondersteunt audio via bluetooth. Audio lag Etc gaat enorm verschillen van je persoonlijke situatie (welke headphones, interferentie etc), dus deze oplossing is niet voor iedereen
  • Headphones met hun eigen USB-dongle zijn vaak (maar niet altijd) compatible met Switch.
  • Er zijn natuurlijk ook aparte bluetooth dongles te koop. Ik kan me voorstellen dat deze het soms ietsje beter doen dan de Switch zelf, maar ik zou hier pas naar gaan kijken als je problemen hebt met je huidige gear en de Switch.
  • Een audio verlengdraad ;) dit kan vanaf de Switch of eventueel vanaf je TV/versterker.
RHE218 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:08:
[...]

Thanks, precies waar ik naar op zoek was.
Even aanvullend: het heeft ook weinig nut om over de UHS-I specs te gaan, omdat de huidige Switch geen UHS-II en hoger ondersteunt. Zo een Sandisk Ultra of een Samsung Evo Plus (of een betrouwbaar alternatief) is dus een goede koop.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 24-12-2021 06:24 ]

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:01
JackAvery schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 06:21:
[...]

De Pro Controller is een fijne controller maar heeft geen audio jack. Ik weet niet meteen een third-pary controller die dat wel heeft, maar dat betekent niet dat ze niet bestaan.

Een alternatieve controller die ik meestal voorstel voor mensen die nood hebben aan een goede dpad is de 8bitDo Pro 2. Deze lost jouw vraag echter niet op.

Opties voor audio:
  • Switch ondersteunt audio via bluetooth. Audio lag Etc gaat enorm verschillen van je persoonlijke situatie (welke headphones, interferentie etc), dus deze oplossing is niet voor iedereen
  • Headphones met hun eigen USB-dongle zijn vaak (maar niet altijd) compatible met Switch.
  • Er zijn natuurlijk ook aparte bluetooth dongles te koop. Ik kan me voorstellen dat deze het soms ietsje beter doen dan de Switch zelf, maar ik zou hier pas naar gaan kijken als je problemen hebt met je huidige gear en de Switch.
  • Een audio verlengdraad ;) dit kan vanaf de Switch of eventueel vanaf je TV/versterker.
Nog een kleine aanvulling op het bovenstaande. Je kunt ook vaak bluetooth oordopjes gebruiken met je tv of versterker als zij deze optie bieden.

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:07
Switch ondersteund toch audio Bluetooth nu?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:24

ChUcKiE

Dus........

Ik ben een nieuwe Nintendo Switch gebruiker. Via Tweakers een goede/nette tweedehandse gekocht en ik merk nu na wat weken spelen dat een van twee joycon's soms niet of slecht reageert. In Mario Bros Deluxe blijft bijvoorbeeld het lopen hangen, of doet het schieten het af en toe juist niet.

Is dit een issue dat vaker voorkomt? Iemand tips hoe dit te verhelpen, of is het dan beter een keer nieuwe te kopen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:23
Docked of in handgeld? Had ik ook wel eens dat eentje minder reageerde. De switch iets verder van de tv zetten hielp bij mij voor beter ontvangst.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

camelrulez schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:57:
Docked of in handgeld? Had ik ook wel eens dat eentje minder reageerde. De switch iets verder van de tv zetten hielp bij mij voor beter ontvangst.
Wij spelen vooralsnog via de TV, nooit docked. De switch staat nu wat lafjes achter de TV. Stom natuurlijk als ik het zo van je lees.Ik ga die eens wat beter en onder de TV plaatsen. Hopelijk scheelt dat.
Het is ook vooral bij degene die het verst weg zit.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ashwani schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:47:
Switch ondersteund toch audio Bluetooth nu?
Ja, werkt prima.
ChUcKiE schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:02:
Wij spelen vooralsnog via de TV, nooit docked.
Dat spreekt elkaar tegen.

Het bereik van de joycons is inderdaad redelijk beperkt. De Pro controller is een wereld van verschil wat dat betreft,

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 24-12-2021 11:06 ]

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 18:49
Ik merk bij mijn linker oled joycon dat als ik de thumbstick beweeg, met name een kant op en dan los laat (dat hij naar het midden schiet), dat ik een soort veertje hoor. Ook bij bewegen hoor ik een piepend “veertje”. Bij vorige V2 switch en huidige rechter joycon geen last van (gehad). Is dit een voorbode van drift of iets dergelijks? Het klinkt niet helemaal goed in ieder geval.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

DukeBox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:05:
[...]

Ja, werkt prima.

[...]

Dat spreekt elkaar tegen.

Het bereik van de joycons is inderdaad redelijk beperkt. De Pro controller is een wereld van verschil wat dat betreft,
Ja sorry alleen docked!
Die pro controller heb ik ook al op het oog. Ik vind een zo'n losse joycon niet echt heel fijn spelen bij bijvoorbeeld Mario Bros deluxe.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-01 10:21
Mijn verjaardag zit erop en de uitbrieding van Switch games is er al :)
Sinds oktober (OLED) heb ik de volgende games.
- Super Mario Odyssey
- Super Mario 3D All-Stars
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury
- Paper Mario: The Origami King
- Zelda Breath of the Wild
- Zelda Link's Awakening
- Luigi Mansion 3
- Mario kart 8 Deluxe
- MotoGp 18
- Larry & nog een paar andere digitale goedkope spelletjes

O-) mis ik nog wat?

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Starscreamer schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:26:
- Super Mario Odyssey
- Zelda Link's Awakening
- Luigi Mansion 3
- Mario kart 8 Deluxe
- MotoGp 18

O-) mis ik nog wat?
Een berg vrije tijd om dit moois allemaal te spelen? ;)

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-01 10:21
ChUcKiE schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:27:
[...]

Een berg vrije tijd om dit moois allemaal te spelen? ;)
Ja dat dus :(
Luigi Mansion 3 uitgespeeld met mijn vriendin.
Maar de PS5 staat ook veel aan O-) en kom nergens aan toe :'(

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 14:00
Is het mogelijk dat elke user zijn eigen games te zien krijgt en niet die van iedereen?

• DukeBox
  • Nu online
G.Scholtens schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:43:
Is het mogelijk dat elke user zijn eigen games te zien krijgt en niet die van iedereen?
Wat bedoel je precies ? Op op een switch koop je games niet per user maar per device.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 24-12-2021 13:14 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:22
- Super Mario Odyssey
- Zelda Link's Awakening
- Luigi Mansion 3
- Mario kart 8 Deluxe
- MotoGp 18

O-) mis ik nog wat?
Skyward sword. Net uitgespeeld en staat bij mij serieus op het lijstje van beste games die ik heb gespeeld op de switch. Had hem gek genoeg nog nooit op de Wii gespeeld.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

menne schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:18:
Ik merk bij mijn linker oled joycon dat als ik de thumbstick beweeg, met name een kant op en dan los laat (dat hij naar het midden schiet), dat ik een soort veertje hoor. Ook bij bewegen hoor ik een piepend “veertje”. Bij vorige V2 switch en huidige rechter joycon geen last van (gehad). Is dit een voorbode van drift of iets dergelijks? Het klinkt niet helemaal goed in ieder geval.
Dat heb ik ook bij me oled.
Ook de linker joy con.
Ik kijk het wel aan en als er later wat mee is hebben we nog garantie.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

menne schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:18:
Had ik ook laatst met mijn rechter joy-con. Ben benieuwd of het weer vanzelf weg gaat. Geen idee of het een voorbode is van drift, mijn driftende joy-con maakte dat geluid in ieder geval niet.
- Super Mario Odyssey
- Zelda Link's Awakening
- Luigi Mansion 3
- Mario kart 8 Deluxe
- MotoGp 18

O-) mis ik nog wat?
Leuke collectie, maar ik zou zelf eerst wat gaan uitspelen voor je weer nieuwe games koopt. Ik zelf ga opzien tegen een enorme backlog :P
Nee, aangezien je pas een gebruiker kiest als je het spel opstart zijn alle games zichtbaar.

• menne
Helaas niet, heel irritant voor een "kids-friendly" console..
ChUcKiE schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:22:
[...]

Ja sorry alleen docked!
Die pro controller heb ik ook al op het oog. Ik vind een zo'n losse joycon niet echt heel fijn spelen bij bijvoorbeeld Mario Bros deluxe.
Dat klinkt inderdaad gewoon als een bereik probleem. Iets dichter gaan zitten, ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk tussen jou en de Switch staat. Meubels, lichaamsdelen, andere elektronische apparaten, andere radiogolven etc. kunnen allemaal een stoorfactor zijn.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17
L23 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:11:
[...]

Leuke collectie, maar ik zou zelf eerst wat gaan uitspelen voor je weer nieuwe games koopt. Ik zelf ga opzien tegen een enorme backlog :P
Daar heb ik ook erg last van, niet alleen op de Switch, maar ook pc, en oude consoles als de Xbox, Xbox 360 en Gamecube... nog hoop te spelen (erg goed) spul :X

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:07
menne schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:14:
[...]

Helaas niet, heel irritant voor een "kids-friendly" console..
Kan wel op meerdere consoles spelen... maar de switch controleert online of de andere switch(main device) uitstaat. Ook moet de 2e switch een Active internet connectie hebben..

idd niet kind friendly

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 14:00
Bedankt voor jullie reacties, ik hoef zelf geen paw patrol te spelen of zien. Maar de jongste hoeft bijvoorbeeld ook niet alle games te zien. Maarja mee leren omgaan dus
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:39:
[...]

Daar heb ik ook erg last van, niet alleen op de Switch, maar ook pc, en oude consoles als de Xbox, Xbox 360 en Gamecube... nog hoop te spelen (erg goed) spul :X
Ik heb het bij mijn Xbox maar opgegeven, ben nog steeds bezig met Xbox 360 games op mijn Xbox One S en aardig wat digitale games in de aanbieding gekocht die ik jaren later nog steeds niet gespeeld heb.
Maar bij de Switch gaat het prima, momenteel 4 games in de backlog waarvan ik 1 of 2 nog wel ga uitspelen deze kerstvakantie. Koop vrijwel alles fysiek, dus geen last van eshop sales. Al kan ik bij fysieke games ook wel vooruit kopen als er een mooie deal is of de game schaars is. Liefst gewoon alles uitgespeeld voordat ik weer een nieuwe game koop, kan ik ergens naar uitkijken en mijn Xbox weer wat aandacht geven :P

• Thijs
  • Laatst online: 13-01 20:17
- Super Mario Odyssey
- Zelda Link's Awakening
- Luigi Mansion 3
- Mario kart 8 Deluxe
- MotoGp 18

O-) mis ik nog wat?
Metroid Dread.

Maar wat een backlog heb je dan direct idd. Ik heb er zelf 5 games bij gekocht, maar ben nog maar met m'n 3e game bezig (BotW).

• Yonix
  • Registratie: April 2004
eShop down?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48
Daar lijkt het wel op inderdaad

• Jake
  • Niet online
Blijkbaar wat nieuwe Switch apparaten in gebruik genomen :).

(Ze hadden het enigzins voorspeld)

• Yonix
Jake schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:01:
[...]

Blijkbaar wat nieuwe Switch apparaten in gebruik genomen :).

(Ze hadden het enigzins voorspeld)
Like moi. Wil gewoon even Mario Kart 8 Deluxe en Super Mario 3D World kopen en installeren. :') :*)
Yonix schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:11:
[...]

Like moi. Wil gewoon even Mario Kart 8 Deluxe en Super Mario 3D World kopen en installeren. :') :*)
Dat wil iedereen doen op eerste kerstdag :P

• Yonix
L23 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:19:
[...]

Dat wil iedereen doen op eerste kerstdag :P
MK8 is gelukt, nu 3D World nog. :)

• menne
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:39:
[...]

Sinds ik eind vorig jaar afgestapt ben van PC gaming (en mijn Steam backlog vaarwel heb kunnen zeggen) probeer ik mijn uiterste best te doen om met de Switch niet in dezelfde fuik te lopen en steeds in sales van alles en nog wat te kopen “wat ik nog een keer wil spelen”.

Ik moet zeggen dat het wel geholpen heeft om met zo’n schone lei te beginnen. Nauwelijks een backlog op de Switch, en ik koop pas de volgende game als een andere al uit is gespeeld. Tenzij het echt een game voor on the side is tussendoor of voor m’n zoontje. Maar in het hoarden tijdens sales, daar trap ik niet meer in (al kost het wel wat moeite soms). Kan het iedereen aanraden! :D

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
menne schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:32:
[...]

Sinds ik eind vorig jaar afgestapt ben van PC gaming (en mijn Steam backlog vaarwel heb kunnen zeggen) probeer ik mijn uiterste best te doen om met de Switch niet in dezelfde fuik te lopen en steeds in sales van alles en nog wat te kopen “wat ik nog een keer wil spelen”.

Ik moet zeggen dat het wel geholpen heeft om met zo’n schone lei te beginnen. Nauwelijks een backlog op de Switch, en ik koop pas de volgende game als een andere al uit is gespeeld. Tenzij het echt een game voor on the side is tussendoor of voor m’n zoontje. Maar in het hoarden tijdens sales, daar trap ik niet meer in (al kost het wel wat moeite soms). Kan het iedereen aanraden! :D
Vooral die spelletjes van 99 cent, altijd gevaarlijk :P

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
sderooij schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:00:
[...]

Vooral die spelletjes van 99 cent, altijd gevaarlijk :P
Haha, zo heb ik een enorme banklog voor iOS/tvOS.
Voor de Switch moet ik me inhouden, dat lukt tot nu toe net. :)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17
meesje schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:34:
[...]

Haha, zo heb ik een enorme banklog voor iOS/tvOS.
Voor de Switch moet ik me inhouden, dat lukt tot nu toe net. :)
Hier niet... weet niet meer wat, maar net ook nog 3 games gekocht, waarvan 2 van 99ct.

Wel 'Inside' (uit)gespeeld. Wat een bizarre game is dat

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Iemand wellicht een tip? Mijn zoontje heeft de Super Mario Wireless Hori controller gekregen maar we krijgen hem met geen mogelijkheid aan de praat.. opgeladen, geprobeerd te koppelen zoals in de boekjes en op YT op filmpjes staat. Ben bang dat het apparaatje gewoonweg niet werkt.

www.vdzande.com

• President
  • Nu online
Yonix schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:11:
[...]

Mario kart 8 deluxe https://www.nintendo.nl/G...html?nsuid=70010000000126 60 euro

Maar op Amazon maar 48? https://www.amazon.nl/Mar...id=pla-903216793880&psc=1

• President
  • Nu online
Ja, waarbij digitaal duurder is dan fysiek

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Tenzij het een speciale aanbieding is, is digitaal vrijwel altijd duurder in mijn ervaring. Dit is ook zo op de Playstation.

Wat de reden is geen idee, ik koop sowieso vrijwel enkel fysieke versies.

hoi

Voordeel is ook weer dat je Mario Kart fysiek weer voor 40 euro kan verkopen mocht je het ooit zat zijn (wat ik mij niet kan voorstellen :P).

• Yonix
Ik wil enkel digitaal. Niets geen swappen van discs / kaarten hier (geldt ook voor de Series X|S en PS5).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:10
President schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:10:
[...]

Ja, waarbij digitaal duurder is dan fysiek
Daar hoeft niet, er zijn genoeg winkels op internet waar je een download code kunt kopen voor minder dan de genoemde Amazon prijs.
Pagina: 1 ... 145 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic