• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:44
Precies.

Als ik nu geen Switch zou hebben dan ga ik voor de OLED. Zou ik een extra Switch kopen dan zou ik misschien de Lite kopen.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:19
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dan toch voor minimaal een normale switch ga ipv de lite. :)

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 13:13

Galois

1811 - 1832

Ik heb te weinig ervaring met de Nintendo Switch. Sorry voor deze vast eenvoudige vraag:

Ik wil Mario Kart kopen voor kerst, maar er staat bij deze op Amazon expliciet bij ‘Franstalig’.

Zijn er verschillende taalversies? Moet ik dus op zoek naar een NL-versie?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Galois schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:02:
Ik heb te weinig ervaring met de Nintendo Switch. Sorry voor deze vast eenvoudige vraag:

Ik wil Mario Kart kopen voor kerst, maar er staat bij deze op Amazon expliciet bij ‘Franstalig’.

Ze hebben allemaal Nederlands, enkel het hoesje verschilt per regio.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:02:

Huh, ik zou iig filmen dat je de folie verwijdert en het doosje openmaakt. Blijkbaar zijn er meerdere lege doosjes verkocht, wel incl folie :X
Zie de reviews van zowel jouw gelinkte versie als bv deze: https://www.amazon.de/-/n...ch%2Caps%2C78&sr=8-1&th=1

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:05
dragon2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:08:
[...]

Huh, ik zou iid filmen dat je de folie verwijdert en het doosje openmaakt. Blijkbaar zijn er meerdere lege doosjes verkocht, wel incl folie :X
Zie de reviews van zowel jouw gelinkte versie als bv deze: https://www.amazon.de/-/n...ch%2Caps%2C78&sr=8-1&th=1
Echt bizar dat het gebeurd bij een redelijk positief beoordeeld account op amazon :S
Nedgame heeft ook vaak aanbiedingen, maar zullen genoeg nederlandse sites zijn denk ik.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 13:13

Galois

1811 - 1832

sderooij schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:18:
[...]

Echt bizar dat het gebeurd bij een redelijk positief beoordeeld account op amazon :S
Nedgame heeft ook vaak aanbiedingen, maar zullen genoeg nederlandse sites zijn denk ik.
Echt bizar inderdaad!

Het is: Dispatched from and sold by Amazon.

Amazon is daar normaliter erg netjes mee (ook in aftersales).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• sderooij
Galois schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:21:
[...]

Echt bizar inderdaad!

Ah damn, het is idd Amazon zelf :P

Tja, ik denk dat het lastig is om in die supply chain constant te monitoren wat er met zo'n spel gebeurd, als mensen dit willen doen is er denk ik genoeg ruimte/vrijheid om zo'n case open te maken en een cartridge te stelen. Als mensen kwaad willen doen, dan lukt dat ze wel, blijft alleen erg sneu voor de consument.
Ook al een paar keer op Reddit voorbij zien komen dat er dan wel een cartridge in zit met de juiste sticker, maar dat de cartridge zelf omgewisseld is met een goedkoper spel.

Ik verwacht dat ze bij Amazon vrij snel vergoeden of een nieuw exemplaar toe sturen. Maar niet het idee dat Amazon retourmeldingen goed controleert voordat ze weer verkocht worden. Volgens mij goedkoper om het probleem achteraf op te lossen.
Nintendo heeft vijf nieuwe games toegevoegd op de Mega Drive app in NSO:

De kerst sale is trouwens ook begonnen op de eShop. Iemand nog een mooie nieuwe deal gespot?

@amazon discussie: Voor zover ik weet is het mogelijk om bij Amazon gewoon een spel te retourneren. Natuurlijk gaan er gevallen zijn waarbij mensen Amazon scammen. En inderdaad zou het in de supply chain ook soms kunnen gebeuren, al lijkt me dat veel moeilijker gezien de controles op personeel in de warenhuizen enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 17-12-2021 06:55 ]

• RollieBollie
Nope. Helaas wist ik de 15e niet dat de 16e een sale zou beginnen. Heb dus 1 dag te vroeg Picross gekocht. Ach ja. Die € 1,30 is ook niet erg.
JackAvery schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 06:32:
De kerst sale is trouwens ook begonnen op de eShop. Iemand nog een mooie nieuwe deal gespot?
Iconoclasts is 6 piek op dit moment.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 08:41
Galois schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:21:
[...]

Echt bizar inderdaad!

Zo kreeg ik een jaar geleden een oude NUC in de verpakking van een nieuwe. Even chatgesprek en voordat die oude teruggestuurd was, stuurden ze al een nieuwe op. Waarschijnlijk omgewisseld bij een retour. Als dat hier het geval is, kunnen ze dat zo zien.
Service was voor mij erg goed vanuit Amazon.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 08:41
L23 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:45:
Ook al een paar keer op Reddit voorbij zien komen dat er dan wel een cartridge in zit met de juiste sticker, maar dat de cartridge zelf omgewisseld is met een goedkoper spel.

Ik verwacht dat ze bij Amazon vrij snel vergoeden of een nieuw exemplaar toe sturen. Maar niet het idee dat Amazon retourmeldingen goed controleert voordat ze weer verkocht worden. Volgens mij goedkoper om het probleem achteraf op te lossen.
Als iemand de game weer sealed, moeten ze dan bij een retour de verpakking verwijderen, de cartridge testen en alles weer opnieuw sealen? Ja, dat lijkt me teveel werk...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
RollieBollie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:17:
Zou ik een extra Switch kopen dan zou ik misschien de Lite kopen.
Ik heb die keuze een jaar geleden ook gemaakt, meer vanwege verkrijgbaarheid echter had ik achteraf liever een gewone gehad. Het niet kunnen gebruiken van een dock vind toch een veel groter gemis dan ik van te voren gedacht had. Met name bij animal crossing waarbij je eiland vast zit gekoppeld aan de fysieke switch liepen we daar meermaals tegenaan. Ook sporadisch multiplayer op de switch zelf, dan merk je pas hoe veel kleiner het schermpje is en het gemis aan joycons. Daarnaast zijn er nog een aantal dingen kunnen we niet op de lite spelen. Uiteindelijk er later nog een normale switch bijgekocht.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:28
JackAvery schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:48:
[...]

Switch Lite heeft een ingebouwde gyroscoop en accelerometer. Nintendo heeft het daar over 'joy-con' functies, die de Lite natuurlijk standaard niet heeft.

Niemand heeft het hier over de Indie World :P Ik besef dat het vooral over 'alternatieve' games ging maar men heeft daar gewoon low-key een Switch release van een van de best scorende indie games van het jaar aangekondigd:

[YouTube: Chicory: A Colorful Tale - Launch Trailer - Nintendo Switch]
Toevallig ben ik net gisteren met die game begonnen (op steam), Ik had voorheen de vorige game van de zelfde makers gespeeld, en zou die aan iedereen aanraden die wel van story focused indie games houdt. Het is een op muziek gebaseerde game, dus het heeft ook een prachtige soundtrack. Ben benieuwd of Chicory net zo goed is.

Voor de mensen die zich zorgen maken over OLED burn in, niet nodig.
Goed teken. Nu niet om de zagevent uit te hangen maar N=1… :P

• Wii4all
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 06:32:

Deze wilde mijn zoon hebben, lijkt me wel een aardige korting
Monopoly for Nintendo Switch
€ 39,99€ 9,99*
https://www.nintendo.nl/G...tendo-Switch-1295271.html

Zal wel vaker in de aanbieding geweest zijn denk ik.

Burp

• RollieBollie
Wii4all schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:28:
[...]

Deze wilde mijn zoon hebben, lijkt me wel een aardige korting
Monopoly for Nintendo Switch
€ 39,99€ 9,99*
https://www.nintendo.nl/G...tendo-Switch-1295271.html

Zal wel vaker in de aanbieding geweest zijn denk ik.
Yep. Is bijna elke maand wel in de aanbieding. https://www.dekudeals.com/items/monopoly-for-nintendo
JackAvery schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:20:
[...]

Goed teken. Nu niet om de zagevent uit te hangen maar N=1… :P
Ik ben ook aan het testen, met 200 uur per jaar deel ik mijn ervaring over 10 jaar :P
Character/Story trailer van Triangle Strategy. Deze was al een tijdje op het Japanse YouTube kanaal te vinden.

Toch wel nieuwsgierig naar wat de uiteindelijke game gaat zijn na de entertainende demo.

• Deagle
  • Laatst online: 23:19
Deagle schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:50:
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dan toch voor minimaal een normale switch ga ipv de lite. :)
Door jullie heb ik nu een Switch Oled wit besteld met super mario 3d world + bowsers Fury :D ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:04
Nintendo Switch aangesloten, nu probeer ik mijn account te koppelen. Dat lukt nog niet. Ik kan inloggen maar dan moet ik iets doen met de Google authenticator. Ik snap hier weinig van. Ik ga maar eens wat Googl'n
MetalSonic schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:24:
Nintendo Switch aangesloten, nu probeer ik mijn account te koppelen. Dat lukt nog niet. Ik kan inloggen maar dan moet ik iets doen met de Google authenticator. Ik snap hier weinig van. Ik ga maar eens wat Googl'n
Je hebt al een keer een Nintendo account aangemaakt en beveiligd met tweestapsverificatie via een authenticator? De bedoeling is dat je die authenticator vervolgens bewaard voor als je weer een keer moet inloggen. Als je de authenticator niet meer op je smartphone hebt staan dan kan je ook nog gebruik maken van je backup codes en anders contact opnemen met Nintendo om weer toegang te kunnen krijgen tot je account.

• MetalSonic
L23 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:34:
[...]

Je hebt al een keer een Nintendo account aangemaakt en beveiligd met tweestapsverificatie via een authenticator? De bedoeling is dat je die authenticator vervolgens bewaard voor als je weer een keer moet inloggen. Als je de authenticator niet meer op je smartphone hebt staan dan kan je ook nog gebruik maken van je backup codes en anders contact opnemen met Nintendo om weer toegang te kunnen krijgen tot je account.
Bedankt voor je reactie.

Ik speel dagelijks mario kart tour, daarvoor moest ik ook inloggen op de Nintendo account maar nu lukt het niet meer.

mijn inlognaam bij Nintendo is een hotmail adres, maar mijn google account gebruikt een gmail adres. Misschien gaat het daar mis. Ik probeer nog wel een paar dingen als het daarna niet lukt dan maar Nintendo bellen.

Wat een gedoe zeg :X
----------

EDIT: YES gelukt, ik ben in de shop gekomen en ingesteld dat ik nooit meer al dit gedoe heb. UIteindelijk mijn backup codes kunnen vinden dus eind goed al goed *O* *O* *O*

[ Voor 9% gewijzigd door MetalSonic op 17-12-2021 21:24 ]

MetalSonic schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:05:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik speel dagelijks mario kart tour, daarvoor moest ik ook inloggen op de Nintendo account maar nu lukt het niet meer.

mijn inlognaam bij Nintendo is een hotmail adres, maar mijn google account gebruikt een gmail adres. Misschien gaat het daar mis. Ik probeer nog wel een paar dingen als het daarna niet lukt dan maar Nintendo bellen.

Wat een gedoe zeg :X
----------

EDIT: YES gelukt, ik ben in de shop gekomen en ingesteld dat ik nooit meer al dit gedoe heb. UIteindelijk mijn backup codes kunnen vinden dus eind goed al goed *O* *O* *O*
Mooi dat het gelukt is. Echter zou ik wel adviseren die (vervelende) tweestapsverificatie blijven te gebruiken. Verdiep je even in hoe Google/Microsoft authenticator werkt zodat je die niet nogmaals kwijt raakt.

• MetalSonic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kqHdilrZMCRNsnfddAHY9HGpMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ec1L19QCL5K0fqc67TuSFILy.jpg?f=fotoalbum_large
Nintendo has joined the family!

• MetalSonic
L23 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:31:
[...]

Mooi dat het gelukt is. Echter zou ik wel adviseren die (vervelende) tweestapsverificatie blijven te gebruiken. Verdiep je even in hoe Google/Microsoft authenticator werkt zodat je die niet nogmaals kwijt raakt.
Ja ga ik mij nog in verdiepen inderdaad. Viel mij wel op dat toen ik in mijn account staat mijn Nintendo account bijvoorbeeld nog niet gelinked was met Google. Dat heb ik nu aangezet.

Ik heb binnenkort een roostervrije dag dan maar eens kijken of ik ook bij mijn Nintendo via de tweestap kan inloggen waarbij stap 2 niet de backup code is maar de google authenticator. Op een werkdag kan ik tenminste nog met Nintendo bellen mocht het niet lukken.

• sderooij
Ik ben nieuwsgierig naar hoe vaak je de Xbox nog gaat gebruiken :) Die van mij heb ik toen maar verkocht omdat ik die nooit meer wilde opstarten :P

Speel je er vaak op?
sderooij schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:03:
[...]

Ik ben nieuwsgierig naar hoe vaak je de Xbox nog gaat gebruiken :) Die van mij heb ik toen maar verkocht omdat ik die nooit meer wilde opstarten :P

Speel je er vaak op?
Dat is een Xbox Series S, die is nog maar een jaartje uit, dus lijkt me wel. En heeft de betere shooters en race games.
Ik gebruik nog steeds een Xbox One S, maar zou die nooit verkopen. Werkt nog steeds top met Halo Infinite en Forza Horizon 5. Wel heeft de Switch er voor gezorgd dat ik aanzienlijk minder game op de Xbox en ga voorlopig ook nog niet upgraden. Maar Switch in combinatie met een Xbox/Playstation vind ik ideaal.

• MetalSonic
sderooij schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:03:
[...]

Speel je er vaak op?
Het is mijn xbox series S, zoals hieronder al staat. Deze console is een paar maanden geleden gehaald. Eigenlijk omdat videokaarten belachelijk duur zijn en ik toch bepaalde pc games wil spelen met mooie looks etc. Niet lang geleden nog Metro Exodus gedaan en nu speel ik af en toe Halo wars 2.. Voor de wat grauwere shooters maar ook diverse multiplatform games is de Xbox ideaal.

Nintendo Switch gehaald. Eigenlijk vooral voor Fire Emblem Three houses en Mario Odissey, zullen later nog wel een paar games bijkomen maar niet heel veel. Als het goed is word Mario vanmiddag bezorgd.

Ondertussen ook al diverse accoires besteld, extra ac adapter voor op vakantie, hoesje natuurlijk.

• MetalSonic
@L23
Heb jij bij je authenticator ook een aparte vermelding van Nintendo? want zo ja dan heb ik het gewoon niet goed ingesteld in mijn Nintendo account. Ik maak verder weinig gebruik van dit twee staps gebeuren maar in de screenshot kan je zien dat ik 'm nu wel heb voor google en hotmail en niet voor Nintendo (ja vraag kan dom overkomen, dat zij maar zo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VxxMVQzQ1aaXtzCLuo4_rgRed4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otaPEbAJbpFKXmP7Jpw0lTDd.jpg?f=fotoalbum_large
Voor mij is de combi Switch + PC ideaal. Het enige wat je mist zijn sommige Sony exclusives, en die kan ik wel eens bij familie/vrienden spelen als ik echt wil :P

Heb eens even wat naar de eShop deals gekeken, toch wel weer een aantal mooie prijzen:

Cheap but decent:
  • Oxenfree - 0.99
  • Giana Sisters: Twisted Dreams - 0.99
  • Overcooked 1 - 1.99
  • Steamworld Heist: Ultimate Edition - 3.99
  • Saints Row 4 - 2.79
  • Guacamelee - 2.79
  • Brothers: A Tale of Two Sons - 2.99
  • Aggelos - 1.39
  • Sine Mora Ex - 0.99
  • A Short Hike - 4,89
  • This War of Mine - 3.59
en >5 euro o.a.:
  • Guacamelee 2 Complete - 5.37
  • Overcooked 2 - 6.24 / Overcooked! All You Can Eat - 19.99
  • The Talos Principle - 5.99
  • Human: Fall Flat - 6.79
  • Golf Story - 7.49
  • Yookla-Laylee and the Impossible Lair - 7.49
  • CrossCode - 11.99
  • Risk of Rain 2 - 6.24
  • Shakedown: Hawaii - 5.99
  • Invisible, Inc. - 9.99
  • Baldur's Gate I and II - 19.99
  • Cuphead - 19.79
  • Streets of Rage 4 - 14.99 ; Mr. X Nightmare DLC - 6.39
  • The House in Fata Morgana - 24.49
  • Spiritfarer: Farewell Edition - 12,49
  • Moonlighter: Complete Edition - 6.95
  • Death Road to Canada - 7.49
  • Sakuna: Of Rice and Ruin - 23.99
  • Star Renegades - 12.49
En op recente releases zoals Dungeons Encounters en Voice of Cards ook al 30% korting.
MetalSonic schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:47:
@L23
Heb jij bij je authenticator ook een aparte vermelding van Nintendo? want zo ja dan heb ik het gewoon niet goed ingesteld in mijn Nintendo account. Ik maak verder weinig gebruik van dit twee staps gebeuren maar in de screenshot kan je zien dat ik 'm nu wel heb voor google en hotmail en niet voor Nintendo (ja vraag kan dom overkomen, dat zij maar zo)

[Afbeelding]
Ik denk dat je ooit gewisseld bent van smartphone. Bij Google Authenticator wordt het dan niet automatisch overgezet naar je nieuwe telefoon is mijn ervaring. Ik gebruik nu zelf Microsoft Authenicator en die heeft wel een cloud backup. Maar het is inderdaad zo dat elke website/dienst die op deze wijze tweestapsverificatie heeft zijn eigen code genereert. Ik begreep ook dat je het uitgezet had? Als je het nu weer instelt dan scan je straks een QR code met je Authenticator en dan staat Nintendo ook apart in de lijst.

• MetalSonic
L23 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat je ooit gewisseld bent van smartphone. Bij Google Authenticator wordt het dan niet automatisch overgezet naar je nieuwe telefoon is mijn ervaring. Ik gebruik nu zelf Microsoft Authenicator en die heeft wel een cloud backup. Maar het is inderdaad zo dat elke website/dienst die op deze wijze tweestapsverificatie heeft zijn eigen code genereert. Ik begreep ook dat je het uitgezet had? Als je het nu weer instelt dan scan je straks een QR code met je Authenticator en dan staat Nintendo ook apart in de lijst.
Ben inderdaad van telefoon geswitcht maar achteraf was alles mijn fout. Ik had de 2step niet goed ingesteld en ik probeerde steeds een validatie code van een andere koppeling bij Nintendo. Logisch dat het niet lukt. Soms is een nachtje slapen en nuchter er naar kijken de oplossing.

Heb mijn incorrecte 2 step verwijderd, kon heel snel via de Nintendo account een nieuwe doen en heb nu Nintendo account in mijn app staan. Zal nu wel goed gaan.

Bedankt voor je technische ondersteuning voor dit item _/-\o_

Edit: ook ff getest via de Nintendo account, ff uitgelogd en weer ingelogd maar nu via de app ipv backup code en "works like a charm" _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door MetalSonic op 18-12-2021 11:08 ]

• MetalSonic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-JxPOBkcB3x77O0sk6UYMjpJBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NChkzSJmmZa00kKLGpPZirJ.jpg?f=fotoalbum_large
Dit wordt mijn platform games console :) , Sonic Mania al eerder uitgespeeld maar daar wil ik nog wel eens doorheen. Koopje in de Nintendo shop

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 18:49
MetalSonic schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:55:
[...]

Ja ga ik mij nog in verdiepen inderdaad. Viel mij wel op dat toen ik in mijn account staat mijn Nintendo account bijvoorbeeld nog niet gelinked was met Google. Dat heb ik nu aangezet.

Ik heb binnenkort een roostervrije dag dan maar eens kijken of ik ook bij mijn Nintendo via de tweestap kan inloggen waarbij stap 2 niet de backup code is maar de google authenticator. Op een werkdag kan ik tenminste nog met Nintendo bellen mocht het niet lukken.
Google Authenticator heeft niets met je “Google” of “Gmail” account te maken trouwens as far as I know. Het linken van Google met Nintendo is dus ook niet nodig. Het is gewoon een app waarmee je 2-traps authenticatie kunt doen bij diensten die dit hebben. Zo gebruik ik die app voor vier verschillende diensten die niet van Google zijn.

Edit: al opgelost lees ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 18-12-2021 14:26 ]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 15:31
In het kader van beter laat dan nooit, mijn stats van 2021 ;)

1. The Legend of Zelda: Breath of the Wild (28 uur)
2. Super Mario 3D World + Bowser's Fury (19 uur)
3. 51 Worldwide Games (12 uur)

Verder heb ik 123 uur gespeeld op mijn Switch dit jaar. In 2020 had ik 298 uur, maar toen had ik ook een tussenjaar dus dat is logisch. Verder heb ik de ideale balans tussen TV en handheld, namelijk 51% en 49%.

Ik had verwacht dat Ring Fit Adventure veel hoger zou zijn, maar volgens mijn Apple Watch heb ik dit jaar 5 uur aan 'Fitnessgaming' gedaan dus dat moet en kan beter. Het is wel jammer dat de statistieken pas gebaseerd zijn op 29 november gezien ik aardig wat nieuwe games heb gespeeld daarna.

• MetalSonic
Zijn er hier nog mensen die onderweg hun Switch opladen via een powerbank. Zoja welke USB C kabel wordt aangeraden?

https://www.gsmpunt.nl/ka...el-origineel-15-meter-wit

Is dat bijvoorbeeld interessant?

Binnenkort een lange reis en dan is mijn accu niet sterk genoeg om de hele reis te blijven presteren.

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 18-12-2021 16:54 ]

• sderooij
MetalSonic schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:54:
Zijn er hier nog mensen die onderweg hun Switch opladen via een powerbank. Zoja welke USB C kabel wordt aangeraden?

https://www.gsmpunt.nl/ka...el-origineel-15-meter-wit

Is dat bijvoorbeeld interessant?

Binnenkort een lange reis en dan is mijn accu niet sterk genoeg om de hele reis te blijven presteren.
Ikzelf neem altijd de usb kabel mee die bij mijn pro controller werd geleverd :)
MetalSonic schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:54:
Zijn er hier nog mensen die onderweg hun Switch opladen via een powerbank.
Zelf heb ik een RAVPower 26800mAh Powerbank...
Zoja welke USB C kabel wordt aangeraden?
...maar die kwam met een eigen USB-C naar USB-C kabel.
Als het een kwalitatief goede USB-C kabel is van een bekend merk is de kabel zelf geen probleem. De vraag is vooral of jouw powerbank vanuit z'n USB-A poort genoeg stroom kan leveren om je Switch tijdens gebruik geladen te houden.

Edit: zie voor meer informatie de topicstart. Daarin staat een link naar een artikel over powerbanks.

[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 18-12-2021 17:10 ]

• MetalSonic
RayNbow schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:07:
[...]

Zelf heb ik een RAVPower 26800mAh Powerbank...

[...]

...maar die kwam met een eigen USB-C naar USB-C kabel.

[...]

Als het een kwalitatief goede USB-C kabel is van een bekend merk is de kabel zelf geen probleem. De vraag is vooral of jouw powerbank vanuit z'n USB-A poort genoeg stroom kan leveren om je Switch tijdens gebruik geladen te houden.
Mijn snellader is:
MOJOGEAR XL 20.000 mAh EXTRA FAST Powerbank – 3 apparaten tegelijk opladen
Snelladen met Quick Charge 3.0 (Android) & USB-Power Delivery (iPhone & iPad) – Zwart

is dat snel genoeg denk je? :)

• MetalSonic
sderooij schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:07:
[...]

Ikzelf neem altijd de usb kabel mee die bij mijn pro controller werd geleverd :)
goede tip, ik verwacht volgende week ook nog wel een pro controller te bestellen, vooral voor de platform games is die extra precisie en comfort wel fijn
MetalSonic schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:09:
[...]

Mijn snellader is:
MOJOGEAR XL 20.000 mAh EXTRA FAST Powerbank – 3 apparaten tegelijk opladen
Snelladen met Quick Charge 3.0 (Android) & USB-Power Delivery (iPhone & iPad) – Zwart

is dat snel genoeg denk je? :)
Nu ken ik dat merk niet, maar Power Delivery zou als het goed is het meeste kunnen leveren aan een aangesloten apparaat. Je hebt dan een usb-c naar usb-c kabel nodig.

MetalSonic schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:10:
[...]

goede tip, ik verwacht volgende week ook nog wel een pro controller te bestellen, vooral voor de platform games is die extra precisie en comfort wel fijn
De Pro Controller is een enorm goede controller maar het enige opvallende minpunt ervan is de matige dpad.
Afhankelijk van hoe jij platformers speelt (stick vs dpad), is een 8BitDo controller misschien een betere optie?

• MetalSonic
JackAvery schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:20:
[...]

De Pro Controller is een enorm goede controller maar het enige opvallende minpunt ervan is de matige dpad.
Afhankelijk van hoe jij platformers speelt (stick vs dpad), is een 8BitDo controller misschien een betere optie?
Ik speel liefst met stick. Matige dpad is geen dealbreaker. Ik speel nauwelijks fighting games

• MetalSonic
Bezorgers hebben het prima gedaan afgelopen dagen. Nog meer Switch materiaal binnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-M1tLqzvzQ9tggX2A_puv04zNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaVTJi9lLhX2JVKowyH2UvuO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door MetalSonic op 18-12-2021 17:57 ]

• MetalSonic
Net voor het eerst Mario Odyssey gespeeld op mijn tv.. Ongelovelijk genieten hoor :) deze vrolijke game komt op mijn qled die al focus heeft op kleuren ultiem tot zijn recht. Controls zijn gewoon zoals het hoort te zijn dus voor je het weet maak je weer walljumps, zweefsprongen en backflips

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:43
MetalSonic schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:34:
Net voor het eerst Mario Odyssey gespeeld op mijn tv.. Ongelovelijk genieten hoor :) deze vrolijke game komt op mijn qled die al focus heeft op kleuren ultiem tot zijn recht. Controls zijn gewoon zoals het hoort te zijn dus voor je het weet maak je weer walljumps, zweefsprongen en backflips
Blijft een geweldig spel, ik heb hem recent weer een keer doorgespeeld. Ik zal niet voor alle power moons gaan, want er zitten een paar tussen die ik echt te moeilijk vind. Maak je daar trouwens geen zorgen over, er zullen er altijd genoeg te vinden zijn om verder te komen.
Star Wars Knights of the Old Republic uitgespeeld op de Switch. De game heeft een paar bugs zoals de enorme battle box en er missen een aantal geluiden, als het goed is worden die problemen in januari met een patch opgelost. Maar ik heb hier geen last van gehad en verder geen andere problemen tegen gekomen. Een prima port. En het spel blijft jaren later ook nog steeds leuk om te spelen. Ik denk dat ik het later nog wel een keer dark side ga uitspelen. Maar eerst weer verder met LEGO City Undercover.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Nu 25 uur onderweg met Zelda Skyward Sword. Vind het echt een top spel en laat me realiseren dat ik in BoTW wel echt de dungeons heb gemist. Als ik eerlijk ben heb ik zeker net zo veel plezier met Skyward Sword als BoTW. Hoop dat de dungeons in BoTW wel weer terug komen.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:22
Hier zijn de mensen met ervaring.

Ik wil graag een console voor met mijn oudste zoon die net 5 is geworden. Volgens mij is de switch het enige apparaat dat echt veel games heeft voor kinderen, met Nintendo?

Heeft iemand hier een kind van begin 5 die zijn of haar ervaringen wil delen?

• RollieBollie
Ik heb geen kinderen, maar Nintendo consoles zijn voor jongere kinderen zeker een goede keuze.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
De switch is van alle consoles het meest geschikt. Mijn zoon van vier (en dochter van 6) vermaken zich enorm met de switch. Momenteel is Lego City undercover het meest gespeelde spel. Voordeel is dat het volledig Nederlands gesproken is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• President
renzo4000 schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:45:
De switch is van alle consoles het meest geschikt. Mijn zoon van vier (en dochter van 6) vermaken zich enorm met de switch. Momenteel is Lego City undercover het meest gespeelde spel. Voordeel is dat het volledig Nederlands gesproken is.
Kan die van vier ook al echt mee spelen? Of meer mee kijken en af en toe een knopje indrukken?

Als het namelijk pas vanaf een jaar of 6 echt speelbaar is kan ik beter een kaartje wachten en kijken of die genoemde pro daadwerkelijk gaat uitkomen in 2022.

• renzo4000
  • Laatst online: 23:02
@President Dat verschilt per kind uiteraard. Maar de switch is zeker ook geschikt voor de allerkleinste. De spellen waar onze jongste oa mee uit de voeten kan:

- Lego city undercover (geldt denk ik voor alle lego games)
- super mario odyssey
- mario kart
- mario party
- crash drive
- rayman

En er staan nog meer spellen op de backlog zoals Luigi mansion, kirby, yoshi, etc.

Soms moet je ze even helpen maar meestal komen ze er zelf wel uit. Bepaalde opdrachten zijn nog een beetje moeilijk maar vaak gaan ze ook gewoon een beetje rond kijken/lopen en vermaken ze zich ook prima mee.

Overigens wordt hier alleen maar docked gespeeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• President
renzo4000 schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:09:
@President Dat verschilt per kind uiteraard. Maar de switch is zeker ook geschikt voor de allerkleinste. De spellen waar onze jongste oa mee uit de voeten kan:

- Lego city undercover (geldt denk ik voor alle lego games)
- super mario odyssey
- mario kart
- mario party
- crash drive
- rayman

En er staan nog meer spellen op de backlog zoals Luigi mansion, kirby, yoshi, etc.

Soms moet je ze even helpen maar meestal komen ze er zelf wel uit. Bepaalde opdrachten zijn nog een beetje moeilijk maar vaak gaan ze ook gewoon een beetje rond kijken/lopen en vermaken ze zich ook prima mee.

Overigens wordt hier alleen maar docked gespeeld.
Hmm, ik heb ook een mini SNES maar daar lukt het racen totaal niet bij. Wel een beetje een spel zoals Super Mario, maar daarbij kan hij ook niet zomaar zelfstandig een level halen

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-01 00:02

Franko P.

Hit it.

President schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:47:
[...]

Kan die van vier ook al echt mee spelen? Of meer mee kijken en af en toe een knopje indrukken?

Als het namelijk pas vanaf een jaar of 6 echt speelbaar is kan ik beter een kaartje wachten en kijken of die genoemde pro daadwerkelijk gaat uitkomen in 2022.
Ligt een beetje aan wat je speelt natuurlijk, maar Mario kart 8 is een spel wat kinderen vrij kunnen spelen als je alle hulp aanzet. Dus automatisch gasgeven, en de stuurhulp. Dan kunnen ze niet van de baan af rijden en kunnen ze zich vol concentreren op het leven zuur maken van de medespelers :+ . Eventueel kan je er nog voor kiezen om bewegingsbesturing aan te zetten zodat ze niet met de analoog sticks hoeven te spelen.

Voordat ik de Nintendo Switch kocht had ik altijd Playstation consoles. Maar ben erg blij dat ik de overstap heb gemaakt. De games op de Switch zijn heel vaak in het Nederlands te spelen. En de familie spellen op de Nintendo zijn gewoon erg goed, nu zit hier iedereen te spelen ipv alleen papa.

(en botw is natuurlijk het ideale spel voor pa als de kinderen in bed liggen)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• President
Franko P. schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:40:
[...]

Ligt een beetje aan wat je speelt natuurlijk, maar Mario kart 8 is een spel wat kinderen vrij kunnen spelen als je alle hulp aanzet. Dus automatisch gasgeven, en de stuurhulp. Dan kunnen ze niet van de baan af rijden en kunnen ze zich vol concentreren op het leven zuur maken van de medespelers :+ . Eventueel kan je er nog voor kiezen om bewegingsbesturing aan te zetten zodat ze niet met de analoog sticks hoeven te spelen.

Voordat ik de Nintendo Switch kocht had ik altijd Playstation consoles. Maar ben erg blij dat ik de overstap heb gemaakt. De games op de Switch zijn heel vaak in het Nederlands te spelen. En de familie spellen op de Nintendo zijn gewoon erg goed, nu zit hier iedereen te spelen ipv alleen papa.

(en botw is natuurlijk het ideale spel voor pa als de kinderen in bed liggen)
O, die hulp mogelijkheden zijn top! Dat zit er nu niet bij.

Botw = Zelda?

En zijn er ook leuke spellen om met de vrouw te spelen?

Dan ga ik eens kijken of ik een oled kan bestellen! Afwachten op de pro volgend jaar is niet zinvol? Of schiet ik mezelf in mijn voet als ik nu koop, terwijl er over ene half jaar een verbeterde aankomt?

• sderooij
President schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:19:
[...]

O, die hulp mogelijkheden zijn top! Dat zit er nu niet bij.

Botw = Zelda?

En zijn er ook leuke spellen om met de vrouw te spelen?

Dan ga ik eens kijken of ik een oled kan bestellen! Afwachten op de pro volgend jaar is niet zinvol? Of schiet ik mezelf in mijn voet als ik nu koop, terwijl er over ene half jaar een verbeterde aankomt?
Er komt geen pro versie van de switch, totdat Nintendo dit zelf zal bevestigen ;)
Ik zou er niet op wachten, bestel die OLED, is een geweldig apparaat.

• President
Verkeerd topic

[ Voor 96% gewijzigd door President op 19-12-2021 10:34 ]

• President
Ik heb er liever één van de MediaMarkt voor 360, dan tweedehands voor 330... Dat laatste vind ik vreemd, geen idee hoe ze eraan komen en waarom ze hem voor minder verkopen terwijl die net uit is...
Kijk welke spellen je nu wilt spelen en koop daar de geschikte console voor. Wachten op een Pro model heeft weinig zin als je niet weet welke spellen er nog gaan komen. Overigens verwacht ik uberhaupt geen Pro model, maar ook niet komend jaar. Maar ik wil zelf ook minimaal 2 jaar kunnen genieten van mijn Switch OLED aankoop, dus wie weet zit ik fout :p

• sderooij
L23 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:41:
Kijk welke spellen je nu wilt spelen en koop daar de geschikte console voor. Wachten op een Pro model heeft weinig zin als je niet weet welke spellen er nog gaan komen. Overigens verwacht ik uberhaupt geen Pro model, maar ook niet komend jaar. Maar ik wil zelf ook minimaal 2 jaar kunnen genieten van mijn Switch OLED aankoop, dus wie weet zit ik fout :p
al helemaal niet met die onzekerheid mbt chip productie :X

• Transportman
Er zijn al genoeg games uitgekomen voor de Switch om minimaal 2 jaar te kunnen genieten, het is natuurlijk niet zo dat die opeens niet meer bestaan als er een Switch Pro is. En zelfs als Nintendo morgen opeens een Switch Pro aankondigt, zal het nog enkele maanden duren voordat die in de schappen ligt, en zullen de meeste nieuwe games nog steeds spelen op de Switch OLED en oudere versies.

• Wii4all
  • Niet online
President schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:47:
[...]

Persoonlijk vind ik 5 jaar nog wat jong van alle consoles is de switch wel het meest geschikt mijn zoon heeft met 7 een swtich gehad en die kon mario oddessey zelf redelijk uitspelen ik heb met een paar dingen geholpen

Burp

Een nieuw, krachtiger model betekent niet dat je oude console plots waardeloos is :P
President schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:40:
[...]

Ik heb er liever één van de MediaMarkt voor 360, dan tweedehands voor 330... Dat laatste vind ik vreemd, geen idee hoe ze eraan komen en waarom ze hem voor minder verkopen terwijl die net uit is...
Op Amazon Frankrijk zijn de OLEDs nieuw te koop voor ~320 euro. Hoewel ik altijd voorzichtig zou zijn met dit soort hardware tweedehands of via mogelijke scalpers en of scammers te kopen, is die prijs op zich niet onmogelijk.

• President
JackAvery schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:08:
Een nieuw, krachtiger model betekent niet dat je oude console plots waardeloos is :P

[...]

Op Amazon Frankrijk zijn de OLEDs nieuw te koop voor ~320 euro. Hoewel ik altijd voorzichtig zou zijn met dit soort hardware tweedehands of via mogelijke scalpers en of scammers te kopen, is die prijs op zich niet onmogelijk.
Dat is waar. En een nieuwe console betekent ook weer wachten op dure spellen.

Ik ga BCC/bol.com zelf/Coolblue/Wehkamp wel in de gaten houden. Merci

• gwystyl
  • Laatst online: 21:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@President zoek maar eens wat posts van mij terug in dit topic, dan kom je een beetje de ervaringen tegen van een jochie van 4 tot 6 met de Switch. Achteraf vind ik het verbazingwekkend hoe snel ze een controller onder de knie hebben. Inzicht in de spellen is echter alleen niet alleen afhankelijk van hoe je met de controller om kan gaan.

Conduct Together hebben we samen geprobeerd toen hij 4½ was, maar omdat hij niet luisterde en stug zijn eigen gang ging (wat doet dit knopje?) en nog niet de logica van de treintjes op het scherm zag, was dat geen succes.

Lego City Undercover was wel erg geslaagd, vooral in splitscreen. Beetje rondlopen en alles slopen is leuk, en samen met mij kon hij het verhaal ook doorwerken (waardoor hij weer nieuwe voertuigen en poppetjes vrijspeelde).

De afgelopen twee jaar zijn er nog verschillende Lego spelletjes bijgekomen. Die zijn namelijk voor mij ook leuk, en inmiddels (hij is nu net zes) kan hij er zelf ook alleen aardig mee overweg. Meestal spelen we wel samen. The Lego Movie game vind ik iets minder leuk, maar Ninjago en Harry Potter wel.

Daarnaast snapt hij Pokémon Let's Go Eevee inmiddels ook (een jaar ongeveer denk ik), dus die mag hij ook af en toe alleen spelen. Hij heeft de main quest nu helemaal uitgespeeld (ik een deel voor hem, maar meestal zelf), dus nu kan hij zelfstandig de hele kaart over lopen en beestjes wisselen.

Mario Kart gaat qua sturen nog niet zo, en een 6-jarige vindt het blijkbaar niet zo leuk om te verliezen. Dat spelen we wel af en toe samen, maar is voor hem alleen niet zo leuk.

Mario Party vindt hij momenteel erg leuk, vooral om alle losse minigames alleen te spelen of het speelbord samen met mij en/of mama. Dat is iets van het laatste half jaar ongeveer

Mario Odyssey gaat nu een stuk beter dan een jaar geleden, maar is voor hem alleen echt nog te moeilijk. Samen gaat redelijk, af en toe geholpen door wat hij gezien heeft in YouTube filmpjes. Ik verbaas me af en toe nog steeds als hij ineens zegt wat er komt of waar we heen moeten :).

Samenvatting: net 4 jaar is aan de jonge kant als ik naar onze spruit kijk, maar vanaf 5 gaat het beter en vanaf 6 begint ook het inzicht in de spellen te komen dus wordt het voor hem ook leuker omdat hij niet meer random knopjes indrukt maar zich meer beseft waar hij mee bezig is en hoe de opdrachtjes werken.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zijn er hier mensen die hun ervaring met cloud gaming op de Switch willen delen? Zelf eens voor de grap die GoG game geprobeerd, en dat leek met alle respect absoluut nergens op. Ik heb 200/50 internet, en de kwaliteit is bedroevend. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Game Pass maar dit was een tikje erger...
Thomas schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:04:
Zijn er hier mensen die hun ervaring met cloud gaming op de Switch willen delen? Zelf eens voor de grap die GoG game geprobeerd, en dat leek met alle respect absoluut nergens op. Ik heb 200/50 internet, en de kwaliteit is bedroevend. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Game Pass maar dit was een tikje erger...
Heeft ervaring delen zin? Het is nogal afhankelijk van je eigen internetverbinding en netwerk. Tijdje terug op de Switch Control uitgeprobeerd en dat draaide goed. Qua input lag niet het gevoel dat ik een game aan het streamen was. Xbox Cloud gaming draait hier ook goed. Qua techniek een goed alternatief.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 22:23
Mijn 2cents mbt gamen en kids... het begint eindelijk te komen.

Met de oudste dochter (nu 5,5) wel eens (jaartje terug of zo) Yoshi geprobeerd, dat lukte haar niet zo best. Lopen en tegelijk springen en op het scherm letten is toch best lastig op die leeftijd. Er gebeurd teveel op het scherm denk ik.

Afgelopen jaar met haar en de 2 jongste meiden (bijna 4 nu) wel veel Mario Kart gespeeld met alle hulpen aan. Soms won degene die juist niks zat te doen van degene die zelf probeerde te sturen... voordeel was dat ik als player 1 lekker mijn gang kon gaan, races winnen en de cups halen. En dat de kinderen denken dat zij de extra voertuigen/wielen/parachutes unlocked hebben :)

Deze week na lezen van recensies Paw Patrol: On a Roll (deel 1 dus) gekocht. En dat kunnen ze wonderbaarlijk zelfstandig, alle 3. Het is rustig, kan op hun eigen tempo en het enige dat ze hoeven te doen is lopen en springen, en soms op de juiste knop drukken maar daar is alle tijd voor. Een goede game om de controller onder de knie te krijgen denk ik.

Een volgende stap wordt dan weer Yoshi als ze er aan toe zijn...

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-01 16:45
Onze oudste had het allemaal behoorlijk snel onder de knie. Begonnen met Paw Patrol on a Roll, toen was hij 4,5. Dat had hij snel onder de knie en was hij ook snel klaar mee... Daarna Yoshi eindeloos op repeat. Dat vond hij echt te gek. Ook Mario Kart en nu Mario Party wordt veel gespeeld.

En kijken terwijl ik BOTW speel vindt hij ook te gek ;-)

• Thomas
  • Niet online
L23 schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:46:
[...]

Heeft ervaring delen zin? Het is nogal afhankelijk van je eigen internetverbinding en netwerk. Tijdje terug op de Switch Control uitgeprobeerd en dat draaide goed. Qua input lag niet het gevoel dat ik een game aan het streamen was. Xbox Cloud gaming draait hier ook goed. Qua techniek een goed alternatief.
Ben vooral benieuwd hoe anderen qua netwerk zitten bijvoorbeeld. Mijn Switch is (docked uiteraard) bedraad op een netwerk dat ruim voldoende snelheid zou moeten hebben, maar cloudgaming is m.i. zeker geen goede vervanging voor lokaal gamen. Latency is dan vaak niet eens het grootste probleem (ik merk wel iets, maar kan er in veel games mee leven), maar beeldkwaliteit is echt minder. Veel artefacts.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-01 14:46
Thomas schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:47:
[...]

Ben vooral benieuwd hoe anderen qua netwerk zitten bijvoorbeeld. Mijn Switch is (docked uiteraard) bedraad op een netwerk dat ruim voldoende snelheid zou moeten hebben, maar cloudgaming is m.i. zeker geen goede vervanging voor lokaal gamen. Latency is dan vaak niet eens het grootste probleem (ik merk wel iets, maar kan er in veel games mee leven), maar beeldkwaliteit is echt minder. Veel artefacts.
Hier was de ervaring volledig hetzelfde.Guardians of the Galaxy even geprobeerd en het is speelbaar.... maar daar is alles ook wel mee gezegd.

Maar goed, ik zou er zelf naast het even proberen ook niet veel mee gedaan hebben. Zie mezelf geen full price betalen voor een cloud game.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 20-12-2021 09:49 ]

• Thomas
  • Niet online
Timothy3000 schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:48:
[...]

Hier was de ervaring volledig hetzelfde.Guardians of the Galaxy even geprobeerd en het is speelbaar.... maar daar is alles ook wel mee gezegd.

Maar goed, ik zou er zelf naast het even proberen ook niet veel mee gedaan hebben. Zie mezelf geen full price betalen voor een cloud game.
Ik zou best full price betalen als het allemaal goed draait, maar zo ver zijn we nog niet helaas. Ergens is het natuurlijk zonde dat de Switch waarschijnlijk binnen een paar jaar weer wordt vervangen voor wat anders, terwijl de hardware hartstikke geschikt is als streaming device.

• MetalSonic
Ik heb heel lang gewacht op pro model, maar door de onzekerheid of die sowieso nog komt maar de OLED gekocht. En tot nu toe bevalt de hardware prima :)

Als er over 2 jaar toch een pro model komt dan zij dat maar zo. Dan zie ik tegen die tijd wel of ik doorga met mijn oled of die verkoop.
Thomas schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:53:
[...]

Ik zou best full price betalen als het allemaal goed draait, maar zo ver zijn we nog niet helaas. Ergens is het natuurlijk zonde dat de Switch waarschijnlijk binnen een paar jaar weer wordt vervangen voor wat anders, terwijl de hardware hartstikke geschikt is als streaming device.
Ik vond het er goed uitzien bij Control, maar speelde het handheld, kan dus zijn dat de artifacten er wel waren maar op het kleine scherm minder opvallen.
Xbox Cloud gaming speel ik op een 13 inch Macbook Air, geen last van artifacten en games zien er beter uit dan lokaal op mijn Xbox One S.

Ik zou er zelf nooit full price per spel voor betalen. Verkeerd verdienmodel wat mij betreft. Wel ben ik van plan komend jaar voor Game Pass Ultimate te betalen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48
@L23 streaming vind ik zelf niets buiten films en series, alhoewel ik leuke spellen en films etc toch fysiek koop op blu-ray of 4k.

Gpu is wel echt het beste wat we hebben genomen tijdens de aanschaf van de xsx.
We wilden voor onze dochter de laatste paw patrol game aanschaffen, maar die staat dus op gpu. Kan zijn dat we alsnog de Switch versie nemen, of er vanaf zien. Maar wel mooi op die manier.

Maar streaming games, ik zie het mezelf niet zo snel doen, maar heb dan ook een goede game pc staan (vind ik :+).
MetalSonic schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:01:
[...]

Ik heb heel lang gewacht op pro model, maar door de onzekerheid of die sowieso nog komt maar de OLED gekocht. En tot nu toe bevalt de hardware prima :)

Als er over 2 jaar toch een pro model komt dan zij dat maar zo. Dan zie ik tegen die tijd wel of ik doorga met mijn oled of die verkoop.
Jammer dat je daar zo lang op hebt gewacht, al is instappen met het OLED model ook niet verkeerd. Ik zou al die games die ik sinds 2017 heb ervaren op de Switch niet hebben willen missen. Maar ik kijk zelf puur naar de games, zitten die goed in elkaar en zijn ze leuk om te spelen dan maakt het mij niet uit op wat voor hardware het draait.

De Nintendo Switch bestaat nu bijna 5 jaar. Ik verwacht over 2 a 3 jaar de opvolger (Switch 2) en dat ze de Switch zelf nog 5 jaar blijven ondersteunen. Vergelijkbaar met de 3DS die ook nog games kreeg zoals Captain Toad Treasure Tracker en Luigi’s Mansion 1 toen de Switch al op de markt was.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-01 14:46
L23 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:16:
[...]
Jammer dat je daar zo lang op hebt gewacht, al is instappen met het OLED model ook niet verkeerd. Ik zou al die games die ik sinds 2017 heb ervaren op de Switch niet hebben willen missen.
Die games zijn niet verdwenen hoor. :P

Ik had juist liever de Switch nu pas gekocht. Had ik Mario Oddysey weer voor het eerst kunnen ervaren. :D
Arunia schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:10:
@L23 streaming vind ik zelf niets buiten films en series, alhoewel ik leuke spellen en films etc toch fysiek koop op blu-ray of 4k.
Ik vind game streaming qua techniek echt goed werken. Ik vind het alleen niet goed passen bij de Switch die je als handheld overal kan gebruiken. Als je docked gaat streamen dan gaat het zijn doel een beetje voorbij, koop dan een Xbox, Playstation of PC om de game lokaal te draaien denk ik dan.

Ik zie nu wel steeds meer games die ik wel graag wil spelen, maar niet fysiek wil hebben omdat ze continue veranderen en/of van tijdelijke aard zijn. In dat geval is streaming wat mij betreft ideaal. Maar op de Switch speel ik voornamelijk de wat uniekere offline single player games en die heb ik ook het liefst compleet op cartridge.

• MetalSonic
L23 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:16:
[...]

Jammer dat je daar zo lang op hebt gewacht, al is instappen met het OLED model ook niet verkeerd. Ik zou al die games die ik sinds 2017 heb ervaren op de Switch niet hebben willen missen. Maar ik kijk zelf puur naar de games, zitten die goed in elkaar en zijn ze leuk om te spelen dan maakt het mij niet uit op wat voor hardware het draait.

De Nintendo Switch bestaat nu bijna 5 jaar. Ik verwacht over 2 a 3 jaar de opvolger (Switch 2) en dat ze de Switch zelf nog 5 jaar blijven ondersteunen. Vergelijkbaar met de 3DS die ook nog games kreeg zoals Captain Toad Treasure Tracker en Luigi’s Mansion 1 toen de Switch al op de markt was.
Ik koop liever geen console @ launch, vaak nog kinderziektes. Toen de Switch net uit was waren er nog niet heel veel system sellers voor mij. Zoals eerder aangegeven gaf voor mij Fire Emblem de doorslag. (En uiteraard ga ik ook genieten van een aantal andere echte Nintendo games). Verder zal ik niet heel veel speller voor deze console kopen. Ik heb op de 3DS ook voor 3-5 games gekocht.

Ik werd al enthousiast in 2019 bij de revisie maar toen dacht ik "ik wacht nog even", nouja toen het oled, omdat ik ook wel vaak lekker op de bank vind ik het een leuk idee om dan handheld te gamen en wat ziet het er heerlijk uit. Ook een wat oudere game als Sonic Mania. Deed mij even denken aan de Sega Gamegear maar dan een Godlike versie daarvan :+
MetalSonic schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:30:
Ook een wat oudere game als Sonic Mania. Deed mij even denken aan de Sega Gamegear maar dan een Godlike versie daarvan :+
Sonic Mania had ik al op release op de Xbox gekocht. Toen ik de Switch had moest ik het spel daarop ook hebben. Echter iets te vroeg gekocht, want even later kon ik ook nog de fysieke versie gaan kopen :p
Sonic op de Gamegear is een van mijn eerste game ervaringen. Dus alle goede Sonic 2D platformers moet ik hebben. Kijk ook uit naar Sonic Origins volgend jaar.

• MetalSonic
L23 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:36:
[...]

Sonic Mania had ik al op release op de Xbox gekocht. Toen ik de Switch had moest ik het spel daarop ook hebben. Echter iets te vroeg gekocht, want even later kon ik ook nog de fysieke versie gaan kopen :p
Sonic op de Gamegear is een van mijn eerste game ervaringen. Dus alle goede Sonic 2D platformers moet ik hebben. Kijk ook uit naar Sonic Origins volgend jaar.
Wat leuk, een mede Sonic fan.

Ik heb Sonic the hedgehog 2 voor diverse consoles gekocht. Sonic Mania had ik eerder al op de pc uitgespeeld. Sonic generations ook van genoten _/-\o_

Heb lang geleden Sonic op de gamegear keer geleend van een vriend wat was dat genieten zeg. "Bridge zone" is nog steeds een nummer dat ik af en toe luister O+

[ Voor 10% gewijzigd door MetalSonic op 20-12-2021 10:40 ]

• President
Paw Patrol, Yoshi, Mario Kart, Mario Party of Pokémon Eevee...

Daar moet ik dus vooral de keus uit gaan maken, haha.

Ik ga maar eens op Facebook kijken of ik vrienden in de buurt heb met een of meerdere van die spellen om even een paar dagen te lenen! Dan merk ik vanzelf wel wat wel/niet bevalt :-). Geen zin om 5x40-50 euro uit te geven :-)

Maar nu: wat heb ik nog meer nodig?

https://www.mediamarkt.nl...-switch-oled-1672949.html is dat aan te raden?

O, bedacht mij nu dat ik helemaal geen spel heb voor als die binnen komt :-/

[ Voor 25% gewijzigd door President op 20-12-2021 12:38 ]

President schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:35:
Paw Patrol, Yoshi, Mario Kart, Mario Party of Pokémon Eevee...

Daar moet ik dus vooral de keus uit gaan maken, haha.

Ik ga maar eens op Facebook kijken of ik vrienden in de buurt heb met een of meerdere van die spellen om even een paar dagen te lenen! Dan merk ik vanzelf wel wat wel/niet bevalt :-). Geen zin om 5x40-50 euro uit te geven :-)

Die Quware bundel vind ik vrij duur en ik denk niet dat je daarvan alles gaat gebruiken. Zou dus eerder een hoes los kopen.

Spellen lenen is een optie. Ik zou sowieso niet in een keer 5 spellen kopen. Koop eerst 1 of 2 spellen en dan kan je later altijd verder kijken.

• President
L23 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:44:
[...]

Die Quware bundel vind ik vrij duur en ik denk niet dat je daarvan alles gaat gebruiken. Zou dus eerder een hoes los kopen.

Spellen lenen is een optie. Ik zou sowieso niet in een keer 5 spellen kopen. Koop eerst 1 of 2 spellen en dan kan je later altijd verder kijken.
Ah, ik zag daar dingen in die misschien handig zijn voor erbij. Maar ik ben vooral van plan om hem aan mijn 65 inch tv te verbinden, zal niet zo vaak als handheld worden gebruikt.

Ja, ik ga even in de omgeving kijken of ik wat kan lenen. Als jammer dat die van de week binnen komt en ik hem nog niet kan gebruiken.

Vroeger wel een Nintendo 64 gehad. Zelda, Mario Kart en perfect dark waren toch wel mijn favoriet.

Ik ga dus sowieso even nadenken of er iets tussen zit om met mijn vrouw te doen. Mario Party misschien?

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:38
Ik heb wel zin om die Paper Mario 64 te spelen op m'n Switch, maar dat kan echt alleen maar met Switch online + uitbreidingspakket toch?
Spud82 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:35:
Ik heb wel zin om die Paper Mario 64 te spelen op m'n Switch, maar dat kan echt alleen maar met Switch online + uitbreidingspakket toch?
Klopt. En anders zou je Paper Mario: The Origami King kunnen overwegen, die kan je wel los kopen. Maar wellicht niet het spel dat je zoekt.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 14:00
Hier sinds dit weekend ook de switch (normale, geen oled) was bedoeld voor de kerst. Maar door lockdown etc maar weekendje eerder gedaan. Maar vermaak mij er ook reuze mee, speel nu mario kart en odessey.

Heb nog wel meer maar eerst hier wel ff zoet mee

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:38
L23 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:52:
[...]

Klopt. En anders zou je Paper Mario: The Origami King kunnen overwegen, die kan je wel los kopen. Maar wellicht niet het spel dat je zoekt.
Ik begreep dat het rpg-element in dat spel ver te zoeken is... Ik was wel fan van de Thousand Year Door op de Cube juist, dus in dat kader dacht ik: die van de 64 eens proberen.
Spud82 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:25:
[...]

Ik begreep dat het rpg-element in dat spel ver te zoeken is... Ik was wel fan van de Thousand Year Door op de Cube juist, dus in dat kader dacht ik: die van de 64 eens proberen.
Origami King is in dat opzicht inderdaad anders. Ik begreep verder wel een leuke game, maar het battle systeem is vrij irritant van wat ik in reviews had gezien, om die reden de game zelf niet gekocht

• sderooij
L23 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:29:
[...]

Origami King is in dat opzicht inderdaad anders. Ik begreep verder wel een leuke game, maar het battle systeem is vrij irritant van wat ik in reviews had gezien, om die reden de game zelf niet gekocht
origami king vechtsysteem vind ik niks, ik vermaak me nu erg goed met de n64 versie :)
President schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:35:

Mijn tip: speel eerst op de Switch, en beslis daarna pas wat je extra nodig hebt. Anders zit je toch maar blind te anticiperen op dingen die al dan niet een issue zijn.

De klassiekers van extra aankopen zijn:
- een of meerdere extra controllers (opnieuw, kijk eerst wat je uit ervaring nodig hebt :) )
- een case om je Switch in te transporteren
- een SD kaart als je veel games digitaal gaat kopen
Thomas schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:47:
[...]

Cloud games zijn natuurlijk van meerdere dingen afhankelijk, waaronder:
  • Hoe snel/stabiel is je eigen netwerk op het moment van spelen?
  • Is je Switch aangesloten via ethernet of WiFi? (ethernet hoeft niet sneller te zijn, is maar meestal wel consistenter)
  • Waar zijn de servers van de cloud service? Wat is de load op die servers op dit moment?
  • Zijn er instellingen voor compressie van de data in het spel? (Lagere vs hogere resolutie, lagere vs hogere FPS, ...)
M.a.w. het is gewoon erg lastig om te vergelijken omdat er zoveel factoren meespelen.

De Switch is in ieder geval niet echt een apparaat dat optimaal kan profiteren van netwerksnelheden die hoger zijn dan 100Mbps.

• President
JackAvery schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:22:
[...]

Mijn tip: speel eerst op de Switch,
Mjaa, moet ik eerst een spel kiezen om te spelen.. haha! Zelda misschien? Of Mario?

Ik genoot vroeger van Mario op de N64.. schilderijen in het kasteel inspringen, levels spelen, missies in de levels allemaal voltooien.. heerlijk!

Wat is de nieuwste Zelda, ik zie er twee? Ik vond het op de N64 fantastisch. Moet wel toegeven dat ik vooral van 'solo' spellen houd, niet van online spellen waar je in een wereld zit met tientallen andere spelers.

[ Voor 16% gewijzigd door President op 20-12-2021 19:23 ]

• Transportman
President schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:21:
[...]

Mjaa, moet ik eerst een spel kiezen om te spelen.. haha! Zelda misschien? Of Mario?

Ik genoot vroeger van Mario op de N64.. schilderijen in het kasteel inspringen, levels spelen, missies in de levels allemaal voltooien.. heerlijk!

Wat is de nieuwste Zelda, ik zie er twee? Ik vond het op de N64 fantastisch. Moet wel toegeven dat ik vooral van 'solo' spellen houd, niet van online spellen waar je in een wereld zit met tientallen andere spelers.
Je hebt eigenlijk 3 Zelda's op de Switch (Switch Online niet meegerekend). Breath of the Wild, Links Awakening en Skyward Sword. De laatste 2 zijn remakes in relatief lineaire open werelden, terwijl in Breath of the Wild het ontdekken van de open wereld echt centraal staat. Wat vond je geweldig aan de Zelda op de N64?
Pagina: 1 ... 144 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic