@
President zoek maar eens wat posts van mij terug in
dit topic, dan kom je een beetje de ervaringen tegen van een jochie van 4 tot 6 met de Switch. Achteraf vind ik het verbazingwekkend hoe snel ze een controller onder de knie hebben. Inzicht in de spellen is echter alleen niet alleen afhankelijk van hoe je met de controller om kan gaan.
Conduct Together hebben we samen geprobeerd toen hij 4½ was, maar omdat hij niet luisterde en stug zijn eigen gang ging (wat doet dit knopje?) en nog niet de logica van de treintjes op het scherm zag, was dat geen succes.
Lego City Undercover was wel erg geslaagd, vooral in splitscreen. Beetje rondlopen en alles slopen is leuk, en samen met mij kon hij het verhaal ook doorwerken (waardoor hij weer nieuwe voertuigen en poppetjes vrijspeelde).
De afgelopen twee jaar zijn er nog verschillende Lego spelletjes bijgekomen. Die zijn namelijk voor mij ook leuk, en inmiddels (hij is nu net zes) kan hij er zelf ook alleen aardig mee overweg. Meestal spelen we wel samen. The Lego Movie game vind ik iets minder leuk, maar Ninjago en Harry Potter wel.
Daarnaast snapt hij Pokémon Let's Go Eevee inmiddels ook (een jaar ongeveer denk ik), dus die mag hij ook af en toe alleen spelen. Hij heeft de main quest nu helemaal uitgespeeld (ik een deel voor hem, maar meestal zelf), dus nu kan hij zelfstandig de hele kaart over lopen en beestjes wisselen.
Mario Kart gaat qua sturen nog niet zo, en een 6-jarige vindt het blijkbaar niet zo leuk om te verliezen. Dat spelen we wel af en toe samen, maar is voor hem alleen niet zo leuk.
Mario Party vindt hij momenteel erg leuk, vooral om alle losse minigames alleen te spelen of het speelbord samen met mij en/of mama. Dat is iets van het laatste half jaar ongeveer
Mario Odyssey gaat nu een stuk beter dan een jaar geleden, maar is voor hem alleen echt nog te moeilijk. Samen gaat redelijk, af en toe geholpen door wat hij gezien heeft in YouTube filmpjes. Ik verbaas me af en toe nog steeds als hij ineens zegt wat er komt of waar we heen moeten

.
Samenvatting: net 4 jaar is aan de jonge kant als ik naar onze spruit kijk, maar vanaf 5 gaat het beter en vanaf 6 begint ook het inzicht in de spellen te komen dus wordt het voor hem ook leuker omdat hij niet meer random knopjes indrukt maar zich meer beseft waar hij mee bezig is en hoe de opdrachtjes werken.