L23 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:25:
[...]

Geen problemen gehad met ports die op de Switch slecht draaien? Je weet dan welke games je wilt spelen, maar hoe het technisch draait op de Switch is altijd afwachten.
Nee, niet echt. Voor games waarover ik twijfel wacht ik reviews af.

Maar als ik moest nitpicken, dan zijn hier een paar gepreorderde games uit m'n hoofd die performance-issues hebben:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

L23 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:29:
[...]

Opzich wel. Maar begrijp nooit waarom mensen digitale content pre-orderen voordat de reviews binnen zijn. Goed dat Nintendo hierop aangepakt word, ongebruikte pre-orders moeten geannuleerd kunnen worden, maar zou wat mij betreft ook geen groot probleem moeten zijn.
er is eigenlijk maar één reden om dat te doen, en dat is om echt day one multiplayer games te gaan spelen. Verder is het gewoon vrij nutteloos (maar mensen laten zich lokken door bonussen enzo..)

Goed dat Nintendo hier teruggefloten wordt. Hoe Steam dit regelt zou gewoon de norm moeten worden voor digitale aankopen - niet alleen pre-orders.

Wat nieuws:

De eerste footage van Star Wars: Hunters staat online. De video is de mobile versie maar deze F2P arena team-based combat game van Zynga komt dus ook naar Switch. Verrassend genoeg zien de 8 onthulde characters er best interessant uit.

Nieuwe aankondiging van Aurogon Shanghai. Deze metroidvania game 'Afterimage' is gepland voor eind 2022:

En voor wie het gemist heeft: .hack//G.U. Last Recode krijgt eindelijk een Switch port

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2025

MPC60

Game on

Bij mij werkt de eshop niet, meer mensen last van? Ik wou net dragon Quest kopen. ;(

[ Voor 25% gewijzigd door MPC60 op 07-12-2021 20:00 ]

Xbox: SendexNL

MPC60 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:00:
Bij mij werkt de eshop niet, meer mensen last van? Ik wou net dragon Quest kopen. ;(
Er zijn problemen met Amazon Web Services, ook Nintendo heeft er last van.

• MPC60

MPC60

Game on

JackAvery schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:01:
[...]

Er zijn problemen met Amazon Web Services, ook Nintendo heeft er last van.
Zal wel even duren, ik ga wat anders doen. 😂😝

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:19
Mijn nieuwe OLED is binnen en ik merk dat de Joy Con’s in handheldmodus nu wél synchroon zijn met elkaar 😁 (eerst zat mijn linker Joy Con erg losjes ten opzichte van de rechter en nu zitten ze allebei een klein beetje los, wat kennelijk normaal is). Even wachten op de screenprotector en dan mijzelf in Zelda onderdompelen

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MPC60 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:07:
[...]
Zal wel even duren, ik ga wat anders doen. 😂😝
De storing is volgens deze pagina van Nintendo verholpen ondertussen: https://www.nintendo.co.jp/netinfo/nl_NL/index.html. In het archief zie je de storing van gisteren nog wel staan. Zelf had ik er ook last van, vandaar dat ik deze pagina had gevonden.
Via de Japanse editie van GamesIndustry.biz weten we nu dat Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl wereldwijd tijdens de eerste werkzekerheid miljoen exemplaren hebben verkocht.

Dat is even veel als de lancering van Sword/Shield en een van de grootste lanceringen op Switch ooit.

• MPC60

MPC60

Game on

Ik zie zo snel geen animal crossing topic. Even een vraag, is het handig om zelf hoofdbewoner te zijn of ik kan dat beter aan mn kind over laten? Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel dat uitmaakt.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
MPC60 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:35:
Ik zie zo snel geen animal crossing topic. Even een vraag, is het handig om zelf hoofdbewoner te zijn of ik kan dat beter aan mn kind over laten? Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel dat uitmaakt.
Ik kan geen antwoord op je vraag geven, maar je wel op weg naar het topic helpen :)

[Switch] Animal Crossing: New Horizons

hoi

• MPC60

MPC60

Game on

Dankjewel.

Ik keek eens in de My Nintendo Store en zag het volgende:

De nieuwe OLED dock is nu te koop. Helaas (?) wordt deze verkocht zonder HDMI kabel of adapter. Zowel in het wit als in het zwart beschikbaar voor €69,99.

Ook momenteel bestelbaar: de Mega Drive en NES controllers

En in ander nieuws: op gog.com is volgens Reddit de pagina voor Hollow Knight Silksong geupdated. Durf ik er van uit gaan dat binnenkort nieuws volgt?

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07-2025
Worden toevallig de HAC-001 v1 switches nog verkocht (unpatched), of zijn ze allemaal de nieuwe generatie? Online kan ik alleen maar de nieuwe generatie vinden, maar niet meer de originele.

[ Voor 3% gewijzigd door Skyrider op 09-12-2021 21:07 ]

JackAvery schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:28:
Ik keek eens in de My Nintendo Store en zag het volgende:

De nieuwe OLED dock is nu te koop. Helaas (?) wordt deze verkocht zonder HDMI kabel of adapter. Zowel in het wit als in het zwart beschikbaar voor €69,99.

Ook momenteel bestelbaar: de Mega Drive en NES controllers

En in ander nieuws: op gog.com is volgens Reddit de pagina voor Hollow Knight Silksong geupdated. Durf ik er van uit gaan dat binnenkort nieuws volgt?
Ik las zoiets al op Reddit over het OLED dock, maar dus ook in Europa zonder HDMI kabel of adapter. Dit was bij het oude dock toch niet het geval? Wel heel veel geld. Ben wel benieuwd wat de productiekosten van de dock zijn.

Wat betreft Hollow Knight, trek je clowns kostuum maar aan :+
L23 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:28:
[...]

Ik las zoiets al op Reddit over het OLED dock, maar dus ook in Europa zonder HDMI kabel of adapter. Dit was bij het oude dock toch niet het geval? Wel heel veel geld. Ben wel benieuwd wat de productiekosten van de dock zijn.
In de US kon je docks zonder de extra's kopen bij Nintendo zelf. In Europa heb ik enkel sets in de winkel gezien, maar sowieso waren ze vrij lastig te vinden.
Aangekondigd op The Game Awards:

Nieuwe trailer voor Monster Hunter Rise: Sunbreak + render voor het nieuwe monster dat getoond werd.

Re-release van Persona 4 Arena Ultimax (17 maart)

Sonic: Frontiers (eind 2022)

De langverwachte Cupbead DLC lanceert op 30 juni

Gameplay van A Plague Tale: Requiem. Switch versie is Cloud Only

[ Voor 78% gewijzigd door JackAvery op 10-12-2021 06:19 ]

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-01 15:58
Nieuw? Nee. De Switch is tijdenlang overal uitverkocht geweest en dat was al nadat de 2019 revisie uit was. De kans dat je dus nog een nieuwe V1 tegenkomt is nihil.

Tweedehands? Mogelijk. Zal goed zoeken worden en je hebt kans dat de prijs nou niet bepaald de adviesprijs gaat zijn, want over het algemeen is het zo dat diegenen die actief adverteren met een ongepatchte V1 Switch, verdomd goed weten waarvoor jij die koopt, en dus ook weten dat daar geen groot aanbod meer van is.

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-01 06:03
Voor de liefhebber https://www.amazon.fr/Con...sr=8-6&tag=peppercom0c-21 Switch Oled wit voor omstreeks 320€ ik heb geprobeerd er één te bestellen maar Amazon fransie doet moeilijk over mijn bic nummer.. ik kijk volgend jaar weleens verder naar Oled :)

Bedankt voor de info Dragon maar wat een gedoe.. ik dacht leuk voor 320€ dan ruil ik het op Tweakers in voor een Grijze 2019 versie met een paar spellen dat liever want ik gebruik handheld mode amper en de kans is groot dat er tussen 2022 en 2023 een Super Switch komt.

Succes en groetjes,

TF.

[ Voor 24% gewijzigd door Tri Force op 10-12-2021 18:55 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tri Force schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:49:
Voor de liefhebber https://www.amazon.fr/Con...sr=8-6&tag=peppercom0c-21 Switch Oled wit voor omstreeks 320€ ik heb geprobeerd er één te bestellen maar Amazon fransie doet moeilijk over mijn bic nummer.. ik kijk volgend jaar weleens verder naar Oled :)

Succes en groetjes,

TF.
Revolut aanvragen, dan kun je wel betalen. Is supersnel geregeld.

• Skyrider
Dat is helaas jammer, viel wel te proberen om te vragen. Thanks!
Wat nieuws: Hier zat ik zelf op te wachten. Banjo-Kazooie in januari!

Edit: meer aankondigingen. Redout II komt in 2022 naar alle platformen. De eerste game zal je je misschien nog wel herinneren als de F-zero/WipeOut geïnspireerde game die er uiteindelijk erg lang over deed om op Switch te releasen.

Ook Edge of Eternity, een RPG door een klein Frans indieteam, krijgt een Switch versie - weliswaar in de Cloud.

Verder lanceert A Memoir Blue op 10 februari en heeft de Advance Wars 1+2 remake een rating gekregen in Australië.

[ Voor 75% gewijzigd door JackAvery op 11-12-2021 08:24 ]

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09-2025
Nieuw gaat niet lukken maar op marktplaats worden er genoeg aangeboden.. Prijzen zijn niet eens zo gek extreem.
Zoek op 'switch unpatched'

• Disfigured
  • Laatst online: 29-12-2025
Die Cloud versies zijn echt niet interessant. En vaak ook gewoon full price. Edge of Eternity ziet er niet bepaald uit als een game die de Switch niet kan draaien met wat lagere settings op 720p.
@Disfigured cloud versies zijn ook niet iets waar ik zelf geld in wil steken. In dit specifieke geval vermoed ik dat het gewoon veel goedkoper is dan aan een port werken. Bij de developer werkt tien man ofzo.

Japanse zakenkrant Nikkei Shimbun kopte gisteren het volgende: "Nintendo breidt basis van game ontwikkeling uit, plaatsen nieuw gebouw op de locatie van het oude hoofdkwartier".

Mijn vertaling van het artikel (het stuk dat niet achter paywall staat):
Nintendo breidt zijn basis voor de ontwikkeling van games uit. Vanaf 5 mei 2022 trekt het in een gebouw dat onder constructie is naast het huidige hoofdkantoor, waar het 8500 vierkante meter zal leasen. Bovendien plaatst het [bedrijf] ten vroegste in 2022 een nieuw gebouw gericht op game development op het perceel van het vroegere hoofdkantoor, [momenteel] de site van het Nintendo Kyoto Research Center. Tot op heden wordt veel ontwikkeling geoutsourced, maar nu wilt het bedrijf het aantal ontwikkelaars in eigen huis verhogen.

[Nintendo] zal intrekken op de zesde en zevende verdieping van het nieuwe overheidsgebouw op de zuidelijke site van het Kyoto Waterworks Office.
Nintendo krijgt subsidies van de stad gedurende drie jaar hiervoor omdat ze nieuwe jobopportuniteiten ontwikkelen. Er wordt niet vermeld hoeveel nieuwe ontwikkelaars Nintendo plant aan te trekken.

Deze uitbreiding valt binnen de strategie die Nintendo afgelopen november aankondigde om extra geld en middelen in de ontwikkeling van games te pompen, zie ook deze post JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"
Disfigured schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:50:
Die Cloud versies zijn echt niet interessant. En vaak ook gewoon full price. Edge of Eternity ziet er niet bepaald uit als een game die de Switch niet kan draaien met wat lagere settings op 720p.
Ik moet zeggen dat ik met een maandje Xbox Game Pass Ultimate wel erg onder de indruk ben met het kunnen streamen naar mijn iPhone en Macbook. Zou tof zijn als Xbox Cloud Gaming ook op de Switch zelf werkt.
Maar per game de volle mep betalen voor cloud versies is inderdaad vrij suf en uiteindelijk trekken ze er een keer de stekker uit. Dus zie liever een abonnement waar je maandelijks voor betaald en waar je meerdere cloud games kan spelen. Voor mij is de kracht van de Switch dat je je games overal kan spelen, zowel op de tv als in handheld. Ik verwacht niet overal een snelle internet verbinding te hebben en daardoor vind ik dat die cloud versies de Switch mogelijkheden beperken. Ik zou zelf dus die games over slaan of op Xbox/Playstation hardware spelen.
Dat ze die cloud versies proberen te verkopen is begrijpelijk. Verwacht dat het financieel al uit kan. Wellicht dat er maar een klein aantal Switch gebruikers cloud games kopen. Zodra het cloud game netwerk opgezet is is het vrij makkelijk om ook andere games via deze wijze te verkopen. De game porten kost aanzienlijk meer. Deze trend zet (helaas) nog wel even door.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

ChUcKiE

Dus........

Hoe is jullie ervaring met games voor zeg 4-5 jarigen? We hebben nu Mario Kart en daar kun je weinig mis mee doen. Het "ergste" is als laatste eindigen, maar het spel gaat in ieder geval gewoon door.
Ik merk wel dat het nog wel lastig voor ze is om de relatie te leggen tussen het "sturen" en het drukken op knoppen vs wat er op het scherm gebeurt.

Ik lees wisselende ervaringen over Paw Patrol. Lijkt me interessanter (minder dynamisch) om de controls aan te leren, maar er wordt ook aangegeven dat het dan wel weer heel simpel en vooral ook kort is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

ChUcKiE schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:24:
Ik lees wisselende ervaringen over Paw Patrol. Lijkt me interessanter (minder dynamisch) om de controls aan te leren, maar er wordt ook aangegeven dat het dan wel weer heel simpel en vooral ook kort is.
Er zijn meerdere Paw Patrol games voor de Switch. Ik hoorde voornamelijk positieve verhalen over Paw Patrol On a Roll. Mijn neefje van 3 heeft dit spel sinds kort ook, maar volgens mij nog niet aan begonnen, dus kan geen ervaringen delen.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 18:49
On a Roll (edit): Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay werkte hier niet echt voor een 4 jarige. Ik vond de camera ook raar, zo half schuin van boven, en lastig om dan precies juist te springen op dingen enzo. Na de eerste missie maar weer doorverkocht dus. Maar zal erg per kind verschillen.

Verder wil mijn zoontje in spellen vaak alles doen wat juist niet moet of kan of hoort. Ben zelf dus ook nog beetje op zoek naar iets wat heel open is waar je in kunt klooien ipv dat het helemaal vastgelegd is wat wel/niet kan op 1 manier.

[ Voor 36% gewijzigd door menne op 13-12-2021 13:33 ]

• Disfigured
  • Laatst online: 29-12-2025
L23 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:17:
[...]

Ik moet zeggen dat ik met een maandje Xbox Game Pass Ultimate wel erg onder de indruk ben met het kunnen streamen naar mijn iPhone en Macbook. Zou tof zijn als Xbox Cloud Gaming ook op de Switch zelf werkt.
Maar per game de volle mep betalen voor cloud versies is inderdaad vrij suf en uiteindelijk trekken ze er een keer de stekker uit. Dus zie liever een abonnement waar je maandelijks voor betaald en waar je meerdere cloud games kan spelen. Voor mij is de kracht van de Switch dat je je games overal kan spelen, zowel op de tv als in handheld. Ik verwacht niet overal een snelle internet verbinding te hebben en daardoor vind ik dat die cloud versies de Switch mogelijkheden beperken. Ik zou zelf dus die games over slaan of op Xbox/Playstation hardware spelen.
Dat ze die cloud versies proberen te verkopen is begrijpelijk. Verwacht dat het financieel al uit kan. Wellicht dat er maar een klein aantal Switch gebruikers cloud games kopen. Zodra het cloud game netwerk opgezet is is het vrij makkelijk om ook andere games via deze wijze te verkopen. De game porten kost aanzienlijk meer. Deze trend zet (helaas) nog wel even door.
Heb zelf ook Game Pass, en daar vind ik het inderdaad wel prima. Maar dat komt omdat ik dan echt honderden games kan spelen voor een vast bedrag per maand, maar waarbij ik de meeste games gewoon native op m'n PC speel.

De Cloud version van Guardians of the Galaxy voor de Switch is gewoon €69.99. :D Terwijl de PS5-versie nieuw al voor rond de 30 te krijgen is.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-01 07:34

Stronkie

Where wind is Trouble

Ach of je koopt gewoon alle games origineel . einde sarcasme modes.

Oude switches zijn nog zat op markplaats te krijgen , ook op ebay zie ik ze nog wel langskomen.

Maar ik zou gewoon voor de nieuwe switch gaan. Die oude switches zijn zeker niet meer "nieuw" en dan heb ik het over de accuduur. Mijn eerste generatie switch gaat , na weinig gebruik , ook niet meer zo lang mee als voorheen.

Verwijderd

Hier heb ik een oude Switch (1 maand na launch), maar helaas wel gepatched. Ik ben wel gestopt met patchen vanaf vorig jaar.

De accu is wel vrij dramatisch geworden in vergelijking met V2 en de OLED die ik nu dus heb. We hebben het echt over 1.5 uur totdat deze op is en dan geen eens met de zwaarste games. Hou er dus rekening mee dat als de Switch veel is gebruikt je sowieso een nieuwe accu moet inbouwen.

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:44
menne schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:37:
On a Roll werkte hier niet echt voor een 4 jarige. Ik vond de camera ook raar, zo half schuin van boven, en lastig om dan precies juist te springen op dingen enzo. Na de eerste missie maar weer doorverkocht dus. Maar zal erg per kind verschillen.

Verder wil mijn zoontje in spellen vaak alles doen wat juist niet moet of kan of hoort. Ben zelf dus ook nog beetje op zoek naar iets wat heel open is waar je in kunt klooien ipv dat het helemaal vastgelegd is wat wel/niet kan op 1 manier.
GTA??? >:)

• indy911
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 13:49
De LEGO games zijn hier (om precies diezelfde reden) een grote hit. Vooral de titels waar je door een stad heen kan struinen en gewoon wat aan kan kloten.

[ Voor 19% gewijzigd door indy911 op 12-12-2021 08:10 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Is het een bekend probleem dat je met Airpods (Pro) wel geluid hoort op de switch, maar als ik Fortnite speel en in een party zit, dan werkt die niet als microfoon,

Mensen horen mij niet meer dan

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• ReVision.
  • Niet online
Voor zover ik weet wanneer je een bluetooth headset gebruikt op de switch is dit altijd enkel voor de audio.
Microfoon wordt niet ondersteund via bluetooth.
Nintendo said Switch's Bluetooth connection feature is limited to the audio output and hence, gamers will not be able to use Bluetooth microphones. During a Bluetooth connection, the console can only accommodate up to two wireless controllers.
https://www.ibtimes.com/n...eature-no-support-3296027
According to a Nintendo support article, you’ll be limited to using two wireless controllers if you’ve got a Bluetooth headset attached. The system also won’t support Bluetooth microphones, which isn’t necessarily surprising given that Nintendo’s own voice chat system relies on an app running on your phone. Still, it’s a bummer for people who play games with their own built-in voice chat abilities.
https://www.theverge.com/...oth-audio-software-update

[ Voor 87% gewijzigd door ReVision. op 13-12-2021 10:48 ]

hoi

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mijn zoon wilde graag splatoon 2, maar had nog geen nintendo online...

In het begin vond ik het jammer en heb ik hem laten spelen zonder nintendo online, maar echt dan heb je zo'n uitgekleed spel, ik hoop echt dat ze er voor splatoon 3 wat van leren. Je wil toch juist offline splitscreen en anders met cpu tegenstanders die levels kunnen spelen. Met een smash bros heb je ook geen online account nodig en kan je de moeilijkheid van de cpu instellen voor een splatoon zou dat toch ook gewoon moeten kunnen.

Maar goed 20 euro nintendo online niet duur voor wat je ervoor krijgt.
Het spel is nu een stuk leuker met meer opties.

Bovendien heb ik nu met mijn zoon double dragon en één of ander oud worstel spel kunnen spelen wat ook wel grappig was/is

Burp

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
ReVision. schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:26:
Voor zover ik weet wanneer je een bluetooth headset gebruikt op de switch is dit altijd enkel voor de audio.
Microfoon wordt niet ondersteund via bluetooth.

[...]

https://www.ibtimes.com/n...eature-no-support-3296027

[...]

https://www.theverge.com/...oth-audio-software-update
Ah dank voor je antwoord. Jammer, maar is op te lossen met normale oortjes of een headset,
On a Roll werkte hier niet echt voor een 4 jarige. Ik vond de camera ook raar, zo half schuin van boven, en lastig om dan precies juist te springen op dingen enzo. Na de eerste missie maar weer doorverkocht dus. Maar zal erg per kind verschillen.

Mijn dochter heeft deel 1 uitgespeeld, deel 2 vind zij ook lastig, en speelt die niet graag.

Ze is 5 jaar, en speelde deel 1 toen ze 4 jaar was.
Deel 1 is perfect door alleen maar te springen en te lopen, en je niet dood kan gaan

[ Voor 41% gewijzigd door Mars18 op 13-12-2021 11:16 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Was dat niet Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay? Qua gameplay beelden zie ik bij On a Roll geen camera half schuin van boven. On a Roll lijkt enkel een side scroller te zijn en lijkt mij daardoor ook makkelijker. Van wat ik gelezen had is On a Roll daarom ook een betere keus dan de andere Paw Patrol games.

• menne
L23 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:03:
[...]

Was dat niet Paw Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay? Qua gameplay beelden zie ik bij On a Roll geen camera half schuin van boven. On a Roll lijkt enkel een side scroller te zijn en lijkt mij daardoor ook makkelijker. Van wat ik gelezen had is On a Roll daarom ook een betere keus dan de andere Paw Patrol games.
Je hebt helemaal gelijk! Ik pas het aan in mijn bericht.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:53
ChUcKiE schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:24:
Hoe is jullie ervaring met games voor zeg 4-5 jarigen? We hebben nu Mario Kart en daar kun je weinig mis mee doen. Het "ergste" is als laatste eindigen, maar het spel gaat in ieder geval gewoon door.
Ik merk wel dat het nog wel lastig voor ze is om de relatie te leggen tussen het "sturen" en het drukken op knoppen vs wat er op het scherm gebeurt.

Mijn dochter heeft deel 1 en 2 en vind vooral deel 2 beter te pruimen dan deel 1.
Deel 1 is 2d platformer en deel 2 is 3d platformer.
Ik heb het zelf ook geprobeerd en deel 2 speelt ruim beter (Might Pups volgens mij is dat).
Ben het dan uiteraard niet eens met de uitspraak dat on a roll goede reviews krijgt.
Qua besturing vind ik hem erg houterig en frustrerend, maar het is dan ook niet te vergelijken met een Mario zullen we maar zeggen.

Ofwel, deel 2 kan ik je wel aanraden mits je kinderen ook Paw Patrol leuk vinden.

Groot nadeel bij beide spelers is dat alleen Rider een stem heeft, de pups zelf praten jammer genoeg niet, maar daar is wellicht de prijs ook naar.
Arunia schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:38:
[...]

Mijn dochter heeft deel 1 en 2 en vind vooral deel 2 beter te pruimen dan deel 1.
Deel 1 is 2d platformer en deel 2 is 3d platformer.
Ik heb het zelf ook geprobeerd en deel 2 speelt ruim beter (Might Pups volgens mij is dat).
Ben het dan uiteraard niet eens met de uitspraak dat on a roll goede reviews krijgt.
Qua besturing vind ik hem erg houterig en frustrerend, maar het is dan ook niet te vergelijken met een Mario zullen we maar zeggen.

Ofwel, deel 2 kan ik je wel aanraden mits je kinderen ook Paw Patrol leuk vinden.

Groot nadeel bij beide spelers is dat alleen Rider een stem heeft, de pups zelf praten jammer genoeg niet, maar daar is wellicht de prijs ook naar.
Het gaat er niet perse om welke game beter is. Maar dat On a Roll een betere keuze is om te leren gamen, qua besturing minder complex. Yoshi’s Crafted World lijkt me qua leercurve ook vergelijkbaar. Als je al wat meer game ervaring hebt dan zijn de andere Paw Patrol games wellicht beter, maar tenzij je echt Paw Patrol fan bent zijn er volgens mij leukere Switch games te vinden.

• Arunia
@L23 Daar heb je zeker gelijk in, maar bij mijn dochter met denk 4 jaar was ze al aan het klooien in Mario Odyssey met de Jaxi of hoe dat beest ook heet. Ging ook prima in 3D.

Maar voor side scrollers zijn er zeker wel betere spellen zoals inderdaad die Crafted World (wij zijn bezig met Wooly World op de WiiU en later koop ik Crafted World wel om verder te spelen.
Iemand die Shovel Knight Pocket Dungeon gaat proberen?

Deze puzzle game reviewt heel sterk. Ben benieuwd.

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:50
JackAvery schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:02:
Iemand die Shovel Knight Pocket Dungeon gaat proberen?

[YouTube: Shovel Knight Pocket Dungeon - Launch Trailer - Nintendo Switch]

Deze puzzle game reviewt heel sterk. Ben benieuwd.
Zit even het forum te bekijken (ook buiten dit topic) maar zie niet hoe de volgende melding te omzeilen is:

"Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat externe inhoud die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.

Open cookievoorkeuren Bekijk op YouTube"

Aangezien jullie vaak content delen, is het jullie vast gelukt :+

• Skyrider
Ik heb nu ook de OLED editie aangeschaft. Er zitten idd veel nadelen (en sommige voordelen) aan het kopen van een 1e generatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Skyrider op 14-12-2021 17:37 ]

Meer mensen net een mailtje ontvangen van Nintendo met hun "Nintendo Switch Year in Review"?

Mijn meest gespeelde games dit jaar:
Tony Hawk's Pro Skater 1+2
Hades
Star Wars Knights of the Old Republic

En ik game 62% docked en 38% portable.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
L23 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:22:
Meer mensen net een mailtje ontvangen van Nintendo met hun "Nintendo Switch Year in Review"?

Hades

Voor mij was het:
Zelda skyward sword
Animal crossing
Metroid dread

en;
64% in de houder
36% in handheld
Top drie dit jaar waren Slay the Spire (oops), Metroid Dread en Hyrule Warriors. 60/40 docked/handheld split. Niet al te veel gegamed, maar een leuk jaar :P

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
Bijna alles handheld gedaan. Meeste uren in Skyward Sword gestopt. Toch wel een game die ik nooit meer ga spelen. Teveel frustratiemomentjes. Breath of the Wild was een goede tweede qua tijd. Blijft magistraal.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:25
L23 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:22:

Hades

Helaas (nog) niet.
ik ben beniewd hoe het bij mij verdeeld is.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:26

On_E

Housemusic

Slay The Spire
Diablo 3
Super Smash Bros

67% docked

:)

overigens was StS ook mijn meest gespeelde game op de Series X dit jaar…

[ Voor 41% gewijzigd door On_E op 14-12-2021 21:44 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:25
Ik heb met google er een linkje naar gevonden: Mario 3d world, The Witcher 3 en Zelda Breath of the wild met alle 3 maar liefs 4 uur.
57% portable, das minder dan ik gedacht had.
Geen verrassing hier... :p
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGlkDpEX0AQzkVU?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGlkWlUXEAcy98M?format=png&name=900x900

Er zijn drie nieuwe patenten ontdekt van Nintendo die gameplaymechanismes uit Breath of the Wild 2 beschrijven. Deze mechanismes waren al te zien in de meest recente trailer, maar dit bevestigt o.a. dat deze mechanismes dynamisch zijn toe te passsen in de wereld.

De mechanismes zijn
spoiler:
time rewind, phase-through terrain en free falling.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:08
Voor wie hem nog meer niet in de mail had...
https://www.nintendo.nl/D...cht-van-2021-2086190.html

Bij mij 100% handheld, wat niet helemaal klopt maar wel aardig in de buurt komt. Mijn top 3 was Torchlight 2 (35), Steamworld Dig 2 (13) en Zelda Link's Awakening (13).

Gamertag: FinrazielNL

• ReVision.
  • Niet online
Helaas hebben we niet genoeg gegevens van je speelactiviteit van dit jaar om je een volledig jaaroverzicht van 2021 te geven.
Ik heb nog niet genoeg gespeeld op mijn switch, ik heb hem ook pas 2 weken ofzo :)

hoi

• avec_style
  • Laatst online: 14:54
Er begint morgen weer een sale in de eshop.

https://gamer.nl/artikele...shop-games-in-uitverkoop/

• RollieBollie
  • Laatst online: 20:10
MIjn stats:
Gespeelde games:
BotW 433 uur (totaal sinds release 985 uur)
AoC 385 uur
Mario + Rabbids 245 uur
Totaal 1271 uur
Docked 86 %
Handheld 14 %
RollieBollie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:57:
MIjn stats:
Gespeelde games:
Mario + Rabbids 245 uur
Tof spel he :D In totaal ook iets van 200 uur gespeeld.

• RollieBollie
Yep. Was vorig jaar een impulsaankoop, omdat er toen via de eshop een goede deal was. Toen paar uur gespeeld en dit jaar er vol in gegaan. Komend jaar komt vervolg er zeker bij.
Wat toonde men in de artistieke Indie World van vandaag?
  • Sea of Stars (holiday 2022)
  • Aliisha - The Oblivion of Twin Goddesses (lente 2022)
  • Loco Motive (zomer 2022)
  • Afterlove EP (zomer 2022)
  • Dungeon Munchies (release vandaag)
  • Figment 2: Creed Valley (februari 2022, demo vandaag)
  • Let's Play! Oink Games (release vandaag)
  • Endling - Extinction is Forever (lente 2022)
  • OlliOlli World (8 februari 2022)
  • River City Girls 2 (zomer 2022)
  • Parkasaurus (lente 2022)
  • Don't STarve Together (lente 2022)
  • Chjicory: A Colorful Tale (release vandaag)
  • Baby Storm (21 januari 2022)
  • Grime (zomer 2022)
  • Gerda: A Flame in Winter (2022)
  • Timelie (release + demo vandaag)
  • Behind the Frame: The Finest Scenery (lente 2022)
  • Omori (lente 2022)

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49

Galois

1811 - 1832

Mijn zoontjes willen al een tijdje een Nintendo Switch (ik ben absoluut geen gamer) dus voor onder de boom zojuist de oled-versie gekocht. Eigenlijk geen idee waarom de oled, want ik lees dat het prijsverschil (60 euro) dat niet waard lijkt te zijn voor de meeste gebruikers. Ach... ik dacht dat het ook een betere processor/accu en dergelijke zou hebben, maar ik begrijp dat echt alleen het scherm, de luidsprekers en andere minder belangrijke dingen zijn verbeterd tov de gewone versie. Klopt: de volgende keer eerst reviews lezen en dan bestellen!

Ik was net te laat voor de Mario Kart bundel van black friday (niet-oled versie). Dat was voor 289 euro een hele mooie prijs. Nu voor alleen de console 349 euro betaald.

En dan moeten er nog spellen bij... Ik wil Minecraft voor ze kopen (die hebben ze ook op de iPad) en misschien toch die Mario Kart. Of heeft iemand nog een supertip voor een spel?

Ik begrijp dat er ook een online ding is voor 20 euro per jaar waar ze allemaal 'oude NES-spellen' kunnen spelen? Is dat wat? Is dat een aanrader?
(zoals ik al zei: ik ben zelf helemaal geen gamer en zojuist een half uur op dit forum rondgehangen... :) al mijn kennis is een half uur oud en van hier :) dank daarvoor ;))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:08
@Galois de oled is een hele fijne upgrade... Als je veel handheld speelt. Zodra hij gedockt is is er weinig verschil (je kunt er een netwerk kabel insteken zonder losse adapter, geloof dat dat het dan is). Hangt er dus helemaal vanaf of je vooral docked of handheld gaat spelen. Maar je hebt hem nu toch al dus maakt niet veel meer uit :+

Gamertag: FinrazielNL

• Mauz1978
  • Laatst online: 15:29

Mauz1978

Console War Veteran

@Galois Joh, je hebt nu de beste Switch. En (S)NES online spellen zijn over het algemeen best moeilijk voor kinderen. Ik weet niet hoe oud je zoontjes zijn, maar met Mario Kart zit je altijd goed, wellicht ook Mario Party of Just dance. Dat zijn leuke spellen die ze samen kunnen spelen, met vaak ook een instelling die het heel makkelijk maakt voor ze (als ze erg jong zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door Mauz1978 op 16-12-2021 06:52 ]

Something under the bed is drooling

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49

Galois

1811 - 1832

Mauz1978 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 06:51:
@Galois Joh, je hebt nu de beste Switch. En (S)NES online spellen zijn over het algemeen best moeilijk voor kinderen. Ik weet niet hoe oud je zoontjes zijn, maar met Mario Kart zit je altijd goed, wellicht ook Mario Party of Just dance. Dat zijn leuke spellen die ze samen kunnen spelen, met vaak ook een instelling die het heel makkelijk maakt voor ze (als ze erg jong zijn).
Ze zijn 7 en 10

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Nieuwe Picross in aantocht:

27 december.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
't ligt een beetje aan het kind natuurlijk, maar m'n neefje van 7 kan zich prima vermaken met bijvoorbeeld Mario 3, Super mario world en Yoshi's island uit de online-bundel. Maar hij is dan wel nogal een gamer die zich ook wel voor de legacy interesseert :)

De oude zelda games zou hij ook wel willen spelen, maar daar loopt hij tegenaan dat ze niet in het nederlands zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 16-12-2021 07:43 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Mauz1978
  • Laatst online: 15:29

Mauz1978

Console War Veteran

Mn advies staat nog steeds, wellicht Super Smash Bros erbij (als je niet erg vindt dat dat een vechtspel is). Wat meer singleplayer spellen zijn Mario Odessey en Pokemon (bezint eer u begint hieraan, zodra de kaartjes worden gespaard is het einde zoek haha). Mn zoon is 7 en is best een gevorderde gamer en is in de meeste games nu een echte match voor me. Echt leuk :).

Something under the bed is drooling

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:55
Magic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:41:
[...]

't ligt een beetje aan het kind natuurlijk, maar m'n neefje van 7 kan zich prima vermaken met bijvoorbeeld Mario 3, Super mario world en Yoshi's island uit de online-bundel. Maar hij is dan wel nogal een gamer die zich ook wel voor de legacy interesseert :)

De oude zelda games zou hij ook wel willen spelen, maar daar loopt hij tegenaan dat ze niet in het nederlands zijn.
Aanvullend, de NES en SNES games hebben de optie om terug te spoelen, dat helpt ook met het verlagen van de moeilijkheidsgraad.

• Seal64
  • Laatst online: 16-01 15:58
Finraziel schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:47:
Voor wie hem nog meer niet in de mail had...
https://www.nintendo.nl/D...cht-van-2021-2086190.html

Bij mij 100% handheld, wat niet helemaal klopt maar wel aardig in de buurt komt. Mijn top 3 was Torchlight 2 (35), Steamworld Dig 2 (13) en Zelda Link's Awakening (13).
Geen mail van gezien, maar wel even gechecked. Ik geloof er geen barst van, want volgens dat staatje zou ik bijvoorbeeld in augustus totaal maar twee uur gespeeld hebben. Daar geloof ik helemaal niets van, dus het lijkt erop dat die optelsom niet lekker loopt.

• Arunia
@Seal64 Denk dat het alleen is wanneer je Switch online hangt, maar geen idee eigenlijk. Dit is mijn lijstje:
Gespeelde games:
Pokémon Unite 35 uur
Metroid Dread 10 uur
Hyrule Warrior AoC 9 uur
Totaal 75 uur
Docked 42 %
Handheld 58 %

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:20

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik ben met 99% handheld een beetje een buitenbeentje geloof ik :+

Er zijn maar weinig spellen die ik op de TV wil/moet spelen. Spellen als BotW gaan wel 100% op TV, maar de afgelopen tijd heb ik meer Pokemon, Final Fantasy en Mario gespeeld, dat is ideaal gedurende de dag even 10 minuten hier en daar, of 's avonds op de bank als er een TV serie aan staat waar ik niet 100% de aandacht voor nodig/over heb :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05-2025
100% portable hier ook :)

121 hours: Monster hunter Stories 2:
57 hours: Bravely default 2
54 hours: Shin Megani Tensei 5

Je kan wel zien in welke hoek de interesse ligt :)

• menne
Ik heb laatst New Super Mario Bros Deluxe gekocht, om te kijken of dat wat is voor mijn zoontje (4 jr). Hij moet het echt nog leren. Wat ik wel tegen vind vallen is de moeilijkheidsgraad opties. Ik dacht dat je hem ook makkelijker kon zetten. En nu is dat zo afhankelijk van het karakter (Toadette of Nabbit), maar blijkbaar als je Toadette gebruikt, dan herstart alsnog telkens het volledige level als je dood gaat. Zie ik iets over het hoofd qua moeilijkheidsgraad instellingen? Ik weet het: het is een longshot, want volgens Google zou dit het wel ongeveer moeten zijn qua opties.

Ik dacht eigenlijk dat er ook een optie zou zijn dat je gewoon kon spelen met oneindig veel levens totdat je het level uit hebt gespeeld, en telkens weer een stukje terug wordt geplaatst als je af gaat (ipv helemaal back to world map). Maar misschien was ik teveel gewend aan Super Mario Run op de smartphone...

[ Voor 6% gewijzigd door menne op 16-12-2021 14:09 ]

• Wii4all
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:26:
Mijn zoontjes willen al een tijdje een Nintendo Switch (ik ben absoluut geen gamer) dus voor onder de boom zojuist de oled-versie gekocht. Eigenlijk geen idee waarom de oled, want ik lees dat het prijsverschil (60 euro) dat niet waard lijkt te zijn voor de meeste gebruikers. Ach... ik dacht dat het ook een betere processor/accu en dergelijke zou hebben, maar ik begrijp dat echt alleen het scherm, de luidsprekers en andere minder belangrijke dingen zijn verbeterd tov de gewone versie. Klopt: de volgende keer eerst reviews lezen en dan bestellen!

Ik was net te laat voor de Mario Kart bundel van black friday (niet-oled versie). Dat was voor 289 euro een hele mooie prijs. Nu voor alleen de console 349 euro betaald.

En dan moeten er nog spellen bij... Ik wil Minecraft voor ze kopen (die hebben ze ook op de iPad) en misschien toch die Mario Kart. Of heeft iemand nog een supertip voor een spel?

Ik begrijp dat er ook een online ding is voor 20 euro per jaar waar ze allemaal 'oude NES-spellen' kunnen spelen? Is dat wat? Is dat een aanrader?
(zoals ik al zei: ik ben zelf helemaal geen gamer en zojuist een half uur op dit forum rondgehangen... :) al mijn kennis is een half uur oud en van hier :) dank daarvoor ;))
super smash brawl halen kunnen ze tegen en met elkaar (vechten) hier heeft mijn zoontje het meeste mee gespeeld.

Burp

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-01 11:17
Spike_wolf schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:01:
Ik ben met 99% handheld een beetje een buitenbeentje geloof ik :+

Er zijn maar weinig spellen die ik op de TV wil/moet spelen. Spellen als BotW gaan wel 100% op TV, maar de afgelopen tijd heb ik meer Pokemon, Final Fantasy en Mario gespeeld, dat is ideaal gedurende de dag even 10 minuten hier en daar, of 's avonds op de bank als er een TV serie aan staat waar ik niet 100% de aandacht voor nodig/over heb :)
Nee hoor, hier ook 98% handheld. Het is gewoon zo fijn om op de bank te zitten met dat ding in je handen als je vrouw wat anders op TV wil kijken. En ik neem hem ook regelmatig mee als ik ergens een tijdje moet wachten. Docked heb ik met name Mario Odyssey gespeeld, maar dat was maar een klein deel begin dit jaar (die controls werken docked beter dan in handheld vind ik).

[ Voor 41% gewijzigd door YdieresiS op 16-12-2021 14:50 ]

Latin capital letter y with diaeresis

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:40
Ik weet dat ik mijn Switch weinig heb aangeraakt dit jaar. Maar ik vertrouw de stats die ik van Nintendo krijg eerlijk gezegd niet. Blijkbaar totaal 24 uur gespeeld dit jaar, met de onderstaande top 3. Maar de game die ik begin dit jaar het meest heb gespeeld staat er niet tussen en die had denk ik wel op plek 2 of 1 moeten komen. Ook denk ik bij sommige maanden waar 1 of 0 uur speeltijd staat dat het wel hoger is geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIXVkyujoX6KxBbQWMO_AmvQXwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZlOCnxGgg1gzifEvsOqFui2.jpg?f=fotoalbum_large

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-01 15:47
Voor de kerst ben ik aan het twijfelen om een Switch onder de boom te leggen. Ik en mijn vrouw vinden een spelletje best leuk en ik ben best een gamer geweest, maar dan meer PC, Xbox en PS-achtige games.

Ik heb 3 kinderen van; bijna 5 jaar, 2½ jaar en 7 maanden. Met name voor de oudste denk ik dat het echt leuk gaat zijn, maar ik voorzie al wel dat het alleen maar zeuren wordt als de middelste er niks mee kan doen.

Wat is jullie ervaring met spellen, maar met name ook de speelbaarheid voor de Switch voor kids in deze leeftijdscategorie? De 2 oudste bedoel ik dan :P .

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:11

Bluebe

Roar

StealthyPeanut schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:11:
Wat is jullie ervaring met spellen, maar met name ook de speelbaarheid voor de Switch voor kids in deze leeftijdscategorie? De 2 oudste bedoel ik dan :P .
Voor je kind van 5 zijn er zeker wel genoeg leuke spellen te spelen, denk aan mario kart, de mario platform games, Paw Patrol, Yoshi, Lego, Pokemon.

2,5 is denk ik wat te jong, ik heb een zoontje van 3,5 en ik merk dat de meeste dingen voor hem nog wat te vroeg komen.

• Saumaran
  • Laatst online: 20:35
StealthyPeanut schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:11:
Voor de kerst ben ik aan het twijfelen om een Switch onder de boom te leggen. Ik en mijn vrouw vinden een spelletje best leuk en ik ben best een gamer geweest, maar dan meer PC, Xbox en PS-achtige games.

Ik heb 3 kinderen van; bijna 5 jaar, 2½ jaar en 7 maanden. Met name voor de oudste denk ik dat het echt leuk gaat zijn, maar ik voorzie al wel dat het alleen maar zeuren wordt als de middelste er niks mee kan doen.

Heb zelf ook drie kids rond dezelfde leeftijd. De oudste twee (5 en 8 ) tikken vaak het niveau aan waar ik zit. Bijv. In Botw kunnen ze zelfstandig een silver lynel verslaan. Beetje afhankelijk van het voorbeeld wat je zelf geeft. Maar Mario Kart, Odessey, Botw zijn hier een hit. De jongste zou waarschijnlijk Mario Kart nog wel kunnen spelen..

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:13
Binnenkort doe ik hier ook actief mee. Zojuist mijn witte oled switch besteld.

Meteen een praktische vraag. Welke beschermhoes kunnen jullie aanraden voor wanneer ik mijn Switch meeneem op vakantie? wat hebben jullie gekocht?

• sderooij
  • Nu online
MetalSonic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:48:
Binnenkort doe ik hier ook actief mee. Zojuist mijn witte oled switch besteld.

Meteen een praktische vraag. Welke beschermhoes kunnen jullie aanraden voor wanneer ik mijn Switch meeneem op vakantie? wat hebben jullie gekocht?
ik heb de 'standaard' nintendo hoes. Maar ligt er ook aan waar je de switch opbergt, als je die in een tas schuift waar veel andere voorwerpen in zitten, is het wellicht handig om een wat solidere case te nemen, zoals van bigben.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:13
sderooij schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:58:
[...]

ik heb de 'standaard' nintendo hoes. Maar ligt er ook aan waar je de switch opbergt, als je die in een tas schuift waar veel andere voorwerpen in zitten, is het wellicht handig om een wat solidere case te nemen, zoals van bigben.
Standaard hoes? krijg je een opberghoes bij de nieuwe hoes?

Ik heb nu in het vizier de volgende:
https://www.mediamarkt.nl...-switch-oled-1568992.html

Ik weet alleen niet of het goed is, ik ben zuinig op mijn spullen dus als ik hem in een hoes doe dan moet ik daarop kunnen bouwen.

Edit: net maar een Bigben Switch (ook oled) travel case besteld, ik zag dat big ben een Nintendo licentie heeft en de recensies zijn positief. Een case waarin ik ook de houder etc kan doen hoeft van mij niet.

[ Voor 13% gewijzigd door MetalSonic op 16-12-2021 17:33 ]

MetalSonic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:01:
[...]

Standaard hoes? krijg je een opberghoes bij de nieuwe hoes?

Ik heb nu in het vizier de volgende:
https://www.mediamarkt.nl...-switch-oled-1568992.html

Ik weet alleen niet of het goed is, ik ben zuinig op mijn spullen dus als ik hem in een hoes doe dan moet ik daarop kunnen bouwen.
Standaardhoes is de officiële Nintendo hoes, die vind ik zelf prima. maar zoals sderooij ook al aangeeft zou ik oppassen met welke andere spullen je die in de tas stopt.

De hoes die je in het vizier hebt lijkt aardig op de officiële Nintendo hoes. Maar heeft wel een "hard shell", dus geeft wat meer bescherming. Lijkt me een prima keuze.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:24
Flamesz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:56:
Ik weet dat ik mijn Switch weinig heb aangeraakt dit jaar. Maar ik vertrouw de stats die ik van Nintendo krijg eerlijk gezegd niet. Blijkbaar totaal 24 uur gespeeld dit jaar, met de onderstaande top 3. Maar de game die ik begin dit jaar het meest heb gespeeld staat er niet tussen en die had denk ik wel op plek 2 of 1 moeten komen. Ook denk ik bij sommige maanden waar 1 of 0 uur speeltijd staat dat het wel hoger is geweest.

[Afbeelding]
Hier ook niet zo super veel, de vrouw speelt er momenteel regelmatig op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0L3EFS71c8JaVr_LvwNgKh8g_Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p0GJoNkdQfi2AW3fJqqJiZ1D.png?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
Veel aanbiedingen in de eshop. Yooka-Laylee 1 is 8 euro. Is dat het waard?

• Deagle
  • Laatst online: 20:36
Grappig die percentages over docked en handheld. Ik ben me aan het oriënteren op een switch en neig eigenlijk naar de switch lite omdat deze ook een stuk goedkoper is. Echter vraag ik me af of er ook games zijn die je eigenlijk per se docked moet spelen, of dat eigenlijk alles ook prima handheld te doen is. Kunnen jullie hier iets nuttigs over roepen? Zelf lijken mij vooral de mario games leuk.

Het lijkt me vooral relaxed om zo nu en dan op de bank te liggen wanneer de tv "bezet" is bijvoorbeeld, wat ik hier eerder ook al van iemand las. :)

• RollieBollie
Ik vind dat met name top games en local multi player games het beste tot zijn recht komen op een groot scherm.

En wat veel mensen vergeten is dat de Lite geen motion controls heeft. Daar kan je dan wel een Pro controller of een setje joy-cons voor gebruiken.
afterhourpower1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:43:
Veel aanbiedingen in de eshop. Yooka-Laylee 1 is 8 euro. Is dat het waard?
Ik zou eens wat reviews bekijken. Ik heb zelf alleen de tweede game Yooka Laylee and the Impossible Lair gespeeld. Die is volgens reviews en ook mijn eigen ervaring een zeer geslaagde 2D platformer. De eerste Yooka Laylee niet gehaald omdat uit reviews bleek dat het geen goede 3D platformer is, dingen zoeken en verzamelen schijnt niet goed in elkaar te zitten. Terwijl ik dat juist het leukste vind bij 3D platformers zoals Mario Odyssey. Maar zoveel 3D platformers zijn er niet en ben je toe aan wat nieuws dan lijkt het mij voor 8 euro geen slechte deal.
RollieBollie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:18:
En wat veel mensen vergeten is dat de Lite geen motion controls heeft. Daar kan je dan wel een Pro controller of een setje joy-cons voor gebruiken.
De Switch Lite heeft wel motion controls, maar geen HD Rumble.

• RollieBollie
Huh? Lite wel motion controls?

Vaag dat Nintendo dat dan zelfs op de eigen website foutief aangeeft: https://www.nintendo.nl/H...-Switch-Lite-1595961.html

Als een game Joy-Con-functies zoals de HD-trilfunctie, de infrarood-bewegingscamera en de bewegingsbesturing ondersteunt, zul je bepaalde functies niet kunnen gebruiken met alleen een Nintendo Switch Lite. Voor zulke functies heb je Joy-Con-controllers (apart verkrijgbaar) nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door RollieBollie op 16-12-2021 19:42 ]

Deagle schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:58:Echter vraag ik me af of er ook games zijn die je eigenlijk per se docked moet spelen, of dat eigenlijk alles ook prima handheld te doen is. Kunnen jullie hier iets nuttigs over roepen? Zelf lijken mij vooral de mario games leuk.
Ik denk dat het persoonlijke voorkeur is. Er zijn mensen die met veel plezier The Witcher 3 uitspelen op een Switch Lite. Dus geen beperkingen met die kleine handheld.
Ik zelf speel van alles handheld op mijn normale Switch en nu Switch OLED. Maar vindt indie games en 2D platformers beter werken dan grote 3D games in handheld. Zou ik gaan voor een Switch Lite met een kleiner scherm dan zou ik daar voornamelijk indie games en 2D platformers voor kopen en andere games voor mijn Xbox. Maar games zoals Super Mario Bros U Deluxe, Mario Maker 2 en Mario 3D World lijken me goed speelbaar op een Switch Lite.
RollieBollie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:42:

Vaag dat Nintendo dat dan zelfs op de eigen website foutief aangeeft: https://www.nintendo.nl/H...-Switch-Lite-1595961.html

Als een game Joy-Con-functies zoals de HD-trilfunctie, de infrarood-bewegingscamera en de bewegingsbesturing ondersteunt, zul je bepaalde functies niet kunnen gebruiken met alleen een Nintendo Switch Lite. Voor zulke functies heb je Joy-Con-controllers (apart verkrijgbaar) nodig.
Switch Lite heeft een ingebouwde gyroscoop en accelerometer. Nintendo heeft het daar over 'joy-con' functies, die de Lite natuurlijk standaard niet heeft.

Niemand heeft het hier over de Indie World :P Ik besef dat het vooral over 'alternatieve' games ging maar men heeft daar gewoon low-key een Switch release van een van de best scorende indie games van het jaar aangekondigd:

RollieBollie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:42:

Ik las ook wat tegenstrijdige informatie. Ik denk dat ze bedoelen dat je voor motion control features zoal bij Mario Odyssey een setje losse Joy-cons nodig hebt, maar dat is bij de gewone Switch ook zo.
Maar als het gaat om gyro aiming voor boogschieten in Skyrim en BOTW, dat werkt ook op de Switch Lite.

• RollieBollie
Ah ja. Dat kan ook nog. Dus een beetje halve motion controls. :D

• menne
Deagle schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:58:
Het lijkt me vooral relaxed om zo nu en dan op de bank te liggen wanneer de tv "bezet" is bijvoorbeeld, wat ik hier eerder ook al van iemand las. :)
Ik heb afgelopen jaar de Switch Lite en de gewone Switch gehad, en nu over op de OLED. Ik ben vrijwel uitsluitend handheld speler (90% van de tijd) en daarin vind ik een zo groot mogelijk scherm echt een meerwaarde. De Lite vond ik echt te klein voor zoiets als BOTW, de gewone Switch was helemaal prima, maar eenmaal aan de OLED geproefd wil je eigenlijk nooit meer terug >:)

Paar voordelen van de lite naar mijn mening:
- echt compact
- steviger
- relatief goedkoop en toch dezelfde games

Paar voordelen van niet-Lite versies:
- groter scherm
- makkelijker multiplayer spelen
- HD rumble (ik bedoel: zonder rumble voelt het echt terug naar het psx tijdperk eigenlijk)

Vond de Lite echt een prima ding. Maar juíst als handheld speler vind ik persoonlijk de grotere schermen van de gewone versie of OLED versie doorslaggevend.

[ Voor 7% gewijzigd door menne op 16-12-2021 20:01 ]

menne schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:59:
Paar voordelen van niet-Lite versies:
- groter scherm
- makkelijker multiplayer spelen
- HD rumble (ik bedoel: zonder rumble voelt het echt terug naar het psx tijdperk eigenlijk)
Ik speel ook best veel handheld. Maar wat ik zo mooi vind aan de Joy-cons is dat als ik bij een vriend ben en ik heb een Switch mee dan heb ik altijd een controller bij de hand om samen op de tv te gamen.

Ik heb het gevoel dat er qua HD Rumble meer uitgehaald kan worden in games. Maar een game zoals Mario Odyssey lijkt me echt zonde om zonder HD Rumble te ervaren.
Pagina: 1 ... 143 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic