sderooij schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:58:
[...]

Ik moet zeggen, die kleuren en dat grijze dat doet het hem wel! :D
Dat heb je snel gedaan. Hoeveel uurtjes was je er zoet mee? Vond je het loskoppelen en koppelen van de kabeltjes lastig?

En welke kleur Joy-cons heb je hiervoor gebruikt? Ik begreep dat je met een programmaatje op de PC de weergegeven kleur op de Switch kan aanpassen. Die moeten natuurlijk ook licht grijs zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 02-12-2021 15:09 ]

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01
L23 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:06:
[...]

Dat heb je snel gedaan. Hoeveel uurtjes was je er zoet mee? Vond je het loskoppelen en koppelen van de kabeltjes lastig?

En welke kleur Joy-cons heb je hiervoor gebruikt? Ik begreep dat je met een programmaatje op de PC de weergegeven kleur op de Switch kan aanpassen. Die moeten natuurlijk ook licht grijs zijn.
Denk dat ik een half uurtje per joycon bezig ben geweest. Hoefde alleen het kabeltje voor L en R los te koppelen. Beetje gepriegel ook met die veertjes voor de ZL en ZR (dat was wel kansloos :P).

Voor die kleuren moet ik nog even kijken, geen idee hoe dat te doen..yet :)

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-01 13:33
sderooij schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuke klus en zeker nog een keer doen met mijn andere set joycons: game boy deze keer :D @L23
Dit is zo vet! Zal vast ergens staan, maar dan lees ik er helemaal overheen, maar waar heb je deze vandaan? :D

• sderooij
Poesmij schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:29:
[...]

Dit is zo vet! Zal vast ergens staan, maar dan lees ik er helemaal overheen, maar waar heb je deze vandaan? :D
hier vandaan :)
https://www.amazon.de/dp/...87591_302_E_DDE_di_1&th=1
sderooij schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:48:
[...]

Denk dat ik een half uurtje per joycon bezig ben geweest. Hoefde alleen het kabeltje voor L en R los te koppelen. Beetje gepriegel ook met die veertjes voor de ZL en ZR (dat was wel kansloos :P).

Voor die kleuren moet ik nog even kijken, geen idee hoe dat te doen..yet :)
1 kabeltje valt mee, dan lijkt het me net zo moeilijk als de joystick vervangen.

Met deze software kan je de kleuren veranderen, zelf geen ervaring mee.

https://gbatemp.net/threads/tool-joy-con-toolkit.478560/

• sderooij
L23 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:45:
[...]

1 kabeltje valt mee, dan lijkt het me net zo moeilijk als de joystick vervangen.

Met deze software kan je de kleuren veranderen, zelf geen ervaring mee.

https://gbatemp.net/threads/tool-joy-con-toolkit.478560/
Net gedaan, en werkt goed :)

Heb vandaag ook meteen de driftende joycon van een maat gemaakt, was ook redelijk makkelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door sderooij op 02-12-2021 19:07 ]

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-01 13:33
Nice, ga sowieso men joycon mollen, maar moet dit ook eens proberen :*)

• sderooij
Poesmij schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:18:
[...]

Nice, ga sowieso men joycon mollen, maar moet dit ook eens proberen :*)
Met een beetje youtube video's er bij, moet het goedkomen ;)

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Echt super gaaf, denk dat ik dat ook wil doen, maar misschien wel helemaal all-in, en ook de rest van de case vervangen zoals in deze link?

https://www.amazon.de/dp/B08L8PM2V5/

• sderooij
Sanny1987 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:25:
[...]

Echt super gaaf, denk dat ik dat ook wil doen, maar misschien wel helemaal all-in, en ook de rest van de case vervangen zoals in deze link?

https://www.amazon.de/dp/B08L8PM2V5/
dat lijkt me ook gaaf, ik wacht alleen nog op een oled versie :)
10 december mogen we Paper Mario verwachten op de N64 app van het NSO Uitbreidingspakket.

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 03-12-2021 07:49 ]

• sderooij
JackAvery schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:47:
[Embed]10 december mogen we Paper Mario verwachten op de N64 app van het NSO Uitbreidingspakket.

[YouTube: Paper Mario Trailer - Nintendo 64 - Nintendo Switch Online]
Leuk spel en leuk voor de feestdagen :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb Mario Kart 8 gekocht, maar doosje is Frans...
Op zich geen probleem als het spel maar in Engels/Nederlands is te zetten, weet iemand dat toevallig ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:00
ZeRoC00L schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:40:
Heb Mario Kart 8 gekocht, maar doosje is Frans...
Op zich geen probleem als het spel maar in Engels/Nederlands is te zetten, weet iemand dat toevallig ?
Elke versie heeft in principe alle talen. Dus no worries.

Ikzelf koop eigenlijk nooit Games op Amazon oid vanwege die dingen. Pak ik de doosjes ooit op? Nope, maar het irriteert me haha. :+
Arunia schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:45:
[...]

Elke versie heeft in principe alle talen. Dus no worries.

Ikzelf koop eigenlijk nooit Games op Amazon oid vanwege die dingen. Pak ik de doosjes ooit op? Nope, maar het irriteert me haha. :+
Het is op Amazon wel te achterhalen welk doosje je krijgt, maar ik moet wel 10 keer kijken voor ik op kopen druk. Je zal maar een Duits doosje met het enorme USK rating logo ontvangen…

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-01 10:28
JackAvery schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:47:
[Embed]10 december mogen we Paper Mario verwachten op de N64 app van het NSO Uitbreidingspakket.

[YouTube: Paper Mario Trailer - Nintendo 64 - Nintendo Switch Online]
Nu ik dit zie bedenk ik me dat het eigenlijk wel een goed idee zou zijn als Nintendo de games ook los zou verkopen. Nu kun je ze na het sluiten van de servers op een zekere dag niet meer gebruiken. :(

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:16
Redax schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:46:
[...]
Nu kun je ze na het sluiten van de servers op een zekere dag niet meer gebruiken. :(
Dat klopt. Alleen gaat het nog iets verder dan je zou denken.

Als je een nieuwe switch koopt en je de data van de oude switch op de nieuwe wilt plaatsen maak je verbinding met de servers van Nintendo. En dat gaat dan dus ook niet meer.
RollieBollie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:55:
[...]

Dat klopt. Alleen gaat het nog iets verder dan je zou denken.

Als je een nieuwe switch koopt en je de data van de oude switch op de nieuwe wilt plaatsen maak je verbinding met de servers van Nintendo. En dat gaat dan dus ook niet meer.
Dan bedoel je specifiek de save data via system transfer?

Digitale games kan je dan ook niet meer gebruiken, want een SD kaart met game data is niet even over te zetten in een andere Switch, in een andere Switch wordt de data geformatteerd en moet je je aankopen opnieuw downloaden.

Beste optie is fysieke games die compleet op cartridge staan of in ieder geval speelbaar. Software update kan eventueel overgezet worden met de feature: "Match Version With Local Users".

Maar zorgen maken over het NSO Uitbreidingspakket is onnodig, als daar op een gegeven moment de stekker uit gaat dan is je abonnement ook al verlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 03-12-2021 12:47 ]

• RollieBollie
Dat klopt ook. Alle data op de switch + sd card (met uitzondering van de screenshots & video's) kan je enkel overzetten zolang de servers beschikbaar zijn.

En de updates kunnen zoals je schrijft eventueel via match version with local users worden gedaan.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:07
L23 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:06:
[...]
Het is op Amazon wel te achterhalen welk doosje je krijgt, maar ik moet wel 10 keer kijken voor ik op kopen druk. Je zal maar een Duits doosje met het enorme USK rating logo ontvangen…
Doosje eindigt toch in de kast. :P Haal best vaak mijn Switch games op .de of .fr omdat die mooie acties hebben.
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:46:
[...]

Doosje eindigt toch in de kast. :P Haal best vaak mijn Switch games op .de of .fr omdat die mooie acties hebben.
Horror :o Maar geef je gelijk, zitten mooie acties bij.
Redax schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:46:
[...]

Nu ik dit zie bedenk ik me dat het eigenlijk wel een goed idee zou zijn als Nintendo de games ook los zou verkopen. Nu kun je ze na het sluiten van de servers op een zekere dag niet meer gebruiken. :(
Dat is het idee van elk abonnement ja :P maar het is helaas zo dat je voor Paper Mario anders enkel op zoek kan gaan naar een cartridge, tenzij je het op een Wii speelt waar dit al aangekocht is of het op de WiiU virtual console koopt.

Nintendo doet iets unieks onder de bestaande abonnementsvormen door te focussen op retrogames op een platform dat per definitie niet backwards compatible is met die games. Ze kiezen ervoor om de games enkel zo te releasen om mensen te doen betalen voor het abonnement, na in het verleden gezien te hebben dat de individuele sales op Virtual Console vaak niet veel opleveren.

• sderooij
Jungle book is ook eindelijk beschikbaar (ook als DLC!) in de disney bundel :)
Net als dlc aangeschaft, wat een heerlijk spel toch :D

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:04
Vraagje, onlangs een Nintendo Switch ontvangen (ongeveer een week) en na veel wikke en wegen besloten om het toch te gaan retouren omdat ik mij niet helemaal lekker voel over het feit dat de linker joy-con losser zit dan de rechter. Echter heb ik voor vandaag wel ‘gedacht’ dat ik het zou behouden en er gebruik van gemaakt & dus ook progressie gemaakt in games. Ik wil dus niet dat Bol denkt dat ik het full-on in gebruik genomen heb en dacht om het te behouden, want volgens mij mag het dan eigenlijk niet retour. Daarnaast zie ik ook sinds vandaag een heel klein krasje op het scherm zitten. Mijn vraag nu:
Wat zouden jullie doen? Zou je het retouren en dan erbij melden dat het zowel gaat om het krasje als de linker joycon of zou je het alleen bij de joycon houden? Gezien ik misschien wel zelf dat krasje heb veroorzaakt.

Ik mis daarnaast ook de zakjes waar de joycons en het scherm en de dock en kabels etc inzaten. Denken jullie dat dat een probleem is?

[ Voor 7% gewijzigd door Thrawni op 04-12-2021 03:36 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:55
Thrawni schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 03:35:
Vraagje, onlangs een Nintendo Switch ontvangen (ongeveer een week) en na veel wikke en wegen besloten om het toch te gaan retouren omdat ik mij niet helemaal lekker voel over het feit dat de linker joy-con losser zit dan de rechter. Echter heb ik voor vandaag wel ‘gedacht’ dat ik het zou behouden en er gebruik van gemaakt & dus ook progressie gemaakt in games. Ik wil dus niet dat Bol denkt dat ik het full-on in gebruik genomen heb en dacht om het te behouden, want volgens mij mag het dan eigenlijk niet retour. Daarnaast zie ik ook sinds vandaag een heel klein krasje op het scherm zitten. Mijn vraag nu:
Wat zouden jullie doen? Zou je het retouren en dan erbij melden dat het zowel gaat om het krasje als de linker joycon of zou je het alleen bij de joycon houden? Gezien ik misschien wel zelf dat krasje heb veroorzaakt.

Ik mis daarnaast ook de zakjes waar de joycons en het scherm en de dock en kabels etc inzaten. Denken jullie dat dat een probleem is?
Ik denk dat je het antwoord zelf heel goed weet hierop.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Denken jullie dat dat een probleem is?
Dude, wat denk je zelf?! Dat we hier gaan vertellen dat je de boel moet gaan oplichten? Hoe zou jij het vinden als je ondernemer bent en je krijgt een kapot product terug?

Je hebt gewoon een product beschadigd en in principe geen recht meer om hem te retourneren. Wat zeggen de voorwaarden van bol.com hierover? Heb je al contact gehad met de klantenservice? Sommige bedrijven hebben hier een wat soepeler beleid zoals coolblue. Vandaar dat je daar ook tweedekans producten ziet.

Maar besodemieteren doen we hier niet en zal je daar ook geen rugdekking voor gaan krijgen onder de tweakers (mag ik hopen).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 18:49
@Thrawni dat die joycons best wat kunnen bewegen is normaal. Mijn Switch V2 had het wel meer dan de Oled die ik nu heb, maar beiden hebben het. Als alles goed werkt, lekker houden dat ding!

En de rest mbt wel/niet retouren is door anderen al gezegd. Bij eerlijk retourneren: wellicht dat je niet volledige bedrag terugkrijgt ivm krasje en dat bol hem als tweede kans erop zet. Dan kost het je dus wat geld. Met de boel belazeren pak je niet alleen de winkel maar ook de volgende koper van de Switch.

[ Voor 37% gewijzigd door menne op 04-12-2021 09:45 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-01 14:24

Als jij dit de eerste keer doet en netjes contact opneemt met bol.com, dan zal dit geen enkel probleem zijn, maar doe je dit regelmatig tot elke keer, dan kan dit anders uitpakken. Je hebt hoe dan ook 30 dagen bedenk tijd. Als je hem nu alleen retour heb aangevraagd en nog niet op de post retour hebt gedaan, dan kun je hem gewoon retour annuleren. Heb je hem al op de post gedaan, dan gewoon een nieuwe bestellen of even bellen zoals ik al eerder aangaf.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

@Thrawni als je echt grote problemen hebt met de losheid van de joycons op de rails (een 'beetje' is intentioneel en wordt dus beschouwd als binnen specificaties om meerdere redenen) dan zou je, als je het eerlijk wilt spelen, de console RMA kunnen sturen en dus laten repareren... maar ik weet niet in hoeverre dit als een fout zal erkend worden. Overigens zou bij de meeste OLED Switches dit sowieso in mindere mate voorkomen.

Zelf zou ik een OLED model niet retourneren om deze reden, maar dat is iets wat je moet bespreken met bol.com.

Behalve de fix die je zelf al hebt ontdekt, zijn er trouwens nog andere manieren om dit "probleem" op te lossen. Je kan bijvoorbeeld je switch in een grip te steken - iets zoals de foto hieronder. Zo creëer je meer steun (en verbeter je de ergonomie in handheld).

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0147/8813/2912/products/GripCase-OLED-white_befa9a46-de81-4212-aad5-d6f4e057f122_540x.jpg?v=1636021443

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2025

MPC60

Game on

Wij hebben sinds vandaag een switch maar het lijkt erop dat je niet met twee accounts tegelijk kan spelen. Bijvoorbeeld in Mario kart of castle crashers. Zie ik iets over het hoofd? Vooral in games waar je dingen kan vrijspelen niet echt ideaal op deze manier.

Xbox: SendexNL

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39

Gewoon aanmelden voor garantie. Retour sturen is gewoon niet integer. Denk dat je het zelf ook wel weet.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
MPC60 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:04:
Wij hebben sinds vandaag een switch maar het lijkt erop dat je niet met twee accounts tegelijk kan spelen. Bijvoorbeeld in Mario kart of castle crashers. Zie ik iets over het hoofd? Vooral in games waar je dingen kan vrijspelen niet echt ideaal op deze manier.
Je speelt dingen vrij op het account (en de speler in dat spel) waarmee je speelt. Je kunt bij je thuis afspreken dat je met 1 account op je systeem deze bepaalde spellen speelt. Dan maakt iedereen gebruik van dezelfde voortgang en items die vrijgespeeld zijn.

• MPC60

MPC60

Game on

jongetje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:25:
[...]

Je speelt dingen vrij op het account (en de speler in dat spel) waarmee je speelt. Je kunt bij je thuis afspreken dat je met 1 account op je systeem deze bepaalde spellen speelt. Dan maakt iedereen gebruik van dezelfde voortgang en items die vrijgespeeld zijn.
Hmm, dat is best een tegenvaller eerlijk gezegd. Ik heb mij ook helemaal gek gegoogled maar het lijkt er inderdaad op dat ik mijn volwassenen account dan open moet stellen voor een 8 jarige. Niet echt gebruiksvriendelijk en het verbaast mij dat Nintendo hier niet echt over nagedacht lijkt te hebben.

In het ideale geval wil je toch met je profielen samen een spel kunnen spelen, net als op een Xbox bv. Ik ging er ook blind vanuit dat dit zo zou werken. 🙈

MPC60 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:04:
Verschilt per spel. Maar klopt inderdaad dat je bij Mario Kart maar met 1 account tegelijk kan spelen. Bij Mario Party Superstars kan je volgens mij wel met twee accounts samen spelen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
@MPC60 Of je draait hem om, dan speel jij met het account van je kind.
@MPC60 of bedoel je iets anders, dat je zoontje de games niet kan opstarten met zijn account?

Anders zoals jongetje zegt spelen vanaf het account van je kind. Bij Mario Kart in ieder geval wel handig om vanaf 1 specifiek profiel te spelen anders unlock je nooit al die kart onderdelen.

[ Voor 51% gewijzigd door L23 op 04-12-2021 11:39 ]

• MPC60

MPC60

Game on

jongetje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:34:
@MPC60 Of je draait hem om, dan speel jij met het account van je kind.
Dat gaat het worden denk ik, bedankt voor het meedenken.

Verder had ik die switch al jaren geleden moeten kopen.

• MPC60

MPC60

Game on

L23 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:36:
@MPC60 of bedoel je iets anders, dat je zoontje de games niet kan opstarten met zijn account?

Anders zoals jongetje zegt spelen vanaf het account van je kind. Bij Mario Kart in ieder geval wel handig om vanaf 1 specifiek profiel te spelen anders unlock je nooit al die kart onderdelen.
Ik zit gewoon teveel met de Xbox manier in m'n hoofd, ik moet even gaan omdenken. 😂

• Thrawni
Koldur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 06:22:
[...]

Ik denk dat je het antwoord zelf heel goed weet hierop.
Nee eigenlijk niet, anders vraag ik het niet.

• Thrawni
renzo4000 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:36:
[...]

Dude, wat denk je zelf?! Dat we hier gaan vertellen dat je de boel moet gaan oplichten? Hoe zou jij het vinden als je ondernemer bent en je krijgt een kapot product terug?

Je hebt gewoon een product beschadigd en in principe geen recht meer om hem te retourneren. Wat zeggen de voorwaarden van bol.com hierover? Heb je al contact gehad met de klantenservice? Sommige bedrijven hebben hier een wat soepeler beleid zoals coolblue. Vandaar dat je daar ook tweedekans producten ziet.

Maar besodemieteren doen we hier niet en zal je daar ook geen rugdekking voor gaan krijgen onder de tweakers (mag ik hopen).
Als ik ondernemer was zou dat vervelend zijn, echter is het ook zo gearriveerd. Dus als 'consumer' zou ik het ook vervelend vinden om van de ondernemer een kapot product terug te krijgen. De linker JoyCon was al 'kapot' (in mijn ogen, maar kan zijn dat het niet zo is) & het krasje valt mij gisteren op. Geen idee of dat al was of niet, hence the question wat andere zouden doen.

'je hebt gewoon een product beschadigd' tja niet mee eens dus.

'Maar besodemieteren doen we hier niet' goedzo! Vandaar dat ik het hier dan ook vraag.

• Thrawni
Linksquest schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:02:
[...]

Als jij dit de eerste keer doet en netjes contact opneemt met bol.com, dan zal dit geen enkel probleem zijn, maar doe je dit regelmatig tot elke keer, dan kan dit anders uitpakken. Je hebt hoe dan ook 30 dagen bedenk tijd. Als je hem nu alleen retour heb aangevraagd en nog niet op de post retour hebt gedaan, dan kun je hem gewoon retour annuleren. Heb je hem al op de post gedaan, dan gewoon een nieuwe bestellen of even bellen zoals ik al eerder aangaf.
Duidelijk, thanks!

• Thrawni
Linksquest schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:02:
[...]

Dit is de eerste keer. Ik zal het dan retouren, omdat ik merk dat de lossere linker joycon toch vervelend is na er genoeg gespeeld op te hebben. Ik heb alleen de zakjes niet waar bepaalde dingen in zaten, hoop dat dat geen probleem gaat zijn, maar merken we dan wel vanzelf.

• sderooij
Even in het algemeen ook, als je wel eens kijkt bij coolblue wat onder 'tweede kansjes' staat, in wat voor staat mensen dingen retour sturen: werkelijk bizar. Bekraste apple watches, beschadigde iphones en nog veel meer.

Bottomline is: zou jij het als ondernemer waarderen als iemand bewust iets in een 'marktplaats' achtige staat retour stuurt omdat het volgens de wet mag?

• MPC60

MPC60

Game on

De joycons zitten bij die van mij prima. Niet opvallend los. Dat krasje komt, lijkt mij, wel door gebruik. Je kan contact opnemen met de verkoper en dan samen zoeken naar een oplossing?

Heeft hier iemand tips voor leuke multiplayer games? Mario party gaat er sowieso nog bij gekocht worden. Het is alleen jammer dat die losse joycons zo duur zijn.

• sderooij
MPC60 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:17:
De joycons zitten bij die van mij prima. Niet opvallend los. Dat krasje komt, lijkt mij, wel door gebruik. Je kan contact opnemen met de verkoper en dan samen zoeken naar een oplossing?

Heeft hier iemand tips voor leuke multiplayer games? Mario party gaat er sowieso nog bij gekocht worden. Het is alleen jammer dat die losse joycons zo duur zijn.
Super mario party zou ik skippen, die is niet zo leuk als de nieuwe "Mario Party Superstars" ;-)
Die laatste kan je gewoon met normale controllers spelen, zelfs non-nintendo controllers.

Verder als must-have multiplayer games:
* Mario kart
* mario maker 2

• Thrawni
sderooij schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:16:
Even in het algemeen ook, als je wel eens kijkt bij coolblue wat onder 'tweede kansjes' staat, in wat voor staat mensen dingen retour sturen: werkelijk bizar. Bekraste apple watches, beschadigde iphones en nog veel meer.

Bottomline is: zou jij het als ondernemer waarderen als iemand bewust iets in een 'marktplaats' achtige staat retour stuurt omdat het volgens de wet mag?
Dat zou als ondernemer, nogmaals, vervelend zijn. Echter denk ik ook dat het als consument vervelend is om een al-beschadigd product te ontvangen. Ik geef het voordeel van de twijfel en gebruik het ding. Ik merk dat het toch wat te losjes zit t.o.v. de rechter en besluit wat te doen met mijn bedenk tijd.

Naar mijn weten is je herroepingsrecht/bedenktijd er ook voor om te kijken of het product 'goed' is voor jou (net zoals kleding passen). Hoe moet ik dan op voorhand weten dat de linker JoyCon niet goed genoeg is voor mij, als ik het niet gebruik?

En het krasje op het scherm kwam ik eergisteren achter toen ik tempered glass op ging doen en zag dat het had. Is het eerlijk om te bedenken dat zij dat hebben gedaan? Nee, maar is het onredelijk om te bedenken dat het al zo was als de linker JoyCon al aanzienlijk losser zit? Dat vind ik niet.

Ik moet zeggen dat ik sommige reacties dan ook best overtrokken vind en niet helemaal snap waarom er gedaan word alsof ik het raarste in de wereld vraag. Het is niet een doodsimpele kwestie van 'jij hebt het kapot gemaakt, dus jij moet ervoor dokken', anders was het antwoord inderdaad wel duidelijk. Maar misschien heb ik het niet duidelijk verwoord, geen idee.

• sderooij
Thrawni schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:22:
[...]

Dat zou als ondernemer, nogmaals, vervelend zijn. Echter denk ik ook dat het als consument vervelend is om een al-beschadigd product te ontvangen. Ik geef het voordeel van de twijfel en gebruik het ding. Ik merk dat het toch wat te losjes zit t.o.v. de rechter en besluit wat te doen met mijn bedenk tijd.

Naar mijn weten is je herroepingsrecht/bedenktijd er ook voor om te kijken of het product 'goed' is voor jou (net zoals kleding passen). Hoe moet ik dan op voorhand weten dat de linker JoyCon niet goed genoeg is voor mij, als ik het niet gebruik?

En het krasje op het scherm kwam ik eergisteren achter toen ik tempered glass op ging doen en zag dat het had. Is het eerlijk om te bedenken dat zij dat hebben gedaan? Nee, maar is het onredelijk om te bedenken dat het al zo was als de linker JoyCon al aanzienlijk losser zit? Dat vind ik niet.

Ik moet zeggen dat ik sommige reacties dan ook best overtrokken vind en niet helemaal snap waarom er gedaan word alsof ik het raarste in de wereld vraag. Het is niet een doodsimpele kwestie van 'jij hebt het kapot gemaakt, dus jij moet ervoor dokken', anders was het antwoord inderdaad wel duidelijk. Maar misschien heb ik het niet duidelijk verwoord, geen idee.
Ik denk dat sommige mensen wat sterk inzetten op het feit dat iemand dan weet dat er 'beschadigingen' op het product zitten, en dat het beter via de garantie regeling opgelost had kunnen worden ;-)

Vragen om advies is altijd goed, en advies zal je dan ook altijd moeten krijgen, vind ikzelf dan. Als ik dan de strekking van jouw verhaal lees, is mijn eerlijk advies om terug te gaan naar de winkel en je probleem uit te leggen. Als je aangeeft dat de joycon niet naar tevredenheid vast zit aan de switch, dan zal je ongetwijfeld of een nieuwe joycon ontvangen, of wellicht een nieuwe switch.

Maar nogmaals, een klein beetje 'gewiebel' is normaal voor de switch met de joycons (met een beetje gekraak zelfs). Als het echt millimeters afwijkt, dan zou ik teruggaan.

• Thrawni
JackAvery schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:11:
@Thrawni als je echt grote problemen hebt met de losheid van de joycons op de rails (een 'beetje' is intentioneel en wordt dus beschouwd als binnen specificaties om meerdere redenen) dan zou je, als je het eerlijk wilt spelen, de console RMA kunnen sturen en dus laten repareren... maar ik weet niet in hoeverre dit als een fout zal erkend worden. Overigens zou bij de meeste OLED Switches dit sowieso in mindere mate voorkomen.

Zelf zou ik een OLED model niet retourneren om deze reden, maar dat is iets wat je moet bespreken met bol.com.

Behalve de fix die je zelf al hebt ontdekt, zijn er trouwens nog andere manieren om dit "probleem" op te lossen. Je kan bijvoorbeeld je switch in een grip te steken - iets zoals de foto hieronder. Zo creëer je meer steun (en verbeter je de ergonomie in handheld).

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip m.b.t de grip. Ik ga mogelijk zoiets gebruiken als het nog steeds even los zit. Ik heb door dat het normaal is dat de joycon's verticaal naar boven en onder kunnen, maar de linker kan ik ook 'makkelijk' naar voren en achter duwen terwijl de rechter daarvoor heel vast zit. Daar zit duidelijk verschil in dus ik heb het idee dat het niet helemaal goed zit, maar daar kom ik dan wel achter _/-\o_

• Thrawni
sderooij schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:26:
[...]

Ik denk dat sommige mensen wat sterk inzetten op het feit dat iemand dan weet dat er 'beschadigingen' op het product zitten, en dat het beter via de garantie regeling opgelost had kunnen worden ;-)

Vragen om advies is altijd goed, en advies zal je dan ook altijd moeten krijgen, vind ikzelf dan. Als ik dan de strekking van jouw verhaal lees, is mijn eerlijk advies om terug te gaan naar de winkel en je probleem uit te leggen. Als je aangeeft dat de joycon niet naar tevredenheid vast zit aan de switch, dan zal je ongetwijfeld of een nieuwe joycon ontvangen, of wellicht een nieuwe switch.

Maar nogmaals, een klein beetje 'gewiebel' is normaal voor de switch met de joycons (met een beetje gekraak zelfs). Als het echt millimeters afwijkt, dan zou ik teruggaan.
Ahh oké dan zal het daar denk ik aan liggen... Misschien beter moeten verwoorden dan vanuit mijn kant.

Het is vooral dat het 'makkelijk' naar voren en achter geduwd kan worden terwijl de rechter dat totaal niet heeft. Dat het verticaal wat onder en boven getikt kan worden, dat maakt mij niet uit en heb idd begrepen dat dat normaal is. Beiden zijn in ieder geval niet in synchroon :O

• Thrawni
giantgiantus schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:05:
[...]

Gewoon aanmelden voor garantie. Retour sturen is gewoon niet integer. Denk dat je het zelf ook wel weet.
Zie reacties hierboven. Overigens heeft Bol als mogelijke redenen voor retouren 'product is beschadigd', maar waarom zou je dat dan als als retourreden kunnen opgeven als dat niet integer is? Tenzij je er vanuit gaat dat ik dat ding beschadigd heb natuurlijk, maar dat weet ik niet (en eerlijk gezegd denk ik van niet, ben redelijk 'OCD'erig met dat ding en ben er erg blij mee, maar bij het zetten van tempered glass gisteren kwam ik daar ook nog achter wat de pret al helemaal deed bederven voor mij).

• Linksquest
Thrawni schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:16:
[...]

Dit is de eerste keer. Ik zal het dan retouren, omdat ik merk dat de lossere linker joycon toch vervelend is na er genoeg gespeeld op te hebben. Ik heb alleen de zakjes niet waar bepaalde dingen in zaten, hoop dat dat geen probleem gaat zijn, maar merken we dan wel vanzelf.
Ik moet zeggen, ik speel alleen maar met de Joy-Cons als het ook moet, voor de rest gebruik ik de officiële Switch Pro controller. Als je wilt, dan wil ik er wel een keer een review met mijn ervaring erover schrijven voor op Tweakers.

Linksquest schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:35:
[...]

Ik moet zeggen, ik speel alleen maar met de Joy-Cons als het ook moet, voor de rest gebruik ik de officiële Switch Pro controller. Als je wilt, dan wil ik er wel een keer een review met mijn ervaring erover schrijven voor op Tweakers.
Pro controller is het beste voor de tv, maar in handheld niet handig of je moet in table top mode gaan spelen. Al heb ik zelf ook geen enkele moeite met de Joy-cons als ik docked speel. Ik heb zelf nog steeds geen Pro controller aangeschaft.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
Zelda skyward sword is echt een hele leuke game. Speelt ook prima met joycons. Snap het geklaag over de controls niet echt moet ik zeggen.
MPC60 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:17:
Beetje afhankelijk van je smaak, maar behalve Mario Party/Kart zijn imo ook wel interessant: Super Smash Bros Ultimate, Tricky Towers, Towerfall

En voor cooperatief spelen bvb: Diablo 3, Overcooked 1/2, een aantal van de LEGO games, New Super Mario Bros, ...

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 13:02
Onze dochters hebben gisteren een Switch gekregen van “Sinterklaas” met het spel Just Dance 2021 erbij. Bij dat spel werd vermeld dat K3 (Dans van de farao) en Baby Shark erbij zouden zitten. In de game zijn die liedjes echter nergens te vinden. Weet iemand misschien of die niet in de standaard game zitten maar online gedownload moeten worden? Alvast bedankt voor de hulp

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jimmy-time1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:52:
Onze dochters hebben gisteren een Switch gekregen van “Sinterklaas” met het spel Just Dance 2021 erbij. Bij dat spel werd vermeld dat K3 (Dans van de farao) en Baby Shark erbij zouden zitten. In de game zijn die liedjes echter nergens te vinden. Weet iemand misschien of die niet in de standaard game zitten maar online gedownload moeten worden? Alvast bedankt voor de hulp
Ik heb zelf geen JD21, maar goede kans dat je bij de speciale kids sectie/modus moet kijken (daarnaast is er wellicht een extra optie om e.e.a. voor het 'normale' spel te unlocken).
@Jimmy-time1 Onder deze video YouTube: JUST DANCE 2021 - K3 DANST OP DANS VAN DE FARAO vond ik o.a. de volgende informatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2uCdyU7.png

Het lijkt erop dat het nummer inbegrepen zit in Just Dance Unlimited, wat een streamingservice is. Hiervan krijg je 1 maand gratis.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Jimmy-time1
Onder de kids section staan ze niet. Als het alleen onder de unlimited streamservice zit is het nogal misleidend om wel op het hoesje te vermelden dat het spel inclusief K3 is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dF6kcItbrPlZLwe-0BcGjyftcuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKHaHKfXHO7TGwHPgxtk5cbT.jpg?f=fotoalbum_large

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:00
@Jimmy-time1 bij de 20 of 19 versie moesten we met een bepaalde modus uitspelen een extra liedje vrij spelen voor deze beschikbaar kwam. Dit was buiten dat abonnement om. Maar dan moet je wel echt zoeken.
Heb er spijt van dat ik een online account heb gemaakt voor ons dochtertje omdat er ineens een hoop reclame crap voorbij kwam. Met dit soort gepush vind ik het jammer dat we niet meer vroeger leven waarbij alles gewoon in het spel zat. Maar goed. :p

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:21
Jimmy-time1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:44:
Onder de kids section staan ze niet. Als het alleen onder de unlimited streamservice zit is het nogal misleidend om wel op het hoesje te vermelden dat het spel inclusief K3 is.
[Afbeelding]
Ik zie volgens mij wel een sterretje achter de ‘inclusief’ staan. Misschien dat er meer info op de achterkant staat?
Omdat het een argument is dat je toch regelmatig hoort, vroeg ik me af hoeveel games die door Nintendo gepublished zijn, effectief 'nieuwe' games zijn ipv ports en remakes. Uit die zoektocht kwam de volgende afbeelding voort, die ik ff deel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C94RgA5rk_-rlBlhRGqOGKBGDlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ecPXEdAhEncYGQKo6E9ODumq.png?f=fotoalbum_large

Ik kwam op 86 Switch releases, waarvan 17 ports, 4 remasters, 6 remakes en 64 59 nieuwe games.

Regels die ik aangehouden heb:
  • Game moet uitgegeven zijn door Nintendo in Europa. Het gaat dus niet enkel om first-party games.
  • Mario + Rabbids heb ik niet meegeteld, omdat deze enkel door Nintendo uitgegeven is in Japan.
  • Buddy Mission Bond heb ik wel meegeteld. Ondanks dat deze geen lokale release heeft gekregen (JP Only), is deze game wel degelijk te koop via de eShop.
  • Een port heeft praktisch geen nieuwe content i.v.m. vorige versies van het spel
  • Een port met extra content heeft een significante toevoeging gekregen t.o.v. vorige edities van het spel
  • Een remaster focust op een grafische update van het spel, maar gebruikt geen nieuwe engine o.i.d.
  • Een remake is veel ingrijpender dan een remaster: vaak wordt een nieuwe engine gebruikt, is er nieuwe content toegevoegd en/of content verwijderd, soms zijn er gameplay mechanismes veranderd.
  • Nieuwe games kregen een day 1 release op het Switch platform.
Heb ik de releases juist gecategoriseerd? Zijn mijn definities niet on point? Constructieve kritiek welkom! Je kan ook zelf dit aanpassen via deze link. En gezien ik nu toch een kleine 90 images heb gedownload... als iemand ooit zelf zo'n tier list wilt maken, kan ik ze wel ff zippen en doorsturen :+

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 05-12-2021 19:55 . Reden: image updated - fire emblem warriors stond fout ]

• Jimmy-time1
rajeckm schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:58:
[...]

Ik zie volgens mij wel een sterretje achter de ‘inclusief’ staan. Misschien dat er meer info op de achterkant staat?
Ik had een eigen Nintendo account aangemaakt maar Just Dance was opgestart op het gebruikersprofiel van mijn vrouw. Toen werd K3 niet zichtbaar. Ik heb zojuist geprobeerd om op mijn eigen gebruikersprofiel het spel te starten en nu werd K3 wel zichtbaar. Kids helemaal happy 👍🏻
@JackAvery ik vind reacties onder Nintendo artikelen op Tweakers nou ook niet representatief. Die argumentatie komt elke keer van mensen die geen geen interesse hebben in Nintendo producten en dus ook geen Switch in huis hebben. Of de games passen niet in hun straatje en worden daardoor niet gezien als waardige games.
Als ik een tijdje niet omkijk naar mijn Xbox dan heb ik ook het gevoel dat daar alleen maar Halo en Forza op uit komt. Je moet je er toch in verdiepen om meer games te ontdekken.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:10:
Omdat het een argument is dat je toch regelmatig hoort, vroeg ik me af hoeveel games die door Nintendo gepublished zijn, effectief 'nieuwe' games zijn ipv ports en remakes. Uit die zoektocht kwam de volgende afbeelding voort, die ik ff deel:

[Afbeelding]

Ik kwam op 86 Switch releases, waarvan 17 ports, 4 remasters, 6 remakes en 64 nieuwe games.

• Game moet uitgegeven zijn door Nintendo in Europa. Het gaat dus niet enkel om first-party games.
  • Mario + Rabbids heb ik niet meegeteld, omdat deze enkel door Nintendo uitgegeven is in Japan.
  • Buddy Mission Bond heb ik wel meegeteld. Ondanks dat deze geen lokale release heeft gekregen (JP Only), is deze game wel degelijk te koop via de eShop.
  • Een port heeft praktisch geen nieuwe content i.v.m. vorige versies van het spel
  • Een port met extra content heeft een significante toevoeging gekregen t.o.v. vorige edities van het spel
  • Een remaster focust op een grafische update van het spel, maar gebruikt geen nieuwe engine o.i.d.
  • Een remake is veel ingrijpender dan een remaster: vaak wordt een nieuwe engine gebruikt, is er nieuwe content toegevoegd en/of content verwijderd, soms zijn er gameplay mechanismes veranderd.
Heb ik de releases juist gecategoriseerd? Zijn mijn definities niet on point? Constructieve kritiek welkom! Je kan ook zelf dit aanpassen via deze link. En gezien ik nu toch een kleine 90 images heb gedownload... als iemand ooit zelf zo'n tier list wilt maken, kan ik ze wel ff zippen en doorsturen :+
Twee opmerkingen maar mogelijk heb ik het mis,

1. Hoezo is Mario Rabbits een Japan Only Release? Ik heb hem hier liggen, met Nederlands hoesje gekocht bij bol.com

2. Waarom staat Super Mario Bros 35 onder new? Die valt toch veel eerder onder Port/Extra of Remaster of Remake?

hoi

@L23 op Tweakers lijkt die argumentatie altijd van dezelfde paar mensen te komen, maar je ziet wel op het 'verdere internet' dat het idee van "dit zijn allemaal WiiU ports" bijvoorbeeld regelmatig bovenkomt. Het is vaak cherry picking (of trolling), maar ik kan ergens ook wel sympathie opbrengen voor het idee dat er achter zit: Nintendo maakt en publiceert zoveel verschillende games met soms heel verschillende publieken in het achterhoofd. Ze releasen meer dan Sony of Microsoft, maar omdat de games een grotere variatie in doelgroepen hebben,krijgt de hardcore gamer misschien sneller het gevoel dat ze niet genoeg content voorgeschoteld krijgen.
ReVision. schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:24:
1. Hoezo is Mario Rabbits een Japan Only Release? Ik heb hem hier liggen, met Nederlands hoesje gekocht bij bol.com
Hier is het uitgegeven door Ubisoft, niet Nintendo.
2. Waarom staat Super Mario Bros 35 onder new? Die valt toch veel eerder onder Port/Extra of Remaster of Remake?
De gameplay-kern in SMB35 verschilt best wel enorm van SMB. Het is niet alsof je SMB aan het spelen bent.

[ Voor 30% gewijzigd door RayNbow op 05-12-2021 12:27 ]

ReVision. schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:24:
[...]

Twee opmerkingen maar mogelijk heb ik het mis,

Dat zei ik niet :) Het spel wordt door Ubisoft gepublished in het Westen, niet door Nintendo. Daarom viel het hier uit de scope van mijn regels.
He fair punt. Ik vond het een nieuw spel omdat de focus niet ligt op "Super Mario Bros" maar op "35" : het is een online, battle royale stijl game waardoor de gameplay mechanismes eigenlijk een heel andere focus hebben. Maar je kan zeker ook de andere richting argumenteren, en misschien past het daarom beter onder een remake...

Zo zie je maar dat categoriseren zelden eenvoudig is. Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 05-12-2021 12:29 ]

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ah helemaal duidelijk, verder een erg goed en mooi overzicht :)

hoi

• Linksquest
L23 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:41:
[...]

Pro controller is het beste voor de tv, maar in handheld niet handig of je moet in table top mode gaan spelen. Al heb ik zelf ook geen enkele moeite met de Joy-cons als ik docked speel. Ik heb zelf nog steeds geen Pro controller aangeschaft.
Klopt, maar ik speel nooit in de handheld mode, tenminste in 99,9% van de gevallen niet :D

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 15:31
JackAvery schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:10:

[Afbeelding]

Ik kwam op 86 Switch releases, waarvan 17 ports, 4 remasters, 6 remakes en 64 nieuwe games.

Ziet er goed uit!
In mijn eigen backlog heb ik de volgende 3 categorieën:
  • Port (alles wat eerder is uitgebracht komt op deze hoop)
  • Multi-platform release (alle games die gelijktijdig op de Switch zijn uitgebracht met de andere versies)
  • Exclusive
Ik maak dus niet de onderscheid tussen port, remake en remaster maar dat is puur uit gemak, om het lijstje makkelijk te onderhouden. :> Neemt overigens niet weg dat het hier juist interessant is om die onderscheid te maken.

Zelf heb ik Mario Party Superstars als port gecategoriseerd, maar in jouw overzicht zou ik deze categoriseren als remake. De borden en minigames zijn namelijk allemaal van eerdere Mario Party-games met een nieuw menu. Verder is de online mode wel ingrijpend dus je zou ook kunnen stellen en niet aanwezig in de Nintendo 64-games.

Verder zou ik bij 'New' nog onderscheid maken tussen Nintendo Switch Online-games (SMB35 en Tetris 99), free-to-play games (Pokemon Cafe, Jump Rope Challenge), betaalde download-only games (Good Job! en Snipperclips) en de fysiek uitgebrachte games (al het andere :))
Eigenlijk kan je bij New dus vier sub-tiers maken om te kijken waar de focus van Nintendo ligt bij het publiceren van nieuwe games.

• dekkered
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Iemand die hier mij een "on the go" Dock kan aanbevelen?

Kan er namelijk niet heel veel goede info over vinden. Er staan er wel een aantal op amazon US maar verder niet echt veel goeds kunnen vinden.

Beste zou zijn gewoon een kabel variant dan kan ik m mooi achter de pc op men capture card hangen wanneer ik dat wil en kan ik m ook makkelijk mee nemen naar andere of naar boven.
@VirinR ik was ook aan het twijfelen bij Superstars. Uiteindelijk "new" gekozen omdat het toch veel meer is dan een remake van één game. Het is een mix van drie N64 games, waarbij alles eigenlijk opnieuw is gemaakt en er niet geprobeerd wordt (voor zover ik weet toch?) om de content van die games gescheiden te houden. Je kan dus een MP1 bord hebben en een MP3 minigame er op spelen. Ook de online vormt inderdaad een transformatieve component.

Leuke/interessant suggestie om in de nieuwe games verder te gaan kijken, maar dat ging het doel van de huidige analyse voorbij. Wat zou jij de meerwaarde van die sub-tiers vinden?

(voor mij maakt het persoonlijk trouwens helemaal niks uit of een game kort, lang, gratis of betalend is, maar dat terzijde)

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 05-12-2021 15:31 ]

• VirinR
JackAvery schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:23:
@VirinR ik was ook aan het twijfelen bij Superstars. Uiteindelijk "new" gekozen omdat het toch veel meer is dan een remake van één game. Het is een mix van drie N64 games, waarbij alles eigenlijk opnieuw is gemaakt en er niet geprobeerd wordt (voor zover ik weet toch?) om de content van die games gescheiden te houden. Je kan dus een MP1 bord hebben en een MP3 minigame er op spelen.

Leuke/interessant suggestie om in de nieuwe games verder te gaan kijken, maar dat ging het doel van de huidige analyse voorbij. Wat zou jij de meerwaarde van die sub-tiers vinden?

(voor mij maakt het persoonlijk trouwens helemaal niks uit of een game kort, lang, gratis of betalend is, maar dat terzijde)
Je kan inderdaad een MP1 bord hebben terwijl een MP3 minigame volgt, dat klopt. En er zijn ook wat mechanics aangepast in vergelijking met het origineel (althans, zo gelezen op Reddit ben namelijk niet bekend met de originele MP-games).

Meerwaarde van de sub-tiers is om de scope van de nieuw uitgebrachte games te vergelijken met alles wat opnieuw wordt uitgebracht. Zo zijn fysieke games vaak groter in scope dan de digitale games. Klopt natuurlijk niet altijd. Zo zijn Brain Training en Big Brain Academy veel 'kleinere' games dan bijvoorbeeld Super Mario Odyssey en Splatoon 2, maar breed genomen vaak wel.

En, niet onbelangrijk, hoe is de verhouding van daadwerkelijk uitgebrachte nieuwe fysieke games tegenover de games die nu opnieuw uitgebracht worden. Dat is namelijk nog niet te achterhalen, tenzij je dus die onderscheid maakt.

Ik zie trouwens dat BOTW als New staat, maar deze is tegelijkertijd met de Wii U uitgebracht.

[ Voor 8% gewijzigd door VirinR op 05-12-2021 15:39 ]

@VirinR BOTW is dan toch nog steeds "New"? Hooguit multiplatform. Onder de categorie port past het in ieder geval niet omdat het tegelijk op de Switch als op de Wii U uitkwam. Dat het tegelijker tijd op de Wii U uit kwam is niet zo relevant?

• VirinR
L23 schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:46:
@VirinR BOTW is dan toch nog steeds "New"? Hooguit multiplatform. Onder de categorie port past het in ieder geval niet omdat het tegelijk op de Switch als op de Wii U uitkwam. Dat het tegelijker tijd op de Wii U uit kwam is niet zo relevant?
Klopt, in dit opzicht is dat wat minder relevant, maar het viel mij wel op.
Hetzelfde geldt overigens voor Sushi Striker: The Way Of Sushido, die kwam tegelijkertijd uit voor de 3DS. Het gaat er meer om hoe ver je wilt gaan in het categoriseren.

• VirinR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2bvhzuETm0TiAr0SY1OZPg2MXo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/efXX9QE06Kjmj1SG7B0YZnDO.png?f=fotoalbum_large

Dit is waar ik op uitkom. Ik heb geen Twitter dus ik kan hem niet op de website opslaan.

De verhouding "New/Physical" vs "old" is 43 tegenover 28. Er worden dus wel degelijk meer nieuwe games voor de fysieke markt gemaakt tegenover de oude games die opnieuw uitgebracht worden.
VirinR schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:31:
[...]

Je kan inderdaad een MP1 bord hebben terwijl een MP3 minigame volgt, dat klopt. En er zijn ook wat mechanics aangepast in vergelijking met het origineel (althans, zo gelezen op Reddit ben namelijk niet bekend met de originele MP-games).

Meerwaarde van de sub-tiers is om de scope van de nieuw uitgebrachte games te vergelijken met alles wat opnieuw wordt uitgebracht. Zo zijn fysieke games vaak groter in scope dan de digitale games. Klopt natuurlijk niet altijd. Zo zijn Brain Training en Big Brain Academy veel 'kleinere' games dan bijvoorbeeld Super Mario Odyssey en Splatoon 2, maar breed genomen vaak wel.

En, niet onbelangrijk, hoe is de verhouding van daadwerkelijk uitgebrachte nieuwe fysieke games tegenover de games die nu opnieuw uitgebracht worden. Dat is namelijk nog niet te achterhalen, tenzij je dus die onderscheid maakt.
We kunnen die oefening makkelijk even doen (go ahead zou ik zeggen! Ik doe een poging hieronder), maar ik wil daarbij wel herhalen dat ik vind dat die scope niet zo belangrijk is. Snipperclips is een goedkope indie game met een beperkte scope maar ik heb er veel meer plezier uit gehaald dan uit bvb. een gemiddelde GTA game. Hollow Knight is een goedkope indie-game die lange tijd digital only was, en heeft desondanks een scope die veel AAA games doet verbleken. Uiteindelijk is plezier een functie die grotendeels subjectief is en niet noodzakelijk gekoppeld is aan budget, scope en andere 'objectieve' factoren.
Ik zie trouwens dat BOTW als New staat, maar deze is tegelijkertijd met de Wii U uitgebracht.
Ik vind het eigenlijk onzin om een spel dat op meerdere platformen tegelijk releast, niet nieuw of een port te noemen. Gaan we dat ook doen voor Horizon Fallen West op PS5 omdat er een PS4 versie is? Multiplatform ontwikkeling is doodnormaal.

'New' categorie onderverdeling

Digitaal : 4+2+7 = 13 games
  • F2P: Pokémon Cafe Remix, Jump Rope Challenge, Super Kirby clash, Pokémon Quest
  • Switch Online: Tetris 99, SMB35
  • Digital only betaalde release: Kirby Fighters 2, Box Boy+Box Girl, , Flip Wars, Fire Emblem 1, Part Time UFO, The Stretchers, Good Job
  • Fysiek in Japan: Bayonetta 1, Famicom Detective Club.
Retail release: al de rest.

Edit - Pokemon Quest is gratis :+ .
VirinR schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:37:
[Afbeelding]

Dit is waar ik op uitkom. Ik heb geen Twitter dus ik kan hem niet op de website opslaan.

De verhouding "New/Physical" vs "old" is 43 tegenover 28. Er worden dus wel degelijk meer nieuwe games voor de fysieke markt gemaakt tegenover de oude games die opnieuw uitgebracht worden.
Paar opmerkingen: Torna is een fysieke, stand-alone release :) Cadence of Hyrule heeft een fysieke release met alle DLC. Ook Snipperclips heeft een fysieke release.

Buddy Mission Bond heeft een fysieke release, maar niet in het westen, dus whatever :D

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43

fub

dekkered schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:23:
Iemand die hier mij een "on the go" Dock kan aanbevelen?
Ik heb een Genki Covert Dock, en heb geen spijt van die aankoop.

• gwystyl
  • Laatst online: 00:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb afgelopen weekend van Sint Immortals: Fenyx rising gekregen, en mijn zoontje Lego Harry Potter. Toen ik die laat op de avond wilde proberen, heb ik het kaartje van Mario Party uit de Switch gehaald en "ergens" neergelegd. Helaas is die nu nergens meer te vinden :(

Als ik nu een nieuw kaartje koop of de digitale versie uit de estore haal, blijven dan de behaalde prestaties (vrijgespeelde borden/spellen/karakters) bewaard, of moet ik dan helemaal opnieuw beginnen? Ik zit er namelijk aan te denken om gewoon een nieuwe kopie aan te schaffen, en als het kaartje dan alsnog opduikt, die via MP te verkopen. Het zou alleen jammer zijn als de voortgang dan weg is.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
gwystyl schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:03:
Ik heb afgelopen weekend van Sint Immortals: Fenyx rising gekregen, en mijn zoontje Lego Harry Potter. Toen ik die laat op de avond wilde proberen, heb ik het kaartje van Mario Party uit de Switch gehaald en "ergens" neergelegd. Helaas is die nu nergens meer te vinden :(

Als ik nu een nieuw kaartje koop of de digitale versie uit de estore haal, blijven dan de behaalde prestaties (vrijgespeelde borden/spellen/karakters) bewaard, of moet ik dan helemaal opnieuw beginnen? Ik zit er namelijk aan te denken om gewoon een nieuwe kopie aan te schaffen, en als het kaartje dan alsnog opduikt, die via MP te verkopen. Het zou alleen jammer zijn als de voortgang dan weg is.
Je voortgang blijft gewoon op de Switch opgeslagen. Je kunt de game dus nog een game (fysiek of digitaal) aanschaffen.
@gwystyl save data staat op de Switch. Dus koop je het spel opnieuw, fysiek of digitaal, kan je gewoon verder spelen waar je gebleven was.

• gwystyl
  • Laatst online: 00:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@avec_style @L23 dank voor de snelle antwoorden. Ik was bang dat iedere kaart of profiel misschien een unieke identifier zou hebben, maar blijkbaar hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Dan bestel ik gewoon een extra exemplaar en hoop dat de oude alsnog een keer opduikt.

• cacao70
  • Laatst online: 04-01 23:42
Ben benieuwd welke gripcase jullie hebben genomen voor de OLED-versie. Ik heb eentje van skull n co voor de non-OLED variant. Ik wacht tot deze uitkomt : https://skullnco.com/prod...ed-bundle-for-switch-oled. Maar ik bedenk mij dat ik volgensmij duurder uitkomt i.v.m invoerrechten. Wellicht verstandiger om te wachten tot 'ie op amazon (de) beschikbaar komt.

• sderooij
cacao70 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:31:
Ben benieuwd welke gripcase jullie hebben genomen voor de OLED-versie. Ik heb eentje van skull n co voor de non-OLED variant. Ik wacht tot deze uitkomt : https://skullnco.com/prod...ed-bundle-for-switch-oled. Maar ik bedenk mij dat ik volgensmij duurder uitkomt i.v.m invoerrechten. Wellicht verstandiger om te wachten tot 'ie op amazon (de) beschikbaar komt.
Ikzelf wacht op de Satisfye grip, die wordt *als het goed is* deze maand verzonden :)

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
cacao70 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:31:
Ik gebruik de Skull & Co NeoGrip voor m'n Switch OLED al een tijdje, vind hem erg fijn!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29

Mauz1978

Console War Veteran

sderooij schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:33:
[...]

Ikzelf wacht op de Satisfye grip, die wordt *als het goed is* deze maand verzonden :)
Me 2, ben heel benieuwd en heel tevreden over de vorige versie.

Something under the bed is drooling

• sderooij
Mauz1978 schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:13:
[...]

Me 2, ben heel benieuwd en heel tevreden over de vorige versie.
Vorige week nog een mail ontvangen dat ze vanaf de 15e gaan versturen of iets? Let's see :)
Dit weekend een nieuw Tetris 99 evenement:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-01 00:47

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Opzich wel. Maar begrijp nooit waarom mensen digitale content pre-orderen voordat de reviews binnen zijn. Goed dat Nintendo hierop aangepakt word, ongebruikte pre-orders moeten geannuleerd kunnen worden, maar zou wat mij betreft ook geen groot probleem moeten zijn.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
L23 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:29:
[...]

Opzich wel. Maar begrijp nooit waarom mensen digitale content pre-orderen voordat de reviews binnen zijn.
Je krijgt vaak extra's en kan dan pre-loaden, dat is voor mensen de reden
418O2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:30:
[...]
Je krijgt vaak extra's en kan dan pre-loaden, dat is voor mensen de reden
Dat begrijp ik, maar weegt niet op tegen een mogelijke slechte ervaring die voorkomen had kunnen worden door eerst de reviews af te wachten.

Die extra's zijn voornamelijk dubbele Gold Points?

Maar goed, ik begrijp dat pre-orderen tegenwoordig vrijwel de standaard is, vind het zelf een rare trend.

• Zerora
L23 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:33:
Ja, of een extra item pack of speciale costume of ingame currency of achievement. Oftewel een lokkertje waardoor mensen dit graag willen pre-orderen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:33:
[...]

Dat begrijp ik, maar weegt niet op tegen een mogelijke slechte ervaring die voorkomen had kunnen worden door eerst de reviews af te wachten.

Maar goed, ik begrijp dat pre-orderen tegenwoordig vrijwel de standaard is, vind het zelf een rare trend.
Toen ik een refund kreeg van Nintendo werden mijn gold points ook weer verrekend. Nu had ik er nog zat staan, maar ben benieuwd hoe dat dan zou gaan als er te weinig waren.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Zerora schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:44:
[...]
Ja, of een extra item pack of speciale costume of ingame currency of achievement. Oftewel een lokkertje waardoor mensen dit graag willen pre-orderen.
achievement? Is het al zo erg. Begrijp wel dat ze die lokkertjes implementeren. Maar je hebt er weinig aan als de game achteraf gewoon slecht blijkt te zijn. Ik ben zelf geneigd een game over te slaan als die lokkertjes, die ook gewoon standaard in de game hadden mogen zitten, na de pre-order niet meer beschikbaar zijn. Het werkt in mijn geval averechts. Maar gezien de meeste mensen wel pre-orderen zullen die lokkertjes wel goed werken.
Magic schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:45:
[...]

Toen ik een refund kreeg van Nintendo werden mijn gold points ook weer verrekend. Nu had ik er nog zat staan, maar ben benieuwd hoe dat dan zou gaan als er te weinig waren.
Ben benieuwd of je dan een negatief aantal Gold Points krijgt :P

• Zerora
Het wordt helemaal erg als die items die van de pre-orders krijgt ook nog eens pay-to-win zijn. Maar helaas gebeurd het wel.

• RollieBollie
Ik doe alleen aan pre-orders met fysieke games die een fysieke extra heeft. Bijvoorbeeld een beeldje, muziek cd of boek.

En ik haat het dat er voor sommige games meerdere items zijn die je kan krijgen en dan het ene bij winkel X en weer iets anders bij winkel Y krijgt.
Ik heb best wel wat in de eShop gepreorderd, voornamelijk vanwege gemak: de game staat op releasedag al op m'n Switch (of voorheen de Wii U). Zelf heb ik nooit de behoefte gehad om een preorder te annuleren, maar ik weet meestal wel welke spellen ik wil spelen en wat zekere aankopen zijn. 🤷

RayNbow schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:20:
Ik heb best wel wat in de eShop gepreorderd, voornamelijk vanwege gemak: de game staat op releasedag al op m'n Switch (of voorheen de Wii U). Zelf heb ik nooit de behoefte gehad om een preorder te annuleren, maar ik weet meestal wel welke spellen ik wil spelen en wat zekere aankopen zijn. 🤷
Geen problemen gehad met ports die op de Switch slecht draaien? Je weet dan welke games je wilt spelen, maar hoe het technisch draait op de Switch is altijd afwachten.
Pagina: 1 ... 142 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic