• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 14:56

PBP

€30 prijsverhoging. Dat is toch wel veel meer dan ik gedacht had..

EDIT
In Europa dus €20

[ Voor 20% gewijzigd door PBP op 15-10-2021 16:40 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-01 09:32
Kun je hem ook zonder die Animal Crossing DLC kopen? Dus alleen de N64 en Genesis games?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:42
Timothy3000 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:30:
Kun je hem ook zonder die Animal Crossing DLC kopen? Dus alleen de N64 en Genesis games?
Ze lijken de weg in te slaan die Microsoft en Sony hebben met Games for gold en PS+. Ik zal me dus eerder voorstellen dat er meer bijkomt, dan dat er een magere versie van komt.
Timothy3000 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:30:
Je moet het andersom zien. De Animal Crossing Happy Home Paradise DLC kan je los kopen. Bij het duurdere Online abo krijg je dit soort DLC erbij.
Zerora schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:25:
Nieuwe Nintendo Switch Online abonnement gaat $49,99 per jaar zijn. Daar zit dan N64, Sega Genesis en Animal Crossing DLC in. Of er nog meer komt, is nog niet bekend.
De video:[YouTube: Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket – Overzichtstrailer]

• Timothy3000
L23 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Je moet het andersom zien. De Animal Crossing Happy Home Paradise DLC kan je los kopen. Bij het duurdere Online abo krijg je dit soort DLC erbij.
Maar ben je die DLC dan ook kwijt als je abo afloopt? Of denk ik nu te moeilijk.
Timothy3000 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

Maar ben je die DLC dan ook kwijt als je abo afloopt? Of denk ik nu te moeilijk.
Kwijt vind ik het verkeerde woord, je hebt het nooit gekocht. Dus als je abo afloopt dan heb je die DLC niet meer. Als je de DLC los koopt dan is het wel van jou.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:45
N64 controller is ook te pre-orderen trouwens. Zojuist gedaan.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:10
Cyrax0508 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:39:
N64 controller is ook te pre-orderen trouwens. Zojuist gedaan.
Ik ook.

Kon hem eerst niet vinden, maar hier een link voor diegenen die hetzelfde probleem hebben: https://mynintendostore.n...ntendo-64-controller.html

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 16:32
De uitbreiding is dus net zo duur als het NSO basis/family pakket. Ik had een iets lagere prijs verwacht, nog maar even over nadenken of ik de uitbreiding er bij neem.

Hail to the king baby!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Jammer dat het alleen de Animal crossing DLC is. was een mooie deal geweest als het inclusief de base game was

• Starscreamer
  • Laatst online: 14-01 16:54
Uitbreidingspakket Nintendo Online te duur voor wat je terug krijgt :/
Gaat betreft prijs de PlayStation & Xbox achterna. Speel de games wel op een emulator. (Geen zin om de N64 aan te sluiten)
Ik had het al eerder aangegeven, maar Nintendo Online is al nauwelijks interessant voor mij omdat ik alleen af en toe een potje Mario Kart online speel. Er is in de afgelopen jaren niks bijgekomen voor mij. Lugi's Mansion 3 was wel even geinig online, maar raak je snel op uitgekeken. En de online ervaring van Mario Maker 2 vond ik rond uit waardeloos, dus zie graag dat Nintendo eerst dat soort dingen verbeterd.

Ik ben benieuwd of het Online + Uitbreidingspakket er voor gaat zorgen dat Nintendo meer gaat inzetten op betaalde DLC zoals de Happy Home Paradise DLC. Het lijkt er op dat Nintendo zo de hogere prijs wil rechtvaardigen. Ik had het wel logisch gevonden als er nu ook al andere DLC bij in begrepen zat zoals de BOTW Expansion Pass. Momenteel een beetje zuur als je geen Animal Crossing speelt en uitkeek naar de N64 en Mega Drive games. Qua Mega Drive games zijn de meeste games ook te vinden in de Sega Mega Drive Classics collection en een aantal titels zijn los te koop in de eshop.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:38
nee die n64 controller gaat er toch niet komen, toch wel duur hoor voor een stukje nostalgie.

• sderooij
L23 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:19:
@sderooij Als het nou een Game Boy controller was geweest...
dan was die zojuist al betaald :P
Dus de opties zijn vanaf 26 oktober, prijs per jaar, zonder eventuele kortingen

BasisBasis + Uitbreidingspakket
Individueel lidmaatschap19.9939.99
Familielidmaatschap
34.9969.99

Met het uitbreidingspakket krijg je toegang kost:
  • N64 games
  • Mega Drive games
  • Animal Crossing DLC die anders apart €25 (eenmalige aankoop) kost
Ik had zelf liever een lagere prijs zonder die AC expansie gezien. Slimme manier om de vraagprijs te verhogen :| Voor mensen die wel AC spelen is het een vrij goede deal.

Die expansie voor Animal Crossing lijkt wel enorm uitgebreid. DLC op 5 november.

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 16-10-2021 10:11 . Reden: prijs AC DLC fixed, table transposed; launch dates added ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:41:
Dus de opties zijn nu, prijs per jaar, zonder eventuele kortingen

Individueel lidmaatschapFamilielidmaatschap
Basis19.9934.99
Basis + Uitbreidingspakket39.9969.99

Met het uitbreidingspakket krijg je toegang kost:
  • N64 games
  • Mega Drive games
  • Animal Crossing DLC die anders apart €25 (eenmalige aankoop) kost
Ik had zelf liever een lagere prijs zonder die AC expansie gezien. Slimme manier om de vraagprijs te verhogen :| Voor mensen die wel AC spelen is het een vrij goede deal.

Die expansie voor Animal Crossing lijkt wel enorm uitgebreid.

[YouTube: Animal Crossing: New Horizons Direct – 15-10-2021 (Nintendo Switch)]
Ben je die AC DLC dan kwijt als je het niet verlengd (terug naar 'gewoon' NSO gaat)?

Jammer dat de DLC bonus voor family-NSO effectief gezIen minder is.
@Jake correct :) Je hebt toegang tot alle voordelen van het abonnement zolang je betaalt.

De kleine tekst in de video:
Full version of game required to use DLC. Sold Separately.
An active Nintendo Switch Online + Expansion Pack membership is required to access DLC at no additional cost.

[ Voor 53% gewijzigd door JackAvery op 15-10-2021 19:12 ]

Jake schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:55:
Jammer dat de DLC bonus voor family-NSO effectief gezIen minder is.
Hoe bedoel je dat? NSO + Uitbreidingspakket is zowel voor het individuele als familie abonnement twee keer zo duur als NSO.
L23 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:14:
[...]

Hoe bedoel je dat? NSO + Uitbreidingspakket is zowel voor het individuele als familie abonnement twee keer zo duur als NSO.
offtopic:
Ik zal even de rijen en kolommen in die tabel omdraaien zodat het duidelijker is. Mensen lezen nu eenmaal eerder van links naar rechts hier.

Edit: done

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:00
Als ik de beelden zo mag geloven, gaan de N64 games ook niet de mogelijkheid hebben om terug te spoelen zoals de NES, SNES en Sega Genesis games wel hebben bij NSO. Jammer, ik vond dat bij de NES en SNES wel heel fijn voor moeilijkere stukken.

Ik ben ook wel benieuwd wat de discount gaat zijn waar ze het in het filmpje over hebben als je van een normale NSO gaat upgraden, wordt dat een ik hoef alleen voor de rest van de looptijd te betalen of nog iets anders?
Transportman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:29:
Ik ben ook wel benieuwd wat de discount gaat zijn waar ze het in het filmpje over hebben als je van een normale NSO gaat upgraden, wordt dat een ik hoef alleen voor de rest van de looptijd te betalen of nog iets anders?
Ik begrijp dat die discount het verschil is zodat je zonder extra kosten kan upgraden naar het NSO + Uitbreidingspakket. Deze mogelijkheid bieden ze ook als je van een individueel lidmaatschap naar een familielidmaatschap overstapt. Het geeft je geen extra voordeel.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:02
Heeft iemand al goede ervaringen met een Switch Oled screenprotector?
Transportman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:29:
Note: After Nintendo Switch Online + Expansion pack is available, current Nintendo Switch Online members will be able to purchase Nintendo Switch Online + Expansion Pack and receive a pro-rated discount, based on the number of days remaining in their current membership.
Dus als je al een abo hebt, betaal je enkel de expansion voor de dagen waarvoor je abo nog geldig is.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:59

Mauz1978

Console War Veteran

Sir_Lion schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:08:
Degene die standaard bij de ‘officiële’ case zit, is echt perfect. Zou mij los al 20 euro waard zijn.

Something under the bed is drooling

• Sir_Lion
Mauz1978 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:45:
[...]

Degene die standaard bij de ‘officiële’ case zit, is echt perfect. Zou mij los al 20 euro waard zijn.
Huh? Welke?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-01 15:39
Hmm een beetje te duur Nintendo, die nieuwe NSO expansion.

Ik wacht af, de normale NSO is voldoende voor mij nu, en ook al wil ik de AC DLC die koop ik liever alsnog los.

1.5 jaar afwachten, als het aanbod interessanter wordt neem ik misschien die NSO expansion uiteindelijk wel.

Nu in ieder geval niet.

Betreffende AC, prima update zonde alleen dat ze hiermee pas 1.5 jaar na launch mee komen, zelfs als iemand die nooit AC heeft gespeeld voelde het spel best wel leeg aan voor mij, en toen ik AC op de 3ds ging spelen werd dat gevoel alleen maar meer bevestigd.

Nu zal AC mij wel terug trekken met deze update, echter zoals ik al net zei zonde dat ze er zo lang over hebben gedaan.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Deze. Compleet met screen voor OLED en voor de oude switch. Ik heb m overigens bij BCC gekocht voor 21 euro.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mauz1978 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:03:
[...]

Deze. Compleet met screen voor OLED en voor de oude switch. Ik heb m overigens bij BCC gekocht voor 21 euro.
Maar dat is alleen maar folie toch? Geen glas?

Ik heb zelf een glazen screenprotector van alie. Prima ding, compleet geleverd en snel. Alleen heb ik zelf zitten mutsen door een stofje eronder te willen verwijderen. Ik trok hem aan een hoek omhoog maar nu sluit dat hoekje niet helemaal meer aan.

• Sir_Lion
dragon2 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Maar dat is alleen maar folie toch? Geen glas?

Ik heb zelf een glazen screenprotector van alie. Prima ding, compleet geleverd en snel. Alleen heb ik zelf zitten mutsen door een stofje eronder te willen verwijderen. Ik trok hem aan een hoek omhoog maar nu sluit dat hoekje niet helemaal meer aan.
Ik bestel helaas niet via Ali, maar hou me aanbevolen. Het is idd iets zoals dat waar ik naar op zoek ben ipv een folie.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:14:
Ik bedoel AC DLC gewoon kopen is 25,-, kan je met meerdere users gebruiken; maar NSO normaal is 20,- extra, minder dan DLC. Voor family-NSO kost het 35,- extra, meer dan de DLC.
Jake schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Ik bedoel AC DLC gewoon kopen is 25,-, kan je met meerdere users gebruiken; maar NSO normaal is 20,- extra, minder dan DLC. Voor family-NSO kost het 35,- extra, meer dan de DLC.
Ik zou het DLC kopen niet vergelijken met DLC huren. Maar met kopen kan de DLC gebruikt worden door 8 profielen op de Switch. Met DLC in een familielidmaatschap kan het door 8 gebruikers accounts gespeeld worden op dezelfde Switch of meerdere apparaten, goedkoper dan apart aanschaffen echter alleen gedurende lidmaatschap bruikbaar.

Maar beste deal lijkt mij persoonlijk om de DLC te kopen of te wachten tot de DLC in de aanbieding is.
Wat de prijs van de uitbreiding voor NSO betreft: vroeger betaalde je 10 euro per N64 game op de VC. Met een familieabonnement betaal ik met acht personen ongeveer 4.4 euro extra per jaar voor de library, waar er al zeker 4-5 titels tussen zitten die ik wil spelen. De meerprijs voor een jaartje is het me dus al meer dan waard voor Banjo Kazooie en Ocarina of Time alleen al :p Al de rest is gravy
Sir_Lion schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:08:
Ik heb geen ervaring met de protectors die gemaakt zijn voor OLED, maar voor de gewone Switch wordt amFilm vaak aanbevolen. Die zou ik zo blind durven kopen dus. Zelf ook goede ervaringen met ORZLY, maar niet iedereen heeft die even graag.

• sderooij
JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:18:
Wat de prijs van de uitbreiding voor NSO betreft: vroeger betaalde je 10 euro per N64 game op de VC. Met een familieabonnement betaal ik met acht personen ongeveer 4.4 euro extra per jaar voor de library, waar er al zeker 4-5 titels tussen zitten die ik wil spelen. De meerprijs voor een jaartje is het me dus al meer dan waard voor Banjo Kazooie en Ocarina of Time alleen al :p Al de rest is gravy

[...]

Ik heb geen ervaring met de protectors die gemaakt zijn voor OLED, maar voor de gewone Switch wordt amFilm vaak aanbevolen. Die zou ik zo blind durven kopen dus. Zelf ook goede ervaringen met ORZLY, maar niet iedereen heeft die even graag.
Voor mij ook, 2 tientjes per jaar extra bovenop die 2 tientjes voor NSO, gaat er bij mij goed in. En met name voor de n64 titels en een paar sega's.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:18:

[...]

Waarom speel je die Zelda niet op de 3ds? Is een betere versie. Ook banjo is echt beter in de rare replay. Ik zou zeggen dat je dan beter daar voor kan kiezen dan inferieure versies via NSO?
giantgiantus schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:40:
[...]

Waarom speel je die Zelda niet op de 3ds? Is een betere versie. Ook banjo is echt beter in de rare replay. Ik zou zeggen dat je dan beter daar voor kan kiezen dan inferieure versies via NSO?
Ik heb geen Rare Replay/recente Xbox en ik speel Zelda liever op een groot scherm. Het verschil tussen OoT en OoT 3D is grafisch groot maar eigenlijk heb ik altijd de N64 versie gespeeld. Soms is de impact van de nieuwe graphics op de sfeer negatief (denk bvb aan de Forest Temple). Majora’s Mask 3D is op sommige vlakken ook een downgrade voor mij persoonlijk (E.g. de camera, het zora masker…)

Ik zou dan ook betalen voor het gemak om op mijn huidige ‘hoofd’platform te kunnen spelen, en voor de toegevoegde online multiplayer (Streets of Rage 2, Golden Axe, F-zero….) Het is niet alsof Zelda en Banjo de enige games zijn in het totaalpakket die me interesseren.

Voor mijn situatie valt het dus allemaal wel mee, ook omdat ik de prijs van de uitbreiding over meerdere personen kan spreiden. Ik zie zeker dat de uitbreiding te duur zal zijn voor mensen die slechts een paar games willen spelen van het totaalpakket. Ik zou dan ook zeggen, vote with your wallet :)

Zelf ga ik dus zien hoeveel mensen in mijn familie abo interesse hebben, en als dat er genoeg zijn proberen we het een jaartje. Is er niet genoeg verbetering, dan verlengen we de uitbreiding gewoon niet.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik ga die N64 uitbreiding zeker nemen, Nintendo Online erbij. Alleen al voor Zelda. De rest is extra.

Vind het niet heel duur, 40 euro per jaar.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Lukt het iemand om de N64 controller te bestellen (of zo ver te komen dat je hem kunt bestellen)?

Als ik naar de winkelpagina ga krijg ik de melding dat ik in moet loggen. Ook als ik al ingelogd ben. Als ik dan op 'Login' klik dan kom ik in een soort 'loop' terecht, waarbij 'ie in probeert te loggen en dan de pagina ververst. Al meerdere apparaten, accounts en browsers geprobeerd maar overal hetzelfde verhaal. Was gisteren ook al zo.

• sderooij
Cannoli schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:30:
Lukt het iemand om de N64 controller te bestellen (of zo ver te komen dat je hem kunt bestellen)?

Als ik naar de winkelpagina ga krijg ik de melding dat ik in moet loggen. Ook als ik al ingelogd ben. Als ik dan op 'Login' klik dan kom ik in een soort 'loop' terecht, waarbij 'ie in probeert te loggen en dan de pagina ververst. Al meerdere apparaten, accounts en browsers geprobeerd maar overal hetzelfde verhaal. Was gisteren ook al zo.
net kunnen bestellen :)
Cannoli schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:30:

Bekend probleem. Bij mij werkte de laatste keer Firefox beter dan Safari. Je zou nog kunnen proberen de cookies te verwijderen en dan opnieuw inloggen.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:40

NoTimeRemains

I know

Vergeten dat je alleen met CC kan betalen :') net mn creditcard opgezegd. Oh well dan maar hopen dat die N64 controller later nog een keer te koop is.

This is the Way.

• Cannoli
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Bekend probleem. Bij mij werkte de laatste keer Firefox beter dan Safari. Je zou nog kunnen proberen de cookies te verwijderen en dan opnieuw inloggen.
In het verleden meerdere keren wat besteld en nooit problemen gehad. Firefox, Chrome en Edge geprobeerd. Mobiel, tablet en PC. Account met en zonder 2FA. Cookies gewist en privevensters. Niets werkt. Kreeg net één keer een 'bestellen' knop in beeld maar voordat ik daar op kon drukken ververste de pagina alweer. Heel irritant.
Cannoli schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

In het verleden meerdere keren wat besteld en nooit problemen gehad. Firefox, Chrome en Edge geprobeerd. Mobiel, tablet en PC. Account met en zonder 2FA. Cookies gewist en privevensters. Niets werkt. Kreeg net één keer een 'bestellen' knop in beeld maar voordat ik daar op kon drukken ververste de pagina alweer. Heel irritant.
Wellicht dat het dan druk is. Maar vreselijke website. Ik had precies dezelfde problemen toen de SNES Online controller voor het eerst te bestellen was. Gaf aardig wat stress :p

• Timothy3000
Ik ben een beetje aan het zoeken geslagen maar buiten Eurogamer e.d. om kan ik nergens vinden dat je AC DLC verloopt op het moment dat je NSO Expansion verloopt op de site van Nintendo. Is dit 100% bevestigd?

Kan er niet echt bij dat je DLC dan ''huurt''. Wat gebeurt er dan met de spullen die je vergaart in de DLC en die je in je huisje zet b.v.? Worden die gelocked?

• sderooij
Cannoli schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Ik moest ook een paar keer refreshen om überhaupt de winkelwagen knop te zien.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Timothy3000 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:33:
Ik ben een beetje aan het zoeken geslagen maar buiten Eurogamer e.d. om kan ik nergens vinden dat je AC DLC verloopt op het moment dat je NSO Expansion verloopt op de site van Nintendo. Is dit 100% bevestigd?

Kan er niet echt bij dat je DLC dan ''huurt''. Wat gebeurt er dan met de spullen die je vergaart in de DLC en die je in je huisje zet b.v.? Worden die gelocked?
Spelers blijven toegang krijgen tot de in Happy Home Paradise verdiende objecten, ook als het Switch Online Uitbreidingspakket-abonnement is verlopen. Het dlc-eiland is daarentegen niet meer toegankelijk in dat geval.

uit het frontpage nieuwsbericht gekopieerd.
Timothy3000 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:33:

Eurogamer heeft nog wat extra details nagevraagd:
Eurogamer also asked specifically what would happen if you unsubscribed from Nintendo Switch Online + Expansion Pack after using it to play the expansion:

“Players can still continue to access certain things they have unlocked in Animal Crossing: New Horizons - Happy Home Paradise on their main island, including adding counters, partition walls, as well as adding ambient lighting and soundscapes, even if their access to Animal Crossing: New Horizons - Happy Home Paradise is suspended," a Nintendo spokesperson told me. "However, it will not be possible to visit the archipelago if players lose access to the DLC. To be able to visit the archipelago and take on requests of designing vacation homes again, you will need to purchase the DLC separately or renew the Nintendo Switch Online + Expansion Pack membership."
Edit: eigenlijk dus zoals in de post hierboven beschreven, oops.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 16-10-2021 10:42 ]

• Cannoli
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Wellicht dat het dan druk is. Maar vreselijke website. Ik had precies dezelfde problemen toen de SNES Online controller voor het eerst te bestellen was. Gaf aardig wat stress :p
In een normaal Edge-venster lukte het eindelijk om in te loggen. Kreeg ik de melding dat ik het niet kon bestellen omdat ik geen Switch Online abonnement heb. Check de Switch online pagina en inderdaad geen actief abonnement (terwijl ik dit wel heb). Paar keer refreshen deed niks. Uiteindelijk is het gelukt door weer uit te loggen, daarna in te loggen op de Switch Online pagina (die toen wel een actief abonnement weergaf) en daarna naar de Nintendo Shop te gaan. Pffff....

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Stoute schoenen aangetrokken en de Crysis trilogie gekocht. Natuurlijk niet het beste platform om op te spelen maar lijkt allemaal vrijwel locked op 30fps. Doet het (veel) beter dan mijn PC toen ik voor het eerst crysis speelde :') .

• Xlast88
  • Laatst online: 20-04-2025
Heeft iemand een suggestie voor goedkoop aternatief voor een 2de switch Dock?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Xlast88 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:56:
Heeft iemand een suggestie voor goedkoop aternatief voor een 2de switch Dock?
Ben niet zo kapot van imitatie meestal goedkoop is duurkoop.
https://www.amazon.fr/Cha...limentation/dp/B07QXPMYWY
https://www.amazon.fr/BER...do-Supporte/dp/B07YKNY3GS

Iets meer gewoon de echte?
pricewatch: Nintendo Switch Dock

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er hier mensen die sinds het mogelijk is bluetooth oortjes gebruiken op een first gen of OLED Switch?
In het begin werd er gelijk heel veel geroepen over vertraging in het geluid, maar ik ben wel benieuwd of dat in de praktijk daadwerkelijk een issue is.

AirPods zou ik moeten kunnen koppelen aan de Switch, toch? Iemand ervaring die AirPods ook intensief met andere apple apparatuur gebruikt? Hoe is het Switchen tussen de twee? Loopt dat soepel, of levert dat veel gezeur op met AirPods die aan de Switch of juist Apple apparaten blijven hangen terwijl je ze naar de andere over wil zetten?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 10:49
@Spike_wolf ik heb mijn AirPods gekoppeld aan de Switch (wel V2), dus dat kan inderdaad. Verder nog geen ervaring met hoe het switchen tussen devices gaat, tot nu toe had ik steeds Bluetooth op mijn telefoon uit gezet als ik de Switch verbond met mijn AirPods (wat elke keer trouwens super werkte, veel beter dan zo’n module die ik ooit geprobeerd heb).

[ Voor 15% gewijzigd door menne op 16-10-2021 19:39 ]

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
Spike_wolf schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:54:
Zijn er hier mensen die sinds het mogelijk is bluetooth oortjes gebruiken op een first gen of OLED Switch?
In het begin werd er gelijk heel veel geroepen over vertraging in het geluid, maar ik ben wel benieuwd of dat in de praktijk daadwerkelijk een issue is.

AirPods zou ik moeten kunnen koppelen aan de Switch, toch? Iemand ervaring die AirPods ook intensief met andere apple apparatuur gebruikt? Hoe is het Switchen tussen de twee? Loopt dat soepel, of levert dat veel gezeur op met AirPods die aan de Switch of juist Apple apparaten blijven hangen terwijl je ze naar de andere over wil zetten?
Heb het nu paar keer gebruikt (switch lite) en het gaat erg goed. Het koppelen aan switch gaat weliswaar niet automatisch zoals bij iphone, je moet bij elke gamesessie eerst naar instellingen gaan en de airpods selecteren. Het werkt dan verder prima, heb geen vertraging in geluid opgemerkt ofzo. Als je je switch uitzet en weer iphone of ipad gebruikt dan schakelen de airpods automatisch over. Kortom, werkt prima alleen beetje jammer dat het koppelen niet automatisch gaat, maar dat is misschien nintendo eigen ;)

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

oh, wist niet eens dat het kon met bluetooth, sinds wanneer is dat eigenlijk?
Werkte eerst met een dongle maar dit werkt stuk beter

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27
richards3 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

oh, wist niet eens dat het kon met bluetooth, sinds wanneer is dat eigenlijk?
Werkte eerst met een dongle maar dit werkt stuk beter
Dat kan sinds 15 september. nieuws: Nintendo geeft Switch ondersteuning voor bluetoothaudioapparaten

• Spike_wolf

Spike_wolf

@menne @richards3 Dat klinkt goed. De horror verhalen over vertraging vallen dus wel mee? Morgen maar eens een tijdje mee gaan zitten en kijken of het bevalt :)

Humankind… be both.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01 20:44
Het einde van Dread nadert, ben bij de laatste baas. Eerst maar even alle collectibles opsnorren :+ .

Vermakelijk spel, jammer dat het al bijna afgelopen is dat voelt erg snel. Blijft een van mijn favoriete genres. Persoonlijk vind ik Hollow Knight wel beter, kijk ook erg uit naar Silksong wanneer die ook mag komen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

ndonkersloot schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:40:
Het einde van Dread nadert, ben bij de laatste baas. Eerst maar even alle collectibles opsnorren :+ .

Vermakelijk spel, jammer dat het al bijna afgelopen is dat voelt erg snel. Blijft een van mijn favoriete genres. Persoonlijk vind ik Hollow Knight wel beter, kijk ook erg uit naar Silksong wanneer die ook mag komen.
Hoe zijn de bossfights in Dread ten opzichte van Hollow Knight?

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:39
Spike_wolf schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:05:
@menne @richards3 Dat klinkt goed. De horror verhalen over vertraging vallen dus wel mee? Morgen maar eens een tijdje mee gaan zitten en kijken of het bevalt :)
Ik heb het alleen even toen het bekend werd geprobeerd met mijn switch lite en Sony wm1000xm3... Ik kon wel iets van vertraging opmerken, maar het was zo miniem dat ik echt even het geluid tussen de koptelefoon en de speakers moest vergelijken.
Het kan natuurlijk ook nog verschillen met welke headset/oortjes je gebruikt, maar wat ik toen ervaarde lijkt me prima zolang je niet iets heel competitiefs aan het spelen bent(splatoon no-lifen of zo, is dat een ding? :+)

Gamertag: FinrazielNL

• ndonkersloot
L23 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:52:
[...]

Hoe zijn de bossfights in Dread ten opzichte van Hollow Knight?
Ik vind het tempo dat Dread door de hele game heeft incl. Boss fights tof. In Boss fights zijn er best wat momenten dat je met een goede timing een parry kan uitvoeren , als dat lukt schakelt het beeld naar 3d en krijg je een scripted gebeurtenis wat er erg tof uit ziet. Door deze wisselingen in presentatie van een gevecht voelt het snel en bad-ass.

De bazen in Hollow Knight zijn in dat opzicht traditioneler. De moeilijkheid van bazen in Hollow Knight ligt een stuk hoger, moeilijkere patronen om te leren meer mogelijke taktieken met je charms.

Hoewel ik in Dread echt niet iedere baas in één keer heb kunnen halen en ik ook de patronen lichtelijk moet leren is er absoluut geen nightmare king grimm of radiance achtige baas in Dread.

Los van de Boss fights heb ik in Hollow Knight veel vaker het gevoel gehad verloren te zijn in de grote wereld en een stuk vaker moeten zoeken waar ik naar toe moet. In Dread ben ik maar één keer 'vast' komen te zitten dat ik echt moest zoeken waar ik naar toe moest. Of dat aan mij ligt dat ik me aardig kan vinden in dit soort games, of dat het level design gewoon goed in elkaar over looptnweet ik niet maar had zelf wel vaker 'verloren' willen zijn. Juist de echte exploration ligt in Hollow Knight om die reden voor mij een stuk hoger en dat wil ik juist van zo'n game.

Dit lijkt misschien wat negatief voor Dread, dat is het niet het is een top game. Maar Hollow Knight is gewoon zó goed. :+ .

ndonkersloot schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:22:
Dit lijkt misschien wat negatief voor Dread, dat is het niet het is een top game. Maar Hollow Knight is gewoon zó goed. :+ .
Nee hoor. De verschillen die je noemt kan afhankelijk van de persoon juist ook weer positief zijn voor Dread. De game klinkt wat toegankelijker. Hollow Knight vond ik ook geweldig, maar je moet er wel echt voor gaan zitten. Maar heb zo een beter beeld van Dread, klinkt goed!

• Transportman
ndonkersloot schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:40:

Ik ben zelf ook bij de laatste baas, heb al een paar pogingen gedaan, maar die is echt pittig te noemen. De eerste fase kom ik wel goed door met volle health aan het einde, maar de tweede fase loop ik nu iedere keer op stuk al heb ik wel het idee dat ik steeds iets verder kom. Wat dat betreft bevalt Dread ook wel heel goed doet, de gevechten zijn niet zodanig dat je vastloopt, het is met een paar pogingen wel uit te vinden wat wel en wat niet werkt en hoe je bepaalde aanvallen kan ontwijken. Al heb ik ook wel een paar keer het spel aan de kant gelegd na een aantal pogingen om het de dag daarop te proberen.

Heb ook alle collectibles wel verzameld, dacht eerst dat ik me dat niet zou gaan lukken met een aantal shinesparks die niet wilden lukken, maar een aantal was flink oefenen, een aantal was doorhebben hoe ik ze in de lucht kan starten, en eentje was zien dat ik halverwege een extra shinespark kon verzamelen om flink wat meer tijd te hebben (zie spoiler).

spoiler:
Linksboven in in Darion in het koude gedeelte, meeste guides zeggen vanaf de vloer met ijs onderaan of van rechsboven de save room, maar ik was mijn shinespark dan iedere keer al kwijt tegen de tijd dat ik boven bij de blokken was. Halverwege het omhoog gaan zit er rechts een schuine muur, door jezelf daar in te lanceren krijg je de mogelijkheid om gelijk een nieuwe shinespark op te slaan waardoor je de timer weer opnieuw begint en je ruim de tijd hebt om boven te komen
Spike_wolf schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:05:
De horror verhalen over vertraging vallen dus wel mee?
Het probleem is dat je dit toch echt zelf moet gaan ervaren. Ik merkte direct al de audiolag in het Switch home menu, dus ik houd het bij een aparte aptX LL dongle.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
Toen het kon meteen 2 n64 controllers besteld. Stiekem in de hoop om ze op de echte met een adapter ook te kunnen gebruiken. Zo ja, dan bestel ik er tzt wel 2 bij. Toch handig om goede controllers weer te hebben. :+
Het abonnement vind ik toch best prijzig omdat ik de meeste spellen toch wel origineel heb.

Bedenk me net dat ik vergeten ben dat de sega controllers er ook nog zijn. Maar heb toch minder met Sega. Misschien ooit nog eens.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 17-10-2021 09:20 ]

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 18:52
Ik heb een vraag over de Nintendo Switch gamevouchers.
Ik heb momenteel Nintendo online en kan die voucher halen (2 games voor €99).

Maar als je Nintendo online verloopt, blijven die gekochte spellen wel gewoon speelbaar toch?
Niet dat ik voor een onaangename verrassing kom te staan.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-01 09:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

R-utger schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:34:

Maar als je Nintendo online verloopt, blijven die gekochte spellen wel gewoon speelbaar toch?
Uiteraard. Vind het overigens echt een slechte aanbieding ;) Je betaalt alsnog €50 per game...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Thomas schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:24:
Stoute schoenen aangetrokken en de Crysis trilogie gekocht. Natuurlijk niet het beste platform om op te spelen maar lijkt allemaal vrijwel locked op 30fps. Doet het (veel) beter dan mijn PC toen ik voor het eerst crysis speelde :') .
Zo gek is het niet hoor. Ik wacht zelfs op de physical versies. De reden: Ik ben geen fan van wat Crytek heeft gedaan met de ‘echte remasters’ op de next-gen consoles en PC. De hele visuele identiteit van de game is weg. Sommige mensen vonden die blue’s en green’s niks, maar het was onderdeel van de identiteit, zeker van Crysis 2. Ik vind de remasters zelfs flets ogen op videos van Digital Foundry.

Dit ‘probleem’ is niet aanwezig op de Switch gezien die versie de oorspronkelijke 2011 versie als basis gebruikt en daar enhancements aan heeft toegevoegd. De visuele identiteit blijft dan ook gewaarborgd wat het voor mij in ieder geval een prettigere ervaring maakt.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 18:52
Tomba schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Uiteraard. Vind het overigens echt een slechte aanbieding ;) Je betaalt alsnog €50 per game...
Ja klopt, de deal valt mee.
Maar wil graag de nieuwe superstars en Pokemon halen.
In de winkel ben ik meer kwijt en dan moet ik van gamecard wisselen :P

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
R-utger schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Superstars heb ik voorbij zien komen voor 45 euro, pokemon (de 3 nieuwe) voor 45 euro + 3 euro verzendkosten, beide fysiek. En dan kun je ze nog doorverkopen.

edit: je kunt er iig 1 kopen voor ~39 euro bij amazon.fr als je nog niet eerder in de app hebt besteld (code PROMO10).

[ Voor 16% gewijzigd door dragon2 op 17-10-2021 11:51 ]

Arunia schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:16:
Bedenk me net dat ik vergeten ben dat de sega controllers er ook nog zijn. Maar heb toch minder met Sega. Misschien ooit nog eens.
Die Mega Drive controller is me te duur voor 50 euro. Ik wacht rustig af tot ze een keer in de aanbieding zijn. De NES controllers zijn regelmatig 50% en ik las dat in Australië de SNES controller 20% korting heeft, dus dat zal hier ook wel een keer gebeuren als er weer voorraad is.

Verwijderd

Ik doe dit sinds de functie er is geregeld met de AirPods Pro en de AirPods Max. Het loopt soepel. Wel moet ik elke keer als ik begin even het Bluetooth Audio menu in en handmatig ‘connecten’ als ik in de tussentijd de AirPods met andere apparaten heb verbonden (vooral de Max gebruik ik voor alles, dus die gaat geregeld tussen 4 verschillende apparaten). Dit is dus niet pairen maar gewoon even connecten terwijl ik ze al in/op heb.

Qua vertraging: Er is ‘iets’ van delay. Met de AirPods Pro is dit wat meer te merken dan met de AirPods Max. Het gaat nog steeds over hele subtiele delays in mijn ervaring die, als je een kwartier aan het gamen bent, totaal niet meer merkt.
R-utger schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:34:

Ja. Je koopt een spel. Het programma geeft je gewoon een korting van ~20%.

Afhankeiljk van de first-party games die je wilt kopen, kan je soms met (veel) geduld een digitale sale scoren. Die gaan meestal rond de 33%. Check https://www.dekudeals.com/ voor prijsgeschiedenis van individuele games. Bij Pokémon mainline games is er tot nu toe nooit een digitale korting geweest, en ben je dus beter af met fysieke games zoeken als het je om de prijs gaat. 45 euro lukt dan nog wel.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Ik doe dit sinds de functie er is geregeld met de AirPods Pro en de AirPods Max. Het loopt soepel. Wel moet ik elke keer als ik begin even het Bluetooth Audio menu in en handmatig ‘connecten’ als ik in de tussentijd de AirPods met andere apparaten heb verbonden (vooral de Max gebruik ik voor alles, dus die gaat geregeld tussen 4 verschillende apparaten). Dit is dus niet pairen maar gewoon even connecten terwijl ik ze al in/op heb.

Qua vertraging: Er is ‘iets’ van delay. Met de AirPods Pro is dit wat meer te merken dan met de AirPods Max. Het gaat nog steeds over hele subtiele delays in mijn ervaring die, als je een kwartier aan het gamen bent, totaal niet meer merkt.
Het pairen gaat gewoon door (bij de AirPods Pro's) de case open te doen en die knop ingedrukt te houden, dan in het Switch menu selecteren en connecten?
Als de Switch weer uit staat schakelen ze gewoon weer terug naar je telefoon/iPad/Mac/etc zonder gezeur aan die kant?

Humankind… be both.

• Arunia
L23 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:32:
[...]
Die Mega Drive controller is me te duur voor 50 euro. Ik wacht rustig af tot ze een keer in de aanbieding zijn. De NES controllers zijn regelmatig 50% en ik las dat in Australië de SNES controller 20% korting heeft, dus dat zal hier ook wel een keer gebeuren als er weer voorraad is.
Dat heb ik dus ook. Inclusief het abonnement wat eigenlijk best duur is.
Als je het omrekent naar per jaar, dan is het wel te doen uiteraard per maand, maar toch. 2x zo duur omdat er wat Sega spellen en wat N64 spellen in zitten. Is het op een gegeven moment de hele backlog van de N64, dan wordt het interessanter. Idem voor Sega. Maar als het zo gaat zijn zoals met de NES en SNES spellen, dan valt het giga tegen.

Ik denk dat als Tetrisphere uit komt, dat mijn vrouw meteen "shut up and take my money" roept. Het spel hebben we origineel op de N64, maar die sluit je toch niet standaard aan.

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

Het pairen gaat gewoon door (bij de AirPods Pro's) de case open te doen en die knop ingedrukt te houden, dan in het Switch menu selecteren en connecten?
Als de Switch weer uit staat schakelen ze gewoon weer terug naar je telefoon/iPad/Mac/etc zonder gezeur aan die kant?
De eerste keer pairen met de AirPods Pro gaat inderdaad zo (knop op de achterkant ingedrukt houden totdat het lampje wit gaat knipperen op de case). Je gaat dan op de Switch naar het Bluetooth Audio menu, drukt op zoeken en zet de AirPods tegelijkertijd in pairing modus via de knop op de achterkant van de case. Vervolgens komt enkele seconden later de optie om te pairen en te verbinden met de AirPods.

Als ze eenmaal gepaired zijn blijven ze in de lijst staan op je Switch. Je moet ze dan eerst in je oren stoppen en dan op de Airpods drukken in het lijstje zodat ze worden verbonden.

Qua andere apparaten: Apple devices hebben altijd voorrang als je nog NIET connected ben hoewel dat ook enigzins wispelturig is. Mijn advies is dan ook om bij andere apparaten de Bluetooth uit te zetten als je de Switch gebruikt. Ik doe dat altijd (ook economischer gezien stroomverbruik) en heb dan totaal geen problemen met het wisselen tussen apparaten. Het is niet zo dat als je dan Bluetooth aanzet op je Mac terwijl je bezig bent met de Switch dat de Mac er keihard doorheen komt maar het gaat meer om het connecten moment (het moment als je ze in doet en het ‘connected’ geluidje speelt).

Als je dan de Switch weer uit zet kan je gewoon weer verbinding maken met de andere apparaten zonder dat je de AirPods opnieuw moet pairen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2021 10:48 ]

Arunia schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Dat heb ik dus ook. Inclusief het abonnement wat eigenlijk best duur is.
Als je het omrekent naar per jaar, dan is het wel te doen uiteraard per maand, maar toch. 2x zo duur omdat er wat Sega spellen en wat N64 spellen in zitten. Is het op een gegeven moment de hele backlog van de N64, dan wordt het interessanter. Idem voor Sega. Maar als het zo gaat zijn zoals met de NES en SNES spellen, dan valt het giga tegen.

Ik denk dat als Tetrisphere uit komt, dat mijn vrouw meteen "shut up and take my money" roept. Het spel hebben we origineel op de N64, maar die sluit je toch niet standaard aan.
De discussie over de prijs van de NSO uitbreiding is een heel mooi voorbeeld van hoe individueel waardebeoordeling kan zijn. Het is heel duidelijk dat een deel van de doelgroep die interesse hierin zou hebben, toch op de prijs afknapt. Hier zijn mijns inziens verschillende redenen voor:
  • Het product levert drie verschillende dingen die niet perse iedereen interesseren. Ik zou vermoeden dat er bijvoorbeeld niet perse een enorme overlap is tussen mensen met specifieke interesse in retro games en mensen die graag Animal Crossing spelen. Andere mensen zijn dan weer geínteresseerd in N64 (en al dan niet AC), maar weer minder in Sega. Het huidige voorstel komt dan bij velen over als 'dit is het net niet' (of nog veel erger).
  • De marketing van Nintendo is enorm vaag over wat men in de toekomst gaat krijgen voor deze prijs. We weten dat er minstens 5 andere N64 games aankomen. We weten dat er extra Mega Drive games aankomen, maar niet welke. We weten niet wat de tijdsplanning is ('onregelmatige updates). We hebben geen idee of er andere DLC, andere platformen of zelfs Switch games toegevoegd zullen worden.
  • In een vacuum van Nintendo producten is de prijs soms te verantwoorden (zie bvb. mijn eigen redenering over hoeveel het zou kosten om een N64 game digitaal te kopen vs het abo). Maar als je in een wijdere context kijkt, is het geen goedkoop product in vergelijking met wat de concurrentie aanbiedt en lijkt de waarde zo lager.
Wat Nintendo hier wel voor zicht heeft:
  • Online multiplayer op N64 als USP
  • N64 heeft zeker een fanbase met interesse in het product. De potentie van de service is dus vrij hoog.
  • Animal Crossing heeft een enorme fanbase en een deel daarvan is mogelijk geïnteresseerd in het combipakket - hierdoor krijg je een hogere totale 'conversion rate' voor de DLC.
  • Mega Drive games in het pakket zijn van redelijk hoge kwaliteit, en de emulatie zal sowieso beter zijn dat wat er nu op Switch beschikbaar is.
  • De prijs per persoon wordt een stuk aantrekkelijker binnen een familieabonnement. Met z'n vieren zit je voor enkel de uitbreiding aan een extra kost van 8.75 euro per persoon per jaar. Dat is dan weer wel vrij redelijk. Met z'n 8en is het helemaal interessant.
Heel benieuwd hoe het aanbod van Nintendo op termijn gaat veranderen, en of ze de juiste lessen leren uit de eerste resultaten van het uitbreidingspakket.

• Timothy3000
Mijn grootste issue is eigenlijk dat online multiplayer nog flink wat te wensen overlaat. Er is geen voicechat, er is enorm veel lag in games als Mario Maker, niet alle games ondersteunen Cloud Saves....ik heb liever dat ze dat eerst fixen voordat ze er een duurdere variant bovenop gooien.

Ook vind ik het enigszins prijzig als je het tegenover PS Plus of Gamepass legt (daar krijg je elke maand vrij nieuwe games, mooie aanbiedingen op digitale games en werkt online gamen feilloos) maar dat is persoonlijk.

En ik had liever gewoon een goedkoper abo zonder de AC DLC gezien.

• Timothy3000
Aan de andere kant ben ik wel enorm blij dat het een keuze is en dat je er gewoon voor kunt kiezen om die expansion pack niet af te nemen. Had het vervelender gevonden als je perse de duurdere variant moest afnemen om online te kunnen gamen.

Ik kijk het iig even aan. Als tzt de bibliotheek van N64 en Genesis games fijn is aangevuld kan ik alsnog besluiten voor het duurdere abo te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 17-10-2021 11:29 ]

Voor mij is de prijs niet zo zeer een probleem, je kan het vrij makkelijk goed praten voor jezelf. Maar ik ben zelf niet zo fan van het aantal toenemende abonnementen. Dit wordt dan weer een abonnement die je jaar op jaar gaat betalen, het stapelt zich op. Ik kijk niet zozeer naar wat het me nu kost, maar ook waar Nintendo met dit model naar toe gaat.
De NES en SNES games zijn leuk om af en toe even te proberen, dat zal voor mij bij de N64 en Mega Drive games niet anders zijn. Ik zie mij zelf geen jaar lang N64 games spelen. Ideaal dus om een maandje een abo op te nemen, maar het uitbreidingspakket kan alleen op jaarbasis.

Maar ja, ik heb al moeite met digital only games, koop graag zoveel mogelijk fysiek. Het idee dat je bijvoorbeeld een N64 Online controller koopt die aan het einde van de rit onbruikbaar is omdat de games waar de controller voor bedoeld is niet meer beschikbaar zijn op het platform klinkt niet bepaald aantrekkelijk.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

R-utger schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Als je goed zoekt op internet kan je eshop tegoed van 50 euro voor 45 euro kopen, soms nog goedkoper. Op die manier koop ik een voucher en heb ik de games voor 45 per stuk. Vind ik wel een goede deal zeker voor die exclusives die amper goedkoper worden.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
@L23 Het zou inderdaad fijner geweest zijn als het uitbreidingspakket ook per maand afgenomen kon worden. Kun je het in ieder geval even uitproberen.
Hardware aanschaffen voor een dienst waarbij op een gegeven moment de stekker uit getrokken wordt, ben ik ook geen liefhebber van. De Sega MD controller kan wel interessant zijn i.c.m. de Sega Mega Drive Collection. Echter ik had hier(?) gelezen dat het geen goede ports. Als ik op metacritic kijk, zie ik wel goede scores. Wat is er niet goed aan deze collectie?

• Arunia
@JackAvery het probleem is een beetje wat @L23 ook aan haalt, de spellen zijn leuk voor een keer tussendoor. Kijk, als het een abo is en alle dlc komt daar ook bij als extra zoals je nu ziet voor AC. Dan is het wel interessanter.

Voor de rest van de dingen is het duur voor erbijde controllers verwacht ik op andere apparaten ook wel te kunnen gebruiken. Jammer van de NES controllers is dan weer dat ze aan de Switch opgeladen worden waar ze voor de latere van af gestapt zijn.

• Timothy3000
Ik vind DLC huren ook nog steeds wel een tikkie maf. Hoop niet dat er meer games zullen zijn die dat voorbeeld zullen volgen.
meesje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:58:
@L23 Het zou inderdaad fijner geweest zijn als het uitbreidingspakket ook per maand afgenomen kon worden. Kun je het in ieder geval even uitproberen.
Hardware aanschaffen voor een dienst waarbij op een gegeven moment de stekker uit getrokken wordt, ben ik ook geen liefhebber van. De Sega MD controller kan wel interessant zijn i.c.m. de Sega Mega Drive Collection. Echter ik had hier(?) gelezen dat het geen goede ports. Als ik op metacritic kijk, zie ik wel goede scores. Wat is er niet goed aan deze collectie?
De Megadrive collectie heeft last van input lag.

Verder ook geen idee hoe fijn de Mega Drive controller gaat werken buiten het Uitbreidingspakket, je kan de knoppen van de Nintendo Online controllers niet wijzigen in de systeem instellingen. Dus je bent afhankelijk van de games zelf. Geen idee hoe goed de controller werkt met de Sega Mega Drive Collection. Mij lijkt het wel leuk voor Sonic Mania en Sonic Origins die volgend jaar uitkomt.

Ik merk trouwens aan mezelf dat ik ook teveel kijk naar de Nintendo Switch als een investering, wellicht moet ik dat niet of minder doen :P Maar vindt het fijn dat ik de dingen die ik koop ook weer voor een mooie prijs kan verkopen en dat ik er ook jaren later nog plezier van kan hebben.

• Arunia
@Timothy3000 je kunt ze ook los kopen. Ander probleem is dat ze hoe dan ook digitaal zijn. Dus ooit raak je ze kwijt. Of tegen die tijd is de console gehackt en al lang niet meer interessant.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
Oei, input lag. Dat is erg jammer, want 50 games voor 30 euro is geen verkeerde deal.
@meesje Ook al eens in de aanbieding geweest voor 15 euro. Ik heb zelf geen ervaring met de collectie, dus kan niks zeggen over de mate van input lag. Wellicht is het voor jou geen merkbaar probleem.
Zelf had ik de meeste games al een keer in een collectie gespeeld op een ander platform. En ik zat te wachten op Sonic games met breedbeeld ondersteuning, die gelukkig eindelijk komen met Sonic Origins.
Arunia schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:00:
@JackAvery het probleem is een beetje wat @L23 ook aan haalt, de spellen zijn leuk voor een keer tussendoor. Kijk, als het een abo is en alle dlc komt daar ook bij als extra zoals je nu ziet voor AC. Dan is het wel interessanter.
Yup. Ik zou liever ook N64 games kopen, maar ik zie waarom dit interessanter is voor een bedrijf :) Daarom ook dat ik zelf in een andere post zei dat ik, met de info die we nu hebben - het uitbreidingspakket niet zie als een product waar ik op termijn op geabonneerd zou blijven. Eerder iets om eens voor één jaartje te nemen en dan op gemak nog eens wat N64 games te herspelen zonder dat ik alle originele hardware moet gaan zoeken en aansluiten op een TV die daar eigenlijk niet voor gemaakt is.
Voor de rest van de dingen is het duur voor erbijde controllers verwacht ik op andere apparaten ook wel te kunnen gebruiken. Jammer van de NES controllers is dan weer dat ze aan de Switch opgeladen worden waar ze voor de latere van af gestapt zijn.
Ik vermoed dat je die controllers zonder problemen op de PC kan gebruiken
@JackAvery Ik verwacht inderdaad dat de N64 Online controller buiten het platform, dus op PC etc. inderdaad interessant kan zijn.

• Transportman
Transportman schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 00:11:
[...]

Ik ben zelf ook bij de laatste baas, heb al een paar pogingen gedaan, maar die is echt pittig te noemen. De eerste fase kom ik wel goed door met volle health aan het einde, maar de tweede fase loop ik nu iedere keer op stuk al heb ik wel het idee dat ik steeds iets verder kom. Wat dat betreft bevalt Dread ook wel heel goed doet, de gevechten zijn niet zodanig dat je vastloopt, het is met een paar pogingen wel uit te vinden wat wel en wat niet werkt en hoe je bepaalde aanvallen kan ontwijken. Al heb ik ook wel een paar keer het spel aan de kant gelegd na een aantal pogingen om het de dag daarop te proberen.

Heb ook alle collectibles wel verzameld, dacht eerst dat ik me dat niet zou gaan lukken met een aantal shinesparks die niet wilden lukken, maar een aantal was flink oefenen, een aantal was doorhebben hoe ik ze in de lucht kan starten, en eentje was zien dat ik halverwege een extra shinespark kon verzamelen om flink wat meer tijd te hebben (zie spoiler).

spoiler:
Linksboven in in Darion in het koude gedeelte, meeste guides zeggen vanaf de vloer met ijs onderaan of van rechsboven de save room, maar ik was mijn shinespark dan iedere keer al kwijt tegen de tijd dat ik boven bij de blokken was. Halverwege het omhoog gaan zit er rechts een schuine muur, door jezelf daar in te lanceren krijg je de mogelijkheid om gelijk een nieuwe shinespark op te slaan waardoor je de timer weer opnieuw begint en je ruim de tijd hebt om boven te komen
En dat was de eindbaas van Dread, gisteren wilde het niet lukken, vandaag in 1x na wat oefening met space jumps (was tijdens het gevecht blijkbaar te snel met het loslaten van de knop waardoor er geen space jump kwam).

Totale tijd: 15 uur, waarbij ik niet zal ontkennen voor diverse bosses toch even gekeken heb wat de beste strategie was.

Conclusie: Prachtige game, niet te moeilijk maar ook zeker niet makkelijk, weet daar een goede balans in te vinden.
Timothy3000 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:01:
Ik vind DLC huren ook nog steeds wel een tikkie maf. Hoop niet dat er meer games zullen zijn die dat voorbeeld zullen volgen.
Je hebt nog steeds de optie om de DLC te kopen, dus ik zie het probleem niet zo. Je hebt nu de keuze om de DLC te kopen, of als je toch al de NSO uitbreiding neemt, hem op die manier te kunnen gebruiken (en als je wilt later alsnog aan te schaffen).
meesje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:17:
Oei, input lag. Dat is erg jammer, want 50 games voor 30 euro is geen verkeerde deal.
Voor een 'casual speler' is het misschien doenbaar, maar elke retro game 'enthousiast' lijkt niet echt tevreden met de performance van die collectie. Dit zei John Linneman van Digital Foundry bvb.:

De Sega Ages releases zijn doorgaans wel goed. Maar er zit amper overlap tussen het abonnement en wat er in de Ages reeks al uitgebracht is. Even vergelijken:

In NSO Uitbreiding bij launch - 14 games:
Castlevania Bloodlines, Contra: Hard Corps, Dr. Robotnik's Mean Bean Machine, Ecco the Dolphin, Golden Axe, Gunstar Heroes, Musha, Phantasy Star IV, Ristar, Shining force, Shinobi III, Sonic The Hedgehog 2, Streets of Rage 2 en Strider.

Beschikbaar van deze als Sega Ages release (€7 per stuk): Sonic The Hedgehog 2

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 17-10-2021 12:35 ]

@JackAvery Het jammere van de Sega Ages releases vind ik dat ze al vrij snel weer gestopt zijn. Men keek uit naar Dreamcast ports zoals Jet Set Radio. Maar Sega blijft hangen bij Mega Drive games.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 15:31
Gisteren heb ik de Animal Crossing Direct bekeken, puur uit verveling. Ik was erg onder de indruk van wat er allemaal op 5 november uitkomt, zowel de gratis update als de DLC.

Ik denk dat ik even zoet ben met de gratis update (heb nu zo'n 40 uur in zitten sinds launch. Als ik de DLC neem dan zal ik gewoon de 25 euro aftikken voor de DLC zelf en niet niet voor de nieuwe NSO abonnement. Daar vind ik dat abonnement te duur voor. Enige waarvoor ik Online heb is cloudsaves en de mogelijkheid om online te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door VirinR op 17-10-2021 12:56 ]

• ndonkersloot
Transportman schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:24:
[...]

En dat was de eindbaas van Dread, gisteren wilde het niet lukken, vandaag in 1x na wat oefening met space jumps (was tijdens het gevecht blijkbaar te snel met het loslaten van de knop waardoor er geen space jump kwam).

Totale tijd: 15 uur, waarbij ik niet zal ontkennen voor diverse bosses toch even gekeken heb wat de beste strategie was.

Conclusie: Prachtige game, niet te moeilijk maar ook zeker niet makkelijk, weet daar een goede balans in te vinden.

[...]

Je hebt nog steeds de optie om de DLC te kopen, dus ik zie het probleem niet zo. Je hebt nu de keuze om de DLC te kopen, of als je toch al de NSO uitbreiding neemt, hem op die manier te kunnen gebruiken (en als je wilt later alsnog aan te schaffen).
Ik heb hem net ook uitgespeeld, dit was wel de moeilijkste baas uit de game.

Ik heb 72% items in 8uur en 36 minuten. Is kijken of ik de rest kan vinden.

Ik ben in Dread momenteel op weg naar boss #3. #2 was ff wennen, maar uiteindelijk niet supermoeilijk ofzo.

Wat de prijs van het uitbreidingsabo betreft voor zij die nu al NSO hebben, zegt Nintendo trouwens het volgende. Ik zet de belangrijke dingen ff in het vet:

Je huidige lidmaatschap veranderen naar een lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket

Als je al een Nintendo Switch Online-lidmaatschap hebt en je dit wilt omwisselen naar een lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket, krijg je daarvoor korting* op basis van het resterende aantal dagen** van je huidige lidmaatschap. Deze korting kan oplopen tot de onderstaande prijs voor het lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket.

Wisselen van een individueel Nintendo Switch Online-lidmaatschap: € 0,05 per dag

Wisselen van een Nintendo Switch Online-familielidmaatschap: € 0,09 per dag

Als je bijvoorbeeld nog 100 dagen over hebt van je individuele Nintendo Switch Online-lidmaatschap, kun je naar een individueel lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket wisselen met € 5,00 korting (100 x € 0,05), wat de totale prijs verlaagd van € 39,99 naar € 34,99.

Nadat je een lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket hebt gekocht, zal je huidige Nintendo Switch Online-lidmaatschap komen te vervallen.

Ontdek hier hoeveel korting er zal worden toegepast.

*Gebruikers van de gratis proefperiode van 7 dagen komen niet in aanmerking voor een korting. Deze korting kan niet worden toegepast op een lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket dat met een downloadcode is gekocht, of als je huidige lidmaatschap is gekocht met een downloadcode.

**Voor sommige valuta's (DKK, SEK, NOK) wordt de korting berekend op basis van een periode van meerdere dagen. Voor deze valuta's, in gevallen waarin het resterende aantal dagen voor je individuele lidmaatschap niet gelijkelijk deelbaar is door het aantal dagen dat is gebruikt om de korting te berekenen, wordt het resterende aantal naar beneden afgerond.

• Transportman
JackAvery schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:04:
Wat de prijs van het uitbreidingsabo betreft voor zij die nu al NSO hebben, zegt Nintendo trouwens het volgende. Ik zet de belangrijke dingen ff in het vet:
[...]
Dus effectief ga je een nieuw jaarabonnement aan inclusief de uitbreiding en wordt je huidige abonnement stopgezet en is de "korting" eigenlijk terugbetaling van de resterende looptijd van het oude abonnement.
Digital Foundry heeft exclusieve vroege toegang tot de Dying Light port voor Switch, wat leidde tot een technische analyse ;)

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 17-10-2021 16:55 ]

Pagina: 1 ... 134 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic