• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Cyrax0508 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:28:
Op zich heb ik best wel interesse in de Oled. Ik wil gewoon graag het nieuwste model hebben. Maar ja… Uit ervaring weet ik ook dat je toch regelmatig problemen kunt hebben met Oled schermen. Ik heb burn-in gehad op mijn televisie van € 3.000,00 en dat binnen 2 jaar (en ik kijk zelden gewone televisie en toch had ik een zenderlogo in mijn beeld) ik heb 3x een enorme groene waas gehad in mijn telefoonschermen en mijn Vita had er ook enorm last van. Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij een reden is om hem lekker te laten liggen, ik lees nu ook weer al die verhalen hier en op andere sites.

Tuurlijk, de mensen die een goede hebben hoor je minder snel en members van Tweakers zijn toch wat meer purist dan de gemiddelde consument. Maar toch weet ik niet of ik zin heb om er eentje aan te schaffen en dan te hopen op een goed scherm. Hoop gedoe weer met omruilen enzo. Zolang ik het verschil maar niet live zie, kan ik hem vast wel laten liggen 😊
Het makkelijkste is dan toch om naar de fysieke winkel te gaan en daar een nieuw exemplaar te beoordelen alvorens je hem mee neemt. Dan ben je er toch?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Samsung maakt een half miljoen tot een miljoen van deze panelen per maand voor Nintendo. Zelfs met testing gaan er probleemgevallen door het net slippen. Bij een dergelijk defect (als het storend is) gewoon retourneren, het is gelukkig makkelijk om te detecteren. Je kan bijvoorbeeld gewoon op de eShop de screenshots van Diablo 2 openen en bekijken op 40% helderheid :)

Ik ben wel eens benieuwd hoe frequent dit voorkomt. Voorlopig heb ik van enkele gevallen gehoord (1, 2, 3, 4). Er zullen er vast nog meer zijn.

Anyway, scherm uniformiteit (vertical banding en grijswaardes enzo) zijn typische dingen die wel eens fout kunnen gaan bij OLED schermen. Er zullen vast nog meer dingen opduiken, gezien we het over een relatief goedkoop paneel hebben. Tegelijkertijd gaat dit voor de ene persoon meer uitmaken als de andere. Soms is dat gewoon een gevalletje "cannot be unseen"...
Dit heeft niet met purist zijn te maken, een duidelijk defect. Mja, ik zou er gewoon een halen als je dat graag wilt. Ik heb zelf bij elk product dat ik bang ben dat er iets mis is, maar tot nu toe nooit een defect product gehad op deze OLED na en uiteindelijk is dat gelukkig goed opgelost.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 12:13
Toch wel een leuk artikeltje gevonden betreft OLED inbranden Switch.

https://www.nintendolife....-burn-in-with-switch-oled

Heb ook een LG C1 en iPhone 11 Pro ben voor beide als de doods dat ze inbranden.
Nu ook met mijn Switch.
Betreft beeld wil ik niet meer terug naar LCD O-)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13
Ik heb mijn switch nogmaals even bekeken vanmorgen, gelukkig geen groene vlekken of vreemde dingen gezien :)

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
renzo4000 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Het makkelijkste is dan toch om naar de fysieke winkel te gaan en daar een nieuw exemplaar te beoordelen alvorens je hem mee neemt. Dan ben je er toch?
True, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ik ga zo weinig naar een fysieke winkel dat die hele simpele mogelijkheid mij was ontgaan :+ Maar even kijken zodra ze fatsoenlijk verkrijgbaar zijn in de winkels. Inbranden bij een gameconsole ben ik wat minder bang voor

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 13-10-2021 10:24 ]

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 11:53
JackAvery schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:34:
Tegelijkertijd gaat dit voor de ene persoon meer uitmaken als de andere. Soms is dat gewoon een gevalletje "cannot be unseen"...
Dat is zeker waar, ik heb vorig jaar een oneplus 8 Pro besteld. En pas na mijn bestelling kwam ik erachter dat sommige toestellen ook last hadden van Amoled schermen met een groene waas.
Eigenlijk overdag geen last van, maar toen ik in bed lag was het echt bizar hoe groen het scherm werd.(de waas was ook niet even, daardoor was het helemaal geen doen voor mij). En toen heb ik om half 12 's avonds weer mijn oude telefoon in gebruik genomen :P

Ik had een witte oled in preorder staan bij bol.com geannuleerd omdat ik een ps5 gekocht had en een steamdeck gereserveerd heb. Zat nu weer een beetje te twijfelen, maar denk dat ik nog even afwacht! Kijk er enorm naar uit om de gta trilogy handheld te spelen. Heb ze ook op android gekocht, en met een ps4 controller gespeeld, maar is het toch net niet imo.
Een nieuwe Mario Party Superstars video toont alle borden, een aantal minigames, speelmodi en andere features:
[YouTube: Mario Party Superstars - Overview Trailer]
De vijf borden van Mario Party Superstars zijn blijkbaar
  • Yoshi's Tropical Island (uit Mario Party 1)
  • Peach's Birthday Cake (uit MP1)
  • Space Land (uit MP2)
  • Woody Woods (uit MP3)
  • Horror Land (uit MP2)
Een volledige lijst van de 100 minigames vind je dan weer op de officiële site.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 17:17

The Chosen One

Zie signature!

~ 95 uur Diablo 2 R waarvan 75% handheld. We zullen zien over een jaar, ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb na nadere inspectie toch ook wel die "groene waas" als de helderheid onder de 50% komt, maar... ik speel nooit met helderheid onder de 50%. Dat contrast van OLED is zo nice, daar wil ik optimaal van genieten dus ik speel zelfs in het donker echt wel met 80% brightness. 8)7
Disfigured schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:18:
Ik heb na nadere inspectie toch ook wel die "groene waas" als de helderheid onder de 50% komt, maar... ik speel nooit met helderheid onder de 50%. Dat contrast van OLED is zo nice, daar wil ik optimaal van genieten dus ik speel zelfs in het donker echt wel met 80% brightness. 8)7
Dat is iets anders dan het defect waar ik mee te maken had. Maar die waas waar je het over hebt, volgens mij wordt elk Switch OLED scherm rond de 40% ietsje groener, boven en onder de 40% verdwijnt het weer.

Ik vind de lage helderheid in het donker trouwens ook wel chill, fijn voor de ogen, het scherm kan behoorlijk ver gedimd worden. Full brightness en low brightness, allebei wat voor te zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 13-10-2021 15:09 ]

• Starscreamer
sderooij schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:55:
Ik heb mijn switch nogmaals even bekeken vanmorgen, gelukkig geen groene vlekken of vreemde dingen gezien :)
Ook bij mij de reden om hem gisteren even niet te spelen via de DOCK :P

• Starscreamer
lennertvdkort schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Dat is zeker waar, ik heb vorig jaar een oneplus 8 Pro besteld. En pas na mijn bestelling kwam ik erachter dat sommige toestellen ook last hadden van Amoled schermen met een groene waas.
Eigenlijk overdag geen last van, maar toen ik in bed lag was het echt bizar hoe groen het scherm werd.(de waas was ook niet even, daardoor was het helemaal geen doen voor mij). En toen heb ik om half 12 's avonds weer mijn oude telefoon in gebruik genomen :P

Ik had een witte oled in preorder staan bij bol.com geannuleerd omdat ik een ps5 gekocht had en een steamdeck gereserveerd heb. Zat nu weer een beetje te twijfelen, maar denk dat ik nog even afwacht! Kijk er enorm naar uit om de gta trilogy handheld te spelen. Heb ze ook op android gekocht, en met een ps4 controller gespeeld, maar is het toch net niet imo.
Ik had de PS5 (en Stadia als die mee telt) gekocht maar de vrouw wilde erg graag weer Mario Kart spelen.
Dat laat ik geen 2e keer zeggen en na de NEW 3DS eindelijk weer een Nintendo _/-\o_

• Starscreamer
L23 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Dat is iets anders dan het defect waar ik mee te maken had. Maar die waas waar je het over hebt, volgens mij wordt elk Switch OLED scherm rond de 40% ietsje groener, boven en onder de 40% verdwijnt het weer.
Nee die van mij niet :9

• Starscreamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dTzVFqpQR6k7_e_-mOyrIsQEmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oqT9TJwpKOO48PRDqXzw0g7.jpg?f=fotoalbum_large

Protection glass van de Action (€2,99) voor de “normale” Switch past redelijk op de OLED versie _/-\o_
Of het valt je niet op. Het is ig zeer minimaal. Maar kan niet anders dan aannemen wat je zegt. Zelf maar twee OLED schermen kunnen testen. Wellicht heeft niet elk scherm het.

Verkeerde screenprotecter is pijnlijk om te zien :p

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 13-10-2021 15:31 ]

• Starscreamer
L23 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Of het valt je niet op. Het is ig zeer minimaal. Maar kan niet anders dan aannemen wat je zegt. Zelf maar twee OLED schermen kunnen testen. Wellicht heeft niet elk scherm het.

Verkeerde screenprotecter is pijnlijk om te zien :p
Lol ach ja beter iets bescherming dan niets O-)
Als mijn vriendin het maar goed vind met haar OCD :X
Eindelijk kwaliteitsfootage ;) Let vooral op 5:10, waar ze de anti-shattering film tonen.

Nog maar eens herhalen: neen, verwijder die film niet! :+

Overigens is dit de tweede teardown die ik zie met Micron RAM i.p.v. Samsung chips. Ook de eerste die de speakers en antennes aandacht geven.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 13-10-2021 16:03 ]

@JackAvery Die van Nintendo Prime was geen teardown, maar een breakdown.
Wellicht ook nog interessant. Batterijduur van de OLED Switch vergeleken met de andere modellen. Bij een gemiddelde tot lage helderheid is de batterijduur gelijk aan de Switch V2. Maar het OLED scherm is op maximale helderheid zuiniger dan de LCD van de V2 en dus minder snel leeg.
Dus waar je bij de Switch V2 rekening moest houden qua helderheid om het maximale aantal speeluren te halen heeft de helderheid van het OLED scherm nauwelijks invloed.

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
L23 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:38:
Wellicht ook nog interessant. Batterijduur van de OLED Switch vergeleken met de andere modellen. Bij een gemiddelde tot lage helderheid is de batterijduur gelijk aan de Switch V2. Maar het OLED scherm is op maximale helderheid zuiniger dan de LCD van de V2 en dus minder snel leeg.
Dus waar je bij de Switch V2 rekening moest houden qua helderheid om het maximale aantal speeluren te halen heeft de helderheid van het OLED scherm nauwelijks invloed.

[YouTube: Nintendo Switch OLED Battery Life Test vs. Switch V2, V1 and LITE]
Ik ga gewoon met maximum settings spelen haha

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-01 22:16
Lijkt er weer op dat de OLED Switches overal uitverkocht is, tenzij je scalpers-prijzen bereid te te betalen. Nogal jammer weer, ik heb er lang over nagedacht maar uiteindelijk ben ik toch om.

• Disfigured
TrafalgarLaw schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:22:
Lijkt er weer op dat de OLED Switches overal uitverkocht is, tenzij je scalpers-prijzen bereid te te betalen. Nogal jammer weer, ik heb er lang over nagedacht maar uiteindelijk ben ik toch om.
Heb er al een paar hier op Tweakers Vraag & Aanbod voorbij zien komen voor een normale prijs.

• Cyrax0508
  • Laatst online: 21:33
Disfigured schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:38:
[...]

Heb er al een paar hier op Tweakers Vraag & Aanbod voorbij zien komen voor een normale prijs.
Ik niet, alles ligt boven de winkelprijs. Elke euro is er een teveel. Dit gaat geen PS5 vormen aannemen qua beschikbaarheid in de winkels of online, dus ik hoop dat die gasten ermee blijven zitten.

Zelf besloten om de oled te laten. Mijn AC editie is prima en ik speel eigenlijk zelden handheld. Daarbij vind ik het gedoe over de kwaliteit van de schermen gewoon een minpunt. Beetje hopen en ruilen om een “goed” scherm te krijgen, no thanks. Wacht wel op een echte opvolger.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Mijn Switch OLED en Skull & Co. NeoGrip + screenprotector zijn vandaag binnengekomen.

Op mijn Switch V2 gebruik ik een Skull & Co. GripCase. Zo'n grijze siliconen variant (waar ik de schouderknoppen uitgeknipt heb.) Volgens mij was het de eerste die ze verkochten.

Mijn bevindingen/mening m.b.t. de NeoGrip:

- De Switch past er netjes in. Het ziet er strak uit.

- Hij past niet in het dock. Je kunt hem er wel indrukken waardoor 'ie verbinding maakt, maar je ziet het dock een paar mm naar buiten buigen. Ik kon het dock op de kop houden en dan bleef de Switch er gewoon in zitten.

- Alleen bij de Snap Grips kun je de kickstand gebruiken (staat ook op de site), maar de Snap Grips voegen imo amper wat toe en zal ik dan ook nooit gebruiken.

- Bij mijn V2 GripCase bestaan de grips uit één stuk plastic. Bij de NeoGrip zijn het twee delen die op elkaar geklikt zijn. Bij het erop en eraf schuiven vloog bij mij één keer een grip uit elkaar. Gelukkig is er niets afgebroken en kon ik de helften zo weer op elkaar klikken. (Ik denk dat ik ze met secondelijm aan elkaar ga lijmen. Zie geen reden waarom de helften los zouden moeten kunnen.)

- Geen van de grips voelen voor mij vertrouwd/prettig. Op de GripCase gebruik ik de Plus Grips. Bij de NeoGrip zitten ook Plus Grips maar deze staan meer onder een hoek. Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Het voelt gewoon niet lekker. De beste optie lijken nu de Trigger Grips te zijn maar het voelt wel als een downgrade.

- De rand van de NeoGrip drukt wat meer in mijn hand (maar dat komt volgens mij door de gewijzigde Plus Grips.)

Qua design vind ik de NeoGrip een vooruitgang, qua comfort een downgrade.

• sderooij
Cannoli schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:15:
Mijn Switch OLED en Skull & Co. NeoGrip + screenprotector zijn vandaag binnengekomen.

Op mij Switch V2 gebruik ik een Skull & Co. GripCase. Zo'n grijze siliconen variant (waar ik de schouderknoppen uitgeknipt heb.) Volgens mij was het de eerste die ze verkochten.

- Hij past niet in het dock. Je kunt hem er wel indrukken waardoor 'ie verbinding maakt, maar je ziet het dock een paar mm naar buiten buigen. Ik kon het dock op de kop houden en dan bleef de Switch er gewoon in zitten.

- Alleen bij de Snap Grips kun je de kickstand gebruiken (staat ook op de site), maar de Snap Grips voegen imo amper wat toe en zal ik dan ook nooit gebruiken.

- Bij mijn V2 GripCase bestaan de grips uit één stuk plastic. Bij de NeoGrip zijn het twee delen die op elkaar geklikt zijn. Bij het erop en eraf schuiven vloog bij mij één keer een grip uit elkaar. Gelukkig is er niets afgebroken en kon ik de helften zo weer op elkaar klikken. (Ik denk dat ik ze met secondelijm aan elkaar ga lijmen. Zie geen reden waarom de helften los zouden moeten kunnen.)

- Geen van de grips voelen voor mij vertrouwd/prettig. Op de GripCase gebruik ik de Plus Grips. Bij de NeoGrip zitten ook Plus Grips maar deze staan meer onder een hoek. Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Het voelt gewoon niet lekker. De beste optie lijken nu de Trigger Grips te zijn maar het voelt wel als een downgrade.

- De rand van de NeoGrip drukt wat meer in mijn hand (maar dat komt volgens mij door de gewijzigde Plus Grips.)

Heb je ook eventueel foto's? Ben erg benieuwd! :)
- Bij mijn V2 GripCase bestaan de grips uit één stuk plastic. Bij de NeoGrip zijn het twee delen die op elkaar geklikt zijn. Bij het erop en eraf schuiven vloog bij mij één keer een grip uit elkaar. Gelukkig is er niets afgebroken en kon ik de helften zo weer op elkaar klikken. (Ik denk dat ik ze met secondelijm aan elkaar ga lijmen. Zie geen reden waarom de helften los zouden moeten kunnen.
Dit begrijp ik niet, ik dacht het aan elkaar vast zat met schroefjes? Je kon er dan een stukje tussen uithalen als je de gewone Switch hebt.

Ook benieuwd naar foto's.

• Cannoli
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Dit begrijp ik niet, ik dacht het aan elkaar vast zat met schroefjes? Je kon er dan een stukje tussen uithalen als je de gewone Switch hebt.

Ook benieuwd naar foto's.
Ik heb het over de grips, de 'handvatten' zeg maar. Waar je drie verschillende setjes van krijgt met verschillende vormen. De rode en blauwe dingen op deze foto.

De Plus en Trigger grips bestonden bij mijn GripCase uit één stuk plastic, bij de NeoGrip bestaan ze uit twee stukken. Toen ik de Plus Grips op de case schoof, duwde ik de Plus Grip per ongeluk een keer uit elkaar.

Jij hebt het over de case zelf. Die is stevig en heeft inderdaad een stukje wat je ertussenuit kunt halen. Dat zit met schroefjes vast.

Ik zal kijken of ik één dezer dagen even wat foto's kan maken. Heb helaas wat weinig tijd.
De geschreven versie staat nu ook online.

Een paar nieuwigheden: de eerste goede vergelijkende shot van de speakers
Afbeeldingslocatie: https://valkyrie.cdn.ifixit.com/media/2021/10/12124322/SwitchOLED_64-narrow.jpg

Dit leuk X-ray shot:
Afbeeldingslocatie: https://valkyrie.cdn.ifixit.com/media/2021/10/13092322/Switch_OLED_Xray.jpg

En tenslotte, de ontdekking van een PMIC van Samsung. Daar is iets interessants aan de hand. Op Side-A van het moederbord vindt iFixit een DOS04 ODWBK7 W2118. Op dezelfde plek in de Chinese video zit duidelijk een andere PMIC. Mijn beste leesgok daar was een TI 148 of 168. Het is duidelijk een volledig andere inscriptie dan bij de iFixit console. Waarschijnlijk had Nintendo meerdere leveranciers nodig.

We hebben dus al meerdere leveranciers voor deze PMIC en voor het RAM geheugen.

Voor de volledigheid: hier is iFixit's shot van Side-B.

Als iemand trouwens in staat is om de naam van de chip te lezen die ik TI 168 heb gelabeled, be my guest.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 14-10-2021 08:44 ]

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vraagje; zijn er meer mensen die een zwart beeld op de televisie krijgen met de OLED-versie als ze hem vanuit stand-by in het Dock aanzetten?

Ik moet de HDMI-ingang op de televisie (Sony van dit jaar) eerst opnieuw instellen, dan krijg ik weer beeld. Werkt uiteindelijk dus prima, alleen iedere keer de HDMI-ingang opnieuw instellen...

Kabel / ingang / televisie / firmware is nog exact hetzelfde als toen ik vorige week nog de 'oude' Switch had.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Pepppie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:41:
Vraagje; zijn er meer mensen die een zwart beeld op de televisie krijgen met de OLED-versie als ze hem vanuit stand-by in het Dock aanzetten?

Ik moet de HDMI-ingang op de televisie (Sony van dit jaar) eerst opnieuw instellen, dan krijg ik weer beeld. Werkt uiteindelijk dus prima, alleen iedere keer de HDMI-ingang opnieuw instellen...

Kabel / ingang / televisie / firmware is nog exact hetzelfde als toen ik vorige week nog de 'oude' Switch had.
Even voor je getest; dit probleem heb ik niet icm mijn Panasonic OLED uit 2018

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

@Pepppie dat klinkt als een HDMI-CEC probleem. Ik heb niet meteen een perfecte suggestie hoe dit op te lossen, maar het geeft je een richting. Zeker de settings in je Switch ook eens nakijken en resetten.

Het klinkt eigenlijk alsof de TV het nieuwe toestel niet juist onthoudt. Probeer misschien ook eens een andere kabel.

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-01 22:14
Crysis Remastered zit in de Switch. Fijne game, oogt prachtig, ik denk de mooiste game op de Switch. Voor mij maken de ports de Switch: Skyrim, Breath of the Wild (WiiU), the Witcher 3: Wild Hunt, Metro Redux... van de originele games word ik weinig enthousiast.

• Disfigured

Op mijn Switch V2 gebruik ik een Skull & Co. GripCase. Zo'n grijze siliconen variant (waar ik de schouderknoppen uitgeknipt heb.) Volgens mij was het de eerste die ze verkochten.

Oei, mijn Neogrip + Max Carry case zijn onderweg, hopelijk denk ik er anders over. Maar ik heb nooit een grip gebruikt op m'n originele Switch dus ik heb geen referentie materiaal.

• Cannoli
  • Niet online
Disfigured schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

Oei, mijn Neogrip + Max Carry case zijn onderweg, hopelijk denk ik er anders over. Maar ik heb nooit een grip gebruikt op m'n originele Switch dus ik heb geen referentie materiaal.
Ik zou me er niet druk om maken. Ik denk dat de case jou wel gaat bevallen. M.u.v. de grips die uit twee delen bestaan is er niets mis mee. Het is inderdaad een kwestie van gewenning. (Ik begin inmidels al een beetje aan de Trigger Grips te wennen.)

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:05:
@Pepppie dat klinkt als een HDMI-CEC probleem. Ik heb niet meteen een perfecte suggestie hoe dit op te lossen, maar het geeft je een richting. Zeker de settings in je Switch ook eens nakijken en resetten.

Het klinkt eigenlijk alsof de TV het nieuwe toestel niet juist onthoudt. Probeer misschien ook eens een andere kabel.
Dank voor je reactie! Zal hem eens op een ander kanaal zetten. Het huidige kanaal is een HDMI-ARC kanaal, zou dat nog uit kunnen maken?
Pepppie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Dank voor je reactie! Zal hem eens op een ander kanaal zetten. Het huidige kanaal is een HDMI-ARC kanaal, zou dat nog uit kunnen maken?
Geen idee :+ Ik weet niet welke TV je exact hebt, maar Sony zal zelf ook nog wel support hebben over HDMI-CEC. Zie bvb. deze algemene pagina voor Bravia TV's.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01 13:15
Hoe kun je het best testen of het OLED scherm last heeft van groene plekken? Ik heb vooral veel Animal Crossing, Pokémon en Undertale gespeeld, en daarbij niets gemerkt. Misschien zijn er ook YouTube filmpjes waarbij de dit goed kan testen?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:42

OMD

Linkje3 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:48:
Hoe kun je het best testen of het OLED scherm last heeft van groene plekken? Ik heb vooral veel Animal Crossing, Pokémon en Undertale gespeeld, en daarbij niets gemerkt. Misschien zijn er ook YouTube filmpjes waarbij de dit goed kan testen?
Je geeft je eigen antwoord. Je hebt zitten spelen en merkt niets. Pro-tip? Ga dan ook niet zoeken naar dingen die je toch niet ziet. Haal plezier uit je apparaat en speel er gewoon op. Als iedereen met een technisch oog gaat kijken naar elke OLED paneel qua console of tv dan blijft er weinig over ben ik bang. Er is altijd wel iets op aan te merken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:58
OMD schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Je geeft je eigen antwoord. Je hebt zitten spelen en merkt niets. Pro-tip? Ga dan ook niet zoeken naar dingen die je toch niet ziet. Haal plezier uit je apparaat en speel er gewoon op. Als iedereen met een technisch oog gaat kijken naar elke OLED paneel qua console of tv dan blijft er weinig over ben ik bang. Er is altijd wel iets op aan te merken.
Niet mee eens. Wat als je na twee jaar wel spellen speelt waarbij het opvalt?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 13:00
meesje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Dit plus dat je soms later in een spel pas bepaalde omstandigheden creëert waarbij je dergelijke dingen ziet.

Vaak genoeg gehad dat een mooi nieuw scherm, projector of iets ander technisch apparaat op het begin perfect leek, maar met langer gebruik ineens defecten naar voren kwamen. Dan heb je een hoop meer gedoe m.b.t. garantie i.v.m. DOA regels die dan niet meer opgaan.

Kan je het beter even nu controleren. Die vlekken zijn gewoon defecten, lijkt mij niet dat iemand hier graag een defect product heeft.
Als het technische beperkingen zijn, zoals IPS glow .e.d. ja, ga dan niet ernaar op zoek, want dat hoort bij de techniek, maar vlekken e.d. horen niet.

L23 heeft hier een goede post voor gemaakt:
L23 in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"

@L23 Kan jij dat screenshot misschien delen met ons, kan iedereen met hetzelfde bron materiaal testen. Dan is er in ieder geval een soort van baseline.

[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 14-10-2021 13:34 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Gedeeltelijk mee eens. Je moet er inderdaad niet naar gaan zoeken en met onderstaande test verwacht ik geen prachtige resultaten. Maar het scherm moet gewoon uniform zijn. En het zou zonde zijn dat je het straks bij andere spellen wel zou merken. Elke game op de Switch moet er gewoon uit zien zoals de maker dat bedoeld heeft.

Koldur schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:31:
Kan jij dat screenshot misschien delen met ons, kan iedereen met hetzelfde bron materiaal testen. Dan is er in ieder geval een soort van baseline.
Ik vond de screenshot van Skyrim niet het beste voorbeeld. Ik zag het uiteindelijk heel goed bij het hoofdmenu van Hollow Knight. Maar weet niet hoe je een screenshot kan delen, screenshot van een Switch is best lastig/onmogelijk op een andere Switch te krijgen. Wat denk ik ook werkt is een gameplay kijken via de Youtube app.

Hier het filmpje van het menu van Hollow Knight, de thema's zijn zowel links als rechts hetzelfde dus vond ik wel een mooie manier om te vergelijken. Bij Infected leek bij mij de linker helft op een groene gifwolk. Zo heb ik ook de tweede OLED Switch in de winkel zitten testen.

[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 14-10-2021 13:45 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 13:00
L23 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Ik vond de screenshot van Skyrim niet het beste voorbeeld. Ik zag het uiteindelijk heel goed bij het hoofdmenu van Hollow Knight. Maar weet niet hoe je een screenshot kan delen, screenshot van een Switch is best lastig/onmogelijk op een andere Switch te krijgen. Wat denk ik ook werkt is een gameplay kijken via de Youtube app.

Hier het filmpje van het menu van Hollow Knight, de thema's zijn zowel links als rechts hetzelfde dus vond ik wel een mooie manier om te vergelijken. Bij Infected leek bij mij de linker helft op een groene gifwolk. Zo heb ik ook de tweede OLED Switch in de winkel zitten testen.
Net even dat filmpje getest, perfect hier, ook bij infected erg mooi. Dus als je hier iets duidelijk fout ziet gaan, omruilen!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag de switch oled als vervanging van mijn release switch. Kleurtoning lijkt vooral in de donkere tinten ietsje groenig, maar dat was vroeger bij Samsung oled panelen ook zo. Het is alleen te zien als ik hem naast de originele switch leg. Ook is het uniform over het scherm. M.i. geen big deal dus. Kleuren zijn verder prachtig.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

@Magic Zover ik zelf gezien heb zijn ze allemaal iets groenig ten opzichte van de andere schermen die ik in huis gebruik. Valt me voornamelijk op als je van het ene scherm naar de Switch OLED gaat en het menu bekijkt, tijdens gameplay valt het me niet op.

• sderooij
Ik vind het knap hoor dat sommigen dread uitspelen in 10 uur :p

Ik ga al 20 keer dood bij de 2e baas :D
Maar wat een veel plezier ik heb, I love it.

Best game this year.
sderooij schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:15:
Ik vind het knap hoor dat sommigen dread uitspelen in 10 uur :p

Ik ga al 20 keer dood bij de 2e baas :D
Maar wat een veel plezier ik heb, I love it.

Best game this year.
Mja, uitspelen is subjectief. Voor de een betekend dat de aftiteling en voor de ander alles halen. Zijn er ook dingen die je kan verzamelen in Metroid Dread?
Groene plekken ga je zien onder de 50% helderheid op een plek waar je kleuren overlopen naar zwart.

Als je perse wilt testen, is dit een goed voorbeeld :
Ga naar de eShop -> zoek Diablo II resurrected -> bekijk de screenshots daarvan op verschillende helderheidsinstellingen.

Bijvoorbeeld in het voorbeeld van deze screenshot zie je dat de bovenste versie groener is, linksonder naast het monster. De onderste screenshot is een 'correct' scherm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N1bBE6F.jpg

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-01 07:34
L23 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Mja, uitspelen is subjectief. Voor de een betekend dat de aftiteling en voor de ander alles halen. Zijn er ook dingen die je kan verzamelen in Metroid Dread?
The usual, energy tanks, missile tanks, en ik vermoed dat er ook nog wel power bomb tanks in zullen zitten, al heb ik die nog niet. En energy parts - denk hartstukjes in Zelda, vier stuks = 1 energy tank.

Of liever gezegd, ik heb er al een paar, maar omdat ik de power bombs zelf nog niet heb "weet" Samus niet wat die tanks doen. Je kunt dus expansions verzamelen voordat je officieel die ability hebt. In sommige games geeft de expansion je dan ook meteen de ability, maar hier is het een "unknown object".

Wel een toffe game, maar ik heb wel de indruk dat hij moeilijker is als ik me van voorgaande 2D Metroids herinner. Meer bosses, misschien, want vooral de bosses kosten vaak wel heel wat trial and error om te leren wat je moet doen.
Maar goed, dat was bij sommige bosses in de Metroid 2 remake ook al het geval.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01 13:15
JackAvery schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Groene plekken ga je zien onder de 50% helderheid op een plek waar je kleuren overlopen naar zwart.

Ga naar de eShop -> zoek Diablo II resurrected -> bekijk de screenshots daarvan op verschillende helderheidsinstellingen.

Bijvoorbeeld in het voorbeeld van deze screenshot zie je dat de bovenste versie groener is, linksonder naast het monster. De onderste screenshot is een 'correct' scherm.

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip met de screenshot. Als ik de helderheid wat lager zet, dan zie ik inderdaad dat dat stukje wat groener oogt, maar ik speel meestal toch op 60+ helderheid, dus is voor mij geen probleem. Ik heb i.i.g. geen defect scherm zoals sommige.
In het straatje geruchten en speculatie:

NateTheHate en MVG bespreken in hun meest recente podcast de laatste informatie die ze hebben over het volgende Switch model dat zich richt op 4K game output via DLSS. Interessante discussie.

Voor zij die de geruchten graag volgen vat ik even enkele punten uit deze lange en veel genuanceerdere podcast samen. Neem verder a.u.b. met voldoende zout.
  • Over de dev kits en het ontkennen van hun bestaan door Nintendo/Zynga: Nate benadrukt dat de verwoording van deze ontkenningen expres heel specifiek waren. We moeten onthouden dat een bedrijf zoals Zynga onder NDA staat en nooit publiek gaat toegeven dat zij of hun partners dergelijke devkits hebben. Nintendo zelf framet hun boodschap zo dat ze de waarheid vertellen, maar niet noodzakelijk de volledige waarheid.
  • Nate claimt dat er veel meer dev kits in het wild zijn dan bij de 11 bedrijven waar Bloomberg het over had. Volgens hem hebben een aantal grote publishers al dev kits sinds eind 2020, en is een tweede 'golf' dev kits rond juni 2021 uitgedeeld bij kleinere ontwikkelaars. Ontwikkelaars zijn enthousiast over de nieuwe hardware.
  • Op basis van de meest recente info ziet Nate de nieuwe hardware niet langer als een 'Switch Pro' upgrade, maar eerder als een volledig nieuw hybride model. Wat het uiteindelijk 'wordt' is een marketingkeuze.
  • Wat backwards compatibility betreft, had MVG heel nuttige input. Hij ondersteunt eerdere claims van homebrew ontwikkelaars dat BC niet vanzelfsprekend zal worden omdat de GPU niet langer gebaseerd is op de Maxwell architectuur. MVG ziet drie mogelijke oplossingen om BC te krijgen op een nieuw model (Tegra X1 hardware toevoegen op het bord / elke individuele game patchen / het proces streamlinen om Switch games te repackagen)
  • Nate schat op dit moment dat nieuwe hardware er kan komen rond Q4 2022-Q1 2023, maar er bestaan geen zekerheden. Dit baseert hij op developerbronnen die met hun games voor de nieuwe hardware mikken op een release eind 2022.
  • MVG denkt dat de nieuwe displayport naar HDMI chip in het Switch OLED dock een economische keuze is.

• OMD

OMD

meesje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Na 2 jaar spelen valt het je niet meer op of denk je dat het erbij hoort. Je denkt nog steeds vanuit het oogpunt van een purist ;)

UIteraard ga je verschillen waarnemen met screenshots naast elkaar en hoe het hoort te zijn etc. Als het hele verhaal van die groente tint niet op internet was geslingerd dan hadden de meeste het gewoon aangenomen dat het zo hoorde.

Natuurlijk is het wanneer je dat ding aanzet en het valt direct op en het zit in de weg dat je dan aktie onderneemt. Je zal gek zijn als je het niet doet. Ik heb echt over het fenomeen:
"ik zie hier denk ik een beetje een groene tint bij deze speciale test, ik heb gelezen dat die dan defect is"

Onze Switch is prima, goed uniform maar bij lage helderheid een beetje een paarse glow aan de bovenkant van het scherm. Ik redelijk een purist. Hangt een OLED aan de muur en ben ook gelijk gaan testen. Ik wist echter van te voren al waar ik naar moest kijken. Als mensen moeten vragen waar ze naar moeten kijken dan gaat er iets niet helemaal goed in mijn ogen maar hé, dat is maar mijn mening.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

OMD schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:00:
[...]

Na 2 jaar spelen valt het je niet meer op of denk je dat het erbij hoort. Je denkt nog steeds vanuit het oogpunt van een purist ;)

UIteraard ga je verschillen waarnemen met screenshots naast elkaar en hoe het hoort te zijn etc. Als het hele verhaal van die groente tint niet op internet was geslingerd dan hadden de meeste het gewoon aangenomen dat het zo hoorde.

Natuurlijk is het wanneer je dat ding aanzet en het valt direct op en het zit in de weg dat je dan aktie onderneemt. Je zal gek zijn als je het niet doet. Ik heb echt over het fenomeen:
"ik zie hier denk ik een beetje een groene tint bij deze speciale test, ik heb gelezen dat die dan defect is"

Onze Switch is prima, goed uniform maar bij lage helderheid een beetje een paarse glow aan de bovenkant van het scherm. Ik redelijk een purist. Hangt een OLED aan de muur en ben ook gelijk gaan testen. Ik wist echter van te voren al waar ik naar moest kijken. Als mensen moeten vragen waar ze naar moeten kijken dan gaat er iets niet helemaal goed in mijn ogen maar hé, dat is maar mijn mening.
Heeft niks met purist te maken. Het mogelijke defect waar je mee te maken kan hebben valt bij het ene spel totaal niet op en kan bij het andere spel zeer storend zijn.

• OMD

OMD

L23 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Heeft niks met purist te maken. Het mogelijke defect waar je mee te maken kan hebben valt bij het ene spel totaal niet op en kan bij het andere spel zeer storend zijn.
Niet als je niet weet dat het een defect is. Dat is mijn hele punt. Als jij je auto in stapt dan rijd je weg en ga je naar je werk. Als een monteur instapt zegt hij na 5 minuten dat er wel iets is met je auto terwijl je zelf daar geen erg in had of niets van wist. Dat is totdat de monteur het jou verteld, dan let je er op en bij elke auto.

Hoop zo mijn punt iets duidelijker te maken :+

OMD schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Niet als je niet weet dat het een defect is. Dat is mijn hele punt. Als jij je auto in stapt dan rijd je weg en ga je naar je werk. Als een monteur instapt zegt hij na 5 minuten dat er wel iets is met je auto terwijl je zelf daar geen erg in had of niets van wist. Dat is totdat de monteur het jou verteld, dan let je er op en bij elke auto.

Purist zie ik als iemand die gaat zeuren over de korreligheid die deze Switch OLED schermen hebben, die ziet hij dan alleen tijdens een OLED panel test en valt in geen enkele game op, toch gaat hij de Switch omruilen.

• Cannoli
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Mijn scherm lijkt op geen van beide screenshots. (Maar nog het meest op de correcte versie.) Heb zowel kleurintensiteit 'Standaard', wat ik bij voorkeur gebruik, als 'Hoog' getest.

Volgens mij is het scherm prima. Als ik van mijn Switch V2 of Pixel 4a mobiel kom en dan op de Switch OLED ga spelen ervaar ik deze de eerste ~10 minuten wel alsof er een groene zweem overheen zit. Blijkbaar zijn deze schermen wat groenig. Ook zit er rond de 40% helderheid een soort kantelpunt waarbij de tint plotseling wat verandert.
@Cannoli dat deze schermen wat groenere tint hebben, is geen verrassing sinds we de pixellayout ervan kennen. Dat is vanzelfsprekend nog iets anders dan die screenshots die het contrast tonen bij een defect :)

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 14-10-2021 17:02 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dread volledig in handheld uitgespeeld. Zag er prachtig uit, veel zwart waar de OLED echt mee straalt (nouja, juist niet :+). Super game, ook als redelijke metroidvania noob. Zorgt ervoor dat ik sneller eenzelfde soort spel zal oppakken. Af en toe vond ik het een beetje saai worden en zat wel eens vast. Wel ontzettend gaaf om de eerste keer hopeloos te verliezen tegen een boss maar met wat oefening toch te winnen. Einde vond ik ook echt geweldig. Zeker een aanrader, her en der wel vast gezeten maar met een korte google search kom je er wel uit.

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06-2025
Het zit ‘m echt in de uniformiteit. M’n OG Switch heeft een licht oranje tint, m’n Lite een licht blauwe, maar qua uniformiteit zijn ze perfect (niet zo moeilijk ook bij zo’n klein lcd’tje).

Ik heb nu twee Switch Oleds in huis gehad, en bij beide sloeg het scherm aan de linkerkant groen uit. Na opsturen naar Nintendo wilde de medewerker van de technische dienst me graag een ander exemplaar sturen, maar op het hoofdkantoor in Duitsland werd beslist dat ‘de kleurafwijking binnen de normen valt die we bij Nintendo hanteren’. Waarvan akte.

Ik ben echt de moeilijkste niet. Wat grain in het scherm of een groenige gloed kan ik prima mee leven, maar de uniformiteit van de twee schermen die ik heb ontvangen maakt dit een duidelijke downgrade tov zelfs de V1. Bel dus vooral naar Nintendo’s technische dienst als je een duidelijk probleem hebt met het scherm: +31 30 609 71 66

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:22
Jackal85 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:03:
Na opsturen naar Nintendo wilde de medewerker van de technische dienst me graag een ander exemplaar sturen, maar op het hoofdkantoor in Duitsland werd beslist dat ‘de kleurafwijking binnen de normen valt die we bij Nintendo hanteren’. Waarvan akte.
Wat? Die zeiden dat je er maar genoegen mee moest nemen?! Dat kan toch echt niet. Hoe reageerde je?

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06-2025
Timothy3000 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

Wat? Die zeiden dat je er maar genoegen mee moest nemen?! Dat kan toch echt niet. Hoe reageerde je?
Tja, of het kan of niet vind ik lastig te beoordelen. Als je een Switch Oled koopt voor je kinderen en je kijkt er zelf verder niet naar om is dit misschien geen écht probleem. Als je je brightness altijd boven de ~60% houdt ook niet. Persoonlijk vind ik dat dit inderdaad niet kan. Als je als bedrijf nota bene het schermtype vermeldt in de productnaam mag je er toch wel heel alert op zijn dat dat scherm ook deugt. Maar ja.

Ik heb vanmiddag aan de technische dienst uitgelegd dat het in mijn use case niet te doen is. Ik game alleen ‘s avonds in bed handheld, en dan moet ie gewoon goed beeld hebben op een brightness van 0 tot 30%. Dat wordt nu ook weer voorgelegd aan het Duitse hoofdkantoor waar dan weer besloten wordt over omruilen of niet. Dat zegt ook wel wat over de autoritaire structuur bij Nintendo, want die medewerker klonk oprecht toen hij zei dat hij liever een ander exemplaar naar me had teruggestuurd.

De enige reden dat ik überhaupt met Nintendo in gesprek ben is overigens dat dat ding weer overal uitverkocht is. Anders had ik gewoon net zo lang geretourneerd en opnieuw besteld tot ik een goed scherm te pakken had.

[ Voor 14% gewijzigd door Jackal85 op 14-10-2021 17:34 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
He ik heb dit ook nu ik die screenshot eens heb bekeken! Apart. Stoor me er verder niet aan overigens.

• meesje
OMD schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Iets wordt gezien als een defect. Of je dit zelf ervaart of getriggerd wordt door een ander doet er helemaal niet toe.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Torchlight 3 eindellijk 75% korting. Niet de beste ARPG en zeker geen TL2 maar met 75% korting durf ik de koop wel te maken.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
Vandaag weer een stuk Dread gespeeld. Je wordt vanzelf beter. Dat is wel tof.
Die EMMI zijn wel een ding van dit spel. Maar uiteindelijk valt het mee.
Maar krijg wel hartkloppingen als ik er aan denk. :p
De enige Metroid welke ik uitgespeeld heb is Super Metroid. Die speelt toch wat rustiger. Ben niet zo van het gehaast.

• Mauz1978
  • Laatst online: 12-01 16:30

Mauz1978

Console War Veteran

Arunia schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:37:
De enige Metroid welke ik uitgespeeld heb is Super Metroid. Die speelt toch wat rustiger. Ben niet zo van het gehaast.
Ik vind m ook super. Dit is mijn eerste metroid en ben er weg van. Soms zit ik helemaal vast en dan weet je toch een openingetje vinden en hoppa, kan je ineens weer hele grote delen ontdekken. Een soort puzzel die je ontrafelt, met een nieuwe armour of wapen toch terug gaan naar oude gebieden en jezelf versterken met meer ammo, heerlijk! En die EMMI, ach, wegrennen of doodgaan, in beide gevallen doe je een klein stukje over, want het saven gebeurt vaak en het laden gaat snel (tenzij je al kan cloaken of anders kan verstoppen). Speel m handheld op de OLED en is werkelijk een pareltje. Ik zeg het niet snel maar voor mij:GOTY.

Something under the bed is drooling

Arunia schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:37:
Ik zit nu bij de tweede boss (een oude bekende). Dread lijkt mij moeilijker dan Super Metroid (de enige andere 2D Metroid game die ik gespeeld heb), al vraag ik me af of dat zo blijft eenmaal je meer energy tanks hebt. Het tempo ligt inderdaad hoger. Erg fijne game desondanks, het boss design is erg goed. Level design idem, al mochten ze van mij nog net iets minder je 'handje vasthouden'.

• Seal64
  • Laatst online: 09-01 07:34
JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:18:
[...]

Ik zit nu bij de tweede boss (een oude bekende). Dread lijkt mij moeilijker dan Super Metroid (de enige andere 2D Metroid game die ik gespeeld heb), al vraag ik me af of dat zo blijft eenmaal je meer energy tanks hebt. Het tempo ligt inderdaad hoger. Erg fijne game desondanks, het boss design is erg goed. Level design idem, al mochten ze van mij nog net iets minder je 'handje vasthouden'.
Hij blijft lastig, ook met meer tankjes. Latere vijanden doen gewoon hele tanks, of zelfs meerdere tanks aan damage. Volgens mij heb ik inmiddels zo ongeveer alle upgrades wel, en nu begint dat wat minder te worden omdat je dan gewoon veel meer wapens en abilities hebt. Kan inderdaad ook wel zijn dat het tempo gewoon veel hoger ligt en je vaak veel sneller moet reageren.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01 20:44
Ik vind de game ook echt fantastisch, als je eenmaal begint kan ik maar moeilijk stoppen :+ .

Zit nu eventjes vast, weet niet goed waar ik heen moet dus ben iedere map opnieuw aan het doorgaan en alle wegen die ik nog niet gehad heb af te gaan. Ik heb het gevoel dat ik al best ver ben:

spoiler:
De laatste upgrade die ik gehad heb volgens mij is de missle swarm.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik ben redelijk ver in de game, nog 2 EMMI's te gaan. Die EMMI's zijn een leuke toevoeging, maar het had wel wat minder gemogen van mij. Het verhindert het ongestoord backtracken/exploren nogal. Soms kan je ook even niet meer terug, vind ik wel jammer. Ook terug naar een oud level is soms best een gedoe.

Deze minpuntjes daargelaten is het een heerlijk spel, speelt heel vloeiend en soepel en bevat ook mooie levels. Tot nu toe heb ik zelf niet echt moeite met de bosses of moeilijkheid v/d game, maar dat komt denk ik omdat ik een paar maanden terug nog Samus Returns op de 3DS heb uitgespeeld. Die game is redelijk vergelijkbaar qua controls en daar heb ik mijn 'learning curve' met de nodige frustraties al gehad. :+
Overigens nuttige info voor de Metroid spelers: er zit een bug rond het einde van het spel die je spel kan doen crashen:

Near the end of the game, if the player destroys a door while a map marker for that specific door is displayed on the map, the game will forcibly close and the following message will appear: "The software was closed because an error occurred."

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Nog niet begonnen met het spel, eerst voor permanente burn in zorgen met een blauwe en rode globe, maar zoals jullie er over praten... is het 10-20 uur en dan voor altijd klaar of tientallen uren (secrets, medailes, tijd, etc)?

[ Voor 17% gewijzigd door The Chosen One op 15-10-2021 09:34 ]

• sderooij
JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:18:
[...]

die 2e net eindelijk verslagen (voelde me zo'n noob weer hehe). Vorige (laatste gespeelde) metroids waren voor mij samus returns en super metroid, maar dat is wel weer een hele tijd terug.

Blijven proberen :)
The Chosen One schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:34:
Nog niet begonnen met het spel, eerst voor permanente burn in zorgen met een blauwe en rode globe, maar zoals jullie er over praten... is het 10-20 uur en dan voor altijd klaar of tientallen uren (secrets, medailes, tijd, etc)?
How Long To Beat geeft een gemiddelde van 11h57min voor completionists. Het hangt echter ook af van je persoonlijke tempo. Ik verwacht dat ik er wel 15-20u zoet mee ben.

Voor veel Metroid fans zijn deze games goed voor meerdere playthroughs. Denk aan speedruns, 0% item playthroughs etc.
JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:35:
How Long To Beat geeft een gemiddelde van 11h57min voor completionists. Het hangt echter ook af van je persoonlijke tempo. Ik verwacht dat ik er wel 15-20u zoet mee ben.
Ik vraag me bij howlongtobeat af hoe ze aan die data komen, heb het gevoel dat het vooral een groep professionele gamers zijn die hun tijden opgeven :P Of ik ben gewoon heel langzaam, ik doe er bij alle games anderhalf keer langer over.
@L23 natuurlijk zit er een soort zelf-selectie bias in de data. Mensen rapporteren tenslotte zelf hun tijden. HLTB lijkt zich daarvan bewust, want ze tonen ook verschillende lengtes per speelstijl (ik vermoed dat dit gewoon een gemiddelde is van het onderste/bovenste quartile in de data oid).
In Japan hebben ze nu een The Legend of Zelda: Breath of the Wild + Expansion Pass editie. De Expansion Pass staat op de cartridge zelf. Het spel is in het Engels te spelen, dus je zou het kunnen importeren. Er is ook een Splatoon 2 + Octo Expansion, maar die ondersteund geen Engels.
Ik ben benieuwd of deze edities ook naar Europa komen, ik verwacht van wel. Zelf wel geïnteresseerd in een complete versie van BOTW, heb de Expansion Pass ook nog niet gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2faJ-qoLRBZyay5V_oa66ZQSu4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ingn91WhnPm6MGqH91ni7Wrl.jpg?f=user_large

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22:22

NoTimeRemains

I know

Weet iemand een reparatie plek voor het vervangen van een Nintendo Switch ventilator in het zuiden des lands (Limburg?). Kan em wel zelf vervangen maar dan ben ik bij 90 EU kwijt aan gereedschap en materiaal.

This is the Way.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

L23 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:54:
In Japan hebben ze nu een The Legend of Zelda: Breath of the Wild + Expansion Pass editie. De Expansion Pass staat op de cartridge zelf. Het spel is in het Engels te spelen, dus je zou het kunnen importeren. Er is ook een Splatoon 2 + Octo Expansion, maar die ondersteund geen Engels.
Ik ben benieuwd of deze edities ook naar Europa komen, ik verwacht van wel. Zelf wel geïnteresseerd in een complete versie van BOTW, heb de Expansion Pass ook nog niet gespeeld.

[Afbeelding]
Ow nice, hopelijk komt die ook naar Europa inderdaad! BOTW staat immers nog op de wishlist ;) (Heb m uiteraard wel al op Wii U)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Magic
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Ik vraag me bij howlongtobeat af hoe ze aan die data komen, heb het gevoel dat het vooral een groep professionele gamers zijn die hun tijden opgeven :P Of ik ben gewoon heel langzaam, ik doe er bij alle games anderhalf keer langer over.
Ik heb ook het idee bij vooral Switch games, dat mensen naar hun speeltijd in hun profiel kijken, maar die wordt lang niet zo vaak geüpdatet.
Hoewel verder de indicatie in mijn geval vaak wel redelijk klopt, meestal ben ik wel binnen 5-10% (vooral aan de kant dat ik er iets langer over doe) van het gemiddelde.

[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 15-10-2021 11:30 ]

@Magic Dan ben ik gewoon langzaam :P Maar ben ook iemand die rustig elk hoekje van een level verkent en verschillende opties uitprobeert.

• Magic
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:33:
@Magic Dan ben ik gewoon langzaam :P Maar ben ook iemand die rustig elk hoekje van een level verkent en verschillende opties uitprobeert.
Daar is ook niks mis mee, ik gebruik howlongtobeat vooral te bepalen welke game ik wanneer speel, aan de verwachting hoeveel tijd ik heb :)

En heel af en toe als een game begint tegen te staan, hoe lang ik nog ongeveer moet. Dan kan ik de keuze maken om door te gaan of hem weg te leggen en eventueel later weer op te pakken. :)

• Xlast88
  • Laatst online: 20-04-2025
Thomas schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:02:
Dread volledig in handheld uitgespeeld. Zag er prachtig uit, veel zwart waar de OLED echt mee straalt (nouja, juist niet :+). Super game, ook als redelijke metroidvania noob. Zorgt ervoor dat ik sneller eenzelfde soort spel zal oppakken. Af en toe vond ik het een beetje saai worden en zat wel eens vast. Wel ontzettend gaaf om de eerste keer hopeloos te verliezen tegen een boss maar met wat oefening toch te winnen. Einde vond ik ook echt geweldig. Zeker een aanrader, her en der wel vast gezeten maar met een korte google search kom je er wel uit.
Dread speelt echt super inderdaad. Ben bijna bij de 2de boss en geniet volop.

Alleen de Emmi counter/stun prompt is irritant
Is er eigenlijk interesse in een Metroid topic? Gezien de vele geruchten rond een Metroid Prime remake en Metroid Prime 4 dat in ontwikkeling is, misschien nog nuttig?

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:38

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:12:
Is er eigenlijk interesse in een Metroid topic? Gezien de vele geruchten rond een Metroid Prime remake en Metroid Prime 4 dat in ontwikkeling is, misschien nog nuttig?
Ik zou het iig een goed idee vinden.
Ik ga zelf voorlopig nog geen Metroid Dread kopen. Dus of daar een specifiek topic voor gemaakt moet worden dat mag iedereen zelf weten. Een algemeen Metroid topic met geruchten (Metroid Prime remake is nog niet aangekondigd) hoeft van mij niet, maar ik lees game geruchten ook liever in dit topic. Is een game eenmaal aangekondigd en wil men er dieper op ingaan dan is een eigen topic wel handig.

• meesje
JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:12:
Als we hier aan beginnen, ben ik bang voor te veel versnippering. Mijn voorkeur gaat uit naar zo veel mogelijk in 1 topic. Dan nu maar even wat sneller scrollen door de Dread berichten. Dat is op een gegeven moment weer op een stabiel niveau.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
meesje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:35:
[...]

Als we hier aan beginnen, ben ik bang voor te veel versnippering. Mijn voorkeur gaat uit naar zo veel mogelijk in 1 topic. Dan nu maar even wat sneller scrollen door de Dread berichten. Dat is op een gegeven moment weer op een stabiel niveau.
Eens, wat mij betreft zoveel mogelijk in 1 topic.

• Terpstars
  • Laatst online: 23:02
dedominee schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Eens, wat mij betreft zoveel mogelijk in 1 topic.
Wat mij betreft mag het ook hier blijven zolang de spoilers maar binnen tags blijven.
meesje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:35:
[...]

Er zijn best een hoop games die hun eigen topic hebben op GoT. Versnippering zou ik het dus niet echt noemen? Enkel moet er genoeg animo zijn, en dat is bij Nintendo games op GoT soms lastig. Daarom ook dat ik het over een hypothetisch 'serie' topic had :) Als er weinig interesse in is, hoef ik er geen tijd in te steken :P

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 15-10-2021 13:13 ]

JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:10:
[...]
Er zijn best een hoop games die hun eigen topic hebben op GoT. Versnippering zou ik het dus niet echt noemen? Enkel moet er genoeg animo zijn, en dat is bij Nintendo games op GoT soms lastig. Daarom ook dat ik het over een hypothetisch 'serie' topic had :) Als er weinig interesse in is, hoef ik er geen tijd in te steken :P
Eigen topics zijn prima, zo werkt het inderdaad op GoT. Maar qua geruchten over onaangekondigde games zou ik het gewoon in het algemene topic houden. Geruchten in de zin van gaat het tijdens de komende Direct aangekondigd worden etc.
L23 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Eigen topics zijn prima, zo werkt het inderdaad op GoT. Maar qua geruchten over onaangekondigde games zou ik het gewoon in het algemene topic houden. Geruchten in de zin van gaat het tijdens de komende Direct aangekondigd worden etc.
Je begreep me verkeerd. Ik ga er van uit dat er een MP remake uitkomt, en dat op dat moment zo'n 'Metroid' topic 'opnieuw' actiever kan worden :P
JackAvery schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Je begreep me verkeerd. Ik ga er van uit dat er een MP remake uitkomt, en dat op dat moment zo'n 'Metroid' topic 'opnieuw' actiever kan worden :P
Oh zo, dat is zeker waar. Verder heb ik er ook niks op tegen. Er is inhoudelijk veel te vertellen over de Metroid games en dat past natuurlijk weer niet in het algemene Switch topic.

• Starscreamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4kOZWGiYhjgm8GApNO-3gG5iNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqxafQuaMTUubDX6U1G0aTET.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ff 2 spelletjes en een Joy-con erbij om met zijn 4en Mario Karten _/-\o_

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:22
Twee parels van games!

• Mauz1978
  • Laatst online: 12-01 16:30

Mauz1978

Console War Veteran

Starscreamer schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:40:
[Afbeelding]

Zo ff 2 spelletjes en een Joy-con erbij om met zijn 4en Mario Karten _/-\o_
Die twee spelletjes heb je niet nodig om te karten hoor ;) - zijn wel leuk, veel plezier!

Something under the bed is drooling

• Zerora
  • Laatst online: 17:48
Nieuwe Nintendo Switch Online abonnement gaat $49,99 per jaar zijn. Daar zit dan N64, Sega Genesis en Animal Crossing DLC in. Of er nog meer komt, is nog niet bekend.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:35
De Nintendo direct voor Animal Crossing onthult een nieuw soort bonus die je kan krijgen van de nieuwe duurdere versie van het Nintendo Switch Online abonnement. Als je dat hebt kan je ook gebruik maken van de opkomende DLC voor Animal Crossing. Ben benieuwd met welke games ze dit nog meer gaan doen, dat de de DLC via die weg beschikbaar komt.
Pagina: 1 ... 133 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic