Ik ben benieuwd hoe dat bij het OLED-model gaat zijn. Ik heb mijn V2 twee keer omgeruild omdat ik een scherm had waarbij je het eerste kwartier tot half uur erg veel lijntjes zag. (Weet de exacte oorzaak niet meer. Volgens mij iets met voltages en opwarmen van het scherm.) Ik speelde vaak korte sessies en vond het erg storend na mijn V1 die er geen last van had. Trouwens ook nog één keer omgeruild omdat ik een fan had die op lage toeren een fluitend geluid maakte. Blijft toch altijd een kwestie van pech/geluk hebben.JackAvery schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:24:
Daar moet trouwens bij opgemerkt worden dat er minstens zes verschillende LCD schermen in de Switch gebruikt zijn tot nu toe. Er is dus altijd al wel wat sprake geweest van panel lottery.
Zalmanman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Update: Het lijkt een administratieve fout te zijn. Een dezer dagen kan ik 'm alsnog bestellen als het goed is - en ja, ook met pre-order bonus met dank aan de Amazon-chat persoon. De muismat is één, maar de poster is toch wel tofDan maar wat langer wachten.
@sderooij Wie zijn 'ze' in dit geval?
and thanks for all the fish.
Net ff gechecked op m'n Switch maar ik heb echt totaal geen vertical banding, gelukkig. Op m'n LG CX wel helaas maar dat wist ik al een tijdje. Dat paneel wil ik eigenlijk wel vervangen hebben.L23 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:56:
Voor als je je OLED scherm wil testen is onderstaand filmpje handig. Er is een Youtube app in de eshop. Wel in een donkere ruimte uitvoeren anders zie je het niet goed. Bij mij is het scherm qua grijs niet helemaal uniform en dat is goed te zien tijdens de eerste minuut van het filmpje. Dit valt het meeste op rond een helderheid van 40% en de linkerhelft oogt dan groener, net als bij de eerdere geplaatste foto van Skyrim.
Ik ben wel benieuwd hoe goed/slecht bij anderen het OLED scherm is, maar ik zou ook zeggen: "Wat niet weet wat niet deert".
[YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Test - For OLED QLED IPS (4K UHD SDR No Sound)]
Ook geen groene tinten trouwens, heb op 30%, 40%, 50% en 100% helderheid gechecked (Automatic Brightness Off).
Ik ben trouwens wel een fan van Vivid.
Ok, Metroid Dread is voorlopig echt een toppertje. Zeer spannend 
@Cannoli - ik denk niet dat er (voorlopig) veel alternatieve schermen zullen zijn voor de OLED. Samsung zou volgens de berichten in maart-april geboekt zijn voor ongeveer 1 miljoen schermen per maand. Natuurlijk kan je wel pech hebben in de panel loterij, want dat is nu eenmaal een beetje eigen aan het productieproces.
@Cannoli - ik denk niet dat er (voorlopig) veel alternatieve schermen zullen zijn voor de OLED. Samsung zou volgens de berichten in maart-april geboekt zijn voor ongeveer 1 miljoen schermen per maand. Natuurlijk kan je wel pech hebben in de panel loterij, want dat is nu eenmaal een beetje eigen aan het productieproces.
[ Voor 70% gewijzigd door JackAvery op 10-10-2021 21:22 ]
@Starscreamer De OLED Switch is 3 mm langer. Lijkt me dat deze hoes ook niet past bij de gewone Switch.
Zou wel moeten was speciaal voor de SwitchL23 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:39:
@Starscreamer De OLED Switch is 3 mm langer. Lijkt me dat deze hoes ook niet past bij de gewone Switch.
@Starscreamer Ja zal best
Maar we hebben het over 3 mm. Op de foto lijk je minimaal een centimeter tekort te komen. Het zal dan wel een zeer strakke hoes zijn voor de gewone Switch.
Nu echt erin gedrukt en je kan merken dat ie net die paar mm te kort komtL23 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:54:
@Starscreamer Ja zal bestMaar we hebben het over 3 mm. Op de foto lijk je minimaal een centimeter tekort te komen. Het zal dan wel een zeer strakke hoes zijn voor de gewone Switch.
De oled versie is ook daadwerkelijk net wat groter.
Ja, Action en cases...
Vaak past dat spul net niet of totaa niet.
Weet iemand een demo voor de Switch waarbij het idee achter metroid / metroidvania games een beetje getest kan worden? Vind het heel moeilijk inschatten of ik iets als Metroid Dread echt leuk ga vinden, dus probeer liever een demo van dit genre om een idee te krijgen.
@menne, ik geloof dat Ori and the Blind Forest een demo heeft. Sowieso een echte topgame, en het genre dat je zoekt. Echte aanrader
Ben benieuwd hoe je aan die Disney Editie bent gekomen?sarlo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:09:
Tussen al dit oled geweld heb ik een "normale" switch aan mijn collectie kunnen toevoegen
Ben er ontzettend blij mee gezien deze vrij moeilijk te krijgen is. Als je hem al kunt krijgen is het vaak voor de hoofdprijs en nu had ik gewoon geluk
[Afbeelding]
Samen met de familie
[Afbeelding]
@menne ik weet niet voor hoever een demo van een andere game je gaat doen weten of je specifiek Metroid leuk gaat vinden. De balans/focus van gameplayelementen verschilt nogal binnen wat een heel ruime verzamelnaam is voor een 'genre'. Heel weinig games binnen het genre spelen 'zoals Metroid', vind ik dan. Dus hoewel ik hieronder een lijstje heb staan, zijn het ook allemaal heel verschillende beestjes.
Op de Nintendo Switch Online apps vind je Metroid en Super Metroid, mocht je daar toegang tot hebben.
Anyway, demo's :
Ori and The Blind Forest
Greak: Memories of Azur
Blasphemous
Kunai
Op de Nintendo Switch Online apps vind je Metroid en Super Metroid, mocht je daar toegang tot hebben.
Anyway, demo's :
Ori and The Blind Forest
Greak: Memories of Azur
Blasphemous
Kunai
Al twee dagen kunnen spelen met de OLED, wat een top apparaatje. Metroid Dread is echt leuk, lekker knallen en het is best pittig. Alle vijanden kosten aardig wat levens
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Weet iemand ook of de Switch Oled ook betere/stabieler bluetooth bereik heeft? Mijn woonkamer is 5.4 meter breed, als ik op de bank zit heb ik soms wel eens dat de Joy Cons wat lagt of minder goed reageert.
Ben dan ook benieuwd of men daar zelf ervaring mee heeft of het ergens staat dat het verbeterd is. Ik wordt ook niet veel wijzer van Google hieruit
Ben dan ook benieuwd of men daar zelf ervaring mee heeft of het ergens staat dat het verbeterd is. Ik wordt ook niet veel wijzer van Google hieruit
Juniper RWD
Via een verzamelaar die zijn collectie ging uitdunnen om nieuwe dingen te kunnen kopen van de marge die hij erop heeft gemaaktsderooij schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:40:
[...]
Ben benieuwd hoe je aan die Disney Editie bent gekomen?
Volgens mij is dat nog exact hetzelfde toch? Op het scherm, het geheugen en de ethernetpoort na is er volgens mij intern niets anders.Shiro schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:54:
Weet iemand ook of de Switch Oled ook betere/stabieler bluetooth bereik heeft? Mijn woonkamer is 5.4 meter breed, als ik op de bank zit heb ik soms wel eens dat de Joy Cons wat lagt of minder goed reageert.
Ben dan ook benieuwd of men daar zelf ervaring mee heeft of het ergens staat dat het verbeterd is.
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 11-10-2021 09:57 ]
Had 1x bij MK8 dat ie weg viel bij mijn OLED SwitchShiro schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:54:
De Bluetooth/Wifi chip in de Switch is dezelfde. De vraag is dus eerder of de antennes volledig hetzelfde zijn, en welke invloed de andere behuizing heeft op het bereik.Shiro schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:54:
Op het eerste zicht is daar wel heel veel veranderd:
/f/image/dK8Cj0JJfQ2tToX5Xdf61YRR.png?f=fotoalbum_large)
(sorry, heel ff snel in Paint gedaan)
Vs de zwarte wifi antenne van de Switch ('video')
Gezien er ook meer metaal in de behuizing zit, zou het bereik op zijn minst 'anders' moeten zijn dan bij vorige modellen. Je kan natuurlijk ook de WiFi/BT radio testen van de FCC nakijken als je die resultaten kan interpreteren
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 11-10-2021 10:35 ]
Zo te horen is het niet veranderd, uit de FCC resultaten wordt ik in ieder geval niet veel wijzer. Toch een gemiste kans. Zat laatst nog Super Smash brothers te spelen, kleine delay/lag kan nou net ervoor zorgen dat je het het scherm uitvliegt
Nog groter gemis vind ik overigens dat Nintendo je niet gewoon een keuze geeft dat je in handheld mode op docked speed kan draaien ten kosten van wat batterij duur, of iets ertussen in om bepaalde spellen wel native 720p te kunnen weergeven, iets dat wel gebeurt als je docked speelt, dus qua kracht en koeling kan het wel. Ik speel voornamelijk thuis dus een lege batterij zou voor mij ook niet zo snel een issue zijn, maar vind het nog steeds een groot gemis. Bij BoTW valt het nog wel mee, maar Xenoblade Chronicles 2 heb je echt wel momenten waar je wtf bij denkt als de resolutie helemaal inzakt.
Nog groter gemis vind ik overigens dat Nintendo je niet gewoon een keuze geeft dat je in handheld mode op docked speed kan draaien ten kosten van wat batterij duur, of iets ertussen in om bepaalde spellen wel native 720p te kunnen weergeven, iets dat wel gebeurt als je docked speelt, dus qua kracht en koeling kan het wel. Ik speel voornamelijk thuis dus een lege batterij zou voor mij ook niet zo snel een issue zijn, maar vind het nog steeds een groot gemis. Bij BoTW valt het nog wel mee, maar Xenoblade Chronicles 2 heb je echt wel momenten waar je wtf bij denkt als de resolutie helemaal inzakt.
Juniper RWD
@Shiro ik begrijp je conclusie niet. Ik toon je net dat er een hoop veranderd is aan het antennewerk ;p Voor de duidelijkheid, er is niks mis met de WiFi/BT chip van de Switch, die werkt heel goed in andere toestellen.
Natuurlijk kan een bereikprobleem met je joycons ook gewoon aan je joycons liggen...
Natuurlijk kan een bereikprobleem met je joycons ook gewoon aan je joycons liggen...
Dat was mij wel duidelijk hoor, het zou dus best verbeterd kunnen zijn door de antennewerk, maar als iemand nog aangeeft dat het wel een keer dropte tijdens Mario Kart, lijkt het in ieder geval nog wel voor te komen, maar wellicht is het inderdaad wat kort door de bocht om gelijk al te zeggen dat het niet beter is, misschien is het in enkele gevallen nog niet goed genoeg.JackAvery schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:54:
@Shiro ik begrijp je conclusie niet. Ik toon je net dat er een hoop veranderd is aan het antennewerk ;p Voor de duidelijkheid, er is niks mis met de WiFi/BT chip van de Switch, die werkt heel goed in andere toestellen.
Moet wel vermelden dat mijn Switch ook wel beetje ongelukkig staat. Net achter de TV en kan mij ook voorstellen dat de meeste mensen ook niet 5 meter moeten overbruggen qua afstand.
Juniper RWD
@Shiro begin met je Switch niet achter de TV te zetten. Joycons hebben vrij zwakke antennes, en als je toevallig een slechter exemplaar hebt kan echt vanalles voor interferentie zorgen. Meubels, lichaamsdelen, glas, andere lokale straling, die TV ...
5 meter kan in sommige gevallen inderdaad te veel zijn, maar bij mij thuis lukt dat nog wel.
5 meter kan in sommige gevallen inderdaad te veel zijn, maar bij mij thuis lukt dat nog wel.
[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 11-10-2021 11:01 ]
Hoe verder de Switch van andere apparaten vandaan staat, hoe beter het bereik. Een halve meter moet al wel genoeg afstand zijn.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik had altijd problemen wanneer die jongste van mij naast mij op de bank zat met de iPad/bluetooth koptelefoon, dan haperden de joycon gigantisch met 4 meter van de Switch zittende.
Oplossing: pro controller vaker gebruiken voor docked spelen
Oplossing: pro controller vaker gebruiken voor docked spelen
Hier eigenlijk nooit problemen met de connectie gehad, maar speel uitsluitend met Pro controller. Switch staat dan 2.5 meter van me af, half achter de TV.
hoi
weet iemand wat telefoon Nr is van nintendo hoofdkantoor EU is ? ik weet paswoord niet meer van mijn account niet meer in en 2 stap werkt ook niet en nintendo NL kan hem niet resteten dat kan alleen in hooft kantoor in Duitsland.
weet iemand wat telefoon Nr is van nintendo hoofdkantoor EU is ? ik weet paswoord niet meer van mijn account niet meer in en 2 stap werkt ook niet en nintendo NL kan hem niet resteten dat kan alleen in hooft kantoor in Duitsland.
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Ik weet het nummer niet, maar als je toch al contact hebt met nintendo nl kunnen die toch het nummer geven?Motaro schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:55:
nintendo NL kan hem niet resteten dat kan alleen in hooft kantoor in Duitsland.
die kwamen met e-mail adres waar ik info moest geven over mijn account. maar dat duurt paar dagen voor dat mijn account word reset.RollieBollie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:16:
[...]
Ik weet het nummer niet, maar als je toch al contact hebt met nintendo nl kunnen die toch het nummer geven?
dacht misschien iemand zelfde probleem heeft gehad en telefoon nr wist. maar heb nu e-mail gestuurd naar TD@nintendo.nl voor reset.
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
voor persoon die een Travel Case zoekt voor switch Oled hier pas Oled goed in. heb dezen 2 mijn zelf ook.
https://www.coolblue.nl/p...ch-travel-case-zwart.html
en
https://www.bol.com/nl/nl...699ayvCWqO24aAu0wEALw_wcB
en
40 euro voor een hoesjeMotaro schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:59:
voor persoon die een Travel Case zoekt voor switch Oled hier pas Oled goed in. heb dezen 2 mijn zelf ook.
en
Ik heb deze, past ook prima:
https://a.aliexpress.com/_uItBLE
Ik beschouw mijn OLED scherm wel als een defect. Gisteren nog in alle omstandigheden zitten testen. Bij spellen zoals Mario Kart en Odyssey merkte ik er vrijwel niks van. Maar bij Hollow Knight was mijn OLED scherm in alle gevallen duidelijk groener aan de linker kant. Er lijkt dan detail te missen in de donkere stukken en dan zie je vrij opvallende groene vlekken. Bij Hollow Knight was het zo opvallend dat ik het ook bij daglicht zag.
Dus vanmiddag langs geweest bij Game Mania en het probleem uitgelegd en gedemonstreerd. En kon ik ter plekke de Switch omruilen. Een system transfer uitgevoerd en beide schermen kunnen vergelijken. Het omgeruilde OLED scherm vertoond geen problemen, helemaal top!
Dus vanmiddag langs geweest bij Game Mania en het probleem uitgelegd en gedemonstreerd. En kon ik ter plekke de Switch omruilen. Een system transfer uitgevoerd en beide schermen kunnen vergelijken. Het omgeruilde OLED scherm vertoond geen problemen, helemaal top!
Ik zou zelf om maar een idee te krijgen mits je nintendo online hebt, Super Metroid spelen onder de SNES spellen. Is sowieso een leuke versie en speelt nog lekker weg.menne schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:22:
Weet iemand een demo voor de Switch waarbij het idee achter metroid / metroidvania games een beetje getest kan worden? Vind het heel moeilijk inschatten of ik iets als Metroid Dread echt leuk ga vinden, dus probeer liever een demo van dit genre om een idee te krijgen.
Dread is overigens weer een heel andere orde moet ik eerlijk in zijn. Of dit voor iedereen zo is, weet ik niet. Maar vind hem op dit moment wel moeilijker dan de eerdere versies.
die kan je voor veel minder krijgen ook dan die een linksdragon2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:17:
[...]
40 euro voor een hoesje![]()
Ik heb deze, past ook prima:
https://a.aliexpress.com/_uItBLE
Deze al geprobeerd?Motaro schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:55:
hoi
https://www.telefoonboek....in/nintendo-benelux-b.v./
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Goed dat je m geruild hebtL23 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:49:
Ik beschouw mijn OLED scherm wel als een defect. Gisteren nog in alle omstandigheden zitten testen. Bij spellen zoals Mario Kart en Odyssey merkte ik er vrijwel niks van. Maar bij Hollow Knight was mijn OLED scherm in alle gevallen duidelijk groener aan de linker kant. Er lijkt dan detail te missen in de donkere stukken en dan zie je vrij opvallende groene vlekken. Bij Hollow Knight was het zo opvallend dat ik het ook bij daglicht zag.
Dus GM heeft ze op voorraad?L23 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:49:
Goed nieuws voor ons Europeanen ;P
All Nintendo 64 games included with #NintendoSwitchOnline + Expansion Pack can be played in 60Hz English language versions. Select games will also have the option to play the original European PAL version with language options. pic.twitter.com/nZeO4WQaPN
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) 11 oktober 2021
Ja klopt. Voor het voorbeeld van Skyrim zou ik het niet geruild hebben, dat was een vrij extreem voorbeeld. Maar bij spellen zoals Hollow Knight, Limbo en Hades zag je dat er in donkere stukken details ontbreken en die groen ingevuld worden. Vooral irritant bij Limbo, een spel die normaal volledig zwart wit isJackAvery schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:14:
[...]
Goed dat je m geruild hebtEn nog beter dat er in voorraad waren om te ruilen!
Het omgeruilde scherm doorstaat de OLED screen test een stuk beter. Scherm is uniform. Wel valt het me op dat ook dit scherm als geheel ietsje groener wordt rond de 40% helderheid. Wat me gisteren ook nog opviel is dat het scherm bij bijna zwart waarden korrelig is, er zit dan een verschil in de helderheid per pixel. Dat valt goed op in het donker bij een lage scherm helderheid. Bij het omgeruilde scherm moet je er echt naar zoeken, maar valt niet op.
Ze hadden nog een Neon rood blauwe OLED Switch liggen, gezien ik een witte OLED Switch heb is alleen de scherm unit omgeruild. Geluk gehad.
1 Neon rood blauw in de winkel waar ik dus mee omgeruild heb, geen idee hoe de voorraad bij andere winkels of online is.Furrr schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:23:
Dus GM heeft ze op voorraad?
[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 11-10-2021 16:45 ]
Wij overwegen om een Switch aan te schaffen voor onze kinderen van 4 en 6 maar de meeste spellen lijken me toch wat geschikter voor oudere kinderen. Op de PS3 en PS4 vind ik het ook lastig om games te vinden die voor hun goed speelbaar zijn.
Wat zijn leuke spellen waar jongere kinden (liefst samen ook) lol aan kunnen beleven op de Switch? Of kunnen we beter nog een Sinterklaasje wachten?
Wat zijn leuke spellen waar jongere kinden (liefst samen ook) lol aan kunnen beleven op de Switch? Of kunnen we beter nog een Sinterklaasje wachten?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bij mijn kinderen is Luigi's mansion 3 een groot succes. Mario kart is op die leeftijd ook prima te spelen. Mijn oudste speelt ook graag minecraft op de switch, maar dat is voor die van 4 jaar oud nog te lastig.Dr. Strangelove schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:54:
Wij overwegen om een Switch aan te schaffen voor onze kinderen van 4 en 6 maar de meeste spellen lijken me toch wat geschikter voor oudere kinderen. Op de PS3 en PS4 vind ik het ook lastig om games te vinden die voor hun goed speelbaar zijn.
Lego City Undercover is ook een aanrader. Kan ook co-op volgens mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 11-10-2021 17:10 ]
Metroid Dread heeft geen eigen draadje? Toch een van de grotere releases op de Switch dit jaar, na 20 jaar ofzo een hele nieuwe 2D Metroid.
Heb hem vanochtend binnen gekregen (Franse Amazon voor 44 euro) en net mee begonnen. Eerste indrukken zijn de slechte controls (echt een Nintendo ding, BOTW was ook al vreselijk) en de irritante EMMI’s. Hopelijk wennen beide. Binnen een paar tellen moet je een missle afschieten en daar heb je maar liefst 4 knoppen voor nodig! Samus returns ook gespeeld op de 3DS en daar was het ook al niet top qua controls.
Wat betreft de emmis, ik vind Metroid leuk om rustig te exploren, dat zit er nog even niet in.
Graphics en snelheid van bewegen wel goede indruk tot nu toe.
Heb hem vanochtend binnen gekregen (Franse Amazon voor 44 euro) en net mee begonnen. Eerste indrukken zijn de slechte controls (echt een Nintendo ding, BOTW was ook al vreselijk) en de irritante EMMI’s. Hopelijk wennen beide. Binnen een paar tellen moet je een missle afschieten en daar heb je maar liefst 4 knoppen voor nodig! Samus returns ook gespeeld op de 3DS en daar was het ook al niet top qua controls.
Wat betreft de emmis, ik vind Metroid leuk om rustig te exploren, dat zit er nog even niet in.
Om en om de hoed spelen in Odyssey? Vond het heel leuk om samen met mijn kids te doen. Verder hard gelachen met Snipperclips en Kirby is ook leuk.Dr. Strangelove schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:54:
BotW en Metroid spelen heerlijk imo.Erapaz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:57:
Metroid Dread heeft geen eigen draadje? Toch een van de grotere releases op de Switch dit jaar, na 20 jaar ofzo een hele nieuwe 2D Metroid.
Kan me totaal niet vinden in de slechte controls.
Misschien als je alleen Nintendo speelt, maar BOTW wijkt af van alle andere third person actie games, met jump onder X bijvoorbeeld, wat de bovenste button is ipv de onderste. Zelfs ok/cancel in alle menu’s is omgedraaid tov Xbox en PlayStation.TomBraamhaar schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:26:
[...]
BotW en Metroid spelen heerlijk imo.
Kan me totaal niet vinden in de slechte controls.
Bij Metroid moet je om een missle te richten dus L en R ingedrukt houden, dan mikken met left stick en schieten met Y, dat zijn 4 knoppen voor iets wat met 2 kan. Ik heb ook al gelezen dat met de grapple gun meerdere jumps maken niet te doen is, op de 3DS met Metroid was dat ook zeer lastig.
Veel plezier gehad met BOTW maar ook ik vond de controls daar aardig clunky. Komt denk ik inderdaad omdat alles qua actions net even onder andere buttons zat.
Ik heb er geen moeite mee. Speel Metroid voor het eerst en heb een bossfight zonder al teveel moeite gewonnen. Enige irritante als ik switch tussen playstation en nintendo is de omgedraaide cancel/bevestig buttons haha. Maar na een paar minuten is die muscle memory alweer actief
.
[ Voor 17% gewijzigd door Mauz1978 op 11-10-2021 18:38 ]
Something under the bed is drooling
Ja, ik vind het dus super ruk dat Nintendo alles net even anders doet, alsof ze een auto maken met de koppeling in het midden. Goede spellen, rukke controls.
Maar goed, geen Metroid Dread topic dus?
[ Voor 12% gewijzigd door Erapaz op 11-10-2021 18:45 ]
Erapaz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:34:
Zelfs ok/cancel in alle menu’s is omgedraaid tov Xbox en PlayStation.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ok, dus Japan is omgedraaid en Nintendo heeft verzuimd dat aan te passen in de rest van de wereld.
Je bedoelt dat Nintendo een de facto standaard neerzette voor welke knop Confirm was en Sony volgde... maar dat de Amerikaanse tak van Sony dacht van "mensen zullen nooit snappen dat 〇 de confirm-knop is, laten we × de confirm-knop maken"?Erapaz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:58:
[...]
Ok, dus Japan is omgedraaid en Nintendo heeft verzuimd dat aan te passen in de rest van de wereld.
In Japan rijdt men ook aan de verkeerde kant van de weg, dus dat ze de knoppen op een controller om hebben omgedraaid is niet zo gek.RayNbow schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:24:
[...]
Je bedoelt dat Nintendo een de facto standaard neerzette voor welke knop Confirm was en Sony volgde... maar dat de Amerikaanse tak van Sony dacht van "mensen zullen nooit snappen dat 〇 de confirm-knop is, laten we × de confirm-knop maken"?
Ik vind het een behoorlijk onzinnige discussie wordenErapaz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:36:
[...]
In Japan rijdt men ook aan de verkeerde kant van de weg, dus dat ze de knoppen op een controller om hebben omgedraaid is niet zo gek.
Ik moet zeggen, vaak kan ik de weg niet vinden in Metroid Dread, maar dan als ik op de vlucht ben voor zo'n f****ng EMMI, dan vind ik juist wel de weg
Nintendo was eerst hé.Erapaz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:41:
Ja, ik vind het dus super ruk dat Nintendo alles net even anders doet, alsof ze een auto maken met de koppeling in het midden. Goede spellen, rukke controls.
Heb nu een dik jaar een Ps4 Pro en ik kan nog niet aan de positie van de sticks wennen.
Eerlijk gezegd zou het fijn zijn als een controller gewoon minder knoppen zou hebben. Een dpad, twee face buttons en misschien nog twee menu gerelateerde knoppen = meer dan voldoende. Hoeven we minder zorgen te maken hoe de controls zijn.L23 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:40:
[...]
Ik vind het een behoorlijk onzinnige discussie worden
Daarom hoop ik ook op een Game Boy Online controller, meer hebben we niet nodig.RayNbow schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:23:
[...]
Eerlijk gezegd zou het fijn zijn als een controller gewoon minder knoppen zou hebben. Een dpad, twee face buttons en misschien nog twee menu gerelateerde knoppen = meer dan voldoende. Hoeven we minder zorgen te maken hoe de controls zijn.
Je beschrijft precies een gameboy nu? Metroid 2 werkte daar inderdaad prima opRayNbow schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:23:
[...]
Eerlijk gezegd zou het fijn zijn als een controller gewoon minder knoppen zou hebben. Een dpad, twee face buttons en misschien nog twee menu gerelateerde knoppen = meer dan voldoende. Hoeven we minder zorgen te maken hoe de controls zijn.
Hallo allen, zojuist de nieuwe Switch OLED gekocht!
Ik probeer nu de gegevens over te zetten en heb hier deze guide voor gevolgd, met betrekking tot Animal Crossing. (https://www.nintendolife....o-another-nintendo-switch)
Het is dus de bedoeling dat het volledige eiland overgezet wordt. Ik heb dus 1) de Island Transfer Tool gedownload, 2) de user overgedragen van m’n oude Switch naar de nieuwe en 3) de Island Transfer Tool gedownload op m’n nieuwe Switch.
Nu moet ik de Island Transfer Tool openen op beide consoles, maar de user die ik gebruikte op mijn oude Switch voor Animal Crossing staat niet meer op dat systeem maar alleen op m’n nieuwe systeem. Als ik dus probeer de app te openen op m’n oude Switch krijg ik de melding: “Deze gebruiker kan deze software niet spelen. Als je de software niet hebt gekocht dan kun je dit in de eShop doen.”
Wat nu? Ik snap even niet wat hier nu mis gaat…
Ik probeer nu de gegevens over te zetten en heb hier deze guide voor gevolgd, met betrekking tot Animal Crossing. (https://www.nintendolife....o-another-nintendo-switch)
Het is dus de bedoeling dat het volledige eiland overgezet wordt. Ik heb dus 1) de Island Transfer Tool gedownload, 2) de user overgedragen van m’n oude Switch naar de nieuwe en 3) de Island Transfer Tool gedownload op m’n nieuwe Switch.
Nu moet ik de Island Transfer Tool openen op beide consoles, maar de user die ik gebruikte op mijn oude Switch voor Animal Crossing staat niet meer op dat systeem maar alleen op m’n nieuwe systeem. Als ik dus probeer de app te openen op m’n oude Switch krijg ik de melding: “Deze gebruiker kan deze software niet spelen. Als je de software niet hebt gekocht dan kun je dit in de eShop doen.”
Wat nu? Ik snap even niet wat hier nu mis gaat…
@KRAI.7 Je moet weer inloggen met je account op de oude Switch, dan kan je de Transfer Tool weer gebruiken.
Held! Ik was al even bang dat ik m’n vriendin slecht nieuws moest brengen…..L23 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:42:
@KRAI.7 Je moet weer inloggen met je account op de oude Switch, dan kan je de Transfer Tool weer gebruiken.
Is een GameBoy een controller dan?
Kijkende naar eerdere NSO controllers zal zo'n controller meer knoppen hebben dan dat ik genoemd heb.L23 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:26:
[...]
Daarom hoop ik ook op een Game Boy Online controller, meer hebben we niet nodig.
Ben ik de enige die heel vaak doodgaat bij Metroid Dread bij de Emmi gedeeltes? Ben nu bij de tweede maar het is echt best wel zoeken waar je heen moet met de dood tot gevolg. Het spel speelt wel vloeiend en ik vind het er mooi uitzien.
Nee ik ook, maar gewoon volhouden haha. Het spel laadt snel genoeg en ook vlakbij de emmi, dus trial en error. Ik ben echt fan. Dit is mn eerste metrtoid ooit. Heb vorige week de snes versie probereen te spelen maar ik kon niet meer tegen de pixels…afterhourpower1 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:28:
Ben ik de enige die heel vaak doodgaat bij Metroid Prime bij de Emmi gedeeltes? Ben nu bij de tweede maar het is echt best wel zoeken waar je heen moet met de dood tot gevolg. Het spel speelt wel vloeiend en ik vind het er mooi uitzien.
Something under the bed is drooling
Sh*t ik wordt over 2 maanden 39 en vind deze spellen nog leukjslaman schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:00:
[...]
Bij mijn kinderen is Luigi's mansion 3 een groot succes. Mario kart is op die leeftijd ook prima te spelen. Mijn oudste speelt ook graag minecraft op de switch, maar dat is voor die van 4 jaar oud nog te lastig.
Ik ben 39 en vind ze ook nog leuk, wij zijn natuurlijk ook de eerste echte game generatie die helemaal zijn opgegroeid met de games van de 80s helemaal naar nu. Daarnaast vind ik dat Nintendo echt games maakt die zowel geschikt zijn voor jong, maar tegelijk ook erg leuk zijn voor oud. Mijn kids hebben meegekeken met Zelda BOTW, dat vonden ze fantastisch.Starscreamer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:09:
[...]
Sh*t ik wordt over 2 maanden 39 en vind deze spellen nog leuk
Nu bezig met de skyward sword remake voor de switch. Mooi spel en een echte Zelda. Maar de controls zijn echt irritant als je geen motion control kan/wilt gebruiken
Zo, ik heb nu ook alle info over het binnenwerk van de Switch OLED gebundeld in artikel deel 2: [Deel 2] Switch OLED binnenstebuiten - over moederborden en antennes. Ik heb wat dingen toegevoegd i.v.m. de forumposts van de afgelopen dagen (zoals betere foto's), maar het gros van de info is hetzelfde. Vragen en constructieve kritiek altijd welkom!
Wat nieuws:
Wat nieuws:
- De twee fysieke duo-bundels met Star Wars games - Jedi Outcast/Jedi Academy en Racer/Republic Commando - lanceren op 16 november.
- Bandai Namco heeft drie (japanse) gameplayvideo's gepost over Super Robot Wars 30. De videoreeks is een introductie tot het spel met developercommentaar. Deel 1, Deel 2, Deel 3. Het spel releast 28 oktober in Azië op Switch (met Engelse taalinstellingen!) en op Steam wereldwijd.
- De Switch release van Disco Elysium lijkt wat performance issues te hebben volgens de review van SwitchUp. Verder duidelijk een goede port.
- Metroid Dread is waarschijnlijk (incl. digitale sales) de beste lancering voor een Metroid game ooit in het Verenigd Koninkrijk, volgens info van GfK en GamesIndustry.biz.
- Demon Turf - aangekondigd ergens in een Direct in 2020 - heeft eindelijk een release datum: 4 november, digital release only. Trailer uit maart vind je hier.
- Om af te sluiten: hier is de boxart van de nieuwe Kirby game:
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 12-10-2021 10:50 ]
is nu op gelost maar dat was nr voor Nintendo NL en die kunnen je account niet aan passen dat kan alleen in Duitsland.Zerora schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Deze al geprobeerd?
https://www.telefoonboek....in/nintendo-benelux-b.v./
had nu mail gestuurd naar TD@nintendo.nl dan moet je wat info geven over je zelf en je account en dat sturen ze dan weer door naar Nintendo Duitsland en die kunnen dan je 2 step Verification er af halen en die sturen dan weer mail naar Nintendo Nederland en die laat je weer weten als op gelost is.
ik had geluk bij mijn was binnen 1.5 uur op gelost maar zag op reddit dat paar maande terug soms wel paar weken moest wachten.
Vorig jaar heb ik ze nog laten spelen met Mario Kart op de SNES Mini maar dat was nog niet zo'n succes.. Zal die nog eens meenemen op de vacantie volgende week om te kijken of ze er nu wel wat mee kunnen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Mario Kart op de SNES is wel anders dan Mario Kart 8 Deluxe. Ik vind de game over het algemeen wat gemakkelijker. Maar er is ook stuurhulp voor beginners.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:17:
Vorig jaar heb ik ze nog laten spelen met Mario Kart op de SNES Mini maar dat was nog niet zo'n succes.. Zal die nog eens meenemen op de vacantie volgende week om te kijken of ze er nu wel wat mee kunnen.
Stuurhulp én automatisch gasgeven, moeite doen om te verliezen (op 50cc)L23 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:43:
Mario Kart op de SNES is wel anders dan Mario Kart 8 Deluxe. Ik vind de game over het algemeen wat gemakkelijker. Maar er is ook stuurhulp voor beginners.
Maar vrij geschikt spel voor ook jonge kinderen dus (langzaam aan te leren, zonder helemaal afgestraft te worden).
ik hoop dat het hier mag...
Maar heeft er al iemand ervaring met onderstaande Skull&Go set voor de Oled?
ik merk dat ik na een tijdje handheld spelen vooral last krijg van mijn rechterhand/vingers.
Dit lijkt me een goede oplossing al hoor ik graag even ervaringen
https://skullnco.com/collections/switch-oled
ik merk dat ik na een tijdje handheld spelen vooral last krijg van mijn rechterhand/vingers.
Dit lijkt me een goede oplossing al hoor ik graag even ervaringen
Ja hoor, dat mag. De set is nog maar net uit en zover ik weet zijn er nog geen ervaringen op dit forum. Maar @The Chosen One heeft er een besteld.GeryP schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:19:
ik hoop dat het hier mag...
Dit lijkt me een goede oplossing al hoor ik graag even ervaringen![]()
Ik heb hem besteld, maar is nog niet binnen, kan helaas dus nog niet zeggen of het bevalt.
Wat ik wel gelijk gedaan heb: extra houder ('kaal') besteld (er zitten namelijk 3 setjes handgrepen bij), kan ik dan mooi gelijk gebruiken voor mijn 'launch' Switch.
Wat ik wel gelijk gedaan heb: extra houder ('kaal') besteld (er zitten namelijk 3 setjes handgrepen bij), kan ik dan mooi gelijk gebruiken voor mijn 'launch' Switch.
Ah oke.. dan wacht ik dat even af! Ik had indd al een review op youtube gezien maar wacht hier de reaacties even af. thanks!L23 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:23:
[...]
Ja hoor, dat mag. De set is nog maar net uit en zover ik weet zijn er nog geen ervaringen op dit forum. Maar @The Chosen One heeft er een besteld.
is de nieuwe Tetris de moeite waard op de oled nintendo?
Iemand toevallig al een goeie screen protector voor de oled gezien?
deze kwam ik toevallig nog tegen deze week:Tiimbo1991 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:41:
Iemand toevallig al een goeie screen protector voor de oled gezien?
https://dbrand.com/shop/s...d-glass-screen-protectors
Toch 4k support in de toekomst middels het dock?
https://www.videogameschr...leds-dock-can-support-4k/
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Klopt ben het er helemaal mee eens.Xlast88 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:59:
Nu bezig met de skyward sword remake voor de switch. Mooi spel en een echte Zelda. Maar de controls zijn echt irritant als je geen motion control kan/wilt gebruiken
Een echte zelfs met dungeons en puzzels. Af en toe wel heel vlug niet zo subtiele hints maar inderdaad zwaar irritante controls op de switch lite. Denk dat het rechterpookje snel versleten zal zijn .
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb het vanavond nog een paar uurtjes gespeeld en ben de controls nu zo zat.harley schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:03:
[...]
Klopt ben het er helemaal mee eens.
Een echte zelfs met dungeons en puzzels. Af en toe wel heel vlug niet zo subtiele hints maar inderdaad zwaar irritante controls op de switch lite. Denk dat het rechterpookje snel versleten zal zijn .
Ik heb de optie om de game nog kosteloos te retourneren naar Amazon, denk dat ik ga doen.
Maar dat vind ik met alle Wii/Wii U games die ik gespeeld heb. Ik heb zelf Captain Toad Treasure Tracker en Super Mario Galaxy gespeeld en die pointer op een Switch gebruiken werkt, maar echt fijn vond ik het niet. Zal bij Skyward Sword anders werken, maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik liever games speel die van de grond af opgebouwd zijn voor een controller zoals de Switch.
[ Voor 28% gewijzigd door L23 op 12-10-2021 22:45 ]
Enige games die ik een flinke verbetering vond met die controls was metroid, wat speelde dat heerlijk weg.L23 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:43:
Maar dat vind ik met alle Wii/Wii U games die ik gespeeld heb. Ik heb zelf Captain Toad Treasure Tracker en Super Mario Galaxy gespeeld en die pointer op een Switch gebruiken werkt, maar echt fijn vond ik het niet.
Het is al even bekend dat deze chip erin zit hoorrenzo4000 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:52:
Toch 4k support in de toekomst middels het dock?
Metroid? Welk spel bedoel je dan? Die heeft toch geen totaal andere controls? Ik bedoelde spellen die met een Wii Mote werkten en dan worden aangepast voor de Switch die geen Wii Mote besturing heeft.Poesmij schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:45:
[...]
Enige games die ik een flinke verbetering vond met die controls was metroid, wat speelde dat heerlijk weg.
Ik heb juist het tegenovergesteldeXlast88 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:35:
[...]
Heb het vanavond nog een paar uurtjes gespeeld en ben de controls nu zo zat.
Ik heb de optie om de game nog kosteloos te retourneren naar Amazon, denk dat ik ga doen.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ik dacht alleen maar aan games op de Switch omdat dit het Switch topic isArunia schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:01:
@L23 ik verwacht dat @Poesmij doelt op de heruitgave met motion controls van Metroid Prime.
Dat is voor mij de reden dat ik de beide gamecube versies verkocht heb toen en de 3 uitgaven voor de Wii heb gekocht.
Niet zat ik ze ineens meer heb gespeeld...
Ah, ik zie dat hier ook al wat slachtoffers zijn gevallen in Nintendo’s paneelloterij. Ik heb twee (!) gare schermen op rij ontvangen van Bol. Bij het eerste was er totaal geen uniformiteit en zat er rechtsboven een dikke donkere vlek, en bij het tweede was de linkerkant felgroen.
Nou wil ik er geen al te groot drama van maken, want het derde exemplaar is onderweg, maar wát een treurnis weer zeg. De enige noemenswaardige upgrade, het scherm, is in een behoorlijk aantal gevallen dus compleet ruk. Pfff.
Nou wil ik er geen al te groot drama van maken, want het derde exemplaar is onderweg, maar wát een treurnis weer zeg. De enige noemenswaardige upgrade, het scherm, is in een behoorlijk aantal gevallen dus compleet ruk. Pfff.
Geen idee hoe dat allemaal gaat hoor, maar je zou verwachten dat de producent (Samsung?) en Nintendo beiden zo'n paneel enigszins moeten testen?Jackal85 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 03:46:
Ah, ik zie dat hier ook al wat slachtoffers zijn gevallen in Nintendo’s paneelloterij. Ik heb twee (!) gare schermen op rij ontvangen van Bol. Bij het eerste was er totaal geen uniformiteit en zat er rechtsboven een dikke donkere vlek, en bij het tweede was de linkerkant felgroen.
Waarschijnlijk testen ze alleen de rechterhelftsderooij schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:52:
[...]
Geen idee hoe dat allemaal gaat hoor, maar je zou verwachten dat de producent (Samsung?) en Nintendo beiden zo'n paneel enigszins moeten testen?
Op zich heb ik best wel interesse in de Oled. Ik wil gewoon graag het nieuwste model hebben. Maar ja… Uit ervaring weet ik ook dat je toch regelmatig problemen kunt hebben met Oled schermen. Ik heb burn-in gehad op mijn televisie van € 3.000,00 en dat binnen 2 jaar (en ik kijk zelden gewone televisie en toch had ik een zenderlogo in mijn beeld) ik heb 3x een enorme groene waas gehad in mijn telefoonschermen en mijn Vita had er ook enorm last van. Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij een reden is om hem lekker te laten liggen, ik lees nu ook weer al die verhalen hier en op andere sites.
Tuurlijk, de mensen die een goede hebben hoor je minder snel en members van Tweakers zijn toch wat meer purist dan de gemiddelde consument. Maar toch weet ik niet of ik zin heb om er eentje aan te schaffen en dan te hopen op een goed scherm. Hoop gedoe weer met omruilen enzo. Zolang ik het verschil maar niet live zie, kan ik hem vast wel laten liggen 😊
Tuurlijk, de mensen die een goede hebben hoor je minder snel en members van Tweakers zijn toch wat meer purist dan de gemiddelde consument. Maar toch weet ik niet of ik zin heb om er eentje aan te schaffen en dan te hopen op een goed scherm. Hoop gedoe weer met omruilen enzo. Zolang ik het verschil maar niet live zie, kan ik hem vast wel laten liggen 😊
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
:strip_exif()/f/image/hZWyiGkqgrB1RHrVgUqsZi78.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G4cxwWfzglm5bOKsvoN6r0RN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ELHAW8uhGpiEsZTjxBXgIhEQ.jpg?f=fotoalbum_large)