Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
RayNbow schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Een lijstje van de aanbiedingen samengesteld op Budgetgaming:

[...]
De BOTW DLC geeft bij mij nog steeds €19,99 aan of kijk ik nu verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hype intensifies *O* Een klein beetje gelezen van de gisteren geleakted Engadget preview, en een paar nieuwe maps gezien in recente Japanse FE commercials, de rest ga ik nu gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroen_76 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Ik kan niet controleren of de vermelding van de DLC klopt; ik heb de DLC nl. al.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeroen_76 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:22:
[...]

De kortingsprijs voor de expansiepas is 13,99, maar die zie je precies enkel op de Switch eShop zelf, niet op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11
Wachten of nu kopen? Misschien heeft Wulff Den het antwoord waar je naar zocht:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Zo. De switch is binnen. Grijze variant met 35 euro shop tegoed. Zelda en Pokémon erbij. Ik kan los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
JackAvery schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:22:
[...]

De kortingsprijs voor de expansiepas is 13,99, maar die zie je precies enkel op de Switch eShop zelf, niet op de website.
Thanks! Gevonden en gekocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Eindelijk namco museum in de aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Japans nieuws:

SD Gundam G Generation Cross Rays heeft een release datum: 28 november. Er komt ook een limited editie uit met een soundtrack. Nieuwe footage van het game vind je hier.

In Japan is het laatste Splatfest aan het lekken naar de echte wereld: een samenwerking tussen Nintendo en verschillende winkelketens laat deelnemers boodschappen aan de muur hangen die team Order en Chaos steunen. Bij aankoop van Splatoon of Nintendo spullen krijgt men ook exclusieve Splatoon postkaarten :p

Afbeeldingslocatie: https://topics.nintendo.co.jp/export/sites/nintendo_topics/images/article_img/00001671_01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://topics.nintendo.co.jp/export/sites/nintendo_topics/images/article_img/00001671_02.jpg

Uit nieuwsgierigheid even een steekproef gedaan naar Switch Lite pre-order prijzen. In België is de goedkoopste Fun.be (€219), de duurste Coolblue (€249). De meeste grote Europese websites en ketens hebben echter nog geen pre-order online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:21:
Wat Japans nieuws:

SD Gundam G Generation Cross Rays heeft een release datum: 28 november. Er komt ook een limited editie uit met een soundtrack. Nieuwe footage van het game vind je hier.
Dit herinnert me eraan dat ik IBO nog moet afkijken... :X

Voor de Engelse versie zit er trouwens waarschijnlijk niets anders op dan een fysieke Aziatische kopie te importeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RayNbow daar lijkt het wel op ja. De SEA versie is in ieder geval bevestigd, en de vorige game had geen Engelse tekst in de JP digitale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Wat is het toch met Pokémon spellen. Heb ik de switch met zelda en Pokémon. Speel ik alleen nog Pokémon haha die drang om alles te vinden... Killing....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet of er hier iemand Crash Team Racing speelt, maar er komt deze week een patch uit die, behalve wat QOL veranderingen, ook de CPU's boost mode implementeert om de laadtijden te verkorten. Meer op de site van Activision.

Ook Terraria krijgt een belangrijke patch, waarin een paar crashes worden opgelost. Deze staat de 15de online. Patch notes.

Ik heb al een thema voor deze post dus kan net zo goed doorgaan: vorige week is de music bug in FF IX gepatched na jaren te bestaan op PC en PS4 (en dus ook op Switch :P). Ook FF VII heeft deze fix een tijd geleden gekregen.

En tenslotte wordt ook Bloodstained op de 15de gepatched. Meer info hier. Voor de Switch specifiek is er o.a. gewerkt aan de input lag en aan HD rumble bugs.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2019 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:38
Gisteren een Switch gekocht met Super Smash :) er zit 35 euro shop tegoed bij, iemand tips voor leuke games? Liefst niet te ingewikkeld. Breath of the Wild, Odyssey, Mario Kart en Mario Party eerder al gespeeld dus die vallen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:33
@Piet_Piraat7 Tja, wat voor soort spellen hou je van?
Moonlighter raadt ik aan. Combi van shopmanagement, equipment upgrade en dungeoncrawling.
Daarnaast ben ik verslaafd aan Mario Maker, dus zo ook MM2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Arunia het liefst iets wat samen met de vriendin kan. Aangezien zij nauwelijks game't zoek ik iets heel simpels :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:11:
@Arunia het liefst iets wat samen met de vriendin kan. Aangezien zij nauwelijks game't zoek ik iets heel simpels :)
Ik blijf Snipperclips en Overcooked aanraden bij casual spelers, maar er zijn vast nog andere games die leuk zijn met twee. In het algemeen zou ik naar co-op games zoeken.

Voor de mensen die meedoen met Prime-day, de Sandisk SD kaartjes staan in de korting. 200 GB voor 23 euro, 400GB voor €50,

[ Voor 33% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2019 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Piet_Piraat7 Bovenstaande inderdaad. Overcooked is wel erg leuk en frustrerend. :D

Platformer is Yoshi ook wel leuk. Niet al te moeilijk, behalve als je alles wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Weet iemand wanneer de nieuwe switch uit komt ? hier mee bedoel ik niet de Lite versie maar de gene die identiek is aan de huidige versie met de hardware upgrade's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:09
Nee, die zal langzaam doorgevoerd worden en nergens als zodanig vermeld staan dus dan moet je productcode's of barcode's gaan vergelijken in de winkel.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokko schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:25:
Weet iemand wanneer de nieuwe switch uit komt ? hier mee bedoel ik niet de Lite versie maar de gene die identiek is aan de huidige versie met de hardware upgrade's.
Het juiste antwoord is: we weten het niet want alle info over een revisie is gebaseerd op geruchten.

Als je de geruchten wilt geloven, rond dezelfde tijd als de Lite. Deels afhankelijk van of het een stille revisie wordt of er een aankondiging volgt, maar waarschijnlijk inderdaad een graduele vervanging op basis van overblijende stock in de winkels. Bij een stille revisie zou het best wel eens een gevalletje "kijk naar de productcode" kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:32
JackAvery schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Het juiste antwoord is: we weten het niet want alle info over een revisie is gebaseerd op geruchten.

Als je de geruchten wilt geloven, rond dezelfde tijd als de Lite. Deels afhankelijk van of het een stille revisie wordt of er een aankondiging volgt, maar waarschijnlijk inderdaad een graduele vervanging op basis van overblijende stock in de winkels. Bij een stille revisie zou het best wel eens een gevalletje "kijk naar de productcode" kunnen worden.
Volgens een betrouwbare leaker komt de revisie met nieuwe kleuren joy-con's, dus dat zou een manier kunnen zijn om de nieuwe revisie te herkennen. Al denk ik wel dat Nintendo wel iets zal zeggen over deze revisie, al is het een betere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komprexx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:01
Piet_Piraat7 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:11:
Rayman Legends is ook een aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Komprexx schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:09:
[...]

Rayman Legends is ook een aanrader!
Dit kan ik alleen maar bevestigen.

Rayman Legends is een redelijke moeilijke game, maar wordt op geen enkel moment frustrerend. Je hoeft nooit meer dan 30 seconden opnieuw te doen als je dood gaat omdat er meerdere save points zijn per level en zelfs elke boss saved tussen elke phase.

Als je dit spel nooit hebt gespeeld dan durf ik te zeggen dat het een must have is. Maar het is inmiddels al op zoveel platforms uitgebracht dat het me niet zou verbazen als je het al op een koelkast of printer kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Rayman Legends heb ik uitgespeeld :) zeker een topgame. Ik ga eens kijken naar Snipperclips zoals eerder aangegeven. En is 1-2-switch wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02
Kun je de Eshop vouchers alleen per 2 krijgen en dus 100 euro betalen?
Ik wil maar 1 spel kopen namelijk.

Edit, zelf maar wat beter gezocht en het lijkt er dus wel op.

[ Voor 23% gewijzigd door henkyyyyyyy op 16-07-2019 11:58 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:53:
Kun je de Eshop vouchers alleen per 2 krijgen en dus 100 euro betalen?
Ik wil maar 1 spel kopen namelijk.
Je zou het misschien met een vriend kunnen delen? Maar nee, je kan niet 1 voucher voor 50 euro kopen.

Wat heb je gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 16-07-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02
Dat je ze alleen per 2 kan kopen. :)

Zie link

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:59:
[...]

Je zou het misschien met een vriend kunnen delen?
Dat kan niet. De voucher zit vast aan je account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Recentelijk wat off-screen footage van River City Girls opgedoken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit het recente kwartaalverslag van DontNod Entertainment blijkt dat de Switch port van Vampyr in oktober zal release. Vampyr heeft ondertussen al 2 miljoen exemplaren verkocht, wat ook een positieve verrasing is.

Hebben ook een datum gekregen: Resident Evil 5 en 6
[Twitter: https://twitter.com/RE_Games/status/1151144672003334144]

En tenslotte heeft Sega Super Monkey Ball: Banana Blitz HD (een remake van de Wii game) ingepland voor 29 oktober.

Spijtig genoeg is het niet de eerste of tweede game die ze remasteren....

[ Voor 41% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Mocht iemand overwegen om een USB-C kabel te gebruiken van de Action voor de vakantie of wat dan ook, dan krijg je daadwerkelijk te maken met het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" want mijn switch was aardig dood. :+ Ik heb vandaag de BQ24193 IC vervangen van mijn Switch en hij laadt gelukkig weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, niet weer een nieuwe Picross... :X

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/z_5d26cdffa13fetgjpz.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nadat een reddit post over de joy-con drift een hoop bijval kreeg, heeft Kotaku nu ook een artikel geschreven over het euvel met de snel verslijtende joysticks.

Omdat het probleem hier (en ondertussen ook bij vrienden en familie) ook af en toe voorbij komt, leek het me nuttig een klein overzichtje te posten van wat je aan joy-con drift kan doen:
  1. Is je joy-con nog in garantie?
    Nintendo contacteren voor een reparatie helpt je (hopelijk snel) verder. Buiten garantie kan dit nog steeds tegen betaling. Dit zou ongeveer €30 kosten.
  2. Mijn joy-con is buiten garantie en ik wil liever het probleem zelf oplossen.
    Je kan altijd de joystick zelf vervangen. Hier vind je YouTube tutorial of een stap-voor-stap guide (iFixit). Je zal een vervangende joystick moeten kopen, deze vind je makkelijk op Amazon, AliExpress of andere sites. Eén ding waar je bij moet opletten: er zijn twee soorten vervangsticks: met een blauwe of met een groene ribbon cable. De blauwe zijn dezelfde als Nintendo gebruikt, de groene zijn goedkopere, lagere kwaliteits OEM sticks. Let er ook op dat goed gereedschap de vervanging zeker makkelijker maakt.
  3. Dat is te lastig, ik wil een makkelijke oplossing om even verder te kunnen spelen.
    Spuit wat elektrische contact cleaner (bvb deze) in je sticks onder het ronde rubberen flapje, beweeg je sticks om voldoende het product te spreiden. random YouTube video - Stap voor Stap. Dit zou toch enkele weken tot maanden moeten helpen.
  4. Waarom komt dit probleem voor?
    Het lijkt erop dat het grafiet gebruikt in de onderdelen van deze specifieke joystick snel verslijt. Een volledige uitleg vind je hier. En een volledig overzicht van joy-con onderdelen en de stick kan je hier bekijken. Een onafhankelijke constatering van deze theorie (en een alternatieve manier om het probleem misschien op te lossen) vind je hier: Danster75 in 'nieuws: Nintendo wordt aangeklaagd vanwege problemen met joysti...

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 22-07-2019 14:14 . Reden: onderdelen overzichts-link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
JackAvery schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:15:
Nadat een reddit post over de joy-con drift een hoop bijval kreeg, heeft Kotaku nu ook een artikel geschreven over het euvel met de snel verslijtende joysticks.

Omdat het probleem hier (en ondertussen ook bij vrienden en familie) ook af en toe voorbij komt, leek het me nuttig een klein overzichtje te posten van wat je aan joy-con drift kan doen:
  1. Is je joy-con nog in garantie?
    Nintendo contacteren voor een reparatie helpt je (hopelijk snel) verder. Buiten garantie kan dit nog steeds tegen betaling. Als iemand de prijs weet, update ik deze post
  2. Mijn joy-con is buiten garantie en ik wil liever het probleem zelf oplossen.
  3. Je kan altijd de joystick zelf vervangen. Hier vind je [url="https://bit.ly/2SgwUNu"]een stap-voor-stap guide (iFixit)[/url]. Je zal een vervangende joystick moeten kopen, deze vind je makkelijk op Amazon, AliExpress of andere sites. Eén ding waar je bij moet opletten: er zijn twee soorten vervangsticks: met een blauwe of met een groene ribbon cable. De blauwe zijn dezelfde als Nintendo gebruikt, de groene zijn goedkopere, lagere kwaliteits OEM sticks.
  4. Dat is te lastig, ik wil een makkelijke oplossing om even verder te kunnen spelen.
    Spuit wat elektrische contact cleaner (bvb deze) in je sticks onder het ronde rubberen flapje, beweeg je sticks om voldoende het product te spreiden. random YouTube video - Stap voor Stap. Dit zou toch enkele weken tot maanden moeten helpen.
  5. Waarom komt dit probleem voor?
    Het lijkt erop dat het grafiet gebruikt in de onderdelen van deze specifieke joystick snel verslijt. Een volledige uitleg vind je hier.
Prijs voor het vervangen van een JoyCon controller door Nintendo buiten garantie is rond de 30 euro. Met die kosten heb ik toen maar besloten om een heel nieuw setje te halen die weer voor 2 jaar in garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:46
Ik heb voor een tientje een 2 losse joysticks op aliexpress besteld zodat ik deze zelf kon vervangen.
Het vervangen is makkelijk (mbv youtube filmpjes waarin de stappen uitgelegd worden) en is goedkoper dan de overige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
avec_style schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:21:
Ik heb voor een tientje een 2 losse joysticks op aliexpress besteld zodat ik deze zelf kon vervangen.
Het vervangen is makkelijk (mbv youtube filmpjes waarin de stappen uitgelegd worden) en is goedkoper dan de overige opties.
Dat dacht ik ook en had dus ook losse sticks besteld. De tutorial die ik "volgde" haalde de batterij los. Dat ging bij mij dus helemaal mis want hij klikte niet zo los (de connector die aan het moederbord vast zit) en ik had ineens 2 losse kabbeltjes aan mijn batterij... Ik kon toen mijn JC weggooien.

Maar ik denk nog steeds dat het goed te doen is al is mijn tip, laat de batterij gewoon vast zitten (aan de kant leggen vast aan het moederbord) zoals ook vele andere in tutorials laten zien. Scheelt wat frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Remmetje , @avec_style , als jullie een YT tutorial hebben die aan te raden is wil ik die gerust wel even toevoegen. Spawnwave verwijdert alvast de batterij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
JackAvery schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:00:
@Remmetje , @avec_style , als jullie een YT tutorial hebben die aan te raden is wil ik die gerust wel even toevoegen. Spawnwave verwijdert alvast de batterij :p
Ik heb een paar tutorials bekeken en vond die van Spawnwave het beste. Voornamelijk ook omdat hij duidelijk laat zien welke stappen hij onderneemt.
Ja, hij verwijdert de batterij maar hij zegt er ook bij dat het niet nodig is om dat te doen. Ik had er daarom voor gekozen om de batterij niet te verwijderen.

Edit: ik denk dat het ook belangrijk is om te weten dat je echt de juiste tools gebruikt. Ik heb het eerst geprobeerd met de bijgeleverde schroevendraaier uit China, maar die maakte niet goed contact met de schroeven. Mijn advies is dan om meteen te stoppen, want je wilt niet dat je schroeven verslijten want dat worden ze onbruikbaar.
Ik heb vervolgens voor een paar euro een toolset voor Nintendo apparatuur van Amazon gehaald. Deze tools werkten wel goed.

Uiteindelijk minder dan 15 euro betaald voor 2 joysticks en tools.

[ Voor 29% gewijzigd door avec_style op 17-07-2019 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
avec_style schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:56:
[...]

Ik heb een paar tutorials bekeken en vond die van Spawnwave het beste. Voornamelijk ook omdat hij duidelijk laat zien welke stappen hij onderneemt.
Ja, hij verwijdert de batterij maar hij zegt er ook bij dat het niet nodig is om dat te doen. Ik had er daarom voor gekozen om de batterij niet te verwijderen.

Edit: ik denk dat het ook belangrijk is om te weten dat je echt de juiste tools gebruikt. Ik heb het eerst geprobeerd met de bijgeleverde schroevendraaier uit China, maar die maakte niet goed contact met de schroeven. Mijn advies is dan om meteen te stoppen, want je wilt niet dat je schroeven verslijten want dat worden ze onbruikbaar.
Ik heb vervolgens voor een paar euro een toolset voor Nintendo apparatuur van Amazon gehaald. Deze tools werkten wel goed.

Uiteindelijk minder dan 15 euro betaald voor 2 joysticks en tools.
Nuttige info, thanks. Zal een opmerking erbij zetten :)

Grappig genoeg kondigt Nintendo vandaag net nieuwe joy-con kleuren aan:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_rQLjLX4AExLD1.jpgAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_rQLq_WkAA7Kxd.jpg

De releasedatum, zoals je in de tweet kan zien, is 4 oktober. Misschien wordt dit ook dan de datum van die gespeculeerde Switch refresh. Eerder was er al een winkel (ff vergeten welke) die de release van Luigi's Mansion 3 ook op deze datum plakte. Zij waren ook fout :P

Edit met dank aan @RayNbow, ik was net iets te snel met mijn post: Switch refresh komt uit eind augustus. Andere verpakking, ander modelnummer, langere batterijduur (4.5-9uur). De geschatte batterijduur doet me iig geloven dat er geen speedbump gaat zijn :) Overigens kost deze refresh in Japan exact hetzelfde als de huidige versie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1vVRrCn.png

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 17-07-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
BlackMage schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:23:
[...]

Dit kan ik alleen maar bevestigen.

Rayman Legends is een redelijke moeilijke game, maar wordt op geen enkel moment frustrerend. Je hoeft nooit meer dan 30 seconden opnieuw te doen als je dood gaat omdat er meerdere save points zijn per level en zelfs elke boss saved tussen elke phase.

Als je dit spel nooit hebt gespeeld dan durf ik te zeggen dat het een must have is. Maar het is inmiddels al op zoveel platforms uitgebracht dat het me niet zou verbazen als je het al op een koelkast of printer kan spelen.
Met een maat en een krat bier is die game veel plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:22:
Grappig genoeg kondigt Nintendo vandaag net nieuwe joy-con kleuren aan:
[Twitter]
[Afbeelding][Afbeelding]

De releasedatum, zoals je in de tweet kan zien, is 4 oktober. Misschien wordt dit ook dan de datum van die gespeculeerde Switch refresh. Eerder was er al een winkel (ff vergeten welke) die de release van Luigi's Mansion 3 ook op deze datum plakte.
En een nieuwe Switch: https://www.resetera.com/...del-4-5-9-0-hours.129496/

tl;dr: Alleen een verbeterde accuduur: 4.5-9 uur i.p.v. 2.5-6.5 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 17-07-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
RayNbow schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:24:
[...]

En een nieuwe Switch: https://www.resetera.com/...del-4-5-9-0-hours.129496/

tl;dr: Alleen een verbeterde accuduur: 4.5-9 uur i.p.v. 2.5-6.5 uur.
Beste upgrade. Maar een beetje vreemd dat ze geen goede (afgezien van de kleur achtergrond op de doos) herkenbaarheid aan deze nieuwe versie hebben gegeven. En dit was ook een mooi moment geweest om het ingebouwde geheugen te vergroten naar 64gb, dat had direct voor een mooi herkenbaar nieuw model gezorgd :9

Nu zul je vast zien dan winkels hun oude Switches gewoon blijven verkopen voor het zelfde bedrag dit najaar, terwijl de nieuwe toch wel substantieel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Ik had gisteren een Switch besteld, die gaat dus retour.. Nog even geduld dus..

Wel irritant dat de eshop sale tot de 25e juli duurt en dat ik dus alvast geen aankoop kan doen voor mijn aankomende Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is een Twitter direct vandaag. Luigi heeft een datum gekregen, en het is dus toch Halloween geworden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
doobieters schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:51:

Wel irritant dat de eshop sale tot de 25e juli duurt en dat ik dus alvast geen aankoop kan doen voor mijn aankomende Switch.
Wel handig, zo midden in de geruchtenstroom over allerlei nieuwe modellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Wel handig, zo midden in de geruchtenstroom over allerlei nieuwe modellen. :+
Haha ja weet ik. Wilde er één nog voor mijn vakantie, maar wacht nu toch nog maar even nu er wat concreet is geworden. Daarnaast krijg je er nu 35 euro eshop tegoed bij en dat was met de sale wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mja, extra accuduur is wel tof, maar ik ben meer benieuwd naar of de joycon problemen ook zijn opgelost in deze revisie. Nu sta ik sowieso niet te trappelen om een switch te kopen (nog geen nieuwe mario kart oid), maar zolang de joy-con issues blijven bestaan is het hele ding voor mij sowieso een non-starter.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zit overigens ook aan een Switch te denken, voornamelijk voor de kids, maar zelf wil ik er af en toe ook wel even op spelen. Ik ben echter totaal niet van cartoony en/of kleurrijke games. Ik speel eigenlijk alleen maar op de PS4 en dan met name PS exclusives, action adventures en hier en daar een singleplayer shooter of Diablo achtige games. Zelda wil ik wel proberen, DOOM heb ik al gespeeld, Diablo lijkt me tof op vakantie in portable mode.

Jullie nog goede tips in dit "segment". Het is niet echt een genre, dus lastig zoeken online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:30:
Ik zit overigens ook aan een Switch te denken, voornamelijk voor de kids, maar zelf wil ik er af en toe ook wel even op spelen. Ik ben echter totaal niet van cartoony en/of kleurrijke games. Ik speel eigenlijk alleen maar op de PS4 en dan met name PS exclusives, action adventures en hier en daar een singleplayer shooter of Diablo achtige games. Zelda wil ik wel proberen, DOOM heb ik al gespeeld, Diablo lijkt me tof op vakantie in portable mode.

Jullie nog goede tips in dit "segment". Het is niet echt een genre, dus lastig zoeken online.
Diablo-achtige games worden ook wel "Hack&Slash" genoemd.

Misschien zijn de "Warriors" games wat voor je? Zoals Hyrule Warriors (met Zelda karakters) of Fire Emblem Warriors. Maar deze vallen wel degelijk in de "cartoony/kleurrijk" categorie :P Maar als je daar echt niks mee hebt dan valt heel veel op dit platform af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:15
vectormatic schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:26:
...Nu sta ik sowieso niet te trappelen om een switch te kopen (nog geen nieuwe mario kart oid), ...
Ik zit ook al heel lang te wachten op een Mario Kart 9. Ben benieuwd of die uberhaupt nog gaat komen. Beetje traditie sinds de N64 dat ik pas een Nintendo console koop zodra Mario Kart uit is. Ik blijf hoop houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:56
Hopelijk komt Gamemania met een omruil actie..
Die langere accuduur is wel prettig.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampix
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-08 12:28
doobieters schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:51:

Volgens mij is het mogelijk om games via de nintendo website te kopen, zelfs zonder Switch. Maar ik zou het bij 1 of 2 spellen laten. Er zijn meerdere keren per jaar sales en mijn ervaring is dat als mensen 'inslaan' tijdens een sale ze uiteindelijk de meeste van die spellen nooit spelen (ik heb ook nog een stuk of 5 indies op de plank liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

DCNY schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Ik zit ook al heel lang te wachten op een Mario Kart 9. Ben benieuwd of die uberhaupt nog gaat komen. Beetje traditie sinds de N64 dat ik pas een Nintendo console koop zodra Mario Kart uit is. Ik blijf hoop houden..
Ik heb de wii-u en 2DS zelfs specifiek gekocht voor de respectievelijke mario karts, en daarna weer verkocht, maar de switch is nog te duur (naast de joycon problemen), en een MK8 remaster is voor mij niet boeiend genoeg, dan hengel ik liever een 2e hands wii-u van MP, kan ik ook gewoon mn oude wiimotes voor MP gebruiken in plaats van een godsfortuin uit te moeten geven aan controllers voor de kids.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ampix schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:43:
[...]

Volgens mij is het mogelijk om games via de nintendo website te kopen, zelfs zonder Switch. Maar ik zou het bij 1 of 2 spellen laten. Er zijn meerdere keren per jaar sales en mijn ervaring is dat als mensen 'inslaan' tijdens een sale ze uiteindelijk de meeste van die spellen nooit spelen (ik heb ook nog een stuk of 5 indies op de plank liggen).
Ik wil graag Mario + Rabbids halen, die is nu €14 nogwat in de sale. Maar ik krijg de melding dat ik een Nintendo ID moet hebben dat gekoppeld is aan een Switch. Weet iemand een omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
doobieters schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:45:
[...]

Ik wil graag Mario + Rabbids halen, die is nu €14 nogwat in de sale. Maar ik krijg de melding dat ik een Nintendo ID moet hebben dat gekoppeld is aan een Switch. Weet iemand een omweg?
Je moet een switch gekoppeld hebben aan je Nintendo account om aankopen te doen via de Nintendo website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Er komt trouwens ook een Dragon Quest Limited Edition Switch met deze revisie. Daar hoor je nu niemand over :P

https://www.nin-nin-game....mited-set-brand-new-.html

[ Voor 46% gewijzigd door doobieters op 17-07-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@doobieters Ahw yeah! Denk dat ik die van mij dan wel om ga wisselen als de Zelda editie er is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://gematsu.com/wp-content/uploads/2019/06/Dragon-Quest-XI-S-Hardware-Special-Edition-Japan_06-12-19_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BlackMage schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Diablo-achtige games worden ook wel "Hack&Slash" genoemd.

Misschien zijn de "Warriors" games wat voor je? Zoals Hyrule Warriors (met Zelda karakters) of Fire Emblem Warriors. Maar deze vallen wel degelijk in de "cartoony/kleurrijk" categorie :P Maar als je daar echt niks mee hebt dan valt heel veel op dit platform af.
Ja, ik bedoelde dan ook gewoon lekkere loot games in het algemeen. Zag ook al Skyrim en Dark Souls langskomen. Zal eens verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nieuwe Joycon kleuren:

https://twitter.com/Ninte...tatus/1151461807132938240

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_rQLjLX4AExLD1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_rQLq_WkAA7Kxd.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Zeror op 17-07-2019 18:07 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe Picross krijgt een wereldwijde release (volgende week):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 21:28
Ik kom er achter dat The Bard's Tale 4 en een compilatie van deel 1-3 naar Den Switch komt! Joechei, wat een vrolijkheid!

Meer remakes/ports van klassiekers s.v.p.! Zo kijk ik uit naar:

- Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
- Baldur's Gate I en II
- Planescape Torment
- Icewind Dale
- Neverwinter NIghts
- Resident Evil 4, 5, 6
- The Witcher 3
- Alien: Isolation
- Final Fantasy VII, VIII, IX
- Dragon Quest XI
- Pillars of Eternity I en II
- Langrisser I en II
- The Bard's Tale 1-3
- Zelda: Link's Awakening

Nu nog hopen op een port van The Outer Worlds... of beter nog, Fallout: New Vegas, een van de beste games ooit gemaakt. Idd, ik ben een beetje Obsidian fan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dieken Taffert op 17-07-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Zo Automachef is zojuist van nooit van gehoord naar ik kan niet wachten tot deze uit is op de Switch gegaan.

Echt een game waar ik dagen in kwijt kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 10:05
Allen, ik heb jullie hulp en/of advies nodig.

Zoals ik eerder heb aangegeven in dit topic heeft de Switch van mijn broertje (aanschaf: oktober 2018) het welbekende drift-probleem met de joycons. Hij is al twee keer teruggebracht naar GameMania vanwege de garantie. De eerste keer kregen we hem terug na twee weken met de mededeling dat ze geen probleem hebben geconstateerd. De tweede keer kregen we de Switch na ruim 3,5 week terug: de joycons zijn vervangen. Deze is nog geen week in gebruik en heeft al last van het drift-probleem.

Wat te doen? Ik weet het niet meer hoor, ik word er vooral heel moe van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Als jullie moesten kiezen tussen onderstaande spellen om te gamen met iemand die vrijwel nooit game't, wat koos je dan?

- Snipperclips
- Bomberman
- Yoshi's World
- Yoku's Island Express (solo voor haar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
mr.JamesBond schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:41:

Zoals ik eerder heb aangegeven in dit topic heeft de Switch van mijn broertje (aanschaf: oktober 2018) het welbekende drift-probleem met de joycons. Hij is al twee keer teruggebracht naar GameMania vanwege de garantie. De eerste keer kregen we hem terug na twee weken met de mededeling dat ze geen probleem hebben geconstateerd. De tweede keer kregen we de Switch na ruim 3,5 week terug: de joycons zijn vervangen. Deze is nog geen week in gebruik en heeft al last van het drift-probleem.

Je hebt gewoon recht op een goed product, dus geef vooral niet op. Game Mania heeft je vast afgescheept met die garantie. Een gebruikte JoyCon ofzo, of je doet iets heel erg fout als ie binnen een week alweer stuk is :P

Maar je zit nog binnen het eerste jaar, dus je hebt nog garantie van Nintendo zelf. Ik zou aanbevelen om daar rechtstreeks contact mee opnemen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Ja, ik bedoelde dan ook gewoon lekkere loot games in het algemeen. Zag ook al Skyrim en Dark Souls langskomen. Zal eens verder kijken.
Als je dat soort games leuk vindt - 3 september zou Torchlight 2 moeten uitkomen op de consoles, waaronder de Switch. Dichter op D2 dan dat ga je IMHO niet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mocht iemand zich het afvragen: Splatoon 3 is nog niet in ontwikkeling, volgens een recent interview in Famitsu (via: JapaneseNintendo).
bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:30:

Je vraag is wat vaag, maar je moet ergens beginnen. Een aantal van de games hieronder komen pas deze herfst uit, en natuurlijk is het mogelijk dat je ze al gespeeld hebt:
- Resident Evil 0,1,2,4,5,6, Revelations 1, Revelations 2 naargelang je voorkeur. Ik zou vooral 4 aanraden
- The Witcher 3
- De old school CRPG ports tenzij deze te 'turn based' zijn voor je: Baldur's Gate 1/2, Icewind Dale, Planescape Torment.
- Dragon's Dogma: Dark Arisen
- Devil May Cry
- Astral Chain, als dat niet te 'cartoony' voor je is
- Hollow Knight verrast je misschien. Als je houdt van 2D action/adventures ala Metroid, zijn er een hoop andere games die je ook kan proberen.
mr.JamesBond schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:41:

Het kan natuurlijk dat GameMania je wat tweedehands controllers heeft gegeven als ruil. Moet het toch ff vragen: ben je zeker dat het om drift gaat, en niet om interferentie in het BT signaal? Glazen tafels, Switch die in een kastje of achter een TV staat, sterke signalen in de omgeving, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Dan raad ik je Moonlighter aan, dat is een loot game bij definitie.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Moonlighter is zeker een aanrader! Shop management en dungeoncrawling met equipment upgraden.
[Multi] Moonlighter

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 18-07-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:32
doobieters schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:59:
Er komt trouwens ook een Dragon Quest Limited Edition Switch met deze revisie. Daar hoor je nu niemand over :P

https://www.nin-nin-game....mited-set-brand-new-.html
Hoewel ik (nog) niks heb met Dragon Quest, ziet deze er wel erg vet uit. Ik hoop stiekem nog op een Pokémon Sword Shield editie van de normale Switch (niet lite). Maar anders overweeg ik serieus om deze te importeren (hoop wel dat de cartridge Engels ondersteund, anders gaat dat spel alleen maar stof opslaan :P ).

Edit: Ik heb het opgezocht, het spel ondersteunt geen Engels helaas :-( .

[ Voor 5% gewijzigd door Linkje3 op 18-07-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
BlackMage schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:23:
[...]

Je hebt gewoon recht op een goed product, dus geef vooral niet op. Game Mania heeft je vast afgescheept met die garantie. Een gebruikte JoyCon ofzo, of je doet iets heel erg fout als ie binnen een week alweer stuk is :P

Maar je zit nog binnen het eerste jaar, dus je hebt nog garantie van Nintendo zelf. Ik zou aanbevelen om daar rechtstreeks contact mee opnemen voor garantie.
GameMania stuurt het telkens op naar Nintendo, dus zou dat nou echt verschil uitmaken?
JackAvery schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:15:
Mocht iemand zich het afvragen: Splatoon 3 is nog niet in ontwikkeling, volgens een recent interview in Famitsu (via: JapaneseNintendo).

[...]

Het kan natuurlijk dat GameMania je wat tweedehands controllers heeft gegeven als ruil. Moet het toch ff vragen: ben je zeker dat het om drift gaat, en niet om interferentie in het BT signaal? Glazen tafels, Switch die in een kastje of achter een TV staat, sterke signalen in de omgeving, ...
Gaat zeker weten om drift, want gebeurt ook in handheldmodus. Dan leg ik het ergens neer maar beweegt die een lange tijd (soms langer dan een minuut) links, rechts, boven, onder, alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:31:

Gaat zeker weten om drift, want gebeurt ook in handheldmodus. Dan leg ik het ergens neer maar beweegt die een lange tijd (soms langer dan een minuut) links, rechts, boven, onder, alle kanten op.
Een andere controller lost het probleem dus op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
JackAvery schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Een andere controller lost het probleem dus op?
Maar Nintendo heeft de controllers dus al vervangen een week geleden en hij doet het nu weer. Moet ik maar zelf joycons kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mr.JamesBond sorry dat was een vraag. Heb je al eens getest met andere controllers? Heb je uitgesloten dat het aan de Switch zelf kan liggen? Het is namelijk erg gek dat beide joycons zo snel problemen hebben. Kan je nergens ff controllers/joycons lenen?

Het is natuurlijk niet normaal dat jullie meteen weer last hiervan hebben, en ik vind dat erg vervelend voor je ;s Maar uiteindelijk is de oplossing hetzelfde: teruggaan naar GM, zij zijn verantwoordelijk voor de garantie. Gezien je al twee keer bent moeten gaan, kan je misschien wat meer druk uitoefenen daar.

Als het daar echt de spuitgaten uitloopt, kan je ook Nintendo direct contacteren, zij geven 1 jaar fabrieksgarantie. Maar het is moeilijk te schatten of je zo beter geholpen gaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 18-07-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:06:
Als jullie moesten kiezen tussen onderstaande spellen om te gamen met iemand die vrijwel nooit game't, wat koos je dan?

- Snipperclips
- Bomberman
- Yoshi's World
- Yoku's Island Express (solo voor haar)
Ik heb samen met mijn vriendin een paar keer snipperclips gespeeld. Ge-weldig. We hebben helemaal dubbel gelegen. Die andere kan ik je niet zo over adviseren.

Zij heeft zeg maar 5x in haar leven een controller in haar handen gehad, dus echt beginner nog.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Heeft iemand de nieuwe Switch al gespot (als pre-order) bij de grote webwinkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 21:28
Ik was nog 1 remaster vergeten: Turok 2: Seeds of Evil remastered! Extreem veel plezier mee gehad op de N64.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:05
Zojuist The Messenger gescored voor 13.99 in de Eshop. heerlijke metroidvania!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

In de Tweakers podcast hadden ze het over de Nintendo Switch Lite alsook over cloud gaming. Heb daar reactie onder de post gezet, maar ik zet ze ook even hier:
Even mij inmengen in de Nintendo Switch discussie.

Het is gewoon een feit dat bepaalde AAA games nooit op de Switch uitkomen omdat die dat gewoonweg niet aankan qua hardware. En binnenkort met de nieuwe Xbox en PS5 gaat Nintendo nog meer achterlopen qua hardware en dan komen de grote AAA games al helemaal niet uit.

Omdat Nintendo het voorlopig toch niet zelf gaat doen zou met een cloud dienst van Microsoft (xCloud) of Google (Stadia) zou al veel opgelost worden. Natuurlijk heb je een fatsoenlijke internet verbinding nodig, dus zal ook enkel thuis (al dan niet docked voor betere verbinding met LAN) werken. Natuurlijk is het dan eerder van ‘Play anywhere, anytime if there is Wi-Fi.’ :Y) . Omdat je niet overal fatsoenlijk (snel) mobiel internet hebt (via hotspot).

Hoe xCloud exact gaat werken heb ik geen idee, ook niet qua prijzen en dergelijke. Dus hier ga ik niet al te veel op in. Maar stel je voor, xCloud in combinatie met een Game Pass, dan zouden we wie weet Halo gewoon op de Switch kunnen spelen eind volgend jaar.

Dan denk ik dat Stadia een meer logische keuze is. Met Stadia Pro krijg je natuurlijk 4K resolutie, maar op de Switch heb je er niet veel aan. In het geval van de pro moet je het dus hebben van de extra’s en kortingen erop. Stadia Base is ideaal voor de Switch omdat deze toch tot Full HD gaat zoals de Switch. Games kan je gewoon aankopen via Stadia en dan spelen op de Switch. Voordeel is dat je de echte grote AAA games van deze generatie (& waarschijnlijk de volgende) gewoon fatsoenlijk kan spelen dan. Natuurlijk zijn er ook een deel van die games die ook op Switch uitkomen, maar daarvoor kan gezegd worden van deze kan je niet op de Switch spelen dan via Stadia. 8 van de 35 games die staan in de lijst op Wikipedia komen uit (of zijn uit) op de Switch bij mij weten. Dus in cijfers valt het op zich wel mee dit moment.

Als Nintendo zelf met zo een dienst zou komen dan heb ik geen idee wat voor games zij zouden aanbieden. Natuurlijk hun eigen games, hopelijk aangevuld met de echte grote AAA kleppers, dat is wat ik alleszins verwacht. Kan zijn dan ze dan extra abonnement uitbrengen (Nintendo Stream Online) die apart of samen met Nintendo Switch Online (NSO) kan genomen worden. Of dat het streamen deel uitmaakt van NSO. Van Nintendo heb ik een minder duidelijk beeld wat cloud gaming kan betekenen op de Switch dan als andere dat zouden doen.

Andere oplossing is natuurlijk een krachtigere Switch (Pro) die de games wel aankan. Dan denk ik trouwens dat de Switch zelf op zich niet krachtiger wordt, maar wel de dock een stuk krachtiger gaat zijn. Zo kunnen mensen die al jaren een Nintendo Switch hebben ook die dock apart kopen zodat ze toch dit soort gamen kunnen spelen.

Natuurlijk zit je dan met het probleem dat het de AAA titels van nu aankan, maar niet die die straks op de nieuwe Xbox of PS5 gaan uitkomen. Daarom zal de toekomst eerder cloud zijn of een combinatie van cloud en de pro die elkaar kunnen aanvullen waar ze te kort schieten.

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoensSocialL schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:04:
In de Tweakers podcast hadden ze het over de Nintendo Switch Lite alsook over cloud gaming. Heb daar reactie onder de post gezet, maar ik zet ze ook even hier:

[...]
Maar waarom zouden ze weg van Microsoft en Sony moeten volgen? Nintendo kan toch prima hun eigen weg gaan? Iets wat ze al doen sinds de Wii. Ik hoor elke keer dat er een probleem is als de volgende Xbox en PS4 uitkomen omdat er dan geen AAA games van die consoles op de Switch uitgebracht zouden kunnen worden, maar volgens mij is er helemaal geen probleem. De Switch verkoopt zeer goed en lijkt dat ook gewoon te blijven doen, met een grote userbase is het voor ontwikkelaars interessant genoeg games uit te brengen voor de Switch, dat zal met de volgende Xbox en PS5 niet anders zijn. Cloud gaming staat nog in de kinderschoenen, veel mensen hebben nog niet geschikt internet hiervoor, dus ook op de Xbox en PS zal voorlopig nog gewoon traditioneel gegamed worden. Daarnaast is cloud gaming op een handheld totaal niet handig. Maar ik heb in iedergeval niet het idee dat er een probleem of een noodzaak voor Nintendo is om deze weg te volgen, ze kunnen prima en met succes hun eigen gang gaan.

Al lijkt me Xbox Gamepass/xCloud op de Switch om zo Halo te kunnen spelen best vet hoor, maar niet iets want Nintendo nodig heeft om succesvol te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 18-07-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
JackAvery schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:32:
@mr.JamesBond sorry dat was een vraag. Heb je al eens getest met andere controllers? Heb je uitgesloten dat het aan de Switch zelf kan liggen? Het is namelijk erg gek dat beide joycons zo snel problemen hebben. Kan je nergens ff controllers/joycons lenen?

Het is natuurlijk niet normaal dat jullie meteen weer last hiervan hebben, en ik vind dat erg vervelend voor je ;s Maar uiteindelijk is de oplossing hetzelfde: teruggaan naar GM, zij zijn verantwoordelijk voor de garantie. Gezien je al twee keer bent moeten gaan, kan je misschien wat meer druk uitoefenen daar.

Als het daar echt de spuitgaten uitloopt, kan je ook Nintendo direct contacteren, zij geven 1 jaar fabrieksgarantie. Maar het is moeilijk te schatten of je zo beter geholpen gaat worden.
Ik heb geen andere joycons tot mijn beschikking, ook geen Switch bezitters in mijn vriendenkring. Hoe kan ik uitsluiten dat het aan de Switch ligt?

Morgen waarschijnlijk weer langs GameMania, met het risico dat ik hem niet terug heb voor ik op vakantie ga. Het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mr.JamesBond schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:02:
[...]

Ik heb geen andere joycons tot mijn beschikking, ook geen Switch bezitters in mijn vriendenkring. Hoe kan ik uitsluiten dat het aan de Switch ligt?

Morgen waarschijnlijk weer langs GameMania, met het risico dat ik hem niet terug heb voor ik op vakantie ga. Het is niet anders.
Neem anders de hele switch mee naar GM. Misschien hebben ze daar wel joycons liggen om het gelijk te testen. Weten ze ook gelijk wat ze tegen Nintendo moeten zeggen bij het terugsturen (ik zou in ieder geval altijd vragen om direct omruilen aangezien het de tweede keer is + je op vakantie gaat met sippe oogjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:09:
[...]

Neem anders de hele switch mee naar GM. Misschien hebben ze daar wel joycons liggen om het gelijk te testen. Weten ze ook gelijk wat ze tegen Nintendo moeten zeggen bij het terugsturen (ik zou in ieder geval altijd vragen om direct omruilen aangezien het de tweede keer is + je op vakantie gaat met sippe oogjes).
Beide keren heb ik de hele Switch ingeleverd. De eerste keer constateerde Nintendo dat er geen probleem was, dus wilde ik de tweede keer laten zien aan de medewerker dat er wel degelijk een probleem was. Hierop reageerde de medewerker: ‘ja ik geloof jou wel, maar dat zegt Nintendo.’

Ik weet ook niet of ik hier boos van moet worden of radeloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

mr.JamesBond schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:15:
[...]

Beide keren heb ik de hele Switch ingeleverd. De eerste keer constateerde Nintendo dat er geen probleem was, dus wilde ik de tweede keer laten zien aan de medewerker dat er wel degelijk een probleem was. Hierop reageerde de medewerker: ‘ja ik geloof jou wel, maar dat zegt Nintendo.’

Irritant is het zeker. Ik zou vooral overleggen met GM wat ze extra kunnen doen voor je. Ik word ook altijd geirriteerd bij het verhaal dat spullen gerepareerd moeten worden omdat ik dan geen gebruik kan maken van het product dat ik heb gekocht. Maar dat is helaas wel hoe het schijnt te moeten werken.

___

In ander (vloekend in de kerk) nieuws. De mayfly adapter is binnen. Springen en rennen als Mario met een Xbox controller werkt heel goed. Zoveel beter dan de joycons. Ik geloof meteen dat dat de pro controller van Nintendo zelf ook goed is, alleen daar heb ik er geen 4 van liggen. Die 70 piek geef ik liever aan een spel uit. :) Connectie met de adapter valt af en toe kortstondig weg (denk nu 3 keer in een uur of 20). Aan de positieve kant, gaat de Switch wel meteen aan als ik op het Xbox knopje druk.

Ik heb ook een hoesje gekregen van mijn zoon zodat 'papa in de trein ook kan gamen na de vakantie'. Tijd voor zakgeld verhoging denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:15:
[...]

Wijs er bij de GM zeker op dat het product al twee keer is teruggegaan voor reparatie zonder succes, en overleg met ze wat ze voor je kunnen doen. Misschien zijn ze bereid de joycons of de volledige console te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Misschien dat dit de boel verduidelijkt. Dit keer was het telkens naar links, maar over het algemeen gaat het alle kanten op.

YouTube: Nintendo Switch - joycons drifting problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
mr.JamesBond schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:11:
Misschien dat dit de boel verduidelijkt. Dit keer was het telkens naar links, maar over het algemeen gaat het alle kanten op.

YouTube: Nintendo Switch - joycons drifting problem
Je bent 1 van de velen en Nintendo weigert het probleem te onderkennen dus hopelijk komt die rechtszaak er.

YouTube: Nintendo Has A Problem... Joy Con Drift Lawsuit Possible!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb er ook heel soms last van, hij blijft dan naar boven gaan (samen met de rechter joycon van een ander setje ook last van, omgekeerd niet). Net alsof bij het aangaan de calibratie niet lekker is gegaan. Dat had je vroeger ook bij de GameCube joysticks, als je de analoge sticks een beetje een kant op duwde bij het aanzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 19-07-2019 11:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 19:49

Flabergasted

Prepare to die !

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:45:
[...]

In ander (vloekend in de kerk) nieuws. De mayfly adapter is binnen. Springen en rennen als Mario met een Xbox controller werkt heel goed. Zoveel beter dan de joycons.
Waarom voor deze gekozen en niet de 8bitdo ?
Ben nl. zelf ook aan het kijken naar een alternatief naast de joycons en dure Pro controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flabergasted schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Waarom voor deze gekozen en niet de 8bitdo ?
Ben nl. zelf ook aan het kijken naar een alternatief naast de joycons en dure Pro controller
-ik speel al jaren met een Xbox controller
-ik wist niet of die 8bitdo kwalitatief goed waren en ze zien eruit alsof ze mij niet in de hand gaan liggen

Als ik geen andere controllers al had liggen, was ik waarschijnlijk wel voor een 8bitdo gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11
mr.JamesBond schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:02:
[...]

Ik weet niet hoe vaak je de switch gebruikt maar
1. gebruik je hem veel? koop gewoon een extra setje joycons, werken ook die slecht dan weet dat het aan de switch ligt, maar waarschijnlijk is dat een nieuw setje veel beter werkt.
2. Gebruik je hem niet zoveel, wacht dan op een aanbieding (cons zijn toch vrij regelmatig in de aanbieding zodat je 1-2 tientje uitspaart) paralel aan je reparatie traject.

Mijn day one jc's zijn iig dramatisch, vooral de linker (blauw) die ook naast me op mijn bureau ligt om aangemeld te worden, ik weet alleen niet of ik er 30 euro voor over heb, ze zijn eerder geweest en aan de telefoon hoorde ik dat ik dan kans op coulance zou hebben, maar het is altijd afwachten natuurlijk. Misschien maar te koop zetten voor een handige tweaker die hem wel repareren wil en dan zelf gewoon eventueel nog een setje kopen, want de kids vinden het wel leuk om met zijn 4-en te kunnen spelen.

Of toch zelf is kijken, ik ga immers binnenkort ook een snes joypad fixen, hoeveel moeilijker is een jc dan :P :+
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:06:
[...]

-ik speel al jaren met een Xbox controller
-ik wist niet of die 8bitdo kwalitatief goed waren en ze zien eruit alsof ze mij niet in de hand gaan liggen

Als ik geen andere controllers al had liggen, was ik waarschijnlijk wel voor een 8bitdo gegaan.
Kan je ook bedrade controllers op de mayflash aansluiten? Voor arcade games en fighting games zou dat wel erg tof zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 19-07-2019 12:10 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@exactor it ik denk dat @Flabergasted bedoelt waarom je de Mayflash en niet de 8Bitdo adapter hebt gekocht ;)

De Pro Controller is trouwens nog steeds €57 op Amazon Frankrijk. Vooral interessant voor Belgen, want geen verzendkosten.

Mijn eigen joycons zijn overigens in goede staat. Launchday-JC hebben wat last van een zwakker signaal, maar nergens drift. 2de setje dat een half jaar nieuwer is, is perfect. Nu gebruik ik ze ook niet zo vaak.

Wat die class action in de States betreft, dat kan jaren duren voor daar iets uit volgt. Het helpt mensen die er nu last van hebben in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 19:49

Flabergasted

Prepare to die !

JackAvery schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:13:
@exactor it ik denk dat @Flabergasted bedoelt waarom je de Mayflash en niet de 8Bitdo adapter hebt gekocht ;)
Exact, het gaat mij in dit geval om de adapter.. :X
Pagina: 1 ... 14 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic