Ja, snap ik. Dit gaat ook niet fout verder, dat snap ik ook wel. Maar het viel me op, zeker omdat het budget model geen Switch meer is.RayNbow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:18:
[...]
Het is ook vrijwel dezelfde console.
[...]
In tegenstelling tot de Wii U t.o.v. de Wii.
Als groot fan van de N3DS deel ik die mening niet. De N3DS kan ik binnen een seconde uit/in mijn broekzak halen/stoppen. De Switch is ook nooit bedoeld om puur handheld te zijn. Ik zie een kind zijn Switch niet zomaar opbergen in zijn broekzak wanneer hij aan tafel moet bij een campingrestaurant.JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:00:
Dat de Switch Lite hetzelfde marktsegment als de n3DS moet aanspreken, lijkt me weinig twijfel over. Deze move kan wel betekenen dat er geen grote pricedrop te verwachten is in de nabije toekomst voor het gewone model, om de differentiatie zo sterk mogelijk te houden.
Ik dacht dat we dat ontkracht hadden doordat men links vond naar de fakes? Bovendien kloppen de kleuren niet. Dat gezegd, zoveel kan je ook weer niet aanpassen aan de look&feel van de Switch.JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:00:
Overigens bevestigt de looks van de Lite ook de eerdere Chinese leaks.
Overigens had ik wel verwacht dat de prijs lager zou zijn. Je krijgt namelijk een simpelere apparaat zonder de dock en een HDMI kabel.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Als de Switch een willekeurige andere naam had dan was het niet zo'n probleem. Maar de naam "Switch" bestaat omdat dat je kan switchen.
Ik denk dat je dit kan vergelijken met de 3DS en 2DS. De 2DS heet ook niet 3DS Lite, want dat zou aangeven dat je er 3D functionaliteit op had.
Ik heb er zelf geen problemen mee hoor
Een andere naam zou alleen maar verwarring opleveren en de suggestie wekken dat het om een heel nieuwe handheld zou gaan. Nu is het duidelijk dat het om een uitgeklede versie gaat die (in principe) gewoon alle Switch games kan afspelenBlackMage schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:32:
[...]
Als de Switch een willekeurige andere naam had dan was het niet zo'n probleem. Maar de naam "Switch" bestaat omdat dat je kan switchen.
Ik denk dat je dit kan vergelijken met de 3DS en 2DS. De 2DS heet ook niet 3DS Lite, want dat zou aangeven dat je er 3D functionaliteit op had.
Ik heb er zelf geen problemen mee hoorMaar kan me voorstellen dat er wat (groot)ouders na de kerstdagen met hun Switch Lite in de wachtrij staan bij de retourbalie van de winkel.
Ik stak mijn 3DS ook niet in mijn broekzak, eerlijk gezegdDevWouter schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:31:
Als groot fan van de N3DS deel ik die mening niet. De N3DS kan ik binnen een seconde uit/in mijn broekzak halen/stoppen. De Switch is ook nooit bedoeld om puur handheld te zijn. Ik zie een kind zijn Switch niet zomaar opbergen in zijn broekzak wanneer hij aan tafel moet bij een campingrestaurant.
JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4" heeft links naar die renders, en mijn uitleg welke renders fanart waren en welke renders mogelijk authentiek waren. Vooral de laatste (en oudste leak) is interessant: de kleur is turquoise en ook de vorm is enorm dicht bij het huidige productIk dacht dat we dat ontkracht hadden doordat men links vond naar de fakes? Bovendien kloppen de kleuren niet. Dat gezegd, zoveel kan je ook weer niet aanpassen aan de look&feel van de Switch.
Overigens had ik wel verwacht dat de prijs lager zou zijn. Je krijgt namelijk een simpelere apparaat zonder de dock en een HDMI kabel.
Vraagje,
Mag je je Nintendo account verkopen of is dat niet legaal?
Qua gewicht, grote en prijs ben ik het absoluut met je eens, maar ik verwacht niet dat je de switch op dezelfde manier gebruikt als je 3DS.JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:39:
[...]
Ik stak mijn 3DS ook niet in mijn broekzak, eerlijk gezegdMaar ja dat kon je doen. Het punt hier is dat het een kleinere, lichtere versie is die qua prijs hetzelfde segment aanboort.
Ik vermoed dat we beide andere criteria hanteren om te bepalen wat een leak of een fake isJackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:39:
[...]
JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4" heeft links naar die renders, en mijn uitleg welke renders fanart waren en welke renders mogelijk authentiek waren. Vooral de laatste (en oudste leak) is interessant: de kleur is turquoise en ook de vorm is enorm dicht bij het huidige productDe twee nieuwere leaks waren renders, dus doet de kleur er daar minder toe.
Die laatste/oudste link/leak gaf bij mij altijd een 404-afbeelding, dus die heb ik ook nooit gezien.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Accounts verkopen is verboden.Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:42:
Vraagje,
Bron: https://accounts.nintendo.com/term/eula/NL?lang=en-US
De Nintendo-account geldt voor jou persoonlijk en je mag je Nintendo-account niet aan een andere (rechts)persoon verkopen, verhandelen, cederen of anderszins overdragen.
Fair enough, al blijf ik ook de use case heel gelijkaardig vinden. Hoeven we het niet eens over te wordenDevWouter schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:12:
Qua gewicht, grote en prijs ben ik het absoluut met je eens, maar ik verwacht niet dat je de switch op dezelfde manier gebruikt als je 3DS.
Heb het snel even gegoogled en zelf geuploaded, gewoon ff hier klikkenIk vermoed dat we beide andere criteria hanteren om te bepalen wat een leak of een fake is
Die laatste/oudste link/leak gaf bij mij altijd een 404-afbeelding, dus die heb ik ook nooit gezien.
Over leak/fake zouden we kunnen discussiëren maar denk dat we beide betere dingen te doen hebben
Overigens, spijtig dat ze niet gewoon het 6.2" scherm erin gehouden hebben door een bezelreductie. Geen idee wat de goedkoopste oplossing zou geweest zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 10-07-2019 16:27 ]
Idd, de 3DS ligt straks te stoffen in de kast omdat er geen games meer voor uit komen.DevWouter schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:12:
[...]
Qua gewicht, grote en prijs ben ik het absoluut met je eens, maar ik verwacht niet dat je de switch op dezelfde manier gebruikt als je 3DS.
Ondanks dat de advies prijs voor de Switch Lite $199 is, hoor ik van meerdere mensen dat de EU prijs €239 wordt.
En dat geloofde ik niet tot ik de pre-orders bij Nedgame zag, dat zou wel zonde zijn als dit de echte prijs is dus ik hoop dat die mensen het verkeerde hebben en/of dat Nedgame gewoon verkeerde prijs aangeeft, want de normale Switch is standaard maar 90 euro meer (gebaseerd op de launch prijs, je kan deze makkelijk goedkoper vinden)
https://www.nedgame.nl/ni...h-lite--grey-/2026194284/
Het zou niet de eerste keer zijn dat EU meer moet betalen.
En dat geloofde ik niet tot ik de pre-orders bij Nedgame zag, dat zou wel zonde zijn als dit de echte prijs is dus ik hoop dat die mensen het verkeerde hebben en/of dat Nedgame gewoon verkeerde prijs aangeeft, want de normale Switch is standaard maar 90 euro meer (gebaseerd op de launch prijs, je kan deze makkelijk goedkoper vinden)
https://www.nedgame.nl/ni...h-lite--grey-/2026194284/
Het zou niet de eerste keer zijn dat EU meer moet betalen.
Ik had wel een hogere prijs verwacht, maar €239 is wel erg veel. Nedgame is vaak wel duurder met hardware en games.
@Arunia
Las net het volgende:RayNbow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:38:
[...]
Je kunt inderdaad niet naadloos tussen systemen schakelen. Het vereist een handmatige transfer.
De vraag is nu of er naar bestaande functionaliteit wordt verwezen of dat er wat nieuws komt / de boel gestroomlijnd wordt?"Yes, you will have the ability to transfer between devices, your gameplay experiences. More to come on there, but that is the intention."
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De 1-op-1 vertaling van de dollar-prijs vond ik vaak al wat twijfelachtig maar 239 euro voor een device dat in de states 199 dollar kost is wel heel beroerd. Ik wil er graag een Switch Lite bij naast mijn gewone Switch maar met dit prijspunt zou ik zeker niet bij launch kopen.
Geadverteerde prijzen in US dollar zijn altijd excl VAT (hun BTW). Als je een eerlijke vergelijking wilt maken, dan moet je de dollarprijs omrekenen naar euro, en dan 21% er boven op. Dan kom je op 213 euro uit.
Nog steeds lager dan 239, maar ik denk wel dat de 'normale' prijs een tientje lager gaat worden.
Nog steeds lager dan 239, maar ik denk wel dat de 'normale' prijs een tientje lager gaat worden.
Zou leuk zijn als je zo binnenshuis multiplayer kan doen op je account. Of als 1 game digitaal kopen, werkt op al je devices.RayNbow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:32:
@Arunia
[...]
Las net het volgende:
[...]
De vraag is nu of er naar bestaande functionaliteit wordt verwezen of dat er wat nieuws komt / de boel gestroomlijnd wordt?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat kan al, maar de secundaire Switch moet dan wel continu online zijn tijdens het spelen (en het spel kan maar 1x gestart worden).Jorgen schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:56:
Of als 1 game digitaal kopen, werkt op al je devices.
Dus geen 2 player Mario KartRayNbow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:01:
[...]
Dat kan al, maar de secundaire Switch moet dan wel continu online zijn tijdens het spelen (en het spel kan maar 1x gestart worden).
Your Friendly Neighborhood Moderator
Weet iemand misschien een manier om de nintendo mario maker 2 stylus te bemachtigen?
En jij denkt dat deze sales tax op 21% ligt? De staat met de hoogste sales tax heeft een sales tax van 9,47%BlackMage schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:51:
Geadverteerde prijzen in US dollar zijn altijd excl VAT (hun BTW). Als je een eerlijke vergelijking wilt maken, dan moet je de dollarprijs omrekenen naar euro, en dan 21% er boven op. Dan kom je op 213 euro uit.
Nee natuurlijk denk ik dat niet. (al zijn er vaak ook lokale taxes die bovenop die van de staat komen, dus het is vaak wel ietsje meer dan jij zegt)OmgItsKoen schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:28:
[...]
En jij denkt dat deze sales tax op 21% ligt? De staat met de hoogste sales tax heeft een sales tax van 9,47%
Maar dat geld gaat naar de overheid, niet naar Nintendo
Ik snap dit nooit zo goed. Voor 209€ koop je het wel? Die 30€ maakt je echt uit? Als ik iets wil maakt me 30€ echt weinig uit.beantherio schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:47:
De 1-op-1 vertaling van de dollar-prijs vond ik vaak al wat twijfelachtig maar 239 euro voor een device dat in de states 199 dollar kost is wel heel beroerd. Ik wil er graag een Switch Lite bij naast mijn gewone Switch maar met dit prijspunt zou ik zeker niet bij launch kopen.
Die 30 euro zorgt er voor dat het verschil tussen een Switch Mini en Switch bij momenten maar 50 euro is...giantgiantus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:16:
[...]
Ik snap dit nooit zo goed. Voor 209€ koop je het wel? Die 30€ maakt je echt uit? Als ik iets wil maakt me 30€ echt weinig uit.
Genoeg momenten in het jaar dat een normale switch voor +-285 op amazon.fr staat, dan is 239 een stukje meer dan 209 ja, zeker voor een console die in de states een prijsverschil van 100 euro heeft.
Gamemania heeft inmiddels ook een prijs op hun site staan. €229,-
https://www.gamemania.nl/...-switch-lite-aangekondigd
Wacht even. Je koopt iets niet omdat het prijsverschil ergens anders groter is? Ik koop eigenlijk iets wanneer ik het wil, prijzen elders vind ik volstrekt irrelevant.Katmi schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:27:
[...]
Die 30 euro zorgt er voor dat het verschil tussen een Switch Mini en Switch bij momenten maar 50 euro is...
Genoeg momenten in het jaar dat een normale switch voor +-285 op amazon.fr staat, dan is 239 een stukje meer dan 209 ja, zeker voor een console die in de states een prijsverschil van 100 euro heeft.
Ik vind anders dat hij helemaal gelijk heeft. Voor die prijs van 239 Euro zou ik een reguliere Switch zonder dock verwachten (Nintendo prijs-logica volgend).giantgiantus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:41:
[...]
Wacht even. Je koopt iets niet omdat het prijsverschil ergens anders groter is? Ik koop eigenlijk iets wanneer ik het wil, prijzen elders vind ik volstrekt irrelevant.
Voor 200 Euro zou het een leuke console voor de kids zijn, waarbij we local mp games kunnen spelen. Maar voor €239, wacht ik liever de aanbieding van de reguliere versie af. Immers is een tweede dockingstation en losse joycons meer waar voor je geld.
[ Voor 21% gewijzigd door Flozem op 10-07-2019 19:58 ]
Ok. Prima natuurlijk. Maar snap gewoon niet dat die 30€ zon groot verschil maakt voor een beslissing. Je hebt dat ding voor zeg 4 jaar. Minder dan een euro per maand.Flozem schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:55:
[...]
Ik vind anders dat hij helemaal gelijk heeft. Voor die prijs van 239 Euro zou ik een reguliere Switch zonder dock verwachten (Nintendo prijs-logica volgend).
Voor 200 Euro zou het een leuke console voor de kids zijn, waarbij we local mp games kunnen spelen. Maar voor €239, wacht ik liever de aanbieding van de reguliere versie af. Immers is een tweede dockingstation en losse joycons meer waar voor je geld.
Voor mij zou het een device voor "erbij" zijn: ik heb namelijk al een reguliere Switch. Ik zou hem puur voor het wat makkelijkere portable gebruik kopen. De keuze zou in mijn geval trouwens niet zozeer "niet kopen" zijn maar meer "later kopen". Het prijsverschil weerhoudt me er niet van om hem te halen maar zorgt er meer voor dat ie wat lager op mijn prioriteitenlijst komt te staan.giantgiantus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:16:
[...]
Ik snap dit nooit zo goed. Voor 209€ koop je het wel? Die 30€ maakt je echt uit? Als ik iets wil maakt me 30€ echt weinig uit.
Is de Switch Light dan zoveel meer portable? Ietsje lichter, ietsje compacter, nauwelijks betere accuduur, leuke prijs als je nog geen Switch in huis hebt en enkel handheld speelt. Maar om de Switch Light naast een reguliere Switch te gebruiken vanwege het nauwelijks kleinere design lijkt me het niet waard. Ik ben benieuwd hoe makkelijk en praktisch het synchroniseren van save data gaat zijn tussen beide modellen.beantherio schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:08:
[...]
Voor mij zou het een device voor "erbij" zijn: ik heb namelijk al een reguliere Switch. Ik zou hem puur voor het wat makkelijkere portable gebruik kopen.
Lol weer typisch GM, 50 euro aanbetaling vragen maar wel niet zeker zijn of ze op release kunnen leveren.Raem schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:38:
Gamemania heeft inmiddels ook een prijs op hun site staan. €229,-
Nee dat prijsverschil haalde ik gewoon aan omdat je in de US een prijsverschil van 100 dollar hebt tussen de lite en de Switch, hier kost ie 229/239 en als je dan de reguliere switch met dock voor vaak 285 vind op Amazon dan vind ik dat prijsverschil idd te klein om voor de Switch Lite te gaan ja.giantgiantus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:41:
[...]
Wacht even. Je koopt iets niet omdat het prijsverschil ergens anders groter is? Ik koop eigenlijk iets wanneer ik het wil, prijzen elders vind ik volstrekt irrelevant.
239 was een goede prijs als de reguliere Switch hier overal en altijd 239 euro kost maar dat is niet het geval.
[ Voor 50% gewijzigd door Katmi op 10-07-2019 20:25 ]
Ik heb zelf een Switch, maar ik ben ook totaal niet aan het overwegen om een Lite erbij te nemen. Hij staat vaak in het dock, en in een hoesje is hij klein genoeg om mee te nemen in een rugzak oid (die toch al meegaat, vanwege sleutels/portemonnee/oplader/etc.
Ik denk dat hij eerder op doelt dat als je al 30/40 euro meer (€239) moet betalen voor het mindere model die bepaalde dingen niet kan, je beter meteen de normale Switch kan halen.giantgiantus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:04:
[...]
Ok. Prima natuurlijk. Maar snap gewoon niet dat die 30€ zon groot verschil maakt voor een beslissing. Je hebt dat ding voor zeg 4 jaar. Minder dan een euro per maand.
En daar ben ik opzich mee eens, ik zie de normale Switch in de VS nu op Amazon voor $299, de Lite is $199 dus voor die $100 minder is het zeker waard.
Maar dan kijk ik hier naar EU, de normale Switch is makkelijk te koop voor €299 a €308, paar keer was hij zelfs voor €285 te koop.
Als ik het even bij €299 hou, de Lite is €239 en is portable only, kan bepaalde games niet spelen zonder een losse setje joy-cons en kan niet met een TV gebruikt worden.
Dan zou ik liever die 60 euro erbij doen (en in dat extremere geval zelfs slechts €46) en koop ik liever de Switch die alles kan.
Er is niks mis met de Switch Lite, het punt is dat in EU het prijsverschil kleiner is dan in de VS, de prijs daar maakt de Lite het waard terwijl kijkend naar de EU prijs je slimmer af bent met de iets duurdere normale model.
De normale prijs voor de switch was in de praktijk 330 hier in Europa. Deze is 100 euro lager geprijsd als de de normale switch dus is 230 wel logisch. Jammer maar wel logisch en als je het straks in de gaten blijf houden zal je hem vast wel voor minder tegen komen.
Niet onderschatten hoeveel compacter deze is. Dat is vrij lastig te zien op een foto, maar als je hem in je hand hebt valt het wel degelijk op denk ikL23 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:18:
[...]
Is de Switch Light dan zoveel meer portable? Ietsje lichter, ietsje compacter, nauwelijks betere accuduur, leuke prijs als je nog geen Switch in huis hebt en enkel handheld speelt. Maar om de Switch Light naast een reguliere Switch te gebruiken vanwege het nauwelijks kleinere design lijkt me het niet waard. Ik ben benieuwd hoe makkelijk en praktisch het synchroniseren van save data gaat zijn tussen beide modellen.
En wat mij betreft zijn de losse joycons het grootste 'probleem' met een normale switch handheld gebruiken. Het voelt fragiel en lomp. En voor sommige genres is de echte d-pad ook een enorme winst.
Niet eens zeker zijn dat ze nog bestaan over 2 maand.Katmi schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:22:
[...]
Lol weer typisch GM, 50 euro aanbetaling vragen maar wel niet zeker zijn of ze op release kunnen leveren.
[...]
Dat is dus de reden dat ik in hele uitzonderlijke gevallen bij die toko haalKatmi schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:22:
[...]
Lol weer typisch GM, 50 euro aanbetaling vragen maar wel niet zeker zijn of ze op release kunnen leveren.
Ik gun ze het niet op die manier.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De normale prijs in de EU voor de Switch was '' de prijs die retailers kiezen '' want Nintendo heeft nooit geen MSRP voor EU gezet op launch, uiteindelijk is dat in het begin op 329 uitgekomen ja maar enorm veel retailers verkopen al sinds eind vorig jaar continue voor 309 en Amazon.fr heel vaak voor rond de 285.Vrietje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:33:
De normale prijs voor de switch was in de praktijk 330 hier in Europa. Deze is 100 euro lager geprijsd als de de normale switch dus is 230 wel logisch. Jammer maar wel logisch en als je het straks in de gaten blijf houden zal je hem vast wel voor minder tegen komen.
Momenteel is de Neon switch op amazon.fr 292 euro en er is een 7.5 euro coupon die je kan aanklikken, dus op dit moment is hij weer voor 285 te koop.
Nuja uiteindelijk gaat de Lite ooit ook wel wat goedkoper droppen en misschien op Amazon 200 hitten, dan is het wel interessant imo.
Het grootste struikelblok voor mij bij de Lite zijn de analog sticks, zijn dat dezelfde als in de gewone Joy-Cons ? dan moet ik het ding nog niet eens hebben of ik heb elke 6 maanden stick drift, en bij een console waar er geen afneembare joy cons zijn lijkt me dat niet zo een heel leuk probleem om te hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Katmi op 10-07-2019 20:42 ]
Ik denk niet dat ik het onderschat, ik overdreef misschien een beetje, het zal in de hand ook wel compacter aanvoelen. Maar ik zie niet hoe de Switch Light makkelijker mee te nemen is als de huidige Switch, gaat toch weer gewoon mee in je rugzak?BlackMage schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:35:
[...]
Niet onderschatten hoeveel compacter deze is. Dat is vrij lastig te zien op een foto, maar als je hem in je hand hebt valt het wel degelijk op denk ik(bron: verschil tussen 'normale' en 'grote' telefoons).
En wat mij betreft zijn de losse joycons het grootste 'probleem' met een normale switch handheld gebruiken. Het voelt fragiel en lomp. En voor sommige genres is de echte d-pad ook een enorme winst.
De losse joycons zijn voor mij geen probleem geweest tot nu toe. De d-pad is wel een enorme winst idd.
Als ik de afmetingen bekijk is de iets Lite groter maar dunner dan de normale PS Vita, die laatste voelt best compact aan maar het design is ook heel anders (meer afgerond) dus dat kan ook een rol meespelen.BlackMage schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:35:
[...]
Niet onderschatten hoeveel compacter deze is. Dat is vrij lastig te zien op een foto, maar als je hem in je hand hebt valt het wel degelijk op denk ik(bron: verschil tussen 'normale' en 'grote' telefoons).
Wat ik mij vooral afvraag of Nintendo nu de analogs heeft gefixed, want als die nu stuk gaan ben je verder van huis.
Wat is er niet goed aan de analog sticks van de joycons? Ik ben niet bekend met problemen, behalve de verbinding (geen probleem hier natuurlijk) en de soms afwijking (is vanuit de fabriek al zo dus geen probleem met garantie).Mizgala28 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:43:
[...]
Als ik de afmetingen bekijk is de iets Lite groter maar dunner dan de normale PS Vita, die laatste voelt best compact aan maar het design is ook heel anders (meer afgerond) dus dat kan ook een rol meespelen.
Wat ik mij vooral afvraag of Nintendo nu de analogs heeft gefixed, want als die nu stuk gaan ben je verder van huis.
DitBlackMage schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:50:
[...]
Wat is er niet goed aan de analog sticks van de joycons? Ik ben niet bekend met problemen, behalve de verbinding (geen probleem hier natuurlijk) en de soms afwijking (is vanuit de fabriek al zo dus geen probleem met garantie).
Inmiddels 2x de linker joy-con van mijn partner moeten vervangen door de analog, en de mijne lijkt ook al aan de beurt te komen 1 jaar na aankoop.
En dan kan ik wel de Switch voor garantie sturen, maar de eerste keer zag Nintendo het probleem niet en je moet wel dat hele ding naar hun sturen, dan maar die €50 euro neersmijten voor een nieuwe en de oude bewaar ik als ik mij ooit verveel en nieuwe analogs uit China bestel en deze vervang, ik ben niet van plan eeuwig nieuwe te kopen voor de volle pond.
* RayNbow heeft twee blauwe, geimporteerde near-launch Joy-Cons uit Japan die hij heeft laten repareren met een stukje schuim. Geen problemen tot nu toe (behalve dat om een of andere reden de LEDjes in de rechter Joy-Con vreemd genoeg niet meer werken).
Als het werkt is dat mooi, maar ik heb liever dat Nintendo gewoon z'n tijd besteed en het ontwerp fixed zodat dit niet meer (zo snel) gebeurt.RayNbow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:22:
* RayNbow heeft twee blauwe, geimporteerde near-launch Joy-Cons uit Japan die hij heeft laten repareren met een stukje schuim. Geen problemen tot nu toe (behalve dat om een of andere reden de LEDjes in de rechter Joy-Con vreemd genoeg niet meer werken).
Ik heb al jaren een PS Vita en die heeft ook van die kleine analogs en daar heb ik nooit issues mee gehad (de Slim model heeft issues met analogs, oude model niet).
PSP en 3DS hebben een ander type joystick en ook daar nooit problemen mee gehad, alleen wat vuil eronder bij de PSP.
Spullen verslijten en dat weet ik, ik heb eens alle knoppen bij een GBA SP voor iemand vervangen omdat ze zo enorm versleten waren en niet meer goed reageerden op indrukken, maar dat was na ruim 10 jaar gebruik door diegene.
Met de huidige Switch is het nog te fixen, of eventueel de makkelijke weg kiezen en nieuwe joycon kopen, bij de Switch Lite geldt dat laatste niet en dat eerste is moeilijker.
Ik vind dat zonde want op dat en de online na ben ik erg tevreden met de Switch.
[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 10-07-2019 21:30 ]
Dan zit de ribbon cable hoogstwaarschijnlijk niet goed in zijn slot. Ik heb door eigen toedoen hetzelfde probleem gehad. Grappig genoeg opgelost door een stukje schuim te gebruikenRayNbow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:22:
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
@prijzendiscussie - het is de eerste dag van preorders, natuurlijk zijn de prijzen hier hoog. Je ziet vooral gespecialiseerde retail die een poging doen om hoge prijzen te vragen. Bij al de grote winkels kan je m nog niet bestellen. In 2017 zag je eerst prijzen van 329, maar na een tijdje vond je gewoon preorders voor 299 in België. Dat is erna weer gestegen, maar in Duitsland en Frankrijk is het nog steeds erg goed mogelijk om aan die prijs een Switch te kopen.
Waarschijnlijk lopen die prijzen dus wel los vanaf dat de discounters zich beginnen bemoeien
Waarschijnlijk lopen die prijzen dus wel los vanaf dat de discounters zich beginnen bemoeien
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 10-07-2019 22:05 ]
Ik heb 'm zelf nooit open geschroefd en hij heeft 't wel gedaan. Niet dat ik me echt aan stoor, gezien ik de blauwe Joy-Cons vrijwel permanent aan de Switch heb hangen. Heb ook nog twee grijze launch Joy-Cons (die bij de Switch zaten) in een charging grip en een Pro Controller.Seroczynski schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:49:
[...]
Dan zit de ribbon cable hoogstwaarschijnlijk niet goed in zijn slot. Ik heb door eigen toedoen hetzelfde probleem gehad. Grappig genoeg opgelost door een stukje schuim te gebruiken
Ah.. dit jaar een Switch Lite. En dan hopelijk volgend jaar een Switch +/XL/2. De Lite kan nu alle huidige games spelen en het 'volwassen segment' wordt dan weer richting de 250-400 euro getrokken door een opvolger met nieuwe titels.
/hoop
/hoop
Ik denk (persoonlijk dus) dat als er ooit een switch 1.5/pro/new/etc komt, dat de primaire upgrade is dat deze in handheld de performance krijgt van docked. Wat het docked meer kan durf ik niet te zeggen, maar best case scenario is dat het kan upscalen naar 4k met een fancy filter over de textures.
Waarom denk ik dat:
- Dit is haalbaar en relatief eenvoudig met nieuwere en zuinigere chips
- Al stoppen ze er voor 1000 euro aan hardware in, dit komt nog niet op performance van huidige ps4/xone. Laat staan waar sony/ms volgend jaar mee komen. Ik denk niet dat ze mee willen doen aan die vergelijking.
- New3DS performance gebruik was wel redelijk teleurstellend
Waarom denk ik dat:
- Dit is haalbaar en relatief eenvoudig met nieuwere en zuinigere chips
- Al stoppen ze er voor 1000 euro aan hardware in, dit komt nog niet op performance van huidige ps4/xone. Laat staan waar sony/ms volgend jaar mee komen. Ik denk niet dat ze mee willen doen aan die vergelijking.
Ik vind het wel vet, ik speel alleen in handheld.
Zou hem zo omruilen, en wie weet komen er dergelijke acties. Of kan ik mijn Switch verkopen en de mini halen zonder bij te leggen.
Moet wel de d knop goed zijn, en al mijn games over te zetten zijn, en uiteraard de handheld performance net zo goed zijn.
Zoja, dan haal ik hem. Jammer dat die er niet al is.
Zou hem zo omruilen, en wie weet komen er dergelijke acties. Of kan ik mijn Switch verkopen en de mini halen zonder bij te leggen.
Moet wel de d knop goed zijn, en al mijn games over te zetten zijn, en uiteraard de handheld performance net zo goed zijn.
Zoja, dan haal ik hem. Jammer dat die er niet al is.
Varieert hoe je ernaar kijkt, van 128mb ram naar 256mb, 266mhz dual core naar 804mhz quad core.BlackMage schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:06:
Alleen de gpu bleef hetzelfde en dat is meteen ook het probleem denk ik, het net alsof je een PC hebt met een videokaart en processor van 10 jaar oud, dan upgrade jij je CPU maar niet de videokaart en ja sommige games zullen wel wat van profiteren maar je gebruikt nog steeds dat oude GPU.
Ze hadden de VRAM verhoogd, maar de kloksnelheid was hetzelfde en eigenlijk is dat zonde kijkend naar hoe fors de upgrade was tegenover het orginele apparaat.
Ik zei ook het gebruik ervan:Mizgala28 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:34:
[...]
Varieert hoe je ernaar kijkt, van 128mb ram naar 256mb, 266mhz dual core naar 804mhz quad core.
Alleen de gpu bleef hetzelfde en dat is meteen ook het probleem denk ik, het net alsof je een PC hebt met een videokaart en processor van 10 jaar oud, dan upgrade jij je CPU maar niet de videokaart en ja sommige games zullen wel wat van profiteren maar je gebruikt nog steeds dat oude GPU.
Ze hadden de VRAM verhoogd, maar de kloksnelheid was hetzelfde en eigenlijk is dat zonde kijkend naar hoe fors de upgrade was tegenover het orginele apparaat.
- handjevol games met wat snellere laadtijden
- enkele games met echt mooiere/soepelere graphics
- 2 games exclusief (en een snes emulator)
- 0 games die achteraf een patch kregen om gebruik te maken van de betere performance.
Game Mania zal vast wel met een actie komen voor dit. Dat doen ze regelmatig voor andere systemen. En hoe graag ik ook slecht over ze praat, deze acties zijn doorgaans wel redelijk eerlijk.Turfschipper schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:31:
[ Voor 19% gewijzigd door BlackMage op 10-07-2019 23:52 ]
Ik vind alleen de kleuren niet mooi. Als de grijze nu zwarte knopjes had.... maar ok, komen nog zat kleuren aan.
Ik zit zelf aan een witte te denken.
-
Dat is topnieuws Blackmage, :-). (Edit Gamemania meteen een mail verstuurd of dit mogelijk is bij hun)
Ik zit zelf aan een witte te denken.
-
Dat is topnieuws Blackmage, :-). (Edit Gamemania meteen een mail verstuurd of dit mogelijk is bij hun)
[ Voor 26% gewijzigd door Turfschipper op 11-07-2019 00:54 ]
Stiekem ben ik toch teleurgesteld dat er zulke flinke bezels om het scherm heenzitten 🤔 De gehele Switch had dan nog wel ietsje kleiner gekund lijkt mij en ik had echt gehoopt op een PS vita idee waar de bezels overlopen in het ontwerp.
Het is niet alleen het scherm dat bepaalt hoe groot de behuizing is.Jeffrey88 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 02:02:
Stiekem ben ik toch teleurgesteld dat er zulke flinke bezels om het scherm heenzitten 🤔 De gehele Switch had dan nog wel ietsje kleiner gekund lijkt mij
Mensen lopen ook met een mobiele telefoon ter grote van een kleine tablet rond die past ook niet in de broekzak.DevWouter schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:31:
[...]
Als groot fan van de N3DS deel ik die mening niet. De N3DS kan ik binnen een seconde uit/in mijn broekzak halen/stoppen. De Switch is ook nooit bedoeld om puur handheld te zijn. Ik zie een kind zijn Switch niet zomaar opbergen in zijn broekzak wanneer hij aan tafel moet bij een campingrestaurant.
[...]
Ik dacht dat we dat ontkracht hadden doordat men links vond naar de fakes? Bovendien kloppen de kleuren niet. Dat gezegd, zoveel kan je ook weer niet aanpassen aan de look&feel van de Switch.
Dat doet Nintendo altijd. Hufterproofing is dat, deze kun je gewoon op de grond laten ketsen zonder dat gelijk je scherm aan gruzelementen gaat. Met smallere bezels gaat dat veel moeilijker. Ook gelijk de reden dat ze geen glazen scherm pakken.Jeffrey88 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 02:02:
Stiekem ben ik toch teleurgesteld dat er zulke flinke bezels om het scherm heenzitten 🤔 De gehele Switch had dan nog wel ietsje kleiner gekund lijkt mij en ik had echt gehoopt op een PS vita idee waar de bezels overlopen in het ontwerp.
Wat nieuws over de Switch "Pro":
The Verge publiceerde gisteren een artikel nadat ze een document hadden gevonden dat op 2 juli door Nintendo bij de Amerikaanse FCC is ingediend. Het document is een verzoek om de certificering van een elektronisch apparaat- in dit geval de originele Switch - aan te passen ipv een volledig nieuwe certificering te moeten indienen. De aangepaste componenten in kwestie zijn het NAND geheugen en de SoC.
Simpel gezegd: Nintendo is van plan de huidige Switch up te daten. Dit zou het "Pro" model kunnen zijn waar al ff over gespeculeerd wordt - maw een simpele update. Als we het originele statement van Wall Street Journal erbij halen, dan stond er het volgende:
De Switch revisie waarop in de FCC documenten gehint wordt, zou dus enkel een langere batterijduur kunnen hebben en bvb 64GB opslag. Mogelijk wordt deze in een paar nieuwe kleuren gelanceerd (Bron). Misschien krijgen we later nog een aankondiging hierover, misschien blijft dit een heel lowkey update.
Een echte Switch Pro zal nog wel minstens een jaar op zich laten wachten.
The Verge publiceerde gisteren een artikel nadat ze een document hadden gevonden dat op 2 juli door Nintendo bij de Amerikaanse FCC is ingediend. Het document is een verzoek om de certificering van een elektronisch apparaat- in dit geval de originele Switch - aan te passen ipv een volledig nieuwe certificering te moeten indienen. De aangepaste componenten in kwestie zijn het NAND geheugen en de SoC.
Simpel gezegd: Nintendo is van plan de huidige Switch up te daten. Dit zou het "Pro" model kunnen zijn waar al ff over gespeculeerd wordt - maw een simpele update. Als we het originele statement van Wall Street Journal erbij halen, dan stond er het volgende:
Wat kunnen we hiervan verwachten? Niet veel. Dit zou effectief een revisie kunnen zijn in de trend van een PS4 Slim. Voor de beste hint kunnen we naar de Switch Lite kijken: deze bevat een +- 20% kleinere batterij maar claimt tegelijkertijd een half uur tot een uur extra speeltijd. Het scherm van de Switch Lite is kleiner maar of dat veel in de energie-efficiëntie uitmaakt, betwijfel ik. Vermoedelijk hebben we het dus over een Tegra X1 die op 16 of 12nm geproduceerd is. Hoewel het daarmee mogelijk is dat er iets hogere clockspeeds unlocked worden, zou ik eigenlijk nergens meer op hopen.You would be wrong to think the enhanced version is similar to what Sony did with PS4 Pro and the other is just a cheap alternative that looks very similar to some other past hand-held machines, say, Sony's PlayStation Vita"
De Switch revisie waarop in de FCC documenten gehint wordt, zou dus enkel een langere batterijduur kunnen hebben en bvb 64GB opslag. Mogelijk wordt deze in een paar nieuwe kleuren gelanceerd (Bron). Misschien krijgen we later nog een aankondiging hierover, misschien blijft dit een heel lowkey update.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 11-07-2019 10:01 ]
Dat valt me eigenlijk een beetje tegen. Ik hoopte op iets van het formaat van de Playstation Vita maar dan is deze toch wel wat groter. Evengoed is ie wel meer portable dan de originele Switch en trekt me wel over de streep.
Doet me denken aan de iPad mini en de iPad 2. De iPad 2 had een 45 nm A5 chip, de iPad mini kreeg een 32 nm A5 chip die vervolgens ook in de iPad 2 zat. Werd verder niet aangekondigd en de verschillen waren ook klein, maar de iPad 2 met 32 mn had een iets langere accuduur.JackAvery schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:20:
[...]
Wat kunnen we hiervan verwachten? Niet veel. Dit zou effectief een revisie kunnen zijn in de trend van een PS4 Slim. Voor de beste hint kunnen we naar de Switch Lite kijken: deze bevat een +- 20% kleinere batterij maar claimt tegelijkertijd een half uur tot een uur extra speeltijd. Het scherm van de Switch Lite is kleiner maar of dat veel in de energie-efficiëntie uit maakt betwijfel ik. Vermoedelijk hebben we het dus over een Tegra X1 die op 16 of 12nm geproduceerd is. Hoewel het daarmee mogelijk is dat er iets hogere clockspeeds unlocked worden, zou ik eigenlijk nergens meer op hopen.
Ben benieuwd of ze deze revisie gaan aankondigen of dat het straks gewoon zonder aankondiging en zonder onderscheid op de verpakking in de winkel ligt. Maar als deze Switch ook met meer interne opslag komt, 32 naar 64GB, dan is een aankondiging wel logisch. Naast de ietsje langere accuduur verwacht ik geen verschil, niks "pro" waardigs in iedergeval, hooguit misschien iets snellere laadtijden in verband met overklokken tijdens de laadtijden.
Een paar nieuwe kleuren zou mooi zijn, ik vind het ook tijd worden voor nieuwe Joy-Con kleuren.
Een echte Switch Pro zie ik zelf voorlopig nog niet komen, ook niet volgend jaar, al is het natuurlijk leuk om er over te speculeren. Zelf zie ik geen Pro komen met betere graphics. Ik verwacht revisies zoals een Switch met dock graphics in handheld en een Switch die op een gegeven moment passief gekoeld kan worden.
Een update naar 64 GB zou helpen om de prijs van de Switch op hetzelfde pijl te houden/verantwoorden, maar "een verandering in NAND" hoeft niet noodzakelijk meer NAND te betekenen, I suppose.L23 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:28:
[...]
Ben benieuwd of ze deze revisie gaan aankondigen of dat het straks gewoon zonder aankondiging en zonder onderscheid op de verpakking in de winkel ligt. Maar als deze Switch ook met meer interne opslag komt, 32 naar 64GB, dan is een aankondiging wel logisch. Naast de ietsje langere accuduur verwacht ik geen verschil, niks "pro" waardigs in iedergeval, hooguit misschien iets snellere laadtijden in verband met overklokken tijdens de laadtijden.
Een paar nieuwe kleuren zou mooi zijn, ik vind het ook tijd worden voor nieuwe Joy-Con kleuren.
Ik had graag gezien dat N een iteratieve aanpak zou doen zoals Sony en Microsoft, als er geen grote update komt in 2020 mogen we dat denk ik wel vergeten. Een hybride apparaat zoals Switch zou net erg geschikt daarvoor zijn, ook omdat de gains in mobile technologie nog steeds vrij snel gaan.Een echte Switch Pro zie ik zelf voorlopig nog niet komen, ook niet volgend jaar, al is het natuurlijk leuk om er over te speculeren. Zelf zie ik geen Pro komen met betere graphics. Ik verwacht revisies zoals een Switch met dock graphics in handheld en een Switch die op een gegeven moment passief gekoeld kan worden.
Switch Lite is echter meer zoals de 2DS: het breekt de markt open voor eeen deel consumenten dat prijsbewust is of enkel interesse heeft in handheld en niet extra wilt betalen voor de hybride oplossing. Tegelijkertijd helpt het originele Switch te positioneren als het 'premium' device met alle functionaliteit. Ik vraag me af of Lite erg goed gaat verkopen door de library en de prijs, of dat het net gaat dienen als het product dat de Switch meer in de verf zet.
Hier vind je een grafiek die de transitie per jaar toont van de verschillende 3DS modellen. Je ziet dat 2DS slechts een beperkt maar significant deel van de sales inneemt (33% van de 3DS sales), dit lijkt me het "worst case" scenario (waar overigens weinig mis mee is). Aan de andere kant, als je ziet hoe de DS Lite de gewone DS volledig verving (deze grafiek), dan zie je waarom Nintendo dit model de Lite heeft genoemd
Alleszins is het vrij zeker dat Switch een heel ander publiek tot nu toe heeft aangesproken dan de 3DS. In de Japanse verkoopcijfers zie je dat Switch de cijfers van 3DS nog niet benadert, wat suggereert dat er daar nog een significant stuk van de markt te rapen valt. In de USA heeft volgens surveys slechts 24% van de 3DS eigenaars al een Switch. Ook hier is dus nog veel groei mogelijk. Analisten van die twee markten zien de situatie alvast redelijk rooskleurig in.
Sorry voor de wall of text, analyse vind ik echter vrij interessant
@JackAvery hoe tellen ze mensen mee die 2 3DS'en hebben en een 2DS? 
Naast een Switch dus. Mijn statistieken verpesten het beeld wat er is.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Touchdomex schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:15:
@JackAvery hoe tellen ze mensen mee die 2 3DS'en hebben en een 2DS?
De USA data (die '24%') is gebaseerd op surveys, waar je eigendom dus koppelt aan een respondent. Voor zo een onderzoek is een dergelijke case geen probleem, omdat de analyse-eenheid 'eigenaars' zijn, niet 'consoles'. Pure sales cijfers hebben zo een nuance niet, maar die is ook niet echt nodig om een idee te vormen van de grootte van de markt. Iemand met drie 3DS'en valt waarschijnlijk meteen in een beperkte groep 'outliers'.
Even een vraagje..
Ik ga binnenkort vliegen en wil wat te doen hebben in het vliegtuig.
Ik heb een Switch met een aantal spellen, deze neem ik dan ook mee.
Maar ik dacht om voor in het vliegtuig een nieuw spel (RPG-achtig) te kopen zodat ik daar mijn aandacht lekker op kan vestigen.
Zelda heb ik al en nog niet uitgespeeld, kan mij er niet toe zetten, weet niet wat het is, lijkt dat het komt omdat het open wereld is en je echt alles mag en kan doen en niet zoals oude Zelda's van tempel naar tempel.
Ik zat te twijfelen tussen Dragon's Quest Builders 2 en Stardew Valley.
Dragon Quest Builders 2 :
Ik ben totaal niet van de Minecraft, maar het beetje RPG aspect en het tevreden houden van je settlers vind ik dan wel heel erg leuk.
Stardew Valley :
Tja veel dingen over gelezen, veel dingen te doen. Niet al te duur.
Of..... toch maar weer Zelda een kans geven?
Ik weet dit is heel persoonlijk uiteraard, maar misschien kunnen jullie mij een tip geven?
Alvast bedankt!
Maar ik dacht om voor in het vliegtuig een nieuw spel (RPG-achtig) te kopen zodat ik daar mijn aandacht lekker op kan vestigen.
Zelda heb ik al en nog niet uitgespeeld, kan mij er niet toe zetten, weet niet wat het is, lijkt dat het komt omdat het open wereld is en je echt alles mag en kan doen en niet zoals oude Zelda's van tempel naar tempel.
Ik ben totaal niet van de Minecraft, maar het beetje RPG aspect en het tevreden houden van je settlers vind ik dan wel heel erg leuk.
Stardew Valley :
Ik weet dit is heel persoonlijk uiteraard, maar misschien kunnen jullie mij een tip geven?
Alvast bedankt!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
@henkyyyyyyy Ik heb zelf DQB1 op de PS4 en sinds een maand 2e hands gekocht op de Switch. Lekker draagbaar. Vond zelf MC altijd wel leuk om te doen (niet perse hardcore) en dit inderdaad met RPG elementen is een leuke toevoeging, wat ik wel miste in MC.
DQB2 komt met een paar dagen uit of is al uit, maar die wil ik ook nog wel eens hebben, ook mede een reden dat ik DQB1 heb aangeschaft op de Switch.
Stardew Valley is wel leuk. Je kunt van alles en het is vrij uitgebreid. Je hoeft ook niet perse iets. Je zou ook naar My time at Portia kunnen kijken, maar die is meteen een stuk duurder.
Zelda moet ik ook nog uitspelen, raak altijd afgeleid, maar dat is met Skyrim eigenlijk niet anders. Modden, side tracken en nooit naar het einde komen. Inherent voor mij aan de open wereld spellen.
DQB2 komt met een paar dagen uit of is al uit, maar die wil ik ook nog wel eens hebben, ook mede een reden dat ik DQB1 heb aangeschaft op de Switch.
Stardew Valley is wel leuk. Je kunt van alles en het is vrij uitgebreid. Je hoeft ook niet perse iets. Je zou ook naar My time at Portia kunnen kijken, maar die is meteen een stuk duurder.
Zelda moet ik ook nog uitspelen, raak altijd afgeleid, maar dat is met Skyrim eigenlijk niet anders. Modden, side tracken en nooit naar het einde komen. Inherent voor mij aan de open wereld spellen.
Persoonlijk vind ik Diablo 3 ideaal voor het vliegtuig. Lekker bezig maar het is niet zo erg als je je niet 100% erop kan focussen.henkyyyyyyy schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:50:
Even een vraagje..
Stardew Valley :
Alvast bedankt!
En wat betreft jouw 3 opties: Waarom niet alle 3
TS Update
Nintendo Switch Lite toegevoegd aan de startpost.
Nintendo Switch Lite toegevoegd aan de startpost.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Octopath traveller Henkyyy?
Heb hem zelf niet, maar lees vaak dit antwoord op deze vraag op forums. Is ook een demo van denk ik.
Heb hem zelf niet, maar lees vaak dit antwoord op deze vraag op forums. Is ook een demo van denk ik.
Dank jullie wel.
Ja inderdaad, ik kan natuurlijk van de meeste een demo uitproberen. Helemaal vergeten.
My time at Portia ziet er ook heel erg leuk uit.
Diablo is niet echt mijn ding kwa RPG
Stardew Valley kan idd wel zo kopen voor die 14 euro. Krijgt veel lovende kritieken, dus ga ik dat sowieso wel doen dan .
Octopath traveller ziet er ook erg oldschool JRPG uit, vond ik altijd wel leuk, ook ff proberen.
Maar ik denk dat ik vooral het aspect je villagers of settlers tevreden houden erg leuk vindt.
Vroeger met Breath of Fire op de Snes ook erg leuk om mensen naar je town mee te nemen en dan kiezen welke carpenter je wilde.
Ja inderdaad, ik kan natuurlijk van de meeste een demo uitproberen. Helemaal vergeten.
My time at Portia ziet er ook heel erg leuk uit.
Diablo is niet echt mijn ding kwa RPG
Stardew Valley kan idd wel zo kopen voor die 14 euro. Krijgt veel lovende kritieken, dus ga ik dat sowieso wel doen dan .
Octopath traveller ziet er ook erg oldschool JRPG uit, vond ik altijd wel leuk, ook ff proberen.
Maar ik denk dat ik vooral het aspect je villagers of settlers tevreden houden erg leuk vindt.
Vroeger met Breath of Fire op de Snes ook erg leuk om mensen naar je town mee te nemen en dan kiezen welke carpenter je wilde.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
@henkyyyyyyy Octopath heb ik en dat is echt een old school jRPG. Met 8 verschillende characters en routes.
Moet heel eerlijk zijn dat ik hem verder nog niet heb gespeeld. Dus behalve de demo en aangeschaft nog niet verder. Maar zeker wel een aanrader.
Moet heel eerlijk zijn dat ik hem verder nog niet heb gespeeld. Dus behalve de demo en aangeschaft nog niet verder. Maar zeker wel een aanrader.
Switch Lite is bij GameMania te bestellen voor € 229. Ik vind zelf dat je aardig inlevert voor een beetje geldbesparing.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 11-07-2019 12:42 ]
pff, ik weet eerlijk gezegd niet helemaal wat ik van dit nieuws moet vinden. Ik ben zeer serieus aan het kijken om eind deze maand een switch te kopen maar ik maak mij toch een beetje zorgen om frame drops en dergelijke. Ik verwacht niet veel in handheld te spelen dus de lite interesseert mij niet zo, ik zou eerder iets willen hebben met net iets betere hardware. Mijn vraag is nu of ik daarop moet wachten of niet, zeker gezien het niet eens zeker is dat er een hardware upgrade komt.
Ik heb ook een PS4 Pro staan dus ik kan best vergelijken, maar ik heb niet heel veel last van framedrops op mijn Switch. Ik speel echter geen multiplatform games op de Switch, maar eigenlijk alleen games van Nintendo zelf. Ik ga geen Doom oid op het ding spelen.Jacobv3l schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:51:
pff, ik weet eerlijk gezegd niet helemaal wat ik van dit nieuws moet vinden. Ik ben zeer serieus aan het kijken om eind deze maand een switch te kopen maar ik maak mij toch een beetje zorgen om frame drops en dergelijke. Ik verwacht niet veel in handheld te spelen dus de lite interesseert mij niet zo, ik zou eerder iets willen hebben met net iets betere hardware. Mijn vraag is nu of ik daarop moet wachten of niet, zeker gezien het niet eens zeker is dat er een hardware upgrade komt.
Ik denk dat je dit jaar geen Switch Pro met verbeterde hardware hoeft te verwachten. Ik betwijfel of er uberhaupt een verbeterde versie zal komen, maar misschien heb ik het mis. Je mist een hoop grandioze games in elk geval als je hem niet koopt.
ik heb ook een PC dus multiplatform zou eerder op PC gespeeld worden. ik verwacht dit jaar inderdaad geen verbetering, maar misschien begin volgend jaar. zijn natuurlijk veel geruchten.Cyrax0508 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:08:
[...]
Ik heb ook een PS4 Pro staan dus ik kan best vergelijken, maar ik heb niet heel veel last van framedrops op mijn Switch. Ik speel echter geen multiplatform games op de Switch, maar eigenlijk alleen games van Nintendo zelf. Ik ga geen Doom oid op het ding spelen.
Ik denk dat je dit jaar geen Switch Pro met verbeterde hardware hoeft te verwachten. Ik betwijfel of er uberhaupt een verbeterde versie zal komen, maar misschien heb ik het mis. Je mist een hoop grandioze games in elk geval als je hem niet koopt.
Ja, geruchten zijn er zeker. Mocht dat zo zijn, dan verkoop je je Switch toch tegen die tijd. Nintendo producten zijn redelijk waardevast, dus je zal er niet al te veel op verliezen. Dan kun je toch al een aantal pareltjes vast spelen, tot de nieuwe Switch er is.Jacobv3l schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:47:
[...]
ik heb ook een PC dus multiplatform zou eerder op PC gespeeld worden. ik verwacht dit jaar inderdaad geen verbetering, maar misschien begin volgend jaar. zijn natuurlijk veel geruchten.
@Jacobv3l zelf een Switch gehad, helaas te snel verkocht. Vrijwel geen framedrops gemerkt met de standaard Nintendo games. Misschien als je wat zwaardere games speelt als Doom.
Beste Nintendo, 30 jaar gameboy verdient wel iets moois. Deze Nintendo Switch Lite Gameboy versie bijvoorbeeld:

Concept gemaakt door ontwerper Tom Storm

[ Voor 24% gewijzigd door Zeror op 11-07-2019 14:07 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Die haal ik echt direct, ook al heb ik al een Switch. Graag als special edition bij Links Awakening oid :-)Zeror schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:00:
Beste Nintendo, 30 jaar gameboy verdient wel iets moois. Deze Nintendo Switch Lite Gameboy versie bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Ziet er tof uit, maar doe mij maar een in de originele Game Boy Advance kleuren, glacier clear blue.Zeror schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:00:
[Afbeelding]
Ik vind dit best lelijk.Zeror schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:00:
[Afbeelding]
Ik heb zelf maar 1x redelijk merkbare frame drops gehad, tijdens BotW toen er meerder tegenstanders op me aan het schieten waren met elektrische pijlen, maar toen was het nog steeds prima speelbaar. Dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken.Jacobv3l schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:51:
Wachten op een gerucht is nooit aan te raden, zeker in de technologiebranche. Je kan eeuwig wachten op die net iets betere processor van de volgende generatie. In dit geval best gewoon beslissen of je de Switch games die je interesseren, wilt spelen of niet.Jacobv3l schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:51:
Wat framerates betreft, doe je best (zoals op elke console) je huiswerk voor je iets koopt, als je echt gevoelig daarvoor bent.
eShop Summer Sale tijd! Meer info hier.
Een paar games die me opvielen: Octopath, Hyperlight Drifter, Mark of the Ninja, The Messenger, Cities: Skylines, Castlevania Collection, Megaman X collections, Little Nightmares, Death Road to Canada, Naruto Ultimate Ninja Storm games, Owlboy, de Steamworld serie (-Quest
[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 11-07-2019 19:26 ]
Ik heb net een tijdje zitten spelen, en het werkt echt prima; ik merk geen verschil met thuis via het dock, afgezien van de onergonomische positie van de TV (algemeen hotelkamer-probleem)Ryatzu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:50:
[...]
Gebruik je de orginele lader voor stroom? En hoe is de kwaliteit?
Is er geen vertraging of iets anders raar te zien als je hem gebruikt voor op een monitor?
Het is wel handig de Switch zo neer te leggen dat de luchtopeningen onderop en achterop niet geblokkeerd worden, iets wat met het Dock automatisch goed gaat.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Gewoon kopen en niet twijfelen. Het vervelendste dat kan gebeuren is dat er volgend jaar een snellere komt. Waarschijnlijk kan je de huidige dan nog wel verkopen voor 100€ minder dan je hem nu koopt. Heb je dus dit jaar al plezier voor de prijs van 1,6 games.Jacobv3l schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:51:
Op basis van wat in de Switch firmware zit: Details about "New" Switch revision via OS datamine (LPDDR4x RAM, modest GPU performance boost, no "Pro" model in sight)
Om nog wat olie op het geruchtenvuur te gooien: Emily Rogers zei het volgende op ResetERA:RayNbow schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:03:
Op basis van wat in de Switch firmware zit: Details about "New" Switch revision via OS datamine (LPDDR4x RAM, modest GPU performance boost, no "Pro" model in sight)
- Ze gelooft niet dat dit een stealth refresh wordt
- Er zijn waarschijnlijk twee kleuren gepland voor de refresh
- Updated CPU, extra storage, extra battery life
- Ze verwacht dat deze refresh ten laatste begin augustus aangekondigd wordt
- Verwacht dat de prijs heel gelijkaardig gaat zijn als het huidige model en na een tijd de originele Switch volledig door de refresh vervangen wordt
Verwacht dezelfde chip als in de Switch Light.
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 11-07-2019 23:42 ]
Nieuwe Japanse Pokemon webcommercial
[YouTube: 【公式】『ポケットモンスター ソード・シールド』劇場用CM]
@L23 : idd, enkel vanzelfsprekend
[YouTube: 【公式】『ポケットモンスター ソード・シールド』劇場用CM]
@L23 : idd, enkel vanzelfsprekend
Haha 1-3 dagen nadat ik post dat ik verwacht dat het nog wel even/half jaartje gaat duren dropte de switch lite
daar gaat mijn kans om game analist te worden
Heel misschien koop ik deze wel voor mijn kids, de huidige switch vinden ze beiden erg leuk en wordt ook echt veel gebruikt. En voornamelijk in handheld. Als ze er 2 hebben, kunnen ze ook samen multiplayer doen.
Kost me natuurlijk wel al het bedrag van de lite EN ik zal sommige games dus nogmaals moeten kopen (uiteraard een pokemon evee en dan ook wel mariokart verwacht ik........maar goed)
Voor mezelf ga ik dan nog maar wachten op de pro of iig refresh dan maar, ik zeg om het af te dwingen dan maar ook dat ik verwacht dat die ook nog wel een minsten een half jaar op zich laten wachten
Maar die boeit me ook niet zo erg, genoeg te doen op mijn 'vaste' consoles en voor de verzameling nog genoeg tijd om een switch ooit is te kopen.
Want ik merk wel dat ik eigenlijk niet handheld kan spelen omdat de kids het huidige scherm best wel vies gemaakt hebben (zal is op hun taken lijstje zetten dat ze het scherm 1x per maand is moeten schoon maken), en ik het gewoon vervelend vind dat het ding in het weekend vaak mee is naar opa en oma waardoor ik er dan niet zelf op kan spelen.......enige nadeel is dat ik dat ook met een ds gedaan heb waar ik in totaal minder dan 10 uur op gespeeld zal hebben.....

Heel misschien koop ik deze wel voor mijn kids, de huidige switch vinden ze beiden erg leuk en wordt ook echt veel gebruikt. En voornamelijk in handheld. Als ze er 2 hebben, kunnen ze ook samen multiplayer doen.
Kost me natuurlijk wel al het bedrag van de lite EN ik zal sommige games dus nogmaals moeten kopen (uiteraard een pokemon evee en dan ook wel mariokart verwacht ik........maar goed)
Voor mezelf ga ik dan nog maar wachten op de pro of iig refresh dan maar, ik zeg om het af te dwingen dan maar ook dat ik verwacht dat die ook nog wel een minsten een half jaar op zich laten wachten
Maar die boeit me ook niet zo erg, genoeg te doen op mijn 'vaste' consoles en voor de verzameling nog genoeg tijd om een switch ooit is te kopen.
Want ik merk wel dat ik eigenlijk niet handheld kan spelen omdat de kids het huidige scherm best wel vies gemaakt hebben (zal is op hun taken lijstje zetten dat ze het scherm 1x per maand is moeten schoon maken), en ik het gewoon vervelend vind dat het ding in het weekend vaak mee is naar opa en oma waardoor ik er dan niet zelf op kan spelen.......enige nadeel is dat ik dat ook met een ds gedaan heb waar ik in totaal minder dan 10 uur op gespeeld zal hebben.....

10 second ninja DONE
Ik heb zo'n brillendoekje in m'n Switch hoesje zitten waarmee ik het scherm elke keer na gebruik schoonmaak. Werkt best goed. Misschien kun je dat je kinderen aanleren.Sagat schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:55:
Want ik merk wel dat ik eigenlijk niet handheld kan spelen omdat de kids het huidige scherm best wel vies gemaakt hebben (zal is op hun taken lijstje zetten dat ze het scherm 1x per maand is moeten schoon maken),
Same here. Ik maak het ding na iedere gamesessie weer schoon. Hij ziet er dan ook uit alsof hij zojuist uit de doos is gehaald. Ik ben altijd zuinig op mijn spullen. Mijn telefoon zijn altijd schoon en krasloos als ik ze verkoop. Kan je altijd wat meer vragen.Zeror schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:12:
[...]
Ik heb zo'n brillendoekje in m'n Switch hoesje zitten waarmee ik het scherm elke keer na gebruik schoonmaak. Werkt best goed. Misschien kun je dat je kinderen aanleren.
vanmiddag toch maar de Switch halen. De lite is mij toch iets te "lite" .
denk samen met Zelda en pokemon lets go om mee te starten. Genoeg uren te vermaken dan :-)
denk samen met Zelda en pokemon lets go om mee te starten. Genoeg uren te vermaken dan :-)
Goede timing, de summersale is net begonnen in de eshop!jaydenjarno schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:44:
vanmiddag toch maar de Switch halen. De lite is mij toch iets te "lite" .
nog pareltjes in de eshop voor weinig die ik niet over het hoofd moet zien??
Ik vind Rayman Legends voor €9,99 wel een hele goede deal.jaydenjarno schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:16:
nog pareltjes in de eshop voor weinig die ik niet over het hoofd moet zien??
Een lijstje van de aanbiedingen samengesteld op Budgetgaming:Blinkiej schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:45:
[...]
Goede timing, de summersale is net begonnen in de eshop!
SteamWorld Dig: 2,99
Puyo Puyo Champions: 4,99
SteamWorld Heist: Ultimate Edition: 5,99
Child of Light® Ultimate Edition: 7,99
Don’t Starve: 7,99
SteamWorld Dig 2: 9,99
RAYMAN® LEGENDS: DEFINITIVE EDITION: 9,99
Outlast: Bundle of Terror: 9,99
Overcooked Special Edition: 9,99
Valkyria Chronicles: 9,99
Outlast 2: 11,99
NARUTO: Ultimate Ninja STORM: 11,99
NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja STORM 2: 11,99
NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja STORM 3 Full Burst HD: 11,99
PAC-MAN™ Championship Edition 2 PLUS: 11,99
Mark of the Ninja: 12,99
Owlboy: 13,79
Mega Man X Legacy Collection: 13,99
Mega Man X Legacy Collection 2: 13,99
Castlevania Anniversary Collection: 13,99
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Expansion Pass: 13,99
Mario + Rabbids® Kingdom Battle: 14,79
Trials® Rising: 14,99
Gear.Club Unlimited: 14,99
Just Dance 2019: 14,99
Regalia: Of Men And Monarchs - Royal Edition: 14,99
Resident Evil: 19,79
Resident Evil 0: 19,79
Resident Evil 4: 19,79
FIFA 19: 19,79
Little Nightmares™ Complete Edition: 19,99
Yooka-Laylee: 19,99
Travis Strikes Again: No More Heroes: 19,99
Among the Sleep - Enhanced Edition: 19,99
Puyo Puyo™ Tetris: 19,99
DreamWorks Dragons Dawn of New Riders: 19,99
SEGA® Mega Drive Classics: 20,09
Super Bomberman R: 20,99
WorldNeverland - Elnea Kingdom: 20,99
Hellblade: Senua's Sacrifice: 20,99
Youtubers Life OMG Edition: 20,99
Aragami - Shadow Edition: 20,99
Trüberbrook: 22,49
Farm Expert 2018: 22,49
Cities: Skylines: 23,99
Assassin's Creed® III Remastered: 23,99
Crash Bandicoot™ N. Sane Trilogy: 23,99
Dragon's Dogma: Dark Arisen: 23,99
Xenon Racer: 23,99
Let's Sing 2018: 23,99
Shining Resonance Refrain: 24,99
GRIP: 25,99
EVERSPACE™ - Stellar Edition: 27,99
Project Highrise: Architect's Edition: 27,99
Captain Toad Treasure Tracker: 27,99
SAINTS ROW®: THE THIRD™ - THE FULL PACKAGE: 27,99
The Journey Down Trilogy: 27,99
Let's Sing 2019: 27,99
Deponia: 29,99
SWORD ART ONLINE: Hollow Realization Deluxe Edition: 29,99
NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja STORM Trilogy: 29,99
Valkyria Chronicles 4: 29,99
STEINS;GATE ELITE: 29,99
NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja: 29,99
My Hero one's Justice: 34,99
DRAGON BALL® FighterZ: 34,99
Tales of Vesperia™: Definitive Edition: 34,99
DRAGON BALL XENOVERSE 2: 34,99
One Piece: Unlimited World Red - Deluxe Edition: 35,99
ONE PIECE: PIRATE WARRIORS 3 - Deluxe Edition: 35,99
Octopath Traveler: 39,99
Super Mario Party: 39,99
Taiko no Tatsujin: Drum'n'Fun: 39,99
Super Dragon Ball Heroes World Mission: 39,99
Diablo III: Eternal Collection: 39,99
Splatoon 2: 39,99
Mario + Rabbids Kingdom Battle - Gold Edition is ook in de aanbieding. Die kun je beter kopen voor een tientje meer dan de standaard editie, want de season pass is tot dusver nog nooit in de aanbieding geweest.
Verwijderd
SteamWorld Heist: Ultimate Edition is een spel wat ik erg vermakelijk vond. Heeft mij echt positief verrast. Als je van 2D turn-based action houdt, dan is het voor dit bedrag zeker de moeite.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 11:14 ]
Ik ben er wel uit, ik laat de Lite voor wat hij is. Mijn huidige Switch is net nieuw (april 2019) en ik zie afgezien van de d-pad geen verbeteringen die een aankoop kunnen rechtvaardigen voor mij persoonlijk. Het kleinere scherm lijkt mij bij sommige premiumgames echt niet fijn (Zelda BotW of Super Mario Odyssey) spelen.
Ik verwacht wel dat de console als een malle verkocht gaat worden als vervanger voor de 3DS. Die doelgroep ligt voor het oprapen. Dat heeft Nintendo wel slim aangepakt. Mocht ik voor mijn kinderen nog een Switch willen aanschaffen, dan zal het de Lite worden. Maar voor nu vinden ze het leuk om samen Yoshi of Kirby te spelen. Ze weten nog niet van het bestaan van deze Switch af, houden zo :-)
Ik verwacht wel dat de console als een malle verkocht gaat worden als vervanger voor de 3DS. Die doelgroep ligt voor het oprapen. Dat heeft Nintendo wel slim aangepakt. Mocht ik voor mijn kinderen nog een Switch willen aanschaffen, dan zal het de Lite worden. Maar voor nu vinden ze het leuk om samen Yoshi of Kirby te spelen. Ze weten nog niet van het bestaan van deze Switch af, houden zo :-)
Dat zeg jij, voordeel van de (3)ds was toch formaat en het clamshell principe en ook prijs....ik moet het nog even gaan zien, aan de andere kant de non lite switch is veel groter succes dan verwacht, dus ja wellicht gaat deze dan ook weer hard.....Cyrax0508 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:31:
Ik verwacht wel dat de console als een malle verkocht gaat worden als vervanger voor de 3DS. Die doelgroep ligt voor het oprapen.
10 second ninja DONE
Verscheidene previews van Fire Emblem komen nu online en de eerste geluiden lijken positief.
Sagat schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:02:
[...]
Dat zeg jij, voordeel van de (3)ds was toch formaat en het clamshell principe en ook prijs....ik moet het nog even gaan zien, aan de andere kant de non lite switch is veel groter succes dan verwacht, dus ja wellicht gaat deze dan ook weer hard.....
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrax0508 op 12-07-2019 15:09 ]
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic