Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
@JackAvery Dank je wel. Mijn vrouw is into Fire Emblem. Maar twijfelt of deze beter te behappen gaat zijn dan Echoes (Echoes schijnt wel de moeilijkste te zijn van allemaal).

Wellicht dat er nog een demo van uit gaat komen.

Qua lijstje:
Pokémon Sword en Shield (voor mijn vrouw en voor mij)
Dragon Quest Builders 2
Mario Party Switch
Metroid Prime
Luigi's Mansion 3
Link's Awakening
BotW2 (of course)

@Mars18 Heb je hem gewoon laten zitten? Dus voorlopig even op laten laden. Vaak geven apparaten in het begin geen sjoege zodra de accu helemaal leeg is. Vandaar dat ik het even vraag. Gewoon in het dock zetten en laten gaan. Na school of werk eens kijken of hij al leven geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 04-07-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mars18 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:50:
Vreemd, gister probeerde ik de Switch na 2 maanden weer te gebruiken, hij was leeg, ik sluit een usb c kabel aan om via het stopcontact op te laden, dat werkte niet.

Ook via de dock wilde hji niet opladen.

Vooral opladen via een USB C kabel moet toch gewoon lukken normaal gesproken?
Hoe lang heb je gewacht? Dit kan soms een uur duren voordat er genoeg peut in zit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:08:
Er komen deze zomer wel enorm veel games uit :o SMM2 vorige week, Fire Emblem, Astral Chain, Marvel Ultimate Heroes, Dragon Quest XI, Link's Awakening... om maar te zwijgen van alle eShop games. Gezien een beperkt budget momenteel wordt het moeilijk kiezen. Wat staat er op jullie lijstje?
Mijn lijstje valt mee, fysieke releases:
Hollow Knight
Zelda Link's Awakening
Luigi's Mansion 3
Yooka Laylee and the Impossible Lair (misschien)
Witcher 3 (misschien)

Verder kijk ik uit naar Cuphead en Hollow Knight Silksong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:39
Ik kan niet wachten op de nieuwe Zelda. Pas net een Switch in bezit dus BotW nog niet gespeeld, maar die cartoon stijl van de gameboy remake spreekt me nu al aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:02
Hier staat op het lijstje:
Pokemon Sword
zelda links awakening (geen breath of the wild)
Fire Emblem
en misschien dq11

[ Voor 11% gewijzigd door Ruudox op 04-07-2019 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook Daemon X Machina krijgt een (vrij mooie) collector's edition

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-ngu-TXoAAk_CQ.jpg:large

Deze staat al op Nedgame voor de geïnteresseerden (€110).

@Arunia - moeilijk om te zeggen hoe 'moeilijk' deze wordt maar het lijkt er voor mij alvast op dat er meer micromanagement in FE gaat zitten dan voorheen. De stukjes in de school zijn wel optioneel voor de mensen die daar niet om geven. Wat ik tot nu net heb gezien van map design lijkt wel interessant te worden.

Op de Japanse Nintendo YT staan nu trouwens vier nieuwe commercials voor Fire Emblem, en een tien minuten durende overzichtstrailer van de game. Mensen die spoilers willen kunnen daar gaan kijken.

Link's Awakening wordt hier pas een latere aankoop, omdat ik het spel al heb op 3DS :) Wel heel charmante stijl, lijkt een top remake. Natuurlijk staat BOTW2 hier ook op de lijst maar ik heb het bij titels tot september gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas de Switch in bezit en eigenlijk alleen maar BoTW gespeeld, dat vermaakt prima. Daarnaast heb ik Mario Kart en Smash Bros voor de multi of tussendoor en Donkey Kong en Tales of Vesperia voor na Zelda. En Shovel Knight als impuls aangeschaft voor handheld.

Enige game die ik nog ga aanschaffen op korte termijn is Pokemon Sword & Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Japanse trailer van River City Girls heeft wat alternatieve footage:

In ander nieuws, Robotic;Notes komt naar het westen:

En DaSH:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-pjuKRUwAAfmni?format=jpg&name=medium

[ Voor 25% gewijzigd door RayNbow op 04-07-2019 21:04 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-pKmGiXUAALdV9.jpg:large

Zelda BotW prototype.

[ Voor 5% gewijzigd door Sméagol op 04-07-2019 21:34 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

Tarin

Just plain weird.

In dit topic is weinig meer te lezen over door third-party docks / hdmi-converters gebrickede switches; ik heb hier pas nadat ik dit ding besteld heb wat over gelezen en hij zou vandaag bezorgd moeten worden.
Waarom deze? Omdat ik voor m'n werk veel onderweg ben, en dan is dit + een goede lader een goede manier om Switch te spelen op de hotelkamer-TV. En deze is "Amazon's Choice voor 'Switch dock'" en lekker compact.

Googlen geeft voornamelijk info over de 5.0.x-softwareversie icm docks; is het inmiddels (8.1.x) beter / opgelost? Kan ik er dan het beste een Nintendo-lader bij halen of is deze ook ok? Normaal gesproken kan je redelijk van Amazon-reviews uitgaan, maar door de stress met bricken.. Niet dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar alles bij elkaar is al duur genoeg... En USB-C-laders uit elkaar halen is best lastig, met zo'n net-niet-standaard. Ben blij dat onze telefoons nog gewoon microUSB doen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mars18 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:50:
Vreemd, gister probeerde ik de Switch na 2 maanden weer te gebruiken, hij was leeg, ik sluit een usb c kabel aan om via het stopcontact op te laden, dat werkte niet.

Ook via de dock wilde hji niet opladen.

Vooral opladen via een USB C kabel moet toch gewoon lukken normaal gesproken?
Ik had iemand op bezoek met hetzelfde probleem. Opgeladen via dock, usb c kabel, batterypack, leek allemaal niet te werken. Uiteindelijk had hij via google de oplossing gevonden (zelf even zoeken, hij zei niet WAT, zal wel poosje op knoppen drukken zijn ofzo) en toen bleek hij toch al 86% opgeladen te zijn en startte hij gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Touchdomex schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Hoe lang heb je gewacht? Dit kan soms een uur duren voordat er genoeg peut in zit.
Na een paar uur werkte het gelukkig.
Gisteravond maar weer eens Pokemon gedaan :P

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
ik zoek voor mijn zoontje een controller waarmee hij wat makkelijker kan gamen dan alleen met die Joycons. Alleen is die van Nintendo wel erg duur. Nu zag ik er 1 met draad voor 34 euro. Dat zijn betere prijzen.

maar eigenlijk is dus de vraag. Welke controllers zijn goed en leuk om erbij te hebben buiten de Pro controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:33
jaydenjarno schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:32:
ik zoek voor mijn zoontje een controller waarmee hij wat makkelijker kan gamen dan alleen met die Joycons. Alleen is die van Nintendo wel erg duur. Nu zag ik er 1 met draad voor 34 euro. Dat zijn betere prijzen.

maar eigenlijk is dus de vraag. Welke controllers zijn goed en leuk om erbij te hebben buiten de Pro controller?
Deze schijnen goed te zijn.
https://s.click.aliexpress.com/e/cmEELeMg

Wil er ook nog 1 hebben naast de echte pro controller.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Daniel. schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:34:
[...]

Deze schijnen goed te zijn.
https://s.click.aliexpress.com/e/cmEELeMg

Wil er ook nog 1 hebben naast de echte pro controller.
@jaydenjarno, je doet wat je wilt natuurlijk maar imo zijn dit redenen om een echte Pro Controller ipv een fake te kopen:
  • Batterijduur: vaak ~20 uur vs ~40 uur op een echte
  • Switch Remote Wake-up via de controller werkt niet op imitatie.
  • garantie :P geen idee hoe snel de fakes verslijten maar ik koop liever één controller in bvb twee jaar dan twee controllers die één jaar meegaan. Gewoon ecologischer :)
  • geen 30-60 dagen wachten op levering
  • geen NFC, geen HD Rumble (ondanks wat ze beweren, hebben de imitaties andere actuators)
De Pro Controller is een enorm fijne controller die ik zijn geld waard vind, en je regelmatig rond 55 euro kan kopen bij bvb. Amazon. Het grootste nadeel aan de Pro Controller is de zeer matige dpad, iets wat de imitaties ook niet oplossen.

Er zijn natuurlijk veel andere opties als je minder uit wilt geven:
- Een hoop third party merken, weet helaas niet welke aan te bevelen - check mss de YouTube video in de OP. Afhankelijk van je verwachtingen qua functies vooral. De controllers van 8bitdo hebben een vrij goede reputatie.
- Mayflash/8bitdo adapter die je bijna elke draadloze controller laat gebruiken op Switch. Handig als je al een andere console hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 05-07-2019 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online

Wij hebben deze. Fijn ding, houdt echt veel fijner vast dan de joycons. Wij hadden hem voor 30 euro hij is nu 35 zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:23

Dhrax

Prog Lord

Zou enkel spul van Nintendo zelf aanschaffen en uit de buurt van die goedkope namaak meuk blijven.
De Pro controller is even een uitgave maar prijs technisch heb je hier over de lange termijn meer aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:31

Pykow

Angelo OTR

Ik schrok ook van de prijs van de pro controller.
MAar het gezeik dat ik had met de Joycons is het zeker wel zijn geld waard ;)

Ik speel niet veel op mijn Switch (denk ik pas 200 uur op de switch gezeten ofzo)
en zelfs dan ben ik al blij met de pro controller.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11
JackAvery schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:45:
Link's Awakening wordt hier pas een latere aankoop, omdat ik het spel al heb op 3DS :) Wel heel charmante stijl, lijkt een top remake. Natuurlijk staat BOTW2 hier ook op de lijst maar ik heb het bij titels tot september gehouden :P
3ds? via virtual console dan ofzo?
Ik heb geloof ik zowel de orginele gb als de color versie nog ligen van LA, maar vind het stijltje heel mooi....en ook wel leuke manier van mijn kids om kennis te maken met hoe goed 'die ouwe' :( zelda's waren.

Verder is het voor mij vooral huidige switch backlog is proberen te spelen :)
Maarl uigi's mansion hou ik ook in de gaten!
Oh en virtua racing trekt me ook enorm, is jap en usa uit geloof ik, mar nog steeds niet voor ons?!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer Switch Mini renders:
Er is nu ook een Franse accessoirefabrikant die volgens @nintendalerts Switch Mini accessoires aan het produceren is (Tweet in kwestie). Opnieuw krijgen we een paar mockups te zien, waarbij er veelvuldig gebruik gemaakt wordt van fan art... maar één image is nieuw:

Bekijk de lichtblauwe mockup aan de rechterkant (negeer de art links).
Vergelijk met de Chinese render van enkele weken terug.
En tenslotte, hier is nog eens de Chinese "case" die geleaked was in januari.

Kan natuurlijk een gevalletje "we baseren toevallig allemaal onze renders op de Chinese case" zijn, maar er zijn wel erg veel overeenkomsten hier van schijnbaar onafhankelijke bronnen. Een Switch Mini die er zo zou uitzien lijkt me niet slecht in ieder geval :)
Sagat schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:21:
[...]

3ds? via virtual console dan ofzo?
Inderdaad! Nooit op Gameboy gekocht, helaas. Ik ben pas echt Zelda beginnen spelen op de N64.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 10-07-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:53

DevWouter

Creator of Todo2d.com

JackAvery schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:30:
Meer Switch Mini renders:
Er is nu ook een Franse accessoirefabrikant die volgens @nintendalerts Switch Mini accessoires aan het produceren is (Tweet in kwestie). Opnieuw krijgen we een paar mockups te zien, waarbij er veelvuldig gebruik gemaakt wordt van fan art... maar één image is nieuw:

Bekijk de lichtblauwe mockup aan de rechterkant (negeer de art links).
Vergelijk met de Chinese render van enkele weken terug.
En tenslotte, hier is nog eens de Chinese "case" die geleaked was in januari.

Kan natuurlijk een gevalletje "we baseren toevallig allemaal onze renders op de Chinese case" zijn, maar er zijn wel erg veel overeenkomsten hier van schijnbaar onafhankelijke bronnen. Een Switch Mini die er zo zou uitzien lijkt me niet slecht in ieder geval :)
Het vreemde aan die tweet is dat hij zijn bron niet kan verraden, maar wel de concept-art? Vervolgens excuseert hij zich in de reacties op het feit dat er nep afbeeldingen bij zitten? En verder op geeft hij aan te balen dat hij de afbeeldingen van fabrikant 1-op-1 overgenomen heeft?

Ik vind het wel mooi dat sinds 14 april 2017 er al geruchten zijn omdat een bank van mening is dat de Nintendo Switch te groot en te zwaar is voor kleine kinderen.
Leuk feitje 1: De bank had geen bewijs dat Nintendo daar mee bezig was.
Leuk feitje 2: De bank dacht dat Nintendo tegen 2019 maar 25.7M units verkocht had (ipv 34.7M)
Leuk feitje 3: De N3DSXL weegt 336g, de N3DS weegt 225g en de Switch weegt 297g zonder joycons en 398g met joycons.

Bron: https://bgr.com/2017/04/1...switch-mini-release-date/

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
DevWouter schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:26:
[...]

Het vreemde aan die tweet is dat hij zijn bron niet kan verraden, maar wel de concept-art? Vervolgens excuseert hij zich in de reacties op het feit dat er nep afbeeldingen bij zitten? En verder op geeft hij aan te balen dat hij de afbeeldingen van fabrikant 1-op-1 overgenomen heeft?

Ik vind het wel mooi dat sinds 14 april 2017 er al geruchten zijn omdat een bank van mening is dat de Nintendo Switch te groot en te zwaar is voor kleine kinderen.
Leuk feitje 2: De bank dacht dat Nintendo tegen 2019 maar 25.7M units verkocht had (ipv 34.7M)
Leuk feitje 3: De N3DSXL weegt 336g, de N3DS weegt 225g en de Switch weegt 297g zonder joycons en 398g met joycons.

Ben wel benieuwd hoe anderen er hier over denken, en gelijk de disclaimer dat ik idd voornamlijk docked speel (als ik al speel) maar........voor een handheld vind ik de switch ook best groot. Zwaar vind ik dan minder een issue en dat is ook niet gek gezien hij relatief weining zwaarder is en de 3ds-en. Wat dat betreft was de gba micro en zijn stoffen pounch of mijn gba sp clamshell model en stuk beter of handzame iig.

Maar ik vind het scherm van de switch wel heerlijk. dat dan weer wel :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:42
Ik speel voornamelijk portable en hij moet van mij niet groter. De huidige grootte is precies goed. Het is net klein genoeg dat ik het gewoon als een handheld kan gebruiken en qua hardware net groot genoeg dat je er ook AAA games op kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevWouter schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:26:
[...]

Het is inderdaad een boeltje in zijn tweets. In de tweede tweet voegt hij een image toe die duidelijk afkomstig is van Big Ben, niet geheel toevallig een grote accessoirefabrikant uit Frankrijk. Nogal nutteloos dan dat hij zijn bron beschermt :P Hij had duidelijk ook niet door dat een deel van de images die hij (volgens hemzelf) heeft doorgekregen, fanmade renders gebruikten. Hij excuseert zich daarvoor, maar blijft de verdere authenticiteit van zijn bron bevestigen.

Er is hier geen causaal verband denk ik? De comments van de analysten van Citigroup gaven enkel hun mening op basis van hun eigen (vaak gebrekkige) schattingen :) Maar akkoord dat er echt heel veel over geschreven wordt. De Wall Street Journal claims zijn ondertussen ook al van oktober 2018.

Anyway, mijn punt blijft hetzelfde: dit zijn twee renders en een 3D print met onafhankelijke bronnen die heel veel overeenkomsten tonen en geen duidelijke basis hebben in de publiek bekende Switch Mini fanarts. Kan nog steeds allemaal fake zijn, maar het maakt me alleszins nieuwsgierig genoeg om de kans dat ze zeer dicht bij het echte product liggen, te overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
JackAvery schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:13:
Anyway, mijn punt blijft hetzelfde: dit zijn twee renders en een 3D print met onafhankelijke bronnen die heel veel overeenkomsten tonen en geen duidelijke basis hebben in de publiek bekende Switch Mini fanarts. Kan nog steeds allemaal fake zijn, maar het maakt me alleszins nieuwsgierig genoeg om de kans dat ze zeer dicht bij het echte product liggen, te overwegen.
Tsja het is ook te verwachten dat er ooit wel een aanpassing gaat komen.

gameboy, gameboy pocket/light en color
gba -> gba sp en micro
ds-> ds lite
094132041320410943 versies van de 3ds :P

dus ja er zal vast wel een andere switch versie komen, helemaal als je ook nog is de console refreshes X en pro meemeemt.......maar.......als je als bron (en voor de duidelijk, ik doel dan op die bank knakkers, en die big ben gast.........zeker niet op @JackAvery :(:) ) dan niets concreets hebt, hou dan je muil.....er kan volgende maand een aankondiging komen, maar ook pas over 1-2 jaar, en gezien het succes zou ik eerder zeggen later dan eerder.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 05-07-2019 16:22 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stukje uit een interview over de nieuwe Fire Emblem:
It was during Japan Expo that we met Genki Yokota and Toshiyuki Kasukihara, respectively producer and director of Fire Emblem: Three Houses. The opportunity to discuss the novelties of this highly anticipated opus.

....

Kasukihara-san: To end the game with just one of the three houses, it took me 80 hours. I did not cut the vocals or cutscenes, of course. So if you want to do the three paths, it can take you more than 200 hours.

😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:02
dat worden dus geen 3 houses voor mij hooguit 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Japanse overview trailer van FETH is vertaald:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 25-09 13:45
Wat voor hoesjes/case hebben jullie voor de Switch games? Ik dacht een goede gevonden te hebben maar de kwaliteit is zwaar waardeloos. 6 games kunnen erin maar het aluminium doosje kan vervolgens niet dicht. Dus gaat retour! Waar kan je in vredesnaam een beetje kwalitatief goede case vinden voor je games. Ik zoek eentje waar we minimaal 4-6 games in passen.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
cypress3d schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:58:
Wat voor hoesjes/case hebben jullie voor de Switch games? Ik dacht een goede gevonden te hebben maar de kwaliteit is zwaar waardeloos. 6 games kunnen erin maar het aluminium doosje kan vervolgens niet dicht. Dus gaat retour! Waar kan je in vredesnaam een beetje kwalitatief goede case vinden voor je games. Ik zoek eentje waar we minimaal 4-6 games in passen.
Ik heb deze en werkt perfect. € 6,76 6%OFF | Nintend Schakelaar Accessoires Draagbare Game Kaarten Case Shockproof Hard Shell Opbergdoos Voor Nintendo Switch NS Games
https://s.click.aliexpress.com/e/b6wMydEu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
https://m.nl.aliexpress.c...216704d89bbdd590ccc032820
Ik heb er 3 geprobeerd, deze bevalt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
Ik gebruik de case van Hori. Ik gebruik deze dingen al sinds de 3DS (daar inmiddels 2 van) en is mijn mening van veel hogere kwaliteit dan de prul van chinashops (al is dat niet van lage kwaliteit ofzo).

Amazon heeft ze nog te koop:
https://www.amazon.de/HOR...tch-schwarz/dp/B01NASY99Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een paar aankondigingen uit Japan.

• One Piece Pirate Warriors 4 teaser:

(Wano arc stuk aub!)

• Digimon Cyber Sleuth + Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory 2-pack komt uit op 18 oktober. Meer info in dit nieuwsartikel van Gematsu.

• Digimon Survive komt officieel ook naar Switch, maar het spel is uitgesteld tot 2020 (bron=twitter)

@RayNbow - als die 80 uur per path klopt is dat veel langer dan de gemiddelde FE game. Hopelijk is dat niet enkel door filler. Ik kijk er iig naar uit om het te weten te komen, maar zit nu zowat op het punt dat ik meer FE materiaal ga proberen vermijden...

[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 07-07-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 25-09 13:45
Daniel. schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:12:
[...]

Ik heb deze en werkt perfect. € 6,76 6%OFF | Nintend Schakelaar Accessoires Draagbare Game Kaarten Case Shockproof Hard Shell Opbergdoos Voor Nintendo Switch NS Games
https://s.click.aliexpress.com/e/b6wMydEu
Ik heb er 2 besteld! Mario en het vraagteken. Ziet er degelijk uit. Andere cases waarin de games gaan die zitten er zo in vast dat ze er amper nog heelhuids uit gaan. Eerste keer bestelling voor mij met Ali Express 😬

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
JackAvery schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:00:

@RayNbow - als die 80 uur per path klopt is dat veel langer dan de gemiddelde FE game. Hopelijk is dat niet enkel door filler. Ik kijk er iig naar uit om het te weten te komen, maar zit nu zowat op het punt dat ik meer FE materiaal ga proberen vermijden...
Ik heb het gevoel dat ze flink wat meer tijd nemen voor cutscenes en verhaal deze keer. Maar deze Fire Emblem heeft ook veel elementen van de Persona games overgenomen lijkt het wel (a.d.h.v. de trailer). Die dag planning, social links bonden met je allies enzo :+ Als daar 50% van je tijd in gaat zitten....

Ik denk ook dat zeker 50% van de gameplay "universeel" gaat zijn. De andere 50% is afhankelijk welke keuze je maakt qua house. Immers in de trailer hebben ze het over recruiten van leden van andere houses, maar dat zal na de oorlog wel anders worden lijkt me. En in de trailer hebben ze het ook over "5 jaar later", dus dat zal vast het moment zijn...

Ik moet wel toegeven dat ik ontzettend veel zin heb in dit spel. Vooral het feit dat je nu met echte legers speelt ipv alleen 'helden' maakt het zoveel meer epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
cypress3d schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:00:
[...]

Ik heb er 2 besteld! Mario en het vraagteken. Ziet er degelijk uit. Andere cases waarin de games gaan die zitten er zo in vast dat ze er amper nog heelhuids uit gaan. Eerste keer bestelling voor mij met Ali Express 😬
Ze zijn ook niet heel goedkoop en het voelt inderdaad aan als metaal. Ook kan je er een SD kaart onderstellen, maar de case voelt in ieder geval heel erg degelijk aan.

Verzending kan soms wat lang duren. Soms heb je ze in een week binnen. Soms weer 4 weken. Hangt er soms ook vanaf of je een paar centen extra wil betalen voor verzenden.

Als dit je eerste bestelling is dan volgen er meer. Ik haal er ook telefoons, elektromotoren gordijnen en gordijnrails vandaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Daniel. op 06-07-2019 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe (Engelse) trailer van AI: The Somnium Files:

In ander nieuws, Leaked Models Showing Super Nintendo World Layout.

En wat extra River City footage:

[ Voor 44% gewijzigd door RayNbow op 07-07-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Nog iemand tips voor games die geschikt zijn voor een kind van een jaar of 7? Mario Odyssey gaat soepel, maar dat is denk ik wel de grens qua 'uitdaging'. Yoshi? Rabbids?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:21
Brammos85 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:35:
Nog iemand tips voor games die geschikt zijn voor een kind van een jaar of 7? Mario Odyssey gaat soepel, maar dat is denk ik wel de grens qua 'uitdaging'. Yoshi? Rabbids?
Ik heb het zelf niet gespeeld, maar uit reviews blijkt dat Yoshi's crafted world van een moeilijkheidsgraad is die meer op kinderen is gericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Brammos85 Mijn dochtertje van 5,5 speelt met mij Yoshi's Wooly world op de WiiU. Denk dat Crafted World dan ook wel zal gaan. Yoshi spellen zijn voor het uitspelen wel wat simpeler. Om alles te halen moet je toch wel beter spelen zeg maar.
Moet zeggen dat dat spel beter speelt en Mario dan dat het spel van Paw Patrol speelt. Die laatste is zo houterig dat ik er zelfs problemen mee heb.
Rabbids kan op zich ook wel, maar is wel iets grover qua humor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Laatst online: 08:26

jabberwock

XBL:Jabberwocks

- Lego games
- Kirby
- Zelda (niet zozeer de quests, maar het rondlopen, veranderen van outfits vinden die van mij fantastisch)
- Mario Kart
- Donkey Kong
- Splatoon

Die van mij zijn 5 en 8 en die spelen bovenstaande spellen moeiteloos met hier en daar een beetje hulp. (overigens al 1,5 jaar)
Het gaat ze vaak ook niet om het verhaal in de games of per se een level moeten/willen halen. Meer de herkenning van karakters uit tekenfilms/Lego etc. De oudste begint langzaam wel te begrijpen dat je soms wat items moet vinden of moet levellen om verder te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:53
Nog iemand tips voor games die geschikt zijn voor een kind van een jaar of 7?
Toad's Treasure Tracker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 21:05
New Super Mario Bros U Deluxe

Diverse switch games (digitaal) met korting, waaronder Super Mario Maker 2 voor iets minder dan 49 euro:
https://www.cdkeys.com/nintendo/switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
2 kids hier (6 en 8 jaar) en er zijn aardig wat spellen die ze al best goed kunnen spelen. De 6 jarige speelt vooral:

Mario Kart 8 Deluxe
Super Mario Party
Super Mario Maker 2
Nintendo Labo Toycon 01 Variety Kit

De 8 jarige speelt daarnaast ook nog:

Yoshi's Crafted World
Captain Toad Treasure Tracker
Kirby Star Allies
Lego City Undercover
Mario + Rabbids Kingdom Battle
Minecraft Nintendo Switch Edition
New Super Mario Bros. U Deluxe
Rayman Legends Definitive Edition
Super Mario Odyssey

Geen van allen moeilijker dan Super Mario Odyssey vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NIeuwe Pokémon Sword & Shield update, toont een aantal nieuwe pokémon, "Gigantamaxing" (vergelijk het met een mega-evolutie+z-move voor dynamaxing bij specifieke mon...) en nieuwe (versie-specifieke) gym leaders:

Ook de officiële website heeft een update gekregen, waar alvast een paar version-exclusive Pokémon onthuld worden. Verder wordt daar bevestigd dat de Galar Pokémon league in de vorm van een toernooi gebeurt.

Deze info bevestigt overigens de mogelijke echtheid van een eerder leak hierover enkele maanden terug.

[ Voor 48% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2019 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Probeer Unravel 2 eens :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Dank voor de tips, hier kunnen we even mee vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grisaia heeft een releasedate: 7 november.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zWTJyeq.jpg

Kill la Kill krijgt 22 juli een demo:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-9Sj5qX4AEe0Ws.jpg:large

Verschillen tussen Pokemon Sword/Shield zijn niet alleen de Pokemon. Sword heeft bijv. gym leader Bea:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XruUU87.png
Shield heeft Allister:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N2k1hWp.png

Verder is er nog een video van de te winnen Splatoon-theme voor Tetris 99 online gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 09-07-2019 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Youtube ad, het is reclame maar tegelijkertijd een mooi 2019 overzichtje ;)

Astral Chain preorder kost momenteel 44 euro op Amazon Duitsland.

[ Voor 54% gewijzigd door JackAvery op 09-07-2019 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twee NES games...

...en een rewind feature:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is de eerste keer dat beide NES games me compleet niet aanspreken. Ik vrees dat ze nu wel een beetje het bodem van de ton aan het schrapen zijn. In ieder geval bevat mijn "most wanted" lijst vrijwel enkel nog games die ik ivm licenties in de orde "gaan nooit komen" schaar (gremlins, metal gear, en diverse disney games als darkwing duck, ducktales, talespin, chip and dale etc.).

De rewind feature is wel een erg leuke, maar vooralsnog gaat mijn Pi nog niet weg, al is het alleen maar om de retroachievements.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Welke ik nog graag zou zien is Little Nemo. Erg leuk spel met verschillende outfits in de levels. Mol pak, kikkerpak enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:15:
[...]

Dit is de eerste keer dat beide NES games me compleet niet aanspreken.
Heb beide games in een lang verleden best vaak gespeeld. Zijn geen slechte games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Magic schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:15:
[...]

Dit is de eerste keer dat beide NES games me compleet niet aanspreken. Ik vrees dat ze nu wel een beetje het bodem van de ton aan het schrapen zijn. In ieder geval bevat mijn "most wanted" lijst vrijwel enkel nog games die ik ivm licenties in de orde "gaan nooit komen" schaar (gremlins, metal gear, en diverse disney games als darkwing duck, ducktales, talespin, chip and dale etc.).

De rewind feature is wel een erg leuke, maar vooralsnog gaat mijn Pi nog niet weg, al is het alleen maar om de retroachievements.
Ik val in herhaling denk ik, maar ondanks dat er geweldige nes games zijn (je kan me wakker maken voor nes zelda, en mario 3 misschien ook nog net wel :P en dingen als mega man en solar jetman vind ik ook nu nog super en er zijn genoeg games die ik niet eens ken natuurlijk ) is dit imho niet de manier. Als het nou een mix was van de hele ninty library, dan kan je prachtige games leveren voor een hele behoorlijke tijd. En als je het de vc library (van wat ik me herinner van de wii stond daar een hoop leuks in) maakt.......damn.....maar met nes games? Nee ik zal niet zeggen dat je net zo goed niets kan geven, maar voor de meeste huidige spelers zal het niet veel meer waarde hebben. Hell ik denk dat voor spelers die niets met retro hebben zelfs een random VC game al niet boeiend is. Maar goed we zullen zien hoe dit loopt. Misschien neem ik zelf in de wintertijd wel een keertje een maandje online om it wat te testen, maar dit gratis spellen beleid helpt niet zeg maar....

offtopic:
retro...achievements?! Damn dat moet ik toch maar is gaan onderzoeken, kan niet wachten om op een 4e platform dramatische scores te hebben in games :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Sinds gister eigenaar van een Switch, dochterlief is gek van Mario Kart. Nu wil ik ook 1 of 2 games kopen voor mijzelf ^^ gewoon omdat het apparaat er nu toch is. Wat zijn echt musthave games, ik ga sowieso voor de pokemon game vanwege nostalgie(vroeger grijs gespeeld op de Gameboy).

Ik ben niet echt een shooter of racer, Hoe zijn de mario games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Sjonson schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:13:
Sinds gister eigenaar van een Switch, dochterlief is gek van Mario Kart. Nu wil ik ook 1 of 2 games kopen voor mijzelf ^^ gewoon omdat het apparaat er nu toch is. Wat zijn echt musthave games, ik ga sowieso voor de pokemon game vanwege nostalgie(vroeger grijs gespeeld op de Gameboy).

Super Mario Odyssey -> https://www.metacritic.com/game/switch/super-mario-odyssey
The Legend of Zelda: Breath of the Wild -> https://www.metacritic.co...-zelda-breath-of-the-wild

De metacritic ratings vertellen je waarom die twee ;)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tarin schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:16:
In dit topic is weinig meer te lezen over door third-party docks / hdmi-converters gebrickede switches; ik heb hier pas nadat ik dit ding besteld heb wat over gelezen en hij zou vandaag bezorgd moeten worden.
Waarom deze? Omdat ik voor m'n werk veel onderweg ben, en dan is dit + een goede lader een goede manier om Switch te spelen op de hotelkamer-TV. En deze is "Amazon's Choice voor 'Switch dock'" en lekker compact.

Googlen geeft voornamelijk info over de 5.0.x-softwareversie icm docks; is het inmiddels (8.1.x) beter / opgelost? Kan ik er dan het beste een Nintendo-lader bij halen of is deze ook ok? Normaal gesproken kan je redelijk van Amazon-reviews uitgaan, maar door de stress met bricken.. Niet dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar alles bij elkaar is al duur genoeg... En USB-C-laders uit elkaar halen is best lastig, met zo'n net-niet-standaard. Ben blij dat onze telefoons nog gewoon microUSB doen.
Update: het werkt prima :).

Switch aan de monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:02
Gebruik je de orginele lader voor stroom? En hoe is de kwaliteit?
Is er geen vertraging of iets anders raar te zien als je hem gebruikt voor op een monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Sjonson schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:13:

Iedereen zal terecht zeggen Mario Odyssey en Zelda BOTW in willekeurige volgorde als je het hebt over de 2 must have games voor de Switch. Games als Super Smash, Mario Maker en Mario Kart zitten er net onder en zijn iets meer van smaak afhankelijk. Persoonlijk kan ik Donkey Kong Tropical Freeze, Bayonetta 1-2, Hollow Knight en Xenoblade Chronicles 2 . Captain Toad is ook erg leuk voor jonge kinderen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ryatzu schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Gebruik je de orginele lader voor stroom? En hoe is de kwaliteit?
Is er geen vertraging of iets anders raar te zien als je hem gebruikt voor op een monitor?
Nee, deze, die 'worden vaak samen gekocht' en hebben beide goede reviews. Kwaliteit van beiden is goed - lader is afgezien van het labeltje niet van die van Nintendo te onderscheiden; deze converter heeft een metalen behuizinkje en een dikke maar flexible kabel.

Ik zit morgenavond weer in een hotel, daarna kan ik er wat over zeggen, maar aan mijn monitor werkt het iig prima. Aangezien het gewoon een HDMI-conversie is zoals het dock dat ook doet, verwacht ik aan monitors minder problemen dan aan tv's, aangezien bij die laatste vaker beeldverwerking toegepast wordt

Maar goed, uiteindelijk is een extra echt dock maar 40 euro duurder (daar zit ook een lader en zowaar een HDMI-kabel bij), en voor de elektronica daarin had ik ook een behuizinkje kunnen printen. Deze oplossing was echter kant-en-klaar en lekker compact.

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 10-07-2019 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
ph4ge schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Iedereen zal terecht zeggen Mario Odyssey en Zelda BOTW in willekeurige volgorde als je het hebt over de 2 must have games voor de Switch. Games als Super Smash, Mario Maker en Mario Kart zitten er net onder en zijn iets meer van smaak afhankelijk. Persoonlijk kan ik Donkey Kong Tropical Freeze, Bayonetta 1-2, Hollow Knight en Xenoblade Chronicles 2 . Captain Toad is ook erg leuk voor jonge kinderen.
Thanks ik zal voor nu dan Zelda BOTW aanschaffen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
En hier is ie:

[YouTube: First Look at Nintendo Switch Lite: A New Addition to the Nintendo Switch Family]

Drie kleuren: geel, turquoise en grijs. 5.5" scherm (tov 6.2 van de normale Switch). D-pad aan de linkerzijde ipv vier aparte knoppen. Kan niet docken. Geen HD Rumble, geen motion camera in de 'joycon' :P Launch 20 september. Prijs nog niet vermeldt :P Prijs in de USA $199 , in Japan 19.980 Yen

Meer op de site van Nintendo.
Vergelijking tussen de gewone Switch en de Lite vind je hier. Nogal een grote infographic dus ik post m hier niet als image :)

Het lijkt erop dat de batterij van de Lite iets langer meegaat in schattingen van Nintendo. Toch een geupdate Tegra (kleiner productieproces?) erin?

[ Voor 79% gewijzigd door JackAvery op 10-07-2019 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eindelijk! :D

Rare keuze dat deze niet op een tv aangesloten kan worden. Maar goed, ik verwachte zoiezo dat de Switch mini niet iets voor mij zou zijn, de huidige Switch voldoet prima.

Ik bedoel Switch Lite, niet Switch mini :P

[ Voor 97% gewijzigd door L23 op 10-07-2019 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Mijn vrouw zelfs met kleine handen vind hem totaal niet interessant. >_> Dat zegt best wel wat eigenlijk.
Voor mijn dochtertje zou ik hem eigenlijk ook niet aanschaffen. simpelweg omdat je saves niet makkelijk over kunt zetten naar een andere switch om dan op de tv te spelen.

Ik laat hem aan me voorbij gaan. Zie er wel wat in, maar niet voor ons iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48
Heeft de Lite nu wel of geen full HD panel?? Ik lees op sommige site dat het wel een ondersteuning heeft voor 1080P maar kan vanaf de Nintendo site niets vinden.

Never mind:

Scherm Touchscreen / 5,5 inch LCD / resolutie 1280 x 720

[ Voor 18% gewijzigd door Viper_4111 op 10-07-2019 14:26 ]

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:24:
simpelweg omdat je saves niet makkelijk over kunt zetten naar een andere switch om dan op de tv te spelen
Definieer niet makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56
JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:11:
En hier is ie:

[Twitter]

[YouTube: First Look at Nintendo Switch Lite: A New Addition to the Nintendo Switch Family]

Drie kleuren: geel, turquoise en grijs. 5.5"scherm (tov 6.2 van de normale Switch). Kan niet docken. Launch 20 september. Prijs nog niet vermeldt :P

Meer op de site van Nintendo.
Vergelijking tussen de gewone Switch en de Lite vind je hier. Nogal een grote infographic dus ik post m hier niet als image :)

Het lijkt erop dat de batterij van de Lite iets langer meegaat in schattingen van Nintendo. Toch een geupdate Tegra (kleiner productieproces?) erin?
Waar is de pro aankondiging? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viper_4111 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:25:
Heeft de Lite nu wel of geen full HD panel?? Ik lees op sommige site dat het wel een ondersteuning heeft voor 1080P maar kan vanaf de Nintendo site niets vinden.
Gewoon 720P, net als de huidige Switch.
rudyman85 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:26:
[...]

Waar is de pro aankondiging? :>
Er komt geen Pro.

[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 10-07-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 14:08
Kleine kans, het normale model wordt in het filmpje nog het vlaggenschip van de switch serie genoemd, dus ik zie het niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@RayNbow Bijvoorbeeld. Mocht ik die kleine kopen. Hoe kan ik mijn saves heel snel van mijn grote Switch naar de lite krijgen? Het is niet dat je hem oppakt en dat na starten de saves gesynct worden van en naar de cloud.

Idem voor een save van Paw Patrol voor mijn dochtertje. Ik kan niet de saves snel syncen naar de Switch van mijn vrouw bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:59
Ik vind het wel een interessante optie. Ik zou zelfs mijn huidige Switch verkopen voor deze versie, mits het scherm van de Lite wel hetzelfde is (afgezien van de grootte uiteraard) en de prijs van de Lite onder de € 200,00 ligt.

Ik game namelijk echt nooit op de tv m.b.t. de Switch en ik vind het kleinere formaat wel lekker. Jammer dat de batterij niet wat steviger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emmavdv schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:28:
[...]

Kleine kans, het normale model wordt in het filmpje nog het vlaggenschip van de switch serie genoemd, dus ik zie het niet gebeuren.
Ik was ook niet echt serieus, al zou het me eigenlijk weinig verbazen dat ze dit opeens uit de hoed toveren over een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:29:

Ik game namelijk echt nooit op de tv m.b.t. de Switch en ik vind het kleinere formaat wel lekker. Jammer dat de batterij niet wat steviger is.
Gelukkig heeft ie wel USB C waardoor hij makkelijk op te laden is als je andere USB C apparaten in huis hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De prijs in de USA wordt $199 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:29:
Ik vind het wel een interessante optie. Ik zou zelfs mijn huidige Switch verkopen voor deze versie, mits het scherm van de Lite wel hetzelfde is (afgezien van de grootte uiteraard) en de prijs van de Lite onder de € 200,00 ligt.

Grootste probleem wat ik ermee zou hebben is dat je ook niet optioneel kan docken of op de TV spelen wil je dus met vrienden spelen. Dat zou voor mij een te groot offer zijn al vind ik de nieuwe formfactor wel erg prettig.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:28:
@RayNbow Bijvoorbeeld. Mocht ik die kleine kopen. Hoe kan ik mijn saves heel snel van mijn grote Switch naar de lite krijgen? Het is niet dat je hem oppakt en dat na starten de saves gesynct worden van en naar de cloud.
Je kunt inderdaad niet naadloos tussen systemen schakelen. Het vereist een handmatige transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:56
waaaarom een kleiner scherm? Ik snap deze keus echt niet, zeker gezien het huidige formaat van smartphones tegenwoordig, 5,5 inch scherm daar ga ik toch geen Zelda BoW opspelen, komop hey.

Jammer dit, bij mij is alle twijfel in ieder geval weg, wellicht dat er ooit een switch pro bij mij thuis komt, maar dit is voor mij iig een gemiste kans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Touchdomex schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:37:
[...]

Grootste probleem wat ik ermee zou hebben is dat je ook niet optioneel kan docken of op de TV spelen wil je dus met vrienden spelen. Dat zou voor mij een te groot offer zijn al vind ik de nieuwe formfactor wel erg prettig.
Ja, nu ik er even over heb nagedacht wordt dit een tweede Switch en geen omruil voor mijn huidige. Het ding trekt me wel, maar ik moet voor mezelf kunnen verklaren waarom ik een tweede zou willen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56
Toch jammer, het hele idee zit in de naam 'Switch' zelf. Als je de Lite in handen hebt en je kijkt een trailer met een aankondiging van een Nintendo Switch game hoor je een klik met een animatie van het hele principe; 'ehh, ja, deze switcht niet'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:39:
[...]

Ja, nu ik er even over heb nagedacht wordt dit een tweede Switch en geen omruil voor mijn huidige. Het ding trekt me wel, maar ik moet voor mezelf kunnen verklaren waarom ik een tweede zou willen :-)
Het zou fijn zijn als je gewoon verder kan spelen op de ene switch waar je op de andere bent gebleven maar zoals @RayNbow opmerkt kan dat dus ook niet.

Dan zou het ook al niet een mooi systeem zijn voor erbij. Het is dus echt de ene of de andere als je niet lang wil doen over het wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rudyman85 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:39:
[...]
Toch jammer, het hele idee zit in de naam 'Switch' zelf. Als je de Lite in handen hebt en je kijkt een trailer met een aankondiging van een Nintendo Switch game hoor je een klik met een animatie van het hele principe; 'ehh, ja, deze switcht niet'. :)
Het verbaasd mij dat de Switch Lite niet op de tv aangesloten kan worden, dat maakt het namelijk echt een Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf heb ik geen problemen met de huidige Switch. Is wel fijn dat ik de Switch uit een dock kan halen en later verder kan gamen. Als ik dat met een 2e Switch zou willen, dan moet niet alleen save-data worden gesynchroniseerd, maar ook de huidige game-state (En hoe zit het met de gamedata zelf? Als het een fysieke gamecard betreft kun je niet verwachten dat deze automagisch teleporteert naar de andere Switch?)

Deze Switch Lite is puur gericht op realiseren van een lagere price point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
RayNbow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:43:
Zelf heb ik geen problemen met de huidige Switch. Is wel fijn dat ik de Switch uit een dock kan halen en later verder kan gamen. Als ik dat met een 2e Switch zou willen, dan moet niet alleen save-data worden gesynchroniseerd, maar ook de huidige game-state (En hoe zit het met de gamedata zelf? Als het een fysieke gamecard betreft kun je niet verwachten dat deze automagisch teleporteert naar de andere Switch?)

Dat vermoed ik ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Er nog een device naast puur als alternatief voor de 3DS. Denk dat het daarvoor is bedoeld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Nintendo heeft het toch zelf gezegd: "Eerst willen een Switch in ieder huisgezin. Daarna willen we meerdere Switches in ieder huisgezin: eentje voor papa, eentje voor mama, eentje voor de zoon, eentje voor de dochter, eentje voor de hond, eentje voor de kat, eentje voor de goudvis,..." :P

Dit lukt natuurlijk nooit met een duurder apparaat, dus een goedkopere versie is eerste prioriteit bij Nintendo. Nintendo wil 100 miljoen Switches Lite verkopen en geen 5 miljoen Switches Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snel een vergelijking van de grootte. Sorry voor de clumsy photoshop.

Switch vs Lite
RayNbow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:38:
[...]

Je kunt inderdaad niet naadloos tussen systemen schakelen. Het vereist een handmatige transfer.
Met cloud saves kan je toch gewoon een tweede Switch als secondary instellen, en dan vanuit instellingen je cloud backup downloaden?

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 10-07-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:32
Ik vraag me af of ze niet ook met een Switch tv gaan komen, gewoon een Switch zonder scherm/knoppen in een compacte behuizing voor aan de TV. Die zouden ze mogelijk nog goedkoper kunnen maken (a 150 euro). Op die manier bereik je zowel de handheld only gamers, als de TV only gamers. En de mensen die beide willen, kopen de duurdere hybride versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarthDavy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:49:
[...]

Nintendo heeft het toch zelf gezegd: "Eerst willen een Switch in ieder huisgezin. Daarna willen we meerdere Switches in ieder huisgezin: eentje voor papa, eentje voor mama, eentje voor de zoon, eentje voor de dochter, eentje voor de hond, eentje voor de kat, eentje voor de goudvis,..." :P

Dit lukt natuurlijk nooit met een duurder apparaat, dus een goedkopere versie is eerste prioriteit bij Nintendo. Nintendo wil 100 miljoen Switches Lite verkopen en geen 5 miljoen Switches Pro...
Klopt, Nintendo gaat de strijd aan met Microsoft en Sony door zoveel mogelijk Switch consoles te verkopen, met een enorme user base zal het voor ontwikkelaars interessant blijven om games te ontwikkelen voor de Switch, ook als de Xbox Scarlet en Playstation 5 op de markt zijn. Hetzelfde gaan ze niet voor elkaar krijgen met een Switch Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Leuk apparaatje die Lite. Als ik nog geen Switch had dan koos ik vast voor deze :)

Maar ik denk niet dat ik een tweede ga kopen of mijne ga vervangen. Misschien als ze ooit met een mogelijkheid komen om wel 'naadloos' twee Switches te gebruiken.

Ik ben het wel eens dat het een beetje opmerkelijk is dat ze hier geen Dock of video-uit functie op doen. Dat kan alleen maar met koeling te maken hebben, die zal vast niet afdoende zijn om de extra warmte af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Met cloud saves kan je toch gewoon een tweede Switch als secondary instellen, en dan vanuit instellingen je cloud backup downloaden?
Je moet dan alleen mogelijk oppassen met automatisch uploaden van saves. Zul je net zien dat er per ongeluk de verkeerde savefile op een gegeven moment naar de cloud wordt geüpload.

(Is er iemand die dit wil gaan testen? :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat de Switch Lite hetzelfde marktsegment als de n3DS moet aanspreken, lijkt me weinig twijfel over. Deze move kan wel betekenen dat er geen grote pricedrop te verwachten is in de nabije toekomst voor het gewone model, om de differentiatie zo sterk mogelijk te houden.

Gezien geruchten over een tweede (pro) model veel minder gedetailleerd waren dan de Lite, kan die echt nog wel ff op zich laten wachten. Ik denk wel nog steeds dat de WSJ het bij het rechte eind had. Overigens bevestigt de looks van de Lite ook de eerdere Chinese leaks.

@RayNbow, ik zou het testen maar ben niet bepaald binnenkort in de buurt van een tweede Switch. Misschien over enkele weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:52:
Snel een vergelijking voor size. Sorry voor de clumsy photoshop.

[Afbeelding: Switch vs Lite]

[...]

Niet alles gaat mee jammer genoeg met de cloud backups :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:02:
[...]

Niet alles gaat mee jammer genoeg met de cloud backups :'(
Voor zover ik me herinner:
- Pokémon
- Splatoon 2
- Animal Crossing

Verder no problem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:03:
[...]

Voor zover ik me herinner:
- Pokémon
- Splatoon 2
- Animal Crossing

Verder no problem toch?
Juist Pokemon en Splatoon zou ik wel met die manier ermee om willen gaan :+

Animal Crossing kan mij gestolen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 22:53
Geen fan van de kleuren van de Switch Lite. Het spreekt ook echt goedkoop uit.

Verder wel een goede zet denk ik. Een mooi instapmodel die wat makkelijker mee gaat als je nog vervoer gebruikt waarbij dat uit maakt. Zelf vind ik de OG Switch klein genoeg om mee te nemen in het vliegtuig en verder blijft hij toch binnen.

Zou hem nog best willen kopen voor de verzameling als er mooiere kleuren uit komen of als backup Switch, maar helaas maakt Nintendo dat weer onzinnig aangezien je toch niet kan synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

JackAvery schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:00:

Gezien geruchten over een tweede (pro) model veel minder gedetailleerd waren dan de Lite, kan die echt nog wel ff op zich laten wachten. Ik denk wel nog steeds dat de WSJ het bij het rechte eind had. Overigens bevestigt de looks van de Lite ook de eerdere Chinese leaks.
Precies. Ik denk niet dat er uberhaupt een "Pro" model komt. Zeker dit jaar niet. Er komt misschien wel een vervanger voor de huidige Switch, maar die gaat de huidige Switch vervangen. No way dat Nintendo drie Switch modellen in de markt gaat zetten. Die "Pro" zal dus maar marginale verbeteringen tov het huidige model hebben: een iets beter accuduur en misschien een iets beter scherm. Voor de rest zal de "Pro" identiek zijn aan het huidige model.

Het handige is dat we best wel zullen weten wanneer die "Pro" er komt, want Nintendo zal dan stoppen met de huidige te produceren. En daarom past de Lite ook in dit verhaal. Je kan best even de stock van de huidige Switch laten opdrogen, omdat de Lite je verkopen op peil zal houden. Zo hou je geen immense stock van de huidige Switch over als je met de aankondiging van de "Pro" komt. Na de aankondiging van een "Pro" Switch koopt uiteraard geen kat meer de huidige Switch, dus je wil die zo goed als uitverkocht hebben tegen dan. Nintendo zijn meesters in zo'n streken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Grappig dat Nintendo gewoon weer een console uitbrengt met zowat dezelfde naam. Bij de WiiU ging dat behoorlijk fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:16:
Grappig dat Nintendo gewoon weer een console uitbrengt met zowat dezelfde naam.
Het is ook vrijwel dezelfde console.
Bij de WiiU ging dat behoorlijk fout.
In tegenstelling tot de Wii U t.o.v. de Wii.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarthDavy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:14:
[...]

Het handige is dat we best wel zullen weten wanneer die "Pro" er komt, want Nintendo zal dan stoppen met de huidige te produceren. En daarom past de Lite ook in dit verhaal. Je kan best even de stock van de huidige Switch laten opdrogen, omdat de Lite je verkopen op peil zal houden. Zo hou je geen immense stock van de huidige Switch over als je met de aankondiging van de "Pro" komt. Na de aankondiging van een "Pro" Switch koopt uiteraard geen kat meer de huidige Switch, dus je wil die zo goed als uitverkocht hebben tegen dan. Nintendo zijn meesters in zo'n streken. >:)
Er is al maanden slechts beperkte stock te bestellen in o.a. Japan en Duitsland volgens mensen op ResetEra. Waarschijnlijk deels met de Lite te maken. Ben nieuwsgierig hoe de verhouding gaat zijn in verkopen nu.

Op Japanse Twitter zijn nu vijf van de tien trending termen gerelateerd aan het nieuwe model: Switch Lite, スイッチライト , Vita (lol), 携帯モード, 携帯専用 (beide varianten op Handheld mode).
Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:16:
Grappig dat Nintendo gewoon weer een console uitbrengt met zowat dezelfde naam. Bij de WiiU ging dat behoorlijk fout.
Het is dan ook gewoon een mobieler budgetmodel van dezelfde console?

De Japanse site heeft een preview van de Pokémon special edition:

Afbeeldingslocatie: https://topics.nintendo.co.jp/export/sites/nintendo_topics/images/article_img/00001670_02.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 10-07-2019 15:23 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic