• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ziet er leuk uit, maar wat moet je eigenlijk doen? Huisjes / stadje bouwen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-01 16:34

fub

pven schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

Ziet er leuk uit, maar wat moet je eigenlijk doen? Huisjes / stadje bouwen?
Het wordt ook een 'toy' genoemd en geen 'game' -- er zijn geen punten te verdienen.

• pven
  • Niet online
fub schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Het wordt ook een 'toy' genoemd en geen 'game' -- er zijn geen punten te verdienen.
Interessant, dank je!

De omschrijving op de site is inderdaad duidelijk (die had ik even gemist): 'No goal. No real gameplay. Just plenty of building and plenty of beauty. That's it.'

Raar: als ik naar https://www.nintendo.com/games/detail/townscaper-switch/ ga dan heb ik geen buy-knop, alleen een 'Add to wish list'. Ik ben ingelogd op de site. Ik zou dat spel toch online moeten kunnen kopen? 8)7

Hm, als ik uitlog dan verschijnt er wel een buy-knop, daar op klikken geeft:
Foutcode: 9001-1670
Deze content is momenteel niet beschikbaar.
Later vandaag nog maar eens proberen ...

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 27-08-2021 10:16 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
JackAvery schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:20:
[...]

Welke spellen je speelt op iemands profiel is niet relevant, de limiet zit op het feit dat er eigenlijk maar 1 speler tegelijk op een profiel gaat spelen en dat een ‘secundaire Switch’ in principe met internet moet verbonden zijn.

Elke spelersaccount gaat een hoofdsysteem hebben waar ie aan toegewezen is, en kan verder op een secundair systeem gezet worden om daarop te spelen met de aankopen van die account, mits limitaties. Zie bvb. Deze uitleg van Nintendo: Wat zijn de verschillen tussen een hoofdsysteem en andere systemen?

Als dat niet duidelijk is, YouTube staat vol uitleggen en ook in dit topic is het delen tussen verschillende consoles meerdere keren besproken.
@franssie In ons huishouden gebruiken we een normale Switch en de Lite alleen maar binnen de woning. Op vakantie e.d. laten we ze thuis. Dus het wel/niet nodig hebben van een internet verbinding daar hoef ik me niet in te verdiepen. Ook het gelijktijdig kunnen spelen, is voor ons niet van toepassing: mijn zoontje speelt overdag met de gewone Switch en ik ‘s avonds met de Lite. Verder valt me op in het genoemde artikel dat het gaat om dowloadsoftware. Wij spelen alleen fysieke games. Of deze restricties ook hierbij gelden, weet ik niet. Dat zou ik moeten testen, maar zoals hiervoor aangegeven, zullen beide Switch systemen niet gelijktijdig in gebruik zijn.

Gisteravond voor het eerst in mijn leven een Mega Man spel gespeeld (11). Super leuk spel! Maar ik ben er best wel slecht in. Ik loop nu al ergens vast. Ik moet tijdens een jump een blokje stuk schieten en dan door de smalle opening heen glijden. Om de druk op te voeren komt er van links over de gehele hoogte van het scherm iets aan denderen. Ik heb kennelijk nog niet alle moves onder de knie. En ik speel nog wel op het makkelijkste niveau (geadviseerd als je nog nooit MM hebt gespeeld). Dit wordt nog wat. :) In ieder geval super gaaf. En misschien moet ik af en toe even een Google-tje doen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 27-08-2021 11:00 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:38:
[...]
Wij spelen alleen fysieke games.
Dan is het: cartridge erin en gaan.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:22
Metroid Dread - Trailer 2 *O*

Toevallig vanaf de 7e nog vakantie ook :)

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Iemand Baldo al gespeeld?

• meesje
Jake schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Dan is het: cartridge erin en gaan.
Dit werkt inderdaad zo. Zoontje was beneden Mario&Sonic Tokyo aan het spelen. Zonder problemen kom ik Mega Man opstarten. Voor nu allemaal wel best dat we hetzelfde profiel gebruiken.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:15
nog niet sta op het punt baldo te kopen, maar ik wacht even tot morgen.
Wil wat reviews zie nen kijken hoe het loopt op de switch, want er zijn helaas zoveel games wat niet lekker lopen op de switch de laatste tijd .

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:22
pven schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Raar: als ik naar https://www.nintendo.com/games/detail/townscaper-switch/ ga dan heb ik geen buy-knop, alleen een 'Add to wish list'. Ik ben ingelogd op de site. Ik zou dat spel toch online moeten kunnen kopen? 8)7

Hm, als ik uitlog dan verschijnt er wel een buy-knop, daar op klikken geeft:

[...]

Later vandaag nog maar eens proberen ...
Via deze link lijkt het nu wel te werken:
https://www.nintendo.nl/G...html?nsuid=70010000038518
Voor zover ik tenminste doorgeklikt heb zonder deze daadwerkelijk te kopen natuurlijk :9
@Melkunie Zal nu wel werken verwacht ik, is inmiddels ook via zoeken op de website te vinden, gisteren lukte dat nog niet.

• pven
  • Niet online
Melkunie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Via deze link lijkt het nu wel te werken:
https://www.nintendo.nl/G...html?nsuid=70010000038518
Voor zover ik tenminste doorgeklikt heb zonder deze daadwerkelijk te kopen natuurlijk :9
Het is gelukt. Dank je! Vanavond eens naar kijken.

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik meen dat in het verleden het dock van de Nintendo Switch krassen veroorzaakte als je deze niet goed in het dock plaatste. Is dat met nieuwere versies van de Switch toen opgelost?
Bulletdodger schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:35:
Ik meen dat in het verleden het dock van de Nintendo Switch krassen veroorzaakte als je deze niet goed in het dock plaatste. Is dat met nieuwere versies van de Switch toen opgelost?
Daar verschillen de meningen over, in mijn geval veroorzaakt het dock van het Switch 2019 model geen krassen. Ik gebruik geen screen protector. Maar standaard raadt iedereen een screen protector aan.

Geen idee of het dock van het Switch OLED model krassen veroorzaakt. Ik ga er vanuit dat ze daar rekening mee hebben gehouden. Enige wat ik gelezen heb is dat het OLED model iets ruimer in zijn dock zit.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:15
Ruudox schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

nog niet sta op het punt baldo te kopen, maar ik wacht even tot morgen.
Wil wat reviews zie nen kijken hoe het loopt op de switch, want er zijn helaas zoveel games wat niet lekker lopen op de switch de laatste tijd .
@dedominee

Toch overstag gegaan en heb Baldo gekocht.
De performance is best oké vind ik 30 fps en heel af en toe met een overgang naar een ander stuk een klein mini dipje, maar totaal niet hinderlijk.

Ja en het stijltje is gewoon heel mooi.
Eentje voor de speculatiefans: Alex Battaglia van Digital Foundry heeft ook eens onderzocht of een Switch Model met DLSS in de toekomst mogelijk is. Zijn assumpties en tests beamen min of meer wat sommige Switch Pro believers al een tijdje claimen. De video:

En voor wie liever leest, het artikel.
Meer nieuws van O.a. GamesCom

Turn-based strategy game Dark Deity komt naar Switch in 2022. Lijkt er eentje voor de old-school Fire Emblem fans.

The Wonderful 101 heeft plots nieuwe DLC gekregen, “The Prince Vorrken” mode:
Unlock a new mode that lets you change the main player character to Prince Vorkken Ohgee, heir to the throne of the comet Rhullo and leader of the star-spanning Guyzoch Space Pirates! As Prince Vorkken, the Multi-Unite ability is replaced with "Enemy-Unite," which summons a host of "Unify Monster" alien beasts! "The Prince Vorkken" also works with the free Time Attack DLC. Use Prince Vorkken's Enemy Unite to carve out a new path, and perhaps a faster time! *Players can switch freely between normal mode and The Prince Vorkken mode after installing "The Prince Vorkken" DLC.
Een aantal indie games hebben nu release data:
  • Airborne Kingdom - 9 november
  • Grow: Song of the Evertree - 19 november
Voor de fans van klassieke bullet hell games komt Espgaluda II dan weer op 9 september. Er is een nieuwe teaser trailer die de veranderingen in vergelijking met de arcade versie toont.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 28-08-2021 08:23 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:19
Onze 4yo5yo heeft vandaag de Switch gekregen met Skull&co case en Mario Party. Hij is er super blij mee en wij dus ook.

We/ik kwamen er nu wel achter dat het verplicht is om de joycons los te koppelen van de Switch om Mario Party te kunnen spelen. Ergens had ik dat wel een beetje verwacht, maar had de hoop dat het ook gespeeld kon worden met de joycons bevestigd.
Nu dus maar een nieuw setje besteld om die los te houden, zodat de Switch zelf volledig in de case kan blijven.

Voor nu kan hij lekker met Mario Kart spelen 😊

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• meesje
Jan_V schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:34:
Onze 4yo5yo heeft vandaag de Switch gekregen met Skull&co case en Mario Party. Hij is er super blij mee en wij dus ook.

We/ik kwamen er nu wel achter dat het verplicht is om de joycons los te koppelen van de Switch om Mario Party te kunnen spelen. Ergens had ik dat wel een beetje verwacht, maar had de hoop dat het ook gespeeld kon worden met de joycons bevestigd.
Nu dus maar een nieuw setje besteld om die los te houden, zodat de Switch zelf volledig in de case kan blijven.

Voor nu kan hij lekker met Mario Kart spelen 😊
Vergeet dan niet nog een oplaadstation te kopen voor de extra joy-cons.

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
Skyward Sword HD uitgespeeld. Ondanks her en der echt wel wat frustratie met spelen in handheld modus heb ik er toch wel van genoten. Een van de mooiste Zelda verhalen en het einde was echt prachtig. Nu op naar de volgende games. Komt veel leuks aan komende maanden (Monkey Ball, Wario, Metroid).

• dedominee
Ruudox schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

@dedominee

Toch overstag gegaan en heb Baldo gekocht.
De performance is best oké vind ik 30 fps en heel af en toe met een overgang naar een ander stuk een klein mini dipje, maar totaal niet hinderlijk.

Ja en het stijltje is gewoon heel mooi.
Ook gekocht! Vanavond eens spelen.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:29

The Chosen One

Zie signature!

Ik las trouwens tijdje terug dat de Oled versie wel minimale veranderingen heeft.
Bijv licht sensor. Klopt dat nou nog, en zijn er nog andere dingen? Voor de mensen met een case kan dat nog wel belangrijk zijn. Maar hopelijk ook nog te fixen (gaatje snijden/knippen of zo).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

The Chosen One schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:46:
Ik las trouwens tijdje terug dat de Oled versie wel minimale veranderingen heeft.
Bijv licht sensor. Klopt dat nou nog, en zijn er nog andere dingen? Voor de mensen met een case kan dat nog wel belangrijk zijn. Maar hopelijk ook nog te fixen (gaatje snijden/knippen of zo).
Licht sensor zit bovenop of zo? Maar ik denk dat je sowieso een andere case nodig gaat hebben? De Switch OLED is een paar mm langer bijvoorbeeld. Ik verwacht wel dat het gewoon in een bestaande hoes past.

Edit: Hangt dus denk ik van het materiaal van je case af, iets zoals hard plastic past mogelijk niet, een siliconen case is geen probleem. En dan heb je bovenop die licht sensor en mogelijk zitten de volume knoppen net iets opgeschoven ten opzichte van het huidige Switch model.

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 28-08-2021 18:09 ]

Spontaan weer eens een Kickstarter project gesteund. Las een artikel op Nintendolife en leuk dat de game zowel voor de Game Boy Advance en de Nintendo Switch uitgebracht word.

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-01 13:33
Is de Oled versie Binnekort alweer een keer verkrijgbaar voor pre order? Hoop hem wel te kunnen bemachtigen op release met metroid :)
Poesmij schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:13:
Is de Oled versie Binnekort alweer een keer verkrijgbaar voor pre order? Hoop hem wel te kunnen bemachtigen op release met metroid :)
Niet bekend, maar duikt vast wel ergens op. Houdt het [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic in de gaten.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 28-08-2021 19:39 ]

• dekwakker
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
.

[ Voor 99% gewijzigd door dekwakker op 12-01-2022 21:25 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
dekwakker schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:17:
Vorige maand een Switch gekocht met Mario Kart 8 deluxe en Zelda BotW. Ik kocht bewust de fysieke versie van die spellen, maar helaas is zelfs Nintendo tegenwoordig gestopt met boekjes in de doosjes. Persoonlijk vind ik dat wel erg jammer.
Die heb je vanaf de wiiU al niet meer. Op zich vond ik het wel leuk maar niet echt een gemis. Daarnaast zijn de handleidingen in de game verwerkt ook wel praktisch omdat je ze altijd bij je hebt,

En er kan idd niets tegen de pro controller op voor de langere speel sessies.
meesje schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:14:
Ik laad ze gewoon in mijn houder op.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 28-08-2021 22:58 ]

• Jan_V
meesje schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Die had ik gelukkig al.

Voorheen zat de Switch docked in onze tv kast verstopt met de joy-cons in een lader, zodat we ze snel konden pakken en met een stuurtje konden spelen. Ze van de Switch zelf ontkoppelen was een beetje gedoe, omdat het kastje niet hoog genoeg was.
Ook wordt de pro controller met die lader opgeladen.

Ik denk dat de console nu een stuk meer gebruikt gaat worden nu die op de tv kast staat, voor het grijpen, ook door papa 😊

We hebben hier het eerste model en merk al dat er ongeveer 1% batterij per minuut doorheen gaat. Voor een kind is 90 minuten speeltijd ook meer dan genoeg natuurlijk, maar als dit vervelend blijkt te zijn zal er vast een oled model komen in de toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door Jan_V op 28-08-2021 21:56 ]

Jan_V schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:54:
We hebben hier het eerste model en merk al dat er ongeveer 1% batterij per minuut doorheen gaat. Voor een kind is 90 minuten speeltijd ook meer dan genoeg natuurlijk, maar als dit vervelend blijkt te zijn zal er vast een oled model komen in de toekomst.
Je kan natuurlijk ook de accu vervangen.

• dekwakker
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
.

[ Voor 99% gewijzigd door dekwakker op 12-01-2022 21:26 ]

• Jan_V
L23 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Je kan natuurlijk ook de accu vervangen.
Oh, ik wist niet dat dat kon, eenvoudig dan.
Binnenkort maar eens kijken of dat een optie is die ik aan wil gaan.

/edit
Even gezocht en dit lijkt inderdaad eenvoudig te doen: YouTube: Nintendo Switch Battery Replacement-How To!

Hieronder: verkopen zou een optie kunnen zijn, maar denk dat ik dan eerder deze weer docked zou gaan inzetten en een nieuwe als handheld. Maar eerst maar eens kijken of hij dit leuk vind.
Ik bind het best wel gek dat een 5-jarige z'n eigen console heeft, maar dat schijnt best wel normaal te zijn als ik om me heen leed en luister.

[ Voor 47% gewijzigd door Jan_V op 28-08-2021 22:38 ]

• The Chosen One
  • Laatst online: 22:29

The Chosen One

Zie signature!

@Jan_V
Als je (genoeg) handheld speelt en nog een 1e model hebt is een OLED model ieg een nobrainer/zeer grote upgrade. En zo'n 1e model is blijkbaar 'bijzonder' omdat die nog wel gemod kon worden. Geen idee of dat in de praktijk ook leidt tot hogere (tweede hands) verkoopprijzen.

[ Voor 40% gewijzigd door The Chosen One op 28-08-2021 22:31 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
DukeBox schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:53:
Die heb je vanaf de wii al niet meer. Op zich vond ik het wel leuk maar niet echt een gemis. Daarnaast zijn de handleidingen in de game verwerkt ook wel praktisch omdat je ze altijd bij je hebt,
De Wii had nog gewoon een fysiek boekje bij het spel. De Wii U had een electronische versie. Pas met de switch helemaal zonder op wat uitzonderingen (Limited Run Games, bijvoorbeeld) na.
The Chosen One schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:29:
Als je (genoeg) handheld speelt en nog een 1e model hebt is een OLED model ieg een nobrainer/zeer grote upgrade. En zo'n 1e model is blijkbaar 'bijzonder' omdat die nog wel gemod kon worden. Geen idee of dat in de praktijk ook leidt tot hogere (tweede hands) verkoopprijzen.
Volgens mij wel. De prijzen op marktplaats van het V1 en V2 model zitten sowieso erg dicht bij elkaar. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom. Of mensen interesseren de langere accuduur van het V2 model niet of men weet het verschil tussen beide modellen niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
hcQd schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:32:
De Wii had nog gewoon een fysiek boekje bij het spel.
Je hebt gelijk, net een paar games gepakt en meeste hebben een boekje voor met name de 'motion' controls.
Bij de WiiU games heb ik geen boekjes meer.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01 20:44
De quake remaster speelt toch wel erg lekker weg op de switch moet ik zeggen, weer leuk om eens te doen! Nu ze toch bezig zijn hoop ik stiekem ook op een Quake 2 remaster, dat is toch wel mijn favoriet uit de serie qua single player.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:10
ndonkersloot schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:26:
De quake remaster speelt toch wel erg lekker weg op de switch moet ik zeggen, weer leuk om eens te doen! Nu ze toch bezig zijn hoop ik stiekem ook op een Quake 2 remaster, dat is toch wel mijn favoriet uit de serie qua single player.
Heb hem fysiek besteld, dus moet nog even wachten. Misschien als hij een keer in de aanbieding is, via de eShop bestellen.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:38
nog 'een maandje' tot de nieuwe oled switch :) Gaan anderen ook upgraden? :P

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 16:36
Nee, ik vind het te duur voor wat je er voor krijgt. Ik speel half-om-half docked/handheld. In handheld stoor ik me niet aan het “doffe” scherm, vaak heb ik dan toch al oordopjes in, dus geluid is geen issue, en ik gebruik al jaren een hori playstand waardoor de verbeterde kickstand ook weinig toegevoegde waarde heeft. Tenslotte heb ik er al een 512 GB SD-kaart in zitten, dus dat verdubbelde opslaggeheugen is ook niet nuttig, heb ik al jaren een powerbank ik gebruik voor als ik langere speelsessies verwacht, en zit er een USB-LAN adapter aan de dock.

Kortom, zo ongeveer elk punt waarop de OLED-Switch verbetert, heb ik al lang opgelost. Dan heb je het dus eigenlijk alleen over een mooier scherm waar je weinig aan kan doen, maar om daar nu een hele nieuwe unit voor te gaan kopen vind ik nogal wat. Ik zie dit ook absoluut niet als een upgrade, enkel een update.

Begrijp me niet verkeerd, het is een mooi apparaat, maar in tegenstelling tot de omslag van bijvoorbeeld een OG DS naar een DSi XL of van een OG 3DS naar een 3DS XL en dan naar een New 3DS XL (die ik wél allemaal in huis heb gehaald) vind ik dit het geld niet waard.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sderooij schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:57:
Ik weet niet waarom je upgraden precies vet hebt gemaakt, bedoel je het sarcastisch of niet?

Ik denk dat ik mijn 1e generatie switch wel ga vervangen, maar ik wacht de eerste ervaringen eerst even af. sowieso heb ik in Oktober toch weinig tijd om te gamen. Ik denk dat ik dan de oude switch unit los ga verpatsen, zonder dock en toebehoren. Die oude dock sluit ik dan in een slaapkamer aan en de extra joycons kan ik dan ook goed gebruiken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• giantgiantus
  • Laatst online: 23:11
Seal64 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:12:
Nee, ik vind het te duur voor wat je er voor krijgt. Ik speel half-om-half docked/handheld. In handheld stoor ik me niet aan het “doffe” scherm, vaak heb ik dan toch al oordopjes in, dus geluid is geen issue, en ik gebruik al jaren een hori playstand waardoor de verbeterde kickstand ook weinig toegevoegde waarde heeft. Tenslotte heb ik er al een 512 GB SD-kaart in zitten, dus dat verdubbelde opslaggeheugen is ook niet nuttig, heb ik al jaren een powerbank ik gebruik voor als ik langere speelsessies verwacht, en zit er een USB-LAN adapter aan de dock.

Kortom, zo ongeveer elk punt waarop de OLED-Switch verbetert, heb ik al lang opgelost. Dan heb je het dus eigenlijk alleen over een mooier scherm waar je weinig aan kan doen, maar om daar nu een hele nieuwe unit voor te gaan kopen vind ik nogal wat. Ik zie dit ook absoluut niet als een upgrade, enkel een update.

Begrijp me niet verkeerd, het is een mooi apparaat, maar in tegenstelling tot de omslag van bijvoorbeeld een OG DS naar een DSi XL of van een OG 3DS naar een 3DS XL en dan naar een New 3DS XL (die ik wél allemaal in huis heb gehaald) vind ik dit het geld niet waard.
Geniaal dat je zegt “alleen het scherm”🤣. Spelletjes speel je op een scherm en de kwaliteit van een scherm is super belangrijk voor het plezier wat je aan games hebt zou ik zeggen.
Ik upgrade voorlopig niet maar ben wel heel nieuwsgierig naar de kwaliteit van het scherm. Ik denk dat ik het geld in mijn zak hou voor die SoC upgrade die er vroeg of laat aankomt, maar het kan best dat ik van gedachten verander als ik vind dat ik een batterijupgrade nodig heb voor mijn 2017 model.

Zowel NateTheHate (podcast YouTube link)als NintendoLife lijken te suggereren dat in de (nabije?) toekomst er GameBoy/GameBoy Color games aan Switch Online toegevoegd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 31-08-2021 08:26 ]

• Magic
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:25:
Zowel NateTheHate (podcast YouTube link)als NintendoLife lijken te suggereren dat in de (nabije?) toekomst er GameBoy/GameBoy Color games aan Switch Online toegevoegd worden.
RGT85 roept het al een poosje (maar die roept wel meer), vraag me af of ze nieuwe bronnen hebben, of gewoon op de bandwagon meerijden.

[ Voor 20% gewijzigd door Magic op 31-08-2021 08:40 ]

• dedominee
Nope. Speel altijd docked en zie dus geen meerwaarde.
Magic schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:39:
[...]

RGT85 roept het al een poosje (maar die roept wel meer), vraag me af of ze nieuwe bronnen hebben, of gewoon op de bandwagon meerijden.
Nate en MVG hebben zoals altijd eigen bronnen, maar de podcast focust voornamelijk op emulatoren die in de Switch Online app zitten. Toevallig is dit onderwerp een specialiteit van MVG, die zelf ook een GB emulator heeft ontwikkeld voor de Switch release van Shantae 1.

Nintendo Life beweert eigen bronnen gecontacteerd te hebben. Dat staat letterlijk in hun artikel.

• Magic
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:48:
[...]

Nate en MVG hebben zoals altijd eigen bronnen, maar de podcast focust voornamelijk op emulatoren die in de Switch Online app zitten. Toevallig is dit onderwerp een specialiteit van MVG, die zelf ook een GB emulator heeft ontwikkeld voor de Switch release van Shantae 1.

Nintendo Life beweert eigen bronnen gecontacteerd te hebben. Dat staat letterlijk in hun artikel.
De podcast heb ik nog niet geluisterd, het artikel had ik wel gelezen :)

MVG heb ik idd wel hoog zitten, die roept niet zomaar wat. Maar bijvoorbeeld NintendoLife heeft het wel vaker fout gehad, en "eigen bronnen" in deze context hoeft ook niet veel te betekenen.

In ieder geval weet ik niet of ik wel zit te wachten op gameboy op de switch. Ik denk dat door het grotere scherm de graphics wel enorm karig blijken. Nu heb ik ook een RG351 en een pocketgo thuisliggen wat m.i. veel geschikter is, dus wellicht dat ik door een iets andere bril kijk :)

• sderooij
Magic schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:13:
[...]

Ik weet niet waarom je upgraden precies vet hebt gemaakt, bedoel je het sarcastisch of niet?

Ik denk dat ik mijn 1e generatie switch wel ga vervangen, maar ik wacht de eerste ervaringen eerst even af. sowieso heb ik in Oktober toch weinig tijd om te gamen. Ik denk dat ik dan de oude switch unit los ga verpatsen, zonder dock en toebehoren. Die oude dock sluit ik dan in een slaapkamer aan en de extra joycons kan ik dan ook goed gebruiken.
Dat was inderdaad een beetje sarcastisch ;)

Voor mij met name voor het scherm, altijd als ik handheld speel dan irriteer ik me na verloop van tijd toch enorm aan 'het slechte scherm' als ik dat vergelijk met mijn iP12 :)
Magic schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

De podcast heb ik nog niet geluisterd, het artikel had ik wel gelezen :)

MVG heb ik idd wel hoog zitten, die roept niet zomaar wat. Maar bijvoorbeeld NintendoLife heeft het wel vaker fout gehad, en "eigen bronnen" in deze context hoeft ook niet veel te betekenen.

In ieder geval weet ik niet of ik wel zit te wachten op gameboy op de switch. Ik denk dat door het grotere scherm de graphics wel enorm karig blijken. Nu heb ik ook een RG351 en een pocketgo thuisliggen wat m.i. veel geschikter is, dus wellicht dat ik door een iets andere bril kijk :)
Bij NintendoLife vind ik ook dat we wat sceptisch mogen zijn maar de site is wel verbeterd voor zover ik dat kan inschatten. Nate en MVG hebben wel erg goede connecties en doen helemaal niet aan het clickbait spelletje, dus daar hecht ik zelf wel waarde aan.

Ik ben zelf niet erg nostalgisch naar GameBoy releases maar er zitten wel een aantal toppertjes tussen die ik anders zelden zou kopen of bovenhalen. Benieuwd of ze er iets van maken. Als de prijs van Switch Online hetzelfde blijft, hoor je me sowieso niet klagen.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
Ik upgrade niet en houd m'n mooie Animal Crossing Editie Switch, waar ik lang naar gezocht heb en gelukkig kon kopen toen er nog wat voorraad doorheen kwam! Zo blij mee.
Ik heb mijn Switch al verkocht en kan straks upgraden voor 100 euro, dat vind ik qua prijs wel de moeite waard. Er komt voor mij alleen weinig nieuwe games uit dit jaar. Van alles is opgeschoven naar 2022 en Hollow Knight Silksong verwacht ik ook niet binnenkort. Dus dan maar wat games opnieuw spelen of Switch OLED aankoop uitstellen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@L23 "LOST IN RANDOM" lijkt me wel een interresante titel nog voor dit jaar

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• sderooij
L23 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Ik heb mijn Switch al verkocht en kan straks upgraden voor 100 euro, dat vind ik qua prijs wel de moeite waard. Er komt voor mij alleen weinig nieuwe games uit dit jaar. Van alles is opgeschoven naar 2022 en Hollow Knight Silksong verwacht ik ook niet binnenkort. Dus dan maar wat games opnieuw spelen of Switch OLED aankoop uitstellen.
Doe je goed ;) Ik zet die van mij pas over als alles is gemigreerd (dit keer hopelijk ALLES).

Metroid gaat het 'm worden voor mij, en heb nog hyrule warriors en paar andere back log spellen te voltooien.
Maar helaas is silksong nog niet beschikbaar.

Zat er aan te denken om Luigi's mansion 3 opnieuw te spelen op de oled editie, wat een leuk spel is dat zeg.

Verwijderd

On the fence, maar ik denk het niet. Niet op 'dit moment'.

Ik heb hier een launch model (dus dik 4 jaar oud nu) en het enige waarom ik zou willen upgraden is als het apparaat de geest geeft. Nu heb ik de Switch echt heel intensief gebruikt de afgelopen 4 jaar (veel meer dan de PC, Playstation 4 en nu de Series X) en ik merk dat de fan niet helemaal lekker meer is + dat een zware game na anderhalf uur de batterij helemaal heeft leeggezogen.

Ik zou die problemen kunnen oplossen door zelf de boel te fixen (re-pasten + nieuwe batterij + nieuwe backplate). Nu heb ik wel eens groot onderhoud gedaan met een launch PS4 (en die doet het dus nog steeds) maar een Switch is wel heel klein en priegelig en ik ga dan ook aan de slag met aftermarket reparatie onderdelen wat een risico met zich meebrengt. Daarnaast wil ik ook eigenlijk geen normale Switch dan meer kopen ALS het fout gaat maar dan meteen voor een Oled model gaan.

Oftewel: Ik denk dat ik nog even wacht met het repareren van mijn launch Switch zolang deze het nog gaat uithouden. Anders probeer ik het te repareren en als het fout gaat dan toch maar een Oled (als ze dan nog voorradig zijn...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2021 16:06 ]

JackAvery schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:30:
Ik ben zelf niet erg nostalgisch naar GameBoy releases maar er zitten wel een aantal toppertjes tussen die ik anders zelden zou kopen of bovenhalen. Benieuwd of ze er iets van maken. Als de prijs van Switch Online hetzelfde blijft, hoor je me sowieso niet klagen.
Zelf wel nostalgisch naar de Gameboy, maar speel dus ook nog steeds af en toe games op mijn Game Boy Color en Advance. Beiden voorzien van backlit scherm. Als ik kijk naar SNES Online dan maak ik daar te weinig gebruik van en ik mis een paar titels zoals Earthbound die wel op de SNES mini zaten. Ik verwacht een beetje hetzelfde met Game Boy Online, leuk als het komt, maar veel titels waar ik op hoop zie ik nooit verschijnen.
himlims_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:10:
@L23 "LOST IN RANDOM" lijkt me wel een interresante titel nog voor dit jaar
Ik moest het ff weer opzoeken, maar die is zeker interessant! Maar ik zie nog geen aankondiging dat er een fysieke release komt?

Digitaal komt er ig een boel mooie games uit, maar wacht toch meestal op de fysieke release. Eastward lijkt me ook tof.
sderooij schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Doe je goed ;) Ik zet die van mij pas over als alles is gemigreerd (dit keer hopelijk ALLES).

Metroid gaat het 'm worden voor mij, en heb nog hyrule warriors en paar andere back log spellen te voltooien.
Maar helaas is silksong nog niet beschikbaar.

Zat er aan te denken om Luigi's mansion 3 opnieuw te spelen op de oled editie, wat een leuk spel is dat zeg.
Ik was er van overtuigd dat een Nintendo Switch zonder extra's niet te verkopen was voor 250 euro, maar voordat ik het wist was ie weg :P

Mijn backlog heb ik aardig weggewerkt. Alleen Okami HD kom ik niet doorheen...

Luigi's Mansion 3 is een erg mooi spel inderdaad. Zelf weer zin om Mario Odyssey opnieuw te spelen. En voor de derde keer Mario + Rabbids Kingdom Battle :P
JackAvery schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:25:
Maar GameBoy games waren toch al speelbaar op de Switch? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-01 08:49
L23 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Er komen 2 pokemon games uit, warioware, lego starwars 1-9, genoeg games eigenlijk, mocht het je interesse hebben.
mxmemx schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:02:
[...]

Er komen 2 pokemon games uit, warioware, lego starwars 1-9, genoeg games eigenlijk, mocht het je interesse hebben.
Pokemon heb ik niks meer mee. Lego Star Wars kijk ik naar uit, maar is uitgesteld naar volgend jaar.

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-01 08:49
L23 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:33:
[...]

Pokemon heb ik niks meer mee. Lego Star Wars kijk ik naar uit, maar is uitgesteld naar volgend jaar.
Ik dacht december dit jaar =O
Pokemon Arceus zag er wel gaaf uit, hoop dat de open world veel toevoegt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand 'Alex Kidd in Miracle World DX' gespeeld? ik had die game in/op/bij de Sega console (master system 2(?)) zitten.

zie zojuist dat deze 'remake/rerelease' van Alex the kidd uitgekomen is.

Grisaia Phantom Trigger 06 komt eraan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IH3UW2X.png

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:32
himlims_ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:05:
iemand 'Alex Kidd in Miracle World DX' gespeeld? ik had die game in/op/bij de Sega console (master system 2(?)) zitten.

zie zojuist dat deze 'remake/rerelease' van Alex the kidd uitgekomen is.
Ja, wel op de Playstation 4, maar heb hem gespeeld, toffe game. Wat wil je weten?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Linksquest schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:15:
[...]

Ja, wel op de Playstation 4, maar heb hem gespeeld, toffe game. Wat wil je weten?
ik zag iets staan over retro modus; is dat echt 'DE' game, of een andere implementatie?
op steam lees ik dat de controls 'het net niet zijn' als in, soort vertraging ofzo

Niet dat het maar iets hoeft te betekenen, maar de site van MonolithSoft ondergaat onderhoud op 8 september.

• Linksquest
himlims_ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:21:
[...]

ik zag iets staan over retro modus; is dat echt 'DE' game, of een andere implementatie?
op steam lees ik dat de controls 'het net niet zijn' als in, soort vertraging ofzo
Je kunt tijdens het spelen de Retro mode aan of uit zetten, en ik vond hem bij de Retro mode ook echt zo aanvoelen, heb zelf geen Sega console meer, maar van wat ik me kan herinneren voelt het wel zo aan.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 13:25
Wie weet voor iemand interessant: Xenoblade Chronicles DE is in de aanbieding bij Amazon voor 41,50 euro (fysiek). Heb de digitale versie op de WiiU gespeeld maar wilde deze toch graag fysiek voor de Switch. Was geen haast mee, heb een grote backlog en de standaard 59,99 vind ik dan echt veel te duur.

De WiiU denk ik toch maar verkopen, en een enkel spel (o.a. Zelda BOTW) dan maar opnieuw kopen voor de Switch om toch ooit nog eens te spelen.

• Linksquest
Zonde dat je Wii U verkoopt, zijn toch goede games op uit gekomen.

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

prutsger schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:
Wie weet voor iemand interessant: Xenoblade Chronicles DE is in de aanbieding bij Amazon voor 41,50 euro (fysiek). Heb de digitale versie op de WiiU gespeeld maar wilde deze toch graag fysiek voor de Switch. Was geen haast mee, heb een grote backlog en de standaard 59,99 vind ik dan echt veel te duur.

De WiiU denk ik toch maar verkopen, en een enkel spel (o.a. Zelda BOTW) dan maar opnieuw kopen voor de Switch om toch ooit nog eens te spelen.
En is een van de beste consoles voor retro-gaming: YouTube: Why the Wii U is the best Retro and Emulation console in 2020 | MVG

Omelette du fromage!

Het is nu juist het moment om een Wii U te kopen, vrij goedkoop te krijgen. Verwacht dat het de komende jaren weer duurder word.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 13:25
Om dat soort redenen twijfel ik ook. Het is ook de eerste versie (die nog support heeft voor Wii-games geloof ik?). Maar ik heb zo weinig tijd om er wat mee te doen (al 2 jaar niks) dat het ook zonde is om hem stof te laten happen. Als ik dan Zelda: TP en Zelda: SS of Metroid ooit weer wil spelen zal ik die toch weer opnieuw moeten kopen... Ik koop remakes van games niet als ik het origineel nog heb liggen (Zelda: OoT, Zelda: WW) en bewaar zeker wel m'n GameCube (+Gameboy player), GameBoy Advance SP2 en DS. Mwah toch ook eens naar de homebrew en retrogaming opties kijken, bedankt voor de reacties :) Misschien toch maar houden tot de kinderen ook groot genoeg zijn om er mee om te kunnen gaan.
L23 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:52:
Het is nu juist het moment om een Wii U te kopen, vrij goedkoop te krijgen. Verwacht dat het de komende jaren weer duurder word.
Dan moet ik dus zeker nog wachten als ik toch besluit hem te verkopen.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Maar even wat geks, ik lees hier een hoop over retro games (en consoles). Tegenwoordig heeft iedereen bijna wel een bovengemiddelde krachtige smartphone waar je een emulator op kan zetten en "oneindig" veel roms. Koop er een controllerhouder bij en klaar ben je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw964ScwhB9Yjh-wPQ_pQrTqEzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m7SHwCEzfAAPc5S2tEK7Y5gr.png?f=user_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:14

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:07:
Maar even wat geks, ik lees hier een hoop over retro games (en consoles). Tegenwoordig heeft iedereen bijna wel een bovengemiddelde krachtige smartphone waar je een emulator op kan zetten en "oneindig" veel roms. Koop er een controllerhouder bij en klaar ben je?

[Afbeelding]
Het gaat om het 'gevoel'.

Je kan een Kever (de auto) nabouwen met hedendaagse techniek en er een elektromotor inleggen, maar het vervangt niet het gevoel van daadwerkelijk in een originele Kever te rijden.

Daarnaast is een game daadwerkelijk fysiek hebben toch een vorm van bezit wat 'beter' aanvoelt dan een willekeurige licentie op een game platform of een ROM. En op lange termijn kan je er zelfs iets aan verdienen. :)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:18:
[...]

Het gaat om het 'gevoel'.

Je kan een Kever (de auto) nabouwen met hedendaagse techniek en er een elektromotor inleggen, maar het vervangt niet het gevoel van daadwerkelijk in een originele Kever te rijden.

Daarnaast is een game daadwerkelijk fysiek hebben toch een vorm van bezit wat 'beter' aanvoelt dan een willekeurige licentie op een game platform of een ROM. En op lange termijn kan je er zelfs iets aan verdienen. :)
Goed dat je 'beter' tussen aanhalingstekens plaatst. Dit is voor iedereen weer verschillend. Voor mij is het een zegen dat ik geen kasten vol hoef te hebben met doosjes etc voor games die ik wel of niet speel.
Zou zo maar kunnen, gezien de eerdere geruchten. :p

(Al heb ik liever een port van X. Lekker over Mira vliegen.)

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09-2025
prutsger schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:03:
Om dat soort redenen twijfel ik ook. Het is ook de eerste versie (die nog support heeft voor Wii-games geloof ik?). .
Alle wiiu consoles kunnen wii games spelen... Dus zowel de 8gb witte als de 32gb zwarte
Overigens IMHO niet verkopen.... Mijn favoriete console en emulator beest (geen losse nes mini, snes mini, mini whatever)
L23 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:33:
[...]

Voor mij hoeft Pokémon ook niet perse maar Shin Megami Tensei 5 en Metroid Dread zijn beide games die ik stiekem wel day one wil. En net zoals jij ook heel benieuwd naar Silksong nieuws, maar dat komt wanneer het komt.
Edit: en na de reactie hieronder gezien te hebben - ja Advance Wars wil ik ook wel :+ maar niet noodzakelijk 'meteen'.

Heeft er iemand No More Heroes 3 opgepikt?

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 02-09-2021 09:29 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:59

Mauz1978

Console War Veteran

Ik kijk wel uit naar de remaster van Advance Wars in December. De Pokemons komen hier ook voor mijn zoon die in een Pokemon manie zit haha. Voor de rest zou ik het ook even niet weten.

Something under the bed is drooling

Er zijn vast ook nog wel games die ik vergeet :p
En wellicht deze maand een Direct met games die dit jaar nog uitkomen.

• sderooij
iemand hier die Baldo heeft gekocht? Ik las iets mbt items loss na save/quit? :X
Zoveel games dat we er makkelijk vergeten ja :P Wat een luxe probleem. Om er nog wat aan toe te voegen, wat nieuws vanop het Japanse BitSummit:

Sol Cresta, een top-down shooter/bullet hell van Platinum Games releast op 8 december. Nieuwe gameplay:

Inti Creates heeft Gunvolt Chronicles: Luminous Avenger iX 2 aangekondigd, een directe sequel dus. Release op 27 januari.

Ook over de Switch-exclusive Azure Striker Gunvolt 3 had Inti Creates een update: deze releast in de zomer van volgend jaar. Nieuwe developer update met Engelse subs vind je hier (via Gematsu).

Tenslotte was er weer een grote infodump van Atlus over Shin Megami Tensei V via een persmededeling, met o.a. meer uitleg over de typische Fusion en Negotiation systemen in de serie. Die vind je op verschillende websites, bvb. hier.

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 02-09-2021 10:12 ]

• Linksquest

• dedominee
sderooij schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:04:
iemand hier die Baldo heeft gekocht? Ik las iets mbt items loss na save/quit? :X
Gekocht maar nog geen tijd gehad om te beginnen.

• sderooij
dedominee schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:37:
[...]

Gekocht maar nog geen tijd gehad om te beginnen.
Hoe bevalt het spel dusver? :)
sderooij schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:28:
[...]

Hoe bevalt het spel dusver? :)
Een goede kennis van me heeft nogal gerant over Baldo tegen me, dus ik deel de samenvatting maar even: mooi spel, puzzels en muziek zijn goede punten, coole wereld. Totdat er een patch komt, raad ze het echter niet aan. "Buggy mess." :P Puzzels worden een stuk moeilijker soms door bugs en glitches. Moeilijkheidsgraad is 'iets moeilijker dan gemiddeld'. Begin van het spel (eerste dorp + dungeon) valt nog mee maar daarna zijn de bugs echt opvallend irritant.

M.a.w., ze vindt het verspild geld zolang het spel niet gepatched wordt, maar er zit potentieel in.

Edit naar aanleiding van @Magic's post hieronder: dit is het reddit thread over de bug waarover online nogal gesproken wordt. Het lijkt echter lang niet de enige te zijn :p

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 02-09-2021 14:58 ]

• Magic
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:29:
[...]

Een goede kennis van me heeft nogal gerant over Baldo tegen me, dus ik deel de samenvatting maar even: mooi spel, puzzels en muziek zijn goede punten, coole wereld. Totdat er een patch komt, raad ze het echter niet aan. "Buggy mess." :P Puzzels worden een stuk moeilijker soms door bugs en glitches. Moeilijkheidsgraad is 'iets moeilijker dan gemiddeld'. Begin van het spel (eerste dorp + dungeon) valt nog mee maar daarna zijn de bugs echt opvallend irritant.

M.a.w., ze vindt het verspild geld zolang het spel niet gepatched wordt, maar er zit potentieel in.
Dat is inderdaad wat je overal leest en ziet, daarnaast helpt het niet dat de developers over een bug die de save game corrupt maakt (je items/loot gaan verloren en zijn niet opnieuw te claimen) gezegd hebben dat "ze het niet zien als een probleem die de gameplay in de weg zit"

• sderooij
JackAvery schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:29:
[...]

Edit naar aanleiding van @Magic's post hieronder: dit is het reddit thread over de bug waarover online nogal gesproken wordt. Het lijkt echter lang niet de enige te zijn :p
Oh wow ... thanks voor de feedback! Ik wacht nog even dan _/-\o_
Nog wat kleine updates/beloftes van updates:
  • The Outer Worlds DLC: Murder on Eridanos releast op 8 september volgens hun Twitter account.
  • Op 1 oktober mogen we een Project Triangle Strategy update verwachten tijdens de Tokyo Gaming Show.
  • Shinobi Games' dungeon crawler, Labyrinth Legend, krijgt in de lente een Switch port met extra features: een online co-op mode, een nieuwe class, een extra dungeon, meer items... NISA publiceert de port. Het spel is niet erg bekend, maar lijkt best een leuke (en goedkope) randomly generated dungeon crawler te zijn. Meer info hier (of op Steam), announce trailer hieronder ;)

Wat betreft de beschikbaarheid van het OLED model, krijgen we alvast deze waarschuwing uit Japan:
@JackAvery En ik krijg van Tweakers een prijsnotificatie dat de Switch OLED beschikbaar is voor €518,- :p Belachelijk natuurlijk wat bepaalde webshops vragen, maar dat zal dus nog wel even zo blijven.

Maar begrijp dat het voor alle consoles geld? Dus mogelijk ook weer schaarste bij het Switch 2019 model?

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 03-09-2021 10:57 ]

• sderooij
L23 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:49:
@JackAvery En ik krijg van Tweakers een prijsnotificatie dat de Switch OLED beschikbaar is voor €518,- :p Belachelijk natuurlijk wat bepaalde webshops vragen, maar dat zal dus nog wel even zo blijven.

Maar begrijp dat het voor alle consoles geld? Dus mogelijk ook weer schaarste bij het Switch 2019 model?
Hopelijk (als ik de oled kan krijgen) kan ik mijn 2019 revisie nog netjes verkopen :)
@L23 Bloomberg heeft het hier om mogelijke tekorten bij de power-regulating chips die Toshiba produceert. Ik heb eens verder gezocht en voor zover ik weet gebruikt Nintendo enkel flash geheugen van Toshiba.

Bij het 2017 model is de Power Management een chip van Maxim, terwijl de USB- Type C power delivery chip door Rohm geleverd wordt. Ook de 'phase buck regulators' zijn van Maxim. In het 2019 model vinden we dan weer een andere Maxim chip voor Power Management.

Mogelijk speculeert Mochizuki hier wat specifiek Nintendo betreft. Natuurlijk weten we niet of er nog chips veranderd zijn, of dat het hier om nog andere onderdelen gaat die onbekend zijn. Mijn kennis van het onderwerp is te cursorisch om dat juist in te schatten. Een woordvoerder van Toshiba zelf zei het volgende in het artikel:
“We consider which customer faces the most severe situation, such as the risk of the whole production line halting or the business getting obliterated without the supply of chips,” he said. “Game console makers are among the customers making the strongest demands and I’m sincerely sorry for their frustration as none of them have a 100% satisfaction.

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 03-09-2021 11:51 ]

Nu bevestigt ook Eurogamer dat hun bronnen zeggen dat GameBoy games voor Nintendo Switch Online er aan komen. Eurogamer is een reputabele website maar heeft qua leaks ook niet het beste track record. Ik vermoed dat we het in ieder geval deze maand te weten zullen komen als er iets van blijkt te kloppen.

[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 03-09-2021 12:25 ]

@JackAvery Ben benieuwd. Game Boy verwacht ik inmiddels wel, maar verwacht niet dat ze ook gelijk andere platforms gaan toevoegen. Zou wel graag ook gelijk Game Boy Advance games zien, 2D platformers voor de Advance (Rayman Advance, Sonic Advance etc.) kunnen prima mee doen met de huidige pixel art indie games.
Als het om Game Boy (Color) gaat dan kijk ik toch het meest uit naar de mainline Pokemon games, maar ik verwacht dat ze die liever los verkopen en niet willen concurreren met Pokemon Let's Go. Wellicht zijn games zoals Pokemon Trading Card Game en Pokemon Pinball wel realistisch.

• sderooij
L23 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:47:
@JackAvery Ben benieuwd. Game Boy verwacht ik inmiddels wel, maar verwacht niet dat ze ook gelijk andere platforms gaan toevoegen. Zou wel graag ook gelijk Game Boy Advance games zien, 2D platformers voor de Advance (Rayman Advance, Sonic Advance etc.) kunnen prima mee doen met de huidige pixel art indie games.
Als het om Game Boy (Color) gaat dan kijk ik toch het meest uit naar de mainline Pokemon games, maar ik verwacht dat ze die liever los verkopen en niet willen concurreren met Pokemon Let's Go. Wellicht zijn games zoals Pokemon Trading Card Game en Pokemon Pinball wel realistisch.
Maar, zal Nintendo de prijs van NSO behouden?
@sderooij Geen idee hoe goed Nintendo Online het doet. Zelf vind ik het nog vrij minimalistisch. Ik heb momenteel met vrienden een familie abonnement, maar anders had ik voldoende aan af en toe een weekje gratis. Ik speel nog steeds enkel Mario Kart 8 Deluxe online.
Zelf zie ik Game Boy Online als een mooie manier om mensen te overtuigen hun NSO te verlengen. Maar geen reden om de prijs te verhogen.
Ik verwacht overigens ook niet veel Game Boy Advance games behalve van Nintendo zelf. Bijvoorbeeld Sonic Advance lijkt me erg tof, maar Sega zou er meer aan verdienen als ze die zelf in de eshop uitbrengen. En dat zie je sowieso al met een boel Advance games die opnieuw uitgebracht worden via de eshop. Ik verwacht dus ook geen games waarvoor een prijsverhoging van NSO te rechtvaardigen is.

Ik denk dat we het eerst moeten doen met Game Boy games en dan op een paar bekende titels na vooral wat onbekendere maar interessante games gaan zien zoals Mole Mania.
Pagina: 1 ... 123 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic