Infidel666 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:18:
[...]
Zeker! Ik heb hier zo min mogelijk spoilers in gezet; als je een iets uitgebreider hulpje nodig hebt, kun je me denk ik beter even een PB sturen.
spoiler: Manier zonder boss fightsJe kunt geld sparen voor de lantaarn (te koop bij Sly), en dan door de donkere kamer aan de rechterkant van de eerste biome naar de Crystal Peaks. Eenmaal daar moet je zorgen dat je naar beneden gaat.

Of:
spoiler: Manier met andere boss fightJe zoekt de simple key en gebruikt die helemaal beneden in de City of Tears. Je komt dan in een nieuwe biome, daar helemaal rechts blijven zoeken. Boss verslaan, lift pakken.
Om hier na lange tijd maar eens op te reageren: ik ben, op basis van deze, verder gegaan. Ik had er toen iets van 20 uur ingestoken. Inmiddels lijkt er toch iets goed gegaan, want ik zit nu op 80+ uur
Toch nog steeds een aantal zaken die het, vooral in het begin, frustrerend maken. Vooral de af en toe verre reizen naar bazen vanaf een bankje, en het feit dat je je geo kunt kwijtraken werken voor mij demotiverend. Het laatste aspect zorgt ervoor dat ik exploren minder leuk vind, omdat ik constant bang ben de geo te verliezen.
Het duurt relatief lang voordat dat gevoel voorbij is. Richting halverwege het spel heb je het niet meer nodig, en wordt je verder geholpen:
spoiler:- Isma's tear zodat je geen last meer hebt van zuur
- Monarch wings zodat je minder snel op spikes landt
- teleport via Dream Nail -> direct opnieuw starten bij een baas
- Void Heart zodat je niet meer wordt aangevallen door je eigen geest
Mijn probleem is vooral dat ik niet zo goed ben in bazen en liever ontdek, terwijl Hollow Knight toch wel erg veel bazen heeft. Omdat ik toch verder wilde, heb ik wel een aantal zaken gegoogled. Na 20x een stuk lopen en kansloos te zijn tegen een baas ben ik er meestal wel klaar mee. Zo heb ik een hoop zaken gelezen/ontdekt waar ik anders nooit zou zijn achter gekomen. Enerzijds jammer dat ik het nodig heb, maar anders was ik echt na 20 uur gestopt.
Inmiddels soort van uitgespeeld (zit op 106% geloof ik). En ik vind het inmiddels echt wel een briljant spel, maar zou het nog steeds niet iedereen aanraden - het is niet voor iedereen weggelegd denk ik.
Desondanks dank voor de hints, zonder dat zou ik niet zijn verder gegaan!