• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 21:33

The Chosen One

Zie signature!

Kijken of er youtube reviews zijn of komen van de Switch versie (die hopelijk vergelijken), of Switch vs PS4 versie videos.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

BruceWayne schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Wat is aan te raden? Deze spelen op de Switch of op de PS4? Zal voornamelijk gebruikt worden via de TV. Door operatie tijdje niet zo mobiel, dus lijkt lijkt mij een mooi moment om deze nostalgische jeugdherinnering nogmaals te proberen. De kinderen spelen momenteel toch niet met hun Switch, dus zou goed uitkomen.
De Switch is ideaal om handheld te spelen, dat maakt deze versie beter. Maar ga je (voornamelijk) via de tv spelen dan is de PS4 versie denk ik goedkoper, grafisch iets mooier en draait 60 fps inplaats van 30 fps op de Switch.

Edit: SwitchUP review toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 25-06-2021 13:00 ]

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08-2025

BruceWayne

Heeft een alterego

L23 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:55:
[...]

De Switch is ideaal om handheld te spelen, dat maakt deze versie beter. Maar ga je (voornamelijk) via de tv spelen dan is de PS4 versie denk ik goedkoper, grafisch iets mooier en draait 60 fps inplaats van 30 fps op de Switch.
Dat laatste is wel een ding inderdaad, goed dat je het aanstipt. Denk dat ik dan toch voor de PS4-versie ga. Maar zal het topic eens doorzoeken op andere aanraders op de Switch, want heb nu toch tijd O-)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb op 22 mei dit jaar een switch gekocht (zo'n grijs 'nieuw' model).
nu vertoont een van de stickjes een 'tikje' tijdens het gamen.
dat lijkt me niet normaal binnen zo'n kort tijdsbestek.
daarom contact opgenomen met de BCC (verkooppunt), zij willen m graag opsturen ter reparatie. zelf had ik liever een swap gezien (ding is nog geen 2mnd oud). is dat realistisch?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-01 14:42
himlims_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:46:
daarom contact opgenomen met de BCC (verkooppunt), zij willen m graag opsturen ter reparatie. zelf had ik liever een swap gezien (ding is nog geen 2mnd oud). is dat realistisch?
zit er niet wat vuil in de joycon? Wellicht wat perslucht erin? Anders dan dat zou ik zeggen: retourneren.

• giantgiantus
  • Laatst online: 12:57
Die Mario sport games scoren eigenlijk vrij slecht, zeker voor Mario games. In het verleden had ik het idee dat die games eigenlijk wel prima scoorden.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:20:
Die Mario sport games scoren eigenlijk vrij slecht, zeker voor Mario games. In het verleden had ik het idee dat die games eigenlijk wel prima scoorden.
Mijn beleving is dat Mario games in het algemeen vrij slechte scoren. Op Mario Kart na dan hè, want karten is ook een sport. ;)
Dit heeft me niet weerhouden om Mario Tennis Aces te kopen. Later dit jaar komt daar Mario Golf ook nog wel bij.

• meesje
  • Nu online
himlims_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:46:
Een swap zou natuurlijk ook mijn voorkeur hebben, want dan kun je lekker doorspelen.
Zelf vind ik het niet realistisch, want de winkel moet zo’n joy-con uit een bestaande set halen en later weer aanvullen met een geretourneerd (gerepareerd?) exemplaar.

Een ‘tikje’ is niet hetzelfde als de drift? Dat laatste dacht ik in het begin last van te hebben. Totdat ik er achter kwam dat de besturing van MK op beweging stond ingesteld. Ik was constant aan het tegensturen, ik hield mijn controller schuin….

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-01 20:08
giantgiantus schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:20:
Dat idee heb ik ook hoor. Mario Tennis vond ik zwaar tegenvallen. en Mario Golf had ik hoge verwachtingen van, maar gezien de reviews skip ik die ook.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 00:00

Sméagol

Master of Mayhem

JackAvery schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:39:
  • Square-Enix kondigt ook een demo aan in de laatste gameplay trailer van NEO: The World Ends with You. De demo kan je vanaf morgen downloaden, en ook hier is je savegame compatibel met het volledige spel
Staat er op, ben 't aan 't downloaden, en ga ik straks even proberen met m'n driftende controllers.

Was van plan minder games te kopen dit jaar, maar deze komt er wel in.
Misschien dat ik voordat de game uit is, eerst m'n DS weer oppak om het origineel te spelen, die heb ik nooit uitgespeeld. Maar moet zeggen dat 't wel een beetje een opluchting is dat ik niet op een 2de scherm hoef te letten.

Make lovecraft not warcraft.

Ik ben zeer tevreden met THPS1+2, speelt lekker weg. Grafisch iets minder mooi dan de Xbox/PS versies, maar draait vloeiend op 30fps. Ik vind het er prima uitzien zowel docked als handheld.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

NoTimeRemains

I know

Tsja Mario Golf... I dunno man. Gisteren gekocht, meteen in een game gegaan en meteen -7 gescored. Het speed verhaal is wel leuk maar dit is weer een game met weinig content. Hij gaat op V&A

This is the Way.

@NoTimeRemains Er was tijdens de E3 Direct aangekondigd dat de game in de toekomst gratis updates krijgt met extra karakters en banen, waaronder New Donk City van Super Mario Odyssey. Maar dat was voor mij ook de reden dat ik (voorlopig) afhaakte, ik wacht wel tot ik weet wat alle content is.

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01 21:32
Ik vermaak me juist heel erg met Mario golf. Gister ook met mijn vriendin gespeeld, die vond het ook erg leuk.

Voor ons is het een soort Mario kart die we af en toe met elkaar spelen voor Max een uurtje. Tussendoor speel ik zelf de “rpg mode”.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 17 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:02
Ons zoontje wordt binnenkort 5 jaar en we zitten te denken om onze Switch aan hem te 'geven'. Hij weet wel dat we die hebben en speelt er heel af en toe ook Mario Kart op, maar speelt primair op de Xbox One.
Als echt kado krijgt hij dan Mario Party, wat hem afgaande van YouTube filmpjes heel tof lijkt.

Voordeel van de Switch is dat het niet de tv in beslag hoeft te nemen. Een Liter zou ideaal zijn, maar dat is wel een prijzig kado.

Om onze OG Switch te beschermen zit ik te denken aan een beschermende case. Op Gamemania kwam ik deze tegen: Silicon Case voor Nintendo Switch - Skylab (https://www.gamemania.nl/...or-nintendo-switch-skylab)

Iemand hier ervaringen mee? Met name of die dan nog in de originele dock past en of dit een beetje goede bescherming biedt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

@Jan_V Geen ervaring mee, maar ziet er vrij dun uit, dus verwacht dat het gewoon in het dock past. Heb mijn twijfels of het bescherming bied, hooguit tegen krassen op de achterkant. Het aantal sterren beoordelingen op Gamemania zijn niet heel positief.
@Jan_V , als het om tegen valschade te beschermen is, is er natuurlijk maar zoveel dat je kan doen. Ik zou je verwachtingen m.b.t. schok/valbescherming dus niet te hoog maken als het een cover moet zijn die ook kan docken. Zoals L23 ook al zegt, het is vaak een close call of een switch+case kan docken of niet.

An sich zou ik gewoon zoeken naar een TPU case/grip. Meestal absorbeert dat toch al een beetje van de schok. TPU is zachter materiaal dus het zal ook geen krassen op je Switch maken. Eén bekende grip is bvb. de Skull & Co grip - die normaal ook dockable is en regelmatig aangeraden wordt, maar ik weet niet hoe gemakkelijk deze te krijgen is in Europa zonder inklaring etc.

Indien het docken uiteindelijk niet belangrijk is, dan zijn er de bekende merken zoals Spigen die wel 'rugged' TPU cases maken. Of je gebruikt dan gewoon een carry case.

Die specifieke case bij de GameMania lijkt me vrij matig, maar het zal voldoende zijn om wat krassen te vermijden.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als het echt bescherming geeft pas het natuurlijk nooit in een dock. Anders is het krassen en (kleine) (kans) op (minder) schade met het vallen (van bepaalde hoogte(s)). Een Switch (Lite) + zo'n rugged case is het beste wat je kunt krijgen. De rest is een afweging tussen dikte/prijs/docking e.d.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Jan_V
JackAvery schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:22:
@Jan_V , als het om tegen valschade te beschermen is, is er natuurlijk maar zoveel dat je kan doen. Ik zou je verwachtingen m.b.t. schok/valbescherming dus niet te hoog maken als het een cover moet zijn die ook kan docken. Zoals L23 ook al zegt, het is vaak een close call of een switch+case kan docken of niet.

An sich zou ik gewoon zoeken naar een TPU case/grip. Meestal absorbeert dat toch al een beetje van de schok. TPU is zachter materiaal dus het zal ook geen krassen op je Switch maken. Eén bekende grip is bvb. de Skull & Co grip - die normaal ook dockable is en regelmatig aangeraden wordt, maar ik weet niet hoe gemakkelijk deze te krijgen is in Europa zonder inklaring etc.

Indien het docken uiteindelijk niet belangrijk is, dan zijn er de bekende merken zoals Spigen die wel 'rugged' TPU cases maken. Of je gebruikt dan gewoon een carry case.

Die specifieke case bij de GameMania lijkt me vrij matig, maar het zal voldoende zijn om wat krassen te vermijden.
Bedankt!
De Skull & Co ziet er ook netjes uit. Zeker de verschillende grips is wel handig, voor wanneer ik zelf ook weer eens wil spelen.
Zo te zien is die gewoon op Amazon verkrijgbaar: https://www.amazon.de/dp/B079P5BFT6

Dan ga ik die eens proberen, 20 euro is wel overheen te komen.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@Jan_V

Je hebt ook een combo met travelcase waarin je de Switch + grip kunt leggen/gebruiken.
Heb de grip er altijd omzitten, nog nooit afgehaald.

(de 1e grip die ik kreeg wel maar daar was de rechterhoek (bij triggers) niet goed gemaakt (productieding lijkt me) en toen paar keer erop en eraf... bang dat de Switch nog bijna kapot ging en zo. Kreeg toen wel gewoon nieuwe toegestuurd.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10
@Jan_V het ligt ook aan je kind en hoe het met spullen om gaat. Onze dochter van 7 bijvoorbeeld pakt nooit iets zonder te vragen. Maakt niet uit wat het is eigenlijk.
Maar we hebben een keer bezoek gehad waarvan het kind van haar leeftijd alles pakte en dan ouders die niets zeggen. Hebben het laten gaan... Tot hij de Switch inclusief Dock beet pakte. Toen heb ik heel hard gezegd dat hij dat direct neer moest zetten. De ouders durfden iig niets te zeggen, maar je zag dat ze zich schaamden.
Maar dat is weer een ding voor het andere topic :+ dan kan ik nog wel wat verhalen vertellen. :D
Hiermee bedoel ik absoluut niet mee dat andere ouders er heel veel aan kunnen doen dat ze een sloper hebben. ;)

Maar goed. Mijn dochter heeft haar eigen pro controller (mijn launch zwarte controller) en ze kan gewoon de launch joy-cons pakken.
Ze heeft nog geen eigen Switch overigens, maar dat komt wel als ik ga upgraden. Dan mag ze die van mij hebben voor gebruik.

Ikzelf zou nooit de Lite kopen omdat die niet gedocked kan worden. Maar nogmaals, mijn dochter is eigenlijk best wel voorzichtig. Haar ipad bijvoorbeeld heeft ook alleen een pouch, back cover en zo'n magnetische front cover. Gebeurd bij haar nooit iets mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 27-06-2021 14:40 ]

• Jan_V
Arunia schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:42:
@Jan_V het ligt ook aan je kind en hoe het met spullen om gaat. Onze dochter van 7 bijvoorbeeld pakt nooit iets zonder te vragen. Maakt niet uit wat het is eigenlijk.
Maar we hebben een keer bezoek gehad waarvan het kind van haar leeftijd alles pakte en dan ouders die niets zeggen. Hebben het laten gaan... Tot hij de Switch inclusief Dock beet pakte. Toen heb ik heel hard gezegd dat hij dat direct neer moest zetten. De ouders durfden iig niets te zeggen, maar je zag dat ze zich schaamden.
Maar dat is weer een ding voor het andere topic :+ dan kan ik nog wel wat verhalen vertellen. :D
Hiermee bedoel ik absoluut niet mee dat andere ouders er heel veel aan kunnen doen dat ze een sloper hebben. ;)

Maar goed. Mijn dochter heeft haar eigen pro controller (mijn launch zwarte controller) en ze kan gewoon de launch joy-cons pakken.
Ze heeft nog geen eigen Switch overigens, maar dat komt wel als ik ga upgraden. Dan mag ze die van mij hebben voor gebruik.

Ikzelf zou nooit de Lite kopen omdat die niet gedocked kan worden. Maar nogmaals, mijn dochter is eigenlijk best wel voorzichtig. Haar ipad bijvoorbeeld heeft ook alleen een pouch, back cover en zo'n magnetische front cover. Gebeurd bij haar nooit iets mee.
Klopt helemaal.
In zijn geval weet hij heel goed dat hij zuinig met deze spullen om moet gaan en dat gaat ook meestal wel goed. De Xbox controller is wonder boven wonder namelijk nog nooit gevallen.

Helaas overkomt het hem geregeld dat er spullen kapot gaan. Dit heeft hij van m'n vrouw ge-erf, want zij heeft dat ook. Vandaar dat alle spullen waar ik zelf waarde aan hecht tegenwoordig goed worden opgeborgen of beschermd op een of andere manier.

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Jan_V schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:29:
Ons zoontje wordt binnenkort 5 jaar en we zitten te denken om onze Switch aan hem te 'geven'. Hij weet wel dat we die hebben en speelt er heel af en toe ook Mario Kart op, maar speelt primair op de Xbox One.
Als echt kado krijgt hij dan Mario Party, wat hem afgaande van YouTube filmpjes heel tof lijkt.
Mijn ervaring is dat het toch wel nog aardig moeilijk is mario party.
iig het alleen spelen, veel games met verschillende controls zorgt hier er voor dat ze het niet zo leuk vinden

wat betreft de siliconen case van gamemania, dat is echt een nee, gaat niks beschermen

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:13
@Jan_V Ik heb me deze gekocht
Stevig, ligt lekker in de hand, en dockable
Groot voordeel vind ik ook dat de joycons makkelijk los te koppelen en vast te maken zijn zonder de case te moeten losmaken

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Jan_V schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Bedankt!
De Skull & Co ziet er ook netjes uit. Zeker de verschillende grips is wel handig, voor wanneer ik zelf ook weer eens wil spelen.
Zo te zien is die gewoon op Amazon verkrijgbaar: https://www.amazon.de/dp/B079P5BFT6

Deze heb ik ook sinds kort. Zit goed om de switch heen en de handvatten voelen erg prettig aan. Helaas is het nogal "hit or miss" als het gaat om het passen van de switch met de beschermhoes er omheen in de dock. Blijkbaar zit er enige variatie in de beschikbare ruimte in de dock van de switch. Daar baal ik wel een beetje van, hoewel ik niet super vaak de switch als handheld gebruik.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Mijn vriendin wil graag een Nintendo Switch hebben gezien ze bij haar vriendinnen Mario Party had gespeeld.
Heb zelf vrij weinig verstand van de Switch en ik lees dat er dit jaar mogelijk een nieuwer model komt.

Is het verstandig om daarop te wachten of is de huidige versie ook prima?
Zijn er daarnaast nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Zoals eerder gezegd gaat het mijn vriendin om de party games en dan zal hem niet of nauwelijks gaan gebruiken als handheld.

• sderooij
Yellax schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:16:
Mijn vriendin wil graag een Nintendo Switch hebben gezien ze bij haar vriendinnen Mario Party had gespeeld.
Heb zelf vrij weinig verstand van de Switch en ik lees dat er dit jaar mogelijk een nieuwer model komt.

Is het verstandig om daarop te wachten of is de huidige versie ook prima?
Zijn er daarnaast nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Zoals eerder gezegd gaat het mijn vriendin om de party games en dan zal hem niet of nauwelijks gaan gebruiken als handheld.
Die vraag wordt vaker gesteld ;)

Als je NU wilt spelen, koop je er nu een. Een alternatief is altijd om te wachten, eventueel ALS er een nieuwe revisie komt, zal deze een tijd lang moeilijk te leveren zijn (3-6 maanden).

Zelfs in dat scenario zou ik zeggen: als het alleen voor mario party wordt aangeschaft, dan hangt de hoeveelheid speelplezier niet af van het model waar je op speelt :)

Eventueel via Tweakers V&A, kan je een leuke switch eventueel met een paar spellen voor een leuke prijs scoren.

• meesje
  • Nu online
Op dit moment spelen mijn zoontje en ik vnl. samen in docked modus op de Switch (Mario Kart en Mario Party). Sommige sessies kunnen bij Mario Party (een bordspel) best lang duren. We zetten dan de Switch halverwege uit en gaan dan de volgende keer verder. In tussentijd kan ik dan bv ‘s avonds niet zelf een spel spelen.
Klinkt het absurd dat ik naast een gewone Switch er ook graag een Lite versie bij wil hebben?

• sderooij
meesje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:39:
Op dit moment spelen mijn zoontje en ik vnl. samen in docked modus op de Switch (Mario Kart en Mario Party). Sommige sessies kunnen bij Mario Party (een bordspel) best lang duren. We zetten dan de Switch halverwege uit en gaan dan de volgende keer verder. In tussentijd kan ik dan bv ‘s avonds niet zelf een spel spelen.
Klinkt het absurd dat ik naast een gewone Switch er ook graag een Lite versie bij wil hebben?
Kan je dan niet tussen profielen wisselen? Ik heb geen idee of er per profiel er een actief spel van toepassing kan zijn :)

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:15
Ik zou het niet absurd vinden om naast een gewone Switch een Lite versie te kopen als je op de gewone een game in standby hebt staan.
sderooij schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Kan je dan niet tussen profielen wisselen? Ik heb geen idee of er per profiel er een actief spel van toepassing kan zijn :)
De Switch kan maar 1 spel tegelijkertijd geladen hebben, dus @meesje is mogelijk gebaat bij een 2e Switch systeem.

@meesje: Ik weet niet of je voornamelijk je games fysiek of digitaal hebt, maar er zijn bepaalde beperkingen rondom het delen van gedownloade games tussen Switches. Het doet je goed om je daar goed over in te lezen (en eventuele vragen hier te stellen).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Arunia
@sderooij voor zover kan dat niet. Je moet namelijk een actief spel afsluiten voor je iets anders kunt openen. Daarnaast kies je je account pas tijdens het starten van een spel. Dus dat gaat niet werken.

Enige wat ik jammer vind is dat je niet makkelijk saves kunt syncen met de cloud en daarna op een andere switch verder spelen. Dat blijft echt een gemis.
Zoals RayNbow en Arunia al aangeven er is niks mis met een tweede Switch in huis, maar Nintendo maakt het niet gebruiksvriendelijk.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Two Point Hospital, iemand die deze game heeft? is dat beetje 'normaal' te spelen? ik krijg sterk de indruk dat het een 'muis' game is. hoeft niet per definitie slecht te zijn, ligt beetje aan implementatie controls.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En of zo'n game touch controls heeft.

Arunia schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:51:
Enige wat ik jammer vind is dat je niet makkelijk saves kunt syncen met de cloud en daarna op een andere switch verder spelen. Dat blijft echt een gemis.
Hmm, niet? Want volgens mij is daar in de tussentijd wel wat aan verbeterd. Zie deze 6 maanden oude video:

Wat je wel eenmalig per game moet doen is 1x handmatig de save downloaden op je tweede Switch.

• Arunia
@RayNbow Ik had altijd het idee dat het super omslachtig was.
Maar heb het voor hier ook niet echt nodig om eerlijk te zijn. Dat scheelt ook wel weer.

• Magic
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:07:
Two Point Hospital, iemand die deze game heeft? is dat beetje 'normaal' te spelen? ik krijg sterk de indruk dat het een 'muis' game is. hoeft niet per definitie slecht te zijn, ligt beetje aan implementatie controls.
't is even wennen, van origine is het inderdaad een muis-spel, maar de controls zijn zeer goed doorgedacht. Zo snel als een "echte" muis is het niet, maar je kunt de game pauzeren wanneer je wilt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Magic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:09:
[...]

't is even wennen, van origine is het inderdaad een muis-spel, maar de controls zijn zeer goed doorgedacht. Zo snel als een "echte" muis is het niet, maar je kunt de game pauzeren wanneer je wilt.
De controls en ik werden het echt niet eens. Heb het een paar pogingen gegeven maar uiteindelijk valt het bij mij in de miskoop categorie.

• meesje
  • Nu online
RayNbow schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:05:
[...]

Hmm, niet? Want volgens mij is daar in de tussentijd wel wat aan verbeterd. Zie deze 6 maanden oude video:
[YouTube: Owning More than One Switch is Finally Worth It - Cloud Saves]

Wat je wel eenmalig per game moet doen is 1x handmatig de save downloaden op je tweede Switch.
Thanks! Fijn dat deze functie er is.
Ik heb nog wel een vraag mbt users en Nintendo account.

Op onze Switch hebben we maar één user aangemaakt (naam van mijn zoontje) en deze aan mijn Nintendo account gekoppeld (had ik al, volgens mij vanwege Super Mario Run op iOS).
Kan ik nu meerdere users aanmaken en deze koppelen aan hetzelfde Nintendo account?
Is het Switch online abonnement gekoppeld aan een user of aan een Nintendo account?

• Magic
  • Niet online
Bundin schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:13:
[...]

De controls en ik werden het echt niet eens. Heb het een paar pogingen gegeven maar uiteindelijk valt het bij mij in de miskoop categorie.
Ik ben het met je eens dat het wel even wennen is, wat jij hebt met 2point hospital heb ik met CIV6 op de switch. Ook die wordt regelmatig aangegeven als prima controls op de consoles, maar ik kan er ook niet aan wennen.

meesje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:25:
[...]

Thanks! Fijn dat deze functie er is.
Ik heb nog wel een vraag mbt users en Nintendo account.

Op onze Switch hebben we maar één user aangemaakt (naam van mijn zoontje) en deze aan mijn Nintendo account gekoppeld (had ik al, volgens mij vanwege Super Mario Run op iOS).
Kan ik nu meerdere users aanmaken en deze koppelen aan hetzelfde Nintendo account?
Is het Switch online abonnement gekoppeld aan een user of aan een Nintendo account?
1 user per Nintendo Account en dit kan ook niet weer losgekoppeld worden begrijp ik.
Het Switch online abonnement is gekoppeld aan die user/Nintendo Account.
meesje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:25:
@L23 heeft dit al beantwoord, maar een Nintendo Account kan niet aan meerdere gebruikers op dezelfde Switch worden gekoppeld (en deze koppeling is dan vast op die Switch (tenzij je de gebruiker van het systeem verwijdert)). Wel kun je hetzelfde account aan een andere gebruiker op een andere Switch koppelen.

[ Voor 18% gewijzigd door RayNbow op 28-06-2021 16:12 ]

@RayNbow Maar op die andere Switch wordt het dan uiteindelijk toch dezelfde gebruiker? Door save data die via de cloud synchroniseert?

• meesje
  • Nu online
L23 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:05:
[...]

1 user per Nintendo Account en dit kan ook niet weer losgekoppeld worden begrijp ik.
Het Switch online abonnement is gekoppeld aan die user/Nintendo Account.
Toen ik de vraag stelde had ik al een beetje zo’n vermoeden. Niet voor niks is er een Online family abonnement bedacht.

Dus als ik alles strikt gescheiden wil houden, zou ik het volgende moeten doen:
1. bestaande user verwijderen (ik neem aan dat dat kan), we verliezen dan natuurlijk wel opgeslagen voortgang
2. nieuw Nintendo account voor mijn zoontje aanmaken
3. nieuwe user aanmaken voor mijn zoontje en zijn Nintendo account er aan koppelen
4. nieuwe user aanmaken voor mij en mijn Nintendo account er aan koppelen
5. het Switch online abonnement omzetten naar Family

Dat laatste is natuurlijk alleen nodig indien we met beide users online willen spelen. Voor mijn zoontje is dat nog niet nodig. Dat kunnen we altijd nog tzt bekijken.
L23 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:12:
@RayNbow Maar op die andere Switch wordt het dan uiteindelijk toch dezelfde gebruiker? Door save data die via de cloud synchroniseert?
De gebruiker op de andere Switch kun je een andere naam geven en een ander icoontje, maar ja, de save-data is gekoppeld aan het Nintendo Account.

• meesje
  • Nu online
RayNbow schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:19:
[...]

De gebruiker op de andere Switch kun je een andere naam geven en een ander icoontje, maar ja, de save-data is gekoppeld aan het Nintendo Account.
Dus als ik alleen op de Lite spellen speel waar hij nog te jong voor is, zou het nog te doen kunnen zijn.
meesje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Toen ik de vraag stelde had ik al een beetje zo’n vermoeden. Niet voor niks is er een Online family abonnement bedacht.

Dus als ik alles strikt gescheiden wil houden, zou ik het volgende moeten doen:
1. bestaande user verwijderen (ik neem aan dat dat kan), we verliezen dan natuurlijk wel opgeslagen voortgang
2. nieuw Nintendo account voor mijn zoontje aanmaken
3. nieuwe user aanmaken voor mijn zoontje en zijn Nintendo account er aan koppelen
4. nieuwe user aanmaken voor mij en mijn Nintendo account er aan koppelen
5. het Switch online abonnement omzetten naar Family

Dat laatste is natuurlijk alleen nodig indien we met beide users online willen spelen. Voor mijn zoontje is dat nog niet nodig. Dat kunnen we altijd nog tzt bekijken.
Ik denk dat niet nodig is om opgeslagen data te verwijderen. Je kan prima aankopen blijven doen vanaf jouw account wat nu gekoppeld is aan het profiel van je zoontje.
Verder is er nog het hoofdsysteem en andere systemen.

https://www.nintendo.nl/S...re-systemen--1442569.html

Kazuya showcase is net voorbij! De DLC fighter releast morgen samen met de Mii Fighters van Lloyd (Tales of Symphonia), Dante (DMC), Dragonborn (Skyrim) en Shantae.

Het allerlaatste DLC karakter mogen we trouwens voor het einde van 2021 verwachten, maar het zal nog wel even duren tot een aankondiging.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 08:27
Ik heb onlangs Animal Crossing gekocht, het idee van een heel relaxed spel stond mij wel aan ter ontspanning. Na een paar uurtjes spelen moet ik zeggen dat het tot nu toe echt aardig saai is, eigenlijk. En soms ook super onpraktisch, even een boel items verkopen, moet je steeds per item opnieuw het gesprek aanknopen ipv direct in één keer aan te kunnen geven wat je allemaal uit je inventory wilt verkopen.

Op zich wel leuk dat de wereld in sync is met je lokale dag/tijd. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet denken verder.

[ Voor 9% gewijzigd door menne op 28-06-2021 18:27 ]

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 10:21

B2

wa' seggie?

menne schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:23:
En soms ook super onpraktisch, even een boel items verkopen, moet je steeds per item opnieuw het gesprek aanknopen ipv direct in één keer aan te kunnen geven wat je allemaal uit je inventory wilt verkopen.
Hij? Je kunt juist meerdere items tegelijk selecteren om te verkopen aan Timmy en Tommy.

• meesje
  • Nu online
menne schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:23:
Ik heb onlangs Animal Crossing gekocht, het idee van een heel relaxed spel stond mij wel aan ter ontspanning. Na een paar uurtjes spelen moet ik zeggen dat het tot nu toe echt aardig saai is, eigenlijk. En soms ook super onpraktisch, even een boel items verkopen, moet je steeds per item opnieuw het gesprek aanknopen ipv direct in één keer aan te kunnen geven wat je allemaal uit je inventory wilt verkopen.

Op zich wel leuk dat de wereld in sync is met je lokale dag/tijd. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet denken verder.
Bij mij stond ie op mijn lijstje om te kopen. Echter op iOS heb ik gisteren de gratis AC app geprobeerd en het kon me helemaal niet boeien. Ik werd gek van de stemmetjes en veel te veel tekst om te lezen. Ongetwijfeld moet je de iOS versie niet vergelijken met die van de Switch maar het is wel een indicatie. Het leek mij eerlijk gezegd ook juist een lekker ontspannend spel. Toch staat ie nog stiekem op mijn lijst. ;) In de review op tweakers had ik gelezen dat het een heerlijk spel is om dagelijks even drie uurtjes te spelen. Drie uur! Daar schrok ik best van. Ik mag blij zijn dat ik even een (half) uurtje de tijd heb.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 28-06-2021 19:31 ]

• menne
B2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:00:
[...]
Hij? Je kunt juist meerdere items tegelijk selecteren om te verkopen aan Timmy en Tommy.
Dan heb ik dat in ieder geval over het hoofd gezien!

@meesje 3 uur?! Nee ik heb hetzelfde, misschien max 30min a 1 uur per dag game tijd. Maar dat kan volgens mij ook prima met AC, als je het boeiend genoeg vindt.

[ Voor 24% gewijzigd door menne op 28-06-2021 19:20 ]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-01 23:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

meesje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
[...]
Bij mij stond ie op mijn lijstje om te kopen. Echter op iOS heb ik gisteren de gratis AC app geprobeerd en het kon me helemaal niet boeien. Ik werd gek van de stemmetjes en veel te veel tekst om te lezen. Ongetwijfeld moet je de iOS versie niet vergelijken met die van de Switch maar het is wel een indicatie. Het leek mij eerlijk gezegd ook juist een lekker ontspannend spel. Toch staat ie nog stiekem op mijn lijst. ;) In de review op tweakers had ik gelezen dat het een heerlijk spel is om dagelijks even drie uurtjes te spelen. Drie uur! Daar schrok ik best van. Ik mag blij zijn dat ik even een (half) uurtje de tijd heb.
Geen idee of de iOS versie hetzelfde is als die van android. Maar de android versie heb ik even gespeeld, vond ik echt helemaal ruk. Terwijl op de switch heb ik er (mede dankzij de pandemie) toch al ruim 200 uur in zitten. In mijn ogen het geld wel waard geweest dus. Ik vond ze niet erg op elkaar lijken.

Qua spel: Je kan het zo kort en zo lang maken per dag als je wilt, al komt er vroeger of later een punt waarop je alles wel gedaan hebt. Het helpt als je creatief bent en graag dingen (na)maakt, ik kijk altijd met veel bewondering naar reddit post waarin spelers bepaalde kamers of scenes uit films nagemaakt hebben. Inmiddels speel ik niet zo vaak meer, maar meestal was het ongeveer een uurtje per dag toen ik dagelijks speelde.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:57
Nog meer mensen met een haat liefde verhouding met BOTW? Of naja haat liefde, ik leg hem vaak na fanatiek spelen weer in de kast om vervolgens na 3 jaar nog steeds niet verder gekomen ben dan 2 titans. Maar goed, ik denk dat ik nu tot minimaal de 4 titans ga voordat ik weer "geen zin" meer heb.
Heb ook maar besloten dat ik een companion app ga gebruiken nu. Het eindeloos rondlopen in het zelfde gebied en alles uit willen kammen heeft me nu 2x het speelplezier afgenomen, dus misschien tijd voor verandering.
@mxmemx Ik vond BOTW een vreemde game ervaring, inderdaad een soort haat liefde verhouding. Mee begonnen en na iets van 80 uur twee jaar laten liggen. Vervolgens weer opgepakt en toen klikte het op een gegeven moment en uitgespeeld. Toch wel een van de beste games die ik gespeeld heb, maar een vreemde game ervaring :P
Hoe je BotW ervaart hangt sterk af van wat je in een spel zoekt. Zelf had ik geen problemen met het spel en genoot ik van de vrijheid die gegeven werd. Ik haalde zelf dus de voldoening uit het ontdekken van de wereld.

• Magic
  • Niet online
Inderdaad, ik vond het uitzoeken van hoe de wereld werkt en wat de regels zijn juist erg sterk. Roestige zwaarden naar vijanden gooien zodat ze door de bliksem getroffen worden, en meteen het zwaard van de roest ontdoen? Geniaal!

Ik vrees wel dat BotW 2 daar wat minder in gaat zijn, veel regels zullen het zelfde zijn, ze moeten wel heel veel toevoegen om dat gevoel nog een keer te krijgen.

• menne
Alles in een gebied uit willen kammen zou voor mij ook snel het spelplezier bederven. Ik focus mij gewoon op het ontdekken en kijken waar ik op dát moment zin in heb. De ene keer is dat bepaalde spullen verzamelen, dan weer is een mooie bergtop beklimmen of iets onderzoeken wat er interessant uitziet, dan weer is een stuk van de quest line volgen.

Maar goed, voor mij is het nooit moeilijk om te accepteren dat ik bijv. 20% of 25% van het spel niet mee krijg omdat ik niet alles uitkam en alles probeer te halen/doen qua quest of opdrachten. Het moet vooral léuk zijn.

Zit zelf nu op 70 uur en 3 titans gedaan, en inmiddels even een pauze van iets van anderhalve maand encounting. Denk niet dat het gek is om soms even een break te willen. En ik heb dat eigenlijk altijd, ik denk dat ik 95% van de games die ik speel uiteindelijk nooit helemaal uitspeel om een of andere reden. BOTW wil ik wel afronden, maar zeker niet door álles in de game wereld te gaan doen wat kan, want dan wordt het een “moetje” en daar is gamen wat mij betreft niet voor bedoeld.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@mxmemx dat herken ik zeker. Ik heb hem een tijd geleden gekocht (want "must have"), er enkele tientallen uren doorheen geploegd en hij ligt nu al bijna twee jaar virtueel stof te happen. Ik weet niet helemaal waar dat aan ligt, want intussen heb ik bijvoorbeeld Lego City twee keer doorlopen (één keer voor mezelf en nu met mijn zoontje), en heb ik de afgelopen maanden 100+ uur in Assassin's Creed Odyssey op PC gestoken. Beide spellen die ook wel veel willekeurig rondlopen om items te vinden in zich hebben, gecombineerd met kortere of langere opdrachten. BOTW blijft wel in mijn achterhoofd hangen als "die moet ik ook weer eens doen", maar afgelopen tijd won een ander spel die vraag om aandacht steeds.....

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Hallo allen, ik meld mij ook hier, omdat wij een switch gaan aanschaffen.
Zoals wel meer hier is dit bedoeld voor de kinderen en ook savonds voor papa/mama ;).
Ik wacht al een jaar op de switch pro vorig jaar ook al niet besteld maar nu wil ik het maar kopen want voor die kids maakt het helemaal niks uit, ze spelen toch op een oude 1080p tv. Ze willen tenslotten spelen wat andere kinderen ook spelen.

Ik zie een Nintendo Switch in het grijs ook de joycons en met gekleurde joycons, zit hier nog hardware technisch verschil in of is het puur cosmetisch?

Verder las ik hier net over een family abbo ivm kinder accounts e.d.
Ik ben van mijn ps3 gewend dat je meerdere accounts kunt aanmaken dit is op een switch niet mogelijk begrijp ik zonder een family setup ?
Het liefst heb ik een account voor mij en voor de kinderen los of 1 voor de kinderen, ik weet niet wat mogelijk is.
account.
1. Papa
2. kind1
3. kind 2
of opttie 2:
1. papa
2. kinderen

wat ik wilde aanschaffen was
nintendo switch
screenprotector.
4x pro controller , die joycons lijken mij namelijk totaal niet ergonomisch/fijn vasthouden(?) en ze zijn nu een ps3 controller gewend.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

@Phyt_ Geen verschillen, puur cosmetisch.

Je kan gewoon voor elke speler een profiel aanmaken. Als je online wil gamen heb je een Nintendo Online abonnement nodig, dit is per profiel. Dus wil je meerdere profielen van Nintendo Online voorzien dan is een Nintendo Online familie abonnement voordeliger.

Zou zelf niet gelijk 4 Pro controllers aanschaffen, eerst kijken of het bevalt en dan kan je later altijd uitbreiden. Wellicht vallen die Joy-cons wel mee.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 29-06-2021 10:09 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Phyt_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:00:

4x pro controller , die joycons lijken mij namelijk totaal niet ergonomisch/fijn vasthouden(?) en ze zijn nu een ps3 controller gewend.
na tip van iemand in dit topic, heb ik deze gekocht; https://nl.aliexpress.com...-4607-b99b-f398039ae1cb-0 (inmiddels nog 2 besteld) prima dingen voor de prijs. vanuit spanje levertijd van ~1wk

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 29-06-2021 10:10 ]

• Phyt_
  • Nu online
Beide bedankt, dan wordt het de goedkoopste in dit geval met de kleurtjes ;).
Dan ga ik mij nog even wat inlezen voor de controllers en het gebruik van de accounts.
Online ja liever niet, maar dat hangt ook een beetje af welke spellen ze willen spelen.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 11:49
meesje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
[...]

Die stemmetjes blijven maar op de Switch kun je wel elke keer op B drukken waardoor ze sneller praten en je makkelijker door de gesprekken heen scrolt.

• sderooij
BotW, wat een haat/liefde verhouding is dat zeg.

In 2018 leende ik het spel van een collega voor een paar weken, en na een dag of 4 maar weer teruggegeven, het was mijn ding niet.
In 2019, BotW toch maar weer gekocht en gespeeld, en toen viel het kwartje. Ik vond voor mijzelf een leuke manier om te spelen en niet teveel worden beïnvloed door de grootte van het spel en de 'complexiteit'.
Ik ben toen 350 uur later geëindigd met de motor (dlc) en nu nog een paar keer per week ontdek ik delen van het spel wat ik nog nooit heb gezien :D wat een spel blijft het, ik kan niet wachten op BotW-2.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zit met botw op een punt dat ik het na een jaar weer wil oppakken. Ongeveer 80u in de game, 2 titans gedaan. Maar het is met controls en "oh ja waar was ik ook alweer" niet eenvoudig om weer verder te gaan. Dus ik zit aan de ene kant: restart? aan de andere kant je hebt nog 2 titans te gaan, zo maar verder gaan?

Iemand die daar wat over wil zeggen of iets soortgelijks heeft doorgemaakt?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:15
Als ik een game langere tijd niet heb gespeeld en weer oppak begin ik eigenlijk altijd opnieuw. De delen die je al hebt gespeeld vlieg je bij wijze van spreken doorheen.

Ik ben zelf momenteel bezig met alle maingame Zelda games opnieuw te spelen. Daarbij zijn er enkele die ik nooit heb uitgespeeld en enkele wel uitgespeeld, maar alleen de story zonder alle items. Ben in december 2020 begonnen en heb nog 5 games te gaan. Ga nu beginnen aan A Link to the Past. Misschien nog The Legend of Zelda en Adventure of Link voordat Skyward Sword HD uitkomt. En na Skyward Sword HD komt dan weer BotW.

Heb soms wel dat controllers niet echt lekker meer in de hand liggen. Speelde OoT op GameCube, maar vond de analoge stick niet fijn gamen met de bow&arrow en catapult. Uiteindelijk na iets van 30 uur gespeeld opnieuw begonnen, maar dan op 3DS.

Games die ik nooit heb uitgespeeld waren de Oracle games (wilde beiden 100% doen, maar kwam niet voorbij de dance game), Twilight Princess (klote motion controls en niet de GameCube versie gekocht) en Skyward Sword .

Kan dus niet wachten tot het 16 juli is. :D

[ Voor 73% gewijzigd door RollieBollie op 29-06-2021 14:07 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:01
rockhopper schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:55:
Ik zit met botw op een punt dat ik het na een jaar weer wil oppakken. Ongeveer 80u in de game, 2 titans gedaan. Maar het is met controls en "oh ja waar was ik ook alweer" niet eenvoudig om weer verder te gaan. Dus ik zit aan de ene kant: restart? aan de andere kant je hebt nog 2 titans te gaan, zo maar verder gaan?

ik zou bij het missie scherm even nalezen wat je nog moet doen, word er gelijk een marker geplaatst met waar je naar toe moet. :)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mja, het is eigenlijk een combi van "wat moeten we doen" "waar was ik eigenlijk mee bezig?" (kennelijk was ik iets met die draken aan het doen, want daar stond ik bij) en hoe speelde ik ook alweer (wat doet wat in de controls, dat toch behoorlijk weggezakt is)
@TomBraamhaar maar bedankt voor de tip. Ik ben dus meer een completist, ik wil gewoon alle beestjes vinden, alle (of nagenoeg alle) schatten, en een complete rolodex of hoe heet die encyclopedie die je mag vullen. Vandaar de semi-overweging tot restart. Van de andere kant wil of heb ik er waarschijnlijk weer niet de tijd voor om het uit te spelen :)

rockhopper schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:55:

Ik heb dit gedaan - 100 uur spelen, twee divine beasts, en dan een pauze van een paar jaar - en later gewoon 60 uur verder gespeeld (ik ging het 'even snel uitspelen'). Het gebeurt heel vaak dat ik een game een tijd opzij leg. Dit heeft niks te maken met de kwaliteit van de game maar gewoon met wat er allemaal nog moet gebeuren in het leven. Meer nog, die 160 uur in BOTW waren grotendeels echt fantastisch en ik zou er zo nog eens 100 uur in kunnen steken over een tijdje. Het gros van die tijd heb ik echt heel banale, willekeurige dingen gedaan en gewoon op mijn gemak de wereld ontdekt.

BOTW is wat mij betreft net de perfecte game om zo in bursts te kunnen spelen. Het maakt helemaal niet uit of je 1 of 2 of 4 Divine Beasts doet, of je 20 of 80 of 120 shrines verslaat, of je 50 of 500 koroks verzamelt. Het spel is volledig open, doe gewoon waar je zelf zin in hebt. In tegenstelling tot andere Open World games slaat BOTW je niet dood met lijstjes van dingen die je 'eigenlijk nog zou moeten doen'. Ik kan me wel voorstellen dat mensen die extrinsieke motivatie prefereren, hier moeite mee hebben.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Duidelijk, ik denk dat ik gewoon even een middagje moet prutsen met "hoe zat het ook alweer" "en wat was wel en niet mogelijk" en dan weer ergens de draad ga oppakken. Ergens is het jammer dat je niet een persoonlijk log ernaast kan houden, ik weet dat ik met draken en vallende sterren bezig was... maar waarom ... ? ik weet het niet meer :) Bedankt voor de feedback!
Anyway het is ook maar net wat je zelf wilt en inderdaad wat dat betreft is de open onverplichte route een verademing. De meeste games nemen je bij de hand om je vervolgens te dwingen een vast pad te volgen met weinig tot geen uitwijken tot eigen keuzes.
Wel begrijpelijk wat echt open wereld vergt heel wat meer werk dan de strakke lijn van een plot volgen.

rockhopper schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:09:
Ik ben dus meer een completist, ik wil gewoon alle beestjes vinden, alle (of nagenoeg alle) schatten, en een complete rolodex of hoe heet die encyclopedie die je mag vullen. Vandaar de semi-overweging tot restart. Van de andere kant wil of heb ik er waarschijnlijk weer niet de tijd voor om het uit te spelen :)
Ik zie niet waarom je het als completist het beter lijkt om overnieuw te beginnen? Je kan nu toch gewoon terugkijken wat je al ontdekt hebt?

Ik vond het bij BOTW juist geen probleem om na een paar jaar weer op te pakken. Bij RPG’s zoals Oblivion en Fallout 3, waar ik een bepaalde strategie volgde qua levelen ben ik dat na een tijd vergeten en dan begin ik het spel overnieuw. BOTW heeft dat soort strikte dingen niet.

• menne
@rockhopper was je misschien bezig met
spoiler:
het verzamelen van scales om te offeren bij van die divine statues, zoals dinraals scale etc? Dat zou je moeten zien als opdracht bij shrine quests geloof ik

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

menne schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:33:
@rockhopper was je misschien bezit met
spoiler:
het verzamelen van scales om te offeren bij van die divine statues, zoals dinraals scale etc? Dat zou je moeten zien als opdracht bij shrine quests geloof ik
@menne ik denk het wel
spoiler:
Het is dat of iets met armor / kleding / wapens
Het is alleen wat weggezakt allemaal omdat het alweer ruim een jaar geleden was.

@L23 Mja met restart kan je het meteen goed en grondig aanpakken, de controls wat geleidelijker weer eigen maken en echt nalopen. Ook handig is dat je dan weer de plekken waar wapens/dingen liggen die je veel gebruikt vers in het geheugen hebt. Maar gezien de tijd en adviezen denk ik even een paar uurtjes oefenen en dat ik dan de draad maar weer op ga pakken.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rockhopper schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:28:
Duidelijk, ik denk dat ik gewoon even een middagje moet prutsen met "hoe zat het ook alweer" "en wat was wel en niet mogelijk" en dan weer ergens de draad ga oppakken. Ergens is het jammer dat je niet een persoonlijk log ernaast kan houden, ik weet dat ik met draken en vallende sterren bezig was... maar waarom ... ? ik weet het niet meer :) Bedankt voor de feedback!
Anyway het is ook maar net wat je zelf wilt en inderdaad wat dat betreft is de open onverplichte route een verademing. De meeste games nemen je bij de hand om je vervolgens te dwingen een vast pad te volgen met weinig tot geen uitwijken tot eigen keuzes.
Wel begrijpelijk wat echt open wereld vergt heel wat meer werk dan de strakke lijn van een plot volgen.
heb die game 2wk geleden gekocht; maar kom 'er niet in', en vind niet echt een 'regelmaat/wat te doen'. game zit inmiddels alweer ruim een week in hoesje, weet niet of ie er nog uit komt. somehow greep de game me niet

@rockhopper ik vind dat juist dingen waarvoor je de game niet opnieuw hoeft op te starten. De controls heb je in een paar uurtjes wel weer onder de knie. Ik geef zelf meer de voorkeur aan dezelfde plekken nog een keer langs te lopen met extra hartjes en betere kleding dan overnieuw beginnen en weer al die shrines overnieuw te moeten doen. Er is nog zoveel te ontdekken dat ik dan liever verder ga.

• Jan_V
Jan_V schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Bedankt!

Het pakket is binnen!
Afbeeldingslocatie: https://db5pap001files.storage.live.com/y4mnNHzc5f64L8iyQkhxPHfhMYOAgNaN_A7mQV3dHFVjEodHqvGQIfgA7XTB1SUqax7OyNhsJQuVDXaNI9aWyskHOwT4nsTwNbEdS7a-CfXjk_Gmz0h_aR-k4MLktDzWm17W_5iIU-wj_S0SyUs3GFhMiTaK49DXV_CbbNdu0x9DNkpcMTOTp6q3R-VR2aXjOBr?width=1365&height=768&cropmode=none
Afbeeldingslocatie: https://db5pap001files.storage.live.com/y4mxM4OgGkw5s-EiEWk4chNtBihxQbIVvG7rqSbgY0tFLTpcFl4PTmPw-5HNG65CLbjFplCuWt0JaY2I9W1aJXY9g9YsAgvXJM0bodzRbI-A0xKLX1IWd8heOT4ZZG5pm7HmIlr8qCHvrPwME0KFOWm7Aa9CYNG6iSEIhdyY_U-sPBsVTHRTIDmN0O_kvHwlrV3?width=1365&height=768&cropmode=none
Afbeeldingslocatie: https://db5pap001files.storage.live.com/y4mCMqpq2YVkSEKfbV8fRgcht4R2iRY9PGm93fFWY3NNxBUlN84vpIaRxfz5SZ4R0c9b9qXAp_rW9J95WjMdJiM5x3ls4T1dRlWvEmnXgU83bBznmBUZBGjRAjd0w-NOqn8Lbu13UWe5EgXLshVFr-utg6B0GyIGcnpuwKTPAMC22n0iA5JsJgiSucbCcKMqTXq?width=1365&height=768&cropmode=none

Ze hebben er bij Amazon wel voor gekozen om de doos niet in te pakken in een andere doos, dus deze zat vol met allemaal plakkertjes van DHL. Gelukkig was de lijm nog vers, waardoor het er af halen goed te doen was. De doos is ook redelijk glad, wat natuurlijk ook mee helpt.

Op de verjaardag zullen we de Switch er in stoppen en dan aan hem geven.

De case voelt in ieder geval goed aan. Veel fijner in vergelijking met een kale Switch.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En met de 'grips' voelt het vasthouden ook gewoon veel fijner aan.

En gek dat ze hem niet ingepakt hebben. Normaal doen ze hier dan zo'n simpele zak omheen die dichtplakt.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:32
Phyt_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:00:
Ik speel vaak met de Pro controller, maar laatst speelde ik een van de oude (S)NES games, en die speelde ik toch liever met de joycons vanwege de D-pad die ik daar iets prettiger vond zitten. Bij de Pro controller zit die namelijk best ver naar het midden voor mijn gevoel, terwijl die op de joy con een stuk dichter bij je duim zit.

Wat anderen dan ook zeggen, schaf er niet gelijk 4 aan, maar probeer het eerst met 1 (of 2), bevalt het kan je er altijd nog extra aanschaffen.

• Phyt_
  • Nu online
Transportman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:12:
[...]

Ik speel vaak met de Pro controller, maar laatst speelde ik een van de oude (S)NES games, en die speelde ik toch liever met de joycons vanwege de D-pad die ik daar iets prettiger vond zitten. Bij de Pro controller zit die namelijk best ver naar het midden voor mijn gevoel, terwijl die op de joy con een stuk dichter bij je duim zit.

Wat anderen dan ook zeggen, schaf er niet gelijk 4 aan, maar probeer het eerst met 1 (of 2), bevalt het kan je er altijd nog extra aanschaffen.
Thanks, op jullie advies en van de vrouw heb ik maar 1 pro controller erbij besteld.
Inderdaad om even te kijken wat we nodig hebben / prettig werkt.
Ik ben nog wel op zoek naar een goede screen protector.
Ik zie dat @Jan_V een mooie case heeft die slaan we ook even op ;), al wil ik hem eigenlijk in de docking houden voorlopig.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@Phyt_ Eerst had ik deze gekocht; https://www.amazon.de/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1 Veel positieve reviews, en misschien ook wel verdiend, maar ik kreeg deze er niet lekker en goed op. 2e pakje ook zo. Ben ik wel OCD met zo'n ding natuurlijk maar toch.

Toen deze gekocht; https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Ook een stuk fijner om aan te brengen (zitten soort van vleugeltjes aan de zijkant bij het opleggen).

En dan zijn er natuurlijk nog tig opties.

@The Chosen One grappig want hier echt nul problemen met de ORZLY tempered glass gehad, toch al op 3-4 consoles geplakt :) Heb ook een case van hen die heel degelijk is voor de prijs.

De andere screen protector die je aanbeveelt (AMFilm) is inderdaad een aanrader. Helaas was die hier niet makkelijk te krijgen in 2017.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gebruiken jullie dat touchscreen veel? heb de goedkoopste screenprotector erop geplakt; puur voor het in/uit de dock halen van de console. gebruik het ding niet zo intensief als telefoon, of stuiters ook niet op de grond. zie de noodzaak dan ook niet om een 'premium' screenprotector te gebruiken.

@Jan_V die case is wel niice, specefiek voor die 'extra grote controller' van hetzelfde merk begrijp ik?

@himlims_ Wat heeft het touchscreen met de screenprotector te maken? Ik had ooit een een plastic screenprotector dat bij de Nintendo Switch case zat gebruikt, dat vond ik al prima. Bij de Switch V2 geen screenprotector gekocht.

Ik gebruik het touchscreen niet vaak, maar spellen maken er ook zo weinig gebruik van dat je soms niet eens weet dat die functionaliteit er is. Bij bijvoorbeeld Mario Kart 8 Deluxe kan je gelijk de race track kiezen met het touchscreen terwijl je met de knoppen eerst de cup moet kiezen en dan de race track.
Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 heeft ook touchscreen functionaliteit in de menu's, maar daar werkt het onhandig.
Oh ja, Thimbleweed Park, een point and click adventure game, heb ik hoofdzakelijk via het touchscreen gespeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 30-06-2021 14:59 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:57:
@himlims_ Wat heeft het touchscreen met de screenprotector te maken?
volgens mij gaat die screenprotector over het touchscreen, daarom denk ik dat ze wel iets met elkaar te maken hebben :+ vandaar de vraag :)

@himlims_ ik heb een screen protector omdat een plastic touchscreen makkelijk krast en ik het scherm graag in goede staat hou. Of ik de touchscreenfunctionaliteit vaak gebruik of niet, is geen overweging voor mij.

Overigens gebruik ik die wel, bvb. in Slay the Spire :P
himlims_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:00:
[...]

volgens mij gaat die screenprotector over het touchscreen, daarom denk ik dat ze wel iets met elkaar te maken hebben :+ vandaar de vraag :)
Dat klopt, maar het belemmerd de functionaliteit van het touchscreen niet, niet minder gevoelig. En krassen met mijn vingers maak ik me geen zorgen over :P

Ik had alleen een screenprotector er op zitten vanwege de verhalen dat het dock krast. Maar ik merk dat het erg meevalt. Daarom nu geen screenprotector meer.

[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 30-06-2021 15:03 ]

• Jan_V
himlims_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:49:
gebruiken jullie dat touchscreen veel? heb de goedkoopste screenprotector erop geplakt; puur voor het in/uit de dock halen van de console. gebruik het ding niet zo intensief als telefoon, of stuiters ook niet op de grond. zie de noodzaak dan ook niet om een 'premium' screenprotector te gebruiken.

@Jan_V die case is wel niice, specefiek voor die 'extra grote controller' van hetzelfde merk begrijp ik?
Als je met 'extra grote controller' de Gripcase bedoeld, jazeker. Ik werd hier getipt dat die gebundeld worden verkocht, dus ipv alleen de case heb ik de bundel gekocht: https://www.amazon.de/dp/B078WGT97X/

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jan_V schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Als je met 'extra grote controller' de Gripcase bedoeld, jazeker. Ik werd hier getipt dat die gebundeld worden verkocht, dus ipv alleen de case heb ik de bundel gekocht: https://www.amazon.de/dp/B078WGT97X/
bevallen die triggers aan de achterkant? de standaard uitvoering vind ik ze soms wat lastig te bedienen. (denk handen te groot). deze opzet maakt het allemaal wat 'robuster/groter' lijkt me wel fijner. Maar omdat het knopje op knopje is (zo lijkt het); hoe ervaar jij dat?

//edit; of komen de orginele triggers door de hoes?

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 30-06-2021 15:17 ]

• Jan_V
himlims_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:17:
[...]

bevallen die triggers aan de achterkant? de standaard uitvoering vind ik ze soms wat lastig te bedienen. (denk handen te groot). deze opzet maakt het allemaal wat 'robuster/groter' lijkt me wel fijner. Maar omdat het knopje op knopje is (zo lijkt het); hoe ervaar jij dat?

//edit; of komen de orginele triggers door de hoes?
Ik heb er nog geen ervaring mee, de doos is opnieuw ingepakt en ik moet wachten tot m'n zoontje z'n verjaardag.

Wel herken ik mij in jouw ervaring. Na een tijdje spelen als handheld krijg ik ook kramp in de handen. Dit voelt in ieder geval beter aan, maar dus nog niet mee gespeeld.

De grip werd hier aanbevolen en heeft ook goede reviews, dus ik vermoed dat het goed werkt.

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 20-01 09:26
Vaker zijn er hier bij de Duitse mediamarkt 3 games halen 2 betalen. Weten jullie toevallig of deze acties er vaker voor zijn?

• Phyt_
  • Nu online
The Chosen One schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:25:
@Phyt_ Eerst had ik deze gekocht; https://www.amazon.de/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1 Veel positieve reviews, en misschien ook wel verdiend, maar ik kreeg deze er niet lekker en goed op. 2e pakje ook zo. Ben ik wel OCD met zo'n ding natuurlijk maar toch.

Toen deze gekocht; https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Ook een stuk fijner om aan te brengen (zitten soort van vleugeltjes aan de zijkant bij het opleggen).

En dan zijn er natuurlijk nog tig opties.
Thanks ik heb de 2e link besteld via amazon.nl ook 7.99 en gratis verzonden met Prime.
En dacht mario kart 8 op marktplaats gevonden te hebben bleek het een oplichter te zijn. Weer van geleerd dus maar bij een winkel aanschaffen. :(

DaYwaLkUr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:24:
Vaker zijn er hier bij de Duitse mediamarkt 3 games halen 2 betalen. Weten jullie toevallig of deze acties er vaker voor zijn?
Volgens mij alweer een tijdje geleden, maar voor dat soort game deals houd ik altijd budgetgaming in de gaten.
Phyt_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:56:
[...]

Thanks ik heb de 2e link besteld via amazon.nl ook 7.99 en gratis verzonden met Prime.
En dacht mario kart 8 op marktplaats gevonden te hebben bleek het een oplichter te zijn. Weer van geleerd dus maar bij een winkel aanschaffen. :(
Ook daadwerkelijk opgelicht? Of op tijd achter gekomen? Ik denk dat je er bij marktplaats vanuit moet gaan dat games zoals Mario Kart 8 Deluxe niet goedkoper zijn dan 40 a 45 euro. Daarnaast wordt de game zoveel aangeboden dat er vast wel een exemplaar in de buurt op te halen is.

• meesje
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:24:
[...]

Ook daadwerkelijk opgelicht? Of op tijd achter gekomen? Ik denk dat je er bij marktplaats vanuit moet gaan dat games zoals Mario Kart 8 Deluxe niet goedkoper zijn dan 40 a 45 euro. Daarnaast wordt de game zoveel aangeboden dat er vast wel een exemplaar in de buurt op te halen is.
@Phyt_ Mijn ervaring is dat 30/35 euro ook nog wel moet lukken. En inderdaad gewoon een beetje in de buurt shoppen. Indien duurder zou ik lekker nieuw kopen. Zo heb ik destijds MK voor 45 euro bij Amazon.NL gekocht (zelfs NL hoesje).
meesje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:30:
[...]

@Phyt_ Mijn ervaring is dat 30/35 euro ook nog wel moet lukken. En inderdaad gewoon een beetje in de buurt shoppen. Indien duurder zou ik lekker nieuw kopen. Zo heb ik destijds MK voor 45 euro bij Amazon.NL gekocht (zelfs NL hoesje).
Ik heb geen ervaring met kopen, maar verkoop games zoals Mario Kart met geduld makkelijk voor 40 euro. 30/35 euro klinkt als een mooie deal. Ik koop zelf alles nieuw omdat ik het verschil met tweedehands te klein vind. Ik koop spellen meestal onder de 50 euro. Mario Kart is ook nu te vinden voor rond de 48 euro.

• Phyt_
  • Nu online
Ja ging om een bedrag van 35 euro dus dat valt mee maar weer van geleerd. Mijn beredenering was na paar x 2e hands spel te kopen bespaar je toch wel weer maar niet op deze manier ;).

Marktplaats heeft alle advertenties weggehaald en verwacht geen post met mario kart ook geen reactie meer gehad van de verkoper jammer maar helaas.

[ Voor 29% gewijzigd door Phyt_ op 30-06-2021 20:28 ]

Een nieuwe AI: The Somnium Files komt eraan. *O*

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Phyt_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:56:
[...]

Het is mij bijna overkomen. Gelukkig controleerde ik het BUNQ bank nummer en kwam meteen op de opgelicht site.

Wat ik nu gewoon doe, ik zoek een advertentie en kies er altijd voor om op te halen. Opsturen doe ik gewoon niet.

Burp

Pagina: 1 ... 113 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic