Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +4Henk 'm!
Ronker schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:17:
Wat denken jullie? Nu een switch V2 kopen of toch wachten op de Pro?
Stel jezelf de vraag hoe lang je wilt wachten op een aankondiging. Houd dan ook rekening mee dat een "Switch Pro" dan nog niet verkrijgbaar is (=nog langer wachten). Houd ook rekening mee dat de vraag altijd groter is dan het aanbod kort na release (=nog langer wachten als je pech hebt). Houd ook rekening me dat het systeem mogelijk duurder kan zijn dan de huidige Switch.

Neem dit alles mee en beslis dan zelf of je nu Switch games wilt spelen of op een mogelijk veel later moment.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1Henk 'm!
Als je de vraag stelt, denk ik dat je al het antwoord weet :P Nu eentje kopen dus ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:25
Ik zou op dit moment zeggen… wacht E3 in ieder geval even af.

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Thalaron schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:10:
Ik zou op dit moment zeggen… wacht E3 in ieder geval even af.
Dat zou ik inderdaad ook doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik zou nu inderdaad wachten op de E3, maar het is nog helemaal niet bekend of er een Switch Pro komt en of dit een kleine of grote upgrade is ten opzichte van de huidige Switch V2. Het kan alsnog een goed idee zijn om een Switch V2 te halen, want het nieuwe model duurt nog wel een aantal maanden en is mogelijk schaars bij release.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:12
Die vraag is toch al 10 keer voorbij gekomen. De huidige spellen zien er misschien iets mooier uit. De vraag is wanneer je wilt gamen. Als je nog een (half) jaar wacht is er 1 ding zeker. Dan kun je niets spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:40

Gynnad

* * *

Deze vraag wordt al 2 a 3 jaar gesteld in dit topic en tot op heden is er nog steeds geen pro ...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:35

The Chosen One

Zie signature!

De geruchten en informatie beschikbaar van de laatste X weken is natuurlijk wel iets anders vergeleken met 2/3 jaar terug. En zo dicht op de daadwerkelijk release zelf is natuurlijk ook complete onzin.

[Voor 28% gewijzigd door The Chosen One op 06-06-2021 20:42]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 18-06 09:23
100 procent wachten. Als over een paar weken de Pro aangekondigd wordt gaan ze waarschijnlijk langzaam de huidige Switch uitfaseren, net zoals ze dat met V1 deden.
Bloomberg reports that the Switch Pro could come “as soon as September.” The newest info alleges that the Pro unit will actually “replace” the original (with it being “phased out over time”), and that Nintendo intends to sell it above the typical $299.99 asking price.
.
Zelfs als je besluit om een gewone Switch te kopen is de kans groot dat je dat dan met een mooie korting kan doen. De V1 ging ook voor minder geld weg (rond de €250 meen ik) om plaats te maken voor de V2.

Kun je of de Pro halen of van het geld dat je op een V2 bespaart mooi 2 games bijhalen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:58
Ik zou wachten, volgens mij wordt ie 3-6 aangekondigd..

ik word toch wel zo moe van die geruchtenspeculaties, alsof ik op iCulture zit hier. Kan er een apart geruchtentopic komen? Dan kan iedereen daar roeptoeteren dat ie misschien “vandaag of morgen” wordt aangekondigd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
DCNY schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:52:
[...]

ik word toch wel zo moe van die geruchtenspeculaties, alsof ik op iCulture zit hier. Kan er een apart geruchtentopic komen? Dan kan iedereen daar roeptoeteren dat ie misschien “vandaag of morgen” wordt aangekondigd
Een jaar wachten is best lang. ;)
Een afzonderlijk topic heb ik al eerder voor geopteerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Mensen zijn niet slim genoeg om 1-2 pagina's terug te kijken, een compleet ander topic gaat wel werken? :+
Zet het gewoon ff in de topic waarschuwing dat het hier vaak besproken wordt of zo, misschien helpt het, misschien niet.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
The Chosen One schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:14:
Mensen zijn niet slim genoeg om 1-2 pagina's terug te kijken, een compleet ander topic gaat wel werken? :+
Zet het gewoon ff in de topic waarschuwing dat het hier vaak besproken wordt of zo, misschien helpt het, misschien niet.
Dan kunnen we gewoon lekker bot zijn en verwijzen naar het roze blok. :)
Maar laten we eerst maar de E3 afwachten. Het is nu gelukkig weer even rustig.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:45:
De V1 ging ook voor minder geld weg (rond de €250 meen ik) om plaats te maken voor de V2.
Dat was dan toch vrij zeldzaam. Nintendo had een actie waarbij ze de marktprijs niet aangepasten, maar bij de oude modellen een eShop bon van 35 euro werd toegevoegd. Mijn eigen indruk was dat de oude consoles dus gewoon nog steeds voor 300-330 euro verkocht werden, misschien op een paar winkelacties na. De pricewatch lijkt dat ook gewoon te bevestigen :)

Heeft iemand hier al Pathway (trailer) geprobeerd?

Acties:
  • +4Henk 'm!
Ik vind Switch geruchten gewoon passen in dit algemene ervaring topic waarin over van alles en nog wat betreft de Switch besproken word. Behalve hardware geruchten wordt er ook veel gesproken over mogelijke games die Nintendo nog gaat aankondigen, niks mis mee. Ik kan me wel voorstellen dat met al dat gehype over een mogelijk nieuw Switch model je het snel zat bent, maar je kan de discussie aangaan of het gewoon negeren. Wel is het jammer als er suffe vragen gesteld worden waarbij de persoon zelf niks heeft uitgezocht, niet de topic start heeft doorgelezen of überhaupt geen zinnig antwoord op te geven is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:06:
Heeft iemand hier al Pathway (trailer) geprobeerd?
Nee, had nog niet van de game gehoord. Maar ziet er interessant uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!
L23 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Nee, had nog niet van de game gehoord. Maar ziet er interessant uit!
Ja ik ben zelf ook nieuwsgierig maar het lijkt een van die typische games die erg leuk kan zijn maar ook enorm kan tegenvallen en wat 'rough around the edges' kan zijn. Daarom de vraag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-06 05:15
Denken jullie trouwens dat de nieuwe Switch nog voor of tijdens de E3 wordt gepresenteerd. Volgens nieuwe geïnformeerde speculaties speculaties https://comicbook.com/gam...ro-reveal-rumor-bad-news/ wordt de Switch Pro niet voor of tijdens de E3 gepresenteerd. Mogelijk dat dat verklaard waarom de eerste lekken niet kloppen en/of Nintendo van gedachte is veranderd.

Over één ding is bijna iedereen het wel eens, er komt een new Super Switch Pro. Alleen wanneer deze uitkomt blijft de vraag. Enerzijds is er druk vanuit dev's, omdat zij graag hun DLSS 4k versies willen laten zien. Anderzijds, kan Nintendo ook niet te vroeg hun console aankondigen, anders vinden mensen de Switch Pro al verouderd tegen de tijd dat deze uitkomt.

Mijn pessimistische speculatie is dat Nintendo ook last heeft van de chiptekorten. Hierdoor is een release in september/oktober lastig. Dit komt overeen met de geruchten dat Nintendo de pro later in Europa uitbrengt dan in Japan/Amerika. Dat daarom Nintendo zijn originele plan los heeft gelaten en de wereldwijde release verplaatst heeft en daarbij ook de bekendmaking voor/tijdens de E3.

Maar goed, dat zijn mijn 2 centen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Ja ik ben zelf ook nieuwsgierig maar het lijkt een van die typische games die erg leuk kan zijn maar ook enorm kan tegenvallen en wat 'rough around the edges' kan zijn. Daarom de vraag!
Al reviews gezien van de game? Ik heb net een review gekeken van SwitchUp, vind ik trouwens een van de betere game reviewers op Youtube.

Een soort Mario + Rabbids/X-COM game en lijkt inderdaad wat 'rough around the edges'.

Ik haal in ieder geval voorlopig geen nieuwe games, nog bezig met Bioshock Infinite en Ori and the Will of the Wisps. Ik wacht even af wat ze allemaal op de E3 aankondigen. Al haal ik mogelijk binnenkort wel pinball platformer Yoku's Island Express. In de aanbieding voor 5 euro tot en met 17 juni en volgens mij wel een pareltje.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@L23 iedereen die ik persoonlijk ken en Yoku heeft gespeeld, is er erg enthousiast over. Niet twijfelen dus. En ja ik had die review net ook gezien!

Zelf hou ik me ook in momenteel, genoeg andere uitgaves te verantwoorden en vermoedelijk wordt H2 van dit jaar best duur qua gaming... ;-)

[Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 07-06-2021 11:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06:15
DCNY schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:52:
[...]

😂 Vervelende gasten daar bij iCulture. Elke comment van mij wordt gecensureerd daar, kan natuurlijk ook iets over mij zeggen 😅 Maar waag het niet je kritisch uit te laten over een Apple product. Echt dikke 🤮 voor iCulture. 90 % van de ‘nieuws’ berichten gaan voornamelijk over hoe je een sms moet typen, hoe je de batterij conditie kan checken of hoe je een apple watch kan rebooten 😂 dat soort infantiele meuk… Echt nieuws kom je daar dan ook niet tegen.

[Voor 6% gewijzigd door Dr.Fer op 07-06-2021 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bliksem B schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:27:
Denken jullie trouwens dat de nieuwe Switch nog voor of tijdens de E3 wordt gepresenteerd. Volgens nieuwe geïnformeerde speculaties speculaties https://comicbook.com/gam...ro-reveal-rumor-bad-news/ wordt de Switch Pro niet voor of tijdens de E3 gepresenteerd. Mogelijk dat dat verklaard waarom de eerste lekken niet kloppen en/of Nintendo van gedachte is veranderd.

Over één ding is bijna iedereen het wel eens, er komt een new Super Switch Pro. Alleen wanneer deze uitkomt blijft de vraag. Enerzijds is er druk vanuit dev's, omdat zij graag hun DLSS 4k versies willen laten zien. Anderzijds, kan Nintendo ook niet te vroeg hun console aankondigen, anders vinden mensen de Switch Pro al verouderd tegen de tijd dat deze uitkomt.

Mijn pessimistische speculatie is dat Nintendo ook last heeft van de chiptekorten. Hierdoor is een release in september/oktober lastig. Dit komt overeen met de geruchten dat Nintendo de pro later in Europa uitbrengt dan in Japan/Amerika. Dat daarom Nintendo zijn originele plan los heeft gelaten en de wereldwijde release verplaatst heeft en daarbij ook de bekendmaking voor/tijdens de E3.

Maar goed, dat zijn mijn 2 centen.
Nintendo had bij hun E3 aankondiging op Twitter specifiek gezegd dat ze software gaan laten zien, dus op basis daarvan verwacht ik geen hardware aankondiging tijdens de E3. Ik had zelf geen nieuw Switch model verwacht afgelopen donderdag, maar het verhaal van eerst de hardware aankondigen en tijdens de E3 de games aankondigen vond ik wel logisch klinken. Nu dat echter niet het geval lijkt te zijn denk ik dat we pas in juli of later in het jaar een nieuw model gaan zien.

Hoe ik er zelf tegen aan kijk, ik ben het er niet mee eens, ik verwacht niet een "new Super Switch Pro". Wel verwacht ik een revisie, waarbij ik niet meer verwacht dan een groter OLED scherm, iets snellere chip en iets meer RAM. Ik vind een Pro model zo niet Nintendo, al begrijp ik dat een bepaalde groep graag aanzienlijk betere hardware wil. Ik denk dat we door al die geruchten en speculaties enorm gehyped zijn en samen met onrealistische verwachtingen een hoop mensen teleurgesteld gaan zijn als het nieuwe model eenmaal aangekondigd word. Ik begon de laatste tijd wel iets meer in het "Switch Pro" gerucht te geloven gezien de verwachting geschept werd dat er op de E3 games voor het apparaat getoond gaan worden. Nu dat niet het geval lijkt te zijn schaal ik mijn verwachtingen weer terug naar "Switch V3".

Ik geloof overigens niet dat Nintendo zich aantrekt van de geruchten en daarop hun planning van een eventuele aankondig uitstelt, ik vind dat je daardoor dergelijke geruchten teveel credit geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:30:
@L23 iedereen die ik persoonlijk ken en Yoku heeft gespeeld, is er erg enthousiast over. Niet twijfelen dus. En ja ik had die review net ook gezien!

Zelf hou ik me ook in momenteel, genoeg andere uitgaves te verantwoorden en vermoedelijk wordt H2 van dit jaar best duur qua gaming... ;-)
Gezien de game nog tot na de E3 in de aanbieding is wacht ik het nog ff af, maar had de demo weer eens gespeeld en speelt lekker weg. Qua sfeer ook wat weg van Rayman.

Ik hoop dat Apple vandaag zijn Pro model aankondigt, ook prijzig...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:25
L23 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Gezien de game nog tot na de E3 in de aanbieding is wacht ik het nog ff af, maar had de demo weer eens gespeeld en speelt lekker weg. Qua sfeer ook wat weg van Rayman.

Ik hoop dat Apple vandaag zijn Pro model aankondigt, ook prijzig...
@L23 Waarom zou Apple een PRO model van Nintendo aankondigen ;-)

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-06 13:25
Het is al eerder geopperd, maar is het niet handig om een aparte geruchten topic te openen over de Switch pro?

(ik wordt een beetje moe van al die vragen over wanneer het nou eindelijk uit komt/ aangekondigd wordt)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Nee. Zie mijn eerdere post(s). Enige wat jij nu doet is weer 2 nutteloze posts toevoegen. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!
The Chosen One schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:01:
Nee. Zie mijn eerdere post(s). Enige wat jij nu doet is weer 2 nutteloze posts toevoegen. :+
Ik word daar zo moe van he :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Het gaat nu een beetje het niveau budgetgaming op. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
meesje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:17:
Het gaat nu een beetje het niveau budgetgaming op. :)
Geen idee wat je daarmee bedoeld, ja ken de website. Maar als we het gewoon ontopic houden en niet steeds doordrammen over een apart topic openen dan is er toch niks aan de hand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Geen idee wat je daarmee bedoeld, ja ken de website. Maar als we het gewoon ontopic houden en niet steeds doordrammen over een apart topic openen dan is er toch niks aan de hand?
Ik doelde meer op dat ze daar veel cynische, grappige, off-topic, etc. opmerkingen maken.

Persoonlijk werd (gelukkig is het nu redelijk rustig) ik erg moe van elke keer weer een bericht, tweet, vaag gerucht, onrust, etc., etc. Niet voor niks zijn er destijds al twee afsplitsingen gemaakt. Waarom? Waarschijnlijk omdat bepaalde berichten veelvuldig voorbij komen/kwamen. Over een ander onderwerp, maar dat gebeurt nu weer. In mijn ogen horen (vage) geruchten niet in een ervaringen topic thuis. Laten we het lekker over toffe games hebben! Of leuke/goedkope accessoires? Om maar wat te noemen. Of bijvoorbeeld over onderstaande vraag.

Is het mogelijk om in de Switch in te stellen dat als de Switch uitgezet wordt, de tv ook automatisch uit gaat? Bij aanzetten Switch gaat de tv ook aan. Andersom zou ook handig zijn. Of hoort dit ook zo te werken? Mijn ervaring is dat HDMI-CEC niet bij elk merk, en soms zelfs wisselend per model, op dezelfde wijze is geïmplementeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
meesje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:47:
[...]

Ik doelde meer op dat ze daar veel cynische, grappige, off-topic, etc. opmerkingen maken.

Persoonlijk werd (gelukkig is het nu redelijk rustig) ik erg moe van elke keer weer een bericht, tweet, vaag gerucht, onrust, etc., etc. Niet voor niks zijn er destijds al twee afsplitsingen gemaakt. Waarom? Waarschijnlijk omdat bepaalde berichten veelvuldig voorbij komen/kwamen. Over een ander onderwerp, maar dat gebeurt nu weer. In mijn ogen horen (vage) geruchten niet in een ervaringen topic thuis. Laten we het lekker over toffe games hebben! Of leuke/goedkope accessoires? Om maar wat te noemen. Of bijvoorbeeld over onderstaande vraag.

Is het mogelijk om in de Switch in te stellen dat als de Switch uitgezet wordt, de tv ook automatisch uit gaat? Bij aanzetten Switch gaat de tv ook aan. Andersom zou ook handig zijn. Of hoort dit ook zo te werken? Mijn ervaring is dat HDMI-CEC niet bij elk merk, en soms zelfs wisselend per model, op dezelfde wijze is geïmplementeerd.
Zie mijn bericht van 10:50. Welke afsplitsing van destijds heb je het over? Ik zie bij andere consoles ook geen apart geruchten topic en ik kan me ook niet herinneren dat die er ooit geweest is. Wellicht bedoel je het topic voor de de next gen consoles (Xbox Series en PS5)? Dat is toch iets anders? We praten in het algemene ervaring topic ook niet over een Wii U of een next gen console, maar over een revisie van de Switch. Daarnaast hoeft niet elk onderwerp jou aan te spreken, maar er is ruimte voor zowel geruchten als adviezen/vragen.

Volgens mij kan dat niet, wel kan je de tv uitzetten en dan gaat de Switch ook uit, zo werkt het in ieder geval bij mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:56:
Volgens mij kan dat niet, wel kan je de tv uitzetten en dan gaat de Switch ook uit, zo werkt het in ieder geval bij mij.
Daar kwam ik gisteren ook bij toeval achter. Dan zet ik de Switch voortaan zo uit.
Wat betreft de afsplitsing doel ik op de topics in het roze blok. Dit waren destijds ook veel terugkerende berichtgevingen.

[Voor 16% gewijzigd door meesje op 07-06-2021 14:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nieuws over Sports Story:
En een screenshot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Mocht je er waarde aan hechten bij de pre-orders van Mario Golf via Nedgame en GM (en wellicht andere winkels) krijg je een sleutelhanger.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*knip* Zie pm.

[Voor 123% gewijzigd door Sagat op 17-06-2021 10:44]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• meesje
Ik ben niet zo thuis in het amiibo gebeuren. Wat voegen deze toe aan het spel?

Hebben amiibo ook niet een hoog verzamel gehalte? Net even gezocht op amiibo Animal crossing. En ik zie dat er 16 poppetjes zijn (en een heleboel kaarten).

[Voor 39% gewijzigd door Sagat op 17-06-2021 10:46]

@himlims_ Toen ik vorig jaar de iPhone 12 Mini besteld had ook NFC tags besteld voor onder andere Hue verlichting. Op de NTAG215 kan je ook Amiibo zetten. Werkt inderdaad prima. In mijn geval niet zo bijzonder, ik heb vrijwel geen games waar Amiibo's wat toevoegen. @meesje Bij BOTW heb je onder andere een wolf die je kan helpen en er zijn allemaal speciale kledingstukken te unlocken met specifieke Amiibo's. Bij andere spellen zoals Mario Odyssey krijg je bijvoorbeeld een extra hartje, maar mis je verder niks.

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Ik denk dat BOTW ook de enige game is waar amiibo's echt wat toevoegen. De loot goblin voor Diablo 3 is fijn om je karakter wat sneller te levelen, maar de inhoud van de vault is aanzienlijk minder dan wanneer je er een via een Puzzle Ring summoned.

Straks als skyward sword uitkomt zal die amiibo ook wel even populair worden

[Voor 13% gewijzigd door Magic op 09-06-2021 10:59]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Hebben amiibo ook niet een hoog verzamel gehalte? Net even gezocht op amiibo Animal crossing. En ik zie dat er 16 poppetjes zijn (en een heleboel kaarten).
bij diablo zijn er volgens mij 2; eentje geeft je toegang tot een 'loot kluis' (shitload aan gold en items), de andere summoned een boss met leuke drop. geloof dat er een 24hr cooldown zit op gebruik van de amibo/nfc-coins
loot goblin / vault
demon from hell

was ook meer om te testen (switch net 2wk in bezit)

[Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 09-06-2021 11:18]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik ben Nintendo/Zelda fan/semi-verzamelaar. Ik heb bijna alle Zelda amiibo op iets van 3 a 4 na. Die heb ik wel als nfctag gemaakt en werken ook perfect.

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-06 18:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

meesje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Bij animal crossing kan je je favoriete villager uitnodigen om op je eiland te komen wonen via de amiibo kaartjes. In principe is dat een zekere manier om een specifieke bewoner te krijgen. Het alternatief zonder amiibo is random uit een pool van 400+ villagers. Dus het voegt voor iemand die heel graag met een bepaalde villager wil spelen veel toe. Vandaar dus ook de vele kaartjes en de soms hoge prijzen voor populaire zeldzame characters die gevraagd kunnen worden.
Poppetjes doen verder niks extra, staan wel leuk op de boekenplank ;)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Dagg
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-06 20:04
Nou, dat is een behoorlijke lijst voor BOTW.

https://www.ign.com/wikis...Princess_Wolf_Link_Amiibo

Ga mij er eens in verdiepen.
Dagg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:18:

Op zich zijn, op Wolf Link na, de toevoegingen van de Amiibo items vrij oppervlakkig. De paar armors die je eruit kan krijgen zijn leuk om te hebben, maar je kan perfect zonder :P

• Dagg
JackAvery schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Op zich zijn, op Wolf Link na, de toevoegingen van de Amiibo items vrij oppervlakkig. De paar armors die je eruit kan krijgen zijn leuk om te hebben, maar je kan perfect zonder :P
Zag wel op mp dat je de hele set als card voor €25/30 kunt overnemen. Is natuurlijk geen echte amiibo maar toch.
Dagg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Zag wel op mp dat je de hele set als card voor €25/30 kunt overnemen. Is natuurlijk geen echte amiibo maar toch.
Ik zou dat er dus nooit aan geven :P Liever enkele amiibo's die ik mooi vind dan voor een hoop NFC tokens betalen die ik niet ga gebruiken.

Over amiibo's gesproken: de Monster Hunter Stories 2 amiibo's zijn nu preorderbaar op de website van Nintendo of Europe.

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21:55
Vraagje ik heb bundel switch lite met spel Animal Crossing. Als ik de switch verkoop en ik wis dus mijn account/gebruiker kan de nieuwe eigenaar dat spel nog spelen of is het aan mijn account gebonden?
elaho schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:53:
Vraagje ik heb bundel switch lite met spel Animal Crossing. Als ik de switch verkoop en ik wis dus mijn account/gebruiker kan de nieuwe eigenaar dat spel nog spelen of is het aan mijn account gebonden?
Account gebonden.

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21:55
Oh das jammer, ik had gehoopt dat ik dat spel “mee” zou kunnen verkopen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan alleen het spel meeverkopen als je het op cartridge erbij hebt gekregen. Een code spel gaat vastzitten aan het account waarop de code gebruikt wordt (wat waarschijnlijk het geval is bij jouw ACNH)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Over vijf dagen zitten we te wachten op de Nintendo E3 Direct en Treehouse Live streams. Vanavond begint deze week vol gamesniewus echter al met een stream van het met de E3 concurrerende Summer Game Fest. In de typische stijl van Doritos-paus Geoff Keighley zal er een hoop 'filler' zijn tijdens deze stream (concerten, random celebrities en interviews enzo), maar het plan is ook dat men content van ~30 nieuwe en bestaande games gaat tonen. Het is mogelijk dat hier enkele third-party Switch games tussen zullen zitten, al ligt de focus vermoedelijk voornamelijk op AAA titels. Aanwezig zijn onder andere EA, Xbox, PlayStation, Activision, Capcom, Epic Games, Gearbox, Sega en Square Enix.

Een deel van het stream schema vind je nogmaals hieronder. Ik heb (voor zover ik dat kan inschatten) enkel de streams erbij genomen waarvan de kans redelijk is dat er een of meerdere Switch games getoond zullen worden.
JackAvery schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:00:
EventTijdstipTwitch/Youtube
Summer Game Fest Kickoff 10/06/2021, 20:00 Bekijk hier
IGN Expo 11/06/2021, 22:00 Bekijk hier (YT)
Guerilla Collective - dag 2 12/06/2021, 17:00 Bekijk hier
Wholesome Direct 12/06/2021, 19:00 Bekijk hier
--- E3 --- 12-15/06/2021 Bekijk hier de E3 streams
Ubisoft Forward 12/06/2021, 21:00 Bekijk hier
Devolver Digital E3 2021 12/06/2021, 22:30 Bekijk hier
Gearbox Entertainment 12/06/2021, 23:00 https://e3expo-portal.com/
Square-Enix 13/06/2021, 21:15 Bekijk hier
Future Games Show 14/06/2021, 01:00 Bekijk hier
Limited Run Games 2021 14/06/2021, 22:00 Bekijk hier
Take-Two Interactive 14/06/2021, 19:15 https://e3expo-portal.com/
Capcom 14/06/2021, 23:30 Bekijk hier
Nintendo E3 Direct + Treehouse 15/06/2021, 18:00 YT, Twitch
Bandai Namco 15/06/2021, 23:25 https://e3expo-portal.com/
--- einde E3 ---
EA Play Live 22/07/2021, ? Bekijk hier

Enkele publishers lijken geen aparte stream te plannen maar komen wel in de stream van de E3 expo zelf voor. Dit zijn op eerste zicht Bandai, Gearbox en Take Two.

Iemand heeft trouwens een Google Calendar gemaakt met alle stream events, voor wie reminders wilt.

Wie deze info liever in een plaatje ziet met tijdzones, kan deze link consulteren voor alle presentaties in de E3 periode.

• RollieBollie
Volgens mij zijn niet alle data correct. Zie staan dat sommige in juli zijn.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dagg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:18:

Belangrijk voor die wolf als companion is dat de officiële nog niet gelevelled is. Als je een nfc kaartje koopt via amazon oid is deze meestal -wel- al helemaal op sterkte. Het is wel een leuk extraatje, maar de AI van de wolf is niet optimaal. En afhankelijk van wat je speelstijl is, is hij zeer handig tot uiterst vervelend ;)

RollieBollie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:52:
Volgens mij zijn niet alle data correct. Zie staan dat sommige in juli zijn.
De enige presentatie in juli is die van EA. Bedankt! Die tabel is zoveel copy/paste en edit werk dat ik soms het overzicht verlies :+

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zaterdag 12 juni
Guerilla collective – 17:00 uur
Wholesome Direct – 19:00 uur
Ubisoft Forward – 21:00 uur
Gearbox Entertainment 23:00 uur
Devolver Digital 22:30 uur
GamesBeat session 23:45 uur

Zondag 13 juni
Pre-show vanaf 17:00 uur
Xbox & Bethesda Games Showcase 19:00 uur
SQUARE ENIX 21:15 uur
Future Games Show 01:00 uur
Warner Bros. Games Back 4 Blood 23:00 uur
The PC Gaming Show
Back 4 Blood
Warner Bros. Games
24 Entertainment

Maandag 14 juni
pre-show vanaf 19:00 uur
Limited Run Games 22:00 uur
Capcom
Razer
Take Two
Freedom Games
Verizon
Intellivision
VENN
Warner Bros. Games

Dinsdag 15 juni
Pre-show vanaf 17:00 uur
Nintendo E3 presentatie 19:00 uur;
Nintendo Treehouse volgt daarna
Bandai Namco
Yooreka Games 00:20 uur
Afsluiting met de E3 Award Show
Gamespot Play For All Showcase 00:35 uur

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

JackAvery schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:48:
Over vijf dagen zitten we te wachten op de Nintendo E3 Direct en Treehouse Live streams. Vanavond begint deze week vol gamesniewus echter al met een stream van het met de E3 concurrerende Summer Game Fest. In de typische stijl van Doritos-paus Geoff Keighley zal er een hoop 'filler' zijn tijdens deze stream (concerten, random celebrities en interviews enzo), maar het plan is ook dat men content van ~30 nieuwe en bestaande games gaat tonen. Het is mogelijk dat hier enkele third-party Switch games tussen zullen zitten, al ligt de focus vermoedelijk voornamelijk op AAA titels. Aanwezig zijn onder andere EA, Xbox, PlayStation, Activision, Capcom, Epic Games, Gearbox, Sega en Square Enix.

Een deel van het stream schema vind je nogmaals hieronder. Ik heb (voor zover ik dat kan inschatten) enkel de streams erbij genomen waarvan de kans redelijk is dat er een of meerdere Switch games getoond zullen worden.

[...]
We wachten in spanning af op je in drievoud geschreven review van elke stream en de podcast die er verder in duikt. :9

The Chosen One schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:22:
[...]

We wachten in spanning af op je in drievoud geschreven review van elke stream en de podcast die er verder in duikt. :9
Ga jezelf niet kijken dan? :P

Ik denk dat ik toch Ubisoft Forward ga kijken zaterdag, al verwacht ik teleurgesteld te worden.
The Chosen One schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:22:
[...]

Lol ik deel het vooral zodat je zelf kan kijken hoor :+
Summer Fest opening had een nieuwe Monster Hunter Stories 2 trailer:

Ook werd een Switch port aangekondigd van WRGP Kingdom Come: Deliverance, en was er een nieuwe trailer voor Evil Dead.

Edit:gameplay trailer van co-op roguelite ENDLESS Dungeon, die 'sequel' op Dungeons of the Endless

[Voor 33% gewijzigd door JackAvery op 11-06-2021 08:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dagg
Dit ziet er wel leuk en simpel uit voor wie van Lego houd:

22 juni komt die uit op de Switch en ook op Steam en Arcade
https://www.nintendo.com/...-builders-journey-switch/

[Voor 43% gewijzigd door Dagg op 11-06-2021 11:39]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ziet er leuk uit. Lego games zijn alleen meestal net een beetje naar de makkelijke kant maar wie weet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Naar het schijnt is die Lego game enorm kort (<1uur) en niet echt zijn prijs waard. Meer geschikt voor Apple Arcade abonnees.
@Dagg Je kan die game ook op Apple Arcade spelen (is al een tijdje uit), ik heb het kort geprobeerd maar mn abo is inmiddels verlopen. Lijkt me een prima smartphone game. Maar dat soort games speel ik zelf liever niet op een Nintendo Switch en al helemaal niet voor die prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Ook een game die ik niet snel zal kopen, ziet er wel heel tof uit. Komt ook naar de Switch, maar zie nog geen release datum.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Switch games aangekondigd/getoond op de ietwat cringey IGN Expo:
  • Doki Doki Literature Club +, release 30/06 - trailer
  • OllieOllie World, ziet er nog steeds top uit.
  • SkateBird krijgt een release datum: 12/08/2021
  • Unpacking, een nieuwe indiegame over... uitpakken - trailer
  • Two Point Campus, de 'sequel' op Two Point Hospital - trailer
  • The Forgotten City, 28/07/2021.
  • Stranger Things characters voor Smite
  • Streets of Rage 4: Mr. X Nightmare gameplay trailer
  • Death Gambit: Afterlife - een uitgebreide versie van de 2D actie-RPG komt eindelijk naar Switch
  • Unbound: Worlds Apart - Trailer, demo zou online moeten staan.

Morgen is het onder andere de beurt aan Ubisoft, een conferentie waar ik toch wel een sprankje hoop voor heb...

[Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 11-06-2021 23:14]

• TomBraamhaar
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:27
L23 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:18:
[YouTube: Townscaper Announcement Trailer]

Ook een game die ik niet snel zal kopen, ziet er wel heel tof uit. Komt ook naar de Switch, maar zie nog geen release datum.
Het ziet er erg leuk uit, maar ik heb nog geen gameplay kunnen ontdekken.
@TomBraamhaar ik begrijp wat je bedoeld, toch zijn er mensen die zich er uren mee kunnen vermaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:05

Mauz1978

Console War Veteran

TomBraamhaar schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:46:
[...]

Het ziet er erg leuk uit, maar ik heb nog geen gameplay kunnen ontdekken.
Niet op de switch, maar wel veel gameplay van de steamversie gezien. Het is een soort schilderen met gebouwen. Persoonlijk zit ik meer in cities skylines om van deze ‘simpele versie’ echt te kunnen genieten, hoewel sommigen echt hele mooie steden maken.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +9Henk 'm!
Mogelijk iets te vroege aankondiging van Nintendo nog voor de Ubisoft presser van vanavond. Release in 2022:

Team up with Mario, Luigi, Princess Peach, Rabbid Peach, Rabbid Luigi, and their friends on a galactic journey to defeat a malevolent entity and save your Spark companions. Explore planets throughout the galaxy as you uncover mysterious secrets and compelling quests!
  • Build your dream team with three heroes from an eclectic roster of nine.
  • Take down all new bosses, along with some familiar enemies throughout the galaxy.
  • Rescue the adorable Sparks throughout the galaxy, who provide distinct powers that will help you in battle.
  • Unleash your heroes' skills but be strategic as you dash your enemies, team jump on your allies, and hide behind covers.
Screenshots:

Edit: Nintendo heeft de pagina offline gehaald ;) Verwacht die straks terug.

[Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 12-06-2021 17:13]

• Jake
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Mario + Rabbids helemaal 100%, inclusief de uitbreiding, fantastisch spel (ben dan ook xcom-fan). Goede bang-for-buck als je uit budget bak haalt.

• RollieBollie
Cool. Ik had al geruime tijd M+R gedownload, maar niet veel gespeeld. Heb momenteel meer tijd en paar weken geleden 100% uitgespeeld met alle DLC.

Mooi om te zien dat er een vervolg komt.
@JackAvery Lijkt me inderdaad te vroeg :p Maar dan kunnen we er wel vanuit gaan dat ze het vanavond tijdens Ubisoft Forward “aankondigen” en niet pas dinsdag. Benieuwd wat er verder nog allemaal aangekondigd gaat worden, maar ben al tevreden.

• linksquest
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-06 09:21
O vet, die wil ik wel hebben.

Every Game has A Story, Only One is A Legend

Acties:
  • +1Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:35:
@JackAvery Lijkt me inderdaad te vroeg :p Maar dan kunnen we er wel vanuit gaan dat ze het vanavond tijdens Ubisoft Forward “aankondigen” en niet pas dinsdag. Benieuwd wat er verder nog allemaal aangekondigd gaat worden, maar ben al tevreden.
Ach, zo wordt het een traditie dat Mario + Rabbids games te vroeg ontdekt worden ;) Ik verwacht verder niet zoveel van Ubisoft wat Switch betreft, maar wie weet hebben ze nog een verrassing die niet Just Dance heet. Wel heel blij met deze game, benieuwd naar de eerste beelden!

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20:17
Ik zat toevallig vandaag eraan te denken om M+R weer een keer op te pakken, zeker een leuk spel, vind het ook niet heel gek dat er een vervolg op komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Guerilla Collective day 2 stream is bezig. Onder andere Firegirl, Archvale en Batora zijn al de revue gepasseerd.

De fans van feel-good indie games kunnen vanaf 19:00 naar de Wholesome DIrect kijken. Ubisoft Forward kan je daarna hier bekijken om 21:00

[Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 12-06-2021 19:15. Reden: Videolink aangepast]

• meesje
Jake schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:38:
Mario + Rabbids helemaal 100%, inclusief de uitbreiding, fantastisch spel (ben dan ook xcom-fan). Goede bang-for-buck als je uit budget bak haalt.
Wat is voor jou een budget bak prijs? Waar moet ik aan denken?
@meesje De game is de volle mep ook waard, al kan je bij een Ubisoft game beter even wachten want ze geven vrij snel en heel vaak korting. Maar digitaal is de game zonder uitbreidingen al een keer 10 euro geweest.

• Jake
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:04:
Wat is voor jou een budget bak prijs? Waar moet ik aan denken?
Game is 'overal' zo'n beetje €20,-, is ie zeker waard (je kunt aan review wel zien of je type game leuk vindt). Dus nu natuurlijk niet meer aan uitgeven (ook al is m.i. wel waard).
Beetje geluk/geduld kan je zelfs incl. DLC voor < €20,- krijgen.

• meesje
Jake schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Game is 'overal' zo'n beetje €20,-, is ie zeker waard (je kunt aan review wel zien of je type game leuk vindt). Dus nu natuurlijk niet meer aan uitgeven (ook al is m.i. wel waard).
Beetje geluk/geduld kan je zelfs incl. DLC voor < €20,- krijgen.
Dat laatste is waarschijnlijk digitaal. Ik las overigens ergens dat na de E3 presentatie een sale zal starten. Even goed in de gaten houden
Bij bol/Amazon is de standaard fysieke versie nu 19,95 euro.
Turn based is wel iets voor mij. Gaat het niet zo snel. ;)

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:57

Sméagol

Master of Mayhem

Ik vond Mario & Rabbids supertof, and had 'm toen gepre-ordered (weliswaar toen al met korting). Geen probleem om hier de volle prijs voor te bepalen voor een Ubisoft game, ik gun het ze.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

meesje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Dat laatste is waarschijnlijk digitaal. Ik las overigens ergens dat na de E3 presentatie een sale zal starten. Even goed in de gaten houden
Bij bol/Amazon is de standaard fysieke versie nu 19,95 euro.
Turn based is wel iets voor mij. Gaat het niet zo snel. ;)
Er komt inderdaad een sale na de E3, maar betreft de Amerikaanse eshop.

20 euro fysiek is overigens een mooie prijs, verwacht niet dat je daar een betere deal gaat vinden.

[Voor 10% gewijzigd door L23 op 12-06-2021 19:15]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:31

PSN: Redrafted

Acties:
  • +3Henk 'm!

Grant Kirkhope componeert weer de muziek.

[Voor 41% gewijzigd door L23 op 12-06-2021 22:29]

Mario + Rabbids Spark of Hope ziet er qua gameplay beelden goed uit, ik kijk er naar uit. Verder had Ubisoft Forward voor mij niks interessants en geen andere Switch games. Geen Rayman game helaas.

• tekken4111
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:06
Super gaaf! Ga ik zeker kopen :) M+R kingdom battle vond ik ook een zéér leuke en vermakelijke game!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Gezien hier wat spelers zitten, als je (2e hands versie van) Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Gold Edition koopt zit dan alles op de cartridge of moet je via codes de extra spullen downloaden (die dan waarschijnlijk al gebruikt zijn)?

[Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 13-06-2021 00:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:32:
Gezien hier wat spelers zitten, als je (2e hands versie van) Mario + Rabbids: Kingdom Battle - Gold Edition koopt zit dan alles op de cartridge of moet je via codes de extra spullen downloaden (die dan waarschijnlijk al gebruikt zijn)?
De cartridge van de gold edition is hetzelfde als de normale editie. Bij de gold edition krijg je de season pass als code die je maar eenmaal kan claimen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gisteren aangekondigd door Devolver Digital:

Leuke introductietrailer. De gameplay doet me denken aan een actie-versie van Don’t Starve.

Ook kondigden ze in samenwerking met Special Reserve Games hun eerste physical-only game aan: Demon Throttle.

Deze game zal dus enkel fysiek releasen en is nu preorderbaar via Special Reserve.

[Voor 65% gewijzigd door JackAvery op 14-06-2021 10:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:09
Ik had een kleine hoop dat Ubisoft met een nieuwe Rayman zou komen zoals Rayman Legends, dat zou ik echt fantastisch vinden. Helaas :) .

Wanneer zijn de Nintendo aankondigingen? Dinsdag 19:00 Nederlandse tijd toch?

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0Henk 'm!
@JackAvery Geen fan van die physical-only games, al ziet Demon Throttle er leuk uit. Super Rare Games begint er ook mee met Super Rare Shorts. Het lijkt mij dat het grotendeels spellen worden die niemand (digitaal) wil spelen en voornamelijk gekocht gaan worden voor geseald in de kast.
Ik verwacht wel dat het goed verkoopt, maar als gamer zie ik ze liever energie steken in goede digital-only games een fysieke release geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@L23 ik heb op zich geen probleem met 'physical only', maar enkel onder voorwaarde dat deze games ook gewoon beschikbaar zijn na launch/reviews. In alle eerlijkheid klinkt het hier wel een beetje als een marketing gimmick om op de verzamelaars in te spelen, maar dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn. Bovendien is het zo dat er enorm veel aanbod op de markt is, dus ik kan wel begrijpen dat men manieren zoekt om games te doen opvallen.

Publishers nemen een risico wanneer ze besluiten een game uit te geven, dus ik ga er ergens van uit dat ze zelf slim genoeg zijn om hun keuzes voldoende te cureren. Als ze dat niet doen, sterven deze labels vermoedelijk een vroege en stille dood.

---

@ndonkersloot Nintendo is dinsdag om 18:00 aan de beurt. Vandaag zullen er trouwens mogelijk ook wel een paar interessante releases getoond worden door Square Enix en op de Future Games Show.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@JackAvery Het is wel slim inderdaad, je verkoopt de game in 1 druk voor een vaste prijs. Beetje vergelijkbaar hoe Nintendo Mario 3D All-Stars verkocht, een model waarbij je snel een keuze moet maken en daardoor een verkoop boost creëert. Het is vanuit de publisher slim gedaan en heeft zeer weinig/geen risico. Maar zorgt voor mijn gevoel wel voor matige games. Er zullen inderdaad vast een paar interessante games tussen zitten die door het enorme aanbod anders niet waren opgevallen, maar dan is het echt zonde als er later geen tweede druk of een digitale release van komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Maar Mario heeft al een grote naam, en Nintendo al helemaal. En de games zijn in principe al helemaal bekend.
Vind er nog wel redelijk wat verschil in zitten. Als DD hier echt een megahit in ziet/zag geloof ik niet dat het een physical only game word.
Misschien dat ze denken dat het toch ondersneeuwt onder alle digitale troep en zo de focus erop kunnen leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@The Chosen One Ik zie er geen verschil in. In ieder geval niet zoals ik het bedoelde. Je gaat mij niet wijs maken dat Mario 3D All-Stars in zeer korte tijd zoveel games verkocht had als het geen tijdelijk iets was. FOMO, daar spelen al die Limited Run bedrijven ook op in en dat werkt zeer goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Maar iets wat limited EN bekend EN gegarandeerd staat voor goede games (want dat is uiteraard al bekend van al die 3 mario games) betekent toch echt wel nog hogere verkopen vergeleken met iets wat limited EN niet zo bekend (en voor de casuals onbekend zelfs) en niks van de game bekend is.

Als je dat verschil niet kan zien neem je of te veel of te weinig pilletjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:18:
Maar iets wat limited EN bekend EN gegarandeerd staat voor goede games (want dat is uiteraard al bekend van al die 3 mario games) betekent toch echt wel nog hogere verkopen vergeleken met iets wat limited EN niet zo bekend (en voor de casuals onbekend zelfs) en niks van de game bekend is.

Als je dat verschil niet kan zien neem je of te veel of te weinig pilletjes. :+
Volgens mij zoek je gewoon iets om te zeiken haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

L23 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Volgens mij zoek je gewoon iets om te zeiken haha
Huh??? Ik zeg gewoon iets wat waar is, niks meer en minder. Logisch toch dat iets wat bekender en limited beter verkoopt dan iets wat onbekend en limited it? Nintendo met bekende games vergelijken met (on)bekende(re) DD en nieuwe game zit toch redelijk verschil in.

[Voor 133% gewijzigd door The Chosen One op 13-06-2021 11:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Huh??? Ik zeg gewoon iets wat waar is, niks meer en minder. Logisch toch dat iets wat bekender en limited beter verkoopt dan iets wat onbekend en limited it? Nintendo met bekende games vergelijken met (on)bekende(re) DD en nieuwe game zit toch redelijk verschil in.
Ik ontken het ook helemaal niet en het is inderdaad logisch, maar dat was mijn punt helemaal niet. Maar ben het met je eens, een bekende IP kan je op grotere schaal verkopen dan een onbekende IP. Maar bij beiden is ingespeeld op FOMO en dat was het punt wat ik maakte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Sure, inspelen op FOMO kan voor meer verkopen zorgen. Maar mijn punt is dus dat als je onbekender bent/nieuwe game hebt het effect van de FOMO ook veel minder is. Niet dat het effect er niet is.

De vraag is of dat meer verkopen zal geven dan limited physical/online of (normaal) physical+online. Weten we nooit natuurlijk en DD zal vast wel iets berekend hebben. Maar dit zouden ze niet zo doen met een veel hoger budget game of een game waarvan ze zouden geloven dat het Sims/COD/Mario regionen kan bereiken lijkt mij.

En op dat gebied is Nintendo's voorbeeld weer totaal anders omdat Nintendo ook wel weet dat die games goed gingen verkopen en ze hadden natuurlijk wel een budget maar niet om de game(s) te maken.
Was ook al niks meer dan een heel kleine toevoeging bedoeld op het verhaal en niet een hele aparte 'discussie'.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@The Chosen One Maar zo kan je toch altijd verschillen opnoemen? Mario heeft een rood hoedje op en in Demon Throttle wordt er een blauw hoefde gedragen. Ik begrijp je punt niet helemaal. Maar ben het met je eens.
Pagina: 1 ... 109 ... 112 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True