• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
JackAvery schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Het beste is om dergelijke winkelleaks altijd met een enorme korrel zout te nemen. Enorm makkelijk te faken, of om placeholders te vinden die gemaakt zijn op basis van geruchten. De mensen die in de winkels werken, lezen ook internet :)
Is ook zo. Vaak is het ook een placeholder, zodat pre-orders van het nieuwe product al in hun systeem gezet kunnen worden.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:05:
@Timothy3000 Klopt, maar we leven nog in juni. De Switch V2 werd aangekondigd op 17 juli en was te koop in september. Kan best meevallen, maar een maand eerder is best veel :P

Ik verwacht veel teleurstellingen vandaag :-( Maar ben benieuwd!
Switch Pro-tip: als je niets verwacht, kan je ook niet teleurgesteld worden.
Zerora schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Is ook zo. Vaak is het ook een placeholder, zodat pre-orders van het nieuwe product al in hun systeem gezet kunnen worden.
Inderdaad.

Anyway, in het lijsjte van al-dan-niet-fake - hier is iemand die claimt met Amazon.de klantendienst gesproken te hebben. Het product achter het ASIN dat volgens Amazon Mexico de 'pro' zou moeten zijn, zou vanaf morgen te bestellen zijn voor 356 euro bij Amazon.de.

ASIN: b0962n2jzw

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-01 22:53
Dat is fors aan de prijs. Voor 44 euro meer heb je een PS5, voor 56 minder een Xbox Series S.

Benieuwd wat de Pro gaat zijn.
Timothy3000 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:22:
Dat is fors aan de prijs. Voor 44 euro meer heb je een PS5, voor 56 minder een Xbox Series S.

Benieuwd wat de Pro gaat zijn.
Hoe kan ik met een PS5 en XSS handheld gamen? En welke Nintendo titels kan ik er op spelen? :p Prijsvergelijkingen hebben weinig zin.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
Lijkt mij sterk dat preorders morgen zullen starten. Jij denkt dat Nintendo preorders laat nemen van iets wat nog helemaal niet is aangekondigd?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:24
Gynnad schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:31:
Lijkt mij sterk dat preorders morgen zullen starten. Jij denkt dat Nintendo preorders laat nemen van iets wat nog helemaal niet is aangekondigd?
Het gerucht is dus dat daarvoor (vandaag/morgen?) de console wordt aangekondigd. Zou niet de eerste keer zijn dat Nintendo een surprise-announcement doet. Al zou ik de geruchten wel met een goede korrel zout nemen :-)

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 16:36

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gynnad schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:31:
Nou ja een preorder is in principe een reservering van iets. Dat kan ook weer opgezegd worden of opgeschoven. Je kan allang een pre order plaatsen voor bijvoorbeeld botw2. En nintendo bepaald uiteindelijk niet wat een winkel verkoopt, al zullen ze misschien wel de samenwerking met een winkel kunnen opzeggen als daar genoeg aanleiding tot toe is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Yes! Hier ben ik blij mee. Opgegroeid met een Mega Drive. Altijd een zwak gehad voor Sonic. Overigens nog nooit een Sonic spel uitgespeeld. Dat schijnt met Sonic Mania een hele klus te zijn.
Sowieso een beetje een zwak voor Sega. Wat vinden jullie van Puyo Puyo Tetris 2 en Super Monkey Ball? Beide heb ik nog nooit eerder gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeVJv73MwA4Oj1OGvMxJr1b9ITg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSLSne8N55KdIeU5WSHDlT36.jpg?f=fotoalbum_large

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2025

CR1691

Hero of Time

Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een krachtigere versie van de Switch. Hij is pas 4 jaar oud en hij doet perfect wat je ermee wilt.

Als het een update gaat worden a la PS4 Pro en Xbox One X sla ik hem lekker over. Games kun je dan alsnog blijven spelen maar dan op een iets lagere resolutie en framerate. Voor mij absoluut geen probleem.

PSN: Finally_Chris

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:22
CR1691 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:22:
Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een krachtigere versie van de Switch. Hij is pas 4 jaar oud en hij doet perfect wat je ermee wilt.

Als het een update gaat worden a la PS4 Pro en Xbox One X sla ik hem lekker over. Games kun je dan alsnog blijven spelen maar dan op een iets lagere resolutie en framerate. Voor mij absoluut geen probleem.
Prima toch? Ze zullen echt niet iets releasen wat niet compatibel is met de huidige. Dus geen zorgen.
Ik heb de stream event tabel geupdated met de meest recente info. Er ontbreken nog steeds redelijk wat publishers die hun eigen evenement gaan houden tijdens E3.
JackAvery schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:00:
De verwachting is dat we deze week een hoop updates over de schema's van de E3 presentaties gaan krijgen. Ik heb al even een lijstje van mogelijk relevante streams met Switch nieuws voor de komende maand ofzo samengesteld:

EventTijdstipTwitch/Youtube
Indie Live Expo 2021 05/07/2021, 11:00 Bekijk hier
Guerilla Collective - dag 1 05/07/2021, 17:00 Bekijk hier
Summer Game Fest Kickoff 10/07/2021, 20:00 Bekijk hier
IGN Expo 11/07/2021, 22:00 NNB
--- E3 --- 12-15/07/2021 Bekijk hier
Guerilla Collective - dag 2 12/07/2021, 17:00 Bekijk hier
Wholesome Direct 12/07/2021, 19:00 Bekijk hier
Ubisoft Forward 12/06/2021, 21:00 Bekijk hier
Gearbox Entertainment 12/06/2021, ? NNB
Devolver Digital E3 2021 12/06/2021, ? Bekijk hier
Square-Enix 13/06/2021, ? NNB
Future Games Show 13/06/2021, ? Bekijk hier
Limited Run Games 2021 14/06/2021, 22:00 Bekijk hier
Take-Two Interactive 14/06/2021, ? NNB
Capcom 14/06/2021, ? NNB
Bandai Namco 15/06/2021, ? NNB
Nintendo E3 Direct + Treehouse 15/06/2021, 18:00 Japanse stream
--- einde E3 ---
EA Play Live 22/07/2021, ? Bekijk hier

Iemand heeft trouwens een Google Calendar gemaakt met alle stream events, voor wie het echt niet kan laten.

Reeds voorbij
Monster Hunter Digital Event 26/05/2021, 16:00 Herbekijk hier
DRAGON QUEST 35th Anniversary Special 27/05/2021, 05:30 Herbekijk hier
Sonic Central (30th Anniversary) 27/05/2021 Herbekijk hier
Edit: een uur na deze post wordt natuurlijk het E3 schema online gezet. Heb m verder geupdated met wat ik op dit moment weet.

@meesje Puyo Puyo heeft een demo, probeer m gewoon :)

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 03-06-2021 16:38 ]

meesje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:16:
Yes! Hier ben ik blij mee. Opgegroeid met een Mega Drive. Altijd een zwak gehad voor Sonic. Overigens nog nooit een Sonic spel uitgespeeld. Dat schijnt met Sonic Mania een hele klus te zijn.
Sowieso een beetje een zwak voor Sega. Wat vinden jullie van Puyo Puyo Tetris 2 en Super Monkey Ball? Beide heb ik nog nooit eerder gespeeld.

[Afbeelding]
Mooi spel en fysieke uitgave. Wellicht dat bepaalde eindbazen aan het eind van act 2 van elk level wat lastig zijn de eerste keer. Wat mij enorm hielp is zo snel mogelijk alle chaos emeralds te verzamelen, dan kan je vanaf 50 ringen als Super Sonic spelen en dat maakt eindbazen verslaan een stuk makkelijker.
Maar top spel, heb uiteindelijk de game met alle 5 speelbare personages uitgespeeld.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dank je wel jongens (en dames) voor de tip voor controller

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRRE3qAHKlehI-3oYlyuzka0Skw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FItQsaszD3Lkk9AiRmgLPDCg.jpg?f=fotoalbum_large

zaten die x/y en a/b 'vroeger' niet precies andersom?

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2021 14:29 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:59
himlims_ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:28:

[Afbeelding]

Veel plezier ermee!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[Afbeelding]

nope, zie de afbeelding op deze pagina: https://www.nintendo.nl/S...-Nintendo-DS--920190.html

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Nee, Sega/Microsoft zijn gewoon eigenwijs en die hebben het omgedraaid. Het is bij Nintendo al vanaf de SNES hetzelfde.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
rockhopper schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Nou ja een preorder is in principe een reservering van iets. Dat kan ook weer opgezegd worden of opgeschoven. Je kan allang een pre order plaatsen voor bijvoorbeeld botw2. En nintendo bepaald uiteindelijk niet wat een winkel verkoopt, al zullen ze misschien wel de samenwerking met een winkel kunnen opzeggen als daar genoeg aanleiding tot toe is.
Botw2 is ook aangekondigd door Nintendo, de Switch Pro niet, dus dat is zeker niet hetzelfde.

Ik denk dat Nintendo in zekere zin wel bepaald wat de winkel verkoopt en wanneer aankondigd van Nintendo.

Een Switch Pro gaan ze ook echt niet met een last minute aankondiging doen, ik verwacht voor de E3 iig geen nieuws omtrent de Switch Pro.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• meesje
  • Nu online
Je zou voor de Pro (geruchten) bijna een apart topic wensen. :)

• Timothy3000
CR1691 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:22:

Zo perfect doet hij het niet meer imo. Games als Age of Calamity en Bowser's Fury maakten voor mij duidelijk dat de huidige Switch wel aan zijn limiet zit.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gynnad schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Botw2 is ook aangekondigd door Nintendo, de Switch Pro niet, dus dat is zeker niet hetzelfde.

Ik denk dat Nintendo in zekere zin wel bepaald wat de winkel verkoopt en wanneer aankondigd van Nintendo.

Een Switch Pro gaan ze ook echt niet met een last minute aankondiging doen, ik verwacht voor de E3 iig geen nieuws omtrent de Switch Pro.
Ze zullen zeker de release datum bepalen, maar zolang die niet bekend is stellen pre-orders ook weinig voor in mijn ogen. (Even refererend naar botw2)
Als er een aankondiging komt zijn de grote inkopers (winkelketens) waarschijnlijk al op de hoogte en staan ze onder een NDA (geheimhoudingsclausule). Zodra er iets bekend is kan de van te voren gemaakte pre-order pagina meteen live, dus zo lastig is het allemaal niet.
Dus mijn punt ging vooral over dat het pre-orderen van iets makkelijk kan en dat afhankelijk van hoe het beschreven staat (aanbetaling ja/nee etc) weinig voor hoeft te stellen.
Je lijkt het vooral op de wel/niet aankondiging te sturen, daar weet ik natuurlijk ook niets van. Ik heb eerder al geopperd dat het mij onwaarschijnlijk lijkt, maar ik zit met popcorn klaar deze thread te lezen en de E3 in de gaten aan het houden.
En omdat je graag gelijk wilt hebben: uiteraard zijn preorders pas zinvol als er een aankondiging gedaan is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• meesje
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:44:
@meesje Maar waar moeten we dan de hele dag over kletsen? :P
Haha. Ik wilde ook al vragen of Sonic Mania Plus straks een gratis update krijgt naar 4K@120hz met dolby atmos ondersteuning (om even wat krachttermen te noemen). :+

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Timothy3000 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Zo perfect doet hij het niet meer imo. Games als Age of Calamity en Bowser's Fury maakten voor mij duidelijk dat de huidige Switch wel aan zijn limiet zit.
Voor jou zou een upgrade dan prima zijn. Voor mij heeft een midcycle upgrade weinig meerwaarde.

Games als Mario Kart en BotW (Korok Forest na), wat ik veel spel, werken prima dus ik vermaak me er nog wel mee. Ik wacht wel tot Nintendo weer met iets nieuws, na de Switch komt.

meesje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Haha. Ik wilde ook al vragen of Sonic Mania Plus straks een gratis update krijgt naar 4K@120hz met dolby atmos ondersteuning (om even wat krachttermen te noemen). :+
Daarvoor moet je niet bij mij wezen. Ik geloof niet in het “Pro” gedeelte van de geruchten :p

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik denk ook dat mensen veeeeeel te hoge verwachtingen hebben en teleurgesteld gaan worden. Nintendo doet toch altijd waar ze zelf zin in hebben. Is nooit anders geweest en volgen nooit wat de concurrentie doet.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:12
ik ben al tevreden met een iets helder scherm of groter met kleinere bezels (resolutie mag het zelfde blijven van mij). en een iets zuinigere/snellere chip

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:58
L23 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Hoe kan ik met een PS5 en XSS handheld gamen? En welke Nintendo titels kan ik er op spelen? :p Prijsvergelijkingen hebben weinig zin.
Velen die de Switch niet als handheld gebruiken. Als handheld zeker geen verkeerde prijs maar indien dat niet relevant is voor jou is het relatief gezien veel geld voor wat je krijgt. Dat geld dus al helemaal voor het huidige model..

De XSS is goedkoper en velen malen krachtiger. Niet 1 op 1 te vergelijken maar ik snap het gevoel van dat Nintendo duur is zeker wel.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Thalaron schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Velen die de Switch niet als handheld gebruiken. Als handheld zeker geen verkeerde prijs maar indien dat niet relevant is voor jou is het relatief gezien veel geld voor wat je krijgt. Dat geld dus al helemaal voor het huidige model..

De XSS is goedkoper en velen malen krachtiger. Niet 1 op 1 te vergelijken maar ik snap het gevoel van dat Nintendo duur is zeker wel.
Verkopen laten zien dat het kennelijk niet uitmaakt dat de XSS velen malen krachtiger is. Kennelijk wordt de handheld functionaliteit en de Nintendo titels gewaardeerd. Duur is subjectief. Was het te duur in de markt gezet dan was dat te zien in de verkoopcijfers.

• Timothy3000
[...]

Ja, helemaal mee eens. Een paar jaar geleden vond ik de Switch voor €329,- een goede deal maar als je daar anno nu de XSS tegenover zet vind ik die prijs voor een Switch tegenwoordig ook best gortig.

Maar aangezien ze inderdaad als warme broodjes over de toonbank blijven vliegen zullen niet veel mensen het met me eens zijn. :P

Als ze voor de Pro echt €399,- willen vragen moeten ze echt wel met een flink verbeterde versie komen imo. Voor dat geld heb je bijna een XSX of een PS5.

Maar waar ik nog meer naar uitkijk zijn gewoon wat goede nieuwe titels. Geen ports. Ik hoop echt op een hoop grote verrassingen tijdens de Direct volgende week.

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 03-06-2021 16:46 ]

Timothy3000 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:41:
[...]

Ja, helemaal mee eens. Een paar jaar geleden leek de Switch voor €329,- een goede deal maar als je daar anno nu de XSS tegenover zet (en het feit dat het releaseschema al een tijd lang erg leeg blijft als je een Wii U hebt gehad en geen behoefte hebt aan ports) vind ik die prijs voor een Switch ook best gortig.

Als ze voor de Pro echt €399,- willen vragen moeten ze echt wel met een flink verbeterde versie komen imo. Voor dat geld heb je bijna een XSX of een PS5.
Ik denk dat iedereen daar anders tegen aankijkt. Heb zelf nog een prima werkende Xbox One S en qua nieuwe games biedt een XSS nog helemaal niks nieuws. Maar datzelfde heb je straks ook met een nieuwe Switch, het moet natuurlijk wel interessant genoeg zijn om een upgrade de moeite waard te maken. Maar stap je nieuw in en heb je nog geen Xbox/Playstation of Switch dan lijkt mij het allemaal prima keuzes, niet alles draait om performance, het is maar net welke games je wilt spelen en hoe je die games wilt spelen. Duur is echt subjectief.

• Thalaron
L23 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:35:
[...]

Verkopen laten zien dat het kennelijk niet uitmaakt dat de XSS velen malen krachtiger is. Kennelijk wordt de handheld functionaliteit en de Nintendo titels gewaardeerd. Duur is subjectief. Was het te duur in de markt gezet dan was dat te zien in de verkoopcijfers.
Ik zeg toch helemaal niet dat de Switch te duur is?

Gezien ik het apparaat niet als portable gebruik betaal ik (gevoelsmatig) dus onnodig veel vanwege;

- Dock
- Scherm
- Accu
- Dure (problematische) Joy-Con controllers die ik niet gebruik
- Dat alles in een kleine behuizing moet passen en steviger dan een vast apparaat = duurdere componenten

Geen probleem verder, echter voelt de Switch daardoor voor mij en mogelijk vele anderen onnodig prijzig. Als vaste console is het ding daardoor in verhouding met de PS5/XSS/XSX wat performance technisch gezien een duur apparaatje.

Edit;
Ik zie bij een eventuele Switch Pro dan ook liever geen scherm/ een klein crappy zwart wit scherm want; Goedkoper. Duurder i.v.m. beter scherm is voor mij totaal zinloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 03-06-2021 16:55 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Timothy3000
Ja ik ook. Hoop dat de Switch Pro (als die komt) een homeconsole is en Nintendo het handheld aspect weglaat. Dan heb je de reguliere Switch voor ieder die beide wil, de Lite voor alleen handheld en de Pro puur als homeconsole.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 03-06-2021 16:57 ]

Thalaron schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Ik zeg toch helemaal niet dat de Switch te duur is?

Gezien ik het apparaat niet als portable gebruik betaal ik (gevoelsmatig) dus onnodig veel vanwege;

- Dock
- Scherm
- Accu
- Dure (problematische) Joy-Con controllers die ik niet gebruik
- Dat alles in een kleine behuizing moet passen en steviger dan een vast apparaat = duurdere componenten

Geen probleem verder, echter voelt de Switch daardoor voor mij en mogelijk vele anderen onnodig prijzig. Als vaste console is het ding daardoor in verhouding met de PS5/XSS/XSX wat performance technisch gezien een duur apparaatje.
Ik snap je punt niet helemaal. Je reageerde op mijn bericht waar ik zei dat prijsvergelijkingen geen zin hebben. Daarnaast vind ik de prijs op performance baseren helemaal apart, maar ik ben zelf niet bezig met graphics. Graphics maken de games niet beter. En zijn de games leuk, zit het apparaat goed in elkaar, dan mag het best wat kosten.

Vage discussie verder :p Zwart wit scherm?

• Timothy3000
L23 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal. Je reageerde op mijn bericht waar ik zei dat prijsvergelijkingen geen zin hebben. Daarnaast vind ik de prijs op performance baseren helemaal apart, maar ik ben zelf niet bezig met graphics. Graphics maken de games niet beter. En zijn de games leuk, zit het apparaat goed in elkaar, dan mag het best wat kosten.
Graphics niet perse. 4K Switch games zou absoluut leuk zijn maar is imo ook niet perse nodig.

Maar games met een een zo hoog mogelijke framerate en een gebrek aan laadtijden mag de Switch Pro van mij absoluut wel van Sony en Microsoft overnemen. :)
@Timothy3000 Is helemaal prima, dat is voor iedereen anders. Voor mij is de huidige Nintendo Switch al een prachtige spelcomputer.
[...]

Velen die de Switch niet als handheld gebruiken.

🤔

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gURZXM4.png

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• sderooij
damn - elke keer dat ik hier een post zie met een foto, denk ik "OMG DE PRO!!" :9

• Thalaron
Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten. Mijn gevoel is en blijft mijn gevoel.

Daarbij bevestig je mijn punt mijn inziens. 13 miljoen is nog altijd vrij veel in mijn boekje.

Thalaron schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:51:
[...] 13 miljoen is nog altijd vrij veel in mijn boekje.
Met zo'n kijk zijn er ook vrij veel Wii U eigenaren.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:51
Nou waar blijft ie nou? Al die geruchten altijd.. Die er overigens al 2 jaar zijn..

• meesje
  • Nu online
DCNY schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:22:
Nou waar blijft ie nou? Al die geruchten altijd.. Die er overigens al 2 jaar zijn..
Het is net Apple. Is er net een nieuwe iPad, heb je een dag later al weer geruchten over de opvolger.
Als er straks de Pro is, krijg we wel weer geruchten over de pro-in-het-kwadraat.
DCNY schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:22:
4 jaar...

@meesje Klopt, die geruchten verdwijnen nooit, ook na de aankondiging van de komende Switch blijven de Switch Pro geruchten door gaan :P

[ Voor 25% gewijzigd door L23 op 03-06-2021 19:32 ]

• The Chosen One
  • Laatst online: 14-01 22:29

The Chosen One

Zie signature!

Tja geruchten zijn er over alles. PS6 vast ook wel.

Maar naar mate je dichterbij komt zijn de geruchten luidruchtiger (snap je hem?!), komen ze van meer betrouwbaardere bronnen i.p.v. willekeurige Twitters/Tweakers etc. mogelijk vanuit meerdere kanten (industrie mensen, developers, makers van bijv 3rd party covers etc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Interessant voor zowel de mensen die wachten op de Pro als de mensen die geruchten een beetje beu zijn: twee van de insiders hebben vandaag updates gegeven over wanneer zij denken dat de aankondiging komt.

Emily Rogers antwoordt op "Do you still think the Switch Pro will happen before E3?"
[Twitter: https://twitter.com/ArcadeGirl64/status/1400512481194352644]
NateDrake over zijn eigen bronnen (thread van vier tweets):

Met andere woorden, die aankondiging komt wanneer ie komt. Just relax ;) Nu kunnen we het terug over E3 hebben :9

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 03-06-2021 21:05 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Eens met @Thalaron .

Dezelfde gedachtengang heb ik hier een aantal maand geleden ook neer geschreven. Bij de zoveelste opwelling om sinds de SNES nog eens in het Nintendo kamp te willen stappen. (omwille van de games, niet de hardware)

Ik ben het er wel mee eens we een minderheid zijn (gamers die geen nood hebben aan een mobiele console), en dat Nintendo ons helemaal niets verschuldigd is. Het verkoopsucces van de switch zegt daarmee genoeg. Al durf ik wel te stellen dat er veel switches (vooral de Lites dan) door ouders/grootouders als (een makkelijk) cadeau naar de kids gaan. Je kan helemaal niets verkeerd doen met een switch als cadeau... Kids zijn door het huis door sowieso mobieler, en de familie tv wordt vaak voor andere dingen gebruikt.

Ben wel eens benieuwd naar een poll onder gamers 30-40, of 35-45, met de vraag of die echt liever een portable Nintendo console willen, of gewoon liever een simpel doosje aan de tv en relaxt voor de tv gamen.

Hoe dan ook, ik heb dan maar een Lite gekocht (aan 160 euro in promo), en dat bevalt. Maar zou wel liever op de tv gamen. Ik merk dat ik de Lite voornamelijk gebruik voor korte sessies van first party games (Mario, ...) en dan toch gewoon vaak de ps4 aan zet. (aangezien ik echt enkel 'thuis' game)

Ik ondersteun de mening dat 329 euro tegenwoordig een beetje gortig wordt. Dat mag je gewoon denken. Tegenargumenten als: "ja maar het verkoopt toch wel, dus mischien ben jij wel de pauper, de rest wil het immers wel betalen" (niet zo grof gesteld, maar het gaat soms die richting uit) zegt weinig. Een Switch staat niet op zichzelf en kan als hardware/tech prima naar waarde vergeleken worden met een xbox series S bvb. (los van de games uiteraard).

En dan nog gaat het me zelfs niet echt om het geld. Indien morgen de ps5 vlot beschikbaar zou zijn, stap ik meteen een winkel binnen om er 2 te halen, voor mezelf en familie.

Het gaat me ook om het principe dat je bij de reguliere switch een hoop 'rommel' hardware in huis haalt, dat je als tv gamer niet nodig hebt. Sorry, ik vind m'n Lite prima!! En geniet van de games. Maar dat plasti-fantastic setje pruts (reguliere switch) voor iemand die nooit mobiel wil gamen is toch wat jammer.

Ik heb in het voorjaar echt de grote borstel door m'n tech gehaald. Weggeven, verkopen, reduceren, enkel normale leane setups. Op de bureau, onder de tv, ... Is voor ieder persoonlijk uiteraard. En ben gewoon geen fan meer van hardware met een hoop 'accessoires'...

Een doosje ter grootte van een apple tv (want groter hoeft een tegra echt niet te zijn), die je zo op de tv aansluit zou prima zijn. Eigenlijk gewoon die Wii Red van een decennium geleden.

Daarom had ik ook liever de Lite. Met 1 solide op opzichzelfstaand item heb je genoeg (ook al game ik dan weinig echt mobiel)
Amos_x schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:11:
Ben wel eens benieuwd naar een poll onder gamers 30-40, of 35-45, met de vraag of die echt liever een portable Nintendo console willen, of gewoon liever een simpel doosje aan de tv en relaxt voor de tv gamen.
Op Tweakers? Lijkt me niet echt representatief?
Amos_x schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:11:

Ik ondersteun de mening dat 329 euro tegenwoordig een beetje gortig wordt. Dat mag je gewoon denken. Tegenargumenten als: "ja maar het verkoopt toch wel, dus mischien ben jij wel de pauper, de rest wil het immers wel betalen" (niet zo grof gesteld, maar het gaat soms die richting uit) zegt weinig. Een Switch staat niet op zichzelf en kan als hardware/tech prima naar waarde vergeleken worden met een xbox series S bvb. (los van de games uiteraard).
Dat zijn toch geen tegenargumenten? Het is gewoon een feit dat de Switch de afgelopen jaren goed verkoopt. Ik zie vooral een verschil in discussie waar mensen vanuit technisch inzicht discussiëren en daarbij kijken wat een bedrijf zoals Nintendo zou kunnen gaan doen. En dan heb je discussies op basis van gevoel of wat dat ook mag betekenen en zeggen wat Nintendo moet doen. Woorden als pauper zie ik nergens gebruikt worden, ook niet iets wat in de buurt komt. En natuurlijk vergelijk je een product naar wat voor het voor jou waard is, aan de hand daarvan maak je keuzes.

• Zerora
Er is blijkbaar een survey rondgegaan door Nintendo met de vraag of je 50 dollar zou wegleggen voor een Switchversie van WarioWare. Dus nieuw gerucht: Toont Nintendo een nieuwe WarioWare voor Switch op E3?

https://www.nintendolife...._for_a_new_warioware_game

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-01 23:48

Sméagol

Master of Mayhem

De tweet waar we op zaten te wachten:

Make lovecraft not warcraft.

• Zerora
8)7 OMG Nintendo _O-

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Op reddit zag ik al een post voorbij komen dat de "hardware" een fortnite pro controller gaat zijn met nog meer fortnite spul (zal wel een attempt to troll zijn geweest, ik volg het spel niet) Maar na de opleving eerder deze week, lijken de geruchten weer te gaan liggen.

• Timothy3000
Veel geruchten dat ze wel al in productie zijn en de aankondiging later komt.

Zolang ie dit najaar in de winkel ligt vind ik alles best. :P

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik moet het allemaal nog maar zien. Zou mij niks verbazen als hij pas in 2022 op de markt komt. Lijkt mij ook een stuk logischer gezien de moeite die MS en Sony hebben bij het produceren van hun consoles.

• sderooij
Ik heb gisteravond flink botw gespeeld, man man man wat is en blijft dat toch een vet spel.

Korok forest frame drops is wel 'irritant' af en toe, maar toch blijft de huidige switch een dijk van een apparaat. Een upgrade dit jaar hoeft niet per se nog, maar zou leuk zijn :P

Dit bericht schrijf ik denk ik maar aan mijzelf om geduld te hebben :D

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-01 16:41
De kans op een aankondiging deze week lijkt inmiddels wel verkeken te zijn. De Switch Lite, die in 2019 ook in september uitkwam, werd trouwens pas in juli van dat jaar aangekondigd. Kan best dat Nintendo de aankondiging pas na E3 gaat doen i.p.v. ervoor.

• meesje
  • Nu online
Lekker rustig dagje vandaag. :)

• Timothy3000
beantherio schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:04:
De kans op een aankondiging deze week lijkt inmiddels wel verkeken te zijn. De Switch Lite, die in 2019 ook in september uitkwam, werd trouwens pas in juli van dat jaar aangekondigd. Kan best dat Nintendo de aankondiging pas na E3 gaat doen i.p.v. ervoor.
Wanneer de aankondiging komt, daar maak ik me niet zo druk om. Zolang de console zelf maar dit najaar in de winkels ligt. :D

• meesje
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:26:
[...]

Wanneer de aankondiging komt, daar maak ik me niet zo druk om. Zolang de console zelf maar dit najaar in de winkels ligt. :D
Je gaat toch niet elke keer je bericht herhalen hè? :)

• Timothy3000
Enthousiasme denk ik. Het zijn twee spannende dagen geweest he. :P

Om het dan maar op een ander onderwerp te gooien. 15 juni de Direct!

Welke games verwachten jullie en waar hopen jullie op?

[ Voor 49% gewijzigd door Timothy3000 op 04-06-2021 16:29 ]

Timothy3000 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:28:
Enthousiasme denk ik. Het zijn twee spannende dagen geweest he. :P

Om het dan maar op een ander onderwerp te gooien. 15 juni de Direct!

Welke games verwachten jullie en waar hopen jullie op?
Deze maand Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2, maar lijkt er op dat die maar half op de cartridge staat dus wacht tot die gehalveerd is in prijs :P Verder echt geen idee, heel veel dingen waar ik naar uitkijk die maar steeds worden uitgesteld.

• Timothy3000
Heb ook echt geen idee maar hoop enorm op Pikmin 4 en een nieuwe Mario en Wario Ware game.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 04-06-2021 16:45 ]

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nieuwe f zero lijkt me ook wel wat

• meesje
  • Nu online
CR1691 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:23:
+1
Lijkt me ook wel gaaf.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 04-06-2021 17:51 ]

• sderooij
CR1691 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:23:
wat ik me afvraag; zou er ooit een mario odyssee 2 komen :)
sderooij schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:19:
[...]

wat ik me afvraag; zou er ooit een mario odyssee 2 komen :)
Wat ik me afvraag: Zou er ooit een Mario + Rabbids Kingdom Battle 2 komen? Maar Mario Odyssey is ook ok.

• sderooij
L23 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Wat ik me afvraag: Zou er ooit een Mario + Rabbids Kingdom Battle 2 komen? Maar Mario Odyssey is ook ok.
Heb dat spel echt vaak geprobeerd, maar is helaas mijn ding niet :P Denk dat het meer door die rabbits komt....
sderooij schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Heb dat spel echt vaak geprobeerd, maar is helaas mijn ding niet :P Denk dat het meer door die rabbits komt....
Die Rabbids spraken me in eerdere games ook niet aan, ook nooit gespeeld. Maar Mario + Rabbids Kingdom Battle is mijn favoriete Switch game. Kan me niet voorstellen dat die konijnen het voor je verpesten, is het wel je genre?

• sderooij
L23 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:15:
[...]

Die Rabbids spraken me in eerdere games ook niet aan, ook nooit gespeeld. Maar Mario + Rabbids Kingdom Battle is mijn favoriete Switch game. Kan me niet voorstellen dat die konijnen het voor je verpesten, is het wel je genre?
Nu ik erover nadenk, is het meer het genre denk ik. Een turn-based game is niet mijn ding denk ik.
Ieder zijn voorkeur he :)
Mario x Rabbids 2 lijkt me zeker niet onmogelijk, maar er is nog helemaal niks over geweten en Ubisoft is meestal wel een lek schip dus ik ga er niet van uit.

Eén game die ik wel verwacht te zien deze E3 is Shin Megami Tensei V! Vanochtend lekte Sega namelijk per ongeluk de release datum van die game door tijdelijk de website van SMT5 online te zetten.
spoiler:
Release date zou 11 november worden

Wat Nintendo zelf betreft, zijn mijn redelijke kanshebbers BOTW2 , een 2D Metroid game, een nieuwe Kirby game, een nieuwe No More Heroes III trailer, een Smash character reveal. De twee Pokémon games krijgen we enkel te zien als The Pokémon Company geen apart evenement plant in de 'nabije toekomst'.

Minder waarschijnlijk maar wie weet: een nieuwe Donkey Kong game of een 2D Mario game, Bayonetta 3, Windwaker HD en Twilight Princess HD (ik verwacht eigenlijk dat ze die pas na de release van Skyward Sword HD tonen), een nieuwe Fire Emblem game/port.

Zou ik graag zien maar geloof ik niet echt in: 1080 Snowboarding/Wave Race.
@JackAvery Bij Ubisoft hoop ik op een Rayman of Mario + Rabbids 2, in ieder geval een leuke single player game. Maar de laatste keren dat ik de E3 keek van Ubisoft zag ik een heleboel online shooters, dus denk niet dat ik dat live ga kijken deze keer. Verwacht er niet veel van.

Zijn er aanwijzingen dat er een Windwaker HD en Twillight Princess HD kan komen? Komt op mij over dat het als vanzelfsprekend gezien word dat deze ook uitkomen voor de Switch. Ik heb de oudere Zelda games niet gespeeld, maar Windwaker spreekt mij wel aan qua art stijl. Maar kijk voornamelijk uit naar BOTW2, dus zie mezelf niet snel remasters/remakes van Zelda kopen.
Om de score dan maar bij te houden: Tom Philips van Eurogamer kreeg de vraag voor een update over de Switch Pro aankondiging. Dit was zijn antwoord:
Daarmee zitten de bronnen die een aankondiging 'mogelijk zeer snel' claimden nu op de volgende posities:
  • Bloomberg: de betrouwbaarste bron, speculeerde dat "voor E3" een mogelijkheid is. Geen zekerheden, geen update. Productie start rond juli. Release in de herfst.
  • Emily Rogers: verwacht niet dat dit nog voor E3 aangekondigd wordt. Claimde origineel "in de paar weken voor of na E3." Productie start deze maand.
  • NateTheHate: vindt de info van zijn bronnen niet accuraat genoeg meer om te kunnen claimen dat de aankondiging voor E3 komt
  • Eurogamer: we weten het niet, we hadden het al verwacht.
Andere journalisten die wel vaker betrouwbare hints geven zeiden het volgende:
  • Jeff Grubb: kon niks verifiëren en zat in kamp 2022, maar hij denkt "soon".
  • Jason Schreier: heeft hier zelf geen onderzoek naar gedaan, maar noemt zijn collega van Bloomberg zeer betrouwbaar.
En tenslotte kwamen de geruchten van een aankondiging afgelopen donderdag uit twee andere hoeken (winkels en Nick Baker, een van de stichters van Xbox Era) die nu duidelijk fout bewezen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 05-06-2021 08:30 ]

L23 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:08:
Zijn er aanwijzingen dat er een Windwaker HD en Twillight Princess HD kan komen?
NateTheHate heeft deze dit jaar al vermeld en lijkt vrij zeker van zijn stuk hierover. Meer niet voor zover ik weet. Gerucht dus :)

Edit: ik vind Ubisoft altijd wel vermakelijk om te zien, ook al speel ik van hun games meestal enkel Anno en Mario x Rabbids ;)

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 05-06-2021 08:22 . Reden: Spelfout ]

• afterhourpower1
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik vond Twilight Princess een fantastische Zelda game. Wind Waker nooit gespeeld. Dus die ga ik zeker kopen als die uitkomen. Verder hoop ik op een nieuwe Donkey Kong game. Metroid lijkt me ook top. Dan zit m’n jaar wel weer vol.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-01 17:30
Jammer dat er deze week nog geen persbericht was over de Switch Pro. Console waar ik toch wel erg naar uit kijk. Zal mooi staan naast mijn Xbox series S.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:43
Twilight Princess HD en The Wind Waker HD zijn voor Nintendo snelle verdiensten. Ze kosten niet veel om te maken (veel resources kunnen ze namelijk van de Wii U versie kopieëren) en ze verkopen toch wel goed.

Daarom is het eigenlijk wel logisch als ze worden uitgebracht.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Wind waker vond ik zelf niet heel boeiend. Hoewel het mijn eerste eigen gekochte zelda game was vond ik twilight princes daarna veel leuker vanwege de grauwere en meer realistischere graphics. Stiekem hoop ik dat ze op een dag daar weer naar terugkeren. Wind Waker voelde voor mij te kiddy aan.

DutchKel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:13:
Twilight Princess HD en The Wind Waker HD zijn voor Nintendo snelle verdiensten. Ze kosten niet veel om te maken (veel resources kunnen ze namelijk van de Wii U versie kopieëren) en ze verkopen toch wel goed.

Juist daarom vind ik het te vanzelfsprekend. Nintendo heeft een enorme bibliotheek aan games dat toch wel goed zou verkopen, echter zijn ze niet allemaal te koop.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 19:00
DutchKel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:13:

2 maand geleden net weer klaar met Twilight Princess HD en nu redelijk ver in Wind Waker HD. Dus hoef even geen release op de Switch. :P

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:17
TomBraamhaar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:02:
[...]

2 maand geleden net weer klaar met Twilight Princess HD en nu redelijk ver in Wind Waker HD. Dus hoef even geen release op de Switch. :P
Ik wel. Heb de HD varianten nooit gespeeld want geen Wii U. En aangezien deze twee mijn favoriete Zelda's zijn kan ik niet wachten op een release op de Switch.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 19:00
derKaiser29 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Ik wel. Heb de HD varianten nooit gespeeld want geen Wii U. En aangezien deze twee mijn favoriete Zelda's zijn kan ik niet wachten op een release op de Switch.
Heb vorig jaar een wiiu gekocht, zijn niet zo duur meer. Dus als er geen release is, zou dat nog een optie zijn.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-01 22:40
Leuk om te zien dat Nintendo grappig omgaat met de onjuiste leaks:
Nintendo of Amerikca om 00:00 donderdagnacht: https://twitter.com/Ninte...tatus/1400573012915757060
Nintendo Europe om 15:00 vrijdag: https://twitter.com/Ninte...tatus/1400799624399572992

Nintendo heeft volgens mij de grootste schik momenteel. De pro komt er daarom sowieso aan, alleen de vraag is hoe en wanneer ze het presenteren. De chiptekorten kan nog wel eens roet in het eten gooien qua release en dus ook de aankondiging. Voor hetzelfde geld stelt Nintendo het nog even uit tot na de E3.

Als Nintendo het gaat aankondigen, dan verwacht ik dat ze dit net voor de E3 doen, bijvoorbeeld op dinsdag precies een week voor de E3.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:17
Bliksem B schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:35:
Nintendo of Amerikca om 00:00 donderdagnacht: https://twitter.com/Ninte...tatus/1400573012915757060
Nintendo Europe om 15:00 vrijdag: https://twitter.com/Ninte...tatus/1400799624399572992

Nintendo heeft volgens mij de grootste schrik momenteel. De pro komt er daarom sowieso aan, alleen de vraag is hoe en wanneer ze het presenteren. De chiptekorten kan nog wel eens roet in het eten gooien qua release en dus ook de aankondiging. Voor hetzelfde geld stelt Nintendo het nog even uit tot na de E3.

Als Nintendo het gaat aankondigen, dan verwacht ik dat ze dit net voor de E3 doen, bijvoorbeeld op dinsdag precies een week voor de E3.
Ik zie Nintendo er ook voor aan dat toen ze de leaks door kregen express het apparaat nog niet aangekondigd hebben.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48
Nintendo heeft de presentatie op de laatste dag. Denk dat ze een knallende presentatie hebben.
Of het was gewoon marketing voor Skyward Sword HD? Je kan er van alles achter zoeken. Maar met al die geruchten was de timing wel grappig.

• Bliksem B
L23 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:57:
Of het was gewoon marketing voor Skyward Sword HD? Je kan er van alles achter zoeken. Maar met al die geruchten was de timing wel grappig.
Ja natuurlijk is dat ook marketing voor Skyward Sword HD. Maar je kan me niet vertellen dat niks te maken heeft met de hype rondom de Pro. Als je kijkt naar de berichtengeschiedenis op Twitter, dan zie eigenlijk niet van dit soort berichten. Ook valt op dat beide berichten om 15:00 (3 PM PT in Amerika) zijn geplaatst.

Het eerste bericht is al een troll bericht, door te zeggen dat we moeten zwaaien, alsof ze weten dat mensen naar hun in de gaten houden (#NintendoSwitchPro was dan ook trending op Twitter).
Het tweede bericht laten ze Link doen alsof die iets te presenteren heeft.

Ik kan er zeker wel om lachen ook al de memes eronder :P . Maar ik ben wel benieuwd wat er nu gaat komen. Sowieso moeten we nog wel een tijdje wachten voordat we weten hoe krachtig de Nieuwe Switch is. Want daar ben ik met name naar geïnteresseerd. Oh ja en natuurlijk de max helderheid van het scherm.
Bliksem B schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:35:
[...]
De NoE tweets waren woensdag al bekend:
Here's an update from the person who has access to Nintendo UK's scheduled tweets:

"Currently there is a post on NoE twitter for 20:00 (CET) Yes, you can find Bidoof in #NewPokemonSnap! and a cute picture of Bidoof face close up
There is a single picture without description scheduled for June 4th about Link (Skyward sword) holding a butterfly
There is a previously mentioned animal crossing post on Isabelle UK twitter for June 5th Hi there! I hope you're having a great weekend. Maybe spending some time near the water or on a boat? What a coincidence! Nook Shopping is offering some fun seasonal Dragon Boat Festival items from now through the 14th! The festival itself is celebrated on June 14th. Have fun!
And a picture of Fi for NoE twitter on June 6th The spirit of the Goddess sword, long since dormant, now awakens to guide the hero on his legendary quest. #SkywardSwordHD"

Momenteel is INDIE Live Expo 2021 gaande en daarin zit een nieuwe trailer voor Transiruby. Nu gepland voor herfst dit jaar. Dit was de oorspronkelijke trailer uit 2018.

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09-2025
Ik zie veel tegengestelde berichten over niet originele laders en de switch.
Zij zeggen dat het gewoon kan:
www.howtogeek.com/669278/...tch-without-the-dock/amp/
Wat zijn de laatste inzichten hier? En welk protocol moet de lader sowieso aankunnen?

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
insp.gadget schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:52:
Wat zijn de laatste inzichten hier? En welk protocol moet de lader sowieso aankunnen?
Ik heb ooit nog wat RC modelbouw gedaan, en heb dus sowieso al een overdreven voorzichtigheid voor wat betreft laden :X (alhoewel moderne elektronica natuurlijk allerhande veiligheden/logica en protocols kent om niet te snel of niet te lang te laden, en LiPo =/= Li Ion)

In het begin laadde ik de switch dan ook enkel op met de lader uit de doos. Ik ben echter ook soms lui, en toen ik m'n MacBook laders dichter bij zag dan de switch lader, heb ik deze maar ingeplugd.

Zowel de originele als een Anker usb-c charger (beide 60Watt dus). En geen schade of oververhitting of zo :D
Natuurlijk kan je een niet originele lader gebruiken, maar afhankelijk van het scenario dat je in je hoofd hebt (handheld laden? handheld spelen en laden? docked gebruik?), ga je andere vereisten nodig hebben. Af en toe ga je ook iets tegenkomen dat gewoon niet werkt.

Ik link altijd hiernaar voor een uitleg. Je howtogeek link gaat ook over de meeste belangrijke punten. Je wilt het liefst een lader die USB-PD ondersteunt als je wilt spelen tijdens je laadt.

De belangrijkste pointer wat mij betreft: koop geen willekeurige rommel van AliExpress/uit de Action, maar blijf bij de betrouwbare merken voor laders/kabels. Zoek eventueel op voorhand op of iets gaat werken met je Switch.

Op zich is de officiële lader vrij goed qua prijs/kwaliteit, en raad ik die dus gewoon aan zolang je geen krachtigere toestellen wilt opladen.
RayNbow schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:20:
Momenteel is INDIE Live Expo 2021 gaande en daarin zit een nieuwe trailer voor Transiruby. Nu gepland voor herfst dit jaar. Dit was de oorspronkelijke trailer uit 2018.
En nu de trailer los:

*O*

• Bliksem B
Voor de switch maakt het weinig uit. Voor PD is er een max voltage dat de switch accepteerd, waardoor bricking volgens mij onmogelijk is.

Voor de docks en 3d party docks is het een ander verhaal. Meest recentere docks kunnen niet eens andere PD chargers gebruiken dan die van Nintendo. 3rd party docks kunnen je switch bricken.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dat 3rd party docks kunnen bricken klopt in theorie. Maar het grootste gedeelte van dat hele verhaal komt door 1 specifiek dock wat een slechte naam heeft gekregen omdat ze dus het protocol niet op orde hadden.

Met mijn Skull&Co (handig met Ikea meubel want ik kan hem er niet van boven inschuiven zoals de normale) dock heb ik geen problemen gehad en heb daar ook nooit iets van gelezen of gehoord.

Als je dus niet een willekeurige besteld bij snelle Ali is er niks aan de hand.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09-2025
Bedankt voor alle info. Inderdaad, een originele lader is niet duur. Maar voor een autolader kan ik geen originele vinden. Hier nog tips over?
De Indie Live Expo 2021 en de eerste dag van het Guerilla Collective waren gisteren goed voor ongeveer 8 uur aan streams vol met trailers, discussies en soms zeer willekeurige presentaties.

NintendoLife heeft een overzichtje geplaatst van de bjina 80 Switch games die tijdens de Indie Live Expo getoond werden. Het gaat hierbij om een mix van reeds gereleasde games en projecten die nog in ontwikkeling zijn.

IGN heeft dan weer een overzicht van de 30-40 trailers uit de Guerilla Collective stream.

Een aantal opvallers (wat mij betreft toch):
  • Vertigo - geïnspireerd door de Hitchcock film
  • OMNO, een atmosferische adventure/platforming game in Unreal Engine door éénmansteam Studio Inkyfox
  • Trifox, een twin stick shooter met een 2000s 3D platformer sausje
  • BlasterMaster Zero 3 - het slotstuk van de Blaster Master Zero reeks.
  • OU, een side-scrolling adventure met een weinig zeggende trailer maar een mooie art style
  • Grow: Song of the Evertree, een crafting/sandbox/adventure game van de developers van Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15-01 22:13
Op zich kan ik best overweg met een goede platform game (bijvoorbeeld Ori and the blind forest, Mario games) maar de laatste twee werelden van Rayman Legends stellen mijn geduld toch aardig op de proef!!!
Het is nu meer frustrerend :-( om te spelen dan leuk/ ontspannend.
Een game mag best uitdagend zijn maar sommige levels krijg ik maar niet onder de knie.

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 20:23
Wat denken jullie? Nu een switch V2 kopen of toch wachten op de Pro?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ja.

• meesje
  • Nu online
Altijd handig zo’n antwoord op een ‘of’ vraag. :)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

meesje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Altijd handig zo’n antwoord op een ‘of’ vraag. :)
Vage vraag, vaag antwoord. :)

Pagina: 1 ... 108 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic