Haha. Ik heb overigens wel gezocht op internet, maar alle hits beschreven hoe je soms over de vlaggenmast moest springen. Ik wil er hoog in springen.The Chosen One schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:13:
[...]
Jij zit duidelijk nog niet lang genoeg op internet.
Ik heb hiervoor die Snes switch controller gekocht, voor de nostalgie en de fijnere dpad ;-)meesje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:20:
[...]
Haha. Ik heb overigens wel gezocht op internet, maar alle hits beschreven hoe je soms over de vlaggenmast moest springen. Ik wil er hoog in springen.
Voor de NES spellen heb ik ook een 8bitdo n30 controller liggen. Impulsief via Ali gekocht, maar nog niet gebruikt. Schijnt een betere d-pad te hebben dan de pro controller. Via Nintendo zelf kan natuurlijk ook, maar 60 euro vind best een aardig bedrag. Natuurlijk wel gelijk twee stuks, maar heb dat niet nodig. De oude meuk speelt papa maar lekker alleen.sderooij schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:32:
[...]
Ik heb hiervoor die Snes switch controller gekocht, voor de nostalgie en de fijnere dpad ;-)
@meesje over de mast kun je niet springen in Mario bros 1. Dat scheelt.
Ik kan het echt helemaal mis hebben, maar volgens kan dat echt wel.Arunia schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:45:
O.a. https://gaming.stackexcha...-pole-in-super-mario-bros
Fijne controller is dat, gebruikt voor Sonic Mania en Hollow Knight. Mario Kart 8 Deluxe werkt trouwens ook prima met de D-Pad.sderooij schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:32:
[...]
Ik heb hiervoor die Snes switch controller gekocht, voor de nostalgie en de fijnere dpad ;-)
Enige nadeel aan de controller en Nintendo Switch controllers in het algemeen is dat je ze niet kan uitzetten, dus al een paar keer gehad dat ik de SNES Online controller wil pakken en dat de accu leeg is.
werkt die ook met Hollow knight en MK8? Nice, wist ik niet. Later vandaag is even proberen.L23 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:22:
[...]
Fijne controller is dat, gebruikt voor Sonic Mania en Hollow Knight. Mario Kart 8 Deluxe werkt trouwens ook prima met de D-Pad.
Enige nadeel aan de controller en Nintendo Switch controllers in het algemeen is dat je ze niet kan uitzetten, dus al een paar keer gehad dat ik de SNES Online controller wil pakken en dat de accu leeg is.
Dat probleem heb ik ook ja, vaak dat de batterij leeg is...
Arunia schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:45:
Met een GameGenie kun je er sowieso overheen springen. Alleen heb je die op de Switch Online natuurlijk niet.meesje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:02:
[...]
Ik kan het echt helemaal mis hebben, maar volgens kan dat echt wel.
O.a. https://gaming.stackexcha...-pole-in-super-mario-bros
[ Voor 11% gewijzigd door Zerora op 29-05-2021 15:35 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Het is uiteindelijk gewoon een controller die met alle software werkt, alleen als een game joysticks nodig heeft dan heb je er niet veel aan. Maar de meeste 2D platformers zijn zowel te bedienen met de joystick als de D-Pad. De SNES Online controller heeft ook alle schouderknoppen, dus werkte voor mij top met Hollow Knight. Ook de reden waarom ik de controller gekocht had, met enkel NES en SNES games ben ik snel uitgekeken. Wel merkte ik bij games zoals Rayman, Ori en Celeste dat die games ontworpen zijn om met een joystick te bedienen. Onderwater levels bij Rayman en pijlen schieten bij Ori werkt minder prettig met een D-Pad.sderooij schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:30:
[...]
werkt die ook met Hollow knight en MK8? Nice, wist ik niet. Later vandaag is even proberen.
Dat probleem heb ik ook ja, vaak dat de batterij leeg is...
Fuel.... fire.... https://mynintendonews.co...o-and-quickly-removes-it/
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Kreeg de Aliexpress pro controllers binnen en met een vriend wat Mario Kart gespeeld, werken erg lekker! Zeker leuk voor de multiplayer games! Bedankt voor alle tips hehe.
doen er zo nog mensen mee om 7 uur met dat mario kart toernooi?
Het door mij genoemde filmpje zegt toch al genoeg. Nog een keer gekeken en er wordt echt smb1 genoemd. Je kunt dus kennelijk wel over de vlaggenmast springen.Zerora schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:33:
[...]
[...]
Met een GameGenie kun je er sowieso overheen springen. Alleen heb je die op de Switch Online natuurlijk niet.
Sonic Mania Plus is onderweg. Jammer dat de SNES controller niet voorradig is. Deze werkt zeker ook fijn met bv New Super Mario Bros U. Deluxe?L23 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:22:
[...]
Fijne controller is dat, gebruikt voor Sonic Mania en Hollow Knight. Mario Kart 8 Deluxe werkt trouwens ook prima met de D-Pad.
@meesje lijkt me wel, maar ik heb zelf alleen Mario Maker 2 gespeeld.
Ik kwam het toevallig tegen op het nieuwsoverzicht en heb meegedaan, lachen. Eerste keer voor me op deze manier.sderooij schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:48:
doen er zo nog mensen mee om 7 uur met dat mario kart toernooi?
En jij?
Heb 4 matches gedaan, 1 x eerste en de rest onder de eerste 6Terpstars schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:34:
[...]
Ik kwam het toevallig tegen op het nieuwsoverzicht en heb meegedaan, lachen. Eerste keer voor me op deze manier.
En jij?
was wel leuk ja!
Zag net dat Hyrule Warriors Age of Calamity een flinke korting heeft bij bol.com. Nu slechts 35 euro. Voor dat bedrag toch maar even besteld.
Er zijn overigens nog meer games met 30% korting verkrijgbaar bij bol.com. Deze maandag wel de laatste dag van deze actie.
Er zijn overigens nog meer games met 30% korting verkrijgbaar bij bol.com. Deze maandag wel de laatste dag van deze actie.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
De dag ervoor bij Wehkamp gehaald voor €47,- haha, kwam een vriend met de link van bol.com daarna. Lekker dan! Maar denk dat ik het zo uitgespeeld heb, dan gewoon weer retourneren.Zerora schreef op maandag 31 mei 2021 @ 00:05:
Zag net dat Hyrule Warriors Age of Calamity een flinke korting heeft bij bol.com. Nu slechts 35 euro. Voor dat bedrag toch maar even besteld.
Op enkele dikke framedrops na is het best een toffe game, maar aan de andere kant ook wel weer te makkelijk. Het is zo een game dat je niet zo snel speelt maar als je het toch doet dan weer uren achter elkaar kan spelen.
Zit er bij Wehkamp geen plastic omheen? Ik kan me voorstellen dat als het plastic verwijderd is, het spel niet meer geretourneerd mag worden.Lashrom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:50:
[...]
De dag ervoor bij Wehkamp gehaald voor €47,- haha, kwam een vriend met de link van bol.com daarna. Lekker dan! Maar denk dat ik het zo uitgespeeld heb, dan gewoon weer retourneren.
Op enkele dikke framedrops na is het best een toffe game, maar aan de andere kant ook wel weer te makkelijk. Het is zo een game dat je niet zo snel speelt maar als je het toch doet dan weer uren achter elkaar kan spelen.
Dat klopt, maar heb het netjes aan de bovenkant open gemaakt zodat ik het weer netjes in kan stoppen en het lijkt alsof het nooit geopend is. Vorige keer geslaagd om te retourneren, zou gek zijn als het nu niet meer kan haha.meesje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:04:
[...]
Zit er bij Wehkamp geen plastic omheen? Ik kan me voorstellen dat als het plastic verwijderd is, het spel niet meer geretourneerd mag worden.
Lekker dan, de komende tijd ga ik niet meer bij Wehkamp bestellen...Lashrom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Dat klopt, maar heb het netjes aan de bovenkant open gemaakt zodat ik het weer netjes in kan stoppen en het lijkt alsof het nooit geopend is. Vorige keer geslaagd om te retourneren, zou gek zijn als het nu niet meer kan haha.
Haha ik kreeg het spel met een sneetje op het kaft binnen, dus zal waarschijnlijk niet de enige zijn.L23 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:13:
[...]
Lekker dan, de komende tijd ga ik niet meer bij Wehkamp bestellen...
Aso.Lashrom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Dat klopt, maar heb het netjes aan de bovenkant open gemaakt zodat ik het weer netjes in kan stoppen en het lijkt alsof het nooit geopend is. Vorige keer geslaagd om te retourneren, zou gek zijn als het nu niet meer kan haha.
Denk niet dat een grote warenhuis verlies maakt op het retourneren van een game in nieuwstaat die maar een paar dagen gebruikt is. Ze zouden net zo coulant moeten zijn als Gamemania waarbij je binnen twee weken de game kan ruilen zonder enkele problemen. Maar goed, lekker makkelijk om mij een aso te noemen.
Tevens sturen ze een game op waarbij de cover al beschadigd is. Maar goed, dat is dan inderdaad niet de reden om 'misbruik' te maken van het retourneren. Mochten zij dit toch niet accepteren dan heb ik het in principe toch al betaald? Dan krijg ik het maar terug gestuurd.
[ Voor 24% gewijzigd door Lashrom op 31-05-2021 21:20 ]
Het feit dat je het goed (probeert) te praten door te zeggen dat ze er geen verlies op zouden maken zegt genoeg...Lashrom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:12:
[...]
Denk niet dat een grote warenhuis verlies maakt op het retourneren van een game in nieuwstaat die maar een paar dagen gebruikt is. Ze zouden net zo coulant moeten zijn als Gamemania waarbij je binnen twee weken de game kan ruilen zonder enkele problemen. Maar goed, lekker makkelijk om mij een aso te noemen.
Tevens sturen ze een game op waarbij de cover al beschadigd is. Maar goed, dat is dan inderdaad niet de reden om 'misbruik' te maken van het retourneren.
Terug sturen omdat je de game echt niks vind of zo, a la daar kan ik nog wel inkomen. Kopen, uitspelen en terugsturen... nope. Dan ben je gewoon een... naja laten we maar verder ontopic gaan. Denk dat het duidelijk is gezien de plusjes.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
@Lashrom Jij retourneert het alsof de game nog geseald is, de volgende gamer koopt het spel nieuw en zit opgescheept met een tweedehands game. Dat wordt niet zo gewaardeerd. Dus het is inderdaad makkelijk om jouw een aso te noemen en het is ook volledig terecht. Maar een dergelijke reactie is toch te verwachten als je dit deelt in een topic voor gamers?
Volledig terechte opmerking en ook die van @The Chosen One . Echt te zot dat iemand dit gedrag nog zelfs probeert goed te praten.L23 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:20:
@Lashrom Jij retourneert het alsof de game nog geseald is, de volgende gamer koopt het spel nieuw en zit opgescheept met een tweedehands game. Dat wordt niet zo gewaardeerd. Dus het is inderdaad makkelijk om jouw een aso te noemen en het is ook volledig terecht. Maar een dergelijke reactie is toch te verwachten als je dit deelt in een topic voor gamers?
Maar ik zou bij je eerdere reactie de smiley achterwege gelaten hebben.
L23 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:13:
[...]
Lekker dan, de komende tijd ga ik niet meer bij Wehkamp bestellen...
Gezeik om niks weer, gelijk hebben jullie.
Maar goed, on topic dan maar.
Maar goed, on topic dan maar.
Klopt, maar ik had geen zin in een discussiemeesje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:25:
Maar ik zou bij je eerdere reactie de smiley achterwege gelaten hebben.
Kun je dan, als je hem toch wilt ruilen, niet beter die andere versie bij BOL bestellen en die naar Wehkamp retourneren? Hebben zij een nieuwe game in seal, heb jij alsnog je korting.Lashrom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:50:
[...]
De dag ervoor bij Wehkamp gehaald voor €47,- haha, kwam een vriend met de link van bol.com daarna. Lekker dan! Maar denk dat ik het zo uitgespeeld heb, dan gewoon weer retourneren.
@Timothy3000 Wordt in ieder geval de volgende gamer niet genaaid, maar of dat nou tips zijn die we hier moeten gaan delen, het is nog steeds hardstikke fout.
Is ook een optie inderdaad. Maar goed, ik dacht dat het geen kwaad kon en ik het onbeschadigd retourneer dat er dan ook verder niks aan de hand is omdat het de vorige keer ook geaccepteerd werd. Anyway, ik weet het nu beter en zal voortaan gewoon Used games bij Gamemania halen mocht ik de game bijvoorbeeld snel uit willen spelen of uitproberen. Deed het ook toen ik used Pokemon Sword had gehaald bij Gamemania, die deed er ook niet moeilijk over en zei er ook bij dat als ik het niet leuk vond of als je het snel wilt uitspelen dat je het binnen twee weken kan retourneren. Maar goed, dit is een used game en geen nieuwe.Timothy3000 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:45:
[...]
Kun je dan, als je hem toch wilt ruilen, niet beter die andere versie bij BOL bestellen en die naar Wehkamp retourneren? Hebben zij een nieuwe game in seal, heb jij alsnog je korting.
Case closed, ik denk er nu inderdaad anders over en nu verder met de Switch!
[ Voor 4% gewijzigd door Lashrom op 31-05-2021 22:06 ]
Ik vind het tof dat je het anders bekijkt nu @Lashrom
Ik wil niet de discussie herstarten, maar even aangeven dat er buiten de andere koper en de wehkamp ook de game-maker (software developer enzo) genaaid wordt, wat eigenlijk het meest erge is in mijn ogen. Er wordt een spel uitgespeeld maar geregistreerd als nooit verkocht. Nu is het ene softwarehuis niet het andere, nintendo kan wel wat hebben, net als wehkamp, maar toch...
Anyway dit wilde ik even kwijt zonder er een discussie over te beginnen of her-op-te-rakelen. Door naar echte switch talk! (ik wacht ondertussen de E3 af met wel of geen pro-switch-nieuwe versie nieuws)
Ik wil niet de discussie herstarten, maar even aangeven dat er buiten de andere koper en de wehkamp ook de game-maker (software developer enzo) genaaid wordt, wat eigenlijk het meest erge is in mijn ogen. Er wordt een spel uitgespeeld maar geregistreerd als nooit verkocht. Nu is het ene softwarehuis niet het andere, nintendo kan wel wat hebben, net als wehkamp, maar toch...
Anyway dit wilde ik even kwijt zonder er een discussie over te beginnen of her-op-te-rakelen. Door naar echte switch talk! (ik wacht ondertussen de E3 af met wel of geen pro-switch-nieuwe versie nieuws)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Voor de mensen die de Switch Pro speculatie volgen: Nate the Hate en MVG bespreken in hun laatste podcast deze uitgebreid op basis van hun eigen kennis en connecties. Interessante discussie. Nate is een 'insider' die al veel Nintendo informatie correct in het verleden geteased heeft, MVG is de ontwikkelaar van o.a. de recente Switch-port van Shantae 1 en een hoop andere dingen.
Nintendo Switch Pro Launch Day 'Leak' Raises Concerns; What To Expect from Switch Pro at E3 (ft MVG) - beschikbaar op YouTube, Spotify, iTunes en Google Podcast.
Nintendo Switch Pro Launch Day 'Leak' Raises Concerns; What To Expect from Switch Pro at E3 (ft MVG) - beschikbaar op YouTube, Spotify, iTunes en Google Podcast.
Is er ook een TL:DR voor iedereen die geen anderhalf uur wil luisteren voor een "ja, zit wat in" of "nee, complete bs"?JackAvery schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:22:
Voor de mensen die de Switch Pro speculatie volgen: Nate the Hate en MVG bespreken in hun laatste podcast deze uitgebreid op basis van hun eigen kennis en connecties. Interessante discussie. Nate is een 'insider' die al veel Nintendo informatie correct in het verleden geteased heeft, MVG is de ontwikkelaar van o.a. de recente Switch-port van Shantae 1 en een hoop andere dingen.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
@JackAvery toevallig vannacht zitten luisteren, inderdaad interesante discussie.
Overigens geen idee hoe je het even samenvat.
Ik heb gisteren dit op de achtergrond zitten luisteren, als ik tijd heb zal ik straks anders wel eens een tl;dl maken. Maar je mist een hoop van de redeneringen achter de punten, en dat is net het interessante ervan.Spike_wolf schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:41:
[...]
Is er ook een TL:DR voor iedereen die geen anderhalf uur wil luisteren voor een "ja, zit wat in" of "nee, complete bs"?
Ff zo zonder de podcast zelf te herchecken:
- Nate heeft nu onafhankelijk geconfirmeerd dat het 'reveal zeer binnenkort' plan zou kloppen.
- Nate was verrast dat plots september-oktober 2021 bovengehaald werd, al zijn bronnen wezen op 2022
- MVG heeft een tiental developers gecontacteerd gaande van indie tot AAA, die wisten allemaal van niks. Het lijkt er dus op dat huidige toegang tot de 'pro' zeer beperkt is en dat deze maand er dus ook een push naar developers toe zou kunnen gebeuren.
- Discussie over de impact van zo een vroege launch mbt logistiek, devkits etc.
- Een deel speculatie over een eventuele gespreide launch, met de voor- en nadelen ervan.
- Nate confirmeert nogmaals dat de third-party Switch 'Pro' projecten waar hij van weet die we rond E3 zullen zien, games zijn die gepland zijn voor 2022 en die op alle Switch consoles zullen werken.
Ik heb meestal geen zin in Nintendo podcasts/speculatievideo's omdat veel mensen maar wat zeggen maar Nate en MVG zijn altijd wel fijn om naar te luisteren. Kritisch, focus op bronnen en hebben redelijk wat algemeen inzicht in de industrie.L23 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:42:
@JackAvery toevallig vannacht zitten luisteren, inderdaad interesante discussie.
@JackAvery Nate ken ik niet goed, maar kan erg genieten van MVG op Youtube. Vond zijn ervaringen met de eerste generatie Xbox interessant en zijn verhaal over de recente Switch-port van Shantae 1 is inderdaad ook een aanrader.
De geruchten dat er donderdag een nieuwe Switch worden aangekondigd worden steeds luider. Er wordt zelfs gesproken over een kans dat vrijdag de pre-orders al open gaan. Zou fantastisch wezen.
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 02-06-2021 07:50 ]
Daar gaan inderdaad heel veel geruchten rond momenteel, over eventuele pre-orders vanaf vrijdag. Ik hoop alleen niet dat alles binnen milliseconden is vergeven aan botsTimothy3000 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:50:
De geruchten dat er donderdag een nieuwe Switch worden aangekondigd worden steeds luider. Er wordt zelfs gesproken over een kans dat vrijdag de pre-orders al open gaan. Zou fantastisch wezen.
Zijn zelfs geruchten dat de console aankomende maand al zou moeten uitkomen. Dat zou wat zijn!
Hoop dat de geruchten kloppen en ik er vrijdag één kan bemachtigen.
Met een beetje mazzel ook goed nieuws voor de mensen die nog geen Switch hebben. Als deze Pro de oude retailprijs krijgt en ze de huidige weer uitfaseren heb je de kans die de komende paar weken/maanden met een goede korting aan te kunnen schaffen.
Hoop dat de geruchten kloppen en ik er vrijdag één kan bemachtigen.
Met een beetje mazzel ook goed nieuws voor de mensen die nog geen Switch hebben. Als deze Pro de oude retailprijs krijgt en ze de huidige weer uitfaseren heb je de kans die de komende paar weken/maanden met een goede korting aan te kunnen schaffen.
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 02-06-2021 08:18 ]
Wat nieuws:
Nintendo kondigde eerder vandaag aan dat ze hun oude speelkaartenfabriek in Ogura, ten zuiden van Kyoto, gaan ombouwen tot een musem waarin ze de geschiedenis van Nintendo's producten met het publiek willen delen. Het project heet voorlopig 'Nintendo Gallery' en zou ten laatste begin 2024 openen.

Wat foto's van de fabriek toen deze nog in gebruik was vind je hier.
---
In Japan hebben nu meer dan 20 miljoen mensen een Switch console gekocht, kondigt game magazine Famitsu aan. Het is de vijfde spelconsole ooit die in het land deze kaap bereikt. De top 5 meestverkochte consoles in Japan bestaat nu uit:
Nintendo kondigde eerder vandaag aan dat ze hun oude speelkaartenfabriek in Ogura, ten zuiden van Kyoto, gaan ombouwen tot een musem waarin ze de geschiedenis van Nintendo's producten met het publiek willen delen. Het project heet voorlopig 'Nintendo Gallery' en zou ten laatste begin 2024 openen.

Wat foto's van de fabriek toen deze nog in gebruik was vind je hier.
---
In Japan hebben nu meer dan 20 miljoen mensen een Switch console gekocht, kondigt game magazine Famitsu aan. Het is de vijfde spelconsole ooit die in het land deze kaap bereikt. De top 5 meestverkochte consoles in Japan bestaat nu uit:
Switch heeft deze mijlpaal overigens significant sneller behaald dan de PS2 en de 3DS.
- Nintendo DS - 32,990,000
- Nintendo Gameboy + Color - 32,470,000
- Nintendo 3DS - 25,260,000
- Playstation 2 - 21,454,325
- Nintendo Switch - 20,018,278
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 02-06-2021 14:39 ]
On 15/06, Nintendo will host its all-virtual #E32021 activity. Tune in at 18:00 CEST for a #NintendoDirect presentation, featuring roughly 40 minutes of information exclusively on #NintendoSwitch software, mostly releasing in 2021. pic.twitter.com/mc5s1pl26N
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) 2 juni 2021
Edit :
Immediately after the #NintendoDirect, continue watching for roughly 3 hours of deep dives on gameplay for a handful of #NintendoSwitch games in Nintendo Treehouse: Live.
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) 2 juni 2021
[ Voor 82% gewijzigd door JackAvery op 02-06-2021 16:18 ]
Ben benieuwd hoeveel games ze in 1 minuut weten te proppen en de overige 39 minuten voor BOTW2 gebruiken.
RollieBollie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:11:
Ben benieuwd hoeveel games ze in 1 minuut weten te proppen en de overige 39 minuten voor BOTW2Smash gebruiken.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
39 minuten BOTW2 is prima, een game die ik wel ga kopen, Smash, Pokemon, Animal Crossing daarentegen... 
Maar kijk er naar uit en mooi dat het voornamelijk om 2021 games gaat.
Maar kijk er naar uit en mooi dat het voornamelijk om 2021 games gaat.
[ Voor 25% gewijzigd door L23 op 02-06-2021 16:42 ]
Hehehe. Was natuurlijk te verwachten dat iemand BOTW2 zou doorhalen.
Er komt 1 exemplaar richting Nederland, die van mijhimlims_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:44:
leuk die nieuwe switch; maar zal dat ding uberhoubt beschikbaar komen (betaalbaar) of wordt dat gewoon zelfde verhaal als PS5?
Ergens zou ik een hardware revisie vreemd vinden gelet op de enorme tekorten die er nu al zijn. Aan de andere kant loopt Nintendo wel erg ver achter op hardware gebied. Niet direct een Nintendo probleem, echter kan ik mij voorstellen dat het wel lastig is voor de ontwikkeling van multi-platform games. Men vraagt zich al af of de XSS de XSX niet in de weg zou gaan zitten.... De Switch is nog niet de helft van wat de XSS is wat performance betreft.
Verder mag het van mij ook een aankondiging voor volgend jaar zomer zijn ofzo. Nu toch geen budget over voor het vervangen van mijn huidige Switch
Verder mag het van mij ook een aankondiging voor volgend jaar zomer zijn ofzo. Nu toch geen budget over voor het vervangen van mijn huidige Switch
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@Thalaron Maar ook het nieuwe model zal niet in de buurt komen bij de XSS, Er zal qua performance altijd een verschil blijven tussen een hybrid (handheld/console) en een console. Maar mogelijk heb je met de komende Switch wel multi-platform games die cross-gen zijn.
Het zou me trouwens niks verbazen dat Nintendo al langere tijd de nieuwe Switch/chips daarvoor klaar heeft liggen, maar eerst de oude voorraden wilt verkopen. En dan dus niet alleen geproduceerde Switches, maar ook chips die voor de nieuwe Switch een upgrade krijgen.
Klopt, maar evengoed is 720p (of soms nog lager) tot 1080p 20-60 fps wel erg ver weg van 1440p tot 4K met 30-120 fps.L23 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:18:
@Thalaron Maar ook het nieuwe model zal niet in de buurt komen bij de XSS, Er zal qua performance altijd een verschil blijven tussen een hybrid (handheld/console) en een console. Maar mogelijk heb je met de komende Switch wel multi-platform games die cross-gen zijn.
Ach… zolang BotW 2 niet uit is dan heb ik sowieso geen haast
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Elke console release waar vraag voor is zal te maken hebben met tekorten.himlims_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:44:
leuk die nieuwe switch; maar zal dat ding uberhoubt beschikbaar komen (betaalbaar) of wordt dat gewoon zelfde verhaal als PS5?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Maar we blijven hoe dan ook ver weg van de next gen consoles. Of dat een probleem moet zijn, denk het niet, kijk maar naar de Switch verkopen.Thalaron schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:27:
[...]
Klopt, maar evengoed is 720p (of soms nog lager) tot 1080p 20-60 fps wel erg ver weg van 1440p tot 4K met 30-120 fps.
Ach… zolang BotW 2 niet uit is dan heb ik sowieso geen haast
Hangt natuurlijk af hoe die chiptekorten verlopen komende maanden. En hoe scalpers zich zullen gedragen.himlims_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:44:
Qua prijs zie ik nu vooral bedragen rond de 329 - 349 euro voor de huidige versie. Hopelijk zak die prijs onder de 300 (zelfde prijs als de lite ofzo) na aankondiging van de Pro en wordt de Pro 400 euro of misschien zelfs 450 euro. Voor veel meer zou ik 'm iig niet eens willen kopen.
Chip tekorten duren nog wel een jaar, maar dat hoeft geen probleem te zijn als Nintendo daar rekening mee heeft gehouden in de productie lijn. Haten op scalpers blijft populair, maar volgens mij is dat nog steeds een klein probleem. Spelcomputers zijn momenteel gewoon erg populair. Begreep dat bij de PS5 de vraag rond release groter was dan bij de PS4, dus heb je het niet kunnen bemachtigen dan was je mede consument je voor.
Mbt de ps5, voor mijn neef en een goede vriend heb ik via tweakers voor beiden een ps5 gevonden. 1 x 625, 1x 650. Actief zoeken voor een "ok" scalper prijs aan mede-tweakers. Ik verwacht hetzelfde voor deze eventuele switch revisie.L23 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:59:
Chip tekorten duren nog wel een jaar, maar dat hoeft geen probleem te zijn als Nintendo daar rekening mee heeft gehouden in de productie lijn. Haten op scalpers blijft populair, maar volgens mij is dat nog steeds een klein probleem. Spelcomputers zijn momenteel gewoon erg populair. Begreep dat bij de PS5 de vraag rond release groter was dan bij de PS4, dus heb je het niet kunnen bemachtigen dan was je mede consument je voor.
@sderooij Ik begrijp zelf de haat naar scalpers nooit
Probleem is volgens mij gewoon de ongeduldige consument die er graag wat meer aan uitgeeft. Maar niks mis mee, vraag en aanbod. Ik verwacht wel dat je iets meer moeite moet doen bij een nieuw model, maar ik verwacht het zelf gewoon voor de normale prijs te kunnen kopen. Maar eerst maar afwachten of ik het interessant genoeg ga vinden.
@L23 precies - kwestie van vraag en aanbod. Wil je item score, zijn er verschillende opties (telegram notificatie botjes, browser “verandering op lage”-plug-in, reserveren bij retail, preorder) Dat gezegd hebben; die huidige GPU en prijzen/aanbod heeft mij wel gedwongen een console te kopen 
Vandaag mariokart opgepikt; holy crap wel heeel veel anders dan op de Nintendo 64/snes (mijn laatste Nintendo) twijfel nog of deze game iets voor mij is
Vandaag mariokart opgepikt; holy crap wel heeel veel anders dan op de Nintendo 64/snes (mijn laatste Nintendo) twijfel nog of deze game iets voor mij is
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 02-06-2021 18:13 ]
Wat is er dan mee? Een vriendin van mij speelt vaak Double Dash op de Gamecube en die had Mario Kart 8 Deluxe van mij geleend en dat vond ze maar niks, veel te drukhimlims_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:12:
Te druk? Dit spel kan ik nog bijhouden. Met zoveel andere spellen zal ik afhaken.L23 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:17:
[...]
Wat is er dan mee? Een vriendin van mij speelt vaak Double Dash op de Gamecube en die had Mario Kart 8 Deluxe van mij geleend en dat vond ze maar niks, veel te druk
Ik heb er zelf ook geen moeite mee. Ook alle 200CC cups en Time trials gehaald.meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:29:
[...]
Te druk? Dit spel kan ik nog bijhouden. Met zoveel andere spellen zal ik afhaken.
oh ik haat geen scalpers hoorL23 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:09:
@sderooij Ik begrijp zelf de haat naar scalpers nooitProbleem is volgens mij gewoon de ongeduldige consument die er graag wat meer aan uitgeeft. Maar niks mis mee, vraag en aanbod. Ik verwacht wel dat je iets meer moeite moet doen bij een nieuw model, maar ik verwacht het zelf gewoon voor de normale prijs te kunnen kopen. Maar eerst maar afwachten of ik het interessant genoeg ga vinden.
Ik zou heel graag die nieuwe switch hebben, dan kan de huidige switch naar mijn kids..probleem wordt een beetje groot nu die 2 knapen meer en meer willen switchn
We gaan het meemaken deze week
Ben benieuwd. Eerst zien...
Dat vroeg ik mijzelf ook af; geen idee waarom. Maar wordt er niet enthousiast van. Misschien omdat nu ook kan vliegen en zwemmen.. omdat ik nu ~15-20jr ouder ben… de levels/karakter en verschillend ekarts mij nog onduidelijk is.L23 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:17:
[...]
Wat is er dan mee? Een vriendin van mij speelt vaak Double Dash op de Gamecube en die had Mario Kart 8 Deluxe van mij geleend en dat vond ze maar niks, veel te druk
Kan de vinger niet op de zere plek leggen. Zal later deze week nog eens proberen, misschien te kort gespeeld
Zorg dat je stuurhulp uit hebt staan. Altijd goed om even te controleren. En het vliegen en onderwater rijden maakt niet echt heel veel uit t.o.v. van normaal racen. Verschillen tussen de karts zijn ook niet enorm groot voor mijn gevoel. Hopelijk gaat t je nog meer plezier geven.himlims_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:55:
[...]
Dat vroeg ik mijzelf ook af; geen idee waarom. Maar wordt er niet enthousiast van. Misschien omdat nu ook kan vliegen en zwemmen.. omdat ik nu ~15-20jr ouder ben… de levels/karakter en verschillend ekarts mij nog onduidelijk is.
Kan de vinger niet op de zere plek leggen. Zal later deze week nog eens proberen, misschien te kort gespeeld
Edit:
Posts over scalpers weggehaald want vrij offtopic.
Laten we hopen dat de Switch gewoon voor een ieder goed verkrijgbaar gaat zijn.
[ Voor 92% gewijzigd door Timothy3000 op 02-06-2021 20:26 ]
Zojuist ontdekt dat ik richting de 100 uur ga met Breath of the Wild.. en ik moet nog aardig wat. Inmiddels ook The Witcher 3 gekocht. Mijn zomer zit vol vrees ik 😂
Vind het ook vrij zinloos om het elke keer over scalpers te hebben. Dat komt steeds weer terug. Vorige keer was het Mario 3D All-Stars. En ja, idd vrij offtopicTimothy3000 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:15:
Edit:
Nog steeds bizar dat Mario All Stars echt niet meer digitaal te koop is trouwens. Bizarre beslissing om die timed te maken.
Dat spel wil je toch ook niet hebben?
Uit nostalgie wel overwogen, maar na het zien van de review van gamekings dit spel maar links laten liggen.
Ik heb mario 64 en sunshine helaas nooit gespeeld, tot nu toemeesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:03:
Dat spel wil je toch ook niet hebben?Uit nostalgie wel overwogen, maar na het zien van de review van gamekings dit spel maar links laten liggen.
Was erg leuk om op de switch te spelen. Dat ik mario 64 zag, moest ik direct denken aan dat ik als 10 jarige in de Dixons bij de n64 demo station stond, aan de neus van mario te trekken met die belachelijke controller
Ik vond Gamekings ook wel erg negatief. Verder werd de game teveel gehyped en was er door onduidelijkheid vanuit Nintendo en hoe de media het interpreteerde de angst dat de game zeer schaars zou zijn. Maar het werd gepresenteerd als een compilatie van 3 klassiekers, niet meer en niet minder. Ik had ze nog nooit gespeeld en heb me er prima mee vermaakt, ik vond het juist wel interessant om te zien hoe Mario in 3D begonnen is. Ik denk als je er nostalgie mee hebt dat ze niet teleurstellen.meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:03:
Dat spel wil je toch ook niet hebben?Uit nostalgie wel overwogen, maar na het zien van de review van gamekings dit spel maar links laten liggen.
Ik had alleen vroeger kort m64 gespeeld.meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:03:
Ik heb me nu met alle 3 edities uitstekend vermaakt en ik vond het het geld dubbel en dwars waard.
De game is trouwens nog wel bij diverse webshops te koop zag ik vorige week.
Dat kan nog wel aardig oplopen, laatste keer dat ik keek zat ik op 300+ uur, wel in 2 playthroughs, en ik overweeg om binnenkort een derde keer te doen.afterhourpower1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:15:
Zojuist ontdekt dat ik richting de 100 uur ga met Breath of the Wild.. en ik moet nog aardig wat. Inmiddels ook The Witcher 3 gekocht. Mijn zomer zit vol vrees ik 😂
M64 is nog steeds een pareltje, grafisch is het misschien niet top maar gameplay en level design is nog steeds fantastisch. Ik heb hem alleen niet volledig uitgespeeld omdat ik de timing bij de eindbaas niet goed kreeg en het uiteindelijk heb opgegeven. Sunshine vond ik minder, en daar liep ik op een gegeven moment ook vast omdat ik niet voldoende shines kon krijgen, en alle shines waar ik naar toe werd gestuurd lukten gewoon niet omdat ik ze te moeilijk vond. Galaxy gelukkig wel uitgespeeld als Mario, Luigi was ik mee begonnen maar toen kwamen er andere spellen tussendoor en 2x bijna hetzelfde spel direct acther spelen is toch minder leuk.Megupe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:13:
[...]
Ik had alleen vroeger kort m64 gespeeld.
Ik heb me nu met alle 3 edities uitstekend vermaakt en ik vond het het geld dubbel en dwars waard.
De game is trouwens nog wel bij diverse webshops te koop zag ik vorige week.
:fill(white):strip_exif()/f/image/syfiRAqErxUncjaM6ReGNrte.png?f=user_large)
Eens kijken hoever ik kom met m'n zojuist gemaakte Nintendo E3 2021 bingokaart.
Die middelste zal je nooit aankruisen denk ik haha.
Something under the bed is drooling
Jawel hoor. 'New free demo now in the eshop'Mauz1978 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:46:
Die middelste zal je nooit aankruisen denk ik haha.
niet eens de 8k graphics amplifier dock?Zerora schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:35:
[Afbeelding]
Ik zet in op een ander stuk hardware. Als er namelijk een Switch Pro komt, is er wellicht ook een pro versie van de JoyCons. Think about it.
Ik hoop het, al een paar joycons moeten retourneren ivm drift. Een pro versie met ook een directional zou enorm zijn.Zerora schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:07:
[...]
Ik zet in op een ander stuk hardware. Als er namelijk een Switch Pro komt, is er wellicht ook een pro versie van de JoyCons. Think about it.
Directional? D-pad?sderooij schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:35:
[...]
Ik hoop het, al een paar joycons moeten retourneren ivm drift. Een pro versie met ook een directional zou enorm zijn.
In die Tweet staat toch dat ze alleen software gaan showen? Dus geen Switch Pro of andere hardware. Of komt er nog een ander Nintendo event?Zerora schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:35:
[Afbeelding]
Er zijn een hoop (sterke) geruchten dat in de twee weken voor (of na) E3 er een aankondiging van nieuwe hardware zal komen.Thijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 06:15:
[...]
In die Tweet staat toch dat ze alleen software gaan showen? Dus geen Switch Pro of andere hardware. Of komt er nog een ander Nintendo event?
Mogelijk geen toeval dat ze hier het woord 'software' of 'games' gebruiken voor de E3 direct zelf, een beetje expectation management door Nintendo.
Ik heb op verschillende websites gelezen dat Nintendo vandaag de nieuwe Switch gaat onthullen, en nieuwe prijs zou €399,99 worden.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
dat wordt Twitter in de gaten houden.Linksquest schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:08:
Ik heb op verschillende websites gelezen dat Nintendo vandaag de nieuwe Switch gaat onthullen, en nieuwe prijs zou €399,99 worden.
Dat is allemaal gebaseerd op 1 leak die te vinden was op reddit (gamingleaks). Waar die gast ook vermeld dat de kans groot is dat er helemaal niks is en het weer uitgesteld gaat worden. Helaas zie je op alle gaming sites dat bijna nergens vermeld staan en wordt de hype gecreëerd.Linksquest schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:08:
Ik vermoed dat er helemaal niks gaat gebeuren vandaag, anders was er wel eens soort van hype / trend gecreëerd door nintendo door die direct aan te kondigen. (Wat ze gisteren gedaan hebben bij de direct van 15 juni , waar alleen games getoond worden).
ALS ze de Nintendo Switch Pro vandaag onthullen, dan gok ik op vrijdag 15 oktober 2021 als releasedatum.
Vorige keer werd de Nintendo Switch voorgesteld op donderdag 20 oktober 2016 en een release was er op vrijdag 3 maart. Dus ik tel exact dezelfde tijd bij vandaag (19 weken + 1 dag) en voila!
Vorige keer werd de Nintendo Switch voorgesteld op donderdag 20 oktober 2016 en een release was er op vrijdag 3 maart. Dus ik tel exact dezelfde tijd bij vandaag (19 weken + 1 dag) en voila!
K.W.
Het enige wat ik raar vind aan de geruchten is dat de nieuwe Switch dan best wel vroeg aangekondigd word. Meestal wordt een nieuw product zo laat mogelijk aangekondigd om te voorkomen dat de verkoop van het huidige product stil valt. Maar eerst de hardware aankondigen om vervolgens de games te kunnen laten zien die gebruik maken van de Nintendo Switch klinkt wel logisch.
Ik verwacht wel binnenkort een aankondiging. Maar vandaag heb ik mijn vraagtekens bij, inderdaad van 1 leak waarbij ook gezegd werd dat het nog kan veranderen.
€399 verwacht ik zelf niet, kan een placeholder prijs zijn namelijk.
Ik verwacht wel binnenkort een aankondiging. Maar vandaag heb ik mijn vraagtekens bij, inderdaad van 1 leak waarbij ook gezegd werd dat het nog kan veranderen.
€399 verwacht ik zelf niet, kan een placeholder prijs zijn namelijk.
Het beste is om dergelijke winkelleaks altijd met een enorme korrel zout te nemen. Enorm makkelijk te faken, of om placeholders te vinden die gemaakt zijn op basis van geruchten. De mensen die in de winkels werken, lezen ook internetLinksquest schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:08:
Ik begrijp je redenering maar de Switch Lite is ook uit het niks aangekondigd geweest op Twitter/YouTubeOdysseus87 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:42:
[...]
Ik vermoed dat er helemaal niks gaat gebeuren vandaag, anders was er wel eens soort van hype / trend gecreëerd door nintendo door die direct aan te kondigen. (Wat ze gisteren gedaan hebben bij de direct van 15 juni , waar alleen games getoond worden).
Switch V2 werd in juli 2019 bekend gemaakt en was vanaf oktober 2019 te koop.L23 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:40:
Het enige wat ik raar vind aan de geruchten is dat de nieuwe Switch dan best wel vroeg aangekondigd word. Meestal wordt een nieuw product zo laat mogelijk aangekondigd om te voorkomen dat de verkoop van het huidige product stil valt.
Switch Lite werd in juli 2019 bekend gemaakt en was vanaf september 2019 te koop.
Dus vroeg valt wel mee.
Ik verwacht ook vanmiddag nieuws en de pre-orders zullen dan morgen wel opengaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 03-06-2021 11:00 ]
@Timothy3000 Klopt, maar we leven nog in juni. De Switch V2 werd aangekondigd op 17 juli en was te koop in september. Kan best meevallen, maar een maand eerder is best veel 
Ik verwacht veel teleurstellingen vandaag
Maar ben benieuwd!
Ik verwacht veel teleurstellingen vandaag
[ Voor 36% gewijzigd door L23 op 03-06-2021 11:07 ]
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic