• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:02:
@Magic gezien de normale batterijduur 2.5 a 3 uur is van een launch model, lijkt dat nog wel mee te vallen met 'gaar' worden?
dat klopt, maar de 2,5 a 3 was wel een worst case scenario, nu met bijvoorbeeld NES games haal ik niet eens de 2,5 a 3 uur. Voorheen kon ik precies een avondje gamen, nu moet ik hem halverwege al aan de kabel hangen :)
Spike_wolf schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:18:
@Magic Geen ervaring met de Switch accu, maar over het algemeen ben ik altijd tevreden met de onderdelen die ifixit levert, lijkt me dat hun accu ook prima is :)
Thanks, die ga ik eens bekijken.
Stelsol schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Mijn ervaring met third party batterijen is dat ze in het begin super goed presteren (dat zie je dan vaak ook terug in de positieve reviews), maar dat er na een jaar (hooguit 2) echt niks meer van over is. De duurzaamheid is dus best wel beroerd. Het is dan vraag hoe lang je er nog mee wilt doen ;). Deze ervaring heb ik overigens niet met specifiek de Switch, maar met een accuboormachine, een digitale camera en meerdere mobiele telefoons.
Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Ik ben uiteraard in afwachting van een evt switch pro, maar gezien daar voorlopig nog niets over bekend is, moet ik het nog ff doen moet wat ik heb :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dank voor de tip voor 'de te spelen games' (als nieuwe switch user)
heb die immortals fenyx rising besteld en diablo3 - diablo gister gedaan, draait best goed op switch

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 16:36

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

harley schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:22:
Inderdaad is de wereld in fynix rising erg leeg en weinig interactie, juist daar is btow erg sterk met veel side Quests en veel npc's.
Mee eens, daarom zie ik Fenyx ook meer als een kleine botw. De npc's en verhaal diepgang zijn puur en alleen gekoppeld aan de main quest. De sporadische side-quests zijn ook klein, meestal zonder achterliggende npc / verhaallijn. Soms krijg je wel at random commentaar van bovenaf, iets dat het wel leuk maakt, maar dat is eenmalig (op zich wel goed, maar als je wat meer van hot naar her gaat voelt het zo soms wat leger aan)

Wat botw weer leuk doet is de reset na xx tijd, dit zou FR ook mogen hebben, dit is er wel in beperktere vorm (rusten) maar ja replay value is zo iets beter bij botw.

Maar ik had weinig verwachtingen van FR, al met al zeer aangenaam verrast door de game. Ik denk ook dat het niet helemaal eerlijk is om het met een flagship title van nintendo te vergelijken (botw dus), die ten eerste al heel lang bestaat (de zelda serie) en waarvan je weet dat ze het nagenoeg alles tot in de puntjes perfect hebben uitgewerkt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

The Chosen One schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:46:
[...]

SONIC COLLECTIE HYPE!!!!!ONEONE!!!ELEVEN!!!!!

Hype is:
Sonic 1, 2 en CD (Retro Engine van Christian Whitehead, games zijn opnieuw opgebouwd in 16:9).
En/of Sonic Advance series.
De Game Gear/Master System games zijn ook welkom.

De zeer lage verwachting:
Dezelfde Sonic games als bij de Sega Ages en Sega Megadrive Classics. Niks nieuws, een aantal games in een emulator, 4:3.

Verder zijn er naast de Sonic Collection geruchten over een remaster van Sonic Colors.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-01 12:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yCVRb0MwEbEe8TAsIABtC4u_mI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8afbA1vA5if3wkDVQ867lMWR.png?f=user_large

Aan mijn mede Nintendo Gamers, ik heb wat codes gekregen voor exclusieve bonusuitrusting downloaden voor Splatoon 2, ik zelf heb geen Splatoon 2, dus kan er zelf niks mee, hier de codes, wie het eerst komt wie het eerst maalt.

C0W45PF1Q2CXR2Y7
C0W45PF248V7LBPD
C0W45PF3Q6B1VB3Q
C0W45PF412VP2QYJ
C0W45PF5RYM6RDVT
C0W45PF6SFP34VYV
C0W45PF7YH6829MK
C0W45PF834VDXK34

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Linksquest schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:04:
[Afbeelding]

Aan mijn mede Nintendo Gamers, ik heb wat codes gekregen voor exclusieve bonusuitrusting downloaden voor Splatoon 2, ik zelf heb geen Splatoon 2, dus kan er zelf niks mee, hier de codes, wie het eerst komt wie het eerst maalt.

C0W45PF1Q2CXR2Y7
C0W45PF248V7LBPD
C0W45PF3Q6B1VB3Q
C0W45PF412VP2QYJ
C0W45PF5RYM6RDVT
C0W45PF6SFP34VYV
C0W45PF7YH6829MK
C0W45PF834VDXK34
Weet niet of het hier ook de echt de bedoeling is maar die onderste is gebruikt ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

L23 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Hype is:
Sonic 1, 2 en CD (Retro Engine van Christian Whitehead, games zijn opnieuw opgebouwd in 16:9).
...S3&K, want m'n MegaDrive kan ik niet meer fatsoenlijk gebruiken (en is niet portable). :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

@RayNbow Ook niet verkeerd, maar heb na Sonic Mania geen zin meer om de games in 4:3 te spelen, zeker als er al betere versies zijn uitgebracht voor iOS en Android.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:34
L23 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:00:
@RayNbow Ook niet verkeerd, maar heb na Sonic Mania geen zin meer om de games in 4:3 te spelen, zeker als er al betere versies zijn uitgebracht voor iOS en Android.
Ze mogen van mij inderdaad wel iets meer doen dan alleen de spellen 1:1 overzetten. Hopelijk is dat niet het geval. Ik ben erg benieuwd.
L23 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:00:
Ik zou 4:3 niet erg vinden, gezien S3&K op zich al zeer weinig re-releases kent.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15
Linksquest schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:04:
[Afbeelding]

C0W45PF1Q2CXR2Y7
C0W45PF248V7LBPD
C0W45PF3Q6B1VB3Q
C0W45PF412VP2QYJ
C0W45PF5RYM6RDVT
C0W45PF6SFP34VYV
C0W45PF7YH6829MK
C0W45PF834VDXK34
Bedankt, ik heb de 1 na onderste gebruikt
RayNbow schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Ik zou 4:3 niet erg vinden, gezien S3&K op zich al zeer weinig re-releases kent.
Ja klopt. En waarschijnlijk voor jou ook nostalgie? Vandaar dat voor mij de Game Gear games ook welkom zijn, ook al is dat dan gewoon in 4:3. Maar van Sonic 1, 2 en CD verwacht ik meer, daar zijn al betere versies van.

Het totale pakket van de collectie moet gewoon interessant zijn. Sonic 1 en 2 heb ik door de jaren al iets te vaak gekocht, Sonic Mega Collection Plus voor de originele Xbox, Sega Mega Drive Ultimate Collection voor de Xbox 360, Sonic 1 en 2 Xbox Live Arcade, Sonic 1, 2 en CD voor iOS. Tot dusver de Sonic heruitgaves voor de Switch links laten liggen.
Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl hebben een release date: 19 november.

En ook Pokémon Legends: Arceus heeft een datum! 28 januari. Benieuwd of we nog een Pokémon Direct voor E3 krijgen eigenlijk.

Box art van Arceus:

Afbeeldingslocatie: https://legends.pokemon.com/assets/img/global/th-video.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 26-05-2021 15:43 ]

• Magic
  • Niet online
Magic schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:49:
[...]

dat klopt, maar de 2,5 a 3 was wel een worst case scenario, nu met bijvoorbeeld NES games haal ik niet eens de 2,5 a 3 uur. Voorheen kon ik precies een avondje gamen, nu moet ik hem halverwege al aan de kabel hangen :)

[...]

Thanks, die ga ik eens bekijken.

[...]

Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Ik ben uiteraard in afwachting van een evt switch pro, maar gezien daar voorlopig nog niets over bekend is, moet ik het nog ff doen moet wat ik heb :)
Toch maar besloten om het anders te doen, ik pak er eerst maar ff een powerbank bij zolang dat de tijd nog net even kan rekken totdat de accu echt helemaal op is. Misschien is er tegen die tijd een switch pro, of wat meer bekend over de kwaliteit van vervangende accu's :)

Monster Hunter Digital Event voor deze maand staat online

Deze bevat nog een nieuwe trailer en een hoop gameplay info over Monster Hunter Stories 2 en de nodige details over patch 3.0 van MH Rise (releast morgen!). Ook komt er midden juni een collab evenement, en eind juni mogen we DLC en Event Quests verwachten in update 3.1.
JackAvery schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:23:
Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl hebben een release date: 19 november. [Twitter]

En ook Pokémon Legends: Arceus heeft een datum! 28 januari. [Twitter]Benieuwd of we nog een Pokémon Direct voor E3 krijgen eigenlijk.

Box art van Arceus:

[Afbeelding]
En Pokémon Legends Arceus verschijnt al 28 januari 2022 lees ik op de frontpage. Mijn gevoel zegt dat het best wat meer ontwikkeltijd mag hebben, maar wie ben ik :P
Hoewel we nog steeds geen datum voor de E3 presentatie hebben, is vannacht er redelijk wat gebeurd. Ik splits het over twee posts. Eerst de geruchtenmolen. Neem in met een korrel zout zoals altijd.

Sinds vannacht claimt de bekende (en eigenlijk gepensioneerde) leakster EmilyRogers dat de aankondiging van het nieuwe Switch model wel eens dichter zou zijn dan we verwachten. Ook herbevestigt ze haar claim dat een nieuwe 2D metroid game eraan komt:
Hey Resetera! With E3 coming up, I thought it would be a good time to clear up a few things.

Based on everything I know, I'm pretty confident that Metroid is a lock for this year. The developers have already moved on to a new project. It's likely to release anytime between August through October. The big question is: Does it get announced at E3 in June or a September Direct? Keep in mind that Nintendo has a history of releasing games one month after announcing them.

In other news, an announcement for new Switch hardware is imminent. A hardware announcement is right around the corner. It could either be announced before E3 or a few weeks after E3. Either way, it doesn't sound like we'll be waiting long for news."

*End Transmission*
Enkele uren later bevestigt reporter Mochizuki Takashi op Bloomberg dit:
Nintendo Co. plans to begin assembly of its new Switch as soon as July and release the upgraded replacement for its four-year-old game console in September or October, people familiar with the matter said.

The new console, likely to be priced higher than the $299 original, may be announced ahead of the E3 conference starting June 12 to allow publishers to showcase their full range of Switch games at the global event, the people said, asking not to be named because the plans are not yet public. It will be sold alongside the $199 Switch Lite, with the standard Switch phased out over time.

Assemblers will start shipping the new model -- whose commercial name is known only to a handful of people within the Kyoto-based company -- as early as July and production is planned to ramp up to a peak in the October-December quarter. This is despite widespread semiconductor shortages that have affected the supply of everything from automobiles to TVs, headphones and games consoles, including the Switch itself.

A Nintendo spokesman declined to comment
Beiden lijken te denken dat een aankondiging in de komende weken mogelijk is. In dit scenario krijgen we een gedeeltelijke herhaling van 2019 waarbij het oude hybride model uitgefaseerd wordt voor het nieuwe model. We zullen zien zeker?

Update: Eurogamer lijkt nu ook te verwachten dat het apparaat nog voor de E3 onthuld zal worden.
Nintendo's long-awaited Switch upgrade is expected to be shown ahead of E3 2021, according to a report published by Bloomberg [paywall] today and Eurogamer's own sources.

[ Voor 56% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2021 11:10 . Reden: Eurogamer toegevoegd ]

Enkele uren geleden zijn er twee nieuwe games aangekondigd in de Dragon Quest 35th anniversary livestream. Zoals ze daar wel vaker doen zijn de games besproken zonder er een platform bij te vermelden. Deze remake van Dragon Quest 3 in de stijl van Octopath Traveler lijkt me echter heel waarschijnlijk een Switch game :P

Ook heeft Square Enix Dragon Quest 12 geteased. De titel wordt Dragon Quest XII - The Flames of Fate. Of deze naar Switch komt is nog af te wachten, men lijkt vrij hoog te willen mikken met DQ12. O.a. het combat systeem gaat onder de schop en de serie krijgt een volwassenere, duistere aanpak. DQ12 wordt ontwikkeld in Unreal Engine 5 en men zoekt momenteel naar extra ontwikkelaars, dus het zal nog wel een tijdje duren voor we dit in onze handen krijgen.

Logo:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E2XcHqYUcAQC53_?format=jpg&name=large

Beide titels krijgen een simultane wereldwijde release en hebben nog geen release datum.

Ten derde: minder relevant voor ons, maar de MMORPG DQ10 krijgt een offline-Only release... in Japan.

[ Voor 54% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2021 11:12 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Niet verwacht, ondanks de hardnekkige geruchtenmolen. Even afwachten op de specs van de nieuwe upgrade van de switch. Het lijkt vooralsnog om een beter scherm te gaan (meer geruchten) en dat ze van lcd naar oled van samsung (die volgens mij qled heeft, oled is meer lg's afdeling) gaan. Als dit de enige verandering is wordt ik er niet heel warm van omdat er hier in huis 90% van de tijd op tv gespeeld wordt.
Maar goed E3 afwachten dus. Dat de prijs weer omhoog gaat vind ik wel een dingetje, zeker als dat het enige is, wederom specs afwachten maar....

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Magic
  • Niet online
rockhopper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:33:
Niet verwacht, ondanks de hardnekkige geruchtenmolen. Even afwachten op de specs van de nieuwe upgrade van de switch. Het lijkt vooralsnog om een beter scherm te gaan (meer geruchten) en dat ze van lcd naar oled van samsung (die volgens mij qled heeft, oled is meer lg's afdeling) gaan. Als dit de enige verandering is wordt ik er niet heel warm van omdat er hier in huis 90% van de tijd op tv gespeeld wordt.
Maar goed E3 afwachten dus. Dat de prijs weer omhoog gaat vind ik wel een dingetje, zeker als dat het enige is, wederom specs afwachten maar....
Volgens de geruchten zou het om een miniled scherm gaan, dan zou samsung prima kunnen.
En de geruchten dat DLSS wordt toegevoegd zijn ook zeer sterk. Alleen dat zou imho al een upgrade en een 50 euro prijsverhoging verantwoorden.

edit, naast dat verwacht ik nog wel wat kleine upgrades. in de trend van extra on board storage (64GB misschien?), een iets efficientere SoC, een ietsje groter scherm (bijna edgeless?), betere USB-C controller mbt opladen. extra bluetooth radio voor audio, A2 support voor microSD kaarten. Wellicht meer een wensenlijst, maar ik denk dat het de productieprijs slechts met een paar euro op zou drijven.

Ik hoop wel dat de formfactor hetzelfde blijft, en de bestaande randapparatuur blijft werken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Magic op 27-05-2021 11:49 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lijkt opzich niet zo heel spannend te zijn; deze week switch gekocht, twijfelde nog even om m terug te sturen, maar denk dat gewoon blijf wat nu heb. want lijkt niet echt om een 'nieuwe' versie te gaan toch? als in; games niet die gaan werken op de huidige generatie?

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 22:29

The Chosen One

Zie signature!

Ik speel genoeg op me Switch dat een minimale upgrade wel te verantwoorden is.
Ben alleen benieuw of dus huidige Joycons e.d. ook allemaal hetzelfde blijven en ook gewoon te gebruiken zijn met de nieuwe. Denk bijv aan de nieuwe Zelda joycons die een boel mensen zullen kopen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

himlims_ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:52:
lijkt opzich niet zo heel spannend te zijn; deze week switch gekocht, twijfelde nog even om m terug te sturen, maar denk dat gewoon blijf wat nu heb. want lijkt niet echt om een 'nieuwe' versie te gaan toch? als in; games niet die gaan werken op de huidige generatie?
Dat soort dingen zijn niet heel gebruikelijk bij Nintendo als ze een nieuwere versie uitbrengen van dezelfde Console. Zie hoe het is gegaan met de 3DS. Daar zijn 1 of 2 exclusief en de rest gewoon niet. Werkt op alle varianten van de 3DS. Ook de games die later zijn uitgekomen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

himlims_ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:52:
Terug sturen zou ik niet doen. Er zijn al een tijdje aanwijzingen dat er een nieuw model aan komt. Maar is van dezelfde generatie. Het is de vraag hoe makkelijk het nieuwe model straks te krijgen is en daarnaast is het afwachten of het interessant genoeg is. Dus ik zou tot die tijd gewoon lekker gamen op je huidige Switch en wellicht is er dan weer een inruilactie bij Game Mania mocht je willen overstappen op het nieuwe model.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Magic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Volgens de geruchten zou het om een miniled scherm gaan, dan zou samsung prima kunnen.
En de geruchten dat DLSS wordt toegevoegd zijn ook zeer sterk. Alleen dat zou imho al een upgrade en een 50 euro prijsverhoging verantwoorden.

edit, naast dat verwacht ik nog wel wat kleine upgrades. in de trend van extra on board storage (64GB misschien?), een iets efficientere SoC, een ietsje groter scherm (bijna edgeless?), betere USB-C controller mbt opladen. extra bluetooth radio voor audio, A2 support voor microSD kaarten. Wellicht meer een wensenlijst, maar ik denk dat het de productieprijs slechts met een paar euro op zou drijven.

Ik hoop wel dat de formfactor hetzelfde blijft, en de bestaande randapparatuur blijft werken :)
DLSS... dat zegt me niet zoveel, wat heb je daar aan? A2 support voor microSD? nog zoiets...
Anyway ik ben een eenvoudige gebruiker, ik wil eigenlijk gewoon dat het 4k op tv wordt, maar dat zal met dit model niet meer lukken denk ik.

@rockhopper Het blijft een hybride console, dus meer dan 4K upscaling zou ik niet verwachten. Voor native 4K games moet je bij de Xbox Series X en PS5 zijn.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-01 12:09
Mijn huidige switch gaat dan naar mijn zoon, en een upgrade is hier dus al 'verantwoord' :P

Speel 100% docked, dus het scherm maakt me niet heel veel uit, alhoewel als ik weer mag reizen wordt dit wel heel erg belangrijk :D
We gaan het zien, maar voor mij is alleen een groter en beter scherm al de moeite waard.

• Magic
  • Niet online
rockhopper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:10:
[...]

DLSS... dat zegt me niet zoveel, wat heb je daar aan? A2 support voor microSD? nog zoiets...
Anyway ik ben een eenvoudige gebruiker, ik wil eigenlijk gewoon dat het 4k op tv wordt, maar dat zal met dit model niet meer lukken denk ik.
In het kort is DLSS een manier om een game met een lagere resolutie toch op hoge resolutie goed weer te geven. A2 is een snelheidsindicatie voor SD-kaarten. nu stopt de switch bij zo'n 40 a 50MB per seconde overdrachtsnelheid, maar dat kan tegenwoordig een stuk rapper.

4K zal optimistisch zijn, de PS5 en Xbox series halen dat niet eens in alle gevallen. De Nintendo games zijn vaak wel simpeler, wellicht dat diverse 2D games het wel kunnen halen. Over een nieuwe dock is echter nog maar heel weinig bekend.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Duidelijk, en weer wat geleerd. Zoals gezegd ik loop alleen warm voor echt duidelijke stappen vooruit die niet direct realistisch zijn (4k resolutie) dus dit nieuwe model zal 'm wel niet worden voor mij.... tenzij er een leuke limited edition langskomt ;)
Maar het zal eerst even wachten worden of en wat er op de E3 gepresenteerd gaat worden. Ik las ergens 17 juni?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:12
Samsung is een van de grootste producenten van oled schermen voor mobiele telefoons, dus als de geruchten zeggen oled van Samsung dan klinkt dat juist best geloofwaardig.
Het klopt dat Samsung voor grote schermen als TV's niet om oled bekend staat, maar dat is een hele andere markt.

• meesje
Hier idem. Ik ben benieuwd naar de specs: beter/groter scherm en mogelijkheid om 4K te upscalen. Een beter/groter scherm is natuurlijk mooi, maar niet perse nodig omdat we alleen in dock modus spelen. Wat betreft het upscalen, vraag ik me af of je dit niet gewoon door je tv kunt laten doen. In het Ziggo Next topic lees ik namelijk dat men het upscalen liever door de tv laten afhandelen. Indien het native 4K wordt, is het natuurlijk een ander verhaal. Dat zal een meerprijs m.i. wel rechtvaardigen.
Mochten de voorraden van de huidige switch op een gegeven moment op zijn, zal de nieuwe ongetwijfeld een prijsdaling krijgen.
The Chosen One schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:57:
Ik speel genoeg op me Switch dat een minimale upgrade wel te verantwoorden is.
Ben alleen benieuw of dus huidige Joycons e.d. ook allemaal hetzelfde blijven en ook gewoon te gebruiken zijn met de nieuwe. Denk bijv aan de nieuwe Zelda joycons die een boel mensen zullen kopen.
Ik verwacht dat het scherm groter wordt, maar de randen dunner. De buitenafmetingen blijven dan hetzelfde zodat de huidige accessoires gewoon blijven werken.

We zullen het allemaal wel zien. In ieder geval al heel blij met de huidige Switch!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01 13:15
Veel geruchten wijzen op een compleet nieuwe soc, en dat Nintendo het iphone model wil volgen (dus iedere 4 jaar een nieuwe Switch, en games zolang mogelijk compatible houden met de vorige versie). Als de laatste geruchten kloppen zullen veel mensen hier verrast worden over hoe krachtig deze nieuwe Switch wordt.

• sderooij
Linkje3 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:37:
Veel geruchten wijzen op een compleet nieuwe soc, en dat Nintendo het iphone model wil volgen (dus iedere 4 jaar een nieuwe Switch, en games zolang mogelijk compatible houden met de vorige versie). Als de laatste geruchten kloppen zullen veel mensen hier verrast worden over hoe krachtig deze nieuwe Switch wordt.
heb 'm al gepre-ordered :)
Voor mij is het eigenlijk heel simpel, zolang de SoC een upgrade krijgt, is dit model sowieso de moeite waard. Switch heeft nu eenmaal een CPU en een memory bandwith bottleneck.

Bonussen zouden zijn: helderder scherm (voor buiten), betere antenneplaatsing, joycon upgrade. Enkel dat eerste hebben de geruchten over gesproken.

Zelf hoop ik sterk dat het DLSS gerucht klopt, maar we zullen zien. Voorlopig wijst alles de juiste kant uit iig. 'Insider' NateDrake heeft al laten uitschijnen dat hij van verschillende third-party titels weet die een 'Pro' versie krijgen. Dat zou niet logisch zijn zonder een SoC upgrade.

• meesje
Spannend allemaal! We zouden bijna het komende Sonic nieuws vergeten. ;) Vanmiddag toch om 18.00 uur?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Flamesz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:47:
[...]
Samsung is een van de grootste producenten van oled schermen voor mobiele telefoons, dus als de geruchten zeggen oled van Samsung dan klinkt dat juist best geloofwaardig.
Het klopt dat Samsung voor grote schermen als TV's niet om oled bekend staat, maar dat is een hele andere markt.
Ik ben niet erg thuis in de telefoon markt, samsung is persoonlijk een merk dat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden wegens slechte persoonlijke ervaringen (op kwaliteit en aftersale vlak). Van de tv markt weet ik dat er veel gesproken wordt over oled, maar dat een grote hoeveelheid niet precies weet wat het is en dat er "marketingtermen" gebruikt worden om de boel nog onoverzichtelijker te maken.

Dus terug naar telefoonschermen: oled: prima! samsung: meh maar ze zijn zeker marktleider in verkoop, dus ze zullen toch wel iets goed kunnen (buiten goede pr campagnes maken). Voor mij nog altijd weinig meerwaarde vanwege het vooral in dock-mode spelen. Maar als ik juist veel handheld zou spelen is het zeker een upgrade waard.
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Hier idem. Ik ben benieuwd naar de specs: beter/groter scherm en mogelijkheid om 4K te upscalen. Een beter/groter scherm is natuurlijk mooi, maar niet perse nodig omdat we alleen in dock modus spelen. Wat betreft het upscalen, vraag ik me af of je dit niet gewoon door je tv kunt laten doen. In het Ziggo Next topic lees ik namelijk dat men het upscalen liever door de tv laten afhandelen. Indien het native 4K wordt, is het natuurlijk een ander verhaal. Dat zal een meerprijs m.i. wel rechtvaardigen.
Mochten de voorraden van de huidige switch op een gegeven moment op zijn, zal de nieuwe ongetwijfeld een prijsdaling krijgen.
[...]
Ik verwacht dat het scherm groter wordt, maar de randen dunner. De buitenafmetingen blijven dan hetzelfde zodat de huidige accessoires gewoon blijven werken.

We zullen het allemaal wel zien. In ieder geval al heel blij met de huidige Switch!
Zoals gezegd: ik wil niet upscalen, ik wil gewoon native supported. Maar ik kan zoveel willen, daarmee gebeurt het natuurlijk nog niet ;)
Upscalen kan je meerdere apparaten laten uitvoeren: onder andere je tv, je reciever of het afspeel apparaat zelf. Het resultaat is ook erg afhankelijk van de bron en welke stappen er allemaal doorlopen moeten worden. Ze zullen op het ziggo forum daar nog wel dieper in zitten, bij mij thuis is de beste upscaling mijn uhd blueray speler, gevolgd door de tv en daarna de reciever maar ymmv. Again: niet upscalen, gewoon native 4k in de hardware graag :)

• Flamesz
  • Laatst online: 01:12
rockhopper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Ik ben niet erg thuis in de telefoon markt, samsung is persoonlijk een merk dat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden wegens slechte persoonlijke ervaringen (op kwaliteit en aftersale vlak). Van de tv markt weet ik dat er veel gesproken wordt over oled, maar dat een grote hoeveelheid niet precies weet wat het is en dat er "marketingtermen" gebruikt worden om de boel nog onoverzichtelijker te maken.

Dus terug naar telefoonschermen: oled: prima! samsung: meh maar ze zijn zeker marktleider in verkoop, dus ze zullen toch wel iets goed kunnen (buiten goede pr campagnes maken). Voor mij nog altijd weinig meerwaarde vanwege het vooral in dock-mode spelen. Maar als ik juist veel handheld zou spelen is het zeker een upgrade waard.
Als je een iPhone fan bent, daar zitten ook Samsung oled schermen in :)

• meesje
@rockhopper Native 4K zou inderdaad een grote update zijn. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
@rockhopper als je native 4K support wilt mag je je games relatief simpel houden, een PS5/XSX kopen of een heel dure desktop gaan samenstellen. Dit is een upgrade model voor een tablet die ~15 watt in totaal verbruikt. M.a.w. dit is helemaal geen realistische hoop :)

Overigens is het upscalen van video helemaal niet hetzelfde in complexiteit als het upscalen van videogames. Die twee vergelijk je dus beter niet.
Linkje3 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:37:
Dat iPhone model zie ik er nog niet in terug, enkel dat we ongeveer elke twee jaar een revisie krijgen met leuke verbeteringen. Maar ben benieuwd.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
Gaan oudere games er dan ineens ook heel veel beter uitzien met een evt volledig geüpgraded switch?

Lijkt me lastig te bereiken, want er zal vermoedelijk geprogrammeerd zijn met de huidige consoles als leidraad toch?
De enige verbeteringen voor oudere games zijn denk ik enkel wat sprongen in FPS en batterij duur.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hey hey, ik verwacht het ook niet, maar het wel hetgeen ik dus wel warm voor loop. Of misschien weer wat leuke nintendo innovativiteit.
Hier geen iphone fan, gebruik al erg lang een oneplus 3T en die is nog prima voorlopig. Ik heb ooit een ipad gekregen, die gebruik ik 's avonds om tijdschriften in bed te lezen. Dat scherm heet retina geloof ik, kan best van samsung zijn. Ik heb ooit ook een google nexus 10? tablet gehad, dat was geloof ik ook door samsung gemaakt. Ook hier 2e exemplaar van moeten krijgen (after sales google wel goed gelukkig), ook deze ging stuk. Maar goed da's allemaal redelijk off topic.
Ik wacht gewoon lekker af wat er uit gaat komen, ik hoop op leuke verbeteringen en een zelda limited edition of een andere franchise die ik leuk vind en in Nederland uitkomt (limited edition model dus). En anders wordt het de opvolger voor mij.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:53
Stiekem de hoop dat de Switch Pro het tegenovergestelde van de Lite gaat doen.
Alleen docked, 4K, (en als het even kan waar het kan 60fps.)

Op dit moment erg tevreden met mijn Switch in handheld modus maar speel bijna niets meer op de tv omdat het ik er daar over het algemeen net niet mooi genoeg meer op uit vind zien.

Totaal onrealistisch idee natuurlijk maar hopen mag altijd. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Timothy3000 op 27-05-2021 15:09 ]

• meesje
Timothy3000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:07:
Stiekem de hoop dat de Switch Pro het tegenovergestelde van de Lite gaat doen.
Alleen docked, 4K, (en als het even kan waar het kan 60fps.)

Op dit moment erg tevreden met mijn Switch in handheld modus maar speel bijna niets meer op de tv omdat het ik er daar over het algemeen net niet mooi genoeg meer op uit vind zien.

Totaal onrealistisch idee natuurlijk maar hopen mag altijd. :)
Op tv ziet het er niet meer mooi uit? Wellicht speel ik niet de juiste games, maar ik weet hoe veel mooier Mario Kart en Mario Party er uit moeten zien.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:53
Mario Kart is inderdaad wel prachtig.

Laatste game die ik docked gespeeld heb was Xenoblade en die vond ik erg docked gewoon echt niet mooi uitzien. Maar dat kan (en is waarschijnlijk) puur persoonlijk hoor.

• meesje
Timothy3000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:15:
Mario Kart is inderdaad wel prachtig.

Laatste game die ik docked gespeeld heb was Xenoblade en die vond ik erg docked gewoon echt niet mooi uitzien. Maar dat kan (en is waarschijnlijk) puur persoonlijk hoor.
Dat is inderdaad een hele ander soort game. Daar heb ik geen ervaring mee. Bij ons houden we het voorlopig bij Mario games.
@meesje Mario games zien er over het algemeen erg goed uit op de Switch. Begreep alleen dat Bowser's Fury van Mario 3D World qua FPS op het randje is (Zelf nog niet gespeeld). Luigi's Mansion 3 is grafisch een van de mooiste games op de Switch.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:06
Sonic Colors Ultimate. Zojuist in de Sonic 30th anniversary stream officieel aangekondigd.

En er komt een nieuwe Sonic game in 2022:
Aankondigstrailer zie: YouTube: Sonic Central - 5/27/21

[ Voor 46% gewijzigd door Zerora op 27-05-2021 18:21 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Sonic Origins aangekondigd, een compilatie van Sonic 1, 2, 3, Sonic & Knuckles en Sonic CD. De gameplay laat games zien in 16:9 en in 4:3, lijkt er op dat niet elke titel in 16:9 is, als ik moet gokken gaat het dan om 3 en Sonic & Knuckles. Ik denk dat Sonic 1, 2 en CD de Christian Whitehead ports zijn die tot nu toe enkel op iOS en Android zijn uitgekomen. Maar @RayNbow zal blij zijn met de aankondiging :-) Later dit jaar meer informatie.

Edit: Inmiddels bevestigd dat alle games in 16:9 te spelen zullen zijn. De trailer toont originele gameplay beelden en met een release volgend jaar zijn ze nog druk bezig met deze compilatie.

[ Voor 45% gewijzigd door L23 op 27-05-2021 20:13 ]

• sderooij
OK....

Sonic colors en Sonic Origins gaan er denk ik beiden komen. Die colors ziet er heel erg interessant uit moet ik zeggen. Het voelt aan als 1080p/60fps?

• meesje
Sonic Colors Ultimate gaat 19,99 euro kosten en Sonic Origins 29,99 euro.
Ik heb SC nooit gespeeld op de Wii. Hoe was daar de besturing? Echt specifiek Wii. De veelgehoorde kritiek op Super Mario 3D All Stars is dat de besturing niet fijn werkt via de Switch.

• meesje
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Gevonden via budgetgaming overigens.

Sonic Adventure (2022):
>Remake/Reboot of the original game with new levels and story elements
>Incorporates Boost gameplay mechanic from the other 3D Sonic games
>Several location have been redesigned such as Station Square to feel more dense and open
>Tails and Big got cut as playable characters tho a fishing mini game will be included
>No specific release date will be announced beside a 2022 date however Sega plans to release this first half of 2022
>PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch and PC

Sonic Collection:
>Includes Sonic 1,2, CD and 3& Knuckles
>Based on the Mobile re-release with new features such as time attack, mirror mode and challenges
>Sonic 3 & Knuckles is included however soundtrack is being recomposed by Tee Lopes using original Mega Drive hardware
>Features tons of concept art, marketing and behind the scene artwork/footage via in-game gallery
>Releasing August 13th 2021 for €29.99

Sonic Colours Ultimate:
>Remaster of Sonic Colours featuring new models and higher resolution
>Developed by D3T
>A Demo will be made available later next month for Nintendo Switch owners
>Releasing September 10th 2021 for €19.99

[ Voor 66% gewijzigd door meesje op 27-05-2021 19:36 ]

@meesje Dat is gebaseerd op geruchten. Daarnaast werd in de aankondiging trailer volgens mij gezegd dat Sonic Origins volgend jaar uitkomt en er later meer informatie komt. Dus een release datum dit jaar lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

• meesje
L23 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:39:
@meesje Dat is gebaseerd op geruchten. Daarnaast werd in de aankondiging trailer volgens mij gezegd dat Sonic Origins volgend jaar uitkomt en er later meer informatie komt. Dus een release datum dit jaar lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Origins komt inderdaad pas in 2022. Negeren maar. De geruchten van de Switch Pro zijn concreter. :)
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:48:
[...]

Origins komt inderdaad pas in 2022. Negeren maar. De geruchten van de Switch Pro zijn concreter. :)
Nou... nee grapje :P

De persoon die het officiële Sonic Twitter account beheerd geeft aan dat Sonic 3 ook 16:9 zal zijn. Ik kijk in ieder geval erg uit naar Sonic Origins. Natuurlijk zie ik graag een Sonic Mania 2, maar de originele Sonic games met verbeteringen, daar vermaak ik me ook prima mee.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje... Ben net aan de Switch geslagen. Heb 3 spellen, Mario Kart, Mario Party en Pokémon Let's go...

Nu heb ik nog een aantal andere spellen op 't oog.
  • Dragonball FighterZ
  • Kingdom Hearts: Melody of Memory - Nintendo Switch
Iemand ervaringen met deze twee spelen? Zijn ze leuk naar jullie mening? En welke zouden jullie als #1 aanraden?
@Chip. heel verschillende games. De Switch port van Dragonball FighterZ is erg degelijk en de online heeft crossplay als ik het me goed herinner. Goede 2D fighter dus met een hoop bonuspunten als je van DBZ houdt. Staat heel vaak in korting in de eShop trouwens, net zoals de editie die de eerste season pass ook inbegrepen heeft. Niet nodig dus om deze full price te kopen.

Ik heb geen ervaring met Melody of Memory maar het is een rhythm game van de mensen die o.a. Theatrhythm Final Fantasy hebben gemaakt. Als je van Kingdom Hearts muziek houdt, zal deze waarschijnlijk wel leuk zijn?

• Chip.
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:51:
@Chip. heel verschillende games. De Switch port van Dragonball FighterZ is erg degelijk en de online heeft crossplay als ik het me goed herinner. Goede 2D fighter dus met een hoop bonuspunten als je van DBZ houdt. Staat heel vaak in korting in de eShop trouwens, net zoals de editie die de eerste season pass ook inbegrepen heeft. Niet nodig dus om deze full price te kopen.

Ik heb geen ervaring met Melody of Memory maar het is een rhythm game van de mensen die o.a. Theatrhythm Final Fantasy hebben gemaakt. Als je van Kingdom Hearts muziek houdt, zal deze waarschijnlijk wel leuk zijn?
Hoe kun je die in de eshop kopen? Als ik google kom ik op, en hier kan ik hem alleen fysiek kopen?

https://www.nintendo.com/...gon-ball-fighterz-switch/

-edit- nevermind, volgens mij doet de eshop mobile webpagina raar. Op de laptop zie ik wel de prijs staan en kan ik hem toevoegen aan de winkelmand.

[ Voor 7% gewijzigd door Chip. op 27-05-2021 22:28 ]

Chip. schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Hoe kun je die in de eshop kopen? Als ik google kom ik op, en hier kan ik hem alleen fysiek kopen?

https://www.nintendo.com/...gon-ball-fighterz-switch/

-edit- nevermind, volgens mij doet de eshop mobile webpagina raar. Op de laptop zie ik wel de prijs staan en kan ik hem toevoegen aan de winkelmand.
www.nintendo.nl -> zoekfunctie ;) Of gewoon op je Switch!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb Dragon Ball FighterZ vorig jaar gekocht tijdens een van de vele sales (was maar €15). Qua vechtspellen speel ik normaal gesproken alleen Street Fighter, dus dit was iets totaal anders. De game bleek uiteindelijk super vermakelijk, makkelijk te leren maar best moeilijk om te masteren. Heb er ruim 200 uur in gestoken :)

Via de eShop kun je zoeken op titels. Ik zou alleen nog even wachten totdat de game weer wordt afgeprijsd (gebeurt eens in de zoveel maanden).

Wat zouden jullie trouwens aanbevelen, Mario Odyssey of 3D World? Ik heb nog nooit een 3D Mario game gespeeld, maar ik overweeg al een tijdje om een van deze twee te kopen. Ik weet dat het level design totaal anders is, en dat 3D World ook voor multiplayer geschikt is (is echter niet super belangrijk voor mij persoonlijk).
@Aryawn Ik zou voor Mario Odyssey gaan, die game is ontwikkeld voor de Switch, maakt gebruik van HD Rumble en de Joy-con functies. En het is gewoon een top game. Als dat goed bevalt kan je altijd nog 3D World halen.

• Chip.
  • Niet online
Zijn Skyrim en Assassin's Greed een beetje leuk op de switch? Heb beide nog nooit gedaan. En ze zijn geloof ik voornamelijk gemaakt voor de PC / PS / Xbox, dus weet niet zo goed of ik er goed aan doe om ze op de Switch te kopen?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chip. schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:12:
Zijn Skyrim en Assassin's Greed een beetje leuk op de switch? Heb beide nog nooit gedaan. En ze zijn geloof ik voornamelijk gemaakt voor de PC / PS / Xbox, dus weet niet zo goed of ik er goed aan doe om ze op de Switch te kopen?
Ze zijn beide bedoeld om met een controller te spelen, dus dat zou moeten lukken. Ik heb Skyrim al heel lang geleden op PC gekocht en was gewend om die met toetsenbord te spelen, maar nu ik (o.a. dankzij de Switch) wat handiger ben geworden met een controller gebruik ik ook een controller op de PC als ik Skyrim speel.
Een nadeel van de Switch (en meeste andere consoles) bij Skyrim is dat je geen mods kan toepassen, en er juist voor Skyrim bergen met mods zijn waardoor je extra opdrachten, mooiere textures of gefixte bugs kan krijgen buiten wat de ontwikkelaar aanbiedt.

Bij Assassin's Creed speelt dat minder. Ik speel AC: Odyssey op de PC (weer met controller), maar heb AC:III op de Switch. Dat speelt prima, maar ik vind de setting van Odyssey leuker dus speel ik die meer dan AC:III.
Als je veel switcht tussen beide is het alleen lastig dag X/Y en A/B andersom zitten op XBOX en PS controllers ten opzichte van Nintendo controllers, dus dat is soms even wennen. Bij de meeste spellen kan je ze ook zelf toewijzen, dus dan is het niet zo'n probleem.

• Magic
  • Niet online
Chip. schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:12:
Als je skyrim nog nooit eerder gespeeld hebt, dan is skyrim op de switch prima. Als je hem al ergens anders op hebt of kan spelen en je wil hem niet handheld spelen dan is een ander platform misschien een betere/goedkopere keuze.

Asassins creed eigenlijk hetzelfde, hoewel dat mijns inziens games bij uitstek zijn om handheld te spelen :)

Skyrim op de Switch is top, is een hele goede port. Je kan inderdaad geen mods installeren, maar dit zou je ook als een voordeel kunnen zien. Op de PC was ik meer bezig met mods uittesten dan de game uitspelen. Op de Switch ben ik met 180 uur goed op weg, maar ook nog steeds niet uitgespeeld :p Maar wil eerst alle sidequests voltooid hebben voordat ik de mainquest afrond.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

een compleet nutteloze post;

in de loop der jaren aardig wat consoles gehad, begon met de sega megadrive 8bit, later snes, xbox, n64, playstation en alle versies daarvan. de wii/cube heb ik niet gehad. Denk dat ik de switch eigenlijk een van de leukste/betere consoles vind die ik ooit gekocht heb.

Het wisselen tussen tv <-> handheld modus is super. Grafisch pracht en praal hecht ik weinig waarde aan; zolang gameplay maar goed is, graphics zijn bijzaak voor mij. Deze week Mario Oddyssy gespeeld (van collega), geeft wel aardig het 'oude' mario64 gevoel :P En diablo 3 is redelijk verslavend (positieve zin), grafisch ziet die er ook heel behoorlijk uit.

Rede dat nu een swithc gekocht heb is voornamlijk vanwege de buitensporige GPU prijzen - en daar ben ik nu achteraf gezien dankbaar voor :P top device, had dat veel eerder moeten doen :+

Enige waar ik nog beetje beperking mee heb; friendslist / co-op / multiplayer; ik heb 0 irl vrienden die deze console hebben :X Lijkt me wel tof keertje met iemand diablo (of andere game te spelen), tips hoe dat kan doen?

@The Chosen One sociaal ongemakkelijk .. mweh voor doorgewinterde linux beheerder toch behoorlijk sociaal; maar alle mates zitten op de playstation/xbox. https://sites.google.com/site/gotnintendoswitch/home <- gevonden :)

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 28-05-2021 12:16 ]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• sderooij
G_Dragon schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:19:
[...]

Yes en wil nog steeds een 2e bestellen _/-\o_
En ze zijn binnen, voelen stevig aan en voor die prijs een leuke deal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxdkjooGy-LFUTe5PhqEtObBSS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TO7yntGagQthOogidt6uqFlG.jpg?f=fotoalbum_large

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sderooij schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:34:
[...]

[Afbeelding]
bevallen de thumbsticks een beetje? had eerder zo'n ali-controller voor de playstation en eentje voor de PC, maar beide zijn in de plastic container beland; thumb sticks zo freaking waardeloos in gebruik.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

(jarig!)
sderooij schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:34:
[...]

[Afbeelding]
Netjes! :)
Veel game plezier ! *O* *O* *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• sderooij
himlims_ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:09:
[...]

bevallen de thumbsticks een beetje? had eerder zo'n ali-controller voor de playstation en eentje voor de PC, maar beide zijn in de plastic container beland; thumb sticks zo freaking waardeloos in gebruik.
De pro controller voelt wat soepeler aan, die andere geeft denk ik 10/20% meer feedback bij het bewegen van de stick.

De winnaar voor de “klik” daarentegen gaat met vlag en wimpel naar de pro controller, daarmee bedoel ik:
https://imgur.com/a/xcOLZJK

Ik denk dat deze Ali joysticks op zich prima werken.

[ Voor 3% gewijzigd door sderooij op 28-05-2021 13:24 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sderooij schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:19:
[...]

De pro controller voelt wat soepeler aan, die andere geeft denk ik 10/20% meer feedback bij het bewegen van de stick.

De winnaar voor de “klik” daarentegen gaat met vlag en wimpel naar de pro controller, daarmee bedoel ik:
https://imgur.com/a/xcOLZJK

Ik denk dat deze Ali joysticks op zich prima werken.
kan die controller draadloos? of is dat met kabeltje/dongel?

@sderooij dank je! ook besteld _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 28-05-2021 14:06 ]

• sderooij
himlims_ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:45:
[...]

kan die controller draadloos? of is dat met kabeltje/dongel?
Net getest, werkt draadloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHJ6doIlzNrTXTu6kA5WrBV5oRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARKI97cvS576VTwKGlfelSYe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ij92AqQ2oKLiSw5miyFKNu4N-JQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoFzqbpAnnB6XVh8pWj00P9r.jpg?f=fotoalbum_large

Kon ze zelfs verbinden naast mijn snes en pro controller :)

Even kort Zelda gespeeld en werkt op zich prima, zeker de moeite waard!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33

Mauz1978

Console War Veteran

Ja, ik heb ze deze week ook binnen gehad. Ik verwachtte echt een lichte cheapo uitvoering maar ze voelen echt solide en robuust aan. Toppertje, zeker voor dat geld!

Something under the bed is drooling

Gezien de geruchtenmolen al goed op gang is geraakt post ik deze ook maar:

Spaanse gaming site Vandal heeft gesproken met een Chinese accessoiremaker die claimden info te hebben over het volgende Switch model. Hun claims:
  • 7"OLED scherm is correct. De schermbezel is gekrompen tegenover het huidige model, waardoor het nieuwe model nog steeds compatibel zou zijn met oude accessoires.
  • De kickstand is vervangen door een stand over de hele lengte (denk Microsoft Surface Pro)
  • SD-kaart slot zou beter toegankelijk zijn, maar nog steeds achter de nieuwe kickstand zitten
  • Dock heeft deze keer twee USB 3.0 poorten en een ethernet port. 4K output.
  • Model is in de laatste stages van het productieproces. Een wereldwijde launch zou onzeker zijn volgens de bronnen van Vandal. Mogelijk dat Europese launch pas in november zou zijn. Gelimiteerd aantal units.
Een leak uit deze hoek is niet zo gek, een aantal details van de Switch Lite kwamen ook vanuit de accessoiremakers destijds.... Maar neem dit allemaal toch met de nodige kilo's zout a.u.b.

• sderooij
JackAvery schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:34:
Gezien de geruchtenmolen al goed op gang is geraakt post ik deze ook maar:

Spaanse gaming site Vandal heeft gesproken met een Chinese accessoiremaker die claimden info te hebben over het volgende Switch model. Hun claims:
  • 7"OLED scherm is correct. De schermbezel is gekrompen tegenover het huidige model, waardoor het nieuwe model nog steeds compatibel zou zijn met oude accessoires.
  • De kickstand is vervangen door een stand over de hele lengte (denk Microsoft Surface Pro)
  • SD-kaart slot zou beter toegankelijk zijn, maar nog steeds achter de nieuwe kickstand zitten
  • Dock heeft deze keer twee USB 3.0 poorten en een ethernet port. 4K output.
  • Model is in de laatste stages van het productieproces. Een wereldwijde launch zou onzeker zijn volgens de bronnen van Vandal. Mogelijk dat Europese launch pas in november zou zijn. Gelimiteerd aantal units.
Een leak uit deze hoek is niet zo gek, een aantal details van de Switch Lite kwamen ook vanuit de accessoiremakers destijds.... Maar neem dit allemaal toch met de nodige kilo's zout a.u.b.
Dat 4K output, dat is dat DLSS spul? Dat 1080p wordt geupscaled naar 4k, maar geen native 4k is?
@JackAvery Zijn ook geruchten dat het nieuwe Switch model al ergens voor de E3 wordt aangekondigd, mogelijk zelfs zeer binnenkort al, het worden in ieder geval interessante tijden.

@sderooij Je vraag komt een beetje verwarrend over. Maar voor upscalen heb je geen DLSS nodig en iets wat je upscaled naar 4K is inderdaad geen native 4K. DLSS is een slimmere manier van upscaling en maakt gebruik van een deep learning neuraal netwerk om de framerates en resolutie te verhogen. Er is verder nog niet bekend of het nieuwe Switch model DLSS gaat krijgen. Ik verwacht zelf van niet.

[ Voor 52% gewijzigd door L23 op 28-05-2021 16:57 ]

• sderooij
L23 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:45:
@JackAvery Zijn ook geruchten dat het nieuwe Switch model al ergens voor de E3 wordt aangekondigd, mogelijk zelfs zeer binnenkort al, het worden in ieder geval interessante tijden.

@sderooij Je vraag komt een beetje verwarrend over. Maar voor upscalen heb je geen DLSS nodig en iets wat je upscaled naar 4K is inderdaad geen native 4K. DLSS is een slimmere manier van upscaling en maakt gebruik van een deep learning neuraal netwerk om de framerates en resolutie te verhogen. Er is verder nog niet bekend of het nieuwe Switch model DLSS gaat krijgen. Ik zelf verwacht van niet.
sorry voor de verwarring. Maar je antwoord heeft mij nu redelijk geholpen, thanks.
sderooij schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Dat 4K output, dat is dat DLSS spul? Dat 1080p wordt geupscaled naar 4k, maar geen native 4k is?
Het gaat over de output van de dock, niks anders. Uit dit specifieke gerucht kan je dit dus niet verder afleiden.

Ik zou zelf niet verwachten dat een nieuw, upgraded model native 4k gaat doen. De meeste geruchten wijzen naar DLSS, maar het blijven geruchten dus geloof wat je zelf wilt :P

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 28-05-2021 17:09 ]

• meesje
Sonic Colours Ultimate - Day One Edition gaat 39,99 euro kosten. Misschien straks nog wat goedkoper, maar op dit moment zowel bij GM als bol.com te pre-ordenen. Behalve de sleutelhanger zie ik niet zo snel wat deze DOE verder inhoudt. Gezien de dikte van de verpakking lijkt me dit meer bevatten dan alleen een sleutelhanger.
https://www.bol.com/nl/p/...oxPEw.2_9.10.ProductTitle

• meesje
JackAvery schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Het gaat over de output van de dock, niks anders. Uit dit specifieke gerucht kan je dit dus niet verder afleiden.

Ik zou zelf niet verwachten dat een nieuw, upgraded model native 4k gaat doen. De meeste geruchten wijzen naar DLSS, maar het blijven geruchten dus geloof wat je zelf wilt :P
Dit verwacht ik ook niet. Dat zou een te grote impact hebben op het bestaande spellenaanbod. Lees: opeens kelderen. Mario Kart 8 verkoopt heel goed, en blijft ongetwijfeld goed verkopen bij een Switch Pro met upscaling.
@meesje De dikte van de verpakking lijkt wel te kloppen, de sleutelhanger is al gauw twee game doosjes dik, dus zou niet meer verwachten. Vraag me überhaupt af wat je met een baby Sonic sleutelhanger moet :P Waarom niet een gewone Sonic?

• meesje
L23 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:35:
@meesje De dikte van de verpakking lijkt wel te kloppen, de sleutelhanger is al gauw twee game doosjes dik, dus zou niet meer verwachten. Vraag me überhaupt af wat je met een baby Sonic sleutelhanger moet :P Waarom niet een gewone Sonic?
Ik wist niet eens van het bestaan van een baby Sonic. Even opgezocht: komt kennelijk voor in de Sonic film van 2019.
@meesje Dat wist ik ook niet, de film nog niet gezien. Maar dan begrijp ik de keuze, de film deed het vrij goed en nu hopen ze met dat succes weer meer games te verkopen.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Film zou ik kijken. Als Sonic fan zeker. Niet de beste film ooit (beetje actie en comedy en zo) maar Jim Carrey (_O_) maakt zoveel goed. Mislukte game->film of bagger is het zeker niet.

[ Voor 15% gewijzigd door The Chosen One op 28-05-2021 23:19 ]

• Mizgala28
  • Laatst online: 00:48
JackAvery schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Ik had nog recent discussie met iemand erover, en diegene maar heillig in geloven dat de nieuwe Switch straks native 4K gaming aankan.

Uiteindelijk riep ik "output zegt niks", PS5 z'n output gaat tot 8k (terwijl gaming op 4K blijft steken) en de Xbox One S ondersteund 4K output vanwege de ingebouwde 4K Blu-Ray speler (maar games zijn max 1080p)

Maar er zijn sowieso te veel mensen die het niet snappen, en daar bovenop de geruchten geloven.

Zelf hoop ik alleen op 3 dingen, betere internals en snellere CPU/GPU (zouden meerdere Switch games vast wel waarderen), een niet al te grote hit op de accuduur, als het niet minder is dan de OG Switch vind ik dat prima.

En dan de meeste onrealistische verwachting van allemaal... dat ze de joy-con drift nou eindelijk oplossen (I can dream :+ )
Joy-con drift zie ik Nintendo niet oplossen met een nieuw model. De verwachting is dat de nieuwe Switch dezelfde accessoires en joy-cons gebruikt. Probleem is volgens mij dat deze kleine type joysticks maar door 1 fabrikant gemaakt word. Dus tenzij het volgende model grotere joysticks krijgt zie ik daar geen verandering in komen. Zijn het dezelfde kleine joysticks dan had het ook al ergens de afgelopen 4 jaar opgelost kunnen zijn en dat is nog steeds niet het geval.
L23 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 01:45:
Joy-con drift zie ik Nintendo niet oplossen met een nieuw model. De verwachting is dat de nieuwe Switch dezelfde accessoires en joy-cons gebruikt. Probleem is volgens mij dat deze kleine type joysticks maar door 1 fabrikant gemaakt word. Dus tenzij het volgende model grotere joysticks krijgt zie ik daar geen verandering in komen. Zijn het dezelfde kleine joysticks dan had het ook al ergens de afgelopen 4 jaar opgelost kunnen zijn en dat is nog steeds niet het geval.
PixArt, een van de leveranciers van Nintendo, heeft in april een nieuw patent gekregen op een optische joystick. Ik verwacht het ook niet maar zeg nooit nooit I guess.

Patent: Joystick with light emitter and optical sensor within internal chamber - (USPTO database)

Er was nog een andere applicatie voor een optische joystick in 2019, deze lijkt (nog?) niet goedgekeurd.

[ Voor 41% gewijzigd door JackAvery op 29-05-2021 10:27 . Reden: url fixed ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:36
Ergens hoop ik dat ze ook met een goedkoper mode komen die niet portable is… ik ga daar niet vanuit maar het is niet dat de Switch Lite kan switchen…

Geen behoefte aan het portable deel… dan kan mijn vrouw de huidige ook elders parkeren (gebruikt hem voor 95% portable).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Nintendo’s kracht was altijd al handhelds. Daardoor vind ik een Switch Lite naast een Switch vrij logisch, ook al kan deze niet Switchen :p
Een home console zie ik niet snel gebeuren, beter blijven ze zo ver mogelijk weg van Microsoft en Sony, Nintendo doet zijn eigen ding en dat werpt zijn vruchten af. En de huidige Switch verkoopt nog steeds als een gek, als consumenten inplaats daarvan een goedkopere home console kopen zou het Nintendo minder opleveren.
Wat kleiner nieuws dat overschaduwd werd door alle andere aankondigingen deze week:
  • Dragon Quest XI heeft over alle edities heen nu 6.5 miljoen exemplaren verkocht volgens deze persmededeling. Zeker verdiend, erg leuke game.
  • Monster Hunter Rise zit al aan 7 miljoen verkochte exemplaren, waarvan ongeveer de helft in Japan. Om dit te vieren geeft Capcom iedereen een pak extra consumable items.
  • De Switch port van Crying Suns lanceerde gisteren. Deze game lijkt een mix tussen roguelike FTL en een hex based strategy game. Nog steeds niet gespeeld, maar door de sfeer alleen al staat deze wel op mijn eigen verlanglijst. Trailer:
  • Andere high-profile launches van de afgelopen week zijn o.a. Shin Megami Tensei III, Earth Defense Force: World Brothers en World's End Club.
  • Outright Games blijft maar familiegames gebaseerd op licenties aankondigen. Na het eerdere nieuws over een Peppa Pig game en PJ Masks: Heroes of the Night, sturen ze nu ook ons op de weg in een nieuwe Fast & Furious game getiteld Fast & Furious: Spy Racers Rise of SH1FT3R. Het spel releast in november, trailer vind je in de link ;p
  • Gisteren kondigde Lizardcube aan dat Shiva het derde karakter wordt voor de Streets of Rage 4 DLC.

En om af te sluiten: Griftlands, de story-driven deckbuilder van Klei Entertainment, releast op 4 juni! Erg fijne game die zich onderscheidt van Slay the Spire e.d. door je drie verschillende karakters te geven die elk hun eigen verhaal meemaken waarin je uit allerlei situaties probeert te praten en/of vechten.

[YouTube: Griftlands: Nintendo Switch Edition – Announcement Trailer]

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 29-05-2021 20:08 ]

• meesje
Ongetwijfeld een hele stomme vraag. Ik speel nu Super Mario Bros. uit de NES bibliotheek. In principe goed te doen via de d-pad van de pro controller. Het lukt me echter niet om elke keer hoog in de vlaggenmast te springen. Ik kan me herinneren dat het me destijds op de GBA (nes classic) wel lukte. Is mijn timing nu zo veel beroerder geworden? Of mis ik een handigheidje/techniek? Ik merk dat ik als ik B ingedrukt houd Mario harder loopt. Moet ik bij het springen zowel A als B ingedrukt houden? Of tijdens de sprong nog ergens op drukken?
Het is allemaal geen ramp. Maar wel super frustrerend dat het vroeger wel lukte.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 08:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

meesje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:37:
Ongetwijfeld een hele stomme vraag. Ik speel nu Super Mario Bros. uit de NES bibliotheek. In principe goed te doen via de d-pad van de pro controller. Het lukt me echter niet om elke keer hoog in de vlaggenmast te springen. Ik kan me herinneren dat het me destijds op de GBA (nes classic) wel lukte. Is mijn timing nu zo veel beroerder geworden? Of mis ik een handigheidje/techniek? Ik merk dat ik als ik B ingedrukt houd Mario harder loopt. Moet ik bij het springen zowel A als B ingedrukt houden? Of tijdens de sprong nog ergens op drukken?
Het is allemaal geen ramp. Maar wel super frustrerend dat het vroeger wel lukte.
Yup; aanloop met B ingedrukt en dan springen op het laatst mogelijke moment in de meeste levels.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• meesje
Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:15:
[...]

Yup; aanloop met B ingedrukt en dan springen op het laatst mogelijke moment in de meeste levels.
Gisteravond had ik dat al even geprobeerd. Ik zal het dit weekend nog eens proberen. Ik kan B los laten wanneer springen met A? Of moet ik B ingedrukt houden bij het springen?
Ik moet me overigens wel inhouden om niet van de terugspoel mogelijkheid gebruik te maken. Dit voelt als vals spelen.
@meesje Volgens mij B gewoon ingedrukt houden, dan blijf je juist rennen terwijl je springt en dus eindig je hoger in de vlaggenmast.

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:49
meesje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:37:
Stomme vragen bestaan niet ;-)

B ingedrukt blijven houden. Duurt altijd even voor je op volle snelheid bent, die heb je wel nodig voor de top van de vlaggenmast en uiteraard pas op het laatste moment springen.

Kan nog steeds prima, bron: ik :P

Sterker nog, B het gehele spel altijd ingedrukt houden! Run Forest, run!

[ Voor 3% gewijzigd door Terpstars op 29-05-2021 14:10 ]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Terpstars schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Stomme vragen bestaan niet ;-)

B ingedrukt blijven houden. Duurt altijd even voor je op volle snelheid bent, die heb je wel nodig voor de top van de vlaggenmast en uiteraard pas op het laatste moment springen.

Kan nog steeds prima, bron: ik :P

Sterker nog, B het gehele spel altijd ingedrukt houden! Run Forest, run!
Jij zit duidelijk nog niet lang genoeg op internet. :+

Pagina: 1 ... 106 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic