sderooij schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:38:
[...]
fenyx rising valt dus tegen? Ik zat er toevallig vd week nog over te denken om die aan te schaffen...in afwachting van skyward sword (kan niet wachten!)
Hoe loopt oceanhorn? 30 of 60 fps?
Je kan bij Fenyx Rising de demo proberen, die is lekker behapbaar en geeft wel goed weer hoe het spel is.
Flozem schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:37:
Hier nog iemand die van Fenyx Rising heeft genoten. Prima game, en stiekem vind ik hem beter dan BotW.
Ik houd namelijk niet van de porseleinen wapens en dat doelloos rondlopen in de hoop iets spannends tegen te komen zoals in BotW.
Ik vond BotW beter dan Fenyx Rising, beide zijn goede games, maar ik vond BotW toch lekkerder wegspelen.
Bij BotW had ik ook geen probleem met het doelloos rondlopen, omdat de wereld altijd wel iets had om je te belonen. Soms niets meer dan een mooie locatie, soms een schatkist of een Korok, soms een kamp met tegenstanders, maar eigenlijk was er overal wel iets te vinden. Fenyx vond ik in vergelijking eigenlijk maar leeg aanvoelen en meer een grind van locatie naar locatie en ontdekken werd niet echt beloond.
Dat van die Trial & Error shrines had ik eerder in BotW. Ik vond de shrines en challenges in Fenyx Rising zelfs beter uitgewerkt met soms meerdere oplossingen.
Beide games hadden wel Trial&Error, maar ik had het gevoel dat die in Fenyx iets meer aanwezig waren, al kan dat ook aan de soms wat onhandige besturing liggen.
Over het algemeen vond ik ze in Fenyx wel beter uitgewerkt, en dat puzzels meer in de wereld waren geïntegreerd is een pluspunt (niet dat alle puzzels nou zo geweldig waren, de fresco's heb je na de eerste wel gezien), maar de meerdere oplossingen vond ik soms wat gebroken aanvoelen (omdat het gewoon overduidelijk niet de "juiste" oplossing is).
Ander nadeel is dat ik wel een paar keer naar een Vault wilde gaan, om vervolgens de melding te krijgen dat ik de juiste God power niet heb om bij die Vault te komen of dat die Vault onderdeel van een quest blijkt te zijn maar al wel met de far sight te vinden is, waardoor ik voor niets ergens heen ben gegaan. In BotW heb je door het weer ook wel beperkingen, maar voelt het veel natuurlijker als je een bepaald gebied niet kan ontdekken en zijn er vaak meerdere oplossingen voor het probleem (voedsel, gear, bepaalde wapens), en shrines die onderdeel zijn van een quest zijn ook niet op de kaart te vinden tot je de quest doorlopen hebt.