• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
Toch leuk om te zien dat Twilight Princess zo goed heeft verkocht. Komt natuurlijk ook doordat zo’n beetje iedereen een Wii had. Maar ik vond het een erg sfeervolle game met mooie muziek. En dat gehuil
met de wolven vond ik fantastisch.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zouden de Virtual Console-releases en andere re-releases van de oudere Zelda-games ook in die cijfers zitten?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Heroic_Nonsense schreef op maandag 17 mei 2021 @ 06:31:
Zouden de Virtual Console-releases en andere re-releases van de oudere Zelda-games ook in die cijfers zitten?
Nintendo publiceert nagenoeg enkel cijfers van games met een fysieke release die meer dan 1 miljoen exemplaren verkopen. Wanneer tegelijkertijd er een digitale release gebeurt, worden die sales erbij geteld. Digital-only rereleases (dus o.a. VC) worden dus voor zover ik weet niet gerapporteerd door Nintendo.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dacht je dat ik Pokémon Snap uit de winkel kon halen?
We waren vrijdag op de markt en wou hem bij de Mediamarkt meenemen, alles uitverkocht 8)7
Ook bij de Play-it was de game uitverkocht, toen snel voor 12 uur besteld via bol.com en had hem 's avonds netjes in huis :).

De bestelde AlieExpres Pro-controller is sinds Zaterdag in Nederland, hopelijk deze week binnen oOo

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 17-05-2021 09:35 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-01 14:45
Mario Golf trailer zag er leuk uit, nog een maandje wachten.

Sinds gisteren Monster Hunter Rise in bezit. En holy wat is die vet. Inmiddels al 5 uur erop zitten en kan niet anders dan erg positief zijn. Erg compleet spel, maar het helpt je wel met veel tutorials, beginner quests, een trainings area's (om je combo's te oefenen).

Grafisch ook een van de betere spellen op de switch op dit moment imo. Pareltje!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
RollieBollie schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:40:
First party Nintendo games blijven vaak rond de releaseprijs hangen. En dat is ook best logisch, omdat die games ook lang speelbaar blijven.
Euhm nee. Dit komt omdat Nintendo d.m.v diverse afspraken de prijzen gewoon hoog houd. Je zult bij de digital downloads nooit kortingen zien op Nintendo titels (misschien een euro of 2/3 maar meer niet).

Bv bij BOL.com. Luigi mansion. Advies prijs 70 euro, afgesprijsd naar 48 euro.
Leuke korting denk je. Tot dat je ziet dat Nintendo hem zelf ook voor 49 euro verkoopt...

Mja, zo kan ik ook wel korting geven.

En ook bij andere webshops zul je online bijna geen aanbiedingen zien op de physieke cardridges. Dit doet Nintendo al jaren.

Als je echt aanbiedingen wilt op die titels dan moet je een winkel binnen lopen en hopen dat er ergens een aanbieding sticker op zit.
@D-Raven Ik vind het best logisch :P De games verkoop je ook weer voor 40 euro. Ik koop Nintendo games ook vrijwel gelijk, wel probeer ik een goede deal te vinden en betaal ik meestal rond 52 euro voor een nieuwe release. Bij andere uitgevers, bijvoorbeeld Ubisoft, wacht ik altijd. Want waarom de volle mep betalen als je het een maand later al met dikke korting kan kopen.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:06
D-Raven schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:46:
[...]

Euhm nee. Dit komt omdat Nintendo d.m.v diverse afspraken de prijzen gewoon hoog houd. Je zult bij de digital downloads nooit kortingen zien op Nintendo titels (misschien een euro of 2/3 maar meer niet).

Leuke korting denk je. Tot dat je ziet dat Nintendo hem zelf ook voor 49 euro verkoopt...

En ook bij andere webshops zul je online bijna geen aanbiedingen zien op de physieke cardridges. Dit doet Nintendo al jaren.

Als je echt aanbiedingen wilt op die titels dan moet je een winkel binnen lopen en hopen dat er ergens een aanbieding sticker op zit.
Dit is niet zo. Begin april waren multiplayer spellen in de aanbieding in de eshop. Bijvoorbeeld Super Mario Party, Mario Tennis Aces, New Super Mario Bros. U Deluxe en Yoshi's Crafted World voor 39,99 euro per stuk.
Zie: https://www.budgetgaming....ingen-e-shop-week-13.html

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
meesje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Dit is niet zo. Begin april waren multiplayer spellen in de aanbieding in de eshop. Bijvoorbeeld Super Mario Party, Mario Tennis Aces, New Super Mario Bros. U Deluxe en Yoshi's Crafted World voor 39,99 euro per stuk.
Zie: https://www.budgetgaming....ingen-e-shop-week-13.html
Die site ken ik nog niet. Maargoed. point taken.

• meesje
D-Raven schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Die site ken ik nog niet. Maargoed. point taken.
Kende je die nog niet? Gelijk bookmarken! ;) In mijn ogen is dit DE website om koopjes te kunnen scoren.
Helaas was het voor mij te ver weg, maar via deze website zag ik dat je Yoshi Crafted World voor 20 euro nog bij een paar Intertoys winkels kon kopen. Idem voor bv Mario Tennis Aces, wel wat duurder (40 euro). Deze heb ik wel gekocht, was om de hoek. Helaas heb je bij Intertoys (in de winkel) niet een ‘nieuw’ gevoel. Het plastic zit er niet meer om heen. Dan kun je het spel eigenlijk net zo goed via MP kopen. Niet echt een produkt dat aan slijtage onderhevig is. ;)
@meesje Ik had dus tijdje terug Mario Kart 7 (3DS) gekocht voor een paar euro bij de Intertoys in de buurt, ook via Budgetgaming. Daar zat inderdaad niet meer het plastic om heen. Las al dat ze dat altijd doen? Best raar eigenlijk. Dan moet de prijs wel erg goed zijn wil ik een game kopen bij Intertoys, want ik haal liever zelf het plastic er af :P

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:43
Dekudeals is ook goed met prijshistorie, en de (sales van de) eShop.

• meesje
L23 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:22:
@meesje Ik had dus tijdje terug Mario Kart 7 (3DS) gekocht voor een paar euro bij de Intertoys in de buurt, ook via Budgetgaming. Daar zat inderdaad niet meer het plastic om heen. Las al dat ze dat altijd doen? Best raar eigenlijk. Dan moet de prijs wel erg goed zijn wil ik een game kopen bij Intertoys, want ik haal liever zelf het plastic er af :P
Hoe het overigens is als je het spel online bestelt, weet ik niet. Daar heb ik geen ervaring mee. Een spel kopen in de Intertoys winkel geeft mij hetzelfde gevoel van dat je destijds een cd kocht bij Free Record Shop. Toen kwamen de cd’s uit een lade waarin zoveel mogelijk cd’s gepropt konden worden en de hoesjes hadden al diverse krassen (want in het schap, lekker bladeren door de consument).

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 17-05-2021 16:29 ]

• meesje
mat.hi.as schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:25:
Dekudeals is ook goed met prijshistorie, en de (sales van de) eShop.
Dat is inderdaad ook een goede. Heb ik ook gebookmarkt na een bericht via pepper.
Bij budgetgaming kom je nog echt de uitzonderlijke gevallen tegen. Zoals wat hiervoor genoemd werd: 5 euro voor MK7 of 20 voor Yoshi Crafted World. Deze bedragen zie je niet terug komen op sites als dekudeals.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:15

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Klopt, beide sites zijn fijn voor de koopjes maar dekudeals zijn echt de grotere acties bij de bekende winkels/ketens met als voordeel dat je daar niet snel tegen uitverkocht aanloopt en als nadeel dat je dus je locale gameshop niet terug gaat vinden. Bij budgetgaming kan je de kleine juweeltjes nog wel eens vinden als je specifiek naar iets op zoek bent. De comments bij budgetgaming hebben vaak ook wel toegevoegde waarde.

[ Voor 8% gewijzigd door rockhopper op 17-05-2021 16:56 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

Ik was afgelopen week bij de MM en de toychamp...
Bij mediamarkt waren ook alle top titels tussen de 46 en 48 euro pokemon / mario kart etc.weet niet of dat nu tijdelijk is...

Bij de toychamp waren ze allemaal nog 'gewoon' 59,99

Burp

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 10:49
[...]

Bol doet dit altijd met sales van heel veel soorten producten. De sale prijs scheelt vaak zeer weinig van de reguliere prijs in een andere winkel. Áltijd checken voordat je daar iets in de “sale” koopt...

Kruidvat is hier ook héél goed in. Bij een groot verpakking beweren ze vaak een adviesprijs, die als je hem omrekent, erop neer komt dat het item per stuk in de grootverpakking bijna dubbel zo duur is als dat hij los regulier in de winkel ligt 8)7
Wat kleinere aankondigingen gisteren. Ten eerste deze Zelda amiibo. Krijgt een vrij sterke functie en releast tegelijk met Skyward Sword.

Nintendo Switch Online krijgt vier nieuwe SNES en een nieuwe NES game:

Super NES – Nintendo Switch Online:
・Super Baseball Simulator 1.000
・Caveman Ninja (also known as Joe & Mac)
・Magical Drop2
・Spanky's Quest

NES – Nintendo Switch Online:
・Ninja JaJaMaru-kun

De Japanse NSO games vind je dan weer in deze video. Daar krijgen ze Fire Emblem 4 en Doomsday Warrior ipv de baseball game en Spanky’s Quest.

Dan... een aankondiging van geen nieuws. Hollow Knight Silksong zal niet aanwezig zijn op E3.

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 19-05-2021 08:28 ]

Ik denk dat we Hollow Knight Silksong pas in 2022 kunnen verwachten. Je hoort mij dit jaar in ieder geval geen Hollow Knight Silksong meer hypen als er een Direct wordt aangekondigd :p

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

JackAvery schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:03:
[…]
Super NES – Nintendo Switch Online:
・Super Baseball Simulator 1.000
・Caveman Ninja (also known as Joe & Mac)
・Magical Drop2
・Spanky's Quest

NES – Nintendo Switch Online:
・Ninja JaJaMaru-kun

De Japanse NSO games vind je dan weer in deze video. Daar krijgen ze Fire Emblem 4 en Doomsday Warrior ipv de baseball game en Spanky’s Quest.

[…]
Joe & Mac: Caveman Ninja’s is wel een aardige game. De rest hadden ze mogen houden wat mij betreft.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Ik wacht nog steeds op Earthbound. Die zat wel op de SNES mini, mischien die maar weer eens uit de kast halen.
L23 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:17:
Ik wacht nog steeds op Earthbound. Die zat wel op de SNES mini, mischien die maar weer eens uit de kast halen.
Een beetje speculatie van mijn kant, maar Earthbound was niet in de Japanse Super Famicon Min inbegrepeni, en in Japanse streams van Smash zijn de Earthbound stages expliciet verbannen. Mogelijk is er een licentieprobleem met de muziek o.i.d.?

Ik blijf zelf trouwens hopen op Lufia II, nog zo een game in license hell.

Op zich vind ik het wel interessant dat Nintendo wat games toevoegt die anders nooit een kans zouden krijgen, maar ik vermoed dat ik in de minderheid ben :P
@JackAvery Zeker interessant. Maar denk dat veel mensen juist de games willen die ze vroeger gespeeld hebben. Maar met veel van die games loop je dan inderdaad tegen licentieproblemen aan.

Zo lijkt het me ook tof als ze Game Boy games naar Nintendo Online brengen, maar dan moet ik wel mijn verwachtingen temperen. Ik denk niet dat ze games zoals Konami Krazy Racers, Rayman Advance en Sonic Advance uitbrengen, maar dat zijn wel de games die ik het meest gespeeld heb op de Game Boy Advance.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 22:29

The Chosen One

Zie signature!

Lufia (2) komt ook nog steeds niet... dus ze werken aan een remaster!!!! [/logica]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• meesje
Vandaag Super Mario Party gespeeld met mijn zoontje. Heeft ie grotendeels zelf gekocht van zijn verjaardaggeld. Net als Mario Kart een erg leuk spel om samen te doen. Eerlijk gezegd ook best goed voor zijn motorische ontwikkeling. De roeibeweging moet ie nog wel een beetje leren. Ook over een muur lopen vind ie erg moeilijk. Al met al erg vermakelijk.

• meesje
Via een Switch advertentie op V&A kwam ik onderstaand dock tegen:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.191e4c4d7eYuQo
Maken jullie gebruik van een dergelijk dock? Wat is hiervan het voordeel t.o.v. het origineel?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jake schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:18:
Ik heb er ook twee besteld, maar dan voor € 9,97 en € 10,52 (er zijn ook andere kleuren voor € 11,54). Bezorgen is wel wat langer ze zeggen 14 dagen, maar we weten allemaal dat dit soms veel meer wordt (dus ook stukje betaald met tijd/geduld).

Ik ga er daarbij vanuit dat het vrij weinig uit maakt bij welke store je koopt (wellicht bij ene wel met 'officieel' doosje, bij andere niet), maar het is altijd geluk hebben of je niet een slechte heb, maar voor 10-tje p/s durfde ik het wel aan. Ik wel benieuwd natuurlijk naar ervaringen van anderen @G_Dragon, @SolarOrbiter.
Wat dat viel erg mee: vandaag al geleverd. Nog niet (echt) kunnen testen, wel gepaired (wat veel simpeler gaat dan wat in handleidingstaat: gewoon Home 3-4 sec indrukken op "stel volgorde in" scherm).

Voelt stevig aan. Sticks is even wennen t.o.v. normale joy-con (veel meer travel natuurlijk). Ik hen geen pro-controller, dus daar niet mee te vergelijken.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

meesje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:32:
Via een Switch advertentie op V&A kwam ik onderstaand dock tegen:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.191e4c4d7eYuQo
Maken jullie gebruik van een dergelijk dock? Wat is hiervan het voordeel t.o.v. het origineel?
Skull&Co dock. Vast ook wel made in china maar ieg niet een random alieexpress ding en heb er ieg nog geen slechte verhalen van gehoord.
De meeste verhalen kwamen ook voornamelijk toen van 1 model/merk waar ik zo de naam niet van weet wat de voltage gedoe niet goed in orde had en voor een stel bricked Switches zorgde.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• meesje
The Chosen One schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:19:
[...]

Skull&Co dock. Vast ook wel made in china maar ieg niet een random alieexpress ding en heb er ieg nog geen slechte verhalen van gehoord.
De meeste verhalen kwamen ook voornamelijk toen van 1 model/merk waar ik zo de naam niet van weet wat de voltage gedoe niet goed in orde had en voor een stel bricked Switches zorgde.
Dank! Niet dat ik op zoek ben naar een extra dock, maar was puur nieuwsgierigheid. Het liefst hou ik het bij originele produkten. Zo ook maar een (tweedehands) Pro controller gekocht en niet een Chinese imitatie. Als ik de reviews mag geloven schijnt deze wel vrij goed te zijn. Rumble te hard en geen nfc, maar verder kennelijk wel meer dan ok (zeker voor die prijs).

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

meesje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:34:
[...]
Dank! Niet dat ik op zoek ben naar een extra dock, maar was puur nieuwsgierigheid. Het liefst hou ik het bij originele produkten. Zo ook maar een (tweedehands) Pro controller gekocht en niet een Chinese imitatie. Als ik de reviews mag geloven schijnt deze wel vrij goed te zijn. Rumble te hard en geen nfc, maar verder kennelijk wel meer dan ok (zeker voor die prijs).
Misschien lees ik je tekst verkeerd, maar ik begrijp dat je een originele pro controller hebt gekocht? Deze moet gewoon een nfc punt hebben hoor. Tenminste bij mij wel ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• meesje
rockhopper schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:06:
[...]

Misschien lees ik je tekst verkeerd, maar ik begrijp dat je een originele pro controller hebt gekocht? Deze moet gewoon een nfc punt hebben hoor. Tenminste bij mij wel ;)
Ik heb het denk ik niet goed verwoord. Ik doelde met reviews op de Chinese nepper. De originele heeft inderdaad gewoon nfc en niet een te harde rumble.
Wat nieuws:
  • Volgens reporter Jeff Grub komen we volgende week de E3 planning van Nintendo te weten.
  • Super Bomberman R Online heeft een release datum en een nieuwe trailer gekregen. In het spel speel je Bomberman... met 64 man online. Verwacht deze op 27 mei. Trailer:
  • Op de 27ste is ook horror game Mundaun in de eShop beschikbaar.
  • Nintendo heeft meer footage van Game Builder Garage gepubliceerd in een Japanse overzichtstrailer. Vermoedelijk komt er binnenkort wel een vertaalde trailer online.
  • Vorige week was er een zeer lange Japanse livestream met gameplay van Rune Factory 5. Nu is er een YouTuber zo vriendelijk geweest om de footage uit de stream te knippen en grotendeels te vertalen. Rune Factory fans kunnen deze hier bekijken.
  • Er staat nu meer Japanse gameplay online van Pocky & Rocky Reshrined. Youtube linkje.
  • Grindstone heeft enkele dagen geleden een gratis upgrade gekregen met een game mode genaamd 'The Fortune Grind'. Trailer.
  • Fans van golf krijgen nog meer opties op de Switch met de aankondiging van A Little Golf Journey door Playtonic Friends. Het idee lijkt dat dit veel relaxter zou moeten zijn dan de Speed Golf mode in Mario Golf: Super Rush ;) Voorlopig is deze gepland voor 2021.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 20-05-2021 09:32 . Reden: RF5 toegevoegd ]

• G_Dragon

G_Dragon

Ik heb gisteren de controller van Alie Expres binnen gekregen, wat een fijn apparaat!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zie dat de cult classic zombies ate my neighbors ook uit gaat komen. Daar kijk ik toch wel naar uit, al hoop ik dat het een klein beetje opgepoetst gaat worden.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:09
G_Dragon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:24:
Ik heb gisteren de controller van Alie Expres binnen gekregen, wat een fijn apparaat!
hoe 'solide' voelt de controller aan? :)

• G_Dragon

G_Dragon

sderooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:09:
[...]

hoe 'solide' voelt de controller aan? :)
Speelt erg lekker en voelt goed aan, heb niet het idee dat het een goedkope controller van Alieexpres is.
Ik ga als ik me loon binnen heb er nog 1 of 2 bestellen voor op voorraad aangezien Alieexpress vanaf 1 Juli onbetaalbaar word door die hogere prijzen 8)7

• sderooij
G_Dragon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Speelt erg lekker en voelt goed aan, heb niet het idee dat het een goedkope controller van Alieexpres is.
Ik ga als ik me loon binnen heb er nog 1 of 2 bestellen voor op voorraad aangezien Alieexpress vanaf 1 Juli onbetaalbaar word door die hogere prijzen 8)7
Thanks! Ik ga er denk ik dan maar 2 bestellen :) Voor de mario kart avondjes :P

• G_Dragon

G_Dragon

sderooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Thanks! Ik ga er denk ik dan maar 2 bestellen :) Voor de mario kart avondjes :P
Ik kan vanavond nog wel een foto posten?
Dan heb je er een beter beeld bij :)

EDIT:
Ik heb hem Hier besteld

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 20-05-2021 13:21 ]

• sderooij
G_Dragon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:19:
[...]

EDIT:
Ik heb hem Hier besteld
Is goed, en thanks.
Die link idd gebruikt net, hopelijk is het er snel :D

• G_Dragon

G_Dragon

sderooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:23:
[...]

Is goed, en thanks.
Ga daar maar wel vanuit :) want zie mijn order tijd en dat die dan gisteren al geleverd is.
13:06 May. 07 2021

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:39

Mauz1978

Console War Veteran

[...]

EDIT:
Ik heb hem Hier besteld
Ik heb van de week dezelfde besteld, maar meer omdat ik van de week thuis kwam en de 6 jarige vriendjes van mn zoontje met MIJN pro controller van 60 euro zaten te spelen (en te springen) met chiphandjes en zo.... die geef ik lever een controller van een tientje en die het ook nog eens aardig doet...

Something under the bed is drooling

• sderooij
Mauz1978 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb van de week dezelfde besteld, maar meer omdat ik van de week thuis kwam en de 6 jarige vriendjes van mn zoontje met MIJN pro controller van 60 euro zaten te spelen (en te springen) met chiphandjes en zo.... die geef ik lever een controller van een tientje en die het ook nog eens aardig doet...
Dan vlieg je veel sneller over die knoppen heen joh, met gladde/vette knoppen op je controller ;)

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:39

Mauz1978

Console War Veteran

sderooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Dan vlieg je veel sneller over die knoppen heen joh, met gladde/vette knoppen op je controller ;)
Totdat die zooi opdroogt en lekker tussen de sticks en in je controller gaat zitten haha ;)

Something under the bed is drooling

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

G_Dragon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:10:
[...]
aangezien Alieexpress vanaf 1 Juli onbetaalbaar word door die hogere prijzen 8)7
Wat gaat er met Alie express gebeuren op 1 juli? Niet dat ik vaak China shop, maar is er een verandering op komst?

• meesje
rockhopper schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Wat gaat er met Alie express gebeuren op 1 juli? Niet dat ik vaak China shop, maar is er een verandering op komst?
https://www.iculture.nl/gids/bestellen-uit-china/
Niet perse met alleen Ali. Je moet per die datum bij bestellingen buiten de EU altijd btw en afhandelingskosten betalen. Dan wordt een controller van 10 euro een stuk duurder.
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar als een zelfde artikel in NL veel duurder is, kunnen ze zelfs die prijs hanteren. Je moet er dus voor zorgen dat je echt een uniek produkt buiten de EU bestelt. Hoe deze controle in de praktijk uitvalt, ben ik erg benieuwd naar.

[ Voor 29% gewijzigd door meesje op 20-05-2021 15:01 ]

• G_Dragon

G_Dragon

rockhopper schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:53:
[...]

meesje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Niet perse met alleen Ali. Je moet per die datum bij bestellingen buiten de EU altijd btw en afhandelingskosten betalen. Dan wordt een controller van 10 euro een stuk duurder.
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar als een zelfde artikel in NL veel duurder is, kunnen ze zelfs die prijs hanteren. Je moet er dus voor zorgen dat je echt een uniek produkt buiten de EU bestelt. Hoe deze controle in de praktijk uitvalt, ben ik erg benieuwd naar.
Zoals meesje al zegt ze gaan de boel veranderen, dus voor 1 Juli bestellen wat je nodig hebt.
Hierna word het niet meer goedkoop iets halen op Alie Express, ben bang dat het hun de kop kan kosten.
Aangezien ze juist groot zijn geworden door die goedkope prijzen :)

• Jake
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:58:
Zou in theorie dus kunnen dat er én 21% BTW wordt berekend, maar dan over de "courante prijs" (wat voor zo'n controller dus ca. € 29,- incl. BTW per stuk is; € 5,- BTW dus) én er daarna dus "afhandelingskosten" à € 13,-/€14,- bij worden opgeteld (hebben ze bij Nederlandse bezorgbedrijven natuurlijk eindelijk iets om de bezorgkosten op te verhalen). Ik heb op andere bronnen ook 7% inklaringskosten gerekend (we mogen hopen dat die binnen de € 13,-/€ 14,- vallen).

Controller van € 10,- wordt dan in één keer ook € 29,- als je dus op Ali Express besteld. @Jake gaat er vanavond ook nog maar even zeker 2 extra bestellen :)

• Jake
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:17:
Zoals meesje al zegt ze gaan de boel veranderen, dus voor 1 Juli bestellen wat je nodig hebt.
Ik gok (pure gok) dat het zelfs voor 1 juli moet binnen zijn (of in elk geval: in NL).

• meesje
Jake schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Ik gok (pure gok) dat het zelfs voor 1 juli moet binnen zijn (of in elk geval: in NL).
Mwah gok(?), ik denk dat je gewoon hartstikke gelijk hebt. Dus niks meer bestellen waarbij aangegeven wordt dat het 50 dagen kan duren. ;)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:08

Leuke game! Vond hem niet zo goed als deel 1, maar heb hem wel met plezier gespeeld.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• afterhourpower1
Ori Will of the Wisps is nu 15 euro in de eshop. Blind Forest is nog 20.. anyway. Is het prima om ze omgekeerd qua volgorde te spelen? Of zouden jullie dat niet aanrader?

• sderooij
afterhourpower1 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:21:
Ori Will of the Wisps is nu 15 euro in de eshop. Blind Forest is nog 20.. anyway. Is het prima om ze omgekeerd qua volgorde te spelen? Of zouden jullie dat niet aanrader?
Ben ook met deel 2 begonnen, wat een spel zeg.

Blind Forest moet ik ook nog een keer spelen :P
afterhourpower1 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:21:
Ik moet zelf nog Will of the Wisps uitspelen. Ik denk dat je ze prima omgekeerd qua volgorde kan spelen. Beide games hebben een introductie qua controls, dus je hebt het zo onder de knie. En The Will of the Wisps is een nieuw avontuur, dus je mist niet iets als je Blind Forest nog niet gespeeld hebt. Wel is Will of the Wisps van hetzelfde en een stuk uitgebreider, bepaalde dingen zijn verbeterd. Dus mogelijk is de ervaring wat saaier als je Blind Forest op pakt nadat je Will of the Wisps hebt uitgespeeld.

• afterhourpower1
Ok, Will of the Wisps is aangeschaft. Ook The Blind Forest maar eens kopen als die in de aanbieding is. Ik wacht wel even. Ik heb beide games blijkbaar ook op PC al gekocht, maar ik kom er daar steeds niet aan toe. Ik merk dat ik op de Switch wel vaker game en ook echt spellen uitspeel (als vader met twee dochters) tov PC, dus ik ga me ook over een tijdje maar eens op The Witcher storten.
Volgende week 26 mei om 17:00 krijgen we te horen wat de volgende Monster Hunter Rise update inhoudt:
Ik had trouwens Will of the Wisps nog niet uitgespeeld omdat ik niet in een gat wou vallen qua 2D platformers. Ik dacht dat we rond februari wel een release date zouden krijgen voor Hollow Knight Silksong en dan was ik het van plan uit te spelen voordat Silksong uit komt. Maar duurt nu wel erg lang, dus binnenkort maar weer eens mee verder :P

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-01 23:02
Hebben jullie de Miitopia demo uitgeprobeerd en zo ja, hoe vonden jullie die?

Ik dacht dat ik dat spel niks zou vinden (voorganger nooit gehad op de 3ds) maar ik vond het verrassend leuk eigenlijk.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35
@Terpstars Ik weet het niet eigenlijk. Heb gespeeld totdat je Mii's moest koppelen aan characters. Toen niet echt verder gegaan.
Moet het een keer verder gaan spelen.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:26
Terpstars schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:12:
Hebben jullie de Miitopia demo uitgeprobeerd en zo ja, hoe vonden jullie die?

Ik dacht dat ik dat spel niks zou vinden (voorganger nooit gehad op de 3ds) maar ik vond het verrassend leuk eigenlijk.
Heb hem, samen met MiiTomo, op de 3DS gespeeld, erg verslavend en grappig spelletje.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-01 22:01
Heb de twee Pro Controllers via Aliexpress gekocht, kreeg nog een bon dus krijg ze samen voor €20.

Altijd handig voor als ik iets multiplayer wil spelen op de Switch. Nu nog Mario Kart en Mario Party daarvoor kopen als ze in de aanbieding zijn ergens. Dekudeals in de gaten houdende...

[ Voor 13% gewijzigd door Locolau op 21-05-2021 14:27 ]

• meesje
Locolau schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:26:
Heb de twee Pro Controllers via Aliexpress gekocht, kreeg nog een bon dus krijg ze samen voor €20.

Altijd handig voor als ik iets multiplayer wil spelen op de Switch. Nu nog Mario Kart en Mario Party daarvoor kopen als ze in de aanbieding zijn ergens. Dekudeals in de gaten houdende...
Super Mario Party werkt overigens alleen met de joy-cons. Recentelijk gekocht. Erg leuk om samen met mijn zoontje te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 21-05-2021 15:06 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*O* switch, nu nog iets aan games :+
zie dat er een shit-load aan mario varianten zijn. Bepaalde games die "ik -moet- hebben?"

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

@himlims_ Is maar net wat voor type game je wilt spelen. Zelf kan ik je in ieder geval Mario Kart 8 Deluxe en Super Mario Odyssey aanraden. En wellicht is Super Mario 3D All-Stars leuk als je de oudere 3D titels wilt spelen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

collega heeft me zojuist mario odyssey gebracht, die eens avonturen. en mario kart was eigenlijk altijd ook wel leuk - die eens bij de lokale game boer opzoeken. (nu bij nintendo-site te kijken; holy crap wat zijn er veel games, proeft beetje als de DS; veel volume, weinig kwaliteit) vandaar de vraag

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-01 23:02
himlims_ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:50:
collega heeft me zojuist mario odyssey gebracht, die eens avonturen. en mario kart was eigenlijk altijd ook wel leuk - die eens bij de lokale game boer opzoeken. (nu bij nintendo-site te kijken; holy crap wat zijn er veel games, proeft beetje als de DS; veel volume, weinig kwaliteit) vandaar de vraag
Zou anders op metacritic.com kijken en dan Nintendo Switch en filteren op 'all time' zie je gelijk alle toptitels.

Edit: dan zie je dit: https://www.metacritic.co...score/all/switch/filtered

[ Voor 8% gewijzigd door Terpstars op 21-05-2021 16:01 ]

Terpstars schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Zou anders op metacritic.com kijken en dan Nintendo Switch en filteren op 'all time' zie je gelijk alle toptitels.

Edit: dan zie je dit: https://www.metacritic.co...score/all/switch/filtered
Op zich geen slechte tip maar Metacritic heeft wel het nadeel dat veel kleinere / indie games niet genoeg aandacht krijgen om erop te staan of voldoende reviews te krijgen. Er staan inderdaad duizenden games op de eShop, en het is soms erg moeilijk om de onbekendere parels (en die zijn er zeker!) er uit te halen.

Ik vind het wat moeilijk om een aanbeveling te doen over hoe je het beste de pareltjes eruit haalt, smaak is tenslotte heel persoonlijk... maar één interessante manier is misschien om de 'Hottest Deals' tab te volgen op eShop prijsvergelijker DekuDeals. Zo krijg je vaak wel een idee van de populairste games die in korting staan, en ontdek ik toch regelmatig games waar ik niet echt van gehoord heb die wel door veel mensen gesmaakt worden.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Die metacritic heeft in ieder geval geen lemons in de top 100 staan. Maar inderdaad een game daarin hoeft natuurlijk niet naar je smaak zijn. BOTW vs Animal Crossing zijn allebei topspellen, maar toch wel heel anders.

De Switch port van Star Wars: Republic Commandos had rond launch nogal wat opvallende problemen. Het spel is gisteren gepatched:
Update 1.0.2 for STAR WARS Republic Commando is available for Nintendo Switch. The following are the changes found within this update:

Performance Optimizations
  • There were a handful of areas in which the frame rate was lower than expected, most noticeable early in the first level. There were also areas in which the frame rate itself wasn’t impacted, but that the gameplay experience didn’t match. It was important for us to address both, so development went through the game adding additional optimizations. One of these optimizations included adjusting how the game was handling audio, to free up more system resources for performance.
  • This had the added benefit of not just improving performance in the areas where it was either low or felt low, but improved the overall performance throughout the entire game.
Resolved Issues When Rebinding Keys
  • We resolved some bugs that were causing the game to not display the proper button prompts or register that specific buttons on the JoyCon were being pressed.

• G_Dragon

G_Dragon

sderooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:23:
[...]

Is goed, en thanks.
Sorry dat de foto's later zijn dan beloofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzz2P-nk3_BmTSA_Kf3GrAD7Rsk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsTUQSVpSZLjmr9cQ9U4B7Oo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ6PTtgXuzl9hdgobUVZ71uQj1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8jAn5UxkkiaQ2SpiwLIoknF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODASsDwrAAdF67708wIV8JrmeKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwBeRnsYI7aWbChadVDZG3PX.jpg?f=fotoalbum_tile

• sderooij
Thanks! Dat ziet er niet slecht uit!

Ik heb ze alle twee op de post zitten :)
Wekt deze controller de Switch eigenlijk uit sleep mode?

• Jake
  • Niet online
JackAvery schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Ja (gewoon door home in te drukken).

Controllers hebben ook motion control en (wellicht iets te sterke) rumble (veel sterker dan joy-con iig).

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21

DataCopy

Dum vita est spes est

Jake schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Ja (gewoon door home in te drukken).

Controllers hebben ook motion control en (wellicht iets te sterke) rumble (veel sterker dan joy-con iig).
Mbt rumble: volgens mij was deze aan te passen? Weet het niet zeker meer want ik heb de instructie inmiddels weggegooid. :)

Ik heb nu ook een 2de besteld want ben inderdaad ook te spreken over de kwaliteit vs kosten.

[ Voor 1% gewijzigd door DataCopy op 22-05-2021 13:24 . Reden: Kleine verduidelijking ]

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• Jake
  • Niet online
DataCopy schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:23:
[...]

Mbt rumble: volgens mij was deze aan te passen? Weet het niet zeker meer want ik heb de instructie inmiddels weggegooid. :)

Ik heb nu ook een 2de besteld want ben inderdaad ook te spreken over de kwaliteit vs kosten.
Supertip!

Hier (heel lui) een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24VGF7nM2AJopSp0zrgAppwiMVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a78ORQuyoKUcSBXhwfztEoJM.jpg?f=fotoalbum_large
HD Rumble lijkt me wel een gemis, dan denk ik aan Super Mario Odyssey. Maar bij een boel third party games wordt slecht gebruik gemaakt van HD Rumble. En voor een potje multiplayer mis je het natuurlijk ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 22-05-2021 13:34 ]

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Ja dat werkt :)

@G_Dragon blijft me toch verbazen hoe weinig third-party controllers dat kunnen. Geen idee waarom ook.

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:48:
@G_Dragon blijft me toch verbazen hoe weinig third-party controllers dat kunnen. Geen idee waarom ook.

De verwachting is dat we deze week een hoop updates over de schema's van de E3 presentaties gaan krijgen. Ook in juli zullen nog enkele streams volgen van bedrijven die niet met E3 meedoen. Ik heb al even een lijstje van mogelijk relevante streams met Switch nieuws voor de komende maand ofzo samengesteld:

EventTijdstipTwitch/Youtube
Bekijk hier alle E3 streams
EA Play Live 22/07/2021, ? Bekijk hier
Annapurna Interactive Showcase 29/07/2021, 21:00 Bekijk hier

Iemand heeft een Google Calendar gemaakt met alle stream events, voor wie reminders wilt.

Reeds voorbij
Monster Hunter Digital Event 26/05/2021, 16:00 Herbekijk hier
DRAGON QUEST 35th Anniversary Special 27/05/2021, 05:30 Herbekijk hier
Sonic Central (30th Anniversary) 27/05/2021 Herbekijk hier
Indie Live Expo 2021 05/06/2021, 11:00 Herbekijk hier
Guerilla Collective - dag 1 05/06/2021, 17:00 Herbekijk hier
Summer Game Fest Kickoff 10/06/2021, 20:00 Herbekijk hier
IGN Expo 11/06/2021, 22:00 Herbekijk hier
Guerilla Collective - dag 2 12/06/2021, 17:00 Herbekijk hier
Wholesome Direct 12/06/2021, 19:00 Herbekijk hier
Ubisoft Forward 12/06/2021, 21:00 Herbekijk hier
Devolver Digital E3 2021 12/06/2021, 22:30 Herbekijk hier
Gearbox Entertainment 12/06/2021, 23:00 Herbekijk hier
Square-Enix 13/06/2021, 21:15 Herbekijk hier
Future Games Show 14/06/2021, 01:00 Herbekijk hier
Limited Run Games 2021 14/06/2021, 22:00 Herbekijk hier
Capcom 14/06/2021, 23:30 Herbekijk hier
Nintendo E3 Direct + Treehouse 15/06/2021, 18:00 Herbekijk hier

Edit: wie dit liever in een plaatje ziet met tijdzones, kan deze link consulteren voor alle presentaties in de E3 periode.

[ Voor 143% gewijzigd door JackAvery op 22-06-2021 10:12 . Reden: Bandai Namco, Take-Two interactive verwijderd ]

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En nu eindelijk een releasedatum van Sports Story graag!!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

franssie

Save the albatross

[...]

EDIT:
Ik heb hem Hier besteld
Ze zeggen dat ze die ook vanuit Spanje verzenden (zo heb ik ze net besteld, dank voor je tip en link) dus ik ben benieuwd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-01 22:14
vandaag na lang twijfel en nog steeds niet echt helemaal overtuigd van fenyx rising ondanks dat er al een uurtje of 12 inzit toch ook maar oceanhorn 2 gekocht. 1e indruk is goed, alhoewel het gemis van zelf kunnen springen wel meteen irriteert :(
Ook is het natuurlijk lang niet zo uitgebreid als een zelda. maar de stijl en besturing is wel vloeiender als die van fynix imo.

[ Voor 20% gewijzigd door harley op 24-05-2021 17:16 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• sderooij
harley schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:53:
vandaag na lang twijfel en nog steeds niet echt helemaal overtuigd van fenyx rising ondanks dat er al een uurtje of 12 inzit toch ook maar oceanhorn 2 gekocht. 1e indruk is goed, alhoewel het gemis van zelf kunnen springen wel meteen irriteert :(
Ook is het natuurlijk lang niet zo uitgebreid als een zelda. maar de stijl en besturing is wel vloeiender als die van fynix imo.
fenyx rising valt dus tegen? Ik zat er toevallig vd week nog over te denken om die aan te schaffen...in afwachting van skyward sword (kan niet wachten!) :)

Hoe loopt oceanhorn? 30 of 60 fps?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb volop van Fenyx rising genoten. Soort botw maar dan kleiner met een andere insteek.

Misschien dat harley de ervaring wil onderbouwen waarom het niet helemaal overtuigd? Ik bedoel met 12u is het eigenlijk al geen slechte ervaring lijkt me, als ik iets niet leuk vind kom ik niet verder dan een uurtje of 2.

• harley
Al een keer eerder gepost maar
Fenyx rising heb ik ook, maar daar kom ik toch niet echt in, weet niet waarom precies, maar heb soms het gevoel alsof het niet af is en veel "tempels" zijn echt trail en error/luck ipv skills.
...
Ik moet mezelf er echt toe zetten om ermee verder te gaan en zal het uiteindelijk ook wel weer doen. Maar had dit weekend de drang om btow nog een keer opnieuw te doen terwijl fenyx rising nog lang niet uitgespeeld heb.

Oceanhorn 2was nu afgeprijsd en had nog wat punten dus die maar eens gekocht. Geen flauw idee of die 30 of 60 FPS doet, maar het lijkt soepel genoeg , in ieder geval voor mijn doen (ben geen hardcore gamer)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:11
Hier nog iemand die van Fenyx Rising heeft genoten. Prima game, en stiekem vind ik hem beter dan BotW.

Ik houd namelijk niet van de porseleinen wapens en dat doelloos rondlopen in de hoop iets spannends tegen te komen zoals in BotW.

Dat van die Trial & Error shrines had ik eerder in BotW. Ik vond de shrines en challenges in Fenyx Rising zelfs beter uitgewerkt met soms meerdere oplossingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Flozem op 25-05-2021 08:39 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Flozem Ja dat meerdere oplossingen in Fenyx is nagenoeg overal toepasbaar. Je moet soms wel wat meer "ontwikkeld" zijn (meer stamina vrij gespeeld hebben) en alle godpowers unlocked natuurlijk, maar met name bij pressure weights enzo waarbij je met je clone kan spelen (optie alternatief) of "klimmen" met ares wrath.

Ook altijd leuk om te kijken bij de weekly challenge waarbij je een shrine over doet met bepaalde regels (geen boog, niet springen, onbeperkt stamina etc) kan je nog een beetje puntjes op de i zetten.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:20
sderooij schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:38:
[...]

fenyx rising valt dus tegen? Ik zat er toevallig vd week nog over te denken om die aan te schaffen...in afwachting van skyward sword (kan niet wachten!) :)

Hoe loopt oceanhorn? 30 of 60 fps?
Je kan bij Fenyx Rising de demo proberen, die is lekker behapbaar en geeft wel goed weer hoe het spel is.
Flozem schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:37:
Hier nog iemand die van Fenyx Rising heeft genoten. Prima game, en stiekem vind ik hem beter dan BotW.

Ik houd namelijk niet van de porseleinen wapens en dat doelloos rondlopen in de hoop iets spannends tegen te komen zoals in BotW.
Ik vond BotW beter dan Fenyx Rising, beide zijn goede games, maar ik vond BotW toch lekkerder wegspelen.

Bij BotW had ik ook geen probleem met het doelloos rondlopen, omdat de wereld altijd wel iets had om je te belonen. Soms niets meer dan een mooie locatie, soms een schatkist of een Korok, soms een kamp met tegenstanders, maar eigenlijk was er overal wel iets te vinden. Fenyx vond ik in vergelijking eigenlijk maar leeg aanvoelen en meer een grind van locatie naar locatie en ontdekken werd niet echt beloond.
Dat van die Trial & Error shrines had ik eerder in BotW. Ik vond de shrines en challenges in Fenyx Rising zelfs beter uitgewerkt met soms meerdere oplossingen.
Beide games hadden wel Trial&Error, maar ik had het gevoel dat die in Fenyx iets meer aanwezig waren, al kan dat ook aan de soms wat onhandige besturing liggen.

Over het algemeen vond ik ze in Fenyx wel beter uitgewerkt, en dat puzzels meer in de wereld waren geïntegreerd is een pluspunt (niet dat alle puzzels nou zo geweldig waren, de fresco's heb je na de eerste wel gezien), maar de meerdere oplossingen vond ik soms wat gebroken aanvoelen (omdat het gewoon overduidelijk niet de "juiste" oplossing is).

Ander nadeel is dat ik wel een paar keer naar een Vault wilde gaan, om vervolgens de melding te krijgen dat ik de juiste God power niet heb om bij die Vault te komen of dat die Vault onderdeel van een quest blijkt te zijn maar al wel met de far sight te vinden is, waardoor ik voor niets ergens heen ben gegaan. In BotW heb je door het weer ook wel beperkingen, maar voelt het veel natuurlijker als je een bepaald gebied niet kan ontdekken en zijn er vaak meerdere oplossingen voor het probleem (voedsel, gear, bepaalde wapens), en shrines die onderdeel zijn van een quest zijn ook niet op de kaart te vinden tot je de quest doorlopen hebt.

Om een of andere reden zijn er een hoop bedrijven die de 27ste gamenieuws willen tonen. Dit is al de derde mogelijk Switch-relevante stream morgen en overmorgen :)
@JackAvery Mogelijk een Sonic collectie als we geruchten mogen geloven. Ben benieuwd, maar houd de verwachtingen zeer laag :p

• harley
Inderdaad is de wereld in fynix rising erg leeg en weinig interactie, juist daar is btow erg sterk met veel side Quests en veel npc's.

• sderooij
Nog steeds tevreden ? :)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

L23 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:15:
@JackAvery Mogelijk een Sonic collectie als we geruchten mogen geloven. Ben benieuwd, maar houd de verwachtingen zeer laag :p

SONIC COLLECTIE HYPE!!!!!ONEONE!!!ELEVEN!!!!!

• G_Dragon

G_Dragon

Yes en wil nog steeds een 2e bestellen _/-\o_

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na 4 jaar gebruik lijkt het zover te zijn, de batterij in mijn switch begint gaar te worden. 2 uur haal ik nog net voordat hij met een low battery waarschuwing komt in games als Ori and the will of the wisps, luigi's mansion 3 en Mario 3d world.

De batterij zelf vervangen is niet een te grote klus, maar welke batterij is een beetje "as advertised"?

Ik zat zelf te twijfelen tussen:
https://www.123accu.nl/Ni...accu-huismerk-i44300.html

en

https://www.amazon.nl/JEM...l-reparatie/dp/B08M9DMVR9

Ik geloof van geen van beiden dat ze inderdaad 4600mah zijn, maar als ze de 4310 halen dan zou dat al een upgrade zijn tov de standaard 3600. Heeft iemand ervaring met een van deze? Of een andere aanrader?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

@Magic gezien de normale batterijduur 2.5 a 3 uur is van een launch model, lijkt dat nog wel mee te vallen met 'gaar' worden?

Ik heb geen ervaring met batteryswaps voor de switch maar bij smartphones zjin de third-party batterijen vaak hit-or-miss. De enige manier om "zeker" te zijn is een officiële laten plaatsen bij Nintendo.

Anyway, dat helpt je vraag niet echt, maar misschien kan je meer info vinden over welk model dat er 'goed' is vinden op een reparatieforum zoals TronicsFix. TronicsFix zelf lijkt deze in zijn lijst van reparatieonderdelen gezet te hebben. Die claimt 4310 mAh, dat is de standaard grootte (dus niet 3600mah).

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 26-05-2021 09:04 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

@Magic Geen ervaring met de Switch accu, maar over het algemeen ben ik altijd tevreden met de onderdelen die ifixit levert, lijkt me dat hun accu ook prima is :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:16
Magic schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:27:
Na 4 jaar gebruik lijkt het zover te zijn, de batterij in mijn switch begint gaar te worden. 2 uur haal ik nog net voordat hij met een low battery waarschuwing komt in games als Ori and the will of the wisps, luigi's mansion 3 en Mario 3d world.

De batterij zelf vervangen is niet een te grote klus, maar welke batterij is een beetje "as advertised"?

Ik zat zelf te twijfelen tussen:
https://www.123accu.nl/Ni...accu-huismerk-i44300.html

en

https://www.amazon.nl/JEM...l-reparatie/dp/B08M9DMVR9

Ik geloof van geen van beiden dat ze inderdaad 4600mah zijn, maar als ze de 4310 halen dan zou dat al een upgrade zijn tov de standaard 3600. Heeft iemand ervaring met een van deze? Of een andere aanrader?
Mijn ervaring met third party batterijen is dat ze in het begin super goed presteren (dat zie je dan vaak ook terug in de positieve reviews), maar dat er na een jaar (hooguit 2) echt niks meer van over is. De duurzaamheid is dus best wel beroerd. Het is dan vraag hoe lang je er nog mee wilt doen ;). Deze ervaring heb ik overigens niet met specifiek de Switch, maar met een accuboormachine, een digitale camera en meerdere mobiele telefoons.
Pagina: 1 ... 105 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic