MK heeft PEGI 3 als advies en Mario 3D PEGI 7. Ik kan me voorstellen dat voor de jongste Mario 3D misschien nog best moeilijk kan zijn. MK is m.i. heel toegankelijk. Bij 50cc kan iedereen het spel wel spelen. Ik ben bewust voor MK gegaan. Speelde ook wel een beetje mee dat mijn zoontje Team Sonic Racing op de Apple TV erg leuk vond, maar daar vraagt ie nu niet meer om.SolarOrbiter schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:08:
Idd. Ik bedoelde een 'normale' prijs. Voor 329 en liefst daaronder, bij een CB, bol, MM, Amazon.nl Maar kan me ook voorstellen dat het niet heel duidelijk was. Ik volg de prijzen sinds een week of twee. Merk op dat het is gaan stijgen en vaak ook uitverkocht.
Maar waardeer de reacties hierboven. Ik ga waarschijnlijk voor de Mario Kart of Mario 3D.
Lastig te vinden niet, voor de normale vraagprijs wel. Ik ging er ook vanuit dat mensen die zeiden dat hij lastig te vinden is dat bedoelden. Waarom meer betalen als het niet nodig is?Mauz1978 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:20:
[...]
Er wordt geroepen dat de switch lastig te vinden is. Dat is ie mijns inziens dus niet.
Volgens mij niet op de Nintendo website zoals je in de App Store van Apple kunt zien. Maar vaak kijk ik naar Youtube reviews waar dat ook aan bod komt. In dit geval op websites na een tijdje: https://www.thegamer.com/...-clash-microtransactions/meesje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:34:
Vandaag getriggerd door een mail van Nintendo. Hierin worden een paar free to play spellen genoemd. Bijvoorbeeld Super Kirby Clash. F2P betekent ongetwijfeld dat er op een andere manier geprobeerd wordt aan je te verdienen. Hoe kom ik er achter wat de in-app aankopen zijn? Bij iOS kun je dat terug vinden in de AppStore. Kan ik zoiets ook terug vinden op de website van Nintendo?
Zelf wel gedownload, maar nooit gespeeld.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Zie net in de mail dat Superraregames 5 fysieke releases heeft aangekondigd:
ABZÛ
Deponia Collection
Inmost
Super Crush KO
Vigil: The Longest Night
ABZÛ en Inmost komen me enigszins bekend voor, de rest zegt mij niks.
ABZÛ
Deponia Collection
Inmost
Super Crush KO
Vigil: The Longest Night
ABZÛ en Inmost komen me enigszins bekend voor, de rest zegt mij niks.
Ik bedacht me onlangs dat Rocket League ook op de switch te spelen is. Heb dit spel recent terug opgepakt.
Eerste indruk: speelt prima. 60fps. Ik speel op een Lite, dus wel potato graphics, naar schatting nog onder de native 720p res van het scherm. Valt op een klein schermpje ook niet zo hard op, en het gaat hier echt om de gameplay, dus daar kijk je dan al snel over. Of het wagentje nu 10 of 100 polygons is, maakt hier geen zier uit. En de hele arena blijft duidelijk (dan wel iets meer pixelated) in beeld, dus het kan.
Ik zou bvb absoluut niet de DOOM, en soortgelijke, ports willen spelen op de switch. Leuke technische showcase wellicht, en goed dat het kan, maar dat trekt me absoluut niet. Als ik enkel een switch had om te gamen zou ik daar ook m'm library op afstemmen en gewoon een ander type game spelen. Maar voor rocket league maakt het dus weinig uit.
In 1 van mijn eerste posts in dit topic bracht ik al aan dat ik geen echte "mobiele" gamer ben, en dat ik zelden buitenshuis game. Dus de switch ligt het grootste deel van de tijd gewoon thuis. En ondanks dat het best cool is om te kunnen rocket leaguen op een mobiele console, speel ik rocket league toch het vaakst op de ps4 met groot scherm. Mijn vermoeden dat de switch dus een nintendo only games console wordt (voor mezelf), lijkt dus wel te kloppen. Wat ook prima is natuurlijk, want die nintendo first party kan je nergens anders spelen.
Maar als ik toch al thuis ben, is het maar een kleine moeite om de ps4 op te starten, en met de dualshock te gamen. Hardware die ik toch al had staan. Het instant-on van de switch is super fijn, maar heb me nooit echt ge-ergerd aan het opstarten van een device. En dat gaan op de ps4 ook snel genoeg (persoonlijk)
Ik voel ook, met een game als rocket league, dat de switch Lite analog sticks net iets minder 'gevoel' overbrengen dan een full size controller. Had nog niet eerder 1 op 1 dezelfde game kunnen vergelijken. Logisch ook, gezien het formaat van de hardware. Dus alsnog een prima prestatie van Nintendo om met zo een platte analog stick toch zo dicht bij een full size controller te komen. Na een beetje wennen lukt het wel.
Na een maandje of twee in het bezit te zijn van een switch vind ik het een prima console. De lite heeft natuurlijk als nadeel dat je geen video naar je tv kan brengen, maar heeft als voordeel dat het 1 hardware apparaat is, waar ik verder niets voor wil of hoef aan te schaffen. Ik voel niet de behoefte om extra wireless controllers aan te schaffen, en heb ook geen rondslingerend dock/joy cons, en andere accessoires. Gewoon een strakke setup van een Lite, een low profile hoesje en wat games.
A lean and mean nintendo machine!
Ik blijf er bij dat ik het prima had gevonden om Lite graphics, zoals ze zijn dus zonder dock boost, naar een tv scherm te brengen. Gewoon zonder dock, rechtstreeks vanuit de poort een kabeltje naar HDMI, en een controller binden (dus ook geen joycons nodig). Dus als Nintendo dit heeft achterwege gelaten omwille van mogelijk 'verminderde ervaring', dan hadden ze dat voor mij niet hoeven doen. Ik ben geen pixel peeper. Maar het is wat het is, en ben best tevreden met mijn keuze voor de Lite ipv de full size switch. Zoals ik eerder al zei ben ik veel meer gecharmeerd van de robuuste bouwkwaliteit van de Lite, tegenover het nogal 'flimsy' gevoel van de grote switch.
Eerste indruk: speelt prima. 60fps. Ik speel op een Lite, dus wel potato graphics, naar schatting nog onder de native 720p res van het scherm. Valt op een klein schermpje ook niet zo hard op, en het gaat hier echt om de gameplay, dus daar kijk je dan al snel over. Of het wagentje nu 10 of 100 polygons is, maakt hier geen zier uit. En de hele arena blijft duidelijk (dan wel iets meer pixelated) in beeld, dus het kan.
Ik zou bvb absoluut niet de DOOM, en soortgelijke, ports willen spelen op de switch. Leuke technische showcase wellicht, en goed dat het kan, maar dat trekt me absoluut niet. Als ik enkel een switch had om te gamen zou ik daar ook m'm library op afstemmen en gewoon een ander type game spelen. Maar voor rocket league maakt het dus weinig uit.
In 1 van mijn eerste posts in dit topic bracht ik al aan dat ik geen echte "mobiele" gamer ben, en dat ik zelden buitenshuis game. Dus de switch ligt het grootste deel van de tijd gewoon thuis. En ondanks dat het best cool is om te kunnen rocket leaguen op een mobiele console, speel ik rocket league toch het vaakst op de ps4 met groot scherm. Mijn vermoeden dat de switch dus een nintendo only games console wordt (voor mezelf), lijkt dus wel te kloppen. Wat ook prima is natuurlijk, want die nintendo first party kan je nergens anders spelen.
Maar als ik toch al thuis ben, is het maar een kleine moeite om de ps4 op te starten, en met de dualshock te gamen. Hardware die ik toch al had staan. Het instant-on van de switch is super fijn, maar heb me nooit echt ge-ergerd aan het opstarten van een device. En dat gaan op de ps4 ook snel genoeg (persoonlijk)
Ik voel ook, met een game als rocket league, dat de switch Lite analog sticks net iets minder 'gevoel' overbrengen dan een full size controller. Had nog niet eerder 1 op 1 dezelfde game kunnen vergelijken. Logisch ook, gezien het formaat van de hardware. Dus alsnog een prima prestatie van Nintendo om met zo een platte analog stick toch zo dicht bij een full size controller te komen. Na een beetje wennen lukt het wel.
Na een maandje of twee in het bezit te zijn van een switch vind ik het een prima console. De lite heeft natuurlijk als nadeel dat je geen video naar je tv kan brengen, maar heeft als voordeel dat het 1 hardware apparaat is, waar ik verder niets voor wil of hoef aan te schaffen. Ik voel niet de behoefte om extra wireless controllers aan te schaffen, en heb ook geen rondslingerend dock/joy cons, en andere accessoires. Gewoon een strakke setup van een Lite, een low profile hoesje en wat games.
A lean and mean nintendo machine!
Ik blijf er bij dat ik het prima had gevonden om Lite graphics, zoals ze zijn dus zonder dock boost, naar een tv scherm te brengen. Gewoon zonder dock, rechtstreeks vanuit de poort een kabeltje naar HDMI, en een controller binden (dus ook geen joycons nodig). Dus als Nintendo dit heeft achterwege gelaten omwille van mogelijk 'verminderde ervaring', dan hadden ze dat voor mij niet hoeven doen. Ik ben geen pixel peeper. Maar het is wat het is, en ben best tevreden met mijn keuze voor de Lite ipv de full size switch. Zoals ik eerder al zei ben ik veel meer gecharmeerd van de robuuste bouwkwaliteit van de Lite, tegenover het nogal 'flimsy' gevoel van de grote switch.
Ik heb bij mijn case van Nintendo ook een screen protector gekregen. De nut en noodzaak van een screen protector ontbreekt mij een beetje. Het beschermt je daadwerkelijk scherm, maar op de protector zelf komen dan vervolgens toch gewoon de krassen? En zo'n protector kun je er toch ook niet meer afhalen? Voor de ervaring is het dan toch hetzelfde, of de eventuele kras nou op die protector zit of op het scherm zelf?
Of is het meer bedoeld als je hem stoot waarbij normaliter het scherm/pixels zelf kapot zouden gaan, waarbij een protector dit voorkomt? Wat is jullie ervaring met zo'n protector?
Of is het meer bedoeld als je hem stoot waarbij normaliter het scherm/pixels zelf kapot zouden gaan, waarbij een protector dit voorkomt? Wat is jullie ervaring met zo'n protector?
@menne ik had ook de screen protector van de Nintendo case gebruikt bij de V1 Switch. Toen ik overgestapt ben op het nieuwe model geen screen protector meer gebruikt/gekocht.
Ik had geen krassen op het scherm dus vond het niet meer nodig. Wel lichte sporen op de rand van het scherm en volgens mij krast de plastic screen protector sneller dan het plastic scherm zelf.
Natuurlijk kan je een screen protector gewoon verwijderen. Als je het nut niet ziet, gewoon niet gebruiken.
Tegen stoten helpt de plastic screen protector van Nintendo niet. Maar het scherm zelf kan heel goed tegen stoten. Plastic breekt moeilijk, maar krast sneller dan glas.
Ik had geen krassen op het scherm dus vond het niet meer nodig. Wel lichte sporen op de rand van het scherm en volgens mij krast de plastic screen protector sneller dan het plastic scherm zelf.
Natuurlijk kan je een screen protector gewoon verwijderen. Als je het nut niet ziet, gewoon niet gebruiken.
Tegen stoten helpt de plastic screen protector van Nintendo niet. Maar het scherm zelf kan heel goed tegen stoten. Plastic breekt moeilijk, maar krast sneller dan glas.
@Amos_x
"maar heeft als voordeel dat het 1 hardware apparaat is, waar ik verder niets voor wil of hoef aan te schaffen."
Dat hoef je bij de gewone switch ook niet. Maar wel het voordeel van een (iets) beter scherm, joycons kunnen vervangen e.d. Meer keuzes in grips en ook mogelijkheid voor big joycons.
Zelfs als ik de mijne alleen mobiel zou gebruiken zou ik nog een gewone Switch kopen.
Light heeft natuurlijk wel enkele andere voordelen (vooral voor kinderen) maar je hoeft niks verder aan te schaffen. (vaak wel aan te raden, case, grip, memory card, etc)
edit; Flimsy kan ik de mijne ook niet noemen (geen light in me handen gehad), met Skull & Co grip er omheen zelfs fijn om lang vast te houden als ik niet op mijn tv game. (grip zit er ook permanent om heen gewoon).
"maar heeft als voordeel dat het 1 hardware apparaat is, waar ik verder niets voor wil of hoef aan te schaffen."
Dat hoef je bij de gewone switch ook niet. Maar wel het voordeel van een (iets) beter scherm, joycons kunnen vervangen e.d. Meer keuzes in grips en ook mogelijkheid voor big joycons.
Zelfs als ik de mijne alleen mobiel zou gebruiken zou ik nog een gewone Switch kopen.
Light heeft natuurlijk wel enkele andere voordelen (vooral voor kinderen) maar je hoeft niks verder aan te schaffen. (vaak wel aan te raden, case, grip, memory card, etc)
edit; Flimsy kan ik de mijne ook niet noemen (geen light in me handen gehad), met Skull & Co grip er omheen zelfs fijn om lang vast te houden als ik niet op mijn tv game. (grip zit er ook permanent om heen gewoon).
Normaal gesproken ja maar de Switch scherm is meer plastic dan bijv glas zoals van je telefoon. Kan in principe sneller krassen. En een normale goede screenprotector kun je er gewoon weer afhalen.menne schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:02:
Ik heb bij mijn case van Nintendo ook een screen protector gekregen. De nut en noodzaak van een screen protector ontbreekt mij een beetje. Het beschermt je daadwerkelijk scherm, maar op de protector zelf komen dan vervolgens toch gewoon de krassen? En zo'n protector kun je er toch ook niet meer afhalen? Voor de ervaring is het dan toch hetzelfde, of de eventuele kras nou op die protector zit of op het scherm zelf?
[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 17-04-2021 11:23 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
De normale Switch is wat mij betreft de betere keuze, maar smaken verschillen natuurlijk. Meer waar voor je geld en je hoeft er inderdaad niks bij aan te schaffen. Zo heb ik zelf nog steeds geen Pro controller. Qua handheld ervaring heb ik liever langere batterijduur en het grotere scherm. Het 'flimsy' gevoel herken ik niet, ig niet storend.
Ik druk me wellicht verkeerd uit. Wat ik bedoel is het volgende.The Chosen One schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:10:
@Amos_x
Omdat een Lite toch enkel handheld te gebruiken is, ga ik nooit de behoefte voelen om een externe controller aan te schaffen. Het is wat het is, minder 'gedoe'. (niet slecht bedoeld) Ik ben vrijwel zeker dat ik de gewone switch enkel aan de tv had gebruikt, en dat ik dan sowieso nog een pro controller er had bijgekocht. Die combo tikt gemakkelijk de 400 euro aan (ps5 no disc prijs), wat het mij niet waard was.
Ik heb m'n lite nieuw 160 euro betaald, minder dan de helft dus. En is een volledig op zichzelf staand platform zonder extra ditjes en datjes. (dock, houder voor joycons, ...) Is volledig persoonlijk uiteraard.
Ik kan wel zeggen dat de Lite voelt alsof je er palen mee kan heien. Ik ben dan wel geen kind, maar robuuste hardware vind ik wel fijn. De gewone switch, door de modulaire opbouw, voelt iets meer 'clickety' en 'bendy', zonder grip dan. Dit komt ook vaak terug in andere ervaringen online, dus ik zal daar vast niet alleen in staan. En is ook groter en zwaarder. Als ik dan toch mobiel game, dan liever de lichtste console.
Een nadeel is natuurlijk dat de joycons op dezelfde tech gemaakt zijn. Dus wanneer de anolog sticks gaan driften, kan ik ze niet zomaar vervangen, en is de Lite enkel nog goed voor het afval. Wat wel zeer jammer is.
Het scherm heeft dezelfde resulotie, en is bijna dezelfde grootte. Dus dat maakt het verschil niet.
Als je veel in familieverband/couch co-op/lokaal multiplayer gamet, dan kan dat inderdaad enkel met de gewone switch. De lite is dus meer voor de eenzame gamer
De kleuren vind ik op de Lite trouwens ook een stuk leuker/speelser. Heb zelf de gele, en dat bevalt prima. Die recente blauwe ziet er ook goed uit.
Samen Mario karten met mijn zoontje vind ik zo’n kleine joy-con wel best. Samen met hem gaat het me meer om het plezier dan om het winnen. Gisteravond de joy-cons in de houder gestopt, maar dat voelde wel een stuk fijner aan. De houder laten we wel voor ‘s avonds.L23 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:21:
De normale Switch is wat mij betreft de betere keuze, maar smaken verschillen natuurlijk. Meer waar voor je geld en je hoeft er inderdaad niks bij aan te schaffen. Zo heb ik zelf nog steeds geen Pro controller. Qua handheld ervaring heb ik liever langere batterijduur en het grotere scherm. Het 'flimsy' gevoel herken ik niet, ig niet storend.
@meesje Ja als ik de Switch op de tv heb aangesloten gebruik ik de joy-cons in de houder, werkt voor mij prima. Ik begrijp wel waarom mensen de Pro controller fijner vinden. Hangt ook een beetje af van de games die je speelt. Tot dusver vond ik de Joy-cons prima, maar voor een shooter zoals Bioshock die geen gyro aiming ondersteund heb je liever grotere analoge sticks zoals de Pro controller heeft.
@L23 Afhankelijk van het spel, zo had ik er nog niet naar gekeken. Ik denk dat voor het ‘genre’ Mario de joy-cons in de houder wel volstaat. Op dit moment heeft mijn zoontje alleen Mario Kart, maar Mario Tennis en Kirby liggen op zolder. Ook komt Smash Bros er waarschijnlijk aan. Bij deze spellen volstaat dan de joy-cons in de houder? Of is een Pro controller dan toch aan te raden?
Ik heb ook naar andere controllers gekeken, maar volgens mij heeft alleen de Pro controller HD rumble. Ik neem aan dat dit zorgt voor de trillingen tijdens Mario Kart. Zelf vind ik dit wel een leuke toevoeging.
Wellicht misschien toch maar een Pro controller er bij kopen? Dan gebruik ik de Pro en mijn zoontje de joy-cons in de houder (of andersom).
Ik heb ook naar andere controllers gekeken, maar volgens mij heeft alleen de Pro controller HD rumble. Ik neem aan dat dit zorgt voor de trillingen tijdens Mario Kart. Zelf vind ik dit wel een leuke toevoeging.
Wellicht misschien toch maar een Pro controller er bij kopen? Dan gebruik ik de Pro en mijn zoontje de joy-cons in de houder (of andersom).
@meesje of joycons in de houder 'volstaan' of niet is een puur subjectieve beleving en iedereen gaat je een ander antwoord geven
Vooral zelf kiezen wat voor jou voldoende is. Dit zal inderdaad veranderen per spel.
Zelf speel ik Smash bvb. niet graag met joycons - maar ik speel Smash games al bijna 20 jaar met de GameCube controller. Een enkele joycon voor het spel zou ik wel afraden, maar het 'kan' voor eventjes (als het moet). Snipperclips of Mario Party zijn joycons dan weer ideaal of zelfs noodzakelijk voor, en ik heb er helemaal geen problemen mee om Mario Odyssey of Breath of the Wild met (losse) joycons te spelen.
Er zijn zeker redenen om een pro controller (of een third-party controller) te prefereren, maar dat de controller HD Rumble heeft ipv 'gewone,' is eigenlijk niet zo belangrijk voor de meeste mensen. Er zijn erg weinig games die met genoeg nuance gebruik maken van de rumble functie waardoor de HD Rumble echt een toevoeging is.
Zelf speel ik Smash bvb. niet graag met joycons - maar ik speel Smash games al bijna 20 jaar met de GameCube controller. Een enkele joycon voor het spel zou ik wel afraden, maar het 'kan' voor eventjes (als het moet). Snipperclips of Mario Party zijn joycons dan weer ideaal of zelfs noodzakelijk voor, en ik heb er helemaal geen problemen mee om Mario Odyssey of Breath of the Wild met (losse) joycons te spelen.
Er zijn zeker redenen om een pro controller (of een third-party controller) te prefereren, maar dat de controller HD Rumble heeft ipv 'gewone,' is eigenlijk niet zo belangrijk voor de meeste mensen. Er zijn erg weinig games die met genoeg nuance gebruik maken van de rumble functie waardoor de HD Rumble echt een toevoeging is.
@JackAvery Het zal inderdaad wel erg subjectief zijn. Hoe stom het ook mogen klinken, vind ik officieel Nintendo ook wel een argument (voor mij tenminste). Daarom zou ik voor de (S)NES spellen het liefst die van Nintendo willen hebben, ook al zijn deze dubbel zo duur als die van 8bitdo.
Ik ben in ieder geval blij met ieder z’n mening. Daar kan ik de dingen wel uithalen die voor mij/ons interessant lijken. B.v. ‘Afhankelijk van het spel’ had ik nog niet meegenomen in mijn overweging.
Wat is overigens het verschil tussen rumble en HD rumble?
Met losse joy-cons (dus niet in houder) is volgens mij niet aan mij besteed. Destijds bij de Wii vond ik het al niet fijn om twee losse dingen te moeten vasthouden. Maar ja, ook dat is heel subjectief.
Ik ben in ieder geval blij met ieder z’n mening. Daar kan ik de dingen wel uithalen die voor mij/ons interessant lijken. B.v. ‘Afhankelijk van het spel’ had ik nog niet meegenomen in mijn overweging.
Met losse joy-cons (dus niet in houder) is volgens mij niet aan mij besteed. Destijds bij de Wii vond ik het al niet fijn om twee losse dingen te moeten vasthouden. Maar ja, ook dat is heel subjectief.
Vind de rumble van de pro controller ook maar matig. Tis leuk, en tuurlijk het voegt iets toe maar het voelt als een hele simpele 'basic' rumble. Maar ja, het is wat het is.
Wel een hele fijne controller met een hele lange batterijduur.
Pro controller kocht ik sowieso wel, maar door de Skull&Co grip kan ik ook niet zomaar de joycons er zomaar afhalen (grip eraf, dan joycons en X tijd later weer terug is ook geen doen). Maar ja, speel ook solo dus dat boeit allemaal niet.
Wel een hele fijne controller met een hele lange batterijduur.
Pro controller kocht ik sowieso wel, maar door de Skull&Co grip kan ik ook niet zomaar de joycons er zomaar afhalen (grip eraf, dan joycons en X tijd later weer terug is ook geen doen). Maar ja, speel ook solo dus dat boeit allemaal niet.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
"HD Rumble" is een marketing term die eigenlijk probeert duidelijk te maken dat de Joy Cons en Pro Controller andere techniek gebruiken voor hun rumble functie - zij gebruiken een zogenaamde linear resonant actuator. Deze actuator laat veel meer subtiliteit toe in het programmeren van de rumble dan vorige 'rumble' functies - dit artikel van Polygon of deze video gaan er in iets meer detail op in. In sommige games merk je dit verschil ook echt - denk aan 1-2 Switch, aan Nintendo Labo, of aan het lockpicken in de Switch versie van Skyrim. Voor veel developers is rumble echter iets wat onderaan de prioriteitenlijst staat, waardoor in de meeste games geen extra ontwikkeltijd gaat toegekend worden aan zoiets als goed van HD rumble gebruik maken.meesje schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:05:
Ik weet niet of je een PS5 hebt, maar de Dual Sense controller gebruikt ook gelijkaardige maar grotere,geavanceerdere actuators, in combinatie met triggers die haptische feedback ondersteunen.
@L23 @JackAvery @The Chosen One Dank voor jullie reacties. Op dit moment hebben we nog geen derde en vier joy-con nodig, maar misschien wel handig om in huis te hebben voor als er visite is. Of als mijn vrouw ooit een keer wil mee doen. Ook al zie dat niet zo heel snel gebeuren. Een tweede setje joy-cons met charging grip kom je uit op ongeveer 100 euro. Wel weer 30-40 euro duurder dan een Pro controller, maar wel multi inzetbaar. Hmm... moeilijk, moeilijk.
Om nog even terug te komen op mijn eerdere post. Ik ben dus prima tevreden met de switch Lite, maar ik houd steeds m'n ogen open voor een goedkope 2de-hands switch met een kapot scherm, zonder joycons, die ik via een 'mini dock' (verloopstukje) achter in het tv meubel kan leggen, verbonden met een 8bitdo controller
Voor mij dus juist wel grappig genoegAmos_x schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:43:
[...]
Het scherm heeft dezelfde resulotie, en is bijna dezelfde grootte. Dus dat maakt het verschil niet.
@menne Zijn uitzonderingen qua games, maar er zijn games waar de HUD en tekst in handheld aan de kleine kant zijn. Ik merk het zelf bij de Bioshock Collection. Dat zijn remasters van de PC versie. Het bizarre is dat daar Biosock Infinite op zowel de Xbox One, PS4 en Switch een hele kleine HUD en tekst heeft en je kan dit niet aanpassen. Zelfs op mn 42 inch tv vind ik het aan de kleine kant. In ieder geval bij dat soort games, waar al geen rekening gehouden is met de handheld mode, lijkt het me een ramp om dat op het kleinere scherm van de Switch Lite te spelen.
Ik snap ook niet goed waarom je geen optie hebt om op te geven wat je schermformaat / resolutie is en dat daar e.e.a. op aan te passen is...L23 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:55:
@menne Zijn uitzonderingen qua games, maar er zijn games waar de HUD en tekst in handheld aan de kleine kant zijn. Ik merk het zelf bij de Bioshock Collection. Dat zijn remasters van de PC versie. Het bizarre is dat daar Biosock Infinite op zowel de Xbox One, PS4 en Switch een hele kleine HUD en tekst heeft en je kan dit niet aanpassen. Zelfs op mn 42 inch tv vind ik het aan de kleine kant. In ieder geval bij dat soort games, waar al geen rekening gehouden is met de handheld mode, lijkt het me een ramp om dat op het kleinere scherm van de Switch Lite te spelen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik zit erover na te denken mijn Switch te verkopen en een Lite te halen. Afgelopen jaar heeft hij nul keer in de dock gestaan.
Wat zou je heden ten dage voor een complete v2 Switch kunnen vragen?
Wat zou je heden ten dage voor een complete v2 Switch kunnen vragen?
Geruchten zijn geruchten (wel steeds meer aanwijzingen etc.) maar als je er toch al 1 hebt zou ik toch echt ff wachten.
Wie weet hoe het met de Switch Pro zal zijn. E3 indien er echt 1 komt?
En zoals boven gezegd zitten er ook gewoon voordelen aan een gewone Switch zelfs als je hem alleen mobiel gebruikt. Al ga ik er van uit dat je nog een oude hebt? Nieuwere heeft ook beter scherm (warmere kleuren)
Wie weet hoe het met de Switch Pro zal zijn. E3 indien er echt 1 komt?
En zoals boven gezegd zitten er ook gewoon voordelen aan een gewone Switch zelfs als je hem alleen mobiel gebruikt. Al ga ik er van uit dat je nog een oude hebt? Nieuwere heeft ook beter scherm (warmere kleuren)
[ Voor 13% gewijzigd door The Chosen One op 17-04-2021 22:03 ]
Ja daar zat ik ook al over na te denken. Ik zat de laatste tijd te kijken naar een tweede Switch. Ik zat te spelen met het idee twee Lites te halen maar ik denk dat ik dan liever een Pro Switch (als die ooit komt) en een Lite heb. Als ik nu nog een leuk bedragje voor mijn huidige Switch kan vangen is dat mooi meegenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 17-04-2021 22:07 ]
@Timothy3000 Wat is de reden dat je je Switch wil verkopen? Als er een nieuwer Switch model komt, een revisie, dan is het zeer waarschijnlijk dezelfde form factor en weer verwisselbare Joy-cons. Als je toch nooit docked speelt lijkt me dat model niet interessanter dan je huidige Switch als het om formaat en gewicht gaat?
Geen idee wat de prijzen zijn van de V2 op tweedehandse markt, maar ik verwacht dat je voor dat geld wel een nieuwe Switch Lite kan aanschaffen.
Geen idee wat de prijzen zijn van de V2 op tweedehandse markt, maar ik verwacht dat je voor dat geld wel een nieuwe Switch Lite kan aanschaffen.
Het ziet er niet uit, maar als het in de arcade stick zit zie je er niks meer van. Nooit meer open schroevenMagic schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:32:
[...]
Aah, die missende knoppen had ik niet over nagedacht, ik dacht eigenlijk dat de NES classic versie die knoppen wel zou hebben. In dat geval is jouw optie wel een valide gedachte.
Het werkt perfect, mijn oude PS3 arcade stick heeft weer een nieuw leven op de Switch (en PS4, PC, Android en alles wat 8bitdo SN30 ondersteund).
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
@ndonkersloot Leuk project! Mooi dat het gelukt is. En hoe heb je dat dan gedaan met -, +, screenshot en homeknop?
Het gerucht ging dat de revisie 4K mogelijk ging maken toch? Dat zou de reden zijn dat ik een normale Switch wel weer zou halen. Zo niet dan houdt ik het bij de Lite(s).L23 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:22:
@Timothy3000 Wat is de reden dat je je Switch wil verkopen? Als er een nieuwer Switch model komt, een revisie, dan is het zeer waarschijnlijk dezelfde form factor en weer verwisselbare Joy-cons. Als je toch nooit docked speelt lijkt me dat model niet interessanter dan je huidige Switch als het om formaat en gewicht gaat?
De - en + knop zijn de twee knoppen in het midden van de print plaat, die gaan gewoon naar een arcade knop toe en gedraagd zich net als de face buttons.L23 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:26:
@ndonkersloot Leuk project! Mooi dat het gelukt is. En hoe heb je dat dan gedaan met -, +, screenshot en homeknop?
De screenshot en home knop heb ik nu niet, op de 8bit do controller zag ik niet direct een soldeerpunt hiervoor. Niet ideaal, maar prima voor nu.
@Timothy3000 Er zijn inderdaad geruchten waar ze iets vaags zeggen over 4K, maar geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Maar als je met de huidige Switch gamen op de tv niet de moeite waard vind dan denk ik niet dat daar met een nieuw model verandering in gaat komen. Zou in ieder geval je verwachtingen temperen.
Nog een laatste fototje, als het in de behuizing zit valt het best mee met de bende
.
Joystick in 4-weg en gaan, zo is Tetris en pacman 99 toch een stuk leuker.
Moet alleen nog de USB kabel er aan solderen voor het makkelijk kunnen laden.
Joystick in 4-weg en gaan, zo is Tetris en pacman 99 toch een stuk leuker.
Moet alleen nog de USB kabel er aan solderen voor het makkelijk kunnen laden.
[ Voor 6% gewijzigd door ndonkersloot op 18-04-2021 10:31 ]
Picross S aan het spelen. Ben bij de 15x15 velden aangekomen.... phoe... dat is wel even.... apart in handheld mode... alles ineens zo klein.
Even kijken of dat mijn brein dat wel trekt voor langere tijd anders moet ik het maar op de tv spelen.
Niet om als Switch Lite hater over te komen maar blij dat ik die optie ieg heb. Laatste paar velden zijn 20x15 volgens mij.
Even kijken of dat mijn brein dat wel trekt voor langere tijd anders moet ik het maar op de tv spelen.
Niet om als Switch Lite hater over te komen maar blij dat ik die optie ieg heb. Laatste paar velden zijn 20x15 volgens mij.
[ Voor 22% gewijzigd door The Chosen One op 18-04-2021 15:09 ]
Da's niks. Picross S5 heeft...The Chosen One schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:07:
Laatste paar velden zijn 20x15 volgens mij.
spoiler:
[ Voor 23% gewijzigd door RayNbow op 18-04-2021 15:42 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik vind het trouwens wel jammer dat de eshop geen refund optie heeft voor games die bijv onder de 2 uur of 1 uur zijn gespeeld. Op Steam kocht ik veel makkelijker soms een game die dan een beetje een twijfelgeval was, nu ben je gewoon hoe dan ook direct je centen kwijt, dus waag je de gok een stuk minder snel...
Daarom heb ik voor mijzelf besloten om eerst altijd reviews af te wachten ;-)menne schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:40:
Ik vind het trouwens wel jammer dat de eshop geen refund optie heeft voor games die bijv onder de 2 uur of 1 uur zijn gespeeld. Op Steam kocht ik veel makkelijker soms een game die dan een beetje een twijfelgeval was, nu ben je gewoon hoe dan ook direct je centen kwijt, dus waag je de gok een stuk minder snel...
Het is idd enigszins jammer dat je niet binnen 1 a 2 uur spelen om een refund kan vragen.
Ik ben ook terughoudend, ik wacht toch reviews af, of als er een demo is probeer ik eerst een demo. Zo heb ik Immortals Fenyx Rising eerst de demo gespeeld voordat ik tot aanschaf over ging, speelt lekker weg op de Switch, al heb ik wel dat die af en toe crasht en had tijdens 1 gevecht dat de framerate steeds verder terug leek te lopen gedurende het gevecht zonder dat er echt iets gebeurde waardoor dat verklaard kon worden (start van het gevecht was gewoon normale framerate, maar naarmate ik verder kwam leek de framerate in te zakken).
Wat Ubisoft wel goed gedaan heeft met de demo, is dat ze er echt moeite in hebben gestoken met apart gebied en verhaal, in plaats van lui het eerste hoofdstuk uit de normale game aan te bieden.
Wat Ubisoft wel goed gedaan heeft met de demo, is dat ze er echt moeite in hebben gestoken met apart gebied en verhaal, in plaats van lui het eerste hoofdstuk uit de normale game aan te bieden.
Viel me laatst op dat er steeds meer “code in a box” games te koop zijn. Assassin's Creed III Remastered, Assassin's Creed - the Rebel Collection en Rayman Legends - Definitive Edition krijgen vanaf 30 april een “code in a box” versie.
Waarschijnlijk dus geen nieuwe print van Rayman Legends als de huidige fysieke versie overal uitverkocht raakt? Rare trend in ieder geval.
Waarschijnlijk dus geen nieuwe print van Rayman Legends als de huidige fysieke versie overal uitverkocht raakt? Rare trend in ieder geval.
Normale trend. Digitaal, dus niet doorverkopen. Goedkoper om te maken etc. Geen leuke trend... maar ja.
Liedjes in GTA? Verlopen rechten? Oh ff patch uitbrengen, weg liedjes! Alles online/digitaal yay!
Liedjes in GTA? Verlopen rechten? Oh ff patch uitbrengen, weg liedjes! Alles online/digitaal yay!
[ Voor 45% gewijzigd door The Chosen One op 19-04-2021 11:37 ]
Steam (en Microsoft) zijn helaas de uitzondering, en niet de regel. Van mij mag het de standaard worden. Via de klantenservice van Nintendo is het wel mogelijk om een refund te krijgen, maar dit wordt volledig naar hun discretie toegekend, dus mogelijk kan dit maar 1-2x per account.menne schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:40:
De 2 uur regeling op Steam bestaat in theorie trouwens eigenlijk voor technische/gameplay defecten, niet om een miskoop te retourneren
@The Chosen One De normale trend vind ik digitale games. Die koop je dan via de eshop of je krijgt een code toegemaild van de webshop.
Los van dat ik zelf het liefst alles fysiek hebt. Het idee dat je een “code in a box” game besteld via een webshop, een dag moet wachten tot het thuis bezorgd wordt, om vervolgens de code in te voeren om de game digitaal te downloaden. Rare trend
Begrijp heel goed waarom het gebeurd, maar vindt het ontzettend fout.
Los van dat ik zelf het liefst alles fysiek hebt. Het idee dat je een “code in a box” game besteld via een webshop, een dag moet wachten tot het thuis bezorgd wordt, om vervolgens de code in te voeren om de game digitaal te downloaden. Rare trend
[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 19-04-2021 11:53 ]
De toegevoegde waarde ontgaat mij ook volledig. Wat moet ik trouwens als een ‘box’ zien? Nog steeds een klassiek hoesje met daarin een papiertje met een code? Of is een box een of ander kartonnetje?
Zelf ben ik nog ouderwets en heb liever iets tastbaars in handen. Wat gebeurt er overigens met digitale games als over bv 10 jaar de Switch niet meer ondersteund wordt? Bij iOS zie je soms dat een game gewoon niet meer onderhouden wordt en het bye-bye aankoop is.
Retro gaming houdt straks dan toch op met bestaan (bij digital only)?
Zelf ben ik nog ouderwets en heb liever iets tastbaars in handen. Wat gebeurt er overigens met digitale games als over bv 10 jaar de Switch niet meer ondersteund wordt? Bij iOS zie je soms dat een game gewoon niet meer onderhouden wordt en het bye-bye aankoop is.
Dan zal het gewoon gevalletje zijn; al gedownload? Dan in (meeste) gevallen te spelen. Niet gedownload? Screwed.
Gewoon alles wat nodig is om een fysieke game te verpakken en veilig te kunnen transporteren, maar dan zonder de fysieke game. Dus exact hetzelfde hoesje. De toegevoegde waarde is overigens vrij duidelijk, geen cartridge print kosten, wel goed zichtbaar in de schappen.meesje schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:45:
De toegevoegde waarde ontgaat mij ook volledig. Wat moet ik trouwens als een ‘box’ zien? Nog steeds een klassiek hoesje met daarin een papiertje met een code? Of is een box een of ander kartonnetje?
Dat is moeilijk te zeggen wat er over 10 jaar gebeurd. Bij iOS is het inderdaad waardeloos, maar dat komt ook doordat iOS updates de games/apps breken. Heb je een ouder iOS/apparaat liggen kan je meestal de 10 jaar oude games/apps nog downloaden en spelen. Ik had ooit The Secret of Monkey Island 1 gekocht, maar die is verwijderd uit de App Store. Zou die graag nog een keer spelen nu ik Thimbleweed Park heb gespeeld, maar helaas.
Je zou als maatstaaf kunnen kijken naar de Wii en de Wii U. Maar mogelijk is het bij de Switch straks beter geregeld. Hangt ook af van de opvolger van de Switch en of de eshop gelijk blijft of weer opnieuw uitgevonden word. Bij oude systemen trekken ze op een gegeven moment de stekker er uit.
Bij de Xbox Series X/S kan ik nog steeds mijn Elder Scrolls IV Oblivion aankopen van 15 jaar terug downloaden en spelen. En mijn fysieke Xbox versie van Star Wars Knights of the Old Republic uit 2003 werkt 3 console generaties later ook nog steeds mits je een disc drive hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 19-04-2021 14:04 ]
Hier even terug Wolfenstein Youngblood op deze manier gekocht omdat het goedkoper was dan de eShop... Nouja, staat er weer een extra hoesje in de kastL23 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:48:
@The Chosen One De normale trend vind ik digitale games. Die koop je dan via de eshop of je krijgt een code toegemaild van de webshop.
In het genre "je kan geen stickdrift hebben als er geen stick is..."
Ik hoop wel op wat langere ondersteuning. Xbox doet dat in ieder geval wel goed, sinds de 360 houden ze alles wat je online hebt gekocht gewoon bij. Zie dat ook niet zo snel veranderen, het platform staan min of meer los van de console.The Chosen One schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:46:
Dan zal het gewoon gevalletje zijn; al gedownload? Dan in (meeste) gevallen te spelen. Niet gedownload? Screwed.
Het is Nintendo. Die doen niet (meer) aan BC.
Op de eerstvolgende console moeten we waarschijnlijk alle Eshop games weer overnieuw kopen.
Op de eerstvolgende console moeten we waarschijnlijk alle Eshop games weer overnieuw kopen.
@L23 De toegevoegde waarde voor de verkopende kant is inderdaad duidelijk. Voor mij als consument zie ik weinig voordeel. Ja, een hoesje in de kast. En wellicht, in de aanbieding, goedkoper dan in de e-shop.
Hoe het nu de Wii en WiiU vergaan is, staat mij niet bij. Is bij de Wii/WiiU niet de stekker uit het online gebeuren getrokken? Of de gekochte spellen opnieuw gedownload kunnen worden, weet ik niet.
Hopelijk wordt jouw voorbeeld van de Xbox de maatstaf. We hebben Kirby fysiek in huis, maar als ik zie wat er later allemaal nog aan toe is gevoegd (middels updates), zou het mooi zijn als over x jaar deze content ook nog steeds gedownload kan worden.
Hoe het nu de Wii en WiiU vergaan is, staat mij niet bij. Is bij de Wii/WiiU niet de stekker uit het online gebeuren getrokken? Of de gekochte spellen opnieuw gedownload kunnen worden, weet ik niet.
Hopelijk wordt jouw voorbeeld van de Xbox de maatstaf. We hebben Kirby fysiek in huis, maar als ik zie wat er later allemaal nog aan toe is gevoegd (middels updates), zou het mooi zijn als over x jaar deze content ook nog steeds gedownload kan worden.
@meesje Aankopen op de Wii zijn nog te downloaden, maar sinds 2019 niet meer mogelijk om nieuwe aankopen te doen en ze geven aan dat ze in de toekomst, op een nog aan te kondigen datum, helemaal de stekker er uit trekken.
Wat betreft je fysieke versie van Kirby, Nintendo zet bij nieuwe fysieke prints van zijn games de updates op de cartridges, er zijn dus meerdere cartridge revisies in omloop. Nintendo doet dit met al zijn fysieke games, bij third party publishers komt het soms voor, maar is eerder de uitzondering.
Ik zie zelf geen nut in een leeg hoesje voor in de kast, ik zou het in de prullenbak gooien. Maar daarom zou ik ook nooit een "code in a box" kopen. Als de fysieke optie verdwijnt kies ik voor de digitale versie.
Wat betreft je fysieke versie van Kirby, Nintendo zet bij nieuwe fysieke prints van zijn games de updates op de cartridges, er zijn dus meerdere cartridge revisies in omloop. Nintendo doet dit met al zijn fysieke games, bij third party publishers komt het soms voor, maar is eerder de uitzondering.
Ik zie zelf geen nut in een leeg hoesje voor in de kast, ik zou het in de prullenbak gooien. Maar daarom zou ik ook nooit een "code in a box" kopen. Als de fysieke optie verdwijnt kies ik voor de digitale versie.
Zeker nietJackAvery schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:43:
[...]
De 2 uur regeling op Steam bestaat in theorie trouwens eigenlijk voor technische/gameplay defecten, niet om een miskoop te retourneren
Ik vind het vooral lastig voor games zoals bijvoorbeeld hades. Kan heel leuk zijn, of echt helemaal niet je ding zijn. Op de video’s vind ik dit echt heel moeilijk inschatten. Een Steam achtige refund policy had mij over de Streep getrokken, maar nu kies ik ervoor het dan toch maar niet aan te schaffen.You can request a refund for nearly any purchase on Steam—for any reason. Maybe your PC doesn't meet the hardware requirements; maybe you bought a game by mistake; maybe you played the title for an hour and just didn't like it.
It doesn't matter. Valve will, upon request via help.steampowered.com, issue a refund for any reason, if the request is made within the required return period, and, in the case of games, if the title has been played for less than two hours. There are more details below, but even if you fall outside of the refund rules we’ve described, you can ask for a refund anyway and we’ll take a look.
@menne Hades gewoon kopen op Steam als je echt zo twijfelt over het beste spel van 2020 ;-)
En de rest is gewoon marketing he
Valve heeft die 2 uur regeling destijds ingevoerd omdat ze een toegeving wilden doen naar de Europese regelgeving toe, die specifiek bezorgd is om defecten. Gezien de PC scene zo divers is qua hardware etc. is het is makkelijker en goedkoper om een blanket "refund binnen twee uur" in te voeren dan mankracht te besteden aan de reden waarom men een refunds aanvraagt en of dit wel echt een defect is. Dit verpakken ze gewoon mooi.
Edit: mezelf even corrigeren, die Steam Policy is er gekomen door het 14daagse retourrecht op digitale content. Zie ook dit artikel.
En de rest is gewoon marketing he
Edit: mezelf even corrigeren, die Steam Policy is er gekomen door het 14daagse retourrecht op digitale content. Zie ook dit artikel.
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 19-04-2021 16:34 ]
Haha, geen gek ideeJackAvery schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:29:
@menne Hades gewoon kopen op Steam als je echt zo twijfelt over het beste spel van 2020 ;-)
Overigens staat Hades op de eShop momenteel aan -20%
Nu van een leeg hoesje zie ik overigens ook niet. Ik noemde het meer als in algemene zin.L23 schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:30:
@meesje Aankopen op de Wii zijn nog te downloaden, maar sinds 2019 niet meer mogelijk om nieuwe aankopen te doen en ze geven aan dat ze in de toekomst, op een nog aan te kondigen datum, helemaal de stekker er uit trekken.
Kirby heb ik 2ehands gekocht. De verkoper zei dat ie het spel een maand geleden had gekocht en samen met zijn zoontje had uitgespeeld. Of dat waar is of niet, weet ik niet en doet er ook niet toe. Maar wellicht betreft de versie die ik heb een latere revisie. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe lang het spel al in de winkel lag.
Het mooiste zou zijn dat spel updates weggeschreven worden op het kaartje. Dat zou technisch toch wel mogelijk moeten zijn? Bij disc is dat een ander verhaal.
Voor zover het kan, blijf ik in ieder geval vast houden aan fysieke exemplaren. En ook NL hoesjes of eventueel Engels, maar geen Frans, Duits, Spaans, etc. Maar ja dat is mijn afwijking, het spel is hetzelfde.
@meesje Technisch niet mogelijk omdat het type geheugen niet schrijfbaar is.
Engelse hoesjes heb ik geen problemen mee. Bij Nederlandse uitgave heb je ook regelmatig Frans en Engelse tekst onder elkaar, zoals bij Sonic Mania Plus, daar baalde ik van
Duitse hoesjes zijn voor mij uit den boze, ik vind wel dat het spel daardoor totaal anders is en een stuk minder waard
Engelse hoesjes heb ik geen problemen mee. Bij Nederlandse uitgave heb je ook regelmatig Frans en Engelse tekst onder elkaar, zoals bij Sonic Mania Plus, daar baalde ik van
Duitse hoesjes zijn voor mij uit den boze, ik vind wel dat het spel daardoor totaal anders is en een stuk minder waard
Bijna al mijn hoesjes zijn Duits. Amazon de heeft gewoon te vaak goede aanbiedingen!
Wel simpel gedacht, ja, de huidige fysieke cartridges hebben geen beschrijfbaar geheugen. Dat zegt niet dat dit niet mogelijk is. Maak een cartridge meet een ROM plus een stukje beschrijfbaar flash geheugen. Zal het duurder worden? Waarschijnlijk wel, maar gezien het gaat om zoveel aan inkoop, zal de meerprijs meevallen.L23 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:12:
@meesje Technisch niet mogelijk omdat het type geheugen niet schrijfbaar is.
Desnoods is het heel traag geheugen waar alleen de update in weggeschreven wordt om vervolgens alleen gebruikt te worden voor installeren. Dit zou een hybride vorm kunnen worden. Dan heb je altijd een werkend spel ook al wordt de stekker uit de diensten getrokken.
Alleen verwacht ik dat ze er niet aan beginnen, want kost meer en iedereen accepteert de huidige manier van uitbrengen toch wel.
Daarbij komt dat in de niet zo verre toekomst heel het fysieke gewoon niet meer voor gaat komen ben ik bang. Zou het heel jammer vinden, maar dit is vrij duidelijk de weg die in is geslagen en ook door meer en meer mensen als prima beschouwd wordt. Dan is het makkelijk voor de bedrijven om hun slag te slaan.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
@Koldur Niet simpel gedacht. Ik zei gewoon letterlijk dat het technisch niet mogelijk is vanwege het niet schrijfbare geheugen. Ik zeg ook nergens dat het niet mogelijk is om een nieuwe cartridge te maken en ander geheugen te gebruiken.
Het zal inderdaad duurder zijn, prijs van de huidige cartridges is al een probleem, zo zijn er maar een paar games uitgebracht op een 32GB cartridge. En er zijn vast nog wel andere nadelen te benoemen.
Het ging me in ieder geval om de niet schrijfbare flash chip. Volgens mij zijn alle game console cartridges niet schrijfbaar. Zelf bij de Game Boy een eigen schrijfbare cartridge gemaakt door bij een originele cartridge de chip te vervangen.
Ik heb liever ook alles fysiek en compleet op cartridge. Maar verwachten dat het altijd zo zal blijven is onrealistisch. Niet alleen omdat het makkelijk is. De trend is dat er meer vraag is naar games zoals Animal Crossing waarbij ze regelmatig nieuwe content uit brengen. Games krijgen steeds meer online functionaliteit. Uiteindelijk gaan de meeste games, maar niet alle games, naar een abonnement vorm waarbij ze voor lange tijd nieuwe content krijgen. In dat opzicht is een fysieke cartridge gewoon ouderwets en onhandig.
Het zal inderdaad duurder zijn, prijs van de huidige cartridges is al een probleem, zo zijn er maar een paar games uitgebracht op een 32GB cartridge. En er zijn vast nog wel andere nadelen te benoemen.
Het ging me in ieder geval om de niet schrijfbare flash chip. Volgens mij zijn alle game console cartridges niet schrijfbaar. Zelf bij de Game Boy een eigen schrijfbare cartridge gemaakt door bij een originele cartridge de chip te vervangen.
Ik heb liever ook alles fysiek en compleet op cartridge. Maar verwachten dat het altijd zo zal blijven is onrealistisch. Niet alleen omdat het makkelijk is. De trend is dat er meer vraag is naar games zoals Animal Crossing waarbij ze regelmatig nieuwe content uit brengen. Games krijgen steeds meer online functionaliteit. Uiteindelijk gaan de meeste games, maar niet alle games, naar een abonnement vorm waarbij ze voor lange tijd nieuwe content krijgen. In dat opzicht is een fysieke cartridge gewoon ouderwets en onhandig.
🐝 It's finally here! 🐝
— Limited Run Games (@LimitedRunGames) 19 april 2021
Our physical Limited Run of Bug Fables: The Everlasting Sapling, the cult-classic 2D adventure-RPG, opens for a four-week pre-order this Friday, April 23 at 10 am ET on https://t.co/5LksokMR1O. pic.twitter.com/qQrUifwitL
Om heel eerlijk te zijn vind ik ook dat men bij 'online aanschaf van een game' een soort installatiebestand moet geven. Dit installatiebestand kan je zelf ergens bewaren opdat je ook wanneer de game nergens meer te krijgen is, deze toch kan installeren.Koldur schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:03:
[...]
Wel simpel gedacht, ja, de huidige fysieke cartridges hebben geen beschrijfbaar geheugen. Dat zegt niet dat dit niet mogelijk is. Maak een cartridge meet een ROM plus een stukje beschrijfbaar flash geheugen. Zal het duurder worden? Waarschijnlijk wel, maar gezien het gaat om zoveel aan inkoop, zal de meerprijs meevallen.
Desnoods is het heel traag geheugen waar alleen de update in weggeschreven wordt om vervolgens alleen gebruikt te worden voor installeren. Dit zou een hybride vorm kunnen worden. Dan heb je altijd een werkend spel ook al wordt de stekker uit de diensten getrokken.
Alleen verwacht ik dat ze er niet aan beginnen, want kost meer en iedereen accepteert de huidige manier van uitbrengen toch wel.
Daarbij komt dat in de niet zo verre toekomst heel het fysieke gewoon niet meer voor gaat komen ben ik bang. Zou het heel jammer vinden, maar dit is vrij duidelijk de weg die in is geslagen en ook door meer en meer mensen als prima beschouwd wordt. Dan is het makkelijk voor de bedrijven om hun slag te slaan.
Dan is het in elk geval aan jezelf om te zorgen dat je de game (goed) bewaard. Nu ben je veel te afhankelijk van de nukken van een externe partij ten aanzien van je aanschaf. En dan niet voor updates (dat is in heel veel gevallen zo), maar of het in algemene zin nog bruikbaar is.
Mijn zoon komt vandaag naar me toe met de vraag of hij een 'gaming toetsenbord en muis' mag kopen om op zijn switch te gebruiken. Ik ben meteen even gaan zoeken, maar het wordt me maar niet duidelijk of dit nou wel of niet mogelijk is met de Switch
Iemand die hier antwoord op kan geven? Ik zie hier en daar wel oplossingen voorbij komen, maar wat werkt lijkt vaak houtje touwtje...
Iemand die hier antwoord op kan geven? Ik zie hier en daar wel oplossingen voorbij komen, maar wat werkt lijkt vaak houtje touwtje...
De ondersteuning is erg beperkt en hangt af van of de ontwikkelaar het heeft geïmplementeerd. Bij Fortnite kan het bijvoorbeeld, maar ga er maar vanuit dat bij alle andere spellen het niet kan tenzij je er specifiek iets over kunt vinden.Jorizzz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:09:
Mijn zoon komt vandaag naar me toe met de vraag of hij een 'gaming toetsenbord en muis' mag kopen om op zijn switch te gebruiken. Ik ben meteen even gaan zoeken, maar het wordt me maar niet duidelijk of dit nou wel of niet mogelijk is met de Switch![]()
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ok, dat lijkt me duidelijk, thanks!g0tanks schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:13:
[...]
De ondersteuning is erg beperkt en hangt af van of de ontwikkelaar het heeft geïmplementeerd. Bij Fortnite kan het bijvoorbeeld, maar ga er maar vanuit dat bij alle andere spellen het niet kan tenzij je er specifiek iets over kunt vinden.
Eindelijk ontsnapt in Hades
Heeft me zo'n 12 uur gekost. Zat aardig lang vast bij allerlaatste gedeelte, uiteindelijk vanwege +20% darkness de Adamant Rail gekozen (relatief mijn slechtste wapen) en wonderbaarlijk genoeg met nog 3 death defiances en full HP aangekomen bij laatste gedeelte. Vet spel maar begon op het laatst wel vervelend te worden dat ik
Ik ga nu maar wat YouTube videos kijken met goede builds, ik zat zelf maar wat aan te kloten met wat ik deed. Zo lette ik helemaal niet op die keepsakes, kwam er pas later achter dat als je Goden honing geeft je keepsakes krijgt. Ik had al mijn honing aan Charon gegeven
Mijn escape run was toevallig ook mijn eerste run die ik begon met de Athena keepsake om die dodge deflect te krijgen.
Ik heb Untitled Goose Game ook gekocht, grappig spel maar sommige van die objects waren (voor mij) echt debiel lastig, moest vaak Googlen wat ik nou moest doen.
En vergeleken met Hades toch wel erg duur voor wat je ervoor terugkrijgt
Wel een super leuk concept.
spoiler:
Hoewel het met variatie aan wapens en wapen vormen wel leuk bleef.steeds door de eerste 2 arena's moest, en de 3e ging eigenlijk ook heel gemakkelijk.
Ik ga nu maar wat YouTube videos kijken met goede builds, ik zat zelf maar wat aan te kloten met wat ik deed. Zo lette ik helemaal niet op die keepsakes, kwam er pas later achter dat als je Goden honing geeft je keepsakes krijgt. Ik had al mijn honing aan Charon gegeven
spoiler:
Maar eerst beginnen met Hollow Knight. Ik las ooit dat je 10x moest ontsnappen voor de ending, dus dat wil ik binnenkort nog wel eens doen.
Ik heb Untitled Goose Game ook gekocht, grappig spel maar sommige van die objects waren (voor mij) echt debiel lastig, moest vaak Googlen wat ik nou moest doen.
En vergeleken met Hades toch wel erg duur voor wat je ervoor terugkrijgt
[ Voor 3% gewijzigd door Brogala op 21-04-2021 15:24 ]
@Brogala Je hele post is redelijk spoilery zou ik zeggen. Meeste is leuk om zelf te ontdekken, vooral dat ending gedoe.
Vandaag bij een marktplaats verkoper in de buurt het spel Super Smash Bros Ultimate opgehaald voor 35 euro. De prijs vond ik wel redelijk, zeker voor een exemplaar met NL hoesje. In de auto nog even alles goed bekeken. Het hoesje heeft dan wel NL tekst, maar op de cartridge staat “Frei ab 12 Jahre”..... Daarna nog een keer het hoesje goed bekeken en ik merkte op dat door de tekst Super Smash Bros een hele dunne horizontale en verticale witte lijn zichtbaar is. Toen bekroop me een ‘opgelicht’ gevoel: heb ik nu een Duitse versie gekocht en heeft de verkoper een NL cover geprint? Bij thuiskomst even in de MP app gezocht op dit spel en de witte lijnen en Duitse tekst kwamen veelvuldig voor. Kennelijk hoort dit bij dit spel.
De witte lijnen zullen ongetwijfeld kloppen. Ook al is het kennelijk gangbaar, maar komt het vaker voor dat we Duitse tekst hebben op de cartridge bij een spel met NL hoesje?
De witte lijnen zullen ongetwijfeld kloppen. Ook al is het kennelijk gangbaar, maar komt het vaker voor dat we Duitse tekst hebben op de cartridge bij een spel met NL hoesje?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Daar was ik al wat meer gerust op. Dus geen slechte printer.Spike_wolf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:05:
@meesje
De witte lijnen zijn onderdeel van het logo. Een horizontaal en een verticaal
[Afbeelding]
Kennelijk zal “Frei ab 12 Jahre” op de cartridge ook wel normaal zijn, maar bijzonder vind ik het wel.
Geen idee, ik heb zowel de cartridge als cover Duitsmeesje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:08:
[...]
Daar was ik al wat meer gerust op. Dus geen slechte printer.
Kennelijk zal “Frei ab 12 Jahre” op de cartridge ook wel normaal zijn, maar bijzonder vind ik het wel.
Qua game maakt het ook niet uit. Ze zijn (bijna?) allemaal wereldwijd identiek op de covers en cartridge sticker na.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
@meesje Niet bijzonder, zover ik weet is een cartridge print voor heel Europa, alleen het hoesje is mogelijk per land verschillend.
Je hebt gelijk, aangepast.The Chosen One schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:17:
@Brogala Je hele post is redelijk spoilery zou ik zeggen. Meeste is leuk om zelf te ontdekken, vooral dat ending gedoe.
spoiler:
Hoewel de meeste spelen wel een endboss hebben
Het ending gedoe had ik zelf niet ontdekt dat je pas na 10x ontsnappen de echte ending hebt, valt dat te ontdekken in de game zelf?
@Brogala het is in Hades erg duidelijk dat je game nog niet klaar is wanneer je voor het eerst REDACTED verslaat, dus je speelt gewoon verder en ontdekt dit vanzelf wel.
Ik heb hier meerdere nl hoesjes met die duitse teksts op de cartridge. Dus dat kan gewoon kloppenmeesje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:08:
[...]
Daar was ik al wat meer gerust op. Dus geen slechte printer.
Al ff verwacht maar de kogel is nu door de kerk: The Great Ace Attorney bundel komt eraan op 27 juli.
Edit: in de video vermelden ze trouwens ook dat er een bundel komt met The Great Ace Attorney Chronicles én de Phoenix Wright trilogie.
Edit 2: The Great Ace Attorney Chronicles krijgt enkel een fysieke release in Japan en de USA. Deze releases bevatten wel Japans en Engels, dus importeren is geen groot probleem.
くらえ! #TheGreatAceAttorneyChronicles collects the novel courtroom antics of two previously Japan-only games! Join Phoenix Wright’s ancestor Ryunosuke in thrilling court cases at the turn of the 20th century. Coming to Switch, PS4, and Steam July 27th!
— Ace Attorney (@aceattorneygame) 21 april 2021
👉 https://t.co/D1HjMzrLRP pic.twitter.com/t5cDIh5K7O
Edit: in de video vermelden ze trouwens ook dat er een bundel komt met The Great Ace Attorney Chronicles én de Phoenix Wright trilogie.
Edit 2: The Great Ace Attorney Chronicles krijgt enkel een fysieke release in Japan en de USA. Deze releases bevatten wel Japans en Engels, dus importeren is geen groot probleem.
[ Voor 35% gewijzigd door JackAvery op 22-04-2021 09:50 ]
Microsoft's Game Stack (ook Xbox Game Pass???) en Nintendo Switch lijkt toch wel een dingetje te gaan zijn.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
@Zerora Ik vind SwitchForce geen betrouwbaar kanaal, wellicht leuk als je wilt speculeren, is er nog een andere bron?
In ieder geval als ik Nintendolife moet geloven, die speculeren er ook altijd op los, dan gaat Xbox Cloud/Game Pass echt niet gebeuren volgens een "Industry Analist"
In ieder geval als ik Nintendolife moet geloven, die speculeren er ook altijd op los, dan gaat Xbox Cloud/Game Pass echt niet gebeuren volgens een "Industry Analist"
[ Voor 42% gewijzigd door L23 op 21-04-2021 18:00 ]
Ja snap ik.L23 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:54:
@Zerora Ik vind SwitchForce geen betrouwbaar kanaal, wellicht leuk als je wilt speculeren, is er nog een andere bron?
Maargoed. Phil Spencer was vorig jaar oktober al gezien in een xbox related video met op de achtergrond op de plank een Nintendo Switch.
En in de stream van Microsoft Game Stack die onlangs gedaan was, staat wederom een Nintendo Switch op de plank (hier te zien in een tweet van Tom Warren (the verge)).
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
@Zeror Die Nintendo Switch op de plank laat inderdaad mooi zien dat de relatie tussen Microsoft en Nintendo gezond is. We hebben Minecraft, Cuphead en Ori. Dus die Switch verdiend zeker een plek op de plank. Het kan ook betekenen dat er nog een Xbox titel naar de Switch komt. Maar meer kan ik er zelf niet van maken.
Maar het zou dus ook iets veel groters kunnen zijn. Dat zoals, SwitchForce aangeeft, een er nieuwe Banjo game ook naar de Switch komt. Of dat de Switch wordt toegevoegd aan het Game Pass ecosysteem. Nog 2 maanden tot E3. Wellicht wordt het dan een stuk duidelijker.
@Zerora Alles kan. Maar ben zeker benieuwd naar de E3.
Zou wel een goede tennis game willen zien. Ideaal op handheld mode. Maar de tennisgames die er zijn zijn budget slecht of niet realistisch (Mario aces)
Op GamePass/Xcloud had David Gibson - een investeringsanalyst die Nintendo nauwlettend volgt - alvast het volgende te zeggen:Zerora schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:13:
Maar het zou dus ook iets veel groters kunnen zijn. Dat zoals, SwitchForce aangeeft, een er nieuwe Banjo game ook naar de Switch komt. Of dat de Switch wordt toegevoegd aan het Game Pass ecosysteem. Nog 2 maanden tot E3. Wellicht wordt het dan een stuk duidelijker.
Would make a lot of sense @MatPiscatella , but I have had @Nintendo tell me directly they would not put other streaming services on the Switch. Lost opportunity...... https://t.co/Qbs97Z2Ugn
— David Gibson (@gibbogame) 21 april 2021
Wie herinnert er zich de GameBoy Printer nog? Goed nieuws voor jou want in Japan kondigen FujiFilm en Nintendo de volgende samenwerking aan:
[YouTube: instax mini Link "instax your hero." / FUJIFILM]
De Switch zal via een app met deze smartphone printer van FujiFilm kunnen verbinden om zo screenshots te printen op de welbekende Instax foto’s. Meer info op de Japanse site van Nintendo... deze instructievideo legt het ook goed - en in het Engels - uit.
De Instax Mini Link printer is ook gewoon hier verkrijgbaar en de app lijkt in het Engels te bestaan, dus het zou me niet verbazen als dit ook buiten Japan zal werken.
De app releast op 30 april, dezelfde dag als New Pokémon Snap
Edit: trailer en video tutorial vervangen door de Engelse versies.
[YouTube: instax mini Link "instax your hero." / FUJIFILM]
De Switch zal via een app met deze smartphone printer van FujiFilm kunnen verbinden om zo screenshots te printen op de welbekende Instax foto’s. Meer info op de Japanse site van Nintendo... deze instructievideo legt het ook goed - en in het Engels - uit.
De Instax Mini Link printer is ook gewoon hier verkrijgbaar en de app lijkt in het Engels te bestaan, dus het zou me niet verbazen als dit ook buiten Japan zal werken.
De app releast op 30 april, dezelfde dag als New Pokémon Snap
Edit: trailer en video tutorial vervangen door de Engelse versies.
[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 22-04-2021 09:48 ]
Waarom zou je dit willen? Wordt volgens mij net zo'n succes als de gameboy printer.JackAvery schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:04:
Wie herinnert er zich de GameBoy Printer nog? Goed nieuws voor jou want in Japan kondigen FujiFilm en Nintendo de volgende samenwerking aan:
Is gewoon een extra feature op een reeds bestaande instant-printer. Leuk als je hem in huis hebt, en misschien verkopen ze er wat meer vanjongetje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:35:
[...]
Waarom zou je dit willen? Wordt volgens mij net zo'n succes als de gameboy printer.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
De 20ste is versie 12.0.1 uitgekomen. Deze brengt algemene verbeteringen aan de stabiliteit van het systeem om de gebruikservaring te optimaliseren met zich mee.
Alleen had ik gisteren opeens de foutmelding dat de Ethernet verbinding verbroken was, terwijl ik hem op de Wifi heb. Iemand anders ook dat probleem meegemaakt?
Alleen had ik gisteren opeens de foutmelding dat de Ethernet verbinding verbroken was, terwijl ik hem op de Wifi heb. Iemand anders ook dat probleem meegemaakt?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
De app komt uit op 30 april, tegelijkertijd met New Pokémon Snap, een game waarbij de hele gimmick is dat je foto's trekt... En bedenk eens hoeveel mensen er de screenshot knop op consoles gebruiken.jongetje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:35:
[...]
Waarom zou je dit willen? Wordt volgens mij net zo'n succes als de gameboy printer.
Waarom je dit zou willen? Omdat het leuk kan zijn, meer niet. Instant foto's zijn al een tijdje terug in. Je hebt meteen iets tastbaars. Het is verder een reeds bestaande printer, dit is gewoon een extra feature die past in een marketingcampagne en synergie oplevert voor beide producten.
De trailer legt toch perfect uit waarom je dit zou willen?. Zodat je met de hele familie, jong en oud, heel gelukkig en blij, allerlei geprinte screenshots met elkaar kan delen.jongetje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:35:
[...]
LOL. Als je via WiFi bent verbonden klopt het (meestal) toch dat de ethernet is verbroken.Linksquest schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:52:
En om toch nog even serieus te zijn. Nee. Ik heb nog nooit een foutmelding op mijn Switch gehad.
Ik denk ook wel dat dit heel regionaal is. In Japan is fotografie volgens mij nog steeds heel groot (de stereotype Japanner loopt met een camera met zo'n dikke telelens rond). En goed kans dat Fuji hier een leuk bedragje voor naar Nintendo heeft geboekt, want Pokémon Snap is natuurlijk wel dé manier om dit ding bij de jeugd onder de aandacht te brengen.Raem schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:49:
[...]
De trailer legt toch perfect uit waarom je dit zou willen?. Zodat je met de hele familie, jong en oud, heel gelukkig en blij, allerlei geprinte screenshots met elkaar kan delen.
Meer nieuws voor de Monster Hunter spelers op 27 april. MH Stories 2 info als bonus:
Verder in de categorie nieuws:
Monster Hunter Digital Event - April 2021 is coming up next week!
— Monster Hunter (@monsterhunter) 23 april 2021
Tune in for news on the first free #MHRise update (Ver. 2.0), feat. Chameleos, Apex Rathalos and much more, as well as the latest info on #MHStories2.
📺 https://t.co/k19ItmqDFq pic.twitter.com/uGk6Ab0IRH
Verder in de categorie nieuws:
- Ys IX heeft een westerse releasedatum: op 9 juli kan je hiermee aan de slag op Switch (via Gematsu). Nieuwe trailer.
- Goed nieuws voor de eigenaars van Atelier Lydie & Suelle. Er bleek een groot verschil in kwaliteit te zijn tussen de eerste Switch release en de nieuwe DX versie die in de Atelier Mysterious Trilogy Deluxe Pack inbegrepen zit. Gisteren is er tegelijk met de launch van die trilogie een patch uitgekomen voor de originele release - versie 1.0.5 - die het spel updated met alle upgrades van de DX release.
- Spiritfarer heeft deze week een grote patch gekregen met extra content en quality-of-life updates.
- Aspyr werkt aan een patch voor de zeer matige port van Republic Commando. Deze zou er begin mei moeten zijn.
[ Voor 78% gewijzigd door JackAvery op 23-04-2021 09:37 ]
@JackAvery Dank voor het delen. Mijn vrouw staat iig te springen.
@jongetje Tja, van mij hoeft het ook niet. Mijn vrouw daarentegen is wel enthousiast. Die heeft ook nog de gameboy camera en printer.
Die heeft ook van die pocketprinters om foto's on the go af te drukken. Vind dat zelf ook nog steeds onzin, maar moet zeggen we hebben wel grappige situaties gehad.
Voorbeeld totaal niet Nintendo gerelateerd en een HP Sprocket:
We gingen met regelmaat naar The Ashton Brothers. Super leuke show. Bij aankomst met alle drie apart op de foto. Mijn vrouw ze afdrukken, had een pen/viltstift bij zich. Na afloop met de foto weer naar ze toe voor een handtekening.
De eerst stond helemaal verbaasd, haalde de ander erbij etc. Echt heel grappig.
Maar buiten dat is het in mijn ogen totaal niet boeiend.
Ze heeft ook nog zo'n Canon Selphy. Daar kun je 10x15 foto's mee afdrukken. Dat kan wel handig zijn als je voor mensen een leuke foto direct af kunt drukken.
Als er meer tijd overheen mag gaan, dan liever via een afdruk service.
Maar goed, heeeeel verhaal. En uiteraard, met Pokemon Snap denk ik dat het wel een leuke feature zal zijn om te gebruiken.
Ik dacht dat er een hele module tussen zit, maar dat is de telefoon. Zie dan niet hoe dit precies moet werken. Als je al foto's naar je telefoon kunt krijgen vanaf de Switch, dan kun je iedere printer wel gebruiken. Instax link app. Maar, als je het daarmee op je telefoon krijgt, dan kun je het prima met de andere app ook afdrukken.
@jongetje Tja, van mij hoeft het ook niet. Mijn vrouw daarentegen is wel enthousiast. Die heeft ook nog de gameboy camera en printer.
Die heeft ook van die pocketprinters om foto's on the go af te drukken. Vind dat zelf ook nog steeds onzin, maar moet zeggen we hebben wel grappige situaties gehad.
Voorbeeld totaal niet Nintendo gerelateerd en een HP Sprocket:
We gingen met regelmaat naar The Ashton Brothers. Super leuke show. Bij aankomst met alle drie apart op de foto. Mijn vrouw ze afdrukken, had een pen/viltstift bij zich. Na afloop met de foto weer naar ze toe voor een handtekening.
De eerst stond helemaal verbaasd, haalde de ander erbij etc. Echt heel grappig.
Maar buiten dat is het in mijn ogen totaal niet boeiend.
Ze heeft ook nog zo'n Canon Selphy. Daar kun je 10x15 foto's mee afdrukken. Dat kan wel handig zijn als je voor mensen een leuke foto direct af kunt drukken.
Als er meer tijd overheen mag gaan, dan liever via een afdruk service.
Maar goed, heeeeel verhaal. En uiteraard, met Pokemon Snap denk ik dat het wel een leuke feature zal zijn om te gebruiken.
Ik dacht dat er een hele module tussen zit, maar dat is de telefoon. Zie dan niet hoe dit precies moet werken. Als je al foto's naar je telefoon kunt krijgen vanaf de Switch, dan kun je iedere printer wel gebruiken. Instax link app. Maar, als je het daarmee op je telefoon krijgt, dan kun je het prima met de andere app ook afdrukken.
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 23-04-2021 10:07 ]
Hoe het werkt: Switch genereert QR code en zet lokaal netwerk op -> Instax app op smartphone, leest code, verbindt, laadt de screenshot van de Switch -> eventueel verder editen op Instax app -> printen via de apart te kopen printer. In theorie is er misschien een manier om deze naar een andere app te kunnen doorsluizen en zo op een andere soort printer proberen printer natuurlijk, maar dan mis je de de instant polaroid foto's.Arunia schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:57:
Edit: zal deze maar gewoon embedden
[YouTube: instax mini Link app for Nintendo Switch Tutorial Movie / FUJIFILM]
Ik ken best wel wat mensen die de laatste jaren terug polaroids schieten op vakantie of met vrienden enzoverder. Smartphone printers spelen ook in op de hele Instagram en selfie cultuur, zie best wel mensen polaroids ervan printen en collages maken etc. Het is dus geen toeval dat ze dit marketen met Animal Crossing en Pokémon Snap.
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 23-04-2021 11:46 ]
Ik denk niet dat deze samenwerking zal leiden tot enorme aantallen geprinte switch screenshots, maar ik vind dit wel een super marketingactie voor Fuji. Hoewel ik al lang een Instax Mini camera heb, had ik geen idee van het bestaan van Instax printertjes. Nu wel en ik wil er ook eentje. Niet vanwege de koppeling met de switch, maar toch. Zonder dit initiatief zou ik er wellicht nooit achtergekomen zijn
Er is blijkbaar een gelimiteerde fysieke editie van Star Renegades door Strictly Limited Games - momenteel preorderbaar, oplage van 2500 stuks (€30). Hetzelfde geldt voor de collector's edition (€50).
Een kleine heads-up voor wie interesse heeft: de Switch port van Star Renegades had bij launch nogal wat problemen. De developer heeft ondertussen meerdere patches gereleased, maar geen idee in hoeverre deze de performance ten goede gekomen zijn. Het lijkt er in ieder geval op dat ontwikkelaar Massive Damage de game blijft ondersteunen.
De inhoud van de collector's edition:
Een kleine heads-up voor wie interesse heeft: de Switch port van Star Renegades had bij launch nogal wat problemen. De developer heeft ondertussen meerdere patches gereleased, maar geen idee in hoeverre deze de performance ten goede gekomen zijn. Het lijkt er in ieder geval op dat ontwikkelaar Massive Damage de game blijft ondersteunen.
De inhoud van de collector's edition:
Binnenkort de New Pokémon snap. Mijn zoontje stelde de vraag of daar shinys in zaten. Maar kan dit dus nog nergens vinden op internet.
Wel veel dat het nog niet besproken is. Weet iemand of er shinys zullen zijn?
Wel veel dat het nog niet besproken is. Weet iemand of er shinys zullen zijn?
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic