Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Steeffoon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-02 11:42

Steeffoon

Android-nerd

izzet3838 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 01:12:
Hier ook al een aantal keer gehad dat whatsapp eens bleef hangen bij het verzenden van media, de ene keer lukt het van de eerste keer, de andere keer direct.
Heel herkenbaar, helaas. Was al bang dat het aan mij lag. Zowel vanuit de Foto's app als vanuit WhatsApp zelf. Erg vervelend.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-02 14:20

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Voor degenen die de EMUI 10 update nog niet doorgekregen hebben:

Hier kun je de dload Firmware voor VOG-L09 & VOG-L29 v10.0.0.173 vinden. Tevens staat er een beschrijving hoe je de firmware-update kunt uitvoeren.

Let op dat je de juiste firmware voor jouw apparaat pakt, mocht je je hier aan wagen. Ik heb model VOG-L29 C431.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:36:
Voor degenen die de EMUI 10 update nog niet doorgekregen hebben:

Hier kun je de dload Firmware voor VOG-L09 & VOG-L29 v10.0.0.173 vinden. Tevens staat er een beschrijving hoe je de firmware-update kunt uitvoeren.

Let op dat je de juiste firmware voor jouw apparaat pakt, mocht je je hier aan wagen. Ik heb model VOG-L29 C431.
En werkte het voor je naar behoren? Ben er namelijlk wel een beetje klaar mee om iedere keer te klikken op update update update :)

• jagermeister

jagermeister

Viper_4111 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:33:
[...]

En werkte het voor je naar behoren? Ben er namelijlk wel een beetje klaar mee om iedere keer te klikken op update update update :)
Nog niet gedaan.
Ik ga - als ik tijd heb - vanavond even kijken.

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
jagermeister schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:05:
[...]
Nog niet gedaan.
Ik ga - als ik tijd heb - vanavond even kijken.
Wilde al aan de gang gaan hier op het werk maar ik mis, USB stick en USB OTG cable die thuis liggen haha.

• jagermeister

jagermeister

Viper_4111 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Wilde al aan de gang gaan hier op het werk maar ik mis, USB stick en USB OTG cable die thuis liggen haha.
Same here! :D

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09:13
Waarom zou je dat doen?
Die whatsap probleem komt me de strot uit .NIET UPGRADEN

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:34
Op welke beveiligingsupdates zitten jullie...
Komt hier nog wel een nieuwe van?

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:06
@Aggressor ik zit op die van november denk dat binnen kort de december wel komt.
Maar hier echt 0.0 problemen

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 15:58
Met de P30 lite zit ik al op de december update sinds een aantal dagen.

• Stefuit
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13-02 19:45
Is het nog aan te raden om deze telefoon te kopen ivm Google Play Store die niet zou werken? Of kan je gewoon apps uit de google play store downloaden?

Zou graag een P30 willen aanschaffen maar het China-Amerika verhaal houd mij wat tegen...

• rommelkast
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-02 22:20

rommelkast

kitesmurf

Playstore werkt nog steeds hoor, het "probleem" gaat alleen over nieuwe telefoons.

panen.nl

• Ruudox
Stefuit schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:32:
Is het nog aan te raden om deze telefoon te kopen ivm Google Play Store die niet zou werken? Of kan je gewoon apps uit de google play store downloaden?

Zou graag een P30 willen aanschaffen maar het China-Amerika verhaal houd mij wat tegen...
idd deze telefoon zal gewoon altijd support blijven houden incl play store en alle andere google diensten

• Sandrioni
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15-02 18:50
jagermeister schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:44:
Ik heb ook een zéér irritant probleem met Android Auto. De verbinding met mijn telefoon wordt op volkomen random momenten afgebroken en de USB poort waarop de telefoon was aangesloten werkt dan niet meer. Ik plug hem dan op de andere USB poort in tot ook die uitvalt en niet meer werkt. Moet dan infotainment systeem in auto volledig uitzetten en weer aan alvorens de poorten weer gaan functioneren en het riedeltje zich weer herhaalt. Bloed irritant bij navigeren en bovendien ook nog eens onveilig.

Ben niet de enige. Het speelt bij sommigen al maanden en er lijkt niets aan gedaan te worden:

https://support.google.com/androidauto/thread/5710588?hl=en#
Misschien al eerder langsgekomen, maar ik had ook allerlei gedoe met Android Auto. Sinds ik de originele Huawei kabel gebruik: geen énkel probleem meer.....

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• jagermeister

jagermeister

Sandrioni schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:18:
[...]

Misschien al eerder langsgekomen, maar ik had ook allerlei gedoe met Android Auto. Sinds ik de originele Huawei kabel gebruik: geen énkel probleem meer.....
Die kabel gaf bij mij dezelfde problemen, alleen wel in mindere mate.

Ik heb nu deze gekocht en sinds ik die gebruik ook helemaal geen enkel probleem meer:

https://www.informatique....ansluitkabel-c-a-m-m.html

• rkrijgsman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02-02 23:13
Ha mensen, mijn P30 (ELE-L29) zit op VDF.NL 9.1.0.7. Dit is helaas de enige update die ik heb mogen ontvangen sinds aankoop in april/mei 2019. Tele2 klanten met hetzelfde model Huawei hebben sindsdien al een handje vol updates gehad en draaien sinds eind 2019 op EMUI 10.0. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik van de Vodafone versie af kom en gewoon meedoe met de updates van Huawei/Google?
Gebruik Whatsapp business trouwens, nooit problemen gehad met foto's en dergelijke.

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-02 20:48
rkrijgsman schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:37:
Ha mensen, mijn P30 (ELE-L29) zit op VDF.NL 9.1.0.7. Dit is helaas de enige update die ik heb mogen ontvangen sinds aankoop in april/mei 2019. Tele2 klanten met hetzelfde model Huawei hebben sindsdien al een handje vol updates gehad en draaien sinds eind 2019 op EMUI 10.0. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik van de Vodafone versie af kom en gewoon meedoe met de updates van Huawei/Google?
Gebruik Whatsapp business trouwens, nooit problemen gehad met foto's en dergelijke.
Heb je hier iets aan?

https://forum.xda-develop...roce-ota-mhuawei-t3887800

Sinds ik overgestapt ben naar whatsapp Biss heb ik ook geen rariteiten meer.
Had dat al een keer gemeld, maar daarna kwamen er weer berichten van aaarch mijn whatsapp loopt vast, hebben jullie?....
Dan denk ik ook van.....

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:37
jagermeister schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:25:
[...]

Ik denk dat ik dit opgelost heb door gebruik te maken van een USB A to USB C kabel waarbij de USB A connector blauw van binnen is. Blijkbaar is dit USB type 3.x. Ik wist eerlijk gezegd niet dat die kleurtjes er waren voor onderscheid in versie kabel. |:(

Zojuist zeker 20 minuten een stabiele connectie met Android Auto gehad en daarbij gebruik gemaakt van Google maps navigatie en Spotify. Dit lukte mij voorheen niet langer dan een minuut of vijf op zijn hoogst. Ik juich nog niet te vroeg, maar het ziet er naar uit dat het opgelost is. *O*

Edit: :( Vanmorgen binnen 4 minuten weer een verbroken verbinding.

Edit2: Inmiddels een USB A male to USB c male type 3.1 Gen2 kabeltje van 50cm aangeschaft. Hiermee nog geen disconnects gehad, maar ook nu vertrouw ik er nog niet op. Fingers crossed.
https://nl.aliexpress.com...1602_6,searchweb201603_53

Deze kabel had ik gehaald en werkt subliem, je hebt veel usb c kabels en veel troep die alleen geschikt zijn om alleen een beetje op te laden.

• rkrijgsman
Amadeus1966 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Heb je hier iets aan?

https://forum.xda-develop...roce-ota-mhuawei-t3887800

Sinds ik overgestapt ben naar whatsapp Biss heb ik ook geen rariteiten meer.
Had dat al een keer gemeld, maar daarna kwamen er weer berichten van aaarch mijn whatsapp loopt vast, hebben jullie?....
Dan denk ik ook van.....
Helaas heb ik niets aan de bovenstaande link, HiSuite geeft aan dat m'n device up-to-date is en het maakt niet uit welke regio ik kies.

Via HiCare kan ik de regio aanpassen, maar na een reboot staat deze gewoon weer op Netherlands :/ Vodafone geeft aan dat ik beter even kan wachten totdat Vodafone de update pusht, als ze dat al gaan doen. Jammer dat ze nu al maanden later zijn dan niet-branded P30's.

Op XDA vindt ik wel een aantal links naar ROM's met EMUI 10 zonder zekerheid dat het echt werkt en toekomstige updates kan ontvangen.

Huidige versie 9.1.0.260(C431) GPU Turbo. EMUI 9.1.0
Onderaan "About phone" staat "Custom version VDF.NL 9.1.0.7(CT.F01)", heeft iemand enig idee wat dit is?

Voor de mensen die m'n XDA post willen volgen:
Hier.
Vodafone Forum: Hier

rkrijgsman wijzigde deze reactie 13-01-2020 00:18 (44%)
Reden: meer uitleg

• dutchnltweaker
Vraagje, ik had vroeger altijd de optie om 4g bellen aan of uit te zetten (in mobile netwerk setting). Is deze functie nu weg uit emui 10/ android 10 en is dit gewoon standaard geworden? want als ik bel blijft 4G gewoon opstaan.

• dutchnltweaker
Ik krijg nu de beveiligs update van december binnen build .178 (android 10).
714mb in totaal (bugfixes).

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 13-01-2020 11:26 (4%)

• ccave1975
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18-01 07:38
Ik krijg ook 178 binnen nu.

• rkrijgsman
dutchnltweaker schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:24:
Ik krijg nu de beveiligs update van december binnen build .178 (android 10).
714mb in totaal (bugfixes).
Had je EMUI 10 al eerder binnen? Waar heb je je P30 besteld? Ik ben erg benieuwd naar hoe dit soort updates bij de meeste P30's in december terecht komen en bij sommigen nog niet.

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:00
Wordt echt tijd dat de WhatsApp bug eens wordt opgelost. Zit al 2 maand lang met een toestel dat nauwelijks media kan delen via WhatsApp.

• plofkip
Gumball schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:52:
Wordt echt tijd dat de WhatsApp bug eens wordt opgelost. Zit al 2 maand lang met een toestel dat nauwelijks media kan delen via WhatsApp.
Heb je het al gerapporteerd bij Huawei?

• KL643
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:38

KL643

reinaroundtheglobe

plofkip schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Of aan WhatsApp? Want dat zal waarschijnlijk het antwoord zijn van Huawei

reinaroundtheglobe

• plofkip
KL643 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Of aan WhatsApp? Want dat zal waarschijnlijk het antwoord zijn van Huawei
Weerwoord: het probleem treedt alleen op bij de P30 Pro (althans, ik heb het nog niet ervaren op de P30 Lite)

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

plofkip schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:45:
[...]

Weerwoord: het probleem treedt alleen op bij de P30 Pro (althans, ik heb het nog niet ervaren op de P30 Lite)
Tsja, dat zei ik ook toen ik ze een bericht stuurde over mijn probleem (Qnap app) wat alleen speelde op de P30 pro. Antwoord Huawei :

ik begrijp dat het erg vervelend is dat de app het niet op uw toestel doet. Qsync is jammer genoeg een derde partij applicatie waarvan wij geen informatie hebben. Ik raad u daarom aan om contact op te nemen met de app ontwikkelaars. Zij zullen u hiermee zeker verder helpen.

reinaroundtheglobe

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:00
plofkip schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Zojuist de .178 update gehad en het probleem is weg :+

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

Gumball schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:35:
[...]

Bij mij is het nu ook opgelost met mijn Qsync App na de update. Zal Huawei gelijk even melden dat het probleem wel degelijk bij hun lag

reinaroundtheglobe

• schoene
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12-02 11:11
Gumball schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:35:
[...]

Ik heb de .178 update, en af en toe heb ik het probleem nog steeds hoor. Het hangt er van af hoe je een foto wil versturen

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik ondervind ook geen problemen meer met Whatsapp sinds de laatste update. Nu ik dit hier plaats zal ik morgen waarschijnlijk mijn bericht bewerken.

• WhiteAss
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13-02 23:58
Ik heb nu ook op mijn P30 10.0.0.178 binnen. Ik zat nog op Android 9.

Heb iig geen problemen met whatsapp.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 14:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier kijken de Whatsapp problemen helemaal weg na de laatste update.
Sowieso wat kleine issues die er waren zijn opgelost.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• lowlow
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-02 12:53
thecompany schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:51:
Ik ondervind ook geen problemen meer met Whatsapp sinds de laatste update. Nu ik dit hier plaats zal ik morgen waarschijnlijk mijn bericht bewerken.
Van mij zijn alle problemen met whatsapp weg sinds de '178' update. Ik heb onmiddellijk na de update nog een 'wipe cache' gedaan van mijn telefoon (via boot menu) en de cache van mij galerij opgeruimd. Het probleem van mij was meestal als mijn galerij er voor iets tussen zat om foto's te delen.

Ik was ongelooflijk tevreden over het battery life van mijn P30 Pro maar sinds de laatste update '178' is mijn battery life toch een stukje minder geworden. Ik ben een redelijk saaie gebruiker, doe meestal dagelijks hetzelfde, en op het einde van de dag kom ik uit aan 65% procent terwijl ik vroeger steeds in de 70% uit kwam. (kon vroeger toch meestal 2,5 dagen doen voor te laden, nu is het 2 dagen geworden)
FYI. Ik zet mijn batterijbesparing altijd aan, sinds day one.
Heeft iemand tips ?

• Zjoske78
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-02 16:14
Ook de 178 update gekregen maar net zoals met de vorige updates is mijn instelling dat updates 's nachts niet mag plaatsvinden genegeerd. Hierdoor is wederom mijn wekker niet afgegaan vanmorgen omdat de telefoon na de update en reboot blijft hangen op het pincode scherm.

Wat doe ik verkeerd? Elke keer na een update staat de setting bij "software update" -> settings -> 's nachts bijwerken weer aangevinkt en elke keer vink ik hem weer uit. Toch blijft hij 's nachts updaten.
Ik heb nu ook het automatisch downloaden via wifi uitgeschakeld. Wellicht dat dat helpt...

• lowlow
Zjoske78 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:56:
Ook de 178 update gekregen maar net zoals met de vorige updates is mijn instelling dat updates 's nachts niet mag plaatsvinden genegeerd. Hierdoor is wederom mijn wekker niet afgegaan vanmorgen omdat de telefoon na de update en reboot blijft hangen op het pincode scherm.

Wat doe ik verkeerd? Elke keer na een update staat de setting bij "software update" -> settings -> 's nachts bijwerken weer aangevinkt en elke keer vink ik hem weer uit. Toch blijft hij 's nachts updaten.
Ik heb nu ook het automatisch downloaden via wifi uitgeschakeld. Wellicht dat dat helpt...
Van mij is het ook s nachts gebeurd... Wellicht een bug?

• jagermeister

jagermeister

Hier eindelijk ook EMUI 10.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Kreeg gisteren een EMUI update en nu zien de icoontjes en het quickmenu er anders uit.

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

lowlow schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:42:
[...]

Van mij zijn alle problemen met whatsapp weg sinds de '178' update. Ik heb onmiddellijk na de update nog een 'wipe cache' gedaan van mijn telefoon (via boot menu) en de cache van mij galerij opgeruimd. Het probleem van mij was meestal als mijn galerij er voor iets tussen zat om foto's te delen.

Ik was ongelooflijk tevreden over het battery life van mijn P30 Pro maar sinds de laatste update '178' is mijn battery life toch een stukje minder geworden. Ik ben een redelijk saaie gebruiker, doe meestal dagelijks hetzelfde, en op het einde van de dag kom ik uit aan 65% procent terwijl ik vroeger steeds in de 70% uit kwam. (kon vroeger toch meestal 2,5 dagen doen voor te laden, nu is het 2 dagen geworden)
FYI. Ik zet mijn batterijbesparing altijd aan, sinds day one.
Heeft iemand tips ?
Ja, vooral niet druk maken hierover :+

reinaroundtheglobe

• rommelkast
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-02 22:20

rommelkast

kitesmurf

Hier ook de 10 update binnen. Maar gelijk grote problemen met de vpn firewall. Diverse instellingen geprobeerd, geen soelaas. Diverse ander firewalls geprobeerd en alleen noroot firewall BETA werkt goed. Mocht iemand het probleem ook hebben, Dan kan je je zoektocht dus besparen.

panen.nl

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14-02 20:41

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

lowlow schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:59:
[...]

Van mij is het ook s nachts gebeurd... Wellicht een bug?
In China was het overdag. ;)

Voor die ene keer in een paar maanden dat dit mogelijk gebeurt, zou ik mij er niet al te hard druk over maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• plofkip
Nou ja en nee, als daardoor je wekker niet gaat is het wel een zeer irritante bug :*)

• Zephrex
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 13:01
Ik lijk na de nieuwe update Nova Launcher niet meer als launcher in te kunnen stellen. Heeft iemand anders hier ook last van?

EDIT: Geen enkele launcher. Staat gewoon niet meer in de lijst bij Settings...

Zephrex wijzigde deze reactie 17-01-2020 18:44 (26%)

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

Zephrex schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:30:
Ik lijk na de nieuwe update Nova Launcher niet meer als launcher in te kunnen stellen. Heeft iemand anders hier ook last van?

EDIT: Geen enkele launcher. Staat gewoon niet meer in de lijst bij Settings...
Werkt gewoon hier... Instellingen /apps/standaard apps/startscherm app

reinaroundtheglobe

• jagermeister

jagermeister

Batterij loopt een stuk sneller leeg zeg, sinds de update naar 178.

• Zephrex
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 13:01
KL643 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:42:
[...]

Werkt gewoon hier... Instellingen /apps/standaard apps/startscherm app
En ik maar zoeken gisterenavond. Heel erg bedankt, ik kwam er niet uit. De vorige keer (versie) stond het op een andere plek:

https://photos.app.goo.gl/bCD19urkC4cDPVdT6

En daar stond het nu niet meer. Alle launchers die ik probeerde wilden ook telkens dat ik het daar veranderde. Dankjewel!

• Michele_M_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12-02 19:20
Weet iemand waar "Wipe cache partition" is gebleven? Via recovery mode kom ik er niet meer met Emui 10. :/

• itsoutthere
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-02 21:32

itsoutthere

The Truth

Ik dacht dat die whatsapp problemen inderdaad weer verdwenen waren met de laatste update. Ik had er een paar dagen geen last meer van. Echter nu vandaag toch wel weer helaas...

Huawei P30 Pro

• Steeffoon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-02 11:42

Steeffoon

Android-nerd

itsoutthere schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:47:
Ik dacht dat die whatsapp problemen inderdaad weer verdwenen waren met de laatste update. Ik had er een paar dagen geen last meer van. Echter nu vandaag toch wel weer helaas...
precies hier hetzelfde, dagenlang ging het goed, nu toch weer de zeer vervelende bug :(((

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

Michele_M_ schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:24:
Weet iemand waar "Wipe cache partition" is gebleven? Via recovery mode kom ik er niet meer met Emui 10. :/
Clear data/ wipe cache partition

reinaroundtheglobe

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Kan iemand een goede dialer aanraden waar ik per persoon een telefoon lijn kan instellen.
Of waar ik net zoals bij samsung een default bij bellen met bluetooth kan instellen?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Michele_M_
KL643 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:29:
[...]

Clear data/ wipe cache partition
ja die snap ik. Maar die optie zie ik niet staan bij recovery mode... Power en volume up.

• lowlow
jagermeister schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:21:
Batterij loopt een stuk sneller leeg zeg, sinds de update naar 178.
2nd that. Zie m'n post ook iets hoger. Het is niet dramatisch maar wel merkbaar

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

Michele_M_ schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:32:
[...]
ja die snap ik. Maar die optie zie ik niet staan bij recovery mode... Power en volume up.
Vreemd, hier wel

reinaroundtheglobe

• Mark22
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20:12
Hier ook sinds 2 dagen Android 10. Het stoort me alleen wel dat ik nu een melding naar rechts moet swipen ipv links om deze te verwijderen. Weet iemand waar dit aangepast kan worden? In de instellingen kan ik niks vinden. Ik heb op veel apps ingesteld dat iets verwijderd wordt door 1x naar links te swipen, dus ik zou ook graag hetzelfde willen voor de meldingen :p

• JohnShoe
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 21-01 20:09
Deze optie werkt niet als de telefoon wordt opgeladen.

• dutchnltweaker
Hebben meer mensen dat de 4G bellen setting weg is met de nieuwe android 10 update? vroeger kon je dit aan en uit zetten, nu staat het gewoon altijd aan?

• Michele_M_
JohnShoe schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:26:
[...]

Deze optie werkt niet als de telefoon wordt opgeladen.
Zie het er niet tussen staan? Telefoon wordt niet opgeladen.

Michele_M_ wijzigde deze reactie 19-01-2020 15:51 (13%)

• JohnShoe
Michele_M_ schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Vreemd, nog nooit meegemaakt.
Toch maar een herstel overwegen?

• _Tinus_
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14-02 14:28
JohnShoe schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Vreemd, nog nooit meegemaakt.
Toch maar een herstel overwegen?
Menu is gewijzigd tov eerder. Zit nu in sub menu

Menu is als volgt:
Restart
Clear data
Update Mode
Safe mode

Kies clear data. Dan krijg je het volgende menu:
Factory Reset
Wipe cache partition
Back

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

Michele_M_ schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Wat staat er dan wel?

reinaroundtheglobe

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:35:
Hebben meer mensen dat de 4G bellen setting weg is met de nieuwe android 10 update? vroeger kon je dit aan en uit zetten, nu staat het gewoon altijd aan?
Bedoel je het volgende?

Settings-> Mobile network -> Mobile data -> Preferred network mode

Hier kan je 4G eruit gooien. Dit met Android 10.

• Michele_M_
Zie post hierboven.
_Tinus_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Menu is als volgt:
Restart
Clear data
Update Mode
Safe mode

Factory Reset
Wipe cache partition
Back
Thx

• dutchnltweaker
bkor schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:11:
[...]

Bedoel je het volgende?

Settings-> Mobile network -> Mobile data -> Preferred network mode

Hier kan je 4G eruit gooien. Dit met Android 10.
Nee echt 4g bellen (Volte calling).

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:38:
[...]

Nee echt 4g bellen (Volte calling).
Ah, die optie heb ik ook nog steeds, vlak onder Data roaming (in het Mobile data menu) en boven Wi-Fi calling optie. Het heet "VolLTE calls". Ik dacht trouwens dat dit alleen kon als je provider iets doet. Misschien kunnen ze zien welke Android je gebruikt?

• dutchnltweaker
bkor schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:09:
[...]

Ah, die optie heb ik ook nog steeds, vlak onder Data roaming (in het Mobile data menu) en boven Wi-Fi calling optie. Het heet "VolLTE calls". Ik dacht trouwens dat dit alleen kon als je provider iets doet. Misschien kunnen ze zien welke Android je gebruikt?
Vreemd, heb alleen de optie WiFi bellen. Uhm zoals ik aangaf heb ik Android 10.
En kan ik wel 4g bellen, maar heb die optie gewoon niet meer.

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

bkor schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:09:
[...]

p30 met android 10 patch 178 staat die hier ook onder mobiele data

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• JohnShoe
_Tinus_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Menu is als volgt:
Restart
Clear data
Update Mode
Safe mode

Factory Reset
Wipe cache partition
Back
Dank!

• Canifchaos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-02 14:56
Mark22 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:19:
Hier ook sinds 2 dagen Android 10. Het stoort me alleen wel dat ik nu een melding naar rechts moet swipen ipv links om deze te verwijderen. Weet iemand waar dit aangepast kan worden? In de instellingen kan ik niks vinden. Ik heb op veel apps ingesteld dat iets verwijderd wordt door 1x naar links te swipen, dus ik zou ook graag hetzelfde willen voor de meldingen :p
Heb ik ook last van maar helaas heb ik nergens een instelling gevonden om dit aan te passen :-(

• dutchnltweaker
kaasszje schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:04:
[...]
p30 met android 10 patch 178 staat die hier ook onder mobiele data
Heb patch 178 maar helaas niet zichtbaar.. :+

• Remonw1
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09-02 09:53
Ik heb een probleem met mijn P30 pro.

Bij het kijken van filmpjes wordt het volume van de telefoon na een paar seconden vanzelf zachter, terwijl het volume (volgens de telefoon) wel maximaal blijft staan. Als je dan op de volume+ knop drukt wordt het geluid ook niet meer harder.

Zijn er meer mensen die dit zelfde probleem hebben, of hebben gehad. Hopelijk weet iemand een oplossing, het is nogal irritant.

M.v.g.
Remonw1

• Amadeus1966
Remonw1 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:50:
Ik heb een probleem met mijn P30 pro.

Bij het kijken van filmpjes wordt het volume van de telefoon na een paar seconden vanzelf zachter, terwijl het volume (volgens de telefoon) wel maximaal blijft staan. Als je dan op de volume+ knop drukt wordt het geluid ook niet meer harder.

Zijn er meer mensen die dit zelfde probleem hebben, of hebben gehad. Hopelijk weet iemand een oplossing, het is nogal irritant.

M.v.g.
Remonw1
Heb ik ook met youtube filmpjes.
De enige oplossing is om het volume luider te zetten.
Ik weet het, het is een dooddoener maar een andere oplossing is momenteel ( nog ) niet voor handen.

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-02 19:49
Iemand die toevallig weet of de p30 lite new edition al android 10 heeft (ergens)? Kan er niets over vinden namelijk

• Amadeus1966
Soullancer schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:17:
Iemand die toevallig weet of de p30 lite new edition al android 10 heeft (ergens)? Kan er niets over vinden namelijk
https://www.google.com/am...te-android-10-update/amp/

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-02 19:49
Dat gaat om een andere variant..

Heb al inmiddels via Huawei contact gehad, voor new edition laat de update nog even op zich wachten omdat toetsel een nieuwe revisie betreft

• cfbarca
  • Laatst online: 30-01 12:47
Heeft nog iemand dit: als ik de telefoon wat op en neer schud lijkt er bij het camera gedeelte iets binnenin te bewegen, of ik hoor toch iets schudden??

• Ruudox
cfbarca schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 01:41:
Heeft nog iemand dit: als ik de telefoon wat op en neer schud lijkt er bij het camera gedeelte iets binnenin te bewegen, of ik hoor toch iets schudden??
denk / hoop dat iedereen dat heeft ois is dat :D

• cfbarca
  • Laatst online: 30-01 12:47
Oh 🙈 gelukkig maar, was me in dat half jaar nog nooit opgevallen, tot eergisteren 👍🏼
Ruudox schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 07:43:
[...]

denk / hoop dat iedereen dat heeft ois is dat :D

• vuurwerk2
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:00
Sinds de 10 update kun is de Nova Lounger niet meer bruikbaar. Als je op home klikt krijg je de standaard. Zeer irritant.

Iemand oplossing.geconden?

• Ruudox
vuurwerk2 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 05:20:
Sinds de 10 update kun is de Nova Lounger niet meer bruikbaar. Als je op home klikt krijg je de standaard. Zeer irritant.

misschien een fout met nova?
want ik kan smart launcher, MS launcher, pixel lancher , action launcher gewoon als standaard instellen bij default apps

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 14:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb hier ook issues met andere launchers dan die va Huawei.
Zo had ik eerst de Oneplus launcher, deze wil nu helemaal niet meer werken.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

vuurwerk2 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 05:20:

Werkt gewoon normaal hier. Apps/Standaard apps/ startscherm app Nova Launcher kiezen

reinaroundtheglobe

• vuurwerk2
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:00
Jou ben ik super dankbaar . Vanuit Nova kreeg ik.melding dat Nova niet de standaard Lounger was met een link. Die.link werkte niet. En ik las meer problemen.

Maar de eenvoudige manier die jij moet werkt wel. 100x dank!

quote]KL643 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Werkt gewoon normaal hier. Apps/Standaard apps/ startscherm app Nova Launcher kiezen
[/quote]

• rkrijgsman
FYI aanvulling op eerder post van mij:

EMUI 10.0.0.178 komt zojuist binnen hier a 4,48GB (Custom version VDF.NL 10.0.0.8(CT.F01). Ben benieuwd hoe lang ze over de volgende gaan doen. Zijn hier nog meer P30's + Vodafone waarbij het zo lang duurt?

• legioen12
  • Laatst online: 00:20
Heb nu nog een huawei p20 pro en mag mijn abonnement verlengen is het de moeite waard om over te stappen naar een p30 pro of niet?

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-02 20:57
Ik lees dat meer mensen problemen ondervinden met Whatsapp icm een p30pro. Ik sluit me daar bij aan. Ik kan geen media kiezen om te versturen. Heb Whatsapp verwijderd incl. alle data maar zonder resultaat.

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:20
legioen12 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:54:
Heb nu nog een huawei p20 pro en mag mijn abonnement verlengen is het de moeite waard om over te stappen naar een p30 pro of niet?
Hangt er van af?
Wat zijn zoal je verwachtingen, zijn er evt tekortkomingen, of dingen waar je je aan ergert?
Tussen welke toestellen kun je nog kiezen?

Een mooier design in screen fps, snellere processor en betere camera kun je verwachten.

• izzet3838
michielvz schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:34:
Ik lees dat meer mensen problemen ondervinden met Whatsapp icm een p30pro. Ik sluit me daar bij aan. Ik kan geen media kiezen om te versturen. Heb Whatsapp verwijderd incl. alle data maar zonder resultaat.
Heb nu emui 10.0.0.178 icm de laatste whatsapp beta, en heb de laatste 2 weken helemaal GEEN problemem meer met whatsapp.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Daar sluit ik me ook bij aan! Geen problemen met WhatsApp, heb de .178 update erop staan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• plofkip
legioen12 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:54:
Of ff wachten op de p40 pro?

• izzet3838
plofkip schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Je kunt natuurlijk blijven wachten, na de p40 op de mate 40 dan weer op de p50...
Daarnaast is er een reëele kans dat je de p40 niet met abo zal kunnen kopen, dat gaat bij de mate 30 bijv. ook niet.

• plofkip
Echter zit de p40 er snel aan te komen en de p50 niet ;-) Beetje vreemd argument.

• Boyd
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-02 08:21
michielvz schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:34:
Drama dit. Ik heb besloten hem weg te doen. Om dit. Gebruik dit veel en het werkt al weken niet.

• Mr-D.
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14:52

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Nou ik heb nu ook problemen met mijn Wi-Fi
Hij connect wel en krijgt een ip maar geen internet.
Na een reboot werkt het wel weer net als WhatsApp zeer irritant zeker ook omdat ik 2 WhatsApp accounts heb.
En de ene keer krijg ik wel een melding dat ik een nieuw bericht heb en de andere keer als ik de app open

sneller usenet? tips en tricks

• legioen12
  • Laatst online: 00:20
plofkip schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Het punt bij de p40 pro is dat hij waarschijnlijk geen Google play store heeft
izzet3838 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:00:
[...]

Hangt er van af?
Wat zijn zoal je verwachtingen, zijn er evt tekortkomingen, of dingen waar je je aan ergert?
Tussen welke toestellen kun je nog kiezen?

Een mooier design in screen fps, snellere processor en betere camera kun je verwachten.
De Samsung galaxy note 10+ spreekt me ook erg aan. De p20 pro is mijn eerste huawei telefoon en met name vanwege de goeie camera heb ik deze toen genomen

• devlam
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-02 15:00
Ik heb sinds een tijdje last dat in WhatsApp bij het selecteren van foto's uit de gallery dat hij niet lijkt te reageren. Soms gaat hij wel door maar dan zit ik tegen het ronddraaiende cirkeltje te kijken. Minutenlang...
En soms doet hij het ineens wel weer normaal.
Als hij in gallery blijft dan kan ik daar wel normaal bladeren op dat moment, maar WhatsApp lijkt te bevriezen.
Heb aardig wat foto's in gallery zitten. In WhatsApp had ik in veel chats veel foto's zitten. Die heb ik verwijderd, echter zonder resultaat.
Iemand dit ook al eens gehad?

devlam wijzigde deze reactie 02-02-2020 18:55 (4%)

• izzet3838
legioen12 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:49:
[...]

Het punt bij de p40 pro is dat hij waarschijnlijk geen Google play store heeft
[...]

De Samsung galaxy note 10+ spreekt me ook erg aan. De p20 pro is mijn eerste huawei telefoon en met name vanwege de goeie camera heb ik deze toen genomen
En wat is het prijsverschil met de note 10+?
die heeft een beter/groter scherm en een peb als dat je voorkeur geniet zou ik daarvoor gaan.

• roalt
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 05-02 08:50
rkrijgsman schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:54:
FYI aanvulling op eerder post van mij:

EMUI 10.0.0.178 komt zojuist binnen hier a 4,48GB (Custom version VDF.NL 10.0.0.8(CT.F01). Ben benieuwd hoe lang ze over de volgende gaan doen. Zijn hier nog meer P30's + Vodafone waarbij het zo lang duurt?
Bij mij ook ergens afgelopen weken gekregen. P30 (non-pro) en vodafone...

• roalt
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 05-02 08:50
KL643 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Hier ook, geen problemen met Android 10 en Nova Launcher en mijn P30 (non-pro).
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True