Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
10.0.0.173(C431E19R2P5)
Change log
This update fixes an issue where the system would freeze slightly in certain situations.
[System]
Fixes an issue where the system would freeze slightly in certain situations.

Na deze update kun je eindelijk via Whatsapp afbeeldingen verzenden zonder dat je telefoon een aantal tellen vast staat.bkor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:18:
Nieuwe update gekregen. Kleine bugfixes:
[...]
[Afbeelding]
Heb toen voor de reparatie een een soortvan bricked telefoon na de update via hicare, dus ben daar wat huiverig voor.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 03-12-2019 16:11 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Voor deze kreeg ik een popup dat de versie beschikbaar was, zelf dus niks gedaan om de melding te krijgen. Tijdens Android 10 beta controleerde ik zelf behoorlijk vaak voor updates. HiCare heb ik na de beta periode eraf gegooid. Ook binnen Settings de huawei account uitgelogd.dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:47:
Krijgen jullie allemaal automatisch de update aangeboden via ota of via hisuite en of hicare?
Hier vind ie de P30 Pro anders nog up to date met 9.1.0.240zonoskar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:11:
Via HiCare nu ook de Android 10 (v10.0.0.150) update voor de P30 lite binnengehaald. Mooi dat Huawei niet de goedkopere telefoons vergeet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ook via HiCare?Señor Sjon schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:37:
[...]
Hier vind ie de P30 Pro anders nog up to date met 9.1.0.240
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Lijkt mij dus dat ze enkel via hicare de update pushen. Waarom?
Edit: ok, bij het bovenstaande nogmaals te proberen blijft de normale update app nu toch aangeven dat 10 er is. Maar blijf het raar vinden dat je eerst hicare nodig hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door Chubbchubb op 04-12-2019 10:17 ]
Powered by: blond bier
Nou..... Niet echt._Tinus_ schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:34:
[...]
Na deze update kun je eindelijk via Whatsapp afbeeldingen verzenden zonder dat je telefoon een aantal tellen vast staat.
Zelfs na een herinstallatie van whatsapp nog steeds een ellende met foto's door sturen
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Probleem heb ik ook (maar dan met Launcher 10). Ik heb geen optie meer om de default launcher in te stellen bij settings->Apps->Default Apps. Daar dus geen optie voor launcher en ook niet in het "more defaults" menu.MAGDATTT schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:41:
Sindds ik via Hicare versie 10 heb gedwonload en geinstalleerd kan ik NoVA launcher niet meer als standaard launcher draaien. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Met versie 10.0.0.173?Amadeus1966 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:30:
[...]
Nou..... Niet echt.
Zelfs na een herinstallatie van whatsapp nog steeds een ellende met foto's door sturen
Yep
Ik had het zelfde probleem. Ik heb via Google gezocht en uiteindelijk een oplossing gevonden. Nova draait nu als standaard launcher. Echter hoe ik het gedaan heb??? Ik kan het niet meer terug halen. Het kan dus wel.zonoskar schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:20:
[...]
Probleem heb ik ook (maar dan met Launcher 10). Ik heb geen optie meer om de default launcher in te stellen bij settings->Apps->Default Apps. Daar dus geen optie voor launcher en ook niet in het "more defaults" menu.
[ Voor 7% gewijzigd door mavical op 04-12-2019 17:42 ]
"Home app" heet dat in het Engels dusmavical schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:41:
Weer gevonden. Onder Apps naar standaard apps. Je ziet staan startscherm app. Staat op Huawei home met een wieltje er achter. Daarop gaan staan en Nova is aldaar te selecteren.
Zonde ik was zo blij dat het weer werkt bij mij. Kom er pas achter hoeveel foto's ik WhatApp als er zich zo'n probleem voordoet.
Nova kan ik toch niet aan wennen, kleine dingen maar wel genoeg om de voorkeur te geven aan Emui launcher ipv Nova
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik heb met v10.0.0.150 op de P30 Lite geen problemen. Mijn vriendin met v10.0.0.173 op de P30 Pro wel. Vreemd toch?_Tinus_ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:19:
[...]
Zonde ik was zo blij dat het weer werkt bij mij. Kom er pas achter hoeveel foto's ik WhatApp als er zich zo'n probleem voordoet.
Zij had 173 al een tijdje trouwens.
- Device information and identifier
- Network information, IP Address, GPS location,
- Contact information, including your address, phone nummer, e-mail
- additional after-sales services
- En dat allemaal met een bewaartermijn van 2 jaar
Hebben jullie daar geen problemen mee?
Heeft dit nog nadelige gevolgen?
Bv geen wifi bellen of iets anders?
En kan je hem beter bij Belsimpel kopen of mobiel.nl?
Of leveren hun beide buitenlands toestellen?
Hopelijk kan i mand mijn vraag beantwoorden
Ik heb ook een P30 Pro dus mag me blijkbeer gelukkig prijzenplofkip schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:35:
[...]
Ik heb met v10.0.0.150 op de P30 Lite geen problemen. Mijn vriendin met v10.0.0.173 op de P30 Pro wel. Vreemd toch?
Zij had 173 al een tijdje trouwens.
Dank hier voor. Werktemavical schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:41:
Weer gevonden. Onder Apps naar standaard apps. Je ziet staan startscherm app. Staat op Huawei home met een wieltje er achter. Daarop gaan staan en Nova is aldaar te selecteren.
Ik merkte wel toevallig weer dat huawei een eigen de captive portal heeft ingesteld. Er wordt verbonden met connectivitycheck.platform.hicloud.com, waarschijnlijk om zo zelf bij huawei wat data te krijgen (terwijl die data anders standaard naar google gaat). Bij het aanmelden aan een open netwerk waarbij je later alsnog je inloggegevens in een browser moet zetten of iets moet accepteren, kun je dit zien. Als dat open netwerk vervolgens geen verbinding toelaat met een huawei server (wat bij mij op het werk is), doet ie dus soms moeilijk.
Heb een tutorial gevonden hoe je dat captive portal kunt wijzigen maar lijkt me een beetje tricky.
https://forum.xda-develop...d-captive-portal-t3927561
Powered by: blond bier
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Wil vaak niet opstarten. Das op zich wel jammer. Ik heb de laatste versie van Android Auto van 19 nov geïnstalleerd.
Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack
Whatsapp al opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde.
Kennen mensen dit probleem?
groetjes
Freddy
Ik heb geen moeite met 4Kfreddy55 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:21:
Allo , heeft hier iemand ervaringen met het opnemen van video , mij lukt het niet om op te nemen met 60 frames ,en neemt die wel op in 4k?
groetjes
Freddy
Maar met 4k kan hij idd geen 60 beelden p/s opnemen, met alle overige wel.
Hier ook drama nog steeda mer 173. Whatsapp foto's sturen is niet te doen en ook andere random vastlopers. Ga het niet zo lang volhouden op deze manier.
Mischien je telefoon op fabrieks instellingen zetten?Boyd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:42:
[...]
Hier ook drama nog steeda mer 173. Whatsapp foto's sturen is niet te doen en ook andere random vastlopers. Ga het niet zo lang volhouden op deze manier.
Sterker nog.. Ik had er al last van en afgelopen week onder garantie nu een nieuw toestel, en nu heb ik er nog steeds last van.dutchnltweaker schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:58:
[...]
Mischien je telefoon op fabrieks instellingen zetten?
-edit- oplossing gevonden. Batterij besparing uitzetten voor whatsapp.
[ Voor 10% gewijzigd door Boyd op 07-12-2019 21:44 ]
Zelfde probleem, compleet random. Heb nu batterij besparing uit staan, kijken of dat helptBoyd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:57:
[...]
Sterker nog.. Ik had er al last van en afgelopen week onder garantie nu een nieuw toestel, en nu heb ik er nog steeds last van.
-edit- oplossing gevonden. Batterij besparing uitzetten voor whatsapp.
Alle tips zijn welkom
Ik heb nu Android 10 op de P30 Pro.
Ik vind die notification drawer (van boven naar beneden slepen) wel heel erg groot en lomp.
De iconen zijn enorm en blauw.
De notificaties (oa spotify) nemen 1/3 van het scherm in beslag.
Is dit nog aan te passen ergens?
of met een app?
Verder komen de notificaties op m'n Android Wear (Misfit Vapor 2) bijna nooit meer binnen.
Na een reset van t horloge en opnieuw instellen deed ie t wel weer ff een dag. Maar nu weer niet, moet handmatig kijken of er notificaties zijn.
ps. ik gebruik de nieuwste Nova Prime als Launcher, die werkt gelukkig wel prima.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
ps: ik had afgelopen weekend dit toestel bij belsimpel gekocht, en toen ik hem binnen kreeg zat er helemaal geen folie/seal omheen ?
volgende dag meteen weer retour gestuurd
Ik heb met een U11 2 jaar gedaan en die kreeg na de eerste Android-update vrijwel niks meer. Dus ben wel wat gewend. De veranderingen tussen Android versies zijn ook lang niet zo groot meer.nieksvd schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:43:
Vraagje aan huidige gebruikers; hoe toekomstbestendig is de P30 pro naar jullie mening, deels qua hardware maar ook qua software (updates)?
Het lijkt een powersave iets. Ik heb het met de update niet meer als ik vanuit whatsapp met de paperclip de fotos kies. Maar had het laatst wel toen ik vanuit de gallerij voor delen koos.Boyd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:42:
[...]
Kan er nog niet helemaal mijn vinger op leggen.
Dat vraag ik me ook af.HellStorm666 schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:38:
Ik vind die notification drawer (van boven naar beneden slepen) wel heel erg groot en lomp.
De iconen zijn enorm en blauw.
De notificaties (oa spotify) nemen 1/3 van het scherm in beslag.
Is dit nog aan te passen ergens?
of met een app?
Instellingen > Systeem & Updates > Systeem navigateMarco schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:49:
Iemand enig idee hoe de knop voor de app-drawer weer terug te krijgen is?
Dat swipen vind ik niks.
Nee, dat is niet degene die ik bedoel.nyand schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:24:
[...]
Instellingen > Systeem & Updates > Systeem navigate
Het gaat mij om die knop onderaan in het midden om je apps te tonen.
Nu moet je naar boven swipen om de apps te laten zien, maar ik wil die knop weer terug.
Instellingen > startscherm & achtergrond > startscherm style > lade (ipv standaard)Marco schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 06:02:
[...]
Nee, dat is niet degene die ik bedoel.
Het gaat mij om die knop onderaan in het midden om je apps te tonen.
Nu moet je naar boven swipen om de apps te laten zien, maar ik wil die knop weer terug.
Nee, ook niet.Alternative schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 06:47:
[...]
Instellingen > startscherm & achtergrond > startscherm style > lade (ipv standaard)
Ik heb hem altijd op 'lade' staan, maar sinds de update is de knop om de lade te openen dus verdwenen.
Zat er bij jullie op de P30 Pro standaard een screenprotector ?
Ik had 1 bij belsimpel gekocht, geen folie om de doos, geen seal ... zag er verder wel nieuw uit.
Maar hier zat een screen protector op.
Je hebt dus een retour toestel ontvangen.Aggressor schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:48:
ff een stomme vraag ....
Zat er bij jullie op de P30 Pro standaard een screenprotector ?
Ik had 1 bij belsimpel gekocht, geen folie om de doos, geen seal ... zag er verder wel nieuw uit.
Maar hier zat een screen protector op.
Die werd dus ooit gekocht, opengemaakt, retour verzonden en doorverkocht aan jou. Wss heeft de eerste koper screenprotector erop laten plaatsen.
ja zoiets dacht ik al .. maar hij zag er verder wel nieuw uit?Sharule schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:50:
[...]
Je hebt dus een retour toestel ontvangen.
Die werd dus ooit gekocht, opengemaakt, retour verzonden en doorverkocht aan jou. Wss heeft de eerste koper screenprotector erop laten plaatsen.
Misschien wel een gerepareerd toestel .. met een nieuw scherm erop? Hier zit meestal ook een folie/protector op?
Er zat zelfs een "bescherm filmpje" boven aan de zijkant van het toestel .. dit heb ik ook nog nooit met Huawei gezien?
Ik heb trouwens ook een kleine review geschreven over belsimpel ..
https://tweakers.net/shopreview/permalink/305912/
En vandaag kreeg ik een berichtje terug ""Je hebt het pakket met ordernummer xxxxxx naar ons teruggestuurd omdat je je bestelling wilt annuleren. Je product of toebehoren heeft al enige gebruikssporen maar daar doen we dit keer niet moeilijk over. We hebben je bestelling geannuleerd.""
Nou sorry hoor ... ik heb het toestel niet eens getest, toen er geen folie/seal omzat vetrouwende ik het al niet.
En zo heb ik hem ook weer retour gestuurd.
@Sharule bedankt voor de info
[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 10-12-2019 20:07 ]
Dit is geen screenprotector maar gewoon standaard verpakking.
[ Voor 16% gewijzigd door Janpietertje89 op 11-12-2019 00:07 ]
Ook bij Belsimpel weg?Janpietertje89 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:04:
Mijn gesealde verzegelde nieuwe P30 Pro had ook gewoon een 'screenprotector' in de vorm van een folie op het scherm. Ook had hij inderdaad folie aan de zijkanten.
Dit is geen screenprotector maar gewoon standaard verpakking.
Wel apart dan... De ene batch wel de andere niet?
Over het algemeen hebben ze standaard geen screenprotector.. wat ik lees op internet
Precies, maar ken verschillende mensen die een telefoon kopen en deze folie als screenprotector aanzien/gebruiken, vandaar mijn opmerking.Señor Sjon schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:55:
Alleen een folie, geen SP.
Maar vaak met de verkeerde kleur.
Is het mogelijk om de backcover te vervangen door een andere kleur?
Ik snap dat dit wel goed moet gebeuren ivm IP rating. Maar is de backcover het enige onderdeel wat kleur bevat? Of is er een stukje body wat deze kleur ook heeft?
Nee, ook de metalen rand om het toestel is in kleur.Bartje1983 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:24:
...
IMaar is de backcover het enige onderdeel wat kleur bevat? Of is er een stukje body wat deze kleur ook heeft?
[ Voor 103% gewijzigd door Janpietertje89 op 14-12-2019 03:10 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heb geen problemen met bankapps (gebruik ABN en SNS) en het probleem met Whatsapp foto's (en ook Instagram in eerder stadium) is ook verholpen.Snuurtje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:32:
Kreeg net die nieuwe update (pas) binnen maar er stond bij dat bancaire apps misschien niet goed werken. Wat is jullie ervaring? Heeft iemand ING? Betaal je contactloos? En hoe zit het met WhatsApp foto's etc waar ik klachten over lees?
Voorheen kon ik altijd nadat ik een foto genomen had in portret modus, achteraf nog aantikken welk gedeelte scherp moest zijn. Deze knop zie ik niet meer.
Huawei P30 build 9.1.0.240
Ik denk dat je je vergist in de diaframa modus. In de portretmodus kon ik deze hiervoor ook niet aanpassen.Zjoske78 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:35:
Kan het zijn dat de knop om de focus achteraf aan te passen is verdwenen?
Voorheen kon ik altijd nadat ik een foto genomen had in portret modus, achteraf nog aantikken welk gedeelte scherp moest zijn. Deze knop zie ik niet meer.
Huawei P30 build 9.1.0.240
Heb de update en geen problemen met het gebruik van de ING app. Ik betaal niet contactloos, althans niet met mijn telefoon.Snuurtje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:32:
Kreeg net die nieuwe update (pas) binnen maar er stond bij dat bancaire apps misschien niet goed werken. Wat is jullie ervaring? Heeft iemand ING? Betaal je contactloos? En hoe zit het met WhatsApp foto's etc waar ik klachten over lees?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Heb m per ongeluk toch geïnstalleerd gekregen, (Snachts, nadat ik eerst annuleren klikte) maar alles werkt goed!snmght schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:56:
[...]
Heb de update en geen problemen met het gebruik van de ING app. Ik betaal niet contactloos, althans niet met mijn telefoon.
Welk versienummer heb je? Ik heb 10.0.0.173 maar Whatsapp is vrijwel onbruikbaarpacod schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:30:
[...]
Heb geen problemen met bankapps (gebruik ABN en SNS) en het probleem met Whatsapp foto's (en ook Instagram in eerder stadium) is ook verholpen.

Ik heb dezelfde versie, moet zeggen dat ik na de laatste versie een clean install heb gedaan.thecompany schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:07:
[...]
Welk versienummer heb je? Ik heb 10.0.0.173 maar Whatsapp is vrijwel onbruikbaar
Hier hetzelfde.Señor Sjon schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:07:
Whatsapp problemen heb ik ook, vooral met foto's uit galerij toevoegen. Doorsturen en delen vanuit fotoapp zelf geeft geen problemen.
Een geforceerde reboot en een herinstallatie van whatsapp heeft ook niets geholpen.
Misschien dat de zakelijke variant van whatsapp minder problemen geeft?
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar wie weet.
[ Voor 15% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-12-2019 14:23 ]
Ik wil niet te vroeg juichen omdat het behoorlijk random is maar ik heb een stuk of 10 foto's verstuurd zonder vastlopers... En dat terwijl er niks geüpdatet is, niet Whatsapp en ook niet de firmwareSharule schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:47:
Whatsapp problemen zijn bij mij plots van de baan.
Net idd weer vastgelopen..pff hoe raar is dat man..thecompany schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:30:
[...]
Ik wil niet te vroeg juichen omdat het behoorlijk random is maar ik heb een stuk of 10 foto's verstuurd zonder vastlopers... En dat terwijl er niks geüpdatet is, niet Whatsapp en ook niet de firmware
Ja hier ook, extreem irritantSharule schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:08:
[...]
Net idd weer vastgelopen..pff hoe raar is dat man..
is everything cool?
Ik heb de beta en zit op 2.19.368. Ben bang dat dat de nieuwste is.FREAKJAM schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:07:
Ook met een mogelijk nieuwere legale apk van whatsapp.com? https://www.whatsapp.com/android
Helpt het als je whatsapp bij batterij - App-opstartbeheer op handmatig beheren zet?Sharule schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:08:
[...]
Net idd weer vastgelopen..pff hoe raar is dat man..
Die staat altijd op handmatig._Tinus_ schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:41:
[...]
Helpt het als je whatsapp bij batterij - App-opstartbeheer op handmatig beheren zet?
Omdat het bij mij ook ene keer wel en ander keer niet is. Hoopte ik dat het een soort slaap modus was.
Meer mensen met dit probleem?
Settings > apps > default apps daar instellen
[ Voor 30% gewijzigd door Alternative op 28-12-2019 12:16 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
al geprobeerd via hicare te updaten?jagermeister schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:38:
Ik zit op 9.1.0.260 (C431E4R2P2) maar krijg geen updates meer binnen. Iemand een idee?
er staat een programma hicare op je telefoon, via hier naar updaten gaan
Zojuist geprobeerd. Helaas geeft ie ook hier aan dat telefoon up to date is.Aggressor schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:40:
[...]
al geprobeerd via hicare te updaten?
er staat een programma hicare op je telefoon, via hier naar updaten gaan
Edit: Heb nu ook de cache van Android en Huawei systeem apps gewist, maar ook nu geen update.
Edit2: Net ook nog even via HiSuite met laptop verbonden via USB geprobeerd, maar ook dan geen succes. Blijft melden dat mijn telefoon up to date is. Weird.
Kan het zijn dat ik een of andere buitenlandse versie heb die nog geen v10 update krijgt? Of misschien dat ze de update ingetrokken hebben bij Huawei?
[ Voor 40% gewijzigd door jagermeister op 29-12-2019 16:51 ]
Hier hetzelfde. Nog gewoon op 9..260. Voor zover ik weet gewoon een Nederlands toestel via mobiel.nl aangeschaftjagermeister schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:51:
[...]
Zojuist geprobeerd. Helaas geeft ie ook hier aan dat telefoon up to date is.
Edit: Heb nu ook de cache van Android en Huawei systeem apps gewist, maar ook nu geen update.
Edit2: Net ook nog even via HiSuite met laptop verbonden via USB geprobeerd, maar ook dan geen succes. Blijft melden dat mijn telefoon up to date is. Weird.
Kan het zijn dat ik een of andere buitenlandse versie heb die nog geen v10 update krijgt? Of misschien dat ze de update ingetrokken hebben bij Huawei?
Ik via gsmweb.nl. Zeer scherp prijsje, dus was "bang" een of andere exotisch exemplaar gekregen te hebben maar is inderdaad gewoon Noord-Europees (C431).Sjors81 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:50:
[...]
Hier hetzelfde. Nog gewoon op 9..260. Voor zover ik weet gewoon een Nederlands toestel via mobiel.nl aangeschaft
Vermoedelijk moeten ze onze serie toestellen nog toegang geven tot de v10 update.
(via telfort gekocht)
[ Voor 14% gewijzigd door rommelkast op 29-12-2019 22:13 ]
Ben niet de enige. Het speelt bij sommigen al maanden en er lijkt niets aan gedaan te worden:
https://support.google.com/androidauto/thread/5710588?hl=en#
Hier een paar weken geleden geüpdatet naar 10.0.0.173, maar geen problemen tegengekomen met Whatsapp.Boyd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:57:
Iemand al een oplossing gevonden voornhet Whatsapp foto sturen probleem? Loopt nou al een paar weken en wat mij betreft gaat deze telefoon de deur uit om deze reden
Ik kan foto's via de gallery selecteren of een foto maken met Whatsapp en versturen. Geen problemen of crashes.
Wel dus dat Android Auto probleem. Vandaag nog even kijken of ik het met een oudere AA versie ook heb. Dit is voor mij namelijk toch wel een belangrijk dingetje en overweeg misschien wel de telefoon weer weg te doen hierom.
Jammer want verder echt een geweldig apparaat. Supercharge is echt heel erg relaxed. Batterijduur ook subliem!
Soms wel en soms geen probleem. Ik heb inmiddels de batterij bespaar functionaliteit voor Whatsapp uitgezet (Settings, Battery, App Launch). Het probleem is inmiddels weer even weg. Dit zegt alleen weinig, aangezien dat whatsapp probleem sporadisch komt en gaat.Boyd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:57:
Iemand al een oplossing gevonden voornhet Whatsapp foto sturen probleem? Loopt nou al een paar weken en wat mij betreft gaat deze telefoon de deur uit om deze reden
En daar heb ik de issue ( nog ) niet weer gehad.
Ik denk dat ik dit opgelost heb door gebruik te maken van een USB A to USB C kabel waarbij de USB A connector blauw van binnen is. Blijkbaar is dit USB type 3.x. Ik wist eerlijk gezegd niet dat die kleurtjes er waren voor onderscheid in versie kabel.jagermeister schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:44:
Ik heb ook een zéér irritant probleem met Android Auto. De verbinding met mijn telefoon wordt op volkomen random momenten afgebroken en de USB poort waarop de telefoon was aangesloten werkt dan niet meer. Ik plug hem dan op de andere USB poort in tot ook die uitvalt en niet meer werkt. Moet dan infotainment systeem in auto volledig uitzetten en weer aan alvorens de poorten weer gaan functioneren en het riedeltje zich weer herhaalt. Bloed irritant bij navigeren en bovendien ook nog eens onveilig.
Ben niet de enige. Het speelt bij sommigen al maanden en er lijkt niets aan gedaan te worden:
https://support.google.com/androidauto/thread/5710588?hl=en#

Zojuist zeker 20 minuten een stabiele connectie met Android Auto gehad en daarbij gebruik gemaakt van Google maps navigatie en Spotify. Dit lukte mij voorheen niet langer dan een minuut of vijf op zijn hoogst. Ik juich nog niet te vroeg, maar het ziet er naar uit dat het opgelost is.

Edit:
Edit2: Inmiddels een USB A male to USB c male type 3.1 Gen2 kabeltje van 50cm aangeschaft. Hiermee nog geen disconnects gehad, maar ook nu vertrouw ik er nog niet op. Fingers crossed.
[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 04-01-2020 13:37 ]
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires
Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?