Is dit een bekend probleem dan? Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en dit zou wel een dealbreaker zijn.Cosmo_nl schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:09:
Ik heb mij P30 aan 2 verschillende Bluetooth speakers gekoppeld.
Misschien is het al ter sprake geweest, maar het geluid is duidelijk minder dan wanneer ik mijn oude telefoon koppel.
Geluid klinkt mono en wat doffer.
Zie review opmerkingen.StrongArmLance schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:59:
[...]
Is dit een bekend probleem dan? Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en dit zou wel een dealbreaker zijn.
product: Huawei P30 Pro
Ik weet dat de telefoon een mono speaker heeft, maar er werd net gezegd dat er slecht geluid uitkomt wanneer gekoppeld met een bluetooth speaker? Dat zie ik er niet bij staan.xtaix schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:04:
[...]
Zie review opmerkingen.
product: Huawei P30 Pro
(Bijna) zoals voorspeld dus.MarcoMVE schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:43:
Huawei heeft een bewogen jaar achter de rug, en de strijd lijkt nog verder te gaan. Eigenlijk zou 19 augustus het definitief einde verhaal worden voor Huawei, met de Amerikaanse sancties, maar dat is nu van de baan.
Beter nieuws voor Huawei
Sinds 19 mei dit jaar staat Huawei op de zwarte lijst van de Verenigde Staten. Amerikaanse bedrijven mogen dan geen zaken doen met een dergelijk bedrijf. De reden zou zijn dat Amerika het vermoeden heeft dat Huawei spioneert. Dit is echter nooit bewezen. Achterliggende reden; Amerika en China zitten in een handelsoorlog en Huawei lijkt daarmee een drukmiddel te zijn/worden.
Op 21 mei volgden lichtere sancties voor Huawei. Bedrijven uit Amerika konden vanaf dan een licentie aanvragen waardoor zij weer zaken mochten doen met het bedrijf. In de agenda van Huawei is en was de datum 19 augustus rood omcirkeld. Per die datum zou alles eindigen, als er geen akkoord bereikt zou zijn. Eind juni werden de toen huidige sancties opgeheven, maar bleef er nog het één en ander onduidelijk. Ook bleef de datum van 19 augustus staan.
Huawei P30 Pro review
Opgeschoven
Persbureau Reuters meldt nu dat deze datum met drie maanden is opgeschoven. Huawei heeft 90 dagen uitstel gekregen en de deadline ligt nu op 16 november. Bedrijven in de VS die zaken willen doen met Huawei (en Honor) moeten dus een licentie aanvragen.
De uitstel is belangrijk voor Huawei. Het bedrijf wil meer nieuwe smartphones uitbrengen, waarbij we onder andere de Mate 30-serie verwachten. Tevens nadert langzaamaan de kerstperiode, welke belangrijk is voor fabrikanten, en ook zet het merk nu vol in op EMUI 10.
Hoe het allemaal precies in de praktijk gaat uitpakken is natuurlijk wat onzeker. In ieder geval lijkt het erop dat de situatie weer voor drie maanden veilig is. Huawei benadrukte eerder al dat wat er ook gebeurt, gebruikers van hun smartphones gewoon de Android-beveiligingsupdates kunnen verwachten, en dat zij toegang houden tot de Google-diensten.
Concreet betekent het nu dat bedrijven gewoon nog een licentie aan kunnen vragen om zaken te doen met Huawei.
Hier geen last van, JBL charge 4 eraan, net zo fijn geluidCosmo_nl schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:09:
Ik heb mij P30 aan 2 verschillende Bluetooth speakers gekoppeld.
Misschien is het al ter sprake geweest, maar het geluid is duidelijk minder dan wanneer ik mijn oude telefoon koppel.
Geluid klinkt mono en wat doffer.
Ik had dit bericht geplaatst bij wearables, accessoires en overige... Maar aangezien het er nu op lijkt dat het probleem mogelijk aan mijn p30 ligt. Ben ik benieuwd of mensen hier al eerder tegenaan zijn gelopen...
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1941398
Ik heb een hama usb-c otg kaartlezer voor microsd gekocht. Die letterlijk 2min na het verbinden met mijn telefoon al bloedheet was. Met zowel mijn 256gb kaart als een zo goed als lege 32gb kaart.
Nieuwe opgestuurd gekregen. Maar zelfde verhaal...
Vervolgens beide kaartlezers met beide kaarten getest met de Huawei P10 van mijn vriend. En daarmee leken ze niet heet te worden...
Is dit een verkeerde keuze geweest vwb combatibiliteit? Is er iets niet goed met de connector van mijn (2 weken oude) P30? Is er een of andere instelling die ik kan proberen???
Zijn er al ervaringen met andere (kleine) usb-c microsd kaartlezers??Waarmee ik mijn 256gb microsdxc kaart wel veilig, met mijn P30 zou kunnen gebruiken???
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1941398
Ik heb een hama usb-c otg kaartlezer voor microsd gekocht. Die letterlijk 2min na het verbinden met mijn telefoon al bloedheet was. Met zowel mijn 256gb kaart als een zo goed als lege 32gb kaart.
Nieuwe opgestuurd gekregen. Maar zelfde verhaal...
Vervolgens beide kaartlezers met beide kaarten getest met de Huawei P10 van mijn vriend. En daarmee leken ze niet heet te worden...
Is dit een verkeerde keuze geweest vwb combatibiliteit? Is er iets niet goed met de connector van mijn (2 weken oude) P30? Is er een of andere instelling die ik kan proberen???
Zijn er al ervaringen met andere (kleine) usb-c microsd kaartlezers??Waarmee ik mijn 256gb microsdxc kaart wel veilig, met mijn P30 zou kunnen gebruiken???
Als ik de specs lees van je cardreader is deze niet otg.
Beetje vreemde omschrijving....
Maar nu heeft Bol.com wel eens vaker van die cryptische omschrijvingen.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Op bol.com niet... Maar op de hama site heet hij: "Hama USB-3.1-Type-C-OTG-kaartlezer, microSD, zilver"
Ik ben er vanuit gegaan, dat hama het er zelf toch wel goed op zou hebben staan...

Ik kon hem ook wel gewoon in beide telefoons gebruiken om muziek af te spelen en bestanden te kopiëren... Alleen werd hij meteen zo snel heet. Dat ik hem niet durfde te blijven gebruiken. Zonder eerst meer te weten
Ik ben er vanuit gegaan, dat hama het er zelf toch wel goed op zou hebben staan...

Ik kon hem ook wel gewoon in beide telefoons gebruiken om muziek af te spelen en bestanden te kopiëren... Alleen werd hij meteen zo snel heet. Dat ik hem niet durfde te blijven gebruiken. Zonder eerst meer te weten
Amadeus1966 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:04:
Als ik de specs lees van je cardreader is deze niet otg.
Ik werk zelf niet met otg dus kan daar geen oordeel over geven.
Heeft die vriend van jou geen andere otg adapter die je even kan proberen?
Nope. Heeft hij niet...
Maar ik begin me af te vragen, of het niet iets te maken kan hebben, met de 5V - max 900mA (op de verpakking van de card reader)...
Huawei P30 heeft usb 3.1 gen 1. Overeenkomend met de door de reader ondersteunde interfaces.
Als ik het me goed herinner, leverden usb poorten altijd standaard 5v - 500mA. Maar mijn kennis is nog van voordat er uberhaubt usb-b of c en microsd kaarten waren... Toen 5v - 1A nog een snellader genoemd werd...
De p30 standaard lader levert al 4.5A aan de telefoon...
Kan het zijn dat mijn telefoon een hogere spanning/stroom levert, dan de card reader aan kan??? (ondanks de geclaimde usb 3.1 gen 1 ondersteuning🤔)
UPDATE
Met dat laatste in mijn achterhoofd, toch maar weer de reader aan mijn telefoon gehangen. (ondanks het risico op oververhitting) Om maar eens verder te zoeken, wat de telefoon er nog meer over laat zien...
En toen ontdekte ik dit😱🙄😣(zie YouTube video)
YouTube: VID 20190825 005744
Iemand die dit kan verklaren??? Of, nog beter... Kan vertellen hoe ik dit verhelp??? 😥
Maar ik begin me af te vragen, of het niet iets te maken kan hebben, met de 5V - max 900mA (op de verpakking van de card reader)...
Huawei P30 heeft usb 3.1 gen 1. Overeenkomend met de door de reader ondersteunde interfaces.
Als ik het me goed herinner, leverden usb poorten altijd standaard 5v - 500mA. Maar mijn kennis is nog van voordat er uberhaubt usb-b of c en microsd kaarten waren... Toen 5v - 1A nog een snellader genoemd werd...
Kan het zijn dat mijn telefoon een hogere spanning/stroom levert, dan de card reader aan kan??? (ondanks de geclaimde usb 3.1 gen 1 ondersteuning🤔)
**********Amadeus1966 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:40:
Ik werk zelf niet met otg dus kan daar geen oordeel over geven.
UPDATE
Met dat laatste in mijn achterhoofd, toch maar weer de reader aan mijn telefoon gehangen. (ondanks het risico op oververhitting) Om maar eens verder te zoeken, wat de telefoon er nog meer over laat zien...
Iemand die dit kan verklaren??? Of, nog beter... Kan vertellen hoe ik dit verhelp??? 😥
[ Voor 47% gewijzigd door Gielske op 25-08-2019 01:32 . Reden: Update met youtube video link ]
Hm bizar.
Al een geforceerde reset gegeven?
Al een geforceerde reset gegeven?
Verwijderd
Volgende update is inmiddels alweer binnen: versie 9.1.0.193. Nachtmodus voor de frontcam, videobewerkingsfunctie en ondersteuning van een 'slimme' bril. En natuurlijk de security-patch van augustus
Wat je ziet op dat filmpje had ik met een USB-C hub. Werkte bij de P30 pro niet en daarnaast schakelde de modus steeds terug. Uiteindelijk de hub maar terug gestuurd. Helaas geen oplossing voor je.
Gielske schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 00:33:
Nope. Heeft hij niet...
[...]
UPDATE
Overgestapt van een Samsung naar deze p30 pro. Mooi toestel, geweldige accu, en top camera's. Waar ik alleen wat moeite mee heb is hoe deze telefoon do foto's bewerkt. Foto's geschoten van uit Foto mode vind ik vrij onnatuurlijk er uit zien. Vaak bevat het een sfeertje van HDR processing
wat mij erg tegenstaat . Ook bemerk ik vaak een vreemde kleurzweem over de foto's.
Aan het toestel zelf ligt het niet omdat mijn vorige gelijkwaardige foto's maakte (was een DOA, dus moeten omruilen). Is er een manier om deze HDR processing wat te minderen of te omzeilen?
wat mij erg tegenstaat . Ook bemerk ik vaak een vreemde kleurzweem over de foto's.
Aan het toestel zelf ligt het niet omdat mijn vorige gelijkwaardige foto's maakte (was een DOA, dus moeten omruilen). Is er een manier om deze HDR processing wat te minderen of te omzeilen?
Heb je "Master AI" al uitgezet en de kleuren op standaard ingesteld?melly schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:39:
Overgestapt van een Samsung naar deze p30 pro. Mooi toestel, geweldige accu, en top camera's. Waar ik alleen wat moeite mee heb is hoe deze telefoon do foto's bewerkt. Foto's geschoten van uit Foto mode vind ik vrij onnatuurlijk er uit zien. Vaak bevat het een sfeertje van HDR processing
Kreeg zojuist de melding "Vingerafdruk opgeschort. Probeer het over 10 minuten opnieuw."
Met pincode invoeren hetzelfde verhaal.
Na 10 minuten, krijg ik dezelfde melding maar dan "Probeer het over 30 minuten opnieuw".
Mijn telefoon is dus 40 minuten geblokkeerd. Reboot helpt niet. Nog nooit meegemaakt zoiets.
Iemand anders wel?
Na 10 minuten, krijg ik dezelfde melding maar dan "Probeer het over 30 minuten opnieuw".
Mijn telefoon is dus 40 minuten geblokkeerd. Reboot helpt niet. Nog nooit meegemaakt zoiets.
Iemand anders wel?
Gelukkig kan ik inmiddels weer in mijn telefoon.Zjoske78 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:40:
Kreeg zojuist de melding "Vingerafdruk opgeschort. Probeer het over 10 minuten opnieuw."
Iemand anders wel?
Maar de reden waarom deze 40 minuten lang geblokkeerd was, is mij volstrekt onduidelijk. Dit moet toch eigenlijk niet kunnen.
Yep.... Deze settings al uitgeprobeerd. AI staat uit en kleuren op NeutraalMrHiddeV schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:42:
[...]
Heb je "Master AI" al uitgezet en de kleuren op standaard ingesteld?
En 2 uur verder zit ik weer met hetzelfde probleem. Alweer een half uur lang geen toegang tot mijn telefoon zonder duidelijke reden. Echt bizar.Zjoske78 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:07:
[...]
Gelukkig kan ik inmiddels weer in mijn telefoon.
Maar de reden waarom deze 40 minuten lang geblokkeerd was, is mij volstrekt onduidelijk. Dit moet toch eigenlijk niet kunnen.
Straks maar alle beveiliging eraf gooien want dit is niks.
Ik heb dit op mijn p10 gehad als ik vettige of natte vingers had. De vinger afdruk werd toen niet herkend. Na plm 5 pogingen. Werd ik voor een minuut uitgesloten en bij elke nieuwe poging verdubbelde de tijd.Zjoske78 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:22:
[...]
En 2 uur verder zit ik weer met hetzelfde probleem. Alweer een half uur lang geen toegang tot mijn telefoon zonder duidelijke reden. Echt bizar.
Straks maar alle beveiliging eraf gooien want dit is niks.
Meestal melde ik daarna aan met het wachtwoord of patroon om herhaling te voorkomen want op de een of andere manier kreeg ik mijn vinger slecht gescand.
Je zou kunnen proberen je vingerafdrukken te verwijderen en opnieuw te scannen. Ligt de telefoon in je zak tegen iets aan wat stroom geleid en je telefoon kan zien als een poging tot scannen van een vinger?
Iets in die trant zou het inderdaad kunnen zijn. Ik heb schijnbaar ook enkele telefoontjes (wel allemaal naar mijn noodnummer) gepleegd. Telefoon heeft de hele tijd in mijn broekzak gezeten dus dat is ook erg vreemd. Zit verder niets in mijn broekzak._Tinus_ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:31:
[...]
Ik heb dit op mijn p10 gehad als ik vettige of natte vingers had. De vinger afdruk werd toen niet herkend. Na plm 5 pogingen. Werd ik voor een minuut uitgesloten en bij elke nieuwe poging verdubbelde de tijd.
Meestal melde ik daarna aan met het wachtwoord of patroon om herhaling te voorkomen want op de een of andere manier kreeg ik mijn vinger slecht gescand.
Je zou kunnen proberen je vingerafdrukken te verwijderen en opnieuw te scannen. Ligt de telefoon in je zak tegen iets aan wat stroom geleid en je telefoon kan zien als een poging tot scannen van een vinger?
Raar.. Nog steeds geen update.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:25:
Volgende update is inmiddels alweer binnen: versie 9.1.0.193. Nachtmodus voor de frontcam, videobewerkingsfunctie en ondersteuning van een 'slimme' bril. En natuurlijk de security-patch van augustus
Heb wel een Nederlands toestel.
Ik wel al dagen.038Robijno schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:15:
[...]
Raar.. Nog steeds geen update.
Sinds de eerste update na release krijg ik het zeer snel. Terwijl. Ik meer dan een maand heb moeten wachten voor die update in april/mei.
Updates worden niet tegelijk gepushed.038Robijno schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:15:
[...]
De voorlaatste kreeg ik pas twee weken terug of zo.
Geduld is een schone zaak hierin.
Verwijderd
Kan kloppen hoor. Zoals anderen hierboven aangeven lijkt het erop dat updates niet per definitie voor iedereen op hetzelfde moment beschikbaar zijn. Zelfs niet in één specifieke regio. Vooralsnog heeft mijn telefoon de updates telkens 'vroeg' gekregen. Ben benieuwd wanneer jij hem hebt; kan toch al snel één tot meerdere weken tussen zitten blijkbaar.038Robijno schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:15:
[...]
Nope.melly schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 05:18:
Misschien is dit provider gerelateerd?
T-mobile en nog geen update
Is random
Wanneer heb je ongeveer 185 gekregen hiervoor?Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:25:
Ik krreeg de 193 en 185 binnen 2 dagen. Snel dus.pacod schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:05:
[...]
Wanneer heb je ongeveer 185 gekregen hiervoor?
Maar de 163 weken na de release. Is random.
Heb toch wat kleine probleempjes met de Phone. En waarschijnlijk door een wat agressieve appcontrole. Voorheen starte Flitsmeister op doormiddel van de bluetooth connectie met mijn auto en/of omdat ik in beweging was. Echter met de p30 pro wil Flitsmeister niet vanzelf opstarten. Tenminste... Als ik de app eventjes niet gebruikt heb. Is hij recent afgesloten dan start de app netjes op waneer ik de auto opstart. Zit er echter bv een nachtje er tussen dan gebeurd er niets. En ja, ik heb de settings van de app gezet op manual. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
weet iemand waar de data wordt opgelagen van de Whatssap twin app
de eerste kan ik vrij makkelijk vinden maar die tweede niet
(heb dus 2 whatssapp accounts)
de eerste kan ik vrij makkelijk vinden maar die tweede niet
(heb dus 2 whatssapp accounts)
Verwijderd
Als ik het me goed herinner ruim 3 weken geleden. Dacht iets van 7/8 augustus.pacod schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:05:
[...]
Wanneer heb je ongeveer 185 gekregen hiervoor?
Je hebt en de App op Handmatig beheren staan in "App-opstartbeheer" en bij "Batterijoptimilisatie" de app op "Niet toestaan" gezet?melly schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:26:
Heb toch wat kleine probleempjes met de Phone. En waarschijnlijk door een wat agressieve appcontrole. Voorheen starte Flitsmeister op doormiddel van de bluetooth connectie met mijn auto en/of omdat ik in beweging was. Echter met de p30 pro wil Flitsmeister niet vanzelf opstarten. Tenminste... Als ik de app eventjes niet gebruikt heb. Is hij recent afgesloten dan start de app netjes op waneer ik de auto opstart. Zit er echter bv een nachtje er tussen dan gebeurd er niets. En ja, ik heb de settings van de app gezet op manual. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik had precies hetzelfde. Ga naar Instellingen --> Batterij --> App opstartbeheer --> Vinkje bij FlitsMeister uitzetten. Done.thecompany schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:05:
[...]
Je hebt en de App op Handmatig beheren staan in "App-opstartbeheer" en bij "Batterijoptimilisatie" de app op "Niet toestaan" gezet?
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Als ik mijn toestel wil uitzetten, dan krijg ik eerst 'ok google' te zien en bij het langer inhouden van de knop, kan ik hem pas uitzetten.
Hoe zet ik dat uit?
Hoe zet ik dat uit?
Door de assistent uit te zetten.038Robijno schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:45:
Als ik mijn toestel wil uitzetten, dan krijg ik eerst 'ok google' te zien en bij het langer inhouden van de knop, kan ik hem pas uitzetten.
Hoe zet ik dat uit?
Of in je instellingen, slimme assistentie en dan bij snelkoppeling en gebaren en dan onder google assistent deze optie uitzetten.
Handmatig, ja..thecompany schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:05:
[...]
Je hebt en de App op Handmatig beheren staan in "App-opstartbeheer" en bij "Batterijoptimilisatie" de app op "Niet toestaan" gezet?
Maar batterijoptimilisatie had ik nog niet goed staan.
Aangepast, ben benieuwd.
Thx
Oke, heb de update ook zojuist mogen ontvangen. Ben benieuwd.
Sinds de 193 update krijg ik mijn meldinggeluiden niet meer zachter/harder. Nog iemand?
Nergens last van..Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:26:
Sinds de 193 update krijg ik mijn meldinggeluiden niet meer zachter/harder. Nog iemand?
Verwijderd
Hier ook geen problemen....Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:26:
Al een harde reset gedaan?Sharule schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:32:
Ok, ligt aan iets anders dan 🤔
Dat haalt vaak dergelijke problemen weg.
Goedemorgen,
Sinds een week ben ik in het bezit van een P30 Pro. Fantastisch apparaat, maar ik heb 2 dingen waarnaar ik mezelf helemaal wezenloos heb lopen zoeken, maar tot op heden niet opgelost is. Misschien dat iemand hier mij in de goede richting kan wijzen:
1)
Als ik van bovenaf naar beneden sleep, zie ik de 1e rij met icoontjes (WiFi, bluetooth, en daaronder de meldingen). Nu was het altijd zo dat je dan nóg een keer naar beneden kan trekken om de minder gebruikte toggles aan/uit te zetten, zoals NFC en GPS en zo. Maar, dat doet hij niet. Reageert daar gewoon niet op. En ik weet niet waarnaar ik moet zoeken in Google, want hoe heet die '2e' set aan toggles?
2)
Android Auto icm met een Octavia uit 2017. Werkt gewoon niet. Ik heb Android Auto geinstalleerd, alle permissies gegeven, maar scherm van auto geeft iets aan als 'controleer instellingen op uw toestel' oid. Ook MirrorLink heb ik geprobeerd, maar dat doet ook niet zoveel. Ik lees op internet veel problemen hiermee, en gaan allerlei suggesties de lijn over, zoals USB debugging aanzetten, betere kabel gebruiken etc. Heeft iemand hier het verlossende antwoord?
Sinds een week ben ik in het bezit van een P30 Pro. Fantastisch apparaat, maar ik heb 2 dingen waarnaar ik mezelf helemaal wezenloos heb lopen zoeken, maar tot op heden niet opgelost is. Misschien dat iemand hier mij in de goede richting kan wijzen:
1)
Als ik van bovenaf naar beneden sleep, zie ik de 1e rij met icoontjes (WiFi, bluetooth, en daaronder de meldingen). Nu was het altijd zo dat je dan nóg een keer naar beneden kan trekken om de minder gebruikte toggles aan/uit te zetten, zoals NFC en GPS en zo. Maar, dat doet hij niet. Reageert daar gewoon niet op. En ik weet niet waarnaar ik moet zoeken in Google, want hoe heet die '2e' set aan toggles?
2)
Android Auto icm met een Octavia uit 2017. Werkt gewoon niet. Ik heb Android Auto geinstalleerd, alle permissies gegeven, maar scherm van auto geeft iets aan als 'controleer instellingen op uw toestel' oid. Ook MirrorLink heb ik geprobeerd, maar dat doet ook niet zoveel. Ik lees op internet veel problemen hiermee, en gaan allerlei suggesties de lijn over, zoals USB debugging aanzetten, betere kabel gebruiken etc. Heeft iemand hier het verlossende antwoord?
Volgens mij werkt het bij de P30 pro zo dat je meteen alle switches in beeld krijgt. Als je één rij hebt, dan dus maar één rij, maar als je drie rijen hebt, krijg je alle drie de rijen. Als je eenmaal naar beneden hebt gesleept met je vinger, dan kan je wel het overzicht met switches verkleinen naar één rij door over de switches een klein beetje naar boven te slepen. Geen idee waarom Huawei dit anders heeft gemaakt dan bij stock androidSandrioni schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:17:
...
1)

Thanks! Dat is het idd.MrHiddeV schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:15:
[...]
Volgens mij werkt het bij de P30 pro zo dat je meteen alle switches in beeld krijgt. Als je één rij hebt, dan dus maar één rij, maar als je drie rijen hebt, krijg je alle drie de rijen. Als je eenmaal naar beneden hebt gesleept met je vinger, dan kan je wel het overzicht met switches verkleinen naar één rij door over de switches een klein beetje naar boven te slepen. Geen idee waarom Huawei dit anders heeft gemaakt dan bij stock android
@Sandrioni
1) Werkt bij mij gewoon? Als je met 2 vingers tegelijk sleept krijg je alles in 1x. Na elkaar met 1 vinger kan ook.
2) Heb je dat wel bij je auto gekocht? Want SmartLink o.i.d. moet wel door de dealer geactiveerd zijn.
1) Werkt bij mij gewoon? Als je met 2 vingers tegelijk sleept krijg je alles in 1x. Na elkaar met 1 vinger kan ook.
2) Heb je dat wel bij je auto gekocht? Want SmartLink o.i.d. moet wel door de dealer geactiveerd zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Euhmmmm, niet dat ik weet? Op mijn vorige phone, Pixel 2, heb ik dat nooit aangeraakt. Ik selecteerde gewoon Android Auto in het APP menu, en dat werkte gewoon.Señor Sjon schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:50:
@Sandrioni
Dit issue is al opgelost, maar blijft het vreemd vinden. Ik heb nu gewoon, in 1x swipen, 2 rijen met icoontjes. Nou ja, whatever.
Blijkbaar zit het zelfs zo dat wanneer je geen notificaties hebt, dan worden alle rijen direct zichtbaar als je naar beneden veegt (zoals ik beschreef), maar zodra je wel een notificatie hebt, dan is enkel de eerste rij zichtbaar na de eerste keer vegen (zoals Señor Sjon beschreef). Was me eigenlijk nog niet eerder opgevallen

bij mij werkt het gewoon zoals je zelf zegt dat het zou moeten werken. Sleep naar beneden, zie ik 1 rij, sleep nog een keer krijg ik netjes de rest te zien
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Klopt, werkt bij mij ook, maar moet je ze dus wel alle 10 erin hebben gezet. Ik had er maar 5 in, daarom werkte het niet (of léék het niet te werken). Anyway, it's fixed now
.
Nu Android Auto nog
Nu Android Auto nog

Murzeltje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:28:
[...]
Update: Android Auto fixed. Het werkt wél met de originele kabel....
bij mij werkt het gewoon zoals je zelf zegt dat het zou moeten werken. Sleep naar beneden, zie ik 1 rij, sleep nog een keer krijg ik netjes de rest te zien
[ Voor 6% gewijzigd door Sandrioni op 06-09-2019 10:36 ]
Wat mij steeds meer en meer opvalt is dat de camera soms moeite heeft met het focussen, wat dan resulteert in wazige foto's.
Wat is de beta app?Murzeltje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:00:
In de Beta app heb ik ineens deze optie:
[Afbeelding]
Helaas is m'n telefoon blijkbaar door t-mobile gecustomized (zou niet weten wat) , want kan me niet aanmelden voor de Q-beta...
Edit, heb het gevonden en ook ik kan niet joinen om dezelfde reden (Vodafone).
[ Voor 9% gewijzigd door Sharule op 06-09-2019 23:11 ]
Idd. Waar heb jij je toestel gekocht?albino71 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:46:
@Murzeltje en @Sharule Dus jullie kregen dit niet?
[Afbeelding]
Nope, ik kreeg een melding dat mijn toestel een carrier aanpassing had oid..albino71 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:46:
@Murzeltje en @Sharule Dus jullie kregen dit niet?
[Afbeelding]
Hier geen enkel issue om bij de beta te komen.
Nu heb ik een P30pro direct uit de release in Parijs, dus ik verwacht niet dat hier carrier zaken op zitten.
Nu heb ik een P30pro direct uit de release in Parijs, dus ik verwacht niet dat hier carrier zaken op zitten.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Zelfde hier. Toch vreemd, heb de mijne unlocked gekocht bij bol.com, maar waarschijnlijk door plaatsen van Vodafone sim wordt er toch een vlaggetje meegegeven van Vodafone. Staat ook bij software updates. Jammer! Had wel graag de beta willen proberenMurzeltje schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 00:20:
[...]
Nope, ik kreeg een melding dat mijn toestel een carrier aanpassing had oid..
Hier gisterenavond 193 binnen gekregen en aangemeld voor de beta (Tele2)
[ Voor 5% gewijzigd door pacod op 07-09-2019 06:59 ]
Ik heb mij ook aangemeld voor de bèta (tele2)..
Betekend dat, dat je sowieso de bèta kan downloaden morgen?
Betekend dat, dat je sowieso de bèta kan downloaden morgen?
Ik krijg hem niet aan de praat (de beta app). Zodra ik hem gedownload heb van de website van Huawei en de gedownloade apk wil openen, krijg ik de melding "Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket.".
Al verschillende malen opnieuw geprobeerd, maar geen succes. Iemand een tip om dit op te lossen?
Edit: onbekende applicaties installeren staat aan, bitdefender uitgeschakeld, helpt ook niets.
Al verschillende malen opnieuw geprobeerd, maar geen succes. Iemand een tip om dit op te lossen?
Edit: onbekende applicaties installeren staat aan, bitdefender uitgeschakeld, helpt ook niets.
[ Voor 13% gewijzigd door nikon. op 07-09-2019 14:47 ]
Zelfde probleem hier.nikon. schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:35:
Ik krijg hem niet aan de praat (de beta app). Zodra ik hem gedownload heb van de website van Huawei en de gedownloade apk wil openen, krijg ik de melding "Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket.".
Krijg je morgen nou een push melding dat je de bèta kan downloaden?
Of hoe gaat het in zijn werking?
Of hoe gaat het in zijn werking?
Al even bezig geweest om te kijken of de Vodafone carrier shizzle weg kan maar de Beta app wil er nog niet aan ondanks deïnstalleren van allerlei pakketjes die gerelateerd lijken. Methode om het via een flash, zoals bij Samsung met de CSC, te doen heb ik nog niet kunnen vinden.
Sim eruit halen
factory reset
sim terug (let op... carrier services niet installeren)
app installeren
en aanmeldden
dan zou het moeten werken
factory reset
app installeren
en aanmeldden
Ik kan me dus echt niet herinneren dat ik daar een optie bij had of dat er werd gevraagd om Vodafone gerelateerde zaken te installeren.renzkoning schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:56:
Sim eruit halen
factory reset
app installeren
en aanmeldden
Verwijderd
Om nou speciaal voor een beta mijn phone te moeten resetten? dan wacht ik nog wel even tot officiele release (hier ook Vodafone carrier)renzkoning schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:56:
Sim eruit halen
factory reset
app installeren
en aanmeldden
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2019 19:45 ]
Klopt, die werden tijdens de setup gewoon er doorheen gedrukt.WhateverSuitsU schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:10:
[...]
Ik kan me dus echt niet herinneren dat ik daar een optie bij had of dat er werd gevraagd om Vodafone gerelateerde zaken te installeren.
Ik houd wel van een beta hier en daar maar inderdaad, om je telefoon er voor te moeten resetten... Dan maar wachten.
De beta versie wordt toch pas tussen 12-19 september uitgebracht?
[ Voor 10% gewijzigd door 038Robijno op 08-09-2019 10:45 ]
Je kan toch ook zonder SIM opstarten en het beta programma initiëren en dan pas de SIM erin doen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nee zonder sim kan je geen aanvraag doen.Señor Sjon schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:51:
Je kan toch ook zonder SIM opstarten en het beta programma initiëren en dan pas de SIM erin doen.
Moet je nog instellingen veranderen om de beta app te kunnen installeren?
Zijn er al mensen voorbij de eerste aanvraag van de beta gekomen?
Hij blijft bij mij hangen op de status Signed.
Maar ik had wel verwacht inmiddels richting joined the komen in de beta uit te testen.
Hij blijft bij mij hangen op de status Signed.
Maar ik had wel verwacht inmiddels richting joined the komen in de beta uit te testen.
Hier hetzelfde. Nog geen bèta beschikbaar.
Nou, ik heb het net maar even geprobeerd... Telefoon reset etc.. Geen carrier updates geinstalleerd, die kan je idd overslaan, maar nu krijg ik bij het installeren van die beta app ook de parseer foutmelding...
edit:
Parseerfout opgelost:
https://www.apkmirror.com/apk/huawei/huawei-beta-club/
De APK op de officiele beta site lijkt corrupt (1.97mb)
Op APK Mirror is dezelfde versie 9 mb.
Ik ben bij deze aangemeld "Your application of signing up for the project has been submitted"
edit:
Parseerfout opgelost:
Ik ben bij deze aangemeld "Your application of signing up for the project has been submitted"
[ Voor 41% gewijzigd door Murzeltje op 09-09-2019 14:16 ]
Ook bij mij nog steeds geen bèta beschikbaar.. Waardeloos weer.
Ik krijg in de auto geen geluid meer uit Google maps. Heb de instelling play voice over Bluetooth uit staan. Als ik de telefoon niet met Bluetooth verbindt, dan doet hij het wel. Media staat aan. Ik wil het geluid niet via Bluetooth, dat werkt nl niet als ik radio luister, dus het geluid zou uit de telefoonspeaker moeten komen. Met mijn oude telefoon nooit problemen. Iemand nog een idee?
Hmm geen idee, bij Flitsmeister werkt het voor mij in ieder geval wel met de P30 Lite.
Hmm daar zeg je wat, flitsmeister gebruik ik ook. Krijg ik ook geen meldingen van, denk ik!
Dat is de oplossing! Thanks :)!Murzeltje schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:53:
Nou, ik heb het net maar even geprobeerd... Telefoon reset etc.. Geen carrier updates geinstalleerd, die kan je idd overslaan, maar nu krijg ik bij het installeren van die beta app ook de parseer foutmelding...
edit:
Parseerfout opgelost:
Wat slecht dat ze een corrupte apk op hun eigen site hebben!
Ja, zover was ik😝plofkip schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:17:
Moet je wel instellen hé?
Ik verwacht de bèta niet meer.. Kom voor geen meter verder dan 'signed' sinds vrijdag al.
Hier hetzelfde, ik betwijfel of de beta nog komt voordat deze helemaal uitgetest is.
Gisteren stond er bij participants: 108/400038Robijno schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:04:
Ik verwacht de bèta niet meer.. Kom voor geen meter verder dan 'signed' sinds vrijdag al.
Nu 122/400
Lijkt er op dat ze mondjesmaat handmatig mensen toegang geven..
De beta uitrol is volgens mij ook pas vanaf de 12e, dacht dat ik dat ergens gelezen had ..
Edit 14:22 En nu 125/400
Ik zie het echt voor me dat er 1 persoon bij Huawei al die aanmeldingen krijgt en er @ random eens een paar doorzet...
[ Voor 14% gewijzigd door Murzeltje op 10-09-2019 14:22 ]
Ik heb een Peugot 208 uit 2019, zelfde issue met Android Auto. Werkt gewoon niet. Alles geprobeerd, meerdere kabels. gewoon kansloos. Apple Car Play werkt gewoon direct.Sandrioni schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:17:
Goedemorgen,
1)
2)
Bedankt alvast
Inmiddels met originele kabel geprobeerd en BAM..... Werkte directWelleweerd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:55:
[...]
Ik heb een Peugot 208 uit 2019, zelfde issue met Android Auto. Werkt gewoon niet. Alles geprobeerd, meerdere kabels. gewoon kansloos. Apple Car Play werkt gewoon direct.
Ik neem aan dat de beta geen reset doet? Bij mijn Pixel's was dit wel, dus vandaar even de dubbelcheck.
En dat wereldwijd?
Ben diep maar dan ook heel diep onder de indruk.
Vandaar dat ze het nog niet uitrollen,
de servers zijn vast overbelast.
Waar kun je dat zien??Prins32 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:52:
Ik heb mij ook ingeschreven voor de Beta. Participants staat nu op 128/400...
Niet wereldwijd.
Amadeus1966 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:50:
[...]
En dat wereldwijd?
Ben diep maar dan ook heel diep onder de indruk.
Vandaar dat ze het nog niet uitrollen,
de servers zijn vast overbelast.
12 september wordt de bèta update uitgerold.
Nou, komt nog geen verandering in bij mij.MarcoMVE schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:56:
12 september wordt de bèta update uitgerold.
144/400 en nog geen verandering.
Als ik de app open, en in Available Projects de deta open, blijft het bolletje wel enige tijd in Joined staan, gaat daarna wel naar Signed met de melding: your application has been submitted....
EDIT: Typo
Als ik de app open, en in Available Projects de deta open, blijft het bolletje wel enige tijd in Joined staan, gaat daarna wel naar Signed met de melding: your application has been submitted....
EDIT: Typo
[ Voor 5% gewijzigd door genesis1650 op 12-09-2019 10:23 ]
Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires
Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires
Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?