Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik heb vandaag deze kaartlezer binnen gekregen.
https://www.bol.com/nl/p/...-zilver/9200000083527289/
Voor gebruik met mijn nieuwe Huawei p30 en 256gb Lexar microSDXC kaart...

Maar al na 2 minuten gebruik (simpel mp3tje afspelen) voelt hij BLOEDHEET aan. Alsof hij een uur in de volle zon heeft gelegen, tijdens een hittegolf...

Hebben meer mensen dit meegemaakt? Ligt het aan de combinatie met mijn toestel en/of kaart? Een verkeerde kaartlezer keuze? Of mogelijk een maandagmorgen model, dat omgeruild zou moeten worden???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KOeNv3QqSJRTundP8iQtZRZu/full.jpg

---
Ps. Ik hoop dat ik dit in het juiste topic heb gezet. Anders mijn excuses!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Heet is niet goed. Iets zegt mij dat er iets kortsluiting maakt waardoor het erg heet word. Ik zou 'm terug sturen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gielske
Heb ondertussen contact gehad met bol.com via de klantenservice chat. En kreeg tijdens het gesprek al mail binnen, dat er een nieuwe onderweg is... En ik hoef de oude niet eens terug te sturen, maar mag hem weggooien...

Top service!

En nou maar hopen dat de nieuwe niet hetzelfde probleem heeft🤔

Ik zal hier een update plaatsen. Als hij binnen is...

[ Voor 8% gewijzigd door Gielske op 23-08-2019 19:33 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
Tweede ontvangen. Maar ook deze is binnen 2 minuten heet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38

The Executer

Lekker belangrijk!

Heb je een andere kaart waarmee je kan testen? Dan kun je uitsluiten of het aan de kaart of lezer ligt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
Ook met een 32gb kaart wordt hij heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Gielske schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:02:
Ook met een 32gb kaart wordt hij heet
Alle memory chips worden heet en cappen vervolgens de snelheid, pak eens een usb stickje en gooi hem vol. Op het moment dat je de snelheid ziet vallen even je vinger op het stickje leggen en kijken hoe lang je hem daar kan houden :p

Is op zich niet erg, een degelijke usb stick/sd kaart/overig opslagmedium klokt zichzelf terug om schade te voorkomen. Zo kunnen fabrikanten de geatverdeerde snelheid halen, echter maar voor een paar seconden omdat hoge doorvoer ook hoge temperatuur betekent :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
Net de kaartlezer getest met de huawei p10 van mijn vriend. (precies dezelfde handelingen uitgevoerd als bij alle tests) En na wordt hij niet heet...
Dus dat wijst er op dat het probleem ligt in de combinatie met mijn nieuwe huawei p30...

Heb ik een verkeerde lezer besteld voor de connector van het toestel? Of moet ik terug met de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
Beetje warm worden is logisch... Maar met heet bedoel ik binnen 2 min tegen de 40graden 😉
Wintervacht schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Alle memory chips worden heet en cappen vervolgens de snelheid, pak eens een usb stickje en gooi hem vol. Op het moment dat je de snelheid ziet vallen even je vinger op het stickje leggen en kijken hoe lang je hem daar kan houden :p

Is op zich niet erg, een degelijke usb stick/sd kaart/overig opslagmedium klokt zichzelf terug om schade te voorkomen. Zo kunnen fabrikanten de geatverdeerde snelheid halen, echter maar voor een paar seconden omdat hoge doorvoer ook hoge temperatuur betekent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
Zojuist ontdekt dat er iets vreemds lijkt te gebeuren met de "usb apparaat opties". (zie youtube video)

Iemand een idee, hoe ik dit op zou kunnen lossen???

YouTube: VID 20190825 005744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Gielske schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:02:
Beetje warm worden is logisch... Maar met heet bedoel ik binnen 2 min tegen de 40graden 😉

[...]
40 graden is nog lekker koel voor een opslag chip ;)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Gielske schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:27:
Zojuist ontdekt dat er iets vreemds lijkt te gebeuren met de "usb apparaat opties". (zie youtube video)

Iemand een idee, hoe ik dit op zou kunnen lossen???

YouTube: VID 20190825 005744
Ah dat ziet er niet goed uit icm je kaartlezer. Usb C is soms gevoelig, en je toestel ondersteunt reverse laden, dat is ook weer iets nieuws waar wellicht niet elk apparaat snapt hoe het werkt, in dit geval de kaartlezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gielske
Het schijnt dus een huawei probleem te zijn. Onder andere voorkomend bij de de mate 20 en p30 pro...
Ga morgen proberen een kaart om te zetten naar fat32. In de hoop dat dat het oplost...

https://uk.community.huaw...killed-my-usb-drives-5703
Pagina: 1