My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
ACM? Consumentenbond? maar vermoed dat die weinig tot niks tegen google kunnen beginnen en jou provider/leverancier van je telefoon zal gewoon zeggen je toestel werkt toch?freggel84 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:41:
Maar waar kunnen wij nou als consument aankloppen voor compensatie of iets dergelijks. Want je mag toch gewoon verwachten dat je 2 jaar lang updates ed krijgt...
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Klinkt allemaal niet erg lekker maar ik ga ervan uit dat zo soep niet zo heet gegeten wordt als bij wordt opgediend.
nee ik denk dat of google of huawei dit niet lang kan volhouden en dan een van beide elkaar zullen oeten benaderen voor een oplossing?TR1969 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:08:
Ik zou zeggen laten we eerst maar eens even afwachten hoe dit zich ontwikkeld.
Klinkt allemaal niet erg lekker maar ik ga ervan uit dat zo soep niet zo heet gegeten wordt als bij wordt opgediend.
aan de ene kant hoop ik dat china nu ook gewoon apple gaat blocken kwa onderdelen ofzo maar china kennende houden ze zich netjes op de achtergrond tot dit alles is overgewaaid en dan maar hopen dat mensen gaan inzien wat voor macht de USA heeft op alle markten met dit soort gekke acties.
Bij Trump of de Amerikaanse ambassadefreggel84 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:41:
Maar waar kunnen wij nou als consument aankloppen voor compensatie of iets dergelijks. Want je mag toch gewoon verwachten dat je 2 jaar lang updates ed krijgt...

Ik ga ervan uit dat het allemaal wel zal meevallen.
Trump probeert China zo onder druk te zetten en China zal ongetwijfeld met tegenmaatregelen komen.
Er zullen ook veel Amerikaanse bedrijven (telecom/automotive) behoorlijk afhankelijk zijn van onderdelen en/of grondstoffen uit China.
En misschien krijgen de democraten anders binnenkort nog wel een envelop met wat interessante foto's of correspondentie over de president
Nergens.freggel84 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:41:
Overmacht.
Gewoon de bek afvegen en doorgaan.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ik weet niet of het nog zo is maar volgens mij werden vrijwel alle iPhones geassembleerd in China. Dit spierballen rollen kan best grote gevolgen krijgen. Ik verwacht dat we een aantal dagen berichten in het nieuws zullen gaan zien.TR1969 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:24:
[...]
Bij Trump of de Amerikaanse ambassade![]()
Ik ga ervan uit dat het allemaal wel zal meevallen.
Trump probeert China zo onder druk te zetten en China zal ongetwijfeld met tegenmaatregelen komen.
Er zullen ook veel Amerikaanse bedrijven (telecom/automotive) behoorlijk afhankelijk zijn van onderdelen en/of grondstoffen uit China.
En misschien krijgen de democraten anders binnenkort nog wel een envelop met wat interessante foto's of correspondentie over de president
En er daarna compromis gemaakt zullen worden.
enigszins ben ik het met je eens maar anderzijds zeg ik mocht dit daadwerkelijk gaan leiden tot het uitblijven van security patches of eventuele upgrades naar android Q dan zou ik het wel netjes vinden als de leveranciers/providers hun klanten tegemoet komen in deze? op welke manier weet ik ook niet.Amadeus1966 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:42:
[...]
Nergens.
Overmacht.
Of je weet precies wat Amerika gaat doen, en hebt dit heel goed geanticipeerd... OF je wist toen (2012) al dat je fout zat en bent er nog lang mee weg gekomen..."We have prepared our own operating system, if it turns out we can no longer use these systems, we will be ready and have our plan B,” Huawei executive Richard Yu shared in a recent interview with Die Welt. Huawei began working on an Android replacement as early as 2012 when the US opened an investigation into Huawei and ZTE, according to the South China Morning Post, and it was still developing the system in 2016."
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Zou het netjes vinden van Huawei als ze een manier zouden bieden om de bootloader te unlocken.copywizard schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:05:
[...]
enigszins ben ik het met je eens maar anderzijds zeg ik mocht dit daadwerkelijk gaan leiden tot het uitblijven van security patches of eventuele upgrades naar android Q dan zou ik het wel netjes vinden als de leveranciers/providers hun klanten tegemoet komen in deze? op welke manier weet ik ook niet.
Nou ik zou eens beginnen bij de winkel waar je het toestel gekocht hebt. Daar heb je een overeenkomst mee gesloten. Mocht dat niets worden dan is Huawei zelf misschien de volgende stap.freggel84 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:41:
Waarom hoop je dat China Apple zou blokken kwa onderdelen? Wat levert dat verder op maar belangrijker nog wat heeft Apple hiermee te maken?copywizard schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:11:
[...]
nee ik denk dat of google of huawei dit niet lang kan volhouden en dan een van beide elkaar zullen oeten benaderen voor een oplossing?
aan de ene kant hoop ik dat china nu ook gewoon apple gaat blocken kwa onderdelen ofzo maar china kennende houden ze zich netjes op de achtergrond tot dit alles is overgewaaid en dan maar hopen dat mensen gaan inzien wat voor macht de USA heeft op alle markten met dit soort gekke acties.
dat zou ook een oplossing zijn maar niet voor iedereen gezien en digibeten die een goedkopere p30 lite hebben genomen puur vanwege prijs/prestatie die hebben vaak geen kennis om custom roms te flashen?Shmorky schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:11:
[...]
Zou het netjes vinden van Huawei als ze een manier zouden bieden om de bootloader te unlocken.
puur om trump ook dwars te zittenDonstil schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Nou ik zou eens beginnen bij de winkel waar je het toestel gekocht hebt. Daar heb je een overeenkomst mee gesloten. Mocht dat niets worden dan is Huawei zelf misschien de volgende stap.
[...]
Waarom hoop je dat China Apple zou blokken kwa onderdelen? Wat levert dat verder op maar belangrijker nog wat heeft Apple hiermee te maken?
[ Voor 37% gewijzigd door copywizard op 20-05-2019 09:18 ]
Mm kortzichtig maar oke. Je zit dan dan meer (in dit voorbeeld) Apple dwars.copywizard schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:17:
puur om trump ook dwars te zitten
Er even niet over gesproken dat China dan zichzelf ook dwars zit natuurlijk. Apple is voor Foxconn namelijk een hele belangrijke zaken partner.
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 20-05-2019 09:22 ]
Aangezien Apple zijn producten meestal in China laat maken snap ik die gedachte wel.Donstil schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Waarom hoop je dat China Apple zou blokken kwa onderdelen? Wat levert dat verder op maar belangrijker nog wat heeft Apple hiermee te maken?
Ook gaan er veel halffabrikaten vanuit China naar de VS.
De Amerikaanse sancties zijn gedaan vanuit de handelsoorlog van Trump met China.Donstil schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:22:
[...]
Mm kortzichtig maar oke. Je zit dan dan meer (in dit voorbeeld) Apple dwars.
Er even niet over gesproken dat China dan zichzelf ook dwars zit natuurlijk. Apple is voor Foxconn namelijk een hele belangrijke zaken partner.
Zij pakken hiermee ook een fabrikant in plaats van de overheid.
Maar ik denk er misschien beter een apart topic kan komen voor deze (bijzondere) situatie.
[ Voor 42% gewijzigd door TR1969 op 20-05-2019 09:26 ]
Dat is maar zeer de vraag. Een product moet de eigenschappen hebben die je bij koop mag verwachten, daar hoort toegang tot Android en de apps van Google bij. Dat is onderdeel van de telefoon. Als deze ontbreken kan je je eventueel beroepen op de non conformiteit. Jij hebt niks met Google te maken, enkel met je leverancier. Je leverancier moet het probleem oplossen. Overmacht speelt geen rol.Amadeus1966 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:42:
[...]
Nergens.
Overmacht.
Dat kan wel zo zijn, maar het probleem is hier dat de winkel/provider waar je je P30 Pro gekocht hebt in eerste instantie gewoon keihard "nee" zegt. Dan moet je naar een rechter. En daar heb je een reële kans dat die dit inderdaad beoordeelt als overmacht.FrankoNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:25:
[...]
Dat is maar zeer de vraag. Een product moet de eigenschappen hebben die je bij koop mag verwachten, daar hoort toegang tot Android en de apps van Google bij. Dat is onderdeel van de telefoon. Als deze ontbreken kan je je eventueel beroepen op de non conformiteit. Jij hebt niks met Google te maken, enkel met je leverancier. Je leverancier moet het probleem oplossen. Overmacht speelt geen rol.
Dan is er nog hoger beroep, maar ik denk dat weinig consumenten daar zin in hebben. Maar goed, het hoeft er maar eentje te zijn natuurlijk...
[ Voor 13% gewijzigd door Shmorky op 20-05-2019 09:30 ]
Een bestaande licentie wordt niet ingetrokken.
Alle nu al verkochte toestellen/modellen hebben al een licentie.
Dus wij blijven gewoon updates krijgen en de playstore kunnen gebruiken.
En anders, ASOP versie met gapps 😊
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Alleen, als een telefoon geüpdate wordt naar een nieuwe android versie. Moet deze opnieuw gecertificeerd worden.HellStorm666 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:37:
Voor zover ik begrepen heb, zijn deze problemen alleen voor nieuwe licenties.
en hier zit dus juist het lastige iedereen interpreteert de berichten op zijn eigen manier en iedere site schrijft het net even wat anders?HellStorm666 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:37:
ik denk dat het op dit moment even afwachten is op directe reacties van google en huawei over wat dit voor toekomstige en bestaande klanten nu ECHT gat betekenen?
Nou Apple is een voorbeeld natuurlijk maar wel een heel toevallig voorbeeld "hopen" dat Apple ook geblokkeerd wordt voelt als een Flame.TR1969 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:22:
[...]
Aangezien Apple zijn producten meestal in China laat maken snap ik die gedachte wel.
Ook gaan er veel halffabrikaten vanuit China naar de VS.
[...]
De Amerikaanse sancties zijn gedaan vanuit de handelsoorlog van Trump met China.
Zij pakken hiermee ook een fabrikant in plaats van de overheid.
Maar ik denk er misschien beter een apart topic kan komen voor deze (bijzondere) situatie.
Zeg dan "Ik hoop dat Google met de productie van de Pixel geblokkeerd wordt", dat heeft nog een beetje raakvlakken met de materie.
Verder geloof ik er niet in dat het Trump persoonlijk v.s. China is maar dat is idd voor een ander topic
Nou dat schijnt van niet. de Licentie voor Huawei zelf is ingetrokken. Dat houd in dat ze geen toegang meer hebben tot de security updates. Huidige toestellen krijgen daarom deze updates niet is de verwachting.HellStorm666 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:37:
Google Play services blijven wel werken.
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 20-05-2019 09:44 ]
Helemaal mee eens!copywizard schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:39:
[...]
en hier zit dus juist het lastige iedereen interpreteert de berichten op zijn eigen manier en iedere site schrijft het net even wat anders?
ik denk dat het op dit moment even afwachten is op directe reacties van google en huawei over wat dit voor toekomstige en bestaande klanten nu ECHT gat betekenen?
Alles wat er nu wordt geplaatst wat niet door Google en/of Huawei zelf geplaatst wordt is speculatie.
Zelf denk ik dat het onder aan de streep wel enorm mee zal vallen. Of dat het alleen voor Huawei gebruikers in de USA problemen gaat geven.
Scientia Potentia Est
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ook al blijft alles vooralsnog zoals het is voor bestaande toestellen maak ik me toch ernstig zorgen over Huawei's effort om nog veel werk te steken in EMUI. Dat zouden ze dan namelijk enkel als een dienst aan de gebruiker moeten doen, want verder valt er niets meer te halen voor ze.HellStorm666 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:44:
[...]
Helemaal mee eens!
Alles wat er nu wordt geplaatst wat niet door Google en/of Huawei zelf geplaatst wordt is speculatie.
Zelf denk ik dat het onder aan de streep wel enorm mee zal vallen. Of dat het alleen voor Huawei gebruikers in de USA problemen gaat geven.
Huawei verliest android licentie hoe nu verder?
Dat wordt dus dit topic: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?
[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 20-05-2019 10:29 ]
[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 20-05-2019 13:43 ]
Verwijderen door middel van adb. Meen dat dit in dit topic al besproken is hoe dit precies in zijn werk gaat.devlam schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:30:
Als ik op linkjes klik dan wordt steeds de Huawei browser opgestart ondanks dat ik edge bij apps als default voor browsen heb opgegeven. Heeft iemand een oplossing om dit wel goed te krijgen?
Wel raar hoor. Ik heb Opera Browser geïnstalleerd en als hoofd browser ingesteld en nergens last van gehad verder..baszzz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:19:
[...]
Verwijderen door middel van adb. Meen dat dit in dit topic al besproken is hoe dit precies in zijn werk gaat.
Is dat niet de in-app browser bij sommige apps? Dit kun je vaak in die app zelf, instellen.devlam schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:30:
Als ik op linkjes klik dan wordt steeds de Huawei browser opgestart ondanks dat ik edge bij apps als default voor browsen heb opgegeven. Heeft iemand een oplossing om dit wel goed te krijgen?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Nee volgens mij niet. Het treed bv op bij linkjes in WhatsApp. Volgens mij kan je in WhatsApp geen browser instellen of ik moet er overheen kijken.Kiswum schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:50:
[...]
Is dat niet de in-app browser bij sommige apps? Dit kun je vaak in die app zelf, instellen.
De browser deinstalleren met adb.devlam schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:30:
Deze link heb ik gebruikt: https://forum.xda-develop...i-bloatware-noob-t3889426
uninstall -k --user 0 com.huawei.browser is dan het command om de browser te deinstalleren.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Dit is de oplossing om zonder adb de Huawei browser niet meer als default te krijgen, naast instellen van de gewenste default browser natuurlijk.Oceanview schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Oh stom. Ik heb zelf nooit de privacy voorwaarden van de Huawei browser geaccepteerd vandaar dat het bij mij waarschijnlijk wel werkt.
En als je Apps - Apps kijkt en dan zoekt naar Browser en onderin bij standaard openen en vervolgens standaardwaarden wissen?
Bedankt iedereen voor de hulp. Had al eerder gezocht maar niet op adb omdat ik dat niet kende
Ben dus in feite al ruim te laat maar dat komt door huawei zelf...
Update: formulier gewoon opnieuw ingevuld met exact dezelfde foto's (dezelfde bestanden als die al geupload waren) en nu is het geaccepteerd en bevestigd dat ik de promotie toegestuurd krijg. Waarschijnlijk is het nogal chaotisch bij Huawei maar blij dat het goed komt.
[ Voor 23% gewijzigd door Chubbchubb op 21-05-2019 17:11 ]
Powered by: blond bier
Qua hardware blijft het natuurlijk een topper.StarAlpha schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:47:
Is het nog steeds aan te raden om voor een p30 pro te gaan of is dat een nee?
En qua software/os zal het denk ik wel los lopen of wie weet wordt het ooit zelfs beter:
nieuws: Gerucht: Huaweis eigen OS draait Android-apps en komt uiterlijk begin...
en
reviews: Toekomst van Huawei onzeker - De gevolgen van de breuk met Google
[ Voor 33% gewijzigd door Ynnoz op 22-05-2019 14:43 ]
Had nog een andere vraag hier. De batterij op deze phone is echt nice. Maar wat zijn jullie SoT's over het algemeen? En zijn er nog dingen die ik kan doen om die misschien te verbeteren?
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het wel goed komt.Zephrex schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:49:
Ja dat zijn indd geen fijne ontwikkelingen. Ik hoop nog steeds dat ze over een tijd gewoon alles terugdraaien. Of misschien een omweg vinden met Google.
Had nog een andere vraag hier. De batterij op deze phone is echt nice. Maar wat zijn jullie SoT's over het algemeen? En zijn er nog dingen die ik kan doen om die misschien te verbeteren?
Zelf haal ik een SOT van ca 7 uur maar ik gebruik hem ook regelmatig als hotspot voor mijn Ipad.
Gaat gewoon 2 dagen mee!
Heb je energy saving aan dan? Ik heb zo'n 3 uur SoT gehad en 43% over. Heb het idee dat ik iets niet goed doe. Of niet geoptimaliseerd heb..TR1969 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:34:
[...]
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het wel goed komt.
Zelf haal ik een SOT van ca 7 uur maar ik gebruik hem ook regelmatig als hotspot voor mijn Ipad.
Gaat gewoon 2 dagen mee!
Uiteraard is dit een mening gebaseerd op onderbuikgevoelens.Ynnoz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:35:
Het blijft natuurlijk een top toestel, maar gezien de verwikkelingen zou ik het risico niet meer nemen. Het is tenslotte niet een pak suiker wat je koopt. Als de "ban" blijft, dan is de volgende Android release niet meer te installeren. Probleem met hun eigen OS is dat veel software hier niet standaard mee gaat werken: o.a. mobiel bankieren (100% afhankelijk van Google Services) en Ziggo GO om maar eens twee zijstraten te noemen.
De toestellen die verkocht zijn en degene die nog in de schappen liggen blijven als je de berichten mag geloven gewoon ondersteund.
Niets aan het handje dus.
Maar daarvoor hadden ze inmiddels al een ander topic gestart.
Ik heb geen enkele energie besparingsmodus aan staan.Zephrex schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:08:
[...]
Heb je energy saving aan dan? Ik heb zo'n 3 uur SoT gehad en 43% over. Heb het idee dat ik iets niet goed doe. Of niet geoptimaliseerd heb..
De telefoon heb ik gewoon in gebruik genomen en heb verder niets gewijzigd.
Heb zelfs het systeem bij een aantal app's overruled omdat hij meldingen gaf over een app's die volgens het systeem te veel energie gebruikten op de achtergrond.
Als ik thuis kom na een dag werken heb ik meestal een 60% over en de tweede dag red ik dan ok makkelijk zonder bijladen.
Ik haal 7 tot 9.30 sot. Wel meestal op wifi. Ik merk dat mijn batterij minder meegaat bij mn ouders (slecht netwerk).Zephrex schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:49:
Ja dat zijn indd geen fijne ontwikkelingen. Ik hoop nog steeds dat ze over een tijd gewoon alles terugdraaien. Of misschien een omweg vinden met Google.
Heb ook geen optimalisatiestand aan ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Sharule op 22-05-2019 19:39 ]
Bij mij is het elke keer anders. heb aan het einde van de dag wel 30 procent over maar de ene keer gaat de accu langzamer leeg en de andere keer iets sneller. Waarom weet ik niet, maar het is niet erg spannend ofzo.Zephrex schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:56:
Merk dat met mobiele data aan de batterij indd een stuk sneller leeg gaat.. Maar ik haalde net 5 uur SoT de laatste keer. Alhoewel ik moet zeggen dat deze keer pas de 3e keer is dat hij echt leeggaat xD
Ah oké.. Ja het is ook niet super spannend. Ik houd sowieso bijna 50% meer over dan met mijn vorige mobieldutchnltweaker schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:10:
[...]
Bij mij is het elke keer anders. heb aan het einde van de dag wel 30 procent over maar de ene keer gaat de accu langzamer leeg en de andere keer iets sneller. Waarom weet ik niet, maar het is niet erg spannend ofzo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De donkere interface modus van EMUI al geprobeerd? Scheelt toch misschien een beetje, vanwege het scherm dat geen stroom gebruikt voor zwarte pixels. Wat ook kan helpen is handmatige sync aanzetten voor bijv. social media, maar ook bijv. voor mail. Al is dat laatste wel een persoonlijke voorkeur, ik vind het geen probleem om een keer te refreshen.Zephrex schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:35:
[...]
Ah oké.. Ja het is ook niet super spannend. Ik houd sowieso bijna 50% meer over dan met mijn vorige mobiel
De donkere interface had ik indd al gevonden. Meer omdat ik het mooi vind though, wist niet dat dat ook zou helpen. De sync van mail en media etc, helpt ook. Heb nu die saving mode aan en die blokt dat soort apps schijnbaar op de achtergrond. En ik ben vanaf gisteravond tot nu misschien maar 9 tot 11% batterij verloren. Terwijl ik de phone wel gewoon gebruikte.Casual_T schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:27:
[...]
De donkere interface modus van EMUI al geprobeerd? Scheelt toch misschien een beetje, vanwege het scherm dat geen stroom gebruikt voor zwarte pixels. Wat ook kan helpen is handmatige sync aanzetten voor bijv. social media, maar ook bijv. voor mail. Al is dat laatste wel een persoonlijke voorkeur, ik vind het geen probleem om een keer te refreshen.
Gebruik jij vaak WhatsApp, dan zal ie WhatsApp ook minder agressief killen.
Luister je veel spotify, dan mag die op een gegeven moment gewoon actief blijven in de achter grond. Enz. Enz.
Dus zoals @Señor Sjon al aangaf, na een aantal dagen/weken wordt de accu nog een stuk beter.
Donkere interface helpt ook zeker mee.
Wat enorm veel accu zuipt is een slecht ontvangst, zowel WiFi als 3G/4G. Maar dit is bij alle telefoons zo.
Scientia Potentia Est
Dat kan ik rustig beamen.HellStorm666 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:35:
Wat enorm veel accu zuipt is een slecht ontvangst, zowel WiFi als 3G/4G. Maar dit is bij alle telefoons zo.
Als ik voor mijn werk door het noordduitse platteland reis zuigt ie behoorlijk aan mijn accu.
Zit ik in Zweden oid of daar waar ik een betere verbinding heb dan is dat stukken minder.
Klopt. Met de U11 was ik weken hiermee bezig. Het systeem is zelflerend en veelgebruikte apps kan je whitelisten en zal hij ook niet meer actief killen.HellStorm666 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:35:
Voor het energiebeheer gebruikt Huawei ook een of ander complex zelf-lerend systeem die afhankelijk van jouw gebruik het energiebeheer aanpast.
Gebruik jij vaak WhatsApp, dan zal ie WhatsApp ook minder agressief killen.
Luister je veel spotify, dan mag die op een gegeven moment gewoon actief blijven in de achter grond. Enz. Enz.
Dus zoals @Señor Sjon al aangaf, na een aantal dagen/weken wordt de accu nog een stuk beter.
Donkere interface helpt ook zeker mee.
ik wilde een app toevoegen aan twin app door deze tut te volgen
https://www.xda-developer...app-twin-feature-no-root/
Het blijkt dat bovenstaande niet werkt voor nieuwere versies van twin app alleen de wat oudere.
dit werkte helaas niet en nu geeft mijn twin app alleen nog maar aan "twin app updating" als ik whatsapp probeer te clonen niet dat ik de app wilde gaan gebruiken voor whatsapp maar hebben jullie een idee hoe ik hem weer kan laten werken?
ik heb alle standaard dingen al geprobeerd behalve een volledige factory reset wat ik niet prefereer
maar wel reboot en dalvik cache wipen
[ Voor 7% gewijzigd door copywizard op 24-05-2019 10:30 ]
Heb een P30 met de nieuwste firmware.
Jup. Vooral 's avonds bij wat schemer en ik wil bijvoorbeeld een witte lamp of plafond fotograferen,.ThijsM schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:34:
Meer mensen die een flikkerend beeld ervaren bij het fotograferen/filmen van witte of lichte objecten, bijvoorbeeld een vensterbank? Lijkt afhankelijk van de hoeveelheid licht meer of minder te flikkeren.
Heb een P30 met de nieuwste firmware.
Helaas.copywizard schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:21:
ik heb een vraagje ik heb mijn twin app functie gesloopt op mijn p30 pro
ik wilde een app toevoegen aan twin app door deze tut te volgen
https://www.xda-developer...app-twin-feature-no-root/
Het blijkt dat bovenstaande niet werkt voor nieuwere versies van twin app alleen de wat oudere.
dit werkte helaas niet en nu geeft mijn twin app alleen nog maar aan "twin app updating" als ik whatsapp probeer te clonen niet dat ik de app wilde gaan gebruiken voor whatsapp maar hebben jullie een idee hoe ik hem weer kan laten werken?
ik heb alle standaard dingen al geprobeerd behalve een volledige factory reset wat ik niet prefereer
maar wel reboot en dalvik cache wipen
Volgens mij heb je vanavond wat te doen.
Een recovery draaien.
Iets anders zit er niet op.
ja was ik ook al een beetje bang voor maar is er geen adb commando om een app te resetten ofzo?Amadeus1966 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:46:
[...]
Helaas.
Volgens mij heb je vanavond wat te doen.
Een recovery draaien.
Iets anders zit er niet op.
Dat heeft meer te maken met de sluitertijd die in de buurt komt van de knipperfrequentie van de lampen. Ik weet niet of @ThijsM dit ook alleen heeft in de schemer.Mrk87 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:24:
[...]
Jup. Vooral 's avonds bij wat schemer en ik wil bijvoorbeeld een witte lamp of plafond fotograferen,.
Over het dark thema, heeft de P30 lite dat ook, want ik kan deze instelling nergens vinden. Deze telefoon heeft een LCD scherm, dus niet heel veel baat bij een dark thema, maar het lijkt me gewoon veel mooier.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Met wat geluk kun je hem als losse apk ergens vinden en dan instalerencopywizard schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:55:
[...]
ja was ik ook al een beetje bang voor maar is er geen adb commando om een app te resetten ofzo?
https://mailchi.mp/huawei...met-je-delen?e=53e95d6471
Klopt helemaal. Had ik nog vanuit mijn p10 tijd je kreeg toen extra garantie op je scherm als je die aanmaakte.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:26:
Dan heb je denk ik een Huawei-ID aangemaakt?
Kom er nu dus achter dat de draad er alsnog in moet zitten. Dan is het voordeel toch miniem!?
Zie ook: Señor Sjon in "[Huawei P30-serie] Accessoires"
Ja dat is er. Alle vooraf geïnstalleerde apps kun je altijd herstellen.copywizard schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:55:
[...]
ja was ik ook al een beetje bang voor maar is er geen adb commando om een app te resetten ofzo?
Command: adb shell cmd package install-existing <name of package>
Heb je hier iets aan?
[ Voor 13% gewijzigd door UrbanSnEAky op 25-05-2019 14:01 ]
Vraagje over de camera:
Ik kan kiezen om AI aan of uit te zetten.
Als ik hem aan zet, kan je max 4:3 12MP als resolutie kiezen.
Als ik hem uit zet, kan je max 4:3 48MP aan zetten.
Maar bij 4:3 12MP staat het woordje 'AANBEVOLEN'.
Welke setting is het beste voor alledag fraaie foto's?
En er zit toch ook nog een losse 8MP Ultra-Wide lens/sensor op? In welke foto modus kan je daar gebruik van maken?
[ Voor 15% gewijzigd door Allewijn op 25-05-2019 15:02 ]
4:3 12MP is de beste optie, daarbij gebruikt hij in principe 4 pixels van de camerasensor om 1 pixel foto te maken, waardoor elke pixel dus met meer informatie wordt gemaakt en de foto in het algeheel nauwkeuriger wordt.Allewijn schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:01:
Vandaag mijn P30 Lite in gebruik genomen.
Vraagje over de camera:
Ik kan kiezen om AI aan of uit te zetten.
Als ik hem aan zet, kan je max 4:3 12MP als resolutie kiezen.
Als ik hem uit zet, kan je max 4:3 48MP aan zetten.
Maar bij 4:3 12MP staat het woordje 'AANBEVOLEN'.
Welke setting is het beste voor alledag fraaie foto's?
En er zit toch ook nog een losse 8MP Ultra-Wide lens/sensor op? In welke foto modus kan je daar gebruik van maken?
Overschakelen op de ultra-wide gebeurt vanzelf door uit te zoomen, de AI zal in sommige gevallen ook voorstellen om op ultra-wide over te schakelen (wanneer hij bijv. een landschap herkent).
Je uitleg mbt waarom de 12MP instelling beter is dan de 48MP instelling, snap ik helaas nog niet helemaal (ligt niet aan jouw uitleg, maar aan mijn kennis er van hoor). In mijn ogen is hoe meer pixels/hoe beter (lees scherper, verder inzoombaar naderhand, meer info er in, etc.) , toch? (er van uitgaande dat dit met dezelfde sensor/lens gemaakt wordt).
Het aantal pixels geeft slechts aan op wat voor grootte de foto afdrukbaar zou zijn. Een 48MP foto zou er beter uitkomen op schilderij dan een 10MP. Ter vergelijking, mijn spiegelreflexcamera heeft een 25MP sensor en die schiet wel wat betere plaatjes dan de P30 Pro, haha.Allewijn schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:02:
@Extraxyz
Je uitleg mbt waarom de 12MP instelling beter is dan de 48MP instelling, snap ik helaas nog niet helemaal (ligt niet aan jouw uitleg, maar aan mijn kennis er van hoor). In mijn ogen is hoe meer pixels/hoe beter (lees scherper, verder inzoombaar naderhand, meer info er in, etc.) , toch? (er van uitgaande dat dit met dezelfde sensor/lens gemaakt wordt).
De telefoon maakt in de 4:3 12MP een foto waarin 4 pixels worden samengevoegd tot één pixel (pixel binning) , zodat die pixels er beter uitzien dan een pixel in een 48MP foto (met name in low light profiteer je hier van). Hier staat tegenover dat je dus naderhand niet ver kan inzoomen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo boeiend.
Ik zal vast wel door iemand gecorrigeerd worden, maar in grote lijnen komt het hier op neer
Toen ik dat woord eenmaal van jou gehoord had, ben ik even gaan googlen en kwam ik op een volledige test en uitleg mbt dit principe op de P30 lite. Dat gezien en gelezen hebbende, helemaal duidelijk:
https://www.gsmarena.com/huawei_p30_lite-review-1929p5.php
[ Voor 54% gewijzigd door Allewijn op 26-05-2019 09:54 ]
Tweede vraag: is het verstandig om een Huawei P30 Pro aan te schaffen na de blokkade acties van Verenigde staten tegen Huawei?
Nee is niet zeker.freestyle88tr schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:32:
Ik ben aan het twijfelen om een Huawei P30 Pro aan te schaffen in verband met de ban van Google. Nu is de vraag komt er uberhaupt Android Q voor de Huawei P30 Pro?
Tweede vraag: is het verstandig om een Huawei P30 Pro aan te schaffen na de blokkade acties van Verenigde staten tegen Huawei?
Nee, ik zou er niet meer voor kiezen (persoonlijk).
Hier kan je alles op je gemakje eens doornemenfreestyle88tr schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:32:
Ik ben aan het twijfelen om een Huawei P30 Pro aan te schaffen in verband met de ban van Google. Nu is de vraag komt er uberhaupt Android Q voor de Huawei P30 Pro?
Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?
Die heksenjacht van de VS werpt zeker zijn vruchten af.
Alleen ik laat me daardoor niet weerhouden.
Nu is het China, en ondertussen zijn ze ook al met de Duitse autoindustrie bezig.
Naast China is Europa hun grote boze handelsvijand.
De VS lijkt wel de gele hesjes te worden van de politieke wereldleiders.
Overal tegenaan trappen zonder enige onderbouwing.
Huawei Nederland had inmiddels al een statement uitgebracht.
https://m.facebook.com/st...997200&id=418711401529309
Gerustellend? Tja.....
Ik laat me sowieso niet intimideren door een doorgeslagen #### ( censuur ).
De S10+ is gewoon veel duurder. De OP7 is ook Chinees en kan onder dezelfde bans vallen als de VS-president weer eens slecht geslapen heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 26-05-2019 14:02 ]
dankjewel ik ga dit dit weekend even proberen!UrbanSnEAky schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:58:
[...]
Ja dat is er. Alle vooraf geïnstalleerde apps kun je altijd herstellen.
Command: adb shell cmd package install-existing <name of package>
Heb je hier iets aan?
Mooi! Ik snapte er ook niet veel van eerst. Als je de juiste termen net kent, helpt dat al heel wat iddAllewijn schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:34:
@Casual_T Dankjewel voor je uitleg, ik zal hem op 12MP zetten, nu ik jouw uitleg mbt 'pixel binning' begrijp.
Toen ik dat woord eenmaal van jou gehoord had, ben ik even gaan googlen en kwam ik op een volledige test en uitleg mbt dit principe op de P30 lite. Dat gezien en gelezen hebbende, helemaal duidelijk:
https://www.gsmarena.com/huawei_p30_lite-review-1929p5.php
@Señor Sjon
Klinkt voor mij een beetje als het proberen op te lossen van een niet-bestaand probleem, behalve dan dat je nu met USB-c inderdaad dan weer wel muziek kan luisteren. Een bedraad koptelefoon vind ik dan weer niet handig als de telefoon zo precies op het oplaaddock moet liggen. Ik kan nu ook opladen via de reguliere oplader en dan een koptelefoon gebruiken met Bluetooth.Je kan ze ook krijgen als bureaustandaard. Je hoeft niet meer met een draad te hanessen, je kan laden en muziek spelen tegelijk en je hebt altijd een vaste plek voor prik. Ook geen krassen van de stekker bij je USB poort. Het systeem is universeel, dus elk Qi geschikte lader is compatibel.
Zie ook: Señor Sjon in "[Huawei P30-serie] Accessoires"
Ik vind het juist handig dat ik tijdens het opladen even snel een berichtje kan sturen oid, als ik dat met een wireless charger doe dan stopt ie weer met opladen

Snap dan ook niet zo dat men dit is als 'kritisch' punt beoordeeld bij de aanschaf van een telefoon. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk
[ Voor 49% gewijzigd door Casual_T op 27-05-2019 15:12 ]
Weet iemand of er iets van een transparante dunne folie bestaat met extra grip die je op de achterkant kunt plakken?
Dat zou wel een mooie oplossing zijn die geen afbreuk doet aan het mooie design (waar inmiddels wel al een klein hoekje uit is).
Bij de Mediamarkt kan je een doorzichtige folie op de achterkant laten plaatsen. Weet niet of het zoveel extra grip toevoegt, maar het is in ieder geval een beetje extra beschermingZjoske78 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:08:
Ik heb nog nooit een hoesje of iets dergelijks gebruikt en wil dit ook niet, maar deze P30 is toch al een paar keer uit mijn handen gevallen door de gladde achterkant.
Weet iemand of er iets van een transparante dunne folie bestaat met extra grip die je op de achterkant kunt plakken?
Dat zou wel een mooie oplossing zijn die geen afbreuk doet aan het mooie design (waar inmiddels wel al een klein hoekje uit is).
Ik ben zelf ook tegen hoesjes, maar de Spigen Liquid Crystal doet nauwelijks afbreuk aan de schoonheid van het toestel. Mooi doorzichtig en een veel betere grip. Ik zou mijn telefoon sinds alle phones weer van glas zijn, eigenlijk nooit meer zonder hoesje laten. Maar ieder zijn dingZjoske78 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:08:
Ik heb nog nooit een hoesje of iets dergelijks gebruikt en wil dit ook niet, maar deze P30 is toch al een paar keer uit mijn handen gevallen door de gladde achterkant.
Misschien een van de skin fabrikanten zoals dbrand?Zjoske78 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:08:
https://www.xtremeskins.co.uk/products/huawei-p30-pro-skins
Xtremeskins hebben wel een transparante skin (mat en glans?)
Heb geen idee of deze veel extra grip geeft.
Dan zou ik voor de Olixar Ultra Thin clear gaan. Is een stuk minder breed en dus echt bijna geen afbreuk op de vorm.Casual_T schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:53:
[...]
Ik ben zelf ook tegen hoesjes, maar de Spigen Liquid Crystal doet nauwelijks afbreuk aan de schoonheid van het toestel. Mooi doorzichtig en een veel betere grip. Ik zou mijn telefoon sinds alle phones weer van glas zijn, eigenlijk nooit meer zonder hoesje laten. Maar ieder zijn ding.
Net om die reden ben ik van die Spigen naar Olixar gegaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Sharule op 29-05-2019 12:24 ]
Gen 2 gok ik, gezien de vele die te koop staan op Marktplaats.Zjoske78 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:03:
Heeft iemand al een Sonos One binnen van de actie? Is dit een gen 1 of een gen 2 Sonos One?
Het is gen 1. Maar vele weten het verschil niet. Dus t verkoop gaat goed.Prosac schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:17:
[...]
Gen 2 gok ik, gezien de vele die te koop staan op Marktplaats.
Ik hoop niet dat dit een teken aan de wand is.
Als hij klaar is komt hij vanzelf deze kant op.FrankoNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:32:
Ik vraag me af wanneer wij update 162 krijgen voor de p30 pro. Deze is nu toch al zo'n twee weken beschikbaar in China, maar na het hele gedoe met Google is het vrij stil gebleven. Dit terwijl ik 153 wel vrij rap kreeg.
De laatste update voor onze regio is .153 en die heeft volgens mij iedereen nu wel.
Ook de uitrol van die versie heeft een behoorlijke tijd geduurd waarbij hier in het forum veel gemopperd werd waarom de ene tweaker de update wel had en een andere niet. (Ik hoop dat dit nu niet weer gebeurd omdat het zo weinig toevoegt aan de dicussie)
Dat is ook mijn verwachting. Het is alleen opvallend dat ik .153 ongeveer een week na China kreeg, en de daarvoor uitgebrachte updates overigens ook, en dat deze op zich laat wachten.TR1969 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:02:
[...]
Als hij klaar is komt hij vanzelf deze kant op.
De laatste update voor onze regio is .153 en die heeft volgens mij iedereen nu wel.
Ook de uitrol van die versie heeft een behoorlijke tijd geduurd waarbij hier in het forum veel gemopperd werd waarom de ene tweaker de update wel had en een andere niet. (Ik hoop dat dit nu niet weer gebeurd omdat het zo weinig toevoegt aan de dicussie)
Ik heb een Gen 2 ontvangen.Zjoske78 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:03:
Heeft iemand al een Sonos One binnen van de actie? Is dit een gen 1 of een gen 2 Sonos One?
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Interessant, ik heb volgend mij een Gen 1 gekregen. Zullen er dan verschillende versies geleverd zijn
Ik kreeg er ook een weegschaal bij.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 30-05-2019 20:43 ]
Ikook gen 1. Heb klacht ingedient. En ze kwamen steeds met excuses. Van het is gen1, tot we zijn afh. Van wat Sonos kan leveren.MrHiddeV schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Interessant, ik heb volgend mij een Gen 1 gekregen. Zullen er dan verschillende versies geleverd zijn
Bij de pre-order actie wel, bij de T-mobile actie niet.jopie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:10:
Waarom klagen? Er is toch nergens een gen 2 beloofd?
Idd.Prosac schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:14:
[...]
Bij de pre-order actie wel, bij de T-mobile actie niet.
Verwijderd
https://www.huaweicentral...h-a-new-emui-9-1-version/FrankoNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:32:
Ik vraag me af wanneer wij update 162 krijgen voor de p30 pro. Deze is nu toch al zo'n twee weken beschikbaar in China, maar na het hele gedoe met Google is het vrij stil gebleven. Dit terwijl ik 153 wel vrij rap kreeg.
In China hebben ze 162 ook al gehad. Slaan ze die in Europa over?
https://www.huaweicentral...rprint-security-and-more/
Die hebben wij dus nog niet gehad.
[ Voor 22% gewijzigd door FrankoNL op 30-05-2019 22:36 ]
Verwijderd
Ik denk dat 162 voor de Chinese markt is/was en 163b voor Europa en Amerika... We wachten het af....FrankoNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:35:
[...]
In China hebben ze 162 ook al gehad. Slaan ze die in Europa over?
https://www.huaweicentral...rprint-security-and-more/
Die hebben wij dus nog niet gehad.
Dat denk ik niet. Changelog's zijn totaal anders. Daarnaast is die screenshot in het chinees. Maar goed ... We zullen zien inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:38:
[...]
Ik denk dat 162 voor de Chinese markt is/was en 163b voor Europa en Amerika... We wachten het af....
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires
Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?