Ding maakt wel donders mooie foto's. Gister in de dierentuin zoom vaak gebruikt, ideaal. Heb AI wel uitgezet, met AI heb je soms bijna een schilderij, zo agressief is de software dan. kleuren zijn dan ook te overdreven.
TR1969 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:22:
[...]
De beleigenschappen van de Huawei winnen het hier op zeker![]()

De mijne heb ik inmiddels verkocht voor een mooi bedrag, heb het wel een beetje kunnen vergelijken met een Nikon P900 en dat wint de P900 natuurlijk.
Vooral als je inzoomt met de P30 Pro wordt het wat minder scherp en dan heb ik het niet over 50x zoom van de P900 vs 50 x digitaal maar ook tot een keer of 5 ingezoomd.
Ik gebruik weer mijn Mate 10 Pro en dan heeft de P30 Pro natuurlijk een vele malen betere camera, maar voor de rest voelen ze voor mij even snel aan.
Iemand een idee hoe ik mijn foto's op de geheugenkaart kan zetten, in de standaard camera app kan ik dit alleen voor de burst foto's instellen.
Voor apps kan ik ook niet meer aangeven dat deze geplaatst moeten worden op de geheugenkaart.
Voor apps kan ik ook niet meer aangeven dat deze geplaatst moeten worden op de geheugenkaart.
#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz
Voor apps moet volgens mij vanaf android 8 je kaart formateren als adoptable storage geloof ik. Geen idee of dit door android voor de huawei nano kaarten ondersteund wordt.sgsdebruijn schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:49:
Iemand een idee hoe ik mijn foto's op de geheugenkaart kan zetten, in de standaard camera app kan ik dit alleen voor de burst foto's instellen.
Ik heb jammer genoeg zelf niet zo'n kaartje en kan het moeilijk uitproberen. Er staat nog erg weinig over online
iemand al eens geprobeerd te verbinden met een USB-C dock?
Ik probeer (op mijn werk) te verbinden via een Dell Dock WD15 maar er gebeurd niets. Ik krijg op mijn telefoon wel een melding dat er wordt overgeschakeld naar desktop modus.
Ik probeer (op mijn werk) te verbinden via een Dell Dock WD15 maar er gebeurd niets. Ik krijg op mijn telefoon wel een melding dat er wordt overgeschakeld naar desktop modus.
Niet met de WD15 maar wel met de DA300. En dat werkte perfect. Tobo en muis, samen met Hdmi monitor aangesloten en kon de telefoon gewoon gebruiken. Zowel in desktop modus als in telefoon modus.Gumball schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:21:
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Heeft de P30 pro een beta programma voor de software wat resulteert meer en snellere updates. Net zoals bijvoorbeeld oneplus dat heeft?
Edit: heeft iemand ook ervaring met bedraad internet dmv usb-c naar rj45 connector?
Edit: heeft iemand ook ervaring met bedraad internet dmv usb-c naar rj45 connector?
[ Voor 24% gewijzigd door Blekkienl op 30-04-2019 20:11 ]
Zit sterk te denken aan de P30 pro. Las in een review dat iemand zei dat gps ontvangst iets minder is dan diegene gewend was. Weet niet meer met wel ander toestel werd vergeleken.
Ik gebruik de gps heel veel bij wandelingen in de natuur. Moet ik me zorgen maken over die opmerking mbt gps ontvangst?
Ik gebruik de gps heel veel bij wandelingen in de natuur. Moet ik me zorgen maken over die opmerking mbt gps ontvangst?
Moet zeggen, ik verloor ontvangst ff onder een open brug voor 3 seconden. En bij google maps geeft hij het niet zo nauwkeurig weer die pijltje waar je moet lopen.devlam schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:26:
Zit sterk te denken aan de P30 pro. Las in een review dat iemand zei dat gps ontvangst iets minder is dan diegene gewend was. Weet niet meer met wel ander toestel werd vergeleken.
Persoonlijk, niet opvallend meer dan bij andere telefoons, in vergelijk met een spiegelreflex is wat anders natuurlijk.Sharule schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:41:
Heeft nog iemand problemen met bewegende beelden vastleggen? Gewoon een klein beweging kan al genoeg zijn om vage foto's te leveren.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Dit soort dingen gebeuren wel vaker bij telefoons. Ook bij de Samsung Galaxy van m'n broertje, mijn Oneplus en de Huawei van m'n vriendin. Als je constant goede GPS wilt hebben moet je een dedicated GPS ding gebruiken. Nooit geërgerd aan GPS op de telefoon though..Sharule schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:44:
[...]
Moet zeggen, ik verloor ontvangst ff onder een open brug voor 3 seconden. En bij google maps geeft hij het niet zo nauwkeurig weer die pijltje waar je moet lopen.
Bij mijn laatste wandeling was de p30 stukken preciezer met gps dan mijn iphone.devlam schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:26:
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Gisteravond mogelijk een kleine bug?! geconstateerd met de camera van de P30 tijdens het filmen.
Filmen met een full hd resolutie (60fps) is er geen enkele mogelijkheid om scherp beeld te krijgen. Alles wordt 'smooth/vaag' weergegeven. Zodra ik hem weer terug zet naar 30fps is het weer haar scherp. Mogelijk maken de licht omstandigheden nog uit. Het was ca 21:30 savonds in de woonkamer met schemerlicht en wat interieur lampen die branden. Leuke is wel, de P20 Pro van m'n vrouw heeft precies het zelfde.
Meer gebruikers die hetzelfde hebben ervaren?
Filmen met een full hd resolutie (60fps) is er geen enkele mogelijkheid om scherp beeld te krijgen. Alles wordt 'smooth/vaag' weergegeven. Zodra ik hem weer terug zet naar 30fps is het weer haar scherp. Mogelijk maken de licht omstandigheden nog uit. Het was ca 21:30 savonds in de woonkamer met schemerlicht en wat interieur lampen die branden. Leuke is wel, de P20 Pro van m'n vrouw heeft precies het zelfde.
Bijzonder, 1080p (60fprs) is gewoon goed scherp bij mij. Het licht is nu wel goed, dus dat kan relevant zijn inderdaad.RoadRunnerRik schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:44:
Update: gelukkig doet huawei service punt The Fixables niet moeilijk over dode pixels. Hij heeft het scherm ter plekke vervangen door een nieuw schermMrHiddeV schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:44:
[...]
Dank je, dit lijkt me ook gewoon onder de garantie te vallen inderdaad. Maar enig idee of ik daarvoor gewoon naar een Huawei service punt kan gaan en of ze het direct kunnen repareren of moet het toestel door de verkoper opgestuurd worden?
Update:dutchnltweaker schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:26:
Hier het toestel toch laten omruilen, wacht nu op een nieuwe. Hopelijk geen paarse lijntje bij de notch. Hou iedereen op de hoogte.
Dacht laat toch even wat weten, in eerste instantie telefoon opgestuurd. Kreeg paar dagen later mail terug dat de telefoon in de zelfde staat terug wordt gestuurd zoals deze is aangeleverd. Ik dus bellen naar de retailer waar ik hem gekocht heb, uitgelegd dat het er toch echt zit en dat iemand van huawei (op advies) aangaf het toestel om te ruilen). Na even in de wacht te staat kon het toestel toch onder coulance omgeruild worden. Na ontvangst van toestel deze weer opgestuurd, helaas op paar daagjes weg dus kan nog niks zeggen of het nieuwe toestel ook dat roze gloedje heeft. Laat binnenkort weten of het een eigenschap betreft of echt iets mis was
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-05-2019 13:05 ]
Adviseren doe ik het zeker niet, maar als je echt niet kan wachten is er een funky huawei club waar je de laatste firmware kan downloaden en installeren. (let op is betaalde dienst)
Ik ben het zelf wel aan het testen nu (is aan het flashen), zal mijn ervaring ermee nog wel posten hier
Ik ben het zelf wel aan het testen nu (is aan het flashen), zal mijn ervaring ermee nog wel posten hier
[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 01-05-2019 15:14 ]
Just here for the fun
Een link zou wellicht prettig zijn.Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:13:
Adviseren doe ik het zeker niet, maar als je echt niet kan wachten is er een funky huawei club waar je de laatste firmware kan downloaden en installeren. (let op is betaalde dienst)
Zijn misschien anderen die ook nieuwsgierig zijn.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ik vermoed dat Brotuck deze website bedoelt: https://funkyhuawei.club/Amadeus1966 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:04:
[...]
Een link zou wellicht prettig zijn.
Zijn misschien anderen die ook nieuwsgierig zijn.
Ja die bedoelde ik, wist niet of ik die mocht linken hier.MrHiddeV schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:12:
[...]
Ik vermoed dat Brotuck deze website bedoelt: https://funkyhuawei.club/
Prijzen zijn niet een paar euro zeg maar....
Ik loop nu vast op de 5% flash issues, maar ik denk dat het ligt aan de windows 10 versie die ik gebruik. Want de telefoon wordt niet herkend in de device manager. (ik gebruik 1903)
Dus ik ben nu bezig met een oudere laptop.
Firmware 153 is hij mee bezig nu
Just here for the fun
Ziezo, net de Breathing Crystal P30 Pro besteld! Wel een dagje te laat voor de Sonos, achja..
En ernaast ook een UAG-case, Spigen NeoFlex screenprotector en wireless charging pad.
En ernaast ook een UAG-case, Spigen NeoFlex screenprotector en wireless charging pad.
een maandje bedoel je ?Tomski1986 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:46:
Ziezo, net de Breathing Crystal P30 Pro besteld! Wel een dagje te laat voor de Sonos, achja..
Heb hem gezien, vind die kleur ook mooi !
Ben zelf voor een zwarte gegaan.
Just here for the fun
In België duurde die een maand langer dacht ik..Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:52:
[...]
een maandje bedoel je ?
Heb hem gezien, vind die kleur ook mooi !
Ben zelf voor een zwarte gegaan.
Het flashen is nu wel goed gegaan. Ik heb hiervoor een Windows 10 laptop gebruikt met versie 1809 waarop nooit eerder hisuite was geïnstalleerd.
Nu even kijken wat er nieuw is in firmware 153..
Nu even kijken wat er nieuw is in firmware 153..
Just here for the fun
Aankomende week wil ik een P30 Lite aanschaffen.
Heb wat unboxing videos bekeken, maar kom er niet helemaal uit:
Zit er nu WEL óf NIET een transparante cover en een screenprotector in de doos bij in Nederland?
Zit er nu WEL óf NIET een transparante cover en een screenprotector in de doos bij in Nederland?
Dual video in de nieuwe firmware is zeer gaaf! Net even mee zitten spelen.
Just here for the fun
Die optie zit toch onder meer in de camera app? Staat er bij mij niet tussen..Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:13:
Dual video in de nieuwe firmware is zeer gaaf! Net even mee zitten spelen.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
In de nieuwe 153 firmware wel. Is nieuwe feature.m0nk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:20:
[...]
Die optie zit toch onder meer in de camera app? Staat er bij mij niet tussen..
Just here for the fun
Ah das via die funkyhuaweiclub, niet goed gelezen..Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:24:
[...]
In de nieuwe 153 firmware wel. Is nieuwe feature.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Bij de P30 en P30 Pro niet.Allewijn schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:56:
Aankomende week wil ik een P30 Lite aanschaffen.
Die zaten alleen bij de review exemplaren.
Ik via de tv, hadden de optie telefoonscherm en desktopmodus. Gewoon met een hdmi naar USB c kabeltje.Gumball schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:21:
Ja ik blijf het ook houden. Het is niet echt stotteren, maar als ik bijv mijn zoontje film lijkt het beeld / hij soms net 60fps en dan weer 30fps of minder is, terwijl ik schiet met 1080p 30fps. Ik zie het al bij het opnemen. Volgens mij idem in 4k.bsmpower schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:50:
Mensen hier last van stotterende video? Als ik een filmpje heb gemaakt dan lijkt het filmpje iets vertraagd af te spelen, dan weer snel, dan weer normaal, etc. Alsof de framerate erg wisseld. Nog geen andere camera geprobeerd maar verwacht dat de standaard app ook goed moet werken. Qua instellingen niks vreemds, 1080p 30fps.
Beetje hetzelfde als met die 'truemotion' instellingen op tv's dat nooit goed werkt en onnatuurlijk uit ziet. Ik vermoed dus die AIS of andere beeldverwerking dingen in de software. Gaat om de 140 firmware.
Klopt het dat je in FHD 60fps geen 5x optische zoom hebt, maar alleen digitaal?
[ Voor 59% gewijzigd door RemCOW op 01-05-2019 23:06 . Reden: Typen op mobiel... ]
Er is wel eea veranderd in die nieuwe firmware. Je kunt nu kiezen voor automatische framerate. Zal morgen ff kijken hoe het met de zoom gaat.RemCOW schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:48:
[...]
Ja ik blijf het ook houden. Alsof de framerate af en toe 60fps en dan weer 30fps of minder is, terwijl ik schiet met 1080p 30fps. Ik zie het al bij het opnemen. Volgens mij idem in 4k.
Just here for the fun
Waar heb je hem besteld? Ik zag net zelf dat bij T-Mobile/Tele2 de Sonos weer geleverd wordt, bij een abo en aankoop van 1 mei t/m 30 juni, zie mijn post hier: MacorgaZ in "[Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen"Tomski1986 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:46:
Bambu Lab P1S Combo
Ik ben Belg dus weinig relevantMacorgaZ schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:14:
[...]
Waar heb je hem besteld? Ik zag net zelf dat bij T-Mobile/Tele2 de Sonos weer geleverd wordt, bij een abo en aankoop van 1 mei t/m 30 juni, zie mijn post hier: MacorgaZ in "[Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen"
En bij de LITE dus 100% zeker ook niet?TR1969 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:44:
[...]
Bij de P30 en P30 Pro niet.
Die zaten alleen bij de review exemplaren.
Dit staat op de website van Huawei:
IN DE DOOS
1) Handset x 1
2) Ingebouwde batterij x 1
3) Oplader x 1
4) USB-kabel x 1
5) TPU beschermhoes x 1
6) Quick Start Guide x 1
7) Uitwerpgereedschap x 1
9) PC-beschermhoes x 1 *
10) Headset x 1
* Afhankelijk van de markt
Opmerking: neem contact op met het verkoopkanaal voor een meer gedetailleerde lijst.
Daaruit zou je kunnen verwachten dat de case er wel bij zit, de screenprotector is afwachten.
Dat is denk ik pas duidelijk als de eerste toestellen ook daadwerkelijk worden uitgeleverd.
Ik heb nog even goed gekeken en het probleem speelt vooral bij Whatsapp. Dus vanuit de videoplayer op de telefoon is het effect er niet of nauwelijks. Maar als ik een video verstuur via Whatsapp dan maakt ie er iets geks van.RemCOW schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:48:
[...]
Ja ik blijf het ook houden. Het is niet echt stotteren, maar als ik bijv mijn zoontje film lijkt het beeld / hij soms net 60fps en dan weer 30fps of minder is, terwijl ik schiet met 1080p 30fps. Ik zie het al bij het opnemen. Volgens mij idem in 4k.
Beetje hetzelfde als met die 'truemotion' instellingen op tv's dat nooit goed werkt en onnatuurlijk uit ziet. Ik vermoed dus die AIS of andere beeldverwerking dingen in de software. Gaat om de 140 firmware.
Ik heb na lang wachten eindelijk mijn p30 pro. Ik ben een blije eigenaar want ik vind het een super toestel. Echter kom ik van iphone af en is android vrij nieuw voor mij. Nu heb ik iets waar ik niet uit kom namelijk de tijdschriftontgrendeling. Ik heb hierbij Eigen foto's ingesteld en alle andere foldars die er onder staan uit gezet. nu heb ik van alles geprobeerd maar er komen nog steeds foto's van Huawei zelf voorbij. hoe zorg ik er voor dat deze niet meer in beeld komen.
Dan kan het ook gewoon aan Whatsapp liggen, die niet goed met deze video's om (kan) gaan.bsmpower schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:42:
[...]
Ik heb nog even goed gekeken en het probleem speelt vooral bij Whatsapp. Dus vanuit de videoplayer op de telefoon is het effect er niet of nauwelijks. Maar als ik een video verstuur via Whatsapp dan maakt ie er iets geks van.
Whatsapp converteert video's voordat deze worden verzonden. Het lijkt dus dat er in die conversie dan iets niet goed gaat.
Vanaf je lockscreen kun je door de foto's swipen en ze verwijderen. Ik weet het, heel omslachtig, maar dat is de oplossing.den3838 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:47:
Ik heb na lang wachten eindelijk mijn p30 pro. Ik ben een blije eigenaar want ik vind het een super toestel. Echter kom ik van iphone af en is android vrij nieuw voor mij. Nu heb ik iets waar ik niet uit kom namelijk de tijdschriftontgrendeling. Ik heb hierbij Eigen foto's ingesteld en alle andere foldars die er onder staan uit gezet. nu heb ik van alles geprobeerd maar er komen nog steeds foto's van Huawei zelf voorbij. hoe zorg ik er voor dat deze niet meer in beeld komen.
Ik heb het getst en inderdaad dat werkt. best gek eigenlijk dat dit kan terwijl het scherm gelockt is. dan kan dus iedereen dat doen die mijn toestel oppakt.B-Art schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:23:
[...]
Vanaf je lockscreen kun je door de foto's swipen en ze verwijderen. Ik weet het, heel omslachtig, maar dat is de oplossing.
gak maar goed ik dank je voor je uitleg.
Nou ik ben ook over! Heb er even over na mogen denken maar na een zeer mooie aanbieding van Vodafone en een gratis T5 tablet (toevallig een nodig voor de kleine) heb ik toch weer de deal van het jaar voor mezelf!
Nu maar hopen dat de overstap van de S9 naar de P30 Pro (voornamelijk voor de foto's) een goede is!
Nu maar hopen dat de overstap van de S9 naar de P30 Pro (voornamelijk voor de foto's) een goede is!
Geen informatie beschikbaar
Kan je zeggen dat de camera Idioot goed is voor een smartphone camera vooral in samnewerking met AI. de nachtmodus filmpjes die je opyoutube ziet moet je alleen niet al te serieus nemen. ikbedoel hij werkt goed hoor maar op youtube beweren ze in de volledig donkereomgeving toch heldere foto's te maken zonder flits. Dat lukt dus niet maar verder heel erg tevreden.Viper_4111 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:13:
Nou ik ben ook over! Heb er even over na mogen denken maar na een zeer mooie aanbieding van Vodafone en een gratis T5 tablet (toevallig een nodig voor de kleine) heb ik toch weer de deal van het jaar voor mezelf!
voor mij is het de deal van het jaar omdat we toch al verder wouden uitbreiden met onze Sonos dus ik en mijn vriendin hebben beide de preorder deal gedaan.
Echter tot mijn grote verassing heb ik al weer moeilijkheden aangezien mijn IMEI code op 6 april al geregistreerd is maar ik hem pas 29april heb ontvangen. Gok dus dat ik de 2e eigenaar ben van dit toestel en eignaar 1 hem na registratie retour heft gedaan. nou na uren van telefoneren lijkt het er op de Tele2 in aktie komt en een oplossing zoekt.
genoeg gelul over mijn ellende ik hoop dat jij uiteindelijk je deal van het jaar kan pakken op deze manier.
Apart verhaal, als ik zoveel geld uitgeef verwacht ik toch echt een nieuw toestel en niet een gebruikte. Zou bij mij meteen retour gaan. Maar wel fijn dat het opgelost gaat worden voor je!den3838 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:22:
[...]
Echter tot mijn grote verassing heb ik al weer moeilijkheden aangezien mijn IMEI code op 6 april al geregistreerd is maar ik hem pas 29april heb ontvangen. Gok dus dat ik de 2e eigenaar ben van dit toestel en eignaar 1 hem na registratie retour heft gedaan. nou na uren van telefoneren lijkt het er op de Tele2 in aktie komt en een oplossing zoekt.
Hij zat nog in de folie en is gewoon nieuw. het is mijn Eigen theorie dat dit zo gegaan is het kan natuurlijk ook zijn dat een Tele2 medewerker zichzelf een cadeautje heft willen doen. anyway ik denk dat het toestel nog nieuw is en het verder word opgelostViper_4111 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:27:
[...]
Apart verhaal, als ik zoveel geld uitgeef verwacht ik toch echt een nieuw toestel en niet een gebruikte. Zou bij mij meteen retour gaan. Maar wel fijn dat het opgelost gaat worden voor je!
Heb het wel meer gehoord, men koopt een toestel. Claimed de Sonos en stuurde hem daarna weer retour. Volgens mij is dit dan ook de reden waarom Sony wil dat je de doos kapot knipt.den3838 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:34:
[...]
Hij zat nog in de folie en is gewoon nieuw. het is mijn Eigen theorie dat dit zo gegaan is het kan natuurlijk ook zijn dat een Tele2 medewerker zichzelf een cadeautje heft willen doen. anyway ik denk dat het toestel nog nieuw is en het verder word opgelost
Just here for the fun
Sony wil dat je de doos kapot knip? en als je dat niet doet en hem retour stuurt hoe is die manier dan waterdicht?Brotuck schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:31:
[...]
Heb het wel meer gehoord, men koopt een toestel. Claimed de Sonos en stuurde hem daarna weer retour. Volgens mij is dit dan ook de reden waarom Sony wil dat je de doos kapot knipt.
En zo wordt er weer misbruik gemaakt van een mooie goed bedoelde actie.
Eigenlijk zouden de winkeliers / providers elk geregistreerd en retourgezonden apparaat alsnog een deel van moeten kunnen verhalen bij de klant.
Een paar weken eerder?
Dan kon je fluiten naar je cadeau,
hij was immers al geregistreerd.
Persoonlijk heb ik er weinig goede woorden voor over.
Eigenlijk zouden de winkeliers / providers elk geregistreerd en retourgezonden apparaat alsnog een deel van moeten kunnen verhalen bij de klant.
Een paar weken eerder?
Dan kon je fluiten naar je cadeau,
hij was immers al geregistreerd.
Persoonlijk heb ik er weinig goede woorden voor over.
[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 02-05-2019 15:57 ]
Ja ze willen dat je het imei gedeelte op de doos kapot knipt. Dan kun je het toestel niet meer ongeschonden retour sturen. Je hebt namelijk al schade veroorzaakt.den3838 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:37:
[...]
Sony wil dat je de doos kapot knip? en als je dat niet doet en hem retour stuurt hoe is die manier dan waterdicht?
Bij Huawei hoef je alleen een foto te maken van de doos.
Daarna kan je hem volledig nieuw weer terug sturen om al je geld weer terug te krijgen.
Je krijgt dan wel de Sonos en wireless lader thuis gestuurd, die kan je dan leuk verkopen en je hebt zo 150-200 euro verdiend aan wat heen en weer gestuur.
Just here for the fun
Bij de p10 moest ik nog wel het imei nummer van de doos knippen voor de Leica polaroid camera. Ze moeten het daarna gewijzigd hebben.Brotuck schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:57:
[...]
Ja ze willen dat je het imei gedeelte op de doos kapot knipt. Dan kun je het toestel niet meer ongeschonden retour sturen. Je hebt namelijk al schade veroorzaakt.
Bij Huawei hoef je alleen een foto te maken van de doos.
Daarna kan je hem volledig nieuw weer terug sturen om al je geld weer terug te krijgen.
Je krijgt dan wel de Sonos en wireless lader thuis gestuurd, die kan je dan leuk verkopen en je hebt zo 150-200 euro verdiend aan wat heen en weer gestuur.
https://photos.app.goo.gl/B63fY9ULn1Dgmbtt7
Dual video. Niet echt super mijn best op gedaan hoor.
https://photos.app.goo.gl/GJUeBQzfJVeJBcZT9
Derde video met 10x zoom
https://photos.app.goo.gl/utGhpDXGe9FrxzuK9
Derde video met 10x zoom
[ Voor 49% gewijzigd door Brotuck op 02-05-2019 19:17 . Reden: Toevoegen tweede video ]
Just here for the fun
Ik heb het geluk gehad om als 10e Tweaker de Huawei P30 Pro te mogen testen.
Hier de link naar mijn review.
productreview: Huawei P30 Pro 256GB Crystal review door TR1969
Hier de link naar mijn review.
productreview: Huawei P30 Pro 256GB Crystal review door TR1969
Werkt goed!baszzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:26:
Voor de mensen die gebruik willen maken van een call recorder is dit misschien een oplossing. (via xda)
De optie is vervolgens te vinden in de instellingen van de telefoon app.
klik
Wel. Leuk soms.Brotuck schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:08:
https://photos.app.goo.gl/B63fY9ULn1Dgmbtt7
Derde video met 10x zoom
Vooral 3e video
google sharing geeft wel een slechte kwaliteit, want de video zelf is echt veel scherper. Maar gaat om het idee.
Just here for the fun
Dat vind ik het ergst, super foto op je beeldscherm met die super cameras stuur je het door via google sharing, whatsapp.. Is het voor niets geweest.Brotuck schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:43:
[...]
google sharing geeft wel een slechte kwaliteit, want de video zelf is echt veel scherper. Maar gaat om het idee.
Vraag vanuit mijn kant, heel de telefoon is ingesteld zoals ik wil. Met een mooie menu knop in het midden die, als ik daar op druk het menu opent en al mijn apps laat zien. Bij Samsung kon ik daar mooi icoontjes naar elkaar slepen om er een map van te maken. Met de P30 Pro is het niet mogelijk, zie ik iets over het hoofd of moet ik een andere launcher pakken?
Verdere ervaring tegenover de S9, scherm is minder, geluid is (als je puur kijkt naar de twee speakers van de S9) minder, camera is beter (zoals bekend), overall ben ik tot nu toe redelijk tot goed tevreden. Ik moet nog even wat meer met het toestel spelen om een verdere reactie te kunnen geven.
Verdere ervaring tegenover de S9, scherm is minder, geluid is (als je puur kijkt naar de twee speakers van de S9) minder, camera is beter (zoals bekend), overall ben ik tot nu toe redelijk tot goed tevreden. Ik moet nog even wat meer met het toestel spelen om een verdere reactie te kunnen geven.
Mapjes maken is daar helaas niet mogelijk, je krijgt alleen een aantal suggesties te zien op basis van je gebruik.Viper_4111 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:28:
Vraag vanuit mijn kant, heel de telefoon is ingesteld zoals ik wil. Met een mooie menu knop in het midden die, als ik daar op druk het menu opent en al mijn apps laat zien. Bij Samsung kon ik daar mooi icoontjes naar elkaar slepen om er een map van te maken. Met de P30 Pro is het niet mogelijk, zie ik iets over het hoofd of moet ik een andere launcher pakken?
Het was inderdaad nog fijner geweest als je zelf invloed hebt op de manier waarop dit wordt georganiseerd.
Keuze tussen alfabetisch of populariteit, vrije keuze of mapjes.
Maar dan zul je toch een andere launcher moeten gebruiken ben ik bang.
Je kan wel mappen maken op het startscherm en deze op een ander schermblad zetten.
Ja dat weet ik maar dat is nu net het idee om niet te doenAmadeus1966 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:02:
Je kan wel mappen maken op het startscherm en deze op een ander schermblad zetten.
Hoe grappig dat ze in de blog post het wel hebben over backup en restore, maar het daadwerkelijke flashen slaan ze over. Het staat er gewoon niet in
Handmatig een firmware flashen gaat dus niet, je zult echt via Hisuite of OTA moeten werken.
Vandaar dat sommigen een aangepaste versie van Hisuite gebruiken die dan connect naar funky huawei ipv de orginele huawei servers.
Just here for the fun
Dankjewel! Ik gebruikte eerst ACR maar dat werkte na de Android update niet meer. Dit is een goed werkende alternatief, top!baszzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:26:
Voor de mensen die gebruik willen maken van een call recorder is dit misschien een oplossing. (via xda)
De optie is vervolgens te vinden in de instellingen van de telefoon app.
klik
Mijn vriendin kreeg naast de Sonos en de wireless charger ook de Huawei Smart scale toegestuurd.
https://consumer.huawei.com/en/accessories/smart-scale/
Hebben meer mensen hier "last"van?
Yes, sommige mensen hebben die ook gekregen (mogelijk bij pas late levering van toestel).influenza schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:47:
Mijn vriendin kreeg naast de Sonos en de wireless charger ook de Huawei Smart scale toegestuurd.
Ik heb de P30 Pro nu een kleine week in gebruik en mijn ervaringen zijn tot nu toe erg positief. Ik kom van de een Galaxy S7, dus het was ook een flinke stap. Hier wat korte ervaringen: toestel is erg snel, scherm vind ik mooi genoeg, al moet ik zeggen dat die van de S10 wel wat beter is. Camera is heel goed en uitgebreid en die zoom is meer dan een leuke gimmick vind ik. De nachtmodus wordt wel schromelijk overdreven in veel videos online. Als er echt geen licht is, krijg je ook echt geen foto. Maar bij matig licht presteert de nachtmodus zeker goed. Bouwkwaliteit is erg goed vind ik, voelt goed aan, ligt goed in de hand, balans is goed, al moet ik wel wennen aan zo'n groot toestel. EMUI valt me alles mee, Nova Launcher erop en soms wat zoeken in de instellingen, maar niets schokkend. Dan, wat mij betreft het allergrootste pluspunt, die batterijduur. Onvoorstelbaar hoe je dit ding kunt gebruiken/misbruiken hoe lang hij nog meegaat op een lading. Ik krijg hem met excessief gebruik niet leeg op een dag, waarbij ik veel muziek luister via spotify, wat filmpjes kijk, mails beantwoord, linkedin etc. Echt top! En uiteindelijk heb ik deze telefoon voor ongeveer 400 euro (na verkoop Sonos Speaker) en voor dat geld was het voor mij heel makkelijk kiezen.
Ik wil niet het Apple vs Android verhaal weer aanhalen, want ik snap dat er bepaalde voorkeuren zijn, maar je vraagt je in het algemeen toch af waarom mensen dan 1000(+) neerleggen voor een vergelijkbaar Apple toestel. Dit prijsverschil, ondanks de "mogelijke" pros van apple, is naar mijn mening niet meer te rechtvaardigen.
[ Voor 8% gewijzigd door StanPC op 03-05-2019 13:57 ]
Dat was een extraatje omdat sommige uitvoeringen niet op tijd leverbaar waren.influenza schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:47:
Er zijn meerdere Tweakers die er eentje hebben ontvangen.
Hier ook eentje idd. Is wel onzin, mijn slanke vrouw met 53kg heeft zogezegd 29 procent vetpercentage.TR1969 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:56:
[...]
Dat was een extraatje omdat sommige uitvoeringen niet op tijd leverbaar waren.
Ik heb mijn pro 5 april binnen gekregen. Bij levering van de actie producten zat daar ook een weegschaal bij.TR1969 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:56:
[...]
Dat was een extraatje omdat sommige uitvoeringen niet op tijd leverbaar waren.
Weet niet waarom
Ja zo'n pulsmeting heeft een flinke bandbreedte qua afwijking. Hoewel 29% voor een dame niet extreem veel is of zo. Gewicht zegt natuurlijk niet direct iets over vet percentage. Wij hebben een semi professionele weegschaal die ook die waardes meet, zal de uitkomsten eens vergelijken zo.Sharule schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:12:
[...]
Hier ook eentje idd. Is wel onzin, mijn slanke vrouw met 53kg heeft zogezegd 29 procent vetpercentage.
Dat kan prima hoor.Sharule schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:12:
[...]
Hier ook eentje idd. Is wel onzin, mijn slanke vrouw met 53kg heeft zogezegd 29 procent vetpercentage.
Vetpercentage is niet gelijk aan overgewicht. Het kan een indicatie zijn, hoeft niet. Het gemiddelde vetpercentage van vrouwen ligt tussen de 25 en 35 procent.
Euhm, jouw P30Pro is ook +1000.... Telefoons zijn de laatste jaren erg duur geworden inderdaad.StanPC schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:55:
[...]
Ik wil niet het Apple vs Android verhaal weer aanhalen, want ik snap dat er bepaalde voorkeuren zijn, maar je vraagt je in het algemeen toch af waarom mensen dan 1000(+) neerleggen voor een vergelijkbaar Apple toestel. Dit prijsverschil, ondanks de "mogelijke" pros van apple, is naar mijn mening niet meer te rechtvaardigen.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Voor nog geen 600 euro kan je al een P30 pro aanschaffen icm een abonnement. Ik mag over 3 dagen verlengen en voor mij is het een nobrainer. Prijs kwaliteit verhouding kan niet op tegen oneplus (6T/7).qless schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:49:
[...]
Euhm, jouw P30Pro is ook +1000.... Telefoons zijn de laatste jaren erg duur geworden inderdaad.
Ik heb zojuist ook de P30 Pro 256GB besteld, flinke upgrade vanaf mijn S7 Edge. Lang getwijfeld over de S10+ omdat ze zo enorm hetzelfde zijn, maar ik ga toch voor de camera en batterijduur, hoe het 1080p-scherm bevalt zie ik dan wel weer. Meeste kritiek wat ik lees zijn audio-jack (heb de beste Sony wireless headphones), dual-speakers (boeit me echt niks, zie headphones), de mindere video-kwaliteit en het scherm vind ik wel jammer. Er zit toch wat prijsverschil in vooral met de acties nu, dus de knoop doorgehakt.
Over de prijs, een Tele2-abo had de 128GB als toestelprijs 624 euro, de 256GB was 698 euro.
Bij Tele2 wordt nu nog een Sonos-speaker geleverd, die is voor ca. 160 euro te verkopen, dus als je het trucje doet om bij Tele2-abo direct op te zeggen na ontvangst kan je inderdaad voor 624 + 47 abo&activatiekosten - 160 = 511 euro klaar zijn voor de 128GB P30 Pro.
Bezorging voor morgenvroeg gepland, ik heb er zin in
Over de prijs, een Tele2-abo had de 128GB als toestelprijs 624 euro, de 256GB was 698 euro.
Bij Tele2 wordt nu nog een Sonos-speaker geleverd, die is voor ca. 160 euro te verkopen, dus als je het trucje doet om bij Tele2-abo direct op te zeggen na ontvangst kan je inderdaad voor 624 + 47 abo&activatiekosten - 160 = 511 euro klaar zijn voor de 128GB P30 Pro.
[ Voor 17% gewijzigd door MacorgaZ op 03-05-2019 19:35 ]
Bambu Lab P1S Combo
Nou, nee uiteindelijk niet. Tele2 net P30 Pro, voor ongeveer 600 euro, abo zeg je op naar 1 maand. Sonos One verkoop je voor 170 euro, kost je telefoon minder dan 450 euro. Dat vind ik, voor de specificaties en kwaliteit, echt heel weinig. Dat lukt nooit bij een iPhone.qless schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:49:
[...]
Euhm, jouw P30Pro is ook +1000.... Telefoons zijn de laatste jaren erg duur geworden inderdaad.
Hoe is het met jullie batterij? Die van mij gaat dik over de 4200 heen. Ik heb 4400-4600 gezien. Meting met accubatterij.
Just here for the fun
Al gezien hoeveel Sonos One's er te koop staan, zowel hier op V&A als ook Marktplaats?MacorgaZ schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:33:
Ik heb zojuist ook de P30 Pro 256GB besteld, flinke upgrade vanaf mijn S7 Edge. Lang getwijfeld over de S10+ omdat ze zo enorm hetzelfde zijn, maar ik ga toch voor de camera en batterijduur, hoe het 1080p-scherm bevalt zie ik dan wel weer. Meeste kritiek wat ik lees zijn audio-jack (heb de beste Sony wireless headphones), dual-speakers (boeit me echt niks, zie headphones), de mindere video-kwaliteit en het scherm vind ik wel jammer. Er zit toch wat prijsverschil in vooral met de acties nu, dus de knoop doorgehakt.
€160 gaat je never nooit lukken
Heb letterlijk gisteren 2 verkocht voor 320 euro.Geert1976 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:25:
[...]
Al gezien hoeveel Sonos One's er te koop staan, zowel hier op V&A als ook Marktplaats?
De nieuwprijs is nog steeds ruim € 210. Dan lijkt het €160 me wel een marktconforme prijs, iets hoger zou ik niet vreemd vinden. Gesealde verpakking is toch gewoon als nieuw?Geert1976 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:25:
[...]
Al gezien hoeveel Sonos One's er te koop staan, zowel hier op V&A als ook Marktplaats?
Gisteren de P30 ontvangen.
Doosje opengemaakt, folie met de treklabels van de voor en achterkant gehaald, maar dam zit er op het display nog een folie.
Is dit een screen protector die er out of the box al op zit? Of kan deze er ook nog af?
Tweede vraag: welke beeldverhouding gebruiken jullie om foto's te maken? 4:3 of full screen?
Is het ook mogelijk om altijd 4:3 te kiezen behalve als je uitzoomt naar de groothoeklens? Dat ie dan full screen pakt?
Doosje opengemaakt, folie met de treklabels van de voor en achterkant gehaald, maar dam zit er op het display nog een folie.
Is dit een screen protector die er out of the box al op zit? Of kan deze er ook nog af?
Tweede vraag: welke beeldverhouding gebruiken jullie om foto's te maken? 4:3 of full screen?
Is het ook mogelijk om altijd 4:3 te kiezen behalve als je uitzoomt naar de groothoeklens? Dat ie dan full screen pakt?
[ Voor 30% gewijzigd door Zjoske78 op 04-05-2019 09:04 ]
Dat is inderdaad de screenprotector welke er standaard op zit.[b]Zjoske78 in "[Huawei P30-serie] Ervaringen & Discussie"Is dit een screen protector die er out of the box al op zit? Of kan deze er ook nog af?
Op mijn P30 Pro zat geen screenprotector, alleen de standaard folie op de voor- en achterkant, het kan natuurlijk ook dat er op de P30 wel een protector zit aangezien dat een vlak scherm is (ipv een curved scherm van de Pro)RoadRunnerRik schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Dat is inderdaad de screenprotector welke er standaard op zit.
[ Voor 18% gewijzigd door TR1969 op 04-05-2019 10:32 ]
Ok bedankt.RoadRunnerRik schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Dat is inderdaad de screenprotector welke er standaard op zit.
Ik ben normaal niet zo van de screenprotectors maar lees hier en daar toch dat er niet veel bekend is over dit scherm dus wellicht toch wel noodzakelijk?
Of kan ik deze er zondermeer afhalen?
Het is geen Galaxy Fold. Lijkt me dat je deze gewoon kunt verwijderen.Zjoske78 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:44:
[...]
Ok bedankt.
Ik ben normaal niet zo van de screenprotectors maar lees hier en daar toch dat er niet veel bekend is over dit scherm dus wellicht toch wel noodzakelijk?
Of kan ik deze er zondermeer afhalen?
Bij mijn P30 Pro zat ook geen screenpotector.
Ook hier voor 160 verkocht. Binnen 3 uur na plaatsen MP advertentieGeert1976 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:25:
[...]
Update:dutchnltweaker schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:04:
[...]
Update:
Dacht laat toch even wat weten, in eerste instantie telefoon opgestuurd. Kreeg paar dagen later mail terug dat de telefoon in de zelfde staat terug wordt gestuurd zoals deze is aangeleverd. Ik dus bellen naar de retailer waar ik hem gekocht heb, uitgelegd dat het er toch echt zit en dat iemand van huawei (op advies) aangaf het toestel om te ruilen). Na even in de wacht te staat kon het toestel toch onder coulance omgeruild worden. Na ontvangst van toestel deze weer opgestuurd, helaas op paar daagjes weg dus kan nog niks zeggen of het nieuwe toestel ook dat roze gloedje heeft. Laat binnenkort weten of het een eigenschap betreft of echt iets mis was.
Het scherm heeft precies hetzelfde zoals mijn eerste P30 Pro, dus dat paarse gloedje hoort bij het toestel type.
Verder merk ik wel dat het bescherm laagje (wat bij een nieuw toestel erop zit) is aangepast, IMEI sticker is nu op de achterkant geplakt en een instructie/handeling simkaart tray is toegepast op het beschermlaagje.
Gedaan, thanks!UrbanSnEAky schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:16:
[...]
Het is geen Galaxy Fold. Lijkt me dat je deze gewoon kunt verwijderen.
Bij mijn P30 Pro zat ook geen screenpotector.
Ik merk dat de fingerprint scanner een stuk beter werkt zonder screenprotector!
Zit die protector er niet op omdat huawei geen coating laag erop zet? Was teminste bij de p20 serie en daarvoor de reden dat er een protector op zat...Zjoske78 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:41:
[...]
Gedaan, thanks!
Ik merk dat de fingerprint scanner een stuk beter werkt zonder screenprotector!
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zat bij mijn geen protector op hoor ....Amaze86 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:09:
[...]
Zit die protector er niet op omdat huawei geen coating laag erop zet? Was teminste bij de p20 serie en daarvoor de reden dat er een protector op zat...
Huawei gebruikt wel een anti-kras glas, maar niet Gorilla 6. Welke dan wel blijven ze verder stil over.
Hier nu nog steeds niet de update gekregen.
duurt wel heel erg lang bij mij. Zelfs via Hisuite komt er niks binnen.
Zit nog steeds op .124 en ik druk regelmatig op update maar dan krijg ik de melding geen update beschikbaar.
Zit nog steeds op .124 en ik druk regelmatig op update maar dan krijg ik de melding geen update beschikbaar.
Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior
Ik overweeg m ook. Helaas, hiervoor hebben we Vraag & Aanbod op tweakersMacorgaZ schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:33:
[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 06-05-2019 08:46 ]
Vreemd nieuw toestel nu in gebruik versie .115 en hij installeert .124 en .140 nu tegelijk. Zit er toch verschil in servers waar de toestellen van Huawei communiceert?Remmy H schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:43:
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-05-2019 21:25 ]
Same..Remmy H schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:43:
Nieuwsblad (krant in .be) overdrijft weer eens:

TL;DR;
Privacy issue omdat je zover kan inzoomen.... Ach het gaat eens niet over staatsspionage

TL;DR;
Privacy issue omdat je zover kan inzoomen.... Ach het gaat eens niet over staatsspionage
[ Voor 20% gewijzigd door qless op 06-05-2019 08:31 ]
Triest, elke pocketcamera kan dit en vaak nog beter ook 🤣
Cj0KCQjwtr_mBRDeARIsALfBZA7EOIvcq5l547hDCnEkJNH3YZtZ_jp6Ps4tEBfUeqIxh5BdrTfkTLcaApvxEALw_wcBAmadeus1966 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:22:
Triest, elke pocketcamera kan dit en vaak nog beter ook 🤣
Veel goedkoper ook nog.
En tot 25x optisch zoomen. Maar ja p30 van 1000 euro met 10x optisch zoomen is een gevaar voor de privacy haha.
Ach in elke smartphonefotograaf schuilt een perverseling of een james bond wannabee...
Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires
Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires
Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?