Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:14
silver323 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:44:
Wie heeft er enig idee of de Mediabox Next sterkere signaal nodig heeft?
Enige tijd de Mediabox Next voor beneden al in gebruik, geen problemen mee. Werkt prima.

Nu sinds kort heb ik de Next box voor boven als extra. Nu heb ik regelmatig dat er geen zenders te zien zijn en dan krijg ik fout melding met CS2004. Of ook wel een verwijzing naar CS2000.
Nu heb ik de optie al uitgeprobeerd voor het opnieuw instellen via de website van ziggo voor de betreffende box.
Wanneer hij wel connectie maakt en ik kan zender bekijken, soms zit er dan eentje tussen wat ook de fout geeft. Maar dan kan ik kijken bij de diagnostiek en zie ik dat hij bij signaalsterkte aangeeft dat het gemiddeld is en mogelijk dat er iets niet lekker werkt.
Is het zo dat het bij een 2e next box om nog betere signaal sterkte vraagt? Hiervoor namelijk nooit problemen gehad met de Mediabox XL extra die we boven gebruikte.
Heb sterk het vermoeden dat je binnenhuisinstallatie (coax) niet deugt gezien je klachten. De Extra Mediabox XL kon via coax aangesloten worden maar weet je zeker dat die bij jou ook het geval was of werkte deze via WiFi of een bedrade netwerkverbinding? Dat verklaart mogelijk het verschil :)

• MrHill
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-09 21:06
Tonton schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Grappig ik heb bijna zelfde setup: OLED65C6V met een SR6012
Ook ik heb 1080P op de Next en gebruik voor Netflix en Youtube de WebOS app.
Die werkt erg fijn vind ik met de magic remote, lekker point and shoot. Ook heb ik sterk het idee dat kwaliteit beste is als signaal direct door TV opimized app gedecode wordt in 4K, HDR en Dolby Vision. Geen next voor nodig dan limiteert hij mijn TV vast

en nog even over energieverbruik, die is gelukkig wel een stuk lager geworden ook al zit je op hoog
maar wist je vast al. impact hoog is nu maar een paar watt

Horizon:
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt

Next:
Verbonden met een netwerkkabel Verbonden via draadloos netwerk
Aan 11,16 Watt 11,84 Watt
Stand-by Hoog 9,29 Watt 11,12 Watt
Stand-by Normaal 1,59 Watt 1,55 Watt
Stand-by Eco 0,34 Watt 0,36 Watt
Dank! Ik ga ook maar weer de webos apps gebruiken, alleen jammer van de extra handeling om de audio goed te zetten :P

Het viel me ook op dat 1080p er veel beter uit zag dan 4k qua kleuren. Ik las op het forum van Ziggo dat er in laatste update iets veranderd is aan de upscaling.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

• silver323
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:16
Jay-B schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Heb sterk het vermoeden dat je binnenhuisinstallatie (coax) niet deugt gezien je klachten. De Extra Mediabox XL kon via coax aangesloten worden maar weet je zeker dat die bij jou ook het geval was of werkte deze via WiFi of een bedrade netwerkverbinding? Dat verklaart mogelijk het verschil :)
De mediabox XL was alleen coax want die moest perminent niet op het netwerk komen door de problemen. Dus de coax werkte gewoon.
Nu ook via dezelfde coax aansluiting en uiteindelijk via Wi-Fi. Dus aan de bestaande bekabeling is niks veranderd. Vandaar de vraag of de next wat meer nodig heeft aan signaal sterkte?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
MrHill schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:07:
[...]
[knip]

Het viel me ook op dat 1080p er veel beter uit zag dan 4k qua kleuren. Ik las op het forum van Ziggo dat er in laatste update iets veranderd is aan de upscaling.
Bij update 4.17? Wat heb je waar gelezen dan, want de changelog zegt daar niets over?

meesje in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

A smile a day....

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:14
GertJan2012 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:47:
[...]

Herkenbaar, ik had voor de update exact hetzelfde probleem. Het werkt prima na een herstart, tot je vervolgens een melding in je scherm krijgt dat je de afstandsbediening ook kunt gebruiken voor het bedienen van het volume van je reciever. Dan werkt het niet meer of met onderbrekingen ( net alsof er slechte batterijen in de ab zitten ).
Mijn tijdelijke oplossing was dat ik de box een keertje heb teruggezet naar fabrieksinstellingen , toen ging het weer goed. Nu na de laatste update werkt het al een tijdje zonder problemen.
Het lijkt gedeeltelijk te zijn opgelost. Na een herstart had ik nog steeds het probleem, maar na het inschakelen van CEC op de receiver was het opgelost. Toch denk ik dat de Next nog steeds settings overschrijft tijdens het opstarten. Er is vaak nog de melding dat de tv kan worden gebruikt voor dit en dat. Echter de versterker lijkt door mijn nieuwe instelling dit weer te kunnen overrulen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:16
silver323 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:52:
[...]

De mediabox XL was alleen coax want die moest perminent niet op het netwerk komen door de problemen. Dus de coax werkte gewoon.
Nu ook via dezelfde coax aansluiting en uiteindelijk via Wi-Fi. Dus aan de bestaande bekabeling is niks veranderd. Vandaar de vraag of de next wat meer nodig heeft aan signaal sterkte?
De 2e mediaboxXL was een slave van de hoofdbox en gebruikte een tuner van de hoofdbox. Dit signaal werkte via MoCa en gebruikte niet de dvb-c signalen. Kan nu dus zijn omdat je het signaal split dat het iets te zwak binnenkomt.

• Tonton
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-09 19:21
[...]

Dank! Ik ga ook maar weer de webos apps gebruiken, alleen jammer van de extra handeling om de audio goed te zetten :P
bij gaat de hdmi van de next naar de marantz
marantz naar tv met hdmi arc
dus als ik apps gebruik op tv switched marantz auto naar tv audio en als ik de next aanzet switched marantz weer naar cbl/sat en via webos kun je ook weer terug switchen
hoef audio dus niet te veranderen en gebruik dus alleen magic remote 💪

• silver323
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:16
jongetje schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:50:
[...]

De 2e mediaboxXL was een slave van de hoofdbox en gebruikte een tuner van de hoofdbox. Dit signaal werkte via MoCa en gebruikte niet de dvb-c signalen. Kan nu dus zijn omdat je het signaal split dat het iets te zwak binnenkomt.
Dus hier zou een antenne versterker mogelijk op zijn plek moeten zijn?
Mogelijk dus de Hirschmann HMV 41 aanschaffen?

• Jay-B
Zou kunnen. Echter als je bekabeling niet in orde is dan kan je versterken wat je wilt maar zal je problemen blijven houden op bepaalde frequenties. Dat is hetzelfde als het geluid op de radio harder zetten omdat je ruis hoort. Niet echt de oplossing.

Jay-B wijzigde deze reactie 13-08-2019 17:58 (5%)

• pietrucci
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-08 17:58
[...]

Nee hoor, qua beeld helemaal niets veranderd in de laatste versies.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:45
Jammer genoeg.......

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:44
PjotrStroganov schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:21:
[...]
Toch denk ik dat de Next nog steeds settings overschrijft tijdens het opstarten.
Ik had zelf ineens rechts bovenin de melding dat de Next uitgezet zou gaan worden als ik niet op een toets drukte. Dit heb ik nog niet eerder gezien en is ook eenmalig geweest.
Het kan toch niet zo zijn dat als je TV zit te kijken (zonder te zappen oid), dat de Next dan op een gegeven moment uit gaat als je even naar het toilet bent of een drankje aan het inschenken bent en die melding hebt gemist? Is dit een instelling die ik ergens kan vinden soms?

¯\_(ツ)_/¯

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:14
M.v.Veelen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:59:
[...]

Ik had zelf ineens rechts bovenin de melding dat de Next uitgezet zou gaan worden als ik niet op een toets drukte. Dit heb ik nog niet eerder gezien en is ook eenmalig geweest.
Het kan toch niet zo zijn dat als je TV zit te kijken (zonder te zappen oid), dat de Next dan op een gegeven moment uit gaat als je even naar het toilet bent of een drankje aan het inschenken bent en die melding hebt gemist? Is dit een instelling die ik ergens kan vinden soms?
Onder Systeem kun je instellen wanneer de box in standby wordt gezet. Misschien kan dat je helpen?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 00:56
2 dingen vallen mij op; het lijkt alsof het geluid licht achterloopt bij het beeld zoals bij een gesprek de lippen eerder zijn dan her geluid. Dit stoort best na een tijdje kijken. Verder bij terug kijken veranderd het beeld continu van scherpte. Van helder scherp beeld naar weer iets minder scherp en wat geliger, naar weer scherp helder beeld en zo maar door. Is dit iemand ook wel eens opgevallen?

• henkna
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:53
drusloos schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:02:
2 dingen vallen mij op; het lijkt alsof het geluid licht achterloopt bij het beeld zoals bij een gesprek de lippen eerder zijn dan her geluid. Dit stoort best na een tijdje kijken. Verder bij terug kijken veranderd het beeld continu van scherpte. Van helder scherp beeld naar weer iets minder scherp en wat geliger, naar weer scherp helder beeld en zo maar door. Is dit iemand ook wel eens opgevallen?
Ik ervaar exact hetzelfde!

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:44
PjotrStroganov schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:02:
[...]

Onder Systeem kun je instellen wanneer de box in standby wordt gezet. Misschien kan dat je helpen?
Doh....zo simpel. Stond op 5 uur en heb ik maar op 24 gezet. Thanks.

¯\_(ツ)_/¯

• Snotgeit
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12:49
drusloos schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:02:
Ja, maar alleen het eerste. Bij mij lijkt het door voor- of achteruit spoelen van opnames of live tv (na een pauze) te komen, daardoor loopt het geluid niet meer synchroon. Het lijkt er op dat hoe meer ik spoel hoe meer de vertraging toeneemt ( fractie van seconde). Start ik een opname vanaf het begin of ik speel live tv gewoon verder na een pauze zonder te spoelen dan loopt het wel goed. Storend is het zeker.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Dat lipsync-probleem vind ik ook erg storend. Ik heb het vooral bij Netflix en Youtube. Vooral als iemand snel praat lijkt het net of je naar iets nagesynchroniseerds uit een andere taal zit te kijken.
Bij live TV is het wel goed, dus het moet wel aan de Next liggen en niet aan mijn tv.

Op het ziggo-forum loopt hier ook een draadje over. Volgens mij is dit iets waar iedereen last van heeft. Er zou volgens geruchten eind augustus een patch voor komen. Hoop dat het daarmee ook echt is opgelost...

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:31

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik zou het wel prettig vinden als er een keer wat apps toegevoegd zouden gaan worden. Prime Video van Amazon bijvoorbeeld, of specifieke streaming apps (NFL, MLB).

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
ma9ma schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:06:
Ik zou het wel prettig vinden als er een keer wat apps toegevoegd zouden gaan worden. Prime Video van Amazon bijvoorbeeld, of specifieke streaming apps (NFL, MLB).
lijkt idd niet veel ontwikkeling in te zitten. Ik zou bijv. ook wel graag de NPO-app gebruiken. Van wat ik ervan begrijp moeten dergelijke apps specifiek voor de Next ontwikkeld worden. Dat zal ook niet echt bevorderlijk zijn voor het groeien van het app-aanbod.

• MrHill
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-09 21:06
hardware-lover schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:18:
[...]

Bij update 4.17? Wat heb je waar gelezen dan, want de changelog zegt daar niets over?

meesje in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
Het is blijkbaar een ouder probleem en kan opgelost worden met een firmware update van LG, zie: https://community.ziggo.n...ieuwe-mediabox-next-39350

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

• hardware-lover
  • Niet online
MrHill schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:35:
[...]
Het is blijkbaar een ouder probleem en kan opgelost worden met een firmware update van LG, zie: https://community.ziggo.n...ieuwe-mediabox-next-39350
Oké, dit is idd een tijd geleden al voorbij gekomen (ook in dit topic), een soort van oude koe dus ;)

A smile a day....

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Palomar schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:38:
Dat lipsync-probleem vind ik ook erg storend. Ik heb het vooral bij Netflix en Youtube. Vooral als iemand snel praat lijkt het net of je naar iets nagesynchroniseerds uit een andere taal zit te kijken.
Bij live TV is het wel goed, dus het moet wel aan de Next liggen en niet aan mijn tv.

Op het ziggo-forum loopt hier ook een draadje over. Volgens mij is dit iets waar iedereen last van heeft. Er zou volgens geruchten eind augustus een patch voor komen. Hoop dat het daarmee ook echt is opgelost...
Hier nog een met het lipsyncprobleem, inderdaad bij YouTube en Netflix. Ik had het Ziggo-draadje ook gevonden, een hoop mensen die dezelfde klachten ervaren. Zoals iemand in dat draadje ook meldde: heel vreemd dat dit tijdens het testen niet is opgepikt...

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:00
Ik heb het zo juist opgelost met een reset naar de fabrieksinstellingen. Ben benieuwd hoe lang dit goedgaat.

• Tonton
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-09 19:21
Tonton schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:15:
voor wie een LG Oled heeft met een magic remote.
door in de LG afstandbediening Philips type 12 te kiezen kun je de next volledig met je magic remote bedienen!
nu snap ik er echt niets meer van
ik doe een tv factory reset om audio sync probleem op te lossen..... werkt philips type 12 ineens niet meer om de next te bedienen... waar slaat dat op 😩

edit; ah even reset helpt pfff

Tonton wijzigde deze reactie 15-08-2019 21:05 (3%)

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:22
fietsbob schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:37:
Ik heb het zo juist opgelost met een reset naar de fabrieksinstellingen. Ben benieuwd hoe lang dit goedgaat.
Wellicht een ‘gekke’ vraag, maar behoud je met een reset je opnames? Die staan tenslotte in de cloud.

• jongetje
RicoK schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:06:
[...]

Wellicht een ‘gekke’ vraag, maar behoud je met een reset je opnames? Die staan tenslotte in de cloud.
Ja

• hardware-lover
  • Niet online
Bij een volgende update zouden ze van mij toe mogen voegen dat het apparaat niet zomaar ongevraagd van audioweergever mag wisselen. Zelfs tijdens gebruik vind ie dat ie maar even voor mijn tv ipv receiver moet kiezen. Voor mij is dit niet zo'n probleem, maar mijn vrouw snapt niet waarom het geluid ineens niet meer harder of zachter kan terwijl dat even geleden nog wel kon?

Kan het haar niet uitleggen, dus daarom maar wat sterke woorden gebruiken om het duidelijk te maken; ***apparaat 😏

A smile a day....

• Snotgeit
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12:49
fietsbob schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:37:
Wat heb je opgelost? Lip-sync?

• fietsbob
Ja de lipsync die optrad na de laatste update 4.17

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:55
fietsbob schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:43:
Ja de lipsync die optrad na de laatste update 4.17
Ik heb bij twee opnames (Veronica) nu ook een lipsync issue ervaren. Even aankijken, bij reguliere uitzendingen en replay tv.

• RicoK
meesje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:50:
Ik heb bij twee opnames (Veronica) nu ook een lipsync issue ervaren. Even aankijken, bij reguliere uitzendingen en replay tv.
Idem hier. Ook bij reguliere uitzendingen meen ik mij te herinneren. Het euvel stak van het een op het andere moment de kop op.

RicoK wijzigde deze reactie 18-08-2019 11:40 (8%)

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 14-09 14:20
Ik zie 138 paginas over de Ziggo next. Ik ben bezig met installatie en alles lijkt eindelijk te werken. Alleen mn Marantz receiver voor het geluid werkt niet volledig met de afstandsbediening van de Ziggo next. Hij gaat niet aan met de Ziggo Next, ik kan de Marantz wel handmatig aanzetten en dan doet hij het daarna wel (volume aanpassen etc). Is deze vraag al gesteld? Zo ja dan lees ik graag daar wat ik evt kan doen.

• hardware-lover
  • Niet online
@LucyLG, en nu mogen wij raden welk model Marantz jij hebt? 😏 Afhankelijk van het type zal er meer of minder mogelijk zijn.

A smile a day....

• LucyLG
hardware-lover schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:24:
@LucyLG, en nu mogen wij raden welk model Marantz jij hebt? 😏 Afhankelijk van het type zal er meer of minder mogelijk zijn.
Ik wil graag aangeven dat ik dit allemaal bij mn ouders aan het doen ben, dus dat ik niet perse "mijn marantz" is. Ik kom niet helemaal uit de aansluitingen die er zijn gedaan door de Ziggo monteur en er hangt vanalles los. Dus hierbij een kanttekening.

Het is een Marantz SR5004 (Dolby). De Ziggo Next is met HDMI verbonden met de Marantz. In de instellingen van de Ziggo Next staat de functie dat je met 1 druk op de knop alles aan kan zetten uiteraard "aan". Toch werkt dat niet helemaal blijkbaar.

UPDATE: ik heb ook via de afstandbediening de Marantz en typenummer handmatig ingevoerd en werkt nog steeds niet.

Dit is hem:

pricewatch: Marantz SR5004 Zwart

Verder denk ik erover om zelf thuis ook de Ziggo Next te nemen, echter heb ik een Denon S301 uit 2004 en weet ik niet zeker of dat allemaal wel gaat werken met elkaar. Ik ga hier in dit topic zoeken. Excuses voor evt verwarring...

LucyLG wijzigde deze reactie 18-08-2019 20:44 (86%)

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Is het nu al mogelijk om bij opnames door te spoelen of is dat nog steeds onmogelijk?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• hardware-lover
  • Niet online
@LucyLG, indien je niet iets van "HDMI control" binnen de instellingen van de Marantz kunt vinden en aan kunt zetten dan zal het een no go worden ben ik bang. Ik verwacht dat de receiver wat te gedateerd is wat dat betreft.

De Denon zal eveneens niet geschikt gezien zijn leeftijd.

hardware-lover wijzigde deze reactie 18-08-2019 21:28 (14%)

A smile a day....

• meesje
MeNTaL_TO schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:17:
Is het nu al mogelijk om bij opnames door te spoelen of is dat nog steeds onmogelijk?
Dit is altijd mogelijk geweest. Ook bij de voorganger (Horizon/XL).

• LucyLG
hardware-lover schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:27:
@LucyLG, indien je niet iets van "HDMI control" binnen de instellingen van de Marantz kunt vinden en aan kunt zetten dan zal het een no go worden ben ik bang. Ik verwacht dat de receiver wat te gedateerd is wat dat betreft.

De Denon zal eveneens niet geschikt gezien zijn leeftijd.
Ik heb in de marantz handleiding gevonden
Some HDMI components can be controlled over the HDMI cable, but this unit cannot control other components
this way.
• Some source devices such as DVD players or set top box do not support HDMI repeater operations like those
of the unit. In such case, pictures are not properly projected on monitors such as TVs and projectors.
• When multiple components are connected to this unit, turn power to unused components off to prevent
interference between them.
• Disconnecting or connecting cables with the power on can damage the equipment. Turn the power off before
disconnecting or connecting cables.
• The unit has HDMI input and output terminals that support the following functions.
Deep Color
• Dolby True HD
• DTS-HD Master Audio
• SACD
• DVD-Audio

• Multi channel PCM signals and audio signals of 64 kHz or higher that are input from the HDMI jack are not
output from the DIGITAL OUT jack.
• Depending on the quiality of the cable used, the HDMI signal may be affected by noise.
• The unit does not support HDMI control. However, it is possible to connect the unit between components that
do support HDMI control and exercise control by passing the HDMI control signals through the unit. (HDMI
control through function)
The HDMI OUT2 terminal of SR6004 does not support the HDMI control through function. When using the
HDMI control through function, use the HDMI OUT1 terminal. All the HDMI input terminals support the
HDMI control through function.
“HDMI control” is a function for exercising mutual control between components using CEC (Consumer
Electronics Control) as stipulated by the HDMI standard. By connecting components using HDMI cables,
linked operations can be performed between the components
Dit lijkt me betekenen dat de Marantz weliswaar CEC/HDMI control heeft cq kan ontvangen maar dat dit beperkt is. Er zit wel een CEC HDMI aansluiting aan de achterkant. De aan/uit functie van de Marantz staat er niet bij in de handleiding als functie die aangestuurd kan worden. Het volume zeg maar de audio kan wel door andere HDMI units worden gecontrolled.

De Denon zal totaal niet met de Ziggo next werken of bedoel je alleen de afstandbediening? Ik denk dat het zou moeten kunnen om met de Denon de audio van de Ziggo te doen maar, HDMI is er op beide apparaten.

Er zit een verschil in de aansluiting/gebruik van de Denon en de Marantz. De Denon is alleen voor de audio bij mij, de coax zit in de Ziggo Horizon en en met een jack/stekker vanuit de Horizon is met de Denon verbonden voor geluid. Apps op de TV waren een issue omdat de TV niet is verbonden met de Denon voor audio, alleen de audio van de Ziggo, vanwege de jack. Dus heb ik een optische kabel van de TV naar de Denon aangesloten voor geluid van Netflicx/apps. Ik zal moeten nagaan of dit werkt met de Next.

Ik heb deze afbeelding van de Next gevonden:

Hieruit leid ik af dat de er een jack is en een optisch gat. Zou moeten lukken..

LucyLG wijzigde deze reactie 18-08-2019 22:49 (22%)

• hardware-lover
  • Niet online
LucyLG schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:15:
[knip]
Er zit een verschil in de aansluiting/gebruik van de Denon en de Marantz. De Denon is alleen een "versterker" lijkt me en geen receiver (ik weet niet goed verschil).
Een versterker is in het Engels een amplifier, enkel ter versterking bedoelt dus eigenlijk. Een Receiver staat eigenlijk voor versterker met tuner maar daarmee doe je de meeste apparaten tegenwoordig te kort, zoals met de Marantz SR5004 eigenlijk ook. Dat is eigenlijk een AV (audio/video) receiver en in de specificatie staat dat deze CEC ook ondersteund. Dus HDMI control (CEC) zou te activeren moeten zijn op de Marantz waarmee de Next deze mogelijk ook zou kunnen herkennen en bedienen (auto aan/uit en audio regelen).

hardware-lover wijzigde deze reactie 18-08-2019 23:17 (11%)
Reden: CEC info hoorde bij een nieuwer type Marantz

A smile a day....

• LucyLG
hardware-lover schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:47:
[...]

Een versterker is in het Engels een amplifier, enkel ter versterking bedoelt dus eigenlijk. Een Receiver staat eigenlijk voor versterker met tuner maar daarmee doe je de meeste apparaten tegenwoordig te kort, zoals met de Marantz SR5004 eigenlijk ook. Dat is eigenlijk een AV (audio/video) receiver en in de specificatie staat dat deze CEC ook ondersteund. Dus HDMI control (CEC) zou te activeren moeten zijn op de Marantz waarmee de Next deze mogelijk ook zou kunnen herkennen en bedienen (auto aan/uit en audio regelen).

Edit: mogelijk even het gedeelde JPG bestand even opruimen, dat heeft weinig met de Next vandoen.
Thanks. De Apparaten zijn dus receivers. Maar de Marantz accepteert geen hdmi control, alleen bepaalde functies.

• hardware-lover
  • Niet online
[quote]LucyLG schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:52:
[...]
@LucyLG >> [knip] foutje zie reden van edit

Voor nu is dit voldoende offtopic, het hoort eigenlijk in het Marantz topic thuis ;)
Het Marantz ervaringen/discussie Topic

hardware-lover wijzigde deze reactie 18-08-2019 23:01 (76%)
Reden: de informatie hoorde bij een andere (modernere) receiver thuis...

A smile a day....

• LucyLG
@hardware-lover excuses idd off topic. Ik zal evt verdere vragen daar plaatsen. Dank voor je reactie.

Echter mijn Denon vraag icm de Ziggo Next is nog wel relevant.

Wellicht kan iemand mij helpen hiermee. Ik heb nu geen intentie de receiver te vervangen.

LucyLG wijzigde deze reactie 18-08-2019 23:03 (174%)

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

meesje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:28:
[...]

Dit is altijd mogelijk geweest. Ook bij de voorganger (Horizon/XL).
Bij de horizon kan het, maar las hier dat het bij de Next bij bepaalde zenders niet mogelijk zou zijn om door te spoelen.
Anyhow, de next ook maar besteld, die 50 cent per maand verdien ik wel terug op de energiekosten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

MeNTaL_TO schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:51:
[...]

Bij de horizon kan het, maar las hier dat het bij de Next bij bepaalde zenders niet mogelijk zou zijn om door te spoelen.
Anyhow, de next ook maar besteld, die 50 cent per maand verdien ik wel terug op de energiekosten.
Replay TV kan je voor commerciële zenders niet doorspoelen. Opnames kunnen ten alle tijden worden doorgespoeld.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• meesje
Notna schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:59:
[...]

Replay TV kan je voor commerciële zenders niet doorspoelen. Opnames kunnen ten alle tijden worden doorgespoeld.
Nog een toevoeging wat betreft Replay TV. Mijn ervaring is dat je bij FOX (ook commerciële zender) wel veel Replay TV uitzendingen kunt doorspoelen. Bv The Walking Dead. Destijds nog wat verder getest: een aflevering uit het laatste seizoen van The Simpsons kon niet doorgespoeld worden, maar een aflevering uit een eerder seizoen wel.

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Notna schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:59:
[...]

Duidelijk (hetzelfde als bij de Horizon dus).

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:47
Edit: verkeerde topic, hoort in besteltopic zo te zien.

remzor wijzigde deze reactie 19-08-2019 13:33 (96%)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Verplaatst

Notna wijzigde deze reactie 19-08-2019 13:36 (98%)

• remzor
@Notna Tsja, destijds al eens contact gehad en toen kon ik deze (nog) niet los bestellen. Ik ben toen wel op een lijst geplaatst en zou een e-mail kunnen verwachten, om te testen/kopen whatever wanneer deze beschikbaar was. Ook nooit meer wat van gehoord.

Het is deels gewoon een principekwestie. Ik snap écht wel dat het een commercieel bedrijf is welke je zo lang mogelijk aan een contract wil houden, maar een keer houdt het op met alle prijsverhogingen en voordeeltjes die je nooit krijgt als vaste klant.

Vinden jullie de Next wel écht een grote verbetering t.o.v. de Horizon? Ik vind die Horizon gewoon traag, groot en hij vreet stroom. De internetfuncties en apps e.d. gebruik ik niet.

remzor wijzigde deze reactie 19-08-2019 13:40 (15%)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

remzor schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:37:

Vinden jullie de Next wel écht een grote verbetering t.o.v. de Horizon? Ik vind die Horizon gewoon traag, groot en hij vreet stroom. De internetfuncties en apps e.d. gebruik ik niet.
Ja, enorm. Het is zo een verademing dat je niet eerst 6 koppen koffie kan zetten voordat je TV kan kijken. Alles gaat sneller en is overzichtelijker. Ja er zijn nog wel wat eigenaardigheden, zoals besproken in dit topic (afwijkende beeldkwaliteit op 4k, lipsync bij met name Dolby Digital aazetten, falende opnames etc.) maar onder de streep is het een verbetering imo. Ventilator staat tenminste ook niet steeds te loeien en het scheelt een smak aan stroomverbruik.

Heb geen moment meer terugverlangd naar de Horizonbox.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Ik vind die Horizon gewoon traag, groot en hij vreet stroom. De internetfuncties en apps e.d. gebruik ik niet.
Kun je hem niet ruilen voor een CI+ module?

• hardware-lover
  • Niet online
@Notna Tsja, destijds al eens contact gehad en toen kon ik deze (nog) niet los bestellen. Ik ben toen wel op een lijst geplaatst en zou een e-mail kunnen verwachten, om te testen/kopen whatever wanneer deze beschikbaar was. Ook nooit meer wat van gehoord.

Het is deels gewoon een principekwestie. Ik snap écht wel dat het een commercieel bedrijf is welke je zo lang mogelijk aan een contract wil houden, maar een keer houdt het op met alle prijsverhogingen en voordeeltjes die je nooit krijgt als vaste klant.

Voor wat mijzelf betreft, ik heb niets met een inschrijving via een of andere lijst gedaan.Toen er door mede-Tweakers aangegeven werd dat (niet testers) de Next konden aanschaffen, via Ziggo Chat of Twitter, heb ik laatste gebruikt om er een in het bezit te krijgen. Dat ging probleemloos en snel.

Jij kunt als vaste klant ook korting afdwingen, even in de telefoon klimmen en de juiste "handelingen" verrichten. Het Ziggo topic staat vol met voorbeelden daarover.

Buiten hetgeen wat je NIET gebruikt met de Horizon, waar gebruik je deze dan wel voor, enkel voor live TV?

A smile a day....

• remzor
hardware-lover schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Voor wat mijzelf betreft, ik heb niets met een inschrijving via een of andere lijst gedaan.Toen er door mede-Tweakers aangegeven werd dat (niet testers) de Next konden aanschaffen, via Ziggo Chat of Twitter, heb ik laatste gebruikt om er een in het bezit te krijgen. Dat ging probleemloos en snel.
Ik ben geen Twitteraar of Instagram-man. De chat lijkt mij hetzelfde als de telefoon toch? Qua functionaliteit, in de zin van: er is wel iets mogelijk of niet. Wil het sowieso nog wel een keer op een andere dag gaan proberen.
Jij kunt als vaste klant ook korting afdwingen, even in de telefoon klimmen en de juiste "handelingen" verrichten. Het Ziggo topic staat vol met voorbeelden daarover.
Ik ben in de telefoon geklommen zoals ik al schreef. De dame in kwestie gaf aan dat er absoluut niks mogelijk was en dit voor iedereen gold. Ik weet dat er af en toe iets mogelijk is, aangezien ik zelf eens 4 maanden lang 50% korting heb 'afgedwongen' voor een contractverlenging van een jaar. Nu leek er echter niets mogelijk, ook al gaf ik aan met twee personen zowel Ziggo als Vodafone klant te zijn en dit niet had verwacht.
Buiten hetgeen wat je NIET gebruikt met de Horizon, waar gebruik je deze dan wel voor, enkel voor live TV?
Live tv kijken, opnemen, replay tv dus voor pauzeren, terugspoelen, vanaf begin afspelen, zappen, tv-gids raadplegen, enz.
Ik heb een Nvidia Shield TV voor het 'smart' gedeelte, welke ik dus op mijn tv en de Horizon niet hoef te gebruiken.
grun93 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Kun je hem niet ruilen voor een CI+ module?
Zie bovenstaand. Als ik me niet vergis mis ik dan een gedeelte van deze functies. Die CI+ modules heb ik overigens wel boven.

remzor wijzigde deze reactie 19-08-2019 14:48 (13%)

• hardware-lover
  • Niet online
@remzor [klik]

hardware-lover wijzigde deze reactie 19-08-2019 15:45 (95%)
Reden: offtopic hier...

A smile a day....

• meesje
RicoK schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Idem hier. Ook bij reguliere uitzendingen meen ik mij te herinneren. Het euvel stak van het een op het andere moment de kop op.
De afgelopen dagen nog wat getest. Bij mij is de uitkomst dat replay tv en opnames een lipsync issue kennen (ook wel logisch, allebei eigenlijk een cloud opname), maar regulier tv is wel goed. Hopelijk fixt Ziggo dit snel.
@fietsbob Heeft een factory reset bij jou blijvend het probleem opgelost? Of is het weer terug?

• fietsbob
meesje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

De afgelopen dagen nog wat getest. Bij mij is de uitkomst dat replay tv en opnames een lipsync issue kennen (ook wel logisch, allebei eigenlijk een cloud opname), maar regulier tv is wel goed. Hopelijk fixt Ziggo dit snel.
@fietsbob Heeft een factory reset bij jou blijvend het probleem opgelost? Of is het weer terug?
Hier geen issues meer gelukkig.

• RicoK
meesje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:06:
Hmm, bij mij gaf RTL4 de issues weer, terwijl het journaal op NPO probleemloos was.

Ook maar eens een reset doen dan.

RicoK wijzigde deze reactie 19-08-2019 21:16 (3%)

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
Hier ook Next gebruiker sinds een dagje. Ben zeer tevreden tot nu toe. Heb veel getest gisteren en alles draait zoals verwacht. Heerlijk vlot allemaal, en programma's tegelijkertijd opnemen zoveel je maar wilt.

Alleen de beeldkwaliteit van Netflix vind ik wel iets minder dan wanneer ik Netflix kijk via de app op m'n Samsung TV. Dat is jammer.

Hopelijk wordt dit nog verbeterd in een komende FW update.

• tdn135
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
MrHill schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:35:
[...]

Het is jammer dat de populaire LG B6 (nog) geen firmware update krijgt. Ben benieuwd of ze nog iets gaan aanpassen in de firmware van de Next, want heb weinig vertrouwen dat de B6 nog gefixt wordt.

Zou het fijn vinden als er een soort (optionele) screensaver komt in de Next. Het liefst een geheel zwart beeld, scheelt ook wat energie als ie even het paneel uit kan gooien. Dit ivm mogelijke inbranden OLED.

• remzor
Lichtelijk gefrustreerd hier, al ruim 3,5 uur bezig met Ziggo. Het was me gelukt de Next te bestellen met 3 maanden korting, na eergisteren ook een middag met keuzemenu’s, achterlijke vragen(lijsten) en Ziggo chat bezig te zijn geweest.

Vanmiddag de Connectbox en de Next geregeld, dus ik dacht even installeren. Connectbox omwisselen maar geen internet. De student die ik aan de telefoon had begreep er niets van en zag geen storing oid. Via het webteam te horen gekregen dat de order niet goed was ingevoerd en de modem nog geactiveerd moest worden. Had hij iemand met spoed naar laten kijken.
Inmiddels helaas nog steeds geen internet, de oude modem is al gedeactiveerd geeft de beste man aan dus vrees dat dit nog wel even gaat duren en ik zometeen een beetje ‘ruzie’ heb met de vriendin wanneer zij thuis komt en gewoon haar werk wil kunnen doen thuis (begrijpelijk) :P

Standaard reboots ed al gedaan, nu moest ik hem aangesloten houden zei hij. Zal vanavond wel weer moeten gaan bellen/chatten..

Jeetje, dacht modempje omwisselen is 1 minuut en die Next zal misschien wat instellingsproblemen geven. Maar kom er niet eens aan toe. Hopelijk daar geen problemen mee straks in ieder geval.

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Next zou redelijk makkelijk moeten zijn, al moest ik die bij de installatie resetten (min knop en standby knop 10 sec ingedrukt houden) om de next te kunnen installeren, daarvoor steeds foutmelding cs1011 en later een cs1002 (en zo vond ik de reset mogelijkheid).

• jkoeners
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:21
tdn135 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:17:
[...]

Het is jammer dat de populaire LG B6 (nog) geen firmware update krijgt. Ben benieuwd of ze nog iets gaan aanpassen in de firmware van de Next, want heb weinig vertrouwen dat de B6 nog gefixt wordt.
Ligt niet aan de tv!! Dus tv firmware lost niets op. Is mediabox probleem. Een update van de mediabox heeft het probleem wel verkleind, maar er blijft een (subtiel) kleur probleem in 4k upscale. Dus in 1080i zetten.

jkoeners wijzigde deze reactie 21-08-2019 18:59 (13%)

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:11

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

remzor schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:37:
Lichtelijk gefrustreerd hier, al ruim 3,5 uur bezig met Ziggo. Het was me gelukt de Next te bestellen met 3 maanden korting, na eergisteren ook een middag met keuzemenu’s, achterlijke vragen(lijsten) en Ziggo chat bezig te zijn geweest.

Vanmiddag de Connectbox en de Next geregeld, dus ik dacht even installeren. Connectbox omwisselen maar geen internet. De student die ik aan de telefoon had begreep er niets van en zag geen storing oid. Via het webteam te horen gekregen dat de order niet goed was ingevoerd en de modem nog geactiveerd moest worden. Had hij iemand met spoed naar laten kijken.
Inmiddels helaas nog steeds geen internet, de oude modem is al gedeactiveerd geeft de beste man aan dus vrees dat dit nog wel even gaat duren en ik zometeen een beetje ‘ruzie’ heb met de vriendin wanneer zij thuis komt en gewoon haar werk wil kunnen doen thuis (begrijpelijk) :P

Standaard reboots ed al gedaan, nu moest ik hem aangesloten houden zei hij. Zal vanavond wel weer moeten gaan bellen/chatten..

Jeetje, dacht modempje omwisselen is 1 minuut en die Next zal misschien wat instellingsproblemen geven. Maar kom er niet eens aan toe. Hopelijk daar geen problemen mee straks in ieder geval.
De CB werd bij mij na 24 uur geactiveerd... duurde idd even, de Next werkte wel meteen.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
ArcticWolf schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:50:
[...]

De CB werd bij mij na 24 uur geactiveerd... duurde idd even, de Next werkte wel meteen.
Bij mij pas na zo'n 48 uur. Geduld...(helaas)

• remzor
@ArcticWolf @dafmay Belachelijk imho, die tijden. Wordt ook met geen woord over gesproken in de manual. Er bleek gisteren een administratieve storing te zijn welke tot 72u kan duren. Dit wist de medewerker aan het begin van de avond te vertellen. Dus na veel proberen, chatten, bellen met een medewerker of 4 kwam dit uiteindelijk naar boven. Wat een communicatie zeg intern (iedereen verteld ook wat anders).
Helaas heb ik elke keer wel wat als er administratief iets gewijzigd moet worden en is een middagje nabellen eerder regel dan uitzondering. Eerder al gehad met een kortingsactie en het bestellen en activeren van Fox Sports wat ook niet ging. Vindt het er niet beter op geworden de laatste jaren, maar goed.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de Connectbox vanavond nog eens aansluiten om te kijken of hij toevallig al werkt, maar heb mezelf er al op ingesteld dat het nog even kan duren en ik waarschijnlijk alsnog opnieuw contact op zal moeten nemen. Dan kan het alleen maar meevallen ;)

remzor wijzigde deze reactie 22-08-2019 11:51 (4%)

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:38
Notna schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:43:
[...]

Ja, enorm. Het is zo een verademing dat je niet eerst 6 koppen koffie kan zetten voordat je TV kan kijken. Alles gaat sneller en is overzichtelijker. Ja er zijn nog wel wat eigenaardigheden, zoals besproken in dit topic (afwijkende beeldkwaliteit op 4k, lipsync bij met name Dolby Digital aazetten, falende opnames etc.) maar onder de streep is het een verbetering imo. Ventilator staat tenminste ook niet steeds te loeien en het scheelt een smak aan stroomverbruik.

Heb geen moment meer terugverlangd naar de Horizonbox.
Toch vraag ik me af waardoor die lipsync problemen komen?(je zou denken dat het tussen box en tv dan fout loopt waarbij niet elke tv er goed mee overweg kan), hier vanaf test alleen met eerste 2 beta versies problemen gehad maar met name op youtube, sindsdien geen oos meer gehad(ja audio op box staat op dd)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

remzor schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:50:
@ArcticWolf @dafmay Belachelijk imho, die tijden. Wordt ook met geen woord over gesproken in de manual. Er bleek gisteren een administratieve storing te zijn welke tot 72u kan duren. Dit wist de medewerker aan het begin van de avond te vertellen. Dus na veel proberen, chatten, bellen met een medewerker of 4 kwam dit uiteindelijk naar boven. Wat een communicatie zeg intern (iedereen verteld ook wat anders).
Helaas heb ik elke keer wel wat als er administratief iets gewijzigd moet worden en is een middagje nabellen eerder regel dan uitzondering. Eerder al gehad met een kortingsactie en het bestellen en activeren van Fox Sports wat ook niet ging. Vindt het er niet beter op geworden de laatste jaren, maar goed.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de Connectbox vanavond nog eens aansluiten om te kijken of hij toevallig al werkt, maar heb mezelf er al op ingesteld dat het nog even kan duren en ik waarschijnlijk alsnog opnieuw contact op zal moeten nemen. Dan kan het alleen maar meevallen ;)
Ja van die 72u zeiden ze bij mij ook, standaard reactie :P

Vond het ook vreemd, maar goed heb zelden zo'n stabiel modem gehad alleen de ping is een paar ms hoger dan m'n oude TC7210.

• remzor
De Connectbox en de Next geïnstalleerd. Werken beide prima, was nu eenvoudig en zo gepiept. Meeste werk bij mij zat hem erin om het meubel naar voren te halen, alles om te wisselen en weer goed aan te sluiten en weg te werken.

Zo op het oog geen problemen. Prima beeld, dolby 5.1 aangezet en geen lipsync issues vooralsnog. Kastje is echt een hele smak kleiner en strakker, dus daar zeker blij mee. De afstandsbediening ziet er prima uit maar deze zullen wij niet gebruiken.

• Lootbox
  • Laatst online: 07:47
ArcticWolf schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:30:
[...]

Vond het ook vreemd, maar goed heb zelden zo'n stabiel modem gehad alleen de ping is een paar ms hoger dan m'n oude TC7210.
CB-box is een ramp. Latency problemen door puma-6 chip. Online competitief gamen was niet te doen.
Ik heb ook eigen iniatief een TC7210 toen geregeld en in bridge gezet met een netgear X10 als router. _/-\o_

Lootbox wijzigde deze reactie 23-08-2019 08:16 (4%)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Lootbox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:15:
[...]

CB-box is een ramp. Latency problemen door puma-6 chip. Online competitief gamen was niet te doen.
Ik heb ook eigen iniatief een TC7210 toen geregeld en in bridge gezet met een netgear X10 als router. _/-\o_
Nergens last van hier:

Maar goed, game zelf niet online dus zou het niet weten maar verder merk ik helemaal niets vreemds.

• chulin
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:18
Net terug van min werk, pakketje van ziggo aangekomen met de Next.
Binnen 20 minuutjes alles aan het werk gekregen, meeste werk was idd het meubel naar voren te halen en de mediabox XL los koppelen.
Damn.... de ding is super snel en muisstil, interface is netjes en makkelijk te bedienen.
Beeldkwaliteit vind ik ook beter dan de XL (icm Sony AF9 4K OLED), ook geen problemen met CEC/HDMI.
Netflix en opnemen moet ik nog testen maar mijn eerste indruk is zeer goed.
Wordt vervolgt...

Ps: met de iPad opname gedaan met de ziggo go app. Net gekeken op de next.... geen problemen gevonden, netflix kan nog niet testen maar zo far zo good 👌
Trouwens bij mijn ziggo staan mijn next en mijn andere smartcards nog niet op het systeem.. 🤪

chulin wijzigde deze reactie 23-08-2019 19:53 (21%)

• chulin
  • Laatst online: 10:18
remzor schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:37:

Zelf ook de next kunnen bestellen met de 3 maanden korting, iets van 10 minuutjes werk.
Echter vind ik vervelend dat niet alles werk bij jou zoals het moet, hier was een fluitje van een cent. Well moet ik zeggen dat ik geen connectbox heb gekregen.

• Jay-B
Lootbox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:15:
[...]

Dat is al heel lang niet meer zo. Sterker nog ik merk geen verschil tussen de CB en andere modems bij gaming. Ik heb zowel de Compal als de Arris gehad.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:01

Koldur

Virtual Boy

Jay-B schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:56:
[...]

Dat is al heel lang niet meer zo. Sterker nog ik merk geen verschil tussen de CB en andere modems bij gaming. Ik heb zowel de Compal als de Arris gehad.
Klopt, klein beetje off topic, maar het probleem zat hem in het routen en dat de chip slecht een soort SQM QoS kon toepassen. Met een eigen router en in bridging was het ergste al opgelost.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Lootbox
Koldur schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:10:
[...]

Klopt, klein beetje off topic, maar het probleem zat hem in het routen en dat de chip slecht een soort SQM QoS kon toepassen. Met een eigen router en in bridging was het ergste al opgelost.
Dat kan niet. Het probleem is niet te verhelpen. In het buitenland zijn er rechtzaken bezig. Intel heeft
nieuws: Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect... (ook die patch werkt niet)

Intel heeft zijn modem-program ook stopgezet. En nee, het probleem zit hem in de rekenkracht.
Sommige taken vreten zoveel cache/buffer en processorkracht dat hij simpelweg de datapakketjes niet meer kan verwerken. En het probleem doet zich zowel in bridge als router-mode voor.
Virgin-media is inmiddels geswitched naar een ander modem. Je zou van Ziggo (Liberty Global waar Virgin-media onder valt) verwachten dat hun ook naar een ander modem zouden moeten switchen.

Merendeel van de gebruikers in Nederland merkt het alleen niet omdat ze of "niet of zelden gamen, niet gebruik maken van vpn's". Daarnaast ligt het ook nog eens aan het type spel en de servers (30hz,60hz of meer)

Lootbox wijzigde deze reactie 24-08-2019 08:54 (16%)

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Lootbox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

Dat kan niet. Het probleem is niet te verhelpen. In het buitenland zijn er rechtzaken bezig. Intel heeft
nieuws: Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect... (ook die patch werkt niet)

Intel heeft zijn modem-program ook stopgezet. En nee, het probleem zit hem in de rekenkracht.
Sommige taken vreten zoveel cache/buffer en processorkracht dat hij simpelweg de datapakketjes niet meer kan verwerken. En het probleem doet zich zowel in bridge als router-mode voor.
Virgin-media is inmiddels geswitched naar een ander modem. Je zou van Ziggo (Liberty Global waar Virgin-media onder valt) verwachten dat hun ook naar een ander modem zouden moeten switchen.

Merendeel van de gebruikers in Nederland merkt het alleen niet omdat ze of "niet of zelden gamen, niet gebruik maken van vpn's". Daarnaast ligt het ook nog eens aan het type spel en de servers (30hz,60hz of meer)
En toch heb ik geen problemen meer sinds ik een router met SQM-QoS gebruik wat juist die rekenkracht wel heeft en overneemt om buffer bloat te voorkomen.

http://www.dslreports.com/tools/puma6
http://www.dslreports.com/speedtest

Die Puma test is niet 100% perfect, maar het scheelt weinig. En de B grade komt door de QoS die een kleine buffer nodig heeft die de snelheid een 5% inpikt.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Lootbox
Koldur schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

En toch heb ik geen problemen meer sinds ik een router met SQM-QoS gebruik wat juist die rekenkracht wel heeft en overneemt om buffer bloat te voorkomen.

http://www.dslreports.com/tools/puma6
http://www.dslreports.com/speedtest

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die Puma test is niet 100% perfect, maar het scheelt weinig. En de B grade komt door de QoS die en kleine buffer nodig heeft die de snelheid een 5% inpikt.
Ja, maar je hebt nu een alternatieve oplossing gevonden. Dat maakt het onoplosbare fout van de puma-6 chip niet goed. En ja, ik zie nog best veel gele blokjes, en ja, je levert snelheid in. Dus je hebt concessies moeten doen. Je kan dit niet van 99% van de andere gebruikers verwachten.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Lootbox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:02:
[...]

Ja, maar je hebt nu een alternatieve oplossing gevonden. Dat maakt het onoplosbare fout van de puma-6 chip niet goed. En ja, ik zie nog best veel gele blokjes, en ja, je levert snelheid in. Dus je hebt concessies moeten doen. Je kan dit niet van 99% van de andere gebruikers verwachten.
Heb ik ook nergens gezegd dat iedereen het kan oplossen, maar dat er omheen te werken valt in bridging, wat jij als geheel onmogelijk bestempelt. Die paar gele blokjes zie ik ook bij mijn moeder met een CISCO modem, dus ik denk dat die komen door de server die wat verder weg staat.
Snelheid inleveren met goede QoS doe je altijd. Maar het is inderdaad niet iets voor de massa. Toch, kan je dus met de Puma chipset prima lag free gamen, VOIP gebruiken en streamen.

Daarbij komt dat 99% van de routers die mensen gebruiken sowieso een C score zullen halen met bufferbloat, wat zorgt voor lag. Ongeacht welk modem je gebruikt.

Koldur wijzigde deze reactie 24-08-2019 11:40 (10%)

• herian10
  • Laatst online: 15-09 13:20
dit bericht mag niet op Ziggo community werd verwijderd een heel ophef er over

https://ziggoforum.nl/top...mmunity-niet-lezen.93037/

• wizzlewaxx
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-09 22:05
herian10 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:26:

Tegen het zere been van Ziggo waarschijnlijk... Ik kom van een CI+ module en ben naar de next gegaan omdat ik replay TV mistte, en het Live pauzeren + begin gemist.

Ook door wat ervaringen vwb het installeren van de vorige mediaboxen van Ziggo heb ik nooit de stap gemaakt naar de vorige versies. Nadat ik bij een kennis de Next zag met de mogelijkheden en de beeldkwaliteit was ik direct overtuigd en heb de Next besteld. De snelheid + het interactieve gedeelte is een groot pluspunt ten opzichte van een CI+ module, tevens is de beeldkwaliteit beter dan de CI+ module.

Wat dat betreft vind ik de meneer die dat stuk geschreven heeft wat overdrijven. Kan ik het beeld beoordelen ten opzichte van de vorige mediaboxen; nee niet echt. Maar de snelheid, ruimte, installatie gemak etc zijn ook wat waard en zijn wat mijn betreft een behoorlijke vooruitgang.

• johoo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:27
t.o.v. de horizonbox vind ik het een mega verbetering. Ik had met dat ding iedere avond meerdere keren uitval. En dan heb ik het over tientallen keren. Was niet mee te kijken. Een nieuwe heeft het 1 weekje redelijk gedaan, daarna in hetzelfde euvel terecht gekomen.
De Next bracht bij mij rust en als mooie bijkomstigheid de snelheid.

Beneden heb ik een Ci+ kaartje. Ik woon helaas is het gebied waar het geen interactief kaartje is.

Voordeel Ci+;
beter beeld t.o.v. de Next
het gemak van 1 originele tv afstandsbediening

Nadeel Ci+;
langzamer dan de Next, maar wel sneller dan Horizon
geen interactieve mogelijkheden.

Voordeel Next:
sneller dan Ci+ en Horizon
Interactieve mogelijkheden t.o.v. Ci+
verademing t.o.v. Horizon

Nadeel;
beeld minder dan Ci+
geen passtrough voor beeld en geluid.

Dell XPS 17 3D --- Synology 415+ --- Apple TV 4K

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vraag... wilde gisteren Masterchef van maandag terug kijken en hij startte niet waar ik was geëindigd, maar kon hem ook niet doorspoelen vanwege rechten, is hier iets tegen te doen? Want opnieuw de eerste 15 minuten kijken is niet fijn...

• Martinusz
  • Laatst online: 12:46
ArcticWolf schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:19:
Vraag... wilde gisteren Masterchef van maandag terug kijken en hij startte niet waar ik was geëindigd, maar kon hem ook niet doorspoelen vanwege rechten, is hier iets tegen te doen? Want opnieuw de eerste 15 minuten kijken is niet fijn...
Nope, op commerciële zenders kun je niet doorspoelen. Alleen als je het hebt opgenomen, niet met replay tv dus.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:08

Pfff heel dat verhaal gelezen en conclusie is dat de Next nog steeds baggerbeeld heeft? Ik wacht wel ff met overstappen dan. Wat is de ervaring van de tweakers hier? Wij hebben geen exotische afstandsbedieningen en versterkers hier. Gewoon TV en box. Ik zou de twee boxen weleens naast elkaar willen zien om zelf te beoordelen, maar zou niet weten hoe.

• jongetje
Het meest irritante vind ik de lip-sync (of eigenlijk net niet!) bij opnames, maar ook bij bijv. videoland via de box.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Heb voornamelijk last van het sharpening filter die veroorzaakt artifacts/judder bij "snelle" bewegingen.

• acoster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:28
chim0 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Pfff heel dat verhaal gelezen en conclusie is dat de Next nog steeds baggerbeeld heeft? Ik wacht wel ff met overstappen dan. Wat is de ervaring van de tweakers hier? Wij hebben geen exotische afstandsbedieningen en versterkers hier. Gewoon TV en box. Ik zou de twee boxen weleens naast elkaar willen zien om zelf te beoordelen, maar zou niet weten hoe.
Totaal geen baggerbeeld hier, lijkt er op dat het enkel met bepaalde combinaties van apparaten te maken heeft.
Komende van een MediaBox XL is het voor mij, maar met name voor de overige gezinsleden, een verademing. De box werkt...met 1 druk op de knop gaat alles (TV, Soundplate en TV) aan..en ook weer uit. Alle functies werken goed en vlot. En ik heb prachtig mooi beeld.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
[...]

Het beeld van de Next is in mijn ogen prima. Het is gewoon een enorme vooruitgang tov alle voorgaande apparaten. Supersnel zappen, programma's terugkijken en inplannen, allemaal veel beter. Ik ervaar maar één echt probleem en dat is de lipsync, bij Youtube en Netflix kijken via de ingebouwde app loopt het geluid onaanvaardbaar ver achter. Dus je kunt ook niks beginnen met audiovertraging aanpassen op je versterker, want dat werkt de andere kant op. Maar voor Youtube en Netflix is er ook nog de chromecast...
Kortom, aanrader die Next.

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:24
Ik heb eigenlijk helemaal geen lip sync issues en gebruik elke avond de Netflix app. Qua beeld merk ik heel soms dat er wel een soort filter is of de NPO is gewoon niet goed met color correctie van mensen, daar merk ik het namelijk het ergst. Voor de rest is de Next een enorme verademing en ik wil nooit meer terug naar de Mediabox XL. Dat was een vreselijk rotding.

Xiaomi Mi8 128GB

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12:10
Mijn NEXT bevalt me meer dan prima, gewoon goed beeld, lekker snel te bedienen, en stukken minder warm dus veel energie zuiniger dan de MEDIA XL (Horizon) box.
Ik zou het dus gewoon proberen,denk dat je positief verrast bent na weekje proberen.
NB, als tester al jaartje thuis in gebruik.

• Bryanbabel
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11-09 12:30

In mijn ogen een goede omschrijving van wat ik ook ervaar. Beeld is gewoon echt een stuk minder dan de box die ik hiervoor had. In combinatie met een Oled B6 in ervaar ik in ieder geval matig beeld. Was gister ook weer goed te zien toen March of the Pinguins werd uitgezonden op NPO 2. Alsof er een lichte witte waas over het beeld hangt, weinig scherpte. Voetbal op Veronica zag er ook niet uit.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
[...]

Is dus per gebruiker verschillend en net hoe kritisch je bent en wat je eisen zijn.

Gewoon de box bestellen en op je eigen oordeel afgaan. Je krijg pas later een doos af gestuurd om de horizon retour te sturen. Dus je hebt zeker een paar dagen om ze naast elkaar te draaien!

©2004

• hardware-lover
  • Niet online
[...]
Het beeld is verre van bagger, maar optimaal is het beeld zeker niet, zonder twijfel. O.a. de zender Omroep Brabant, dat komt meer in de buurt van bagger, en daar is Ziggo wel schuldig aan want ze krijgen het beeld daarvan in HD aangeleverd (volgens OB).

Men schiet er trouwens niet veel mee op dat je het Next beeld één op één kunt vergelijken met een andere Ziggo geschikte decoder. Je stelt vast dat het Next beeld idd minder is, en dan.......?

A smile a day....

• RicoK
harm12nl schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:16:Gewoon de box bestellen en op je eigen oordeel afgaan. Je krijg pas later een doos af gestuurd om de horizon retour te sturen. Dus je hebt zeker een paar dagen om ze naast elkaar te draaien!
Is dat wel mogelijk? Zodra je de Next inplugt en dus activeert, wordt toch direct de Horizon/Mediabox XL gedeactiveerd en dus 'onbruikbaar'?

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
RicoK schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:46:
[...]

Is dat wel mogelijk? Zodra je de Next inplugt en dus activeert, wordt toch direct de Horizon/Mediabox XL gedeactiveerd en dus 'onbruikbaar'?
Dat was bij mij niet het geval maar wellicht is dat gebiedsafhankelijk? Gebruik je de MB ook als modem?

©2004

• RicoK
harm12nl schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:59:Dat was bij mij niet het geval maar wellicht is dat gebiedsafhankelijk? Gebruik je de MB ook als modem?
Ik zit in een voormalig UPC-gebied en ik maak gebruik van een apart modem. Ik maak sinds een paar weken gebruik van de Next. Wellicht heeft Ziggo sinds kort het proces aangepast

• Vegetto
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:57
Tijdje de next maar merk ineens tijdens voetbal enorm schokkerig de bal die pass is stotterig spelers "springen" vooruit soort lag ofzo iemand herkenbaar ?

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 22:55
Als je de Next in gebruik neemt dan werkt de Mediabox XL niet meer begrijp ik. Maar blijven de CI+ modules nog wel normaal werken of stoppen die er ook mee.
En het zogenaamde "beeld verbeteren" van de Next, moet ik mij dat voorstellen zoals bij de nieuwe tv's. Dat als je de zogenaamde "verbeteraars" aanzet dat het beeld dan nergens meer op lijkt?

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

mike123 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:46:
Als je de Next in gebruik neemt dan werkt de Mediabox XL niet meer begrijp ik. Maar blijven de CI+ modules nog wel normaal werken of stoppen die er ook mee.
En het zogenaamde "beeld verbeteren" van de Next, moet ik mij dat voorstellen zoals bij de nieuwe tv's. Dat als je de zogenaamde "verbeteraars" aanzet dat het beeld dan nergens meer op lijkt?
Ik had een CI+ module ipv mediabox als eerste apparaat en die moest ik weer terug sturen, maar ik heb nog 2 losse geactiveerde kaartjes en die staan er nog steeds in.

Heb voornamelijk last van judder/artifacts bij snel bewegende beelden en die "verbeteraar" kun je (vooralsnog) niet uitzetten, die van de TV zelf zijn vaak beter :P. Het beeld zelf is okay vind ik zelf.

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True