Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22

DON PAPA

Tweaker-fan

coob schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:50:
[...]En wat zijn de beste opties voor het opnemen en uploaden van de video?
4K of 1080 op mijn telefoon?
Image stabilisatie aan of uit?
Settings in Youtube?
Dat van mij is opgenomen in 3840x2160 (60fps) en Videostablisatie uit
En daarna heb ik hem gewoon geupload naar Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:00
DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Dat van mij is opgenomen in 3840x2160 (60fps) en Videostablisatie uit
En daarna heb ik hem gewoon geupload naar Youtube
Deze uitzending van Ziggo is sowieso van slechte kwaliteit. Lijkt wel een zware compressie op te zitten.
Ik heb nog een stuk gefilmd. Je ziet wel mijn camera zoeken naar instellingen voor belichting.

YouTube: VID 20190731 090208

[ Voor 6% gewijzigd door coob op 31-07-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

coob schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:14:
[...]Deze uitzending van Ziggo is sowieso van slechte kwaliteit.
Mee eens, ik heb ook expresse dit stukje uitgezocht omdat het hier echt heel duidelijk te zien is. Maar dit ervaar ik dus heel vaak ook bij andere uitzendingen (wel vaak in mindere mate moet ik eerlijk zeggen) als ik kijk via de Next. Ik heb ook al een paar keer gemerkt zolang mensen hier niet opletten, kijken ze er vaak gewoon overheen, maar als je ze er dan op wijst, dan zien ze het op eens wel, en blijven het dan vaak ook zien (ook als het in mindere mate is). Net als bijvoorbeeld bij de voetbalwedstrijd zelf, heel veel mensen valt het helemaal niet op dat de grasmat heel wazig is (zeker als de camera beweegt) tot je ze er op wijst, het is dus maar net hoe je naar het beeld kijkt...

[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 31-07-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
Is het niet zo dat als je hem op 1080p zet de Next dat bijv. Netflix ook alles maximaal 1080p uitzend? Je wil natuurlijk wel dit in 4K kunnen zien als je een OLED tv hebt.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:22
Ik heb nu sinds afgelopen zaterdag de Next. De beeldkwaliteit op mijn Samsung 55" 4K/UHD is op zich scherp, maar het lijkt wisselend. De ene keer lijkt het allemaal net wat scherper te zijn als de andere keer. Waar de beeldkwaliteit op de voorganger, de Mediabox XL, continu (scherp) was, lijkt de Next dit niet te zijn.

Maar zo slecht als in dit topic wordt getoond heb ik gelukkig niet aan de hand gehad.

Hoe is jullie ervaring met zender 205, het tot nu toe met enige 4K kanaal? De beeldkwaliteit op deze zender ervaar ik wel als erg scherp. Is wel een genot om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:45:
[...]
[knip]
Dit is opgenomen met mijn Samsung S9+ camera, waar ik prima video's mee maak. Ik zou zeggen kijk het stukje eens terug met je eigen Next, ik ben wel benieuwd hoe het er bij andere uitziet. Je kunt dit stukje van FOX Sport Extra terug vinden via ReplayTV op FOX (kanaal 11) zaterdag 27 Juli tussen 17:00 & 18:00 uur op ongeveer 6:15

[knip]
Heb ik gedaan, en het fragment wat jij hebt gedeeld is volgens mij ook het meest beroerde van wat er te zien is, hoewel ik niet heel de uitzending heb bekeken. Ik zie dat het beeld wazig is van de camera die gebruikt is voor de persoon rechts in beeld. De tekst op de microfoon is ook onscherp terwijl deze van de Boer wel scherp in beeld komt. Het lijkt wel of ze een SD ipv HD camera hebben gebruikt voor sommige shots. Het lijkt mij niet representatief voor de normale TV uitzendingen. Daarbij zit ik nu te kijken via Ziggo Replay (niet via opname vanuit cloud), en is de bitrate volgens mij ook lager dan dat van de reguliere uitzending.

Nu is mij niet duidelijk of jij de scherpte van je TV misschien wat hoog hebt staan of dat het in je smartphone zit, maar het beeld wat @coob gedeeld heeft ziet er iig stukken beter uit, het jouwe lijkt werkelijk toch wat overstuurd te zijn. Die harde zwarte stoppels, met vlagen in beeld, krijg ik zo niet te zien, ik zie een minder scherp beeld waarbij de stoppeltjes (of de grijze massa), gelijk blijven v.w.b. aanzien. Het beeld van de Boer is stukken beter, en die staat er naast, maar daarbij werd zeer waarschijnlijk een betere camera gebruikt door Fox.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanbabel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-01 20:29
hardware-lover schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:01:
[...]

Het lijkt wel of ze een SD ipv HD camera hebben gebruikt voor sommige shots.
Tijdens de wedstrijd was dit nog erger, met name bij shots van camera's "langs de lijn", dus bij de cornervlag of iets dergelijks. Leek echt of er een SD camera was gebruikt.

Enfin, los van de JC-Schaal uitzending op Fox, zag het er gister bij PSV op Veronica ook niet al te florissant uit op de Next (wel beter dan JC-Schaal). Ook bij WK-vrouwen bij de NOS zag er niet goed uit en ook bij niet-sport uitzendingen is de beeldkwaliteit gewoon stukken minder dan bij mijn vorige Humax-Box. Ik kijk eigenlijk voornamelijk tv voor live-sport of journaal (series/films via netflix e.d. via tv-app en niet via Next), maar begint me eigenlijk langzaamaan wel te irriteren dat ik dat nu dus doe met een mindere beeldkwaliteit dan voorheen. Hopelijk leest Ziggo mee, al begint het op hun eigen forum inmiddels ook wat bedrijviger te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Bryanbabel, dat van de grasmat bij het vrouwenvoetbal, dat was mij ook opgevallen. Het verschuiven van massa's pixels in het groene gebied, ook bij een stilstaand beeld. Het lijkt er bijna op dat er bij het WK vrouwenvoetbal ook op de uitzendapparatuur werd bezuinigd, van hoogstaande beeldkwaliteit was iig geen sprake.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:55:
Over het niet gelijk lopen van geluid en beeld zag ik al wat posts voorbij komen, voornamelijk opgelost door geluidsvertraging te finetunen.

Mijn Next is via mijn Samsung K950 soundbar (ARC) aangesloten op mijn Samsung KS7000 TV.
Ook met geluidsvertraging op de 0 merk ik dat het geluid niet exact gelijk loopt met het beeld.

Wanneer ik het geluid uit m'n TV laat komen, is dit probleem niet aanwezig. Ook met de Mediabox XL was dit beeld/geluid sync probleem er niet.

Meer mensen die ditzelfde ervaren?
JBS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:25:
[...]
Van 't weekend hier nog even naar gekeken en geconcludeerd dat het met geluidsvertraging op TV/soundbar niet kan worden opgelost omdat 't geluid al een fractie te laat komt, nog verder vertragen verergerd dit alleen maar.
Naar aanleiding van bovenstaande berichten contact gehad met de Ziggo Webcare. Daar werd geadviseerd de soundbar via een optisch kabel aan te sluiten omdat de Next niet krachtig genoeg is om beeld én geluid via HDMI te verzorgen:
Ziggo Webcare:
Ziggo Webcare[/message]]Punt is dat de Next voor HDMI en 3.5mm niet genoeg power heeft voor audio. Alleen via optische heb je dit! Anders moet je gaan denken aan een extra versterker die je er gaat tussen zetten. Dan is een kabeltje die je zowat overal kunt kopen een betere oplossing 😉
Dit zou echter niet in alle gevallen zo zijn, waarbij ik me afvraag waarom de Next in sommige gevallen dan wél krachtig genoeg zou zijn om zowel beeld als audio via HDMI te verzorgen.
Ziggo Webcare:
Houd er wel rekenschap mee dat het probleem niet op alle geluidsapparatuur voor komt. Het probleem zit 'm waarschijnlijk een combinatie van de Next met je apparatuur.
Wat denken we hiervan?

Voor de volledigheid mijn apparatuur:
pricewatch: Samsung UE60KS7000 Zilver, Zwart
pricewatch: Samsung HW-K950

(Heb overigens diegene van de Ziggo Webcare gevraagd of ik hem/haar mocht quoten op Tweakers, dat was geen probleem.)

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 31-07-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat betreft het niet synchroon lopen van beeld/geluid. Ik heb een heel simpele opstelling, nl. een tv die met hdmi verbonden is met de next. Verder geen receivers of soundbars. Ik heb met Youtube en Netflix ook dat het beeld/geluid niet synchroon loopt. Met gewoon tv kijken niet. Dat gaat goed.

Nu lees ik hier wel een en ander over, maar het is me niet duidelijk of iedereen dit heeft. Zijn er ook mensen bij wie Netflix en Youtube wél perfect synchroon lopen qua beeld/geluid? Het zou mij nl. vreemd lijken dat ik dit met deze simpele setup wel heb en anderen niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 31-07-2019 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 18:38
JBS schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:16:
[...]

[...]
Naar aanleiding van bovenstaande berichten contact gehad met de Ziggo Webcare. Daar werd geadviseerd de soundbar via een optisch kabel aan te sluiten omdat de Next niet krachtig genoeg is om beeld én geluid via HDMI te verzorgen:

[...]
Dit zou echter niet in alle gevallen zo zijn, waarbij ik me afvraag waarom de Next in sommige gevallen dan wél krachtig genoeg zou zijn om zowel beeld als audio via HDMI te verzorgen.

[...]
Als techneut sta ik hier met mijn onderkaak op mijn schoenen en staat het schaamrood op mijn lippen.
Wat een bewering van iemand...
Als jij de soundbar op de ACR van je TV hebt aangesloten, dan is er enige vorm van processing (en dus delay aanwezig voordat het naar je soundbar gaat. Denk hier aan bijvoorbeeld ook aan volume en eventuele soundprocessing in je tv zelf. Dit heeft niks met een krachtig signaal te maken (iets nog uit het analoge tijdperk of zo?).
Je zou wel eens kunnen proberen, door optisch digitaal uit van de next, rechtstreeks naar je soundbar te sturen. Maar je raakt dan wel je volume regeling kwijt. Probeer dat eens uit en kijk eens, of je dan geen lipsync probleem meer hebt.

Overigens heb ik het precies andersom meegemaakt, dat ging om een LG (4K) TV en een Sony soundbar. Daarvan heb ik juist het optisch out van de TV vervangen door een HDMI kabel op de ARC aansluting van de TV naar de soundbar. Toen had ik wel een lipsync geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

mvrooij schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:42:
Is het niet zo dat als je hem op 1080p zet de Next dat bijv. Netflix ook alles maximaal 1080p uitzend? Je wil natuurlijk wel dit in 4K kunnen zien als je een OLED tv hebt.
Klopt inderdaad, daarom gebruik ik voor Netflix gewoon de TV app zodat de Next op 1080i kan blijven staan.
hardware-lover schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:01:Heb ik gedaan, en het fragment wat jij hebt gedeeld is volgens mij ook het meest beroerde van wat er te zien is, hoewel ik niet heel de uitzending heb bekeken.
Zoals ik al in mijn vorige antwoord aangaf is dit inderdaad één van de slechtste stukjes uit de voorbeschouwing uitzending, daarom heb ik ook dit stukje uitgekozen omdat het hier heel duidelijk te zien is voor iedereen. Zodat ze ook meteen goed zien waar ze op moeten letten, want zoals ik ook in mijn vorige antwoord aangaf, is dat veel mensen er gewoon over heen kijken en dat het ze niet eens opvalt en dus het beeld als mooi scherp weg zetten. Maar als je ze dan op dit effect wijst wat ik dus veel vaker zie (wel in mindere mate) als ik via de Next TV kijk, dan zien ze het op eens wel en blijkt het beeld dus achteraf niet zo mooi scherp als ze eerst dachten.
Bryanbabel schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:13:
[...]Tijdens de wedstrijd was dit nog erger, met name bij shots van camera's "langs de lijn", dus bij de cornervlag of iets dergelijks. Leek echt of er een SD camera was gebruikt.

Enfin, los van de JC-Schaal uitzending op Fox, zag het er gister bij PSV op Veronica ook niet al te florissant uit op de Next (wel beter dan JC-Schaal). Ook bij WK-vrouwen bij de NOS zag er niet goed uit en ook bij niet-sport uitzendingen is de beeldkwaliteit gewoon stukken minder
Klopt, zo ervaar ik het ook. Het is gewoon jammer dat Ziggo nog steeds geen actie heeft ondernomen omdat filter wat sinds Firmware 4.12 aanstaat weer uit te zetten (of een menu optie waarin je dit zelf kan kiezen). De Next is best een prima media box (snel, zuinig met stroom verbruik, makkelijk in de bediening), maar met deze beeldkwaliteit gaan we gewoon terug in de tijd, inplaats van naar de Next-level zoals Ziggo het noemt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 13:11
Zou het niet kunnen dat Ziggo de kwaliteit van de uitzendingen (deels/per regio) omlaag heeft geschroefd sinds het uitrollen van de Next, om zo meer bandbreedte over te houden voor online zaken zoals replay TV, opnames in de cloud en 4K uitzendingen? Het filter wat men soms ziet zou dit dan moeten verdoezelen. Ook is de beeldkwaliteit van de Netflix app op de Next echt om te huilen, deze lijkt ook te worden geknepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:41:
[...]
Klopt inderdaad, daarom gebruik ik voor Netflix gewoon de TV app zodat de Next op 1080i kan blijven staan.
Dus samengevat op 1080i haal ik beter kwaliteit TV kijken met de Next dan op 4K of 1080p?
Ik gebruik inderdaad Netflix ook gewoon via de TV zelf.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:29:
Zijn er ook mensen bij wie Netflix en Youtube wél perfect synchroon lopen qua beeld/geluid? Het zou mij nl. vreemd lijken dat ik dit met deze simpele setup wel heb en anderen niet.
Bij mij werkt het prima, zowel met:
Next -> Denon X2000 -> Samsung FullHD TV
als met andere:
Next -> Samsung FullHD TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:29:
Wat betreft het niet synchroon lopen van beeld/geluid. Ik heb een heel simpele opstelling, nl. een tv die met hdmi verbonden is met de next. Verder geen receivers of soundbars. Ik heb met Youtube en Netflix ook dat het beeld/geluid niet synchroon loopt. Met gewoon tv kijken niet. Dat gaat goed.

Nu lees ik hier wel een en ander over, maar het is me niet duidelijk of iedereen dit heeft. Zijn er ook mensen bij wie Netflix en Youtube wél perfect synchroon lopen qua beeld/geluid? Het zou mij nl. vreemd lijken dat ik dit met deze simpele setup wel heb en anderen niet.
Ik heb ook een zelfde simpele opstelling. Bij mij loopt het beeld/geluid van Netflix wel synchroon. Als dat niet het geval was geweest, zou ik gelijk weer overgestapt zijn naar Netflix via mijn Apple TV. De subs op Next vind ik net iets fijner dan op de ATV.
In mijn Next box heb ik het geluid op Dolby Audio staan. Als ik deze op stereo zet, is het geluid na twee updates nog steeds veel te zacht. Het lijkt wel alsof je dan heel veel geluid mist; hopelijk fixen ze dit nog eens een keer.
Hoe staat bij jou deze geluidsinstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:20:
[...]

Ik heb ook een zelfde simpele opstelling. Bij mij loopt het beeld/geluid van Netflix wel synchroon. Als dat niet het geval was geweest, zou ik gelijk weer overgestapt zijn naar Netflix via mijn Apple TV. De subs op Next vind ik net iets fijner dan op de ATV.
In mijn Next box heb ik het geluid op Dolby Audio staan. Als ik deze op stereo zet, is het geluid na twee updates nog steeds veel te zacht. Het lijkt wel alsof je dan heel veel geluid mist; hopelijk fixen ze dit nog eens een keer.
Hoe staat bij jou deze geluidsinstelling?
hmz, wat vreemd dat het bij jou wel goed werkt. Ik heb idd ook al geprobeerd met Dolby Audio aan, maar dat maakt qua lipsync niet uit (standaard is idd wel zacht, mss. dat ik ook Dolby maar aan zet, wist alleen niet of dat bij een simpele opstelling zonder versterker oid niet voor ongewenste bij-effecten zorgt).

Dat beeld/geluid niet in sync kan toch haast niet aan mijn tv liggen? Want live tv en replay gaat echt prima. Je zou zeggen dat alles wat dan door het kabeltje naar mn tv gaat niet meer door mn tv selectief gemanipuleerd kan worden...? Of sturen ze met netflix/youtube een ander signaal oid waar mijn tv misschien niet mee overweg kan? (is overigens een samsung 40" gekocht in begin 2017).

Ik zal voor de grap nog eens een andere hdmi-poort proberen. Andere tv wordt een beetje lastig...

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 31-07-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

mvrooij schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:04:
[...]Dus samengevat op 1080i haal ik beter kwaliteit TV kijken met de Next dan op 4K of 1080p?
Ik gebruik inderdaad Netflix ook gewoon via de TV zelf.
Ja bij mij zeker, mijn Qled 4K TV doet de upscaling beter dan de Next.

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 31-07-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:36:
[...]

hmz, wat vreemd dat het bij jou wel goed werkt. Ik heb idd ook al geprobeerd met Dolby Audio aan, maar dat maakt qua lipsync niet uit (standaard is idd wel zacht, mss. dat ik ook Dolby maar aan zet, wist alleen niet of dat bij een simpele opstelling zonder versterker oid niet voor ongewenste bij-effecten zorgt).

Dat beeld/geluid niet in sync kan toch haast niet aan mijn tv liggen? Want live tv en replay gaat echt prima. Je zou zeggen dat alles wat dan door het kabeltje naar mn tv gaat niet meer door mn tv selectief gemanipuleerd kan worden...? Of sturen ze met netflix/youtube een ander signaal oid waar mijn tv misschien niet mee overweg kan? (is overigens een samsung 40" gekocht in begin 2017).

Ik zal voor de grap nog eens een andere hdmi-poort proberen. Andere tv wordt een beetje lastig...
Hopelijk reageren andere tweakers ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxit
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Hi Guys,

Hoeveel extra mediaboxen kan je bestellen. Heb er nu een extra maar krijg een error bij het bestellen van er nog een extra. Dacht toch echt dat je er twee extra kon bestellen?

Alvast bedankt
Lex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lexxit schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:11:
Hi Guys,

Hoeveel extra mediaboxen kan je bestellen. Heb er nu een extra maar krijg een error bij het bestellen van er nog een extra. Dacht toch echt dat je er twee extra kon bestellen?
[knip
Hoort eigenlijk in het andere topic thuis (zie topic waarschuwing): https://www.ziggo.nl/tele...boxen/extra-mediabox-next maar op deze pagina staat dat je er tot 2 extra kunt bestellen.

Even een telefoontje/berichtje naar Ziggo dan maar?

Kan ik (nog) een extra ontvanger huren of vervangen?

Per adres kun je maximaal 5 digitale ontvangers activeren, rekening houdend met een maximum van 1 Mediabox Next (hoofdontvanger) en 2 exemplaren van de Extra Mediabox Next.

Neem voor je bestelling contact op met onze klantenservice.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
Even vraagje, ik heb nu een next, maar zou graag mijn upstream en downstream dbmv signaalsterktes willen zien. In de connect box kan dat, maar zou het graag zien bij de tv. Bij de horizon was dit mogelijk dmv de webinterface, weet iemand hoe dit nu kan bij de next, want volgens mij is de webinterface disabled..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 12:58
Waarom denkt Ziggo het beeld zelf te moeten upscalen? Zij denken betere algoritmes te hebben dan Sony? 8)7 Ik wil het beeld zo onaangepast mogelijk ontvangen, maar blijkbaar blijft dat anno 2019 nog steeds moeilijk te zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door NotSoSteady op 31-07-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
NotSoSteady schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:09:
Waarom denkt Ziggo het beeld zelf te moeten upscalen? Zij denken betere algoritmes te hebben dan Sony? 8)7 Ik wil het beeld zo onaangepast mogelijk ontvangen, maar blijkbaar blijft dat anno 2019 nog steeds moeilijk te zijn.
Want Ziggo heeft zelf de hardware van de mediaboxen ontwikkeld? 8)7

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:29:
[...]

Want Ziggo heeft zelf de hardware van de mediaboxen ontwikkeld? 8)7
Vergeet de software niet, de hardware doet zelf weinig. En Ziggo ontwikkelt wel de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

Vergeet de software niet, de hardware doet zelf weinig. En Ziggo ontwikkelt wel de software.
Terecht punt :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 13:57

WCA

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

Nouja, ziggo. De software wordt gemaakt door Liberty Global vermoed ik (en zelfs dan betwijfel ik of die dat in-house ontwikkelen). De software draait immers ook op dezelfde box in andere landen met andere providers.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Nouja, ziggo. De software wordt gemaakt door Liberty Global vermoed ik (en zelfs dan betwijfel ik of die dat in-house ontwikkelen). De software draait immers ook op dezelfde box in andere landen met andere providers.
Een beetje categorie muggenziften he. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GreNade schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:35:
[...]
https://www.libertyglobal...nment-platform-horizon-4/

The hardware and user interfaces of the Horizon 4 product suite were developed in-house by teams based at Liberty Global’s tech campus in Schiphol-Rijk in The Netherlands, together with various teams in other countries and with external partners across Europe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Eindelijk een reactie vanuit Ziggo over de beeldkwaliteit: https://community.ziggo.n...4/index37.html#post439265

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog wel redelijk algemeen verwoord (ook wel logisch), maar wel positief dat ze iets terug koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24
meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:51:
[...]

Nog wel redelijk algemeen verwoord (ook wel logisch), maar wel positief dat ze iets terug koppelen.
Nog wat extra info op de volgende pagina:
Lassy schreef:
@Mark Ziggo Als ik het goed begrepen heb was de beeldkwaliteit tot versie 4.12 wel goed. Sinds 4.12 zit er een filter overheen. Kan dit niet worden teruggedraaid (of in het menu als optie worden aan- of uitgezet)?

Wij overwegen verschillende opties om de beeldkwaliteit te verbeteren. Of dat door het verwijderen van een filter, extra menuopties of iets anders wordt gedaan kunnen we nu nog niet zeggen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:16:
[...]

Nog wat extra info op de volgende pagina:

[...]
Thanks! Natuurlijk kunnen ze geen toezeggingen doen, maar goed om te horen dat ze het serieus oppakken. Via dit topic kunnen er genoeg tweakers aangeschreven worden die deel kunnen nemen aan de test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Na een hoop gezeik met mijn Horizon boxen, na 1 telefoontje maandag of dinsdag, 2 stuks Mediabox Next in huis.

Net geïnstalleerd.

Wát een verademing! Zelf op WiFi gewoon 100% signaalkwaliteit volgens de boxen, tv's en stereo worden automatisch herkend, interface werk een stuk rapper en de installatie en koppeling van de afstandsbedieningen is nog nooit zo simpel geweest.

Vooralsnog: 1 happy tv kijker!

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

And then we wait......🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:00
Volgens mij is mijn next al kapot. Alle zenders beeld alsof je een kapotte videokaart hebt. Of er moet een storting zijn maar dan had ik hier wel meer reacties gehad.

-edit-
Toch meldingen van storing in de regio.

[ Voor 13% gewijzigd door coob op 02-08-2019 01:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zie dat ze de standaard strategie gaan toepassen:
Binnenkort gaan we ondersteuning vragen van kritische gebruikers binnen ons klantpanel om o.a. de specifieke meldingen over de beeldkwaliteit op die manier zo goed mogelijk aan te pakken.
Ofwel de discussie over de beeldkwaliteit wordt verplaatst naar een besloten sectie van het forum en iedereen die wil meediscussiëren is verplicht om een NDA te accepteren zodat ze niet langer in het openbare deel van het forum kunnen klagen over de beeldkwaliteit. Zal mij benieuwen of er ooit iets uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Ofwel de discussie over de beeldkwaliteit wordt verplaatst naar een besloten sectie van het forum en iedereen die wil meediscussiëren is verplicht om een NDA te accepteren zodat ze niet langer in het openbare deel van het forum kunnen klagen over de beeldkwaliteit. Zal mij benieuwen of er ooit iets uit gaat komen.
Dat is dan ook weer bijzonder. Alle zeurders kunnen niet meer klagen omdat het onder een test valt. Vervolgens loopt de software ontwikkeling bij Ziggo zo langzaam dat met al die test groepen voordat er iets naar de klanten wordt uitgerold je al enkele maanden verder bent. Dus wat er nu wordt ontwikkeld komt ergens in oktober/november richting de klanten. Dus dit jaar verwacht ik nog geen verbetering. Net zoals dat issue met die hoge piep, drukken ze nu de kop in door te zeggen dat dat in de versie van november is opgelost. Zijn ze voor nu van het "gezeur" af en tegen die tijd hopen ze dat het voorbij is. Ik wordt iig erg geiriteed van die piep (heb te goede/gevoelige oren) en ga serieus overwegen om naar kPN oid over te stappen met niet piepende kastjes. Die kan ook tussen de 30 en 60Mbit leveren wat voor mij prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ArChie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:44:
[...]Ofwel de discussie over de beeldkwaliteit wordt verplaatst naar een besloten sectie van het forum en iedereen die wil meediscussiëren is verplicht om een NDA te accepteren zodat ze niet langer in het openbare deel van het forum kunnen klagen over de beeldkwaliteit.
Klopt, de NDA is precies de reden waarom ik uit het testpanel ben gestapt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 12:11
DON PAPA schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:18:
[...]

Ja klopt, dat is precies de reden waarom ik uit het testpanel ben gestapt ;)
Ben ik het niet mee eens. In dit geval gaan ze waarschijnlijk iets aanpassen waarop graag feedback willen van mensen die weten waarover het gaat . Als ze dat voor iedereen gaan doen krijgen ze een hele hoop telefoontjes van(onwetende) mensen. Ze testen het eerst in de testgroep en als dat goed gaat wordt het verder uitgerold. Ik zou in dit geval niet weten hoe ze dit anders moeten doen op dit moment. Dat het al veel te lang speelt is natuurlijk een heel ander verhaal en valt niet goed te praten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ach, ik heb ook in de testgroep gezeten maar heb best veel kritieke punten ge-uit en raad eens, mag niet meer verder testen. Het wordt blijkbaar niet op prijs gesteld als je kritisch bent en dit ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Dat is dan ook weer bijzonder. Alle zeurders kunnen niet meer klagen omdat het onder een test valt. Vervolgens loopt de software ontwikkeling bij Ziggo zo langzaam dat met al die test groepen voordat er iets naar de klanten wordt uitgerold je al enkele maanden verder bent. Dus wat er nu wordt ontwikkeld komt ergens in oktober/november richting de klanten. Dus dit jaar verwacht ik nog geen verbetering. Net zoals dat issue met die hoge piep, drukken ze nu de kop in door te zeggen dat dat in de versie van november is opgelost. Zijn ze voor nu van het "gezeur" af en tegen die tijd hopen ze dat het voorbij is. Ik wordt iig erg geiriteed van die piep (heb te goede/gevoelige oren) en ga serieus overwegen om naar kPN oid over te stappen met niet piepende kastjes. Die kan ook tussen de 30 en 60Mbit leveren wat voor mij prima is.
Die hoge piep is gewoon een fout van de box volgens mij. Kan je hem niet omruilen? Heb dat eerder op de community voorbij zien komen en die konden hem gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Aartstyle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:29:
[...]Ben ik het niet mee eens. In dit geval gaan ze waarschijnlijk iets aanpassen waarop graag feedback willen van mensen die weten waarover het gaat.
Ze kunnen van mij ook best wel feedback krijgen, maar ik pas ervoor om weer mijn mond te laten snoeren door een NDA (non-disclosure agreement) te moeten aangaan. Dit heb ik tijdens de eerste test periode gedaan wat mij achteraf totaal niet is bevallen. Dus ik geef nu mijn feedback wel in het openbaar forum als ze met nieuwe Firmware komen voor de Next...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 13:11
Het achterlijke is dat het al tijdens de testperiode was aangegeven dat de beeldkwaliteit sinds 4.12 slechter was geworden. Daar is toen dus helemaal niets mee gedaan. Nu gaan ze opnieuw een panel oprichten om het weer te testen. Het duurt allemaal veel te lang zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aartstyle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Die hoge piep is gewoon een fout van de box volgens mij. Kan je hem niet omruilen? Heb dat eerder op de community voorbij zien komen en die konden hem gewoon omruilen.
Die fout zit dan in zo goed als alle boxen. Ik heb er nu al 5 gehad en ze hebben het allemaal. Nu zeggen ze, dan moet je de HDMI stekker eruit halen, maar dat haalt weinig uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Die fout zit dan in zo goed als alle boxen. Ik heb er nu al 5 gehad en ze hebben het allemaal. Nu zeggen ze, dan moet je de HDMI stekker eruit halen, maar dat haalt weinig uit bij mij.
Wanneer ervaar je exact de piep? Zelf hoor ik iets dergelijks niet. Mijn grootste ergernis is dat de ventilator erg goed hoorbaar is. Daarvoor moet ik nog bellen. Maar ben nu bang dat ik straks een exemplaar met een piep ga krijgen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
Ik hoor geen piep en geen ventilator. De rest van de familie ook niet. Zelfs niet als we op 50 centimeter van de box zitten. Apart zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxit
Beste mede Next gebruikers,

ik heb mijn extra Mediabox Next in de slaapkamer verbonden via Wifi voor replay tv en on demand.(trouwens sowieso helemaal niet met coax omdat ik daar geen live tv hoef te kijken en er geen coax ligt)

Nu merk ik als ik bv Jinek terugkijk via replay tv de scherpte verspringt van vrij scherp naar soft en weer terug. De signaalsterkte in het menu met mijn 5G signaal naar de connectbox is rond de 60%. Is dit probleem opgelost als de signaalsterkte bv 80% en hoger is of heeft dat er helemaal niets mee te maken ?

Alvast bedankt,
Groeten,
Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Lexxit schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:42:
Beste mede Next gebruikers,

ik heb mijn extra Mediabox Next in de slaapkamer verbonden via Wifi voor replay tv en on demand.(trouwens sowieso helemaal niet met coax omdat ik daar geen live tv hoef te kijken en er geen coax ligt)

Nu merk ik als ik bv Jinek terugkijk via replay tv de scherpte verspringt van vrij scherp naar soft en weer terug. De signaalsterkte in het menu met mijn 5G signaal naar de connectbox is rond de 60%. Is dit probleem opgelost als de signaalsterkte bv 80% en hoger is of heeft dat er helemaal niets mee te maken ?

Alvast bedankt,
Groeten,
Lex
Ik zou hem eens proberen op het 2.4ghz wifi te zetten. Dit is langzamer, maar meer geschikt
voor grotere afstanden dan de 5ghz. Evengoed zal de 2.4ghz snel genoeg zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Werkt een tweede box überhaupt wel goed zonder coax? Meende te hebben gelezen dat ie na een tijdje niet meer werkt, omdat ie niet (via coax) geactiveerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxit
Palomar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:00:
Werkt een tweede box überhaupt wel goed zonder coax? Meende te hebben gelezen dat ie na een tijdje niet meer werkt, omdat ie niet (via coax) geactiveerd kan worden.
Heb hem eerst in een andere kamer waar wel coax is aangesloten en daarna verplaatst naar een kamer zonder coax. Werkt top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:22:
[...]

Wanneer ervaar je exact de piep?
Als hij uit (standby)staat. Is een hoogfrequentie piep, net zoals vroeger bij beeldbuis tv's maar dan ietsjes lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Als hij uit (standby)staat. Is een hoogfrequentie piep, net zoals vroeger bij beeldbuis tv's maar dan ietsjes lager.
En komt de hoge piep uit de Next of uit de externe voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 18:38
Palomar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:00:
Activering gaat in zijn geheel via IP.
Zo krijg je een nieuwe box ook niet geactiveerd, als deze geen internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:45:
[...]

En komt de hoge piep uit de Next of uit de externe voeding ?
Die vraagt wordt elke keer gesteld. Uit de Next, vervelende voor mij is dat niet iedereen het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Die vraagt wordt elke keer gesteld. Uit de Next, vervelende voor mij is dat niet iedereen het hoort.
Heb je dat bij meerdere Next exemplaren vernomen (bijv. in je omgeving)? Je doet het nu klinken alsof dit bij iedere Next voor zou komen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Heb je dat bij meerdere Next exemplaren vernomen (bijv. in je omgeving)? Je doet het nu klinken alsof dit bij iedere Next voor zou komen.
Ik heb er afgelopen jaar 5 gehad en is bij allemaal zo geweest. Maar goed, je hoeft het niet van me aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 12:58
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Misschien heb je overgevoelige oren. Ja, dat bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morettie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-07 10:01
meesje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:22:
[...]

Wanneer ervaar je exact de piep? Zelf hoor ik iets dergelijks niet. Mijn grootste ergernis is dat de ventilator erg goed hoorbaar is. Daarvoor moet ik nog bellen. Maar ben nu bang dat ik straks een exemplaar met een piep ga krijgen....
Het probleem met de ventilator heb ik ook. Gisteren via chat gemeld/uitgelegd, morgen komt mijn nieuwe Next binnen als het goed is.
Nu maar hopen dat deze geen piep (of wederom een brakke ventilator) heeft... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Ik heb er afgelopen jaar 5 gehad en is bij allemaal zo geweest. Maar goed, je hoeft het niet van me aan te nemen.
Niet gelijk zo wantrouwend het was een serieuze vraag, maar duidelijk antwoord met een redelijke steekproef.
Het is mij in ieder geval nog niet opgevallen, maar het is bij mij dan ook zelden helemaal stil zodra ik in m'n woonkamer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Ik zal vanavond eens goed luisteren. Gehoor is wel heel persoonlijk. Ik hoor bv de hoge piep voor het afschrikken van katten niet, mijn vrouw wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:04:
[...]Die vraagt wordt elke keer gesteld. Uit de Next, vervelende voor mij is dat niet iedereen het hoort.
Sorry wist niet dat dit al gevraagd was, ik vroeg het omdat ik elders had gelezen dat de hoge piep ook uit de voeding kon komen (zelf verder geen verstand van). En dat er dus mensen waren die steeds de Next omwisselde en niet de voeding en dus de hoge piep maar bleven horen omdat het dus achteraf uit de voeding bleek te komen. Maar dat is dus bij jouw blijkbaar niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:23:
[...]

Sorry wist niet dat dit al gevraagd was, ik vroeg het omdat ik elders had gelezen dat de hoge piep ook uit de voeding kon komen (zelf verder geen verstand van). En dat er dus mensen waren die steeds de Next omwisselde en niet de voeding en dus de hoge piep maar bleven horen omdat het dus achteraf uit de voeding bleek te komen. Maar dat is dus bij jouw blijkbaar niet het geval.
Sorry, ben beetje geïrriteerd door dit issue (piep in je hoofd is erg irritant) omdat het continue wordt genegeerd door Ziggo. Als ie aanstaat heb ik er geen last van trouwens. Lijkt op dat er componenten in standby lopen te fluiten.
Ik heb ook al een extra voeding hier liggen omdat ze die eerst wilden opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:03:
[...]

Sorry, ben beetje geïrriteerd door dit issue (piep in je hoofd is erg irritant) omdat het continue wordt genegeerd.
Snap ik helemaal ;)
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:03:
[...]Als ie aanstaat heb ik er geen last van trouwens. Lijkt op dat er componenten in standby lopen te fluiten.
Ik heb ook al een extra voeding hier liggen omdat ze die eerst wilden opsturen.
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je, mocht ik ooit ergens een oplossing lezen over dit probleem dan zal ik het je melden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

dubbele post verwijderd..

[ Voor 95% gewijzigd door DON PAPA op 02-08-2019 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Aartstyle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:26:
Ik hoor geen piep en geen ventilator. De rest van de familie ook niet. Zelfs niet als we op 50 centimeter van de box zitten. Apart zeg!
Apart is het zeker. Zelf ook al een paar boxen gehad en retour om die reden en allemaal piepen ze. Moest 1 box ook opsturen van Ziggo naar een bedrijf voor onderzoek en ergens in Nov komt er een update die dit moet oplossen.
Twijfel sterk of ze dit met software kunnen oplossen. Maar maakt mij niet uit hoe ze het oplossen als ze het maar oplossen want je wordt er gek van en ik zit er 2 meter vanaf en hoor ik het duidelijk.

Niet iedereen hier hoort (2 wel 1 niet >:) ) het maar ja als je gevoelig bent voor dit soort geluiden dan is het zeer indringend.
Er is ook een apart topic bij Ziggo over, dus er zijn er genoeg die het ervaren en de ene box piept ook harder dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vraagje; ik heb een oude panasonic p55gt60. Prima tv. Op de hdmi poorten van de tv hangen de ziggobox next en een kodi media speler. Nu is het probleem dat ik mijn kodi niet kan bedienen met de afstandbediening van de ziggo box next. Iemand een idee hoe in dit doe?

Ps. Ook de tv afstandbediening werkt niet. Erg vervelend!

[ Voor 10% gewijzigd door Ferra op 03-08-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:55:
Vraagje; ik heb een oude panasonic p55gt60. Prima tv. Op de hdmi poorten van de tv hangen de ziggobox next en een kodi media speler. Nu is het probleem dat ik mijn kodi niet kan bedienen met de afstandbediening van de ziggo box next. Iemand een idee hoe in dit doe?

Ps. Ook de tv afstandbediening werkt niet. Erg vervelend!
Met de afstandsbediening van de Next kun je alleen de Next bedienen, en eventueel het geluid van de tv als je dat in de instellingen hebt aangegeven en je de tv op de juiste manier hebt ingesteld en aangesloten. Geen andere apparaten. Dan moet je een Harmony kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Even just to be sure: live tv zonder coax werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cwarcher

Nee, je hebt coax nodig voor live tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Had vanmorgen geen beeld, alleen geluid.
Pas na het volledig uitschakelen van de stroom, wachten en weer aan zetten kwam hij met veel moeite weer op gang na een aantal minuten Welkom scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 08:38

digiman

reboot...

Ik heb helaas dagelijks het probleem dat de box opstart met zwart beeld, wel geluid en tv-gids.
De box aan- en uitzetten helpt, maar is natuurlijk geen duurzame oplossing.

Ik heb zelf al alle verschillende HDMI poorten getest, en alle verschillende beeldinstellingen (1080i, 1080p, 4K, vanjetv etc).
Ik heb de meegeleverde HDMI kabel gebruikt, maar ook getest met een 4K kabel die ik al had.
De tv is een Philips 49pus7272.

Ik heb het topic al behoorlijk doorgespit, maar is er nog iets wat ik kan proberen en over het hoofd heb gezien?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Heeft je TV een deep colour mode of een UHD color mode zoals bij Samsung? Je zou daar eens mee kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Hmm, ik stel mijn Yamaha RX-V667 in om het volume te regelen, maar elke keer als de Next opstart vergeet deze de instellingen. Ook krijg ik een melding dat ik de Panasonic (mijn tv) kan gebruiken om het volume te regelen. Grappig genoeg kan ik tijdens het opstarten van de Next de remote nog gebruiken icm de receiver, maar als er beeld is, vergeet hij mijn keuze weer.

Dit was ook al een issue voor de laatste update, maar na een paar keer opnieuw instellen, was het gefixt. Na de update moet ik elke keer mijn rceiver weer invoeren in de Next opties.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
digiman schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:50:
Ik heb helaas dagelijks het probleem dat de box opstart met zwart beeld, wel geluid en tv-gids.

Ik heb zelf al alle verschillende HDMI poorten getest, en alle verschillende beeldinstellingen (1080i, 1080p, 4K, vanjetv etc).
Ik heb de meegeleverde HDMI kabel gebruikt, maar ook getest met een 4K kabel die ik al had.

Ik heb het topic al behoorlijk doorgespit, maar is er nog iets wat ik kan proberen en over het hoofd heb gezien?

Dank alvast!
Klinkt als een HDMI handshake issue.
Heb ik ook wel eens incidenteel last van met een AVR er tussen.
Komt meestal voor als de box op het verkeerde moment aangezet word.

Zet je alles aan met dezelfde AB ?
Zo ja, probeer eens eerst de TV aan te zetten, en als die aan staat pas de box.
Bij mij lost dat het probleem op.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
PjotrStroganov schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:38:
Hmm, ik stel mijn Yamaha RX-V667 in om het volume te regelen, maar elke keer als de Next opstart vergeet deze de instellingen. Ook krijg ik een melding dat ik de Panasonic (mijn tv) kan gebruiken om het volume te regelen. Grappig genoeg kan ik tijdens het opstarten van de Next de remote nog gebruiken icm de receiver, maar als er beeld is, vergeet hij mijn keuze weer.

Dit was ook al een issue voor de laatste update, maar na een paar keer opnieuw instellen, was het gefixt. Na de update moet ik elke keer mijn rceiver weer invoeren in de Next opties.
Herkenbaar, ik had voor de update exact hetzelfde probleem. Het werkt prima na een herstart, tot je vervolgens een melding in je scherm krijgt dat je de afstandsbediening ook kunt gebruiken voor het bedienen van het volume van je reciever. Dan werkt het niet meer of met onderbrekingen ( net alsof er slechte batterijen in de ab zitten ).
Mijn tijdelijke oplossing was dat ik de box een keertje heb teruggezet naar fabrieksinstellingen , toen ging het weer goed. Nu na de laatste update werkt het al een tijdje zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiman

digiman

reboot...

Aartstyle schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:54:
Heeft je TV een deep colour mode of een UHD color mode zoals bij Samsung? Je zou daar eens mee kunnen spelen.
Ik ben het nog even nagelopen, maar ik heb alle “beeldverbeteraars” uit staan.
Dank voor je suggestie!
Malignant schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:42:
[...]

Klinkt als een HDMI handshake issue.
Heb ik ook wel eens incidenteel last van met een AVR er tussen.
Komt meestal voor als de box op het verkeerde moment aangezet word.

Zet je alles aan met dezelfde AB ?
Zo ja, probeer eens eerst de TV aan te zetten, en als die aan staat pas de box.
Bij mij lost dat het probleem op.
Ha dank, dat ga ik vanavond eens proberen, ik zet nu inderdaad met 1 knop de TV en box tegelijkertijd aan.

[ Voor 45% gewijzigd door digiman op 06-08-2019 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwarcher
Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 07:10:
@cwarcher

Nee, je hebt coax nodig voor live tv.
Apart eigenlijk wel, een Ziggo Go app kan het immers ook prima. Zou voor veel slaapkamers de ideale oplossing zijn zonder gedoe om coax te trekken, Ziggo Next box via WiFi aansluiten en kijken maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:25
weet iemand het volgende:

Bij history hebben we geen ondertiteling met de next. (dit kunnen we wel instellen met de afstandsbediening)
Als we dan weer een dag later tv kijken dan moeten we het weer instellen ....

En met opnemen hebben we op andere zenders ook geen ondertiteling erbij als we het terugkijken ....

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

cwarcher schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:20:
[...]
Apart eigenlijk wel, een Ziggo Go app kan het immers ook prima. Zou voor veel slaapkamers de ideale oplossing zijn zonder gedoe om coax te trekken, Ziggo Next box via WiFi aansluiten en kijken maar.
Je kijkt niet werkelijk live via de Go app, ook al laat de app dat als optie zien. Het is wat vertraagd kijken met zo'n 25 sec. achterstand op wat de Next op dat moment als "live" laat zien.

Misschien kan je zo ook wel (wat vertraagd) TV kijken via de Next, zonder coax aangesloten. Zelf nog niet getest, iemand anders misschien? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
hardware-lover schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Je kijkt niet werkelijk live via de Go app, ook al laat de app dat als optie zien. Het is wat vertraagd kijken met zo'n 25 sec. achterstand op wat de Next op dat moment als "live" laat zien.

Misschien kan je zo ook wel (wat vertraagd) TV kijken via de Next, zonder coax aangesloten. Zelf nog niet getest, iemand anders misschien? ;)
Ben benieuwd, aangezien ik in de slaapkamer geen coax heb en ook geen zin heb dat door te trekken hangt er nu een Android kastje met de Ziggo app aan. Werkt prima, alleen heb je echt een muis nodig om dat te bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxit
Ik gebruik de extra Next in de slaapkamer zonder coax. Met replay TV kan je semi live kijken als het maar een paar seconden begonnen is en de beste truc is bij commerciële tv iets wat even bezig is openemen en gelijk beginnen terug te kijken waardoor je ook de reclame kan doorspoelen. Zolang je niet wil zappen is dat geen probleem en de epg doet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Lexxit schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:50:
Ik gebruik de extra Next in de slaapkamer zonder coax. Met replay TV kan je semi live kijken als het maar een paar seconden begonnen is en de beste truc is bij commerciële tv iets wat even bezig is openemen en gelijk beginnen terug te kijken waardoor je ook de reclame kan doorspoelen. Zolang je niet wil zappen is dat geen probleem en de epg doet het gewoon.
Hmmmm dat klinkt wel werkbaar, maar minder handig dan wat ik nu heb draaien. Wellicht denk ik er anders over als er een keer de semi-live optie beschikbaar komt net als in de app.

Voor in de woonkamer ga ik er wellicht wel voor, gebruik als HDR nu nog een oudere Humax. Heb een vorige generatie Ziggo Horizon ik de doos liggen, nooit aan begonnen na alle negatieve recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 13:47
Hebben meer mensen hier het probleem dat youtube filmpje 10 seconden voor het einde freezed? Geluid gaat wel door en daarna start het volgende filmpje wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:02
DarkAllMan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:09:
Hebben meer mensen hier het probleem dat youtube filmpje 10 seconden voor het einde freezed? Geluid gaat wel door en daarna start het volgende filmpje wel goed.
https://community.ziggo.n...-heeft-dit-nog-meer-41475

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Lexxit schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:50:
Ik vind zappen juist nog een beetje de charme hebben van 'ouderwets' tv kijken. Soms weet ik niet wat ik wil kijken en dan is gewoon rondzappen en overal middenin vallen lekker laagdrempelig.

De mediabox next gebruiken zoals jij beschrijft (zonder coax, programma's alleen vanaf het begin kunnen kijken) zou aan mij niet zo besteed zijn. Dan biedt het weinig meerwaarde tov mijn chromecast-oplossing, waarbij ik ook aldoor heel specifiek moet aangeven wat ik wil kijken.

Technisch gezien kan (bijna) live tv kijken via internet zonder coax natuurlijk wel gewoon met de next, maar ja, Ziggo wil dat kennelijk niet (wellicht kost het teveel bandbreedte als iedereen dat doet). Zou me ook niet verbazen als het apparaat misschien toch periodiek aan de coax moet om geactiveerd te blijven ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 08-08-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:50:
[...]
Ik vind zappen juist nog een beetje de charme hebben van 'ouderwets' tv kijken. Soms weet ik niet wat ik wil kijken en dan is gewoon rondzappen en overal middenin vallen lekker laagdrempelig.

De mediabox next gebruiken zoals jij beschrijft (zonder coax, programma's alleen vanaf het begin kunnen kijken) zou aan mij niet zo besteed zijn. Dan biedt het weinig meerwaarde tov mijn chromecast-oplossing, waarbij ik ook aldoor heel specifiek moet aangeven wat ik wil kijken.

Technisch gezien kan (bijna) live tv kijken via internet zonder coax natuurlijk wel gewoon met de next, maar ja, Ziggo wil dat kennelijk niet (wellicht kost het teveel bandbreedte als iedereen dat doet). Zou me ook niet verbazen als het apparaat misschien toch periodiek aan de coax moet om geactiveerd te blijven ofzo.
Men wordt met een niet aangesloten coax steeds opgezadeld met een foutmelding, en hoewel deze genegeerd kan worden, blijft ie wel steeds terugkomen als je ook maar iets van een "live" gedrag vertoond. Ik kan me voorstellen dat dit op een gegeven moment toch begint te irriteren als je "beter" gewend bent ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Technisch gezien zou het voor Ziggo toch weinig uit moeten maken of mensen via DVB of via een digitale stream tv kijken? Lijkt mij dat op gegeven moment de volledige bandbreedte van Coax voor internet gebruikt gaat worden en dat dat de enige manier van tv kijken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59
cwarcher schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:04:
Technisch gezien zou het voor Ziggo toch weinig uit moeten maken of mensen via DVB of via een digitale stream tv kijken? Lijkt mij dat op gegeven moment de volledige bandbreedte van Coax voor internet gebruikt gaat worden en dat dat de enige manier van tv kijken wordt?
De B in DVB staat voor broadcasting en dat betekent dat ze een signaal op de kabel zetten dat iedereen tegelijk op kan pikken. TV kijken via een stream is veel zwaarder voor de backend omdat iedere stream apart uitgezonden wordt.
Nu heb je zulke mogelijkheden ook wel bij IPTV (IGMP) maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet eenvoudig van het modem, over de routerjes/switches die mensen intern huis hebben gaat werken. En als het TV-signaal en internet-signaal bij het modem gesplitst gaan worden wordt het alleen maar ingewikkelder. Hoe krijg je het TV signaal dan bij de decoder? Daar ligt nu bij iedereen juist al een coax kabel dus dan kan je het signaal net zo goed in DVB-C formaat over die coax sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaren jullie ook dat als de Next box aan staat en je start op je iPad de Netflix app op, dat er dan automatisch verbinding wordt gemaakt met de Next box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb de Next nu enige maanden in gebruik. Was tot voor kort erg enthousiast, het werkte probleemloos en snel. Echter, sinds een week (sinds een software update?) dagelijks vastlopers die alleen maar op te lossen zijn met een koude reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Frank S schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:58:
Ik heb de Next nu enige maanden in gebruik. Was tot voor kort erg enthousiast, het werkte probleemloos en snel. Echter, sinds een week (sinds een software update?) dagelijks vastlopers die alleen maar op te lossen zijn met een koude reboot.
Reset de box eens naar de fabrieksinstellingen. Schijnt veel op te lossen en je raakt verder niets kwijt. Instellingen / profielen etc worden netjes teruggezet. Je moet alleen opnieuw inloggen bij Netflix en soortgelijke apps.

Heb al 2x een nieuwe box gekregen ivm hoge pieptoon en elke keer toch blij verrast hoe makkelijk dit nu verloopt tov voorheen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
voor wie een LG Oled heeft met een magic remote.
door in de LG afstandbediening Philips type 12 te kiezen kun je de next volledig met je magic remote bedienen!

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiman

digiman

reboot...

digiman schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:50:

Dank alvast!
Ik quote mezelf maar even, de “oplossing” is bij mij om energieinstelling op “hoog” te zetten icm aansluiting op HDMI poort 1. Nu maar hopen dat ziggo dit echt eens gaat oplossen want de voornaamste reden om over te stappen van de horizonbox was nu juist het energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 14:57
Ik gebruik nu een aantal maanden de Next. Sinds vrijdag heb ik echter problemen; het beeld knippert af en toe zwart, of in de onderste helft van het scherm knippert een 'sneeuw'-beeld. Soms blijft het beeld helemaal zwart en moet ik mijn receiver uit en aan zetten.

Ik gebruik de Next icm met een Marantz SR7011 en LG Oled tv. Ik heb ontdekt dat als ik de Next instel op 1080p ipv 4K alles goed blijft werken, echter is dit voor de Netflix app niet voldoende (die krijgt bij opstarten van een film en stoppen van de app even een zwart beeld, en blijft daarin soms hangen waarna ik de receiver uit en aan moet zetten).
Hierboven lees ik al iets van de energie-instellingen op hoog, en bij Marantz las ik dat de HDMI input van de Next zo dicht mogelijk bij de HDMI-out moet zitten ivm kortere verbindingen op de printplaat. Dit ga ik deze week eens proberen. Toch blijft het raar dat het tot nu altijd prima heeft gewerkt.

Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand een andere oplossing?

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Tonton schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:15:
voor wie een LG Oled heeft met een magic remote.
door in de LG afstandbediening Philips type 12 te kiezen kun je de next volledig met je magic remote bedienen!
Waar stel je dat in? Op Tv / Next of ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
Ik lees toch echt:

"door in de LG afstandbediening Philips type 12 te kiezen"

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 15:20
Wie heeft er enig idee of de Mediabox Next sterkere signaal nodig heeft?
Enige tijd de Mediabox Next voor beneden al in gebruik, geen problemen mee. Werkt prima.

Nu sinds kort heb ik de Next box voor boven als extra. Nu heb ik regelmatig dat er geen zenders te zien zijn en dan krijg ik fout melding met CS2004. Of ook wel een verwijzing naar CS2000.
Nu heb ik de optie al uitgeprobeerd voor het opnieuw instellen via de website van ziggo voor de betreffende box.
Wanneer hij wel connectie maakt en ik kan zender bekijken, soms zit er dan eentje tussen wat ook de fout geeft. Maar dan kan ik kijken bij de diagnostiek en zie ik dat hij bij signaalsterkte aangeeft dat het gemiddeld is en mogelijk dat er iets niet lekker werkt.
Is het zo dat het bij een 2e next box om nog betere signaal sterkte vraagt? Hiervoor namelijk nooit problemen gehad met de Mediabox XL extra die we boven gebruikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
wvkreg schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Waar stel je dat in? Op Tv / Next of ?
ja even op je tv in webos connect devices ofzo kiezen en dan set top box instellen en dan kom je vanzelf bij lijst met merken en kun je philips en dan type 12 kiezen (las ook dat iemand 11 koos, maar dat deed niets bij mij)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
MrHill schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:47:
Ik gebruik nu een aantal maanden de Next. Sinds vrijdag heb ik echter problemen; het beeld knippert af en toe zwart, of in de onderste helft van het scherm knippert een 'sneeuw'-beeld. Soms blijft het beeld helemaal zwart en moet ik mijn receiver uit en aan zetten.

Ik gebruik de Next icm met een Marantz SR7011 en LG Oled tv. Ik heb ontdekt dat als ik de Next instel op 1080p ipv 4K alles goed blijft werken, echter is dit voor de Netflix app niet voldoende (die krijgt bij opstarten van een film en stoppen van de app even een zwart beeld, en blijft daarin soms hangen waarna ik de receiver uit en aan moet zetten).
Hierboven lees ik al iets van de energie-instellingen op hoog, en bij Marantz las ik dat de HDMI input van de Next zo dicht mogelijk bij de HDMI-out moet zitten ivm kortere verbindingen op de printplaat. Dit ga ik deze week eens proberen. Toch blijft het raar dat het tot nu altijd prima heeft gewerkt.

Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand een andere oplossing?
Grappig ik heb bijna zelfde setup: OLED65C6V met een SR6012
Ook ik heb 1080P op de Next en gebruik voor Netflix en Youtube de WebOS app.
Die werkt erg fijn vind ik met de magic remote, lekker point and shoot. Ook heb ik sterk het idee dat kwaliteit beste is als signaal direct door TV opimized app gedecode wordt in 4K, HDR en Dolby Vision. Geen next voor nodig dan limiteert hij mijn TV vast

en nog even over energieverbruik, die is gelukkig wel een stuk lager geworden ook al zit je op hoog
maar wist je vast al. impact hoog is nu maar een paar watt

Horizon:
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt

Next:
Verbonden met een netwerkkabel Verbonden via draadloos netwerk
Aan 11,16 Watt 11,84 Watt
Stand-by Hoog 9,29 Watt 11,12 Watt
Stand-by Normaal 1,59 Watt 1,55 Watt
Stand-by Eco 0,34 Watt 0,36 Watt

[ Voor 15% gewijzigd door Tonton op 12-08-2019 16:35 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic