Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorroz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-12-2021
ritchiegreb schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:51:
Hebben meer mensen het probleem dat het beeld zwart blijft, enige wat je kan zien is als je van kanaal veranderd welk kanaal het is. Enige wat dan helpt is de stroom even eraf halen en weer aanzetten.
Ik heb dit ook al een paar keer gehad, vanochtend toevallig nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
ArcticWolf schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:37:
[...]

Vanmorgen de update gehad en ik zie die optie nu staan, maar niet geprobeerd of hij werkt.
Even melden; met update 4.17 is mijn Ps4 issue opgelost! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Telenet zie ik onderstaande tekst op hun pagina staan.
Heb je de Telenet TV-box? Dan maak je gebruik van de geïntegreerde stembediening. Voor Google Assistent is het nog even wachten!
https://www2.telenet.be/n...les-over-google-assistent
Is er al iets bekend of en wanneer dit gepland is voor de Ziggo Next box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 00:30
ritchiegreb schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:51:
Hebben meer mensen het probleem dat het beeld zwart blijft, enige wat je kan zien is als je van kanaal veranderd welk kanaal het is. Enige wat dan helpt is de stroom even eraf halen en weer aanzetten.
Bij mij is het probleem van het beeld dat zwart blijft juist opgelost met 4.17 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik heb dit topic doorgezocht en eigenlijk niks gevonden over het volgende, dat me wel al eerder bij Netflix was opgevallen. Met de nieuwe firmware heb ik de nieuwe optie voor betere Netflix streaming aangezet. Haperingen in Netflix opgelost.
Nu viel me echter plotseling op dat op 1080p ik last heb van continue haperingen in het beeld op alle zenders.
Ik heb er eerlijk gezegd vantevoren nooit op gelet, want ik kijk hoogst zelden TV.
Dus ik dacht zet de Netflix beeldverbetering uit, maar helaas. Als ik de box op 1080i zet zijn de haperingen weg. Mijn TV is trouwens een Samsung D7000, best al een oudje dus.
Is dit een herkenbaar probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Masimo Klopt, dat heb ik ook gehad. Next hield het 1080p/24 signaal vast. Even hard uit/aan zetten via schakelaar aan achterzijde was voor mij de oplossing.

[ Voor 116% gewijzigd door meesje op 21-07-2019 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
@meesje Thx. Probeer ik morgen even. Ben nu niet thuis.

Update 22-7; 20.30: Inderdaad. Een herstart m.b.v. aan/uit knop en de haperingen op 1080p zijn weg.

[ Voor 50% gewijzigd door Masimo op 22-07-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 13:05
Als je beeld zwart blijft na aanzetten, kan je ook (voor nu) even proberen op de 'hoge' verbruiksstand te zetten ipv normal/eco. Heb ik voor nu ook gedaan totdat het probleem definitief opgelost is... scheelt aan/uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:28
Sinds een aantal dagen heb ik zeer slecht beeld op de Next. De instellingen staan op 1080p, maar het lijkt net alsof ik naar een 720 of lagere instelling zit te kijken. Als ik Netflix start, dan is het overigens wel weer scherp. Zijn er meer die hetzelfde probleem hebben en is er eventueel ook al een oplossing voor?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 22:15
@Soliest Probeer het eens op 1080i.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:49

WCA

Soliest schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:52:
Sinds een aantal dagen heb ik zeer slecht beeld op de Next. De instellingen staan op 1080p, maar het lijkt net alsof ik naar een 720 of lagere instelling zit te kijken. Als ik Netflix start, dan is het overigens wel weer scherp. Zijn er meer die hetzelfde probleem hebben en is er eventueel ook al een oplossing voor?
Live TV van ziggo is ook maar 720p of 1080i. Eventuele deinterlacing neemt de Next box voor z'n rekening.

De instelling die je in het menu ziet is voor de outputresolutie, dus de menuinterface etc.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:28
Ik heb het op alle settings geprobeerd maar geen verandering. 1080 is wel iets beter, maar ook daar ziet het er nu belabbert uit. In het begin was alles scherp, maar sinds kort niet meer. Het "tv beeld" kan ik soms nog begrijpen dat het er minder goed uit ziet, maar ook het menu is echt slecht van kwaliteit..

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:47
Sinds 4.17 vind ik in ieder geval ook dat het er nog beroerder uitzag dan dat het al was inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Volgens mij is er op dit moment een storing bij Ziggo en is online tv kijken niet mogelijk? Ik krijg alleen maar zwart beeld via de Next. Meer mensen last van?

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
WizzieJP schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:34:
Volgens mij is er op dit moment een storing bij Ziggo en is online tv kijken niet mogelijk? Ik krijg alleen maar zwart beeld via de Next. Meer mensen last van?
Klopt.
Online TV kijken werkt niet

Door een storing kan er momenteel geen gebruik worden gemaakt van online TV kijken voor klanten met een Mediabox Next. We werken hard aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49
Sinds gisteren ook de Extra Mediabox Next leverbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 24-07-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:08
CRpt3r55 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:45:
[...]

Er is ook een optie om alle 3 de knoppen ingedrukt te houden, weet zo niet precies wat of hoe, maar dan heb je een hard-reset.
Zou je soms weten waar ik dat kan vinden? Want niks helpt en krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 23-09 10:43
drusloos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Zou je soms weten waar ik dat kan vinden? Want niks helpt en krijg het niet voor elkaar.
- Compleet uitzetten (switch omzetten achterop).
- power- en channeltoetsen ingedrukt houden en in de tussentijd de schakelaar aanzetten achterop.
- wachten op een download-icoontje op t scherm en dan alles loslaten.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:57
Meer mensen die bij veel zenders in de tvgids geen info hebben? Kun je hier zelf iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Ik las op een ander forum van wel. Zelf geen last van.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
henkna schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:53:
Meer mensen die bij veel zenders in de tvgids geen info hebben? Kun je hier zelf iets aan doen?
Dat heb ik ook idd. Gisteren volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:04

jerry_a

doei

Palomar schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:58:
[...]

Dat heb ik ook idd. Gisteren volgens mij ook.
Ja. Wel lastig.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

henkna schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:53:
Ja er is een storing geweest, waardoor deze info verloren is gegaan. Je kunt de info van de TVGids weer terug krijgen door een fabrieks-reset te doen, al je opnames en geplande opnames blijven gewoon bewaard bij een fabrieks-reset. Alleen zal je na deze fabrieks-reset opnieuw moeten inloggen bij apps via de Next zoals bijvoorbeeld Netflix. Je kan natuurlijk ook gewoon wachten tot de Next de TVGids weer opnieuw ververst...

[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 25-07-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
CRpt3r55 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:04:
[...]

- Compleet uitzetten (switch omzetten achterop).
- power- en channeltoetsen ingedrukt houden en in de tussentijd de schakelaar aanzetten achterop.
- wachten op een download-icoontje op t scherm en dan alles loslaten.
Dit is gelukt, helaas blijft er nu al ruim 2 uur een download tekentje zichtbaar. Althans, 1 minuut een download tekentje, dan zwart beeld, dan het welkom beeld, en dan weer hetzelfde download tekentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:28

Zeddicius

Conscience do cost

Zijn er nog meer die nog steeds op 4.16 zitten? Bij de vorige aankondigen van updates kreeg ik vrij snel daarna de update, nu duurt het een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik zie dat de Next gebruik maakt van RF signaal dus hij hoeft niet duidelijk in beeld te staan. Weet iemand hoe sterk dit signaal is? Is het bijv. mogelijk om hem in mijn kelder kast achter de TV te zetten? Zit een enkele wand tussen waar al mijn apparatuur in ligt zodat dit niet in het zicht is. Anders dien ik hem namelijk achter de TV te monteren.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 23-09 10:43
drusloos schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Dit is gelukt, helaas blijft er nu al ruim 2 uur een download tekentje zichtbaar. Althans, 1 minuut een download tekentje, dan zwart beeld, dan het welkom beeld, en dan weer hetzelfde download tekentje
Zit je op wifi? Een kabeltje is wel aan te raden.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mvrooij schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:18:
Ik zie dat de Next gebruik maakt van RF signaal dus hij hoeft niet duidelijk in beeld te staan. Weet iemand hoe sterk dit signaal is? Is het bijv. mogelijk om hem in mijn kelder kast achter de TV te zetten? [knip]
Sterk genoeg om deze vanaf het achterterras (met gesloten buitendeur), aan te zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Sterk genoeg om deze vanaf het achterterras (met gesloten buitendeur), aan te zetten.
Thanks weet ik genoeg en plaats ik hem in de kelder kast!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
CRpt3r55 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:22:
[...]

Zit je op wifi? Een kabeltje is wel aan te raden.
Uiteraard kabel! Ik denk dat ik contact opneem met ziggo voor een nieuwe box. Opgeteld zijn er wat vreemde kuren. Speciaal voor de next ben ik abonee geworden dus hopelijk zijn ze coulant en sturen ze kosteloos een nieuwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeddicius schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:12:
Zijn er nog meer die nog steeds op 4.16 zitten? Bij de vorige aankondigen van updates kreeg ik vrij snel daarna de update, nu duurt het een stuk langer.
Haal je de stroom eraf 's nachts? De updates worden namelijk in de nachterlijke uren binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003

Zeddicius

Conscience do cost

jongetje schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:54:
[...]

Haal je de stroom eraf 's nachts? De updates worden namelijk in de nachterlijke uren binnengehaald.
Hmm, ja ik haal de stroom er normaal af in de nacht. Vannacht maar eens aan laten. Vreemd dat de vorige updates dan wel goed gingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeddicius schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Hmm, ja ik haal de stroom er normaal af in de nacht. Vannacht maar eens aan laten. Vreemd dat de vorige updates dan wel goed gingen?
Gewoon lekker in de eco stand laten staan, die 0,34Watt aan verbruik zal je niet op failliet gaan (dat is nog geen euro per jaar aan energie, aangezien hij overdag waarschijnlijk wel aanstaat bespaar je op deze manier 50cent op jaar basis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Excuses als de vraag al honderd keer is gesteld, een snelle topic search leverde zo niks op.

Is het normaal dat je met deze box sommige programmas niet kan terug spoelen / terugkijken zonder opname? Doet niet erg 'on demand' aan. Zelfde probleem nu na de aansluiting ook op de ziggo go website zelf. Waar ik voorheen gewoon onder in de balk kon klikken op een tijd, doet hij nu niks. Ook vorige afleveringen van bv Vive le Vélo kan ik hier niet zien, kon met de (waardeloze) mediabox XL wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 21:04
En helaas moet je nog steeds alles afnemen bij ze om de box te kunnen krijgen...

#grrrrrrr

<---- internet via werkgever gratis, dus alleen TV via Ziggo, maar dan kan je de box niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 19:08
@Mektheb Dat is toch vrij logisch aangezien de Next box sterk leunt op de data verbinding met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 28-09 21:04
My-life schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:38:
@Mektheb Dat is toch vrij logisch aangezien de Next box sterk leunt op de data verbinding met Ziggo.
Niet helemaal mee eens, want het functioneerde prima op een niet ziggo internet verbinding.

Het is gewoon een soort koppel verkoop, maar het is het product van Ziggo dus het is en blijft hun eigen keus.

Maar ben benieuwd als ik een kastje via een ander adres bestel en die aansluit of dat gelijk werkt als met een C+ module.
Waarschijnlijk wel.

Dan omzeilen we ze zo 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 19:08
@Mektheb Wat bedoel je met 'het functioneerde prima'? Heb je het al getest?
De Next box maakt volgens mij gebruik van een nieuw platform voor opnemen, uitgestelde start en terug kijken. Ik weet niet of de bitrate hoger is als via Ziggo Go, in elk geval lijken de kosten voor Ziggo mij hoger als dit via een andere provider gaat dan wanneer het via het Ziggo's eigen netwerk loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
DON PAPA schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 00:01:
[...]

Ja er is een storing geweest, waardoor deze info verloren is gegaan. Je kunt de info van de TVGids weer terug krijgen door een fabrieks-reset te doen, al je opnames en geplande opnames blijven gewoon bewaard bij een fabrieks-reset. Alleen zal je na deze fabrieks-reset opnieuw moeten inloggen bij apps via de Next zoals bijvoorbeeld Netflix. Je kan natuurlijk ook gewoon wachten tot de Next de TVGids weer opnieuw ververst...
Alleen even uit en weer aanzetten (met schakelaar op achterkant van de BOX), was bij voldoende om de TVGIDS te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mvrhrln schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:48:
[...]
Alleen even uit en weer aanzetten (met schakelaar op achterkant van de BOX), was bij voldoende om de TVGIDS te fixen.
En zo is het voor iedereen weer anders, bij mij is dit namelijk niet voldoende. Ruime tijd van de spanning afgehaald, en nog steeds ontbreekt de gids-info bij diverse zenders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

hardware-lover schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:02:
[...]

En zo is het voor iedereen weer anders, bij mij is dit namelijk niet voldoende. Ruime tijd van de spanning afgehaald, en nog steeds ontbreekt de gids-info bij diverse zenders.
Daarom gaf ik ook het advies van de fabrieks reset, bij mij en vele andere (lees ziggo forum) hielp het stroomloos maken ook niet. Maar bij een fabrieks reset haalt hij alle info opnieuw op. Ik zelf moest zelfs twee keer een reset doen om het weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DON PAPA schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:18:
[...]
Daarom gaf ik ook het advies van de fabrieks reset, bij mij en vele andere (lees ziggo forum) hielp het stroomloos maken ook niet. Maar bij een fabrieks reset haalt hij alle info opnieuw op. Ik zelf moest zelfs twee keer een reset doen om het weer werkend te krijgen.
Dat had ik ook wel gelezen, maar ik wacht het eerst eens even rustig af, het zal mogelijk vanzelf ook wel goed gaan komen. Vind een fabrieks-reset (ook als advies), nogal een dramatische maatregel om het opgelost te krijgen. Bij de andere apparaten werkt de gids nog prima, dus geen haast wat mij betreft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:26:
[...]

Dat had ik ook wel gelezen, maar ik wacht het eerst eens even rustig af, het zal mogelijk vanzelf ook wel goed gaan komen. Vind een fabrieks-reset (ook als advies), nogal een dramatische maatregel om het opgelost te krijgen. Bij de andere apparaten werkt de gids nog prima, dus geen haast wat mij betreft.
Dramatisch of drastisch? ;) Het eerste zeker niet, het tweede valt volgens mij ook wel. Zo veel instellingen zijn er toch niet? Al je gegevens (kijklijst, opnames, etc.) staan lekker in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:35:
[...]
Dramatisch of drastisch? ;) Het eerste zeker niet, het tweede valt volgens mij ook wel. Zo veel instellingen zijn er toch niet? Al je gegevens (kijklijst, opnames, etc.) staan lekker in de cloud.
Wat jij wil ;) In mijn situatie is de Next (gelukkig) niet numero uno v.w.b. opnames en opslag, dus ik kan me de beslissing tot uitstel wel veroorloven :)

Edit: en zoals verwacht is het vanzelf goedgekomen, de gidsgegevens zijn hier weer compleet.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-07-2019 22:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12
Vanmiddag, ja, je moet wat te doen hebben met dit warme weer, want 33 graden 🙄😄, mijn gisteren opgehaalde Next box geïnstalleerd. Helaas, maar eentje, omdat ik er wel twee had besteld, maar telefonisch contact leerde mij, dat de tweede nog komt.
De installatie verliep gladjes en probleemloos. Maak bekabeld verbinding via een Powerline met mijn netwerk. Tijdens de installatie werd wel aangegeven dat de netwerkverbinding niet goed genoeg is voor 4K content en dat ik waarschijnlijk middels Powerline connectie maak.... Doorgeklikt en later gaven de diagnostiek allemaal groene waardes aan welke goed zijn voor 4K.

Omdat mijn Movies & Series XL echter niet beschikbaar was, even telefonisch contact opgenomen, waarna deze er weer op werd gezet en dat ik vanavond hier weer de beschikking over zou hebben. Maar dat was al na nog geen half uur op de Next. Echter, en daar gaat het mij nu om, op de Ziggo Go app is M&S XL nog niet beschikbaar en zie ik staan dat ik een abonnement hiervoor moet afsluiten.

Mensen dit eerder meegemaakt? Moet ik gewoon nog even geduld hebben? Moet ik nog ergens iets instellen? Of moet ik weer bellen?

Edit: En M&S XL is beschikbaar via de Ziggo GO app. Had even geduld moeten hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 27-07-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 21:57
Meer mensen last van een half gevulde tv gids?
NPO 1,2,3 geven geen Info beschikbaar, maar Rtl4 bijvoorbeeld weer wel...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
Even teruglezen?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Excuus, zat terug te lezen op de pagina ervoor, iets met telefoon en dikke vingers :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RicoK schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:17:
Vanmiddag, ja, je moet wat te doen hebben met dit warme weer, want 33 graden 🙄😄, mijn gisteren opgehaalde Next box geïnstalleerd. Helaas, maar eentje, omdat ik er wel twee had besteld, maar telefonisch contact leerde mij, dat de tweede nog komt.
De installatie verliep gladjes en probleemloos. Maak bekabeld verbinding via een Powerline met mijn netwerk. Tijdens de installatie werd wel aangegeven dat de netwerkverbinding niet goed genoeg is voor 4K content en dat ik waarschijnlijk middels Powerline connectie maak.... Doorgeklikt en later gaven de diagnostiek allemaal groene waardes aan welke goed zijn voor 4K.

Omdat mijn Movies & Series XL echter niet beschikbaar was, even telefonisch contact opgenomen, waarna deze er weer op werd gezet en dat ik vanavond hier weer de beschikking over zou hebben. Maar dat was al na nog geen half uur op de Next. Echter, en daar gaat het mij nu om, op de Ziggo Go app is M&S XL nog niet beschikbaar en zie ik staan dat ik een abonnement hiervoor moet afsluiten.

Mensen dit eerder meegemaakt? Moet ik gewoon nog even geduld hebben? Moet ik nog ergens iets instellen? Of moet ik weer bellen?

Edit: En M&S XL is beschikbaar via de Ziggo GO app. Had even geduld moeten hebben.
Dat M&S niet direct werkt is een bekend probleem (idem voor als Replay TV of opnemen nog niet werkt). Even geduld hebben of een belletje naar Ziggo is de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
mvrhrln schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:48:
[...]

Dat was bij mij niet de gehele oplossing. Het werkte pas weer na ook de connectbox (modem) uit en weer aan te doen. Als die er online was de media box next ook weer aanzetten.

Dit nav een tip op het Ziggo forum.

Kennelijk hebben de connectbox en de Mediabox een speciale verbinding met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Welke Tweaker heeft een Next en is handig genoeg met netwerken om uit te zoeken of er sprake is van een min of meer constante bitrate naar de Next indien er gebruik wordt gemaakt van de radio functionaliteit van de Next?

De hamvraag is namelijk of de Next gebruik maakt van de radio streams zoals opgenomen in de DVB-C transport streams voor reguliere DVB-C ontvangers (met kanaalnummers 800 en hoger) of het weer te geven radio kanaal ontvangt als IP verkeer via de ethernet aansluiting. Via de DVB-C transport streams zal namelijk geen constante bitrate via de ethernet aansluiting tot gevolg zal hebben terwijl de de radio stream via de ethernet aansluiting dat wel zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ArChie De radioportal maakt gebruik van de DVB streams alleen Ziggo vertikt het om deze ook via de kanaalnummers beschikbaar te maken zodat ik niet eerst mijn tv hoef aan te zetten (ja je kunt voicecommandos gebruiken alleen ik gebruik een logitec harmon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Palomar schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:38:
[...]

Dat was bij mij niet de gehele oplossing. Het werkte pas weer na ook de connectbox (modem) uit en weer aan te doen. Als die er online was de media box next ook weer aanzetten.

Dit nav een tip op het Ziggo forum.

Kennelijk hebben de connectbox en de Mediabox een speciale verbinding met elkaar.
Zelfs dat werkt niet bij mij, nog steeds een halve tv gids :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinusz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:36:
[...]
Hoewel waarschijnlijk vervelend, geef het even tijd. Bij mij kwam het vanzelf weer goed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:36:
[...]

Ook echt gewacht met aanzetten van de Mediabox next totdat de connectbox weer helemaal draaide? Dus web interface benaderbaar en wifi kan weer connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Palomar schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Ook echt gewacht met aanzetten van de Mediabox next totdat de connectbox weer helemaal draaide? Dus web interface benaderbaar en wifi kan weer connecten?
Jep, connectbox was volledig up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
Hier ook het probleem met de TV gids, wel irritant issue aangezien je die programma's waarbij geen info beschikbaar staat ook niet kunt opnemen. Via de Ziggo GO app werkt de TV gids wel en kan je dus ook de programma's opnemen, een workaround totdat Ziggo orde op zaken stelt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hier is de gids ineens weer gevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren avond ook een lege gids en ik denk dat het probleem bij Ziggo ligt. Het vastlopende afstandsbediening probleem is hier al een dikke maand niet voorgekomen. Ik ben nog steeds blij met mijn Next en vooral de stroombesparing vergeleken met de Horizon is wat mij het meest blij maakt. Ik heb de Next al sinds maart 2019.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:10:
Ik had gisteren avond ook een lege gids en ik denk dat het probleem bij Ziggo ligt.
Er word inmiddels een Fix uitgerold door Ziggo die dit probleem zou moeten oplossen

https://community.ziggo.n...42/index4.html#post437077

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 29-07-2019 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Als dit nu ineens wel kan, waarom dan niet een fix voor de beroerde beeldkwaliteit?
Schiet mij maar lek.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:06:
Als dit nu ineens wel kan, waarom dan niet een fix voor de beroerde beeldkwaliteit?
Schiet mij maar lek.
Omdat niet iedereen slechte beeldkwaliteit ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
I.d.d., sommigen interesseert het geen reet en wil nog niet zeggen dat honderden (zo niet méér) ongelijk hebben.
Mijn buurvrouw ziet het ook niet maar die heeft nog maar 15% zicht dus dan mag het wel......??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bryanbabel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-01 20:29
meesje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Omdat niet iedereen slechte beeldkwaliteit ervaart.
Sinds een maand de Next in huis. Onaangenaam verrast door de fletse beeldkwaliteit. Onscherp,gladgestreken gezichten/oppervlaktes. Ik had geen Horizon maar nog zo'n kast van daarvoor (denk de Humax?) Was eigenlijk zeer tevreden over de beeldkwaliteit van de Humax, maar dat ding werd steeds luidruchtiger en trager. Wat dat betreft is de Next in alles een grote vooruitgang, BEHALVE beeldkwaliteit. (voor de volledigheid, ik kijk op een LG B6)

Toppunt was afgelopen zaterdag JC Schaal op Fox. Werkelijk waar dramatisch beeld. Op het forum van Ziggo regent het inmiddels ook klachten over beeldkwaliteit. Lees ook dat beeldkwaliteit voor firmwareversie 4.12 wel prima was. Heb 2 weken geleden geklaagd bij Ziggo. Zij bevestigen dat het een veelgehoorde klacht is, om mij vervolgens te verwijzen naar het Ziggo-forum "omdat de community ook goede oplossingen aandraagt"... Hopelijk gaat Ziggo het bij volgende firmware-update wel serieus aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:29:
I.d.d., sommigen interesseert het geen reet en wil nog niet zeggen dat honderden (zo niet méér) ongelijk hebben.
Mijn buurvrouw ziet het ook niet maar die heeft nog maar 15% zicht dus dan mag het wel......??
Mij interesseert het wel een reet en heb super scherp beeld. Nogmaals niet iedereen ervaart het probleem en het is daardoor moeilijker om snel een oplossing te realiseren dan om de tv gids up to date te krijgen. Bij dit laatste is de groep die het probleem ervaren zeer groot en daardoor urgenter.

Bovenstaande betekent trouwens niet dat ik het probleem mbt beeldkwaliteit bagatelliseer.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 29-07-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Even een vraag over het opnemen van een hele 'serie'. Als je instelt dat een hele serie moet worden opgenomen en ineens wordt de serie op een ander tijdstip uitgezonden, houdt de Next daar dan automatisch rekening mee? Of moet je op het wissel-moment zelf de opnames van de serie stoppen en opnieuw de serie opnemen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:16:
Even een vraag over het opnemen van een hele 'serie'. Als je instelt dat een hele serie moet worden opgenomen en ineens wordt de serie op een ander tijdstip uitgezonden, houdt de Next daar dan automatisch rekening mee? Of moet je op het wissel-moment zelf de opnames van de serie stoppen en opnieuw de serie opnemen?
'opnemen' is niet meer dan dat jij als het ware die uitzending of serie als favoriet aanmerkt. Alles wordt immers al opgenomen vanwege replay tv. Er wordt niet voor jou speciaal een videorecorder neergezet ;) ik acht de kans dus zeer groot dat het door jou genoemde scenario gewoon goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
Fantastisch die Next. Heeft het toch 3 weken gedaan. Nu al kapot. Geen beeld meer, haperend geluid, reboots (zie wel het please wait scherm).

Ga mijn abonnement opzeggen (voor Next) en de decoder terugsturen. Sowieso nog steeds een buggy apparaat...

Edit: gevonden waar het aan ligt (HDCP issues) en ga verder testen.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 30-07-2019 07:41 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 06:49:
Fantastisch die Next. Heeft het toch 3 weken gedaan. Nu al kapot. Geen beeld meer, haperend geluid, reboots (zie wel het please wait scherm).

Ga mijn abonnement opzeggen en de crap terugsturen.
Klinkt als een incident. Vind het enigszins overdreven om dan zo dramatisch te reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Phusebox schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 06:49:

Ga mijn abonnement opzeggen en de crap terugsturen.
Niet meteen zo negatief denken. Velen hebben de box al maanden in gebruik zonder enige problemen. En als je denkt dat het bij een ander beter is....dat kan vaak ook tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Palomar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:05:
[...]

Klinkt als een incident. Vind het enigszins overdreven om dan zo dramatisch te reageren...
Sorry bedoelde mijn abonnement voor Next opzeggen. Toen het wel werkte was het buggy at best. Wil best betalen maar niet om beta tester te zijn. Blijf maar bij mij CI+ modules.

Denk dat ik ook weet waar het aan ligt. Hebben ze HDCP toegevoegd in een update afgelopen week ofzo? 5 HDMI poorten met 3 kabels getest voor nu. Deed het alleen op een HDCP poort. Dat is crap want heb er maar drie van die op mijn receiver. Was eerder ook nooit een vereiste.

Gekke is wel dat ik geen melding krijg maar haperend geluid en zwart beeld. Kan dus ook dan niet in het menu of niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 30-07-2019 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik had vanmorgen opeens weer een software update gekregen? Beeld lijkt nu scherper? Heb niet gekeken welke versie ik nu heb, maar het was de 3e sinds mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:57
Hier ook een update. Wellicht een fix voor de tv gids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Is idd de fix voor de tv gids. Ziggo had aangekondigd dat die patch vannacht geïnstalleerd zou worden. Versienummer bleef bij mij ook gewoon 4.17. Zullen dus wel geen grote wijzigingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:42:
[...]Mij interesseert het wel een reet en heb super scherp beeld.
Ik snap hier werkelijk helemaal niks van, ik heb Zaterdag bij een kennis naar Ajax - PSV zitten kijken op Fox (kanaal 11) via de Next. Nou ik ben na een kwartier gestopt, ik had het gevoel of ik een leesbril ophad met de verkeerde kijk afstand, echt werkelijk niks was scherp aan dat beeld. Zeker niet als de camera bewoog, dan was het helemaal om te huilen. En dan lees je hier dat mensen super scherp beeld hebben met de Next :?
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:57:
Ik had vanmorgen opeens weer een software update gekregen? Beeld lijkt nu scherper? Heb niet gekeken welke versie ik nu heb, maar het was de 3e sinds mei.
Aan de beeldkwaliteit is niks veranderd met deze Fix voor Firmware 4.17, dit was alleen om de TVGids weer goed werkend te krijgen.

[ Voor 75% gewijzigd door DON PAPA op 30-07-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 20:12
Ik heb vandaag op de Messenger gezeten met Ziggo voor enkele zaken. Hierbij heb ik ook de wisselende beeldkwaliteit van de Next box kenbaar gemaakt. Dit werd door Ziggo bevestigd en men zou druk bezig zijn met een oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Edite: Net nog even hier thuis een stukje terug gekeken met ReplayTV van de wedstrijd Ajax - PSV via mijn eigen Next, en ook daarmee is de beeldkwaliteit echt gewoon niet om aan te zien.
[...]Mij interesseert het wel een reet en heb super scherp beeld.
@meesje Zou je is een paar foto's of nog mooier een stukje film van jouw TV beeld met deze wedstrijd er op willen maken en hier willen posten, ik ben echt zo benieuwd hoe dit er bij jouw uitziet namelijk...

[ Voor 215% gewijzigd door DON PAPA op 30-07-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:36:
Edite: Net nog even hier thuis een stukje terug gekeken met ReplayTV van de wedstrijd Ajax - PSV via mijn eigen Next, en ook daarmee is de beeldkwaliteit echt gewoon niet om aan te zien.

[...]

@meesje Zou je is een paar foto's of nog mooier een stukje film van jouw TV beeld met deze wedstrijd er op willen maken en hier willen posten, ik ben echt zo benieuwd hoe dit er bij jouw uitziet namelijk...
Naar deze wedstrijd kijk ik niet. :+
Zonder gekheid, ik zal deze week deze wedstrijd eens via replay tv opstarten. Wellicht was dit inderdaad belabberde kwaliteit. Voorheen gaf CL voetbal bij Veronica en Ziggo Sport super scherp beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 30-07-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07
[...]

Mij interesseert het wel een reet en heb super scherp beeld. Nogmaals niet iedereen ervaart het probleem en het is daardoor moeilijker om snel een oplossing te realiseren dan om de tv gids up to date te krijgen. Bij dit laatste is de groep die het probleem ervaren zeer groot en daardoor urgenter.

Bovenstaande betekent trouwens niet dat ik het probleem mbt beeldkwaliteit bagatelliseer.
Dit is juist helemaal niet moeilijk om te fiksen.
Maak van het scherptefilter gewoon een optie in het menu.
Kunnen gebruikers zelf kiezen of ze het wel of niet aan zetten.

Ik heb er trouwens ook geen last van.
Niet dat coupe soleil effect wat op het community forum geplaatst is iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@coob Aangezien jij en ik er geen last van hebben en vele anderen wel denk ik dat het iets complexer is om te fixen dan het tv gids probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
@meesje
Het is er met een bepaalde fw ingebracht dus dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om er een optie in het menu van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coob schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:55:
@meesje
Het is er met een bepaalde fw ingebracht dus dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om er een optie in het menu van te maken?
Kennelijk is met een bepaalde gedachte/voor een bepaald probleem destijds voor deze aanpassing gekozen. Daarover weten de tweakers met een geheimhoudingsverklaring ongetwijfeld meer over. ;)

Soms verbaas ik me er over (in algemene zin hoor, niet alleen mbt dit probleem) over hoe snel mensen geneigd zijn om te zeggen dat het nooit moeilijk kan zijn om het op te lossen of bijvoorbeeld het woord ‘gewoon’ gebruiken in een zin. Pas als je helemaal in de materie zit (m.a.w. het is je werk) kun je pas goed oordelen of iets makkelijk op te lossen is. Of het nu over techniek of politiek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Het lijkt er op dat de meeste en grootste beeld kwaliteitsproblemen met 4K/UHD televisies optreden want die scalen hardwarematig iedere aangeboden resolutie zelf op naar UHD en dan wordt een slecht tot redelijk beeld (wat er op een HD tv nog enigermate goed uitziet) ineens uitvergroot hetgeen het uiteindelijke beeld nóg slechter maakt voor het oog.
Dus als Ziggo nu i.d.d. een keuze in het menu inbouwt waarin je kunt kiezen tussen untouched passthrough óf verscherping door de Next dan is het probleem denk ik opgelost.
En dat moet in de software gebeuren en vreemd dat met vroege firmwares die verscherping er niet inzat dus waarom dit gesodemieter met beeldbewerking?
Laat de gebruiker kiezen wat ie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DON PAPA Ik kijk nu de voorbeschouwing van PSV op Veronica. Ik vind het beeld ziet er volgens mij heel scherp uit. De gezichten zijn niet glad gestreken. Hoe heb jij dit ervaren?

Edit: ik heb trouwens een full hd scherm en geen 4k. Ook het beeld van de voetbalwedstrijd ervaar ik als zeer scherp.

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 30-07-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:46
DON PAPA schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Ik snap hier werkelijk helemaal niks van, ik heb Zaterdag bij een kennis naar Ajax - PSV zitten kijken op Fox (kanaal 11) via de Next. Nou ik ben na een kwartier gestopt, ik had het gevoel of ik een leesbril ophad met de verkeerde kijk afstand, echt werkelijk niks was scherp aan dat beeld. Zeker niet als de camera bewoog, dan was het helemaal om te huilen. En dan lees je hier dat mensen super scherp beeld hebben met de Next :?

[...]

Aan de beeldkwaliteit is niks veranderd met deze Fix voor Firmware 4.17, dit was alleen om de TVGids weer goed werkend te krijgen.
Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ook hier slecht beeld tijdens Ajax-PSV. Daarna niet meer getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poulske schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ook hier slecht beeld tijdens Ajax-PSV. Daarna niet meer getest.
Ik moet het nog testen (replay tv) maar het kan natuurlijk zijn dat Ziggo bij deze uitzending gigantisch de mist is ingegaan met bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog een issue bij mij, sinds ik de Next heb moet ik een paar keer per week de stroom van mijn receiver (Yamaha RX-A850) halen omdat deze anders niet meer werkt met de ARC van mijn tv.

Zonder next box heeft dit jaren prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:58:
@DON PAPA Ik kijk nu de voorbeschouwing van PSV op Veronica. Ik vind het beeld ziet er volgens mij heel scherp uit. De gezichten zijn niet glad gestreken. Hoe heb jij dit ervaren?
Daar ervaar ik ook een zeer slechte beeldkwaliteit, hier een voorbeeld hoe het er hier uitziet, let vooral op de stoppels in het gezicht en zijn haar, totaal wazig bij de geringste beweging.

[YouTube: Voorbeeld]

Zou jij ook is een stukje willen filmen van dat stukje uit de voorbeschouwing, zodat we kunnen vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Daar ervaar ik ook een zeer slechte beeldkwaliteit, hier een voorbeeld hoe het er hier uitziet, let vooral op de stoppels in het gezicht en zijn haar, totaal wazig bij de geringste beweging.

Zou jij ook is een stukje willen filmen van dat stukje uit de voorbeschouwing, zodat we kunnen vergelijken ?
Fox <> Veronica he. ;)
Dat ziet er inderdaad niet best uit. Ik zal er eens op letten. Ik denk wel dat (wat hier al is aangegeven) het een Next/4k tv dingetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Laatst online: 08-09 10:29
Beeldkwaliteit:

Heb alles HDMI 2.0b behalve TV toestel en resolutie ingesteld op "van de TV" (via Denon AVR X2400H naar oude Sony HD 49").
Beeld is normaal. Vooral RTL4 en SBS6 die altijd al een beter beeld hebben. (Met een Sony TV heb je geen UHD TV nodig, tenzij je >= 65" hebt) Mijn beeld is altijd prima.

Tip. Ik heb Hirschmann 4G afgeschermde kabels, versterker en T-splinters. Een T splitter in de TV waarop de antennekabel zit en vandaar pas naar de NEXT. Ik kan dus omschakelen tussen de tuner in de TV (CI+) en de Next. Zie geen verschil. Kijk ff bij instellingen INFO>Diagnostiek of alles daar OK is.

[ Voor 0% gewijzigd door PCan op 30-07-2019 21:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:16:
[...]

Fox <> Veronica he. ;)
Dat ziet er inderdaad niet best uit. Ik zal er eens op letten. Ik denk wel dat (wat hier al is aangegeven) het een Next/4k tv dingetje is.
@DON PAPA Nu met de nabeschouwing zijn bij hoofdbeweging van Kieft en Gijp de haren nog steeds scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

PCan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:46:
Een T splitter in de TV waarop de antennekabel zit en vandaar pas naar de NEXT. Ik kan dus omschakelen tussen de tuner in de TV (CI+) en de Next. Zie geen verschil.
Dat heb ik ook, en als ik via de TV tunner (Ci+) kijk ziet alles er gewoon prima uit hier. Trouwens tot Firmware 4.12 zag alles via de Next er ook gewoon goed uit, maar sinds Firmware 4.12 waarin Ziggo het nodig vond een extra filter aan te zetten in de Next, heb ik (en andere) deze slechte beeldkwaliteit van de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb zelf de Next (nog) niet aangezien ik nog een korting heb maar er is een thread op het Ziggo forum om de beste beeldkwaliteit te krijgen.

Het volgende zou volgens mij nog wel redelijk verschil kunnen maken in beeldkwaliteit.
Stel je de mediabox in op een resolutie van 1080i/p? Dan verzorgt jouw 4K televisie de upscaling naar 4K.
Stel je de mediabox in op 4K dan verzorgt de box de upscaling.
Het lijkt mij sowieso het beste om je televisie de upscaling te laten regelen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Het kan toch bijna niet anders als dat je camera daar ook een aandeel in heeft van wat er nu te zien is? Stoppels verdwijnen gewoon bij beweging van het hoofd? Het beeld lijkt zo heel erg overstuurd, te scherp, ik weet niet waar ik naar zit te kijken eigenlijk? Als dit werkelijk in de buurt van je echte TV beeld komt dan zijn er vreemde dingen aan de hand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DON PAPA Net even de voorbeschouwing van de JC schaal gekeken. Jouw fragment ziet er bij mij ook niet uit. Baardhaar is niet te onderscheiden (het lijkt wel alsof potlood met een vinger uitgeveegd is), ook het hoofdhaar is verre van scherp. Hier heeft Ziggo (of Fox?) dus echt zitten klooien. Ik weet het niet hoor, maar wellicht waren veel kijkers verwacht en dan om maar alles aan te kunnen (ook via Ziggo Go) de bitrate flink terug schroeven?
Zojuist nog een keer de voorbeschouwing van PSV bekeken. De rimpels van Kieft en de korte hoofdhaartjes van Gijp zijn heel scherp zichtbaar. Om dit goed beoordelen zit op een halve meter van mijn scherm. Als dit bij jou niet scherp is (ik neem aan dat je een 4k scherm hebt) dat het heel specifiek ligt aan de doorgifte van beeld van Next naar de 4k televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De oorzaak ligt niet in een 4K/UHD tv maar in het feit (vlgs mij) dat de tv het slechte beeld dat niet zo opvalt op een HD tv upscaled naar 4K (als ze dit niet zouden doen zou je maar een klein beeld hebben) en het slechte beeld alleen maar nóg meer opvalt omdat het uitvergroot wordt.
Ziggo moet gewoon een pass-through mogelijkheid bieden om dit te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 30-07-2019 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
Ook nog steeds lipsync issues bij het terugkijken van programma's, waarbij het geluid dus niet gelijk loopt met het beeld :/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
[...]

Dit ziet er echt beroerd uit maar dat heb ik gelukkig nog niet gezien hier.
Hoe kan dat nou dat sommige dit wel hebben een andere niet?

Waar vind ik dit stukje? Ik heb alleen de wedstrijd en de nabeschouwing in de gids.

Ik heb geprobeerd een stukje te filmen.
Dit is met mijn Mi9 gedaan. Beeld is in werkelijkheid beter.
Ik zie dat youtube het bestand naar 1080p heeft geconverteerd

YouTube: VID 20190731 082609

[ Voor 20% gewijzigd door coob op 31-07-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

sjaool schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:04:
Het lijkt mij sowieso het beste om je televisie de upscaling te laten regelen.
Dat is zeker zo, daarom staat mijn Next ook op 1080i ingesteld..
hardware-lover schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:47:
[...]Het kan toch bijna niet anders als dat je camera daar ook een aandeel in heeft van wat er nu te zien is? Stoppels verdwijnen gewoon bij beweging van het hoofd?
Dit is opgenomen met mijn Samsung S9+ camera, waar ik prima video's mee maak. Ik zou zeggen kijk het stukje eens terug met je eigen Next, ik ben wel benieuwd hoe het er bij andere uitziet. Je kunt dit stukje van FOX Sport Extra terug vinden via ReplayTV op FOX (kanaal 11) zaterdag 27 Juli tussen 17:00 & 18:00 uur op ongeveer 6:15
meesje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:50:
@DON PAPA Net even de voorbeschouwing van de JC schaal gekeken. Jouw fragment ziet er bij mij ook niet uit. Baardhaar is niet te onderscheiden (het lijkt wel alsof potlood met een vinger uitgeveegd is), ook het hoofdhaar is verre van scherp.
Oke goed om te weten dat het dus ook op een HD TV te zien is
meesje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:50:
Zojuist nog een keer de voorbeschouwing van PSV bekeken. De rimpels van Kieft en de korte hoofdhaartjes van Gijp zijn heel scherp zichtbaar. Om dit goed beoordelen zit op een halve meter van mijn scherm. Als dit bij jou niet scherp is (ik neem aan dat je een 4k scherm hebt) dat het heel specifiek ligt aan de doorgifte van beeld van Next naar de 4k televisie.
Nee ook dat is niet 100% scherp hier, moet wel eerlijk zeggen dat het er wel beter uitziet dan mijn vorige voorbeeld in het filmpje.
coob schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:35:
[...]Waar vind ik dit stukje? Ik heb alleen de wedstrijd en de nabeschouwing in de gids.
Je kunt dit stukje van FOX Sport Extra terug vinden via ReplayTV op FOX (kanaal 11) zaterdag 27 Juli tussen 17:00 & 18:00 uur op ongeveer 6:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:45:
[...]

Je kunt dit stukje van FOX Sport Extra terug vinden via ReplayTV op FOX (kanaal 11) zaterdag 27 Juli tussen 17:00 & 18:00 uur op ongeveer 6:15
En wat zijn de beste opties voor het opnemen en uploaden van de video?
4K of 1080 op mijn telefoon?
Image stabilisatie aan of uit?
Settings in Youtube?
Pagina: 1 ... 33 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic