Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:05
Mede-auteur:
  • Microkid
  • Laatst online: 22:53

Microkid

Inhoudsopgave

Mediabox Next (eigenschappen / technische specificaties / stroomverbruik)
FAQ
Meest voorkomende foutcodes
Software
Bugs
Feature requests

Mediabox Next

De belangrijkste eigenschappen
• live TV, opnames of Ziggo Replay via TV, smartphone, tablet of computer
• onbeperkt* tegelijkertijd programma's opnemen
• voice control
• opnames op afstand starten, stoppen, inplannen of verwijderen
• meer dan 30 apps zoals Netflix, Videoland en Youtube

* Afhankelijk van de resterende opslagruimte binnen je abonnement

Technische specificaties
• beeldkwaliteit: 4K @60p - 10 bits
• cloud opslagruimte: 400 uur*
• optische audio: ja, 1x S/PDIF
• afmetingen: 21 x 12 x 2,5 cm
• iTV retoursignaal: via UTP / wifi
• SCART-aansluiting: 1x mini-SCART
• HDMI-aansluiting: ja, 1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
• USB-aansluiting: ja, maar niet actief
• component-aansluiting: nee
• analoge audio: ja, 3,5 mm mini-jack
• ethernet-aansluiting: ja, 1x
• aan-/uitknop: ja, op achterzijde
• digitale radio: ja, via app
• aantal tuners: 8

* opnames worden maximaal 1 jaar bewaard

Foto's van de binnenkant van de Next

Stroomverbruik
 Verbonden met een netwerkkabelVerbonden via draadloos netwerk
Aan11,16 Watt11,84 Watt
Standby: Snelstart < 0 sec9,29 Watt11,12 Watt
Standby: Normale start < 10 sec1,59 Watt1,55 Watt
Standby: Ecostart < 15 sec0,34 Watt0,36 Watt

Voor verdere informatie zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/

De box is nog niet officieel beschikbaar, maar Ziggo heeft na het afronden van de testfase wel al een aantal klanten (voornamelijk met een Max abonnement) via mail benaderd en de mogelijkheid geboden om deze box al in gebruik te nemen alvorens de box voor iedereen beschikbaar komt (momenteel nog onbekend wanneer dat gaat gebeuren). Het is sinds mei ook mogelijk om de Next telefonisch of via chat te bestellen alleen icm Alles-in-1/Complete Next of Alles-in-1/Max Next.

Foto's van de unboxing:
SkyFlyer in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Vergelijking met de Horizon/Mediabox XL:
SkyFlyer in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Uitgebreide eerste ervaring:
F55 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Next topic op het Ziggo Gebruikersforum (met een uitgebreide vergelijking met de Mediabox XL in de OP):
https://ziggoforum.nl/topics/mediabox-next-deel-2.92726/

FAQ

Hoe kan ik de Mediabox Next bestellen?
De Mediabox Next is sinds 11 juni officieel beschikbaar en kan je bij Ziggo (website/telefonisch/chat) icm een abonnement bestellen. Zie ook: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Na het aansluiten van de Next kan ik nog geen TV kijken?
Aangezien de Next zonder smartcard werkt zal die eerst na het aansluiten gekoppeld moeten worden aan jouw account (dit kan tot 24 uur duren). Bij diagnostiek in het menu zie je tot die tijd ook "niet geactiveerd" bij signaalkracht staan. Mocht het langer duren dan contact opnemen met Ziggo.

Waarom heb je zowel een coax- als internetaansluiting (UTP/WiFi) nodig?
Dit is omdat lineaire TV via coax loopt en de rest (replay, vod, apps) via internet loopt. Voordeel hiervan is dat je geen ingebouwd modem meer nodig hebt zoals bij de Mediabox XL het geval is (scheelt dus een hoop problemen). Een uitzondering hierop zijn lineaire 4k uitzendingen, die lopen momenteel ook via internet. Mogelijk verandert dit nog in de toekomst naar mate er meer ruimte beschikbaar komt door het uitschakelen van de analoge frequenties.

De kleuren van het beeld worden niet goed weergegeven bij 4k?
Dit heeft niet met 4k te maken, maar momenteel lijkt de Next niet goed om te kunnen gaan met Deep Colour (bij LG heet dit Ultra HD Deep Colour). Om dit te verhelpen zal je deze functie moeten uitschakelen voor de HDMI poort waar de Next op aangesloten zit (totdat Ziggo dit probleem middels een firmware update mogelijk kan fixen). Indien je dit niet kan/wilt uitschakelen, dan is de workaround om bij beeld 1080p te kiezen.

Hoe is de kwaliteit van opnames en replay?
De kwaliteit van opnames en replay zijn gelijk aan elkaar, maar de bitrate van live TV zou hoger zijn en dus van betere kwaliteit zijn. Al zie ik persoonlijk geen verschil, het ziet er in beide gevallen top uit.

Kan ik doorspoelen in gemaakte opnames?
Ja, dit is mogelijk. Alleen bij replay is doorspoelen bij commerciële zenders niet mogelijk.

Moet ik nog extra minuten inprogrammeren bij een opname?
Nee, bij een opname wordt standaard 5 minuten extra van te voren, en 15 minuten extra na afloop van het programma opgenomen.

Hoe lang blijven mijn opnames in de cloud beschikbaar?
De opnames worden vanaf de dag van opnemen 1 jaar bewaard.

Mijn opname is mislukt hoe kan dat?
Uitleg van Ziggo (zie ook link naar het Ziggo forum bij de Bugs):

Opnames die eerst wel af te spelen zijn, maar na enkele dagen toch zijn 'mislukt':
In de eerste dagen na de uitzending kijk je de opname vanaf onze 'replay server', pas na enkele dagen checkt ons systeem of een uitzending langer bewaard moet blijven (heeft iemand hem opgenomen?) en zo ja wordt hij verplaatst naar onze 'opname server'. Die verplaatsing ging de afgelopen weken in een hoop gevallen niet goed, daarvan zien de ontwikkelaars elke dag live de statistieken. Sinds 18 mei zijn de grootste problemen opgelost en komen fouten hierin nog maar een enkele keer voor, ook die gevallen worden natuurlijk verder onderzocht.

Opnames die direct na uitzending al 'mislukt' zijn:
Dit heeft natuurlijk niet te maken met de bovenstaande verplaatsing tussen servers, maar met de opname die direct wordt gemaakt. Nieuwe voorbeelden hiervan zijn erg welkom.

Opnames met foutmeldingen/blokjes/haperingen/andere beeldproblemen:
Dit kan een storing in de originele uitzending zijn geweest die netjes is opgenomen of er zijn fouten ingeslopen bij de opname aan onze kant. Er worden meerdere opnames van hetzelfde programma gemaakt en bij verplaatsing naar de 'opname server' wordt de beste behouden als er niet te veel fouten in zitten. Ook hiervan zien we graag specifieke voorbeelden met het exacte tijdstip in de uitzending waarop je de problemen ervaart, zodat we dat hier ook kunnen reproduceren.

Wat voor afstandsbediening kan ik gebruiken?
De box reageert zowel op IR (infrarood) als RF (radio frequency) signalen, oftewel je kan een universele afstandsbediening zoals een Harmony gebruiken (apparaatcode Ziggo Mediabox Next, Ziggo/Pace DCR-7111 of Arris DCX960).
De meegeleverde afstandsbediening werkt middels RF. Tevens zit er een knop op om voice commando's door te geven.

Welke apps zijn beschikbaar?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/alle-apps/

Hoe luister ik naar radio?
Dat kan niet langer via kanaalnummers zoals men gewend is, maar kan alleen via een app in het menu.

Zit er nog Teletekst op?
Ja, middels de knop met de 3 puntjes (...) op de afstandsbediening kan Teletekst opgeroepen worden.

Is de Next stil tijdens gebruik?
De Next bevat een kleine fan en een intern koelblok. Normaliter is de Next lekker koel en zal de fan slechts zachtjes draaien. Als je er dicht bij staat, zal je de fan wellicht horen. Vergeleken met de Mediabox XL is het ieder geval een grote vooruitgang.

Zodra de Next aanstaat is de witte LED van de power knop erg fel, kan deze gedimd worden?
Helaas kan deze niet gedimd worden. Hopelijk kan Ziggo een instelling toevoegen met bijvoorbeeld als opties: aan, gedimd of uit.

Hoe kan ik de Next een firmware reset geven?
WAARSCHUWING: Ziggo adviseert dit niet zomaar uit te voeren (zie ook reactie van Ziggo-Webcare).
Indien je de firmware opnieuw wilt laden (firmware reset), kan je dit als volgt doen: power on met alle drie de knoppen voorop ingedrukt houden. De Next zal dan herstarten en als eerste de firmware ophalen (er verschijnt dan een pijlje naar beneden op het scherm) en installeren. Daarna moet je de setup weer doorlopen. Deze oplossing werkt overigens alleen indien je de Next bekabeld hebt aangesloten, dus via WiFi werkt dit niet.

Kan ik de USB poort gebruiken?
Nee. De reden voor het uitschakelen van de USB poort is om te voorkomen dat mensen gaan experimenteren met zaken als: externe HD's, USB sticks en aanpassen/updaten van de (custom) firmware. Busybox is geblokkeerd, zodat men niet via SSH kan inloggen op het apparaat (geen ping/telnet).

Moet ik Next in combinatie met de Connectbox gebruiken?
In theorie niet, maar Ziggo heeft daar wel een sterke voorkeur voor (en aangezien het modem in bruikleen is, heb je daar zelf weinig over te zeggen). De Connectbox werkt optimaal samen met de Next en is technisch gezien superieur aan de oudere modems (ondersteunt meer downstream kanalen en de WiFi kwaliteit/ondersteuning is beter). Het Puma 6 verhaal is ook reeds achterhaald. Indien je geen gebruik maakt van de Connectbox dan wordt je oude modem na 2 weken gedeactiveerd, tenzij je met Ziggo anders weet af te spreken.

Mijn huidige modem staat in bridge mode. Hoe krijg ik de Connectbox in bridge mode?
Als je huidige modem al in bridge mode staat, zal de Connectbox dat volgens Ziggo automatisch overnemen. Tijdens het installeren zal de box een aantal keer resetten, zodra de installatie klaar is zal het modem in bridge mode moeten staan. Mocht dit toch niet het geval zijn dan dien je dit zelf aan te passen. Indien dit niet mogelijk is dan zal je met Ziggo contact moeten opnemen om de Connectbox alsnog in bridge mode te laten zetten.

Het volume van het geluid vergeleken met mijn Mediabox XL is vrij laag?
De output bij de Mediabox XL was blijkbaar hoger dan normaal. Je kan eventueel bij "Instellingen > Beeld en geluid" de optie "Dolby Audio" op "Aan" zetten, dit zou resulteren in een voller geluid.

Hoe benader je de Connectbox?
Default: 192.168.178.1
Bridge mode: 192.168.100.1

Zitten er eastereggs in de Next?
Jazeker. Praat in de microfoon en zeg dan "miauw" of "woef woef"

Meest voorkomende foutcodes

Foutcode CS1002
Om digitale televisie, Ziggo On Demand en Ziggo Replay te gebruiken heeft de Mediabox Next een internetverbinding nodig met het Ziggo netwerk. Via deze verbinding verzendt en ontvangt de Next informatie. Foutcode CS1002 houdt in dat het apparaat de benodigde informatie niet kan verzenden, ontvangen of allebei.

Oorzaak: de voorgeladen configuratie van de Next is niet goed ingesteld waardoor de Next geen contact krijgt. De batch waaruit deze apparaten zijn geleverd is geïdentificeerd door Ziggo en alle mediaboxen uit deze batch die nog niet geleverd zijn worden uit de schappen gehaald. De klanten die een Next uit deze batch hebben gekregen worden door Ziggo bericht.

Oplossing 1: Als je de Next met een netwerkkabel hebt aangesloten, controleer dan aan de achterzijde of deze kabel nog stevig is aangesloten.
Oplossing 2: Voer een firmware reset uit (zie FAQ).

Foutcode CS1010: De mediabox herkent je abonnement niet
Oorzaak: de box is mogelijk nog niet geactiveerd. Dit kan komen doordat er geen internetverbinding was tijdens de activatie.
Oplossing: zorg dat de Next connectie heeft met internet tijdens de installatie (bij voorkeur via de netwerkkabel). Voer de installatie opnieuw uit. Activatie vanuit Ziggo kan soms een paar uur duren.

Foutcode CS2000/CS2004: Sorry, deze zender doet het nu niet
Oorzaak: mogelijk een slechte bekabeling, of een verkeerde device koppeling bij Ziggo.
Oplossing: check je bekabeling, zorg dat je goede kwaliteit connectoren gebruikt. Indien alles goed is, check met de klantenservice of het serienummer van je Next overeenkomt met wat bij Ziggo in het systeem staat. Met een verkeerd serienummer kan de box zich niet activeren en wordt er een zwart beeld getoond.

Overige foutcodes
Krijg je een andere foutcode te zien? Je kan alle foutcodes bij Ziggo opzoeken middels de volgende link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/foutcodes/

Software

Per 29/4/2019
• Versie: 4.15
• Applicatieversie: 34_20190307114225_MASTER_EOS_SPRINT60
• Softwareversie: DCX960__-MON-PRD-00.01-060-AL-AL-20190307114225_NA004
• CA Softwareversie: R-BVIAC-AGJBW-UPCAN

Per 28/5/2019
• Versie 4.16
• Applicatieversie: 103_20190502124826_MASTER_EOS_SPRINT63
• Softwareversie: DCX960__-MON-PRD-00.01-063-AM-AL-20190502124826_NA004
• Soms moest bij het ontgrendelen van een programma, twee keer achter elkaar een pincode ingevoerd worden. Dat hoeft nu nog maar één keer.
• Kijk je een Replay item en spoel je door naar het punt waar het live tv-programma is? De box schakelt niet meer niet automatisch over, maar je bevestigt zelf of je naar live tv wilt. Of niet.
• De dienst ‘WebTV’ stopt. Wil je online video’s kijken via je Mediabox Next? Ga dan naar de YouTube-app.
• Nadat de box lang in stand-by stond, bleef het beeld soms zwart en hoorde je alleen geluid. Ook lukte het soms niet om een app op te starten. Dat is nu opgelost.
• Als de installatieprocedure gestart was en je vervolgens een tijdje niks deed, werd de taal op Engels ingesteld. Dat is nu opgelost.
In de laatste Ziggo GO app update zijn er ook diverse (kleinere) verbeteringen doorgevoerd om de prestaties en stabiliteit te verbeteren.

Per 15/7/2019
• Versie 4.17
• Applicatieversie: 97_20190628143437_MASTER_EOS_SPRINT67
• Softwareversie: DCX960__-MON-PRD-00.01-067-AQ-AL-20190628143437_NA004
• In de tv-gids filter je kanalen nu ook op Genre.
• Zoek je in het zoekscherm, dan staan de kanalen in alfabetische volgorde.
• Het zoeken via tekst is vanaf nu op de Mediabox Next en Ziggo GO hetzelfde.
• De resolutie instellingen blijven bewaard als je de mediabox uit stand-by is gezet. Die hoef je dus niet meer opnieuw in te stellen.
• Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.
• Aan/Uit knop is naar eigen keuze in te stellen

Bugs

• soms mislukken of verdwijnen opnames (zie ook Ziggo forum)
• soms zijn er blokken in beeld zichtbaar bij een opname of bij Replay (zie ook Ziggo forum )
• mogelijk beeldkwaliteit issues bij 4k, bij veel mensen ziet 1080p er beter uit (zie ook Ziggo forum)
• zowel beeldkwaliteit (4k) als geluidskwaliteit (Dolby Digital Plus) waren in oudere software versies wel goed, maar zijn dus minder of helemaal afwezig in de huidige software versie, ondanks een duidelijk signaal van mensen in het testpanel heeft Ziggo hier tot op heden niets mee gedaan
• volume van Radio Decibel staat veel hoger dan de rest
• door agressieve HDMI CEC niet mogelijk om van HDMI ingang te wisselen zolang de Next aanstaat
• bij sommige gebruikers wordt de ingestelde beeldresolutie niet onthouden
• lipsync issues, geluid loopt regelmatig niet gelijk met het beeld bij terugkijken
• ondertiteling staat standaard uit bij HBO, na aanzetten wordt deze instelling niet bewaard
soms komt de Next niet goed uit standby, waarbij er geen output signaal lijkt te zijn (fixed in 4.16)
sommige gebruikers ervaren na aanzetten van de Next een zwart scherm, maar wel geluid en wel menu's (fixed in 4.16)

Feature requests

• optie om HDMI-CEC uit of aan te zetten
• optie om extra gegevens van media te tonen (bijv. resolutie, geluid)
• dimbare power LED
• optionele screensaver
• uitgebreidere beschrijving bij programma's (huidige beschrijving van bv. films is veel beknopter dan op de Horizon of Humax en geen IMDB rating)
• optie om in de TV gids alleen de zenders te tonen waarop je geabonneerd bent (net als de Ziggo GO app)
• support voor 24p bij Netflix
• items bij "verder kijken" kunnen verwijderen via de Next
• optie voor corrigeren lipsync
• spraakbediening in apps (zoals Netflix en YouTube)
• gescheiden weergave van opnames bij gebruik van profielen
• aantal seconden dat de D-pad vooruit of achteruit skipt kunnen aanpassen
• optie voor tonen BER waardes van zenders
• keuze uit ander kleurenpalet in de EPG

Laguna wijzigde deze reactie 14-10-2019 15:56 (255%)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Rinaldootje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-10 20:13
Misschien er ook even bij vermelden, dat de opnames in de cloudopslag daar een jaar mogen blijven staan.
Dit zal geen probleem zijn voor de meeste klanten, want bijna alle opnames worden binnen 10 dagen afgekeken.

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:32

CeesKees

I rest my Kees

Heeft deze HDMI CEC bediening? (dus basisfuncties met de remote van je TV)?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Flexboy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-10 13:26
Ja, maar (nog) niet instelbaar welke functies je wil gebruiken.

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

-ET-

Phone Home

Hopelijk werken de apps beter dan op de huidige horizon box. Daar waren Netflix en Videoland een drama.

Is er al een datum bekend wanneer de nieuwe box aangevraagd kan worden?

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:55

Pierre

Zucht

-ET- schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:19:
Daar waren Netflix en Videoland een drama.
En dan druk je het nog zacht uit, sinds ik een Shield TV heb kijk ik daar Netflix op :) perfect.
Is er al een datum bekend wanneer de nieuwe box aangevraagd kan worden?
Ik begreep van de KS dat je de email in de gaten moest houden.

Pierre wijzigde deze reactie 20-03-2019 08:29 (24%)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• -ET-

-ET-

Phone Home

ik heb er een ATV4 naast gezet voor Netflix/videoland/NPO werkt ook als een trein. Maar alles in 1 zou ook wel fijn zijn (scheelt een HDMI aansluiting en weer een device en kan de ATV4 naar boven)

• iMars
  • Laatst online: 21:28
-ET- schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:30:
ik heb er een ATV4 naast gezet voor Netflix/videoland/NPO werkt ook als een trein. Maar alles in 1 zou ook wel fijn zijn (scheelt een HDMI aansluiting en weer een device en kan de ATV4 naar boven)
Ik prefereer nog liever een Ziggo Go app op de ATV4, dan hoef ik die hele decoder niet ;)

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:05
Is deze nieuwe setupbox momenteel al beschikbaar?

• LukeBanning
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17:09
Gisteren mail gekregen of we de nieuwe Next wilden... JA!
Een dezer dagen zal die geleverd worden, ben benieuwd!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:26
@Danielson Alleen voor specifiek gekozen klanten met het hoogste abonnement geloof ik.
Mijn vrouw riep al dat we dan wel gaan verhogen voor deze box. :P

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• -ET-

-ET-

Phone Home

@LukeBanning kreeg je die mail spontaan vanuit ziggo of heb je je ergens voor ingeschreven?

[Edit]
lijkt dus alleen voor de MAX abonnementen.

* -ET- is Complete abonnee

-ET- wijzigde deze reactie 20-03-2019 08:37 (33%)

• LukeBanning
-ET- schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:36:
@LukeBanning kreeg je die mail spontaan vanuit ziggo of heb je je ergens voor ingeschreven?
Ik heb toevallig vorige week via social media (Facebook Messenger) aangegeven dat ik me in wilde schrijven als 'tester' maar eerlijk gezegd vraag ik me af of dat invloed heeft gehad (volgens mij hebben velen zich daar al voor ingeschreven).
Wij hebben het Complete pakket, overigens

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:55

Pierre

Zucht

Arunia schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:36:
@Danielson Alleen voor specifiek gekozen klanten met het hoogste abonnement geloof ik.
Mijn vrouw riep al dat we dan wel gaan verhogen voor deze box. :P
Geen idee, ik heb Internet Complete en TV Max, dus ben wel nieuwsgierig of dat voldoende is.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:26
@Pierre Wij hebben ook internet Complete en TV Max. Zal zo de mail ook nog even nalopen.
Vandaag iig nog geen mail over gehad.

Arunia wijzigde deze reactie 20-03-2019 08:47 (17%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• yousql
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16:26
Zal stadia hier ook op gaan werken? Dan zou je wellicht een box hebben waar je alles mee kan. Dan zou ik misschien wel overstappen van ci+ naar de nieuwe box.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:09
Gewoon even afwachten waar Ziggo mee komt qua abonnementen. Heeft nu geen zin om je abonnement alvast aan te passen, er is namelijk nog niets bekend los van heel veel speculatie.

• LukeBanning
LukeBanning schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:37:
[...]
Wij hebben het Complete pakket, overigens
Voor de volledigheid, we hebben TV Standard en Internet Complete.
En gisteren hebben we de uitnodiging gekregen.
Dus zeker niet alleen voor de Max pakketten ;-)

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik heb net contact met de klantenservice gehad. Er wordt inderdaad in batches uitgerold. geen onderscheid lijkt er te zijn tussen de verschillende abonnementen.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik zou ook graag meedraaien in het testen, maar helaas geeft Ziggo overal aan dat dat nog niet kan. Jammer!

Is het al bijna vrijdag?

• jongetje
DennusB schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:03:
Ik zou ook graag meedraaien in het testen, maar helaas geeft Ziggo overal aan dat dat nog niet kan. Jammer!
Als je mee wilt testen met nieuwe Ziggo producten en diensten kun je daarvoor terecht bij de community: http://community.ziggo.nl/

Wat er nu loopt is geen test maar een soft launch van de Mediabox Next.

• DennusB
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:08:
[...]

Als je mee wilt testen met nieuwe Ziggo producten en diensten kun je daarvoor terecht bij de community: http://community.ziggo.nl/

Wat er nu loopt is geen test maar een soft launch van de Mediabox Next.
Net even gebeld : Als je je telefonisch inschrijft krijg je binnen een paar dagen een mail met link om hem te bestellen :)

Is het al bijna vrijdag?

• LukeBanning
wopper schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:20:
[...]

Ja exact dat is het abonnement waarin de mediabox (die oude) ook al zat. Ik zit eronder met Start, ik ben heel benieuwd of daar de Next box ook voor beschikbaar komt.
Ik verwacht persoonlijk dat Start wel als laatste zal komen. Omwille van het idee van testen wil je dat natuurlijk eerst doen met zoveel mogelijk mogelijkheden.
In het Start abonnement zijn de mogelijkheden tenslotte net iets beperkter.

@MikeyMan Gewoon binnen het bestaande abonnement. We hebben (nu nog) geen nieuw abonnement ofzo af moeten sluiten.

• CrazyBorr
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:15
11 Maart heb ik een mail ontvangen van Ziggo,
"De nieuwe Ziggo TV‑ervaring. Nu exclusief voor jou..."
Gelijk mij aangemeld natuurlijk. Donderdag de 14de het pakket ontvangen en aangesloten.
Het is even wennen qua nieuwe lay-out en andere afstandsbediening.
Maar het reageert allemaal razendsnel en bevalt tot op heden perfect!

• LukeBanning
wvkreg schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Op welk mail adres? Ziggo of een ander adres?
Gewoon het mailadres dat normaliter ook voor communicatie vanuit Ziggo dient (Gmail in onze situatie)

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:56
mikerosauer schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:26:
[...]

moet je daar voor upgrade dan ?

hier internet 40mb en Tv max
Ik heb complete en ze gaven aan dat ik gewoon voor de Next in aanmerking kom.

©2004

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:12
Starck schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:31:
Weet iemand ook of de box automatisch switched tussen framerates? Dus DVB-C content op 50Hz en Netflix op 24Hz, 50Hz of 60Hz?

De Apple TV 4(k) doet dit namelijk perfect en ben inmiddels erg gehecht aan deze feature :)
Nee deze optie hebben ze er toen terug uitgehaald want een paar testers liepen teklagen dat hun tv dan even op zwart gaat tijdens het switchen van framerates, ze gaan wel kijken of ze en optie kunnen maken in het menu om dit aan/uittezetten, maar ziggo kennende zal dit wel jaar of 10 duren.

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:52
IkWilbert schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:25:
Hoe werkt de afstandsbediening? Heeft deze direct zicht nodig op de next?
Dat lijkt mij niet. Je moet ze apart koppelen. Zal dus RF zijn.

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:05
Marcva schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:28:
[...]

Dat lijkt mij niet. Je moet ze apart koppelen. Zal dus RF zijn.
Wel IR ondersteuning? Anders mooi klote met mijn Logitech Harmony.

• harm12nl
Klopt, is al eerder bevestigd in het Ziggo topic. Werkt met de Harmony (ben ik ook afhankelijk van). :)

©2004

• harm12nl
Is natuurlijk ook al zo bij de huidige box :)

©2004

• jongetje
4k televisie gaat over IP en niet DVB-C.

• CrazyBorr
Zender 205: Love Nature 4K
Gloeiende wat een geweldig beeld op mijn Sony A1 65 inch...
(Sorry..)
Echt vergelijkbaar met de 4k afleveringen van bijvoorbeeld Planet Earth streaming vanaf mijn Synology

• CrazyBorr
Kleiner, stiller, sneller, zuiniger..zijn toch al prima verkoop argumenten vind ik

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:07
@fietsbob

Favorieten heb ik nog niet bekeken of dat kan, zal straks even checken.

@LukeBanning

De Next bevalt me goed, weinig te klagen, het cijfer van 8 naar 9 is een extra punt voor langdurig goed blijven doen.

• Dennis585
@fietsbob

Je hebt een meest bekeken lijst en je kunt zelf een favoriete zenders lijst maken.

Sorry voor de dubbel post.

• Dennis585
@Danielson

Voice control op de Next werkt prima. Je zegt 'MTV HD' met de afstandsbedieningsknop ingedrukt en dan gaat die snel naar MTV HD. Je hebt heel veel stem commando's, ook voor menu en opname functies.

Hier alle voice commando's:

https://www.ziggo.nl/klan...iabox-next/stembesturing/

• harm12nl
DennusB schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:37:
Hoe zit het eigenlijk bij die Next? Kan je die nu ook gewoon voorzien van signaal of is coax nog verplicht?
Alleen internet bedoel je met 'signaal'? Kijk dan even een paar post terug..

©2004

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-10 10:53
Is er al iets bekend over toekomstig 4K aanbod in TV zenders? Dat zou e.e.a. toch wat interessanter maken.

• Dennis585
wlmpie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:01:
Ik gebruik nog steeds windows media center onder windows 7 met anysee tuners. maar windows 7 ondersteuning gaat eind dit jaar echt stoppen en de pc en tuners beginnen een beetje brak te worden.Kun je met zo'n mediabox next wel gewoon doorspoelen en terugspoelen als je iets opneemt(ook reclame?). Want met replay tv in ziggo go kan dat dus niet bij veel commerciele zenders en dat is zeer irritant.
Je kunt opgenomen programma's terugspoelen en verderspoelen op de Next.
Nog niet.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:05
Ik wacht ongeduldig af.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
Bijv.
Wat gaat over Coax en wat over IP
Kwaliteit opnames / replay (dat is gelijk)
Afstandbediening IR codes
Welke apps er nu zijn
In opnames vooruit kunnen spoelen
Radio luisteren alleen via portal gaat en niet meer dmv voorkeuze nummers

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:17
MikeyMan schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Dat staat letterlijk in het topic genoemd...

Ben op de wachtlijst (?) Geplaatst, benieuwd hoe lang het duurt en of ik moet bijbetalen, gezien ik nu CI+ heb.
Staat niet in de beginpost. Zoeken op infrarood leverde niks op. Zoeken op ir leverde uiteindelijk wel resultaat op en antwoord op dezelfde vraag. (Ik dacht dat zoeken minimaal 3 tekens moest bevatten. ;) Mijn welgemeend excuses @MikeyMan :> . ) Infrarood is dus aanwezig. :)

@Laguna Kun je dit in het topic start opnemen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jongetje
SeatRider schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:59:
[...]

Mijn punt was meer, internet komt ook al via de kabel binnen. Waarom bevat dit ding dan niet gewoon zijn eigen internetmodem, in plaats van 2 kabels te vereisen (coax + utp).
Dat bestaat al, de mediabox xl. Om een goed signaal te hebben, ook nog retour geschikt, eist dat veel meer van je coax huisinstallatie. Juist door dat modem is de ontvanger stroom verslindend, net zoals de eerste cisco interactieve ontvangers met ingebouwd modem.

Dus ja, je hebt gelijk dat dat kan. Nee, dit wil je echt niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
Phusebox schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:24:
De box staat inmiddels wel in mijn account bij producten maar werkt nog steeds niet...
Nogmaals hoe ben je aan de Mediabox Next gekomen?

En het heeft geen zin om hier berichten te posten dat het niet werkt, dit dien je met Ziggo te regelen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-10 07:43
SeatRider schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:04:
Andere vraag aan de mensen die er al één hebben staan, kan ik met deze box "opnames" nu wel of niet doorspoelen? Ik weet dat sommige zenders het niet toestaan bij normale "replay tv", maar van KPN Experia weet ik dat als je een uitzending hebt "opgenomen", het doorspoelen weer wel mag.
Ja, je kan je opnames ( nog wel ) doorspoelen tot op heden, inclusief de reclameblokken.
Ik vraag me echter af hoe lang dit gaat duren.
Doordat alles in de cloud is opgeslagen ( en het dezelfde bron gebruikt als Replay ) is het heel gemakkelijk er op een later moment restricties op te plaatsen. Dat is eigenlijk mijn grote vrees.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Horizon - Playstation 4 - Xbox360 - Core i7 930 @ 3.8Ghz - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
Malignant schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:47:
[...]

Ja, je kan je opnames ( nog wel ) doorspoelen tot op heden, inclusief de reclameblokken.
Ik vraag me echter af hoe lang dit gaat duren.
Doordat alles in de cloud is opgeslagen ( en het dezelfde bron gebruikt als Replay ) is het heel gemakkelijk er op een later moment restricties op te plaatsen. Dat is eigenlijk mijn grote vrees.
Tja, zo kun je overal wel over speculeren. Online.nl, KPN e.d. hebben al jaren opnemen in de cloud en daar kun je gewoon doorspoelen.

Grote voordeel tov de HDD recorders die ik heb (gehad) is dat je een serie opname kunt opnemen. Dan hoef je niet elke week opnieuw de opname van hetzelfde programma te plannen. Ook kun je beneden starten met kijken en bijv. boven of via de app. verder kijken. Daarnaast kun je als een programma nog niet is afgelopen (in de gids) deze alsnog helemaal (dus vanaf het begin) opnemen (omdat in de cloud alleen complete programma's worden bewaard en niet het stuk vanaf wanneer je op opnemen drukt).

jongetje wijzigde deze reactie 25-03-2019 08:46 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis585
@harm12nl

Dat kan. Ik zie mijn opname van gisteren in de app staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-10 11:50
jra2k schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Wat voor abonnement heb je nu als ik vragen mag?
Internet compleet 200/20 & TV standaard en dat is gewijzigd in Internet & TV Complete Next.

Ralph88 wijzigde deze reactie 25-03-2019 11:19 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harm12nl
Het is volgens mij nog redelijk random en willekeur hoe de Next uitgeleverd wordt. Echt balen als je mensen hoort dat ze hem al krijgen en je zelf nog geen mail hebt mogen ontvangen.. ;(

Het is iedereen overigens gegund :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:44:
[...]
[knip]

Grote voordeel tov de HDD recorders die ik heb (gehad) is dat je een serie opname kunt opnemen. Dan hoef je niet elke week opnieuw de opname van hetzelfde programma te plannen. [knip]
Dit is iets wat menig andere Ziggo geschikte HDD/SSD decoder nu ook kan, en sommigen gaan zelfs nog verder dan dat. Datgene opnemen wat bijv. "Formule 1" in de programmatitel (of beschrijving), heeft staan.

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis585
harm12nl schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:55:
[...]
Onder welke tabje verschijnen deze opnames?
De bewaard tab in de Ziggo Windows 10 app.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-10 07:29
Kreeg net mail van Ziggo met het volgende onderwerp: "Verrassing! Ontdek snel wat er in deze e-mail staat...". Helaas geen nieuwe mediabox, maar wel sneller internet. Nog even geduld..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-10 10:51
Hier ook de mail gehad en donderdag in huis, eindelijk die horizon eruit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
Andre21 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:49:
[...]
Het enige wat ik ga missen is de 4-ports 1Gbit switch in de horizonbox XL. Maar dat lossen we wel weer op
Een switch van 2 tientjes heb je aan stroomkosten tov de horizon xl al in 2 maanden terug verdiend ...

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Om even erachter te komen hoe de verdeling is...

Poll: In welke regio woont de Next-box bezitter?
Drente
Flevoland
Friesland
Gelderland
Groningen
Limburg
Noord-Brabant
Noord-Holland
Overijssel
Utrecht
Zeeland
Zuid-Holland
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401687&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:21
Ik heb zojuist mijn Next box ontvangen en geïnstalleerd. Moest wel even contact opnemen met klantenservice want kreeg een CS1002 foutmelding. Na een firmware reset (power on met alle drie de knoppen voorop ingedrukt houden) is het opgelost. Deze oplossing werkt overigens alleen indien je hem bekabeld hebt aangesloten. Via Wifi werkt dit niet.

Eerste korte indruk. EINDELIJK reageert dat apparaat gewoon direct op input.
Wat mij betreft nu al beter dan de Horizon box. Maar daar was dan ook niet veel voor nodig.

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-10 15:46
Ik kan niet wachten tot ik de mail krijg. Ben al ziggo (vroeger UPC) klant vanaf 1999. De huidige horizon heb ik als tester als een van de eerste mogen ontvangen. Destijds weinig problemen mee, maar sinds het laatste jaar al 2 boxen omgeruild en de huidige moet ik eigenlijk ook over bellen (spontaan opnieuw opstarten, ventilator die veel herrie maakt, traag (1-2 seconden) reageren op ab).

Met de Next begrijp ik dat je ook alles (veel) via de ziggo Go app kunt. Kan je dit ook streamen naar een chromekast? dan kan de 2e box (XL extra) op de slaapkamer ook weg daar.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anconakip
DennusB schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:11:
[...]

Streamen vanaf de Ziggo Go app naar een Chromecast kan ook zonder Next hoor. Doe ik al een hele tijd!
Dat weet ik. Maar ik doel dan vooral op het opgenomen deel van next. Of je dat ook kan streamen.

ps. krijg ik net een mail van ziggo. Ik blij, maar blijkt het te gaan over een snelheidsverhoging. van 200 naar 250mb. Ook leuk.

anconakip wijzigde deze reactie 26-03-2019 14:28 (17%)

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
anconakip schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:26:
[...]

Dat weet ik. Maar ik doel dan vooral op het opgenomen deel van next. Of je dat ook kan streamen.

ps. krijg ik net een mail van ziggo. Ik blij, maar blijkt het te gaan over een snelheidsverhoging. van 200 naar 250mb. Ook leuk.
Ja die mail kreeg ik ook :( Ik wil die Next.

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:05
Theodor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:01:
Ik zie het wel,gaan ze via dat kastje 4k doen wil ik er wel een anders hoef ik hem niet.
Wat een kolder. Heb je een 4k TV? Ik ook, en leuk maar er is nog geen 4k content momenteel. Dat zal ook nog wel even duren. De Next is beter vanwege andere redenen zoals energieverbruik, formaat, architectuur, ondersteuning en naar de toekomst toe beperkt 4k. Om te zeggen dan hoef ik hem niet lijkt het wel of je geen Ziggo gebruiker bent. De Mediabox XL is toch echt een onder de Ziggo abonnees gedeelde nachtmerrie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:15
wvkreg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:47:
[...]

Wat een kolder. Heb je een 4k TV? Ik ook, en leuk maar er is nog geen 4k content momenteel. Dat zal ook nog wel even duren. De Next is beter vanwege andere redenen zoals energieverbruik, formaat, architectuur, ondersteuning en naar de toekomst toe beperkt 4k. Om te zeggen dan hoef ik hem niet lijkt het wel of je geen Ziggo gebruiker bent. De Mediabox XL is toch echt een onder de Ziggo abonnees gedeelde nachtmerrie.
Heb geen Mediabox XL maar ci module,waarom omdat ik 2 zonen heb met zo een rotding.
Dus was de keus voor mij snel gemaakt.
En nee het is geen kolder...

• Dennis585
Andre21 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:54:
- Netflix app werkt niet (goed).
Bij mij werkt de Netflix app ook niet goed. Zal wel gefixed worden binnenkort.

• Laguna
R20141016 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:15:
Wat gaat er gebeuren met alle opnames op mijn Horizon HDD?
Zijn deze over te zetten naar de Next? Of ben ik alles kwijt?
Niks.
Nee. Nee.

Je kan 'm dus gewoon ernaast laten staan, maar dan zonder connectiviteit en enkel HDMI aansluiting.
Totdat je alles bekeken hebt en dan afkoppelen en indien nodig retour naar Ziggo.

• Swinnio
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-10 08:38
kosz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:41:
Ubee vervangen met de connectbox, Horizon vervangen met de Next -> foutcode CS1002
Front reset op de Next : power on en alle knoppen op de voorkant ingedrukt houden tot ie gaat booten, eindelijk software downloaden.
Vervolgens de Connectbox weer in bridge gezet en mijn netwerk is weer in de lucht.
Harmony remote ingesteld : Arris DCX960
Exact hetzelfde scenario als bij mij :)
Enige detail: Harmony remote heeft geen knop voor het context menu (... knop) bij het kiezen van de DCX960 en het commando leren is mij niet gelukt.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• harm12nl
@Laguna wellicht even in de startpost opnemen wat de apparaat naam/code is voor de Harmony afstandsbedieningen? :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20:14

n2theb

Tweakers Abonnee

Michaelg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:39:
Ik heb zojuist mijn Next box ontvangen en geïnstalleerd. Moest wel even contact opnemen met klantenservice want kreeg een CS1002 foutmelding. Na een firmware reset (power on met alle drie de knoppen voorop ingedrukt houden) is het opgelost. Deze oplossing werkt overigens alleen indien je hem bekabeld hebt aangesloten. Via Wifi werkt dit niet.

Eerste korte indruk. EINDELIJK reageert dat apparaat gewoon direct op input.
Wat mij betreft nu al beter dan de Horizon box. Maar daar was dan ook niet veel voor nodig.
Nog bedankt voor deze reactie. Op het ziggo forum mochten ze deze oplossing niet delen... en ik zocht even de oplossing had het geprobeerd met 2 knoppen ipv 3 .. haha!

Het is inderdaad echt een beter apparaat dan de vorige! Voor ons is het ook even weer wennen dat het zo snel kan gaan... Ik sluit mij aan op de reactie van Michael.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-10 09:02
Snuffel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:13:
Wat ik persoonlijk erg vervelend vind is dat er maar een UTP aansluiting op de Next zit, in tegenstelling tot 4 poorten van de XL box...
Gezien ik er nog wat apparatuur op had aangesloten moet in nu weer wat anders zien te verzinnen (lees: kopen).

Verder bevalt ie prima, zowel de bijbehorende modem als de Next.
Een 4-poort Gigabit-switch kost nog geen 10 euro... Denk dat het goed is dat dit uit de box is getrokken en gewoon nu doet wat hij moet doen.
Wanneer heb je de mail gehad, deze week?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-10 09:02
Rinaldootje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:22:
[...]

Zoals iedereen hierboven ook al zegt, hoe is je dat gelukt?
Het is een 12V, 2,5A voeding.
Maar bel Ziggo even en vraag een nieuwe voeding.
Is het geen verlate 1 april grap?
Als de voeding zoek is, neem ik aan dat hij de box zelf nog wel heeft. Waarom moet er dan een foto komen van de achterkant van de Next-box om te zien wat voor aansluiting het is??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
@Snuffel die modem heb ik al, alleen daaraan kan ik 'm niet koppelen omdat deze in bridge mode staat ;) Neem aan dat de Next alleen een Internet verbinding nodig heeft (dus via mijn eigen switch) ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-10 07:41

Snuffel

Vroem!

Dat dacht ik dus ook, en met de oude modem had ik ook gewoon een internet signaal op de Next staan, maar hij weigerde verder te gaan. Na omwisselen modem (en wat prutswerk om dat kreng ook echt aan de praat te krijgen) liep de Next door in zijn installatie.

Hij is te benaderen ja, maar je komt in een Java achtige omgeving terecht waar je wat settings kan wijzigen.
Heb er gisteren niet al te veel tijd aan gespendeerd, heb even mij SSID gewijzigd en verder niet echt verder gekeken nog

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: oktober 2001
foxgamer2019 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:05:
Ik ben toch wel nieuwsgierig (misschien lees ik eroverheen), maar heeft dit ding een webinterface? Kan je hem benaderen over HTTP of via SSH?

@iMars @Snuffel Is de connectbox niet nodig omdat deze *cast ondersteuning heeft voor IPTV? Ik weet even niet welk type, maar bij KPN zit dat bv. ook zo in elkaar.
Geen weet, maar wederom een vraag. ;)
SSH is mogelijk, maar niet bij de box die jij thuis hebt staan, daar zal een closed build op draaien. Ook is het mogelijk om via een header op de pcb SSH access te krijgen, maar die zal niet aanwezig zijn op de productie boxen.

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:14

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Uit de grote duim gezogen of heb je een bron?

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• Dennis585
Volgens mij heb ik net een software update gehad voor mijn Next box.
De Netflix app werkt nu ook bij mij, terwijl die eerder niet wou opstarten.

Next software 4.15

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:22
Ik begin toch wel erg benieuwd te worden, check dagelijks mijn mail voor het goede nieuws van Ziggo, maar nog niets.
Een ding vraag ik me wel af en dat weet misschien iemand, moet de Next box op internet van Ziggo zijn aangesloten?
Ik heb namelijk wel TV van Ziggo maar internet via een glasvezel aanbieder.

• M@cer
  • Laatst online: 16-10 15:57
Weet iemand of met de nieuwe box ook alle knoppen op de afstandbediening van de LG OLED weer werken.. Op dit moment werkt bijvoorbeeld kanaal omlaag wel, maar kanaal omhoog weer niet.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18-10 07:14

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
We zien dat in een aantal reacties een oplossing voor foutcode CS1002 wordt besproken voor de mediabox Next. Deze foutcode is software gerelateerd en in dit specifieke geval werd er aan een aantal klanten
persoonlijk een front panel reset geadviseerd. Een front panel reset (reset met de drie knoppen voorop de box), is doorgaans geen oplossing voor andere problemen met de Mediabox Next.
Uitsluitend tenzij dit in specifieke gevallen wordt geadviseerd door onze klantenservice. In alle andere omstandigheden adviseren wij dit absoluut niet te doen.

Ziggo-Webcare

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik lees allemaal positieve dingen over de nieuwe Next mediabox. Ik zou willen dat ik hem al mocht ontvangen aangezien de mijne regelmatig reset naar NPO 1 bij opnieuw aanzetten. Ieder uur wel een keer een digitale hick-up krijg in het geluid en zo zijn er wel meer kleine dingen die mij doen verlangen naar de Next. :P

Ik hoop dat de uitrol een beetje opschiet. :)

"When you grow up your heart dies"

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:28
edebee schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:46:
Ik zit ook te wachten op de next, reeds 1 maand op de zgn emaillijst om hem te ontvangen.
Hier in Apeldoorn is de uitrol van glas flink aan het opschieten , als ziggo nog langer wacht met de next box is het straks niet meer nodig. Dat onding van een horizon kan mij niet snel genoeg het huis uit.
Want je kan nu geen televisie kijken? Overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis585
Software-update Mediabox Next en Ziggo GO

Om het gebruik van je Mediabox Next en Ziggo GO zo goed mogelijk te maken passen we regelmatig de software aan. Soms zijn dit verbeteringen. Soms voegen we een functionaliteit toe. We hebben je software aangepast in de nacht van 3 op 4 april. In deze nieuwsbrief lees je alles over deze aanpassingen.

Nieuw: je eigen kijkprofiel

Je hebt iets nieuws! Tv-kijken wordt persoonlijker met je eigen kijkprofiel. Zo zie je direct wat je wilt zien met je favoriete zenderlijst, maak je je eigen kijklijst en krijg je persoonlijke aanbevelingen op basis van je kijkgedrag. Per huis maak je tot wel zes profielen aan. Of je nou incheckt op Ziggo GO of op je Mediabox Next, je behoudt overal je eigen profiel.

https://www.ziggo.nl/klan...=&end=&BroadcastId=242514

Verbeteringen

Met de software-update op de Mediabox Next zijn onder andere de volgende zaken verbeterd:
• Een aantal problemen met het opstarten van de Netflix app op je Mediabox Next zijn opgelost.
• Het opstarten vanuit standby is verbeterd.
• Filmpjes binnen de YouTube app waren soms out of sync. Dit is opgelost.
• Je kan nu de pincode van Netflix ook met cijfers op de afstandsbediening invullen.
• Eerder ontbrak de letter J soms in de ondertiteling. Ook dit is opgelost.

In de Ziggo GO app update zijn er ook diverse (kleinere) verbeteringen doorgevoerd om de prestaties en stabiliteit te verbeteren.

Hoe werkt de software-update?

Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update is automatisch in de nacht van 3 op 4 april op je mediabox geïnstalleerd zodra deze in standby is gezet. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken.  Als je na de update de mediabox vanuit standby weer aanzet zie je enkele seconden de volgende melding rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’. Wil je controleren of je de nieuwe software al op je Mediabox Next hebt staan? Druk dan op de profielknop aan de rechter zijkant van je afstandsbediening. Als het profielmenu opent heb je de nieuwe software.

Zodra de Ziggo GO app update beschikbaar is, zal de app update automatisch op je apparaat worden geïnstalleerd als je de instelling ‘automatisch updaten’ aan hebt staan. Heb je dit uit staan? Ga dan naar de Store om de app-update met kijkprofielen en alle verbeteringen te downloaden en te installeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:31
NotSoSteady schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:15:
[...]

Want je kan nu geen televisie kijken? Overdrijven is ook een vak.
Want sinds de laatste maanden vergeet de horizonbox zijn ingestelde opnames, stop tijdens een opname, loopt vast tijdens afspelen van een opname en dan nog maar te zwijgen over het constante gezoem van de ventilator.
Dan overdrijf ik niet want er zijn nog een aantal punten van irritatie bij de horizon waarover al vaak contact geweest is met ziggo.
Trouwens wel knap van je dat jij vanaf jou plek kan zien of ik overdrijf of niet, heb je nog niet bij mij thuis gezien om dit te constateren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-10 11:50
Tegenwoordig bij het gebruik van Next worden de opnames niet meer lokaal, maar centraal opgeslagen bij Ziggo.
Betekent dit dan ook dat na het instellen de opnames de Next niet standaard meer in standby hoeft te staan, maar ik deze overdag en 's nachts als we niet thuis zijn achter de slimme stekker kan hangen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:56

amphora

Online creatie

Zojuist een mail gehad van Ziggo dat ik de Mediabox Next kan bestellen! Gelijk gedaan natuurlijk, de 11e in huis als het goed is!

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • +1Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 30-09 22:14
amphora schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:40:
Zojuist een mail gehad van Ziggo dat ik de Mediabox Next kan bestellen! Gelijk gedaan natuurlijk, de 11e in huis als het goed is!
Same here! Mijn korting was net afgelopen dus ik vind het prima. Laat die Next maar snel komen... _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Benieuw of er nu meer regio's zijn toegevoegd; want uit de poll leek tot nu toe te blijken dat het zich toch vooral beperkte tot een viertal provincies.

Poll: In welke regio woont de Next-box bezitter?
Drente
Flevoland
Friesland
Gelderland
Groningen
Limburg
Noord-Brabant
Noord-Holland
Overijssel
Utrecht
Zeeland
Zuid-Holland
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401687&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 21:29
Hier al een tijdje geleden ook op de "lijst" gezet maar tot heden nog niks gehoord. Zie wel dat Overijssel er nu ook bijzit.

De enige mail die ik elke keer van ziggo ontvang is de rekening, zelfs van de snelheidsverhoging niks ontvangen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:19
Zojuist mail van Ziggo ontvangen dat ik de Mediabox Next kan aanvragen, dit ook meteen gedaan en komt als het goed is donderdag binnen. :D

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
DRaakje schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:49:
Jep, ik heb week geleden gebeld of ik een Next box mocht, en vandaag kreeg ik een mailtje dat ik hem kon bestellen.
8)7 |:(
En andere mensen staan al maanden op de lijst. Vage shit daar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 21:29
Phusebox schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:05:
[...]

8)7 |:(
En andere mensen staan al maanden op de lijst. Vage shit daar.
Inderdaad, volgens mij gewoon willekeurig en is die lijst gewoon een lachertje. Sta er nu ook al geruime tijd op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:22
Sharule schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:32:
[...]

Weiger de deal en laat de Next naar iemand gaan die het wel kan gebruiken.
Ik ben er ook niet mee akkoord gegaan..

Maar ik zou hem zeker wel goed kunnen gebruiken.. Ik vind het gewoon stom dat een oplossing voor iets wat ondermaats werkt extra geld moet kosten. Als de oude horizonbox zonder problemen had gewerkt dan had je mij ook niet horen klagen, aan 4k heb ik toch niks (nog geen 4k tv). Maar eindelijk een soepele tv ervaring zou ik erg fijn vinden..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:57
Niet voor het een of ander, maar degene die achter het net vissen zijn wel erg zuur vandaag de dag. Komop zeg, zoveel anders wordt je tvbeeld er echt niet van hoor: blijft nog steeds hetzelfde! Voor die paar maanden overleven jullie dat toch wel? Iedereen kan begrijpen dat de uitrol van een dergelijk apparaat rustig gaat, en dat ziggo niet meteen miljoenen van die kastjes hebben staan.

trouwens, wat gaan ze doen met die miljoenen XL-boxen trouwens? Gaan die naar zambia ofzo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
Niet alleen de Mediabox XL bezitters willen daar graag van af. Er zijn ook genoeg mensen die bewust al heel lang met een Humax/Samsung/Cisco doen, juist omdat die Mediabox XL zoveel problemen kent en eindelijk eens willen upgraden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-10 23:19
Laguna schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:34:
@hardware-lover
Wat is dan de meerwaarde van jouw (VU+) Enigma2 decoder?
Ik heb hier ook een Vu+ Ultimo 4K staan en het voordeel (voor mij althans) is dat ik er én Ziggo én Satelliet én IPTV op kan kijken. Zelfs in één zenderlijst door elkaar heen, of je kunt zelf aparte boeketten maken. Je kunt kiezen welke software je erop zet, welke skin je erop zet. Werkelijk alles is instelbaar. Je kunt er je gedownloade bestanden mee afspelen. Je kunt gemakkelijk je hdd vervangen, tuners toevoegen, dvb-s, dvb-c of dvb-t. Je kunt makkelijk 8 opnames (nooit nodig gehad uiteraard) tegelijkertijd maken, ongecodeerd. Er zijn veel plugin's beschikbaar. Hij heeft een handige en leesbare display. En het ding is razendsnel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• densoft
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-10 16:09
harm12nl schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:19:
Ben wel erg nieuwsgierig of mensen ook daadwerkelijk de Next binnen krijgen door dit 'foutje' :)
Ik eigenlijk ook wel. Wel netjes een bevestiging gekregen via de e-mail. En een extra check via de chat gedaan met Ziggo. O-)

Maar zo heb ik 2 jaar gelden ook via een bug in de link van de FNV ledenkorting van Ziggo 2 jaar lang korting gehad op het Max pakket inclusief Ziggo sport totaal voor €59,95

densoft wijzigde deze reactie 09-04-2019 12:08 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
D_V schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 02:32:
[...]
Ik heb hier ook een Vu+ Ultimo 4K staan en het voordeel (voor mij althans) is dat ik er én Ziggo én Satelliet én IPTV op kan kijken. Zelfs in één zenderlijst door elkaar heen, of je kunt zelf aparte boeketten maken. Je kunt kiezen welke software je erop zet, welke skin je erop zet. Werkelijk alles is instelbaar. Je kunt er je gedownloade bestanden mee afspelen. Je kunt gemakkelijk je hdd vervangen, tuners toevoegen, dvb-s, dvb-c of dvb-t. Je kunt makkelijk 8 opnames (nooit nodig gehad uiteraard) tegelijkertijd maken, ongecodeerd. Er zijn veel plugin's beschikbaar. Hij heeft een handige en leesbare display. En het ding is razendsnel.
@Laguna, zo'n beetje wat hierboven staat dus, en nog wat meer. Autotimer, als voorbeeld. Geen omkijken meer naar programma's die je niet wilt missen, ongeacht hoever in de toekomst. Het apparaat is via het interne netwerk ook door vrijwel alles aan apparaten benaderbaar en live tv/opnames zijn daarmee beschikbaar voor alles en iedereen. En die 8 (HD) opnames tegelijk (wat tamelijk overdone is in de meeste gevallen), mogen ook gecodeerd zijn hoor, ook dat valt binnen de mogelijkheden. En zo kan men nog wel even doorgaan. Ik zal dus een actieve Samsung 7140 op gaan offeren voor een Next (zodra me deze wordt aangeboden), en daarnaast blijft de VU+ zijn werk doen, wat nu ook al het geval is.

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:17
zojuist een extra bevestiging

Beste mevrouw, meneer xxxxxxx,

Nogmaals bedankt voor uw bestelling. Zoals afgesproken zetten we alles nog even overzichtelijk op een rij. Fijn dat u kiest voor:

Internet Complete en TV Complete Next (zonder bellen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• densoft
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-10 16:09
silver323 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:16:
[...]

Ja ik had me toendertijd via twitter kunnen inschrijven bij de webcare.
Heel raar allemaal. Ik denk dat ze een bepaalde batch hebben gecanceld. Bij de status van mijn bestelling staat "wordt uitgeleverd". De administratie en bestelling doorloop staat beide een groen vinkje bij...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anconakip
DennusB schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:20:
[...]

Waarom is hij geannuleerd dan?
Bij mij is hij gecancelled omdat het geen persoonlijke aanbieding was. Ik moet dus gewoon geduld hebben.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:04
DennusB schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:20:
[...]

Waarom is hij geannuleerd dan?
Bericht ziggo:
We vinden het jammer, maar we kunnen uw bestelling niet in orde maken. De bestelde Mediabox Next is nog niet voor u beschikbaar. We starten namelijk met een kleine groep klanten en breiden dat later uit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zal de witte Connect-Box wel zijn denk ik.: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/ De reviews zijn lovend... productreview: Ziggo Connect Box review door Nivk

Wel beter dan de EPC3925, maar ik ben er nog niet helemaal kapot van. Wederom een warm apparaat en sinds installatie krijg ik mijn AIO (Xerox 6015) niet meer op de Wifi en kan mijn PC andere netwerkapparaten niet vinden (laptop e.d. kan dat weer wel). Ook is wifi soms goed verbonden, maar krijgt ie er geen data doorheen. Bij installatie kreeg ik IPv6, maar dat trokken mobile devices om een of andere reden niet en is door de helpdesk aangepast naar IPv4. Maar ze mogen wel opschieten met de Next, de Horizonbox staat hier al een jaar of wat energie weg te stoken.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 09-04-2019 14:14 (17%)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 3 ... 9

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True