Sinds kort ben ik overgestapt op Ziggo, hiervoor had ik alleen een ADSL-lijn en keek ik ofwel via streaming ofwel live via het "gratis" Ziggo-signaal met de coax-kabel op mijn TV, dat stond gewoon open en daarmee had ik NPO in HD en de commerciële zenders in SD.
Ik heb een Philips met Android TV en vond het eigenlijk heel erg fijn dat ik mijn streaming apps en het TV kijken zelf gewoon via Philips afstandsbediening kon besturen.
Nu heb ik een Ziggo aanbieding gehad met een jaarcontract en 9 maanden korting incl. ESPN Compleet en Ziggo sports dus vond ik het wel de moeite om een jaartje Ziggo te nemen, daar zat de Next Mini bij.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik vanwege HDMI-CEC alsnog maar één afstandsbediening nodig zou hebben, ofwel zou ik met mijn Philips afstandsbediening de next kunnen besturen danwel andersom.
Na wat zoekwerk lijkt het sowieso maar één kant op te werken. Ik kan inderdaad met de Ziggo AB de TV aan- en uitzetten, input schakelen en volume besturen, maar de pijltoetsen,, 'ok' of play/pauze besturen verder niets in het Android TV menu van mijn TV.
Andersom gebeurt er zelfs helemaal niets.
Ik ben geneigd om dan maar een CI+ module eraan te hangen zodat ik weer alleen de Philips afstandsbediening nodig heb, maar dat gaat me 4 euro per maand kosten en dat vind ik ook weer een beetje zonde.
Weet iemand hier een elegante oplossing voor dit probleem?
De Next besturen met de philips afstandsbediening lijkt uitgesloten, of heb ik het mis?
De afstandsbediening van de Next is automatisch gekoppeld aan mijn TV, misschien dat ik dat handmatig kan doen? Als ik ook de pijltjestoetsen en ok (en/of play/pauze) in het Android TV menu van de TV met de Ziggo afstandsbediening kan besturen ben ik er al.
Als laatste zou een bluetooth afstandsbediening (die werkt op Android TV) die ook aan de Next mini kan koppelen soelaas kunnen bieden misschien, maar vermoed dat je geen andere afstandsbedieningen dan die van Ziggo aan de next kan koppelen.
Edit: Heb het inmiddels anders opgelost, via de Ziggo-chat gevraagd of de Next Mini niet gewoon geruild kan worden voor een CI+ zonder extra kosten, en dat kon gewoon
[
Voor 4% gewijzigd door
Grannd op 22-07-2025 10:17
]