Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19
We kregen een aanbod van Ziggo voor een gratis Next mini, ik vermoed omdat we nog een (ongebruikte) Humax hebben staan. Had net het kleine internetabo van 100Mb genomen om kosten te besparen,
We hebben een niet zo oude Sony Smart-tv (Full HD) die érg traag is, vooral met epg, tevens worden de Netflix en Youtube apps niet meer van updates voorzien. We hebben zelfs al staan kijken naar een nieuwe tv, maar ik wilde eerst even die Next mini uitproberen.
Met die Next mini hebben we feitelijk een nieuwe TV, allemachtig wat is dat ding snel én scherp!
Gewoon via wifi omdat we geen ethernet in de buurt van de TV hebben.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hier vandaag ook de Next Mini binnengekregen. Installeren was zo gepiept, netjes bekabeld aangesloten op het netwerk. Lijkt prima te functioneren en prima beeldkwaliteit te leveren zo op het eerste gezicht.

Keek eigenlijk nauwelijks nog live TV, maar als ik het deed was het via de CI+ interface van 2 TV's (in elke zit een smart card). Iemand enig idee of die smart cards gewoon blijven functioneren als je een next mini ontvangen hebt?

Hoe dan ook in elk geval een goede trigger om de oude Humax, die dus toch al geen dienst meer deed sinds ik was overgestapt op CI+, eindelijk eens op te ruimen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
Orion84 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:23:
Hier vandaag ook de Next Mini binnengekregen. Installeren was zo gepiept, netjes bekabeld aangesloten op het netwerk. Lijkt prima te functioneren en prima beeldkwaliteit te leveren zo op het eerste gezicht.

Keek eigenlijk nauwelijks nog live TV, maar als ik het deed was het via de CI+ interface van 2 TV's (in elke zit een smart card). Iemand enig idee of die smart cards gewoon blijven functioneren als je een next mini ontvangen hebt?

Hoe dan ook in elk geval een goede trigger om de oude Humax, die dus toch al geen dienst meer deed sinds ik was overgestapt op CI+, eindelijk eens op te ruimen.
Heb de Next al 2 jaar draaien en mijn 2 smart cards in de Humax voor opnames en een 2e TV. Blijven gewoon actief en staan onder je product overzicht in Mijn Ziggo.

En de Next Mini ligt hier nog steeds stof te happen. Zou bericht van Ziggo krijgen hoe hem terug te sturen na de testperiode. Nooit meer iets van gehoord. 8)7

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:19
ZouteReus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:23:
[...]

Heb de Next al 2 jaar draaien en mijn 2 smart cards in de Humax voor opnames en een 2e TV. Blijven gewoon actief en staan onder je product overzicht in Mijn Ziggo.

En de Next Mini ligt hier nog steeds stof te happen. Zou bericht van Ziggo krijgen hoe hem terug te sturen na de testperiode. Nooit meer iets van gehoord. 8)7
Hier werken de 3 zelf aangeschafte kaarten ook nog steeds. Mits ze na een tijd niet gebruikt te hebben weer even geactiveerd worden.
Heb alleen de Next in gebruik. De overige zitten in 2 tv's en een Humax van Ziggo zonder HD.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:12:
Dan ben ik bang dat de next mini geen ir heeft in tegenstelling tot de gewone next. Kun je hem omruilen bij ziggo?
Ben benieuwd of dat echt zo is. Ik gebruik bij de huidige Next infrarood om mijn Sonos Beam te bedienen. Maar ook als je gewoon geluid via de tv gebruikt dan wordt dat toch via infrarood geregeld? Zou wel jammer zijn als dat niet op de mini zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 15-09-2022 23:54 ]

• Palomar
  • Niet online
Ben verder ook wel benieuwd naar de zapsnelheid. Ik had destijds de Next oa. genomen omdat ie veel sneller zapt dan de ingebouwde tuner in mijn tv. Achterliggende technische reden was volgens mij dat de Next meerdere DVB-C tuners aan boord heeft die de volgende zenders al 'klaar' hebben staan. De Mini werkt dan natuurlijk via internet en hij moet elke keer de stream opvragen. Ik las op het ziggo community forum tegenstrijdige reacties hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:53:
[...]

Ben benieuwd of dat echt zo is. Ik gebruik bij de huidige Next infrarood om mijn Sonos Beam te bedienen. Maar ook als je gewoon geluid via de tv gebruikt dan wordt dat toch via infrarood geregeld? Zou wel jammer zijn als dat niet op de mini zit.
Er zit geen infrarood (IR) ontvanger op de Next mini. Maar de afstandbediening is hetzelfde dus daar verandert niets in kwa bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19
Palomar schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:56:
Ben verder ook wel benieuwd naar de zapsnelheid.
Zenderwisselen gaat binnen 2 sec, behoorlijk snel mijn inziens en sneller dat onze Sony smart-tv via coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik zou graag willen weten hoelang de utp kabel is die in de doos zit van de mediabox next en of deze een
Cat 5 of 6 is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
krullenbol schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:41:
[...]

Zenderwisselen gaat binnen 2 sec, behoorlijk snel mijn inziens en sneller dat onze Sony smart-tv via coax kabel.
Ok thanks, maar was ook wel juist benieuwd naar de vergelijking tussen de next en de next mini qua zapsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hstrr schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:55:
Ik zou graag willen weten hoelang de utp kabel is die in de doos zit van de mediabox next en of deze een
Cat 5 of 6 is ?
Ik dacht een meter of 10?

Wat maakt het uit of die cat 5 of 6 is? Haalt allebei gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik begrijp dat er twee varianten van de mediabox next zijn namelijk de V1 van Arris en de V2 van Humax .
De V2 heeft geen + en - toets meer op het voorpaneel,zappen kan alleen nog met de afstandsbediening
De netwerk en wifistatus LED- lampjes op het voorpaneel zijn weg . alle informatie over interactiviteit en de
netwerkstatus raadpleeg je vanaf nu via het menu instellingen.
Geen mini scart en analoge audio 3.5 Jack uitgang meer .
En geen aan/uit knop meer aan de achterzijde.

Dit is allemaal wel aanwezig op de mediabox next van Arris V1.
Heb ook begrepen dat je als klant geen invloed hebt welke van de twee boxen je graag wilt toegestuurd wilt
Hebben.

Zijn er gebruikers van zowel de V1 en of de V2 die misschien wat problemen hebben ondervonden of nog
Hebben met deze twee varianten.

Graag hoor ik hier wat meer over , heb nu nog een Mediabox XL welke ik zou willen omwisselen met de next .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

hstrr schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:00:
Zijn er gebruikers van zowel de V1 en of de V2 die misschien wat problemen hebben ondervonden of nog
Hebben met deze twee varianten.

Graag hoor ik hier wat meer over , heb nu nog een Mediabox XL welke ik zou willen omwisselen met de next .
Ga er maar vanuit dat je de V2 versie krijgt. Deze versie draait hier zonder problemen. Welke je ook krijgt, het is sowieso een gigantische verbetering ten opzichte van de stroom verslindende en trage Mediabox XL. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@hstrr, dan heb ik hier schijnbaar een V1 versie, die, zolang ik deze gebruikte, ook probleemloos zijn werk deed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-01 22:22
Iemand enig idee of automatische updates altijd zo rond hetzelfde tijdstip naar het kastje gepushed worden? En zo ja, rond welk tijdstip? Neem aan midden in de nacht. Ga de huiskamer apparaten groep achter een smart stekker gooien die rond half een in de nacht automatisch alle power killt, maar wil uiteraard geen automatische update halverwege onderbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Het valt me op dat de Videoland app op de Next reeds bekeken video's niet markeert als 'gezien'. De app op o.a. m'n Shield doet dat wel. Kwestie van andere/oudere versie op de Next? Het lijkt me namelijk een vrij basale functie die niet pas recent is toegevoegd aan de Videoland app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JBS schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:14:
Het valt me op dat de Videoland app op de Next reeds bekeken video's niet markeert als 'gezien'. De app op o.a. m'n Shield doet dat wel. Kwestie van andere/oudere versie op de Next? Het lijkt me namelijk een vrij basale functie die niet pas recent is toegevoegd aan de Videoland app.
Van Videoland zijn er op dit moment nog twee totaal verschillende versies actief, V1 en V2. Je kunt aan de kleur van het app logo zien welke versie het is. Niet iedereen is overigens even gelukkig met V2, geen idee welke verschillen er op dit moment zijn tussen beide apps. Hoewel inmiddels overgezet naar V2 (schrijft Videoland naar onze gezin abonnementhouder), zit ik hier nog steeds met een werkende V1.

V1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Qw2dVYEVOccZeTWVTveqEHiBcM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wGeo9KBChmALSPIk5U0draie.png?f=user_large

V2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB2vYTje0aB6vQ0CFnfslxqd-2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/95y6UbaTUBucJNG2joO0rDeA.png?f=user_large

Testing, one, two ...

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:22:
Het valt mij op dat dingen als het inladen van de tv gids (logootjes, omschrijvingen) soms best stroperig gaat. Toen ik laatst bij iemand anders de Mediabox Next bediende leek dit veel soepeler te gaan. Mijn Next is via Wifi aangesloten en ik gebruik niet de witte connectbox als modem, maar een Ubee UBC1318ZG.

De Next staat vrij dichtbij een van mijn TPlink Deco access points en heeft een goed signaal (de deco's zijn bedraad aangesloten op het modem). De snelheidstest laat de allerbeste snelheid zien en het streamen van Youtube/Netflix levert ook nooit een haperingetje op. Ik heb dus het idee dat mijn verbinding gewoon prima is. Wat het dan nog zou kunnen zijn is dat de Mediabox Next in combinatie met de witte connectbox wellicht sneller werkt dan met een ander modem. Ik begreep ooit (weet even niet meer hoe ik daar aan kom), dat de Next een speciaal lijntje heeft met de Connectbox, zodat je geen last hebt van andere activiteit op je netwerk. Moet verder zeggen dat ik het 600Mbit abo heb en er verder weinig gebruik van wordt gemaakt (vooral niet als we op de bank zitten en de kinderen naar bed zijn), dus het kan niet zo zijn dat mijn verbinding te zwaar belast wordt.

Komt iemand dit bekend voor en zou dit aan het andere type modem kunnen liggen? Of mag dat geen verschil maken?
Om even hierop terug te komen. De langzame user interface bleef me enigszins storen, dus ook eens getest met een ethernetkabel (geen verschil) en reset naar fabrieksinstellingen (ook geen resultaat, wel op alle apps opnieuw moeten inloggen ;().

Toen zag ik vandaag toevallig dat er een behoorlijke laag stof bij de ventilator zat (heb de mediabox met tie wraps achter de tv, dus zie hem nooit). Even de stofzuiger erop gezet en eerste indruk is dat de interface weer een stuk sneller gaat. Je ziet de app en zendericoontjes niet meer langzaam opbouwen, maar ze staan er direct.

Iemand een idee of de Mediabox next zichzelf terugklokt oid als je te warm wordt? Ik hoorde de fan overigens niet overdreven harder draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 14:41
Ik heb een Next en nu sinds een aantal weken ook een Next mini.
De Next is praktisch vanaf het moment dat deze beschikbaar werd gesteld door Ziggo en momenteel draait deze nog net zo snel als de begin periode.
Het is wel zo, dat ik 1 of 2 keer perjaar de fan en de buitenkant met een busje perslucht behandel, want de fan zuigt buiten lucht, natuurlijk ook stof aan.
dit stof gaat ook in de luchtgaatjes zitten van de behuizing, dus af en toe even schoonmaken, kan helpen tegen oplopend ventilatirgeluid.
Het minder performen van de interface, ligt in mijn optiek niet aan de ventilator, of het moet zo zijn, dat deze praktisch vastgelopen is, maar wat ik eigenlijk wil aangeven is, dat als er iets mis is met de Next box, je gewoon via de klantenservice aan ander kan krijgen hoor, daar doet Ziggo niet moeilijk over.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:38
"Momentje...."

Dit krijg ik sinds kort constant in beeld bij het terug kijken van een opname. Eerst begint het geluid te haperen, om daarna, nadat de replay weer is hervat stil te vallen, met 'momentje', rechtsboven in beeld, om na enkele haperingen te worden gevolgd door de tekst 'je netwerk is erg druk, schakel streams op andere apparaten uit'.

Op dat moment is er geen, of hooguit een, ander streamend apparaat in mijn huishouden actief. De diagnostiek van de Next geeft ook aan dat op dat moment alles oke is en dat ik in de hoogste kwaliteit kan kijken. Ook geeft een speedtest op de Apple TV die naast de Next staat een maximale Wifi-snelheid aan, ja wel WiFi, van ca 250 Mb/s. Dit moet ruim toereikend zijn voor het streamen van/door de Next.

Daarnaast gaat het streamen van de uitzending via de Apple TV via de Ziggo App wel goed.

Ik heb de Next al eens van de stroom gehaald. Hierna leek het even goed te gaan, althans langer, want na een kwartiertje begon het gezeur weer.
Ergens vorige week heeft Ziggo 's nachts onderhoud gepleegd. Het lijkt wel alsof ik sindsdien dit probleem heb. Ik heb mijn modem en mijn netwerk nog niet gereset.

Het lijkt dus niet goed te gaan vanaf/bij Ziggo. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:44
Ik had ook problemen met Wifi en Next na de nachtelijke update van Ziggo.
Ik heb zelfs een wifi extender ertussen hangen wat altijd goed werkt, maar nu niet.
In de Next heb ik de wifi opnieuw verbonden, maar ook de modem 1 of 2x opnieuw opgestart.
Het leek wel alsof de wifi in het modem uitstond na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 14:20
RicoK schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:58:
"Momentje...."

Dit krijg ik sinds kort constant in beeld bij het terug kijken van een opname. Eerst begint het geluid te haperen, om daarna, nadat de replay weer is hervat stil te vallen, met 'momentje', rechtsboven in beeld, om na enkele haperingen te worden gevolgd door de tekst 'je netwerk is erg druk, schakel streams op andere apparaten uit'.

Op dat moment is er geen, of hooguit een, ander streamend apparaat in mijn huishouden actief. De diagnostiek van de Next geeft ook aan dat op dat moment alles oke is en dat ik in de hoogste kwaliteit kan kijken. Ook geeft een speedtest op de Apple TV die naast de Next staat een maximale Wifi-snelheid aan, ja wel WiFi, van ca 250 Mb/s. Dit moet ruim toereikend zijn voor het streamen van/door de Next.

Daarnaast gaat het streamen van de uitzending via de Apple TV via de Ziggo App wel goed.

Ik heb de Next al eens van de stroom gehaald. Hierna leek het even goed te gaan, althans langer, want na een kwartiertje begon het gezeur weer.
Ergens vorige week heeft Ziggo 's nachts onderhoud gepleegd. Het lijkt wel alsof ik sindsdien dit probleem heb. Ik heb mijn modem en mijn netwerk nog niet gereset.

Het lijkt dus niet goed te gaan vanaf/bij Ziggo. Iemand dezelfde ervaring?
Ik heb dezelfde problemen, next stroomloos gezet, next terug naar fabriekinstellingen, router stroomloos gezet, ziggo modem stroomloos gezet, niets hielp

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@jopie Ik heb mijn modem in bridge staan. Ik heb mijn eigen router en dus eigen WiFi netwerk.

Vanavond zal ik eens mijn complete netwerk, dus modem en router een herstart, geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
kruila schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:37:
Ik heb dezelfde problemen, next stroomloos gezet, next terug naar fabriekinstellingen, router stroomloos gezet, ziggo modem stroomloos gezet, niets hielp
Damn, dus toch. 'Blij' dat er meerderen zijn, want als je hiermee Ziggo belt, krijg je standaard de opmerkingen over je bekabeling.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
RicoK schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:38:
@jopie Ik heb mijn modem in bridge staan. Ik heb mijn eigen router en dus eigen WiFi netwerk.

Vanavond zal ik eens mijn complete netwerk, dus modem en router een herstart, geven.
al een oplossing gevonden? Of een andere tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@kruila Nee, geen oplossing, geen tip.

Had gisteravond tijdens eten alles uitgeschakeld en na het eten weer aangezet. Alles leek op gang te komen, er was WiFi, maar geen internet. Hmm, nog maar eens en nog eens een keer alles uit en weer aangezet. Dit zonder resultaat. Toen weer modem uitgezet, MacBook er bekabeld aangehangen. Zonder resultaat.

Gebeld. De Helpdesk kon mijn modem bijna niet zien. Kwam erg langzaam online. Omdat mijn modem in bridgemodus stond en ik daardoor bekabeld geen internet had op mijn MBA heeft hij de bridgemodus uitgeschakeld en een monteur ingeplad. Deze ga ik morgenmiddag (pas...) krijgen. En in bridgemodus komen zou 15-30 min duren. En inderdaad na een half uur ongeveer had ik op mijn MBA bekabeld aan het modem internet. Full speed.

Maar verbonden aan mijn eigen router (weer, nog steeds) geen internet. Komt door de bridgemodus wellicht. Omdat het modem zelf geen WiFi uitzendt terwijl deze dat nu wel zou moeten doen. Wederom gebeld met de Helpdesk. Volgens de dame zou ik nog even moeten wachten..... Nog altijd geen WiFi vanaf het modem.

Hoe onthand ben je als het hele gezin geen internet heeft. Ellende. Ik wacht de monteur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
RicoK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:04:
@kruila Nee, geen oplossing, geen tip.
e Helpdesk. Volgens de dame zou ik nog even moeten wachten..... Nog altijd geen WiFi vanaf het modem.

Hoe onthand ben je als het hele gezin geen internet heeft. Ellende. Ik wacht de monteur af.
Laat svp weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09
RicoK schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:04:

offtopic:
Tijdelijk een hotspot creëren via je telefoon?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Laguna schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:26:
offtopic:
Tijdelijk een hotspot creëren via je telefoon?
Uiteraard, maar blijft onthand zijn, want het streamen van een film of serie wil je natuurlijk bij sterke voorkeur via de WiFi doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@kruila en anderen, zojuist heeft de monteur mij verlaten nadat deze in de meterkast een nieuw modem, wel nog de huidige/‘oude’ Connectbox, die het nog prima doet, heeft geplaatst met een nieuw AOP, die laatste worden sowieso door elke monteur tijdens een bezoek vervangen.

Het signaal wat de meterkast in ging was uitstekend, maar het modem gaf niets door. Conclusie, overleden. Vanavond eens zien of de issue met replay met de Nextbox nu ook is verholpen. Misschien hoor ik het straks al van mijn gezinsleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
Gisteravond een opname terug gekeken en de gehele tijd géén haperingen in beeld en geluid gehad, geen Momentje rechtsbovenin en geen melding dat mijn netwerk overbelast is en dat ik andere streams zou moeten uitschakelen.

Dus, na vervanging van het defecte modem is mijn euvel/issue verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
RicoK schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:29:
Gisteravond een opname terug gekeken en de gehele tijd géén haperingen in beeld en geluid gehad, geen Momentje rechtsbovenin en geen melding dat mijn netwerk overbelast is en dat ik andere streams zou moeten uitschakelen.

Dus, na vervanging van het defecte modem is mijn euvel/issue verholpen.
Ook ik heb nu de 2 laatste dagen geen haperingen of momentje gehad (afkloppen).

Het enige wat ik 3 dagen geleden nogmaals gedaan heb is het modem en de router (TP-link mesh) stroomloos gezet, maar dit keer niet voor 1 minuut maar voor 1 kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:23
Zojuist de Next mini bij mijn ouders geïnstalleerd (heb zelf de ‘oude’ next nog). Ging snel en simpel en werkt perfect maar ik heb toch nog een vraagje; als ik de tv aanzet dan verschijnt er eerst sneeuw (analoog input) en moet ik handmatig de tv op een hdmi kanaal zetten. Is er een optie in de next die er voor zorgt dat de tv gelijk op de juiste ingang springt? Ik kan dat op mijn tv (panasonic viera tv uit 2012) niet terug vinden en dit is gruwelijk irritant :) Of heeft iemand dit probleem wellicht ook gehad en opgelost?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:30
Bij de Panasonic eerst naar " instellingen" en vervolgens "Viera" link instellingen op "aan"
Bij de Mini Next is het gelijk aan de Next, uit hoofd instellingen "een toers"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
dinandus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:25:
Bij de Panasonic eerst naar " instellingen" en vervolgens "Viera" link instellingen op "aan"
Bij de Mini Next is het gelijk aan de Next, uit hoofd instellingen "een toers"?
Thx voor je snelle reactie. Die staat aan dus dat vond ik ook vreemd. Wellicht moet ik daar nog meer mee spelen (paar x aan uit oid).

Wat bedoel je met “een toers”?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik ben er nog even verder ingedoken maar de Next mini zou een signaal moeten geven zodat de tv naar de juiste input over springt. Dit gebeurd dus niet. Zou er nog een instelling zijn in de Next mini die dit signaal kan triggeren?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als beide apparaten HDMI-CEC ondersteunen en op beide ingeschakeld zou het nog aan de HDMI kabel kunnen liggen, die moet er ook geschikt voor zijn.

Zie https://qnected.nl/advies/wat-is-hdmi-cec/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hk12nl schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:30:
Ik ben er nog even verder ingedoken maar de Next mini zou een signaal moeten geven zodat de tv naar de juiste input over springt. Dit gebeurd dus niet. Zou er nog een instelling zijn in de Next mini die dit signaal kan triggeren?
Heb je nog meer apparaten via hdmi aangesloten? Ik heb een chromecast die er ook voor zorgde dat het schakelen naar de juiste input niet goed ging (ws. omdat die ook wil schakelen). Heb tussen die die chromecast en de tv toene en hdmi cec killer dongle gezet. Maar om te testen evt. andere apparaten gewoon even uitpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Thx voor de tips. Ik heb ook nog de optie 'hotel mode' gevonden (via de zoekmachines). Die ga ik even proberen vanavond. Dat zou ideaal zijn. Tv wordt toch voor niets anders gebruikt. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 25-10-2022 12:16 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Zojuist de mini ontvangen en aangesloten. Kom van de normale Next af.
Wat mij opvalt is tijdens het zappen, het beeld laden duurt een aantal seconden (hoort bij IPTV denk ik). Maar zodra ik beeld heb duurt het nog een aantal seconden voordat ik geluid krijg. Heb een soundbar aangesloten op mijn TV met eARC. Bij de normale next dit probleem niet gehad. Verschilt nog wel per zender zie ik, bij de zenders die Dolby signaal geven ipv PCM duurt het nog langer. Iemand die hetzelfde ervaart?

[ Voor 21% gewijzigd door CR9 op 29-10-2022 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09
@CR9 waarom zou je de 'normale' Next vervangen voor de mini?

(enige nadeel is de actieve fan die gelukkig meestal niet hoorbaar is)

[ Voor 40% gewijzigd door Laguna op 29-10-2022 15:35 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9

CR9

Laguna schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:33:
@CR9 waarom zou je de 'normale' Next vervangen voor de mini?

(enige nadeel is de actieve fan die gelukkig meestal niet hoorbaar is)
Omdat we gebruik wilden maken van de 12 maanden 50% korting. Dus abonnement opgezegd en een nieuwe aangevraagd met korting. Verleng aanbod was mager ten opzichte van de lopende actie.

Verder valt mij op dat Next Mini, bij sommige kanalen überhaupt geen dolby signaal geven. Dit zijn dan ook de kanalen die nauwelijks vertraging geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Vraagje over de next mini. Mijn ervaring is dat deze traag is? Dit is duidelijk merkbaar als je gebruik maakt van Netflix, het inloggen of profiel kiezen duurt best lang.

Je ziet een rode cirkel draaien en voordat je echt in het menu zit ben je snel 15 tot 20 seconden verder.

Ook als je b.v. een serie kijkt op Netflix moet hij echt laden tussen de afleveringen door terwijl ik dit niet eens merk op mijn oude Samsung tv als ik de app gebruik op tv zelf. Ook het teruggaan naar hoofdmenu enzo gaat niet snel.

Vergelijk ik dit met b.v. shield pro 2019 of Chromecast met Google tv hd dan zijn die een stuk sneller. Menu navigatie en apps zelf gaan een stuk sneller, openen van apps of wisselen tussen de apps.

Heb zelfs het idee dat ci+ module sneller werkt ook met zappen. Samsung ue43 uit 2017 ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

prutser001 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:06:
Vraagje over de next mini. Mijn ervaring is dat deze traag is? Dit is duidelijk merkbaar als je gebruik maakt van Netflix, het inloggen of profiel kiezen duurt best lang.

Je ziet een rode cirkel draaien en voordat je echt in het menu zit ben je snel 15 tot 20 seconden verder.

Ook als je b.v. een serie kijkt op Netflix moet hij echt laden tussen de afleveringen door terwijl ik dit niet eens merk op mijn oude Samsung tv als ik de app gebruik op tv zelf. Ook het teruggaan naar hoofdmenu enzo gaat niet snel.

Vergelijk ik dit met b.v. shield pro 2019 of Chromecast met Google tv hd dan zijn die een stuk sneller. Menu navigatie en apps zelf gaan een stuk sneller, openen van apps of wisselen tussen de apps.

Heb zelfs het idee dat ci+ module sneller werkt ook met zappen. Samsung ue43 uit 2017 ofzo.
Lees mijn bericht maar. Zelfs in de hoofdfunctie van de box, het ontvangen van beeld en audio is zelfs traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 03:31
Sinds een paar dagen is de Next (niet de mini) echt mega traag. Met name als je een opname wil terug kijken.
Software versie is 4.43. Is er soms net een update geweest? Dit is echt niet te doen, zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
remmuz schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:06:
Sinds een paar dagen is de Next (niet de mini) echt mega traag. Met name als je een opname wil terug kijken.
Software versie is 4.43. Is er soms net een update geweest? Dit is echt niet te doen, zo traag.
Ik had een tijdje geleden ook last van traagheid. Vooral in de menu's, zoals stroperige opbouw van de icoontjes en tv gids. Heb uiteindelijk de ventilatieroosters eens met de stofzuiger schoongemaakt (kwam er eigenlijk toevallig achter dat er best wat stof in zat). Daarna was ie merkbaar sneller. Theorie zou kunnen zijn dat de koeling door het stof onvoldoende was waardoor die terugklokte oid. Of het was puur toeval dat ie daarna door een andere oorzaak weer sneller was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Hier is de Next ook sinds enkele dagen traag. Voorals als je dus een opname op pauze zet en weer verder wilt kijken. Of even vooruit of achteruit wilt spoelen.
Ook versie 4.43. Is volgens mij hier ongeveer een week of 2 oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
@mike123 @remmuz

Yup hier ook. Na de laatste update van vorige week.

Ook al hier gemeld…

https://providerforum.nl/...next-deel-4.93250/page-69

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 04-11-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Sinds dit weekend over naar Ziggo. Voor tv een Next Mini. Ik loop (denk ik) tegen een bekend probleem aan mbt Dolby instellingen, toch hier even de check:

- Dolby aan: stereo kanalen worden geforceerd als Dolby 5.1 afgespeeld waardoor je een gek hol geluid krijgt, alsof het in een kom zit. Dolby uitzending is het geluid verder prima. Wat ik heb gelezen een bekend issue.

- PCM Multichannel: forceert ook alles in 5.1 maar dan via PCM. Geluid is van mindere kwaliteit dan met Dolby aan.

Begreep dat er op de gewone Next een optie 'volg signaal' bestaat die of Dolby of stereo uitzend afhankelijk van de uitzending(?). Dit was hoe de KPN setting voor Dolby ook werkte. Deze optie is er echter niet op de Next Mini.

Kortom: wil graag combi Dolby en stereo geluid op basis van signaal maar de juiste instelling hiervoor lijkt te ontbreken...iemand die hier nog aanvullend wat over weet?

Geen lipsync issues gelukkig, had dat eerder wel/ook met KPN en Dolby, out of sync werd steeds erger hoe langer je keek. Heb dit toen opgelost door in de instellingen van mijn Sony tv de optie 'Audio sync' uit te zetten. .. Die instelling corrigeerde blijkbaar niet goed B)

Edit: probleem lijkt opgelost! Het holle effect is weg, je hoort wel dat stereo niet echt stereo is maar een soort upmix, maar het is prima te doen. Ook het programma dat het gisteren live wel had, heeft het vandaag niet meer bij terugkijken. Hopen dat het zo blijft :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tiroz op 08-11-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Jee, Ziggo heeft nu wel verleidelijke aanbiedingen.

Ik heb thans Complete met 350/35 mbps, een extra Next box plus Movies & Series XL met (nog steeds) EUR 2,50 om mijn vaste nummer ‘in de lucht te houden’ terwijl ik al weer een tijdje geen vast toestel meer heb… Hier betaal ik, zodra mijn korting is afgelopen, over 3 maanden EUR 91,00 voor. Maar goed zonder bellen is dat dan wel iets minder natuurlijk.

Maar nu is dan daar Giga-internet met het nieuwste modem, voor wat dat dan waard zal zijn, TV Max dus incl M&S XL met de Next Mini en een extra Next Mini voor net EUR 95,00. Én de eerste 6 (?) maanden half geld.

Verleidelijk, maar ik denk wel dat de verleiding het inmiddels al heeft gewonnen. Echter, dit is dan wel voor nieuwe klanten, want als ik vanuit de Ziggo app dit selecteer krijg ik nul-komma-nul korting. A.s. donderdag, als ik weer thuis ben, maar eens even bellen.

Edit: oeps, denk dat ik mijn post even ga zetten in het Ziggo-topic….

[ Voor 4% gewijzigd door RicoK op 08-11-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb de next mini afstandsbediening nu gekoppeld aan de tv (aan/uit) en aan het geluid van de receiver echter gaat de receiver niet aan/uit… Receiver is Marantz 5015. Iemand weer of dit kan?

De afstandsbediening van de Shield kan het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Edit: al beantwoord

[ Voor 95% gewijzigd door Tiroz op 19-11-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 09-05 16:07
Heb sinds aantal dagen probleem met volume regeling en verdenk eigenlijk de update van de next ervan.

Mijn next zit aangesloten op mijn receiver, en de receiver aan de tv. Ik kon altijd met de volume ingesteld op tv, gewoon het volume verlagen/verhogen. Signaal dus via volume tv, die de receiver dan aanpast qua volume.

Er is niets gewijzigd in setup en ineens werkt dit dus niet meer :( enige wat ik kan bedenken is dat the next op 1 of andere manier roet in het eten gooit sinds laatste update?

Iemand anders wellicht vergelijkbare problemen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:20:
Heb sinds aantal dagen probleem met volume regeling en verdenk eigenlijk de update van de next ervan.

Mijn next zit aangesloten op mijn receiver, en de receiver aan de tv. Ik kon altijd met de volume ingesteld op tv, gewoon het volume verlagen/verhogen. Signaal dus via volume tv, die de receiver dan aanpast qua volume.

Er is niets gewijzigd in setup en ineens werkt dit dus niet meer :( enige wat ik kan bedenken is dat the next op 1 of andere manier roet in het eten gooit sinds laatste update?

Ik heb dit probleem bijna na iedere update. Via het instellingen menu weer opnieuw koppelen is meestal de oplossing. Ik vind het super irritant.
Het betreft een Marantz 1604 receiver. Dus al wel wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Teletekst schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:47:
[...]

Ik heb dit probleem bijna na iedere update. Via het instellingen menu weer opnieuw koppelen is meestal de oplossing. Ik vind het super irritant.
Het betreft een Marantz 1604 receiver. Dus al wel wat ouder.
Ja hier ook wat ouder, maar de instelling staat dus op volume via tv Samsung.
Tv reageert ook, maar krijg dan in beeld “niet beschikbaar” lijkt er dus op dat ie het signaal niet kan/mag doorgeven.

Workaround is volume via receiver, maar dan moet ik het kastje steeds open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Martinusz Dat is inderdaad een andere instelling dan bij mij. Ik heb het volume via de receiver lopen. Deze staat in een open kast dus dat is geen probleem. Je zou nog de instellingen kunnen nalopen of misschien een andere HDMI kabel? Of wachten op een nieuwe update. Soms verdwijnen problemen weer na een volgende update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 07:11
Martinusz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:20:

Soms is het zo dat de receiver de hdmi opnieuw moet koppelen. Bij mij is het zo dat ik dan de receiver volledig van de stroom moet halen, waarna de koppeling wel weer oké is.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
berrieberrie schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:39:
[...]

Soms is het zo dat de receiver de hdmi opnieuw moet koppelen. Bij mij is het zo dat ik dan de receiver volledig van de stroom moet halen, waarna de koppeling wel weer oké is.
Hmm goeie, ga ik eens proberen!
Verdenk nu toch mijn receiver idd, want normaal als ik switch aanzet, schakelt ie ook automatisch naar goede kanaal, doet ie nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Vraagje:

Kan ik de Next box (dus met coax) ook goed gebruiken, als die is aangesloten op een (Ziggo) smartpod ? (afstand minder dan 1 meter van de TV).
De reden is dat UTP wandcontactdoos nu aan de andere kant van mijn woonkamer bevind en ik wil eigenlijk niet de UTP kabel daar van uit naar de TV wil brengen (kabel moet dan over de vloer gelegd worden).

PS. de Ziggo smartpod is tevens verbonden met een switch. Dus vanaf de switch wil ik de UTP kabel op de Ziggo Next box aansluiten.

Ik wil natuurlijk niet in beeldkwaliteit inleveren !

De huidige situatie is, dat de TV nu is aangesloten met een Humax HDR 5050. waarbij ik kan opnemen op de interne harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Ik heb gisteren mijn abonnement verlengd en vandaag de mediabox next ontvangen. Nou verwachtte ik de mini maar heb de "gewone" next gekregen. Gooi ik m'n eigen ruiten in als ik de next inruil voor de next mini? We kijken bijna nooit tv dus vond de compacte mini wel handig, maar we hebben in principe alle kabel al lopen voor de gewone next. Vraag dus: wat is het voordeel van de next over de next mini? Ik zie het in de specs namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@ajampaniki Ik denk dat op termijn de Coax er uit gaat en dat alles via Internet gaat verlopen.
Ik heb mijn Extra Next omgeruild voor een Extra Next Mini en deze achter de Full HD TV geplakt en draadloos verbonden met de router op de overloop. Ik ben er erg tevreden mee. De coax kabel is van de vloer. Het ding is klein, snel (niet sneller dan de gewone Next, maar gewoon snel). Zoals gezegd, de Extra Next Mini hangt aan een Full HD TV. Hierop is de beeldkwaliteit uiterst scherp. Minimaal net zo scherp als de originele Next. Ik weet alleen dus niet hoe de beeldkwaliteit is op de 4K UHD TV in de woonkamer. Zal dat eens een keer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
RicoK schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:29:
@ajampaniki Ik denk dat op termijn de Coax er uit gaat en dat alles via Internet gaat verlopen.
Ik heb mijn Extra Next omgeruild voor een Extra Next Mini en deze achter de Full HD TV geplakt en draadloos verbonden met de router op de overloop. Ik ben er erg tevreden mee. De coax kabel is van de vloer. Het ding is klein, snel (niet sneller dan de gewone Next, maar gewoon snel). Zoals gezegd, de Extra Next Mini hangt aan een Full HD TV. Hierop is de beeldkwaliteit uiterst scherp. Minimaal net zo scherp als de originele Next. Ik weet alleen dus niet hoe de beeldkwaliteit is op de 4K UHD TV in de woonkamer. Zal dat eens een keer gaan zien.
Ik wilde de mini ook gewoon achter de tv plakken. Had een filmpje gezien waarbij iemand de usb van de tv gebruikte om hem van stroom te voorzien, dan zou er helemaal geen extra kabel nodig zijn (of iig niet zichtbaar). Toch maar even bellen met ze om hem om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:15
Afgelopen maandag de oude Mediabox XL kunnen vervangen voor de Ziggo Arris (internet modem) en een Ziggo Next Mini. Installatie ging vlot, alleen de Next Mini was blijkbaar nog niet geactiveerd (bekabeld met en zonder bridge modus werkte niet). Uiteindelijk een monteur laten langskomen en alles binnen 10 minuten opgelost :)

Ben tevreden de Next Mini, beeld ziet er naar mijn mening iets scherper uit. Kan ook gevoelsmatig zijn, kan de bitrate niet meten. Ook zeer fijn dat het aan en uitzetten van de tv en Next Mini met één knop te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik kon het niet terugvinden dus vraag ik het toch maar.
Indien er een programma word gekozen via de gids om te worden opgenomen, en de Next word fysiek afgesloten van de voeding, word het programma dan alsnog opgenomen?
Word het programma opnemen aangestuurd vanuit de Next of word het programma opname gestart vanuit de clooud?
Als het apparaat 5Wh doet en doet zeg maar 8 uur per dag niks doet is het toch weer 14,6kWh wat je bespaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
mike123 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:07:
Indien er een programma word gekozen via de gids om te worden opgenomen, en de Next word fysiek afgesloten van de voeding, word het programma dan alsnog opgenomen?
Word het programma opnemen aangestuurd vanuit de Next of word het programma opname gestart vanuit de clooud?
Als het apparaat 5Wh doet en doet zeg maar 8 uur per dag niks doet is het toch weer 14,6kWh wat je bespaard.
'Opnemen' bij de Next is eigenlijk niks anders dan dat je je abonneert op een opname van Ziggo die sowieso al gemaakt wordt. Dus inderdaad, als je Next uitstaat kun je alles gewoon terugzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat er al eerder wordt geschreven en je kunt vanaf een mobiel via de Ziggo Go app ook opnames plannen, hoeft heel die Next niet eens aan, indien gewenst ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 03:31
Als je de Next in eco mode zet is het verbruik 0,34 W. Nog geen 2 euro per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 19:08
De Next Mini leek mij wel interessant maar wat een misser van Ziggo: Hij werkt niet met universele afstandsbedieningen! Denken ze nou werkelijk dat mensen geen andere apparaten in huis hebben of zo? Is dus een no go voor ons. Ik hoop dat de oude boxen nog lang werken, anders missen ze bij Ziggo nog meer klanten, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@iestyn99, waarom zou dat klanten gaan kosten?

Misschien moet je die Next boxen wel zien als vervanger voor de oudere Ziggo settopbox, dat zou ook extra klanten op kunnen leveren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@iestyn99 Dat komt omdat het met (soort van) bluetooth werkt. Daardoor kun je hem achter je TV hangen uit het zicht. Die afstandsbediening van de Next kan ook je TV bedienen (en/of het volume van je receiver).
Dat is voor 99 procent van de mensen prima en veel eenvoudiger.
Sinds Logitech geen afstandsbedieningen meer maakt werk ik ook weer met een aantal (drie) afstandsbedieningen (en gebruik in dit geval gewoon de app op de TV, dat scheelt een kastje + afstandbediening) en gaat ook gewoon prima.

Kun jij ook niet de app gebruiken op je TV, dan heb je de Next mini niet nodig. Of vraag lief aan Ziggo of je een normale Next kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:24
Hebben de Mediabox (XL) en de 'gewone' Next ooit wel gewerkt dan met een universele ab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 19:08
Frappuccino schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:18:
Hebben de Mediabox (XL) en de 'gewone' Next ooit wel gewerkt dan met een universele ab?
Jazeker, tot in de puntjes!

Hebben jullie dan allemaal 4 afstandsbedieningen op de bank liggen?

Edit: Ik zie dat KPN ook een Bluetooth AB meelevert, dus als liefhebber van een opgeruimd en simpel te bedienen huis kan je nergens meer heen, lijkt het. Verklaart misschien waarom Logitech er ook me ophoudt. Ik zie een markt opengaan voor programeerbare afstandsbedieningen o.b.v. Bluetooth en RF...

[ Voor 33% gewijzigd door iestyn99 op 08-01-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frappuccino schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:18:
Die hebben beide een infrarood ontvanger dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

iestyn99 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:11:
De Next Mini leek mij wel interessant maar wat een misser van Ziggo: Hij werkt niet met universele afstandsbedieningen! Denken ze nou werkelijk dat mensen geen andere apparaten in huis hebben of zo? Is dus een no go voor ons. Ik hoop dat de oude boxen nog lang werken, anders missen ze bij Ziggo nog meer klanten, vrees ik.
Ik denk dat de meeste mensen hun apparatuur niet uitzoeken op het soort afstandsbediening dat erbij geleverd wordt. ;)
Bovendien kun je met de afstandsbediening van de Next ook andere apparatuur bedienen. Zo bedien ik er ook mijn surround installatie en televisie mee. Ik gebruik eigenlijk maar twee afstandsbediening, drie als je mijn smartphone meetelt. Maar over het algemeen alleen de afstandsbediening van de Next en die van de Chromecast met Google TV. Voor Kodi gebruik ik mijn smartphone met YATSE erop geïnstalleerd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
jongetje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Die hebben beide een infrarood ontvanger dus ja.
Ik weet niet beter of de Mediabox XL kon niet. Maar ik kan het mis hebben.

Verder heb je (zonder IR blaster) natuurlijk ook niks aan IR als de box achter een houten kastdeur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frappuccino schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:04:
[...]
Verder heb je (zonder IR blaster) natuurlijk ook niks aan IR als de box achter een houten kastdeur staat.
Tja, dat lijkt me logisch, als je je tv in een kast zet met de deuren dicht zie je ook niets 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
jongetje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Tja, dat lijkt me logisch, als je je tv in een kast zet met de deuren dicht zie je ook niets 😉.
Da's natuurlijk een kromme vergelijking. Een tv heb je om naar te kijken, een mediabox niet. Die is enkel om content op je tv mee te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Misschien dat iemand hier een idee heeft.

Schoonouders hebben een mediabox next staan welke is aangesloten op een Samsung 49 inch qled tv (dacht een q6)

Voorheen konden ze met 1 knop alles uitzetten.
Nu werkt dit niet meer.
Ze weten niet of ze een update hebben gehad en in de instellingen staat de optie alles met 1 knop aan.

Wat zou hier mis kunnen gaan?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:22:
Misschien dat iemand hier een idee heeft.

Schoonouders hebben een mediabox next staan welke is aangesloten op een Samsung 49 inch qled tv (dacht een q6)

Voorheen konden ze met 1 knop alles uitzetten.
Nu werkt dit niet meer.
Ze weten niet of ze een update hebben gehad en in de instellingen staat de optie alles met 1 knop aan.

Wat zou hier mis kunnen gaan?
Staat HDMI-CEC (ik weet niet zo wat de Samsung naam hiervoor is, elk merk geeft het weer een andere benaming) aan voor de betreffende HDMI poort op de tv? Anders even de kabel lostrekken, omdraaien, andere HDMI kabel, andere poort op de tv proberen? Ik ga er overigens van uit dat de Next direct op de tv is aangesloten en niet via een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
meesje schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Staat HDMI-CEC (ik weet niet zo wat de Samsung naam hiervoor is, elk merk geeft het weer een andere benaming) aan voor de betreffende HDMI poort op de tv? Anders even de kabel lostrekken, omdraaien, andere HDMI kabel, andere poort op de tv proberen? Ik ga er overigens van uit dat de Next direct op de tv is aangesloten en niet via een receiver.
Hij is rechtstreeks aangesloten
Ik vermoedde zelf inderdaad de hdmi kabel zal die eens vervangen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Nu de nieuwe modem en de next mini (moest omdat de oude plots niet meer werkte ivm updates waardoor zenders niet meer gevonden werden).

Echter die werkt ALLEEN als die een ziggo netwerk heeft !

Nu is onze hoofdverbinding glasvezel en ziggo backup (modem staat dan in bridge) en dat werkt niet want de router zet de Ziggo (backup lijn) down zolang glas up is.

Dus moet ik de next mini via wifi aansluiten (of extra kabel trekken) maar de dan moet de modem in normale mode, dus geen backup lijn meer.

In het kort: ziggo gaat eruit, want zo hebben we er niks aan en komt er een GSM modem bij als backup. Kan nog even kijken of ik hem geforceerd up kan laten, maar dan gaat die load balancen over meerdere WAN verbindingen en dat is weer niet handig voor bepaalde toeplassingen. Router is een Vigor 3900.

Veel mensen willen gewoon de router in bridge hebben omdat die standard routers/modems bagger zijn en beperkt (kan ook niet anders, ze kosten zowat niks en moeten alles kunnen, beetje goede router is stukken duurder).

P.s. dit is zakelijk en de eigen router (en backup lijn) is noodzakelijk voor de verbindingen met andere locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-05 14:31
Ik zit er aan te denken om next mini te bestellen, maar wat is nou de meerwaarde van een next mini als je zelf een smart tv hebt (lg C9) en gebruik maakt van de Ziggo Go app om tv te kijken? Het enige wat mij handig lijkt, is dat het zappen van zenders stuk sneller gaat. In de woonkamer overigens geen coax kabel mogelijk, dus daarom altijd met de Ziggo go app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjuuls92 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:01:
Ik zit er aan te denken om next mini te bestellen, maar wat is nou de meerwaarde van een next mini als je zelf een smart tv hebt (lg C9) en gebruik maakt van de Ziggo Go app om tv te kijken? Het enige wat mij handig lijkt, is dat het zappen van zenders stuk sneller gaat. In de woonkamer overigens geen coax kabel mogelijk, dus daarom altijd met de Ziggo go app.
De Ziggo Go TV app levert max 720p output. De Next 1080 of 4K wanneer er aanbod is. Zelf kijk ik voor het gemak regelmatig via de Ziggo Go app op mijn Apple TV. Vaak vind ik dat een dikke prima. Voor voetbalwedstrijden kijk ik wel het liefst via de Next. Dan ervaar ik best een verschil ik beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Voor de kenners (wellicht @meesje ) Hoe zit het eigenlijk met de beeld en geluidskwaliteit van streamingsdiensten zoals Netflix/Disney+ etc als je die via de Next afspeeld? Ik heb het idee dat die minder is dan dat ik het rechtstreeks via de app op de tv afspeel. Weet iemand hoe dit zit?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:30
Afhankelijk van je tv heb je geen Dolby Vision, HDR10+ daar de Next dit niet ondersteunt, in zoverre je tv dat wel ondersteunt.
Dolby Atmos durf ik zo niet te zeggen, volgens mij zet de Next dat ook niet door?
Ikzelf prefereer de Apps op mijn OLED boven die van de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zijn er meer mensen wat issues hebben met lip sync? Ik heb de Next Mini op een Marantz receiver met hierop een 5.1.

Het wisselt per zender en per programma. Allemaal niet dramatisch maar gewoon nèèt niet in sync.

Oplossing is in elk geval opties-audio-Dolby Audio -uitschakelen.

Maar dan heb ik geen 5.1 meer uiteraard.

Het probleem lijkt exclusief voor de Ziggo Next. De Shield heeft geen issues met lip sync

Edit: de search geeft aan dat wat mensen er ook last van hebben. Het is ook subtiel hoor. Maar eenmaal opgemerkt….

Ik vermoed dan ook nog geen oplossing?

[ Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 03-04-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Na pakweg 2 jaar een Next, sinds vandaag een Next Mini. Daarmee merk ik dat het geluid om de zoveel tijd voor pakweg 'n seconde wegvalt. Zowel bij live TV, opnames, maar ook bij Netflix app. Het beeld loopt wel altijd door.

Heb de Next Mini aangesloten met een UTP kabel en de diagnose geeft aan dat de verbindingssnelheid "hoog" is.

Herkent iemand dit issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:36
JBS schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:29:
Na pakweg 2 jaar een Next, sinds vandaag een Next Mini. Daarmee merk ik dat het geluid om de zoveel tijd voor pakweg 'n seconde wegvalt. Zowel bij live TV, opnames, maar ook bij Netflix app. Het beeld loopt wel altijd door.

Heb de Next Mini aangesloten met een UTP kabel en de diagnose geeft aan dat de verbindingssnelheid "hoog" is.

Nee, de box werkt hier uitstekend zonder het door jou genoemde probleem. Klinkt als iets van packet-loss. Heb je je modem al eens uitgelezen op signaal problemen? In zo'n geval kan de snelheid prima zijn maar de stabiliteit net niet goed genoeg. Is je AOP bijvoorbeeld up to date?

[ Voor 15% gewijzigd door Rubenus op 17-04-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
JBS schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:29:

Nou het is niet op zich zelf staand probleem hoor en komt ook bij de gewone Next voor, heb er zelf ook bijna 2 jaar last van gehad, nadat ik afgelopen november wisselde van Receiver was het probleem hier opgelost.

Er loop op de community van Ziggo een lang draadje met mogelijke oplossingen, helaas niet voor iedereen.
https://community.ziggo.n...-mediabox-Next/td-p/32152

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Deruxian schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:39:
Zijn er meer mensen wat issues hebben met lip sync? Ik heb de Next Mini op een Marantz receiver met hierop een 5.1.

Het wisselt per zender en per programma. Allemaal niet dramatisch maar gewoon nèèt niet in sync.

Oplossing is in elk geval opties-audio-Dolby Audio -uitschakelen.

Maar dan heb ik geen 5.1 meer uiteraard.

Het probleem lijkt exclusief voor de Ziggo Next. De Shield heeft geen issues met lip sync

Edit: de search geeft aan dat wat mensen er ook last van hebben. Het is ook subtiel hoor. Maar eenmaal opgemerkt….

Ik vermoed dan ook nog geen oplossing?
Hier ook last van, uiteindelijk ervoor gekozen 5.1 uit te schakelen wat het probleem bijna volledig wegneemt.
Eenmaal je lip sync problemen hebt, kun je het niet meer negeren en daarom heb ik er maar voor gekozen tv te kijken in stereo, overig materiaal speel ik via de AppleTV af zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 22:20
Ik vind het niet helemaal een oplossing zo'n mini next. Zeker voor de wat ouderen onder ons.
Die doelgroep vind het al helemaal fijn als je maar een afstandsbediening nodig hebt.

Echter heb ik nu al drie keer meegemaakt dat alleen de volume niet reageert op de meegeleverde afstandsbediening. Men moet dan toch de afstandsbediening weer pakken van de TV.

Pas als ik de TV en de mini volledig stroomloos maak dan werkt het weer een maandje.

TV is een LG A2 uit 2022, en verbonden met de bijgeleverde kabels. (Dus de utp kabel en hdmi uit het pakket)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:35:
Ik vind het niet helemaal een oplossing zo'n mini next. Zeker voor de wat ouderen onder ons.
Die doelgroep vind het al helemaal fijn als je maar een afstandsbediening nodig hebt.

Echter heb ik nu al drie keer meegemaakt dat alleen de volume niet reageert op de meegeleverde afstandsbediening. Men moet dan toch de afstandsbediening weer pakken van de TV.

Pas als ik de TV en de mini volledig stroomloos maak dan werkt het weer een maandje.

TV is een LG A2 uit 2022, en verbonden met de bijgeleverde kabels. (Dus de utp kabel en hdmi uit het pakket)
Hier werkt dat al maanden prima met een E8.
Next mini geeft netjes via de HDMI CEC de volume + en - door etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:35:

HDMI CEC op zowel de tv als Ziggo Next Mini aanzetten.
YakuzA schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:55:
[...]

Hier werkt dat al maanden prima met een E8.
Next mini geeft netjes via de HDMI CEC de volume + en - door etc.
Helaas werkt het soms niet op tv´s die HDMI CEC ondersteunen. Daarmee bedoel ik dat het bijvoorbeeld na 30min zomaar de tv afgesloten wordt. Had al meerdere keren de tv en Next Mini instellingen gecheckt voor tijdschakelaar, maar dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 22:20
NeverSettle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 00:31:
[...]

HDMI CEC op zowel de tv als Ziggo Next Mini aanzetten.

[...]

Helaas werkt het soms niet op tv´s die HDMI CEC ondersteunen. Daarmee bedoel ik dat het bijvoorbeeld na 30min zomaar de tv afgesloten wordt. Had al meerdere keren de tv en Next Mini instellingen gecheckt voor tijdschakelaar, maar dat is het niet.
Die staat aan, en omdat het iemand is die de tv gebruikt als bewegend behang staat de tijdschakelaar uit.
Het is ook sporadisch dat het gebeurd.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Ik loop tegen het volgende aan en kan met enig googelen nog geen eerdere meldingen vinden. Ben maar zo vrij om het hier te vragen en misschien verwijzen jullie me dan kwaad naar een al lang gegeven antwoord…

Wanneer ik mijn Ziggo Next box aan zet in de avond wordt er een bijzonder lage kwaliteit/resolutie naar de tv doorgestuurd. Duidelijk zichtbaar aan blokkige letters in menu’s, logo’s en ondertiteling. Niet alleen stream maar dus ook het apparaatmenu zelf.
Als ik dan de Next uit zet (rode knop ab) en direct weer aan zet is dit verholpen en is alles scherp.

Ik gok een
soort ‘koude start’ door de eco-modus. Maar ondanks dat lijkt me dat dit toch niet de bedoeling is. Herkenbaar? Fixbaar (met behoud eco-modus)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 13:29
Ziggo mailde, gratis mijn CI+ module vervangend voor een next mini.

Ik ga het denk ik niet doen, voordelen mini wegen niet op tegen CI+ met 1 afstandsbediening en geen extra kastje ergens.

Anderen ook benaderd door Ziggo? Wat zijn jullie overwegingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Hou-m-nat schreef op zondag 4 juni 2023 @ 06:32:

Ik ga het denk ik niet doen, voordelen mini wegen niet op tegen CI+ met 1 afstandsbediening en geen extra kastje ergens.

Beeldkwaliteit van de mini is bij mijn ouders stukken beter tov van de ci+. Daarnaast veel meer mogelijkheden en opties. En een snellere interface. TV, mini en surround set worden nu ook met 1 afstandsbediening gebruikt (die van de next). Ik zou het wel weten…

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle

Als jouw tv HDMI CEC ondersteund kan je ook één afstandbediening gebruiken. Wel moet ik er bij vermelden dat het bij sommige tv's niet 100% werkt. Mijn oude Phillips tv kan aan en uitgezet worden met de Ziggo afstandsbediening. Helaas gaat het na circa 30min uit, zowel de Ziggo Next Mini als TV settings gekeken, tijdslimiet is uitgezet.

Daarnaast heb je betere beeldkwaliteit met de Ziggo Next mini en de mogelijkheid om programma's op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:48
Ik ga het denk ik niet doen, voordelen mini wegen niet op tegen CI+ met 1 afstandsbediening
Zelf geen Ziggo meer, maar laatst een vriend geholpen met een mini. Op een stokoude pre-ci+ Samsung werkt dat prima, mini zet via cec tv netjes aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heeft het ook zin om de gewone Next om te ruilen met de Next Mini? Je hebt dan geen fan meer, wat ik wel als voordeel zie (heb het idee dat het ding soms stof hapt daardoor en ook te warm wordt soms). Maar verder? Is de interface ook sneller? En zapsnelheid is ws. iets minder snel?
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic