Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
dwdd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:39:
Is het trouwens mogelijk om naast de Next ook de Humax 5200c te gebruiken bij dezelfde TV? De humax zou ik voor bepaalde opname willen gebruiken (indien blijkt dat die opnames een betere kwaliteit hebben)
Voor een Humax 5200c is een smartcard vereist, voor een Next niet. Ik denk niet dat wat jij wilt ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
grun93 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Voor een Humax 5200c is een smartcard vereist, voor een Next niet. Ik denk niet dat wat jij wilt ook kan.
De smartcard die ik nu heb van mijn 5200c zal toch actief blijven bij aanschaf Next ? Anders zou ik m ook niet kunnen gebruiken bij b.v. een 2e tv boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
Als je nog een werkende smartcard hebt dan kun je die gewoon naast de Next gebruiken in een 5200c.
Echter laatste moet je zelf iedere keer vooruit programmeren (max 3 dagen), verder vooruit gaat niet en synchroniseert ook niet wat geplande opnames betreft met een Next.
Heb het zelf hier zo werken voornamelijk omdat ik opnames via de Humax gemaakt kan opslaan op mijn PC en bepaalde docu's e.d. zo lang kan bewaren als ik dat zelf wil in FHD kwaliteit (mits de zender die in die kwaliteit heeft uitgezonden).

[ Voor 25% gewijzigd door snah001 op 10-01-2022 12:20 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
snah001 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:17:
Als je nog een werkende smartcard hebt dan kun je die gewoon naast de Next gebruiken in een 5200c.
Echter laatste moet je zelf iedere keer vooruit programmeren (max 3 dagen), verder vooruit gaat niet en synchroniseert ook niet wat geplande opnames betreft met een Next.
Heb het zelf hier zo werken voornamelijk omdat ik opnames via de Humax gemaakt kan opslaan op mijn PC en bepaalde docu's e.d. zo lang kan bewaren als ik dat zelf wil in FHD kwaliteit (mits de zender die in die kwaliteit heeft uitgezonden).
Duidelijk, en hoe ervaar je het kwaliteitsverschil in opnames en tv beeld tussen de next en de humax 5200C ?
Welke splitter gebruik je overigens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dwdd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:31:
[...]
Duidelijk, en hoe ervaar je het kwaliteitsverschil in opnames en tv beeld tussen de next en de humax 5200C ?
Welke splitter gebruik je overigens ?
Je hoeft niet perse een splitter te gebruiken, hier staan ook 2 van dat soort apparaten op elkaar en de antennekabel is simpelweg doorgelust via het ene apparaat naar het andere.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dwdd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:14:
[...]
De smartcard die ik nu heb van mijn 5200c zal toch actief blijven bij aanschaf Next ? Anders zou ik m ook niet kunnen gebruiken bij b.v. een 2e tv boven.
Ik zou het toch even expliciet aanhalen als je een Next aan zou vragen, maar ik heb nu ook nog 4 actieve smartcards op mijn naam staan, dat waren er oorspronkelijk 5. Dus "normaal" gesproken blijft die kaart actief die je nu hebt.

Edit: overigens verwacht ik dat je op een 2e TV meer plezier zult beleven via een apparaatje wat de Ziggo Go TV app kan draaien, mits je internet beschikbaar hebt bij die 2e TV.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 10-01-2022 13:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
hardware-lover schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Je hoeft niet perse een splitter te gebruiken, hier staan ook 2 van dat soort apparaten op elkaar en de antennekabel is simpelweg doorgelust via het ene apparaat naar het andere.
Moet de humax dan niet aanstaan (of in standby modus) om het signaal door te geven naar de Next? Kan dit wel ivm retoursignaal van de Next, geeft de humax dat dan zonder problemen weer door ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:32
hardware-lover schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Ik zou het toch even expliciet aanhalen als je een Next aan zou vragen, maar ik heb nu ook nog 4 actieve smartcards op mijn naam staan, dat waren er oorspronkelijk 5. Dus "normaal" gesproken blijft die kaart actief die je nu hebt.
Ik heb hier 2 apparaten en 3 smartcards. Alleen als je ze een tijd niet gebruikt zijn moet je ze misschien weer even heractiveren in "mijn Ziggo". Na een paar tellen kan je hem dan weer gewoon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dwdd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Moet de humax dan niet aanstaan (of in standby modus) om het signaal door te geven naar de Next? Kan dit wel ivm retoursignaal van de Next, geeft de humax dat dan zonder problemen weer door ?
Minimaal standby ja, anders gaat het signaal verloren. Dat geeft hier iig geen problemen, ik heb echter geen Humax maar een VU+ (die bij spanning uit ook geen antennesignaal doorgeeft).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mike123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Ik heb hier 2 apparaten en 3 smartcards. Alleen als je ze een tijd niet gebruikt zijn moet je ze misschien weer even heractiveren in "mijn Ziggo". Na een paar tellen kan je hem dan weer gewoon gebruiken.
Klopt. Ik heb er op dit moment nog maar één actief, de rest "slaapt" tot ze wakker worden gemaakt via "mijn Ziggo".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik moet binnenkort even een Next aansluiten bij mijn ouders. Nu bedenk ik me opeens dat ze gebruik maken van een signaalversterker (goedkoop ding, maar voldoet). Ze hebben nu ook Ziggo TV, maar dan via een ci+ smartcard module in de tv zelf. Kan die signaalversterker nog voor problemen zorgen in de trant van retoursignaal oid? Of zou het gewoon moeten werken, net zoals het nu met de ci+-module ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:44:
Ik moet binnenkort even een Next aansluiten bij mijn ouders. Nu bedenk ik me opeens dat ze gebruik maken van een signaalversterker (goedkoop ding, maar voldoet). Ze hebben nu ook Ziggo TV, maar dan via een ci+ smartcard module in de tv zelf. Kan die signaalversterker nog voor problemen zorgen in de trant van retoursignaal oid? Of zou het gewoon moeten werken, net zoals het nu met de ci+-module ook werkt?
Ik verwacht geen problemen als ze deze nu ook niet hebben. "retoursignaal" van een Next gaat via internet, niet via DVB-C.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Ik verwacht geen problemen als ze deze nu ook niet hebben. "retoursignaal" van een Next gaat via internet, niet via DVB-C.
Ja dat meende ik ook, thanks. TV staat vlakbij het modem, dus kan mooi bekabeld op internet worden aangesloten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Als de Humax in standby staat lust die het signaal gewoon door (mits aangesloten) naar de Next dus direct is een splitter niet nodig.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
De Next is besteld, deze zou binnen 2-3 dagen moeten zijn en dan ik ga het allemaal zelf ervaren, bedankt voor de input/tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dwdd Waarom zou je betalen voor de Next als je wilt opnemen en terug kijken met de Humax? De hele toegevoegde waarde van de Next is juist het opnemen in de Cloud (en minimaal wat 4k, voor zover dat goed loopt bij Ziggo met beloofde uitzendingen die dan toch weer niet doorgaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
jongetje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:12:
@dwdd Waarom zou je betalen voor de Next als je wilt opnemen en terug kijken met de Humax? De hele toegevoegde waarde van de Next is juist het opnemen in de Cloud (en minimaal wat 4k, voor zover dat goed loopt bij Ziggo met beloofde uitzendingen die dan toch weer niet doorgaan).
Misschien zoals eerder door andere gebruikers aangegeven, bewaren van opnames, bv documentaires en op de pc zetten. Misschien op een NAS zetten of DVD van maken.
Kan je het na een jaar ook nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:12:
Ik vind de snelheid van het apparaat (interface, zappen) toch ook wel een groot voordeel. Was voor mij iig wel de reden om hem destijds te nemen. Het opnemen/terugkijken kwam ik later pas achter dat dat best handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hmz, vanochtend zette ik mijn Mediabox next aan en hij bleef hangen op het scherm met welkom, welcome, bonjour etc. Met de afstandsbediening uit en aangezet, maar hij bleef hangen op dit scherm. Toen met de aan/uitknop aan de achterkant van de next uitgezet en weer aan. Toen kwam er weer leven in. Nu zijn echter alle apps zoals YouTube, YouTube kids, Netflix, Videoland, prime etc. gereset en moeten we overal opnieuw inloggen ;(. En geen idee of andere instellingen nu ook weg zijn (instellingen voor WiFi en volumeregeling via Sonos lijken wel weer te zijn behouden). Meer mensen hier last van? En is dit te voorkomen? (een backup maken oid?).

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 11-01-2022 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
De opvolger van de Next komt eraan ?

Ik heb de next overigens sinds gisteren binnen, tot zover alles top.
Het doorlussen van de Humax naar de Next werkt ook zonder problemen.
Opnemen is een verademing, goede beeldkwaliteit.

Bij mij liep alleen het geluid met beeld niet helemaal synchroon via de dolby audio maar door de Next in te stellen op stereogeluid (wat overigens bij spraak beter klinkt) was het opgelost. Ik las dat er meer gebruikers last van hebben, misschien wordt dit nog eens met een update verholpen.
Next via HDMI aangesloten op TV, TV met hdmi-arc op de Sonos Beam. Nog wel geprobeerd om next met optische kabel te verbinden met TV maar dat loste sync probleem niet op.

Bron next mini:
nieuws: Ziggo test kleine settopbox zonder coax-aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Palomar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 06:05:
Hmz, vanochtend zette ik mijn Mediabox next aan en hij bleef hangen op het scherm met welkom, welcome, bonjour etc. Met de afstandsbediening uit en aangezet, maar hij bleef hangen op dit scherm. Toen met de aan/uitknop aan de achterkant van de next uitgezet en weer aan. Toen kwam er weer leven in. Nu zijn echter alle apps zoals YouTube, YouTube kids, Netflix, Videoland, prime etc. gereset en moeten we overal opnieuw inloggen ;(. En geen idee of andere instellingen nu ook weg zijn (instellingen voor WiFi en volumeregeling via Sonos lijken wel weer te zijn behouden). Meer mensen hier last van? En is dit te voorkomen? (een backup maken oid?).
Ik gok dat je een volledige reset hebt ervaren. Die kun je zelf initieren door een toetsencombinatie (of ik geloof lang de powerknop) wat helaas ongeveer de enige mogelijkheid is die je hebt bij het blijven hangen van van het welkomscherm.

Jouw Next lijkt dat zelf besloten te hebben.
Nee, je kunt geen backup maken van settings en inloggegevens. Dat is uiteraard wel even vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Ik gok dat je een volledige reset hebt ervaren. Die kun je zelf initieren door een toetsencombinatie (of ik geloof lang de powerknop) wat helaas ongeveer de enige mogelijkheid is die je hebt bij het blijven hangen van van het welkomscherm.

Jouw Next lijkt dat zelf besloten te hebben.
Nee, je kunt geen backup maken van settings en inloggegevens. Dat is uiteraard wel even vervelend.
Aha ok, wel vreemd, maar hij doet het verder weer prima. Enige wat wel anders is nu is dat je bij het opstarten niet meer het Ziggo logo ziet, maar een scherm met welkom, welcome etc in diverse talen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:40:
[...]
maar een scherm met welkom, welcome etc in diverse talen...
Ik heb al even geen next meer, maar dat was het startscherm iig 3 jaar geleden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Ik heb al even geen next meer, maar dat was het startscherm iig 3 jaar geleden 😉
Ja dat meende ik mij ook te herinneren Idd ;) Maar zolang alles goed werkt laat ik het er maar even bij. Misschien wordt het bij een volgend firmware upgrade weer rechtgetrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 18:25
Wij hebben al een tijdje last van dat onze Next box traag internet heeft, inmiddels is de connectbox en de Next box al vervangen, staat in bridgemode, Linksys mx5300 hebben we vandaag ook compleet weer gereset. Tot op heden als je alles reset dan houdt het ca 3 tot 4 uur vol en geeft dan bij de instellingen Nextbox Diagnostiek traag internet aan.
De WiFi en internet verder is prima 303 om 31
We hebben bij de nieuwe witte connectbox ook een nieuw kastje aan de muur gekregen waar de kabel van buiten binnen komt, nu wordt er bij sommige media gezegd dat die geaard moet worden, weten jullie dit of herken je dit probleem? Dan hoor ik graag.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 10:16
de next is wel buggy op bepaalde 5ghz kanalen, misschien dat die daardoor slecht werkt. en dfs kanalen pakt next helemaal niet, dus kun je dan beter ook uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 18:25
Hoi Remco, de Next is bedraad aangesloten, wat bedoel je met dfs kanalen, deze term ken ik nog niet en heb je hier meer info over en hoe in te stellen, hoor het graag.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 10:16
JJmac schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:05:
Hoi Remco, de Next is bedraad aangesloten, wat bedoel je met dfs kanalen, deze term ken ik nog niet en heb je hier meer info over en hoe in te stellen, hoor het graag.
Ik dacht dat die draadloos verbonden, heb mij next nooit via kabel verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:57
dwdd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:35:
Bij mij liep alleen het geluid met beeld niet helemaal synchroon via de dolby audio maar door de Next in te stellen op stereogeluid (wat overigens bij spraak beter klinkt) was het opgelost. Ik las dat er meer gebruikers last van hebben, misschien wordt dit nog eens met een update verholpen.
Dat probleem heb ik al sinds ik mee deed met de beta test van de Next, 4 jaar geleden. Ik verwacht niet dat dit ooit nog opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23:25
Hallo, ik vermoed een ‘dumb question’, maar ik heb het even niet terug kunnen vinden.

Zodra wij via de Next box radio luisteren en dus na het selecteren van het radio station de TV uit doen met de witte knop links bovenaan de afstandsbediening van de Next om dan via de stereo installatie verder te blijven luisteren gaat om de enkele minuten, dan weer na 5, dan ‘pas’ na een kwartier, de TV weer aan. Dit heeft volgens mij met de instellingen van de HDMI aansluiting te maken, maar welke/wat is deze?

Of zou dit euvel ook verholpen kunnen worden door met de afstandsbediening van de TV zelf de TV uit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:52:
Hallo, ik vermoed een ‘dumb question’, maar ik heb het even niet terug kunnen vinden.

Zodra wij via de Next box radio luisteren en dus na het selecteren van het radio station de TV uit doen met de witte knop links bovenaan de afstandsbediening van de Next om dan via de stereo installatie verder te blijven luisteren gaat om de enkele minuten, dan weer na 5, dan ‘pas’ na een kwartier, de TV weer aan. Dit heeft volgens mij met de instellingen van de HDMI aansluiting te maken, maar welke/wat is deze?

Of zou dit euvel ook verholpen kunnen worden door met de afstandsbediening van de TV zelf de TV uit te doen?
Mijn vermoeden is dat dit een HDMI-CEC dingetje. Je kunt dit wellicht op je tv uitzetten, maar dan gaat je tv ook niet meer automatisch aan/uit wanneer Next aan/uit gezet wordt. Zelf verder geen ervaring met radio luisteren via Next/aangesloten receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Bedankt @meesje , ja, ik ben wel bang dat het een HDMI-CEC dingetje is. Ik had zojuist met de ab van de Samsung TV deze uitgeschakeld. Ging vrij snel daarna toch weer aan, maar is nu al weer ‘enige tijd’, ik denk wel al een minuut of 10, uit.

Zal eens navragen bij mede-gebruikers in mijn omgeving of hun TV’s ook uit weer aangaan of uitblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 21:27
Je kunt de HDMI CEC instellingen ook op de Next zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@dinandus Ik zal dat eens gaan checken. Maar ik wil wel graag dat de TV wel blijft aangaan bij inschakelen van de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RicoK je kunt niet met tv kijken wel willen dat de tv aangaat en met radio niet. Dat zal Ziggo dan anders moeten implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 19:41
Ik heb nu nog een Horizonbox XL, met de nieuwste software (dus opnemen in cloud ed)
TEvens in Eco stand, dus opstarten duurt even, maar dat is geen ramp bij ons gebruik. Liever een wat lager gebruik dan snel online.

Ik werd gebeld met de vraag voor verlenging, en of ik dan evt next wil, dan zit een andere aanbieding er niet echt in gok ik zo. Mijn TV is HD, maar geen 4k.

Heeft de NEXT nog voordelen voor mij? Ik dacht het geluid. Maar ik lees hier dat de fan van de NEXT ook verre van stil is. En helaas moet de coax ook nog steeds verbonden worden/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meermarco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:09:
Ik heb nu nog een Horizonbox XL, met de nieuwste software (dus opnemen in cloud ed)
TEvens in Eco stand, dus opstarten duurt even, maar dat is geen ramp bij ons gebruik. Liever een wat lager gebruik dan snel online.

Ik werd gebeld met de vraag voor verlenging, en of ik dan evt next wil, dan zit een andere aanbieding er niet echt in gok ik zo. Mijn TV is HD, maar geen 4k.

Heeft de NEXT nog voordelen voor mij? Ik dacht het geluid. Maar ik lees hier dat de fan van de NEXT ook verre van stil is. En helaas moet de coax ook nog steeds verbonden worden/zijn.
Ik had begrepen dat de Mediabox XL met de nieuwe software, ondanks het opnemen in cloud ipv lokaal, nog steeds een flinke stroomverbruiker zou zijn, vergeleken met een Next?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:45
@meermarco
Ik heb geen ervaring met de Horizonbox XL met de nieuwe software - alleen met de oude.
Desondanks denk ik dat je met de Next beter af bent. Niet alleen gaat het opstarten - ook in de Eco-stand - een stuk sneller, de box reageert überhaupt veel sneller op input met de afstandsbediening. Het kastje is een heel stuk kleiner dan de XL en verbruikt aanzienlijk minder stroom (de eco-stand heeft alleen invloed op het stroomverbruik in standbystand). Dus ik zou het wel weten!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

De Next is een stuk sneller en verbruikt minder energie idd.
Next heeft wat meer Apps(youtube en Amazon zo uit mn hoofd).

Het enige voordeel van de XL is, naar mijn idee wat beter beeld uit de XL(kleuren zijn mooier, het is 'levendiger') en de XL is altijd lipsync, waar het bij de next soms een beetje uit sync drift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar ik lees hier dat de fan van de NEXT ook verre van stil is. En helaas moet de coax ook nog steeds verbonden worden/zijn.
Als de fan van de Next gaat draaien (en je hoort dat luid) dan is ie stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05 15:38
Maar ik lees hier dat de fan van de NEXT ook verre van stil is.
Heb vanaf het uitkomen van de Next dit apparaat, heb hem nog nooit gehoord.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kruila schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Ik hoor ‘m wel regelmatig (zachtjes). Voor dergelijk geluid is de een overigens gevoeliger dan de ander. Vroeger zat in mijn Pana plasma een ventilator die ik ook hoorde, maar anderen hoorden deze totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
[...]

Bedankt allen. Blijkbaar kinderziektes. Las dat bij de berichten medio mei in dit topic. Dan ga ik gewoon voor de next 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[...]

Ik heb hem achter mijn tv hangen en had hem eerst met de ventilatieopening precies boven een rooster van de tv hangen waar warme lucht uit komt. Toen merkte ik wel een irritant gezoem van de next, omdat ie z'n warmte natuurlijk niet kwijt kon zo. Toen de next omgedraaid en hoor hem nu praktisch nooit (soms heeeel zacht als het verder stil is in de kamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:36

sjaool

Every life should have 9 cats

De Next heeft vooral een heel groot voordeel. Een flink stuk minder ergernis. ;)

Ik heb van de week gebeld met Ziggo om de Mediabox XL in te ruilen voor de Next. Het kost van del €0,50 per maand meer maar dat heb ik er qua energiebesparing lachend weer uit. Ik zou wel nog extra kosten moeten betalen voor administratie etc. maar die hebben ze niet berekend na wat geklaag van mij. Misschien had er meer in gezeten qua aanbieding maar voorlopig ben ik zeer gelukkig met de Next. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
meermarco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Bedankt allen. Blijkbaar kinderziektes. Las dat bij de berichten medio mei in dit topic. Dan ga ik gewoon voor de next 👍
Hier ook totaal geen last van fan-noise bij de Next. 1,5 jaar in gebruik nu.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt. Ik ga wel een combi klacht maken icm next en viaplay. Kijken wat ze doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is er al iets bekend over of en wanneer de Disney app verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 16:42
Ik ben totaal al 4 verschillende Nexts verder, ik kan niet tegen het geluid van de fan, en de huidige doet het ook weer. Wel een beetje klaar mee.

Daarnaast werkt HDMI-CEC voor geen meter, zeker als je met meerdere apparaten (zoals Apple TV) nog wel eens switcht. De Next blijft dan signaal geven en de receiver switched automatisch dan weer naar de input van de Next. Ik moet bewust de Next uitzetten (en dan dus zorgen dat HDMI-CEC/Samen aan-uitzetten niet aan staat) voordat ik naar de Apple TV switch. Eigenlijk best een haat-liefde verhouding met het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Laatste tijd wil je Netflix en YouTube app niet werken door verbindingsproblemen, Videoland doet 't echter wel. Opnames van Ziggo afspelen etc. ook.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 07:03

Pierre

Van nature lui!

JBS schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:50:
Laatste tijd wil je Netflix en YouTube app niet werken door verbindingsproblemen, Videoland doet 't echter wel. Opnames van Ziggo afspelen etc. ook.

Herkent iemand dit?
Gister nog Netflix gekeken via de Next geen enkel probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JBS schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:50:

Herkent iemand dit?
Ik heb het regelmatig dat bepaalde apps een zwart beeld geven en je weer teruggaat naar het menu. Even van de stroom halen lost het vaak weer op. Het is net of er een geheugenlek in de firmware zit waardoor apps niet kunnen opstarten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:18

DON PAPA

Tweaker-fan

Let op: Ziggo heeft een lijst met ruim 170 TV programma's online gezet, waarmee problemen zijn bij het opnemen. Deze programma's worden in eerste instantie goed opgenomen, maar als ze na 7 dagen worden verplaatst van de opnamen server naar de bewaar server dan gaat het geregeld mis en krijgen je opnames een (!) en deze zijn vervolgens niet meer te bekijken. Ziggo is nu al twee weken bezig om deze storing op te lossen, maar dat is ze nog steeds niet gelukt melden op het Ziggo forum....

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 22-02-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dankzij mijn Humax 5200c kan ik opnames die ik erg belangrijk vindt daar nog steeds mee opnemen en zelf bewaren. Enige horde is dat de epg slechts 3 dagen vooruit kan kijken ter programmering van de opnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

DON PAPA schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:23:
Let op: Ziggo heeft een lijst met ruim 170 programma's online gezet, waarmee problemen zijn bij het opnemen. Deze programma's worden in eerste instantie goed opgenomen, maar als ze na 7 dagen worden verplaatst van de opnamen server naar de bewaar server dan gaat het geregeld mis en krijgen je opnames een (!) en deze zijn vervolgens niet meer te bekijken. Ziggo is nu al twee weken bezig om deze storing op te lossen, maar dat is ze nog niet gelukt melden ze op het Ziggo forum....
Dat is het dus, toevallig gisteravond contact gehad met Ziggo omdat ik ook opnames miste (uitroepteken) en daar zeggen ze doodleuk het ligt aan u :F

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
snah001 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:55:
Dankzij mijn Humax 5200c kan ik opnames die ik erg belangrijk vindt daar nog steeds mee opnemen en zelf bewaren. Enige horde is dat de epg slechts 3 dagen vooruit kan kijken ter programmering van de opnames.
enige horde? ik had er bij mijn humax 5200c wel meer: slechts 2 programma's tegelijk opnemen en dan vaak niet naar een gewenst 3e kanaal kunnen kijken, een hele trage epg, af en toe mislukte opnames, zeer traag zappen (3 seconden!).

Ik ben sinds een maand overgestapt op de next, een verademing, alles kunnen opnemen (ook bij een opvolgend seizoen) en 7 dagen terugkijken, supersnel zappen, 7 dagen vooruit kijken in een snelle epg.
De enige opmerking die ik ook op de community heb gemeld is dat bij serie opnames je niet snel terug kan zien in de lijst van welke datum de opname is, beetje onhandig als je bijvoorbeeld nog wat wilt terugkijken van de olympische spelen. Maar dat wordt misschien in een volgende update opgelost.

En voor opnames die je zelf langer dan een jaar wilt bewaren kun je ook je humax doorlussen naar de next en dan de humax ernaast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe vaak maak je nu echt opnames die je langer dan een jaar terug wilt zien? Ik heb dat echt (zo goed als) nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Vaker dan je denkt en het grote voordeel is dat IK zelf bepaal wanneer ik deze wil verwijderen.
Er zijn genoeg goede docu's die het bewaren waard zijn en vaak maar éénmalig worden uitgezonden.
Bijvoorbeeld de 3 series die Jelle Brandt Corstius over (het nu controversiële) Rusland heeft gemaakt en zo zijn er nog wel veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

snah001 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:41:
Vaker dan je denkt en het grote voordeel is dat IK zelf bepaal wanneer ik deze wil verwijderen.
Er zijn genoeg goede docu's die het bewaren waard zijn en vaak maar éénmalig worden uitgezonden.
Bijvoorbeeld de 3 series die Jelle Brandt Corstius over (het nu controversiële) Rusland heeft gemaakt en zo zijn er nog wel veel meer.
Het meeste dat ik vaker terug wil kijken staat vaak wel op streamingdiensten en anders zijn er nog andere wegen. De NPO Start app zal het een en ander ook nog wel op te bekijken zijn mocht ik die content erg belangrijk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Het meeste dat ik vaker terug wil kijken staat vaak wel op streamingdiensten en anders zijn er nog andere wegen. De NPO Start app zal het een en ander ook nog wel op te bekijken zijn mocht ik die content erg belangrijk vinden.
Hier idem hoor, maar ach, we hoeven elkaar niet te overtuigen van welke oplossing nu het beste is. Dat is erg persoonsgebonden. Zelf vind ik opnames in de cloud meer dan voldoende. Lekker makkelijk op iPad of op tv terug kijken, halverwege stoppen en later op ander apparaat weer verder gaan. Ook het programmeren gaat lekker makkelijk op je iPad.
Dergelijk gebruiksgemak weegt bij mij veel zwaarder dan op dan dat ik mogelijk ooit een opname nog een keer wil zien. In mijn leven heb ik daar nooit behoefte aan gehad, ook niet in het VHS tijdperk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Gisteren viaplay geactiveerd, maar zou kanaal 200 dan niet nu als bv kanaal 150 voor Netflix moeten gaan werken, dat als je naar dat kanaal gaat hij een app opent? Of is die app er nog niet voor de Next?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:18

The Legend

*Plop*

De app is er nog niet. Ik las op het ziggo forum dat kanaal 200 ook alleen bedoeld is voor lineaire tv en dan ook nog uitsluitend voor F1. Dat kanaal zal dus sowieso nog niks doen nu.

https://community.ziggo.n...mediabox-next/td-p/930573

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

The Legend schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:11:
De app is er nog niet. Ik las op het ziggo forum dat kanaal 200 ook alleen bedoeld is voor lineaire tv en dan ook nog uitsluitend voor F1. Dat kanaal zal dus sowieso nog niks doen nu.

https://community.ziggo.n...mediabox-next/td-p/930573
Aha, als de F1 erop is dan is dat in ieder geval prima. Rest kan dan wel via een andere weg.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 18:32

jerry_a

doei

De Viaplay app is er nu.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Was er gisteren al. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:54
Beste forumleden.
Vraagje;
Ondersteund de next nu wel of niet Dolby vision? Hij geeft wel een hdr signaal door maar niet de Dolby vision.
Kan in specificaties niks terug vinden hierover.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:18

DON PAPA

Tweaker-fan

berrieberrie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:04:
Ondersteund de next nu wel of niet Dolby vision?
Nee geen ondersteuning voor Dolby Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 08:57
Heeft het zin om in de mediabox next Dolby digital op altijd aan of volg signaal te zetten als ik “maar” een 2.1 soundbar heb (wel met dolby digital) of kan ik beter dat dan maar gewoon op uitgeschakeld laten staan? Ik vind het echt moeilijk om een verschil te horen als ik heel eerlijk ben.. maar zit er natuurlijk niet voor niks in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Update 4.38 komt eraan: https://community.ziggo.n...Mediabox-Next/ba-p/681198
Loopt het beeld en geluid niet synchroon? Gebruik dan de nieuwe Multichannel PCM instelling.

Met deze nieuw optie stuurt de mediabox alle audio uit als Multichannel PCM 5.1, mits het aangesloten apparaat dit ondersteunt. Deze instelling zorgt ervoor dat er minder vertraging plaatsvindt tijdens het doorgeven van de audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
Iemand die problemen ondervindt icm de LG Magic remote? Ik heb hem al anderhalf jaar in gebruik, en opeens kan ik niet meer van kanaal wisselen.. Vreemd genoeg doen de 3 puntjes het nog wel, om in het menu vd Next te komen. Krijg hem nu met geen mogelijkheid gekoppeld.. Alles wat op het Ziggoforum voorbij komt al geprobeerd. Zelfs een andere LG afstandsbediening.

Bij de klantenservice zeggen ze dat ik dan maar de Ziggo AB moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
Binnenkort moet ik mijn Next Mini terugsturen aan Ziggo. Testfase is bijna afgelopen. Of €4,- per maand extra betalen voor de extra ontvanger.
Nu heb ik dat niet nodig, maar ik overweeg ziggo te vragen of ik de ‘oude’ Next kan terugsturen en de Mini kan houden.
De Next beviel mij prima, nooit geen problemen mee. Deze was destijds wel aangesloten via Coax. De Mini is aangesloten op UTP. Merk wel dat deze vaker moet bufferen tijdens een live uitzending of een foutcode geeft. De bedoeling is straks verder te gaan via UTP voor live televisie.
Iemand ervaring of aanbeveling of ik de Next moet omruilen voor de Mini?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
ZouteReus schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:54:
Binnenkort moet ik mijn Next Mini terugsturen aan Ziggo. Testfase is bijna afgelopen. Of €4,- per maand extra betalen voor de extra ontvanger.
Nu heb ik dat niet nodig, maar ik overweeg ziggo te vragen of ik de ‘oude’ Next kan terugsturen en de Mini kan houden.
De Next beviel mij prima, nooit geen problemen mee. Deze was destijds wel aangesloten via Coax. De Mini is aangesloten op UTP. Merk wel dat deze vaker moet bufferen tijdens een live uitzending of een foutcode geeft. De bedoeling is straks verder te gaan via UTP voor live televisie.
Iemand ervaring of aanbeveling of ik de Next moet omruilen voor de Mini?
Wil je 4 euro per maand betalen voor iets dat moet bufferen en foutcodes geeft?
Als je een UTP kabel moet trekken kun je net zo goed coax trekken.
Ik zie persoonlijk geen voordelen in de Next Mini. Voor de 2e en 3e televisie heb ik een Chromecast met GoogleTV gekocht en daar de Ziggo Go app op gezet. Zo vaak kijk ik geen live TV op die televisies.
Bovendien heb ik dan daar gelijk Disney+, Netflix, Youtube, F1TVpro, enz.

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 17-05-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouteReus
Nee, die €4,- per maand ga ik ook zeker niet betalen. Heb in huis ook maar 1 tv met daarnaast nog een Apple TV en Chromecast met Google TV liggen. Dus een extra kastje is zinloos.

Het is meer de vraag wat een reden zou kunnen zijn om de Next in te ruilen voor die Next Mini.

Met in het achterhoofd houdende, dat ik de Next eerder op Coax had aangesloten. Maar deze gaat nu ook op UTP draaien, omdat ik de COAX in een oude Humax heb gestopt om sommige opnames te bewaren. Kabels hoef ik niet te trekken, die liggen allemaal al netjes klaar.

De Next Mini is wat handzamer dan de Next, maar dat is ook echt het enige voordeel wat ik zie. Ben wel benieuwd of de Next op UTP wel zonder veel problemen draait. Maar daar komen we dan wel achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
remmuz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:36:
[...]

Ik zie persoonlijk geen voordelen in de Next Mini. Voor de 2e en 3e televisie heb ik een Chromecast met GoogleTV gekocht en daar de Ziggo Go app op gezet. Zo vaak kijk ik geen live TV op die televisies.
Het klopt niet helemaal, een coax kabel moet je echt aanleggen. Terwijl je de utp kabel ook uit een versterker kan laten lopen die in een stopcontact zit.
Ik had bijvoorbeeld zelf m’n marmeren vloer eruit moeten halen om een stomme coaxkabel te leggen eronder. Maar met die wifi versterkers in het stopcontact kan je er gewoon een utp kabel inpluggen en ben je klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:36:
[...]

Bufferen en foutcodes ligt ws. aan een matige verbinding. Ga er even vanuit dat het met een goede verbinding ook probleemloos werkt. Ik gebruik zelf op de slaapkamer waar geen coax ligt een Chromecast TV icm. de Ziggo GO app en dat werkt perfect (via wifi, verbinding is goed). Ik zou nu dus zelf niet meer zo snel voor de Next Mini gaan, maar zou hem bijv. mijn ouders wel adviseren. Die hebben al een gewone Next en op de slaapkamer en in de keuken zitten ze aldoor te klooien met een los Humax-kastje met 2 afstandsbedieningen en matige coax-signaalkwaliteit (sommige zenders doen het bijv. niet). Chromecast TV is (alhoewel het eenvoudig werkt) dan misschien toch iets teveel 'anders dan ze gewend zijn', maar een Next Mini is als ik het goed begrijp precies hetzelfde als de gewone Next qua werking, dus zou ideaal zijn. Gewoon zelfde remote e.d. en tv wordt er ook direct mee bediend, dus geen 2 remotes meer. Ik zie de voordelen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
ZouteReus schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:53:
Nee, die €4,- per maand ga ik ook zeker niet betalen. Heb in huis ook maar 1 tv met daarnaast nog een Apple TV en Chromecast met Google TV liggen. Dus een extra kastje is zinloos.

Het is meer de vraag wat een reden zou kunnen zijn om de Next in te ruilen voor die Next Mini.

Met in het achterhoofd houdende, dat ik de Next eerder op Coax had aangesloten. Maar deze gaat nu ook op UTP draaien, omdat ik de COAX in een oude Humax heb gestopt om sommige opnames te bewaren. Kabels hoef ik niet te trekken, die liggen allemaal al netjes klaar.

De Next Mini is wat handzamer dan de Next, maar dat is ook echt het enige voordeel wat ik zie. Ben wel benieuwd of de Next op UTP wel zonder veel problemen draait. Maar daar komen we dan wel achter.
Zonder coax ga je geen live tv kunnen kijken op de normale next. De UTP verbinding op de standaard next is alleen voor uitgesteld/opname te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
rusman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Zonder coax ga je geen live tv kunnen kijken op de normale next. De UTP verbinding op de standaard next is alleen voor uitgesteld/opname te bekijken.
En 4K uitzendingen als ik me niet vergis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 21:27
Ziggo sport in UHD heb je alleen via Coax, net als het ESPN in "UHD". Kan via de CI+ module of via de Next.
Slechts Love Nature UHD komt via je internet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouteReus
rusman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Kijk, dit zou een goede reden kunnen zijn om de Mini te behouden en de oude Next terug te sturen. Daar ik de Coax gewoon op mijn Humax kan laten zitten en UTP op de mini. Dat scheelt weer een verdeler te moeten plaatsen. Voor UHD hoef ik het niet te doen. Nog steeds gebruik makende van een Full HD Samsung TV, die prima volstaat. De woonkamer is redelijk smal, dus we zitten kort op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 13:09
Ik merk dat de next mini snachts regelmatig een blauw lampje toont(lijkt alsof hij aangaat), die zie je als hij uit is normaalgesproken niet.
Hebben meer mensen dit? En wat kan dat zijn?
Gaat hij dan helemaal aan ofzo?
ik kan zelf niet zien of hij aangaat als ik de tv aan doe en het betreffende hdmi poort kies, ik zie dan geen logo van ziggo of een zender op tv.
Hij lijkt aan te gaan iig. Wat ik wel storend vind want dat blauw schijnt nogal vel in de nacht.
Meer mensen die dit opgemerkt hebben?
Of wat zou dat kunnen zijn. (Zit ziggo snacht naar mij te luisteren via de microfoon in de AB van hun, ofzo. Want ik zie geen reden waarom dit next kastje elke nacht aan moet gaan)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mel33 had je ook kunnen vinden door te googlen: https://community.ziggo.n...stand%2Dby%20gaat%20staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oeps Meen je, had ik gedaan en zag deze ook staan, maar dit ging over de next en niet de next mini. (Witte kleur ken ik niet bij de nextmini)
Maar ik kan er dus vanuitgaan dat het een activiteit is die af en toe gebeurt omdat ziggo/mini iets checkt. Helder. d:)b

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ZouteReus schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Kijk, dit zou een goede reden kunnen zijn om de Mini te behouden en de oude Next terug te sturen. Daar ik de Coax gewoon op mijn Humax kan laten zitten en UTP op de mini. Dat scheelt weer een verdeler te moeten plaatsen. Voor UHD hoef ik het niet te doen. Nog steeds gebruik makende van een Full HD Samsung TV, die prima volstaat. De woonkamer is redelijk smal, dus we zitten kort op de TV.
Dat kan helemaal niet op dit moment. Als je de Next terugstuurt dan beëindig je je totale Digitale TV abonnement. Niet doen dus. De grote Next is je primaire box. Die kan je niet zomaar inleveren.

Je hebt alleen de optie om de Next Mini te behouden of om hem terug te sturen. Daar zal je uit moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vanavond een film gekeken op de Next, ging prima.
Maar nadat de film even 2 minuten was gepauzeerd liep het beeld en geluid niet meer synchroon. Als je naar het eind van de film ging klopte het weer.
Even een kleine 20 a 30 seconden terugspoelen en het was weer mis.
Kan je daar tijdens het afspelen iets mee doen zodat het weer werkt en synchroon loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mike123 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:59:
Vanavond een film gekeken op de Next, ging prima.
Maar nadat de film even 2 minuten was gepauzeerd liep het beeld en geluid niet meer synchroon. Als je naar het eind van de film ging klopte het weer.
Even een kleine 20 a 30 seconden terugspoelen en het was weer mis.
Kan je daar tijdens het afspelen iets mee doen zodat het weer werkt en synchroon loopt?
Het programma stoppen en verder kijken waar je gebleven was zou een oplossing kunnen zijn. Vooruit of achteruit spoelen in een programma zal het niet oplossen is mijn ervaring met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
sjaool schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 00:06:
[...]

Het programma stoppen en verder kijken waar je gebleven was zou een oplossing kunnen zijn. Vooruit of achteruit spoelen in een programma zal het niet oplossen is mijn ervaring met dit soort dingen.
GA ik dat de volgende keer even proberen.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oeps verkeerd geplaatst

[ Voor 93% gewijzigd door Mel33 op 19-05-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het valt mij op dat dingen als het inladen van de tv gids (logootjes, omschrijvingen) soms best stroperig gaat. Toen ik laatst bij iemand anders de Mediabox Next bediende leek dit veel soepeler te gaan. Mijn Next is via Wifi aangesloten en ik gebruik niet de witte connectbox als modem, maar een Ubee UBC1318ZG.

De Next staat vrij dichtbij een van mijn TPlink Deco access points en heeft een goed signaal (de deco's zijn bedraad aangesloten op het modem). De snelheidstest laat de allerbeste snelheid zien en het streamen van Youtube/Netflix levert ook nooit een haperingetje op. Ik heb dus het idee dat mijn verbinding gewoon prima is. Wat het dan nog zou kunnen zijn is dat de Mediabox Next in combinatie met de witte connectbox wellicht sneller werkt dan met een ander modem. Ik begreep ooit (weet even niet meer hoe ik daar aan kom), dat de Next een speciaal lijntje heeft met de Connectbox, zodat je geen last hebt van andere activiteit op je netwerk. Moet verder zeggen dat ik het 600Mbit abo heb en er verder weinig gebruik van wordt gemaakt (vooral niet als we op de bank zitten en de kinderen naar bed zijn), dus het kan niet zo zijn dat mijn verbinding te zwaar belast wordt.

Komt iemand dit bekend voor en zou dit aan het andere type modem kunnen liggen? Of mag dat geen verschil maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:22:
Het valt mij op dat dingen als het inladen van de tv gids (logootjes, omschrijvingen) soms best stroperig gaat. Toen ik laatst bij iemand anders de Mediabox Next bediende leek dit veel soepeler te gaan. Mijn Next is via Wifi aangesloten en ik gebruik niet de witte connectbox als modem, maar een Ubee UBC1318ZG.

De Next staat vrij dichtbij een van mijn TPlink Deco access points en heeft een goed signaal (de deco's zijn bedraad aangesloten op het modem). De snelheidstest laat de allerbeste snelheid zien en het streamen van Youtube/Netflix levert ook nooit een haperingetje op. Ik heb dus het idee dat mijn verbinding gewoon prima is. Wat het dan nog zou kunnen zijn is dat de Mediabox Next in combinatie met de witte connectbox wellicht sneller werkt dan met een ander modem. Ik begreep ooit (weet even niet meer hoe ik daar aan kom), dat de Next een speciaal lijntje heeft met de Connectbox, zodat je geen last hebt van andere activiteit op je netwerk. Moet verder zeggen dat ik het 600Mbit abo heb en er verder weinig gebruik van wordt gemaakt (vooral niet als we op de bank zitten en de kinderen naar bed zijn), dus het kan niet zo zijn dat mijn verbinding te zwaar belast wordt.

Komt iemand dit bekend voor en zou dit aan het andere type modem kunnen liggen? Of mag dat geen verschil maken?
Ziggo schrijft er dit zelf over;

1. Mediabox Next aansluiten

In deze stap controleer je de inhoud van de doos, ontkoppel je de oude apparatuur en sluit je de Mediabox Next op je televisie en op je modem aan.

Handig om te weten: Sluit je Mediabox Next aan met de internetkabel. Want met de internetkabel heb je altijd de snelste en meest stabiele verbinding.

V.w.b. de combinatie met een specifiek modem. Dat heeft Ziggo eerder zo gedeeld, dat er i.c.m. de witte Connectbox (vul typenummer in), extra internet ruimte gereserveerd zou zijn voor de Next zodat dit niet ten koste zou gaan van je internetsnelheid (liegt Ziggo het, dan ik ook ;) ).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mini voor iedereen leverbaar.
nieuws: Ziggo maakt coaxloze Next Mini-mediabox beschikbaar voor alle tv-abon...

Gezien het in dit topic al twee maanden rustig is, denk ik dat wel weer verder kunnen in het gewone Ziggo topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-05 20:44
Is dit dan de toekomst? In die zin dat de Next er ooit uit gaat voor de Mini/wifi? Zou graag bedraad willen houden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 16:25

WCA

Snotgeit schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:35:
Is dit dan de toekomst? In die zin dat de Next er ooit uit gaat voor de Mini/wifi? Zou graag bedraad willen houden..
Die mini kan via ethernet bekabeld toch? Daar gaan we sowieso wel naartoe, iptv neemt geen coax-bandbreedte in die gebruikt kan worden voor snellere transmissie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WCA schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:37:
[...]

Die mini kan via ethernet bekabeld toch? Daar gaan we sowieso wel naartoe, iptv neemt geen coax-bandbreedte in die gebruikt kan worden voor snellere transmissie.
Klopt, kan ook gewoon via utp. Op den duur denk wel over en uit voor coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:34
Wellicht niet goed gelezen, maar toch.

Heb al een normale next box met coax en een extra mini next box met alleen Utp

Is er een mogelijkheid de coax box om te ruilen voor een mini Utp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 09:25
Noppesnada schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:46:
Wellicht niet goed gelezen, maar toch.

Heb al een normale next box met coax en een extra mini next box met alleen Utp

Is er een mogelijkheid de coax box om te ruilen voor een mini Utp ?
Volgens artikel op de frontpage kan dat. Je moet dan wel wat betalen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phomer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 18:52
Heeft iemand de Next Mini al kunnen koppelen aan Logitech Hub + remote? Voorheen kon ik ook onbekende apparaten handmatig inlezen.. vanwege het feit dat de Next via bluetooth communiceert kan dan helaas niet. Maar vaak werken de standaard functie wel gewoon van een soortgelijk type device ..

Heb je het aan de praat hoor ik graag van je!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Phomer Heb je [DVB-C] Ziggo Mediabox Next al gezien? Staat in de TS welke afstandsbediening compatibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phomer
@jongetje Top man, bedankt!! Ik ga het morgen meteen checken!! MVG Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phomer
@jongetje Helaas.. de afstandsbediening is hetzelfde, maar hij pakt hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ben ik bang dat de next mini geen ir heeft in tegenstelling tot de gewone next. Kun je hem omruilen bij ziggo?
Pagina: 1 ... 58 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic