Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Dan koop ik zeker een VU+.
Gebruik nu nog de Humax 5200c voor lokale opnames die ik écht zelf wil bewaren (vaak docu's) maar als ze bij Next opnames doorspoelen ook gaan blokkeren dan blijft mij niks anders over om naar een VU+ te switchen.
Glasvezel in mijn woonplaats komt niet eerder dan 2026 beschikbaar en vormt dán pas een alternatief voor Ziggo dus kan ik een VU+ met DVB-C decoder prima inzetten zolang ik dan bij Ziggo zit.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 10-08-2021 11:41 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
Dan koop ik zeker een VU+.
Gebruik nu nog de Humax 5200c voor lokale opnames die ik écht zelf wil bewaren (vaak docu's) maar als ze bij Next opnames doorspoelen ook gaan blokkeren dan blijft mij niks anders over om naar een VU+ te switchen.
Glasvezel in mijn woonplaats komt niet eerder dan 2026 beschikbaar en vormt dán pas een alternatief voor Ziggo dus kan ik een VU+ met DVB-C decoder prima inzetten zolang ik dan bij Ziggo zit.
Wellicht duurt het nog even, de geruchten waren er al vaker. Ongetwijfeld zal Ziggo hier niet uniek in zijn en het een landelijke tendens worden. Misschien dat KPN of NLziet het even tegen kan houden en wat Ziggo abonnees kan laten switchen, maar uiteindelijk zullen ook deze providers overstag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
Klopt het trouwens dat met de laatste update het weer niet inzichtelijk is waar de reclameblokken beginnen/ophouden bij een opname?
Dit was altijd wel het geval, maar nu moet je zelf weer op zoek naar het begin van een programma?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Soms is dat wel zichtbaar en soms ook weer niet (althans bij mij).
Weet ook niet waar dat van afhangt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-05 07:52
Mag ik vragen, geeft zo'n VU+ of Humax xyz nou een zichtbaar beter beeld?

En ik heb zelf eigenlijk nauwelijks of geen Olympische Spelen kunnen zien, hoe was de beeldkwaliteit in 4K vergeleken met de EK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 17:20
4K Eurosport beeld was wat mij betreft goed in orde op een OLED tv en vergelijkbaar aan het EK na wat aanloopproblemen. Geluid (commentaar) was zelfs voor Eurosport's lage standaard een drama: Nederlands, Engels, ontbrekend, haperend en behorend bij een andere sport waren de verschillende smaken. Maar dat heeft weinig met de Ziggo box te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-05 00:27
Ik stelde net een vraag in de ziggo app en kreeg in de afsluiting deze tip
ik heb verder nog een leuke actie voor je mocht je hierin geïnteresseerd zijn. Als jij als klant een vriend of familielid aandraagt bij ziggo klant te worden dan krijg je gratis een zenderpakket voor de duur van 12 maanden. je kan dan kiezen uit het Movies en series XL pakket of het ziggosport totaal pakket. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn dan hoor ik dat graag van je 🙂
Hier de link vd actie, ik mocht hem delen
https://www.ziggo.nl/campagne/ambassador/promoter

Oeps in het verkeerde topic geplaatst, ik plaats hem even in het ziggo topic
(Ik laat hem hier staan voor nu. Als het niet correct is dan haalt de mod het wel weg ga ik van uit.)

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 11-08-2021 14:57 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-05 20:12
Sinds vanochtend stoort de Mediabox next hier enorm. Lijkt overduidelijk een hardware probleem (iets met de hardware video stream decodering of zo). Website is weinig behulpzaam bij het troubleshooten. Kan ik gewoon het beste Ziggo bellen om een vervangende Mediabox te regelen?
justinkb schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:09:
Sinds vanochtend stoort de Mediabox next hier enorm. Lijkt overduidelijk een hardware probleem (iets met de hardware video stream decodering of zo). Website is weinig behulpzaam bij het troubleshooten. Kan ik gewoon het beste Ziggo bellen om een vervangende Mediabox te regelen?
In plaats van je vraag hier te stellen, kun je in dergelijke gevallen het beste gelijk contact opnemen met Ziggo: probleem voorleggen en dan zie je vanzelf wat daar uit komt.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 09-09-2021 15:30 ]

• justinkb
Heb nogal weinig zin om minutenlang tijd te verspillen aan nutteloze vragen over of mijn kabels wel in orde zijn, of het misschien aan de tv ligt, enzovoort. Het is overduidelijk een hardware issue in de chip in de Mediabox. Ik dacht, misschien heeft iemand anders ervaring met dit probleem en een tip om dat vlug te laten verhelpen.

• Martinusz
justinkb schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:03:
Heb nogal weinig zin om minutenlang tijd te verspillen aan nutteloze vragen over of mijn kabels wel in orde zijn, of het misschien aan de tv ligt, enzovoort. Het is overduidelijk een hardware issue in de chip in de Mediabox. Ik dacht, misschien heeft iemand anders ervaring met dit probleem en een tip om dat vlug te laten verhelpen.
Blokjes?
Heb ik ook weleens, ff keer aan en uit via de schakelaar helpt dan…

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
justinkb schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:03:
Jij kan op basis van een paar blokjes bepalen dat er een hardwarematig issue is met de chip in je mediabox? Ik hoor het al. Je binnenhuisbekabeling is niet in orde :+

• justinkb
Jay-B schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:10:
[...]

Jij kan op basis van een paar blokjes bepalen dat er een hardwarematig issue is met de chip in je mediabox?
Je legt mij woorden van Martinusz in de mond. Ik heb niks gezegd over "een paar blokjes" * knip * onaardigheden als deze zijn natuurlijk nergens voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 10-09-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Het is niet heel relevant of het blokjes zijn of sneeuw of wat dan ook. Als je op basis daarvan al denkt te weten dat er direct iets mis is met de chip in je box dan kan je natuurlijk niet verwachten dat er een serieus antwoord komt, Pierrot. Maar serieus, het grootste gedeelte van de artefacten in beeld komen door een signaalverstoring vaak veroorzaakt in de binnenhuisbekabeling. Dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is maar het op voorhand uitsluiten is niet terecht. Er kan evengoed iets buiten het huis mis zijn in de infrastructuur. Een defect in de box zelf kan ook maar komt in de praktijk minder vaak voor bij deze klachten. Ik zou toch gewoon even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
De Mediabox Next zelf geeft bij diagnostiek aan dat het signaal perfect is. Bovendien is de Mediabox Next interface ook zeer haperig sinds ie stoort en start ie niet meer goed op bij een koude boot: moet na het verschijnen van het Ziggo logo hem eerst weer uitzetten en dan weer aanzetten voordat ie werkt, voorheen was het 2 welkomsschermen dan Ziggo logo dan meteen beeld. Ik weet wel waarover ik praat * knip * onaardigheden als deze zijn natuurlijk nergens voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 10-09-2021 10:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:16
@justinkb Als je zeker weet dat het een hardware issue is wat doe je dan hier? Dan moet je toch echt de klantenservice van Ziggo hebben. Er is niets wat iemand hier kan zeggen dat jou probleem doet oplossen. Aangezien je zeker lijkt te weten dat het om de hardware gaat ;)

En wees een beetje lief voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
Deze thread is toch om ervaringen te delen over de Mediabox Next? Ik postte het met de gedachte dat wellicht iemand anders dit probleem ook al was overkomen en een tip had om het ASAP te verhelpen. Ik zit nu zonder bruikbare televisie, je snapt dat dat behoorlijk kut is zo vlak voor het weekend. Helaas alleen bijdehandte posts van Jay-B, die zich kennelijk niet kan voorstellen dat sommige mensen verstand hebben van dingen, ontvangen. Ziggo bellen it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

@justinkb In de tussentijd kun je wellicht TV vanuit de Ziggo GO app casten naar je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
justinkb schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:16:
Deze thread is toch om ervaringen te delen over de Mediabox Next? Ik postte het met de gedachte dat wellicht iemand anders dit probleem ook al was overkomen en een tip had om het ASAP te verhelpen. Ik zit nu zonder bruikbare televisie, je snapt dat dat behoorlijk kut is zo vlak voor het weekend. Helaas alleen bijdehandte posts van Jay-B, die zich kennelijk niet kan voorstellen dat sommige mensen verstand hebben van dingen, ontvangen. Ziggo bellen it is
Je trekt het je te persoonlijk aan. Er komen dagelijks mensen voorbij die met weinig tot geen informatie over hun probleem hulp willen maar ook gelijk claimen overal verstand van te hebben. Daar kunnen we niet van op aan. Laat wel even weten wat de uitkomst is. Daar hebben anderen weer wat aan.

[ Voor 49% gewijzigd door Jay-B op 10-09-2021 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justinkb schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:16:
Ziggo bellen was al mijn advies. Als na jouw onderzoek (bekabeling nalopen, zitten stekkers nog goed vast, e.d.) je tot de conclusie komt dat het aan de Ziggo Next box ligt, heb je niks aan dit topic. Gewoon bellen!
In dit topic zou je eventueel de bevestiging kunnen krijgen dat het aan de box ligt (als iemand anders je voor is geweest), maar nu is er een dag voorbij… Dat is toch zonde? Dan maar even de standaardvragen lijst doorlopen met de Ziggo medewerker. En als je het een beetje treft, krijg je een medewerker aan de lijn die al snel concludeert dat je meer kennis hebt dan de gemiddelde consument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justinkb
Bedankt voor de feedback, mannen. Was wat gefrustreerd vanwege de hele situatie, dus vandaar de toon van de posts, excuseer. Ik ga straks in mijn pauze bellen en zal een update geven op een latere datum. Goeie tip van de laptop en Ziggo go, trouwens, dat ga ik zeker doen. Wil de premier League niet missen dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Is het op de een of andere manier mogelijk om een film te streamen naar de Next vanaf een Win10 PC? Volgens mij gaat Plex niet?:(

https://opensea.io/seaart

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:46
Nee dit gaat niet.
Ziggo heeft dit dicht gezet.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:53

DON PAPA

Tweaker-fan

Misschien ook wel interessant voor de lezers van deze topic https://community.ziggo.n...326/highlight/true#M71514
Interessant topic. Even afkloppen, maar het is al weer een tijdje geleden dat bij mij een (serie) opname is mislukt.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:25:
[...]

Interessant topic. Even afkloppen, maar het is al weer een tijdje geleden dat bij mij een (serie) opname is mislukt.
Het gaat niet alleen om opnames die mislukt zijn, maar ook om compleet verkeerde informatie die geregeld in de Ziggo EPG vermeld staat (wat begin dit jaar juist de reden was om bij de oude EPG-leverancier weg te gaan). Of het ontbreken van seizoen en aflevering-nummers bij series als je deze opneemt, waardoor je soms niet meer kan zien wat de juiste volgorde van afspelen is als je bijvoorbeeld een heel seizoen opneemt om het daarna achter elkaar te willen kijken. En zo zijn er nog wel meer issues die al zeer geruime tijd fout gaan in de Ziggo EPG.

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 30-09-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-02 15:56
Zijn er hier meer mensen die een LG G1/C1 hebben in combinatie met een Ziggo Next box?

Loop namelijk tegen het volgende aan:

Beeldmodus staat op ISF Dark of Light (maakt opzich niet veel uit voor het issue dat ik ervaar). Overal word er gezegd dat daarbij de Color Gamut op Automatisch detecteren moet staan. Als ik dit zo instel is het beeld erg flets/grijs en mis ik echt wat kleur. Zodra ik de Color Gamut op Origineel zet is het weer iets te verzadigd. Ik las dat hier in 2019 een update van LG voor was gekomen en dit bij veel mensen het probleem oploste.

Mijn vraag is dus; zijn er meer mensen die dit ervaren?

Het maakt overigens niet uit of ik de Next op 1080i/p of 4k zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:02
ominous schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:57:
Zijn er hier meer mensen die een LG G1/C1 hebben in combinatie met een Ziggo Next box?

Loop namelijk tegen het volgende aan:

Beeldmodus staat op ISF Dark of Light (maakt opzich niet veel uit voor het issue dat ik ervaar). Overal word er gezegd dat daarbij de Color Gamut op Automatisch detecteren moet staan. Als ik dit zo instel is het beeld erg flets/grijs en mis ik echt wat kleur. Zodra ik de Color Gamut op Origineel zet is het weer iets te verzadigd. Ik las dat hier in 2019 een update van LG voor was gekomen en dit bij veel mensen het probleem oploste.

Mijn vraag is dus; zijn er meer mensen die dit ervaren?

Het maakt overigens niet uit of ik de Next op 1080i/p of 4k zet.
Bij mij was het probleem dat de ziggo next altijd bt2020 gebruikt (terwijl de bron dat niet is). Ik heb dit op het ziggo community forum gemeld en ziggo heeft vervolgens mijn box aangepast. Nu zijn de kleuren weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
jkoeners schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Bij mij was het probleem dat de ziggo next altijd bt2020 gebruikt (terwijl de bron dat niet is). Ik heb dit op het ziggo community forum gemeld en ziggo heeft vervolgens mijn box aangepast. Nu zijn de kleuren weer goed.
Is dit recent geweest? Want ik dacht gelezen te hebben dat dit met update 4.23 opgelost zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkoeners
ominous schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Is dit recent geweest? Want ik dacht gelezen te hebben dat dit met update 4.23 opgelost zou zijn?
Ik weet niet of het opgelost is (bij mij was het al opgelost). Je kan kijken of je LG een bt2020 signaal krijgt.

Dit is de link naar mijn post:
https://community.ziggo.n...HwtMXxPVEhFUlN8aEs#M50834

Edit:Ik lees daar nu dat het nu voor iedereen opgelost zou moeten zijn ;) Je kan in ieder geval kijken of er iig geen bt2020 meer wordt gebruikt

[ Voor 12% gewijzigd door jkoeners op 06-10-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
jkoeners schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

Ik weet niet of het opgelost is (bij mij was het al opgelost). Je kan kijken of je LG een bt2020 signaal krijgt.

Dit is de link naar mijn post:
https://community.ziggo.n...HwtMXxPVEhFUlN8aEs#M50834

Edit:Ik lees daar nu dat het nu voor iedereen opgelost zou moeten zijn ;) Je kan in ieder geval kijken of er iig geen bt2020 meer wordt gebruikt
ja klopt :) had dit topic ook al gezien inderdaad!

En hij staat niet op bt.2020.

Hoe heb jij je Color Gamut dan staan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkoeners
ominous schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

ja klopt :) had dit topic ook al gezien inderdaad!

En hij staat niet op bt.2020.

Hoe heb jij je Color Gamut dan staan als ik vragen mag?
Ik heb een oude b6 en daar heet het ‘kleurbereik’. Deze heb ik op ‘normaal’ staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjat
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-10-2021
eindelijk gelukt!

ik kreeg t niet voor elkaar om er een topic van te maken. Misschien iemand anders die dit kan opstarten want er zijn nogal wat mensen die op zoek zijn naar deze oplossing. Ziggo zelf had hier i.i.g. geen oplossing voor |:(

dus bij deze:
dikke tip om youtube te blokkeren in de Ziggo mediabox next. Dit is vooral handig als er kleine kinderen in huis zijn. Zo worden ze niet steeds geconfronteerd met ongeschikte content dan wel reclames etc...

In de router de volgende youtube domeinnamen blokkeren voor de mediabox next (even mac adres vinden in router van mediabox next). Het betreft hier de uitleg voor de tp-link router maar op deze manier zou het ook op andere routers mogelijk kunnen zijn:

:• ytstatic.l.google.com
• youtube-ui.l.google.com
• googlevideo.com
• youtu.be
• i.google.com
• youtube.l.google.com
• ytimg.l.google.com
• s.ytimg.com
• youtube.com
YouTube: YouTube
• m.youtube.com
• ytimg.com
• youtubei.googleapis.com

een en ander wordt allemaal hier netjes uitgelegd:

https://lowerwisdom.com/b...tion-from-tp-link-router/

[ Voor 22% gewijzigd door riesjat op 07-10-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik merk ineens dat een opname niet meer doorgespoeld mag worden over de reclame’s heen, dat is balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Weet je zeker dat je niet per abuis het programma vanuit de guide hebt gestart? Ik zit op dit moment gewoon een opname te kijken die ik gewoon door kan spoelen tijdens de reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met welk programma lukte het niet? RTL4 expeditie robinson geen problemen met reclame doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 20:07
Toeval, ik kon ineens ook geen reclame doorspoelen bij terugkijken Exp Robinson. Maar, inderdaad, ik werd er door mijn gezin erg fijntjes op gewezen dat ik het niet goed deed. Ik had de opname moeten starten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:40
RicoK schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:13:
Toeval, ik kon ineens ook geen reclame doorspoelen bij terugkijken Exp Robinson. Maar, inderdaad, ik werd er door mijn gezin erg fijntjes op gewezen dat ik het niet goed deed. Ik had de opname moeten starten.....
idd terugkijken kan je niet doorspelen, maar opnames wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:59
B-Force schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:15:
idd terugkijken kan je niet doorspelen, maar opnames wel
Wat ik nog wel eens doe, bijvoorbeeld bij live uitzendingen van Voetbal International met 2 of 3 reclames: zodra ze beginnen op pauze drukken en pas na 15 minuten gaan kijken. De reclames kun je dan ook doorspoelen, uiteindelijk kom ik dan ongeveer op dezelfde eindtijd uit, maar zonder de reclames te hoeven bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Ha ha, precies wat ik dan ook doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik dacht nog altijd dat Ziggo moeite had met het leveren van de Next Box, maar nu zie ik dat zelfs een tweede Next bestelbaar is i.c.m. het Complete pakket. Ik maak sinds vlak na de introductie al gebruik van 2 Next's, maar fijn om te lezen, dat de leveringsproblemen opgelost schijnen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:17
Martinusz schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:59:
Ik merk ineens dat een opname niet meer doorgespoeld mag worden over de reclame’s heen, dat is balen :(
Gisteren hier ook met Veronica... Daarna verder gekeken via Ziggo go op mobiel en daar ging het wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RicoK schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:35:
maar fijn om te lezen, dat de leveringsproblemen opgelost schijnen te zijn.
Inderdaad, dat komt volgens mij omdat er inmiddels een tweede fabrikant (Humax) is bij gekomen die ook een Nextbox levert aan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jay-B schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:16:
Weet je zeker dat je niet per abuis het programma vanuit de guide hebt gestart? Ik zit op dit moment gewoon een opname te kijken die ik gewoon door kan spoelen tijdens de reclames.
Hmm nu twijfel ik, ik heb zeker op opname knop gedrukt, maar misschien dan toch per ongeluk via de gids op kijk vanaf het begin ipv van naar opnames gaan. Het was of SBS overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Inderdaad, dat komt volgens mij omdat er inmiddels een tweede fabrikant (Humax) is bij gekomen die ook een Nextbox levert aan Ziggo.
Heb je een bron?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Links Arris - rechts Humax
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooXBtYHdRwGgBocxaGXiAgAYuds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iarsJxweHn99ffQBg3Gnqfg2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YpI4VL2TTXzr3oZ1FneDoJqv0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQ8afCsgBPhj5nYpc5Spivnz.jpg?f=fotoalbum_large

BRON: https://community.ziggo.n...512/highlight/true#M72137

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 11-10-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 14:02
Dat is toch het nieuwe model dat de laatste weken getest werd? Volgens mij werd deze in o.a. Belgie (Telenet) al langer geleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 12-10-2021 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38
Interessant, de HUMAX variant heeft dus geen mini-scart, geen analoge audio uitgang en geen aan/uit-schakelaar. Wordt er wel nog steeds gebruik gemaakt van actieve koeling middels een goedkope mini-ventilator?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:39
Bestaat er een optie om de XITE app uit te zetten? Elke keer als ik op Xite (25) wil kijken springt hij automatisch over naar de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:47
Heeft er iemand ervaring met een Next via een wifi repeater of extender? Ik heb in huis internet via glasvezel en gebruik mijn Ziggo Wifi alleen om op de Next terug te kijken. Maar het rare is dat er vaak tv storing is terwijl de diagnostiek wel goed is. Toch wil ik wel eens proberen of ik de wifi verbinding beter kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:10
jopie schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:42:
Heeft er iemand ervaring met een Next via een wifi repeater of extender? Ik heb in huis internet via glasvezel en gebruik mijn Ziggo Wifi alleen om op de Next terug te kijken. Maar het rare is dat er vaak tv storing is terwijl de diagnostiek wel goed is. Toch wil ik wel eens proberen of ik de wifi verbinding beter kan krijgen.
Ik heb mn ziggo wifi uitgeschakelt en gebruik een mesh-set van TP-link achter de Connectbox(die in bridge staat). Mn Next is met 5ghz wifi verbonden aan het Mesh netwerk (soms main hub, soms een 2ndary hub) en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Heeft iemand uit Noord Brabant of Limburg hem al?
https://www.totaaltv.nl/n...mediabox-next-uitgebreid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08
Gisteravond nog niet. Zal zo eens kijken.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08
Hier is de update binnen. Maar wijziging in UI is minimaal. Enkel het menu is nu fullscreen ipv een “lower third”.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26
Weten jullie of het ook mogelijk is de Mediabox Next zo in te stellen dat deze voor normale / HD zenders op 1080i uitstuurt, maar op de 4k kanalen wel 4k, dus tegelijkertijd? Ik heb wat zitten spelen met de instellingen, maar als ik 4k output wil dan lijkt de box zelf voor alle zenders ook te upscalen naar 4k, terwijl de upscaler van mijn nieuwe LG G1 naar mijn mening beter is. Voor nu zijn er 'gelukkig' nog vrijwel geen 4k zenders dus kan ik wel ff handmatig wijzigen per keer, maar ik hoopte dus eigenlijk dat er een soort keuze zou zijn afhankelijk van de bron.

edit:
@FeaR , bedankt voor het verplaatsen, ik had deze post inderdaad in verkeerde topic gezet

[ Voor 8% gewijzigd door jurjen_g op 10-11-2021 14:35 . Reden: Verplaatst door Fear, thnx ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Rivanov schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:56:
Hier is de update binnen. Maar wijziging in UI is minimaal. Enkel het menu is nu fullscreen ipv een “lower third”.
Ik ben geen fan van deze verandering. Jammer dat er geen keuze wordt geboden om zo zelf te bepalen of je het startscherm fullscreen getoond wilt hebben of een overlay onderin het scherm.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:58
Laguna schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:09:
[...]

Ik ben geen fan van deze verandering. Jammer dat er geen keuze wordt geboden om zo zelf te bepalen of je het startscherm fullscreen getoond wilt hebben of een overlay onderin het scherm.
IK kreeg hier thuis ook al klachten over de nieuwe UI. Ik kreeg zelfs al de schuld van de verandering. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik denk dan dat ik de enige ben die met de nieuwe GUI na de laatste update geen klachten heeft en ook niet krijg. Ik en mijn huisgenoten vinden die prima zo.

Edit: heb = heeft

[ Voor 7% gewijzigd door RicoK op 21-11-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:33:
Ik denk dan dat ik de enige ben die met de nieuwe GUI na de laatste update geen klachten heb en ook niet krijg. Ik en mijn huisgenoten vinden die prima zo.
Ach, ik weet al niet eens meer hoe het eerder er uit zag. :) Was voorheen ook content van M&S nadrukkelijk aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fullscreen of niet maakt mij niet zoveel uit. Vind het wel lastiger om de apps te starten. Als ik bijvoorbeeld YouTube wel starten moet ik helemaal naar beneden scrollen, terwijl dat voorheen 1 of 2 klikken was. Zou graag hebben gezien dat de apps meer bovenaan staan of onder het menu apps direct je meestgebruikte apps (ipv en algemeen lijstje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
@Palomar hetzelfde geldt voor radio. De nieuwe interface zorgt ervoor dat je juist vaker moet klikken om ergens te komen. Dit is gewoon een slecht uitgewerkte interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 10:48
Het opstarten van Youtube app is ook een crime... duurt nu echt 2 tot 3x zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:10
DarkAllMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:43:
Het opstarten van Youtube app is ook een crime... duurt nu echt 2 tot 3x zo lang.
Tja, welkom bij de club...
Sinds dag 1 hebben de apps op de Ziggo box al issues; trager/crashgevoeliger/lagere beeldkwaliteit.
Ik gebruik liever de native apps op mn Samsung QLED uit 2019.

Hopelijk heeft de box nog wat overcapaciteit zodat ie de komende jaren vlotter kan worden.
Het blijft een behoorlijke verbetering (4k/hdr) tov de oude Horizon box (al is die met de nieuwe firmware ook een stuk beter dan vroeger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 17:27
Die nieuwe layout?
Geen idee hoe die uit zou moeten zien…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DG5dQ23L7H8W-Tzn9FpBNmCXcKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIKzZMqUcx7sZUX3xgJ2sm3p.jpg?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 20-05 12:59
Ik heb sinds gisteren opeens een vreemd probleem met de Next afstandsbediening. Hij werkt namelijk alleen nog voor alle acties die de TV (LG GX OLED) moet doen (input, volume), en niet meer om de box zelf te bedienen.

Opnieuw koppelen/reset (terug naar tv en 0) heb ik al geprobeerd en die knippert het lampje op de Next box wel, dus verbinding is er en zijn de batterijen ook niet leeg neem ik aan. Ook de box zelf als eens helemaal uit en aan gezet. Maar het helpt allemaal niet.

Heeft iemand dat ook al eens gehad, of een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hmm, gister avond voor de 2e keer in korte tijd gemerkt dat een opname van in een serie-opname, in dit geval Reizen Waes, niet was gelukt. Beiden waren NPO programma's en waren daarom gelukkig wel terug te kijken middels de NPO App, maar het feit blijft dat er iets is mis gegaan.

Ik heb de Next Box met de laatste grote update in regio Flevoland. Iemand hier mee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Serena schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:45:
Die nieuwe layout?
Geen idee hoe die uit zou moeten zien…

[Afbeelding]
Eeeuh, nee, dat hoort er zo niet uit te zien..... Ik zie dat je post van inmiddels 2 dagen geleden was. Zou het euvel wellicht al kunnen zijn opgelost door het opnieuw inschakelen van de Next?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 20-05 12:59
SiErRa schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:52:
Ik heb sinds gisteren opeens een vreemd probleem met de Next afstandsbediening. Hij werkt namelijk alleen nog voor alle acties die de TV (LG GX OLED) moet doen (input, volume), en niet meer om de box zelf te bedienen.

Opnieuw koppelen/reset (terug naar tv en 0) heb ik al geprobeerd en die knippert het lampje op de Next box wel, dus verbinding is er en zijn de batterijen ook niet leeg neem ik aan. Ook de box zelf als eens helemaal uit en aan gezet. Maar het helpt allemaal niet.

Heeft iemand dat ook al eens gehad, of een idee?
Ik heb het al gevonden, het waren toch de batterijen. Het lijkt erop dat het voor kan komen dat de helft van de batterijen leeg kunnen zijn (het zijn 2 setjes van 2). Dus het IR gedeelte richting de TV werkt wel, maar het RF gedeelte richting de Next box werkt niet |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
SiErRa schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:45:
[...]

Ik heb het al gevonden, het waren toch de batterijen. Het lijkt erop dat het voor kan komen dat de helft van de batterijen leeg kunnen zijn (het zijn 2 setjes van 2). Dus het IR gedeelte richting de TV werkt wel, maar het RF gedeelte richting de Next box werkt niet |:(
Als ik vanaf de achterkant gezien de rechter batterijen eruit haal kan ik de tv niet meer harder of zachter zetten. De Next kan ik gewoon bedienen. Haal ik de linker batterijen er uit kan ik de tv wel harder en zachter zetten en ook de Next bedienen.
De Next blijft dus werken.
Niet getest als de batterijen er ca een kwartier uit zijn.

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 10:16
Zijn er ook mensen die deze in gebruik hebben Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohnO4urb0OYuWASLc03GMvZrq70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6VF2nYGE6EsIfH4qNvoOZBB.jpg?f=fotoalbum_large
Hij werkt Ideaal op de USB stroom van de tv en kleine HDMI kabel

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
remcio schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:20:
Zijn er ook mensen die deze in gebruik hebben [Afbeelding]
Hij werkt Ideaal op de USB stroom van de tv en kleine HDMI kabel
Wat is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 10:16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

remcio schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:20:
Zijn er ook mensen die deze in gebruik hebben
Als iemand die in gebruik heeft dan mag er niks over zegt worden, omdat het product dan nog in de test fase is bij Ziggo ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14
De nieuwe interface bevat vooral reclame voor de streaming dienst van Ziggo. Dat alleen stoort mij al enorm. Daarbij werkt het menu nu trager en zijn meer acties nodig om iets te openen.

De reclame die wordt getoond is ook niet altijd geschikt voor kinderen. Bij voorbeeld voor een horror achtige film met bijbehorende duistere plaatjes.

Naar mijn mening betalen we genoeg per maand aan Ziggo om niet ook nog eens ongevraagd reclame voorgeschoteld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik overweeg de Next, voornamelijk omdat ik met mijn huidige Humax 5200 maar maximaal 2 programma's tegelijk kan opnemen (en dan vervolgens nauwelijks naar een 3e zender kan kijken).

Ik heb geen vaste utp verbinding lopen naar de tv maar via wifi 5g haal ik 150mb download, dat moet genoeg zijn, maar kan natuurlijk minder stabiel zijn of zijn de ervaringen via wifi goed met kijken ? (voornamelijk opnames want regulier tv kijken gaat via de vaste coax uiteraard)

Klopt het dat de opnames via de Next in de cloud van dezelfde beeldkwaliteit zijn dan de reguliere uitzendingen? Want bij replay (ziggo go) vind ik de kwaliteit ondermaats.

Heeft de Next een betere beeldkwaliteit dan de humax 5200? De humax kan maximaal 1080i aan, 1080P via de Next zou wellicht beter/scherper zijn (ik heb een LG cx 4k)?

Nog een vraag over reclame doorspoelen: dit kan indien je het programma opneemt en daarna kijkt.
Kan dit ook wanneer je het programma later in-start en dus wanneer het programma nog live loopt?
Dus bijvoorbeeld, ik start deze een half uur later in (om zo de 3 reclame blokken te kunnen doorspoelen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@dwdd Wat betreft je laatste vraag. Als een programma nog loopt (zelfs 1 minuut voor het einde), kun je de uitzending nog programmeren. De hele uitzending wordt dan opgenomen. Je kunt deze opname terug kijken en reclames doorspoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@dwdd Ik heb mijn Next op mijn WiFi-netwerk aangesloten, 300mb lijn met een betonnen vloer er tussen en ik ervaar geen problemen. Maar met een speedtest op mijn telefoon in de hoek waar de Next staat, haal ik dan ook wel de volle snelheid.

De opnames zijn van dezelfde kwaliteit.

Ik ken de beeldkwaliteit van de humax 5200 niet, maar ik ervaar de beeldkwaliteit van de Next op mijn Samsung 55 inch 4K als heel erg goed.

Wat betreft het doorspoelen van reclame bij het later 'instarten' van een tv-programma, dit kan alleen als je het programma later instart vanaf een opname die nog loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dwdd Nog een toevoeging op mijn vorige bericht. Of het nu replay tv is of een opname starten terwijl het programma nog loopt, ervaar ik een wat mindere beeldkwaliteit. Wellicht dat er dan iets geknepen wordt. Als ik de opname bv een dag later terug kijk, heb ik gewoon top beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dwdd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:41:
Ik overweeg de Next, voornamelijk omdat ik met mijn huidige Humax 5200 maar maximaal 2 programma's tegelijk kan opnemen (en dan vervolgens nauwelijks naar een 3e zender kan kijken).

Ik heb geen vaste utp verbinding lopen naar de tv maar via wifi 5g haal ik 150mb download, dat moet genoeg zijn, maar kan natuurlijk minder stabiel zijn of zijn de ervaringen via wifi goed met kijken ? (voornamelijk opnames want regulier tv kijken gaat via de vaste coax uiteraard)

Klopt het dat de opnames via de Next in de cloud van dezelfde beeldkwaliteit zijn dan de reguliere uitzendingen? Want bij replay (ziggo go) vind ik de kwaliteit ondermaats.

Heeft de Next een betere beeldkwaliteit dan de humax 5200? De humax kan maximaal 1080i aan, 1080P via de Next zou wellicht beter/scherper zijn (ik heb een LG cx 4k)?

Nog een vraag over reclame doorspoelen: dit kan indien je het programma opneemt en daarna kijkt.
Kan dit ook wanneer je het programma later in-start en dus wanneer het programma nog live loopt?
Dus bijvoorbeeld, ik start deze een half uur later in (om zo de 3 reclame blokken te kunnen doorspoelen)
Als meer opnames dan 2 tegelijk en daarnaast een 3e zender (of meer) tegelijk bekijken wenselijk is, dan zou een Enigma2 decoder/recorder met FBC tuner ook een alternatief kunnen zijn, 8 opnames/weergaves tegelijk is daarmee geen probleem. Je behoudt dan een lokale opslag en bent niet afhankelijk van Ziggo Cloud. Het gaat dan wel geld kosten voor de aanschaf daarvan maar dat is dan wel eenmalig.

Via een Next krijg je naast de cloudopslag ook de Ziggo Go interface en wordt het mogelijk om via de Ziggo Go app (voor mobiel/tablet/TV), opnames terug te kijken/plannen. Dit gaat je maandelijks dan extra geld kosten (<< voor de Next dus).

Beiden hebben zo hun voor- en nadelen, de reden waarom ik ze nu beiden nog heb.

Hoewel de Next (en die Enigma2), in staat zijn om het aangeboden signaal op te krikken naar 1080p en zelfs 4k, blijft het oorspronkelijke DVB-C Ziggo zenderaanbod in 1080i, het maximum van je Humax 5200. Het ligt aan de upscaler van het apparaat hoe goed deze het DVB-C 1080i signaal om kan zetten naar die hogere resoluties.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:10
hardware-lover schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Via een Next krijg je naast de cloudopslag ook de Ziggo Go interface en wordt het mogelijk om via de Ziggo Go app (voor mobiel/tablet/TV), opnames terug te kijken/plannen. Dit gaat je maandelijks dan extra geld kosten.
Ziggo Go zit gewoon inbegrepen in de abonnementen met een Next.
Wie kunnen Ziggo GO gebruiken?
Heb je een Alles-in-1 pakket, Internet & TV pakket of een Internet & Online TV pakket van Ziggo? Dan heb je toegang tot Ziggo GO. Log eenmalig in met je Mijn Ziggo-accountgegevens en je kunt gebruikmaken van Ziggo GO. Tip: ook je partner, kids of huisgenoten kunnen kijken via Ziggo GO. En dat tot wel 3 apparaten tegelijk!
Ik vind de combinatie Next met Ziggo Go heerlijk. Want dan kan ik in de zomer lekker buiten op de tablet wat terugkijken dat ik op het kastje in de woonkamer heb opgenomen! Of zelfs op vakantie!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Patrick_6369 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:21:
[...]
Ziggo Go zit gewoon inbegrepen in de abonnementen met een Next.

[...]

Ik vind de combinatie Next met Ziggo Go heerlijk. Want dan kan ik in de zomer lekker buiten op de tablet wat terugkijken dat ik op het kastje in de woonkamer heb opgenomen! Of zelfs op vakantie!
Ongelukkig verwoord waarschijnlijk, hij zal extra per maand voor de Next moeten betalen verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
hardware-lover schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Ongelukkig verwoord waarschijnlijk, hij zal extra per maand voor de Next moeten betalen verwacht ik.
Klopt, per saldo ga ik 5 euro per maand meer betalen (maar heb dan wel opnemen en movies&series erbij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dwdd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:55:
[...]
Klopt, per saldo ga ik 5 euro per maand meer betalen (maar heb dan wel opnemen en movies&series erbij)
Kunnen opnemen is wel iets wat standaard bij de Next hoort ;)

Ziggo Go (TV) als interface en app icm de Next is beslist een grote plus (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 14:42
dwdd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:41:

Wanneer het programma nog niet afgelopen is kan je op de opnameknop drukken.. Wanneer je dan het programma vanaf de start begint via het bewaard menu kan je de reclames alsnog doorspoelen.

Wanneer je kiest voor begin vanaf de start van het programma kan dit niet.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Kunnen opnemen is wel iets wat standaard bij de Next hoort ;)

Ziggo Go (TV) als interface en app icm de Next is beslist een grote plus (vind ik).
Hier idem. Even snel een uitzending programmeren via je iPad zonder dat je de tv/next aan moet zetten. En dan later terug kijken via welk apparaat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
RicoK schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:52:
@dwdd

De opnames zijn van dezelfde kwaliteit.
Wil je nou zeggen dat de kwaliteit van een opname hetzelfde is als live kijken?
Want dat is bij mij absoluut niet het geval.

Ik keek gisteren een opname terug van De slimste mens, en de resolutie lijkt wel iets van 640x480 te zijn.
Bij Replay is het beeld wel hetzelfde als bij live kijken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Ik keek gisteren een opname terug van De slimste mens, en de resolutie lijkt wel iets van 640x480 te zijn.
Mijn ervaring is dat replay en opname van dezelfde kwaliteit zijn als live kijken. Echter wanneer replay en/of opname kijken terwijl uitzending nog bezig is, zie ik wel wat kwaliteitsverschil. Maar nog lang niet zo dramatisch zoals jij het beschrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:10
Ik merk ook geen verschil tussen live kijken en uitgesteld kijken.

Ik weet dat uitgesteld kijken gaat via de internetverbinding en live kijken via de Coax. Daarom zou ik vermoeden dat slechte kwaliteit bij uitgesteld kijken veroorzaakt wordt door problemen met de internetverbinding van de Next, maar dat is maar gissen.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remmuz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:13:
[...]

En je bekijkt dat dan via....?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Patrick_6369 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:20:
Ik merk ook geen verschil tussen live kijken en uitgesteld kijken.

Ik weet dat uitgesteld kijken gaat via de internetverbinding en live kijken via de Coax. Daarom zou ik vermoeden dat slechte kwaliteit bij uitgesteld kijken veroorzaakt wordt door problemen met de internetverbinding van de Next, maar dat is maar gissen.
Als ik pauzeer en daarna verder kijk zie ik geen verschil. Het zijn alleen de opnames die slecht zijn.
het valt vooral op bij de NPO vreemd genoeg. Opnames van b.v RTL4 zijn maar ietsje minder dan live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
hardware-lover schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:23:
[...]

En je bekijkt dat dan via....?
Gewoon, via de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ah, oké. Het had ook via een ander apparaat kunnen zijn (via Ziggo Go). Dan herken ik mij er niet in. Misschien een toevallige storing in de stream op dat moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Vroeger, en dan zeker in het beginstadium van de Horizon Box dus nog voor de Mediabox XL, was de beeldkwaliteit bij terugkijken, dus niet een eigen opname, met enige regelmaat wel erg slecht. Deze ervaring had ik dikwijls toen ik op zondag dan de uitzending van Kassa van de zaterdagavond terugkeek via Uitzending Gemist. Later gedurende het bekijken van het programma trok dit wel bij. Maar met de Next heb ik nimmer een slechte kwaliteit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Sinds vanavond komt er geen geluid meer uit mijn soundbar. De Next box is aangesloten op een Samsung tv en die is het HDMI ARC aangesloten op de soundbar. Hij schakelt wel in met HDMI CEC, maar er komt geen geluid uit.
Er is door mij niets veranderd aan instellingen. Eerder vandaag werkte het nog wel.

De Next box draait op versie 4.36. Is dat misschien een nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
My-life schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:01:
Sinds vanavond komt er geen geluid meer uit mijn soundbar. De Next box is aangesloten op een Samsung tv en die is het HDMI ARC aangesloten op de soundbar. Hij schakelt wel in met HDMI CEC, maar er komt geen geluid uit.
Er is door mij niets veranderd aan instellingen. Eerder vandaag werkte het nog wel.

Volgens de site van Ziggo zijn ze op 29 en 30 november begonnen met het uitrollen van de firmware in Noord Brabant en Limburg.Een week later volgt de rest van Nederland.
Zou er dus al even op moeten staan bij jouw Next.
Of er zijn nog meer berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

My-life schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:01:

Ik had gister precies hetzelfde, maar toen ik de HDMI kabel even achter uit de Nextbox haalde en weer terug plaatsten had ik meteen weer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik had alles al even kort stroomloos gemaakt, dat hielp niet. Net nog een keer, maar toen >10 min en nu werkt het weer. Nou ja, als hij het nu weer een jaar goed doet dan laten we het er maar bij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Als meer opnames dan 2 tegelijk en daarnaast een 3e zender (of meer) tegelijk bekijken wenselijk is, dan zou een Enigma2 decoder/recorder met FBC tuner ook een alternatief kunnen zijn, 8 opnames/weergaves tegelijk is daarmee geen probleem. Je behoudt dan een lokale opslag en bent niet afhankelijk van Ziggo Cloud. Het gaat dan wel geld kosten voor de aanschaf daarvan maar dat is dan wel eenmalig.

Via een Next krijg je naast de cloudopslag ook de Ziggo Go interface en wordt het mogelijk om via de Ziggo Go app (voor mobiel/tablet/TV), opnames terug te kijken/plannen. Dit gaat je maandelijks dan extra geld kosten (<< voor de Next dus).

Beiden hebben zo hun voor- en nadelen, de reden waarom ik ze nu beiden nog heb.

Hoewel de Next (en die Enigma2), in staat zijn om het aangeboden signaal op te krikken naar 1080p en zelfs 4k, blijft het oorspronkelijke DVB-C Ziggo zenderaanbod in 1080i, het maximum van je Humax 5200. Het ligt aan de upscaler van het apparaat hoe goed deze het DVB-C 1080i signaal om kan zetten naar die hogere resoluties.
Ik ben nog steeds de aanschaf van een VU+ aan het overwegen en die kan ook 8 zenders tegelijk opnemen en daarnaast ook tijdens de opnames gewoon rechtstreeks kijken.
Echter in mijn geval heb ik gewoon een probleem met de nog steeds relatief lage uploadsnelheid van Ziggo ivm het regelmatig maken van grote backups in de cloud en versturen van grotere bestanden.
Dit jaar wordt waar ik woon grootschalig glasvezel uitgerold en daarmee heb je niks aan een VU+.
Eerst maar eens aankijken hoe snel die uitrol gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Ik ben nog steeds de aanschaf van een VU+ aan het overwegen en die kan ook 8 zenders tegelijk opnemen en daarnaast ook tijdens de opnames gewoon rechtstreeks kijken.
Echter in mijn geval heb ik gewoon een probleem met de nog steeds relatief lage uploadsnelheid van Ziggo ivm het regelmatig maken van grote backups in de cloud en versturen van grotere bestanden.
Dit jaar wordt waar ik woon grootschalig glasvezel uitgerold en daarmee heb je niks aan een VU+.
Eerst maar eens aankijken hoe snel die uitrol gaat.
Ik ken de mogelijkheden van een VU+ met FBC tuner, in de praktijk wordt nu sinds enkele weken zowel de Next alsook de VU+ niet of nauwelijks meer gebruikt hier in huis. Door omstandigheden zijn een paar van mijn kinderen hier de laatste maand in huis geweest en die vallen volledig terug op TV kijken via streaming (o.a. via NLZiet), die doen helemaal niets met die beide apparaten en eerlijk gezegd mis ik ze eigenlijk ook niet.

De grootste reden om dat wel te doen is per 2022 weggevallen, dus ik ga eerst een flink snijden in het Ziggo abonnement en mogelijk de overstap maken naar glas. Dat zit hier al zo'n 10 jaar werkeloos in de meterkast, misschien wordt het tijd dat ik daar eens wat mee ga doen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Is het trouwens mogelijk om naast de Next ook de Humax 5200c te gebruiken bij dezelfde TV?
De humax zou ik voor bepaalde opname willen gebruiken (indien blijkt dat die opnames een betere kwaliteit hebben)

Kan dit dan met een splitter, zo ja welke ? Of gaat dat storingen geven, zijn er hier ervaringen mee ?
Pagina: 1 ... 57 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic