Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[DVB-C] Ziggo Mediabox Next

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:52:
@Xorroz Gezever is inderdaad niet het goede woord en bagatelliseert het probleem. Jouw voorbeelden tonen aan dat er een duidelijk probleem is. Wellicht wordt er bedoeld dat we niet continu in herhaling moeten vallen. Het probleem is er. Punt. Nu gewoon wachten op een oplossing.
'gezever' bagatelliseert, maar 'probleem' overdrijft. Er is zeker een verschil waaraan je je kunt storen, maar het is lang niet voor iedereen problematisch. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:47
Gonadan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:35:
[...]

'gezever' bagatelliseert, maar 'probleem' overdrijft. Er is zeker een verschil waaraan je je kunt storen, maar het is lang niet voor iedereen problematisch. :)
Wat is dit nu weer voor toegevoegde waarde.... 8)7

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Gewoon wat nuance. Zoals je zelf al aangeeft heeft blijven herhalen en groot maken van het 'probleem' ook niet zoveel zin. Er is nu eenmaal verschil en het is wachten of en wanneer Ziggo er iets aan doet.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• meesje
Gonadan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:56:
Gewoon wat nuance. Zoals je zelf al aangeeft heeft blijven herhalen en groot maken van het 'probleem' ook niet zoveel zin. Er is nu eenmaal verschil en het is wachten of en wanneer Ziggo er iets aan doet.
Man, man, wat een gezeur. Lees mijn opmerking toch nog eens. Je zit nu alleen maar te herhalen wat ik al eerder zei.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:24:
Man, man, wat een gezeur. Lees mijn opmerking toch nog eens. Je zit nu alleen maar te herhalen wat ik al eerder zei.
Gezeur? Ik steun juist je verhaal, en bouw daarop voort. Waarom zie jij dat als negatief? :)

• meesje
Gonadan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:27:
[...]

Gezeur? Ik steun juist je verhaal, en bouw daarop voort. Waarom zie jij dat als negatief? :)
Je nuance, dat je ‘probleem’ overdreven vindt. Die opmerking zal voor veel Next gebruikers juist weer enorm bagatelliserend zijn.
Elke keer hetzelfde melden is niet wenselijk, maar er zullen ongetwijfeld tweakers zijn die net aanhaken in dit topic. Die mogen toch ook hun ervaringen en problemen melden?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Natuurlijk mag dat, maar dan mag dat toch ook genuanceerd worden? Het is nu eenmaal maar een selecte groep gebruikers die het als probleem ervaart, dat geldt echt niet voor iedereen. Dat mag toch ook gemeld worden? Of moet dit een dedicated ranttopic zijn?

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:37
ArcticWolf schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:52:
[...]

Ik had een CI+ module ipv mediabox als eerste apparaat en die moest ik weer terug sturen, maar ik heb nog 2 losse geactiveerde kaartjes en die staan er nog steeds in.

Heb voornamelijk last van judder/artifacts bij snel bewegende beelden en die "verbeteraar" kun je (vooralsnog) niet uitzetten, die van de TV zelf zijn vaak beter :P. Het beeld zelf is okay vind ik zelf.
Ik heb ook nog 2 geactiveerde kaartjes. 1 tv zit een module in en daar hef ik namelijk ook niets op terug te kijken, vandaar.
Ik denk dat ik binnenkort ook de XL maar ga omruilen voor de Next.
Het scheelt dan sowieso in het stroomverbruik :)

• meesje
Gonadan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:36:
Natuurlijk mag dat, maar dan mag dat toch ook genuanceerd worden? Het is nu eenmaal maar een selecte groep gebruikers die het als probleem ervaart, dat geldt echt niet voor iedereen. Dat mag toch ook gemeld worden? Of moet dit een dedicated ranttopic zijn?
Als een (nieuw aangehaakte) tweaker aangeeft dit probleem te ervaren, kun we dit toch ‘kort’ houden en aangeven dat dit probleem door Ziggo erkend is en er aan gewerkt wordt? Dat is toch netter dat het probleem weg te wuiven of te bagatelliseren?
Het gaat me vnl. om de ‘nuance’. Je probeert hiermee het probleem kleiner te maken, terwijl dit niet zo is. Ik kan me nog een plotseling opgezette poll herinneren. Toen was er opeens verbazing van de uitslag. Dit betekende dat niet eens elke tweaker zijn beklag deed in dit topic, maar wel het probleem ervaart.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:23:
Als een (nieuw aangehaakte) tweaker aangeeft dit probleem te ervaren, kun we dit toch ‘kort’ houden en aangeven dat dit probleem door Ziggo erkend is en er aan gewerkt wordt? Dat is toch netter dat het probleem weg te wuiven of te bagatelliseren?
Het gaat me vnl. om de ‘nuance’. Je probeert hiermee het probleem kleiner te maken, terwijl dit niet zo is. Ik kan me nog een plotseling opgezette poll herinneren. Toen was er opeens verbazing van de uitslag. Dit betekende dat niet eens elke tweaker zijn beklag deed in dit topic, maar wel het probleem ervaart.
De poll gaf alleen aan dat een verschil te zien is bij 4K, dat ontken ik nergens, ik zie het zelf ook. Maak een poll met de vraag 'ervaar je het probleem als dermate groot dat je hem terug gestuurd hebt' en stel die vraag onder alle Ziggo klanten met een next dan krijg je een heel andere uitslag.
Het verschil zien is heel iets anders dan het echt een probleem vinden. Dat is de nuance, het is gewoon een andere verscherping waar de één zich meer aan stoort dan de ander. En de maatstaf van de één geldt niet automatisch voor iedereen.
Jij mag dus prima van mening zijn dat het echt een levensgroot probleem is, ik mag ook gewoon vinden van niet. Ik ga mijn mening niet voor me houden omdat jij het er niet mee eens bent, daar is een forum niet voor.
En dat is het laatste wat ik over wat nu met een meta discussie aan het worden is wil zeggen. :)

• meesje
Gonadan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:38:
De poll gaf alleen aan dat een verschil te zien is bij 4K, dat ontken ik nergens, ik zie het zelf ook. Maak een poll met de vraag 'ervaar je het probleem als dermate groot dat je hem terug gestuurd hebt' en stel die vraag onder alle Ziggo klanten met een next dan krijg je een heel andere uitslag.
Als je een dergelijke poll doet, zullen de tig voordelen (snelheid!) van Next daarin ook meespelen. Daardoor zal de Next niet snel terug gestuurd worden.
Het verschil zien is heel iets anders dan het echt een probleem vinden. Dat is de nuance, het is gewoon een andere verscherping waar de één zich meer aan stoort dan de ander. En de maatstaf van de één geldt niet automatisch voor iedereen.
Een andere verscherping? Hoe kun je dit zo verwoorden? Wat ik hier voorbij kom is dat, even lomp verwoord, gezichten een glad gestreken smoel hebben. Dat is toch geen andere verscherping?
[/quote]
Jij mag dus prima van mening zijn dat het echt een levensgroot probleem is, ik mag ook gewoon vinden van niet.
En daar ging het dus helemaal mis. Lees aub nog een keer mijn eerste reactie door. Ik geef aan dat het probleem er is (punt) (en dat er gewoon afgewacht moet worden). Dit heb jij dus kennelijk direct geïnterpreteerd als zijnde dat het een (levens)groot probleem is. Dit maak jij er van. Waarom lees je het woord 'probleem' als iets groots? Als jij dat inderdaad zo leest, dan begrijp ik je nuance.

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:16
Update 4.18 voor onbepaalde tijd uitgesteld.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:08:
Een andere verscherping? Hoe kun je dit zo verwoorden? Wat ik hier voorbij kom is dat, even lomp verwoord, gezichten een glad gestreken smoel hebben. Dat is toch geen andere verscherping?
Dat komt wellicht door mijn achtergrond in fotografie en beeldbewerking. Je hebt bijvoorbeeld dingen als verscherpen en ruisreductie. De één maakt het beeld scherpen, dus ook de onvolkomenheden. De ander verbergt de onvolkomenheden maar vermindert daarmee ook de scherpte.
Ze werken elkaar in feite tegen maar met een goede balans van beide kan je een mooier beeld creëren dan het origineel. Wat doe balans dan precies moet zijn hangt van het beeld af en is ook erg persoonlijk. De één heeft liever wat harder met fouten, de ander wat meer glad gestreken om het dan even zo te noemen.
Feitelijk is dat gewoon een keuze tussen twee kwaden en daarom kan ik het moeilijk een probleem noemen.
Het is namelijk niet per definitie iets wat opgelost moet worden, het kan ook gewoon een keuze zijn. Wat als Ziggo voor een prima bruikbare tussenweg kiest, is het probleem dan maar half opgelost? Ik vind van niet. :)
Waarom lees je het woord 'probleem' als iets groots? Als jij dat inderdaad zo leest, dan begrijp ik je nuance.
:)

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:22
@meesje je bent nu jezelf aan het tegenspreken:
meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:28:
[...]

@EJSEJS Ik deel de mening Gonadan. Ik vind het verschil eerlijk gezegd ook vrij klein. Van Next vind ik persoonlijk mooier. Het lijkt alsof rechts te veel ‘verscherping’ is toegepast en komt erg hard over. Dat zie je soms ook bij fotografie, te veel op sharpening geklikt.
Je hebt af en toe de vervelende neiging om "onzinnige" discussies aan te gaan, waar je niks mee wint. Let it go...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• meesje
Laguna schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:31:
@meesje je bent nu jezelf aan het tegenspreken:

[...]

Je hebt af en toe de vervelende neiging om "onzinnige" discussies aan te gaan, waar je niks mee wint. Let it go...
Dat ik destijds het verschil klein vond/vind (nav gepost beeldmateriaal), betekent toch niet dat het geen probleem is? Ik spreek niks tegen. Jullie interpreteren het woord ‘probleem’ direct als iets groots. Ik geef nergens aan dat dit verschil een groot probleem is, maar het probleem is er, punt. Anders zou Ziggo er niets eens werk van maken.
Ga alsjeblieft geen zaken interpreteren (lees gewoon wat er staat) en onjuiste conclusies trekken.

@Gonadan Er is inderdaad een groot verschil tussen fotografie en film. Fotografie (het echte werk) is vaak voor kenners/liefhebbers. En film zie ik meer voor de consument welke scherp beeld verwacht.

meesje wijzigde deze reactie 31-08-2019 12:25 (13%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Een consument verwacht geen scherp beeld, dat doen sommige Tweakers. Een consument wil oververzadigde kleuren en heeft zijn tv het liefst nog in demo stand om SBS te kunnen kijken. Dat is nog veel erger. :P

• meesje
Een tweaker is toch ook een consument? De tv industrie die attendeert de consument toch juist op scherp beeld? Ten tijde van HD zou je, bij wijze van, al de grassprietjes moeten kunnen tellen.
Wat betreft oververzadigde kleuren, helemaal mee eens. Veel consument houden de tv op de standaard instelling. Bij Samsung/LG levert dat fluorescerend ;) gras op. Mijn Sony was in de standaard instelling ook redelijk verzadigd. De cinema presets leverde gelijk zeer goed beeld op. Het is best schrikken als ik in mijn directe omgeving naar de tv kijk, maar deze ‘omgeving’ verwacht wel scherp beeld.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leuk, maar je vroeg waarom ik het gewoon verscherping noemde, je hebt mijn antwoord. Het is gewoon een keuze in de beeldbewerking.

Scherp is relatief. Zet de gemiddelde klager en paar weken zonder tv en laat hem dan dubbelblind bepalen of hij Next kijkt of niet. Hele grote kans dat heel veel het fout hebben. Zo groot is het verschil simpelweg niet, gras tellen kan nu ook

Het grappige is dat je dat zelf blijkbaar ook gezegd hebt, dus waar probeer je mee nu nog van twee overtuigen? :)

• meesje
Gonadan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:07:
Leuk, maar je vroeg waarom ik het gewoon verscherping noemde, je hebt mijn antwoord. Het is gewoon een keuze in de beeldbewerking.

Scherp is relatief. Zet de gemiddelde klager en paar weken zonder tv en laat hem dan dubbelblind bepalen of hij Next kijkt of niet. Hele grote kans dat heel veel het fout hebben. Zo groot is het verschil simpelweg niet, gras tellen kan nu ook

Het grappige is dat je dat zelf blijkbaar ook gezegd hebt, dus waar probeer je mee nu nog van twee overtuigen? :)
Het enige wat ik niet snap dat problemen die gebruikers ervaren met de beeldkwaliteit als ‘gezever’ afgedaan worden. Dat vind ik niet juist. Reageer dan bv naar een FAQ in de topic start. (als die er is, heb ik nu niet zo snel gecheckt). Daar is deze hele ‘discussie’ mee gestart. Daarop noem ik het een probleem. Meer niet. Ik geef er geen verdere omvang aan. Door het gezever te noemen of nuanceren doe je veel gebruikers te kort. Sinds Next buiten beta is, wordt de beeldkwaliteit door velen ter discussie gesteld (niet alleen op tweakers maar ook andere fora).

Over naar een ander probleem. Gisteravond bij live tv kijken van VI op Veronica viel me het lip sync probleem niet. Afgelopen maandag wel. Over replay tv zwijgen we maar helemaal, dat is eem drama.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:57:
Het enige wat ik niet snap dat problemen die gebruikers ervaren met de beeldkwaliteit als ‘gezever’ afgedaan worden. Dat vind ik niet juist.
En die term was al terug genomen, wanneer ga je het nu _eindelijk_ eens laten rusten? Gelijk ga je niet krijgen bij een discussie over meningen. Hooguit het laatste woord omdat niemand meer zin heeft om te reageren. Waarvan akte. :)

• meesje
Laguna schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:27:
Bedankt voor de voorbeelden. Er is wel wat verschil maar het is niet schokkend. Het wordt hier vaak zwaar overdreven, alles is er ook reeds over gezegd en Ziggo is ervan op de hoogte. Veel irritanter zijn de lip sync problemen, zoals @meesje ook al aangaf. Hopelijk worden beide issues op korte termijn aangepakt.
Hier had de discussie al moeten eindigen.

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18:34
Het hoeft helemaal geen discussie te zijn. Zowat elke smart-tv heeft de mogelijkheid beeld filters aan en uit te zetten. De next is qua techniek niet heel veel anders. Het enige wat we vragen is de mogelijkheid dat filter uit te zetten, meer niet.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
4tune schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:39:
Het hoeft helemaal geen discussie te zijn. Zowat elke smart-tv heeft de mogelijkheid beeld filters aan en uit te zetten. De next is qua techniek niet heel veel anders. Het enige wat we vragen is de mogelijkheid dat filter uit te zetten, meer niet.
Dat zou de mooiste oplossing zijn, geef gebruikers gewoon keuzes. Ik snap sowieso al niet waarom fabrikanten zo vaak keuzes willen opleggen, neem ook het CEC verhaal in het begin.
Een keuze tussen schoon of scherp zou een goede toevoeging zijn inderdaad. :)

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:05
We hebben de Next nu ruim een week in huis en zijn er blij mee. Voordelen:
- Kleiner, mooier
- Veel sneller (menu’s bijvoorbeeld)
- Prima beeld, wij ervaren geen slechter beeld
- Minder stroomverbruik
- Zoveel opnemen als je wilt (weet niet of er een max is eigenlijk, maar meerdere tegelijk kan)

Nadelen:
- Duurder (abbo)
- Installatieproblemen door de Connectbox in mijn geval

Wij ervaren overigens ook geen lipsync problemen. (Aangesloten op een Bose LifeStyle 650).

remzor wijzigde deze reactie 31-08-2019 20:47 (9%)

• meesje
4tune schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:39:
Die optie is hier al vaker geopperd. Ook dat leverde verschillende meningen op. Bv waarom niet gewoon het beeld doorgeven zoals het is en de rest overlaten aan de tv. Een dergelijke opmerking (en oplossing) kan ik me ook wel voorstellen. Persoonlijk zou ik dat beter vinden dan een keuze in Next.
Ongetwijfeld zal Ziggo er al druk mee bezig zijn. We zullen wel zien wat de volgende firmware updates gaan brengen.

meesje wijzigde deze reactie 31-08-2019 20:59 (5%)

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:24
Net de extra next box geïnstalleerd op slaapkamer.

Mooie is dat ik nu alle kanalen goed ontvang, waar (geen zin om te verhelpen:) ), ik eerst een paar zenders niet of slecht kon ontvangen.

Apparaat was zo aangesloten en opgestart, netjes profiel overgenomen etc.

Gaat de goede kant op met ziggo zo !

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:26
meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:57:
[...]

Die optie is hier al vaker geopperd. Ook dat leverde verschillende meningen op. Bv waarom niet gewoon het beeld doorgeven zoals het is en de rest overlaten aan de tv. Een dergelijke opmerking (en oplossing) kan ik me ook wel voorstellen. Persoonlijk zou ik dat beter vinden dan een keuze in Next.
Ongetwijfeld zal Ziggo er al druk mee bezig zijn. We zullen wel zien wat de volgende firmware updates gaan brengen.
Precies, laat de gebruiker zelf beslissen of ze het beeld willen vernaggelen of niet dus het hele probleem is opgelost door in de Next keuze te geven: beeld ontscherping AAN / UIT.

• meesje
snah001 schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:38:
[...]

Precies, laat de gebruiker zelf beslissen of ze het beeld willen vernaggelen of niet dus het hele probleem is opgelost door in de Next keuze te geven: beeld ontscherping AAN / UIT.
Het 'precies' zie ik niet.
We zullen wel zien welke oplossing Ziggo bedenkt: een stukje programmatuur van 4.15 terug zetten of een keuze optie implementeren.

Gisteren heb ik trouwens een half uurtje naar live tv gekeken en naar een opname van zondagavond. In beide gevallen had ik geen last van het lipsync probleem. Even kijken het ik het deze week ga ervaren. Hopelijk is het probleem opgelost.

• snah001
meesje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:21:
[...]

We zullen wel zien welke oplossing Ziggo bedenkt: een stukje programmatuur van 4.15 terug zetten of een keuze optie implementeren.

Gisteren heb ik trouwens een half uurtje naar live tv gekeken en naar een opname van zondagavond. In beide gevallen had ik geen last van het lipsync probleem. Even kijken het ik het deze week ga ervaren. Hopelijk is het probleem opgelost.
Het precies slaat op "waarom niet gewoon het beeld doorgeven zoals het is en de rest overlaten aan de tv.".

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:35
Hi allen, ik had na een week gebruik dat de afstandbediening het niet meer deed, heb batterijen vervangen en dit loste het op. Las nu pas dat batterijen een minuutje er uit halen het wellicht ook oplost!?

Ik heb het vermoeden dat de ZigBee (RF4CE) connectie verbroken gaat en niet kan herstellen met de box, heb standby nu op normaal gezet, kijken of dit het euvel verhelpt. In eco stand kan het zijn dat de afstandbediening geen of minder goed connectie maakt met box en daardoor of batterij verbruik heel hoog is of in een of andere error komt?!

Zal het in de gaten houden, nu box in normaal stand staat ipv eco, of mijn remote dan nog steeds vast loopt!.

Het IR gedeelte werkte nog wel, kon nog steeds TV bedienen!

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:35
meesje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:21:
[...]

Okay, er zijn dus lipsync problemen, dacht dat het aan mezelf lag ;)

Lijkt er idd op dat dit niet altijd zichtbaar is, scheelt per zender, of zelfs per uitzending is mijn idee, mij valt het vooral op tijdens RTL nieuws uitzendingen dat er een lip sync probleem is..... Maar op ander kanalen en uitzendingen valt het minder op!

• Djeez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10-09 17:34
Goedenavond. Ik heb dit ding nu een week in gebruik, maar kan er nog niet echt enthousiast van worden. Sowieso de lipsync-problemen met RTL4, maar het nieuwste probleem (sinds vanmiddag) is dat de afstandsbediening weigert het geluid van de tv te regelen. Of ik het ding nu koppel met mijn Samsung-tv of de -soundbar, maakt allemaal niets uit. Opnieuw koppelen biedt slechts soelaas voor twee minuten. Ben er nu helemaal klaar mee

• groentetuin
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 18:49
Heb probleem met het afspelen van het 4k kanaal
love nature, om de 10 minuten bevriest het beeld, heb hem op HDMI kanaal met de grootste bandbreedte aangesloten, ook HDMI kabel met voldoende bandbreedte gebruikt, heeft iemand hier een oplossing voor?

• snah001
Heb dat met de Youtube app.
Kan alleen zeggen wat ik dan doe en dat is de box helemaal uitzetten en weer aan en Youtube app weer opnieuw starten. Dat doe ik zólang todat hij niet meer bevriest. Kan 2x opstarten zijn maar ook 5x.

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:28
groentetuin schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:47:
Heb probleem met het afspelen van het 4k kanaal
love nature, om de 10 minuten bevriest het beeld, heb hem op HDMI kanaal met de grootste bandbreedte aangesloten, ook HDMI kabel met voldoende bandbreedte gebruikt, heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik had gisterenavond exact dezelfde ervaring. Ik heb dat niet eerder meegemaakt. Volgens de diagnostiek was alles in orde. Het lag dus aan/bij Ziggo. Hoop dat het eenmalig was.

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:30
Weet niet of het al gemeld is, maar:

Ik gebruik de Next ook veel voor radio. Wanneer ik de radio aanzet ga die na een x tijd (uur of 2?) ineens uit en komt de tv weer in beeld. Is dit aan te passen in settings?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:28
Brammos85 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:59:

Ik gebruik de Next ook veel voor radio. Wanneer ik de radio aanzet ga die na een x tijd (uur of 2?) ineens uit en komt de tv weer in beeld. Is dit aan te passen in settings?
Nog niet gehad, en soms staat Radio hier uren aan :) wellicht iets met standby setting ofzo?

Wel vanochtend de afstandsbediening die ineens niet meer werkte, ontkoppeld dus.
Had nog even wat voeten in aarde om hem weer gekoppeld te krijgen, uiteindelijk batterijen er ff een minuut ofzo uit, daarna TV-knop + 0 10 seconden indrukken en hij koppelde weer. (batterij eruit moest echt, daarvoor koppelde hij gewoon niet).

Float like a butterfly, sting like a bee.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Nu online
Brammos85 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:59:

Ze weten van het probleem zij de monteur die ik een paar weken geleden heb gehad maar er is nog geen oplossing.

Hier gebeurt dat ook soms na een uur soms niet . Compleet random.

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Lexxit
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 16-09 23:21
Hi Guys,

Ik wil voor de slaapkamer een simpele soundbar kopen. Bv de JBL Bar studio. (weet nog niet wat rond de 100 euro de beste is), kan ik de soundbar dan bedienen met de Next afstandsbediening als ik die rechtstreeks op de Next aansluit via een optische kabel? En/Of moet ik dan perse de afstandsbediening van die JBL koppelen met de Next als dat al kan en moet dus in de compatible lijst staan.

Alvast bedankt voor de reacties
Alex

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:23
Hi, dit is vast al enkele keren voorbij gekomen, maar misschien dat het voor mijn setup net iets anders is:

Ik heb m'n Next aangesloten via de Onkyo TX-NR609, die op zijn beurt het signaal doorgeeft naar de TV. Op de Onkyo zitten meerder devices zoals de Apple TV, mediaspeler, PS3, enz.
Alleen heb ik behoorlijk last van lipsync issues. Het lijkt soms wel alsof ze buikspreken. Ik heb het idee dat het met terugkijken erger is dan live kijken.

Wat kan ik proberen om dit issue op te lossen? En, ik wil natuurlijk niet de Next rechtstreeks op de TV aansluiten, omdat ik dan het geluid ook niet via de Onkyo kan weergeven....

Edit:

- Next naar fabrieksinstellingen teruggezet
- Onkyo bleek bij AV/sync een delay van 240millisec te hebben, die teruggezet naar 0

Het lijkt nu goed/beter te gaan. Even goed in de gaten houden.

M.v.Veelen wijzigde deze reactie 07-09-2019 12:46 (14%)

¯\_(ツ)_/¯

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik krijg sinds een weekje of twee alleen nog maar zwart beeld op mijn Ziggo Next kastje als ik bewaarde opnames wil terug zien. Herstarten of alles naar fabriek instellingen zetten helpt voor een half uurtje, maar is zo traag als stront. Via de app of webgui kan ik helaas ook niet een opname starten.

Toch kan ik wel via mijn app de media box bedienen 8)7 Is dit een bekend probleem?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Notna
  • Registratie: november 2002

Notna

Where are you?®

(jarig!)
M.v.Veelen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:00:
Hi, dit is vast al enkele keren voorbij gekomen, maar misschien dat het voor mijn setup net iets anders is:

Ik heb m'n Next aangesloten via de Onkyo TX-NR609, die op zijn beurt het signaal doorgeeft naar de TV. Op de Onkyo zitten meerder devices zoals de Apple TV, mediaspeler, PS3, enz.
Alleen heb ik behoorlijk last van lipsync issues. Het lijkt soms wel alsof ze buikspreken. Ik heb het idee dat het met terugkijken erger is dan live kijken.

Wat kan ik proberen om dit issue op te lossen? En, ik wil natuurlijk niet de Next rechtstreeks op de TV aansluiten, omdat ik dan het geluid ook niet via de Onkyo kan weergeven....

Edit:

- Next naar fabrieksinstellingen teruggezet
- Onkyo bleek bij AV/sync een delay van 240millisec te hebben, die teruggezet naar 0

Het lijkt nu goed/beter te gaan. Even goed in de gaten houden.
Dolby Digital op de Next uitzetten schijnt te helpen, alsmede de lipsync optie aan of uit in de settings.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Notna schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:06:
[...]

Dolby Digital op de Next uitzetten schijnt te helpen, alsmede de lipsync optie aan of uit in de settings.
Heeft de Next een lipsync optie?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
JBS schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:49:
[...]
Heeft de Next een lipsync optie?
(nog) niet 😏

A smile a day....

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Precies.

Laten we opletten met rondom dit issue op basis van aanamens zomaar wat te roepen, is al genoeg gedoe over..

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
JBS schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:04:
[...]
Precies.

Laten we opletten met rondom dit issue op basis van aanamens zomaar wat te roepen, is al genoeg gedoe over..
Sorry uwe koninklijke Hoogheid, ik was in de war met de 'match framerate' optie :> Heb het aangepast (de DD optie uitzetten is echter nog steeds een tip die werkt bij veleb)

Notna wijzigde deze reactie 07-09-2019 20:47 (12%)

• Laguna
Bij Replay TV loopt het geluid consequent voor op het beeld (getest met Jinek). Bij lineaire TV loopt geluid en beeld wel gelijk. Vreemd genoeg als je hetzelfde programma via Replay TV met Ziggo GO bekijkt, dan zijn er geen lipsync issues. Het gaat dus ergens bij de Next mis.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• meesje
Laguna schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:04:
Bij Replay TV loopt het geluid consequent voor op het beeld (getest met Jinek). Bij lineaire TV loopt geluid en beeld wel gelijk. Vreemd genoeg als je hetzelfde programma via Replay TV met Ziggo GO bekijkt, dan zijn er geen lipsync issues. Het gaat dus ergens bij de Next mis.
Dat is me inderdaad ook opgevallen. Hopelijk fixen ze het snel.

• RicoK
meesje schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:13:
Dat is me inderdaad ook opgevallen. Hopelijk fixen ze het snel.
Ik had juist laatst het idee dat het al was gefixt. Bij terug kijken van van een programma laatst geen lipsync issue. Ook lineair niet.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01:12

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb alle beeld verbetering uit gezet op de TV maar krijg het gewoon niet goed met dat lipsync. Het is gewoon vreselijk zeker omdat de meeste programma's welke ik kijk praatprogramma's zijn. En ik zit me gewoon groen en geel te ergeren. En wat erg is, ik had er eerst geen last van, maar sinds laatste update is het gewoonweg een verschrikking.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• rowicom
  • Laatst online: 16-09 19:30
Wim-Bart schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:55:
Heb alle beeld verbetering uit gezet op de TV maar krijg het gewoon niet goed met dat lipsync. Het is gewoon vreselijk zeker omdat de meeste programma's welke ik kijk praatprogramma's zijn. En ik zit me gewoon groen en geel te ergeren. En wat erg is, ik had er eerst geen last van, maar sinds laatste update is het gewoonweg een verschrikking.
Ik ervaar precies hetzelfde. Loopt bij jou ook het beeld voor op het geluid? En de output in de Next op Stereo gezet? Hier idem dito dus.

• Dielie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:43

Dielie

*BURP!*

Ik heb Dolby uit gezet in de Next en dat scheelt behoorlijk (stuk betere lipsync!), Óók bij opnames. De Next is via HDMI gekoppeld aan mijn Sony TV en van daaruit via optische kabel naar de Heos soundbar.

• meesje
Dielie schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:42:
Ik heb Dolby uit gezet in de Next en dat scheelt behoorlijk (stuk betere lipsync!), Óók bij opnames. De Next is via HDMI gekoppeld aan mijn Sony TV en van daaruit via optische kabel naar de Heos soundbar.
Dolby uit levert bij mij (alleen tv + next) een vrij zacht geluid op. Net alsof ik veel geluid mis.

• Wim-Bart

Wim-Bart

rowicom schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:05:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde. Loopt bij jou ook het beeld voor op het geluid? En de output in de Next op Stereo gezet? Hier idem dito dus.
Nee nog niet gedaan, ga het straks even proberen. Was er maar een test zender waar je geluid op kon kalibreren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Dielie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:43

Dielie

*BURP!*

meesje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:25:
[...]

Dolby uit levert bij mij (alleen tv + next) een vrij zacht geluid op. Net alsof ik veel geluid mis.
Ja, dat kan ik bevestigen, maar dat neem ik dan maar voor lief. Overigens liep gisteren, met Dolby uit, de Netflix app flink out of (lip)sync...

• Jantienus123
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:36
Djeez schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:40:
Goedenavond. Ik heb dit ding nu een week in gebruik, maar kan er nog niet echt enthousiast van worden. Sowieso de lipsync-problemen met RTL4, maar het nieuwste probleem (sinds vanmiddag) is dat de afstandsbediening weigert het geluid van de tv te regelen. Of ik het ding nu koppel met mijn Samsung-tv of de -soundbar, maakt allemaal niets uit. Opnieuw koppelen biedt slechts soelaas voor twee minuten. Ben er nu helemaal klaar mee
Bij mij vergelijkbare problemen sinds vorige week.
Ik moet vrijwel dagelijks de batterijen uit de afstandbediening halen omdat ik plotseling het geluid van de tv (LG 55C7) niet meer kan bedienen met de Next afstandbediening. Opnieuw koppelen met de tv werkt voor geen meter bij mij.
Mijn eerste enthousiasme over de Next is dus aardig bekoeld.
Hopelijk komt er snel een fix voor de lipsync problemen en het feit dat de koppeling met de tv om de dag verloren gaat.

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:58
Is die afstandsbediening niet gewoon kapot? Ik heb nog geen enkele keer de afstandsbediening opnieuw hoeven te koppelen.

• Laguna
Nog even een opmerking nav de zinderende US Open finale afgelopen zondag op Eurosport. Die was dus onmogelijk om volledig op te nemen en terugkijken is ook geen optie.

Het opnemen ging mis omdat je zelf een opname niet kan verlengen en je dus aansluitende programma's moet opnemen en dat had ik ook gedaan, echter bij het selecteren van 1 programma met de titel "Tennis" kwam er automatisch een rood bolletje te staan bij de aansluitende programma's met de titel "Tennis", echter alleen het eerste programma werd daadwerkelijk opgenomen.

Het terugkijken gaat mis omdat de programma's vanaf 2 uur 's nachts tot 8 uur 's morgens niet beschikbaar zijn om terug te kijken.

• hardware-lover
  • Niet online
@Laguna, ik ben bang dat Ziggo daar nooit een oplossing voor gaat vinden met deze Next, zolang zij vast gaan houden aan een Cloud "gids" programmering. Dit is dus precies één van de redenen waarom ik sommige opnamen zelf in de hand wil kunnen houden. Gelukkig ben ik (nog) in de gelegenheid om dit ook te kunnen doen.

A smile a day....

• Martinusz
  • Laatst online: 23:28
Vandaag ineens probleem met geluid over receiver, hele dag niks aan de hand.
Vanmiddag zetten we de boel weer aan, maar geen geluid.
Van alles proberen, alles uit/aan bepaalde volgorde, setup bekijken etc etc maar geen geluid.
Rare is dat ik geluid dan ff via tv heb gezet, maar zelfs deze stotterde of was even aan en dan weer uit :? Lijkt mij dus een probleem vanuit de next.

Vervolgens even later weer proberen over receiver en ineens doet ie het weer. Tijdje zo laten gaan en toch maar even checken wat er gebeurd als ik de boel weer uit zet.

En jawel, weer geluid weg over receiver, ik al kwaad natuurlijk, maar eerst ff opruimen en tijdens het opruimen hoor ik toch ineens geluid. Lijkt er dus op dat ie na x tijd toch ineens inschakelt :?

Iemand ook zoiets al meegemaakt?

Edit: nu weer alles uitgezet en aan, maar weer geluid weg :@

Edit2: 2x getimed en na 3 minuten heb ik ineens geluid, welke richting moet ik dit zoeken? :?

Edit3: stroom eraf was magic trick, lijkt weer te werken allemaal.

Edit4: vanochtend weer exact hetzelfde issue, geen geluid, na 2/3 minuten ineens wel geluid. Wellicht een handshake issue of iets dergelijks, ik zoek het meer in de Onkyo receiver op dit moment.

Martinusz wijzigde deze reactie 12-09-2019 10:05 (20%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16:31
meesje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:25:
[...]

Vreemd, hier is het juist andersom. Met dolby aan moet ik de receiver absurd hard (60+) zetten, terwijl ik met dolby uit dezelfde stand (47) kan handhaven als ik bij de horizonbox deed. Helaas, maar voor mij is DD niet echt nodig bij reguliere tv..

Heb de Next pas 3 dagen in gebruik en ben er verder wel tevreden mee, ben momenteel iets via replay aan het kijken en merk gelukkig niks van de lipsync issue..

• Laguna
hardware-lover schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:44:
@Laguna, ik ben bang dat Ziggo daar nooit een oplossing voor gaat vinden met deze Next, zolang zij vast gaan houden aan een Cloud "gids" programmering. Dit is dus precies één van de redenen waarom ik sommige opnamen zelf in de hand wil kunnen houden. Gelukkig ben ik (nog) in de gelegenheid om dit ook te kunnen doen.
Als KPN het kan waarom zou Ziggo het dan niet kunnen?

• hardware-lover
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:20:
[...]
Als KPN het kan waarom zou Ziggo het dan niet kunnen?
Geen idee hoe en wat KPN doet, nooit wat mee van doen gehad.

A smile a day....

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:55
Tweaker_84 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:48:
[...]

Vreemd, hier is het juist andersom. Met dolby aan moet ik de receiver absurd hard (60+) zetten, terwijl ik met dolby uit dezelfde stand (47) kan handhaven als ik bij de horizonbox deed. Helaas, maar voor mij is DD niet echt nodig bij reguliere tv..

Heb de Next pas 3 dagen in gebruik en ben er verder wel tevreden mee, ben momenteel iets via replay aan het kijken en merk gelukkig niks van de lipsync issue..
Hier precies zelfde op loewe tv, zet ik dd aan op de next moet ik tv echt een stuk harder zetten.

• acoster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:37
hardware-lover schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:58:
[...]

Geen idee hoe en wat KPN doet, nooit wat mee van doen gehad.
Ik denk dat Ziggo dat juist wel in de toekomst ook kan doen, doordat ze een cloudplatform zijn gaan gebruiken. Je neemt in principe een programma op en dat moet voor je 'gereserveerd' staan, ongeacht welke tijd. Je ziet het ook al op veel zenders en volgens mij wordt het daar ook al toegepast. Als ik iets op neem op de zondag avond en het wordt op de woensdag herhaalt, dan zie je in de gids ook al staan dat je het programma hebt opgenomen.
Als een programma uit loopt, zal dit aangepast moeten worden in 'de gids' en ik vermoed dat ze deze informatie van de zender moeten ontvangen. Waarschijnlijk werkt dat met Eurosport nog niet lekker.

• Laguna
@acoster dat is hier niet het issue. Er werd onterecht een rood opname bolletje geplaatst bij programma's met dezelfde titel/omschrijving en die werden vervolgens niet opgenomen. Alleen Ziggo valt hierin iets te verwijten, niet Eurosport.

• hardware-lover
  • Niet online
acoster schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat Ziggo dat juist wel in de toekomst ook kan doen, doordat ze een cloudplatform zijn gaan gebruiken. Je neemt in principe een programma op en dat moet voor je 'gereserveerd' staan, ongeacht welke tijd. Je ziet het ook al op veel zenders en volgens mij wordt het daar ook al toegepast. Als ik iets op neem op de zondag avond en het wordt op de woensdag herhaalt, dan zie je in de gids ook al staan dat je het programma hebt opgenomen.
Als een programma uit loopt, zal dit aangepast moeten worden in 'de gids' en ik vermoed dat ze deze informatie van de zender moeten ontvangen. Waarschijnlijk werkt dat met Eurosport nog niet lekker.
De hele gids is regelmatig een ratjetoe, en als je nu via de Next een programma ter opname selecteert, en het loop door wat voor reden dan ook uit, of de gids klopt gewoonweg niet (zoals vandaag op Film1 bijv.), dan schiet je niet veel op met een "reservering"?

@Laguna, is het met KPN (cloud) wel mogelijk om de gids te negeren voor opnamen? Dus keihard aangeven dat je een opname wilt starten op zender 25, om 01:00 uur en deze opname dan door laten lopen voor xx uren?

A smile a day....

• Laguna
hardware-lover schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:13:
[...]

@Laguna, is het met KPN (cloud) wel mogelijk om de gids te negeren voor opnamen? Dus keihard aangeven dat je een opname wilt starten op zender 25, om 01:00 uur en deze opname dan door laten lopen voor xx uren?
Niet dat ik weet, volgens mij op dezelfde manier als Ziggo. Echter daar werden wel alle programma's die je erna had geselecteerd correct opgenomen.

• Wim-Bart

Wim-Bart

Mediabox op stereo lost lipsync issue op. Maar geluidssterkte is nu wel gehalveerd.

• remmuz
  • Laatst online: 14:44
Vreemd, bij mij is het volume juist hoger als ik de Next op stereo zet.

Wat ik nog veel vreemder vind, ik heb de Next nu al bijna een jaar in huis en het probleem met de lipsync is nog steeds niet opgelost.

• meesje
remmuz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:33:
Vreemd, bij mij is het volume juist hoger als ik de Next op stereo zet.

Wat ik nog veel vreemder vind, ik heb de Next nu al bijna een jaar in huis en het probleem met de lipsync is nog steeds niet opgelost.
Is de Next direct aan de tv geschakeld? Of gaat het via een receiver. Ik ervaar inderdaad ook dat als dolby uit dan geluid zeer zacht. Mijn Next is aan de tv gekoppeld en verder geen apparatuur aangesloten.

• remmuz
  • Laatst online: 14:44
meesje schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:54:
[...]

Is de Next direct aan de tv geschakeld? Of gaat het via een receiver. Ik ervaar inderdaad ook dat als dolby uit dan geluid zeer zacht. Mijn Next is aan de tv gekoppeld en verder geen apparatuur aangesloten.
Next is met de meegeleverde HDMI kabel op de TV aangesloten. (LG 55C7). Geluid gaat vanuit de TV via HDMI ARC naar de soundbar (LG SK9)

• meesje
remmuz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:21:
[...]

Next is met de meegeleverde HDMI kabel op de TV aangesloten. (LG 55C7). Geluid gaat vanuit de TV via HDMI ARC naar de soundbar (LG SK9)
Dat verklaart dus het verschil.

• Snotgeit
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:23
Had de Vuelta op Sporza (kanaal 51) live gepauzeerd. Heb eerst nog een stukje teruggespoeld. Nu aan het kijken en ik wil nog eens pauzeren maar het gaat direct verder. Ik kan ook niet meer verder terugspoelen, blijkbaar moet ik nu de opname doorkijken. De opname staat op precies 2 uur achter. Het lijkt erop dat na precies 2 uren live tv pauzeren de opname automatisch op play gaat??
Raar was ook dat ik de rode opname knop niet kon gebruiken, ik kon het programma niet opnemen zoals ik normaal doe.
Ook nog een tijd matig beeld trouwens. Vaak corrigeert dat nog na enkele seconden, maar nu duurde het een stuk langer en nu en dan springt het beeld terug op matig beeld, lijkt wel 720p oid. Edit: laatst 30 minuten matig beeld, soms even 2-3 seconden wat scherper.

Snotgeit wijzigde deze reactie 13-09-2019 21:31 (5%)

• hardware-lover
  • Niet online
@Snotgeit, ik merk nu op diverse zenders een mindere kwaliteit indien ik even wat terugspoel en vanaf dat punt verder kijk. Op diverse HD zenders, Eurosport, maar ook bij Ziggo Sport daarnet. De stream heeft moeite om op kwaliteit te komen en kakt daarna regelmatig weer in.

Anderen die hetzelfde ervaren misschien?

Edit: Geen wifi maar degelijke lan verbinding.

hardware-lover wijzigde deze reactie 14-09-2019 10:02 (7%)

A smile a day....

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
Snotgeit schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:56:
Had de Vuelta op Sporza (kanaal 51) live gepauzeerd. Heb eerst nog een stukje teruggespoeld. Nu aan het kijken en ik wil nog eens pauzeren maar het gaat direct verder. Ik kan ook niet meer verder terugspoelen, blijkbaar moet ik nu de opname doorkijken. De opname staat op precies 2 uur achter. Het lijkt erop dat na precies 2 uren live tv pauzeren de opname automatisch op play gaat??
Raar was ook dat ik de rode opname knop niet kon gebruiken, ik kon het programma niet opnemen zoals ik normaal doe.
Ook nog een tijd matig beeld trouwens. Vaak corrigeert dat nog na enkele seconden, maar nu duurde het een stuk langer en nu en dan springt het beeld terug op matig beeld, lijkt wel 720p oid. Edit: laatst 30 minuten matig beeld, soms even 2-3 seconden wat scherper.
Buffer is idd 2 uur en dan gaat hij meteen afspelen.
En dat gespring tussen kwaliteit bij replay of een opname is hier ook. Ik heb het idee dat het bij minder is als ik via mijn 2.4 Ghz wifi connect v.s 5.2 Ghz (ondanks dat beide resp. 100% en 93% bereik hebben)

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:36

DON PAPA

Tweaker-fan

hardware-lover schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:56:
@Snotgeit, ik merk nu op diverse zenders een mindere kwaliteit indien ik even wat terugspoel en vanaf dat punt verder kijk. Op diverse HD zenders, Eurosport, maar ook bij Ziggo Sport daarnet. De stream heeft moeite om op kwaliteit te komen en kakt daarna regelmatig weer in.

Anderen die hetzelfde ervaren misschien?
Ja er zijn meer mensen met problemen die dit probleem ervaren op het Ziggo forum

https://community.ziggo.n...85/index3.html#post463654

DON PAPA wijzigde deze reactie 14-09-2019 09:03 (34%)

• hardware-lover
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:51:
[...]
Ja er zijn meer mensen met problemen die dit probleem ervaren op het Ziggo forum

https://community.ziggo.n...85/index3.html#post463654
Oké. Dit maakt het alleen maar verontrustender 🤔

Ik kijk niet zo heel vaak tv, anders was het me misschien ook al eerder opgevallen.

A smile a day....

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:42

Pierre

Zucht

Het viel me gisteren inderdaad ook op. Met een opname heb ik het niet gemerkt. Van de week een Samsung soundbar gekocht, met mijn Onkyo had ik geen last van lip sync of zo. Ben wel nieuwsgierig of het werkt met die Samsung.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Snotgeit
Notna schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:02:
[...]

Buffer is idd 2 uur en dan gaat hij meteen afspelen.
En dat gespring tussen kwaliteit bij replay of een opname is hier ook. Ik heb het idee dat het bij minder is als ik via mijn 2.4 Ghz wifi connect v.s 5.2 Ghz (ondanks dat beide resp. 100% en 93% bereik hebben)
Ok, ik wist niet van die 2 uur buffer.
Ik gebruik zelf kabel.

• tdn135
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
jkoeners schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Ligt niet aan de tv!! Dus tv firmware lost niets op. Is mediabox probleem. Een update van de mediabox heeft het probleem wel verkleind, maar er blijft een (subtiel) kleur probleem in 4k upscale. Dus in 1080i zetten.
Ik kreeg de volgende mail van LG over het fletse kleuren probleem op 4K (LG OLED55B6):
Onze technische dienst heeft aangegeven dat uw klacht niet merk specifiek is. Het is een fenomeen welke bij diverse merken genoemd wordt in combinatie met de Next decoder van Ziggo.

Wij zijn dus niet overtuigd van een probleem met onze TV's welke kan of moet verholpen worden.
Hoop dan dat er bij Ziggo het een en ander aangepast wordt. Tot die tijd kijk ik gewoon op 1080p.

• snah001
Tsjonge jonge, vandaag is de beeldkwaliteit bij Replay TV absoluut bagger.
Tijdens het weergeven zie je de beeldkwaliteit zelfs tot minder dan SD kwaliteit verspringen en na een paar seconden is het weer iets beter en dat gaat de hele tijd zo op en neer maar de kwaliteit is bagger ook als het iets beter uitziet.
Heb dat bij meerdere zenders uitgeprobeerd en overal hetzelfde.
De live beeldkwaliteit is daar niet door getroffen maar die blijft gewoon matig zoals het was.

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:36

DON PAPA

Tweaker-fan

snah001 schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:10:
Tsjonge jonge, vandaag is de beeldkwaliteit bij Replay TV absoluut bagger.
Ja heel veel mensen hebben dit probleem, is genoeg over te vinden op het Ziggo forum. Het speelt hoofdzakelijk in de avond uren, waardoor het lijkt dat het om een capaciteit probleem op de Ziggo server te gaan. Hoplijk lost Ziggo dit probleem snel op...

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:37
DON PAPA schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:15:
[...]

Ja heel veel mensen hebben dit probleem, is genoeg over te vinden op het Ziggo forum. Het speelt hoofdzakelijk in de avond uren, waardoor het lijkt dat het om een capaciteit probleem op de Ziggo server te gaan. Hoplijk lost Ziggo dit probleem snel op...
Dan zal binnenkort de prijs wel weer omhoog gaan met 1 a 2 euro. In het kader van "optimaliseren van het netwerk".
Maar als ik het zo lees hebben ze eerst nog een fatsoenlijke update nodig die ze moeten uitrollen.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:34
Een fatsoenlijke update helpt niet voor de backend problemen die er zijn. Niet alles wat er mis is ligt aan de Next.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:58
mike123 schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:35:
[...]

Dan zal binnenkort de prijs wel weer omhoog gaan met 1 a 2 euro. In het kader van "optimaliseren van het netwerk".
Maar als ik het zo lees hebben ze eerst nog een fatsoenlijke update nodig die ze moeten uitrollen.
Ze hebben tv compleet next in juli al 50 cent duurder gemaakt tov het abonnement met de mediaboxXL bovenop de algehele prijsverhoging plus nog 20 euro activatie kosten voor mensen die overstappen naar de next. Dat is het eerste jaar dus al 26 euro, daar heb je je (ruim) 2 euro per maand al.

jongetje wijzigde deze reactie 16-09-2019 08:13 (10%)

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Lees het item van MarkZiggo van 10:00 maandagmorgen:

https://community.ziggo.n...85/index5.html#post465339

we zullen het zien, of dit geholpen heeft!

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• snah001
kruila schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:12:

Ben ook benieuwd of het veel beloven of weinig geven is......
Vanavond tijdens spitsuur maar weer eens testen.

• hardware-lover
  • Niet online
kruila schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:12:

Niet echt drastische maatregelen zo te zien om het degelijk aan te pakken. Dan kun je binnen no-time weer problemen verwachten, als ze al zijn opgelost.

A smile a day....

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:13
hardware-lover schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:18:
[...]

Niet echt drastische maatregelen zo te zien om het degelijk aan te pakken. Dan kun je binnen no-time weer problemen verwachten, als ze al zijn opgelost.
Neem ook aan dat dit de eerste stappen zijn, die gemaakt konden worden, dit weekend; het probleem heeft in ieder geval nu de aandacht.

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:58
Zijn natuurlijk allemaal work-arounds om het tijdelijk op te lossen. Vervolgens worden er nog honderden boxen per dag/week uitgeleverd (neem ik aan) en dat kost allemaal capaciteit op de servers die in de avond gaan terug kijken.

• RicoK
Zojuist weer/nog steeds heel veel en vaak momentje gehad op zender 205. Sowieso blijft het beeld een lange tijd zwart na het selecteren en dan is er weer mooi beeld verschijnt daar binnen de kortste keren momentje recht boven in beeld gevolgd door een foutmelding en dat ik de diagnostiek moet raadplegen. En nu juist die is goed. Ik heb de maximale verbinding en moet 4K kunnen ontvangen op mijn 4K TV. Ook de speedtest app op mijn Apple TV 4K laat via dezelfde Powerline 60-70mbps zien, keer op keer. Mijn inziens heeft daarom Ziggo dit zaakje nog niet op orde. Helaas.

Edit: Op de Full HD TV op de slaapkamer speelde 205 wel normaal af op de tweede Next over de WiFi.....

RicoK wijzigde deze reactie 17-09-2019 10:45 (8%)

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:42
Heb geen Next neem nog alles op met mijn Humax,maar vanavond wou ik eens iets opnemen met Ziggo go op de pc.
Nou dat doe ik nooit meer opgenomen stream speelde af met horten en stoten, dus ja het ligt aan Ziggo die zijn spul niet op orde heeft.

• Snotgeit
Gisteravond Veronica Inside opgenomen, half uur later opname gaan bekijken ivm reclame doorspoelen. Voor het eerst sinds paar maanden geen lip-sync issue gehad met dit programma, ook niet na doorspoelen. Er is verbetering, maar nog maar niet te vroeg juichen..

• sjors123
  • Laatst online: 17:17
Ik heb de volgende situatie. Ik heb mijn Next direct aangesloten op mijn Samsung TV. De geluidsuitvoer loopt optisch naar mijn Sonos soundbar.

Nu heb ik ook via HDMI een switch aangesloten op mijn tv. Maar daar hoor ik nu dus geen geluid meer van (tenzij ik het geluid van de tv zelf aanzet). Iemand anders een vergelijkbare situatie en daar een oplossing voor gevonden?

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik keek gisteren nog iets terug en had toe wel lipsync issues. Verder op youtube altijd last van. Denk ook niet dat er al iets is opgelost, want er is geen firmware update geweest (die zou toch eind augustus komen?)

• hardware-lover
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:44:
Ik keek gisteren nog iets terug en had toe wel lipsync issues. Verder op youtube altijd last van. Denk ook niet dat er al iets is opgelost, want er is geen firmware update geweest (die zou toch eind augustus komen?)
https://community.ziggo.n...oftware-update-4-18-44943

A smile a day....

• Snotgeit
Zie deze reactie uit een ander topic op ziggo community :

Community Moderator
2758 reacties
1 dag geleden

Update 16-9: Er zijn gedurende het weekend nog problemen geweest, maar ze hebben op kantoor niet stilgezeten.

Een aantal systemen zijn opnieuw geconfigureerd om meer capaciteit te creëren en in de nacht van zondag op maandag (15-9 op 16-9) zijn alle caches geleegd om er vandaag weer tegenaan te kunnen.

Ik ben erg benieuwd of jullie vanavond (of later) opnieuw veelvuldig de melding 'Momentje...' zien bij het afspelen van opnames of niet? Ik hoor het graag!

Die cache zal wel weer snel vollopen 8)

• hardware-lover
  • Niet online
@Snotgeit, mijn reactie betrof enkel de geplande, maar later ingetrokken software_update, o.a. m.b.t. de lipsync issues, waar diverse gebruikers mee blijken te zitten.

A smile a day....

• Snotgeit
Ah ok ik bedoelde meer in het algemeen dat ziggo blijkbaar wat aan de systemen en cache heeft gedaan/gereset en dat ik gisteren ineens geen lipsysnc probleem meer had (maar anderen blijkbaar nog wel)
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True