Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:20
Sinds een paar dagen is de Next (niet de mini) echt mega traag. Met name als je een opname wil terug kijken.
Software versie is 4.43. Is er soms net een update geweest? Dit is echt niet te doen, zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
remmuz schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:06:
Sinds een paar dagen is de Next (niet de mini) echt mega traag. Met name als je een opname wil terug kijken.
Software versie is 4.43. Is er soms net een update geweest? Dit is echt niet te doen, zo traag.
Ik had een tijdje geleden ook last van traagheid. Vooral in de menu's, zoals stroperige opbouw van de icoontjes en tv gids. Heb uiteindelijk de ventilatieroosters eens met de stofzuiger schoongemaakt (kwam er eigenlijk toevallig achter dat er best wat stof in zat). Daarna was ie merkbaar sneller. Theorie zou kunnen zijn dat de koeling door het stof onvoldoende was waardoor die terugklokte oid. Of het was puur toeval dat ie daarna door een andere oorzaak weer sneller was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25
Hier is de Next ook sinds enkele dagen traag. Voorals als je dus een opname op pauze zet en weer verder wilt kijken. Of even vooruit of achteruit wilt spoelen.
Ook versie 4.43. Is volgens mij hier ongeveer een week of 2 oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:24
@mike123 @remmuz

Yup hier ook. Na de laatste update van vorige week.

Ook al hier gemeld…

https://providerforum.nl/...next-deel-4.93250/page-69

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 04-11-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-01 21:29
Sinds dit weekend over naar Ziggo. Voor tv een Next Mini. Ik loop (denk ik) tegen een bekend probleem aan mbt Dolby instellingen, toch hier even de check:

- Dolby aan: stereo kanalen worden geforceerd als Dolby 5.1 afgespeeld waardoor je een gek hol geluid krijgt, alsof het in een kom zit. Dolby uitzending is het geluid verder prima. Wat ik heb gelezen een bekend issue.

- PCM Multichannel: forceert ook alles in 5.1 maar dan via PCM. Geluid is van mindere kwaliteit dan met Dolby aan.

Begreep dat er op de gewone Next een optie 'volg signaal' bestaat die of Dolby of stereo uitzend afhankelijk van de uitzending(?). Dit was hoe de KPN setting voor Dolby ook werkte. Deze optie is er echter niet op de Next Mini.

Kortom: wil graag combi Dolby en stereo geluid op basis van signaal maar de juiste instelling hiervoor lijkt te ontbreken...iemand die hier nog aanvullend wat over weet?

Geen lipsync issues gelukkig, had dat eerder wel/ook met KPN en Dolby, out of sync werd steeds erger hoe langer je keek. Heb dit toen opgelost door in de instellingen van mijn Sony tv de optie 'Audio sync' uit te zetten. .. Die instelling corrigeerde blijkbaar niet goed B)

Edit: probleem lijkt opgelost! Het holle effect is weg, je hoort wel dat stereo niet echt stereo is maar een soort upmix, maar het is prima te doen. Ook het programma dat het gisteren live wel had, heeft het vandaag niet meer bij terugkijken. Hopen dat het zo blijft :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tiroz op 08-11-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23:42
Jee, Ziggo heeft nu wel verleidelijke aanbiedingen.

Ik heb thans Complete met 350/35 mbps, een extra Next box plus Movies & Series XL met (nog steeds) EUR 2,50 om mijn vaste nummer ‘in de lucht te houden’ terwijl ik al weer een tijdje geen vast toestel meer heb… Hier betaal ik, zodra mijn korting is afgelopen, over 3 maanden EUR 91,00 voor. Maar goed zonder bellen is dat dan wel iets minder natuurlijk.

Maar nu is dan daar Giga-internet met het nieuwste modem, voor wat dat dan waard zal zijn, TV Max dus incl M&S XL met de Next Mini en een extra Next Mini voor net EUR 95,00. Én de eerste 6 (?) maanden half geld.

Verleidelijk, maar ik denk wel dat de verleiding het inmiddels al heeft gewonnen. Echter, dit is dan wel voor nieuwe klanten, want als ik vanuit de Ziggo app dit selecteer krijg ik nul-komma-nul korting. A.s. donderdag, als ik weer thuis ben, maar eens even bellen.

Edit: oeps, denk dat ik mijn post even ga zetten in het Ziggo-topic….

[ Voor 4% gewijzigd door RicoK op 08-11-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb de next mini afstandsbediening nu gekoppeld aan de tv (aan/uit) en aan het geluid van de receiver echter gaat de receiver niet aan/uit… Receiver is Marantz 5015. Iemand weer of dit kan?

De afstandsbediening van de Shield kan het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-01 21:29
Edit: al beantwoord

[ Voor 95% gewijzigd door Tiroz op 19-11-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:34
Heb sinds aantal dagen probleem met volume regeling en verdenk eigenlijk de update van de next ervan.

Mijn next zit aangesloten op mijn receiver, en de receiver aan de tv. Ik kon altijd met de volume ingesteld op tv, gewoon het volume verlagen/verhogen. Signaal dus via volume tv, die de receiver dan aanpast qua volume.

Er is niets gewijzigd in setup en ineens werkt dit dus niet meer :( enige wat ik kan bedenken is dat the next op 1 of andere manier roet in het eten gooit sinds laatste update?

Iemand anders wellicht vergelijkbare problemen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:20:
Heb sinds aantal dagen probleem met volume regeling en verdenk eigenlijk de update van de next ervan.

Mijn next zit aangesloten op mijn receiver, en de receiver aan de tv. Ik kon altijd met de volume ingesteld op tv, gewoon het volume verlagen/verhogen. Signaal dus via volume tv, die de receiver dan aanpast qua volume.

Er is niets gewijzigd in setup en ineens werkt dit dus niet meer :( enige wat ik kan bedenken is dat the next op 1 of andere manier roet in het eten gooit sinds laatste update?

Ik heb dit probleem bijna na iedere update. Via het instellingen menu weer opnieuw koppelen is meestal de oplossing. Ik vind het super irritant.
Het betreft een Marantz 1604 receiver. Dus al wel wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Teletekst schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:47:
[...]

Ik heb dit probleem bijna na iedere update. Via het instellingen menu weer opnieuw koppelen is meestal de oplossing. Ik vind het super irritant.
Het betreft een Marantz 1604 receiver. Dus al wel wat ouder.
Ja hier ook wat ouder, maar de instelling staat dus op volume via tv Samsung.
Tv reageert ook, maar krijg dan in beeld “niet beschikbaar” lijkt er dus op dat ie het signaal niet kan/mag doorgeven.

Workaround is volume via receiver, maar dan moet ik het kastje steeds open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Martinusz Dat is inderdaad een andere instelling dan bij mij. Ik heb het volume via de receiver lopen. Deze staat in een open kast dus dat is geen probleem. Je zou nog de instellingen kunnen nalopen of misschien een andere HDMI kabel? Of wachten op een nieuwe update. Soms verdwijnen problemen weer na een volgende update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:24
Martinusz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:20:

Soms is het zo dat de receiver de hdmi opnieuw moet koppelen. Bij mij is het zo dat ik dan de receiver volledig van de stroom moet halen, waarna de koppeling wel weer oké is.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
berrieberrie schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:39:
[...]

Soms is het zo dat de receiver de hdmi opnieuw moet koppelen. Bij mij is het zo dat ik dan de receiver volledig van de stroom moet halen, waarna de koppeling wel weer oké is.
Hmm goeie, ga ik eens proberen!
Verdenk nu toch mijn receiver idd, want normaal als ik switch aanzet, schakelt ie ook automatisch naar goede kanaal, doet ie nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:27
Vraagje:

Kan ik de Next box (dus met coax) ook goed gebruiken, als die is aangesloten op een (Ziggo) smartpod ? (afstand minder dan 1 meter van de TV).
De reden is dat UTP wandcontactdoos nu aan de andere kant van mijn woonkamer bevind en ik wil eigenlijk niet de UTP kabel daar van uit naar de TV wil brengen (kabel moet dan over de vloer gelegd worden).

PS. de Ziggo smartpod is tevens verbonden met een switch. Dus vanaf de switch wil ik de UTP kabel op de Ziggo Next box aansluiten.

Ik wil natuurlijk niet in beeldkwaliteit inleveren !

De huidige situatie is, dat de TV nu is aangesloten met een Humax HDR 5050. waarbij ik kan opnemen op de interne harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Ik heb gisteren mijn abonnement verlengd en vandaag de mediabox next ontvangen. Nou verwachtte ik de mini maar heb de "gewone" next gekregen. Gooi ik m'n eigen ruiten in als ik de next inruil voor de next mini? We kijken bijna nooit tv dus vond de compacte mini wel handig, maar we hebben in principe alle kabel al lopen voor de gewone next. Vraag dus: wat is het voordeel van de next over de next mini? Ik zie het in de specs namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@ajampaniki Ik denk dat op termijn de Coax er uit gaat en dat alles via Internet gaat verlopen.
Ik heb mijn Extra Next omgeruild voor een Extra Next Mini en deze achter de Full HD TV geplakt en draadloos verbonden met de router op de overloop. Ik ben er erg tevreden mee. De coax kabel is van de vloer. Het ding is klein, snel (niet sneller dan de gewone Next, maar gewoon snel). Zoals gezegd, de Extra Next Mini hangt aan een Full HD TV. Hierop is de beeldkwaliteit uiterst scherp. Minimaal net zo scherp als de originele Next. Ik weet alleen dus niet hoe de beeldkwaliteit is op de 4K UHD TV in de woonkamer. Zal dat eens een keer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
RicoK schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:29:
@ajampaniki Ik denk dat op termijn de Coax er uit gaat en dat alles via Internet gaat verlopen.
Ik heb mijn Extra Next omgeruild voor een Extra Next Mini en deze achter de Full HD TV geplakt en draadloos verbonden met de router op de overloop. Ik ben er erg tevreden mee. De coax kabel is van de vloer. Het ding is klein, snel (niet sneller dan de gewone Next, maar gewoon snel). Zoals gezegd, de Extra Next Mini hangt aan een Full HD TV. Hierop is de beeldkwaliteit uiterst scherp. Minimaal net zo scherp als de originele Next. Ik weet alleen dus niet hoe de beeldkwaliteit is op de 4K UHD TV in de woonkamer. Zal dat eens een keer gaan zien.
Ik wilde de mini ook gewoon achter de tv plakken. Had een filmpje gezien waarbij iemand de usb van de tv gebruikte om hem van stroom te voorzien, dan zou er helemaal geen extra kabel nodig zijn (of iig niet zichtbaar). Toch maar even bellen met ze om hem om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:43
Afgelopen maandag de oude Mediabox XL kunnen vervangen voor de Ziggo Arris (internet modem) en een Ziggo Next Mini. Installatie ging vlot, alleen de Next Mini was blijkbaar nog niet geactiveerd (bekabeld met en zonder bridge modus werkte niet). Uiteindelijk een monteur laten langskomen en alles binnen 10 minuten opgelost :)

Ben tevreden de Next Mini, beeld ziet er naar mijn mening iets scherper uit. Kan ook gevoelsmatig zijn, kan de bitrate niet meten. Ook zeer fijn dat het aan en uitzetten van de tv en Next Mini met één knop te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25
Ik kon het niet terugvinden dus vraag ik het toch maar.
Indien er een programma word gekozen via de gids om te worden opgenomen, en de Next word fysiek afgesloten van de voeding, word het programma dan alsnog opgenomen?
Word het programma opnemen aangestuurd vanuit de Next of word het programma opname gestart vanuit de clooud?
Als het apparaat 5Wh doet en doet zeg maar 8 uur per dag niks doet is het toch weer 14,6kWh wat je bespaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
mike123 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:07:
Indien er een programma word gekozen via de gids om te worden opgenomen, en de Next word fysiek afgesloten van de voeding, word het programma dan alsnog opgenomen?
Word het programma opnemen aangestuurd vanuit de Next of word het programma opname gestart vanuit de clooud?
Als het apparaat 5Wh doet en doet zeg maar 8 uur per dag niks doet is het toch weer 14,6kWh wat je bespaard.
'Opnemen' bij de Next is eigenlijk niks anders dan dat je je abonneert op een opname van Ziggo die sowieso al gemaakt wordt. Dus inderdaad, als je Next uitstaat kun je alles gewoon terugzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat er al eerder wordt geschreven en je kunt vanaf een mobiel via de Ziggo Go app ook opnames plannen, hoeft heel die Next niet eens aan, indien gewenst ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 19:20
Als je de Next in eco mode zet is het verbruik 0,34 W. Nog geen 2 euro per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 19:08
De Next Mini leek mij wel interessant maar wat een misser van Ziggo: Hij werkt niet met universele afstandsbedieningen! Denken ze nou werkelijk dat mensen geen andere apparaten in huis hebben of zo? Is dus een no go voor ons. Ik hoop dat de oude boxen nog lang werken, anders missen ze bij Ziggo nog meer klanten, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@iestyn99, waarom zou dat klanten gaan kosten?

Misschien moet je die Next boxen wel zien als vervanger voor de oudere Ziggo settopbox, dat zou ook extra klanten op kunnen leveren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@iestyn99 Dat komt omdat het met (soort van) bluetooth werkt. Daardoor kun je hem achter je TV hangen uit het zicht. Die afstandsbediening van de Next kan ook je TV bedienen (en/of het volume van je receiver).
Dat is voor 99 procent van de mensen prima en veel eenvoudiger.
Sinds Logitech geen afstandsbedieningen meer maakt werk ik ook weer met een aantal (drie) afstandsbedieningen (en gebruik in dit geval gewoon de app op de TV, dat scheelt een kastje + afstandbediening) en gaat ook gewoon prima.

Kun jij ook niet de app gebruiken op je TV, dan heb je de Next mini niet nodig. Of vraag lief aan Ziggo of je een normale Next kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:39
Hebben de Mediabox (XL) en de 'gewone' Next ooit wel gewerkt dan met een universele ab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 19:08
Frappuccino schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:18:
Hebben de Mediabox (XL) en de 'gewone' Next ooit wel gewerkt dan met een universele ab?
Jazeker, tot in de puntjes!

Hebben jullie dan allemaal 4 afstandsbedieningen op de bank liggen?

Edit: Ik zie dat KPN ook een Bluetooth AB meelevert, dus als liefhebber van een opgeruimd en simpel te bedienen huis kan je nergens meer heen, lijkt het. Verklaart misschien waarom Logitech er ook me ophoudt. Ik zie een markt opengaan voor programeerbare afstandsbedieningen o.b.v. Bluetooth en RF...

[ Voor 33% gewijzigd door iestyn99 op 08-01-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frappuccino schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:18:
Die hebben beide een infrarood ontvanger dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

iestyn99 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:11:
De Next Mini leek mij wel interessant maar wat een misser van Ziggo: Hij werkt niet met universele afstandsbedieningen! Denken ze nou werkelijk dat mensen geen andere apparaten in huis hebben of zo? Is dus een no go voor ons. Ik hoop dat de oude boxen nog lang werken, anders missen ze bij Ziggo nog meer klanten, vrees ik.
Ik denk dat de meeste mensen hun apparatuur niet uitzoeken op het soort afstandsbediening dat erbij geleverd wordt. ;)
Bovendien kun je met de afstandsbediening van de Next ook andere apparatuur bedienen. Zo bedien ik er ook mijn surround installatie en televisie mee. Ik gebruik eigenlijk maar twee afstandsbediening, drie als je mijn smartphone meetelt. Maar over het algemeen alleen de afstandsbediening van de Next en die van de Chromecast met Google TV. Voor Kodi gebruik ik mijn smartphone met YATSE erop geïnstalleerd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
jongetje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Die hebben beide een infrarood ontvanger dus ja.
Ik weet niet beter of de Mediabox XL kon niet. Maar ik kan het mis hebben.

Verder heb je (zonder IR blaster) natuurlijk ook niks aan IR als de box achter een houten kastdeur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frappuccino schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:04:
[...]
Verder heb je (zonder IR blaster) natuurlijk ook niks aan IR als de box achter een houten kastdeur staat.
Tja, dat lijkt me logisch, als je je tv in een kast zet met de deuren dicht zie je ook niets 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
jongetje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Tja, dat lijkt me logisch, als je je tv in een kast zet met de deuren dicht zie je ook niets 😉.
Da's natuurlijk een kromme vergelijking. Een tv heb je om naar te kijken, een mediabox niet. Die is enkel om content op je tv mee te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Misschien dat iemand hier een idee heeft.

Schoonouders hebben een mediabox next staan welke is aangesloten op een Samsung 49 inch qled tv (dacht een q6)

Voorheen konden ze met 1 knop alles uitzetten.
Nu werkt dit niet meer.
Ze weten niet of ze een update hebben gehad en in de instellingen staat de optie alles met 1 knop aan.

Wat zou hier mis kunnen gaan?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:22:
Misschien dat iemand hier een idee heeft.

Schoonouders hebben een mediabox next staan welke is aangesloten op een Samsung 49 inch qled tv (dacht een q6)

Voorheen konden ze met 1 knop alles uitzetten.
Nu werkt dit niet meer.
Ze weten niet of ze een update hebben gehad en in de instellingen staat de optie alles met 1 knop aan.

Wat zou hier mis kunnen gaan?
Staat HDMI-CEC (ik weet niet zo wat de Samsung naam hiervoor is, elk merk geeft het weer een andere benaming) aan voor de betreffende HDMI poort op de tv? Anders even de kabel lostrekken, omdraaien, andere HDMI kabel, andere poort op de tv proberen? Ik ga er overigens van uit dat de Next direct op de tv is aangesloten en niet via een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
meesje schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Staat HDMI-CEC (ik weet niet zo wat de Samsung naam hiervoor is, elk merk geeft het weer een andere benaming) aan voor de betreffende HDMI poort op de tv? Anders even de kabel lostrekken, omdraaien, andere HDMI kabel, andere poort op de tv proberen? Ik ga er overigens van uit dat de Next direct op de tv is aangesloten en niet via een receiver.
Hij is rechtstreeks aangesloten
Ik vermoedde zelf inderdaad de hdmi kabel zal die eens vervangen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Nu de nieuwe modem en de next mini (moest omdat de oude plots niet meer werkte ivm updates waardoor zenders niet meer gevonden werden).

Echter die werkt ALLEEN als die een ziggo netwerk heeft !

Nu is onze hoofdverbinding glasvezel en ziggo backup (modem staat dan in bridge) en dat werkt niet want de router zet de Ziggo (backup lijn) down zolang glas up is.

Dus moet ik de next mini via wifi aansluiten (of extra kabel trekken) maar de dan moet de modem in normale mode, dus geen backup lijn meer.

In het kort: ziggo gaat eruit, want zo hebben we er niks aan en komt er een GSM modem bij als backup. Kan nog even kijken of ik hem geforceerd up kan laten, maar dan gaat die load balancen over meerdere WAN verbindingen en dat is weer niet handig voor bepaalde toeplassingen. Router is een Vigor 3900.

Veel mensen willen gewoon de router in bridge hebben omdat die standard routers/modems bagger zijn en beperkt (kan ook niet anders, ze kosten zowat niks en moeten alles kunnen, beetje goede router is stukken duurder).

P.s. dit is zakelijk en de eigen router (en backup lijn) is noodzakelijk voor de verbindingen met andere locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-05 14:31
Ik zit er aan te denken om next mini te bestellen, maar wat is nou de meerwaarde van een next mini als je zelf een smart tv hebt (lg C9) en gebruik maakt van de Ziggo Go app om tv te kijken? Het enige wat mij handig lijkt, is dat het zappen van zenders stuk sneller gaat. In de woonkamer overigens geen coax kabel mogelijk, dus daarom altijd met de Ziggo go app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjuuls92 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:01:
Ik zit er aan te denken om next mini te bestellen, maar wat is nou de meerwaarde van een next mini als je zelf een smart tv hebt (lg C9) en gebruik maakt van de Ziggo Go app om tv te kijken? Het enige wat mij handig lijkt, is dat het zappen van zenders stuk sneller gaat. In de woonkamer overigens geen coax kabel mogelijk, dus daarom altijd met de Ziggo go app.
De Ziggo Go TV app levert max 720p output. De Next 1080 of 4K wanneer er aanbod is. Zelf kijk ik voor het gemak regelmatig via de Ziggo Go app op mijn Apple TV. Vaak vind ik dat een dikke prima. Voor voetbalwedstrijden kijk ik wel het liefst via de Next. Dan ervaar ik best een verschil ik beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:58
Voor de kenners (wellicht @meesje ) Hoe zit het eigenlijk met de beeld en geluidskwaliteit van streamingsdiensten zoals Netflix/Disney+ etc als je die via de Next afspeeld? Ik heb het idee dat die minder is dan dat ik het rechtstreeks via de app op de tv afspeel. Weet iemand hoe dit zit?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:17
Afhankelijk van je tv heb je geen Dolby Vision, HDR10+ daar de Next dit niet ondersteunt, in zoverre je tv dat wel ondersteunt.
Dolby Atmos durf ik zo niet te zeggen, volgens mij zet de Next dat ook niet door?
Ikzelf prefereer de Apps op mijn OLED boven die van de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zijn er meer mensen wat issues hebben met lip sync? Ik heb de Next Mini op een Marantz receiver met hierop een 5.1.

Het wisselt per zender en per programma. Allemaal niet dramatisch maar gewoon nèèt niet in sync.

Oplossing is in elk geval opties-audio-Dolby Audio -uitschakelen.

Maar dan heb ik geen 5.1 meer uiteraard.

Het probleem lijkt exclusief voor de Ziggo Next. De Shield heeft geen issues met lip sync

Edit: de search geeft aan dat wat mensen er ook last van hebben. Het is ook subtiel hoor. Maar eenmaal opgemerkt….

Ik vermoed dan ook nog geen oplossing?

[ Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 03-04-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Na pakweg 2 jaar een Next, sinds vandaag een Next Mini. Daarmee merk ik dat het geluid om de zoveel tijd voor pakweg 'n seconde wegvalt. Zowel bij live TV, opnames, maar ook bij Netflix app. Het beeld loopt wel altijd door.

Heb de Next Mini aangesloten met een UTP kabel en de diagnose geeft aan dat de verbindingssnelheid "hoog" is.

Herkent iemand dit issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:39
JBS schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:29:
Na pakweg 2 jaar een Next, sinds vandaag een Next Mini. Daarmee merk ik dat het geluid om de zoveel tijd voor pakweg 'n seconde wegvalt. Zowel bij live TV, opnames, maar ook bij Netflix app. Het beeld loopt wel altijd door.

Heb de Next Mini aangesloten met een UTP kabel en de diagnose geeft aan dat de verbindingssnelheid "hoog" is.

Nee, de box werkt hier uitstekend zonder het door jou genoemde probleem. Klinkt als iets van packet-loss. Heb je je modem al eens uitgelezen op signaal problemen? In zo'n geval kan de snelheid prima zijn maar de stabiliteit net niet goed genoeg. Is je AOP bijvoorbeeld up to date?

[ Voor 15% gewijzigd door Rubenus op 17-04-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
JBS schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:29:

Nou het is niet op zich zelf staand probleem hoor en komt ook bij de gewone Next voor, heb er zelf ook bijna 2 jaar last van gehad, nadat ik afgelopen november wisselde van Receiver was het probleem hier opgelost.

Er loop op de community van Ziggo een lang draadje met mogelijke oplossingen, helaas niet voor iedereen.
https://community.ziggo.n...-mediabox-Next/td-p/32152

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Deruxian schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:39:
Zijn er meer mensen wat issues hebben met lip sync? Ik heb de Next Mini op een Marantz receiver met hierop een 5.1.

Het wisselt per zender en per programma. Allemaal niet dramatisch maar gewoon nèèt niet in sync.

Oplossing is in elk geval opties-audio-Dolby Audio -uitschakelen.

Maar dan heb ik geen 5.1 meer uiteraard.

Het probleem lijkt exclusief voor de Ziggo Next. De Shield heeft geen issues met lip sync

Edit: de search geeft aan dat wat mensen er ook last van hebben. Het is ook subtiel hoor. Maar eenmaal opgemerkt….

Ik vermoed dan ook nog geen oplossing?
Hier ook last van, uiteindelijk ervoor gekozen 5.1 uit te schakelen wat het probleem bijna volledig wegneemt.
Eenmaal je lip sync problemen hebt, kun je het niet meer negeren en daarom heb ik er maar voor gekozen tv te kijken in stereo, overig materiaal speel ik via de AppleTV af zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
Ik vind het niet helemaal een oplossing zo'n mini next. Zeker voor de wat ouderen onder ons.
Die doelgroep vind het al helemaal fijn als je maar een afstandsbediening nodig hebt.

Echter heb ik nu al drie keer meegemaakt dat alleen de volume niet reageert op de meegeleverde afstandsbediening. Men moet dan toch de afstandsbediening weer pakken van de TV.

Pas als ik de TV en de mini volledig stroomloos maak dan werkt het weer een maandje.

TV is een LG A2 uit 2022, en verbonden met de bijgeleverde kabels. (Dus de utp kabel en hdmi uit het pakket)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:35:
Ik vind het niet helemaal een oplossing zo'n mini next. Zeker voor de wat ouderen onder ons.
Die doelgroep vind het al helemaal fijn als je maar een afstandsbediening nodig hebt.

Echter heb ik nu al drie keer meegemaakt dat alleen de volume niet reageert op de meegeleverde afstandsbediening. Men moet dan toch de afstandsbediening weer pakken van de TV.

Pas als ik de TV en de mini volledig stroomloos maak dan werkt het weer een maandje.

TV is een LG A2 uit 2022, en verbonden met de bijgeleverde kabels. (Dus de utp kabel en hdmi uit het pakket)
Hier werkt dat al maanden prima met een E8.
Next mini geeft netjes via de HDMI CEC de volume + en - door etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:35:

HDMI CEC op zowel de tv als Ziggo Next Mini aanzetten.
YakuzA schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:55:
[...]

Hier werkt dat al maanden prima met een E8.
Next mini geeft netjes via de HDMI CEC de volume + en - door etc.
Helaas werkt het soms niet op tv´s die HDMI CEC ondersteunen. Daarmee bedoel ik dat het bijvoorbeeld na 30min zomaar de tv afgesloten wordt. Had al meerdere keren de tv en Next Mini instellingen gecheckt voor tijdschakelaar, maar dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
NeverSettle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 00:31:
[...]

HDMI CEC op zowel de tv als Ziggo Next Mini aanzetten.

[...]

Helaas werkt het soms niet op tv´s die HDMI CEC ondersteunen. Daarmee bedoel ik dat het bijvoorbeeld na 30min zomaar de tv afgesloten wordt. Had al meerdere keren de tv en Next Mini instellingen gecheckt voor tijdschakelaar, maar dat is het niet.
Die staat aan, en omdat het iemand is die de tv gebruikt als bewegend behang staat de tijdschakelaar uit.
Het is ook sporadisch dat het gebeurd.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 11:25

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Ik loop tegen het volgende aan en kan met enig googelen nog geen eerdere meldingen vinden. Ben maar zo vrij om het hier te vragen en misschien verwijzen jullie me dan kwaad naar een al lang gegeven antwoord…

Wanneer ik mijn Ziggo Next box aan zet in de avond wordt er een bijzonder lage kwaliteit/resolutie naar de tv doorgestuurd. Duidelijk zichtbaar aan blokkige letters in menu’s, logo’s en ondertiteling. Niet alleen stream maar dus ook het apparaatmenu zelf.
Als ik dan de Next uit zet (rode knop ab) en direct weer aan zet is dit verholpen en is alles scherp.

Ik gok een
soort ‘koude start’ door de eco-modus. Maar ondanks dat lijkt me dat dit toch niet de bedoeling is. Herkenbaar? Fixbaar (met behoud eco-modus)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Laatst online: 22-04 13:29
Ziggo mailde, gratis mijn CI+ module vervangend voor een next mini.

Ik ga het denk ik niet doen, voordelen mini wegen niet op tegen CI+ met 1 afstandsbediening en geen extra kastje ergens.

Anderen ook benaderd door Ziggo? Wat zijn jullie overwegingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Hou-m-nat schreef op zondag 4 juni 2023 @ 06:32:

Ik ga het denk ik niet doen, voordelen mini wegen niet op tegen CI+ met 1 afstandsbediening en geen extra kastje ergens.

Beeldkwaliteit van de mini is bij mijn ouders stukken beter tov van de ci+. Daarnaast veel meer mogelijkheden en opties. En een snellere interface. TV, mini en surround set worden nu ook met 1 afstandsbediening gebruikt (die van de next). Ik zou het wel weten…

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle

Als jouw tv HDMI CEC ondersteund kan je ook één afstandbediening gebruiken. Wel moet ik er bij vermelden dat het bij sommige tv's niet 100% werkt. Mijn oude Phillips tv kan aan en uitgezet worden met de Ziggo afstandsbediening. Helaas gaat het na circa 30min uit, zowel de Ziggo Next Mini als TV settings gekeken, tijdslimiet is uitgezet.

Daarnaast heb je betere beeldkwaliteit met de Ziggo Next mini en de mogelijkheid om programma's op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
Ik ga het denk ik niet doen, voordelen mini wegen niet op tegen CI+ met 1 afstandsbediening
Zelf geen Ziggo meer, maar laatst een vriend geholpen met een mini. Op een stokoude pre-ci+ Samsung werkt dat prima, mini zet via cec tv netjes aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heeft het ook zin om de gewone Next om te ruilen met de Next Mini? Je hebt dan geen fan meer, wat ik wel als voordeel zie (heb het idee dat het ding soms stof hapt daardoor en ook te warm wordt soms). Maar verder? Is de interface ook sneller? En zapsnelheid is ws. iets minder snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Palomar De Next gebruikt DVB-C voor live televisie en de Next mini de IPTV streams van Ziggo.
De vraag is of Ziggo ze om gaat ruilen zolang de gewone Next het gewoon nog doet (daarbij ook iets met milieu en afschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Laatst online: 22-04 13:29
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat ik geen UTP kabel achter de plinten heb doorgetrokken naar de tv. :P

Opnemen en dergelijke maak ik geen gebruik van. Ik kijk het nog even aan. Uiteindelijk zal ziggo iedereen pushen naar iptv als ze gaan stoppen met dvb-c.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:08

Sebazzz

3dp

Ook het aanbod ontvangen voor een Mediabox Next Mini en binnen een dag binnengekregen. Kan eindelijk die -ongebruikte- UPC Pace box eruit :+

Interessant hoe ze de ethernetkabel naar de voedingsadapter laten lopen, en de voedingsadapter een USB-naar-microUSB kabel heeft naar de Next Mini. Het lijkt qua pinout gewoon een USB 2.0 kabel.

Heeft iemand enig idee hoe Ziggo dit geflikt heeft? Er kan toch nooit gigabit ethernet voor 4k TV over een USB 2.0 kabel lopen, die ook nog voor stroom gebruikt wordt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21
Sebazzz schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:41:
Ook het aanbod ontvangen voor een Mediabox Next Mini en binnen een dag binnengekregen. Kan eindelijk die -ongebruikte- UPC Pace box eruit :+

Interessant hoe ze de ethernetkabel naar de voedingsadapter laten lopen, en de voedingsadapter een USB-naar-microUSB kabel heeft naar de Next Mini. Het lijkt qua pinout gewoon een USB 2.0 kabel.

Heeft iemand enig idee hoe Ziggo dit geflikt heeft? Er kan toch nooit gigabit ethernet voor 4k TV over een USB 2.0 kabel lopen, die ook nog voor stroom gebruikt wordt?
Het is niet ongebruikelijk. De Chromecast ethernetadapters werkten ook op deze wijze voordat de nieuwste Chromecast met USB-C uitkwam. Overigens ondersteunt de Next Mini maximaal 100mbit/s, geen gigabit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Sebazzz schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:41:

Voor 4K weergave is dan ook echt geen Gigabit verbinding nodig. Dat red je namelijk al met 25Mbps. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Hou-m-nat schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:43:
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat ik geen UTP kabel achter de plinten heb doorgetrokken naar de tv. :P

Opnemen en dergelijke maak ik geen gebruik van. Ik kijk het nog even aan. Uiteindelijk zal ziggo iedereen pushen naar iptv als ze gaan stoppen met dvb-c.
Ik heb de Next een paar maanden geleden weggedaan (naar een doos op zolder).
Gebruik nu de ziggo app op de AppleTV en ben zeer tevreden.
Opnemen en opnames afspelen gaat perfect, doorspoelen zelfs makkelijker en kwaliteit is niet merkbaar anders.
Enige verschil is geen 5.1 maar gebruikte ik al niet ivm aanhoudende lipsync problemen op mijn Next box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Sebazzz hoe heb je het aanbod gekregen voor die next mini dan?
* The Eagle zou een dergelijk aanbod ook prima vinden, maar weiger om er extra voor te betalen (kijk nu met een CI+ kaart, alleen niet interactief wegens 2012 TV :+ )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:08

Sebazzz

3dp

The Eagle schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:45:
@Sebazzz hoe heb je het aanbod gekregen voor die next mini dan?
* The Eagle zou een dergelijk aanbod ook prima vinden, maar weiger om er extra voor te betalen (kijk nu met een CI+ kaart, alleen niet interactief wegens 2012 TV :+ )
Gewoon via de mail, een automatische e-mail. Wij hadden nog een oude UPC PACE box uit het jaar kruik, die wij al niet meer gebruikten met de nieuwe TV gezien de kabel is vrijgegeven voor HD/publieke omroep.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ndjong schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:39:
[...]

Ik heb de Next een paar maanden geleden weggedaan (naar een doos op zolder).
Gebruik nu de ziggo app op de AppleTV en ben zeer tevreden.
Opnemen en opnames afspelen gaat perfect, doorspelen zelfs makkelijker en kwaliteit is niet merkbaar anders.
Enige verschil is geen 5.1 maar gebruikte ik al niet ivm aanhoudende lipsync problemen op mijn Next box.
Ziggo Go app is maximaal 720P voor tv zenders, alleen Movies & Series gaan tot 1080P.

Dan heb ik persoonlijk toch liever de Ziggo Next Mini, al maak ik geen gebruik van 5.1 surround sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
NeverSettle schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Ziggo Go app is maximaal 720P voor tv zenders, alleen Movies & Series gaan tot 1080P.

Dan heb ik persoonlijk toch liever de Ziggo Next Mini, al maak ik geen gebruik van 5.1 surround sound.
Dit is achterhaalde info. Veel basis zenders zijn via de Ziggo GO TV app sinds een tijdje al 1080p. Net als het ‘gratis’ Ziggo Sport kanaal. Alleen live tv overigens.
https://community.ziggo.n...go-GO-TV-app/ba-p/1176949

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 02-08-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
meesje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Dit is achterhaalde info. Veel basis zenders zijn via de Ziggo GO TV app sinds een tijdje al 1080p. Net als het ‘gratis’ Ziggo Sport kanaal. Alleen live tv overigens.
Ah dat wist ik niet, bedankt!

Wel jammer dat het alleen voor de tv geldt, ook op kleinere schermen merk ik degelijk een verschil tussen 720P of 1080P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
NeverSettle schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:20:
[...]

Ah dat wist ik niet, bedankt!

Wel jammer dat het alleen voor de tv geldt, ook op kleinere schermen merk ik degelijk een verschil tussen 720P of 1080P.
Ze zijn momenteel bezig met tests om 1080p door te voeren op Replay TV en Opnames.
Tevens willen ze ook meerkanaals geluid gaan doorvoeren.
Ik ben momenteel al tevreden, kan alleen maar beter worden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb sinds vanmiddag dat mijn mediabox regelmatig begint te zoemen, zijn fan begint dan even hard te loeien. Dit doet al de hele avond, zonder dat hij echt heet aanvoelt ofzo..

Ik werk al jaren thuis en zit vrij dicht op dat ding, en heeft dit nog nooit eerder gedaan, als ik hem aanzet start hij gewoon op (trage opstart energy saving mode) en doet hij het gewoon, maar dit zoemen doet hij dus terwijl hij uit staat...!?

Kent iemand dit, want het is behoorlijk irritant :+ :F

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:10
Het beeld is zeker prima via de app,alleen snap nog steeds niet waarom dolby 5.1 nog steeds niet is toegevoegd.
En dat ook is toevoegen aan Espn kanalen

Vind dat ziggo als kpn nog erg knullig zijn ondanks het grote bedrijven zijn.
Alles wat ze nieuw uitbrengen is altijd wel iets mee.

Net als ze 4k promoten,ze kunnen niet eens 4k weergegeven dat doen ze dan met fulltime hd 1080p
Terwijl ziggo nog steeds sinds 2006 bezig is met hd zenders.
En wij elk jaar maar meer betalen maar iets goeds neerzetten lukt nog steeds niet.

Ik hoop maar is dat er een derde goede partij erbij komt die wel zijn zaakjes op orde heeft.dan moet je is kijken hou hard ziggo en kpn gaan lopen om het in te halen.

Ik vind deze beide tv en internet bedrijven bedroevend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Dus eigenlijk kan je beter via een (bv) Apple Tv kijken via de ziggo go app dan dat je dat via de next doet? Of heeft de next ook 1080p? Dacht altijd dat dit nog 1080i was :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
hk12nl schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:48:
Dus eigenlijk kan je beter via een (bv) Apple Tv kijken via de ziggo go app dan dat je dat via de next doet? Of heeft de next ook 1080p? Dacht altijd dat dit nog 1080i was :)
De naar 1080p aangepaste resolutie geldt voor de ATV. De Next heeft altijd al 1080p gehad. Zelfs de voorganger(s) hadden 1080p. Alleen de oude Pace box (wie heeft die nog?) had een maximale 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 11:26

Arethusa

Niet die server

ndjong schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:39:
[...]
Dit is een (mogelijke) oplossing voor de lipsync problemen begrijp ik?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Arethusa schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Dit is een (mogelijke) oplossing voor de lipsync problemen begrijp ik?
Bij mij was dat de oplossing voor mijn lipsync problemen inderdaad (geluid op stereo zetten, geen 5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Herders
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb een mail ontvangen van Ziggo dat mijn oude, en zeer grote, Horizonbox eindelijk vervangen gaat worden. Nu mag ik kiezen uit de nieuwe Mediabox Next of de Next Mini. Er zit blijkbaar veel verschil in qua afmeting als ik dit lees https://www.tveninternet.nl/afmeting-ziggo-tv-ontvanger/. Zeker als ik het vergelijk met de Horizonbox. Ik lees dat ze vrijwel gelijk zijn aan elkaar alleen heeft de Next mini geen Optical aansluiting.

Nu werkt mijn Sonos dus via Optical en via mijn televisie had ik vertraging in beeld en geluid. Is het dan verstandiger om de Mediabox Next te nemen of zijn er oplossingen voor de Mini? :?

(De mini kan ik achter de TV plakken en dan zie je niets meer, dan heeft natuurlijk mijn voorkeur, maar dan moet het geluid wel gelijk zijn aan het beeld natuurlijk....)

Wie loopt hier ook tegenaan?

Groet, Marcel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@Marcel_Herders

De gewone next kun je ook wel achter de tv plaatsen met tie-wraps oid als je de tv niet superstrak tegen de muur hebt. Heb ik ook.

Het grootste verschil naast de afmetingen is natuurlijk dat de mini niet meer via coax werkt maar via wifi. Scheelt weer een kabel trekken. Echter heb je nog een kabel liggen van je oude box, dus dat maakt niet zoveel uit.

Verder heeft de mini kennelijk geen optische aansluiting. Als die essentieel voor je is moet je niet voor de mini gaan. Ik heb mijn sonos overigens via hdmi aangesloten (op de tv) en dat werkte uiteindelijk goed. Had eerst ook wel lipsync problemen, maar dat kon ik verhelpen door in de instellingen van de tv de audio vertraging aan te passen.

Edit, de gewone next heeft overigens ook een fan en de mini niet. Ik heb een tijdje gehad dat ik de fan best wel hoorde. Bleek omdat de airflow geblokkeerd was. Nu hoor ik hem eigenlijk nauwelijks. Maar met de mini heb je dat sowieso niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 23-09-2023 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:13
Marcel_Herders schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:07:
Ik heb een mail ontvangen van Ziggo dat mijn oude, en zeer grote, Horizonbox eindelijk vervangen gaat worden. Nu mag ik kiezen uit de nieuwe Mediabox Next of de Next Mini. Er zit blijkbaar veel verschil in qua afmeting als ik dit lees https://www.tveninternet.nl/afmeting-ziggo-tv-ontvanger/. Zeker als ik het vergelijk met de Horizonbox. Ik lees dat ze vrijwel gelijk zijn aan elkaar alleen heeft de Next mini geen Optical aansluiting.

Nu werkt mijn Sonos dus via Optical en via mijn televisie had ik vertraging in beeld en geluid. Is het dan verstandiger om de Mediabox Next te nemen of zijn er oplossingen voor de Mini? :?

(De mini kan ik achter de TV plakken en dan zie je niets meer, dan heeft natuurlijk mijn voorkeur, maar dan moet het geluid wel gelijk zijn aan het beeld natuurlijk....)

Wie loopt hier ook tegenaan?

Groet, Marcel
Het grote verschil is dat de Mini geen coax aansluiting meer heeft maar alleen UTP. Dus check of je op je huidige plaats waar je Horizonbox staat een LAN aansluiting is. Via WiFi aansluiten kan ook alleen dan moet je netwerk wel stabiel zijn want anders heb je daar vertragingen en andere ellende.

Wat betreft audio vertraging, als je alles op je tv aansluit, zou je met bij beetje nieuwe tv in de instellingen nog iets kunnen spelen en ook eventueel op de Sonos zelf met de lipsync mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

Het grote verschil is dat de Mini geen coax aansluiting meer heeft maar alleen UTP. Dus check of je op je huidige plaats waar je Horizonbox staat een LAN aansluiting is. Via WiFi aansluiten kan ook alleen dan moet je netwerk wel stabiel zijn want anders heb je daar vertragingen en andere ellende.

Wat betreft audio vertraging, alles je alles op je tv aansluit, zou je met bij beetje nieuwe tv in de instellingen nog iets kunnen spelen en ook eventueel op de Sonos zelf met de lipsync mogelijkheid.
Voor een goede kijkervaring is het bij de grote Next toch ook nodig dat deze met het internet verbonden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:13
meesje schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:22:
[...]

Voor een goede kijkervaring is het bij de grote Next toch ook nodig dat deze met het internet verbonden is?
Volgens mij maakt de reguliere Next alleen gebruik van internet voor 4K content en movies/ series kijken en wordt coax nog gebruikt voor tv-uitzendingen. Maar ik kan er naast zitten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
@meesje @Miki

Klopt hier de Next! V2 Humax. (Stille opvolger van de Bekende Next!)

4K en opnames/films en series via UTP
Live tv via Coax.

Vaak genoeg gehad dat internet er uitviel en gewoon nog live tv kan kijken.
*Uiteraard wel melding dat media box offline is.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus dat de tvgids ook via internet binnenkomt/wordt verrijkt. Via dvbc gaat deze maar iets van 3 dagen (uit mijn hoofd) en haalt via de verbinding tot iets van 7 dagen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een Next mini ontvangen. Mooi en snel apparaat, installatie ging soepel.
Gebruik hem nu op de slaapkamer, in de woonkamer hebben we nog een Humax welke lokaal opnames doet. Hopelijk gaat Ziggo in de toekomst opnemen standaard aanbieden in het tv start abbo. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Herders
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb de Ziggo Next Mini inmiddels ontvangen en aangesloten. Wat een klein en fijn kastje is het geworden. Je kan hem eenvoudig achter de TV monteren en aansluiten met de HDMI en stroom uit een USB poort van de televisie. Dus ik dacht mooi, alle kabels achter de tv en dan klaar. Totdat je de televisie uit doet en dan weer aanzet..... Ziggo kastje moet dan helemaal opstarten omdat er geen stroom op staat als de tv uit is. Toch maar aangesloten via de adapter op het stroom. Klein kabeltje die past prima in de kabelgoot die er al was van de vorige box. Jammer maar niets aan te doen. De verbinding via wifi gaat erg goed! Ik merk geen verschil. Alleen ben ik benieuwd of dat ook goed gaat als mijn 2 kids en ik tegelijk ook nog gaan internetten.... We gaan het meemaken! Qua internetsnelheid (had hier een check gedaan) zit ik wel goed. ALs ik bijzonderheden heb dan laat ik het jullie weten!

Gr. Marcel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grad00
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-05-2024
@Marcel-Herders

De link waar je de check hebt gedaan, behandeld de internetsnelheden gerelateerd aan soort bekabeling. Zij adviseren glasvezel (gesponsorde site?) en nemen als uitgangspunt de uploadsnelheden en benoemen die van koper en coax, maar voor je ontvangst van TV via de Next Mini is de downloadsnelheid bepalend en die is bij Ziggo ruim voldoende, zelfs bij de laagste snelheid.
Ziggo heeft glasvezel tot de wijkkast en hiervan naar de huisaansluiting Coax.
Ziggo adviseert wel/vindt het beter, voor een stabiele verbinding/TV signaal, als de mogelijkheid aanwezig is de Next Mini met via UTP kabel te verbinden bij een abonnement met lagere internenetsnelheid(100Mb-200Mb) in combinatie met intensief wifi-verkeer.
Heb je Alles-in-1 Complete (400, of 500Mb), dan zit het heel zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 06-05 11:50
Kan iemand mij bevestigen ( als in heb ik ook ) dat als je via de Next Disney of Netflix gebruikt dat je niet alle talen kan kiezen?

Nu kijk ik bijvoorbeeld via Netflix The Blue Eyed Samurai.
Via Netflix heb ik 7 gesproken talen ongeveer, en geen Japans.
Open ik dezelfde serie via IPad of IPhone dan kan ik die taal wel kiezen. ( heel vervelend )

Hoor het graag of dit ook bij anderen is 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een Mediabox Next en gebruik daarin oplaadbare batterijen van IKEA (750mAh). Daarmee krijg ik na een week of 2 alweer de melding van de Next dat de batterijen bijna leeg zijn. Kan dit liggen aan het feit dat ik oplaadbare batterijen gebruik? Of is 750mAh te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
Palomar schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:56:
Ik heb een Mediabox Next en gebruik daarin oplaadbare batterijen van IKEA (750mAh). Daarmee krijg ik na een week of 2 alweer de melding van de Next dat de batterijen bijna leeg zijn. Kan dit liggen aan het feit dat ik oplaadbare batterijen gebruik? Of is 750mAh te weinig?
Ja dat komt daar door, de oplaadbare batterijen hebben een spanning van 1.2 Volt en een gewone batterij heeft 1.5 Volt, de Next zal ze dus al heel gauw als bijna leeg detecteren.
Gewoon een pakje duracels halen gaan hier ruim een jaar mee.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:02
Gewoon bij Action AA batterijen kopen van A-Force, 8 stuks voor € 1,59
Goedkoper dan die "Durecells"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ok thanks, ik zal eens kijken. Was juist overgegaan op oplaadbare batterijen omdat ik de remote met gewone batterijen ook vrij snel leeg vond gaan (niet zo snel als met de oplaadbare weliswaar). Leek me vanwege het milieu dan beter om oplaadbare te gebruiken. Maar ik zal nog eens duurdere Duracells proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Servpage schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:56:
[...]

Ja dat komt daar door, de oplaadbare batterijen hebben een spanning van 1.2 Volt en een gewone batterij heeft 1.5 Volt, de Next zal ze dus al heel gauw als bijna leeg detecteren.
Gewoon een pakje duracels halen gaan hier ruim een jaar mee.
Toch even hierop terugkomen. Ik heb inmiddels ook al een paar setjes gewone batterijen versleten. Eerst wat goedkopere batterijen, daarna duracell en nu de duurdere duracell. Steeds na een paar weken alweer de melding dat de batterijen bijna leeg zijn.. (en uiteindelijk ook echt leeg/niet meer reageren). Kan de remote dan wellicht defect zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 20-03-2024 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:06:
[...]

Toch even hierop terugkomen. Ik heb inmiddels ook al een paar setjes gewone batterijen versleten. Eerst wat goedkopere batterijen, daarna duracell en nu de duurdere duracell. Steeds na een paar weken alweer de melding dat de batterijen bijna leeg zijn.. (en uiteindelijk ook echt leeg/niet meer reageren). Kan de remote dan wellicht defect zijn?
Mijn advies is om even Ziggo te bellen het probleem voor te leggen. Het zou me niet verbazen als je een nieuwe remote toegestuurd krijgt. Verder zou je je vraag ook in het gewone Ziggo topic kunnen stellen. Dit topic begint nu een beetje een stille dood te sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-05 09:31
Ik probeer het eerst even in dit topic, maar als het beter is een nieuwe topic te openen, hoor ik het graag.

Mijn vader heeft een analoge TV. Daarop heeft hij tot voor kort (met al meermaals behoorlijk wat ellende) via de Ziggo Mediabox Next TV kunnen kijken. De laatste nog maar een paar zenders (Ned 1, 2, 3, Paramount en Ziggo Sport, zegt hij). Daarover is hij navraag gaan toen en toen is hem geadviseerd de Mini Next gratis te bestellen te bestellen.
Maar de TV heeft geen HDMI, dus is toen geadviseerd om zo'n HMDI=>Scart verloopstekker te kopen.
Dat allemaal vandaag aangesloten, maar er komt geen beeld van dat Mini-dingetje naar de TV. Dus of die Mini überhaupt connectie probeert te maken met de wifi is niet eens te zien. Er komt gewoon geen beeld.
Dat is een deel van de vraag, maar hoort eigenlijk niet in dit topic thuis.

Maar toen we de Mediabox weer aansloten... Helaas, geen enkele zender meer.

Heeft iemand 'n idee wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen?

En klopt het dat die Mini Next zonder coax werkt, dus (waarschijnlijk?) via internet TV verzorgt?
(En zou ik dan dus eigenlijk ook een laptop met Ziggo Go aan kunnen sluiten en bijna hetzelfde krijgen? (Helaas dan geen afstandsbediening.))

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Truus01 Ik zou iets van een Humax 5300c of andere HD decoder via marktplaats kopen, kosten iets van 1 a 2 tientjes. Kun je de ongecodeerde zenders prima mee ontvangen en is voldoende voor een analoge tv. En heeft gewoon een scart aansluiting.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 15-06-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-05 09:31
@jongetje Kan Ziggo die ook nog leveren? Want uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor al het verkeerde spul mijn vader steeds wordt opgezadeld. Beetje zonde dat mijn vader er dan ook nog kosten door heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Truus01 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:30:
@jongetje Kan Ziggo die ook nog leveren? Want uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor al het verkeerde spul mijn vader steeds wordt opgezadeld. Beetje zonde dat mijn vader er dan ook nog kosten door heeft.
Of Ziggo er helemaal verantwoordelijk voor is, vind ik niet terecht. Ziggo kan op afstand niet zien welke apparatuur men thuis heeft staan.
HDMI bestaat al ruim 20 jaar.
Ik vind dat je als consument (eventueel met hulp van anderen) ook zelf een beetje onderzoek mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk het niet.
Maar ik zou die een of 2 tientjes gewoon investeren als hij zijn analoge tv nog wilt gebruiken. Uiteindelijk kun je Ziggo hier ook niet de schuld van geven, de techniek (en tijd) gaat ook gewoon verder.
Je kunt misschien wel besparen (en verdien je het snel terug) want hij kan een internet-only abonnement nemen als hij toch alleen de ongecodeerde zenders bekijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 16-06-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:53
Kan Ziggo die ook nog leveren? Want uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor al het verkeerde spul mijn vader steeds wordt opgezadeld. Beetje zonde dat mijn vader er dan ook nog kosten door heeft.
Is verouderde apparatuur en wordt niet meer ondersteunt door Ziggo (lees: bieden geen support wanneer je er problemen mee ervaart).

Waarom nog trekken aan een dood paard? Klinkt alsof het tijd is om met de tijd mee te gaan. Een beetje degelijke 43” TV is tegenwoordig de kosten niet meer, desnoods koop je een tweedehandsje.

Zo is bijv. een LG 43QNED756RA een prima keuze met ruime kijkhoeken en alle nodige aansluitingen. Je kunt hierop via HDMI de Next Mini aansluiten en alles met enkel de Ziggo afstandsbediening regelen. Of je sluit de Coax aan en kijkt met of zonder CI+ module afhankelijk van de zenders waar naar gekeken wordt. Nog een voordeel van een grotere helderdere TV is dat het rustiger en fijner kijkt voor ouderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Topic is al een tijdje niet meer actief, maar ik loop tegen een eigenaardig probleem aan

Wij gebruiken op de Next Mini de Youtube app.
Mijn vrouw en ikzelf hebben onze accounts hierop gekoppeld.
Ook hebben onze twee kinderen hun Youtube Kids account gekoppeld.

Op de accounts van mijn vrouw en mij hebben we een pincode gezet. Je komt ze dus niet in zonder pincode, zou je denken.... :X

Echter zijn die monsters van mij (4 en 6 jaar oud) zo slim om de beveiliging te omzeilen.

1. Ze doen een spraak opdracht (via de AB) om de app te starten "Youtube"
2. Je komt dan op het tussenscherm om je profiel te selecteren. Ze selecteren het profiel van mijn vrouw (die staat helemaal als eerste links omdat die als laatste was gebruikt de vorige keer)
3. Je krijgt het pincode scherm, maar terwijl je dit pincode scherm ziet, starten ze weer een nieuwe spraakopdracht: "verboden filmpje"
4. Het profiel van mijn vrouw opent met het zoekresultaat :o Dus zonder dat ze de pincode hebben ingetikt...

Wij hadden al dagenlang het idee dat ze de hele tijd filmpjes keken met content welke echt niet kan volgens hun Youtube Kids leeftijd. Totdat ze uiteindelijk toegaven dat ze een backdoor hadden gevonden. Wel super slim, maar niet wenselijk. (gta filmpjes van mensen doodrijden, en ook reclame tussendoor wat je bij Kids niet hebt)

Iemand anders die dit ook zo kan reproduceren?
Wellicht kan ik het dan indienen bij Ziggo als bug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TripleQ wat dacht je van gewoon de microfoon disablen, al dan niet hardwarematig? Lees: open maken en draadje doorknippen, of desnoods gewoon een spijker er doorheen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:25:
@TripleQ wat dacht je van gewoon de microfoon disablen, al dan niet hardwarematig? Lees: open maken en draadje doorknippen, of desnoods gewoon een spijker er doorheen :+
Ha!

Ben er inmiddels wel achter dat dit alleen werkt als je de laatste keer met een pincode beveiligd profiel hebt geopend. Als je de vorige keer dat je de app gebruikte in een Kids profiel zat, dan zal de spraakopdracht niet proberen een met pincode beveiligde profiel te openen
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic