Ziggo zegt er het volgende over; https://community.ziggo.n...at-immers-in-bridge-40040Palomar schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:30:
[...]
idd, dat vroeg ik mij ook af na dat hier een paar keer gelezen te hebben. Internet is toch internet? Ws. zoekt die mediabox naar een ip adres/hostname en een poortnummer. Zolang je router dit niet blokkeert zou het imo moeten werken met elk modem (via een Ziggo-verbinding).
Enige wat ik nog kan bedenken is dat de connectbox quality of service heeft ingebouwd, zodat streams van de mediabox prioriteit krijgen boven ander internetverkeer.
Technisch gezien is een willekeurige modem in bridge afdoende om een Mediabox Next te laten werken. Dat heb je goed gezien! Toch krijg je een nieuw modem:
- Wij hebben de Mediabox Next uitvoerig getest in combinatie met de Connectbox. We verwachten met dat modem geen onverwachte problemen.
- De Connectbox krijgt speciale firmware waardoor de internet bandbreedte die je met de Mediabox Next gebruikt je maximale snelheid niet in de weg zit.
Testing, one, two ...