Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:30:
[...]
idd, dat vroeg ik mij ook af na dat hier een paar keer gelezen te hebben. Internet is toch internet? Ws. zoekt die mediabox naar een ip adres/hostname en een poortnummer. Zolang je router dit niet blokkeert zou het imo moeten werken met elk modem (via een Ziggo-verbinding).

Enige wat ik nog kan bedenken is dat de connectbox quality of service heeft ingebouwd, zodat streams van de mediabox prioriteit krijgen boven ander internetverkeer.
Ziggo zegt er het volgende over; https://community.ziggo.n...at-immers-in-bridge-40040

Technisch gezien is een willekeurige modem in bridge afdoende om een Mediabox Next te laten werken. Dat heb je goed gezien! Toch krijg je een nieuw modem:
  • Wij hebben de Mediabox Next uitvoerig getest in combinatie met de Connectbox. We verwachten met dat modem geen onverwachte problemen.
  • De Connectbox krijgt speciale firmware waardoor de internet bandbreedte die je met de Mediabox Next gebruikt je maximale snelheid niet in de weg zit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
@hardware-lover die Connectbox router heeft dus iets van QoS. Maar het verkeer van de Mediabox Next gaat niet over de router, dat gaat rechtstreeks naar de wijkcentrale. Die coax splitter die ik er tussen heb zitten doet niks qua routering, daar zit geen intelligentie in.

Eén manier waarop dit wel zou kunnen werken is als de Mediabox Next met Ziggo praat en stel die neemt 25Mb in beslag op je lijn, dat je internet verkeer dan tijdelijk 25Mb extra bandbreedte krijgt om te compenseren terwijl jij tv aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:29:
Maar het verkeer van de Mediabox Next gaat niet over de router, dat gaat rechtstreeks naar de wijkcentrale.
Voor liniair TV kijken, ja. Maar voor al het andere gaat het wel over je normale modem, zoals opnames,ondemand,terug kijken en die ene 4K zender die er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:52

DON PAPA

Tweaker-fan

FastFred schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:11:
[...]Ik heb de Mediabox net aangesloten en activeren gaat prima, de nieuwe router is niet uit de doos geweest.
Ik heb het misschien niet goed verwoord wat ik bedoel, als je de Connectbox aansluit bij het installeren van de Next box, dan kun je daarna de Connectbox meteen weer laten deactiveren via de klantenservice. Als je de Connectbox niet aansluit (zoals jij nu hebt gedaan), dan is er grote kans dat je verbinding er over 14 dagen mee stopt, en je als nog de Conectbox moet aansluiten om het weer aan de gang te krijgen, schijnt iets met activatie te maken te hebben op je klantnummer. Als je precies wilt weten hoe het zit, adviseer ik je om even contact op te nemen met Ziggo...
FastFred schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:11:
Hoe werkt die Mediabox precies samen met de router?
Zie het antwoord van hardware-lover : hardware-lover in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
rowicom schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:27:
[...]Wat is er dan specifiek beter in combinatie met de Connect Box? Mijn ervaring is dat de Next met een Ubee EVM320 uit pakweg het jaar 2010 ook prima werkt.
Daar mag ik niks over zeggen, maar uit de test periode bleek dat de Connectbox nu & in de toekomst het beste samen werkt met de Next, vandaar dat Ziggo iedereen die de Next besteld en geen Connectbox heeft deze meteen mee stuurt...

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 17-07-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
Dat zou dus betekenen dat opnames, ondemand en 4K dus via de Wi-Fi of ethernet connectie naar de Connectbox router gaan en vandaar uit naar buiten.

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 17-07-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suomi76
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-06 13:14
FastFred schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:37:
Dat zou dus betekenen dat opnames, ondemand en 4K dus via de Wi-Fi of ethernet connectie naar de Connectbox router gaan en vandaar uit naar buiten.
Dat klopt - ware het niet dat je het bij Ziggo vandaan haalt via je internet verbinding (dus naar binnen, dus je download).

Dus je hebt beide aansluitingen nodig. Coax en de internet verbinding. En als de connectbox er niet tussen zit, kan het dus van je normale download snelheid afgaan.

Nu moet ik alleen eens kijken wat Ziggo aangeeft als je de connectbox in bridge-modus hebt staan (ze hebben in hun stukje over iedere willekeurige router), zoals zo velen van ons. Maakt dan die speciale firmware nog wat uit, en ben je dan sowieso de sjaak omdat je eigelijk niets routeert via de connectbox?

[ Voor 7% gewijzigd door Suomi76 op 17-07-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DON PAPA schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:35:

Daar mag ik niks over zeggen, maar uit de test periode bleek dat de Connectbox nu & in de toekomst het beste samen werkt met de Next, vandaar dat Ziggo iedereen die geen Connectbox heeft en de Next besteld deze meteen mee stuurt...
Ik zit met een technicolor icm de next, geen connectbox gezien. Is het de moeite daar actief iets van te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 14:31

KRASH

Juist ja...

Bundin schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Ik zit met een technicolor icm de next, geen connectbox gezien. Is het de moeite daar actief iets van te vinden?
Same. Geen connectbox gezien hier. Werkt vooralsnog prima met de Technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]Ik zit met een technicolor icm de next, geen connectbox gezien. Is het de moeite daar actief iets van te vinden?
Ow dat is wel apart, ik had toch echt begrepen (vanuit Ziggo) dat iedereen die geen Connectbox heeft en de Next besteld, dat die dan een Connectbox meteen mee gestuurd zou krijgen. En deze ook moeten activeren (iets met klant activatie op je klantnummer) omdat anders de verbinding er na 14 dagen uit zou liggen. En dat je na deze activatie van de Connectbox deze weer zou kunnen deactiveren (als je hier behoefte aan zou hebben) via de klantenservice.

Maar als jij geen Connectbox hebt ontvangen, dan vraag ik mij af wat er nog van het verhaal overblijft wat Ziggo gaf.

Ik heb trouwens zelf een jaar lang de Next getest zonder problemen met een technicolor modem. Ik werk nu wel met de Connectbox en ook die doet zijn werkt tot nu toe prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
[...]

Heb ook de Technicolor 7210 gehouden na ontvangst van de Next.
Werkt prima trouwens en de Technicolor staat bij mij in bridge-mode omdat ik er een Asus AC3200 heb achterhangen.
Moet je voor de Technicolor met de helpdesk voor bellen om die in bridge-mode te laten zetten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verhaal is dat als je de pakketten accepteert next en connextbox. Deze automatisch geactiveerd worden als je postbode ze aflevert(scant voor aflevering)

Volgens mij stopt je technicolor dan een keer? Hoe lang is het geleden dat de connectbox binnen kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 20:07

InFamous

excommunicado

Vandaag contact gehad met Ziggo en ze sturen een nieuwe afstandsbediening toe. Hoe deze defect is gegaan door het verwijderen van de batterij is voor iedereen een raadsel.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wel netjes dat ze een nieuwe afstandsbediening opsturen. Ik vroeg mij nl. ook af hoe het gaat als ie kapot is. Heb nl. 2 kleine kinderen thuis rondlopen die de ab van de tv (samsung) wel eens lieten kletteren. Als die sneuvelt kun je vrij eenvoudig vervanging kopen (al dan niet origineel), maar dat Ziggo-ding is vrij specifiek en lijkt me door het vrij hoge gewicht ook wat breekbaarder als ie valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 18:26
Suomi76 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:51:
Nu moet ik alleen eens kijken wat Ziggo aangeeft als je de connectbox in bridge-modus hebt staan (ze hebben in hun stukje over iedere willekeurige router), zoals zo velen van ons. Maakt dan die speciale firmware nog wat uit, en ben je dan sowieso de sjaak omdat je eigelijk niets routeert via de connectbox?
Ik gebruik de Next met een connectmodem in bridge.
Ik verwacht problemen, als je niet de Ziggo DNS maar een andere DNS provider hebt geconfigureert (maar hoor inmiddels verhalen, dat dit niet meer het geval is).
In mijn Asus router (voorzien van Merlin firmware) heb ik een aantal extra regels moeten maken om de Next naar de juiste servers van Ziggo (Liberty Global) te laten verwijzen. Maar dat was nog in de test fase. Wel staan die regels nog steeds in mijn router en werkt de Next nog steeds. Dus laat ik het er maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkhout
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09 14:42
Heeft iemand de mediabox Next werkend i.c.m. een Philips PFL9604 televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55
DON PAPA schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:31:
[...]

Klopt, Ziggo vond het nodig om wat animaties aan het menu toe te voegen (waar niemand om gevraagd heeft), waardoor ze nu wat trager zijn geworden. Ziggo vond denk ik het verschil qua snelheid met de XL te groot, zodat ze dit bij de Next wat hebben terug geschroefd door deze toevoeging :P
Behoorlijk irritant zulke onzinnige veranderingen, die natuurlijk weer niet zijn uit te zetten. Daarnaast ben ik zelf geen fan van automatisch updaten, want als er iets is wat je niet bevalt in een update dan kan je nu niet zo'n update skippen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Laguna schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:00:
[...]

Behoorlijk irritant zulke onzinnige veranderingen, die natuurlijk weer niet zijn uit te zetten. Daarnaast ben ik zelf geen fan van automatisch updaten, want als er iets is wat je niet bevalt in een update dan kan je nu niet zo'n update skippen.
Ergens komt die wens vandaan, dat moet gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat 1 iemand verzint zonder gedegen onderzoek of signalen dat zoiets er dan in zou moeten. Of in ieder geval.. als het daar wel zo werkt geef ik de Next richting de toekomst weinig kans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:48

Vis

Toeval bestaat niet toch?
Net na de update vandaag al een paar problemen tegen gekomen.. m'n afstandsbediening reageert nergens meer op na een voice instructie ingesproken te hebben.. na harde reboot doet ie nog steeds niets 😮
Ook leek alles wat vlotter voor de update..
Nou Ziggo, bedankt voor deze update, if it ain't broke, dont fix it god damned!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 21:57
Dirrukje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:10:
[...]

Ergens komt die wens vandaan, dat moet gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat 1 iemand verzint zonder gedegen onderzoek of signalen dat zoiets er dan in zou moeten. Of in ieder geval.. als het daar wel zo werkt geef ik de Next richting de toekomst weinig kans..
Wie zegt dat het bewust is, misschien is het wel een gevolg van iets? Wat dan weer opgelost dient te worden.

Sinds vandaag ook de update, heb nog niets gemerkt van enige verandering, maar goed, ik had dan ook geen enkel probleem tot nu toe :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:16:
[...]

Ow dat is wel apart, ik had toch echt begrepen (vanuit Ziggo) dat iedereen die geen Connectbox heeft en de Next besteld, dat die dan een Connectbox meteen mee gestuurd zou krijgen.
Dit was in het begin zo maar nu niet meer. Sommige minder oude modems worden ook geschikt geacht zoals de technicolor 7210. Je krijgt dan geen Connectbox.
En dat je na deze activatie van de Connectbox deze weer zou kunnen deactiveren (als je hier behoefte aan zou hebben) via de klantenservice.
Dit werd in het begin gedaan en alleen voor modems die Ziggo nu geschikt acht zoals de eerdergenoemde TC7210. Nu wordt alleen een modem gestuurd als die nodig is. Dit is geen keuze. Krijg je een nieuw modem dan zou ik deze gebruiken. Deze krijg je niet voor niets. Mensen die hier claimen een technicolor te hebben hebben vrijwel zeker een 7210 die in oud Ziggo gebied wordt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vis schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:23:
Net na de update vandaag al een paar problemen tegen gekomen.. m'n afstandsbediening reageert nergens meer op na een voice instructie ingesproken te hebben.. na harde reboot doet ie nog steeds niets 😮
Ik heb ook al mijn eerste vastloper gehad; als je een opgenomen programma bekijkt veranderd de achtergrond naar dat programma. Maar dat wilde nu dus niet meer weg toen ik weer TV wilde kijken. Moest een harde reboot doet.

Deel je mening dat de box in zijn geheel minder rap reageert.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 28-09 22:15
Maar er waren wel wat fixes nodig. Alleen jammer dat ze wat 'extra's' hebben toegevoegd die de next wat minder snel maken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

InFamous in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Komt dat overeen? Ik had het met het verwijderen en terug plaatsen van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
InFamous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:50:
Vandaag contact gehad met Ziggo en ze sturen een nieuwe afstandsbediening toe. Hoe deze defect is gegaan door het verwijderen van de batterij is voor iedereen een raadsel.
Ik had dus ook (o.a.) een vergelijkbaar probleem @InFamous ...
Uiteindelijk harde reset van 't kastje (uitzetten met knop achterop, dan aanzetten met "-"en ledknopje ingedrukt houden), toen 5min moeten wachten tot ie klaar was met met (denk ik) iets downloaden en installeren, daarna afstandbediening wel kunnen koppelen.
Wellicht dat dat bij jou ook helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:27:
[...]

Heb ook de Technicolor 7210 gehouden na ontvangst van de Next.
Werkt prima trouwens en de Technicolor staat bij mij in bridge-mode omdat ik er een Asus AC3200 heb achterhangen.
Moet je voor de Technicolor met de helpdesk voor bellen om die in bridge-mode te laten zetten.
Ik ben superlui, modem niet in bridge, router doet gewoon z'n ding met IP adressen in de 10.0.0.x range in z'n standaard instellingen. Works, so not messing with it :p

Dus ja, de technicolor mag gewoon blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 17-07-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

toolkist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Ik had dus ook (o.a.) een vergelijkbaar probleem @InFamous ...
Uiteindelijk harde reset van 't kastje (uitzetten met knop achterop, dan aanzetten met "-"en ledknopje ingedrukt houden), toen 5min moeten wachten tot ie klaar was met met (denk ik) iets downloaden en installeren, daarna afstandbediening wel kunnen koppelen.
Wellicht dat dat bij jou ook helpt?
Ga ik eens controleren, misschien helpt het inderdaad alhoewel ik wel een nieuwe afstandsbediening krijg.

@toolkist no dice, maar mij ab doet echt niks meer ook geen background verlichting.

Heb ni de box uitgezet aan uit knop om gezet en toen met - en led knop aangezet. Hij heeft 5 minuten iets lopen doen en startte daarna normaal op. Echter het koppelen dmv tv terug knop en 0 geeft geen reactie.

[ Voor 20% gewijzigd door InFamous op 17-07-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
InFamous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Ga ik eens controleren, misschien helpt het inderdaad alhoewel ik wel een nieuwe afstandsbediening krijg.

@toolkist no dice, maar mij ab doet echt niks meer ook geen background verlichting.

Heb ni de box uitgezet aan uit knop om gezet en toen met - en led knop aangezet. Hij heeft 5 minuten iets lopen doen en startte daarna normaal op. Echter het koppelen dmv tv terug knop en 0 geeft geen reactie.
Bij mij was het de TV knop en 0 , om de afstandbediening opnieuw te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@toolkist ja precies, maar brandde bij jou de verlichting onder de toetsen wel voor het koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
InFamous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:38:
@toolkist ja precies, maar brandde bij jou de verlichting onder de toetsen wel voor het koppelen?
Volgens mij niet. Ding was helemaal dood voor m'n gevoel, heb ook de batterijen gewisseld net als jij wat geen effect had ;)
Na die reset kwam bij mij een grote afstandbediening op m'n tv te staan en pas toen kon ik em koppelen.
Voordat ie zo ver was heeft dat ding wel een keer of 5 uit zichzelf opnieuw opgestart (ik denk voor installatie 4.17).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@toolkist oke nog een vraag, als ik de min knop en de led knop ingedrukt hou dan krijg ik een welkom scherm te zien. En daarna gaat de led diverse keren knipperen. Dat is dan toch de hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
InFamous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:58:
@toolkist oke nog een vraag, als ik de min knop en de led knop ingedrukt hou dan krijg ik een welkom scherm te zien. En daarna gaat de led diverse keren knipperen. Dat is dan toch de hard reset?
Hou je ze 10 seconden ingedrukt?
Bij mij ging de led daarna volgens mij oranje knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@toolkist, ik schakel de box in door de switch aan de achterkant en de led brand dan oranje. Dan druk ik de min en led knop in en dan gaat de led knop wit branden en over naar knipperend oranje.

Ook krijg ik geen symbool van een ab te zien op de tv bij het opstarten.

[ Voor 16% gewijzigd door InFamous op 17-07-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Apparaat werkt tot nu toe voor geen meter, telkens als ik hem opstart is hij disconnected van mijn wifi. Duurt het weer een minuut totdat hij verbinding heeft.. Valt daarna weer weg.

[ Voor 73% gewijzigd door Jackson6 op 17-07-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
InFamous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:01:
@toolkist, ik schakel de box in door de switch aan de achterkant en de led brand dan oranje. Dan druk ik de min en led knop in en dan gaat de led knop wit branden en over naar knipperend oranje.

Ik heb gisteren zoveel kleurtjes gezien in die led knop dat ik niet meer precies weet welke wanneer.
Nadat ik deze post van de Ziggo Community gevolgd had werkte het bij mij weer.
Heb je je Next nu via draad aangesloten of via Wifi? Zoals die gebruiker ook al zegt, bedraad is wel noodzakelijk. Al deed ik het via m'n router, die wel weer via draad verbonden is met m'n ziggo modem in de meterkast.
Voor ik die post las probeerde ik het toen ie alleen via wifi verbonden was en dat had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@toolkist dat is dus gek, mijn box geeft geen nieuwe installatie, hij reset alleen naar fabrieksinstellingen. Ik hoef dus ook geen taal etc te kiezen na de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Volgens mij hoefde ik dat ook niet en hoefde ik alleen de instelling voor personalisering te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ook dat krijg ik helaas niet. Ik krijg direct npo1 te zien en een werkende box zonder ab. We hebben het geprobeerd maar ik beschouw deze ab toch als gewoon overleden.

Hopelijk morgen geen problemen met het koppelen en werkt het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:20

jerry_a

doei

InFamous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:01:

Je moet eerst de knoppen indrukken en vasthouden. Dan pas de switch aanzetten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@jerry_a dat doet exact hetzelfde als eerst de switch aanzetten en dan de knoppen indrukken.

Ik heb nu de knoppen ingedrukt daarna de switch en toen 10 seconde gewacht. Maar dan weer oranje, wit, knipperend oranje led. Maar geen koppeling met AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:58
Ik heb de next aangesloten op de Yamaha 685 en die home cinema versterker op de Samsung UH 7500. Steeds het probleem met opstarten het HDCP 2.2 probleem.
Zodra ik de HDMI kabel van de versterker rechtstreeks in de tv doet geen last. Terwijl de versterker pas nieuw is. Heeft dit met de versterker te maken of de next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:48

Vis

InFamous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:33:
[...]

InFamous in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Komt dat overeen? Ik had het met het verwijderen en terug plaatsen van de batterij.
Probleem met de afstandsbediening is gefixt door de batterijen 1 minuut eruit te laten, daarna werkte ie weer als vanouds.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagil
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-02-2022
bigpapa schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:24:
Ik heb de next aangesloten op de Yamaha 685 en die home cinema versterker op de Samsung UH 7500. Steeds het probleem met opstarten het HDCP 2.2 probleem.
Zodra ik de HDMI kabel van de versterker rechtstreeks in de tv doet geen last. Terwijl de versterker pas nieuw is. Heeft dit met de versterker te maken of de next.
Werkt de connectie tussen tv en Next ook goed als je de andere HDMI kabel gebruikt? Ik heb hier en daar wat rare verhalen gelezen over de Next met bepaalde HDMI kabels (wat in theorie niet zou moeten maargoed...).

Als beide HDMI kabels goed werken direct tussen TV en Next dan zou ik contact met Ziggo en Yamaha opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Kan iemand even de softwareversie posten van de 4.17 release?

@Jackson6 Ook al bedraad geprobeerd?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansvk schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:27:

Volgens mij verwoord je het helemaal verkeerd. De softwareversie is 4.17. Je bedoelt ongetwijfeld de release notes. Check daarvoor even pagina 123.
Laguna in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 18-07-2019 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Nee, ik verwoord het prima. Ik wacht even op het juiste antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansvk schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:45:
Nee, ik verwoord het prima. Ik wacht even op het juiste antwoord ;)
Ok. Heb je zelf geen Next? Je kunt diverse (versie)nummers zelf bekijken. O.a. ...SPRINT67 kwam ik tegen. Release 4.16 was nog sprint 63. Ik ben benieuwd wat ze gedaan hebben/fout ging in de tussenliggende sprints. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 17:59
Hier is de update afgelopen nacht gepushed en ik heb direct “Een knop voor aan en uit zetten” uitgeschakeld. Next i.c.m. Sony Bravia KDL-43W808C werkt nu (eindelijk) naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
hansvk schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:27:

Bedraad is beter, alleen ik zat op wifi, 100% sterkte maar toch disconnects.. geen ander wifi apparaat hier in huis heeft daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Maarkj schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:59:
Hier is de update afgelopen nacht gepushed en ik heb direct “Een knop voor aan en uit zetten” uitgeschakeld. Next i.c.m. Sony Bravia KDL-43W808C werkt nu (eindelijk) naar behoren.
Hoe bedoel je dit ? Het lijkt me toch dat je dit juist wel zou willen, of wil je überhaupt geen CEC gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GertJan2012 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:29:
[...]

Hoe bedoel je dit ? Het lijkt me toch dat je dit juist wel zou willen, of wil je überhaupt geen CEC gebruiken?
"naar behoren" is erg subjectief. ;)
Zelf vind ik het fijn dat mijn tv gelijktijdig uitgaat met het uitzetten van Next. Sommigen willen dat gewoon zelf doen, of omdat ze bv problemen ervaren met receivers, soundbars, etc.

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 18-07-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Maarkj schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:59:
Ik zit ook op 4.17... maar ik kan die optie nergens terugvinden... hij staat er gewoon niet bij!
Zal waarschijnlijk een factory-reset worden...

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:11
CRpt3r55 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:02:
[...]

Ik zit ook op 4.17... maar ik kan die optie nergens terugvinden... hij staat er gewoon niet bij!
Zal waarschijnlijk een factory-reset worden...
Hier ook niet, maar ga hem toch echt niet resetten :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 13:05
Waarom niet resetten, zoveel instellingen zijn er ook niet dat je er uren mee bezig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
reddevil schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:32:
Waarom niet resetten, zoveel instellingen zijn er ook niet dat je er uren mee bezig bent
Dat is ook waar, en volgens mij komt alles kwa profielen terug uit het ziggo netwerk toch ?

Oke, straks toch even kijken dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 13:05
Je opnames en ingeplande opnames etc staan volgens mij allemaal in de wolken, dus lijkt me niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
'Opnames' zijn ook niet meer dan dat jij een programma als soort van favoriet markeert. Het is niet dat er speciaal voor jou een programma wordt opgenomen op je eigen stukje harde schijf.

Blijven youtube/netflix-accountinstellingen eigenlijk ook bewaard na een factory restore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Palomar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:49:
'Opnames' zijn ook niet meer dan dat jij een programma als soort van favoriet markeert. Het is niet dat er speciaal voor jou een programma wordt opgenomen op je eigen stukje harde schijf.

Blijven youtube/netflix-accountinstellingen eigenlijk ook bewaard na een factory restore?
Ik verwacht van niet....

Etuuuuuh!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:16:
@Palomar Denk dat de Next nu warme lucht vanaf de tv aanzuigt. Wellicht maakt de orientatie van de Next uit, fan onderaan zodat de lucht makkelijk naar boven kan stromen.
Om hier nog even op terug te komen. Heb mijn Next 2 dagen geleden andersom achter mijn tv gehangen , dus met de fan onderaan. Dat lijkt idd beter te werken qua fangeluid. Alleen als ik heel dicht erbij luister hoor ik zachtjes een fan draaien, maar vanaf kijkafstand viel het niet meer op. Eerst draaide die harder en fluctueerde het ook. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Palomar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:49:
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Nou toch even naar fabrieks gezet, en alles blijft qua instellingen gelijk.

En geen power knop opties, wel de zet de framerate gelijk....uhmmm of ik kijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 17:59
GertJan2012 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:29:
[...]

Nee, ik wil geen gebruik maken van CEC. Bij het inschakelen van CEC, gaat alles tegelijk aan, terwijl ik dat soms niet wil. (Alleen de televisie en/of icm PlayStation en geluidsinstallatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Nee. Maar een reset stelt echt niks voor, en Netflix en YouTube is toch een kwestie van even opnieuw inloggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
GertJan2012 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:46:
[...]

Nee. Maar een reset stelt echt niks voor, en Netflix en YouTube is toch een kwestie van even opnieuw inloggen?
Ik heb een netflix-wachtwoord van 30 karakters ofzo met vreemde tekens. Was best wel een opgave om dat in te tikken :P Zou ik niet voor de lol opnieuw doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 16:35
Heb de laatste dagen last van vreemde issues met mijn Next box.

Op vreemde momenten word mijn TV letterlijk uitgeschakeld...
Als bovenstaande gebeurt is de Next box helemaal op zwart, óf hij doet het nog. Enige manier is om hem van stroom af te halen en te resetten.
Box gaat niet meer aan, lijkt niet te reageren op afstandsbediening (wederoom stroom eraf...)

Nog meer mensen last van? Factory reset haalt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Palomar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Ik heb een netflix-wachtwoord van 30 karakters ofzo met vreemde tekens. Was best wel een opgave om dat in te tikken :P Zou ik niet voor de lol opnieuw doen ;)
Nee, maar het resetten van de Mediabox doe je in principe ook niet voor de lol, maar omdat je problemen ervaar toch? 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nou nieuwe afstandsbediening ontvangen en het werkt meteen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dirrukje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:10:
[...]Ergens komt die wens vandaan, dat moet gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat 1 iemand verzint zonder gedegen onderzoek of signalen dat zoiets er dan in zou moeten. Of in ieder geval.. als het daar wel zo werkt geef ik de Next richting de toekomst weinig kans..
Ik heb het gevoel dat Liberty Global deze beslissingen maakt voor alle verschillende landen, want de firmware's van de verschillende landen zijn qua update's behoorlijk hetzelfde elke keer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:55:
[...]

Ok. Heb je zelf geen Next? Je kunt diverse (versie)nummers zelf bekijken. O.a. ...SPRINT67 kwam ik tegen. Release 4.16 was nog sprint 63. Ik ben benieuwd wat ze gedaan hebben/fout ging in de tussenliggende sprints. ;)
Jawel, ik heb al een hele tijd een next (ben tester). De softwareversie staat genoemd onder Instellingen > Info > Over je mediabox. Zie bijv. hier Ik ben er dus nu ook uit welke softwareversie is uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb een vraagje over de pincode. Ik wil dat er bij geen enkele zender om pincode gevraagd wordt. Maar ik krijg dat niet voor elkaar. Wat ik ook instel, Geen, 4+, 16+, 18+ het maakt allemaal niet uit. Hij blijft er maar om vragen bij ouderlijk toezicht.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansvk schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Jawel, ik heb al een hele tijd een next (ben tester). De softwareversie staat genoemd onder Instellingen > Info > Over je mediabox. Zie bijv. hier Ik ben er dus nu ook uit welke softwareversie is uitgebracht :)
Dat was mij bekend (niet zo uit mijn hoofd). Bij jou dus kennelijk niet. Vandaar dus mijn vraag of je wel een Next box hebt. ;)
Het is trouwens niet echt een nummer om te onthouden. :+
Waarom zou je eigenlijk de softwareversie willen weten? Wat Ziggo communiceert is 'versie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Was me wel bekend, maar ik wilde weten of de uitgebrachte softwareversie overeen komt met de geteste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Toch wel apart dat ik niet de "power knop" optie heb hier met 4.17

Kan het zijn dat er verschillende software versie's zijn onder 4.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ppeterr schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:34:

>> een knop voor aan of uit zetten, "met deze optie worden alle aangesloten apparaten tegelijkertijd met je mediabox ingeschakeld"

Maar als jij dit zou hebben dan zou je dat beslist opgevallen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:04:
[...]

>> een knop voor aan of uit zetten, "met deze optie worden alle aangesloten apparaten tegelijkertijd met je mediabox ingeschakeld"

Staat er uiteraard niet bij.. heb er ook last van. Ik ga hem vanavond maar eens herstellen naar fabrieks-instellingen.. kijk wel of de optie er dan wel bij zit.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:04:
[...]

Ja nou, dat zou wel opgevallen zijn. Ik kijk er ook naar uit omdat ik toch wat gedoe er mee heb.

Maar goed, ik kijk toch niet fout ? In het menu staat wel de optie om de framerate aan te passen.....

@CRpt3r55 fabrieks reset gedaan, heeft niet geholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 18-07-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
ppeterr schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:13:
[...]

@CRpt3r55 fabrieks reset gedaan, heeft niet geholpen.
Wow.... dat is gaar... 8)7

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Overigens beschrijft Ziggo de functie van "een knop voor..", wel een beetje vaag?

Ik dacht dat het zou gaan om het aan- of uitzetten van de CEC functie van de Next zelf, maar hier hebben ze het over het aanpassen van het aan- of uitzetten van externe apparatuur via de Next afstandsbediening. Of zouden ze dat een beetje ongelukkig omschreven hebben?

https://www.ziggo.nl/klan...g-van-tv-loskoppelen.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:26:
Overigens beschrijft Ziggo de functie van "een knop voor..", wel een beetje vaag?

Ik dacht dat het zou gaan om het aan- of uitzetten van de CEC functie van de Next zelf, maar hier hebben ze het over het aanpassen van het aan- of uitzetten van externe apparatuur via de Next afstandsbediening. Of zouden ze dat een beetje ongelukkig omschreven hebben?

https://www.ziggo.nl/klan...g-van-tv-loskoppelen.html
CEC zorgt toch ook voor aan/uitzetten van externe apparatuur? :)
Maar die NL vertalingen zijn wel echt van dramatisch niveau, dat ben ik met je eens :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ppeterr schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:34:

Gebruik je toevallig een infrarood afstandbediening zoals bijvoorbeeld de Logitech Harmony ?

Want dan word deze optie niet getoond las ik hier: https://community.ziggo.n...07/index5.html#post431779

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 18-07-2019 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
DON PAPA schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Gebruik je toevallig een infrarood afstandbediening zoals bijvoorbeeld de Logitech Harmony ?

Want dan word deze optie niet getoond las ik hier: https://community.ziggo.n...07/index5.html#post431779
Juist, dat klopt.

Even met de orginele AB gedaan, en de optie staat er.
Heb hem nu in het menu uitgezet, en zal eens kijken of ik het nu
wel lekker ingesteld krijg met de routines en de logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinusz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:29:
[...]
CEC zorgt toch ook voor aan/uitzetten van externe apparatuur? :)
Maar die NL vertalingen zijn wel echt van dramatisch niveau, dat ben ik met je eens :)
Dat begrijp ik ook zo. Maar als ik een (echt) CEC apparaat middels de power-knop inschakel, dan wordt vervolgens ook de andere apparatuur aangezet, daar heb ik geen afstandsbediening voor nodig. Daarom komt de omschrijving wat vreemd over, maar gezien de reactie m.b.t. het gebruik van de originele Next afstandsbediening hier eerder : DON PAPA in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next" dan lijkt het niet te gaan om een "standaard" CEC aan/uit apparaat?

@Martinusz, ook dat was me wel duidelijk, maar waarom wordt er dan zo hardnekkig aan de relatie Next en afstandsbediening vastgehouden, zelfs zo hardnekkig dat er opties wel of niet beschikbaar zijn binnen de instellingen van de Next?

Uitleg van Anne B. Ziggo:
ik heb navraag gedaan en kan bevestigen dat bij het gebruik van een infrarood afstandsbediening (zoals de Logitech Harmony AB) de optie bewust niet wordt getoond in het menu. Dit omdat de specifieke mogelijkheid om 'alles' tegelijk aan- en uit te zetten feature via radiofrequentie werkt en een feature is tussen de officiële Mediabox Next afstandsbediening en de box.

Uiteraard bieden andere smart remotes vaak ook soortgelijke features aan om bepaalde sequenties in te plannen en daarmee al je apparatuur in of uit te schakelen.
Unquote

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 18-07-2019 16:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:59:
[...]

Dat begrijp ik ook zo. Maar als ik een (echt) CEC apparaat middels de power-knop inschakel, dan wordt vervolgens ook de andere apparatuur aangezet, daar heb ik geen afstandsbediening voor nodig. Daarom komt de omschrijving wat vreemd over, maar gezien de reactie m.b.t. het gebruik van de originele Next afstandsbediening hier eerder : DON PAPA in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next" dan lijkt het niet te gaan om een "standaard" CEC aan/uit apparaat?
Als ik mijn Next aanzet, gaat mijn tv en receiver automatisch aan, ook zonder AB. (receiver staat zelfs in een kastje, dus AB kan daar het signaal niet krijgen)

Edit, het kan ook zijn dat de Next mijn TV aanzet en de TV mijn receiver, maar in ieder geval bij mij gaan 3 dingen tegelijk aan/uit :P

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:59:
[...]

Uitleg van Anne B. Ziggo:

ik heb navraag gedaan en kan bevestigen dat bij het gebruik van een infrarood afstandsbediening (zoals de Logitech Harmony AB) de optie bewust niet wordt getoond in het menu. Dit omdat de specifieke mogelijkheid om 'alles' tegelijk aan- en uit te zetten feature via radiofrequentie werkt en een feature is tussen de officiële Mediabox Next afstandsbediening en de box.
Vreemde argumentatie van Ziggo. De Next wordt inderdaad aangezet middels radiofrequentie maar m'n overige apparatuur wordt via infrarood bediend en die gaat ook aan. Dat heeft echter niets te maken met radiofrequentie, maar wel met de techniek CEC, die dat mogelijk maakt. Oftewel of je nou de bijgeleverde afstandsbediening gebruikt of bijv een Harmony, in beide gevallen zou je die optie te zien moeten krijgen in het menu.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Het maakt eigenlijk niks uit, het werkt hier nu naar behoren bij mij met een Elite.
Even met de ziggo AB de optie uitgezet.

De power toggle, in de activiteit zet nu keurig de Next aan.
De power toggle in de AV power OFF functie zet hem netjes uit.

De rest van de zooi, schakelt zoals bedoeld zonder de CEC functie keurig mee binnen de activiteit.

Voor alsnog lijkt de toegevoegde functie te werken zoals bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:51
Bij het inschakelen van de next box heb ik telkens dat het hele beeld op z’n kop is. Als ik dan de tv op de playstation zet, en weer terug, dan is het beeld wel normaal. Het ligt niet aan de tv omdat bij het inschakelen het geluidssymbool en source symbool wel normaal worden getoond, alleen het beeld niet. Ik heb de next al 2 keer gereset, maar het helpt niks. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

drusloos schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:16:
Bij het inschakelen van de next box heb ik telkens dat het hele beeld op z’n kop is. Als ik dan de tv op de playstation zet, en weer terug, dan is het beeld wel normaal. Het ligt niet aan de tv omdat bij het inschakelen het geluidssymbool en source symbool wel normaal worden getoond, alleen het beeld niet. Ik heb de next al 2 keer gereset, maar het helpt niks. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Heb je de problemen uit je eerdere post al op kunnen lossen of komt het bovenstaande daar nog bovenop?

drusloos in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Bij het inschakelen van de next box heb ik telkens dat het hele beeld op z’n kop is.
Geen idee waar dat door komt, het is ook de eerste keer dat ik hier van hoor. Ik denk dat je dit het beste even op het ziggo forum kan melden met een foto er bij. Dan pakt een ziggo moderator dit zeker wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-09 23:21
Ik heb sinds een maand of 2 de media box next. Ik loop wel tegen een aantal problemen aan.

box freezes random en herstart zichzelf na enkele minuten. box reageert niet altijd om hem uit standby te halen of reageert niet op de AB na het box aan te zetten. Meerdere dingen geprobeerd en inmiddels een (nu al) 3e next box ontvangen. Vanuit de klantenservice toch weer altijd het verhaal met kabels. aop/kabels zijn ook vervangen en toch blijft dit probleem voordoen.

had eigenlijk geen enkel probleem met de MB XL maar goed. iemand zelfde ervaring?

dit is met normaal tv kijken ik gebruik geen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Veruit de meeste next gebruikers hebben die problemen niet. Probeer alle andere zaken waar problemen mee kunnen zijn uit te sluiten. Dus inderdaad ook naar AOP, kabels, connectoren etc kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Hoe heb je de Next gereset?

Ik heb gisteren met de Next AB, de setting voor 'CEC' uitgeschakeld. Alles werkt als een zonnetje nu i.c.m. de harmony hub + remote. Top!

[ Voor 11% gewijzigd door CRpt3r55 op 19-07-2019 11:23 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:26:
[...]

Heb je de problemen uit je eerdere post al op kunnen lossen of komt het bovenstaande daar nog bovenop?

drusloos in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
Dit heeft zichzelf inmiddels opgelost door een nieuwe televisie :) Dit probleem is echter op zowel de nieuwe als oude televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
CRpt3r55 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Hoe heb je de Next gereset?

Ik heb gisteren met de Next AB, de setting voor 'CEC' uitgeschakeld. Alles werkt als een zonnetje nu i.c.m. de harmony hub + remote. Top!
Via instellingen en dan naar fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
drusloos schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:01:
[...]

Via instellingen en dan naar fabrieksinstellingen
Er is ook een optie om alle 3 de knoppen ingedrukt te houden, weet zo niet precies wat of hoe, maar dan heb je een hard-reset.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:53

Pierre

Van nature lui!

CRpt3r55 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:11:
[...]
Ik heb nu een aantal weken de Next en vanaf die tijd heeft mijn Harmony Remote in combinatie met een Hub altijd gewerkt.

Alles gaat aan op de juiste manier en gaat ook weer uit. Heb ook niets aan hoeven passen na de firmware.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Pierre schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Ik heb nu een aantal weken de Next en vanaf die tijd heeft mijn Harmony Remote in combinatie met een Hub altijd gewerkt.

Alles gaat aan op de juiste manier en gaat ook weer uit. Heb ook niets aan hoeven passen na de firmware.
Hangt er ook maar net vanaf wat je hebt aangesloten. Ik heb de Next gekoppeld aan een versterker samen met een TV en een PS4. Dat ging vaak niet goed met de agressieve CEC van de next.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:53

Pierre

Van nature lui!

CRpt3r55 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:55:
[...]

Hangt er ook maar net vanaf wat je hebt aangesloten. Ik heb de Next gekoppeld aan een versterker samen met een TV en een PS4. Dat ging vaak niet goed met de agressieve CEC van de next.
Mijn Next, Sony TV en Shield zitten aangesloten op mijn Onkyo versterker. En vanaf daar 1 hdmi naar de Sony.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
evadnl schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:00:
Heb de laatste dagen last van vreemde issues met mijn Next box.

Op vreemde momenten word mijn TV letterlijk uitgeschakeld...
Als bovenstaande gebeurt is de Next box helemaal op zwart, óf hij doet het nog. Enige manier is om hem van stroom af te halen en te resetten.
Box gaat niet meer aan, lijkt niet te reageren op afstandsbediening (wederoom stroom eraf...)

Nog meer mensen last van? Factory reset haalt niks uit.
Dit heb ik al vanaf dag 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ritchiegreb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26
Hebben meer mensen het probleem dat het beeld zwart blijft, enige wat je kan zien is als je van kanaal veranderd welk kanaal het is. Enige wat dan helpt is de stroom even eraf halen en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:35
ritchiegreb schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:51:
Hebben meer mensen het probleem dat het beeld zwart blijft, enige wat je kan zien is als je van kanaal veranderd welk kanaal het is. Enige wat dan helpt is de stroom even eraf halen en weer aanzetten.
Dat heb ik ook soms. Maar niet vaak, denk zo 2 keer per maand.
Zie dan alleen de balk onderin met zender en programma informatie maar verder zwart beeld.
Geluid loopt ook gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritchiegreb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26
remmuz schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Dat heb ik ook soms. Maar niet vaak, denk zo 2 keer per maand.
Zie dan alleen de balk onderin met zender en programma informatie maar verder zwart beeld.
Geluid loopt ook gewoon door.
Oke ik begin het nu elkedag wel 1x te krijgen miss maar even de klantenservice bellen
Pagina: 1 ... 32 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic