Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinusz schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:49:
[...]
Daar is wel een 'trucje' voor, als jij bijvoorbeeld naar 14 wilt gaan kun je na het intoetsen van de 4 ook direct op OK duwen, dan wacht ie niet of jij nog meer gaat invoeren, maar gaat dan direct naar 14 :)
Bij mij gaat ie daarna direct naar 4 en niet naar 14? Hoe zou de Next ook kunnen weten dat ik bij het indrukken van 4 naar 14 zou willen gaan en niet naar 114 (als deze ook mocht bestaan)?

Edit: Na het indrukken van 1+4 direct op OK drukken wordt er schijnbaar bedoelt :o

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 10-07-2019 15:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:59:
[...]

Bij mij gaat ie daarna direct naar 4 en niet naar 14? Hoe zou de Next ook kunnen weten dat ik bij het indrukken van 4 naar 14 zou willen gaan en niet naar 114 (als deze ook mocht bestaan)?
Goed lezen. “Na het intoetsen van de 4”. Dus eerst 1, dan 4, en daarna OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:10:
[...]
Goed lezen. “Na het intoetsen van de 4”. Dus eerst 1, dan 4, en daarna OK.
Schrijf dan 1+4 ipv 4 :+

Edit: sh!t, edit was nét te laat 8)

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 10-07-2019 15:15 . Reden: facebook fan zo te zien :) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dan zal je ongetwijfeld gezocht hebben naar cijfer 14 op de afstandsbediening. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 22:22
Ik heb de next nu een paar dagen en ik moet zeggen dat alles lekker snel werkt.
Echter heb ik wel het probleem dat beeld en geluid niet synchroon loopt.
Op Ziggo forum zeggen ze Dolby uit of aan maar dat heeft geen effect. Meerder gebruikers hebben hier last van.

Ik heb een marantz sr7008 als receiver. Audiovertraging staat op 0 ms.
Iemand wellicht een idee om dit op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door nielsz09 op 10-07-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
nielsz09 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:08:

Ik heb een marantz sr7008 als receiver.
Iemand een idee om dit op te lossen?
Ik heb een SR6008 en geen problemen, niet opgeven! Het lullige is dat ik allerlei instellingen geprobeerd heb en daarbij geen enkele keer problemen met audio en beeld out of sync heb gehad. Wat te adviseren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
nielsz09 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:08:
Ik heb een marantz sr7008 als receiver. Audiovertraging staat op 0 ms.
Iemand wellicht een idee om dit op te lossen?
Ik heb de SR6009 en ook het audiosync-probleem. Wat ik ook probeer (ook dolby dan wel stereo in de Next), het geluid blijft achterlopen bij het beeld, waarbij ik de indruk heb dat het in de Youtube-app van de Next weer verschilt van vertraging bij de tv-zenders. Audiovertraging op 0 in de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben sinds vandaag een Next. Echter zappen middels cijfers of channel up down duurt echt 20 seconden. Gebeld en helpdesk zegt coax kabel te lang (tjsa....) Hun eigen kabel. Horizon terugzetten kon niet meer was al afgemeld. Maandag komen ze pas langs. Enige idee/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:15

MJV

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:26:
Mijn ouders hebben sinds vandaag een Next. Echter zappen middels cijfers of channel up down duurt echt 20 seconden. Gebeld en helpdesk zegt coax kabel te lang (tjsa....) Hun eigen kabel. Horizon terugzetten kon niet meer was al afgemeld. Maandag komen ze pas langs. Enige idee/tips?
Vreemd verhaal wel. Ik heb de Next vandaag aangesloten en er zit toch minimaal 5m tussen punt waar coax binnenkomt en mediabox. Zappen gaat zonder problemen en super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
MJV schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:03:
[...]

Vreemd verhaal wel. Ik heb de Next vandaag aangesloten en er zit toch minimaal 5m tussen punt waar coax binnenkomt en mediabox. Zappen gaat zonder problemen en super snel.
Misschien even een factory reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

prijk schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:50:
[...]
Ik heb de SR6009 en ook het audiosync-probleem. Wat ik ook probeer (ook dolby dan wel stereo in de Next), het geluid blijft achterlopen bij het beeld, waarbij ik de indruk heb dat het in de Youtube-app van de Next weer verschilt van vertraging bij de tv-zenders. Audiovertraging op 0 in de Marantz.
NR1606 hier in huis, met vertraging op 0. Next geluidsinstelling op DD, en daarmee precies in sync (wat te controleren is met testbeeld op 997). TV en apps.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ca. 30 meter tussen AOP en Next... geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

'Te lange kabel' zou impliceren dat het signaal niet sterk c.q goed genoeg is voor het goed functioneren van de Next. Dat kan je semi aflezen in het Diagnostiek menu van de Next (niet super accuraat, maar geeft in ieder geval een ruwe indicatie). Staat daar dat het signaal goed is?

Heb je eigenlijk 2 alternatieven; (retour geschikte) versterk er tussen, of even testen met een kortere kabel (indien mogelijk). Maar ik vind het wel weer een typische helpdesk reactie; 'uw kabel is te lang' :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 14:38
Heeft er iemand al ervaring met deze box en de scart aansluiting, werkt die aansluiting gewoon.
Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten hier over en ziggo sd geeft mij ook geen duidelijkheid.

Ja ik weet |:( maar wij hebben nog een oude crt komt prima beeld uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand of je bij een Ziggo servicepunt in MediaMarkt ook direct zo'n Mediabox next kunt meenemen (na je abonnement te hebben aangepast). Of wordt die altijd opgestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torchwood
Palomar schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:31:
Weet iemand of je bij een Ziggo servicepunt in MediaMarkt ook direct zo'n Mediabox next kunt meenemen (na je abonnement te hebben aangepast). Of wordt die altijd opgestuurd?
Helaas word dit niet gedaan.
De mediabox word altijd opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
torchwood schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Helaas word dit niet gedaan.
De mediabox word altijd opgestuurd.
Jammer... Ook een idee hoe lang het duurt als je online je abo aanpast hoe snel je hem dan ontvangt? Of zit er een lange wachttijd op omdat ie net nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
Palomar schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:49:
[...]

Jammer... Ook een idee hoe lang het duurt als je online je abo aanpast hoe snel je heen dan ontvangt? Of zit er een lange wachttijd op omdat ie net nieuw is?
Hangt er een beetje vanaf.
In het begin waren er veel reacties dat het erg lang duurde.

Maar er begint steeds tempo in te zitten gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
torchwood schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Hangt er een beetje vanaf.
In het begin waren er veel reacties dat het erg lang duurde.

Maar er begint steeds tempo in te zitten gelukkig.
Ok thanks iig. Ik heb zojuist besteld, we zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
Maandagavond abo aangepast, gisteren afgeleverd ;)
[...]

Jammer... Ook een idee hoe lang het duurt als je online je abo aanpast hoe snel je hem dan ontvangt? Of zit er een lange wachttijd op omdat ie net nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Ik bestelde 's ochtends en had 's avonds een verzendbevestiging. Dag later geleverd. Daar hoef je dus naar alle waarschijnlijkheid niet lang op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hier werkt ie ook prima, wat oude LG TV, via een Yamaha 677 versterker. alles werkt prima, mis alleen een "mute" knop op de AB.

edit:

Denk toch nog eens kijken, zie hem al zitten 8)

[ Voor 21% gewijzigd door mvrhrln op 11-07-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Iemand al de 4.17 binnen? Changelog?

https://ziggoforum.nl/top...next-deel-3.92885/page-14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:05

DON PAPA

Tweaker-fan

Arrived schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:29:
Iemand al de 4.17 binnen? Changelog?
Kwam wel deze veranderingen tegen uit V4.17

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZgkNlDVTx3uA0DVaommRbpuK/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Framesnelheid is ook nieuw toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Arrived schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:38:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook erg benieuwd naar de changelog. Hopelijk kan ik Dolby Audio nu gewoon uit zetten (Next is aangesloten alleen op de tv, zonder soundbar e.d.) zonder dat het geluid heel zacht wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:16

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Mod edit: Ik heb wat berichten verwijderd. Hierin stonden gegevens over firmware die getest wordt. Aangezien deze gegevens onder een NDA vallen is het niet de bedoeling om dat hier te plaatsen, ook niet via via.
Jammer, was wel benieuwd naar die changelog...

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55
DON PAPA schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:32:
[...]

Kwam wel deze veranderingen tegen uit V4.17

[Afbeelding]
Arrived schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:38:
"Framesnelheid gelijk zetten" is het enige dat nieuw is in dat screenshot. Maar waarom is deze instelling überhaupt toegevoegd? Als in waarom zou je dat uit willen hebben staan?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:22:

"Framesnelheid gelijk zetten" is het enige dat nieuw is in dat screenshot.
Heb jij "bepaal je volume" uit het screenshot dan ook al in V4.16 ? Ik heb daar staan "koppel je afstandbediening" staan in V4.16. Of krijg je dat te zien als je een audiosysteem hebt gekoppeld?

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 12-07-2019 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DON PAPA schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:35:
[...]
Heb jij "bepaal je volume" uit het screenshot dan ook al in V4.16 ? Ik heb daar staan "koppel je afstandbediening" staan in V4.16. Of krijg je dat te zien als je een audiosysteem hebt gekoppeld?
Dat staat er al ja, het koppel gedeelte staat er direct boven.

Edit: verder met @Laguna eens, waarom zou zoiets niet altijd actief zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 12-07-2019 17:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 20:57
Als ik de next bestel, blijven mijn andere ontvangers met smartcard dan gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 20:07

InFamous

excommunicado

Ik heb ook 4.16 maar niet de optie framesnelheid gelijk zetten. Dat zit dus in 4.17?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

henkna schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:47:
Als ik de next bestel, blijven mijn andere ontvangers met smartcard dan gewoon werken?
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 20:11
Laguna schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:22:
[...]

[...]

"Framesnelheid gelijk zetten" is het enige dat nieuw is in dat screenshot. Maar waarom is deze instelling überhaupt toegevoegd? Als in waarom zou je dat uit willen hebben staan?
Het zat er niet in. Bij Netflix haperde het beeld daardoor wel eens. Dus nu wordt voortaan de framerate van het bron bestand overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tienuien schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:12:
[...]
Het zat er niet in. Bij Netflix haperde het beeld daardoor wel eens. Dus nu wordt voortaan de framerate van het bron bestand overgenomen.
Dat is ook een prima toevoeging. De vraag was terecht, waarom zou je dit standaard niet altijd aan willen hebben, dus waarom via instellingen aan/uit kunnen zetten?

Maar mogelijk heeft dit specifiek met de test-software 4.17 te maken, zodat testers kunnen zien wat het effect is van die instelling bij aan-/uitzetten? En dat het bij een release voor iedereen niet meer zichtbaar is als instelling?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Denk ook dat ik mijn abonnement aan ga passen ivm die nieuwe media box, zie alleen maar voordelen dus dat is die € 19,95 wel waard lijkt mij?

Vraagje: die je je oude mediabox in te leveren? Er staan namelijk nog wat opnamen op, of kan ik die op een of andere manier overzetten? (nieuwe box heeft geen harde schijf begreep ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 11:59
gaizka schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:27:
Denk ook dat ik mijn abonnement aan ga passen ivm die nieuwe media box, zie alleen maar voordelen dus dat is die € 19,95 wel waard lijkt mij?

Vraagje: die je je oude mediabox in te leveren? Er staan namelijk nog wat opnamen op, of kan ik die op een of andere manier overzetten? (nieuwe box heeft geen harde schijf begreep ik?)
idem hier. Mediabox moet terug maar er staat nog wat op. In de brief stond dat de oude mediabox nog 14 dagen werkt. Dat ga ik zo maar eens proberen.

Er is overigens een aanbieding op Pepper waarmee je de 19,95 kunt uitsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
InFamous schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:54:
Ik heb ook 4.16 maar niet de optie framesnelheid gelijk zetten. Dat zit dus in 4.17?
Hier ook 4.16, 4.17 wordt automatisch gepusht neem ik aan? Gaat dit in batches, kan ik dit zelf bespoedigen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
maxtrash schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:32:
[...]

idem hier. Mediabox moet terug maar er staat nog wat op. In de brief stond dat de oude mediabox nog 14 dagen werkt. Dat ga ik zo maar eens proberen.

Er is overigens een aanbieding op Pepper waarmee je de 19,95 kunt uitsparen.
Op pepper gekeken, maar kwam die aanbieding niet tegen, is dit nog actief?

Anders betaal ik gewoon die 19,95.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Hier ook 4.16, 4.17 wordt automatisch gepusht neem ik aan? Gaat dit in batches, kan ik dit zelf bespoedigen ?
Ja, ja, nee.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb inmiddels ook mijn Mediabox Next binnen. Eerste ervaringen:

- Snel! Zowel zappen als interface. Hele vooruitgang tov. de interface van mijn Samsung TV die ik altijd gebruikte (CI+ module). Dat is zo stroperig traag (zappen/tv-gids/apps) dat ik al vrij snel na aankoop spijt had van deze tv. Met deze Media Box Next hoef ik die interface niet meer te gebruiken.

- Bij functies als replay tv of opnemen zegt ie dat ik geen geschikt abonnement heb. En ik heb juist om die mediabox next te krijgen een tv complete abonnement genomen (ik had eerst tv standard). Op Mijn Ziggo zie ik ook nog staan dat ik TV standard heb. Iemand een idee of dit normaal is en dat het vanzelf gaat werken? Of moet ik Ziggo bellen?
[edit] heb in mijn ziggo op zenders herstellen geklikt en nu werkt dit wel :)

- Ik heb de mediabox met tie wraps aan de achterkant van mijn tv geplaatst. Werkt goed, echter hoor ik de fan wel constant zachtjes draaien (alsof er een pc aanstaat met een ouderwetse harde schijf). Bij Netflix hoor ik hem harder dan bij live tv. De ventilatieopeningen aan de bovenkant van de box zijn gewoon open. Ik lees dat veel mensen die fan nooit horen. Is mijn setup dan zo slecht qua ventilatie? Of zou de fan niet aan mogen schieten?

- Bij Netflix/Youtube is de lipsync niet goed (bij live tv wel). Lees als ik zoek in dit topic er wel wat oude berichten over. Is dit nog steeds een bekend probleem? Ik hen firmware 4.16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Palomar schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:06:
- Ik heb de mediabox met tie wraps aan de achterkant van mijn tv geplaatst. Werkt goed, echter hoor ik de fan wel constant zachtjes draaien (alsof er een pc aanstaat met een ouderwetse harde schijf). Bij Netflix hoor ik hem harder dan bij live tv. De ventilatieopeningen aan de bovenkant van de box zijn gewoon open. Ik lees dat veel mensen die fan nooit horen. Is mijn setup dan zo slecht qua ventilatie? Of zou de fan niet aan mogen schieten?
De fan van mijn Next draait ook geregeld, maar ik hoor hem alleen als ik heel dichtbij ben. Misschien maakt de positie van de Next nog wel uit qua fan geluid, mijn Next staat gewoon horizontaal op zijn rubbervoetjes.

Fan in de Next:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HkgEddH5oqcyb67TsZZGdUka/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 14-07-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DON PAPA schreef op zondag 14 juli 2019 @ 07:48:
[...]

De fan van mijn Next draait ook geregeld, maar ik hoor hem alleen als ik heel dichtbij ben. Misschien maakt de positie van de Next nog wel uit qua fan geluid, mijn Next staat gewoon horizontaal op zijn rubbervoetjes.

Fan in de Next:
[Afbeelding]
Die van mij hangt dus op zn kant aan de achterkant van de tv (met als ik jouw plaatje bekijk de fan bovenaan). Wat misschien nog meespeelt is dat de tv ook best warm wordt. Misschien kan ik dan nog aluminiumfolie tussen de Next en de TV doen? ;)
Het is bij mij ook niet heel luid (heb mijn vriendin er nog niet over gehoord), maar het is wel een constante zoem. Helemaal als je erop gaat letten. Zal het nog even aankijken. Zit er ook al aan te denken om de Next anders op een andere plek in de kamer neer te zetten (in een kastje waar ook het modem staat). Vraag is dan: heeft iemand ook ervaring met het gebruiken van een langere HDMI-kabel met de Next? Het komt in mijn geval neer op zeker 10 tot misschien wel 15 meter. Het liefst heb ik ervaringen met de Next en niet in het algemeen, want ik weet dat 10-15 meter officieel wel zou moeten kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 14-07-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Andere vraag: met CI+ module gebruikte ik regelmatig interactieve tv (op te vragen met de rode knop). Er kwam dan zo'n Ziggo interface waarin je ook programma's kan zoeken. De kinderen kijken daarmee vaak Sesamstraat. Je kon dan alle afleveringen goed bekijken. Bij de Next is het volgens mij zo dat genoemd interactief gedeelte verweven zit in de interface. Als ik in de TV Gids ga zoeken op Sesamstraat kom ik ook afleveringen tegen, echter als ik die start dan begint het niet met de intro, maar ergens halverwege als het al minutenlang bezig is. Je kunt dan wel terugspoelen naar het begin.

Is dit hoe het nu werkt of doe ik iets verkeerd? Ik heb het idee dat het terugkijken eerst gevoed werd door Uitzendinggemist, maar nu door eigen opnamen van Ziggo (vanaf het tijdstip dat het programma zou moeten beginnen).

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 14-07-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DexterDee schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:15:
Jammer, was wel benieuwd naar die changelog...
Ja ik ook, maar daar wordt blijkbaar alles verwijderd wat maar met de NDA te maken heeft door de beheerder (René).

Wat wel weer vreemd is, is dat hij wel toestaat dat er foto's gepost worden van een totaal uit elkaar gehaalde Next, terwijl deze in bruikleen is van Ziggo....

[ Voor 78% gewijzigd door DON PAPA op 14-07-2019 20:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Mocht iemand nog willen weten hoe de Next er van binnen uit ziet: https://ziggoforum.nl/topics/mediabox-next-van-binnen.92936/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zie dat m'n Next is bezorgd bij de buren, alleen het pakket weegt 2,38 kg. Is dat ding zo zwaar 8)7 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Palomar Denk dat de Next nu warme lucht vanaf de tv aanzuigt. Wellicht maakt de orientatie van de Next uit, fan onderaan zodat de lucht makkelijk naar boven kan stromen.

Heb zelf nog geen next, zie nog geen toegevoegde waarde voor 8-10p/m extra.

[ Voor 18% gewijzigd door Harmen op 15-07-2019 14:17 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:43
Jackson6 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:11:
Zie dat m'n Next is bezorgd bij de buren, alleen het pakket weegt 2,38 kg. Is dat ding zo zwaar 8)7 ?
Er zit iets van 15meter utp kabel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:04:
[...]
Een fix voor de lip sync wordt helaas niet specifiek benoemd. Iemand die hier last van had, maar na de update niet meer?
Van 't weekend hier nog even naar gekeken en geconcludeerd dat het met geluidsvertraging op TV/soundbar niet kan worden opgelost omdat 't geluid al een fractie te laat komt, nog verder vertragen verergerd dit alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:25:
[...]
Van 't weekend hier nog even naar gekeken en geconcludeerd dat het met geluidsvertraging op TV/soundbar niet kan worden opgelost omdat 't geluid al een fractie te laat komt, nog verder vertragen verergerd dit alleen maar.
Jeps het geluid lijkt nog steeds te traag uit de box te komen, met dolby enabled zeker. Of de beeldprocessing van je TV is erg traag, dat is een invalshoek welke ik ergens anders las. Met alle hedendaagse beeld optimalisaties niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:16:
@Palomar Denk dat de Next nu warme lucht vanaf de tv aanzuigt. Wellicht maakt de orientatie van de Next uit, fan onderaan zodat de lucht makkelijk naar boven kan stromen.
Ik zal eens kijken. Had hem juist zo gehangen, zodat de poorten nog goed toegankelijk zijn, maar verder niet bij nagedacht dat de fan misschien warme lucht zou opzuigen. Sowieso had ik niet echt verwacht dat de fan een probleem zou zijn. Een Chromecast oid heeft toch ook geen fan? En die kunnen min of meer hetzelfde.

Mocht omdraaien ook niet helpen en overweeg ik heel misschien om hem ergens anders in de kamer neer zetten, maar dan moet ik ong. 15 meter HDMI-kabel gebruiken (zie min post eerder). Iemand een idee of dat goed/storingsvrij gaat werken met een goede kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Software-update 4.17 voor Mediabox Next en Ziggo GO
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. In de nacht van 15 op 16 juli passen we de software van je Mediabox Next aan. In deze nieuwsbrief lees je er alles over.

Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next. Of check hoe dit werkt.

Ook nieuw in deze update
Met deze laatste software-update op de Mediabox Next wordt onder andere het volgende verbeterd:
• In de tv-gids filter je kanalen nu ook op Genre.
• Zoek je in het zoekscherm, dan staan de kanalen in alfabetische volgorde.
• Het zoeken via tekst is vanaf nu op de Mediabox Next en Ziggo GO hetzelfde.
• De resolutie instellingen blijven bewaard als je de mediabox uit stand-by is gezet. Die hoef je dus niet meer opnieuw in te stellen.
• Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.
En in de laatste Ziggo GO app update zijn diverse kleinere verbeteringen gedaan om de prestaties en stabiliteit verbeteren.

Hoe werkt de software-update?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update wordt automatisch in de nacht van 15 op 16 juli op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.

De Ziggo GO app software-update is al op 2 juli beschikbaar gesteld. Deze app-update is automatisch op je apparaat geïnstalleerd. Tenminste als je de instelling ‘automatisch updaten’ aan hebt staan. Heb je dat uit staan? Ga dan naar de app-Store op je telefoon of tablet om de app-update met alle verbeteringen te downloaden en te installeren.

Veel kijkplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:32
word op 15 en 16 in de nacht gepush
https://community.ziggo.n...box-next-41108#post430592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-09 20:47
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door jschoorl2 op 15-07-2019 18:31 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
  • Laatst online: 01-03 18:05
delete

[ Voor 92% gewijzigd door ShopHB op 15-07-2019 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
  • Laatst online: 01-03 18:05
Flash3d schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:00:
Voor mensen die een Broadlink rm mini 3 gebruiken, ik kreeg deze in de eerste instantie niet aan de praat met de Next. Zelfs met leren van de IR codes van een werkende Harmony afstandsbediening reageerde de Next niet.

Als je in de Broadlink (Android) app (ihc For EU) zoekt in de categorie: Set Top Box --> User library --> Upc en je kiest dan de "UPC acasa" (2e in de lijst) dan werkt de Broadlink met de Next.

Ik gebruik de Broadlink i.c.m. Google Home voor het aan en uitzetten van mijn woonkamer hifi.
Als ik bijvoorbeeld "Watch TV" zeg gaat mijn TV, Receiver en Next aan.
Flash3D... je bent een life saver!! Ik kreeg 'm niet aan de praat, maar nu... geweldig! Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meesten zullen we de mail gehad hebben. Maar bij deze de verandering in 4.17.

Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. In de nacht van 15 op 16 juli passen we de software van je Mediabox Next aan. In deze nieuwsbrief lees je er alles over.

Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next. Of check hoe dit werkt.

Ook nieuw in deze update
Met deze laatste software-update op de Mediabox Next wordt onder andere het volgende verbeterd:
• De resolutie instellingen blijven bewaard als je de mediabox uit stand-by is gezet. Die hoef je dus niet meer opnieuw in te stellen.
• Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.

En in de laatste Ziggo GO app update zijn diverse kleinere verbeteringen gedaan om de prestaties en stabiliteit verbeteren.

Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update wordt automatisch in de nacht van 15 op 16 juli op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.
De Ziggo GO app software-update is al op 2 juli beschikbaar gesteld. Deze app-update is automatisch op je apparaat geïnstalleerd. Tenminste als je de instelling ‘automatisch updaten’ aan hebt staan. Heb je dat uit staan? Ga dan naar de app-Store op je telefoon of tablet om de app-update met alle verbeteringen te downloaden en te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

meesje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:09:
De meesten zullen we de mail gehad hebben. Maar bij deze de verandering in 4.17.
Hoe kan je die mail krijgen? krijg niets in mijn ziggo mailbox.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:17:
[...]

Hoe kan je die mail krijgen? krijg niets in mijn ziggo mailbox.
Ik kreeg 'm bij de vorige versie (4.16) ook niet, maar check even je settings bij je MijnZiggo account. Daar moet je een vinkje aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@meesje was al gepost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Sinds vanavond ook de Next in bezit. Ondanks verhuisd en ze hadden me toch de Media Box XL gegeven.
2 van die units geprobeerd maar beide een onacceptabel geluidsniveau in het kastje, alsof er een koelkast onder de tv stond.

Dan over de Next. Gelukkig geen Lipsynq problemen in combinatie met een Sony Soundbar.
Menu -interface werkt erg snel.

Toch vind ik de beeldkwaliteit wel tegenvallen. Las al iets over een scherptefilter wat ze zouden gebruiken. Mag hopen dat ze hier bij Ziggo wel prioriteit aan geven. Het beeld is beduidend minder dan met de Media Box XL en de eenvoudige Samsung decoder die ik daarvoor had.

Gezichten tonen wat bleek ofzo, doet me een beetje aan Oude divxfilms van vroeger denken.

Vannacht dus een patch, hopelijk volgt er snel nog 1 die wat aan de beeldsettings gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 19:14
Palomar schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:03:
[...]

Ik zal eens kijken. Had hem juist zo gehangen, zodat de poorten nog goed toegankelijk zijn, maar verder niet bij nagedacht dat de fan misschien warme lucht zou opzuigen. Sowieso had ik niet echt verwacht dat de fan een probleem zou zijn. Een Chromecast oid heeft toch ook geen fan? En die kunnen min of meer hetzelfde.

Mocht omdraaien ook niet helpen en overweeg ik heel misschien om hem ergens anders in de kamer neer zetten, maar dan moet ik ong. 15 meter HDMI-kabel gebruiken (zie min post eerder). Iemand een idee of dat goed/storingsvrij gaat werken met een goede kabel?
Ter info; mijn eerste Next maakte een onwijs vervelend onregelmatig zoemend geluid. Oorzaak bleek de fan te zijn. Via de klantenservice de box omgeruild en als resultaat een fluisterstil exemplaar mogen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
meesje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:09:

Ook nieuw in deze update

Ik heb Netflix nu zonder haperingen! _/-\o_

Enkel die optie voor 'een knop voor aan- en uitzetten' kan ik nergens vinden... :|

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17
Zwitserland via UPC hebben ze een lipsync optie in de next, waarom hebben wij dat niet? Dat kan toch het geluids synchronisatie probleem oplossen bij vele die daar last van hebben. Vind het eigenlijk belachelijk dat daar nog steeds niets aan gedaan wordt.

Afbeeldingslocatie: https://ziggoforum.nl/attachments/eos_417_onepower-png.25197

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Laatst online: 22-09 11:08
Zover ik kan zien zit in deze update (nog) niet de mogelijkheid om het CEC signaal uit te zetten. Of lees ik daar nu overheen? Of is het de 'one power' setting die je dan op off moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 21:46
Geen update binnen gekregen hier (wel mailtje gehad) dus zal wel komende nacht of die daarna binnenkomen.
Ben benieuwd of de beeldverwerking is verbeterd.

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 16-07-2019 10:15 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb ook nog geen update gehad (maar ook geen mailtje). Iemand een idee of lipsync in Netflix en Youtube hierbij is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dirrukje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:26:
Zover ik kan zien zit in deze update (nog) niet de mogelijkheid om het CEC signaal uit te zetten. Of lees ik daar nu overheen? Of is het de 'one power' setting die je dan op off moet zetten?
Dat lijkt er wel op ja, "een knop voor aan of uit zetten" zie ik staan.
"met deze optie worden alle aangesloten apparaten tegelijkertijd met je mediabox ingeschakeld".

Geen behoefte om te testen of dit nu wel of niet doet wat het moet doen, wij gebruiken sowieso de CEC actief optie (wat ook nog regelmatig niet 100% goed gaat bij aanzetten).

Framerate omschakeling werkt nu voor Netflix, TV schakelt over naar 24p.
Voor Youtube lijkt er niets veranderd te zijn, 60Hz video's worden (nog steeds), in 50Hz afgespeeld.

Audio sync problemen, in de stand DD, heb ik met mijn huidige apparatuur eerder ook niet vast kunnen stellen, dat is nog steeds in sync bij gebruik van HDMI en een Marantz NR1606 receiver. In sync bij TV kijken, Netflix of YT.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Laatst online: 22-09 11:08
Ik ben heel benieuwd bij de mensen die de one power setting op off hebben staan.. en van een native iets in de tv (dus TV Audio op de receiver) switchen naar de HDMI van Next, of de receiver mee schakelt naar die ingang. Als dat niet het geval is staat het CEC signaal dus nog gewoon aan, zo niet lijkt die one power setting dus het algehele CEC signaal aan/uit te zetten.

Wel gaar dat ze die benaming er dan aan koppelen.. je zou toch een benaming verwachting die de functie er achter toch iets duidelijker maakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:51
Ik heb een philips smart tv. Het is een 4k televisie, maar bij het next kastje kan ik geen 4k aanzetten, alleen 1080p. Ivm netflix is het wel prettig als die wel 4K doorgeeft. Ik gebruik de meegeleverde hdmi kabel. Wat zou dit kunnen zijn?

Verder werkte bij het installeren de sources knop op de next afstandbediening. Maar na een keer resetten wat nodig was werkt die niet meer. Ik krijg hem ook niet werkend met koppel je afstandbediening in het instellingen menu. Nu moet ik alsnog 2 afstandsbedieningen gebruiken. Heeft iemand hier nog een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@drusloos, nog even het type van je TV vermelden, dan kan er wat gerichter worden (mee)gezocht naar een mogelijke oorzaak/oplossing?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
Nou ik denk dat ik de update gekregen heb.. Kwam vanmorgen beneden en toen stond de tv aan 🤣🤷‍♂️ en ja hij stond uit.. Straks maar kijken of ik die cec optie kan uitzetten.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagil
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-02-2022
@drusloos waarschijnlijk ondersteunt jouw TV of HDMI ingang geen HDCP2.2. Controleer even de specs van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
snah001 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:33:
Geen update binnen gekregen hier (wel mailtje gehad) dus zal wel komende nacht of die daarna binnenkomen.
Ben benieuwd of de beeldverwerking is verbeterd.
Hoop maar dat ie niet komt, bij mij sinds vandaag een storing 'je tv zenders worden opnieuw ingesteld'. De klantenservice krijgt het niet opgelost en verdenkt zelf ook de update.
Heb ned 1, 2 en 3 en kanaal 13 en 14, verder overal die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:25:
[...]

Hoop maar dat ie niet komt, bij mij sinds vandaag een storing 'je tv zenders worden opnieuw ingesteld'. De klantenservice krijgt het niet opgelost en verdenkt zelf ook de update.
Heb ned 1, 2 en 3 en kanaal 13 en 14, verder overal die melding.
Je kunt even naar de Ziggo site gaan, en inlogen op "mijn ziggo" en daar even zender herstel doen. Dan even 15 tot 30 minuten wachten. Dan heb je kans dat het opgelost is.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DON PAPA schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:44:
[...]

Je kunt even naar de Ziggo site gaan, en inlogen op "mijn ziggo" en daar even zender herstel doen. Dan even 15 tot 30 minuten wachten. Dan heb je kans dat het opgelost is.

Succes...
Had ik gedaan (en de ziggo medewerker daarna ook nog 2x).
Inmiddels zelf doorgegaan met klooien en opgelost.
Kastje aan de stekker ipv wifi, toen had ik ineens kanaal 403 enzo ook (afstandbediening deed niks). Harde reset gedaan (uitzetten met knopje achter, vervolgens aanzetten en de "-" knop en de "led knop" ingedrukt gehouden. Begon opnieuw met installeren en gaf daarna een icoon op tv alsof ie iets aan het downloaden was. Daarop gewacht, daarna startte ie een paar keer opnieuw op. Vervolgens nog de afstand moeten resetten (tv knop en de 0 10 seconden ingedrukt houden) en zowaar, alles werkt weer.
Nu dus maar even met Ziggo bellen om aan te geven dat ik het zo op heb kunnen lossen.

Krijg steeds meer het idee dat ik mn tv midden in de update heb proberen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Heb jij draadloos of bedraad internet via de Ziggo router? Of anders geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Van meterkast naar woonkamer (meter of 10) bedraad naar een Netgear R7000. Mediabox op diens Wifi (maar net dus eventjes bedraad, kabel dwars door de woonkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 20:07

InFamous

excommunicado

Vandaag wat problemen met de afstandsbediening gekregen.

Had even snel een AAA batterij nodig dus trok er even een uit de Next afstandsbediening in de veronderstelling dat het geen kwaad kon. Uiteindelijk de batterij weer terug geplaatst maar de afstandsbediening doet echt 0,0 meer, verlichting in de keypad gaat niet meer aan en afstandsbediening reageert nergens meer op.

Heb de afstandsbediening volgens de handleiding van Ziggo geprobeerd te koppelen maar ook dat zonder succes. Heb de batterijen er nu uit liggen en probeer het over een uur weer zoals aangegeven op de Ziggo website.

Vraag mij alleen af of de afstandsbediening ook zonder koppeling licht zou moeten geven bij beweging want ook dat gebeurt niet.

offtopic:
Ja de batterijen zitten er op de juiste manier in

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Dirrukje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:26:
Ik ben ook benieuwd of CEC optie nu in update 4.17 zit, want in combi met een Ps4 wordt ik helemaal gek..iedere x bij opstarten van mijn Ps4, gaat mijn Tv na paar seconde terug naar Tv beeld, dat gaat een 5/6 keer voordat ik echt op Ps4 beeld blijft en kan gamen.

En anders hopelijk in volgende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Giovanni76 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:56:
[...]

Ik ben ook benieuwd of CEC optie nu in update 4.17 zit, want in combi met een Ps4 wordt ik helemaal gek..iedere x bij opstarten van mijn Ps4, gaat mijn Tv na paar seconde terug naar Tv beeld, dat gaat een 5/6 keer voordat ik echt op Ps4 beeld blijft en kan gamen.

Vanmorgen de update gehad en ik zie die optie nu staan, maar niet geprobeerd of hij werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:51
Ligt het aan mij, of is het tonen van de TV gids sinds de update trager? Het lijkt erop dat er nu een soort fade-in in zit waardoor de boel allemaal wat traag aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

rusman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:36:
Ligt het aan mij, of is het tonen van de TV gids sinds de update trager? Het lijkt erop dat er nu een soort fade-in in zit waardoor de boel allemaal wat traag aanvoelt.
Klopt, Ziggo vond het nodig om wat animaties aan het menu toe te voegen (waar niemand om gevraagd heeft), waardoor ze nu wat trager zijn geworden. Ziggo vond denk ik het verschil qua snelheid met de XL te groot, zodat ze dit bij de Next wat hebben terug geschroefd door deze toevoeging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 21:46
Vannacht de update ontvangen.
Even in 10 min bekeken of de beeldkwaliteit verbeterd is maar helaas, blijft helaas bij het oude bijna sd kwaliteit beeld.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik word er ook aardig geirriteerd van. De focus ligt meer op allemaal nice to haves dan op echt problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
De Next eergister besteld, 50 cent per maand extra betalen. 2 collega's hebben 'm ook besteld vorige week en 1 deze week, respectievelijk 10 euro per maand extra en de ander 0 extra per maand. Hoe dat dan weer zit.

Anyway, voornaamste reden was dat de Horizon traag was i.c.m. stroomverbruik in standby. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Ik heb momenteel een Horizonbox (XL?), met een losse router (van Ziggo) in de meterkast. Ik krijg nu de Next opgestuurd met een nieuwe router. Iemand enig idee of je die nieuwe router MOET gebruiken?

[ Voor 76% gewijzigd door FastFred op 17-07-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Wat voor afstandsbediening kan ik gebruiken?
De box reageert zowel op IR (infrarood) als RF (radio frequency) signalen, oftewel je kan een universele afstandsbediening zoals een Harmony gebruiken (apparaatcode Ziggo Mediabox Next, Ziggo/Pace DCR-7111 of Arris DCX960).
De meegeleverde afstandsbediening werkt middels RF. Tevens zit er een knop op om voice commando's door te geven.
Recent verhuist en probeer i.p.v. mn Harmony nu alle Hi-Fi aan te sturen via mn Athom Homey Pro (early 2019). Echter mis ik nog een aantal afstandsbedieningen (ergens in een doos).... wel heb ik de standaard meegeleverde afstandbediening van de Ziggo Next box. De Athom Homey heeft nog geen APP voor de Ziggo Next Box en ik kon ook de IR signale niet leren.... je ziet simpelweg alleen response als je de POWER en VOLUME knoppen gebruikt, de overige knoppen niet. Aan de hand van bovenstaande quote lijkt het er dus op dat de meegeleverde remote alleen RF doet (m.u.v. een paar IR signale), "Self learning" gaat dus niet werken op deze manier omdat de Homey alleen IR verwacht en geen RF.

Is het misschien een idee om een Logitsch Harmoney te gebruiken, daarop de "Ziggo Next Box" te zetten en die vervolgens te gebruiken om de RF signalen te leren aan de Athom Homey? 8)7 |:(

** Verder nu alleen ook nog even wachten op de FIRMWARE upgrade naar 4.17 om eindelijk een keer HDMI-CEC in te kunnen stellen want dat is ook nog een drama momenteel. De upgrade zou in de nacht van 15 op 16 juli worden geinstalleerd maar gister stond die er nog niet op... kan maximaal 3 dagen duren las ik op het Ziggo Community forum.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:18:
De Next eergister besteld, 50 cent per maand extra betalen. 2 collega's hebben 'm ook besteld vorige week en 1 deze week, respectievelijk 10 euro per maand extra en de ander 0 extra per maand. Hoe dat dan weer zit.

Anyway, voornaamste reden was dat de Horizon traag was i.c.m. stroomverbruik in standby. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Ik heb momenteel een Horizonbox (XL?), met een losse router (van Ziggo) in de meterkast. Ik krijg nu de Next opgestuurd met een nieuwe router. Iemand enig idee of je die nieuwe router MOET gebruiken?
Ja, staat maar 1000x in dit topic ;)

Maar je oude wordt binnen 2 weken automatisch gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

FastFred schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:18:
voor het activeren van de Next box heb je inderdaad het nieuwe modem nodig, mocht je daarna liever je oude modem weer willen gebruiken dan kun je dit via de klantenservice regelen door ze even te bellen met het verzoek of ze oude modem weer willen activeren. Wel is gebleken uit testen dat de Connectbox (het nieuwe modem wat je toegestuurd krijgt) het beste samen werkt met de Next box...

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 17-07-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:00:
Van meterkast naar woonkamer (meter of 10) bedraad naar een Netgear R7000. Mediabox op diens Wifi (maar net dus eventjes bedraad, kabel dwars door de woonkamer).
En na de Netgear router komt je Ziggo internet?
Waarom ik het vraag is omdat ik ook problemen had met het verkrijgen van toegang tot de televisie zenders. Alles na NL1-2-3 deed het niet.
Tenminste, als ik verbonden was via glasvezel internet.
Nu de Next box verbonden via wifi op de ziggo box en nu werkt het wel.
Dit geeft me het idee dat bijna alles werkt via "open internet", maar niet het toekennen van tv pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Giovanni76 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:56:
[...]

Als je de reactie er vrijwel direct onder had gelezen dan had je kunnen zien dat dit idd het geval is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
DON PAPA schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:09:
[...]

voor het activeren van de Next box heb je inderdaad het nieuwe modem nodig, mocht je daarna liever je oude modem weer willen gebruiken dan kun je dit via de klantenservice regelen door ze even te bellen met het verzoek of ze oude modem weer willen activeren. Wel is gebleken uit testen dat de Connectbox (het nieuwe modem wat je toegestuurd krijgt) het beste samen werkt met de Next box...
Ik heb de Mediabox net aangesloten en activeren gaat prima, de nieuwe router is niet uit de doos geweest.

Ik heb in de meterkast, waar de kabel binnen komt een splitter zitten, vandaaruit een kabel naar de router, en een kabel naar de woonkamer voor de tv. Door Ziggo/radio-tv winkel mannetje destijds zo aangesloten

Hoe werkt die Mediabox precies samen met de router?

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 17-07-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
DON PAPA schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:09:
[...]

. Wel is gebleken uit testen dat de Connectbox (het nieuwe modem wat je toegestuurd krijgt) het beste samen werkt met de Next box...
Wat is er dan specifiek beter in combinatie met de Connect Box? Mijn ervaring is dat de Next met een Ubee EVM320 uit pakweg het jaar 2010 ook prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:11:
[...]

idd, dat vroeg ik mij ook af na dat hier een paar keer gelezen te hebben. Internet is toch internet? Ws. zoekt die mediabox naar een ip adres/hostname en een poortnummer. Zolang je router dit niet blokkeert zou het imo moeten werken met elk modem (via een Ziggo-verbinding).

Enige wat ik nog kan bedenken is dat de connectbox quality of service heeft ingebouwd, zodat streams van de mediabox prioriteit krijgen boven ander internetverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
FastFred schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:11:
[...]

Ik heb de Mediabox net aangesloten en activeren gaat prima, de nieuwe router is niet uit de doos geweest.

Ik heb in de meterkast, waar de kabel binnen komt een splitter zitten, vandaaruit een kabel naar de router, en een kabel naar de woonkamer voor de tv. Door Ziggo/radio-tv winkel mannetje destijds zo aangesloten

Omdat de Mediabox XL een ingebouwde modem heeft en de Next niet. Daarom leveren ze er een nieuw modem bij.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Palomar schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:30:
[...]

idd, dat vroeg ik mij ook af na dat hier een paar keer gelezen te hebben. Internet is toch internet? Ws. zoekt die mediabox naar een ip adres/hostname en een poortnummer. Zolang je router dit niet blokkeert zou het imo moeten werken met elk modem (via een Ziggo-verbinding).

Enige wat ik nog kan bedenken is dat de connectbox quality of service heeft ingebouwd, zodat streams van de mediabox prioriteit krijgen boven ander internetverkeer.
Maar mijn kabel heeft een splitter, eentje die simpelweg van 1 coaxkabel 2 maakt. Dus ik zie niet hoe die Mediabox Next (en voorheen de Horizonbox) met mijn router kan praten en 'beter samenwerkt' zoals @DON PAPA dat beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Sterker, mijn Next zit zo: Ubee -> DD-WRT router -> Linksys Velop -> Ziggo Next. Werkt perfect. De DD-WRT heeft 192.168.1.x en de Velop 10.46.nogiets. Enkel een route in de dd-wrt aangemaakt voor 10.46 netwerk op het IP van de 1ste Velop en geen enkel probleem. Ook een nieuw modem ontvangen, maar geen behoefte aan. Ga eens kijken of deze terug kan, beetje zonde anders.
Pagina: 1 ... 31 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic