Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 09:40
@Hulleman Ik heb helaas ook al enkele keren gehad dat op het moment de Next uit een slaapstand komt er wel geluid te horen is maar dat er geen beeld komt. Dit zou opgelost moeten zijn met de laatste firmware update echter helaas. Heb die van mij ook in de ECO stand staan en zou deze hier (eveneens) niet uit willen hebben

@sjakie02 In het menu van de Next kun je bepalen op welk apparaat je het volume wil regelen. Ik heb hier de optie TV of mijn (Denon) receiver. Omdat ik de receiver niet altijd aan heb staan in combinatie met TV kijken heb ik deze ingesteld op TV. Misschien dat je hiermee jou probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bluecupra schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:15:
[knip]

@sjakie02 In het menu van de Next kun je bepalen op welk apparaat je het volume wil regelen. Ik heb hier de optie TV of mijn (Denon) receiver. Omdat ik de receiver niet altijd aan heb staan in combinatie met TV kijken heb ik deze ingesteld op TV. Misschien dat je hiermee jou probleem oplost?
Denk niet dat het "probleem" van @sjakie02 is op te lossen. Mijn receiver staat als CEC volume-apparaat geregistreerd binnen de Next, maar als ik mijn hand voor het IR oog van de receiver houd, dan kan ik het volume niet wijzigen met de remote van de Next.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohitpenace
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 11:38
ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Hier precies hetzelfde - heb ook een LG OLED (C9). Ben maar weer terug gegaan naar mijn CI+ kaart en gebruik de next alleen voor terugkijken. Volgende week komt er een Ziggo monteur langs.
heb de next twee maanden geleden ontvangen, toen al dit probleem op mijn c6... Ben toen terug gegaan naar de mediabox XL (ugh), beeld was echt vele malen beter, je merkt dat het beeld op de Next heel 'flets' is.
Destijds had ik al gelezen dat het een probleem was tussen de next en LG's oleds, maar had wel verwacht dat het nu na twee maanden opgelost zou zijn. Net weer aangesloten, nog steeds ruk. Ik heb ook de suggesties geprobeerd van het wisselen tussen 1080p/i 4k etc. niet geholpen.

Ben benieuwd wat de monteur te melden had Grando!

Op apps als Youtube en Netflix is het beeld wel gewoon prima, dus het heeft echt met DTV te maken. Op netflix ervaar ik wel constante microstutters die er niet zijn als ik de netflix app op mijn TV gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door rohitpenace op 25-06-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:47
rohitpenace schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:08:
[...]

heb de next twee maanden geleden ontvangen, toen al dit probleem op mijn c6... Ben toen terug gegaan naar de mediabox XL (ugh), beeld was echt vele malen beter, je merkt dat het beeld op de Next heel 'flets' is.
Destijds had ik al gelezen dat het een probleem was tussen de next en LG's oleds, maar had wel verwacht dat het nu na twee maanden opgelost zou zijn. Net weer aangesloten, nog steeds ruk. Ik heb ook de suggesties geprobeerd van het wisselen tussen 1080p/i 4k etc. niet geholpen.

Ben benieuwd wat de monteur te melden had Grando!

Op apps als Youtube en Netflix is het beeld wel gewoon prima, dus het heeft echt met DTV te maken. Op netflix ervaar ik wel constante microstutters die er niet zijn als ik de netflix app op mijn TV gebruik.
De monteur zag geen verschil ;( . Wel heeft hij (onder lichte dwang) een versterker geïnstalleerd, zodat ik genoeg signaal had voor de next, CI+ en de tv boven. Ik kijk nu live via de CI+ en kijk via de Next terug. M.i op dit moment de beste optie als je een LG OLED hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rohitpenace schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:08:
[...]

*knip*

Die microstutter bug moet nog opgelost worden, de Next "locked" de TV op 50Hz terwijl Netflix content vaak ook 24 of 60Hz is. 24 en 60 is niet deelbaar of vermenigvuldigbaar door 25 of 50 en daarom krijg je die microstutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:38
hardware-lover schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Denk niet dat het "probleem" van @sjakie02 is op te lossen. Mijn receiver staat als CEC volume-apparaat geregistreerd binnen de Next, maar als ik mijn hand voor het IR oog van de receiver houd, dan kan ik het volume niet wijzigen met de remote van de Next.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, gemiste kans als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Laatst online: 06:27
Ik lees dat de context knop op de originele afstandsbediening (nog?) niet door een Harmony overgenomen kan worden. Is dit een bezwaar bij normaal gebruik (dus meer een setup knop die sporadisch wordt gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
buddow schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:59:
Ik lees dat de context knop op de originele afstandsbediening (nog?) niet door een Harmony overgenomen kan worden. Is dit een bezwaar bij normaal gebruik (dus meer een setup knop die sporadisch wordt gebruikt)?
Die knop dient voor mij enkel als ik ondertiteling wil instellen... voor de rest in dagelijks gebruik totaal geen last van.

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexxit
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Hi Guys,

Ik heb bijna alles terugelezen wat betreft het terugspringen van de Next box naar de 4K setting als je hem daarvoor op 1080P hebt gezet, maar kon niet echt een oplossing vinden. Sommige zeggen "van je tv" maar dat is niet altijd de oplossing toch ? Iemand een definitieve oplossing voor dit probleem ?

Groeten,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:36
Lexxit schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:52:
Hi Guys,

Ik heb bijna alles terugelezen wat betreft het terugspringen van de Next box naar de 4K setting als je hem daarvoor op 1080P hebt gezet, maar kon niet echt een oplossing vinden. Sommige zeggen "van je tv" maar dat is niet altijd de oplossing toch ? Iemand een definitieve oplossing voor dit probleem ?

Groeten,
Alex
Daar is nog geen oplossing voor. Dit probleem zal d.m.v. een software-update verholpen moeten worden (zoals is bevestigd door Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55
Ik had Pinkpop opgenomen en deze opname is inmiddels niet meer beschikbaar.. :/ (de zoveelste opname waarbij dit gebeurd)

@VodafoneZiggo hoe kan het zo zijn dat deze basisfunctionaliteit na meer dan een jaar testen niet betrouwbaar werkt?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 14:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Laguna schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:20:
Ik had Pinkpop opgenomen en deze opname is inmiddels niet meer beschikbaar.. :/ (de zoveelste opname waarbij dit gebeurd)

@VodafoneZiggo hoe kan het zo zijn dat deze basisfunctionaliteit na meer dan een jaar testen niet betrouwbaar werkt?
Hier hetzelfde. Ik wilde eergisteren terugkijken, kon de opname alleen nog wissen :( Slechte zaak van Ziggo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

Pierre

Van nature lui!

Microkid schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Hier hetzelfde. Ik wilde eersgisteren terugkijken, kon de opname alleen nog wissen :( Slechte zaak van Ziggo.
Dat heeft volgens mij te maken met de lengte van het programma. Dat had ik ook helaas.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Pierre schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:35:
[...]

Dat heeft volgens mij te maken met de lengte van het programma. Dat had ik ook helaas.
Sinds wanneer is de lengte van een opname gelimiteerd? Staat nergens vermeld bij Ziggo...

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Microkid schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Sinds wanneer is de lengte van een opname gelimiteerd? Staat nergens vermeld bij Ziggo...
Geen idee waar ik het gelezen heb, hier op Tweakers of op Ziggo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:36
Niet meteen verwijderen, best kans dat Ziggo e.e.a. herstelt en het dan wel beschikbaar is.
Ik weet het, je hebt er nu niets aan, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb via het koppelen van de afstandsbediening op de Next de volume knoppen gekoppeld aan mijn Yamaha Receiver. Dit werkt op zich prima, maar na ongeveer een dag krijg ik een melding in mijn scherm dat er een Samsung audio apparaat is gevonden en is gekoppeld. Vervolgens werken de volume knoppen niet meer tot ik weer opnieuw de koppeling op de Next op Yamaha instel (uit de lijst met fabrikanten, niet een gevonden apparaat).
Ik heb een Samsung TV en via het menu van de TV heb ik alles met audio, Anynet en andere zaken al uitgezet, maar de melding blijft komen. Met geen mogelijkheid kan ik de Next mijn instelling langer dan 1 dag laten onthouden.
Tevens geprobeerd met snelstart ipv eco- of normaal, maar dat helpt niet. De melding komt ook gewoon tijdens het kijken van een programma, dus niet na het net inschakelen van de Next.
Iemand ervaring hiermee (en mogelijk een oplossing)?

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 17:47
Excuses dat ik dit topic niet doorgelezen heb, maar deze box is dezelfde als de Telenet TV-Box. Wij integreren deze vaak in automatisaties, en in het verleden kon ik via de SCART-output een spanning meten om te weten of de box aan of uit staat. Zijn er manieren met deze box om te weten of hij in of uitgeschakeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:29
Pierre schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Geen idee waar ik het gelezen heb, hier op Tweakers of op Ziggo.
Volgens mij ging dat alleen over extreem lange opnames zoals de 24 uur van Le Mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

remmuz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:04:
[...]

Volgens mij ging dat alleen over extreem lange opnames zoals de 24 uur van Le Mans.
Nope het ging over Pinkpop, dat had ik ook opgenomen en kon het niet meer terug kijken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:33
@Verwijderd je kunt in het menu van de Next zowel je TV als tegelijkertijd de AVR volume bediening instellen. Ik hem een DENON AVR en de Philips TV als zodanig ingesteld en kan gewoon met welke van de drie AB's dan ook het volume regelen.
Straks met een toekomstige update voor de Next kunnen we denk ik ook de HDMI CEC afzonderlijk gaan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:47
jakob schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:00:
Excuses dat ik dit topic niet doorgelezen heb, maar deze box is dezelfde als de Telent TV-Box. Wij integreren deze vaak in automatisaties, en in het verleden kon ik via de SCART-output een spanning meten om te weten of de box aan of uit staat. Zijn er manieren met deze box om te weten of hij in of uitgeschakeld is?
Ik had niet gelijk door, dat een je e vergeten was in de Telent TV-box 8)7
Je bedoelt, die spanning die op de Scart komt te staan, die vroeger bedoelt was om een TV over te schakelen, naar de desbetreffende input, als de videorecorder in play kwam?
Het zou zomaar kunnen, dat deze nog steeds aanwezig is op de mini-Scart aansluiting op de box. Daar kun je alleen achter komen, als de verloop kabel koopt. Ik zou er zo geen antwoord op kunnen geven, maar vermoed, dat deze wel aanwezig is.

[ Voor 0% gewijzigd door Rinaldootje op 30-06-2019 11:46 . Reden: tiepvauten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:30

DON PAPA

Tweaker-fan

Lexxit schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:52:Ik heb bijna alles terugelezen wat betreft het terugspringen van de Next box naar de 4K setting als je hem daarvoor op 1080P hebt gezet, maar kon niet echt een oplossing vinden. Sommige zeggen "van je tv" maar dat is niet altijd de oplossing toch ? Iemand een definitieve oplossing voor dit probleem ?
De oplossing voor dit probleem zit in firmware 4.17, dus nog even geduld hebben...
Laguna schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:20:

Waarschijnlijk omdat er niet genoeg mensen klagen en ze het wel best vinden zo, ik heb zelf behoorlijk wat meldingen gedaan van opnames die mislukt waren, maar ik heb geen één keer gezien dat Ziggo na zo'n melding de opname nog wist te herstellen. Dat geeft volgens mij wel aan hoe betrouwbaar het opnemen op dit moment werkt bij Ziggo.

Ziggo vraagt of je opnames die mislukt zijn, zo snel mogelijk HIER wilt melden. Of het nut heeft betwijfel ik maar wie weet hebben andere meer geluk dat er nog wat te herstellen valt.
Microkid schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:58:
[...]Sinds wanneer is de lengte van een opname gelimiteerd? Staat nergens vermeld bij Ziggo...
De opnamen zou niet gelimiteerd moeten zijn, alleen zijn ze tijdens "de 24 uur van Le Mans" er achter gekomen dat een opname van langer dan 10 uur niet goed word opgeslagen.

Bron: https://community.ziggo.n...art-niet-41697#post418011

[ Voor 63% gewijzigd door DON PAPA op 01-07-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lexxit schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:52:
Hi Guys,

Groeten,
Alex
Volgens mij is dit een openstaande bug, geduld houden. Een hele vervelende bug trouwens, is het bij jou ook scherper op 1080i/p dan op 4K op bv NOS? Daardoor moet ik hem elke keer terugzetten voor het TV kijken :X

Wat iemand anders schreef 1080i de betere keuze. Ik las ergens dat i het bron formaat is, en bij p heb je er alweer digitale beeldbewerking tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Ik heb op zich weinig klagen over de mediabox. Maar eens in de zo veel tijd is de Next zijn instelling van de koppeling met de surroundset kwijt. Dan moet ik hem opnieuw koppelen. Goed, het is slechts 1 minuut werk, maar de Next behoort dit gewoon vast te houden. Ik krijg toch de indruk dat er soms achter de schermen wat gerommeld wordt met data of instellingen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Gebruiken jullie zelf gestripte coax kabels of hebben jullie kant en klare kabels aangesloten.
Ik heb het idee dat de Next zelf gestripte coax kabels niet leuk vind. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrived schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:22:
Gebruiken jullie zelf gestripte coax kabels of hebben jullie kant en klare kabels aangesloten.
Ik heb het idee dat de Next zelf gestripte coax kabels niet leuk vind. :?
Als je goede kabels gebruikt en goed aansluit kan dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxit
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
stormfly schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:43:
[...]

Volgens mij is dit een openstaande bug, geduld houden. Een hele vervelende bug trouwens, is het bij jou ook scherper op 1080i/p dan op 4K op bv NOS? Daardoor moet ik hem elke keer terugzetten voor het TV kijken :X

Wat iemand anders schreef 1080i de betere keuze. Ik las ergens dat i het bron formaat is, en bij p heb je er alweer digitale beeldbewerking tussen zitten.
Ik heb hem zelf op 1080P staan, maar zal vanavond eens 1080i proberen. Moet hem sowieso op een van die twee zetten want ik heb een LG OLED C7 65 en als je hem op 4K ziet het er niet uit, ondanks updat van mijn C7 en Next, wie weet wordt dat ooit nog wat, voor nu maar een van die 2 settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 11:59
Heb er nu ook een. Ik kan eerlijk gezegd (nog) geen problemen ontdekken met UHD color, uitgesmeerde gezichten of wat ook. Kijk ik zo slecht of werkt het toevallig allemaal goed met mijn Samsung TV?

verder tot nu toe erg positief. Snel, stil en zuinig.

enige waar ik me licht zorgen over wat lipsync problemen maar ik had ze ook al wel voorheen. En het lijkt bij iedere zender anders, soms is het wel goed.

Mijn modem is een Ubee EVW321B. Is het logisch dat ze me geen connectbox opsturen? Moet wel zeggen dat ik verder tevreden met het ding ben sinds hij in bridge-mode staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lipsync problemen waren bij mij opgelost toen ik de geluidsinstelling op stereo zette ipv Dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:19

Arethusa

Niet die server

fietsbob schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:53:
Lipsync problemen waren bij mij opgelost toen ik de geluidsinstelling op stereo zette ipv Dolby.
Goed dat je dit noemt, ik heb ook lipsync problemen en zal je oplossing eens proberen thuis.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fietsbob schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:53:
Ja bij mij ook maar dan mist de sonos beam de centre speaker aansturing. Waardoor het minder mooi klinkt. Eigenlijk is het geen permanente oplossing als je een premium audio installatie hebt, je levert in op kwaliteit op stereo.

Maar schakelen naar stereo lost het voor een groot deel op, voor nu. Ook PCM ipv bitrate op de tv helpt weer een paar milliseconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik heb sinds een paar dagen de Ziggo Next en vind hem vooral op snelheid en stabiliteit een stuk prettiger. (de Horizon Box moest ik bijna om de dag herstarten omdat Netflix niet wilde starten of dat ik niet on demand kon kijken).

Ik mis echter wel de separate kanalen voor radio. Doordat radio op de Next in een app zit moet je de TV aanzetten om een radio-zender te selecteren. Daarnaast mis ik in de instellingen voor audio de optie 'geluid van de bron' optie die de Horizon Box wel had (dat ik dat nog eens zou zeggen had ik niet verwacht). Ik heb de Next via HDMI namelijk op mijn receiver (Yamaha RX-V475) aangesloten. De TV is aangesloten op de HDMI-out van de receiver.

Ik wil radio namelijk stereo luisteren (en niet een rare mix van geluid krijgen zoals bij de instelling 'digital' bij de audio-instellingen van de Next het geval is) en ik wil digital bij het kijken naar films en series (van TV of via Netflix). Omdat ik vaak de radio aan heb moet ik dus steeds wisselen van geluidsinstelling.

Ik heb Ziggo een mail gestuurd met het verzoek om:
1. Radio ook weer toegankelijk te maken via kanalen (zoals het voorheen was).
2. Meer instellingen toe te voegen aan de audio-selectie, specifiek 'geluid gelijk aan de bron'.

Ik heb daarop de reactie gekregen dat ze het meenemen bij de overleggen die daarover gaan, maar dat ze nog geen uitsluitsel kunnen geven. Wellicht nemen ze het wat sneller in overweging als meerdere mensen het verzoek doen (en als Ziggo hier meer mee leest natuurlijk).

Als jullie al werkwijzen hebben om om genoemde 'problemen' heen te werken hoor ik het ook graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus73 op 03-07-2019 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 13:05
Paulus73 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:51:
Ik mis echter wel de separate kanalen voor radio. Doordat radio op de Next in een app zit moet je de TV aanzetten om een radio-zender te selecteren.
Gewoon de 'voice' knop gebruiken en zeggen 'radio ...' en dan hoef je de tv niet aan te zetten hoor... erg makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
reddevil schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:43:
[...]

Gewoon de 'voice' knop gebruiken en zeggen 'radio ...' en dan hoef je de tv niet aan te zetten hoor... erg makkelijk :)
Ik wil geen gegevens delen en je moet toch 'gegevens delen' aanvinken om Voice commands te gebruiken (zo begreep ik het tenminste). Als dat niet zo is, dan kan ik het inderdaad zo doen als jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorJC
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-08 16:54
Had eerder al op het forum een vraag hierover gesteld en iemand verweesd mij naar dit forum.

Ik heb een Onkyo receiver NR-414 uit 2013. en een samsung TV UE 46 ES 8000.
Sinds kort heb ik de nieuwe Nextbox van ziggo gekregen en aangesloten zoals ziggo beschreef.
Het gebeurd regelmatig dat het geluid 1 sec. weg valt.
Monteur geweest, CAI doos vervangen andere HDMI kabel geprobeerd.
Laatste firmware op de receiver NR-414 gezet.
Hielp allemaal niets.
Heeft iemand nog een idee/oplossing of herkent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 21:21
Ik twijfel of ik zou upgraden naar een Next. Momenteel heb ik nog een Humax 5200c want deze gebruikt nog een smartcard met veel voordelen.

Is de beeldkwaliteit van lineaire TV veel beter met de Next tov mijn oude Humax decodee (In combinatie met LG OLED C8 TV)?
4k Netflix of Youtube kijken kan gewoon via de TV app zelf dus daarvoor hoef ik de upgrade niet te doen, de andere features van de Next lijken mij fijn maar niet essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
HomerJ schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:15:
Ik twijfel of ik zou upgraden naar een Next. Momenteel heb ik nog een Humax 5200c want deze gebruikt nog een smartcard met veel voordelen.

Is de beeldkwaliteit van lineaire TV veel beter met de Next tov mijn oude Humax decodee (In combinatie met LG OLED C8 TV)?
4k Netflix of Youtube kijken kan gewoon via de TV app zelf dus daarvoor hoef ik de upgrade niet te doen, de andere features van de Next lijken mij fijn maar niet essentieel.
De beeldkwaliteit is bij mij hetzelfde in vergelijking met de 5200C, die ik ook nog heb. Alleen al omdat het zappen véél sneller gaat met de Next, zou ik je de upgrade zeker aanraden. Het enige probleem dat ik met de Next ondervind, is dat de Humax zenders met Dolby Digital-geluid wel goed verwerkte en dat de Next daar niks zinnigs mee doet. Dit probleem is bij Ziggo bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Momenteel heb ik nog een Humax 5200c want deze gebruikt nog een smartcard met veel voordelen."

I.c.m. de Humax geeft de smartcard niet werkelijk heel veel voordelen, toch? Lokale opslag (en lokaal media delen via FTP), zou een voordeel kunnen zijn als je dat bedoelt?

Dat gezegd hebbende, je kunt ze beiden prima naast elkaar gebruiken. Die Humax is van jou zelf neem ik aan, en de smartcard is niet in bruikleen? Zo ja, haal de voordelen van beide apparaten naar je toe (als een eventuele meerprijs acceptabel is).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 21:21
Bedankt voor de reacties! Voordeel van een Smartcard is dat je de kosten van extra zenders kan delen met andere mensen.

Als ik een Next zou nemen met dezelfde zenders die ik nu heb ben ik zo'n 30 euro per maand extra kwijt.

Als de beeldkwaliteit niet significant beter wordt wacht ik nog even met upgraden.

[ Voor 15% gewijzigd door HomerJ op 05-07-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HomerJ schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:55:
Bedankt voor de reacties! Voordeel van een Smartcard is dat je de kosten van extra zenders kan delen met andere mensen.

Als ik een Next zou nemen met dezelfde zenders die ik nu heb ben ik zo'n 30 euro per maand extra kwijt.

Als de beeldkwaliteit niet significant beter wordt wacht ik nog even met upgraden.
Oké, nu gaat het alleen over een smartcard ;)

Zonder een voorbeeld van dat delen (mits binnen hetgeen is toegestaan), kan ik niet direct voorstellen wat je ermee bedoelt te zeggen.

V.w.b. beeldkwaliteit gaat het t/m HD geen upgrade zijn (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:04:
[...]

Oké, nu gaat het alleen over een smartcard ;)

Zonder een voorbeeld van dat delen (mits binnen hetgeen is toegestaan), kan ik niet direct voorstellen wat je ermee bedoelt te zeggen.
Hij bedoelt dat ze met een groepje één abonnement bij Ziggo afsluiten en dan die smartcards aan elkaar uitwisselen (wat niet toegestaan is!). Dat is ook precies de reden waarom providers met eigen apparatuur werken en moeilijk doen over streamen van televisie vanuit de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08

Ik heb een C8 en heb de Next neer gezet terwijl ik daarvoor gebruik maakte van de CI module. Nu heb ik best veel teruggelezen ook hier dat de beste keuze voor LG OLED's nog de CI module is. Maar om eerlijk te zijn ik zie eigenlijk geen verschil. En misschien is dat omdat het me niet opvalt, geen idee. Als in de volgende update het CEC signaal geblokkeerd kan worden ben ik wel van plan om er eens een splitter er tussen te zetten en te kijken of ik met heen en weer switchen ook iets zie.
maxtrash schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:36:
Heb er nu ook een. Ik kan eerlijk gezegd (nog) geen problemen ontdekken met UHD color, uitgesmeerde gezichten of wat ook. Kijk ik zo slecht of werkt het toevallig allemaal goed met mijn Samsung TV?

verder tot nu toe erg positief. Snel, stil en zuinig.

enige waar ik me licht zorgen over wat lipsync problemen maar ik had ze ook al wel voorheen. En het lijkt bij iedere zender anders, soms is het wel goed.

Mijn modem is een Ubee EVW321B. Is het logisch dat ze me geen connectbox opsturen? Moet wel zeggen dat ik verder tevreden met het ding ben sinds hij in bridge-mode staat.
Aansluitend op mijn reactie dus. ik merk ook weinig verschil dus maakt op dit moment gewoon lekker gebruik van de Next met mij c8. Zie niks vaags en heb ook geen reden om terug te gaan naar de CI module.

Edit:

Toch maar zonet besloten de Next weer los te koppelen. Naast de Next zit er nog een mediaplayer op de receiver en tijdens het bekijken van HDR content flikkerde de playback gewoon. Ik dacht dat het kwam door de bron maar het was gewoon de Next die het signaal terugpakt. Dat aangevuld met het niet kunnen gebruiken van de native Amazon/Netflix apps omdat ook daar qua audio in de HDMI handshake iets mis gaat door de Next was voor mij wel de druppel eigenlijk. Effectief zorgde het ervoor dat ik alleen gebruik kon maken van TV.. of het terug kijken van TV. Maar al mijn eigen aparaten of functionaliteiten waren niet meer te gebruiken.

Hopelijk zit in de volgende update de mogelijkheid om CEC uit schakelen of fixen ze het in ieder geval, want dit slaat eigenlijk nergens op. CEC/ARC is allemaal niet prettig of werkt lekker in de basis maar ik heb nog nooit een apparaat gehad dat zo'n stoorzender is in die koppelingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dirrukje op 05-07-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:56
Hoe is het wifi signaal is dat krachtiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dirrukje schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:22:

Toch maar zonet besloten de Next weer los te koppelen. Naast de Next zit er nog een mediaplayer op de receiver en tijdens het bekijken van HDR content flikkerde de playback gewoon. Ik dacht dat het kwam door de bron maar het was gewoon de Next die het signaal terugpakt. Dat aangevuld met het niet kunnen gebruiken van de native Amazon/Netflix apps omdat ook daar qua audio in de HDMI handshake iets mis gaat door de Next was voor mij wel de druppel eigenlijk. Effectief zorgde het ervoor dat ik alleen gebruik kon maken van TV.. of het terug kijken van TV. Maar al mijn eigen aparaten of functionaliteiten waren niet meer te gebruiken.

Hopelijk zit in de volgende update de mogelijkheid om CEC uit schakelen of fixen ze het in ieder geval, want dit slaat eigenlijk nergens op. CEC/ARC is allemaal niet prettig of werkt lekker in de basis maar ik heb nog nooit een apparaat gehad dat zo'n stoorzender is in die koppelingen.
Ik vrees hier ook een beetje voor. Heb je CEC aan staan op je receiver, of staat het daar uit? Ik gebruik geen CEC omdat ik alles bestuur met een Logitech Harmony, dus ik hoop daarmee de agressieve CEC-problemen van de Next te omzeilen zodra ik hem binnenkrijg, maar ik weet niet of het uitzetten van CEC op receiver+tv de problemen op zou lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Momenteel heb ik nog een paar klachten over de box. Ik zie net in de review op de FP dat er sharpening wordt toegepast. Dit bevestigt mijn eigen waarnemingen op een 1080pscherm; witte randen om zwarte letters en flikkerende effecten als er fijne details in beeld zijn. Het niet kunnen uitschakelen van CEC is me ook een doorn in het oog. Verder geen klachten eigenlijk.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Laatst online: 06:27
Hier dezelfde verbindingen. De sharpening geeft soms lelijk effecten en bereikt eerder het tegenovergestelde. Lineair tv kijken is op zich best netjes. Opnamekwaliteit is duidelijk minder dan de Humax met harddisk. Er lijkt een soort compressie toegepast te worden. Verder wel een verademing, snel, eenvoudige bediening en mooi integratie met netflix en ziggo go app.

Als die beeldkwaliteit verbetert met een update dan ben ik dik tevreden!

[ Voor 9% gewijzigd door buddow op 06-07-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:56
RoD schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:45:
[...]

Ik vrees hier ook een beetje voor. Heb je CEC aan staan op je receiver, of staat het daar uit? Ik gebruik geen CEC omdat ik alles bestuur met een Logitech Harmony, dus ik hoop daarmee de agressieve CEC-problemen van de Next te omzeilen zodra ik hem binnenkrijg, maar ik weet niet of het uitzetten van CEC op receiver+tv de problemen op zou lossen.
Ik gebruik ook een harmony ab en daarmee omzeil je al die cec toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-02-2024
iMars schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:31:
[...]

Ik prefereer nog liever een Ziggo Go app op de ATV4, dan hoef ik die hele decoder niet ;)
Ik heb een android telefoon (android one) daar heb ik een usb-c naar HDMI kabel op mijn tv aangesloten en zo kijk ik naar mijn Ziggo go app op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:32

iMars

Full time prutser

solozakdoekje schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:55:
[...]

Ik heb een android telefoon (android one) daar heb ik een usb-c naar HDMI kabel op mijn tv aangesloten en zo kijk ik naar mijn Ziggo go app op mijn tv.
Ik kan via m'n iPhone via AirPlay streamen naar m'n Apple TV, maar dat is leuk voor een keer, maar niet voor een permanente oplossing ;)

Ik heb nu de Next en het is echt een verademing! Maar ik zou nog steeds graag de Ziggo Go App willen zien voor op de AppleTV, zodat ik op andere TV's in huis ook makkelijk tv kan kijken zonder dat ik overal coax moet doortrekken en extra decoders moet aanschaffen ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 14:59
iMars schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:10:
[...]

Ik kan via m'n iPhone via AirPlay streamen naar m'n Apple TV, maar dat is leuk voor een keer, maar niet voor een permanente oplossing ;)

Ik heb nu de Next en het is echt een verademing! Maar ik zou nog steeds graag de Ziggo Go App willen zien voor op de AppleTV, zodat ik op andere TV's in huis ook makkelijk tv kan kijken zonder dat ik overal coax moet doortrekken en extra decoders moet aanschaffen ;)
Chromecasts?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Waarom zou ik chromecast nemen als ik via AirPlay kan streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:07
Hmm, ik kon het zo snel niet vinden maar: ik kan een Next van m'n pa lenen maar er moet daadwerkelijk ook wat worden omgezet bij Ziggo voordat ik het kan gebruiken? Kan nu geen commerciële zenders zien. Zit momenteel nog in een kortingsperiode dus wil eigenlijk niks qua abonnement wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-02-2024
iMars schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:10:
[...]

Zelf heb ik ook een iPhone en een iPad maar mijn dagelijkse smartphone is een android one, thuis heb ik een Windows game pc en laptop,Zelf gebruik ik de iPad nooit.

ja dat is wat mensen al jaren willen zien bij apple, ik wouw dat ze de Ziggo go app ook op de Xbox one/x en Scarlett in ontwikkeling hadden, dat is al is op forums van ziggo.nl gemeld maar ze doen er helaas niks mee...

Maar wat is een next ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
iMars schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:56:
[...]

Waarom zou ik chromecast nemen als ik via AirPlay kan streamen?
Voor je andere tv’s? Of heb je overal een Apple tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MitchellHearth schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:18:
Hmm, ik kon het zo snel niet vinden maar: ik kan een Next van m'n pa lenen maar er moet daadwerkelijk ook wat worden omgezet bij Ziggo voordat ik het kan gebruiken? Kan nu geen commerciële zenders zien. Zit momenteel nog in een kortingsperiode dus wil eigenlijk niks qua abonnement wijzigen...
Bedoel je dat je nu met de Next van je Pa geen commerciële zenders kunt bekijken, of die zitten niet binnen je huidige abonnement? Begrijp het "commercieel" niet helemaal, je bedoelt mogelijk het beveiligde Ziggo pakket?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:07
hardware-lover schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:04:
[...]

Bedoel je dat je nu met de Next van je Pa geen commerciële zenders kunt bekijken, of die zitten niet binnen je huidige abonnement? Begrijp het "commercieel" niet helemaal, je bedoelt mogelijk het beveiligde Ziggo pakket?
Ik heb nu alleen Nederland 1, 2 en 3. Bij de rest krijg ik een foutmelding. Maar zo'n Next box die moet je denk ik met serienummer en al wel geregistreerd hebben aan jouw abonnement? Dan gaat die van m'n pa het nooit volledig doen bij mij thuis, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MitchellHearth schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:34:
[...]

Ik heb nu alleen Nederland 1, 2 en 3. Bij de rest krijg ik een foutmelding. Maar zo'n Next box die moet je denk ik met serienummer en al wel geregistreerd hebben aan jouw abonnement? Dan gaat die van m'n pa het nooit volledig doen bij mij thuis, toch?
Als jullie in hetzelfde gebied wonen wel.
Maar je kunt ook scannen op frequentie 4444 ipv 5555, dan kun je de commerciëlen gewoon zien in sd kwaliteit. Staat ook netjes op de Ziggo site hoe je je tv moet instellen Als je geen decoder hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MitchellHearth schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:34:
[...]
Dat was met een geactiveerde Next nog niet helemaal duidelijk, maar dat lijkt er dan idd op. De activatie is sowieso op het serienummer, maar blijkbaar ook gebonden aan het klantenadres aan je reactie te zien? Anders had ie het wel gedaan 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

solozakdoekje schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:30:
[...]

Zelf heb ik ook een iPhone en een iPad maar mijn dagelijkse smartphone is een android one, thuis heb ik een Windows game pc en laptop,Zelf gebruik ik de iPad nooit.

ja dat is wat mensen al jaren willen zien bij apple, ik wouw dat ze de Ziggo go app ook op de Xbox one/x en Scarlett in ontwikkeling hadden, dat is al is op forums van ziggo.nl gemeld maar ze doen er helaas niks mee...

Maar wat is een next ?
Kijk eens naar de topic title ;)

Ik had voorheen een Samsung SMT C7140, maar wilde meer, Toen de bekende Horizon, maar die:
• Was traag
• Kon geen volume via mijn versterker veranderen
• Trok veel meer stroom

Daarom zei ik eerder in de topic, geef mij maar de Ziggo Go App voor de Apple TV, die is sneller, zuinig en kan wel volume via versterker regelen. Plus geen coax nodig, maar alleen Internet.

Toen kreeg ik de Next en deed alles wat ik nodig had. Toch zou ik graag de Ziggo Go App voor ATV willen zien zodat ik ook op zolder en op de slaapkamer tv kan kijken zonder coax te moeten doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 19:01
Ik heb de next nu een paar maanden.
Werkt goed en geeft op mijn samsung 4K tv prima beeld ten opzichte van wat anderen zeggen.
Alleen replay tv werkt niet. Je hebt geen abbo geeft deze dan aan.
Dat heb ik wel en daarom contact opgenomen met de klantenservice.
Na meerdere keren contact gehad te hebben blijkt het nu aan mijn modem te liggen.
Ik ben wat van de oude stempel en heb geweigerd mijn bestaande Ubee zonder WiFi te verwijderen.
Ik heb alles wat draadloos is van Apple. Dat bevalt me meer dan uitstekend.
Ik heb aangegeven dat ik nog wel bel wanneer ik die nieuwe router wil.
Ik lees hier zaken als bridge mode en dergelijke.
Hoe gaat dat in zijn werk en hoe kan ik de WiFi 100% uitschakelen in die nieuwe router en deze als modem laten functioneren?
Alles werkt op de next prima behalve replay tv en opnemen.
Blijkbaar is mijn huidige modem niet in staat met de cloud verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:39
Kleuvert schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:41:
Werkt goed en geeft op mijn samsung 4K tv prima beeld ten opzichte van wat anderen zeggen.
Na meerdere keren contact gehad te hebben blijkt het nu aan mijn modem te liggen.
Ik ben wat van de oude stempel en heb geweigerd mijn bestaande Ubee zonder WiFi te verwijderen.
Hoe gaat dat in zijn werk en hoe kan ik de WiFi 100% uitschakelen in die nieuwe router en deze als modem laten functioneren?
Als je de ConnectBox in bridge modus zet, is het effectief een modem en staat al het Wi-Fi uit van het apparaat. Zo simpel is het!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinoyPuti
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Cs1010 werd bij mij veroorzaakt doordat ik een 2e ap aangesloten had binnen mijn netwerk, een ziggo tp-link. Nadat ik deze even uitgezet had kon ik weer de installatie correct afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Koldur schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:43:
[...]

Als je de ConnectBox in bridge modus zet, is het effectief een modem en staat al het Wi-Fi uit van het apparaat. Zo simpel is het!
Idd. Zo heb ik het ook (laten) doen, ik gebruik mijn eigen devices wel voor WiFi (Ubi's). Even bellen met Ziggo en een paar minuten later ben je klaar.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:39
M.v.Veelen schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Idd. Zo heb ik het ook (laten) doen, ik gebruik mijn eigen devices wel voor WiFi (Ubi's). Even bellen met Ziggo en een paar minuten later ben je klaar.
Ik zit zelf in oud UPC gebied, daar kan je het gewoon zelf in bridge modus zetten zonder te hoeven bellen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
M.v.Veelen schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:20:
[...]

En als je de oude modem al in bridge mode had staan, neemt de connect box dit over.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Kleuvert schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:41:
Of de wifi uitzetten op de connectbox, werkt hier ook prima!

Ik heb het idee dat hij nu ook niet in bridgemodus staat bij je

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vanwege de positieve ervaringen overweeg ik ook over te stappen naar de mediabox next. Op dit moment heb ik een Samsung TV (volgens mij een 2016 model) met CI+ module. Het beeld van mijn tv is super, alleen de interface en alles is supertraag. Een mediabox die al deze functies overneemt zou een mooie oplossing zijn. Alleen zit ik met het volgende:

1. De TV hangt aan de muur (niet strak, zit nog wel >10cm ruimte achter), zonder audiomeubel oid eronder. Ik wil de mediabox ook niet in het zicht hebben. Ik begreep dat de remote control via radiosignaal gaat en niet via IR. Is de mediabox dan ook eenvoudig achter de TV te plaatsen? Desnoods met tie wraps oid? Of wordt de ontvangst van de remote dan minder?

2. Kun je ook met alleen de remote van de Mediabox Next mijn Samsung TV aanzetten? Zou als ik het lees moeten kunnen, maar werkt dat ook makkelijk? Bijv. een aparte knop om de tv aan/uit te zetten? In principe wil ik dus 1 afstandsbediening houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Mijn next wordt omgeruild. Zelfs in standby-stand maakt ie soms het geluid van een laagvliegende drone. Ziggo verwees eerst nog naar een topic in hun eigen gebruikersforum over piepende condensatoren. Toen ik aangaf dat het om de ventilator kreeg ik het verzoek om een stofzuigerslang op de ventilatoropening te gaan en hem zo stofvrij te maken. Toen ik aangaf dat stof niet het probleem was kreeg ik de mededeling dat ze hem gaan omruilen.

Het feit dat Ziggo hun klanten aanbeveelt om met een stofzuiger de ventilator schoon te maken verbaast me. De next is nog maar zo kort op de markt dat stof toch nog geen probleem mag zijn? Hoe gaat dat straks als de next een jaar of 4/5 draait?

[ Voor 46% gewijzigd door emil_406 op 08-07-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Beste @Palomar
Als je het eerste bericht van dit topic had gelezen, had je alle antwoorden op je vragen al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rinaldootje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:13:
Beste @Palomar
Als je het eerste bericht van dit topic had gelezen, had je alle antwoorden op je vragen al gehad.
Beste Rinaldo,

Bedankt voor je uiterst behulpzame reactie. Vraag 2 zie ik nu ik inzoom op het plaatje van de remote dat dat ws. moet kunnen. Over achter de tv plaatsen kon ik niks vinden (of ik lees ergens gigantisch overheen). Ik wil met name weten of de ontvangst van de remote dan nog wel goed is. Hebben mensen hier praktijkervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 08-07-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Beste @Palomar
Als je goed gelezen had, had je ook geweten, dat er veel mensen zijn, die de Next zelfs in kastjes wegproppen. Dus lijkt me het geen probleem om hem achter je tv te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:50
Ik heb zelf sinds de Next dat het beeld af en toe aan/uit gaat. Dan zet ik de Next in standby (niet eens echt uit) en weer aan en lijkt het opgelost. Ik heb gebeld en ze sturen een nieuwe op. Het signaa blijkt immers wel goed te zijn. Ik hoop dat het met de nieuwe box is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 12:03
FinalBob schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:47:
Ik heb zelf sinds de Next dat het beeld af en toe aan/uit gaat. Dan zet ik de Next in standby (niet eens echt uit) en weer aan en lijkt het opgelost. Ik heb gebeld en ze sturen een nieuwe op. Het signaa blijkt immers wel goed te zijn. Ik hoop dat het met de nieuwe box is opgelost.
Dit had ik dus ook. Bleek de HDMI kabel niet OK te zijn.
Na vervangen vd kabel is het helemaal opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 22:15
@Palomar
Had je dit al gevonden (simpele google actie op 'afmetingen madiabox next')?

[ Voor 46% gewijzigd door hansvk op 08-07-2019 13:29 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hansvk schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:28:
@Palomar
Had je dit al gevonden (simpele google actie op 'afmetingen madiabox next')?
klopt, had ik al gevonden. Gaat me er meer om of het verstandig is om hem qua storing/warmteontwikkeling etc. achter de tv te monteren, maar kennelijk valt dat allemaal wel mee. Had het liefst even bevestiging van iemand die zegt 'ja, ik heb hem achter de tv en dat werkt prima' ;) Maar goed, denk dat ik nu ook wel voldoende weet.

Moet nl. mijn ziggo abonnement upgraden om zo'n mediabox next te kunnen krijgen. Wil daarom even zeker weten of de situatie die ik voor ogen heb gaat werken, zodat de hele exercitie niet voor niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 20:12
DarkAllMan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:06:
Dit had ik dus ook. Bleek de HDMI kabel niet OK te zijn.
Na vervangen vd kabel is het helemaal opgelost!
Sorry, Off Topic, bedankt. Ik heb het zelfde issue met de Pace Box op de slaapkamer. Aan het uitzetten van de Pace en de TV lost het weer voor een poosje op ;). Zal ook eens de HDMI kabel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 12:03
RicoK schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:40:
[...]

Sorry, Off Topic, bedankt. Ik heb het zelfde issue met de Pace Box op de slaapkamer. Aan het uitzetten van de Pace en de TV lost het weer voor een poosje op ;). Zal ook eens de HDMI kabel vervangen.
Bij mij wilde ze de box niet vervangen, maar eerst een monteur laten komen. Die had na een korte analyse van de kabel het idee, dat 1 contactje van de aders, iets verder teruggetrokken zat dat de rest, waardoor hij wellicht af en toe net te weinig signaal had. Hierdoor zal de HDMI communicatie verstoord raken. Bij een power off/on lukt de communicatie wel en blijft hij weer kortstondig werken. Ik zelf was echt overtuigd dat het de box zelf moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 21:46
@Palomar

Meeste info is al teruglezend te vinden.
Heb een Samsung 2015 55" UHD model met quadcore en CI+ en die gaat bliksemsnel door alle menu's heen, net zoals de Next nu heeft.
Aan/uit van de remote van de Next gaat alleen via IR dus moet dat deel van de tv in het zicht zijn.
Ondersteunt je tv HDMI CEC dan gaat de TV automatisch aan als je de Next aan zet (als HDMI CEC goed werkt en op je tv geactiveerd is).
Ik kan het niet voorelkaar krijgen (ook niet via any-net) om het volume van de tv via de AB van de Next te regelen daar dit weer via RF gaat en de Next de instellingen van de tv hiervoor niet herkent. Kan zijn dat dit wel bij jou werkt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:47:
@Palomar

[knip]
Aan/uit van de remote van de Next gaat alleen via IR dus moet dat deel van de tv in het zicht zijn.
Ondersteunt je tv HDMI CEC dan gaat de TV automatisch aan als je de Next aan zet (als HDMI CEC goed werkt en op je tv geactiveerd is).
[knip]
Weet je dat zeker? Ik zet de Next (die vervolgens de receiver en TV ook wakker maakt), vanuit de uiterste hoek van de woonkamer aan, en weer uit? De Next staat daarbij om de hoek, volledig uit het zicht.
Zelfs met de hand voor de voorzijde van de afstandsbediening krijgt de Next nog steeds het signaal.

Volume regeling via mijn receiver (of TV) werkt echter niet, omdat dit wel via Next IR gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 08-07-2019 15:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:53:
[...]

Weet je dat zeker? Ik zet de Next (die vervolgens de receiver en TV ook wakker maakt), vanuit de uiterste hoek van de woonkamer aan, en weer uit? De Next staat daarbij om de hoek, volledig uit het zicht.
Zelfs met de hand voor de voorzijde van de afstandsbediening krijgt de Next nog steeds het signaal.

Volume regeling via mijn receiver (of TV) werkt echter niet, omdat dit wel via Next IR gaat.
Hij wil de tv ermee aan zetten en die heeft direct zicht nodig want IR.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:04:
[...]
Hij wil de tv ermee aan zetten en die heeft direct zicht nodig want IR.
Bij een werkende CEC verbinding zet de Next de TV (en eventueel een receiver) aan/uit, daar heb je dan geen IR signaal voor nodig.

@snah001, waarom dan deze reactie? snah001 in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 08-07-2019 16:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:16:
[...]

Bij een werkende CEC verbinding zet de Next de TV (en eventueel een receiver) aan/uit, daar heb je dan geen IR signaal voor nodig.
Had ik ook al geschreven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HummerHealey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-09 09:13
Ik vind het een krampachtige poging om alles in eigen hand te houden. Wat hier aan ten grondslag ligt, het concervatisme van de aanbieders of de controlle lust van Ziggo. Maar ondertussen geen app voor Android TV of Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

pietje63

RTFM

Vandaag de Next ontvangen, wat me opvalt bij Replay is dat ook reclame vóór het programma niet doorgespoeld kan worden. Bij de Horizon kon dat wel (alleen een blok op reclame tijdens het programma). Is dit een bekend verschil, of ligt het aan mijn beperkte test?

Mijn eerste indruk - op basis van de menu's en afstandsbediening - is dat het allemaal wat simplistischer is. Maar ik denk dat het in feite lekker overzichtelijk is. Alle instellingen (incl TV; 7 jaar oude Samsung Full HD) klopten meteen. Box was binnen paar minuten live (inclusief software update, hoewel ik ergens anders las dat activatie tot een paar uur kan duren).

Ik heb overigens gewoon mijn oude coax kabel (van een horizon box van een half jaar oud), internet kabel en HDMI kabel (toch geen 4K) gebruikt zonder problemen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietje63 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:26:
Vandaag de Next ontvangen, wat me opvalt bij Replay is dat ook reclame vóór het programma niet doorgespoeld kan worden. Bij de Horizon kon dat wel (alleen een blok op reclame tijdens het programma). Is dit een bekend verschil, of ligt het aan mijn beperkte test?
Mijn ervaring is dat je de reclame (of zelfs de uitzending) voorafgaand aan het programma niet kon doorspoelen. Bepaalde zenders en/of uitzendingen daargelaten. Op Fox kon je bv The Walking Dead wel doorspoelen.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 09-07-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Bij opnames kun je toch juist wél doorspoelen ongeacht de zender? Bij terugkijken kan het niet altijd en is het zenderafhankelijk. Dat is tenminste hoe het bij mij werkt. Of ben ik abuis?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
M.v.Veelen schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:03:
Bij opnames kun je toch juist wél doorspoelen ongeacht de zender? Bij terugkijken kan het niet altijd en is het zenderafhankelijk. Dat is tenminste hoe het bij mij werkt. Of ben ik abuis?
Correct, opnames kun je doorspoelen of als je een uitzending op pauze zet.
Replay tv niet, behalve bijvoorbeeld npo 1,2,3.
Op de mediabox XL kon je inderdaad voor een uitzending nog doorspoelen tot aan de uitzending, maar dit kan niet meer zo lijkt het. Al heb ik wel het idee dat op de next de uitzending eerder begint (dus minder tijd ervoor bij het starten).

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 09-07-2019 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 29-09 09:36

Tripl3 D

Brother in Arms

Martinusz schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:09:
Correct, opnames kun je doorspoelen of als je een uitzending op pauze zet.
Replay tv niet, behalve bijvoorbeeld npo 1,2,3.
Op de mediabox XL kon je inderdaad voor een uitzending nog doorspoelen tot aan de uitzending, maar dit kan niet meer zo lijkt het. Al heb ik wel het idee dat op de next de uitzending eerder begint (dus minder tijd ervoor bij het starten).
Volgens mij is dat nog steeds 5 minuten, maar zodra je het programma start probeert de Next het begin te vinden. Bij ons is dat over het algemeen maximaal een minuut te vroeg of te laat, maar ook vaak genoeg redelijk spot on.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosmichael
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12-2024
Hoe is jullie ervaring nu met het beeldkwaliteit op een 1080p tv in vergelijking met de oude horizon box ?

1 direct tv kijken kwaliteit ?
2 opgenomen programma's ?
3 replay tv ?

[ Voor 16% gewijzigd door vosmichael op 10-07-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
vosmichael schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:01:
Hoe is jullie ervaring nu met het beeldkwaliteit op een 1080p tv ?
1. direct tv (zappen) kwaliteit ? Enorm snel
2. opgenomen programma's ? Werkt in 95% goed, kwaliteit is 1080i of 720p
3. replay tv ? Prima!

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 10-07-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosmichael
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12-2024
wvkreg schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:12:
[...]

1. direct tv (zappen) kwaliteit ? Enorm snel
2. opgenomen programma's ? Werkt in 95% goed, kwaliteit is 1080i of 720p
3. replay tv ? Prima!
Heb me vraag aangepast in vergelijking met de oude horizon box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb gisteren de Mediabox next even geprobeerd bij MediaMarkt. Ik was benieuwd hoe snel die is. Omdat ik las dat ie 8 tuners heeft verwachtte ik dat het zappen van kanaal 1 naar 2 naar 3 naar 4 etc. razendsnel zou gaan (zoals analoge tv vroeger), omdat ie volgende zenders al klaar zou zetten (tenminste, dat is hoe ik verwacht dat het werkt als een apparaat 8 tuners heeft). Toch merkte ik dat er toch nog 1-2 seconden wachttijd tussen het zappen zit. Het leek op het eerste gezicht niet veel sneller dan mijn tv met ci+ module (die ik best wel langzaam vind zappen).
Is dit ook jullie ervaring?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wvkreg
* knip *
Dit voegt natuurlijk niets toe aan dit topic.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 10-07-2019 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:42

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb de Next nu een paar weken in huis en ik erger me dood aan één "bug". Ik heb m'n receiver gekoppeld zodat ik het geluid kan bedienen via de Next afstandsbediening. Maar om de haverklap vergeet de Next spontaan dat ik een receiver heb ingesteld en gaat de geluidsbediening weer via de TV. Ik moet dan in instellingen de receiver weer opnieuw koppelen en daar heb je best wel wat stappen voor nodig. Zeer irritant.
Palomar schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:24:
...Toch merkte ik dat er toch nog 1-2 seconden wachttijd tussen het zappen zit. Het leek op het eerste gezicht niet veel sneller dan mijn tv met ci+ module (die ik best wel langzaam vind zappen).
Nee, dat is niet mijn ervaring. Het zappen gaat langzamer dan analoge TV maar snel genoeg dat ik me er niet aan erger. Veel sneller dan de Horizon box. En ik moet er ook bij zeggen dat ik de Next heel anders gebruik. Ik zap niet meer van Ned 1 helemaal naar Discovery. In plaats daarvan gebruik ik de spraakherkenning om meteen naar Discovery te gaan. Dat is echt een superfeature.

[ Voor 46% gewijzigd door DexterDee op 10-07-2019 10:13 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
* knip *
Dit is ook niets toevoegend.

[ Voor 91% gewijzigd door S1NN3D op 10-07-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48
DexterDee schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:11:
Ik heb de Next nu een paar weken in huis en ik erger me dood aan één "bug". Ik heb m'n receiver gekoppeld zodat ik het geluid kan bedienen via de Next afstandsbediening. Maar om de haverklap vergeet de Next spontaan dat ik een receiver heb ingesteld en gaat de geluidsbediening weer via de TV. Ik moet dan in instellingen de receiver weer opnieuw koppelen en daar heb je best wel wat stappen voor nodig. Zeer irritant.
Hier heb ik dus ook last van, met oude Horizonbox liep alles prima (via ARC) naar LG audioset.
ARC werd herkend en audio ging vanzelf over de speakers. Volume ging ook prima via de Horizon AB.

Nu herkent de audioset soms niks of denkt ie dat het Optical is.
Ook pakt ie soms de AB van de MediaboxNext niet en moet ik de AB van de TV erbij pakken.
En krijg nog vaak de melding "Met je afstandsbediening kun je je tv aan- en uitzetten en het volume ervan bepalen"

Hoop dat in nieuwe software fixes komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:24:
Heb gisteren de Mediabox next even geprobeerd bij MediaMarkt. Ik was benieuwd hoe snel die is. Omdat ik las dat ie 8 tuners heeft verwachtte ik dat het zappen van kanaal 1 naar 2 naar 3 naar 4 etc. razendsnel zou gaan (zoals analoge tv vroeger), omdat ie volgende zenders al klaar zou zetten (tenminste, dat is hoe ik verwacht dat het werkt als een apparaat 8 tuners heeft). Toch merkte ik dat er toch nog 1-2 seconden wachttijd tussen het zappen zit. Het leek op het eerste gezicht niet veel sneller dan mijn tv met ci+ module (die ik best wel langzaam vind zappen).
Zappen doe je met channel up/down. Zenders wisselen gaat dan werkelijk behoorlijk vlot (of hoort vlot te gaan), alleen mijn VU+ decoder is nog wat sneller.
Edit: als ik heel snel door de zenders zap, dus van 4 rap door naar 14 bijvoorbeeld, dan is er wel duidelijk meer vertraging vast te stellen. Mogelijk heb je dat uitgeprobeerd?

Bij gebruik van de cijfertoetsen is er wel een vertraging, maar dat is wel logisch omdat een gebruiker de tijd moet krijgen om 1, 11 of 111 in te toetsen.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 10-07-2019 15:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wvkreg schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:03:
[mbr] * knip *
Dit voegt natuurlijk niets toe aan dit topic.[/mbr]
Taalfouten zijn zeer hinderlijk. Onnodig om dit te mbr-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hardware-lover schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Zappen doe je met channel up/down. Zenders wisselen gaat dan werkelijk behoorlijk vlot (of hoort vlot te gaan), alleen mijn VU+ decoder is nog wat sneller.

Bij gebruik van de cijfertoetsen is er wel een vertraging, maar dat is wel logisch omdat een gebruiker de tijd moet krijgen om 1, 11 of 111 in te toetsen.
Daar is wel een 'trucje' voor, als jij bijvoorbeeld naar 14 wilt gaan kun je na het intoetsen van de 4 ook direct op OK duwen, dan wacht ie niet of jij nog meer gaat invoeren, maar gaat dan direct naar 14 :)

Pagina: 1 ... 30 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic