Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
EJSEJS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:01:
[...]

in één van de volgende firmware updates komt er een optie in het Next menu om de HDMI CEC uit te kunnen schakelen, dit is omdat uitschakelen van HDMI CEC op de TV soms niet helpt omdat de Next nog al een agressieve HDMI CEC heeft...
Dat zou handig zijn, mag ik vragen hoe je aan die info komt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

GertJan2012 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:06:
[...]Dat zou handig zijn, mag ik vragen hoe je aan die info komt ?
Via het Ziggo forum, hier staat er bijvoorbeeld wat over geschreven: https://community.ziggo.n...box-next-38888#post418020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:20
Als ie nou maar een keer de receiver langer dan 1-2 dagen onthoudt.

Over verbruik gesproken, uit het besteltopic:
Señor Sjon schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:12:
Alleen al het feit dat de eco-stand van de Next sneller opstart dan de Hoog stand van de Horizon scheelt mij al minimaal 40 x 20 x 365 = 292 kWh/jaar. :+ De rest 30 x 4 x 365 = 43,8 kWh. Alleen maar door het vervangen van één apparaat in huis, bespaar je 336 kWh/jaar. Scheelt toch 75 euro. Dus elke week eerder is winst. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Meer mensen er last van dat een opname nadat hij bekeken is, spontaan verdwijnt uit je bewaar app. Mijn zoon bekijkt wel eens iets voordat ik het heb gezien en als ik het dan wil kijken en dan is het verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Gverboon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:51:
Meer mensen er last van dat een opname nadat hij bekeken is, spontaan verdwijnt uit je bewaar app. Mijn zoon bekijkt wel eens iets voordat ik het heb gezien en als ik het dan wil kijken en dan is het verdwenen.
Ja er zijn aardig wat problemen met de Ziggo opnamen server, en dan vooral met het overzetten na een paar dagen van de ReplayTV server naar de opnamen server. Zie bijvoorbeeld onderstaande topic op het ziggo forum

https://community.ziggo.n...diabox-next-opnemen-38210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Mocht iemand last hebben/krijgen van het euvel dat de AB opeens geen signalen meer doorstuurt naar de Next, en het opnieuw koppelen helpt niet, haal dan de batterijen een uurtje uit de AB en doe ze daarna terug. Bij mij werkte dat afgelopen weekend.
het is me nl al 2x gebeurd dat de AB alleen nog aan/uit en harder/zachter doorgaf, maar geen zenderwissel oid. Opnieuw koppelen, ook al reageerde de Next qua lampje wel op het koppelsignaal, hielp niet.
Batterijen er dus een uurtje uit, terugplaatsen en het werkte meteen weer.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:57
Uurtje batterijen eruit? twee seconden is genoeg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Tallguy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:05:
Mocht iemand last hebben/krijgen van het euvel dat de AB opeens geen signalen meer doorstuurt naar de Next, en het opnieuw koppelen helpt niet, haal dan de batterijen een uurtje uit de AB en doe ze daarna terug. Bij mij werkte dat afgelopen weekend.
het is me nl al 2x gebeurd dat de AB alleen nog aan/uit en harder/zachter doorgaf, maar geen zenderwissel oid. Opnieuw koppelen, ook al reageerde de Next qua lampje wel op het koppelsignaal, hielp niet.
Batterijen er dus een uurtje uit, terugplaatsen en het werkte meteen weer.
Dat is wel raar.. ik gebruik de Next icm met de Harmony hub.... ik had gisteren een paar keer hetzelfde probleem. Na een minuut of 2 deed hij het ineens weer.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aartstyle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:17:
Ik heb de vastloper met de Next afstandsbediening ook een paar keer gehad. Paar minuten de batterijen eruit en dan werkt die weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

EJSEJS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:09:
[...]
Via het Ziggo forum, hier staat er bijvoorbeeld wat over geschreven: https://community.ziggo.n...box-next-38888#post418020
Begrijp alleen niet waarom daar het woordje "hopen" wordt gebruikt bij die reactie? Is het misschien nog de vraag of ze het überhaupt kunnen implementeren?

Overigens hebben we er hier niet heel veel problemen mee, het is alleen niet consistent genoeg. Maar iedere setup is weer anders natuurlijk (model TV, receiver), met allerlei variaties (en mogelijke ellende) tot gevolg.
Een gedeelte van mijn (uitwonende) kroost, vinden de mogelijkheden van dit apparaat gewoon geweldig. Degenen die al kennis hebben gemaakt met de MediaBox XL zijn er wat minder enthousiast over, maar willen hem alsnog graag in bezit krijgen (enkel al voor de snelheid), buiten de besparing op elektriciteit. De anderen werken nog met een IA HDD decoder, die zien nu meer opties voorbij komen middels de integratie van ZiggoGo. Één heeft de overstap inmiddels al gemaakt (heeft eveneens haar CEC issues), een tweede heeft deze 3 weken geleden aangevraagd maar heeft er nog niets over gehoord. De anderen hebben een Ziggo abonnement wat er niet voor in aanmerking komt.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 17-06-2019 14:17 . Reden: tweedeling... :) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
hardware-lover schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:44:
[...]
Een gedeelte van mijn (uitwonende) kroost, vinden de mogelijkheden van dit apparaat gewoon geweldig. Degenen die al kennis hebben gemaakt met de MediaBox XL zijn er wat minder enthousiast over, maar willen hem alsnog graag in bezit krijgen (enkel al voor de snelheid), buiten de besparing op elektriciteit. De anderen werken nog met een IA HDD decoder, die zien nu meer opties voorbij komen middels de integratie van ZiggoGo. Één heeft de overstap inmiddels al gemaakt, een tweede heeft deze 3 weken geleden aangevraagd maar heeft er nog niet over gehoord. De anderen hebben een Ziggo abonnement wat er niet voor in aanmerking komt.
Vinden wij dit interessant? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Aartstyle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:17:
Nou, dat werkte bij mij helaas niet. Blijkt dus te verschillen

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Kan ik eindelijk de Box krijgen, kan het weer niet omdat ik alleen maar TV afneem en niet internet..

Voorwaarden zijn dus all-in-one afnemen voor je de box kan krijgen, en voor alle andere gebruikers de Mediabox XL.

Ik ga niet 23,xx extra betalen voor een setupbox. #sadface

Oja en 12mnd verlenging vastleggen :+

(krijg internet van mijn werkgever via het glas en heb dus alleen TV van ziggo )

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 17-06-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rowicom schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:39:
[...]
Vinden wij dit interessant? :P
Het is maandag, en jij kunt dat natuurlijk alleen voor jezelf bepalen, maar deze vraag kunnen wij waarschijnlijk bij heeeeel veeeeel van jouw reacties ook wel gaan stellen? :+

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 19-07-2019 14:18 . Reden: een trollebolleke zo te zien ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
EJSEJS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:01:
[...]

in één van de volgende firmware updates komt er een optie in het Next menu om de HDMI CEC uit te kunnen schakelen op de Next, dit is omdat het uitschakelen van HDMI CEC op de TV soms niet helpt omdat de Next een nog al agressieve HDMI CEC heeft...
Ik vraag me nu al weken af wat een 'nog al agressieve HDMI CEC' precies in houdt. En dan helemaal in verhouding met een TV waarop je CEC uit zet en deze dan toch schakelt naar de Next...
Je vertelt de TV, luister niet naar CEC signalen. De Next stuurt CEC-signalen uit, maar de TV luistert er niet naar. Dus dan gaat de Next de voltage van de signalen verhogen? Of de frequentie van versturen? En de TV denkt dan... 'oh jee, CEC-signalen, ik mag er niet naar luisteren, maar laat ik het toch maar doen, ze zijn zo 'agressief'?

Overigens prima om een optie in te bouwen in de Next om CEC uit te zetten en deze zal er ook wel snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
HDMI CEC uitschakelen op de tv heeft in mijn geval dus niet geholpen. Het is geen groot probleem verder, maar toch mag die firmware update wel snel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
DutchOwnage schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:09:
HDMI CEC uitschakelen op de tv heeft in mijn geval dus niet geholpen. Het is geen groot probleem verder, maar toch mag die firmware update wel snel komen :)
Ligt dat dan aan de TV of aan de Next?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]Begrijp alleen niet waarom daar het woordje "hopen" wordt gebruikt bij die reactie? Is het misschien nog de vraag of ze het überhaupt kunnen implementeren?
Misschien omdat hij er nog niet te veel over mag zeggen, net als ik waar ik er nog meer over heb gehoord.
Maar ik weet zeker dat het in één van de volgende firmware versie's zal zitten ;)
acoster schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:05:
[...]Ik vraag me nu al weken af wat een 'nog al agressieve HDMI CEC' precies in houdt.
Nou dat jij zegt tegen je TV hier niet naar luisteren, en hij toch naar het agressieve signaal van de Next luistert.
Kortom de Next weet toch je TV te bereiken...
acoster schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:10:
[...]Ligt dat dan aan de TV of aan de Next?
Ik denk aan de TV, want andere TV's hebben er geen last van als je de HDMI CEC uitzet op de TV...

[ Voor 49% gewijzigd door DON PAPA op 17-06-2019 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 17:30
EJSEJS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:03:
[...]

Ja er zijn aardig wat problemen met de Ziggo opnamen server, en dan vooral met het overzetten na een paar dagen van de ReplayTV server naar de opnamen server. Zie bijvoorbeeld onderstaande topic op het ziggo forum

https://community.ziggo.n...diabox-next-opnemen-38210
Ik mag hopen dat ze hiervan de prioriteit hoog hebben staan, want dit is echt frustrerend. Niets zo vervelend als een opname functie waarbij je er niet vanuit kan gaan dat de opname er over een week nog op staat. De MotoGP race van 2 weken geleden is voor mij het meest recente voorbeeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:14

InFamous

excommunicado

Mektheb schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:06:
Kan ik eindelijk de Box krijgen, kan het weer niet omdat ik alleen maar TV afneem en niet internet..

Voorwaarden zijn dus all-in-one afnemen voor je de box kan krijgen, en voor alle andere gebruikers de Mediabox XL.

Ik ga niet 23,xx extra betalen voor een setupbox. #sadface

Oja en 12mnd verlenging vastleggen :+

(krijg internet van mijn werkgever via het glas en heb dus alleen TV van ziggo )
Ik heb dan wel alles in 1 aangezien er hier geen glas ligt maar ik heb geen 12 maanden verlenging gehad. Er staat nota bene expliciet maandelijks opzegbaar in mijn mail.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
InFamous schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:26:
[...]

Ik heb dan wel alles in 1 aangezien er hier geen glas ligt maar ik heb geen 12 maanden verlenging gehad. Er staat nota bene expliciet maandelijks opzegbaar in mijn mail.
Ik heb een tijdje gechat met een medewerker als ik de box wou moest ik activatie kosten betalen en een 12 maanden verlenging.

Daarna kwam diegene erachter ik alleen TV afnam en toen kon ik hem in zijn geheel niet afnemen tenzij ik het pakket uitbreide. :(

Heb het transcript ook in de mail zitten.

Helaas nog geen mogelijkheid voor de nieuwe box, maar wie weet in de toekomst :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Mektheb
Looptijd van uw abonnement
Wat krijgt u en voor hoe lang? Dat is handig om op een rij te hebben. Als uw abonnement automatisch eindigt, dan ziet u dat terug in de naam van het abonnement.

AbonnementContracttermijn
Internet Complete en TV Complete Nextmaandelijks opzegbaar

Zo betaalt u
Soort factuur: Online factuur
Ik heb gewoon gezegd dat ik de Next moest hebben, daarbij moest mijn abonnement omgezet worden aangezien ik nog een oud abonnement had uit 2013. Ik heb geen extra kosten betaald, alleen mijn abonnementskosten zijn met 2 euro verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
InFamous schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:24:
@Mektheb

[...]

Ik heb gewoon gezegd dat ik de Next moest hebben, daarbij moest mijn abonnement omgezet worden aangezien ik nog een oud abonnement had uit 2013. Ik heb geen extra kosten betaald, alleen mijn abonnementskosten zijn met 2 euro verhoogd.
Gek dat ze dus blijkbaar een verschil maken, ik ben al klant sinds Casema.

" naam medewerker: Er komen een paar voorwaarden kijken bij het bestellen van een Next pakket. Je verlengt je contract met 12 maanden, daarna is het weer maandelijks opzegbaar. Daarnaast heb je eenmalig 19,95 activatiekosten. Als dit akkoord is, bestel ik het pakket voor je ;)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Mektheb Laatste reply hierover, word een beetje offtopic.
Hoi Sonny,

Dank je wel voor je interesse in de Mediabox Next. Ik kijk graag voor je na of je hiervoor in aanmerking komt.

Ik zie in je contract dat je op dit moment gebruik maakt van een Internet Complete en TV Start abonnement. De Mediabox Next kan ik alleen aanbieden in een Internet Complete en een TV Complete abonnement of een Internet Max en TV Max pakket.

Je betaald nu €xx inclusief Movies en Series XL. In de nieuwe situatie van een Complete pakket kom je uit op €xx ook inclusie Movies en Series XL.

Mocht je hier akkoord mee zijn, dan kan ik hem bestellen en heb ik ter verificatie je geboortedatum nog nodig en een -mailadres waar ik de aanvraag opkan bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Arrived schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:24:
[...]

Het viel mij gister voor het eerst ook op bij 'Tsjernobyl' dat de randjes om de letters lelijk zijn inderdaad.
Het viel me op dat er Chernobyl, aflevering 4 problemen zijn met de kwaliteit van de ondertiteling. Bijzondere tekens als é ö worden getoond als spaties. Ook is de kwaliteit slecht (kartelig).

Ik heb dit gemeld bij Ziggo, ik kreeg de volgende reactie:

"U heeft ons een bericht verstuurd inzake de slechte kwaliteit ondertiteling on on demand. Het probleem is sinds 4 juni bekend bij ons. We werken aan een oplossing hiervoor.

Gelukkig hebben we bij deze mediabox de ontwikkeling zelf in de hand en kunnen we updates doorvoeren zodra we oplossingen voor bestaande problemen hebben gevonden. We hoeven niet te wachten op een tweede partij ."

Ben opzich wel tevreden met de Next. Er blijven nog wel wat problemen met de kleurweergave in 4K. Hoop dat dit binnenkort opgelost wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
EJSEJS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:22:
[...]

Misschien omdat hij er nog niet te veel over mag zeggen, net als ik waar ik er nog meer over heb gehoord.
Maar ik weet zeker dat het in één van de volgende firmware versie's zal zitten ;)

[...]

Nou dat jij zegt tegen je TV hier niet naar luisteren, en hij toch naar het agressieve signaal van de Next luistert.
Kortom de Next weet toch je TV te bereiken...

[...]

Ik denk aan de TV, want andere TV's hebben er geen last van als je de HDMI CEC uitzet op de TV...
Hey bedankt voor het melden hiervan! Fijn als dat met hun volgende firmware komt, want ik moet inmiddels soms wel 10 keer omschakelen naar Ps4, voordat ie ook echt op mijn Ps4 scherm blijft..al die andere keren springt het steeds weer terug op Ziggo Next.

Begint zo wel heel irritant te worden voordat je een keer kan gamen.

Ik wacht vol spanning af of hierna mijn issue voorbij is. Dit issue had ik niet met Horizon by the way..puur sinds dag 1 met Next.

Maar verder :-) zeer tevreden met Next t.o.v. Mijn vorige Horizon box.

[ Voor 0% gewijzigd door Giovanni76 op 17-06-2019 21:24 . Reden: Foutje in tekst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Giovanni76 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:19:
[...]Hey bedankt voor het melden hiervan! Fijn als dat met hun volgende firmware komt
Even om teleurstellingen te voorkomen, ik zei in één van de volgende firmware versies, of het meteen in 4.17 weet ik dus niet, ik verwacht eerder in 4.18 maar dat ligt aan Ziggo hoe hoog ze de prio hebben staan voor dit probleem. Dus dat is even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:51
Ik heb vandaag de mediabox next vandaag aangesloten, dat is goed gegaan ik heb alleen 1 probleem en dat is; wifi via mijn eigen router werkt nu alleen op de 2.4 ghz de 5 ghz werkt niet iemand een idee hoe dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De anderen hebben een Ziggo abonnement wat er niet voor in aanmerking komt.
Dat klopt niet. Je kiest gewoon een nieuw pakket. Het is niet relevant wat je nu hebt. Je gaat altijd over op een nieuw pakket.
Mektheb schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:25:
[...]

Gek dat ze dus blijkbaar een verschil maken, ik ben al klant sinds Casema.

" naam medewerker: Er komen een paar voorwaarden kijken bij het bestellen van een Next pakket. Je verlengt je contract met 12 maanden, daarna is het weer maandelijks opzegbaar. Daarnaast heb je eenmalig 19,95 activatiekosten. Als dit akkoord is, bestel ik het pakket voor je ;)"
Het verschil zit in het tijdstip van bestellen. Met de officiële introductie vanaf 11 juni is het standaard activatiekosten en een jaarcontract. De vroege vogels die dit niet hebben hebben eerder al besteld of deden mee aan één van de testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
baco101 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:06:
Ik heb vandaag de mediabox next vandaag aangesloten, dat is goed gegaan ik heb alleen 1 probleem en dat is; wifi via mijn eigen router werkt nu alleen op de 2.4 ghz de 5 ghz werkt niet iemand een idee hoe dat op te lossen?
Hoe het WiFi probleem op te lossen kan ik niet zeggen.

Ik wil ook op korte termijn mijn Box XL gaan vervangen voor de Next. Daar waar de TV staat, in die hoek van de kamer tegen de muur onder een betonnen plafond, is mijn WiFi ontvangst sowieso niet denderend om welke reden ik ook sinds een paar jaar gebruik maak van een Powerline oplossing. De Speedtest op mijn Apple TV 4K laat zien dat ik constant rond de 60 Mb/s zit. Goed en snel genoeg voor mij.
Zou dit ook kunnen werken bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48
baco101 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:06:
dit had ik ook

Heb het kunnen oplossen door het via WPS te doen.
Kan op mn router WPS separaat aanzetten voor t 5GHz netwerk en dan ook WPS op de Mediabox. Dan vinden ze elkaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
Ik zit te twijfelen om mijn Horizon box in te wisselen voor een Next. Ik heb nog wel een aantal vragen. Ik heb niet alle 115 pagina's doorgelezen van dit topic, dus sorry als ik een vraag dubbel stel:
- Als je de Ziggo klantenservice belt, kan je die 20 euro activatie omzeilen?
- Mijn coax komt binnen in de meterkast en gaat direct door naar mijn woonkamer waar mijn Horizon box staat. Als ik dit vervang door het nieuwe modem & next, gaat dit dan werken? (Ik wil voorkomen dat het modem in de meterkast komt te staan)
- Ik gebruik nu de Horizon als modem & WiFi router, is het WiFi signaal van het nieuwe modem / router (ConnectBox geloof ik?) een beetje wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jay-B schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:37:
[...]
Dat klopt niet. Je kiest gewoon een nieuw pakket. Het is niet relevant wat je nu hebt. Je gaat altijd over op een nieuw pakket.

[knip]
Laten we het anders stellen. Het abonnement wat ze nu hebben is dusdanig schamel dat ze daarmee geen Next kunnen aanvragen ZONDER dat ze daar een flinke upgrade voor moeten doen, en er dus aardig meer voor neer moeten tellen per maand. Duidelijker zo?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ruben. schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:52:
- Als je de Ziggo klantenservice belt, kan je die 20 euro activatie omzeilen?
Lees de laatste pagina's van deze topic even door, dan zal je zien dat er nog wel meer te halen valt

[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Ruben. dit zijn geen vragen voor in dit topic. Je kan ze beter stellen in het topic waar @EJSEJS naar verwijst.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:51
@german8 @RicoK bedankt voor de tips ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
Ik krijg mijn Samsung tv remote niet gekoppeld aan de next. Moet Samsung nog met een sw-update komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
coob schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:06:
Ik krijg mijn Samsung tv remote niet gekoppeld aan de next. Moet Samsung nog met een sw-update komen?
Ik hoefde er niets voor te doen en ging volledige automatisch tijdens de eerste keer instellen van de Next.
Nu is de Samsung TV inmiddels al 7 jaar oud schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 15:34
Moet wel zeggen dat de next heel goed omgaat met externe speakers via Optical die rechtstreeks op de TV aangesloten zijn. Met de Next AB kan gewoon het geluidsniveau op de Soundbar geregeld worden, out of the box. Dit lukte mij voorheen met de MediaBox XL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Nu online
Oh, wat grappig, ik gebruik mijn Samsung remote in het geheel niet. Ik bedien alles alleen met de remote van de Mediabox XL. Áls ik iets moet instellen in/aan de Samsung TV dan pak ik de app op mijn iPad/iPhone. Mijn Samsung remote ligt stof te happen in het kastje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
MikeOO schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:20:
[...]

Ik hoefde er niets voor te doen en ging volledige automatisch tijdens de eerste keer instellen van de Next.
Nu is de Samsung TV inmiddels al 7 jaar oud schat ik.
De next kent mijn tv wel maar andersom niet.
Ik kan dus wel met de ab van de next mijn tv bedienen maar andersom niet. Nieuwe Samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26
Als je de Next als kabelontvanger gaat instellen moet je kiezen voor "UPC". Zo zou het moeten werken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Voor mensen die een Broadlink rm mini 3 gebruiken, ik kreeg deze in de eerste instantie niet aan de praat met de Next. Zelfs met leren van de IR codes van een werkende Harmony afstandsbediening reageerde de Next niet.

Als je in de Broadlink (Android) app (ihc For EU) zoekt in de categorie: Set Top Box --> User library --> Upc en je kiest dan de "UPC acasa" (2e in de lijst) dan werkt de Broadlink met de Next.

Ik gebruik de Broadlink i.c.m. Google Home voor het aan en uitzetten van mijn woonkamer hifi.
Als ik bijvoorbeeld "Watch TV" zeg gaat mijn TV, Receiver en Next aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
GilbertvH schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Als je de Next als kabelontvanger gaat instellen moet je kiezen voor "UPC". Zo zou het moeten werken 8)
Ah kijk, ik had Ziggo gekozen. Dat moest met de horizon namelijk ook. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik nu gek? Ik heb de standby modus op Eco staan. Als ik me niet vergis, gaat het standby lampje echt uit als ik Next in standby zet. Nu zag ik vanochtend dat ie blauw gekleurd is (ipv uit). Wat betekent dit? Dat Ziggo iets naar de box pusht (nieuwe firmware, of is dat wishful thinking ;))? Wat is jullie ervaring?
Zojuist de box even uit standby gehaald en daarna weer in standby gezet. Nu is het lampje wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
De blauwe led gaat soms even aan, klopt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
meesje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 05:44:
Ben ik nu gek? Ik heb de standby modus op Eco staan. Als ik me niet vergis, gaat het standby lampje echt uit als ik Next in standby zet. Nu zag ik vanochtend dat ie blauw gekleurd is (ipv uit). Wat betekent dit? Dat Ziggo iets naar de box pusht (nieuwe firmware, of is dat wishful thinking ;))? Wat is jullie ervaring?
Zojuist de box even uit standby gehaald en daarna weer in standby gezet. Nu is het lampje wel uit.
In mijn standby stand, is het lampje eigenlijk altijd blauw...

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 05:44:
Er zijn verschillende redenen waarom de Mediabox Next even aan kan gaan (blauwe led) in ECO stand. In veel gevallen komt dit door een 'call-home' vanaf het achterliggende systeem naar de mediabox. Vaak wordt de box dan gesommeerd om checken op updates, kijklijst, TVGids.

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 20-06-2019 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EJSEJS schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:38:
[...]

Er zijn verschillende redenen waarom de Mediabox Next even aan kan gaan (blauwe led). In veel gevallen komt dit door een 'call-home' vanaf het achterliggende systeem naar de mediabox. Vaak wordt de box dan gesommeerd om checken op updates, kijklijst, TVGids.
Thanks!
CRpt3r55 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:29:
[...]

In mijn standby stand, is het lampje eigenlijk altijd blauw...
Dan staat de standby modus niet op Eco. In Eco gaat het lampje echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:45:
[...]Dan staat de standby modus niet op Eco. In Eco gaat het lampje echt uit.
Klopt, hieronder even een uitgebreidere uitleg:

Energieverbruik
Je keuze beïnvloed de opstarttijd en het energieverbruik van je mediabox. In ECO duurt het opstarten het langst. Tijdens regulier gebruik kan het energieverbruik wisselen tussen 10 en 19 watt.

ECO: Energieverbruik in ECO is 0.35 Wh en duurt 20 seconden. LED uit.
Normaal: Energieverbruik in Normaal is 1.55 Wh en duurt 10 seconden. De stand-by LED is blauw.
Hoog: Energieverbruik in Hoog is 10 Wh en duurt 5 seconden. De stand-by LED is blauw.
Let op: het aangegeven energieverbruik en de opstarttijden zijn bij benadering.

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 20-06-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Laatst online: 22-09 11:08
Ik ga volledig tegen het algehele fatsoen in en een vraag stellen die ik met zoeken wel beantwoord zou kunnen krijgen.. Maar heeft iemand los van een CEC blokker al een oplossing gevonden voor het HDMI handshake conflict wat optreedt als men vanaf de HDMI ingang waar de next in zit naar het signaal vanuit de TV naar receiver gaat in geval van gebruik netflix/prima apps?

Dit gaat bij mij per definitie eigenlijk altijd fout en ik hik er ontzettend tegen aan om een blokker er tussen te hangen waardoor ik dus telkens de AB van mijn receiver bij de hand moet houden, alleen om te switchen van ingang. Effectief zorgt het er nu voor dat ik dus betaal voor netflix en prime maar er eigenlijk geen gebruik meer van maak :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Laatst online: 28-09-2024
Dirrukje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:21:
als men vanaf de HDMI ingang waar de next in zit naar het signaal vanuit de TV naar receiver gaat in geval van gebruik netflix/prima apps?
you've lost me there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirrukje
Next zit op een HDMI in poort van de receiver. TV zit op de HDMI out. Als je dus tv kijkt via next op een HDMI in poort en switcht naar de native netflix app in de TV werkt de audio niet. Want receiver ging uit van audio via de HDMI in en nu komt er audio binnen via ARC van de HDMI out. Dus gaat er iets mis in die handshake waardoor je effectief geen geluid hebt.

Overigens wijkt dit bij mij wel af van de vele voorbeelden die je online leest.. Waarbij de receiver terug switcht. Dat doet de mijne niet, het kanaal wordt wel goed weergegeven in het scherm van de receiver alleen er is 0,0 audio. Herstart van het hele zwikkie lost het wel op overigens.

Maar goed dit is 1 van die dingen waar veel over 'geklaagd' wordt online over de Next. Heb niet het idee dat daar snel een oplossing voor is, behalve de toekomstige firmware update dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Dirrukje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:43:
[...]

Next zit op een HDMI in poort van de receiver. TV zit op de HDMI out. Als je dus tv kijkt via next op een HDMI in poort en switcht naar de native netflix app in de TV werkt de audio niet. Want receiver ging uit van audio via de HDMI in en nu komt er audio binnen via ARC van de HDMI out. Dus gaat er iets mis in die handshake waardoor je effectief geen geluid hebt.

Overigens wijkt dit bij mij wel af van de vele voorbeelden die je online leest.. Waarbij de receiver terug switcht. Dat doet de mijne niet, het kanaal wordt wel goed weergegeven in het scherm van de receiver alleen er is 0,0 audio. Herstart van het hele zwikkie lost het wel op overigens.

Maar goed dit is 1 van die dingen waar veel over 'geklaagd' wordt online over de Next. Heb niet het idee dat daar snel een oplossing voor is, behalve de toekomstige firmware update dan..
Nu snap ik het!
Maar is dit niet een probleem van je receiver? En waarom gebruik je voor netflix dan niet kanaal 150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Shaggie_NB schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:49:
[...]

Nu snap ik het!
Maar is dit niet een probleem van je receiver? En waarom gebruik je voor netflix dan niet kanaal 150?
Dat hangt er natuurlijk vanaf, waar wordt het conflict in de handshake veroorzaakt? Komt dat door het signaal van de Next? Eerder hier namelijk geen problemen mee gehad.. Keek prima iets wat ik gedownload had via de mediaplayer wat op een HDMI in zit, om later te switchen naar de native netflex app voor iets anders. Geen problemen. En sinds de Next eraan hangt eigenlijk issues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Dirrukje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:54:
[...]

Dat hangt er natuurlijk vanaf, waar wordt het conflict in de handshake veroorzaakt? Komt dat door het signaal van de Next? Eerder hier namelijk geen problemen mee gehad.. Keek prima iets wat ik gedownload had via de mediaplayer wat op een HDMI in zit, om later te switchen naar de native netflex app voor iets anders. Geen problemen. En sinds de Next eraan hangt eigenlijk issues..
Ja al die diverse implementaties van CEC/ARC en aanverwanten als SIMPLINK/Viera en nog wat andere exoten hebben bij mij altijd voor problemen gezorgd. Nu met de NEXT en vooral met de next-update van enkele weken geleden werkt het nu voor de eerste keer in heel wat jaren perfect. Dus heb ik er nu geluk mee...
Maar voor netflix is kanaal 150 toch ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
@Shaggie_NB Is wellicht een optie.. Maar ben dan weer zo'n pietlut en wil de native app gebruiken vanwege de dolby atmos ondersteuning.. Wat eigenlijk ook weer geen dolby atmos ondersteuning is.. Maar goed :P Plus ik denk dat qua beeldkwaliteit de processen in mijn TV zelf wat beter zijn dat in een kastje zoals de Next.. Maar ook dat is in principe nergens op berust.

Ja, erg lastig allemaal en erg eigenwijs :9

[ Voor 33% gewijzigd door Dirrukje op 21-06-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:26
Wellicht dat iemand mij hier het antwoord op de vraag kan geven. Ik heb van de week een nieuwe router + next besteld. Echter heb ik nu alleen de nieuwe connectbox ontvangen zonder Next. nu geeft ziggo aan, dat ik eerst de connectbox moet installeren en activeren. Daarna wordt mijn nieuwe next verzonden vanuit Ziggo.

Ik zie dat andere deze twee delen gewoon in een keer ontvangen? Klopt het wat Ziggo zegt? (Hiervoor had ik nog de oude zwarte cisco router in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:33
Dit is voor het eerst dat ik dit hoor, maar misschien hebben ze bij Ziggo wat verandert in de uitlevering.
Installeer de Connectbox en bel opnieuw naar Ziggo en vraag waar je Next box is/blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Shaggie_NB schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:07:
[...]
Maar voor netflix is kanaal 150 toch ook een optie?
Hoe werkt dat precies? Van vorige tv’s weet ik dat je inderdaad een frequentie of kanaalnummer kunt kiezen, maar mijn panasonic geeft alleen de zendernamen weer en daar zie ik geen kanaal 150 of “netflix” tussen staan...

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
EHA1337 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:00:
Ik zie dat andere deze twee delen gewoon in een keer ontvangen? Klopt het wat Ziggo zegt? (Hiervoor had ik nog de oude zwarte cisco router in gebruik).
Wat wil je nou precies met je post bereiken....?
Ziggo zegt wat je moet doen, waarom dat niet gewoon doen?

En ook al zou het in het verleden anders zijn gegaan, niet echt relevant als ze dat nu niet meer doen of in ieder geval niet bij jouw bestelling. Als iemand hier wat anders schrijft heb jij nog steeds je Next niet. Gewoon aansluiten dat modem dus en dan wachten op de Next :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dev0o schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:49:
[...]

Hoe werkt dat precies? Van vorige tv’s weet ik dat je inderdaad een frequentie of kanaalnummer kunt kiezen, maar mijn panasonic geeft alleen de zendernamen weer en daar zie ik geen kanaal 150 of “netflix” tussen staan...
We zitten in het topic over de Next. Op de Next kun je naar kanaal 150 voor Netflix en 151 voor Videoland. Dat werkt natuurlijk niet voor je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

jongetje schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:00:
[...]

We zitten in het topic over de Next. Op de Next kun je naar kanaal 150 voor Netflix en 151 voor Videoland. Dat werkt natuurlijk niet voor je TV.
7(8)7

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 21:46
Heb ook de box vandaag ontvangen, aangesloten en direct werken.
Ben al heel wat pagina's van deze thread doorgelopen maar kan het nog niet vinden dus sorry als het al een keer gevraagd is:
kun je bij het programmeren van opnames ingeven dat hij bijv. 5 minuten vóór aanvang programma start met de opname en bijv. na einde programma nog 10 min langer opneemt?
Kon bij de Horizon wel nl.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:24:
Heb ook de box vandaag ontvangen, aangesloten en direct werken.
Ben al heel wat pagina's van deze thread doorgelopen maar kan het nog niet vinden dus sorry als het al een keer gevraagd is:
kun je bij het programmeren van opnames ingeven dat hij bijv. 5 minuten vóór aanvang programma start met de opname en bijv. na einde programma nog 10 min langer opneemt?
Kon bij de Horizon wel nl.
Zie topic start.

Moet ik nog extra minuten inprogrammeren bij een opname?
Nee, bij een opname wordt standaard 5 minuten extra van te voren, en 15 minuten extra na afloop van het programma opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
meesje schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:15:
[...]

Zie topic start.

Moet ik nog extra minuten inprogrammeren bij een opname?
Nee, bij een opname wordt standaard 5 minuten extra van te voren, en 15 minuten extra na afloop van het programma opgenomen.
Thnx, dan toch overheen gelezen......

Vond HDMI ingesteld op "van je tv" minder goed dan 1080P.
Herinnerde mij ineens dat ik tijdje geleden een speciale HDMI kabel had gekocht voor 4K UHD, Ziggo certified.
Deze aangesloten, HDMI ingang van tv ingesteld op UHD Color en nu op op stand "van je tv" geen verschil meer met beeld rechtstreeks via CI+ kaart.
Opgelost dus.

[ Voor 31% gewijzigd door snah001 op 21-06-2019 21:41 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Is er al enig zicht op dat er iets gedaan gaat worden aan die uitgestreken plastic gezichten? Ik word er persoonlijk onpasselijk van, ik mag ook hopen dat iedereen hier Ziggo bestookt met e-mails om er zo gauw mogelijk een einde aan te maken, al is het alleen maar een optie om die verschrikkelijke beeld verkrachting uit te kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
snah001 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:35:
[...]

Thnx, dan toch overheen gelezen......

Vond HDMI ingesteld op "van je tv" minder goed dan 1080P.
Herinnerde mij ineens dat ik tijdje geleden een speciale HDMI kabel had gekocht voor 4K UHD, Ziggo certified.
Deze aangesloten, HDMI ingang van tv ingesteld op UHD Color en nu op op stand "van je tv" geen verschil meer met beeld rechtstreeks via CI+ kaart.
Opgelost dus.
"Van je tv" betekent dat de Next de upscaling doet naar het formaat van de tv (in jouw geval 4k neem ik aan?). De tv doet dus niets, de Next alles. Voor de meeste onder ons is dat niet de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat had ik allang begrepen echter hier zit er nu geen verschil meer tussen de beeldkwaliteit of de TV de upscaling naar 4k doet of de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaren jullie ook dat als je Next aan hebt staan en je start de Netflix app op je iPad, dat Next automatisch de Netflix app opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 17:43
lolgast schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Ik heb voor nu toch de container geupdatet met je toevoegingen :) Naar aanleiding van jouw code ben ik aan de gang gegaan om via Node-RED een en ander uit te kunnen lezen/automatiseren. Probleem waar ik nu tegenaan loop is de authenticatie voor de MQTT server, die moet je bij NR fixed invoeren.

En ik ben niet thuis, das ook lastig testen met een TV die via CEC inschakelt en ik vanaf hier niet kan uitschakelen :+
@basst85 @lolgast Zijn jullie hier toevallig nog verder gekomen? Ik heb ook even gekeken naar de implementatie van basst85, wat mij opvalt is dat bij mij de functie getUiStatus geen resultaat oplevert, ik weet niet of dit bij jullie ook het geval is? Ook heb ik het idee dat ik buiten de status geen terugkoppeling krijg vanuit het apparaat. Ik vroeg me af hoe je aan de codes "CPE.pushToTV" en "CPE.getUiStatus" bent gekomen basst, heb jij meer info over de mogelijke API of heb je dit met behulp van reverse engineering gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:16
CRpt3r55 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Dat is wel raar.. ik gebruik de Next icm met de Harmony hub.... ik had gisteren een paar keer hetzelfde probleem. Na een minuut of 2 deed hij het ineens weer.
Hier had ik gisteren ook weer last van. Raar fenomeen, duurt een paar minuten tot een uur en daarna werkt t weer.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag behoorlijk wat tijd besteed om uit te vinden wat de beste beeldkwaliteit oplevert in vergelijking met de CI+ ontvangst op de TV.
Kan na veel switchen en vergelijken i.i.g. vaststellen dat er zo goed als geen verschil is tussen "op je tv", 1080P en 1080i.
Wel is er (in tegenstelling tot mijn eerdere posting) verschil als je al die modi vergelijkt met de CI+ beeldkwaliteit en die is gewoon beter.
Het gaat bij de Next niet goed zo gauw er beweging in het beeld is en dat is het beste te zien bij close ups van gezichten die dan duidelijk aan scherpte verliezen.
Dus het ligt aan de beeldverwerking van de Next die nog optimalisatie behoeft.
Ik kijk rechtstreeks altijd via de CI+ van de TV en gebruik de Next voor opnames en replay.
Voor de rest vaagt ie de Horizon XL totaal van de wereld met het gebruiksgemak, snelheid en stroomverbruik.
Ben benieuwd of bij een komende update men aan de beeldkwaliteit van de Next gaat sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dat hebben ze blijkbaar een paar fw's terug gedaan en een scherptefilter ingebakken in de software die dit probleem veroorzaakt.
Ze moeten er gewoon een optie van maken in het menu zodat de klant zelf kan kiezen of ze dit filter willen gebruiken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Overbewerkt beeld of niet (mij niet opgevallen tbh), heb 't ding nu 2.5 uur in gebruik en na de vorige is het een verademing. Sneller, gemakkelijker, beter beeld dan de vorige. Eindelijk iets dat beter werkt dan het humax ding dat ik ooit had.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 24-06-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:09

amphora

Websites & Fotografie

Heb zojuist bij Ziggo interactieve TV opgezegd en ga dus één dezer dagen de Mediabox Next terug sturen (zodra retour doos binnen is). Niet dat ik ontevreden ben maar ik kijk gewoon te weinig TV. Bespaar liever tientje per maand. Ik ga me prima redden met alleen de NPO app (en andere streaming diensten). Heb de Coax kabel nu direct in de TV zitten en kijk zonder smartcard ook prima naar NPO1, 2 en 3 in HD. Beeldkwaliteit is zelfs beter (scherper) lijkt het op het eerste gezicht. Wat anderen hier ook al constateerden dus. Alleen Ziggo Sport (kanaal 14) heeft erg veel last van artifacts (blokjes vorming). Aangezien exact dezelfde kabel die eerst in de Next zat nu in de TV zit denk ik dat de TV iets gevoeliger is voor een zwak signaal.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:15:
Heb zojuist bij Ziggo interactieve TV opgezegd en ga dus één dezer dagen de Mediabox Next terug sturen (zodra retour doos binnen is). Niet dat ik ontevreden ben maar ik kijk gewoon te weinig TV. Bespaar liever tientje per maand. Ik ga me prima redden met alleen de NPO app (en andere streaming diensten). Heb de Coax kabel nu direct in de TV zitten en kijk zonder smartcard ook prima naar NPO1, 2 en 3 in HD. Beeldkwaliteit is zelfs beter (scherper) lijkt het op het eerste gezicht. Wat anderen hier ook al constateerden dus. Alleen Ziggo Sport (kanaal 14) heeft erg veel last van artifacts (blokjes vorming). Aangezien exact dezelfde kabel die eerst in de Next zat nu in de TV zit denk ik dat de TV iets gevoeliger is voor een zwak signaal.
hier dus totaal geen last van op 14 draait hier 100% en dat de tv gevoeliger daar voor is lijk me een onzin verhaal juist de next schijn velel malen kritischer te zijn met het signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Met dit warme weer ga je die kleine fan in de Next wel steeds duidelijker horen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Klopt het dat de Next opnames opneemt in 720p kwaliteit? :| . Zat gisteravond Top Gear terug te kijken en het viel me op dat de "internet HDTV 1080p versie" kwalitatief aanzienlijk beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Tortelli nee Ziggo zendt uit in 1080i waarbij de bitrate per zender verschilt. Dat de 1080p versie er beter uitziet is goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Laguna schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:56:
@Tortelli nee Ziggo zendt uit in 1080i waarbij de bitrate per zender verschilt. Dat de 1080p versie er beter uitziet is goed mogelijk.
Maar next leek (geen idee wat ik deed) weer te geven dat de content 720p was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet je niet focussen op resolutie, maar op bitrate. Kun je zo meten met je router, waarom niemand dat doet, is mij een raadsel.

Kijk dan gelijk over een langere periode en op verschillende tijdstippen met hetzelfde "opgenomen" programma. Zal mij niet niets verbazen als dit schrikbarend laag is tijdens de "piekuren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Tortelli dat kan als je 720p hebt gekozen als output bij de instellingen van de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Laguna schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:36:
@Tortelli dat kan als je 720p hebt gekozen als output bij de instellingen van de Next.
Next draait op 4k naar een LG 55c8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Tortelli schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:42:
[...]

Next draait op 4k naar een LG 55c8.
Dan zou je 2160p moeten zien ipv 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Nu online
Laguna schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:05:
Met dit warme weer ga je die kleine fan in de Next wel steeds duidelijker horen :/
Neeee, alsjeblieft, geen hoorbare fan. Dat is nu exact de reden waarom ik wil overstappen van de XL naar de Next. Alhoewel, misschien is het wel de harde schijf die zo veel herrie maakt in de XL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:23
Ook nu met deze tropische temperaturen hoor ik de Next totaal niet, nergens last van.
Staat trouwens achter een dichte deur in een sound tv meubel.
Ook gisteravond, vanacht niks gehoord, vanwege de hitte toch maar even het deurtje van de kast half open gehad.
Ben dik tevreden met de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dinandus schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:12:
Ook nu met deze tropische temperaturen hoor ik de Next totaal niet, nergens last van.
Staat trouwens achter een dichte deur in een sound tv meubel.
Ook gisteravond, vanacht niks gehoord, vanwege de hitte toch maar even het deurtje van de kast half open gehad.
Ben dik tevreden met de Next.
Bij mij staat ie in een volledig open tv meubel en toch hoor ik de ventilator erg goed. Nu met deze temperatuur springt ie gelijk aan. Toch maar eerdaags melden bij Ziggo en vragen om een swap. Krijg ik waarschijnlijk gelijk eentje met wit logo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Zodra ik TV kijk hoor ik 'm niet of het moeten wel hele stille scenes zijn, echter zodra ik bijvoorbeeld op pauze druk dan hoor ik 'm wel zoemen. Dit zal echter helaas bij ieder exemplaar zo zijn, dus een swap heeft geen zin.
Modden zou een betere optie zijn, fan eruit slopen en heatsink erop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de eerdere reacties kan een swap wel succesvol zijn. Ik hoor de ventilator continu. Of er nu overdag Dora aan staat of dat er 's avonds voetbal wordt gekeken, de ventilator maakt continu een ratel geluid. Ik ben alleen nog te laks geweest om te bellen. Morgen maar even doen.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 25-06-2019 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 12:38
Morgen komt de next binnen, ter vervanging van onze huidige horizon box die 4x per dag een reset uitvoert. Hopelijk zijn de ervaringen met Next beter, afgaande op jullie berichten heb ik goede hoop.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier oranje logo en ik hoor hem dus nooit staat in een dichte tv kast van metaal met koelopeningen aan de ahcter kant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 14:29
Had tijdens de beta test een Next met oranje logo, nu 1 met wit logo.
Moet echt mijn oor naast de Next houden om ventilator te horen. (en ik ben echt heel gevoelig voor bijgeluiden zoals ventilatoren en coil whine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wit logo hier en hoor de fan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09
Met zowel de test Next als met de definitieve Next heb ik bij het opstarten vaak dat de Next geen beeld uitstuurt naar de TV, maar wel geluid. Tv uit- en weer aanzetten verhelpt het probleem. Lijkt een handshake issue te zijn, waarbij ik lees dat dit probleem zich niet voordoet als de mox op medium/high stroom verbruik staat. Die van mij staat in de laagste stand; eco modus (daar ga ik hem niet uithalen). Op https://community.ziggo.n...starten-uit-standby-40141 lees ik dat het probleem met de eco modus inmiddels opgelost moet zijn, maar die van mij heeft er nog last van.

Meer mensen hier last van / oplossing voor?

[ Voor 48% gewijzigd door Hulleman op 25-06-2019 13:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14
Ik hoor ieder rateltje bij al mijn apparaten wat mij ook altijd irriteert. Maar bij de Next hoor ik helemaal niets, ook gisteren met de warmte niet. Vreemd dat er dergelijke verschillen in blijken te zijn. Het is er een met een wit logo.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:42:
Ik hoor ieder rateltje bij al mijn apparaten wat mij ook altijd irriteert. Maar bij de Next hoor ik helemaal niets, ook gisteren met de warmte niet. Vreemd dat er dergelijke verschillen in blijken te zijn. Het is er een met een wit logo.
Bedankt voor je bericht. Dat bevestigt dat ie van mij niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Hulleman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:38:
Met zowel de test Next als met de definitieve Next heb ik bij het opstarten vaak dat de Next geen beeld uitstuurt naar de TV, maar wel geluid. Tv uit- en weer aanzetten verhelpt het probleem. Lijkt een handshake issue te zijn
Het blijft altijd gekloot die handshake.... ik heb het juist met het geluid via een soundbar/ARC als ik de tv aanzet i.c.m. de Next, zet ik eerst de tv aan en dan de Next dan werkt het prima.

Gisteren een andere tv aangesloten met CI+ en dat is toch wel een verademing, geen gedoe met een extra apparaat en kwa functionaliteit ga je er ook amper op achteruit. Als ik niet in een ex-UPC gebied zou zitten dan wist ik het wel, helemaal geen Next. Die paar clouddiensten, die soms ook nog niet werken, kunnen me eigenlijk gestolen worden. En de beeldkwalitei van CI+ lijkt ook nogeens beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Yowzawood op 25-06-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09
Yowzawood schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:46:
[...]

Het blijft altijd gekloot die handshake.... ik heb het juist met het geluid via een soundbar/ARC als ik de tv aanzet i.c.m. de Next, zet ik eerst de tv aan en dan de Next dan werkt het prima.

Gisteren een andere tv aangesloten met CI+ en dat is toch wel een verademing, geen gedoe met een extra apparaat en kwa functionaliteit ga je er ook amper op achteruit. Als ik niet in een ex-UPC gebied zou zitten dan wist ik het wel, helemaal geen Next. Die paar clouddiensten, die soms ook nog niet werken, kunnen me eigenlijk gestolen worden. En de beeldkwalitei van CI+ lijkt ook nogeens beter.
Hmm.. ik dacht juist dat de beeld- en geluidskwaliteit met een Next beter zou moeten zijn dan met een CI+. Ik wil nog wel eens wat opnemen, maar die functie ben je dan kwijt? Opzich raar, als de opnames in de cloud zitten. Dan zou je zeggen dat je met een CI+ en internetverbinding ook je cloud zou moeten kunnen benaderen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:52
Heeft iemand het hier ook voor elkaar om de next op een receiver aan te sluiten en het volume van de receiver te bedienen dmv HDMI CEC? Ik krijg het alleen met IR aan de praat, terwijl mijn receiver in een kastje staat en ik niet altijd het deurtje open wil hebben. HDMI CEC voor power-on werkt overigens prima met de receiver, alleen volume control niet.
Pagina: 1 ... 29 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic