Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03
Voor mijn specifieke geval (hdmi verlies) komt er iig volgende week donderdag een monteur langs.
Want het kan schijnbaar ook aan het signaal van de kabel liggen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:05
Die piep heb ik ook gehad in de eerste box, die was echt heel erg aanwezig. Via een monteur een tweede box ontvangen, maar ook daarin hoort mijn vrouw een piep. Wel een stuk minder zegt ze. De eerste was vanaf de bank te horen, deze alleen als ze voor de box langs loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:00
Ik heb tot nu toe (gelukkig nog) geen problemen gehad met de Next.
Ben er zeer blij mee dat ik die Next heb en de Horizon doos kwijt ben.

Ze hadden veel eerder met die Next moeten beginnen om die Horizon eruit te trappen!

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:08

DON PAPA

Tweaker-fan

ndjong schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:39:
Meer mensen last van een enorm irritante piep uit de next box? (hetzelfde geluid als je wel eens hoort bij een oude adapter)

Excuses, ik zie dat ik niet de enige ben!
Als je het op onderstaande link meld krijg je een nieuwe box toe gestuurd..

https://community.ziggo.n...19/index6.html#post413592

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:33
EJSEJS schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:51:
[...]

Volgens mij levert Ziggo dit product tegen betaling aan zijn klanten, dus waarom klagen bij HBO en niet bij Ziggo ? Ik zie dit hetzelfde dat als je iets in een winkel koopt, dan moet je ook bij de winkelier klagen als er iets niet goed is met een product en niet bij de fabrikant van het product...
Neem maar van mij aan, dat ziggo wel klaagt.
Maar ze staan sterker, als ook kijkers klagen. Die subs zijn een bron van ergenis voor velen (ook van medewerkers van ziggo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een paar keer gemeld dat ik de kwaliteit minder vind van de Next t.o.v. de XL maar dan alleen op het vlak van scherpte bij gezichten en bij uitzoomen dat het onscherper wordt. Gisteren Nederlands elftal gekeken en beeld was totaal niet scherp te krijgen en spelers waren niet te herkennen, alleen bij dichtbij was het goed. Andere mensen die dat hadden? Het voetbal was goed op XL, was super op mijn oude plasma maar op de Next is het belabberd, wat voor instellingen ik ook gebruik. Huidige tv is een LG Oled c8. Tips welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:23
Heb zowel de Next als de KPN UHD box thuis in gebruik, welke ik op een Philips OLED873 heb aangesloten.
Zie niet echt een verschil in de beeldweergave als ik de HD zenders bekijk.
Gisteren even tussen beide boxen vergeleken bij de opening wedstrijd, en beeld zag er op beide gewoon goed uit.
Morgen o.a. de F1 in UHD kijken, via de schotel, tja dan zie je pas echt beter en groter beeldverschil, echt genieten in UHD, komt de OLED pas echt tot zijn betere beeld prestatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:57:
Heb al een paar keer gemeld dat ik de kwaliteit minder vind van de Next t.o.v. de XL maar dan alleen op het vlak van scherpte bij gezichten en bij uitzoomen dat het onscherper wordt. Gisteren Nederlands elftal gekeken en beeld was totaal niet scherp te krijgen en spelers waren niet te herkennen, alleen bij dichtbij was het goed. Andere mensen die dat hadden? Het voetbal was goed op XL, was super op mijn oude plasma maar op de Next is het belabberd, wat voor instellingen ik ook gebruik. Huidige tv is een LG Oled c8. Tips welkom.
Hier precies hetzelfde - heb ook een LG OLED (C9). Ben maar weer terug gegaan naar mijn CI+ kaart en gebruik de next alleen voor terugkijken. Volgende week komt er een Ziggo monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:52:
[...]
Hier precies hetzelfde - heb ook een LG OLED (C9). Ben maar weer terug gegaan naar mijn CI+ kaart en gebruik de next alleen voor terugkijken. Volgende week komt er een Ziggo monteur langs.
Waarvoor?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:04
Ik heb onlangs een all-in-one paket aangeschaft. Nadat ik ze had gebeld over de slechte beeldkwaliteit, werd er eigenlijk meteen een monteur ingepland (had nog recht op installatie service). Woensdag staat hij op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:00:
[...]
Ik heb onlangs een all-in-one pakket aangeschaft. Nadat ik ze had gebeld over de slechte beeldkwaliteit, werd er eigenlijk meteen een monteur ingepland (had nog recht op installatie service). Woensdag staat hij op de stoep.
Zolang het geen beeldstoringen zijn waarmee je bent opgezadeld lijkt het mij een lastig verhaal voor een monteur om de beeldkwaliteit van de Next zelf aan te pakken. Maar, "niet geschoten....."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst moet ik opmerken dat vergeleken bij de horizon dit een grote stap voorwaarts is.
Ik kom echter iets tegen wat volgens ziggo mogelijk is maar op mijn next niet.
Als ik een favorietenlijst maak kan ik deze niet uitschakelen, wat volgens ziggo bij punt h wel moet kunnen.
https://www.ziggo.nl/klan...o/Mediabox-Next/ga-verder
Als ik namelijk op de 'drie puntjes' knop druk verschijnt de optie niet in beeld.
Hebben jullie dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
Voordat ik de Next in huis had, maakte ik altijd gebruik van een universele afstandsbediening van Philips waarmee ik 8 apparaten kon bedienen en die met de pc programmeerbaar is. Ideaal.
Nu wilde ik vandaag de afstandsbediening van de Next aan de Philips toevoegen, maar constateer nu dat alleen de powerbutton en de volume up/down buttons een ir-signaal afgeven. Alle andere knoppen geven geen ir-signaal, maar kennelijk alleen een rf. Tja, rf kent de Philips niet, dus er kunnen een heleboel toetsen van de Next niet in de Philips geprogrammeerd worden. Dat veel knoppen geen ir afgeven heb ik ook vastgesteld met de camera van mijn mobiel.
Wat nu? Hoe doen jullie 'Harmony' boys dat?

EDIT: zelf al gevonden. Hoewel de ab van de Next op de meeste knoppen rf uitzendt, kan de Nextbox wel ir ontvangen. Heb je een Harmony, dan kun je gewoon een set van hun database laden. Heb je een echte universele, dan zul je deze van een werkende Harmony in moeten leren...

[ Voor 16% gewijzigd door rowicom op 08-06-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40
Al aantal dagen Roland Garros aan het kijken op Eurosport maar wel irritant dat het commentaar niet synchroon loopt met het beeld (commentaar loopt voor) oftewel ze roepen al dat een bal uit was voordat je de bal uit ziet gaan. Maar kan natuurlijk ook gewoon aan de Ziggo stream liggen en niet aan de Next.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:42:
Al aantal dagen Roland Garros aan het kijken op Eurosport maar wel irritant dat het commentaar niet synchroon loopt met het beeld (commentaar loopt voor) oftewel ze roepen al dat een bal uit was voordat je de bal uit ziet gaan. Maar kan natuurlijk ook gewoon aan de Ziggo stream liggen en niet aan de Next.
Heb je dit ook met de Ziggo Go app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
meesje schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:52:
[...]

Heb je dit ook met de Ziggo Go app?
Ja dus de bron is niet goed.. of bij Ziggo of bij Eurosport.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Sharule schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

1e is breeldinstelling "van je tv.
2e is 1080i

Is zie persoonlijk geen echt verschil.
Die man kan wel een filter gebruiken..

https://imge.to/i/x7Ww
https://imge.to/i/xXLy
Ik heb de Next sinds een week binnen nu en lees ook de vele verschillen qua kwaliteit tussen HD/UHD. Ik heb zitten switchen als een idioot en zie werkelijk waar geen verschil. Heb een LG C8 staan.

Desondanks laat ik hem wel op HD staan.. De techniek rondom upscaling zal in de TV toch wel echt beter zijn dan door de Next, alhoewel dat een ongefundeerde aanname is. Ik mag hopen dat Ziggo in de toekomst een variabele setting opneemt in het menu waarmee je HD doorzet als HD en laat upscalen door de TV, en waarbij toekomstige 4k zenders/signalen zonder bewerking worden doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 22:35
ndjong schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:39:
Meer mensen last van een enorm irritante piep uit de next box? (hetzelfde geluid als je wel eens hoort bij een oude adapter)

Excuses, ik zie dat ik niet de enige ben!
Ja, er lijkt (van vooraf gezien) rechtsachter iets van een koelertje te zitten ofzo. Ik wil het geen piep noemer, eerder een 'zoemertje'. De Horizon maakte vroeger ook aardig wat geluid (hardeschijf en koeler), hij is wat dat betreft wel stiller, maar irritant is het wel.

Edit: ow, ik lees dat de piep daar niet mee bedoeld wordt. Ik lees op het forum twee dingen. De piep (die ik dan niet heb, volgens mij) en de koeler die je kunt horen.

[ Voor 13% gewijzigd door _reboot_ op 09-06-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb bij Profielen een eigen profiel gemaakt met onze favoriete zenders. Maar elke keer als ik de Next opstart, dan is dat profiel niet standaard geselecteerd; het profiel "gedeeld" met alle zenders is dan actief.

Ik zou graag zien dat de Next onthoudt welk profiel actief was bij het opstarten. Kan wat mij betreft op de lijst met RFC's.
nvm, staat gewoon bij instellingen 8)7 :X

[ Voor 7% gewijzigd door Pinobigbird op 09-06-2019 10:28 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
_reboot_ schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:14:
[...]

Ja, er lijkt (van vooraf gezien) rechtsachter iets van een koelertje te zitten ofzo. Ik wil het geen piep noemer, eerder een 'zoemertje'. De Horizon maakte vroeger ook aardig wat geluid (hardeschijf en koeler), hij is wat dat betreft wel stiller, maar irritant is het wel.

Edit: ow, ik lees dat de piep daar niet mee bedoeld wordt. Ik lees op het forum twee dingen. De piep (die ik dan niet heb, volgens mij) en de koeler die je kunt horen.
Ja dat zijn inderdaad twee verschillende “problemen” het zoemen van de koeler heb ik persoonlijk geen last van maar de piep die er (soms ook even niet) hoorbaar is, vind ik wel erg vervelend.
Ik heb het probleem ondertussen bij Ziggo gemeld, ik hoop dat er niet met alle Next boxen een probleem is, en dat ik ooit gewoon een andere kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebra
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-01 12:30
Ik heb op een rommelmarkt een tweehands Next gekocht. Waarschijnlijk een exemplaar van een tester die niet naar Ziggo terug gestuurd is. Hoe kan ik deze geactiveerd krijgen zodat ik deze als tweede mediabox kan gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Liebra schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:20:
Ik heb op een rommelmarkt een tweehands Next gekocht. Waarschijnlijk een exemplaar van een tester die niet naar Ziggo terug gestuurd is. Hoe kan ik deze geactiveerd krijgen zodat ik deze als tweede mediabox kan gaan gebruiken?
Niet. Activatie gaat op basis van serienummer of mac adres van je Next. Kans is dus klein dat Ziggo deze voor je zal activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 09-06-2019 20:26 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24

Vis

Wat ik niet snap hé.. is dat als je eindelijk je 'perfecte" tv kastje hebt gebouwd, je toch nog zo'n lelijk led bakje op het kastje plaatst die telkens bij iedere aanraking van knoppen van de afstandsbediening knippert... 🤨 Zo irritant joh

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Vis ik vind het kwalijker dat er een ventilator in zit, dat zorgt bij sommige nu al voor irritatie en op lange termijn kan zo'n klein exemplaar door stofvorming en warmte kabaal gaan maken. Maar goed dat is aan Ziggo om daar tegen die tijd iets mee te doen, misschien uiteindelijk een revisie zonder ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liebra schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:20:
Dit gaat niet gebeuren. Je realiseert je dat de box eigendom is van Ziggo? Het kopen van ontvreemde apparatuur is strafbaar. Daarbij zal de oorspronkelijke eigenaar een factuur ontvangen voor het niet inleveren van de box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Jay-B schreef op maandag 10 juni 2019 @ 03:58:
[...]

Dit gaat niet gebeuren. Je realiseert je dat de box eigendom is van Ziggo? Het kopen van ontvreemde apparatuur is strafbaar. Daarbij zal de oorspronkelijke eigenaar een factuur ontvangen voor het niet inleveren van de box.
Beetje overtrokken reactie..
Ben jij soms van de Ziggo Politie?

Ik denk dat @Liebra niet meer reageert omdat hij waarschijnlijk al in de Ziggo-gevangenis zit.. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggie_NB op 10-06-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22:53
Shaggie_NB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat @Liebra niet meer reageert omdat hij waarschijnlijk al in de Ziggo-gevangenis zit.. :X
Niks overtrokken aan, dit is zowel diefstal als heling :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:25:
[...]

Niks overtrokken aan, dit is zowel diefstal als heling :)
Dit soort zaken mbt de vraag is toch sowieso not-done om te bespreken lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:14:
[...]

Het was niet mijn intentie om iemand slapeloze nachten te bezorgen. Alleen te waarschuwen. Het is triest dat er mensen zijn die dit ding al via illegale wijze verkopen aan onschuldige slachtoffers zeker als het een exemplaar uit de testperiode is. Dan ben je bewust iemand aan het oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Tja er staan ook modems van Ziggo te koop op marktplaats,en mensen trappen erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Theodor schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:16:
Tja er staan ook modems van Ziggo te koop op marktplaats,en mensen trappen erin....
Jaja leuke discussie... Maar aan de andere kant hebben ze in Duitsland al twee jaar de Europese richtlijn/regelgeving ingevoerd maar blijven onze providers als Ziggo, KPN en nog wat andere tegensputteren... Dus wat is illegaal? Onze providers of iemand die op een rommelmarkt een apparaatje koopt...
Vrije router keuze - hulp van je provider obv besluit ACM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Shaggie_NB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:26:
[...]

Jaja leuke discussie... Maar aan de andere kant hebben ze in Duitsland al twee jaar de Europese richtlijn/regelgeving ingevoerd maar blijven onze providers als Ziggo, KPN en nog wat andere tegensputteren... Dus wat is illegaal? Onze providers of iemand die op een rommelmarkt een apparaatje koopt...
Vrije router keuze - hulp van je provider obv besluit ACM
Heeft er echt geen drol mee te maken.
Je hebt iets in bruikleen, dat mag je niet verkopen, omdat het niet jouw bezit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Martinusz schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:38:
[...]

Heeft er echt geen drol mee te maken.
Je hebt iets in bruikleen, dat mag je niet verkopen, omdat het niet jouw bezit is.
Ik had het over het kopen..
Hoe dat apparaat op de rommelmarkt is gekomen, daar ga ik niet over speculeren...
Er werd in de reactie gezegd: "Het kopen van ontvreemde apparatuur is strafbaar." Ik vind dat nogal een uitspraak... en daar reageerde ik op..

Bij Ziggo mocht jezelf je apparaten kopen zoals o.a. de humaxen. Voor de boxen die je van Ziggo afnam betaalde je en was je zelf eigenaar. Door de overname door UPC/Liberty is dat bruikleen ook in oud Ziggo gebied ontstaan en heb je ook geen andere keuze meer dan bruikleen (wat tegen de Europese regelgeving is want je moet vrije keuze hebben.) Dus dat heeft er wel degelijk mee te maken en als je dat niet ziet dan begrijp je het niet...

[ Voor 57% gewijzigd door Shaggie_NB op 10-06-2019 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Shaggie_NB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:59:
[...]

Ik had het over het kopen..
Hoe dat apparaat op de rommelmarkt is gekomen, daar ga ik niet over speculeren...
Er werd in de reactie gezegd: "Het kopen van ontvreemde apparatuur is strafbaar." Ik vind dat nogal een uitspraak... en daar reageerde ik op..

Bij Ziggo mocht jezelf je apparaten kopen zoals o.a. de humaxen. Voor de boxen die je van Ziggo afnam betaalde je en was je zelf eigenaar. Door de overname door UPC/Liberty is dat bruikleen ook in oud Ziggo gebied ontstaan en heb je ook geen andere keuze meer dan bruikleen (wat tegen de Europese regelgeving is want je moet vrije keuze hebben.) Dus dat heeft er wel degelijk mee te maken en als je dat niet ziet dan begrijp je het niet...
Een next is nooit verkocht, is niet te koop bij Ziggo, dus je hele verhaal gaat nergens over.
De next is in bruikleen, je mag het dus niet verkopen en dus ook niet kopen. Dat was ook zo bij de mediabox XL en nu bij de Next, dat zou men toch moeten weten, zeker als diegene er al 1 in huis heeft staan.

Een Humax is een los apparaat van een ander bedrijf waar een ziggo tv kaartje in kan, niet een apparaat van Ziggo zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Martinusz schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:25:
[...]

Een next is nooit verkocht, is niet te koop bij Ziggo, dus je hele verhaal gaat nergens over.
De next is in bruikleen, je mag het dus niet verkopen en dus ook niet kopen. Dat was ook zo bij de mediabox XL en nu bij de Next, dat zou men toch moeten weten, zeker als diegene er al 1 in huis heeft staan.

Een Humax is een los apparaat van een ander bedrijf waar een ziggo tv kaartje in kan, niet een apparaat van Ziggo zelf.
Je doet je avatar eer aan.. en zoals ik al zei als je het niet ziet, bergrijp je het niet..
Dus laten we maar stoppen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Shaggie_NB je hebt bij Ziggo (behalve bij fUPC) nog steeds de mogelijkheid om zelf te bepalen welke digitale ontvanger je gebruikt en dat geldt ook voor de router (alleen het modem niet).

Al ben ik het wel met je eens dat je het de koper niet al te zwaar kan aanrekenen, want die moet maar net over alle informatie beschikken om te kunnen bepalen dat het hier om heling gaat. Over de verkoper zijn we het allemaal wel eens lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:57
Hij is vanaf nu voor iedereen te bestellen mits je 1 van de twee duurste pakketten hebt.
https://www.totaaltv.nl/n...ox-next-aan-alle-klanten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Shaggie_NB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Je doet je avatar eer aan.. en zoals ik al zei als je het niet ziet, bergrijp je het niet..
Dus laten we maar stoppen. ;w
@Martinusz heeft wel een punt.
De Next is nooit verkocht, indien de Next zoals schijnbaar wel 2e hands verkocht wordt op marktplaats oid. is dit tegen de voorwaarden van Ziggo. Daarbij zijn Next decoders altijd opnaam uitgeleverd. Het mac adres is specifiek aan een account/abonnement gekoppeld. Als laatste maakt Ziggo specifiek melding dan Next decoders dienen te worden ingeleverd bij beëindiging van het abonnement en blijven ze in eigendom van Ziggo.

Al met al is het dus zeer onverstandig om een Next via een marktplaats te kopen, vooral omdat het niet gemakkelijk zal worden om hem te laten activeren. Het Ziggo DVC-C/IP tv systeem is versleutelt, met niet toegestane hardware krijg je dan ook geen toegang.

Het is dan ook af te raden om een Horizon/Next of kabelmodem via marktplaats te kopen. Daarnaast, volkomen onnodig omdat je ze in bruikleen hebt, bij een defect worden ze omgeruild door Ziggo voor een nieuw exemplaar.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Martinusz schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:25:
[...]Een next is nooit verkocht, is niet te koop bij Ziggo, dus je hele verhaal gaat nergens over.
De next is in bruikleen, je mag het dus niet verkopen en dus ook niet kopen.
Ik weet iemand waar de Next het totaal begeven had, en die werd vervangen door een Ziggo monteur en hij mocht de oude Next zelf in de kliko gooien. Stel dat deze persoon denkt dat doe ik lekker niet ik probeer hem gewoon op de rommelmarkt te verkopen, daar kunnen ze hem toch niet testen. Als Ziggo dit echt niet wil dan hadden ze de box gewoon mee moeten nemen om er zeker van te zijn dat dit niet kan gebeuren...

Persoonlijk vind ik dat Ziggo toch wel heel makkelijk met zijn apparatuur omgaat, ik had een half jaar geleden een nieuw modem 7210 gekregen waar ik de test Next mee heb getest, en nu kreeg ik de klanten Next box samen met een nieuwe Conectbox. En mag ik van Ziggo het 7210 modem wat dus pas een half jaar oud is zelf weg gooien.
Aartstyle schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:05:
Hij is vanaf nu voor iedereen te bestellen mits je 1 van de twee duurste pakketten hebt.
https://www.totaaltv.nl/n...ox-next-aan-alle-klanten/
Mijn benieuwen hoe dit gaat uitpakken voor Ziggo, als ik vandaag weer op het ziggo forum alle klachten lees over bijvoorbeeld het opnemen, dan denk ik dat de klantenservice het straks behoorlijk druk gaat krijgen...

[ Voor 25% gewijzigd door DON PAPA op 11-06-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:57
Jip, helemaal mee eens. Er zit ineens heel veel druk op lijkt het. Kan mij niet voorstellen dat ze geheel tevreden zijn over de soft release en test periode. De box heeft zeker potentie en is nu al veel beter dan dat Horizon onding. Maar het is nog niet zo stabiel (in de cloud) dat ik dit die release nog even had uitgesteld. En als je soms contact hebt met de Ziggo medewerkers dan hoor/lees je tussen de regels door dat ze zelf ook niet zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 13:53
Ik heb de box nu ook een paar weken in gebruik en ben nog niet echt tevreden over de nieuwe box.
Hier mijn bevindingen.

Positief:
Snel
Voice control
Energiezuiniger dan de oude XL box
Kleiner en stiller dan de oude box

Negatief:
Opnames lukken niet altijd goed (bekend probleem bij ziggo)
Regelmatig zwart beeld bij inschakelen (bekend probleem bij ziggo)
Beeldkwaliteit minder dan de oude XL box, detail loopt dicht waardoor vooral gezichten van wax/plastic lijken (ziggo lijkt hier niet echt op te reageren)
HDMI-CEC erg aggresief (tv springt af en toe gewoon terug naar de NEXT)

Hopelijk fixen ze de problemen snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 13:35

4play

-Nintendo- fan

Op mijn next had ik een vaag probleem de connect dingen werkten niet.

Setup Router in Bridge mode, Netgear R7000, Pi-hole, mediabox next via wifi
TV kijken ging goed maar alle dingen via het netwerk werkten niet. Zowel movies & series als uitgesteld kijken / terug kijken en opnames terugkijken werkten niet.

Foutmeldingen 3300 en 2517 kwamen vaak terug.

De 1e DNS op de mediabox next bleef een ip6 achtig ding. Toen ik na 7 dagen prutsen ineens dat door kreeg heb ik IP6 uitgezet op mijn Netgear en nu doet alles het weer prima.

Ik weet te weinig van ip6 om echt een goed idee te hebben waarom het moeilijk doet (en wat (de netgear of de Pi-hole) maar nu werkt het in iedergeval allemaal.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ljfsipke
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:02
EJSEJS schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:40:
[...]

Persoonlijk vind ik dat Ziggo toch wel heel makkelijk met zijn apparatuur omgaat, ik had een half jaar geleden een nieuw modem 7210 gekregen waar ik de test Next mee heb getest, en nu kreeg ik de klanten Next box samen met een nieuwe Conectbox. En mag ik van Ziggo het 7210 modem wat dus pas een half jaar oud is zelf weg gooien.

[...]
Idem hierzo. Heb de testfase doorlopen met een TC7210 en kreeg daarna een Next met connectbox. Volgens Ziggo kon ik de TC7210 inleveren bij de milieustraat, wat zij hoefde hem niet meer. Ik heb vriendelijk bedankt voor de connectbox en na een administratieve wijziging is de TC7210 gewoon weer actief geworden.

Ik ben tegen het vervangen van een modem dat al ruim een jaar, zonder issues, zijn werk doet. Connectbox is dus retour naar Ziggo (mogen ze een ander blij mee maken). Dit soort zaken kosten m.i. onnodig geld en dat wordt gewoon doorberekend.

Daarnaast hoorde ik later enkele geruchten dat de TC7210 minder issues had dan de CBox.

[ Voor 4% gewijzigd door Ljfsipke op 12-06-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:47
Gister (dinsdag) de Ziggo Next ontvangen en meteen geïnstalleerd. Voordat ik in aanmerking kwam voor de Next moest ik overstappen van Basis naar Alles-in-1 Complete. Blijkbaar duurt het enige tijd voordat het abonnement is overgezet. Ik heb de Next direct via Netwerkkabel aangesloten. Na +- 20 uur wachten echter nog steeds geen toegang tot mijn abonnement.

Alhier even de chronologie:

Zaterdag: Overstap naar Alles-in-1 Complete gemaakt

Maandagavond: Extra kanalen (die ik binnen Basis heb) waren niet meer toegankelijk; ook kanalen op tweede TV (CI+ Module met Smart Card) kon ik niet benaderen (enkel nog analoog)

Dinsdagmiddag; Next ontvangen en geïnstalleerd. Bij alle zenders krijg ik de melding "Deze zender maakt nog geen deel uit van je abonnement (ofwel foutcode CS1010 (Denk ik)). Diagnostiek menu zegt dat Signaalsterkte nog niet geactiveerd is

Dinsdagavond: Klantenservice gebeld waar werd aangegeven dat de activatie bezig is maar kon nog wel 24 uur duren. Na 24 uur moet ik maar weer contact opnemen. Gevoelsmatig een zoethoudertje, de status van activatie en evt problemen zouden ze toch wel kunnen pin-pointen?

In de topic start zegt men over foutcode CS1010 dat ik de Next opnieuw dien te activeren, omdat er geen internet connectie is geweest tijdens activatie. Kan ik dit forceren door de Next terug te zetten naar Fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thinlanet zie topic start
Foutcode CS1010: De mediabox herkent je abonnement niet
Oorzaak: de box is mogelijk nog niet geactiveerd. Dit kan komen doordat er geen internetverbinding was tijdens de activatie.
Oplossing: zorg dat de Next connectie heeft met internet tijdens de installatie (bij voorkeur via de netwerkkabel). Voer de installatie opnieuw uit. Activatie vanuit Ziggo kan soms een paar uur duren.

Wellicht kun je inderdaad een herinstallatie forceren. Zie ook topic start. Je Next moet dan wel met UTP verbonden zijn.

Wat staat er trouwens in je ontvangstbevestiging over de ingangsdatum? Soms krijg je het pakket een dag eerder dan de ingangsdatum. Ik kan me voorstellen dat dan e.e.a. nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:23:
@Thinlanet zie topic start
Foutcode CS1010: De mediabox herkent je abonnement niet
Oorzaak: de box is mogelijk nog niet geactiveerd. Dit kan komen doordat er geen internetverbinding was tijdens de activatie.
Oplossing: zorg dat de Next connectie heeft met internet tijdens de installatie (bij voorkeur via de netwerkkabel). Voer de installatie opnieuw uit. Activatie vanuit Ziggo kan soms een paar uur duren.

Wellicht kun je inderdaad een herinstallatie forceren. Zie ook topic start. Je Next moet dan wel met UTP verbonden zijn.

Wat staat er trouwens in je ontvangstbevestiging over de ingangsdatum? Soms krijg je het pakket een dag eerder dan de ingangsdatum. Ik kan me voorstellen dat dan e.e.a. nog niet werkt.
Ingangsdatum 11 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dan herinstalleren en indien dan nog niet werkend, weer even bellen. Bij mij was destijds de opname functie en replay niet actief. Er werd toen iets vanuit Ziggo gepusht en na 20 min. deed alles het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 29-09 18:54
Er wordt hier veel gesproken over de weinig gedetailleerde gezichten van mensen in 4k of 1080p modus en dat een CI-module dat bij voorbeeld op 1080i veel beter doet.
Ik ben die mening ook toegedaan. Ik lees dan wel, dat dit mogelijk bij een nieuwe firmware van de box nog wel beter wordt, maar ik ben daar huiverig voor. Is het niet zo dat dit keihard gerelateerd is aan de hardware van de box en met name de videochip?
Vind die uitgesmeerde gezichten echt niet om aan te gluren hoor. Het neemt zoveel beleving weg van naar wat voor type mens je zit te kijken... Heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rowicom schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:25:
Er wordt hier veel gesproken over de weinig gedetailleerde gezichten van mensen in 4k of 1080p modus en dat een CI-module dat bij voorbeeld op 1080i veel beter doet.
Ik ben die mening ook toegedaan. Ik lees dan wel, dat dit mogelijk bij een nieuwe firmware van de box nog wel beter wordt, maar ik ben daar huiverig voor. Is het niet zo dat dit keihard gerelateerd is aan de hardware van de box en met name de videochip?
Vind die uitgesmeerde gezichten echt niet om aan te gluren hoor. Het neemt zoveel beleving weg van naar wat voor type mens je zit te kijken... Heel jammer.
Dat m.b.t. de aanwezige hardware, dat zou best het geval kunnen zijn, de tijd zal leren of het ook werkelijk zo is. Ik zat gisteren naar de afstraffing van Thailand te kijken en ik zag een verschrikkelijke verschuiving van scherpte naar onscherp van de grasmat. Nu heb ik net een gedeelte van de 2e helft via de W10 ZiggoGo app zitten bekijken en daar is het (in mindere mate opvallend door de lagere bitrate via de app), eveneens het geval.

Niet alles is dus aan de Next te wijten wat we krijgen voorgeschoteld, de beeldkwaliteit van die wedstrijd was gewoonweg bedroevend. Of dit bij Ziggo zit of bij de bron, dat durf ik niet te zeggen, maar gezien de NOS studio beelden, durf ik bijna te stellen dat het de bron geweest moet zijn (niet Ziggo dus).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

rowicom schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:25:
Ik lees dan wel, dat dit mogelijk bij een nieuwe firmware van de box nog wel beter wordt, maar ik ben daar huiverig voor.
Dat is niet nodig, het beeld is namelijk met oudere firmware versies prima geweest. Ik verwacht (lees: weet wel zeker) dat ziggo dit weer gaat aanpassen in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:55:
[...]

Dat is niet nodig, het beeld is namelijk met oudere firmware versies prima geweest. Ik verwacht (lees: weet wel zeker) dat ziggo dit weer gaat aanpassen in de toekomst...
@rowicom Naast bovenstaande zal er denk ik op een gegeven moment ook geen weg terug meer zijn (als je wil opnemen). Horizon/XL wordt al niet meer aangeboden voor nieuwe klanten en op den duur zal dit platform uitgefaseerd worden.

@EJSEJS Wellicht meld je de problemen met opnemen niet meer ;) maar ervaar je nog daarmee nog problemen? Ik heb een paar (Fox) series ingepland (alle opnamen) en dit ziet er al een paar weken goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:04:
[...]@EJSEJS Wellicht meld je de problemen met opnemen niet meer ;) maar ervaar je nog daarmee nog problemen? Ik heb een paar (Fox) series ingepland (alle opnamen) en dit ziet er al een paar weken goed uit.
Ja ik had gister nog één die mislukt was

Ali's Mensentuin, maandag 10 juni, SBS6 van 21:30 tot 22:35

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7AdxntHUeQsToMC89kw3hd9C/full.jpg

Op het Ziggo forum zijn ook steeds meer klachten te lezen over het opnemen, er zijn nu zelfs mensen die melden dat opeens al hun opnamens gewoon uit de bewaar lijst zijn verdwenen. Dus het gaat nog steeds niet lekker op de cloud server...

Lees deze topic maar eens door: https://community.ziggo.n...diabox-next-opnemen-38210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Hey hey..ik een raar iets met mijn Ziggo Next (2 weken in bezit). Als ik mijn Ps4 aanzet, dan springt het iedere keer terug naar mijn Ziggo Next Hdmi. Ik moet het een paar keer doen voordat mijn Tv op mijn Ps4 scherm blijft staan.

Dit issue had ik niet met mijn Horizon box, waardoor ik vanuit ga dat dit niet een (Samsung) Tv issue is..

Iemand die dit issue ook heeft en mogelijk opgelost heeft?

Iedere tip is welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HonoreDeBalsac
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-08-2021
Vanaf augustus is een 2e Mediabox Next voor een huishouden te bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door HonoreDeBalsac op 12-06-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljfsipke
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:02
Giovanni76 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:29:
Hey hey..ik een raar iets met mijn Ziggo Next (2 weken in bezit). Als ik mijn Ps4 aanzet, dan springt het iedere keer terug naar mijn Ziggo Next Hdmi. Ik moet het een paar keer doen voordat mijn Tv op mijn Ps4 scherm blijft staan.

Dit issue had ik niet met mijn Horizon box, waardoor ik vanuit ga dat dit niet een (Samsung) Tv issue is..

Iedere tip is welkom..
Dit is een issue met betrekking tot de HDMI CEC. De mediabox next is iets te agressief. Dit probleem is bekend bij Ziggo. Wanneer en of ze er iets aan gaan doen, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Ljfsipke schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Dit is een issue met betrekking tot de HDMI CEC. De mediabox next is iets te agressief. Dit probleem is bekend bij Ziggo. Wanneer en of ze er iets aan gaan doen, dat weet ik niet.
Zooo dat is een correcte woord ervoor..te agressief! Ok, dan maar afwachten op een software update. Thanks voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giovanni76 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:18:
[...]

Zooo dat is een correcte woord ervoor..te agressief! Ok, dan maar afwachten op een software update. Thanks voor je reactie
Of de Next uitzetten als je hem niet gebruikt. Scheelt stroom en irritatie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
jongetje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:20:
[...]

Of de Next uitzetten als je hem niet gebruikt. Scheelt stroom en irritatie ;)
Stroom wel, irritatie niet, aangezien de rest van je apparatuur dan ook uitgaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Zijn er tips&tricks vwb het skippen van 1 minuut of 5 minuten in één keer? Ik maak gebruik van een Logitech Harmony One om al mijn apparatuur mbv activiteiten te bedienen en heb nu de skip-toets geprogrammeerd dat hij een aantal keer 30 seconden vooruit springt, maar dat is een workaround die ook inhoudt dat de afstandsbediening al die tijd richting de Next moet worden gericht.
Zou mooi zijn als er een optie zou komen waarbij je in kunt stellen hoeveel seconden je vooruit kunt springen als je de skip-toets indrukt. Is er een topic waar je dit soort verzoeken op kunt zoeken of kunt indienen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 12:09

amphora

Websites & Fotografie

M.v.Veelen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:38:
Zijn er tips&tricks vwb het skippen van 1 minuut of 5 minuten in één keer? Ik maak gebruik van een Logitech Harmony One om al mijn apparatuur mbv activiteiten te bedienen en heb nu de skip-toets geprogrammeerd dat hij een aantal keer 30 seconden vooruit springt, maar dat is een workaround die ook inhoudt dat de afstandsbediening al die tijd richting de Next moet worden gericht.
Zou mooi zijn als er een optie zou komen waarbij je in kunt stellen hoeveel seconden je vooruit kunt springen als je de skip-toets indrukt. Is er een topic waar je dit soort verzoeken op kunt zoeken of kunt indienen?
Voor zover ik weet is dat niet in te stellen. Je kan wel stem bediening gebruiken en roepen '5 minuten vooruit'

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Giovanni76 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:29:

Iedere tip is welkom..
Dit heeft inderdaad te maken met de CEC van de Next. Een oplossing kan zijn dat je er een HDMI CEC blocker tussen zetten, dan stuurt hij het CEC niet meer door.

[ Voor 7% gewijzigd door GertJan2012 op 13-06-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Laatst online: 15-09 15:25
Korte vraag, de Next box werkt met een RF en IR aansturing, zo werkt mijn Logitech harmony er erg goed mee, behalve dat ik nooit goed heb kunnen pinpointen waar de IR ontvanger zicht bevindt. iemand een schema van het frontje waar deze zou moeten zijn? (I.V.M. IR repeater, en weggewerkte Horizon Next.) Ik heb al wat uren lopen prutsen maar resultaat is tot op heden niet lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AlexZuH schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:11:
Korte vraag, de Next box werkt met een RF en IR aansturing, zo werkt mijn Logitech harmony er erg goed mee, behalve dat ik nooit goed heb kunnen pinpointen waar de IR ontvanger zicht bevindt. iemand een schema van het frontje waar deze zou moeten zijn? (I.V.M. IR repeater, en weggewerkte Horizon Next.) Ik heb al wat uren lopen prutsen maar resultaat is tot op heden niet lekker.
De IR ontvanger zit volgens mij achter het donkere kunststof, er is een YT video beschikbaar waar een "Virgin V6" box (de UK tegenhanger met aparte HDD module), open wordt geschroefd. Ik meen daar het IR oog, aan de rechter voorzijde, voorbij te zien komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Sorry, gekanteld, maar het idee is duidelijk denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qc0014.jpg

Waar de sensor zit wordt het IR signaal in ieder geval opgepakt door de Next bij mij.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:03
Net ook de Next ontvangen. Alles lijkt t prima te doen behalve replay tv en opnames

Breid je abonnement uit, met je huidige abonnement kan je geen opname's maken.

Ook is de box nog niet in de ziggo go app te zien.
Neem aan dat ik nog moet wachten op een sync ofzo?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@olson ja, maar het proces kan ook vastgelopen zijn. Even afwachten maar als het na een paar uurtjes niet werkt zou ik voor de zekerheid gewoon even de chat open trekken. Bij mij was handmatige scheur vanuit Ziggo nodig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 10:05
Ik heb gehoord dat de Nextbox vijf euro goedkoper zou zijn tov de Horizonbox qua stroomverbruik per maand. Weten jullie hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

mr.JamesBond schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:26:
Ik heb gehoord dat de Nextbox vijf euro goedkoper zou zijn tov de Horizonbox qua stroomverbruik per maand. Weten jullie hier meer over?
https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hij verbruikt in ieder geval 5x minder stroom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

olson schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:19:
Net ook de Next ontvangen. Alles lijkt t prima te doen behalve replay tv en opnames

Apparaat even uitzetten en opnieuw starten, dat werkte bij mij in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een simpele (en vrij grove) berekening geeft aan dat (Horizon Box);

- in stand; Stand-by Eco: <0,5 Watt > de maandkosten verwaarloosbaar zijn
- in stand; Stand-by Midden: 27,5 Watt > de maandkosten grofweg €4,xx bedragen.
- in stand: Stand-by Hoog (actief): 56 Watt > is dit dus zowat €8,xx p/m
- in stand: Aan: Maximaal 59 Watt > is dit zowat €9,xx p/m

Die €5,- p/m zou aardig kunnen kloppen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
AlexZuH schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:11:
Je kan even je zaklamp aandoen en dan schuin erop schijnen. Dan zie je hem ook. Foto hierboven geeft goed aan waar hij ongeveer moet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
olson schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:19:

In Mijn Ziggo op de knop zenders opnieuw ophalen drukken. Dat was toen voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 21:06
Net de Next geïnstalleerd. Heb volgens mij alles goed staan maar bij terugkijken en HBO krijg ik de foutmeldingen CS2518 en CS2318.

Zie veel terug over een tijdelijke storing ergens in mei maar nergens hoe dit opgelost kan worden. Weet iemand wat ik kan/moet doen?

Edit: gewoon de uit-knop aan de achterkant gebruiken. Soms is het allemaal gewoon erg makkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Beltoni op 13-06-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:03
fietsbob schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:00:
[...]

In Mijn Ziggo op de knop zenders opnieuw ophalen drukken. Dat was toen voor mij de oplossing.
Toch even moeten bellen. Daarna werkt het binnen 10 minuten...
Geen idee wat ze gedaan hebben

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Laatst online: 15-09 15:25
M.v.Veelen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:50:

[Afbeelding]

Waar de sensor zit wordt het IR signaal in ieder geval opgepakt door de Next bij mij.
Nice, thanks. Ik kwam hier ook ongeveer uit, alleen heel veel gezeik met het in en uitschakelen van die box via Harmony. Ik zal eens kijken of ik wel de juiste device in de config heb gezet.

Voor wat betreft de video welke al gelinkt werd, lijkt erop dat de ontvanger relatief lomp en groot is?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/51apg8.png

[ Voor 13% gewijzigd door AlexZuH op 13-06-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:50:

[Afbeelding]

Ik zou wel voorzichtig zijn met andere apparatuur op de Next te zetten. Hij gebruikt namelijk de complete bovenkant om zich te koelen (vandaar de gaatjes). Er zit bij jou wel wat ruimte. Ik laat hem lekker helemaal vrij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 28-09 14:18
Sinds gisteren bezitter van de next. Ik heb een 55c8 en Logitech z5500 speakers. Nu herkende hij gelijk mijn tv alleen de speakers heb ik handmatig toegevoegd. Volume kan ik aanpassen alleen kan mijn speakers niet aan of uit zetten. Iemand enig idee wat ik fout doe?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

martijn_8519 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:21:
Sinds gisteren bezitter van de next. Ik heb een 55c8 en Logitech z5500 speakers. Nu herkende hij gelijk mijn tv alleen de speakers heb ik handmatig toegevoegd. Volume kan ik aanpassen alleen kan mijn speakers niet aan of uit zetten. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Je wilt hebben dat de Next je Z5500 aan- en uitzet? Deze heeft toch geen CEC aansluiting dacht ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:28:
[...]

Ik zou dan herinstalleren en indien dan nog niet werkend, weer even bellen. Bij mij was destijds de opname functie en replay niet actief. Er werd toen iets vanuit Ziggo gepusht en na 20 min. deed alles het.
Inmiddels werkend gekregen +- 22 uur na installeren van de Next. Ik heb niet hoeven te herinstalleren. Movies & Series XL abonnement lijkt nog niet te worden geladen, al lijkt dat een administratie dingetje (TV Standaard ipv +M&S XL in de opdrachtbevestiging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 28-09 14:18
hardware-lover schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Je wilt hebben dat de Next je Z5500 aan- en uitzet? Deze heeft toch geen CEC aansluiting dacht ik?
Ik hoopte dat het misschien met een infrarood signaal moest kunnen maar blijkbaar niet dus..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Jay-B schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Ik zou wel voorzichtig zijn met andere apparatuur op de Next te zetten. Hij gebruikt namelijk de complete bovenkant om zich te koelen (vandaar de gastjes). Er zit bij jou wel wat ruimte. Ik laat hem lekker helemaal vrij staan.
Ik kan de 2 devices straks wel even omwisselen voor de zekerheid.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordswires
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 16:42
Gisteren de MediaBox Next ontvangen en meteen aangesloten met de meegeleverde HDMI-kabel. Wat me opvalt is dat ik echter geen beeldinstelling hoger dan 1080p kan selecteren in het menu. De Next is aangesloten op een HDMI-switch (Vorke HD41 Pro, HDMI 2.0b/HDCP 2.2-compatibel) en van daar naar m'n tv (Thomson UC6326, HDMI 2.0b/HDCP 2.2-compatibel). Ook rechtstreeks aangesloten op de tv krijg ik geen 4K-mogelijkheden in het menu te zien en geeft de tv aan dat de box op 1080p50 uitstuurt. Mijn Apple TV 4K werkt wél netjes in 4K HDR, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:34
cordswires schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:24:
Gisteren de MediaBox Next ontvangen en meteen aangesloten met de meegeleverde HDMI-kabel. Wat me opvalt is dat ik echter geen beeldinstelling hoger dan 1080p kan selecteren in het menu. De Next is aangesloten op een HDMI-switch (Vorke HD41 Pro, HDMI 2.0b/HDCP 2.2-compatibel) en van daar naar m'n tv (Thomson UC6326, HDMI 2.0b/HDCP 2.2-compatibel). Ook rechtstreeks aangesloten op de tv krijg ik geen 4K-mogelijkheden in het menu te zien en geeft de tv aan dat de box op 1080p50 uitstuurt. Mijn Apple TV 4K werkt wél netjes in 4K HDR, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand een idee?
Als je TV staat ingesteld op 4k dien je op de nextbox te kiezen voor de bovenste optie 'van je tv'. Dan neemt hij de settings van de TV over! De andere opties zullen in jou geval het beeld idd terugschalen naar 1080/720.

Andere vraag/opmerking. Ben ik de enige die zich stoort aan het wisselen van de zenders? Je drukt op de AB een kanaal omlaag maar op tv laat de interface precies het tegenovergestelde zien. Hij gaat dus wel een kanaal omlaag maar op in het menu zit het lagere kanaal er boven. Ze kunnen dit naar mijn idee beter omwisselen :9

[ Voor 14% gewijzigd door Bo0bz op 15-06-2019 09:58 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Sinds eergister de box in gebruik: makkelijke installatie, 'Love Nature 4K" perfect beeld (ook "On Demand" trouwens)...

Echter:

Ik heb "verbruik in stand-by" op HOOG gezet, want in de andere standen krijg ik mijn Next "amper tot niet" meer aan!

Verder heb ik de "HDMI-resolutie" op "1080P" gezet i.p.v. "4K": dit oogt op mijn Samsung Q9FN 55" toch scherper (en betere kleuren)!
Hoop dat dit wordt opgelost in toekomstige updates (want "4K" moet in mijn ogen toch beter "ogen" dan "1080P", toch?)...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Vaak is het zo dat je bij elke andere apparatuur je settings ook moet aanpassen op je tv, en bij dacht ik nieuwere tv's per resolutie, dus duik je tv eens in om tespelen met de settings voor beeld.

Moest hier ook het een en ander aanpassen kwa kleur instelling op tv, dus gewoon prima zowel in 1080 als 2160.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

henklbr schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:42:
Verder heb ik de "HDMI-resolutie" op "1080P" gezet i.p.v. "4K": dit oogt op mijn Samsung Q9FN 55" toch scherper (en betere kleuren)!
Dat is ook de beste instelling, nu doet je TV namelijk de upscaling naar 4K in plaats van de Next.
En zeker met jouw TV die kan dit veel beter dan de Next dit kan, vandaar dus het betere beeld...

Het zou dan ook wenselijk zijn als er straks een extra optie in het resolutie menu van de Next bijkomt met "van de bron" zodat de Next op die stand gewoon het beeldmateriaal 720/1080i/1080P/4K door geeft zoals het is zonder enige aanpassing van de Next, zodat dat de TV deze taak op zich kan nemen...

[ Voor 30% gewijzigd door DON PAPA op 15-06-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
EJSEJS schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Dat is ook de beste instelling, nu doet je TV namelijk de upscaling naar 4K in plaats van de Next.
En zeker met jouw TV die kan dit veel beter dan de Next dit kan, vandaar dus het betere beeld...

Het zou dan ook wenselijk zijn als er straks een extra optie in het resolutie menu van de Next bijkomt met "van de bron" zodat de Next op die stand gewoon het beeldmateriaal 720/1080i/1080P/4K door geeft zoals het is zonder enige aanpassing van de Next, zodat dat de TV deze taak op zich kan nemen...
Mwoh, upscaling is door de Next ook prima. Met een LG Oled C7 55"heb ik hem op van de TV staan en ik zie geen verschil tussen dat en de 1080P optie sinds update 4.16 op de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
wvkreg schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:33:
[...]

Mwoh, upscaling is door de Next ook prima. Met een LG Oled C7 55"heb ik hem op van de TV staan en ik zie geen verschil tussen dat en de 1080P optie sinds update 4.16 op de Next.
Sinds de update wel beter, maar nog steeds een (subtiel) kleur verschil (in bt2020, waarom nog steeds deze mode?). Vooral rood iets fletser.

Edit:lg oled 65b6

[ Voor 5% gewijzigd door jkoeners op 15-06-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:34:
het gehele Ziggo DVB-C zenderaanbod is (nog steeds), 1080i/720p.
Ik kom gezien de kanalen in mijn standaard pakket niet verder dan 576i voor de SD kanalen en 1080i voor de HD kanalen. Kan je aangeven welke zenders 720p zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
EJSEJS schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:19:
Wel de kanttekening dat de MPEG data stream die via DVB-C of IP binnenkomt in de Next niet via de HDMI aansluiting wordt doorgegeven aan de TV, maar door de Next omgezet wordt in beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:22
Sinds donderdagavond ook de Next in gebruik icm een LG C7. Goede ervaring tot nog toe, vooral snel en stil ivm de Horizon!

Heb wel flink wat moeten tweaken in de picture settings van m'n tv, blijkbaar toch wel een verschil tov de Horizon. Verder wat kleine dingetjes zoals het toch wel erg felle LED lampje (hoop dat er nog een dim optie komt), en gisteren kwam ie even niet lekker uit standby mode maar goed daar val ik verder niet over.

Ook gelijk maar de Connectbox aangesloten, als vervanging van mijn 5 jaar oude Cisco EPC3212 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArChie schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:27:
[...]
Ik kom gezien de kanalen in mijn standaard pakket niet verder dan 576i voor de SD kanalen en 1080i voor de HD kanalen. Kan je aangeven welke zenders 720p zijn?
Ik refereerde enkel naar het HD zenderpakket. Ik had een tijd geleden gezocht naar wat Ziggo aangeleverd kreeg als bronzenders, daar kwam die 720p/1080i info vandaan. Of dat op dit moment nog van toepassing is durf ik niet te zeggen. Eigenlijk vind ik dit ook niet zo interessant, bitrates doen er veel meer toe, en daar zit heel veel variatie in bij het zenderpakket van Ziggo. Van ruim voldoende tot beschamend laag (voor het predicaat HD zender).

Ik zal eens kijken of ik de info nog kan vinden.

Edit: het originele signaal van enkele Duitse HD zenders is (nog steeds) 720p/50, er is schijnbaar bewust voor gekozen. Mogelijk zijn er nog andere HD zenders te vinden met dezelfde resolutie maar dat doet er eigenlijk allemaal niet veel toe.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 17-06-2019 00:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb de Next nu een paar dagen, flinke verbetering tozv de oude Horizon box (traag, herrie en zeer onzuinig).
Ff zitten zoeken, maar kon zo 123 niet vinden wat er werkelijk op 4k beschikbaar is? (Heb niet het uitgebreidste zenderpakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Tortelli schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:16:
Ff zitten zoeken, maar kon zo 123 niet vinden wat er werkelijk op 4k beschikbaar is? (Heb niet het uitgebreidste zenderpakket).
Op dit moment is dat alleen nog maar kanaal 205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-09 12:24
DutchOwnage schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:00:
Verder wat kleine dingetjes zoals het toch wel erg felle LED lampje (hoop dat er nog een dim optie komt),
Lichtjes met een zwarte stift over het streepje en het is al een stuk beter😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dat is natuurlijk ook nog een optie idd. Helemaal niet aan gedacht >:) :+

Wellicht is het antwoord heel erg voor de hand liggend, maar toch even: heb de remote vd Next gekoppeld aan de TV, maar nu gaat dus iedere keer als ik de Next uitzet ook de tv uit. Niet altijd even handig als ik nog even wil gamen ofzo. Workaround?

[ Voor 63% gewijzigd door DutchOwnage op 17-06-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:31

WCA

DutchOwnage schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:14:
Dat is natuurlijk ook nog een optie idd. Helemaal niet aan gedacht >:) :+

Wellicht is het antwoord heel erg voor de hand liggend, maar toch even: heb de remote vd Next gekoppeld aan de TV, maar nu gaat dus iedere keer als ik de Next uitzet ook de tv uit. Niet altijd even handig als ik nog even wil gamen ofzo. Workaround?
Wellicht een open deur, maar wat houdt je tegen om de Next gewoon aan te laten staan tijdens het gamen? :P

Andere optie is om HDMI CEC op je TV uit te zetten.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Weet niet, beetje ouderwets ingesteld denk ik. Zonde? :9

Ik ga naar HDMI CEC kijken, thx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DutchOwnage schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:30:
Weet niet, beetje ouderwets ingesteld denk ik. Zonde? :9

Ik ga naar HDMI CEC kijken, thx :)
in één van de volgende firmware updates komt er een optie in het Next menu om de HDMI CEC uit te kunnen schakelen op de Next, dit is omdat het uitschakelen van HDMI CEC op de TV soms niet helpt omdat de Next een nog al agressieve HDMI CEC heeft...

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 17-06-2019 10:12 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic