Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:08

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:21:
[...]Er gaat inderdaad iets niet goed met deze uitzending. Er wordt aangegeven dat een abo voor replay nodig is. Bij andere uitzendingen gaat dit wel goed.
@EJSEJS Ik zou dit melden bij Ziggo (wellicht al gedaan).
Ja dit is zeker al gemeld bij Ziggo, ik ben dan ook blij dat ik nu de "klanten" Next heb in plaats van de "test" Next, want nu mag ik de problemen die ik met deze Next ondervind ook met de buitenwereld delen. Ik had alleen verwacht dat er hier ook wel veel meer meldingen zouden komen/zijn (waarom ik dat dacht kan ik niet zeggen ;) )
hansvk schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:25:
Klopt, was een test om te kijken of die aflevering wel via Replay te zien was.
Sorry dat had ik niet begrepen, ja via ReplayTV is hij wel terug te kijken...

[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 31-05-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:30:
[...]

Ja dit is zeker al gemeld bij Ziggo, ik ben dan ook blij dat ik nu de "klanten" Next heb in plaats van de "test" Next, want nu mag ik de problemen die ik met deze Next ondervind ook met de buitenwereld delen. Ik had alleen verwacht dat er hier ook wel veel meer meldingen zouden komen/zijn (waarom ik dat dacht kan ik niet zeggen ;) )

[...]

Sorry dat had ik niet begrepen, ja via ReplayTV is hij wel terug te kijken...
Jij kan deze specifieke aflevering wel terugkijken via replay? Hansvk en ik niet. Er is wellicht een relatie tussen mislukte opname en niet beschikbaar via replay tv. In de tv gids staat deze aflevering in hoofdletters (MORTEN). Dat is afwijkend tov jouw screenshot.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 31-05-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:48:
[...]Jij kan deze specifieke aflevering wel terugkijken via replay? Hansvk en ik niet.
Ja via ReplayTV met de Next kan ik hem wel bekijken, maar via de ZiggoGo app niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Ja via ReplayTV met de Next kan ik hem wel bekijken, maar via de ZiggoGo app niet
Inderdaad, lekker consistent allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40
@EJSEJS dit zijn wel heel vervelende dingen, vooral bij series. Ook wel heel bijzonder dat die aflevering wel via Replay op de Next terug te kijken is, maar niet via Replay middels de Ziggo GO app (hier ook getest en zelfde probleem).

Ziggo moet gewoon een topic openen om voorbeelden hiervan te inventariseren, net als ze gedaan hebben voor uitzendingen waarbij blokken in beeld zichtbaar zijn (https://community.ziggo.n...voorbeelden-gezocht-40995).
Al staan er in dit topic ook reeds aardig wat meldingen van gebruikers met mislukte opnames:
https://community.ziggo.n...diabox-next-opnemen-38210

Nog even tussen mijn opnames gekeken of er iets bij zat met een uitroepteken en ook 1 gevonden. Alleen staat daar niet bij "opname mislukt", maar "niet opgenomen". Terwijl er wel "bekeken" bij staat en die opname heb ik ook bekeken, maar kan ik nu dus niet meer bekijken.

Overigens heb ik zelf niks met outsourcing en het Next platform wordt dus in India beheerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 31-05-2019 12:51 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:23
Laguna schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Dus meer een toekomstig probleem, gezien er maar 1 zender in 4K wordt aangeboden en Netflix en YouTube ook beschikbaar zijn op je TV. Maar goed als je een ander apparaat op die manier op je TV aansluit dan hoef je de Onkyo niet op 50 te zetten?
Hoezo toekomstig probleem?
Je kunt in Movies en Series ook een aantal films in UHD streamen.
Gisteren nog Transporter in 4K gekeken...
De beelden uit Amsterdam waren haarscherp, of jezelf door de stad aan het wandelen was.

Verder denk ik dat ze op korte termijn toch wel gaan starten met Ziggo Sport in UHD, o.a. vanwege de hype rond de F1 met o.a. MAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@dinandus toegegeven ik was Movies & Series vergeten, maar ook dat aanbod is nog erg mager: 3 films, waarvan 1 nietszeggende Nederlandse film en 2 drama films en dan nog een handjevol series.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:57
Even een vraagje,

Ook ik ben die Horizon box spuugzat en ik zou graag over willen stappen naar de Mediabox Next.

Nu is het zo dat ik eind dit jaar een nieuwe OLED 4K tv wil kopen. Het lijkt mij mooi om dan over te stappen naar een CI+ kaart icm een externe hdd. Heb ik met deze CI+ kaart dezelfde functionaliteiten als met de Mediabox Next? (Incl 4K ondersteuning voor de toekomst)
Als dat zo is wacht ik liever even en stap ik meteen over naar de CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dinandus Mooi om te zien dat er bij M&S al 4K wordt aangeboden. Transporter kan ik niet vinden. Heb je daarvoor XL nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 31-05-2019 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Extreme smell schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:44:
Even een vraagje,

Ook ik ben die Horizon box spuugzat en ik zou graag over willen stappen naar de Mediabox Next.

Nu is het zo dat ik eind dit jaar een nieuwe OLED 4K tv wil kopen. Het lijkt mij mooi om dan over te stappen naar een CI+ kaart icm een externe hdd. Heb ik met deze CI+ kaart dezelfde functionaliteiten als met de Mediabox Next? (Incl 4K ondersteuning voor de toekomst)
Als dat zo is wacht ik liever even en stap ik meteen over naar de CI+.
Afhankelijk van in welk Ziggo gebied je zit, krijg je, of ITV mogelijkheden of helemaal geen, bij gebruik van een CI+ module. Laatste geldt voor voormalig UPC gebied. Echter nooit wat je nu via een Next of de oude Mediabox aan mogelijkheden kan krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeDiBo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-02-2021
EJSEJS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:00:
En weer een opnamen die mislukt is, je zou verwachten dat er hier toch ook veel meer over gemeld zou worden. Want dit zijn gewoon opnamens die mis gaan op de cloud server van Ziggo, en daar heeft dus iedereen last van die deze opnamen heeft staan en wil bekijken.
Dat zou je denken, maar bij mij ging die opname wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:57
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Afhankelijk van in welk Ziggo gebied je zit, krijg je, of ITV mogelijkheden of helemaal geen, bij gebruik van een CI+ module. Laatste geldt voor voormalig UPC gebied. Echter nooit wat je nu via een Next of de oude Mediabox aan mogelijkheden kan krijgen.
Volgens de Ziggo website zit ik in het juiste gebied en heb ik ook een ondersteunende TV op het oog.
Wat voor functies mis ik als ik alleen de CI+ gebruik? Het belangrijkste voor mij is replay tv, live tv pauzeren en dvr.
En het is me ook niet helemaal duidelijk of een CI+ module nou ook 4K ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Extreme smell schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:45:
[...]
Volgens de Ziggo website zit ik in het juiste gebied en heb ik ook een ondersteunende TV op het oog.
Wat voor functies mis ik als ik alleen de CI+ gebruik? Het belangrijkste voor mij is replay tv, live tv pauzeren en dvr. En het is me ook niet helemaal duidelijk of een CI+ module nou ook 4K ondersteund.
Dat laatste kan ik niet bevestigen, maar ik verwacht dat dit niet het geval gaat zijn.

De functie als DVR kan dan enkel indien je het programma opneemt wat je aan het bekijken bent, of een programma opneemt terwijl de TV niet in gebruik is bij live TV. De nieuwe TV zal anders over een twin DVB-C tuner moeten beschikken wil je wat anders op kunnen nemen dan je aan het bekijken bent.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:59:
@EJSEJS Nog even tussen mijn opnames gekeken of er iets bij zat met een uitroepteken en ook 1 gevonden. Alleen staat daar niet bij "opname mislukt", maar "niet opgenomen". Terwijl er wel "bekeken" bij staat en die opname heb ik ook bekeken, maar kan ik nu dus niet meer bekijken.
Zie de uitleg hieronder van Ziggo, dat is waarschijnlijk de reden dat je hem eerst wel kon bekijken en nu niet meer...
HeDiBo schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:37:
[...]Dat zou je denken, maar bij mij ging die opname wel goed!
Dan heb jij hem waarschijnlijk binnen enkele dagen na het opnemen de opnamen bekeken, of staat je opnamen nu nog steeds goed in de opnamen lijst ?

Ik vraag dit om de volgende reden:

Uitleg van Ziggo

Opnames die eerst wel af te spelen zijn, maar na enkele dagen toch zijn 'mislukt':
In de eerste dagen na de uitzending kijk je de opname vanaf onze 'replay server', pas na enkele dagen checkt ons systeem of een uitzending langer bewaard moet blijven (heeft iemand hem opgenomen?) en zo ja wordt hij verplaatst naar onze 'opname server'. Die verplaatsing ging de afgelopen weken in een hoop gevallen niet goed, daarvan zien de ontwikkelaars elke dag live de statistieken. Sinds 18 mei zijn de grootste problemen opgelost en komen fouten hierin nog maar een enkele keer voor, ook die gevallen worden natuurlijk verder onderzocht.

Opnames die direct na uitzending al 'mislukt' zijn:
Dit heeft natuurlijk niet te maken met de bovenstaande verplaatsing tussen servers, maar met de opname die direct wordt gemaakt. Nieuwe voorbeelden hiervan zijn erg welkom.

Opnames met foutmeldingen/blokjes/haperingen/andere beeldproblemen:
Dit kan een storing in de originele uitzending zijn geweest die netjes is opgenomen of er zijn fouten ingeslopen bij de opname aan onze kant. Er worden meerdere opnames van hetzelfde programma gemaakt en bij verplaatsing naar de 'opname server' wordt de beste behouden als er niet te veel fouten in zitten. Ook hiervan zien we graag specifieke voorbeelden met het exacte tijdstip in de uitzending waarop je de problemen ervaart, zodat we dat hier ook kunnen reproduceren.

Bron: https://community.ziggo.n...10/index2.html#post405941

[ Voor 84% gewijzigd door DON PAPA op 31-05-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:23
meesje schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:51:
@dinandus Mooi om te zien dat er bij M&S al 4K wordt aangeboden. Transporter kan ik niet vinden. Heb je daarvoor XL nodig?
Sorry, me vergist in de titel, moet zijn The Hitsman Bodyguard met Gary Oldman, Ryan Reynolds Samuel Jackson, en een aantal NL acteurs.

@Laguna het is in elk geval een voorzichtige start, doen de meeste providers, ook KPN begon met een beperkt UHD aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dinandus schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:00:
[...]

Sorry, me vergist in de titel, moet zijn The Hitsman Bodyguard met Gary Oldman, Ryan Reynolds Samuel Jackson, en een aantal NL acteurs.

@Laguna het is in elk geval een voorzichtige start, doen de meeste providers, ook KPN begon met een beperkt UHD aanbod.
Ah, huurfilm bij Ziggo. Staat overigens in mijn watchlist bij Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:50
Andere mensen ook (weer) problemen met de Next icm een Harmony afstandsbediening? Dit is nu voor de tweede keer dat de Next simpelweg niet reageert op signalen vanuit m'n afstandsbediening. De vorige keer dat dit gebeurde was het ook ineens weer opgelost, maar handig is het niet.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:54
Ik wil een CEC killer bestellen, is het dan nog steeds mogelijk om het volume te regelen via de next afstands-bediening ?

Anders kan ik beter de afstands-bediening toewijzen aan een andere tv die hij niet herkend waardoor je hetzelfde effect hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
EJSEJS schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:00:
En weer een opnamen die mislukt is, je zou verwachten dat er hier toch ook veel meer over gemeld zou worden. Want dit zijn gewoon opnamens die mis gaan op de cloud server van Ziggo, en daar heeft dus iedereen last van die deze opnamen heeft staan en wil bekijken.

[Afbeelding]
EJSEJS hier ook deze zelfde opname die mislukt is, vriendin krijgt er een punthoofd van. Eerst al drama met de Mediabox XL met opnemen en nu met de Next ook deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:38
Samplex schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:04:
[...]

EJSEJS hier ook deze zelfde opname die mislukt is, vriendin krijgt er een punthoofd van. Eerst al drama met de Mediabox XL met opnemen en nu met de Next ook deze problemen.
Bekend bij Ziggo.
https://community.ziggo.n...-opnemen-38210#post403971

Vrouwtje van de klantenservice begon gewoon te lachen. "Ja, dat klopt." 8)7
Bij Ziggo vergeten ze nog weleens dat je gewoon geld betaalt voor die dienst van ze.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Samplex schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:04:
[...]EJSEJS hier ook deze zelfde opname die mislukt is, vriendin krijgt er een punthoofd van. Eerst al drama met de Mediabox XL met opnemen en nu met de Next ook deze problemen.
matthijst schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:34:
[...]Vrouwtje van de klantenservice begon gewoon te lachen. "Ja, dat klopt." 8)7
Bij Ziggo vergeten ze nog weleens dat je gewoon geld betaalt voor die dienst van ze.
Ja het is te gek voor woorden dat je deze problemen op deze schaal (zie Ziggo forum) in dit stadium nog tegen komt. Dat je dit soort problemen tegen zou komen tijdens de testperiode snap ik heel goed, maar het is net wat matthijst schrijft je betaald er nu een behoorlijke prijs voor elke maand, en dan moet het gewoon goed werken. Ik ben er dan aan de andere kant ook wel blij mee dat ik nu de klanten Next heb staan, zodat ik vrijuit de problemen die ik nu ondervind met deze nieuwe Next box gewoon kan melden (geen geheimhoudingsplicht meer). Want soms zie je dat mensen vraagtekens hebben bij de testers van de Next, maar die hebben echt.... (ownee daar mag ik niks over zeggen) ;)

Het word misschien tijd dat Tweakers hier eens aandacht aan gaat besteden, dan worden misschien wel de juiste mensen wakker bij Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je dit in de testfase ook gehad? Ik heb flink wat opgenomen het afgelopen jaar maar geen enkele keer dit probleem ondervonden. Het klonk mij meer een storing van de laatste weken/dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:54:
Heb je dit in de testfase ook gehad? Ik heb flink wat opgenomen het afgelopen jaar maar geen enkele keer dit probleem ondervonden. Het klonk mij meer een storing van de laatste weken/dagen?
Sorry over de testfase mag ik niks zeggen, alleen over de periode dat ik de klanten Next heb mag ik dingen zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Beste forumleden,

Gister heb ik mijn next mogen ontvangen. Wat een verademing is de next in alle opzichten. De wifi en de kracht van mijn internet is ook sterk vooruit met de connect box dan wat ik van de media box XL gewend bent.

Wat ik alleen nog weinig terug lees en voor mij een groot nadeel is een bepaalde hoge piep (Voltage?) dat constant aanwezig is als de next uit staat in stand-by of eco stand. Wat natuurlijk wel werkt is om het knopje achterop next te gebruiken. Dit hoor ik ook wel eens bij een monitor die op in stand-by staat op het werk. Als het stil is in de woonkamer is het goed te horen. Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor dan andere.

Meer mensen hier last van? Ik zie er niks over staan in de OP.

[ Voor 9% gewijzigd door Marvin. op 02-06-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Marvin. schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:11:
[piep]

Ralph88 in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Ik zal het zelf nooit vast kunnen stellen gezien mijn onboard piep en ruis 🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Laatst online: 22:20

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Wat ik alleen nog weinig terug lees en voor mij een groot nadeel is een bepaalde hoge piep (Voltage?) dat constant aanwezig is als de next uit staat in stand-by of eco stand. Wat natuurlijk wel werkt is om het knopje achterop next te gebruiken. Dit hoor ik ook wel eens bij een monitor die op in stand-by staan. Als het stil is in de woonkamer is het goed te horen. Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor dan andere.

Zeker dat meer mensen daar last van hebben, zie oa. https://community.ziggo.n...p-in-stand-by-stand-40319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:56
Momenteel last van foutcode CS2318 bij het kijken via de Next naar Movies & Series. Het gekke is dat het op de Ziggo Go app op mijn tablet wel is af te spelen. Streamen naar de TV lukt ook niet van die serie. Gewone live tv streamen is geen probleem, dus daar ligt het ook niet aan.
Ziggo blijft ons verrassen. Als het geen prijsverhoging is, dan zijn het wel foutcodes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Kroonkurk schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:47:
Momenteel last van foutcode CS2318 bij het kijken via de Next naar Movies & Series. Het gekke is dat het op de Ziggo Go app op mijn tablet wel is af te spelen.
Reactie van Ziggo op deze storing

Er is momenteel een Interactieve TV storing met de Mediabox Next. Schamele troost. Jullie zijn niet alleen. Zelfs niet in Nederland, het speelt in heel europa! Het goede nieuws daaraan is dat de prio erg hoog ligt om het op te lossen

Bron: https://community.ziggo.n...box-next-41174#post411402

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 02-06-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan maar lekker buiten spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24

Vis

Ik moet wel zeggen dat ik nu na een maandje de Next in huis te hebben, me wel erg stoor aan het krekel geluiden tijdens tv kijken.. het lijkt zelfs ook erger te zijn geworden want ik stoor me er nu pas aan. Het kastje maakt echt een kut geluidje als ie aanstaat. Irritant krekel soundje, wat zijn jullie ervaringen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:45:
Ik moet wel zeggen dat ik nu na een maandje de Next in huis te hebben, me wel erg stoor aan het krekel geluiden tijdens tv kijken.. het lijkt zelfs ook erger te zijn geworden want ik stoor me er nu pas aan. Het kastje maakt echt een kut geluidje als ie aanstaat. Irritant krekel soundje, wat zijn jullie ervaringen?
Ik moet nog bellen voor een swap. Er zijn gebruikers waarbij een nieuwe Next box wel stil is. Dat biedt perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:51
Stilte :*) Wat een verademing na de mediabox xl.

De Next bevalt ons zeer goed. Stuk sneller en een tv gids die goed reageert. Zelfs de vrouw is er blij mee 8)

Enigste wat niet altijd goed gaat is het geluid in combinatie met de soundbar. Soms is de tv of de Next even de connectie kwijt voor max een seconde en daarna is het weer goed. Geen idee of dit de Next is of de tv/HDMI Arc connectie met de soundbar. De Next zit op een andere HDMI poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Beste forumleden,

Gister heb ik mijn next mogen ontvangen. Wat een verademing is de next in alle opzichten. De wifi en de kracht van mijn internet is ook sterk vooruit met de connect box dan wat ik van de media box XL gewend bent.

Wat ik alleen nog weinig terug lees en voor mij een groot nadeel is een bepaalde hoge piep (Voltage?) dat constant aanwezig is als de next uit staat in stand-by of eco stand. Wat natuurlijk wel werkt is om het knopje achterop next te gebruiken. Dit hoor ik ook wel eens bij een monitor die op in stand-by staat op het werk. Als het stil is in de woonkamer is het goed te horen. Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor dan andere.

Yep mijne is inmiddels omgeruild en de 2de box was 24 uur stil en staat nu ook weer vrolijk te piepen.
Is dus een probleem met de box maar zou het zeker melden bij Ziggo want toen ik belde was er nog niets bekend. Nu 2 weken verder en lijken er mee klachten te komen.

Groot probleem is dat je gehoor ook goed moet zijn. Hier in huis ben ik de enige die de toon hoort. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
meesje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Ik moet nog bellen voor een swap. Er zijn gebruikers waarbij een nieuwe Next box wel stil is. Dat biedt perspectief.
Yup, witte hier al 4 weken en zeer stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Gister avond lag ik op de bank met een tijdschrift en ik hoorde een zachte brom. Dacht eerst dat het de koelkast was in de keuken (appartement) ,maar dat was dus de Next.

Hoor hem dus duidelijk als het verder stil is in huis. Vind raar dat je de next niet helemaal uit kan zetten.
Heb daarom stekker maar uitgetrokken.

Ga denk maar ook eens bellen. Next is nog net geen 2 weken in huis.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 16:26
seninha schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:09:
Vind raar dat je de next niet helemaal uit kan zetten.
Heb daarom stekker maar uitgetrokken.
Achterop zit gewoon een aan/uit knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb mijn box nu ongeveer een week en ik heb geen last van krekel geluiden. Wel valt mijn box soms uit. En moet ik echt de stekker eruit halen en erin en dan werkt het weer. Ook heb ik nu 2x het YouTube account moeten inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb die van mij nu een maand en is gewoon stil... *afkloppen*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaeMKa
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2024
RoaDHouse schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:51:
Ik wil een CEC killer bestellen, is het dan nog steeds mogelijk om het volume te regelen via de next afstands-bediening ?

Anders kan ik beter de afstands-bediening toewijzen aan een andere tv die hij niet herkend waardoor je hetzelfde effect hebt.
Ik heb een CEC-blokker (€5,95) op de Next gezet.
Start NEXT-TV-RECEIVER met harmony ,touch+hub, en kan verder gewoon de NEXT afstandbediening gebruiken met al z’n opties.
Uitzetten gaat uiteraard weer met de Harmony, anders blijven TV en receiver aan staan als ik de Next afstandsbediening gebruik.

En om duidelijk te zijn op jouw vraag.
Ik regel de volume gewoon met de Next afstandsbediening richting receiver (Onkyo 525)

Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:43

Mitchell

Ondertitel

Ik heb een of twee weken geleden mijn Next ontvangen en heb nergens last van.
Janet_ schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Wel valt mijn box soms uit. En moet ik echt de stekker eruit halen en erin en dan werkt het weer.
Hier tot nu toe geen problemen mee gehad. Weet je zeker dat de Next niet te warm wordt (domme vraag, but who knows)?
Janet_ schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:17:
Ook heb ik nu 2x het YouTube account moeten inloggen.
Ik zit al op nummertje drie en het is redelijk vervelend. Ik zeg redelijk omdat ik voor het inloggen niet een compleet wachtwoord hoef in te vullen (zoals bij Netflix), anders was het dodelijk irritant geweest.

[ Voor 47% gewijzigd door Mitchell op 03-06-2019 13:11 . Reden: Extra ervaringen toegevoegd ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
@Mitchell gisteren was hij inderdaad te warm geworden, maar dat kwam doordat het ook een sauna in huis was. Maar de andere 7! keren was dat niet zo. Het gebeurd ook op random momenten, van de ene keer na een kwartier en de andere keer na bijna 2uur .

Dat YouTube is idd maar een paar seconde werk om weer in te loggen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:43

Mitchell

Ondertitel

Janet_ schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:32:
@Mitchell gisteren was hij inderdaad te warm geworden, maar dat kwam doordat het ook een sauna in huis was. Maar de andere 7! keren was dat niet zo. Het gebeurd ook op random momenten, van de ene keer na een kwartier en de andere keer na bijna 2uur .

Dat YouTube is idd maar een paar seconde werk om weer in te loggen maar toch.
Heel apart. Misschien is de ventilator kapot? Dat had ik met mijn eerste Ziggo Mediabox XL. Ventilator wilde niet aan, dus werd hij te warm en viel uit. Rinse and repeat totdat ik een nieuwe had aangevraagd.

Het gesprek met klantenservice was toen ook een halve ramp, maar goed, dat is een verhaal voor een ander topic. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
HaeMKa schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:52:
[...]

Ik heb een CEC-blokker (€5,95) op de Next gezet.
Start NEXT-TV-RECEIVER met harmony ,touch+hub, en kan verder gewoon de NEXT afstandbediening gebruiken met al z’n opties.
Uitzetten gaat uiteraard weer met de Harmony, anders blijven TV en receiver aan staan als ik de Next afstandsbediening gebruik.

En om duidelijk te zijn op jouw vraag.
Ik regel de volume gewoon met de Next afstandsbediening richting receiver (Onkyo 525)
Op dit antwoord zat ik te wachten,,,,enorm bedankt voor de duidelijke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 30-09 15:20
RoaDHouse schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:51:

Bij mij doet ie AV (Yamaha) met IR, niet via CEC.

Overigens is CEC nu een stuk minder agressief? Na de update moest ie opnieuw de receiver inleveren, maar hij start nu de boel niet op. TV heeft ie nog nooit aangekregen (Panasonic). Daarvoor moet je te lang standby indrukken, er zijn meer apps die daar niet mee overweg kunnen (IR op je telefoon bv).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Señor Sjon schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:58:
[...]

Bij mij doet ie AV (Yamaha) met IR, niet via CEC.

Overigens is CEC nu een stuk minder agressief? Na de update moest ie opnieuw de receiver inleveren, maar hij start nu de boel niet op. TV heeft ie nog nooit aangekregen (Panasonic). Daarvoor moet je te lang standby indrukken, er zijn meer apps die daar niet mee overweg kunnen (IR op je telefoon bv).
Wat bedoel je met hij heeft de TV nog nooit aangekregen ? met een CEC killer?

De next schakelt automatisch de CEC in en over-ruled mijn TV waarbij de CEC uitstaat, nu kan je dit oplossen door de afstands-bediening aan een andere TV te kopppelen die hij niet herkend waardoor CEC niet meer actief is. Nadeel de volume werkt niet meer op de next afstands-bediening.

Nu heb ik een vreemd probleem met de next wat ik hier nog niet gelezen heb. Ik heb een LG B8-PLA 65 en 1 op de 5 keer wil de next geen signaal doorgeven naar mijn TV bij het opstarten en moet de next van het stroom halen om vervolgens weer signaal op mijn tv te krijgen.

Het vervelende is dat hij ook in een soort loop terechtkomt kan komen dan start de next op en gaat vervolgens weer uit. Bij Ziggo hebben ze geen idee waardoor dit komt en sturen ze me elke keer een nieuwe next.

Dit is de reden waarom ik een CEC killer wil zodat ik alleen de next kan opstarten zonder dat de tv 20 keer aan en uitgaat.

Ik heb alle kabels vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, de TV heeft een (very) long press nodig op de remote, de CEC zie je wel standby (rood) laten knipperen, maar het signaal is niet lang genoeg om de TV te activeren. Ik gebruik geen killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
GertJan2012 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:57:
Iemand die het volgende probleem ook heeft? Ik heb de afstandsbediening van de Next gekoppeld aan mijn Denon 2400h versterker. In het begin gebruikte ik de ziggo AB voor de volumregeling en dat ging prima. Nu werkt het af en toe wel en af en toe niet. Ik druk een paar keer op de knop om het volume aan te passen, en dan ineens werkt het niet meer. Probeer ik het later nog eens dan werkt het weer even. Als ik in de instellingen van de Next de afstandsbediening weer koppel met de Denon dan werkt het prima, totdat ik de versterker weer uitzet, en het probleem weer speelt.
Probleem speelt hier na de update nog steeds. Zeg ik de Next aan, dan kan ik met die afstandsbediening mijn Denon versterker bedienen, maar na 2 minuten komt er een pop-up vanuit de Next dat ik met de afstandsbediening mijn Denon kan bedienen, en dan werkt het juist niet meer. Hoe doen anderen dat met een Next icm een Denon versterker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 18:47

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk gebruik ik een Logitech Harmony remote. Ben nooit zo'n fan van arc/cec geweest. Zet het dan ook uit indien dit mogelijk is.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ook ik heb de "bestelling" zojuist geplaatst.
Over 2 dagen krijg ik de Next als het goed is binnen.

Mijn Connect Box staat in bridge en daar achter draai ik een pfSense box met een aardig gescheiden netwerk: diverse VLAN's en dito WLAN's met bijbehorende firewall rules.
Zijn er mensen die zo'n zelfde setup hebben? Zoja moet ik nog ergens op letten?
Ik las dat je b.v. YouTube vanaf je telefoon kan casten naar de Next.
Welke poorten moeten hiervoor open staan?
Nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
>:)

[ Voor 5% gewijzigd door WRT54G op 03-06-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

RoaDHouse schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:20:
[...]

Dit is de reden waarom ik een CEC killer wil zodat ik alleen de next kan opstarten zonder dat de tv 20 keer aan en uitgaat.

Ik heb alle kabels vervangen
Zelf ben ik in bezit van een LG 65C7 icm Denon AVR X3500H receiver en de inmiddels aangeschafte CEC-killer werkt bij niet. Nog steeds is de Next “agressief” en zet alle continue aan of uit |:( . Meer mensen hier waarbij de killer niet werkt?

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
WizzieJP schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:26:
[...]

Zelf ben ik in bezit van een LG 65C7 icm Denon AVR X3500H receiver en de inmiddels aangeschafte CEC-killer werkt bij niet. Nog steeds is de Next “agressief” en zet alle continue aan of uit |:( . Meer mensen hier waarbij de killer niet werkt?
Hier werkt hij prima met een LG 55C7 en Denon x4300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 11:25
Na wat gedoe (foutcodes / rommelige support en een week verder), werkt de box nu goed.
Ziet er goed uit!

Echter 1 probleem, ik kan mijn TV en mijn soundbar prima bedienen met de nieuwe remote.
Alleen krijg ik met geen mogelijkheid beweging in mijn Nvidia Shield, die voorheen altijd prima werkte met de Samsung Smart Remote.

Liep iemand ook tegen dit probleem aan? Zo ja heb je dit opgelost (zou fijn zijn om 1 afstandbediening te kunnen gebruiken).

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
[...]

Niet alles gaat via CEC, heel veel word ook als IR uit de AB verzonden.
Heb het hier ook niet uit kunnen krijgen, als er eenmaal een AVR gekoppeld is kan dit niet meer uitgezet worden.

Enige workaround die ik hier heb gevonden is simpelweg je hand voor het IR oog van de AB houden bij het bedienen en dan de knop in de linker bovenhoek gebruiken voor enkel de Next.

Op die manier worden mijn Denon en LG niet aan/uit geschakeld.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malignant schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:34:
[...]

Enige workaround die ik hier heb gevonden is simpelweg je hand voor het IR oog van de AB houden bij het bedienen en dan de knop in de linker bovenhoek gebruiken voor enkel de Next.
Ik heb begrepen dat 2 batterijen gebruikt worden voor IR en de andere 2 in de afstandbediening voor RF. Je zou dit kunnen proberen... weet alleen niet of dan het licht in de afstandbediening en/of de spraakcommando's dan nog werken. Ik heb nu even geen tijd om dit daadwerkelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Marcel_EA schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:00:

Mijn Connect Box staat in bridge en daar achter draai ik een pfSense box met een aardig gescheiden netwerk: diverse VLAN's en dito WLAN's met bijbehorende firewall rules.
Tevens nog een vraag mbt de apps van de Next.
De Mediabox XL heeft een eigen modem en de apps zoals Netflix liepen hierover.
De Next heeft dit niet en lopen dus over mijn "echte" internet verbinding.
Klopt deze statement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

[...]

Ja hier idem. Killer ertussen gezet, maar mijn Denon en Panasonic plasma tv blijven reageren op de Next. je bent dus niet alleen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14
Tallguy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:00:
[...]

Ja hier idem. Killer ertussen gezet, maar mijn Denon en Panasonic plasma tv blijven reageren op de Next. je bent dus niet alleen.
In de instellingen kun je jouw receiver en TV veranderen qua merk, als je een compleet ander merk selecteert voor beide dan ben je van je probleem af.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:28
Koldur schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:52:
[...]

In de instellingen kun je jouw receiver en TV veranderen qua merk, als je een compleet ander merk selecteert voor beide dan ben je van je probleem af.
Dit heb ik idd ook gedaan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Marcel_EA schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:38:
[...]

Tevens nog een vraag mbt de apps van de Next.
De Mediabox XL heeft een eigen modem en de apps zoals Netflix liepen hierover.
De Next heeft dit niet en lopen dus over mijn "echte" internet verbinding.
Klopt deze statement?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Koldur schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:52:
[...]

Dat had ik ook al eerder geprobeerd, maar het mocht niet baten (vreemd genoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14
Tallguy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:14:
[...]

Dat had ik ook al eerder geprobeerd, maar het mocht niet baten (vreemd genoed)
Dan heb je een merk gekozen dat dezelfde IR gebruikt als jouw merk, probeer een ander merk totdat het stopt. Onhandig, maar moet lukken. Je hebt op de andere apparaten CEC wel uitgezet?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Koldur Ja, ik had CEC al uitgezet, maar wellicht heb je een terechte opmerking dat ik stomtoevallig merken heb gekozen met een vergelijkbaar signaal. Ik zal een B&O kiezen...die is niet echt 'standaard' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Gister rond 19:00 opeens artifacts tijdes live tv uitzending, dat werd steeds erger. Rond 8 uur was het beeld 1 grote artifact plus internet klapte er steeds uit. Router bleef maar proberen verbinding te krijgen.
Herstarten, kabels in-uit, hardreset haalde niets uit.
Ziggo gebeld, zei konden de connectbox niet benaderen en geen bekend storingen in mijn regio.
Komt een monteur langs volgende (!) week.

Rond half 11 was het beeld van de Next weer goed en deed internet het weer alleen heel traag (50mbit max) en niet stabiel.

Meer mensen die hier last van hebben gehad gister? (noodweer?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arrived schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:27:
Gister rond 19:00 opeens artifacts tijdes live tv uitzending, dat werd steeds erger. Rond 8 uur was het beeld 1 grote artifact plus internet klapte er steeds uit. Router bleef maar proberen verbinding te krijgen.
Ziggo gebeld, zei konden de connectbox niet benaderen en geen bekend storingen in mijn regio.

Rond half 11 was het beeld van de Next weer goed en deed internet het weer alleen heel traag (50mbit max) en niet stabiel.

Kan natuurlijk zijn dat de kabels of kabelkast niet 100% meer zijn en er door het onweer storing optreedt. Dit is trouwens meer iets voor het Ziggo Topic dan de Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik lees in dit topic dat er meer mensen last van hebben, maar ik begin me nu wel te irriteren aan de lip-sync problemen. Heb van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om voor langere tijd te syncen :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arrived schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:27:

Niet gewoon ergens bliksmeinslag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
Royz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:33:
Ik lees in dit topic dat er meer mensen last van hebben, maar ik begin me nu wel te irriteren aan de lip-sync problemen. Heb van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om voor langere tijd te syncen :(
En wat ik graag zou willen is dat de resolutie vastgehouden wordt na uit of standby van de Next. Ik moet 'm elke avond opnieuw op 1080p zetten. Dit geeft bij mij namelijk het mooiste beeld....
Snap niet dat Ziggo in deze beginfase niet vaker een update uitstuurt. Je kunt toch naar je gebruikers toe een korte klap maken door bekende en inmiddels opgeloste bugs wat eerder te provisionen dan te wachten op een 'verzameling' van opgeloste issues?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Royz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:33:
Ik heb de hoop laten varen voor nu en zet hem op stereo output, dan heb ik geen sync problemen namelijk. Ik laat mijn receiver middels pl II er wat beters van maken. Sowieso klopt de dolby ouput niet, kanalen zijn niet goed gescheiden. Ik hoop dat ze met een update komen waar ze passthrough ondersteunen en laat ik het graag door mijn receiver afhandelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@renzo4000 Als je een 7.1 of 5.1.2 opstelling hebt en het is een uitzending met 5.1 dan worden de FH/Plafond speakers op het surround kanaal erbij gezet. Doet Windows 10/nVidia ook. Heel irritant. Vooral bij Dolby Atmos (Nog steeds niet op Next :-( ). Als je een vliegtuig aan ziet komen, hoor je hem achter je. #dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Marcel_EA schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:00:

Iemand die hier nog iets over kan zeggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

Marcel_EA schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:00:
[...]
Volgens mij kan dat niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 16:28

Zeddicius

Conscience do cost

Pierre schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Volgens mij kan dat niet.
Ik kan dat wel gewoon (via de Youtube app op de Next).
edit: voor de duidelijkheid: ik cast dan via mijn telefoon/tablet naar de Mediabox, die vervolgens de app gebruikt om te streamen.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeddicius op 05-06-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

Zeddicius schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Ik kan dat wel gewoon (via de Youtube app op de Next).
edit: voor de duidelijkheid: ik cast dan via mijn telefoon/tablet naar de Mediabox, die vervolgens de app gebruikt om te streamen.
Dat wist ik niet, gebruik het toch niet, maar bedankt voor de tip.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Marcel_EA schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:00:
[...]
Iemand die hier nog iets over kan zeggen? :P
Maak het niet moeilijker dan het is... het is gewoon een simpele mediabox. Alles is hier al in alle detail beschreven.

Coax erin en je kijkt TV, en een werkende internetverbinding voor de overige diensten. De rest gewoon zelf proberen als ie er staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Yowzawood op 05-06-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 12:09

amphora

Websites & Fotografie

Ben ik eigenlijk de enige die zich ergert aan de ontiegelijk lelijke grote onscherpe ondertiteling van hbo series via de next?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nope, maar volgens mij was dat op de Horizon niet beter.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Zodra de Next aanstaat kan ik niet wisselen van HDMI input op mijn TV. Next zit aangesloten op m'n receiver en die zit aangesloten op HDMI poort 2 op m'n TV, in HDMI poort 1 zit een Chromecast. Zodra ik HDMI poort 1 selecteer switcht ie iedere keer weer terug naar de output van de Next op HDMI poort 2. Met andere apparatuur heb ik dat probleem niet. Dat zal ook wel door de agressieve CEC van de Next komen?
amphora schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:18:
Ben ik eigenlijk de enige die zich ergert aan de ontiegelijk lelijke grote onscherpe ondertiteling van hbo series via de next?
Blijkbaar niet, maar het is mij nog nooit opgevallen en dus heb ik mij er ook nog nooit aan geërgerd. Of verschilt dat per serie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:04
Net de next aangesloten. Ik kom van een CI+ kaart en ik kan niet echt zeggen dat dit een verbetering is. Vind het beeld wisselend scherp en dan weer wazig. Met name op SBS6 is het belabberd. Hij zit op een LG OLED (C9) aangesloten, alle beeldverbeteraars uitgezet en de Next staat op 1080. Iemand met vergelijkbaar issue?

Edit: het lijkt dat close-up beelden scherp zijn, maar zodra er wordt uitgezoomd is het beeld wazig.

[ Voor 13% gewijzigd door ElGrandoNeuso op 05-06-2019 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop inderdaad dat er snel verbetering komt voor de beeldkwaliteit. Begin me er nu steeds meer aan te irriteren. Lijkt wel of iedereen een soort coupe soleil heeft. Oftewel; iedereen heeft grijze haren en baarden (Witte randjes).
Ook is het beeld gevoeliger voor moiré vorming. Ook veel artefacten tijdens bewegingen terwijl alle beeldverbeteraars op de TV uitstaan. Ook bij de Mediabox XL stonden deze uit maar had een rustiger en gedetailleerder beeld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
ElGrandoNeuso schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:18:
Net de next aangesloten. Ik kom van een CI+ kaart en ik kan niet echt zeggen dat dit een verbetering is. Vind het beeld wisselend scherp en dan weer wazig. Met name op SBS6 is het belabberd. Hij zit op een LG OLED (C9) aangesloten, alle beeldverbeteraars uitgezet en de Next staat op 1080. Iemand met vergelijkbaar issue?

Edit: het lijkt dat close-up beelden scherp zijn, maar zodra er wordt uitgezoomd is het beeld wazig.
Hele forum staat er vol mee. Beeld is voor vele geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:42:
Hoop inderdaad dat er snel verbetering komt voor de beeldkwaliteit. Begin me er nu steeds meer aan te irriteren. Lijkt wel of iedereen een soort coupe soleil heeft. Oftewel; iedereen heeft grijze haren en baarden (Witte randjes).
Ook is het beeld gevoeliger voor moiré vorming. Ook veel artefacten tijdens bewegingen terwijl alle beeldverbeteraars op de TV uitstaan. Ook bij de Mediabox XL stonden deze uit maar had een rustiger en gedetailleerder beeld helaas.
Toch vreemd dat ik hier dan niets van terug zie. Zou het dan toch enigszins merkgebonden zijn of tv typegebonden (LED, plasma, OLED)? Ik heb zelf een Pana 55VT60 (plasma).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
amphora schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:18:
Het viel mij gister voor het eerst ook op bij 'Tsjernobyl' dat de randjes om de letters lelijk zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:42:
Van dat eerste heb ik geen last van maar van dat laatste wel helaas. Maar gezien de specs van de box lijkt me dit wel een issue wat opgelost kan worden... (hopelijk :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij is nu sinds de laatste update (vrijdag oid) al 2x mijn receiver vergeten voor volume en aanzetten via CEC doet ie al helemaal niet meer. Meer mensen met die problemen? Ik heb het energieniveau naar middel gezet ipv eco, maar dan nog zou ie niet kwijt moeten raken welke receiver eraan hangt als je dat eenmaal hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 14:48
Bij mij gaat het de audio via ARC. Dus Mediabox via HDMI naar LG TV en dan via andere HDMI van tv naar LG 2.1 set.

Voorheen ging dit vrijwel altijd prima maar nu met de nieuwe Mediabox gaat het vrijwel altijd mis.
Dus nu meestal meer 'gewoon' audio op TV en enkel als ikzelf een film oid ga kijken ga ik met de instellingen klooien om de audio via de 2.1 set te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

hansvk schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:55:
[...]Toch vreemd dat ik hier dan niets van terug zie. Zou het dan toch enigszins merkgebonden zijn of tv typegebonden (LED, plasma, OLED)? Ik heb zelf een Pana 55VT60 (plasma).
Het kan ook zijn dat het je gewoon zelf niet opvalt (wees maar blij dan). Ik zat laatst met nog 3 mensen TV te kijken en vroeg ze op een gegeven moment of ze iets aan de beeldkwaliteit opviel. Alle drie zagen niks geks was het antwoord, maar toen ik ze vertelde wat ik zag, zagen zij het opeens wel. Één iemand zei later zelfs, ik wou dat je niks had verteld, want nu zie ik het ook steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 09:36
Señor Sjon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:42:
Hij is nu sinds de laatste update (vrijdag oid) al 2x mijn receiver vergeten voor volume en aanzetten via CEC doet ie al helemaal niet meer. Meer mensen met die problemen? Ik heb het energieniveau naar middel gezet ipv eco, maar dan nog zou ie niet kwijt moeten raken welke receiver eraan hangt als je dat eenmaal hebt ingesteld.
Bij mij geeft de Next elke dag zwart beeld of de TV ziet de bron domweg niet. Na een harde reset van de Next gaat het een tijdje goed, maar dit probleem blijft terug komen. Ik heb alle standen (Eco, Midden, Hoog) geprobeerd, met en zonder HDMI killer en verschillende HDMI ingangen op de TV, maar het probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:33
Arrived schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:24:
[...]

Het viel mij gister voor het eerst ook op bij 'Tsjernobyl' dat de randjes om de letters lelijk zijn inderdaad.
Daarover mag je klagen bij HBO, die levert nl de subs (in SD kwaliteit) aan als plaatjes (ipv als tekst-file of DVB-text-sub)
En dat gebeurt bij meer content-leveranciers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
Señor Sjon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:42:
Ik heb sinds de update nu al drie dagen last dat de box uitvalt en ik hem handmatig een aantal keer aan en uit moet zetten icm - + aanknop cmbinatie. Hij valt na 20 minuten gewoon weer in hetzelfde patroon.. Lijkt wel of de hdmi helemaal weg is.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Rinaldootje schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:47:
[...]Daarover mag je klagen bij HBO, die levert nl de subs (in SD kwaliteit) aan als plaatjes (ipv als tekst-file of DVB-text-sub)
En dat gebeurt bij meer content-leveranciers
Volgens mij levert Ziggo dit product tegen betaling aan zijn klanten, dus waarom klagen bij HBO en niet bij Ziggo ? Ik zie dit hetzelfde dat als je iets in een winkel koopt, dan moet je ook bij de winkelier klagen als er iets niet goed is met een product en niet bij de fabrikant van het product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03
randomice schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb sinds de update nu al drie dagen last dat de box uitvalt en ik hem handmatig een aantal keer aan en uit moet zetten icm - + aanknop cmbinatie. Hij valt na 20 minuten gewoon weer in hetzelfde patroon.. Lijkt wel of de hdmi helemaal weg is.
Dit heb ik dus ook, veelvuldig..... hele HDMI signaal valt gewoon weg..... Kids worden er gek van!
Wat het beste werkt is, HDMI uit TV halen en terugstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Laatst online: 20-09 16:14
DarkAllMan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:33:
[...]

Dit heb ik dus ook, veelvuldig..... hele HDMI signaal valt gewoon weg..... Kids worden er gek van!
Wat het beste werkt is, HDMI uit TV halen en terugstoppen.
Toch handshake problemen dan. Voor de update nooit problemen mee gehad..

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03
randomice schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Toch handshake problemen dan. Voor de update nooit problemen mee gehad..
Ik heb de box nu ongeveer 2 weken... en ik heb het vanaf het begin aan....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:38
Jeu. Gvd al mijn opnames verdwenen.
Terwijl ik met de klantenservice aan de lijn hing verdwenen de laatste 6.

Prutsers zijn het :r

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Ik heb de Next nu ook sinds kort en wilde 'm toevoegen aan m'n Domoticz setup door de System Alive Checker (Ping). De Next heb ik een fixed IP gegeven in m'n router, echter lukt het pingen niet. Er komt geen reply terwijl de Next aan staat en ook connectiviteit heeft.

Hoe.......kan dat nou....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
@M.v.Veelen vermoedelijk omdat de software van de Next niet op ICMP requests reageert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is grappig om te zien wat beleving kan doen voor het gevoel bij een product. De Next start bij opnemen te vroeg en gaat na het programma nog even door, feitelijk net zoals de Horizon deed als je dat knap instelde.
Het verschil is alleen dat de Horizon gewoon bij het begin van de opname startte, terwijl de Next het begin van het programma probeert te vinden. Dat lukt hem meestal net niet waardoor je een klein beetje terug moet skippen en dan zit je goed.
Feitelijk doet die Next het dus beter dan de Horizon, maar omdat hij iets probeert wat niet lukt erger ik mij er meer aan dan bij de Horizon. :D :F

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Meer mensen last van een enorm irritante piep uit de next box? (hetzelfde geluid als je wel eens hoort bij een oude adapter)

Excuses, ik zie dat ik niet de enige ben!

[ Voor 15% gewijzigd door ndjong op 07-06-2019 06:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ndjong schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:39:
Meer mensen last van een enorm irritante piep uit de next box? (hetzelfde geluid als je wel eens hoort bij een oude adapter)
Je bent de eerste die er mee komt 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
ndjong schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:39:

Excuses, ik zie dat ik niet de enige ben!
Melden bij Ziggo. Hoe meer er over klagen hoe groter de kans dat ze het gaan oppakken. Toen ik paar weken geleden hierover belde was er nog niets over bekend. Nu klagen er meer mensen dus moet het wel bekend zijn bij ze ;)
Pagina: 1 ... 27 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic