Lees de topicstart eerst eens.revolised schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:18:
Ben heel benieuwd. Het pakket met de Next komt morgen binnen. Zijn er nog tips en/of trucs die jullie willen delen?
Volgens mij krijg ik er ook een nieuw modem bij. Nu heb ik mijn huidige modem in bridge modus staan, met daar aan een UniFi netwerk. Dat zou ik dus het liefst zo laten. Is dat mogelijk? Of kan ik beter het nieuwe bodem plaatsen en deze in bridge kunnen laten zetten?
Alvast bedankt!
@revolised Je weet dat je op pagin 100 post van dit topic en deze vragen al een aantal keer voor bij is gekomen? Heeft echt geen zin om die vragen elke week opnieuw te stellen.
Mea culpa... Helemaal gelijk.jongetje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:34:
@revolised Je weet dat je op pagin 100 post van dit topic en deze vragen al een aantal keer voor bij is gekomen? Heeft echt geen zin om die vragen elke week opnieuw te stellen.
Krijg net een mail van Ziggo dat er een software update komt voor de Next vanaf vandaag.
Heb nog niet gekeken of ik hem al heb maar dit stond ook in de mail:
Met deze laatste software-update op de Mediabox Next is onder andere het volgende aangepast:
• Soms moest bij het ontgrendelen van een programma, twee keer achter elkaar een pincode ingevoerd worden. Dat hoeft nu nog maar één keer.
• Kijk je een Replay item en spoel je door naar het punt waar het live tv-programma is? De box schakelt niet meer niet automatisch over, maar je bevestigt zelf of je naar live tv wilt. Of niet.
• De dienst ‘WebTV’ stopt. Wil je online video’s kijken via je Mediabox Next? Ga dan naar de YouTube-app.
• Nadat de box lang in stand-by stond, bleef het beeld soms zwart en hoorde je alleen geluid. Ook lukte het soms niet om een app op te starten. Dat is nu opgelost.
• Als de installatieprocedure gestart was en je vervolgens een tijdje niks deed, werd de taal op Engels ingesteld. Dat is nu opgelost.
In de laatste Ziggo GO app update zijn er ook diverse (kleinere) verbeteringen doorgevoerd om de prestaties en stabiliteit te verbeteren.
Nadat de box lang in stand-by stond, bleef het beeld soms zwart en hoorde je alleen geluid. Ook lukte het soms niet om een app op te starten. Dat is nu opgelost.

Hoi!
Ik wil even kort mijn ervaringen delen, heb hem ook al behoorlijke tijd nu.
Het ding is snel, zeer snel, bediening super fijn. Ik gebruik tegenwoordig meer voice dan wat anders. Wel had ik bij Voice bv, bij 1e keer Netflix starten een onverwachte reboot? Hierna nooit meer last van gehad.
Beeldkwaliteit, geweldig. Doet bij niet onder van een CI Module en/of de XL. Ik heb dan ook geen 4k TV, en heb een kijkafstand van meter of 5-6. (Heb een zeer grote TV
).
Heb hem aangesloten middels Coax kabel van 15 Meter lang, hiervoor zit een versterker op, die het signaal 2DB versterkt. Diagnostiek, alles Goed!
Heb pas 1x artifacts gehad en lijkt vooral te gebeuren met het Live zien van bv Voetbal. Meerdere mensen weleens last van? Komt dit door de uitzending zelf of ?
Verder mbt tot SEC, heb ik geen last van perikelen. Ik vind het juist fijn om met 1AB, alles te kunnen bedienen, en aangezien ik alles aangesloten heb op mijn TV, werkt dit prima. CEC killer, kan ik me voorstellen, wanneer je een gameconsole bv hebt aangesloten op je TV, en je dus CEC niet zomaar kunt uitschakelen op de TV. Dan werkt namelijk geen enkel apparaat meer. Zag het voorbij komen, dus wilde dit nog even benadrukken, dat CEC eigenlijk gewoon zijn werk prima doet. Enige jammere is, dat om hem op dit moment uit te schakelen om CEC signalen te versturen, dit niet kan op de Next, en je hiervoor dus een "killer" nodig hebt.
Ik wil even kort mijn ervaringen delen, heb hem ook al behoorlijke tijd nu.
Het ding is snel, zeer snel, bediening super fijn. Ik gebruik tegenwoordig meer voice dan wat anders. Wel had ik bij Voice bv, bij 1e keer Netflix starten een onverwachte reboot? Hierna nooit meer last van gehad.
Beeldkwaliteit, geweldig. Doet bij niet onder van een CI Module en/of de XL. Ik heb dan ook geen 4k TV, en heb een kijkafstand van meter of 5-6. (Heb een zeer grote TV
Heb hem aangesloten middels Coax kabel van 15 Meter lang, hiervoor zit een versterker op, die het signaal 2DB versterkt. Diagnostiek, alles Goed!
Heb pas 1x artifacts gehad en lijkt vooral te gebeuren met het Live zien van bv Voetbal. Meerdere mensen weleens last van? Komt dit door de uitzending zelf of ?
Verder mbt tot SEC, heb ik geen last van perikelen. Ik vind het juist fijn om met 1AB, alles te kunnen bedienen, en aangezien ik alles aangesloten heb op mijn TV, werkt dit prima. CEC killer, kan ik me voorstellen, wanneer je een gameconsole bv hebt aangesloten op je TV, en je dus CEC niet zomaar kunt uitschakelen op de TV. Dan werkt namelijk geen enkel apparaat meer. Zag het voorbij komen, dus wilde dit nog even benadrukken, dat CEC eigenlijk gewoon zijn werk prima doet. Enige jammere is, dat om hem op dit moment uit te schakelen om CEC signalen te versturen, dit niet kan op de Next, en je hiervoor dus een "killer" nodig hebt.
Die stond in de mail v Ziggo.meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:02:
[...]
Nu nog zoeken of we ergens een changelog voorbij zien komen.
Samsung Q8F 55" 2018
Ik heb (nog) geen mail gehad. Wellicht komt dat doordat onder MijnZiggo de Next box na drie weken nog niet wordt weergegeven?
Dat zou wsl idd de reden zijn.meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:46:
[...]
Ik heb (nog) geen mail gehad. Wellicht komt dat doordat onder MijnZiggo de Next box na drie weken nog niet wordt weergegeven?
Zou dat wel aangeven? Normaal is dit binnen 48 uur.
De complete mail: (Wel een foutje gemaakt in 1e alinea, dat moet wsl Mei zijn ;-))
Software-update Mediabox Next en Ziggo GO
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. Soms met een aanpassing, soms met een nieuwe functionaliteit. We hebben je software aangepast in de nacht van 27 op 28 april. In deze nieuwsbrief lees je er alles over.
Zoek nu nog makkelijker via Voice Control
Na de software-update snapt je mediabox ook gecombineerde opdrachten die je via je stem geeft. Je kon al heel makkelijk programma’s of zenders zoeken, maar nu zoek je ook op genre. Ook in combinatie met een zender of acteur. Bijvoorbeeld: “Kinderprogramma’s”, “Formule 1 op Ziggo Sport” of “Comedy met Jim Carrey”.
Aanpassingen
Met deze laatste software-update op de Mediabox Next is onder andere het volgende aangepast:
• Soms moest bij het ontgrendelen van een programma, twee keer achter elkaar een pincode ingevoerd worden. Dat hoeft nu nog maar één keer.
• Kijk je een Replay item en spoel je door naar het punt waar het live tv-programma is? De box schakelt niet meer niet automatisch over, maar je bevestigt zelf of je naar live tv wilt. Of niet.
• De dienst ‘WebTV’ stopt. Wil je online video’s kijken via je Mediabox Next? Ga dan naar de YouTube-app.
• Nadat de box lang in stand-by stond, bleef het beeld soms zwart en hoorde je alleen geluid. Ook lukte het soms niet om een app op te starten. Dat is nu opgelost.
• Als de installatieprocedure gestart was en je vervolgens een tijdje niks deed, werd de taal op Engels ingesteld. Dat is nu opgelost.
In de laatste Ziggo GO app update zijn er ook diverse (kleinere) verbeteringen doorgevoerd om de prestaties en stabiliteit te verbeteren.
Hoe werkt de software-update?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update is automatisch vanaf de nacht van 27 op 28 mei op je mediabox geïnstalleerd toen deze in standby is gezet. Het kan tot drie werkdagen duren voordat je de software-update ontvangt, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’.
De Ziggo GO app software-update is al eerder beschikbaar gesteld. Deze app-update is automatisch op je apparaat geïnstalleerd als je de instelling ‘automatisch updaten’ aan hebt staan. Heb je dit uit staan? Ga dan naar de Store om de app-update met alle verbeteringen te downloaden en te installeren.
Veel kijkplezier!
[ Voor 79% gewijzigd door pnxsinned op 28-05-2019 18:52 ]
Ik heb ze al twee keer gesproken via de chat. Bij de eerste keer reactie ontvangen dat ik nog even moest wachten. Bij de tweede keer een lange reactie gekregen via de chat. Dat was even tussendoor op mijn werk. Ik had even geen tijd om deze reactie te lezen en op een gegeven moment was de chat gesloten (logisch natuurlijk). Dus inderdaad nog maar een keer contact opnemen. Het is ook geen ramp, er verandert niks in de prijs van mijn abonnement. Ik ben in ieder geval blij dat de change log hier wordt gedeeld!pnxsinned schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:50:
[...]
Dat zou wsl idd de reden zijn.
De complete mail: (Wel een foutje gemaakt in 1e alinea, dat moet wsl Mei zijn ;-))
[...]
Update: vanmiddag was het nog niet zichtbaar, maar zojuist gekeken en Mijn Ziggo is bijgewerkt met de Mediabox Next gegevens,
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 28-05-2019 19:35 ]
Een fix voor de lip sync wordt helaas niet specifiek benoemd. Iemand die hier last van had, maar na de update niet meer?ArcticWolf schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:54:
Krijg net een mail van Ziggo dat er een software update komt voor de Next vanaf vandaag.
[...]
Helaas, nog niet opgelost hier.JBS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:04:
[...]
Een fix voor de lip sync wordt helaas niet specifiek benoemd. Iemand die hier last van had, maar na de update niet meer?
Zelf geen last van...? Maar wordt afgehandeld door mijn versterker geloof ik.JBS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:04:
[...]
Een fix voor de lip sync wordt helaas niet specifiek benoemd. Iemand die hier last van had, maar na de update niet meer?
Even roepen dat je een bepaalde video op YouTube wil zien/horen kan je ook vergeten.
Krijg je steevast "we begrijpen niet wat je bedoeld".
De Shield doet dat feilloos.
Ik heb geen mail gehad. Maar de box heeft net uit zichzelf een update gedaan. Ik zat midden in een programma(videoland) en de update begon uit zichzelf, vond dat best apart.
:)
Hier ook nog niet opgelost.
Heb Dolby sinds het begin van de test in september nog niet kunnen gebruiken.
Dat geeft mij niet zo veel hoop dat het snel opgelost gaat worden.
Wanneer treedt hij bij jullie op dan? En hoe is de box aangesloten?
Ik heb hem via HDMI naar TV en dan TV optisch naar receiver, dat werkt vooralsnog prima. In ieder geval beter dan de Horizon box waarbij ik het uiteindelijk maar uit heb gezet vanwege sync issues.
Tot nu toe heb ik alleen nog niet zoveel kijkuren gemaakt dus misschien ben ik er gewoon nog niet tegen aan gelopen.
Ik heb hem via HDMI naar TV en dan TV optisch naar receiver, dat werkt vooralsnog prima. In ieder geval beter dan de Horizon box waarbij ik het uiteindelijk maar uit heb gezet vanwege sync issues.
Tot nu toe heb ik alleen nog niet zoveel kijkuren gemaakt dus misschien ben ik er gewoon nog niet tegen aan gelopen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
JBS in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"Gonadan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:03:
Het treedt altijd op; bij live TV, opnames. Het geluid is een halve seconde uit sync met het beeld.Gonadan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:03:
Next is via Hdmi aangesloten op de TV (LG c7). Soundbar is via Hdmi aangesloten op de TV.
Ook geprobeerd met een optische kabel maar dat maakt geen verschil.
Dolby uit : Geen vertraging meer
@basst85 @lolgast ook ik ben geïnteresseerd om de box in mijn home automation systeem op te nemen. Bij mij draait alles voornamelijk via Homey en domoticz. Weten jullie of het mogelijk is om de box aan te zetten middels WOL?
@remmuz @JBS jullie gebruiken dus beiden ARC, ik heb dat niet. Wellicht zit daar het verschil want ik heb dezelfde TV als @remmuz
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vandaag eens een documentaire van Netflix naar de Next gecast, maar dan zie ik toch dat het beeld om de seconde even hapert. Als ik naar de chromecast cast, is het wel vloeiend. Hopelijk wordt dit met een update gefixed.
Gadgets FTW!
Ook bij mij vanaf het begin audio out of sync issues icm dolby en mijn onkyo 616 receiver. Met stereo geen probleem.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Die update heeft wel de 4K instelling/kleur problemen verholpen bij mijn LG (non oled) tv. Voor de update had ik het op 1080p staan vanwege de kleuren, na de update stond het ineens op 720p. Op 4k gezet en het ziet er goed uit.
Volgens mij wordt Next niet neergezet als een cast device.Ursamajor schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:27:
Vandaag eens een documentaire van Netflix naar de Next gecast, maar dan zie ik toch dat het beeld om de seconde even hapert. Als ik naar de chromecast cast, is het wel vloeiend. Hopelijk wordt dit met een update gefixed.
Naar de Next gecast?Ursamajor schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:27:
Maar het is bekend dat de box de 24p bug heeft @ Netflix, Ziggo is er ook mee bezig om dit op te lossen (of het is opgelost met de laatste update van gisteren... nog niet naar gekeken).
Nope! Zover ik weet niet voor de 4.17ArcticWolf schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:48:
[...]
Naar de Next gecast?Of de app gebruikt op de box?
Maar het is bekend dat de box de 24p bug heeft @ Netflix, Ziggo is er ook mee bezig om dit op te lossen (of het is opgelost met de laatste update van gisteren... nog niet naar gekeken).
Even opgelet als je over bent gegaan naar de Next. Kreeg gisteren mijn nieuwe factuur en Ziggo rekent gelijk maar even 19,95 euro activatiekosten????
Ene moment deel je een compliment naar ze uit en 2 dagen later dien je een klacht in. Ga natuurlijk geen 19,95 euro betalen om mijn abbo verplicht om te laten naar ........ hetzelfde abbo wat ik al had alleen om Next te mogen krijgen. Daarbij is mij hier ook niets over vertelt op dat moment en gelukkig de chat in mijn bezit.
Klacht ingediend en nu afwachten hoe ze een trouwe klant weer tevreden gaan krijgen.
Ga niet bellen aangezien ik de zaken zwart op wit wil hebben. Omzetting van het abbo zou ik ook bevestiging van krijgen en niets meer vernomen.
Check dus goed je nieuwe factuur.
Ene moment deel je een compliment naar ze uit en 2 dagen later dien je een klacht in. Ga natuurlijk geen 19,95 euro betalen om mijn abbo verplicht om te laten naar ........ hetzelfde abbo wat ik al had alleen om Next te mogen krijgen. Daarbij is mij hier ook niets over vertelt op dat moment en gelukkig de chat in mijn bezit.
Klacht ingediend en nu afwachten hoe ze een trouwe klant weer tevreden gaan krijgen.
Ga niet bellen aangezien ik de zaken zwart op wit wil hebben. Omzetting van het abbo zou ik ook bevestiging van krijgen en niets meer vernomen.
Ja, naar de Next gecast. Vanuit de Netflix app is de Next als afspeelapparaat beschikbaar.
Gadgets FTW!
Als je voor 28 mei hebt besteld zou je een credotnota kunnen krijgen.MikeOO schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:30:
Even opgelet als je over bent gegaan naar de Next. Kreeg gisteren mijn nieuwe factuur en Ziggo rekent gelijk maar even 19,95 euro activatiekosten????
@Aartstyle Ook al mag je er niet veel over zeggenAartstyle schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:34:
[...]
Ik mag er niet al teveel over zeggen, maar er is mij ter oren gekomen dat het CEC issue in een komende update wordt opgelost, althans dat je het uit/aan kan zetten. Puur om te voorkomen dat je nu een nutteloze aanschaf doet.

Eerder gaf ik in mijn post o.a. aan "3) Het CEC issue en vooral hoe “agressief” het is. Wellicht toch de CEC killer aanschaffen?" maar lees inmiddels ook dat het om een HDMI 1.4 CEC killer gaat, waarbij ik mijzelf afvraag of dat effect heeft op verdere doorvoer omdat de functionaliteiten van HDMI 2.0a wel moeten blijven bestaan. Overigens verder op alle andere punten inmiddels zeer tevreden met de Ziggo Next, zeker na de firmware update van mijn LG OLED 65C7V
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Nee ik weet niks verder. De test is voorbij dus krijg geen info meer. En als ik die zou krijgen mag ik er niks over zeggen. Je zou een bericht kunnen plaatsen op het openbare community forum met je verhaal dat je overweegt om een killer te kopen, maar als het bij een toekomstige software update uitgezet kan worden is de aanschaf voor niks. Zou het gewoon proberen als ik jou was.
Ziggo geeft nu ook aan dat er een probleem is met blokjes in beeld:
Blokken in beeld bij opnames met Mediabox Next - Voorbeelden gezocht!
https://community.ziggo.n...voorbeelden-gezocht-40995
Blokken in beeld bij opnames met Mediabox Next - Voorbeelden gezocht!
https://community.ziggo.n...voorbeelden-gezocht-40995
Hoe kan je checken of je de update gehad hebt, via het menu ?pnxsinned schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:50:
[...]
Dat zou wsl idd de reden zijn.
[...]
Groeten,
Alex
Helemaal juistLexxit schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:10:
[...]
Hoe kan je checken of je de update gehad hebt, via het menu ?
Groeten,
Alex
Testing, one, two ...
Had eind April besteld en inmiddels een reactie gekregen dat er een fout is gemaakt en dat de kosten met de volgende nota verrekend worden.Sharule schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:09:
[...]
Als je voor 28 mei hebt besteld zou je een credotnota kunnen krijgen.
Benieuwd wat het argument voor Ziggo is als je voor 28 mei had besteld. Bekend probleem?
Misschien iets voor in de begin post
Handleiding Next: https://attachments-eu-we...%20stap%20installeren.pdf
Handleiding Next: https://attachments-eu-we...%20stap%20installeren.pdf
Ik blijf problemen houden met de Mediabox + Mediabox Extra, met name het interactieve deel van de extra blijft niet stabiel werken.
Vandaar mijn vraag als en of er al mensen zijn die een dergelijke combinatie hadden draaien (in mijn geval ook nog aangevuld met een 3-tal losse "eigen" smartcards" en nu zijn omgezet naar een Next combinatie (2 apparaten)
Vandaar mijn vraag als en of er al mensen zijn die een dergelijke combinatie hadden draaien (in mijn geval ook nog aangevuld met een 3-tal losse "eigen" smartcards" en nu zijn omgezet naar een Next combinatie (2 apparaten)
Cogitationis poenam nemo patitur
Niet geheel met je eens. Hij laat wel eens steken vallen, maar ik ben heel verbaasd over de voice bediening. Ik gebruik het eigenlijk nog als enige, hoewel hij soms niet alles 100% snapt. Bijvoorbeeld BBC First snapt ie, maar RTL Crime weer niet. Maar van de week merkte ik dat ik gewoon de microfoon knop als eerste pak, consequent.PCan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:36:
Even roepen dat je een bepaalde video op YouTube wil zien/horen kan je ook vergeten.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Wat is het versienummer van de update dan?
Als ik je goed begrijp wil je dus de next, en dan een optie zoals je nu hebt met de extra media box.Bullet NL schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:50:
Ik blijf problemen houden met de Mediabox + Mediabox Extra, met name het interactieve deel van de extra blijft niet stabiel werken.
Dat kan niet. Die extra mini horizon moet terug. Dat ondersteunen ze nog niet.
De werkende oplossing daarvoor is een chromecast, en dan vanuit de app kan je alles doen.
Dat werkt 100x beter dan voorheen met zo een mini horizon ding.
Ik heb begrepen dat ze voor de mensen met een Extra Horizon 2x een Next gaan leveren, vandaar mijn vraag als er al mensen zijn met een dubbele Next. Tis mij duidelijk dat de Horizon/Mediabox Extra terug moet, net als de gewone natuurlijk.ppeterr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:57:
[...]
Als ik je goed begrijp wil je dus de next, en dan een optie zoals je nu hebt met de extra media box.
Dat kan niet. Die extra mini horizon moet terug. Dat ondersteunen ze nog niet.
De werkende oplossing daarvoor is een chromecast, en dan vanuit de app kan je alles doen.
Dat werkt 100x beter dan voorheen met zo een mini horizon ding.
Het gaat mij dus om de vervanging en de vraag er al mensen zijn die een tweede Next hebben.
Een Chromecast is geen optie.
Aha, op die manier. Ik denk dat er pas na de eerste uitrol er een mogelijkheid komtBullet NL schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:04:
[...]
Ik heb begrepen dat ze voor de mensen met een extra Horizon 2x een Next gaan leveren, vandaar mijn vraag als er al mensen zijn met een dubbele nest. Tis mij duidelijk dat de Horizon/Mediabox Extra terug moet, net als de gewone natuurlijk.
Het gaat mij dus om de vervanging en de vraag er al mensen zijn die een tweede Next hebben.
Een Chromecast is geen optie.
voor een 2e next. Maar goed dat weet ik dus niet zeker. Jammer dat chromecast
geen optie is bij jou. Hier werkt het uitmuntend met de profielen die je kan aanmaken
op de next zodat eigenlijk iedere kamer/gebruiker hier een eigen app omgeving heeft.
Ik begrijp het idee achter de Chromecast mogelijkheden ook wel.ppeterr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:10:
[...]
Aha, op die manier. Ik denk dat er pas na de eerste uitrol er een mogelijkheid komt
voor een 2e next. Maar goed dat weet ik dus niet zeker. Jammer dat chromecast
geen optie is bij jou. Hier werkt het uitmuntend met de profielen die je kan aanmaken
op de next zodat eigenlijk iedere kamer/gebruiker hier een eigen app omgeving heeft.
Maar veel mensen willen gewoon een afstandsbediening in handen hebben, zonder na te hoeven denken over een streaming device als telefoon of tablet.
Dat is natuurlijk zo, ik denk dat je dan zal moeten kijken naar een losseBullet NL schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:19:
[...]
Ik begrijp het idee achter de Chromecast mogelijkheden ook wel.
Maar veel mensen willen gewoon een afstandsbediening in handen hebben, zonder na te hoeven denken over een streaming device als telefoon of tablet.
decoder optie. Iets zoals een humax. Tenminste voor de komende periode.
Ziggo heeft volgens mij veel horizon apparaten te vervangen, dus ik denk
dat het wel even duurt voor er een 2e next besteld kan worden.
(of de ziggo app op de tv/shield/androidbox installeren, maar dat is een heel ander verhaal)
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 29-05-2019 18:25 ]
Vriendin was vrij vandaag alleen kon geen één opname terugkijken, CS2218 melding. Dan krijg je dus al de reactie van geef die oude Mediabox maar weer, dan maar trager maar dan kan ik tenminste wel opnames terug kijken.

Dat is al eerder in dit topic beantwoord. Even zoeken dan maar?GertJan2012 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:55:
[...]
Testing, one, two ...
4.16GertJan2012 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:55:
[...]
Oops, ik kom net thuis en vind in mijn brievenbus een opvouwbare doos met labels van Ziggo. Waarom "oops"? Omdat ik vanmiddag zowel mijn Horizon als mijn oude UBee kabelmodem in 1 doos naar Ziggo heb verzonden in de doos van nieuwe kabelmodem. Paste er netjes in met vulmateriaal.
Help, wat nu?
Help, wat nu?
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Ik denk dat er op de labels inderdaad een barcode staat die ingelezen wordt alsWim-Bart schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:34:
Oops, ik kom net thuis en vind in mijn brievenbus een opvouwbare doos met labels van Ziggo. Waarom "oops"? Omdat ik vanmiddag zowel mijn Horizon als mijn oude UBee kabelmodem in 1 doos naar Ziggo heb verzonden in de doos van nieuwe kabelmodem. Paste er netjes in met vulmateriaal.
Help, wat nu?
je het met de orginele doosjes terug stuurt. Je krijgt vanzelf herinnering mails
van ziggo, na 2 weken als de boel niet retour is.
Krijg je die, dan zou ik even contact opnemen. Zodat ze aan de hand van het serie
nummer de routeren kunnen registreren.
Deze gedachte begrijp ik niet, ik betaal per maand zo'n 185 euro aan Vodafone/Ziggo. Zo'n 120 euro alleen aan vaste Ziggo diensten, waarvan 5 euro huur per maand voor een Horizon Extra die niet goed functioneert. Waarom zou ik moeten wachten voor een tweede Next?ppeterr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Dat is natuurlijk zo, ik denk dat je dan zal moeten kijken naar een losse
decoder optie. Iets zoals een humax. Tenminste voor de komende periode.
Ziggo heeft volgens mij veel horizon apparaten te vervangen, dus ik denk
dat het wel even duurt voor er een 2e next besteld kan worden.
Betaal ik nog niet genoeg ofzo?
De Horizon Extra is officieel een klote apparaat, de monteurs, die ik bijna persoonlijk ken door de frequentie dat ze lang zijn geweest wegens problemen praten er allemaal schande van!
[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 29-05-2019 18:40 ]
Die extra horizon, dat is inderdaad een drama. Ik heb korting voor de komende maandenBullet NL schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:37:
[...]
Deze gedachte begrijp ik niet, ik betaal per maand zo'n 185 euro aan Vodafone/Ziggo. Zo'n 120 euro alleen aan vaste Ziggo diensten, waarvan 5 euro huur per maand voor een Horizon Extra die niet goed functioneert. Waarom zou ik moeten wachten voor een tweede Next?
Betaal ik nog niet genoeg ofzo?
gekregen toen ik aangaf dat het een probleem was met dat ding.
Lekker terug gestuurd, en gebruik nu de optie die ze wel op dit moment bieden.
Ziggo heeft natuurlijk wel 3 miljoen klanten ofzo he
Misschien valt het allemaal wel mee, en kan je snel een 2e next bestellen.
Dat had ik gedaan, maar waarschijnlijk over het hoofd gezien. Excuseshardware-lover schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:28:
[...]
Dat is al eerder in dit topic beantwoord. Even zoeken dan maar?
Ik merk bij de serie Chernobyl dat bij de ondertiteling de letters met accenten niet goed worden weergegeven. Neem aan dat meerdere mensen hier last van hebben? Verder heb ik ook game of thrones via on demand gekeken en daar was het mij eigenlijk niet opgevallen.
Ik heb het iig via het contact formulier kenbaar gemaakt, hopelijk doen ze hier wat mee, want je moet echt even kijken wel woord ze bedoelen.
Ik heb het iig via het contact formulier kenbaar gemaakt, hopelijk doen ze hier wat mee, want je moet echt even kijken wel woord ze bedoelen.
Net even snel gecheckt. Je kunt inderdaad Netflix, maar ook Youtube casten. Leuk! Nieuwe content opzoeken vind ik via de app fijner.Ursamajor schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:31:
Ja, naar de Next gecast. Vanuit de Netflix app is de Next als afspeelapparaat beschikbaar.
Inderdaad via het menu. Daarnaast wanneer de update is geïnstalleerd krijg je bij de eerstvolgende keer opstarten een melding rechtsboven. Maar twee keer met je ogen knipperen en de melding is weg.Lexxit schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:10:
[...]
Hoe kan je checken of je de update gehad hebt, via het menu ?
Groeten,
Alex
[ Voor 36% gewijzigd door meesje op 29-05-2019 22:07 ]
In plaats van het hier te melden, zou ik het bij Ziggo melden..Wim-Bart schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:34:
Help, wat nu?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb nu 3 weken de Next maar ik kan het ding wel vervloeken,,, wat een ellende met die afstands-bediening dat zowel de tv en de decoder tegelijk aangaan, mijn tv krijgt 3 van de 4 keer geen signaal en moet de decoder compleet opnieuw opstarten.
Nu is de next in een loop terecht gekomen en sturen ze me een nieuwe decoder.
Het beeld wat de Next geeft is een stuk slechter dan mijn oude Humax en Horizonbox. De helft van de opnames kan ik niet zien door allerlei fout meldingen waar Ziggo ook nog nooit van gehoord heeft.
Ik ben absoluut niet blij met deze decoder en heb er dan ook flink spijt van.
Nu is de next in een loop terecht gekomen en sturen ze me een nieuwe decoder.
Het beeld wat de Next geeft is een stuk slechter dan mijn oude Humax en Horizonbox. De helft van de opnames kan ik niet zien door allerlei fout meldingen waar Ziggo ook nog nooit van gehoord heeft.
Ik ben absoluut niet blij met deze decoder en heb er dan ook flink spijt van.
Het is nog wat vroeg voor krekels die geluid maken in de nacht, dus ik even op onderzoek uit. Blijkt de Next te zijn die waarschijnlijk een fan heeft die best hoorbaar is...
Gadgets FTW!
Heb ik hier ook gehad. Er zit ook een brief bij waar alles op staat. Ook voor deze situatieWim-Bart schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:34:
Help, wat nu?
Letterlijk in de laatste zin.
Heb je het pakket reeds verstuurd dan hebben we ons gekruisd en hoeft u niks meer te doen. Hartelijk dank er voor.
Heb je het pakket reeds verstuurd dan hebben we ons gekruisd en hoeft u niks meer te doen. Hartelijk dank er voor.
Next nu twee weken in huis. Veel problemen met de ondertiteling. Valt weg of komt en gaat random. Heel vervelend als je wat minder goed kan horen. Ziggo geeft aan dat deze klacht vaker voorkomt. Zou met 5 dagen opgelost worden via een update. Nu, na twee weken een heel ander lettertype op het scherm maar valt nog steeds gedeeltelijk of geheel uit. Dus geen verbetering tot nu toe.
Groet, John woonplaats Emmen
Van de andere gezinsleden mag de next weer de deur uit . Hier moet iedere dag de next wel een keer van de stroom gehaald worden vanwege zwart scherm. De kids en de vrouw hebben hier geen zin meer , het helpt ook niet dat soms de opnames mislukken, zij willen de horizon terug wat ook een ramp is maar wel altijd normaal opstart zonder zwart scherm. Eens kijken hoe ziggo reageert als je om een swap vraagt ?😝
Wat een problemen allemaal. Intussen de Next een week of 2, maar eigenlijk het enige issue wat ik wel eens heb is dat de Next uit blijft terwijl de TV wel aan gaat bij het indrukken van de rode knop op de afstandbediening. Dan gewoon nog eens de rode knop op de afstandbediening en dan gaat de Next direct aan (en gaat de TV in eerste instantie uit, maar weer aan omdat CEC zegt dat als de Next aan is, de TV ook aan moet).
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Zijn het geen blokjes in beeld bij de opnamens, is het gewoon de hele opnamen die mislukt. Verlang weer heel erg terug naar opnamens via eigen opslag op deze manier

Niet dat ik het probleem goedpraat, maar kan je hiervoor niet gewoon ReplayTV gebruiken? Bij de NPO zit toch geen reclame, dus doorspoelen is dan niet zo een issue op zich.EJSEJS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:55:
Zijn het geen blokjes in beeld bij de opnamens, is het gewoon de hele opnamen die mislukt. Verlang weer heel erg terug naar opnamens via eigen opslag op deze manier
[Afbeelding]
Blijft verder vervelend hoor, daar niet van.
Replay tv is max 7 dagen terug. Sommigen willen eerst een heel serie (seizoen) opnemen en dan pas kijken. Hopelijk duurt de serie niet langer dan een jaar.Notna schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:58:
[...]
Niet dat ik het probleem goedpraat, maar kan je hiervoor niet gewoon ReplayTV gebruiken? Bij de NPO zit toch geen reclame, dus doorspoelen is dan niet zo een issue op zich.
Leg je probleem voor aan Ziggo. Ik vermoed dat ze een monteur (met extra box) in zullen plannen. Kan diegene gelijk even de bekabeling e.d. checken.edebee schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:35:
Van de andere gezinsleden mag de next weer de deur uit . Hier moet iedere dag de next wel een keer van de stroom gehaald worden vanwege zwart scherm. De kids en de vrouw hebben hier geen zin meer , het helpt ook niet dat soms de opnames mislukken, zij willen de horizon terug wat ook een ramp is maar wel altijd normaal opstart zonder zwart scherm. Eens kijken hoe ziggo reageert als je om een swap vraagt ?😝
[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 30-05-2019 10:05 ]
Uiteraard, maar dan zal je dus tijdelijk water bij de wijn moeten doen en ze dus iets eerder moeten bekijken als opnemen niet lukt.meesje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:03:
[...]
Replay tv is max 7 dagen terug. Sommigen willen eerst een heel serie (seizoen) opnemen en dan pas kijken. Hopelijk duurt de serie niet langer dan een jaar.
Het probleem moet aangepakt worden, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Het alternatief is terug gaan naar de Horizonbox
Klopt dat kan inderdaad, maar dat is niet wat je wilt met een opnamen systeem in de cloud, stel je bent meer dan 7 dagen niet in de gelegenheid om na je opnamens te kijken, dan mis je gewoon een aflevering uit de serie. Het cloud systeem moet gewoon goed werken, en dat ervaar ik nu zeker niet...Notna schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:58:
[...]Niet dat ik het probleem goedpraat, maar kan je hiervoor niet gewoon ReplayTV gebruiken? Bij de NPO zit toch geen reclame, dus doorspoelen is dan niet zo een issue op zich.
Dat dit soort storingen voor kwamen tijdens een test periode kan ik nog wel begrijpen, maar als Ziggo vind dat het systeem goed genoeg is voor klanten die betalen voor dit product, dan moet het ook gewoon goed werken vind ik...
[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 30-05-2019 19:17 ]
Hier ook niet, als ik hem aan zet loopt het geluid goed op de 4.16 update maar na 10 minuten loopt het weer verkeerd.
Bekabeling is die bij de next zat. als ik een ander apparaat aan dezelfde kabel hang als die van de next heeft die geen problemen. De handshake met de `denon en de next gaat niet goed totdat je de next via de knop achterop aan en uitzet.meesje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:03:
[...]
Leg je probleem voor aan Ziggo. Ik vermoed dat ze een monteur (met extra box) in zullen plannen. Kan diegene gelijk even de bekabeling e.d. checken.
Mee eens hoor. We zitten nu duidelijk nog in een (publieke) testfase. Ik neem maar heel incidenteel iets op (vnl. om wat later op de avond te gaan kijken en de reclame door te kunnen spoelen) en heb nog geen problemen ondervonden.Notna schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:05:
[...]
Uiteraard, maar dan zal je dus tijdelijk water bij de wijn moeten doen en ze dus iets eerder moeten bekijken als opnemen niet lukt.
Het probleem moet aangepakt worden, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Het alternatief is terug gaan naar de Horizonbox
Iets anders, vanochtend Next aangezet, gaf de tv linksboven 720p aan. De instelling is daadwerkelijk gewijzigd door de nieuwe update. Nu maar weer terug gezet naar ‘Van je tv’, wat resulteert in 1080p.
Het ging me vnl. om de coax bekabeling, splitter, versterker, coax doos in de woonkamer, etc.edebee schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:14:
[...]
Bekabeling is die bij de next zat. als ik een ander apparaat aan dezelfde kabel hang als die van de next heeft die geen problemen. De handshake met de `denon en de next gaat niet goed totdat je de next via de knop achterop aan en uitzet.
Deze bekabeling heft toch geen invloed op een handshake probleem?meesje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:29:
[...]
Het ging me vnl. om de coax bekabeling, splitter, versterker, coax doos in de woonkamer, etc.
Als ik beeld heb
Helder. Wellicht toch een faulty box.edebee schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:32:
[...]
Deze bekabeling heft toch geen invloed op een handshake probleem?
Als ik beeld heben dan kijk in het instelling menu van de next zegt deze dat het signaal goed is. Op alle ander tv's , die ook aan dezelfde versterker hangen , heb ik geen problemen met digitaal tv kijken via de caox.
Mijn opmerking komt trouwens voort uit dat destijds bij Horizon veel (vage) problemen terug te brengen waar naar een zwakker (of te sterk) coax signaal.
Betaalde klanten? Was het maar zo dat wij ervoor betaald worden.... Je bedoelt natuurlijk 'betalende' klantenEJSEJS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:05:
[...]
Dat dit soort storingen voor kwamen tijdens een test periode kan ik nog wel begrijpen, maar als Ziggo vind dat het systeem goed genoeg is voor betaalde klanten, dan moet het ook goed werken vind ik...
Al deze mensen betalen het volle pond nu voor hun abonnement, de testfase is inmiddels geweest. Dat Ziggo nu het systeem voor abonnement omzetting aan het testen is door langzaam klanten om te zetten naar het Next abonnement, begrijp ik wel. Maar het opnamen systeem in de cloud moet in dit stadium gewoon goed werken, die hebben ze genoeg kunnen testen, en anders hadden ze nog niet moeten stoppen met de testfase, je hebt nu een bepaalde verplichting naar de klant toe voor een betaald product, vind ik persoonlijk....meesje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:26:
[...]Mee eens hoor. We zitten nu duidelijk nog in een (publieke) testfase.
Gelukkig begreep je wel wat ik bedoelderowicom schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:41:
[...]Betaalde klanten? Was het maar zo dat wij ervoor betaald worden.... Je bedoelt natuurlijk 'betalende' klanten
[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 30-05-2019 10:46 ]
Lees op een ander forum dat het zwart beeld verhaal, handshake probleem ook geconstateerd is tijdens de testfase. Raar dat Ziggo dan toch de box zo uitbrengt aan de betalende klant die niet gevraagd heeft om een box die nog problemen heeft en verder mag gaan testen..
Destijds met Horizon kreeg ik de eerste zes maanden flinke korting en daarna kreeg ik bericht dat ik nogmaals zes maanden korting zou krijgen. Dat is inderdaad wel een verschil met Next.EJSEJS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:44:
[...]
Al deze mensen betalen het volle pond nu voor hun abonnement, de testfase is inmiddels geweest. Dat Ziggo nu het systeem voor abonnement omzetting aan het testen is door langzaam klanten om te zetten naar het Next abonnement, begrijp ik wel. Maar het opnamen systeem in de cloud moet in dit stadium gewoon goed werken, die hebben ze genoeg kunnen testen, en anders hadden ze nog niet moeten stoppen met de testfase, je hebt nu een bepaalde verplichting naar de klant toe voor een betaald product, vind ik persoonlijk....
Iets anders, net geprobeerd alle afleveringen van Deep State S2 op te nemen (start vanavond). Als ik door de tv gids blader zie ik dat ook alle herhalingen automatisch worden opgenomen.... Hetzelfde als destijds met Horizon. Hopelijk fixen ze dat ooit nog een keer.
@edebee heb je het probleem ook als je de Next rechtstreeks op je TV aansluit? Zo ja dan zou ik contact opnemen met Ziggo, zo nee kan je nog een andere HDMI poort proberen op je Denon. Ondersteunen alle HDMI poorten wel HDCP 2.2?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
@Laguna rechtstreeks op tv ook dezelfde problemen, Alle 6 de hdmi poorten op de denon ondersteunen HDCP 2.2. Heb begrepen dat deze problemen ook tijdens de testfase er waren maar ziggo dus nog geen oplossing hiervoor heeft. Volgens mij is de hoofdtaak van de next beeld doorgeven , denk dat we nu dus in een publiek testfase zitten zeker dan. Wel jammer dat je hier dan wel iedere maand genoeg geld voor neerlegt om de box verder te testen

@edebee is inderdaad niet acceptabel, maar op basis van dit topic ben je een uitzondering die dusdanig veel handshake issues heeft. Ik zou me dus niet af laten schepen met de melding dat het probleem bekend is. Ziggo zal voor een werkbare oplossing moeten zorgen. Publieke testfase is een onzin argument dat werd hierboven ook al aangehaald. Als dat zo was hadden we allemaal korting moeten krijgen en zou er een disclaimer moeten zijn dat mogelijk nog niet alles naar behoren functioneert.
M'n Next box stond net opeens op 480p en kreeg hem er niet meer van af... het resolutie menu was gewoon blanco
Terug naar fabrieksinstellingen loste het op, maar vreemd was het wel. Hij staat nu op 1080i en laat de TV upscalen, ziet er toch beter uit.

Terug naar fabrieksinstellingen loste het op, maar vreemd was het wel. Hij staat nu op 1080i en laat de TV upscalen, ziet er toch beter uit.
Bij mij stond ie opeens op 720p (voorheen ‘van tv’). Ik kon het nog wel wijzigen. Wel vreemd dat zoiets opeens wijzigt (en al helemaal dat je het zelf niet meer wijzigen).ArcticWolf schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:13:
M'n Next box stond net opeens op 480p en kreeg hem er niet meer van af... het resolutie menu was gewoon blanco![]()
Ik was te vroeg in paniek modus. Alles gaat goed. Heb even contact gehad met Ziggo en ik ben niet de eerste. Ze klaren van alles op serienummer in en dan pakt het systeem het op.Laguna schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:52:
[...]
In plaats van het hier te melden, zou ik het bij Ziggo melden..
Door sommige reacties op dit forum heb ik plotseling een idee gekregen voor een mooie uitbreiding van de Next: opnames maken uit het verleden.
Sommige mensen merken tot hun schrik dat hun opname mislukt is. Ze zouden die opname toch wel graag hebben: voilà de functie "opname maken uit het verleden". Je gaat daarvoor in de programmagids naar een eerder tijdstip, en ipv de daar vermelde opname direct te bekijken, kies je voor "opnemen".
Moet met die opslag in de cloud een koud kunstje zijn.
Sommige mensen merken tot hun schrik dat hun opname mislukt is. Ze zouden die opname toch wel graag hebben: voilà de functie "opname maken uit het verleden". Je gaat daarvoor in de programmagids naar een eerder tijdstip, en ipv de daar vermelde opname direct te bekijken, kies je voor "opnemen".
Moet met die opslag in de cloud een koud kunstje zijn.
Ik heb de Next nu een aantal dagen draaien en ik ben blij verrast. Het ding is snel, doet zijn ding en is zeer makkelijk in gebruik.
Ik kom van de Mediabox en de Mediabox XL af en alhoewel deze niet al te snel waren werkte het altijd prima en probleemloos. Ik heb echter altijd de Horizon geweigerd, na een aantal keer gebruikt te hebben bij familie kwam dat ding er bij mij niet in.
Wel iets raars dat ik tegen kwam, als ik de Next aansluit via mijn Onkyo TX-NR509 op de TV dan heb ik normale audio met het volume op +- 20.
Sluit ik de Next direct op mijn TV aan en maak ik gebruik van de ARC voor de audio naar de receiver dan moet ik mijn receiver op 50 zetten voordat er een fatsoenlijk volume uitkomt. Het aanpassen van het volume van de TV heeft hierbij geen invloed en de setting voor Dolby op zowel TV als de Next heeft ook geen zin. Heeft iemand dit al meegemaakt en er een oplossing voor?
Ik kom van de Mediabox en de Mediabox XL af en alhoewel deze niet al te snel waren werkte het altijd prima en probleemloos. Ik heb echter altijd de Horizon geweigerd, na een aantal keer gebruikt te hebben bij familie kwam dat ding er bij mij niet in.
Wel iets raars dat ik tegen kwam, als ik de Next aansluit via mijn Onkyo TX-NR509 op de TV dan heb ik normale audio met het volume op +- 20.
Sluit ik de Next direct op mijn TV aan en maak ik gebruik van de ARC voor de audio naar de receiver dan moet ik mijn receiver op 50 zetten voordat er een fatsoenlijk volume uitkomt. Het aanpassen van het volume van de TV heeft hierbij geen invloed en de setting voor Dolby op zowel TV als de Next heeft ook geen zin. Heeft iemand dit al meegemaakt en er een oplossing voor?
Formerly known as Ragdoll
@InFamous ik snap even niet goed waarom je daar een oplossing voor zoekt, je had de Next immers al aangesloten via je Onkyo en dat werkt prima toch?
@Laguna mijn TV heeft een 4K resolutie en de Onkyo doet geen 4K pass trough. Ik wilde de Next op 4K aansluiten en zodoende kwam ik bij dit probleem.
En wat is het effect als je vanaf de TV de Onkyo met een optisch kabeltje aansluit i.p.v. HDMI ?
Dat ik geen CEC meer heb
en daarbij heb ik geen optische kabel liggen.
Dus meer een toekomstig probleem, gezien er maar 1 zender in 4K wordt aangeboden en Netflix en YouTube ook beschikbaar zijn op je TV. Maar goed als je een ander apparaat op die manier op je TV aansluit dan hoef je de Onkyo niet op 50 te zetten?InFamous schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:43:
@Laguna mijn TV heeft een 4K resolutie en de Onkyo doet geen 4K pass trough. Ik wilde de Next op 4K aansluiten en zodoende kwam ik bij dit probleem.
Correct, Playstation zat ook direct op mijn TV maar nu via de Onkyo en dat werkt gewoon prima. Het is echt alleen met de Next box.
Dus:
Next > Onkyo > TV werkt op max 1080P volume normaal.
Next > TV <> Onkyo volume zeer zacht
PS4 > TV <> Onkyo volume normaal
PS4 > Onkyo > TV volume normaal.
Ik heb zowel de TV als Next al op stereo output gezet wat geen verbetering bied, maar dat laat ik staan gezien niet alle zenders Dolby ondersteunen. Alle settings in de TV al nagelopen maar 90% is greyed out omdat het geluid via ARC naar de receiver gaat.
Ik heb alle HDMI poorten op mijn TV al gehad en er veranderd niks.
Dus:
Next > Onkyo > TV werkt op max 1080P volume normaal.
Next > TV <> Onkyo volume zeer zacht
PS4 > TV <> Onkyo volume normaal
PS4 > Onkyo > TV volume normaal.
Ik heb zowel de TV als Next al op stereo output gezet wat geen verbetering bied, maar dat laat ik staan gezien niet alle zenders Dolby ondersteunen. Alle settings in de TV al nagelopen maar 90% is greyed out omdat het geluid via ARC naar de receiver gaat.
Ik heb alle HDMI poorten op mijn TV al gehad en er veranderd niks.
[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 31-05-2019 09:36 ]
En weer een opnamen die mislukt is, je zou verwachten dat er hier toch ook veel meer over gemeld zou worden. Want dit zijn gewoon opnamens die mis gaan op de cloud server van Ziggo, en daar heeft dus iedereen last van die deze opnamen heeft staan en wil bekijken.

@EJSEJS Ik zie op de Ziggo App dat ik deze aflevering ook niet kan terugkijken (wat wel zou moeten kunnen, wordt aangegeven dat Replay mogelijk is).
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
@EJSEJS Gisteravond twee series opgenomen bij Fox (Deep State en The Passage). Van beide twee afleveringen. Deze zijn alle goed opgenomen. Heb je dit probleem alleen bij NPO of ook andere zenders?
Ja maar zo hoort een opnamen systeem niet te werken, wij vinden het juist fijn om een heel seizoen op te nemen, zodat we die achter elkaar kunnen bekijken. Op deze manier gaat dat dus niet, en moet je steeds controleren wat wel goed en wat niet goed is opgenomen.hansvk schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:11:
@EJSEJS Ik zie op de Ziggo App dat ik deze aflevering ook niet kan terugkijken (wat wel zou moeten kunnen, wordt aangegeven dat Replay mogelijk is).
Nee dit probleem is niet alleen op NPO zenders, op het ziggo forum worden ook andere zenders gemeld.meesje schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:12:
@EJSEJS Gisteravond twee series opgenomen bij Fox (Deep State en The Passage). Van beide twee afleveringen. Deze zijn alle goed opgenomen. Heb je dit probleem alleen bij NPO of ook andere zenders?
Er gaat inderdaad iets niet goed met deze uitzending. Er wordt aangegeven dat een abo voor replay nodig is. Bij andere uitzendingen gaat dit wel goed.hansvk schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:11:
@EJSEJS Ik zou dit melden bij Ziggo (wellicht al gedaan). De opmerking van hansvk was volgens mij puur een test en niet een tip om alsnog via replay te kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 31-05-2019 10:23 ]
Klopt, was een test om te kijken of die aflevering wel via Replay te zien was.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic