Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:49
@ReCreator neem aan dat je de box op internet hebt aangesloten? Probeer het eens via een LAN verbinding, hij vindt nu geen connect mogelijk heid dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Microkid, zo nieuwsgierig ben ik niet, daar mag een ander zich op uitleven :Y

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
EJSEJS schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Zolang we niks melden zal er zeker niks veranderen ;)
Beeld is beter geweest in een oudere firmware versie. Welke informatiestroom heeft er voor gezorgd dat in deze firmware het beeld zo gefilterd eruit ziet dan |:( Persoonlijk denk ik dat de veranderingen in firmware niet zo zwaar op onze bevindingen gemaakt wordt, maar wie weet. Ik zal het ook melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad lekker melden! En verder lekker genieten van Next. Ik wil niet meer terug naar Horizon. Vanmiddag Formule1 en nu Indy500. Ik ervaar dit beeld als zeer scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bfrqrv
meesje schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:43:
Inderdaad lekker melden! En verder lekker genieten van Next. Ik wil niet meer terug naar Horizon. Vanmiddag Formule1 en nu Indy500. Ik ervaar dit beeld als zeer scherp.
De vrouw wel, maar als tweaker kan je hier moeilijk van genieten. Snel menuutje en minder stroomverbruik moet ik het even van hebben tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:47:
[...]

De vrouw wel, maar als tweaker kan je hier moeilijk van genieten. Snel menuutje en minder stroomverbruik moet ik het even van hebben tot nu toe.
In tegenstelling tot menig tweaker heb ik geen 4K scherm, bij mij is de beeldkwaliteit (vrijwel?) niet slechter dan de voorganger. Daarnaast kijk ik niet veel naar lineaire tv, vnl. sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

dinandus schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:15:
@ReCreator neem aan dat je de box op internet hebt aangesloten? Probeer het eens via een LAN verbinding, hij vindt nu geen connect mogelijk heid dacht ik...
Ik had de box op WiFi aangesloten. Nu ook even met lan kabel geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Er komt ook niets in beeld en geen enkele knop reageert op iets.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
bfrqrv schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:47:
Dus een kwaliteit als van de Next is per definitie Tweaker onwaardig? Als ik dan kijk wat ik de afgelopen jaren als media via streaming of anderzijds voorgeschoteld heb gekregen dan kan ik mijzelf beter ergens gaan opknopen. :D

Ben toch blij dat al dan niet lineaire TV niet m'n primaire bron voor materiaal op de TV is. Er zijn een hoop diensten die een stuk beter spul afleveren, zowel qua beeldkwaliteit als qua programma zelf. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Gonadan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Dus een kwaliteit als van de Next is per definitie Tweaker onwaardig? Als ik dan kijk wat ik de afgelopen jaren als media via streaming of anderzijds voorgeschoteld heb gekregen dan kan ik mijzelf beter ergens gaan opknopen. :D

Ben toch blij dat al dan niet lineaire TV niet m'n primaire bron voor materiaal op de TV is. Er zijn een hoop diensten die een stuk beter spul afleveren, zowel qua beeldkwaliteit als qua programma zelf. :P
Nee dat zeg ik niet. Niets over onwaardig dat zijn jou woorden. Het ging over genieten.
En je hebt gelijk dat er gelukkig veel meer bronnen zijn die dan ook vele malen beter beeld geven. En ik maak daar ook gretig gebruik van hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
“Als tweaker kun je er moeilijk van genieten” <> “tweaker onwaardig” ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

bfrqrv schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:10:
Nee dat zeg ik niet. Niets over onwaardig dat zijn jou woorden. Het ging over genieten.
En je hebt gelijk dat er gelukkig veel meer bronnen zijn die dan ook vele malen beter beeld geven. En ik maak daar ook gretig gebruik van hoor.
Daar ging ik ook wel vanuit hoor, daarom probeer ik het ook een beetje in perspectief te zetten. Reguliere TV is al niet echt iets waar je naar kijkt vanwege de visuele geneugten.
Daarom snap ik de irritatie over het gebrek aan detail wel, maar kan me er ook niet zo druk om maken. Écht genieten doe ik bij gewone TV toch al niet. Plus als ik dan zie wat HBO bijvoorbeeld voor kwaliteit aflevert dan probeer ik gekscherend duidelijk te maken dat het met de Next allemaal nog best mee valt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02

aex351

I am the one

Een hele topic toegewijd aan een mediabox :/. Je zou bijna denken dat Ziggo daadwerkelijk reguliere 4k beeldmateriaal aanbiedt. Ik vermoed dat de interne beeldverwerking van een high-end televisies 1080i materiaal beter verwerkt naar 4k dan zo'n mediabox. Dus wat is precies het hele voordeel van deze mediabox :F. Los van dat de 'geweldige' Horizon box totaal niet geweldig was en dat alles beter is. Krijg er echt zo'n advertorial gevoel bij.
EJSEJS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:27:
[...]
Blijkbaar is het een persoonlijke smaak, want veel gebruikers vinden het beeld van de Next (glad gestreken gezichten) blijkbaar mooier (lees, storen zich er niet aan). Persoonlijk vind ik dat de kwaliteit van de Next hierdoor een stuk achteruit is gegaan, daarom kijk ik voorlopig LiveTV & Netflix gewoon via de TV (Ci+). En gebruik ik de Next alleen voor het opnemen van programma's. Dus je zal voor je zelf deze afweging moeten maken wat je het mooiste/beste beeld vind...

Voorbeeldje: links is de Next en rechts TV

[Afbeelding]

Let niet op de overdaad aan kleur want dat komt door de camera..
Je ziet beduidend minder detail. De interne beeldverwerking van je televisie rechts doet ten iedere geval wat het doen moet.

Opmerkingen als, na een week televisie kijken merk je er niets meer van :F :/. Precies hetzelfde met terugschakelen naar 720p. Na een week merk je er niets meer van. Of na zwart-wit televisie. Na een week ben je er gewoon aan gewend en merk je er niets meer van. :P

[ Voor 57% gewijzigd door aex351 op 26-05-2019 21:54 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Je kan het ook checken zonder module (staat bij mij nog op mijn to do lijstje). Npo 1, 2, 3 en ziggo sport worden via dvb-c in full hd uitgezonden. Dus coax in tv pluggen en testen maar. ;)
Om een goede vergelijking te maken, moet je wel je coax splitten. Wellicht wordt dan het signaal voor Next te zwak.
Nee hoor. Werkt goed hier. Heb CI+ module en de Nextbox . CI+ kwaliteit is beter. !

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
bfrqrv schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:37:
[...]

Als ik dat draadje lees gaat dat ook geen zoden aan de dijk zetten vrees ik. Ziggo zal doen wat hij wil.
Technisch is ondergeschikt aan commercieel belang. Ik verwacht zelfs dat er een bandbreedte verhaaltje aan vast zit.
Dat denk ik ook. Ze willen geen problemen krijgen in begin van de uitrol. Later met meer servers zullen ze het wel opschroeven.

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Bij lineaire TV hoeft bandbreedte geen issue te zijn, dan kan je gewoon multicasten. Zo werkt gewone TV nu ook. De uitdaging zit hem eerder in bandbreedte en dus bitrate van terugkijken en opnames, daar gaat je bandbreedte mogelijk wel knellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:42:
Bij lineaire TV hoeft bandbreedte geen issue te zijn, dan kan je gewoon multicasten. Zo werkt gewone TV nu ook. De uitdaging zit hem eerder in bandbreedte en dus bitrate van terugkijken en opnames, daar gaat je bandbreedte mogelijk wel knellen.
Wat is dan de reden dat bij lineaire 4k tv een netwerkverbinding nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bfrqrv
Gonadan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:38:
[...]

Daar ging ik ook wel vanuit hoor, daarom probeer ik het ook een beetje in perspectief te zetten. Reguliere TV is al niet echt iets waar je naar kijkt vanwege de visuele geneugten.
Daarom snap ik de irritatie over het gebrek aan detail wel, maar kan me er ook niet zo druk om maken. Écht genieten doe ik bij gewone TV toch al niet. Plus als ik dan zie wat HBO bijvoorbeeld voor kwaliteit aflevert dan probeer ik gekscherend duidelijk te maken dat het met de Next allemaal nog best mee valt. :P
Helemaal mee eens hoor. Kijk ook bijna geen gewone TV. Alleen zo'n kabelboxje staat er meestal wel weer voor langere tijd en het is meer het idee. Wacht gewoon maar af wat de volgende updates brengen, wie weet is het snel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 05:49:
[...]

Dat is gewoon een multicast stream.
Je hebt zelfs kans dat Ziggo dit als opstapje gebruikt voor volledig IPTV en niet investeerd in 4k DVB-C. Maar dat is puur speculeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:38
Na een aantal weken de next in huis te hebben toch sterk aan het twijfelen om het weer niet om te ruilen voor de gewraakte horizonbox. Waarom zullen jullie denken, naast dat het beeld op de LG oled als het kastje op 4k staat niet spetterend is nu ook het geluid maar op stereo gezet. Als ik het op dolby heb staan dan komt het vaak voor dat er geen geluid komt uit de centerspeaker, als ik dan het op stereo zet dan maakt de Denon zelf er 5.1 van en komt er geluid uit alle speakers. Ziggo brengt dus een 4k kastje uit dat 4k niet juist weergeeft op oled tv en het DD geluidspoor ook niet goed verwerkt, je zou bijna zeggen weer net iets te vroeg uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 1 ding .eerder ging mijn soundbar samsung me uit als de rest uit ging dit werkt sinds de next niet meer .

ook als je radio luisterd gaat deze na een paar uur op TV .....

voor de rest wel in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Dat is gewoon een multicast stream.
Je hebt zelfs kans dat Ziggo dit als opstapje gebruikt voor volledig IPTV en niet investeerd in 4k DVB-C. Maar dat is puur speculeren.
Dat wordt dus bedoeld met multicasten. Dat was voor mij niet duidelijk. Kennelijk heeft Ziggo besloten om voor non-4K materiaal nog niet te gaan multicasten wat resulteert in lagere beschikbare bandbreedtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:45
Dit weekend ineens veel problemen gekregen met de nextbox. Tijdens het tv kijken verlies ik ineens hdmi signaal. Geen ingang signaal meer...... soms, na wat proberen met de ab krijg ik het beeld terug, maar valt hij heel gauw weer uit. Ik heb al meermaals power off gedaan middels de knop achterop, om hem weer terug te krijgen. Iemand die zich herkent in deze issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
DarkAllMan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:34:
Dit weekend ineens veel problemen gekregen met de nextbox. Tijdens het tv kijken verlies ik ineens hdmi signaal. Geen ingang signaal meer...... soms, na wat proberen met de ab krijg ik het beeld terug, maar valt hij heel gauw weer uit. Ik heb al meermaals power off gedaan middels de knop achterop, om hem weer terug te krijgen. Iemand die zich herkent in deze issues?
Ja herkenbaar, ik moet ongeveer een 3x per week de nextbox van de stroom halen omdat het beeld zwart blijft bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
edebee schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:37:
[...]

Ja herkenbaar, ik moet ongeveer een 3x per week de nextbox van de stroom halen omdat het beeld zwart blijf bij opstarten.
Het opstarten gaat goed.... maar tijdens het TV kijken heb ik gewoon ineens geen HDMI signaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
@ DarkAllMan dat gelukkig dan weer niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@DarkAllMan Gebruik je de HDMI kabel die met de Next werd geleverd? Anders een keer wisselen om te zien of dat wat uit maakt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkAllMan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:34:
Zelf heb ik het probleem niet ervaren, maar wel een oplossing/workaround voorbij zien komen, te weten: de coax kabel opnieuw verbinden met de Next box. Maar wellicht heb je dit al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
hansvk schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:59:
@DarkAllMan Gebruik je de HDMI kable die met de Next werd geleverd? Anders een keer wisselen om te zien of dat wat uit maakt.
Jazeker. Ik wilde de RTFM voor zijn O-)
Aangesloten volgens het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
meesje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Zelf heb ik het probleem niet ervaren, maar wel een oplossing/workaround voorbij zien komen, te weten: de coax kabel opnieuw verbinden met de Next box. Maar wellicht heb je dit al gedaan.
Het gaat niet om het tuner signaal...... het gaat om HDMI signaal, alsof je de HDMI kabel eruit trekt.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

meesje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 05:49:
Dan moet ik m'n eerdere opmerking dat bandbreedte geen probleem is wat nuanceren en uitweiden.

De kanalen voor DVB-C TV worden via een gereserveerd deel van de bandbreedte (in frequentiespectrum) geleverd. Dat deel is beperkt en de bitrate per zender hangt dus af van het totaal aantal kanalen wat je wilt leveren. Zou je volwaardige 4K stream willen leveren dan moet je dus inleveren op het aantal kanalen wat je levert, of de beschikbare bandbreedte van het totale TV-deel van de kabel oprekken. Maar dat gaat dan ten kosten van de beschikbare bandbreedte voor andere diensten zoals internet en de retourdata.
In die zin is bandbreedte wel een issue, maar niet iets wat Ziggo op dat vlak zomaar zou kunnen verbeteren in de toekomst. Daar zitten gewoon harde limieten.

Daarom maken ze nu de stap naar IP-TV, ofwel gewoon een stream via internet. De laatste jaren is de bandbreedte per huishouden namelijk stevig omhoog gegaan en kan je die best mooi gebruiken om ook je TV streams over te doen.
Dan het idee van multicast. Doordat lineaire TV overal op hetzelfde moment dezelfde data nodig heeft kan je dat perfect multicasten. Ofwel de afzender (Ziggo) hoeft het maar één (kort door de bocht geredeneerd) keer te versturen en de routering op het web zorgt ervoor dat het bij alle geabonneerde ontvangers terecht komt. Zo zal het aantal kijkers van een kanaal niet van invloed zijn op een eventueel een bandbreedtetekort bij de afzender. Daarom zie ik geen technische reden waarom bandbreedte nu beperkend zou zijn voor 4K en dat later 'opgelost' zou moeten worden.

De uitdaging zit mijns inziens veel meer in de content die 'opgenomen' wordt en in de cloud staat. Dat kan je niet zonder meer multicasten en dan moet je dus met caching servers en dergelijke gaan werken, zoals Netflix doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkAllMan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Het gaat niet om het tuner signaal...... het gaat om HDMI signaal, alsof je de HDMI kabel eruit trekt.....
Nogmaals het staat me bij dat ik een dergelijk probleem hier in dit topic voorbij heb zien komen.
Baadt het niet dan schaadt het niet, toch? M.a.w. ik zou het gewoon even proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
DarkAllMan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Jazeker. Ik wilde de RTFM voor zijn O-)
Aangesloten volgens het boekje.
d:)b
Eventueel nog:
- andere HDMI-poort van de TV proberen;
- HDMI-instelling in de next veranderen;
- toch een andere HDMI kabel proberen om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt;
- factory reset van de next.

Mogelijk is de HDMI-poort op de Next anders rot.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
meesje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Nogmaals het staat me bij dat ik een dergelijk probleem hier in dit topic voorbij heb zien komen.
Baadt het niet dan schaadt het niet, toch? M.a.w. ik zou het gewoon even proberen. ;)
hansvk schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:31:
[...]

d:)b
Eventueel nog:
- andere HDMI-poort van de TV proberen;
- HDMI-instelling in de next veranderen;
- toch een andere HDMI kabel proberen om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt;
- factory reset van de next.

Mogelijk is de HDMI-poort op de Next anders rot.
Ik neem jullie aanbevelingen mee en zal het proberen zodra ik tijd heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:57
Voor wat betreft lineaire tv en bandbreedte.
Blijft de Next de DVB-C stream gebruiken als je je weergave pauzeert, en neemt hij dan lokaal de stream op terwijl lange termijn opnames in de cloud staan?
Of switch hij bij pauzeren van beeld naar een IP-TV versie van de stream? En krijg je daarmee mogelijk betere/slechtere kwaliteit bij tv pauzeren?

Edit:

Reactie op onderstaande, dan vind ik het wel knap hoe snel de omschakeling gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door jopie op 27-05-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40
@jopie lokaal opnemen zonder harde schijf lijkt mij best lastig.. zodra je pauzeert kijk je niet meer lineair, oftewel dan is het IPTV. Qua kwaliteit zie ik geen verschil.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:25

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:53:
@jopie lokaal opnemen zonder harde schijf lijkt mij best lastig.. zodra je pauzeert kijk je niet meer lineair, oftewel dan is het IPTV. Qua kwaliteit zie ik geen verschil.
Onzin, bij liveTV pauzeren blijf je gewoon lineair tv kijken. Je kunt dit namelijk ook doen zonder dat de Next een internet verbinding heeft (probeer maar eens), daarom zie je dus ook geen verschil in beeld kwaliteit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 27-05-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
EJSEJS schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Onzin, bij liveTV pauzeren blijf je gewoon lineair tv kijken. Je kunt dit namelijk ook doen zonder dat de Next een internet verbinding heeft (probeer maar eens), daarom zie je dus ook geen verschil in beeld kwaliteit ;)
Kan je die opmerking ook technisch onderbouwen? Ik zou namelijk niet weten hoe je een multicast signaal zou kunnen pauzeren. Zat je niet gewoon naar een buffer te kijken?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

EJSEJS schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:01:
Dergelijke diensten worden ook via het DVB-C signaal geleverd, maar dat houdt niet in dat ze nog steeds gemulticast worden en als je gepauzeerd hebt is het per definitie niet meer lineair TV kijken. ;)

Het verschil in kwaliteit is eerder te zoeken omdat je wel van dezelfde bronbestanden gebruik maakt. In een later stadium (zodra het echt uitzending gemist o.i.d. is) wordt het vaak geknipt, omgezet en 'efficiënt' opgeslagen. Wat dus gewoon een brakke bitrate kan betekenen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:06:
[...]
Kan je die opmerking ook technisch onderbouwen? Ik zou namelijk niet weten hoe je een multicast signaal zou kunnen pauzeren. Zat je niet gewoon naar een buffer te kijken?
Blijkbaar heeft de Next een interne buffer voor zo'n 2 minuten beeld, daarna volgt er een foutmelding.

Dus Live-TV pauzeren kan voor zo'n 2 minuten, laat je hem langer op pauze staan en je drukt op play, dan volgt er een foutmelding (indien er geen internetverbinding is).

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 27-05-2019 16:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

hardware-lover schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:13:
[...]

Blijkbaar heeft de Next een interne buffer voor zo'n 2 minuten beeld, daarna volgt er een foutmelding.
Oke zolang had ik niet getest, vandaar dat ik dacht dat het lineaire TV was, maar het is dus een interne buffer in de Next, weer wat geleerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

EJSEJS schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:34:
[...]
Oke zolang had ik niet getest, vandaar dat ik dacht dat het lineaire TV was, maar het is dus een interne buffer in de Next, weer wat geleerd ;)
Logisch gedacht kon het niet anders zijn als dat er met een interne buffer/opslag wordt gewerkt. Voor mij was het de vraag, hoelang de buffer het vol zou kunnen houden, daarom even de test gedaan om er achter te komen. Ik heb getest met een van de NPO zenders, deze hebben de hoogste bitrates. Het zou bij een lagere zender bitrate dus wat langer kunnen duren voor de buffer vol is, maar dat het geen uren gaat zijn, dat is wel duidelijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Knip! Kleine opschoning.. toeteren mag ergens anders.. ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Knip! Kleine opschoning.. ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

[ Voor 98% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 121% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Ik heb wat issues met de audio output van de Next naar de sonos beam. Wat ik ook probeer, ik krijg er alleen maar stereo geluid uit via de next.

Het volgende is de situatie:

Netflix via samsung smart TV app -> 5.1
Netflix via AppleTV aangesloten via HDMI -> 5.1
Alles wat ik afspeel via de next ( Netflix / TV ) -> stereo. :(

- DD staat aan op de next box.
- HDMI kabel gewisseld met die van de AppleTV om kabel probleem uit te sluiten
- Next box gereset naar fabrieksinstellingen

Als ik via de next box kijk kan ik ook geen Dolby Digital output selecteren op de TV ( greyed out ). Kijk ik via de AppleTV dan kan ik wel dolby digital selecteren.

De sonos beam is aangesloten via HDMI ( Arc ).

Iemand hier bekend met dit issue ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@Laguna @meesje Laten we het gewoon weer over de Next hebben, nogmaals "sorry" dat ik een vergissing heb gemaakt en dat ik het woordje "onzin" heb gebruikt. Nooit bij stil gestaan dat dit woordje zo zwaar zou wegen voor iemand. Ik heb er trouwens helemaal geen probleem mee om mijn fouten toe te geven, een fout maken is namelijk menselijk (zoals ik ook al eerder aangaf). Ik heb netjes proberen uit te leggen waardoor ik de fouten conclusie maakte (pauzeren werkte zonder internetverbinding), meer kan ik er nu niet meer aan veranderen. Dus laten we weer gezellig ontopic gaan met ze alle ;)

[ Voor 43% gewijzigd door DON PAPA op 28-05-2019 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@netvista, het enige wat ik kan bevestigen is dat er meerkanaals (ruimtelijk) geluid uit de Next kan komen via HDMI en met de instelling Dolby Audio actief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@netvista geldt dat alleen voor Netflix of zijn tv zenders zelf ook in stereo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 96% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Gonadan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:54:
@netvista geldt dat alleen voor Netflix of zijn tv zenders zelf ook in stereo?
Al het geluid wat van de next box naar de sonos beam gestuurd word is stereo. Netflix, maar ook alle tv zenders of films van movie & serie XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

[ Voor 87% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:41
mijn next box is bekabeld (1Gbps) aangesloten en replay tv werkt perfect maar netflix is een drama slechte beeldkwaliteit en het beeld loopt niet vloeiend micro stutter zeg maar.
ik gebruik de app van mijn samsung tv en deze is aangesloten via wifi maar werkt perfect en betere beeldkwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Michel242186 op 27-05-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het lijkt hier wel het Viva forum. :D
netvista schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:11:
Al het geluid wat van de next box naar de sonos beam gestuurd word is stereo. Netflix, maar ook alle tv zenders of films van movie & serie XL
Heb je wellicht een optische kabel die je even kunt proberen? Gewoon om te testen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 96% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Modbreak:Heren, willen jullie aub stoppen met deze discussie? Dan kunnen we het hier weer on-topic over de ervaringen met de Next hebben.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Nee, ik krijg simpelweg alleen maar stereo geluid uit de next box. De AppleTV en PlayStation sturen wel gewoon keurig 5.1 door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Michel242186 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:18:
mijn next box is bekabeld (1Gbps) aangesloten en replay tv werkt perfect maar netflix is een drama slechte beeldkwaliteit en het beeld loopt niet vloeiend micro stutter zeg maar.
ik gebruik de app van mijn samsung tv en deze is aangesloten via wifi maar werkt perfect en betere beeldkwaliteit.
Dat is bekend; de app doet niet aan, o.a, 24p schakelen etc.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppy1972
edebee schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:58:
Na een aantal weken de next in huis te hebben toch sterk aan het twijfelen om het weer niet om te ruilen voor de gewraakte horizonbox. Waarom zullen jullie denken, naast dat het beeld op de LG oled als het kastje op 4k staat niet spetterend is nu ook het geluid maar op stereo gezet. Als ik het op dolby heb staan dan komt het vaak voor dat er geen geluid komt uit de centerspeaker, als ik dan het op stereo zet dan maakt de Denon zelf er 5.1 van en komt er geluid uit alle speakers. Ziggo brengt dus een 4k kastje uit dat 4k niet juist weergeeft op oled tv en het DD geluidspoor ook niet goed verwerkt, je zou bijna zeggen weer net iets te vroeg uitgebracht.
Zelfde hier. Wachten rustig af. Ik heb m ook op stereo staan. Anders geen Center en spraak over links en rechtsvoor

Samsung Q8F 55" 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 12:54
M@cer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:20:
[...]

Even geprobeerd door de modem uit bridge stand te halen en daarna geen problemen meer en gelijk beeld.
Bedankt voor de tip.

Heeft iemand de LG Magic Remote al aan het werk op de NEXT box?? Het is mij met Pace, Arris en Cisco niet gelukt..
Ja gelukt met Philips en kies dan Afstandsbediengstype 11.
Met de knop "afstandsbediening op scherm" van je Magic Remote kan je uiteindelijk ook bij het menu komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb zojuist vanaf mn mobiel tijdens een verjaardag ‘enkele posts’ mogen opschonen. Graag gedaan, maar tel de volgende keer even tot 10 (of lees nog eens rustig na), voordat je in de digitale pen kruipt! Thanks ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:52
Als het goed is hebben we vannacht de 4.16 software update gehad. Heb vanmorgen zelf niet gekeken, maar ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aartstyle schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:23:
Als het goed is hebben we vannacht de 4.16 software update gehad. Heb vanmorgen zelf niet gekeken, maar ben benieuwd!
Wat zou daarin moeten zitten dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Dat is de vraag..... Als het goed is een fix voor Dolby digital problemen. Meestal verschijnt er wel een ziggo medewerker met een changelog post. Die heb ik nog niet gezien vanmorgen op de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aartstyle schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:23:
Hoe ben je daar achter gekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
Via een post op de ziggo community. In het besloten test gedeelte. Deze gebruiker heeft de 4.16 op zijn testbox, maar ook op zijn defintieve Next.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Vrijdag melding gemaakt bij Ziggo dat mijn Next een hoge pieptoon genereert als deze uitstaat.
Zaterdag de nieuwe afgeleverd en eindelijk weer stilte.

Wat een genot om een Next te vervangen. Aansluiten even wachten en je krijgt een melding Welkom Terug. Alles staat direct weer ingesteld zoals de oude ook stond ingesteld. Opnames/geplande opnames/instellingen/TV zenders en profielen alles wordt hersteld zonder iets te hoeven doen.

Toch even een compliment voor Ziggo voor de snelle service en de manier waarop de Next de boel hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:30:
Vrijdag melding gemaakt bij Ziggo dat mijn Next een hoge pieptoon genereert als deze uitstaat.
Zaterdag de nieuwe afgeleverd en eindelijk weer stilte.

Wat een genot om een Next te vervangen. Aansluiten even wachten en je krijgt een melding Welkom Terug. Alles staat direct weer ingesteld zoals de oude ook stond ingesteld. Opnames/geplande opnames/instellingen/TV zenders en profielen alles wordt hersteld zonder iets te hoeven doen.

Toch even een compliment voor Ziggo voor de snelle service en de manier waarop de Next de boel hersteld.
Mooi om te horen dat bij een swap je de box niet opnieuw hoeft in te stellen. Wel logisch gezien het cloud gebeuren, maar het is altijd de vraag of dat dan ook inbakken wordt in de programmatuur. ;)

Zelf ervaar ik dat de ventilator een ratel/geluid produceert. Dit is nog hoorbaar op mijn kijkafstand van 4 meter. Gezien de probleemloze swap, ga ik deze week maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:47:
[...]

Mooi om te horen dat bij een swap je de box niet opnieuw hoeft in te stellen. Wel logisch gezien het cloud gebeuren, maar het is altijd de vraag of dat dan ook inbakken wordt in de programmatuur. ;)

Zelf ervaar ik dat de ventilator een ratel/geluid produceert. Dit is nog hoorbaar op mijn kijkafstand van 4 meter. Gezien de probleemloze swap, ga ik deze week maar eens bellen.
Ging er vanuit dat door de Cloud er inderdaad veel zou blijven werken maar zo soepel had ik het niet verwacht >:)

Lijkt mij inderdaad een probleem en inderdaad even bellen want die moet je eigenlijk niet horen. Ik hoor de fan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DennusB schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:25:
[...]Wat zou daarin moeten zitten dan?
Hoofdzakelijk de oplossing voor synchronisatie van beeld en geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:57
Dit is meer een ervaringentopic dan een aankoopadviestopic, daar hebben we andere subfora voor

[ Voor 89% gewijzigd door Michael Knight op 28-05-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-09 18:43
Aartstyle schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:29:
Via een post op de ziggo community. In het besloten test gedeelte. Deze gebruiker heeft de 4.16 op zijn testbox, maar ook op zijn defintieve Next.
Staat daar toevallig ook nog wat er allemaal is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Ik zit op 4.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Nee de test is ten einde dus daar geen changelog meer. Wellicht komt hij in de openbare community later vandaag of per email. Ik weet niet hoe ze dit gaan communiceren. Mocht ik wat horen dan laat ik het weten. En oja, het kan zijn dat de updates gefaseerd uitgerold worden. Dus als je nu nog op 4.15 zit dan volgt de update de komende dagen/nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaeMKa
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2024
Op Ziggo community mijn probleem geplaatst.
Kon niet opnemen en geen replay kijken.
Binnen 1 dag reactie van Ziggo medewerker.
Daarna binnen 2 dagen alles gerealiseerd dat ik weer replay kon kijken en opnemen.
Ik blij... 😁

Kan je dit soort problemen beter DAAR plaatsen ipv hier.
Op de community wordt sneller gereageerd door Ziggo medewerk(st)ers die er ook verstand van hebben.

Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Omdat ik sinds een aantal dagen van de test Next overgestapt ben naar een klanten Next mag ik de problemen die ik vanaf nu ervaar met de klanten Next ook met de buiten wereld delen.

Wat mij opvalt is dat hier bijna geen problemen worden gemeld met betrekking over beeldstoringen & opnamens die geheel mislukken. Ik ervaar dit namelijk geregeld en stoor mij hier inmiddels behoorlijk aan.

Een voorbeeld:

Programma "Van de week" NPO3 26 mei 22:20 22:55

Deze uitzending zit vol met storing in het beeld, bijvoorbeeld tussen 7:00 - 8:00 & 10:00 - 11:00

Ook terug te zien via ReplayTV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dv4WOHqH5Tmwp61xH93Hz8fa/full.jpg

Ik ben wel benieuwd of jullie dit ook regelmatig tegen komen....

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 28-05-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:24

amphora

Websites & Fotografie

HaeMKa schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:40:
Daarna binnen 2 dagen alles gerealiseerd dat ik weer replay kon kijken en opnemen.
Ik blij... 😁

Op de community wordt sneller gereageerd door Ziggo medewerk(st)ers die er ook verstand van hebben.
Ik vind 2 dagen een niet werkende dienst toch echt veel te lang als je tientallen euro's per maand over de schutting gooit. Zelf DM ik altijd Ziggo Webcare op twitter. En als het echt niet kan wachten gewoon bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 28-05-2019 10:45 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaeMKa
Ook een CEC blokker geplaatst op de NEXT.
Met afstandsbediening van de Next wordt nu alleen de Next ingeschakeld.
Via de Harmony schakel ik tussen de ingangen op mijn versterker.
CABLE/SAT is voor de Humax - GAME is voor de NEXT
TV blijft op HDMI2 staan.
Werkt iig bij mij prima zo. Ik ben tevreden.

Nu alleen nog de optie op de NEXT dat er een overzicht komt van alle ingeplande herinneringen en dat ik die kan aanpassen, net zoals op de Humax.
Als ze dát kunnen realiseren kijk ik alleen nog via de Next. Nu nog vaak op de Humax 5200C
Heb deze ‘wens’ ook geolaatst op de Community van Ziggo.
Nu afwachten dus..

Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
EJSEJS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:44:
Omdat ik sinds een aantal dagen van de test Next overgestapt ben naar een klanten Next mag ik de problemen die ik vanaf nu ervaar met de klanten Next ook met de buiten wereld delen.

Wat mij opvalt is dat hier bijna geen problemen worden gemeld met betrekking over beeldstoringen & opnamens die geheel mislukken. Ik ervaar dit namelijk geregeld en stoor mij hier inmiddels behoorlijk aan.

Een voorbeeld:

Deze opnamen zit vol met storing in het beeld, bijvoorbeeld tussen 7:00 - 8:00 & 10:00 - 11:00

Ook terug te zien bij ReplayTV

[Afbeelding]

Ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaeMKa
amphora schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Ik vind 2 dagen een niet werkende dienst toch echt veel te lang als je tientallen euro's per maand over de schutting gooit. Zelf DM ik altijd Ziggo Webcare op twitter. En als het echt niet kan wachten gewoon bellen.
Ik was al 3 weken bezig om dit te realiseren via de telefoon. Hebben ze daar niet kunnen oplossen.
Dan vindt ik 2 dagen niet echt lang wachten naplaatsing op de community.
Ik werk niet met twitter dus was bellen of community de enige oplossing.. 😁

Na bellen met Ziggo daarna hebben ze mij een mooi korting gegeven op mijn abonnements geld voor een maand.
Ik ben tevreden... en alles werkt.. 👍😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Een voorbeeld:
Deze opnamen zit vol met storing in het beeld, bijvoorbeeld tussen 7:00 - 8:00 & 10:00 - 11:00
Net even een stuk hiervan teruggekeken, geen storing te zien. Wellicht moet je toch een keer je netwerk nakijken? (aangezien replay via het netwerk loopt).

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een voorbeeld:

[Afbeelding]

Wat geeft diagnostiek aan?
HaeMKa schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:40:
Ik blij... 😁

Destijds had ik na installatie van Next ook dat ik niet kon opnemen en geen replay tv. Toen gebeld en er werd 'iets' opnieuw gestuurd waardoor na 20 minuten het probleem was opgelost. Wat een andere tweaker al aangaf: een beller is sneller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Microkid schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Net even een stuk hiervan teruggekeken, geen storing te zien. Wellicht moet je toch een keer je netwerk nakijken? (aangezien replay via het netwerk loopt).
Bijzonder, ik wou net ook op het bericht van @EJSEJS reageren, omdat ik de bewuste uitzending ook via ReplayTV heb gekeken en ik zie exact dezelfde glitches in het beeld voorbij komen in de genoemde tijdsvakken zoals ook op het screenshot te zien is. Daarom wou ik zeggen dat de opname op de server van Ziggo met glitches is opgeslagen, maar jouw reactie ondermijnt dat nu. @Microkid heb je ook bij de genoemde tijdsvakken gekeken? Want de glitches zijn niet constant zichtbaar (vol is dan ook overdreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaeMKa
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Destijds had ik na installatie van Next ook dat ik niet kon opnemen en geen replay tv. Toen gebeld en er werd 'iets' opnieuw gestuurd waardoor na 20 minuten het probleem was opgelost. Wat een andere tweaker al aangaf: een beller is sneller. ;)
Ik was al 3 WEKEN bezig om dit te realiseren via de TELEFOON. Hebben ze daar niet kunnen oplossen.
Beller schijnbaar niet altijd sneller... 😜

Na bellen met Ziggo daarna hebben ze mij een mooi korting gegeven op mijn abonnements geld voor een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaeMKa schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Ik was al 3 WEKEN bezig om dit te realiseren via de TELEFOON. Hebben ze daar niet kunnen oplossen.

De praktijk wijst inderdaad uit dat het erg afhankelijk is van wie je aan de lijn krijgt. Wel erg zonde zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Microkid schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:53:
[...]Net even een stuk hiervan teruggekeken, geen storing te zien. Wellicht moet je toch een keer je netwerk nakijken? (aangezien replay via het netwerk loopt).
Dit heeft niks met mijn netwerk te maken, de storing is namelijk constant op hetzelfde moment en ziet er elke keer precies hetzelfde uit, het zit dus echt in de opnamen/uitzending.

Heb je ook tussen 7:00 - 8:00 & 10:00 - 11:00 gekeken ?
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:59:
[...]Wat geeft diagnostiek aan?
Die is gewoon goed, daar mankeert helemaal niks aan.
Dit probleem ligt echt aan de opnamens/uitzendingen bij Ziggo (zie mijn antwoord hierboven).
Laguna schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:00:
[...]Want de glitches zijn niet constant zichtbaar (vol is dan ook overdreven).
Ik vind dat niet overdreven, ik ben na 15 beeldstoringen gestopt met tellen, dat vind ik namelijk behoorlijk veel in een programma van 35 minuten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 28-05-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
EJSEJS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Ik vind dat niet overdreven, ik ben na 15 beeldstoringen gestopt met tellen, dat vind ik namelijk behoorlijk veel in een programma van 35 minuten ;)
Ik heb veel erger gezien bij m'n Humax, waardoor een opname simpelweg niet meer te volgens was. Dit is nog prima te volgen. Ik plaatste het even in perspectief voor Microkid, omdat hij er nu mogelijk vanuit ging dat het zowat constant zichtbaar zou zijn (wat dus niet het geval is). Los daarvan is dit wel iets waar Ziggo aandacht aan moet besteden en aangezien je zelf ook in de testfase hebt gezeten neem ik aan dat dit reeds bij Ziggo bekend is en ze hieraan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:11
Ik heb even gekeken in de Go app op windows 10, en daar zitten die storingen
er ook in. Dus dit heeft niet per direct te maken met de Next. Eerder met hun cloud platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:29:
[...]Ik heb veel erger gezien bij m'n Humax, waardoor een opname simpelweg niet meer te volgens was. Dit is nog prima te volgen. Ik plaatste het even in perspectief voor Microkid, omdat hij er nu mogelijk vanuit ging dat het zowat constant zichtbaar zou zijn (wat dus niet het geval is).
Klopt het kan altijd nog erger, en inderdaad het is niet constant door de hele uitzending heen (vandaar dat ik ook even twee tijd vakken van een minuut aangaf waar je het snel in kan terug zien) ;)
Laguna schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:29:
[...]Los daarvan is dit wel iets waar Ziggo aandacht aan moet besteden en aangezien je zelf ook in de testfase hebt gezeten neem ik aan dat dit reeds bij Ziggo bekend is en ze hieraan werken.
Over de testfase kan ik helaas niks melden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 28-05-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Klopt het kan altijd nog erger, en inderdaad het is niet constant door de hele uitzending heen (vandaar dat ik ook even twee tijd vakken van een minuut aangaf waar je het snel in kan terug zien) ;)

[...]

Over de testfase kan ik helaas niks melden ;)
Net ook even via de browser getest. De glitches zijn niet zo dramatisch zoals weergegeven in jouw afbeelding, maar ze zijn er wel. En ook elke keer op hetzelfde moment, bijvoorbeeld om 07:47.
Werk aan de winkel voor Ziggo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 11:11
HaeMKa schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Voor andere die dit probleem ook hebben....

Na een aantal keer in discussie geweest te zijn met de chat die nog niet van dit probleem gehoord had en ik was de eerste die het melde, ben ik zelf op onderzoek uitgegaan.

Via mijn ziggo -> producten -> digitale ontvanger en smartcards heb je een knop zenders en pincode herstellen. Als je daar op klikt en op de volgende pagina op de knop Opnieuw ophalen drukt... tadaa. _/-\o_
Binnen een minuut werkte het bij mij vlekkeloos.

De medewerker van ziggo was goed verbaasd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 30-09 22:41

Een voorbeeld:

Deze uitzending zit vol met storing in het beeld, bijvoorbeeld tussen 7:00 - 8:00 & 10:00 - 11:00

[Afbeelding]

Exact hetzelfde gehad gister. Na een paar seconden ging het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aartstyle schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:29:
Heb er hier ook 4.16 opstaan zie ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Heb er hier ook 4.16 opstaan zie ik.
Nu nog zoeken of we ergens een changelog voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 20:11
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Nu nog zoeken of we ergens een changelog voorbij zien komen.
Zo te merken lost dit de lipsync op bij dolby aan. Bij mij loopt het nu beter dan voorheen. Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
EJSEJS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:21:
[...]
Dit heeft niks met mijn netwerk te maken, de storing is namelijk constant op hetzelfde moment en ziet er elke keer precies hetzelfde uit, het zit dus echt in de opnamen/uitzending.
Heb je ook tussen 7:00 - 8:00 & 10:00 - 11:00 gekeken ?
[...]
Correctie, nu even specifiek op deze tijdstippen gekeken, en daar zie ik inderdaad storing. Dat moet dan in de opname bij Ziggo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Microkid schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Correctie, nu even specifiek op deze tijdstippen gekeken, en daar zie ik inderdaad storing. Dat moet dan in de opname bij Ziggo zitten.
Eens, daardoor zullen de glitches op iedere Next identiek zijn. Aangezien we daar zelf logischerwijs geen invloed op hebben zal het voor Ziggo zorg zijn om te voorkomen dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Ben heel benieuwd. Het pakket met de Next komt morgen binnen. Zijn er nog tips en/of trucs die jullie willen delen?

Volgens mij krijg ik er ook een nieuw modem bij. Nu heb ik mijn huidige modem in bridge modus staan, met daar aan een UniFi netwerk. Dat zou ik dus het liefst zo laten. Is dat mogelijk? Of kan ik beter het nieuwe bodem plaatsen en deze in bridge kunnen laten zetten?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 25 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic