Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost_e_1990
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-05 10:35
Ralph88 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:58:
[...]

Sorry, voor mijn late reactie. Het is minder, maar niet geheel weg.
Het is wel mooi geregeld dat de nieuwe Next automatisch de instellingen overneemt van de vorige.
Het is bij mij helemaal goed gegaan. Opvallend dat de installatie nu heel anders ging dan enkele weken daarvoor, toen ze nog in de testfase zaten. Het piepje is bij mij helemaal weg. Alleen af en toe nog rare storingen met het kastje, maar dat zal vanzelf beter worden. Ik heb hem ook niet bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Notna schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:18:
[...]

Is het de box of de voeding? Klinkt als een condensator/coil(whine) die niet lekker is. Gewoon vervanging aanvragen; heb een paar andere gezien die ook een dergelijke melding hadden gemaakt.
Lijkt mij ook en het probleem zit volgens mij in de box zelf. Als ik deze achterop uitzet is het direct weg.
Tevens lijkt de hoge toon ook bij de box zelf af te komen aangezien de adapter verder weg ligt.

Maar wordt toch als set vervangen dus lijkt mij geen probleem.

Maar eens een bericht sturen naar ze hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
meesje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:03:
@bfrqrv Ik ga nu toch wel twijfelen of de Next box beter beeld geeft dat XL. Ben ik wellicht toch te enthousiast geweest (door de super gebruikservaring) en daardoor minder kritisch op de beeldkwaliteit?
Tot nu toe heb ik vnl. naar sport gekeken en naar Movies&Series. Dit oogt allemaal super scherp. De komende tijd ga ik eens kritisch kijken naar de gewone zenders. Misshchien ook eens een test doen met de dvb-c tuner van mijn tv.
Is de ingebouwde tuner dan de absolute waarheid? Dat verschilt dan toch ook gewoon per TV?
Wellicht is de Next gewoon bar slecht in upscaling, dat zou ook verklaren waarom de boel dicht gesmeerd wordt (als dat al zo is). We gaan nu wel over naar een andere wijze van transport voor de streams, dat geeft wel een andere verwerking. Een aantal diensten heeft bewezen dat je via IP-TV ook prima beeld kunt hebben, maar evenzoveel diensten hebben bewezen dat je ook aardig op die streams kunt beknibbelen waardoor het 'net niet' is.
bfrqrv schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:17:
De CEC kan niet uit van de Next, dat is een van de redenen dat mensen de killer kopen en aansluiten. Het scheelt wat voor apparatuur je in de keten hebt zitten. De Next CEC heeft niet alleen invloed op een TV.
Het is echt heel simpel, als je CEC uit zet op al je apparaten dan kan de Next ze simpelweg niet beïnvloeden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:57:
Het is echt heel simpel, als je CEC uit zet op al je apparaten dan kan de Next ze simpelweg niet beïnvloeden.
In mijn geval was dat ook mijn eerste oplossing, CEC op al mijn apparaten uit zetten, heb toch een Harmony dus dat maakt niet zoveel uit. Tot ik er achter kwam dat ik mijn Kodi op de Raspberry PI ook niet meer kon bedienen, want die werkt via de CEC van mijn TV. Daarom toch maar een CEC Killer gekocht voor de Next.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Is de ingebouwde tuner dan de absolute waarheid? Dat verschilt dan toch ook gewoon per TV?
Wellicht is de Next gewoon bar slecht in upscaling, dat zou ook verklaren waarom de boel dicht gesmeerd wordt (als dat al zo is). We gaan nu wel over naar een andere wijze van transport voor de streams, dat geeft wel een andere verwerking. Een aantal diensten heeft bewezen dat je via IP-TV ook prima beeld kunt hebben, maar evenzoveel diensten hebben bewezen dat je ook aardig op die streams kunt beknibbelen waardoor het 'net niet' is.

[...]

Ik heb geen 4K scherm, upscalen is bij niet van toepassing. Als ik nu kritisch naar mijn scherm kijk, lijkt het ook wel alsof details in gezichten een beetje dicht gesmeerd zijn. Voorheen viel me dat niet op. Ik durf nu niet met zekerheid te zeggen of de XL beter/slechter beeld gaf. Mijn kijkafstand is 4/4,5 meter van een 50 inch full hd scherm. Dat is sowieso 1-1,5 meter te veel om alle details goed te zien. Ik moet dan echt dichterbij gaan zitten.

Gezien de vele reacties hier en in het forum van Ziggo, denk ik dat dit probleem niet weggewuifd kan worden door Ziggo en ontgetwijfeld opgepakt zal worden. We moeten gewoon geduld hebben. Verder ervaar ik geen noemenswaardige problemen. De (mogelijk) wat mindere beeldkwaliteit weegt, voor mij, echt niet op tegen de vele voordelen. Bij mij is het plezier in tv kijken weer terug. Sowieso ervaar ik sportuitzendingen (Eurosport, Ziggo Sport) als zeer scherp. Daarnaast M&S ook top kwaliteit beeld.

Wat betreft CEC, toen ik de eerste reacties las over dit probleem, dacht ik ook van 'dan zet je toch de boel lekker uit aan de ontvangende kant'. Wat ik vernomen heb, is dat het signaal erg krachtig is en gewoon deze settings negeert. Nogmaals ik heb dat alleen gelezen, niet zelf ervaren, ik vind het fijn dat mijn tv gelijk aan/uit gaat. Daarom hebben sommigen een 'cec killer' aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@meesje, even om het duidelijk te maken. Als jij de instelling op 1080p hebt staan als Next uitvoer, ook dan laat je de Next het beeld beïnvloeden. De Next krijgt namelijk geen live 1080p beeld aangeleverd vanuit Ziggo.

Maar sommige DVB-C decoders hebben wel een uitstekende converter onboard om daarmee het live TV-signaal daadwerkelijk wat beter te doen lijken. Je kunt de verschillen in uitvoer vooral goed testen bij zenders zoals RTL-Z HD, waarbij zo'n lopende infobalk in beeld aanwezig is. Je ziet (soms) een duidelijk verschil tussen de gekozen instelling en het beeld.

Dit betreft echter enkel het effect op trillingen/scherpte e.d., de kleuren veranderen er niet mee, zoals sommigen dit met de Next ervaren.

Mijn vrouw is erg blij met het apparaat, en dat is alleen al een extra pluspunt waard. Als ik live TV ga (of eigenlijk mag) kijken schakel ik over naar "mijn" decoder, en zo zijn we beiden tevreden ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06
hardware-lover schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:09:
@meesje, even om het duidelijk te maken. Als jij de instelling op 1080p hebt staan als Next uitvoer, ook dan laat je de Next het beeld beïnvloeden. De Next krijgt namelijk geen live 1080p beeld aangeleverd vanuit Ziggo.

Maar sommige DVB-C decoders hebben wel een uitstekende converter onboard om daarmee het live TV-signaal daadwerkelijk wat beter te doen lijken. Je kunt de verschillen in uitvoer vooral goed testen bij zenders zoals RTL-Z HD, waarbij zo'n lopende infobalk in beeld aanwezig is. Je ziet (soms) een duidelijk verschil tussen de gekozen instelling en het beeld.

Dit betreft echter enkel het effect op trillingen/scherpte e.d., de kleuren veranderen er niet mee, zoals sommigen dit met de Next ervaren.

Mijn vrouw is erg blij met het apparaat, en dat is alleen al een extra pluspunt waard. Als ik live TV ga (of eigenlijk mag) kijken schakel ik over naar "mijn" decoder, en zo zijn we beiden tevreden ;)
Dat wil zeggen dat de Next op 1080i moet staan, ook voor een 4k OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
wvkreg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Ik vind 1080i bij mijn oled (LG65B6) het beste beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
jkoeners schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:28:
[...]

Ik vind 1080i bij mijn oled (LG65B6) het beste beeld geven.
Maar zodra er 4K zender komen zoals Love Nature er al 1 is, werken deze zender niet meer.
Wanneer stapt Ziggo naar 1080p of 4k? Glazen bol aan! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat was ook de opmerking die me te binnen schoot. Ik zal 'm ipv op auto eens op 1080i zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Moeten helemaal niets? Je zet hem daarop waarvan jij vind dat dit je het beste resultaat geeft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hardware-lover schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:40:
[...]

Moeten helemaal niets? Je zet hem daarop waarvan jij vind dat dit je het beste resultaat geeft?
Je moet wel ademen, anders...
Ik ben op zoek naar de beste instelling voor een 4k OLED LG C7, want ik ben nu niet tevreden. Hij staat op van de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG oled c8 en beste instelling heb ik op 1080i maar ondanks dat toch nog de gladgestreken gezichten! ZIggo gebeld en probleem wordt steeds bekender dus mensen die dat probleem hebben op voornamelijk 4K tv's, trek aan de bel en wie weet geeft dat sneller een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:40:
[...]

Het woord 'moeten' moet ;) je niet dwingend opvatten. In het dagelijks gebruik, hanteer je toch vaak dit woord, terwijl je echt niet dicteert dat iemand echt iets moet doen.

In ieder geval heb ik op het ziggo forum wel ergens gelezen dat bij diegene 1080i een minieme verbetering opleverde. Ik denk dat we wel van alles kunnen gaan proberen aan te passen. Laten we eerst de eerstvolgende update eens afwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 24-05-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Sinds de lg update geen problemen meer. Hebben jullie wel de update gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Yup .25. Dan kijk je duidelijk minder kritisch dan wij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:53:
[...]
Het woord 'moeten' moet ;) je niet dwingend opvatten. In het dagelijks gebruik, hanteer je toch vaak dit woord, terwijl je echt niet dicteert dat iemand echt iets moet doen.

In ieder geval heb ik op het ziggo forum wel ergens gelezen dat bij diegene 1080i een minieme verbetering opleverde. Ik denk dat we wel van alles kunnen gaan proberen aan te passen. Laten we eerst de eerstvolgende update eens afwachten.
Dat had ik zo ook wel begrepen natuurlijk, het is ook geen vanzelfsprekendheid. Er wordt ook gesteld, "voor een 4k Oled tv", maar zoals diverse keren eerder aangehaald, met mijn "oud" model Oled val ik schijnbaar buiten die groep gebruikers die problemen met de kleuren ervaren. Vind ik helemaal niet erg, hoop alleen niet dat aanpassingen in de toekomst nadelig uitpakken voor mij 😏

Even m.b.t. de Nature 4k stream die Ziggo aanbied. Deze is vandaag wat minder stabiel lijkt het wel, hij valt regelmatig in herhaling waarbij een scene soms een seconde of wat terugspringt in de tijd en opnieuw wordt afgespeeld. Spring je later terug naar dat moment, dan komt dat niet meer voor. Lijkt op een tijdelijke hickup in het signaal dus.

Ik wil graag eerst eens even wat meer 4k aanbod onder ogen gaan krijgen met dit apparaat. Bij voorkeur dan maar meteen Formule 1 omdat dit in principe al beschikbaar is (als bron).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
wvkreg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:58:
Yup .25. Dan kijk je duidelijk minder kritisch dan wij :-)
Nou heb meerdere malen geswitched na de update van 1080p naar 1080i en 4k en ook nog van je tv.
Ik zie bijna tot geen verschil meer. Terwijl voor de update 4k fletse en foute kleuren gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hardware-lover Helder! Ik denk dat het ook best een complex probleem is om op te lossen. Zo veel modellen televisies en daarnaast ook zo veel ("verbeter") instellingen die weer averechts kunnen werken. Het lijkt me een hele kluif voor Ziggo. Hopelijk verandert er voor jou straks bij een eventuele update niks.

Zelf heb ik mijn full hd televisies (Sony) op een standaard preset gezet (Bioscoop). Hierdoor staan (bijna?) alle verbeteraars uit en zijn de kleuren ook echter dan bij de standaard preset (welke je eventueel ook nog op Levendig kunt zetten). Standaard en Levendig levert fluorescerend gras op en oranje gezichten.... ;) Deze trend is een paar jaar geleden gestart, "de kleuren spatten van het scherm". Ja, ze spatten inderdaad van het scherm, maar hebben helemaal niks meer te maken met de waarheid. Hopelijk komen ze daar weer eens op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
silver323 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Dat heb ik ook van de pieptoon. Wanneer deze via de aan/uit knop op de achterkant wordt uitgezet dan is de pieptoon ook weg.

Zit er aan te denken om die aan te geven bij Ziggo. Is af en toe toch wat vervelend met zo'n pieptoon.
Vandaag contact gehad met Ziggo en ze kende het probleem niet al is dit natuurlijk gewoon een elektronica probleem en niet direct een Next probleem. Of er moeten tzt meer meldingen komen. In het begin deed hij het wel normaal.

Krijg een nieuwe opgestuurd en oude kan daarna retour. Dus mocht je er ook erg veel last van hebben even bellen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:22

InFamous

excommunicado

Ik mag mij hier ook gaan melden, vandaag mijn contract aangepast en krijg als het goed is morgen de Next binnen.

Moet ik nog ergens opletten met installeren?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InFamous schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:47:

Moet ik nog ergens opletten met installeren?
Of de stekker erin zit :P

Nee serieus is kinderlijk eenvoudig. Zou hem via utp aansluiten indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:22

InFamous

excommunicado

Ja dat was ik sowieso van plan, het aansluiten zelf is natuurlijk kinderspel.

Ik bedoelde meer met instellingen, of ik daar nog iets mee moet doen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:48
InFamous schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:59:
Ja dat was ik sowieso van plan, het aansluiten zelf is natuurlijk kinderspel.

Ik bedoelde meer met instellingen, of ik daar nog iets mee moet doen.
Op 4K zetten als je dat hebt op de TV ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
king006 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:34:
[...]

Op 4K zetten als je dat hebt op de TV ;)
Zet maar gewoon op 1080i. Helaas moet een aantal van ons dat telkens opnieuw doen na het aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharule
pietrucci schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:44:
[...]

Zet maar gewoon op 1080i. Helaas moet een aantal van ons dat telkens opnieuw doen na het aanzetten.
Ja aantal. Ik oa niet. Dus is ff testen dat. Heb het zelf op "van je tv" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
Sharule schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:47:
[...]

Ja aantal. Ik oa niet. Dus is ff testen dat. Heb het zelf op "van je tv" staan.
Naar mijn idee vindt dat geval bij een 4k tv de upscaling dan helemaal plaats door de Next en dat gaat (nog) niet zo goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

meesje schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:22:
@hardware-lover Helder! Ik denk dat het ook best een complex probleem is om op te lossen. Zo veel modellen televisies en daarnaast ook zo veel ("verbeter") instellingen die weer averechts kunnen werken. Het lijkt me een hele kluif voor Ziggo. Hopelijk verandert er voor jou straks bij een eventuele update niks.
Hoezo een hele kluif? Gewoon zo standaard mogelijk uitzenden en dan mogen alle LCD fans hun Samsung lasbril zelf instellen. Niet de taak van Ziggo.

Zojuist op het journaal vergeleken tussen 1080i en 4K. Ik ben best een grote zeikerd die met kalibratie apparatuur in de gang ga met mijn schermen, maar ik ben niet overtuigd van een verschil.
Dus of het verschilt heel erg per TV en of instellingen, of er zijn veel mensen die spoken zien. :P
ma9ma schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:08:
In mijn geval was dat ook mijn eerste oplossing, CEC op al mijn apparaten uit zetten, heb toch een Harmony dus dat maakt niet zoveel uit. Tot ik er achter kwam dat ik mijn Kodi op de Raspberry PI ook niet meer kon bedienen, want die werkt via de CEC van mijn TV. Daarom toch maar een CEC Killer gekocht voor de Next.
Dat geloof ik, daarom had ik vroeger altijd lirc draaien. Heel veel betrouwbaarder. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:18:
[...]

Hoezo een hele kluif? Gewoon zo standaard mogelijk uitzenden en dan mogen alle LCD fans hun Samsung lasbril zelf instellen. Niet de taak van Ziggo.
Dat vind ik een vrij simpele kijk op het probleem. Ik vind hier niks ‘gewoons’ aan. Als dit zo simpel is, dan had iedereen toch al gelijk goed beeld? Daarnaast wil je uit commercieel oogpunt toch zo veel mogelijk tv’s out the box een zeer goed beeld geven? Bekijk het niet als techneut of tweaker, maar als de gewone man. Die doelgroep is veel groter dan het aantal tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mijn Media Box Next is binnen, aansluiten was een klusje van nog geen 5 minuten. Heb ook een nieuwe router gekregen. Kek wit kastje. Alleen nu is de vraag, ik wil deze wel gebruiken, maar staat deze in Bridge modus of niet. En moet ik Ziggo bellen om hem in Bridge modus te plaatsen. Hij moet namelijk in Bridge modus werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Wim-Bart op 24-05-2019 21:31 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

meesje schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:34:
Dat vind ik een vrij simpele kijk op het probleem. Ik vind hier niks ‘gewoons’ aan. Als dit zo simpel is, dan had iedereen toch al gelijk goed beeld?
Het is zo simpel. Als een media apparaat de bron zo getrouw mogelijk weergeeft zal iedereen het meest tevreden zijn. Want iedereen heeft zijn tv al naar eigen smaak ingesteld. Ga je daarvan afwijken dan gaat de tv dus afwijken van wat men wenst, dat is nooit positief.
Daarnaast wil je uit commercieel oogpunt toch zo veel mogelijk tv’s out the box een zeer goed beeld geven? Bekijk het niet als techneut of tweaker, maar als de gewone man. Die doelgroep is veel groter dan het aantal tweakers.
Juist als niet techneut zit je er niet op te wachten dat elk kastje weer zijn eigen invulling geeft. Wij gaan prutsen met formaten, de meesten willen dat niet.
Waar denk je anders dat standaarden voor zijn uitgevonden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:50

Pierre

Van nature lui!

Wim-Bart schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:30:
Mijn Media Box Next is binnen, aansluiten was een klusje van nog geen 5 minuten. Heb ook een nieuwe router gekregen. Kek wit kastje. Alleen nu is de vraag, ik wil deze wel gebruiken, maar staat deze in Bridge modus of niet. En moet ik Ziggo bellen om hem in Bridge modus te plaatsen. Hij moet namelijk in Bridge modus werken.
Is het een Arris dan kan je die zelf in bridge mode zetten, heb je de Compal dan moet je bellen met Ziggo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Pierre schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:32:
[...]

Is het een Arris dan kan je die zelf in bridge mode zetten, heb je de Compal dan moet je bellen met Ziggo.
Het is de arris. Dank je :) dat scheelt weer een hoop werk :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wim-Bart schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:34:
[...]

Hmmm lees dit ook even.
https://community.ziggo.n...x-arris-bridge-mode-35553
Woon je fUPC dan kan je het zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 24-05-2019 21:37 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 22:44
Wim-Bart schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:34:
[...]

Als je vorige modem al in Bridge mode stond, zal deze nieuwe witte Arris ook in Bridge mode gaan.
Bij mij stond ie na het aansluiten dus al in Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Yihaaa schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:37:
[...]

Als je vorige modem al in Bridge mode stond, zal deze nieuwe witte Arris ook in Bridge mode gaan.
En dat hangt toch wel af van je vorige modem, ik had een Cisco en die kon niet eens in bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:18:
[...]Zojuist op het journaal vergeleken tussen 1080i en 4K. Ik ben best een grote zeikerd die met kalibratie apparatuur in de gang ga met mijn schermen, maar ik ben niet overtuigd van een verschil.
Het enige wat je op die manier ziet is het verschil in upscaling tussen de tv en de Next. Op 1080i doet je tv de upscaling en op 4K doet de Next dit.

De Next geeft op beide (1080i / 4K) het "filter" wat de glad gestreken gezichten veroorzaakt. Pas als je het TV beeld van de TV zelf (Ci+) met dat van de Next vergelijkt zie je het verschil wat de Next in negatieve zin met het beeld doet..
Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:32:
Het is zo simpel. Als een media apparaat de bron zo getrouw mogelijk weergeeft zal iedereen het meest tevreden zijn.
Precies, gewoon het standaard signaal door geven zonder aanpassingen zodat je TV zelf het werk doet zou het beste zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 24-05-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 22:44
Pierre schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:39:
[...]

En dat hangt toch wel af van je vorige modem, ik had een Cisco en die kon niet eens in bridge.
Okay; het werkte dus bij mijn Ubee EWV 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Yihaaa schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:37:
Bij mij ging dat niet automatisch mee, maar dan nog klik je er zo doorheen en staat hij wel in bridge.
EJSEJS schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:39:
[...]

Het enige wat je op die manier ziet is het verschil in upscaling tussen de tv en de Next. Op 1080i doet je tv de upscaling en op 4K doet de Next dit.

De Next geeft op beide (1080i / 4K) het "filter" wat de glad gestreken gezichten veroorzaakt. Pas als je het TV beeld van de TV zelf (Ci+) met dat van de Next vergelijkt zie je het verschil wat de Next in negatieve met het beeld doet..
En toch zie je de één na de ander papegaaien dat hij per se op 1080i moet. Ik neem het één en ander voorlopig nog even met een pallet zout. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Gonadan op 24-05-2019 21:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Overigens wat mij op valt is dat het beeld beter is dan met de Horizon en het kastje oogt veel rustiger met maar 1 ledje en hij is stil. De Horizon maakte zo veel geluid dat ik er gek van werd. En mijn eerste indruk is dat hij lekker snel is. Daarnaast geen artifacts meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:49:
En toch zie je de één na de ander papegaaien dat hij per se op 1080i moet. Ik neem het één en ander voorlopig nog even met een pallet zout. :P
1080i is ook beter, aangezien je TV de upscaling naar 4K (bij de meeste tv's) gewoon veel beter doet dan de Next. Het probleem is alleen dat de Next bij heel veel gebruikers weer terug springt naar 4K op het moment als de Next opstart.

Maar dit heeft dus niks met het gladde gezichten probleem te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nou ja veel? Als ik heen en weer schakel is de blackout te lang om duidelijk verschil te zien.
Wellicht eens op zoek naar uitzendingen waar je het echt goed zou moeten kunnen zien, maar vooralsnog heb ik geen reden gezien om moeite te steken in het beïnvloeden van de beeldmodus.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:12:
Nou ja veel? Als ik heen en weer schakel is de blackout te lang om duidelijk verschil te zien.
Vooral bij praat programma's waar gezichten goed in beeld zijn zie je het, het meest. Maak anders maar eens foto's en vergelijk ze met elkaar. Pas wel op want als je het verschil eenmaal ziet zal je het steeds beter zien (lees je er aan gaan ergeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

EJSEJS schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:19:
Vooral bij praat programma's waar gezichten goed in beeld zijn zie je het, het meest. Maak anders maar eens foto's en vergelijk ze met elkaar. Pas wel op want als je het verschil eenmaal ziet zal je het steeds beter zien (lees je er aan gaan ergeren).
Ja dat ken ik wel, daarom heb ik bij mijn OLED nooit actief gezocht naar paneelfouten. What has been seen...

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
[...]

Was alles maar zo simpel, het ligt helaas in sommige gevallen iets gecompliceerder. Als je in jou situatie alle CEC uit kan zetten kan ik me dat voorstellen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkoeners
Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:49:
[...]

Bij mij ging dat niet automatisch mee, maar dan nog klik je er zo doorheen en staat hij wel in bridge.

[...]

Er was eerder wel degelijk een duidelijk kleur verschil tussen 4k en 1080. Er is blijkbaar een next update geweest, want het kleur verschil is nu veel kleiner. Ik kan mij voorstellen dat het voor veel mensen nu niet uitmaakt.(los van het ‘filter’ effect). Ik zie nog steeds verschil dus zet de next steeds in 1080i. Er mist vooral wat rood in 4k.
Mijn oled is professioneel gekalibreerd, dus misschien ben ik wat kritisch. Zeker geen papegaai....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:32:
[...]

Het is zo simpel. Als een media apparaat de bron zo getrouw mogelijk weergeeft zal iedereen het meest tevreden zijn. Want iedereen heeft zijn tv al naar eigen smaak ingesteld. Ga je daarvan afwijken dan gaat de tv dus afwijken van wat men wenst, dat is nooit positief.

[...]

Juist als niet techneut zit je er niet op te wachten dat elk kastje weer zijn eigen invulling geeft. Wij gaan prutsen met formaten, de meesten willen dat niet.
Waar denk je anders dat standaarden voor zijn uitgevonden. ;)
Het lijkt me nog steeds een hele kluif voor Ziggo. Anders hadden we nu toch al deze klachten niet gehad. De test loopt kennelijk al sinds september. Ik heb het vermoeden dat elke tv toch weer anders om gaat met een zelfde signaal. Daar heeft Ziggo dus rekening mee te houden. Het wordt nu ook een samenspel met de fabrikanten. Zowel Ziggo als de tv fabrikant willen hun klant niet verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:07:
Het lijkt me nog steeds een hele kluif voor Ziggo. Anders hadden we nu toch al deze klachten niet gehad. De test loopt kennelijk al sinds september. Ik heb het vermoeden dat elke tv toch weer anders om gaat met een zelfde signaal. Daar heeft Ziggo dus rekening mee te houden. Het wordt nu ook een samenspel met de fabrikanten. Zowel Ziggo als de tv fabrikant willen hun klant niet verliezen.
Ik ben wel benieuwd naar de technische achtergrond waar ze nu mee bezig zijn want in mijn optiek maken ze die kluif helemaal zelf. Het is nu gewoon een kwestie van aan standaarden houden.
Als dat al een hele kluif is dan ben ik benieuwd wat je ervan vindt als ze eventueel met Dolby Vision aan de gang moeten. Dat is daadwerkelijk een samenspel wat bij elke tv anders is.
bfrqrv schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:57:
Was alles maar zo simpel, het ligt helaas in sommige gevallen iets gecompliceerder. Als je in jou situatie alle CEC uit kan zetten kan ik me dat voorstellen ja.
Tja, dat was ook mijn advies in mijn initiële post waarop je reageerde. Gebruik in zijn geheel geen CEC, zet alles uit, koop een Harmony. Daar kan je dan zesentwintig posts op door gaan met mitsen en maren, maar dat verandert echt niets. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 25-05-2019 09:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Heel even over de vergelijking met een CI module nu de kwaliteit issue wel bevestigd is. Totaal onervaren met een module, maar het is toch niet zo dat een module op dit moment een beter plaatje oplevert dan de Next?
Anders stop ik er tijdelijk even een module in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:20:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de technische achtergrond waar ze nu mee bezig zijn want in mijn optiek maken ze die kluif helemaal zelf. Het is nu gewoon een kwestie van aan standaarden houden.
Als dat al een hele kluif is dan ben ik benieuwd wat je ervan vindt als ze eventueel met Dolby Vision aan de gang moeten. Dat is daadwerkelijk een samenspel wat bij elke tv anders is.

[...]

Tja, dat was ook mijn advies in mijn initiële post waarop je reageerde. Gebruik in zijn geheel geen CEC, zet alles uit, koop een Harmony. Daar kan je dan zesentwintig posts op door gaan met mitsen en maren, maar dat verandert echt niets. ;)
Wat mij altijd opvalt, dat mensen heel snel geneigd zijn om het woord ‘gewoon’ te gebruiken. Of het nu om een politieke discussie gaat of in dit geval een technisch dingetje. Zonder helemaal in de materie te zitten, kun je niet beoordelen of iets ‘gewoon simpel’ opgelost kan worden. Aangezien het probleem wellicht al sinds september speelt, denk ik dat het een pittig probleem is.

Edit:
@Gonadan Wat betreft CEC zoek eens op ‘killer’. Het uitzetten van hdmi cec op het ontvangende apparaat lost bij veel tweakers niet het probleem op. Zie bv meesje in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 25-05-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:30:
Heel even over de vergelijking met een CI module nu de kwaliteit issue wel bevestigd is. Totaal onervaren met een module, maar het is toch niet zo dat een module op dit moment een beter plaatje oplevert dan de Next?
Je kan het ook checken zonder module (staat bij mij nog op mijn to do lijstje). Npo 1, 2, 3 en ziggo sport worden via dvb-c in full hd uitgezonden. Dus coax in tv pluggen en testen maar. ;)
Om een goede vergelijking te maken, moet je wel je coax splitten. Wellicht wordt dan het signaal voor Next te zwak.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 25-05-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Gaat me niet zozeer om te checken maar meer voor een tjdelijke oplossing. Ik wacht even op wat tweakers met ervaring op beide vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:47:
Gaat me niet zozeer om te checken maar meer voor een tjdelijke oplossing. Ik wacht even op wat tweakers met ervaring op beide vlakken.
Ah, je wilt liever dat anderen het voor je uitproberen? :+
Ik had wel ergens gelezen (hier of ziggo forum) dat er iemand zijn humax decoder gebruikt voor reguliere tv uitzendingen en de rest (opnemen, replay tv) via de Next box.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 25-05-2019 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Totaal onervaren met een module, maar het is toch niet zo dat een module op dit moment een beter plaatje oplevert dan de Next?
Een CI(+) module is geen digitale ontvanger. Het is een module die je op basis van het afgesloten abonnement toegang verleent tot met encryptie beveiligde kanalen. Als zodanig zijn het Conditional Access Modules (CAM). Zo'n module bevat dus geen MPEG chipset of codecs voor het omzetten van de data streams van het kanaal in beeld en geluid. Dergelijke functionaliteit is onderdeel van de TV. De module decrypt de data streams van het kanaal slechts zodat de MPEG chipset of codecs van de TV ze kan omzetten.

Als je slechts een vergelijkend onderzoek wil doen heb je geen CI(+) module nodig, maar zou je TV gewoon naar de digitale RTV kanalen kunnen laten zoeken op basis van netwerk ID 4444 i.p.v. 5555. Je krijgt dan een kanalen lijst waarin alleen de kanalen zijn opgenomen die Ziggo doorgeeft zonder encryptie en dus direct door de TV kunnen worden weergegeven zonder gebruik te moeten maken van een module. Van die kanalen zijn NPO 1, 2 en 3 en het Ziggo Sport kanaal HD kanalen en alle overige kanalen van de lijst SD kanalen. Die SD kanalen worden overigens door Ziggo geconverteerd van MPEG-2 naar H264 voordat ze via de DVB-C streams naar de klanten worden doorgegeven. Die hebben dus niet meer de originele kwaliteit van de bronsignalen die Ziggo binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:15:
[...]

Een CI(+) module is geen digitale ontvanger. Het is een module die je op basis van het afgesloten abonnement toegang verleent tot met encryptie beveiligde kanalen. Als zodanig zijn het Conditional Access Modules (CAM). Zo'n module bevat dus geen MPEG chipset of codecs voor het omzetten van de data streams van het kanaal in beeld en geluid. Dergelijke functionaliteit is onderdeel van de TV. De module decrypt de data streams van het kanaal slechts zodat de MPEG chipset of codecs van de TV ze kan omzetten.

Als je slechts een vergelijkend onderzoek wil doen heb je geen CI(+) module nodig, maar zou je TV gewoon naar de digitale RTV kanalen kunnen laten zoeken op basis van netwerk ID 4444 i.p.v. 5555. Je krijgt dan een kanalen lijst waarin alleen de kanalen zijn opgenomen die Ziggo doorgeeft zonder encryptie en dus direct door de TV kunnen worden weergegeven zonder gebruik te moeten maken van een module. Van die kanalen zijn NPO 1, 2 en 3 en het Ziggo Sport kanaal HD kanalen en alle overige kanalen van de lijst SD kanalen. Die SD kanalen worden overigens door Ziggo geconverteerd van MPEG-2 naar H264 voordat ze via de DVB-C streams naar de klanten worden doorgegeven. Die hebben dus niet meer de originele kwaliteit van de bronsignalen die Ziggo binnenkrijgt.
Een uitgebreidere reactie dan die van mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:41:
Wat mij altijd opvalt, dat mensen heel snel geneigd zijn om het woord ‘gewoon’ te gebruiken. Of het nu om een politieke discussie gaat of in dit geval een technisch dingetje. Zonder helemaal in de materie te zitten, kun je niet beoordelen of iets ‘gewoon simpel’ opgelost kan worden. Aangezien het probleem wellicht al sinds september speelt, denk ik dat het een pittig probleem is.
Het valt mij op dat het gewoon (:+) semantisch geneuzel begint te worden.
Het implementeren van de standaarden en het laten samenwerken met andere apparatuur hoort er gewoon bij als je een mediaspeler maakt. Toen Apple zelf de boel ging converteren ging het ook mis, schouders eronder en fixen, hoort er gewoon bij.
Ik zie het dan ook niet als 'hele kluif' of iets in medelijden met Ziggo voor te moeten hebben, ik zie het als de absolute basis van je werkzaamheden als je een mediaspeler maakt. Dat je dit had moeten doen kon je al van kilometers ver zien aankomen.
Daarom kijk ik er wellicht anders naar dan jij, ik vind dat het er gewoon bij hoort en een zichzelf respecterend mediabedrijf zou dit dan ook gewoon moeten kunnen fixen. :)

Dat CEC verhaal geloof in niet in. Als een apparaat toch luistert als het uit staat dan heeft het gewoon een bug, zo simpel is het in mijn ogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 25-05-2019 10:28 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Blijkbaar is het een persoonlijke smaak, want veel gebruikers vinden het beeld van de Next (glad gestreken gezichten) blijkbaar mooier (lees, storen zich er niet aan). Persoonlijk vind ik dat de kwaliteit van de Next hierdoor een stuk achteruit is gegaan, daarom kijk ik voorlopig LiveTV & Netflix gewoon via de TV (Ci+). En gebruik ik de Next alleen voor het opnemen van programma's. Dus je zal voor je zelf deze afweging moeten maken wat je het mooiste/beste beeld vind...

Voorbeeldje: links is de Next en rechts TV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p3chY25g8U10RGetHLutYvqt/full.jpg

Let niet op de overdaad aan kleur want dat komt door de camera..

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 25-05-2019 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Lijkt toch erg op iets als ruisonderdrukking. Moet eerlijk zeggen dat ik het verschil te klein vindt om je druk over te maken bij praatprogramma's, laat staan de bagger op de commerciële omroep. Maar dat moet iedereen inderdaad ook voor zichzelf bepalen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:50:
Lijkt toch erg op iets als ruisonderdrukking. Moet eerlijk zeggen dat ik het verschil te klein vindt om je druk over te maken bij praatprogramma's, laat staan de bagger op de commerciële omroep. Maar dat moet iedereen inderdaad ook voor zichzelf bepalen. :P
@EJSEJS Ik deel de mening Gonadan. Ik vind het verschil eerlijk gezegd ook vrij klein. Van Next vind ik persoonlijk mooier. Het lijkt alsof rechts te veel ‘verscherping’ is toegepast en komt erg hard over. Dat zie je soms ook bij fotografie, te veel op sharpening geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dit is iets wat je niet meer gaat opvallen als je gewoon een week Next gaat kijken, maar links mist wel degelijk iets aan detail.
Wellicht ga ik binnenkort ook zelf eens kijken en dan proberen heel secuur te vergelijken. Want in bovenstaand voorbeeld is het oppervlak wat het gezicht rechts inneemt een stuk groter, wat suggereert dat de beeldhoek kleiner is en wat er voor zorgt dat je meer op je scherm hebt. Beide zaken zorgen normaal gesproken voor meer detail dus het is niet helemaal een accurate vergelijking.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Feit blijft dat ze in de Next gewoon geen beeldbewerking moeten doen... je moet als gebruiker gewoon zelf kunnen bepalen waar je dat wil laten doen, en meestal is dat als laatste in de keten (je TV dus) waar je zelf kan bepalen hoe het gebeurt.

Het is al erg genoeg dat Ziggo de bitrate/compressie bepaald en daar ook al beeldbewerking uitvoert, om het dan ook nog in de Next te doen is teveel van het goede.

[ Voor 26% gewijzigd door Yowzawood op 25-05-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 29-09 18:54
Met dank aan mevrouw Sigrid Kaag....

[ Voor 51% gewijzigd door rowicom op 25-05-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Een uitgebreidere reactie dan die van mij. ;)
Ja en ook inhoudelijker _/-\o_
Overigens vragen wij hier op Tweakers elkaar vaker om ervaringen. Het is niet zo dat ik net zelf wil testen hoor, je moest eens weten.

Archie leuk je hier ook weer te horen met geweldige bijdragen. Ik ken je nog van een tijdje terug met onze testen van het Ziggo bandbreedte buurman effect relaas. Top thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:26:
[...]

Het valt mij op dat het gewoon (:+) semantisch geneuzel begint te worden.
Het implementeren van de standaarden en het laten samenwerken met andere apparatuur hoort er gewoon bij als je een mediaspeler maakt. Toen Apple zelf de boel ging converteren ging het ook mis, schouders eronder en fixen, hoort er gewoon bij.
Ik zie het dan ook niet als 'hele kluif' of iets in medelijden met Ziggo voor te moeten hebben, ik zie het als de absolute basis van je werkzaamheden als je een mediaspeler maakt. Dat je dit had moeten doen kon je al van kilometers ver zien aankomen.
Daarom kijk ik er wellicht anders naar dan jij, ik vind dat het er gewoon bij hoort en een zichzelf respecterend mediabedrijf zou dit dan ook gewoon moeten kunnen fixen. :)

Dat CEC verhaal geloof in niet in. Als een apparaat toch luistert als het uit staat dan heeft het gewoon een bug, zo simpel is het in mijn ogen.
Wat betreft cec, ook daar zou je meer inhoudelijk van op de hoogte moeten zijn om goed te kunnen beoordelen of het een bug is in Next of in het ontvangende apparaat. Feit blijft dat degene die het als een probleem ervaren er voorheen geen last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 23:43

Mitchell

Ondertitel

Gisteren de Next geïnstalleerd en wat een verademing is dat zeg. De menu's werken gewoon fatsoenlijk, de opties zijn logisch, een aflevering van een serie terug kijken is idioot makkelijk en het is gewoon snel.

Zover ik kan zien heb ik geen last van een filter effect, maar goed, heb dan ook geen 4K TV. De CEC functie vind ik tot nu toe handig, gezien de TV eigenlijk alleen aan is voor Netflix of om TV te kijken.

Signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:07:
[...]

Ziggo moet nergens rekening mee houden. Ziggo moet gewoon originele bron, onaangepast verzenden, vanaf aanbieder tot en met de ingang van de TV. Afstelling moet gewoon op de TV. Die calibreer je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wim-Bart schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Ziggo moet nergens rekening mee houden. Ziggo moet gewoon originele bron, onaangepast verzenden, vanaf aanbieder tot en met de ingang van de TV. Afstelling moet gewoon op de TV. Die calibreer je.
Zo reageert een kenner/tweaker. Ziggo heeft meer commerciele belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bfrqrv schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:19:
[...]

Ja en ook inhoudelijker _/-\o_
Overigens vragen wij hier op Tweakers elkaar vaker om ervaringen. Het is niet zo dat ik net zelf wil testen hoor, je moest eens weten.

Archie leuk je hier ook weer te horen met geweldige bijdragen. Ik ken je nog van een tijdje terug met onze testen van het Ziggo bandbreedte buurman effect relaas. Top thx
Mijn opmerking was ook met knipoog he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Zo reageert iemand die voorspelbaar gedrag van zijn apparatuur wil kunnen verwachten, dus zo'n beetje elke consument.
jkoeners schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 06:45:
Mijn oled is professioneel gekalibreerd, dus misschien ben ik wat kritisch.
Dat zegt alleen dat je iemand anders je instellingen hebt laten bepalen, verder niets over je eigen oordeel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkoeners
Gonadan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:12:
Zo reageert iemand die voorspelbaar gedrag van zijn apparatuur wil kunnen verwachten, dus zo'n beetje elke consument.

[...]

Dat zegt alleen dat je iemand anders je instellingen hebt laten bepalen, verder niets over je eigen oordeel. ;)
Of dat ik de apparatuur niet heb om het echt goed in te stellen, maar dat ik wel verschil zie (anders zou ik het niet laten doen)

[ Voor 7% gewijzigd door jkoeners op 25-05-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

jkoeners schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:24:
Of dat ik de apparatuur niet heb om het echt goed in te stellen, maar dat ik wel verschil zie (anders zou ik het niet doen)
Ik geloof je wel hoor, vandaar de knipoog. Maar het feit dat je hem hebt laten kalibreren is natuurlijk geen argument in de discussie. Jan met de pet kan ook een kalibratie laten doen omdat z'n Tweaker neefje dat aanraden heeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Gonadan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Ik geloof je wel hoor, vandaar de knipoog. Maar het feit dat je hem hebt laten kalibreren is natuurlijk geen argument in de discussie. Jan met de pet kan ook een kalibratie laten doen omdat z'n Tweaker neefje dat aanraden heeft. ;)
Ik gaf het als argument omdat je zonder kalibratie misschien geen verschil ziet (omdat de kleur rood al (te) ruim gezet is bijvoorbeeld). Want het verschil, sinds de laatste update, tussen 4k en niet-4k is erg subtiel wat kleur betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door jkoeners op 25-05-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:12:

[...]

Voorspelbaar gedrag gaat in samenspraak met de verschillende televisiemerken.

Erg grappig trouwens hoe ‘hele kluif’ gebagatelliseerd word zonder dat men exact weet wat het issue is. Als dit probleem zo te fixen is, was dat toch al gedaan in september? Daarnaast zal Ziggo ongetwijfeld onderzoek gedaan hebben (met verschillende merken televisies) naar wat de testers als mooi beeld hebben ervaren. Kennelijk is dit daar het resultaat van.

Ook bijzonder hoe een probleem met CEC wordt weggewuifd, gewoon niet geloven dat een ander het als een probleem ervaart. En dan later zeggen dat de ontvangende producten een bug hebben..... Ook dat is wat roepen zonder exact te weten hoe het technisch in elkaar steekt. Straks heeft Ziggo dit wel verkeerd geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:58:
[...]Daarnaast zal Ziggo ongetwijfeld onderzoek gedaan hebben naar wat de testers als mooi beeld hebben ervaren. Kennelijk is dit daar het resultaat van.
Daar ga ik wel vanuit, en de meeste zullen inderdaad "helaas" net als je zelf hierboven aangaf, het beeld van de Next met zijn extra beeldinstellingen mooier te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 25-05-2019 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@meesje als je mij graag direct wilt aanvallen doe dat gewoon en spreek niet in een algemene vorm. :)

Mijn mening is vrij simpel, in het perspectief van een mediabedrijf wat een mediaspeler maakt hier het er gewoon bij. Als dat voor Ziggo een onoverkomelijk probleem blijkt zijn zij simpelweg incapabel. Kun je het mee eens zijn of niet, is mij om het even.

Daarnaast denk ik dat het allemaal wel mee valt en we gewoon weer eens te maken hebben met een niche groep gebruikers die net zo lang zoekt tot ze de bevestiging voor hun klachten hebben. En alles wat niet goed is ligt dan uiteraard puur aan de Next.
Ondertussen kijken de meeste mensen gewoon met veel meer plezier dan bij de horizon box omdat de Next gewoon op alle fronten een verbetering is voor de gemiddelde consument. Ik vraag mij dan ook sterk af of het daadwerkelijk een 'kluif' is of niet gewoon een keuze van Ziggo, lijkt mij veel waarschijnlijker. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 25-05-2019 17:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een feit dat er op de LG oled c8 echt problemen zijn met overstap van XL naar Next. Na installeren zag ik meteen negatief verschil in kleuren maar vooral de gladde gezichten is echt zo onnatuurlijk. Meteen gaan googlen en bleek dus bij meerdere voor te komen en vooral 4K-televisies.En beeld is zeker niet slecht of zo maar details verdwijnen alsof iedereen een verjonginskuur heeft gehad. Op de apps zelf van de tv is het niet! Dus ergens bij de Next gaat het fout als dit probleem totaal niet van toepassing is bij XL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
EJSEJS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Blijkbaar is het een persoonlijke smaak, want veel gebruikers vinden het beeld van de Next (glad gestreken gezichten) blijkbaar mooier (lees, storen zich er niet aan). Persoonlijk vind ik dat de kwaliteit van de Next hierdoor een stuk achteruit is gegaan, daarom kijk ik voorlopig LiveTV & Netflix gewoon via de TV (Ci+). En gebruik ik de Next alleen voor het opnemen van programma's. Dus je zal voor je zelf deze afweging moeten maken wat je het mooiste/beste beeld vind...

Voorbeeldje: links is de Next en rechts TV

[Afbeelding]

Let niet op de overdaad aan kleur want dat komt door de camera..
Mevrouw van de foto is iig wel blij met de next. Scheelt weer een facelift 🤣. Laten we de volgende update maar afwachten

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan Op hele kluif hebben anderen ook al gereageerd hoor, daarom het woordje ‘men’ in deze alinea.
Mijn mening is dat Ziggo een commercieel bedrijf is en zodoende een zo groot mogelijk doelgroep tevreden wil stellen (anders verliezen ze klanten). Dit betekent dat het inderdaad mogelijk is dat ze een keuze maken in hoe het beeld wordt doorgegeven door Next. Ik blijf bij ‘hele kluif’ hoor, want Ziggo wil zo veel mogelijk klant tevreden stellen, ook de gebruikers hier op tweakers. Hoe ze al deze gebruikers tevreden moeten stellen, is een hele kluif.

Wat betreft CEC, die opmerking betrof inderdaad alleen jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Afbeeldingslocatie: https://a.imge.to/2019/05/25/x7Ww.jpg

Afbeeldingslocatie: https://a.imge.to/2019/05/25/xXLy.jpg

1e is breeldinstelling "van je tv.
2e is 1080i

Is zie persoonlijk geen echt verschil.
Die man kan wel een filter gebruiken..

https://imge.to/i/x7Ww
https://imge.to/i/xXLy

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 25-05-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharule schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

2e is 1080i

https://imge.to/i/x7Ww
https://imge.to/i/xXLy
Ik zie ook geen verschil. Beide zien er toch goed uit?
Die man heeft het in ieder geval flink warm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:59:
[...]

Ik zie ook geen verschil. Beide zien er toch goed uit?
Die man heeft het in ieder geval flink warm. ;)
Precies. Ik laat em lekker op de eerste instelling staan. Toch vreemd ene heeft er last van andere niet. Mijn next bv. Onthoudt ook de beeldinstelling na uitzetten van de box. Van andere dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharule schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Precies. Ik laat em lekker op de eerste instelling staan. Toch vreemd ene heeft er last van andere niet. Mijn next bv. Onthoudt ook de beeldinstelling na uitzetten van de box. Van andere dan weer niet.
Je hebt een 4K scherm? Ik heb zelf een full hd scherm. Volgens mij speelt het niet onthouden probleem alleen bij sommige 4K schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
meesje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:17:
[...]

Je hebt een 4K scherm? Ik heb zelf een full hd scherm. Volgens mij speelt het niet onthouden probleem alleen bij sommige 4K schermen.
Ja 4k lg non oled.
49sj800v om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharule schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Ja 4k lg non oled.
49sj800v om precies te zijn.
Het zou dus ook meer bij Oled tv's zijn en dan vooral van LG(maar dat is puur op gevoel bij reacties online)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bfrqrv
ArChie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:15:
[...]

Zojuist gedaan en WOW wat een verschil. Als je dit vergelijkt met de Next is het toch wel een erg groot verschil hoor. Ik was bang dat Ziggo hier niets meer aan zou doen, maar na deze test verwacht ik toch weer van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Sharule schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:52:
2e is 1080i

Ik weet ook niet wat je aan verschil wilt laten zien nu ? Het enigste verschil wat je hieruit kan zien is het verschil in upscaling van 1080i naar 4K tussen de TV en de Next box. Als je de Next box op 1080i zet dan doet je TV de upscaling naar 4K, en als je de Next box op 4K zet dan doet de Next box zelf de upscaling naar 4K. En op een stil staand plaatje zal je dat verschil "bijna" niet zien. Dat verschil zie je juist op snelle beelden (sport bijvoorbeeld). En ook zal het verschil hierin, per merk/model TV verschillen...

Het filter (van glad gestreken gezichten / minder detail) zit op alle resoluties (al zie je het op een lagere resolutie wel iets minder (lees, valt minder op) van de Next box, dit "filter" verschil kun je dus alleen zien als je het beeld van de Next vergelijkt met rechtstreeks (coax > DVB-C) beeld van de TV. En niet zoals je nu test....

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 26-05-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit is gewoon dat het beeld niet slecht is maar zeker qua details niet kan tippen aan de Mediabox XL.
Wel vind ik de dynamiek van het beeld beter. Maar de gladde gezichten en schitteringen in de kapsels en baarden (stoppels) vind ik echt slechter. Hoop daarom dat hier een update voor komt anders ben ik toch geneigd terug te gaan naar de XL box. Ook bij mij is het beeld beter met de CI(+) module en heb alle instellingen geprobeerd. Uiteindelijk lijkt mij dat Ziggo niet voor niets een UHD 4K box uitbrengt met de bedoeling een scherpere kijkervaring te krijgen en daarmee niet te moeten inleveren qua details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het enige echte voordeel van UHD zou de kleurruimte en de mogelijkheid voor HDR zijn. Maar voordat standaard uitzendingen op dat niveau zitten zijn we jaren verder.
Vooralsnog is het key selling point dat hij gewoon veel soepeler werkt dan zijn voorganger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:34
Ik kijk al geruime tijd, sinds augustus met de NEXT op mijn Philips 65OLED873 en zie niet echt een verschil of de box op 1080 of op 4K staat terug op mijn scherm.
Denk dat we het beter kunnen beoordelen als ze met een breder UHD pakket komen met o.a. Ziggo Sport.
De huidige UHD zender LOVE NATURE 4K is maar een matige test zender, te rustige beelden, om het goed te beoordelen.
Voorlopig ben ik persoonlijk de schotel beter af. Meer en beter UHD kijk materiaal. Zo begint vanmiddag EUROSPORT 4K met Roland Caros, en later op de middag F1 in UHD.
En inderdaad de meerwaarde van UHD zit ook voor een groot deel in HDR, c.q. HLG.

[ Voor 7% gewijzigd door dinandus op 26-05-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:04:
Het enige echte voordeel van UHD zou de kleurruimte en de mogelijkheid voor HDR zijn. Maar voordat standaard uitzendingen op dat niveau zitten zijn we jaren verder.
Vooralsnog is het key selling point dat hij gewoon veel soepeler werkt dan zijn voorganger.
UHD 4K is een vier keer hogere resolutie dan 1080P of 1080i dus zal ook scherper moeten/kunnen ogen.
Ik vind gewoon als je een nieuwe decoder uitbrengt dit minimaal de oude zou moeten evenaren en dat doet ie niet beeld technisch. Over snelheid en uitval heb ik ook niets te klagen maar mij gaat het in hoofdzaak om beeldkwaliteit en die is minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Hier kun je aangeven wat je van de beeld kwaliteit van de Next box vind, hoe meer mensen hun stem laten horen, hoe eerder Ziggo er wat mee zal doen ;)

https://community.ziggo.n...este-beeldkwaliteit-40055

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EJSEJS schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:27:
Hier kun je aangeven wat je van de beeld kwaliteit van de Next box vind, hoe meer mensen hun stem laten horen, hoe eerder Ziggo er wat mee zal doen ;)

Dank je wel, ga ik zeker doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bfrqrv
EJSEJS schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:27:

Als ik dat draadje lees gaat dat ook geen zoden aan de dijk zetten vrees ik. Ziggo zal doen wat hij wil.
Technisch is ondergeschikt aan commercieel belang. Ik verwacht zelfs dat er een bandbreedte verhaaltje aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bfrqrv schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:37:
[...]
Als ik dat draadje lees gaat dat ook geen zoden aan de dijk zetten vrees ik. Ziggo zal doen wat hij wil.
Technisch is ondergeschikt aan commercieel belang. Ik verwacht zelfs dat er een bandbreedte verhaaltje aan vast zit.
Bandbreedte als zijnde minder als een Next aan de andere kant van het Ziggo draadje hangt? Lijkt mij erg onwaarschijnlijk bij een DVB-C signaal. Bij streaming is dit lastiger te controleren, maar dat de 4k zender niet een hele hoge bitrate heeft, dat is zeer waarschijnlijk wel het geval. Een YT demo van het 4k Love Nature kanaal geeft 25Mbit als bitrate, tamelijk hoog als we dit als Ziggo stream zouden ontvangen, maar dat betwijfel ik dus.

Ik was vooral nieuwsgierig naar de producent van de Next, maar blijkbaar is dit een "in house" product, ontwikkeld voor diverse landen, met Horizon 4 als projectnaam. Plek des onheils, Schiphol-rijk Nederland.

Er is overigens een uitvoering voor de UK waar een uitvoering gebruikt wordt met interne opslag en modem-functie. De bovenzijde is gelijk aan ons NL exemplaar, maar er zit nog een laag tegenaan geplakt aan de onderzijde, waarin zich de opslag en modem-hardware zullen bevinden. Een werkelijke MediaBox XL opvolger dus.

Afbeeldingslocatie: https://www.virginmedia.com/content/dam/virginmedia/dotcom/images/help/TV/virgin-tv-v6-box-front.png
Afbeeldingslocatie: https://www.virginmedia.com/content/dam/virginmedia/dotcom/images/help/TV/virgin-tv-v6-box-backv3.png

Ik heb nog gezocht naar klachten over de beeldkwaliteit in landen waar dit exemplaar (of een variant) ook in gebruik is, maar daar heb ik nog niet veel over kunnen vinden.

Een alinea wil ik nog wel aanhalen uit het Horizon 4 verhaal.

One major improvement compared with previous set-top box platforms is that Horizon 4 will see updates being made every few weeks. This makes it easier to give customers continuous access to the latest features and functionalities, including further personalized functions such as tailored recommendations and individual watchlists. In addition, the release cycle will allow a faster rollout of software fixes and improvements.

We gaan het meemaken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

bfrqrv schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:37:
[...]
Als ik dat draadje lees gaat dat ook geen zoden aan de dijk zetten vrees ik.
Zolang we niks melden zal er zeker niks veranderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
hardware-lover schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:24:
[...]
Ik was vooral nieuwsgierig naar de producent van de Next, maar blijkbaar is dit een "in house" product, ontwikkeld voor diverse landen, met Horizon 4 als projectnaam. Plek des onheils, Schiphol-rijk Nederland.
Volgens mij het een arris dcx960 die voorzien is van custom firmware. Virgin heeft er een andere GUI voor ontwikkeld dan Ziggo, zo te zien.
Er is overigens een uitvoering voor de UK waar een uitvoering gebruikt wordt met interne opslag en modem-functie. De bovenzijde is gelijk aan ons NL exemplaar, maar er zit nog een laag tegenaan geplakt aan de onderzijde, waarin zich de opslag en modem-hardware zullen bevinden. Een werkelijke MediaBox XL opvolger dus.
Nee, het onderste gedeelte bevat alleen een harddisk. Bij de Next box is deze aansluiting aan de onderkant wel aanwezig, maar afgeplakt. Als je voelt, kan je de aansluiting voelen.
In deze video is te zien hoe de HDD er in zit: YouTube: OPENING A VIRGIN V6 BOX
One major improvement compared with previous set-top box platforms is that Horizon 4 will see updates being made every few weeks. This makes it easier to give customers continuous access to the latest features and functionalities, including further personalized functions such as tailored recommendations and individual watchlists. In addition, the release cycle will allow a faster rollout of software fixes and improvements.

We gaan het meemaken ;)
Kleine kans, want de Virgin Horizon box draait geheel andere software (en afstandsbediening), zie deze screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/lYqyz4Eaiic/maxresdefault.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 26-05-2019 14:58 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb sinds vrijdag ook de Mediabox Next, een mooi en snel apparaatje! Echter vandaag wilde hij niet meer aan. Op den duur maar de spanning er even efgehaald, maar als ik deze erop zet gaat het oranje lampje aan, knippert 2 keer , en that's it. Oranje lampje blijft aan maar de box reageert nergens op na een kwartiertje wachten. Wel vreemd toch? Kan ik de box op een of andere manier resetten?

Ik heb nu voor de F1 maar even de CI+ module van boven in de tv gestopt. 😊

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
@ReCreator Voor F1 (Ziggo Sport) heb je geen smartcard nodig. NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport zijn al HD zonder smartcard.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Microkid, het artikel behelst eigenlijk de uitvoering die oa hier in NL is uitgegeven. Dat van die V6 wordt even ter info aangehaald in het artikel. Gezien het gewicht van de Next (zonder opslag dus), zou er mogelijk wel meer aan hardware in kunnen zitten dan nu in de praktijk wordt gebruikt voor de Ziggo klanten? Hij is tamelijk zwaar voor een apparaat met enkel DVB-C en streaming hardware?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Hmm, vind hem zelf niet echt zwaar. Maar als je het wilt weten zal je hem open moeten schroeven, en dan vergelijken met de video van de Virgin box. Maar ik vermoed dat in de inhoud hetzelfde is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1 ... 24 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic